Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghvankooten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 20:18
Ik ga erop 'vinger-verven' met mijn kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal de A720 gebruiken om mijn kinderen educatief kennis te laten maken met een computer. Met name het "Touch" aspect is iets wat kinderen (met name de jonge) sneller onder de knie krijgen dan een muis en een toetsenbord.

Op de A720 kunnen ze Dora en Diego nog interactiever gaan beleven (zelf drukken is leuker dan schreeuwen naar een televisie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdeaux
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 16:21
De ideale keukentafel computer, en dat is de meest harde praktijktest. Vele handen eraan, ook kleine handjes, die alle functies, and beyond, er maximaal uithalen. Normaal is dan in een paar maanden de boel kapot, vastgelopen of ten minste zo traag als een slak. Mooie uitdaging dus voor de all-in-one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Voor mijn achtertuin moet er nog een ontwerp gemaakt worden waarin onder andere een ruimte komt om samen met vrienden te ontspannen. Deze ruimte zal als eerste worden gerealiseerd waarna deze ruimte de ideale startplek is om de rest van de tuin te ontwerpen. Dit ontwerpen zal mede gebeuren door middel van een aantal ontwerp programma's. Ook zullen mijn vrienden en kennissen helpen bij het ontwerpen.

Nadat de tuin ontworpen is dient er tijdens het werk een ontspannend muziekje gedraaid te worden en indien er nog spullen besteld moeten worden gaat dit makkelijk en snel via de A720. Tijdens de pauzes worden de plannen verder bekeken en kan op het todolijstje het een en ander afgevinkt worden als de taken afgerond zijn. Na afloop kan er onder het genot van een biertje gekeken worden naar een film/serie maar ook kan er een leuke multiplayer game gespeeld worden.

Tenslotte kan de A720 ook makkelijk gebruikt worden om de IP camera bij de voordeur in de gaten te houden en mensen met de microfoon te wijzen op de achteromgang en zodoende kan iedereen genieten van de nieuw aangelegde tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 09:30

Amanush

Saai persoon.

Ik zou de Lenovo Ideacentre A720 in mijn auto bouwen en daarmee functies installeren zoals achteruitrijcamera en navigatie. Dan zou ik sponsors zoeken en met mijn auto een reis rond de wereld maken voor een heel goed doel om de arme mensen te helpen en doctoren de kans te geven om onbekende ziektes te ontdekken zodat er minder mensen overlijden.

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Lenovo IdeaCentre A720 voor de medische pathologie

Achtergrond
De pricewatch: Lenovo IdeaCentre A720 (25645CU) is ideaal voor een interessant experiment! Ik werk voor de Radboud Universiteit Nijmegen bij de afdeling pathologie. Op deze afdeling wordt veel weefselonderzoek gedaan, bijvoorbeeld voor borst- en baarmoederhalskanker. Nu is pathologie technisch gezien een redelijk conservatief vakgebied; preparaten worden op glas gemaakt en de beste manier zo'n preparaat te bekijken is door een microscoop.

Afbeeldingslocatie: http://www.superhandig.nl/patho/microscoop1.gif Afbeeldingslocatie: http://www.superhandig.nl/patho/microscoop2.gif

Echter, op dit moment vindt er een enorme verschuiving plaats: pas nu zijn digitale camera's goed genoeg om preparaten op hoge resolutie in te scannen. Ook nu pas is de opslagruimte voldoende betaalbaar om dergelijke hoge resolutie afbeeldingen in grote aantallen op te slaan en is er voldoende bandbreedte op netwerken om dergelijke afbeeldingen te versturen. Dus ook nu pas komen fabrikanten zoals Leica en Philips met snelle automatische slide scanners (Leica SCN400). Het idee is om een groot aantal slides (preparaten) in de scanner te laden, deze automatisch in te laten scannen en op een netwerkschijf op te slaan. De beelden worden vervolgens door een patholoog bekeken achter een computerscherm (groot, kwalitatief hoogwaardig. Er staat hier bijvoorbeeld een pricewatch: HP DreamColor LP2480zx), waarbij de microscoop dus niet langer nodig is.

Afbeeldingslocatie: http://www.superhandig.nl/patho/dreamcolor.pngAfbeeldingslocatie: http://www.superhandig.nl/patho/slidescanner.jpg

Probleem
Het zal duidelijk zijn dat het oordeel van de patholoog in bepaalde gevallen van levensbelang is. Echter, pathologen zijn ook maar mensen en het blijkt dat de kwaliteit van het oordeel van de patholoog achteruit gaat bij het bekijken van digitale afbeeldingen. Met andere woorden, ze hebben het vaker fout als ze naar digitale afbeeldingen kijken. Dat is deels te verklaren doordat een microscoop, door te spelen met de verlichting en de focus, meer grip geeft op een preparaat. De patholoog kan meer met zijn beeld "spelen". Maar ik heb het vermoeden dat het bekijken van digitale afbeeldingen op een bepaalde manier ook vermoeiender (lees: saaier) is dan het bekijken van preparaten onder de microscoop. Namelijk, doordat de afbeelding al digitaal is vastgelegd (onder de microscoop heb je "live" beeld) en er dus niet meer met het beeld valt te "spelen", is de patholoog fysiek minder actief met een preparaat bezig en zal de aandacht sneller verslappen.

Oplossing?
De digitalisering van de pathologie is niet te stoppen, maar met nieuwe technologieën moet er ook gekeken worden naar nieuwe werkwijzen. Een 27" touchscreen kan het fysieke onderdeel van de traditionele pathologie misschien weer herintroduceren in de digitale pathologie, en de kwaliteit van het oordeel van de patholoog verbeteren. Ik vermoed dat hier op termijn een wetenschappelijke publicatie uit te slepen is, maar binnen een week heb ik een voorlopig oordeel van een aantal pathologen. Please let me try! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.superhandig.nl/patho/pathologie.jpg

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 09:43

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik zou de a720 gebruiken om op 28 (27 inch + 1 omdat het kan 8) ) punten een vergelijk te trekken met de all-in-one pc van Acer die mijn ouders en oma momenteel in gebruik hebben. Vooral de mogelijkheden voor ouderen die toch niet zo handig zijn met de muis zijn interessant om te bekijken. Hierbij maak ik ook een uitstapje naar de windows 8 preview met metro interface en wordt het ook leuk om te zien hoe de a720 presteerd met OpenElec voor het gebruik maken van verschillende media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:57
Lenovo IdeaCentre A720
Waar zou je hem niet voor gebruiken?

Nou ja hij kan geen koffie zetten maar dat is ook niet waar dit meesterwerk voor bedoeld is.
Ik zou hem gebruiken om mijn meesterlijke foto’s die ik maak met mijn spiegelreflex te bewerken.

Tevens zou ik mijzelf gaan verdiepen in de wonderlijke wereld van videobewerking.Tja, gezien de specs kan dit allemaal heerlijk met het touchscreen, het is net vingerverven.

Tevens als mijn vriendin weer eens haar favoriete serie wil zien op tv kan ik dit mooi gebruiken om heerlijk te verdwalen in de meest epische mmo’s die er zijn op dit moment…(wel met headset anders klagen de buren weer)

Af en toe ook lekker als een kluizenaar een heerlijke film kijken is natuurlijk ook ideaal op deze pc.
Tja, de naam zegt het IdeaCentre…je krijgt er goede ideeën van zie voorbeeld onder.

-vingerverven op touchscreen
-mmo games spelen als je vriendin weer eens tv wil kijken
-muziek creaties maken waardoor de buren vanzelf bij je aanbellen
-Videofilmpjes bewerken en aan de diverse oma’s tentoonstellen..en dan proberen uit te leggen met wat voor apparaat je dit hebt gedaan (vertel ze gewoon het is het 7e wereldwonder gecreëerd door Lenovo)
-Ook het design is mooi..staat mooi naast mijn Lenovo bedrijfslaptop.
-Opscheppen bij je medeholbewoners over dit technologische wonder.
-Kan wel meer bedenken maar je moet de anderen ook een kans geven.
-Nachten lang gamen tot mijn ogen scheel zijn

En natuurlijk zou ik een review schrijven waarom IEDEREEN dit alles in 1 wonder zou moeten hebben..maar wel met een kritische blik want eerlijk moet je ook blijven hoe mooi iets ook is.
Dus lenovo en Tweakers wat denken jullie ervan?

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K93
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 07:26

K93

Ik zou de Lenovo IdeaCentre gebruiken voor een dual-boot van Windows 8 en Ubuntu of een ander mooi linux pakket zoals Linux Mint.
Ik zou mijn oude pc die ik momenteel gebruik een ESXi server van maken en beheren met de Lenovo.

Ook zou ik graag mijn de moeder van mijn oma kennis willen laten maken met computers, en dit gaat voor haar het beste doormiddel van een TouchScreen. Dus misschien zou ik de Lenovo aan haar uitlenen op haar oude dag zodat ook zij het tijdperk van computers nog kan meemaken.
Mijn oma is namelijk vaak alleen en houdt van kaarten dus kaartspelletjes met Touch moet haar ook wel lukken met wat uitleg van mij. :)

Verder lijkt het mij tof om mijn media te managen via een touchscreen via XBMC. (mits dit samenwerkt)

Dit zijn de dingen die ik zou doen en ik hoop dat ik gekozen word :)

Groetjes Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azeeem
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09-2024
Ten eerste komt hij als designstuk in de woonkamer.

Het is de bedoeling dat de hele familie er gebruik van gaat maken.

- Mijn vrouw zal erop gaan skypen of msn'en met haar familie. Daarnaast zal ze op internet zoeken naar nieuwe recepten omdat ze dolgraag van koken houdt.
- Mijn zoon, die komend schooljaar naar de middelbare school gaat, zal het gebruiken voor zijn huiswerk, presentaties en werkstukjes.
- Mijn dochter van 8 is een beginnende keyboard speler en hierop kan ze mooi oefenen en haar stukjes op youtube plaatsen.
- Ikzelf zal het voornamelijk gaan gebruiken om erop te internetten, mijn boekhouding bijhouden en internet sites maken voor kennissen en vrienden.
- Mijn zoon van 1 jaar gaat via de touchscreen nieuwe ontdekkingen.

Het zal dus gebruikt worden door de hele familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze Lenova All-in-One zou perfect van pas kunnen komen in de Speel-o-Theek. We zijn druk bezig met het maken van een digitale catalogus, zodat mensen thuis precies kunnen zien wat er te lenen valt. Als de Lenova in de speel-o-theek zelf zou staan, kunnen mensen daar gewoon door al het speelgoed bladeren, producten reserveren en kunnen de kinderen bijvoorbeeld tekenen en kleuren met MS Paint. Daarom zou ik graag kans willen maken op deze PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agil1ty
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-11-2021
Aangezien ik veel artikelen lees als medisch bioloog, zou ik de ALL-IN-ONE gebruiken om voornamelijk wetenschappelijke artikelen te lezen. Daarnaast is dit apparaat natuurlijk te gebruiken als multimediacenter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agil1ty
  • Laatst online: 01-11-2021
Aangezien ik veel artikelen lees als medisch bioloog, zou ik de ALL-IN-ONE gebruiken om voornamelijk wetenschappelijke artikelen te lezen. Daarnaast is dit apparaat natuurlijk te gebruiken als multimediacenter! Daarnaast zou ik de prestaties graag willen vergelijken met mijn pc (Core i7 950, 6 gb ram, gtx 560).

Daarnaast bestaat al langer het idee een PC als deze in te bouwen in een tafel. Welke dan op kan klappen en volledig in de tafel weg te vouwen is. In hoeverre dit mogelijk is hangt af van het gewicht en de dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:18
We kennen allemaal Windows 7, de iMac en de iPad los, dit apparaat combineert alles in één. Ik ben bang dat-ie net iets te vroeg uitkomt, want gecombineerd met Windows 8 verwacht ik hier veel van. Er zijn kleine minpuntjes, zoals de resolutie van het scherm: prima voor een tv, maar te laag voor een groot computerscherm waar je een paar cm vanaf zit.

Ik ga hem niet als gewone PC gebruiken, maar als touch PC. Multi-player multi-touch spellen spelen, liggend als een MS Surface (niet de tablet maar de tafel). Daarmee onderscheidt hij zich van de iMac (nog steeds de mooiste all-in-one PC, maar is aan vervanging toe), de iPad (een eenpersoons tablet) en een gewone PC. Touch op een gewone PC werkt niet prettig, op een liggend scherm heeft het toegevoegde waarde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekeltjemike
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 15:46
ik zou de Lenova Ideacentre A720 willen testen met virtual dj

ik wil kijken of het hadiger is om met een touschscreen te werken dan met een overpriced usb controller.
ook wil ik hem testen of je er ook als VJ makkelijk gebruik van kan maken dus audio en beeld tegelijk mixen. en dan het beeld op een extern scherm afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerietke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
De Lenovo Ideacentre A720 lijkt me een geweldig apparaat en ik zou er zeker zelf goed gebruik van kunnen maken. Maar, ik red me nog wel even met mijn huidige systeem.

Waarom dan toch een inzending?

Ik zit in het bestuur van een jongerenvereniging (Interjel). Deze vereniging is elke vrijdagavond open. De vereniging biedt aan de ene kant een leuke plek om je vrijdagavond door te brengen, maar aan de andere kant proberen we ook wat mee te geven aan de bezoekers om over na te denken. Om deze reden hebben we tussen 22:00 en 23:00 een activiteit. Vaak een discussie, gastspreker, spel of iets dergelijks.

Voor het grootste deel van de avond zijn de bezoekers gezellig aan het relaxen met vrienden. De locatie heeft erg veel weg van een bar en natuurlijk staat er een muziekje op. Momenteel moeten mensen achter de bar gaan als zij muziek in de playlist willen zetten. Deze muziek speelt vanaf een computer die nog vrij nieuw is, maar het bijbehorende beeldscherm totaal niet. Dit is een oud 15" schermpje dat zijn beste tijd gehad heeft. Aan de andere kant is onze computer voor de bezoekers-administratie wel een oud beestje.

Het zou ideaal zijn om een nieuwe computer met scherm met touchscreen te hebben. Ten eerste simpelweg om het oude scherm te vervangen. Daarnaast maakt dit het mogelijk om de muziek vanaf de andere kant van de bar te bedienen en wordt het barpersoneel niet meer in de weg gelopen. Uiteindelijk geeft dit ons ook de mogelijkheid om de oude administratie computer te vervangen door de huidige muziek computer zodat we ook dat probleem opgelost hebben.

Een gebruikersreview van het opzetten en testen van het systeem is zeker mogelijk, maar morgen is de laatste avond van dit seizoen voor de vereniging. Een review van het daadwerkelijk gebruiken van het systeem lukt daarom pas na de zomerstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xibalba
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-07-2021
Ik zou Bejeweled spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij een geweldige gelegenheid om op mijn werk (basisschool in een achterstandswijk) in de klas mee aan de slag te gaan.
Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan het spelen van bordspellen met de jongere kinderen (van alle gezelschapsspellen die we hebben ontbreken wel pionnen of dobbelstenen) en het maken van schrijfpatronen, de motorische vaardigheden van jonge kinderen stelle ze niet altijd in staat de letters of patronen op een klein vlak te maken, een flink scherm is dan een uitkomst.
In de hogere groepen zou de bruikbaarheid ook groot zijn, bij twee computers per klas is altijd ruimte voor 1 (of meer) extra.

De kinderen waarmee ik werk krijgen niet allemaal de kansen die je kinderen zou gunnen. Door hun achtergrond, thuissituatie of omgevingsinvloeden gaat het dikwijls niet vanzelf. Aan de leerkrachten een mooie taak om hen die kansen juist wel te bieden, en werken met materiaal dat hoort bij deze tijd is dan helemaal prachtig.
Er wordt vaak verondersteld dat jongeren " goed zijn met ICT", dit moet ze echter wel geleerd of aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vorige week afgestudeerd en heb mijn bachelor diploma binnen van de HBO opleiding: Communicatie en Multimedia Design (Interactieve Media).
Al een tijdje ben ik opzoek naar de beste computer om mijn creatieve kunsten op los te laten.
Maar helaas heb ik daar niet het geld voor gehad, want deze zijn vrij duur. En met de Lenovo Ideacentre A720 is de perfecte gelegenheid voor mij aangebroken om met een super goede en ook nog mooie computer te gaan werken.
Ik zou de Lenovo Ideacentre A720 gaan gebruiken om mijn eigen grafisch creatieve bedrijfje een goede start te geven.
En hopelijk willen Lenovo en Tweakers mij een handje hierbij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-07 18:34
Ik zou de A720 vooral gebruiken voor mijn studie, en om virtuele machines op te draaien.
8gb werkgeheugen is hier prima voor. Ik zou de a720 gebruiken voor o.a.: tekstbewerking, surfen op het web, virteule machines dus, games en zo af en toe video bewerking. Ik zou er ook af en toe een filmp op af draaien aanzien hij dan mooi op mijn bureau staat waar nu mijn laptopje staat.

Ik zie er ook naar uit, om de a720 een flink onder de loep te nemen en hem eens flink uit te testen. En daarna de user revieuw te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 08:20

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Ik verzorg vaak verlichting voor concerten en evenementen en ik zou de all-in-one gebruiken als toevoeging op mijn huidige bedienings apparatuur.
Er is verschillende touchscreen software en hard ware beschikbaar voor deze doeleinden en dit lijkt mij de ultieme machine voor dit werk.

Waze Nederland - peter@wazenederland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Laatst online: 11-09 16:06
Omdat ik al zo weinig ruimte heb in mijn studentenkamer in Groningen zou deze IdeaCentre precies de uitkomst bieden waarnaar ik opzoek ben. zowel tv als pc in één behuizing. Voor mijn studie mechatronica zou de IdeaCentre A720 zeker geschikt zijn om mee te kunnen autocatten & programmeren etc.. en om natuurlijk een leuke fillm te kijken. wacht in spanning af tot 9 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Ik zou er een media-systeem van willen maken, op basis van Windows 8, dat via x10 o.a. verlichting kan regelen, maar ook naar de HTPC connect voor PVR, media-content, mail et cetera. Ideaal systeempje om aan de muur te hangen als centrale unit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-star
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 15:04
We zouden deze gebruiken voor de kindjes:
Ze moeten meer en meer een pc gebruiken voor school.
Ze willen graag ook is een spelletje spelen.
Daarvoor is deze ideaal, dan hebben zij hun aparte pc, terwijl mama & papa lustig voort werken op hun 4 jaar oude iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik zou mijn huidige pc (6 jaar) hier wel mee willen vervangen. Ik woon samen in een kleine studio, en deze pc zou waanzinnig tussen de strakke meubels staan, maar goed weg te werken. Vooral het inklappen maakt zo een touchscreen waanzinnig tof, want dan heb je eigenlijk een soort van TouchTable.

Even naar voren schuiven/omdraaien en tv op bed. Mij lijkt het waanzinnig!

Geen gedoe met zo een toetsenbord als je alleen een film wilt afspelen. Apparaat op standby (is tegenwoordig stuk zuiniger).

Ik ga niet zozeer specifiek de hardware testen, maar meer het gebruiksgemak, toepasbaarheid in en om huis (waar het kan)

Ik zie die voordelen wel ;-)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericvanglabbeek
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 13:27
Ik ben bezig een stukje software te schrijven voor gastouders om uren te registreren. Deze doelgroep heeft vaak de last om redelijk veel te moeten registreren aan data, dat vooral tijd gebonden is.
Het is dan ook vaak lastig om dit achter een pc of laptop te doen, zeker met de vele contact momenten.

Ik zou de A720 willen uitproberen in combinatie met een aanpassing van het programma.
Hierbij de interface zo aanpassen dat die aansluit bij de touch bediening.
Als de A720 dan op een algemene plaats gezet wordt, is de drempel om de gegevens te registreren lager.
Als dit gecombineerd wordt met een presentatie van gegevens en statistieken zodat de klant meteen een overzicht krijgt getoond op het (overzichtelijk en ruimtelijke) scherm, en door alleen een vinger te gebruiken registraties kan accepteren.

Hiermee zou een gebruikers vriendelijk en overzichtelijk systeem ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inleiding
De IdeaCentre A720-all-in-one zou bij mij thuis gebruikt worden voor verschillende dingen, bijvoorbeeld de standaard dingen als Facebook, Twitter, beetje gamen, en al dat soort standaard dingen, maar ik zou hem ik even onder de test leggen met wat zwaardere programma's.

De 'zware' programma's
Nu zul vraag je vast af welke programma's dan? Deze programma's waar ik het dan over heb zijn de programma's UDK, Autocad 3DS, een aantal games en Photoshop, waarmee ik het touchscreen van de IdeaCentre A720 eens zou gaan testen. Wat ik dan waarschijnlijk ga doen is een programeer 4-daagse houden, en kijken wat voor een spel ik in UDK kan maken, wat ik voor zowel muis en toetsen bord als voor het touchscreen zou kunnen maken, dus wat voor een potentie het heeft voor game-developers.

Maar toch niet alleen zware toepassingen?
Zelf zit ik ook regelmatig op de social media, maar ik zal de IdeaCentre A720 ook voor school gaan gebruiken, nu dan even niet tijdens de vakantie, maar dan is er in ieder geval genoeg tijd om het gamen en game-developing te testen.

Hardware
De hardware is in principe voldoende, maar zeg nou zelf, als een tweaker kan er toch wel 16gB RAM en een mooie SSD in? ;) Maar even serieus gesproken, wat ik dan zou gaan doen is kijken tot hoever de snelheid getweaked kan worden zonder graphische verliezen, of een ander besturingssyteem, met uitzondering van Windows 8, die er ook zeker een keer op zal gaan draaien.

Voor wie?
Waarschijnlijk zal ik de IdeaCentre A720 vooral zelf gebruiken, maar mijn familie zal het ook een erg interessant apparaat vinden, alleen zal mijn familie het niet gaan gebruiken voor de toepassingen die ik eerder noemde, maar zal het bij de familie bij Facebook, Windows Live en mischien nog YouTube blijven :)

Kwaliteit
Ik zal ook eens goed gaan kijken naar de kwaliteit, hoe goed is deze, en hoe zijn de kijkhoeken, gewoon de dingen die belangrijk zijn. Ook ga ik eens goed naar de fysieke kwaliteit kijken, want als er iemand met de nagels op het scherm komt, vraag ik me nu af of het scherm daan echt mooi blijft. Natuurlijk ga ik niet met een boormachine deze test uivoeren, daarvoor heb ik een zus :P. Ook zullen er benchmarks op draaien die de IdeaCentre A720 tot het uiterste laten gaan, zodat er een goed testresultaat uitkomt :).

Besturings systemen
Over het algemeen zal ik Windows 7 blijven gebruiken, maar dat is over het algemeen, want hoe zal het zijn om op zo'n mooie all-in-one Android te zetten, en uit te testen (dit zal ik natuurlijk niet op de harde schijf zetten, veel te zonde, maar daar hebben we Live-USB voor :)) Wat ik ook eens ga testen is hoe goed Window 8 nou werkt met touch-screen, en het zal me nog niks verbazen als het voor alledaags gebruik prima werkt.

Review
Voor de review die ik mogelijk zou mogen gaan schrijven zou ik verschillende tests doorlopen, in ieder geval zou ik alle bekende benchmarks uitvoeren, ik zou even gaan gamen en de FPS opmeten, ik zou een kleine animatie renderen, en ik zou even wat documenten schrijven om te testen of Word er goed en handig op werkt, ook zou ik met photoshop met de hand kijken of het mogelijk is dat er mooie en goede tekeningen en textures gemaakt kunnen worden met Photoshop. En natuurlijk zullen er wat sociale functies getest worden, zoals hoe is de videokwaliteit in Skype. Wat ik dan ook ga doen, het klinkt mischien heel nutteloos, maar spelletjes als Fruit Ninja en Angry Birs spelen, gewoon om de reactiesnelheid van het touchscreen te testen, en voor de lol natuurlijk ;)

Ik hoop dat de beste reviewers de IdeaCentre A720-all-in-one in handen zullen krijgen, en natuurlijk hoop ik dat ik daar zelf bijhoor :) Dus succes iedereen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 17:35 . Reden: extra idee wat in me op kwam om erbij te zetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:00
zeef schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:21:
Wat ga jij doen met de Lenovo Ideacentre A720?
Nou, als ík win...

Ik zou beginnen met het plaatsen van de Lenovo. Hij komt niet in de meterkast, op een gang of overloop, in een keuken of wat dan ook en hij wordt al helemaal niet weggegeven; daar is-ie veel te mooi en krachtig voor. Hij komt bij mij gewoon op m’n bureau te staan en daarmee wil ik meteen kijken wat de arm allemaal kan, aangezien hij niet alleen maar als touch screen gebruikt gaat worden maar als een échte all-in-one.

Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u270/Siempie666/th_ideacentre.png
(clickable)

Personal assistant

Een van de belangrijkste taken van de Lenovo wordt het zijn van mijn personal assistant. Hij moet erg zuinig zijn (of gemaakt kunnen worden, dat ga ik allemaal testen natuurlijk) en als wekker gaan dienen die ook de receiver opstart, zodat ik heerlijk wakker kan worden met goede muziek door goede speakers. De speakers van de Lenovo worden uiteraard ook getest. Als de wekker af gaat, zal het scherm aanspringen, zodat ik het touch screen als uitknop kan gebruiken. Ook zal hij mijn agenda, reisinformatie en notities tonen. Daarnaast komen twee grote knoppen, één om het boodschappenlijstje te kunnen openen en één voor internetbankieren. Als laatste zal hij de waterkoker aanzetten, zodat ik na het douchen meteen een kop thee of koffie kan drinken.

Deze taken zullen overigens op Windows 8 Consumer Preview gaan draaien, omdat ik zeer benieuwd ben naar het werken met W8 op een touch screen en tiles waarschijnlijk wel lekker werken bij een aantal applicaties die toch bij elkaar worden gebruikt.

Werkstation

Uiteraard wordt het niet alleen maar relaxen met de Lenovo, maar zal hij ook aan de bak moeten. Hij zal sowieso als centraal opslagpunt fungeren voor al mijn schoolzaken en administratie. Zo heb ik overal mijn opgeslagen werk, zowel thuis, als op mijn schoollaptop (een Thinkpad) en op de telefoon.

De Lenovo moet programma’s gaan compileren en meerdere VM’s tegelijkertijd kunnen draaien. Ook zal ik hem gaan gebruiken voor foto- en videobewerking. Op mijn pc kan ik Photoshop niet goed gebruiken, dus ik gebruik eigenlijk alleen maar Paint, terwijl ik wel nog een licentie heb. Ik heb gezien hoe mensen op een groot touch screen photoshoppen en tekenen, dus dat wil ik zeker gaan doen. Ook wil ik gaan video's gaan bewerken. Daar gebruik ik nu nog Windows Movie Maker voor, anders loopt mijn pc voor geen meter meer. Ook heeft de Lenovo een IPS paneel, waar ik ontzettend benieuwd naar ben.

Ook een aantal andere hobby’s zal ik voortaan gaan doen op de Lenovo. Door middel van de arm kan ik tabs en noten overal goed lezen en ik ga wat editten en opnemen met de Lenovo. Ook heb ik in een reclame-filmpje een touch screen keyboard gezien, dat zal waarschijnlijk het eerste worden dat ik ga installeren, dat zag er echt geweldig uit.

Deze taken zullen worden uitgevoerd met de bijgeleverde Windows 7, omdat ik W8 niet lekker genoeg vind werken met een muis en toetsenbord. Uiteraard zal ik wel touch gebruiken en wie weet stap ik wel over als de combinatie goed genoeg is.

HTPC

Ik zal de Lenovo ook gaan gebruiken als HTPC. Daar gebruik ik nu nog mijn schoollaptop voor, omdat mijn pc blu rays niet trekt. Ik gebruik XBMC en het lijkt me erg leuk om dat te gebruiken met een touch screen. Ik ga er nu overigens vanuit dat de Lenovo blu rays gewoon afspeelt, maar dat wordt uiteraard allemaal getest.

Games zullen niet heel veel gespeeld worden op de Lenovo. Natuurlijk zal ik voor de review wat games gaan testen, maar voor mijn eigen gebruik ga ik echt geen Angry Birds spelen, dat vind ik niks aan. Fruit Ninja o.i.d. wil ik er wel graag op hebben, want dat kan je ook met meerdere spelers doen. Verder zal hij wat oudere games goed moeten kunnen draaien, omdat ik het leuk vind om bijvoorbeeld even door Vice City/San Andreas te gaan racen. Ik hoop dat hij Battlefield 3 trekt, maar dat zal voor mij geen afknapper zijn, dan ga ik op zoek naar andere games. Er zullen dus in ieder geval benchmarks naar buiten komen van wat oudere spelletjes, casual games en recente games.

Overige

Ik wil nog wel meer met de Lenovo gaan doen. Zo wil ik er een server van maken die alle mediabestanden door het hele huis kan sturen door er USB schijven aan te hangen. Volgens mijn berekeningen moet dat allemaal net snel genoeg kunnen werken zonder dat media ergens blijft hangen, dus we zullen zien of de Lenovo dat waar kan maken.

Zoals ik al zei wil ik ook wat aan videobewerking gaan doen. Ik wil dan ook graag filmpjes van de Lenovo in gebruik maken om die lekker te kunnen editten. Ook zal er natuurlijk een unboxing-video bij komen, want dat is stiekem toch altijd leuk om te zien. Er zullen later ook filmpjes worden toegevoegd als ik wat meer ervaring heb, want iemand met weinig Photoshop-ervaring aan een touch screen zien zitten waar hij al helemaal geen ervaring mee heeft (niet op die grootte dan) is nog niet boeiend genoeg. Elke keer als ik een laatste stap op het gebied van inrichting/software/hardware/et cetera heb afgerond, kan ik ook mooi foto's/filmpjes in de goede topics op GoT plaatsen, denk aan "Post hier foto's en specs van je home cinema!" en ik kan vast een topic openen in het Elektronica-gedeelte.

De Lenovo zal later ook complexere domotica aan moeten sturen, maar ook dat kan ik pas laten zien als dat allemaal geïnstalleerd staat. Dat komt dus niet in die eerste week. Wel zal ik kijken naar de bijgeleverde software. Ik vind eigenlijk alle bijgeleverde software bloatware, maar bij mijn Lenovo laptop zat wel goede software, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ook hoop ik op mooie software om de touch ervaring te verbeteren, zeker omdat er veel kritiek op Windows 7 i.c.m. touch is, dus wie weet heeft Lenovo wel een mooie brug geslagen tussen Windows 7 en 8.

Als één van de laatste dingen zou ik de Lenovo natuurlijk gebruiken om tekst te verwerken. Verslagen voor school bijvoorbeeld, maar ook reviews voor Tweakers! Uiteraard een uitgebreide over de Lenovo die ik nog weleens zal gaan updaten, maar ik heb nog een aantal andere producten die een review verdienen, net als een paar shops. Ik zal ook een dagboek bijhouden over de Ideacentre, zodat ik niks vergeet en mijn leermomenten duidelijk kan laten zien.

Ik zie ook zeer veel interesse van ouders met heel kleine kinderen die deze Lenovo graag in de box willen plaatsen of op schoot willen samenwerken met hun kind. Ik zie daar het nut niet helemaal van in en vind het risico ook erg groot, maar ik wil dit wel testen voor de geïnteresseerden. Gaan kinderen aan de verkeerde dingen trekken, is de kwaliteit hoog genoeg zodat de kinderen niet ineens de Lenovo gaan slopen en kan de arm al dat geweld van mensen die hun kracht nog niet onder controle hebben wel aan? Uiteraard wordt dat allemaal voorzichtig geprobeerd, want als dit mooie ding stuk gaat vergeef ik het mezelf niet.

And last, but for Tweakers centrainly not least: ik ga overal foto's van maken en de uitbreidmogelijkheden goed bekijken.

Voor mij moet een all-in-one meer zijn dan dun en klein, hij moet echt alles kunnen doen. Met een computer kan je je leven vergemakkelijken, werken en ontspannen en dát wil ik all-in-one gaan doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Ample Energy op 02-07-2012 17:01 . Reden: lame zinnen, witregels ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowhorn
  • Laatst online: 04-03 17:18
Deze zou ik gebruiken voor zakelijk gebruik.
Om besturingssystemen te tonen aan de klant, dit zijn besturingskast of schakelpaneel op maat, waarin al die specificaties perfect zijn ingebouwd.
Deze kan ik aan de klant laten zien om een idee te geven hoe het er uit zal komen te zien, van ontwerp tot opbouw en installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-08 13:53

krazzer

Tijd is een illusie

Ik zou deze computer mijn huidige iMac laten vervangen, die ik zou gebruiken als all round werk en entertainment station.

Voornamelijk Webdevelopment, Gaming, internetten, films / series kijken.

Daarnaast kan ik de ultieme test doen: Lenovo vs iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 10:00
Lenovo IdeaCentre A720-all-in-one lijkt mij een ideale uitkomst om te kunnen werken aan mijn creatief portfolio en op deze manier de kans te vergroten om aan een baan te komen aangezien ik momenteel werkeloos ben :(

Mijn huidige laptop is niet bepaald ideaal om te werken met grote bestanden. Photoshop, Illustrator en Adobe Premiere zijn uitermate langzaam wat werken erg onprettig maakt.

Volgens mij lijkt het mij ontzettend gaaf om grafische ontwerpen in Illustrator te maken in combinatie met het touchscreen. Het lijkt mij een groot plezier om zo te ontwerpen en onhandige pen-tablets de deur uit te doen.

Verder zou ik graag de User Interface onder de loep nemen en kijken welke mogelijkheden het met zich mee brengt om gebruik te maken van multitouch scherm:D!

Ik ben benieuwd en wacht de uitkomst met smart af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luk3
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-08 08:47
De Lenovo Ideacentre A720 - van beeldschone All-in-One tot One-for-All

1 Apparaat om op te werken en mee te ontspannen. 1 Apparaat voor het hele gezin.

Robbin is bijna 2 jaar oud en vindt tekenen geweldig. Op papier maar vaak ook op haar 'tewblwet' zoals zij het noemt.
Afbeeldingslocatie: http://www.maybee.org/tweakers/robbin_tablet.jpgRobbin met haar 'tewblwet'

Robbin wordt over een paar weekjes 'grote zus' en maakt alvast mooie tekeningen voor haar ongeboren zusje, wat zou het fantastisch zijn als we deze tekeningen direct konden opslaan voor nu, maar veel ook voor later.

Linda, mijn lieve vrouw, is een creatieve duizendpoot en houdt naast haar parttime baan het hele gezin draaiende. Alle financiële zaken worden door haar digitaal bijgehouden en in de verloren uurtjes weet zij naast het internetten op haar oude laptopje (dell d600) de familie portretten te bewerken en in een foto album te krijgen. Zodra onze tweede dochter is geboren gaat Linda een nieuw Baby-blog beginnen zodat alle familie en vrienden mee kunnen genieten. De krachtige performance van de A720 in combinatie met het Full HD scherm lijkt haar dan ook een genot om mee te werken.

Zelf probeer ik sinds de komst van onze dochter Robbin steeds vaker thuis te werken. Primair om de files te mijden maar veel ook om meer tijd bij het gezin te kunnen zijn. Vaste prik is om minstens elke dag met z'n allen te ontbijten of te dineren. Helaas moet ik met enige regelmaat een weekje in het buitenland werken waardoor ik niet fysiek bij ons vast familie ritueel aanwezig kan zijn. Gelukkig hebben we hier wat op gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.maybee.org/tweakers/eenzaam.jpgModerne tijden: Linda en Robbin voor de iPhone Front-Camera en ik in Parijs tijdens het ontbijt.

Ik ben ervan overtuigd dat de 720p HD Webcam op de IdeaCentre A720 mijn gezin haarscherp kan waarnemen en dat ik hierdoor nog meer kan genieten van het gezin tijdens mijn ontbijt of diner in het buitenland.

Als rastechneut kan ik de hardware specificaties van de A720 meer dan waarderen en hoop dan ook om mijn thuiswerkdagen en nachtelijke gamesessies -in stijl- achter deze gestileerde slanke krachtpatser in de woonkamer voort te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
ik zou deze all in one naast mn huidige pc zetten, om zo doende op mijn huidige scherm te kunnen gamen en op deze apps ontwerpen voor windows phone 8, en op een maandag avond mijn favo crime serie's bekijken zonder elke x door mijn vrouw naar boven gestuurd te worden om maar te gaan gamen ipv tv te kijken zodat zij de tv voor haarzelf kan hebben.

daarnaast zou ik het beeldscherm als backup voor mijn huidige monitor kunnen gebruiken omdat mijn monitor behoorlijk lang flikkert als ie uit spaarstand of ui slaap stand komt, waardoor ik bang ben dat hij het binnenkort begeeft. met de powerknop in het scherm hoef ik ook niet meer bang te zijn dat ons zoontje de pc onverwacht uit zet terwijl ik net vergeten ben op te slaan wat ik wel had moeten doen.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 19:06
Gezien ik veel voor school moet doen is deze ideaal om presentaties te maken. Daarnaast zou ik het graag willen gebruiken als ontwikkel omgeving gezien de hardware daar goed voor is. Bv hoe je terminal kan gebruiken icm een touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum
  • Laatst online: 07-12-2019
Na nu weer twee jaar genot van van mijn Thinkpad is een All-In-One van Lenovo meer dan welkom!! Natuurlijk roept zo een IdeaCentre wilde ideeën op :)
In de eerste plaats wil ik deze IdeaCentre voor multimedia doeleinden gebruiken.
Ik heb een gigantische muziek- en filmbibliotheek!! Mijn thinkpad heeft het een beetje moeilijk met mijn muziekbibliotheek...Met meer dan 500 albums volledig gedigitaliseerd in losslesskwaliteit is 1TB meer dan welkom om alles veilig te stockeren! Omdat de dualcore van mijn Thinkpad het wat moeilijk heeft met mijn Mastertracks rechtstreeks uit de studio, lijkt een i7quadcore en 8GB ram me wel gepast! Als de Thinkpad een CD van 5GB moet streamen naar mijn DAC durft het al eens mislopen... Tenslotte heb je een stuk meer voeling met je muziek als je door je bibliotheek kan scrollen met de hand in plaats van met die grijze muis...
Een 27inch scherm roept natuurlijk om films en wat gamen!! Op mijn kamer is een 27inch het perfecte formaat om rustig te genieten van een streepje film in fullHD! Met een quadcore en 8GB kan een game anno 2012 ook niet ontbreken.
Photoshop krijgt ook (al) een nieuwe dimensie, met een snelle grafische chip kan er weinig mislopen als we de vakantiefoto's van de dslr een beetje opfrissen. De uitdaging ligt echter bij adobe illustrator!! Tekenen op een groot scherm in plaats van een miezerig 4.5" tekentablet die met een te korte kabel in de usbpoort wordt gewurmd is dan verleden tijd!! En als we de IdeaCentre dan aan de 50" plasma hangen beneden wordt het helemaal te gek :)
Om gewoon te werk is hij natuurlijk ook handig om soepel en intuïtief te surfen, maar dat verschil verbleekt natuurlijk als je er op kan tekenen of een spelletje pool kan spelen op een 27" scherm!!
Tenslotte hoop ik dat ik op mijn verjaardag (9juli) een mailtje krijg en dat ik een review mag schrijven over dit multimediabeest en verder kan genieten van de kwaliteit van Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:33
Als ik de Ideacentre win zou ik hem direct meenemen naar de universiteit en hem daar gebruiken i.p.v. mijn laptop (Lenovo IdeaPad G560); uiteraard niet voordat ik er eerst een review over geschreven heb met daarin de eerste indrukken, benchmarks en flink wat foto's. Aangezien ik binnenkort moet beginnen met het schrijven van m'n masterthesis, presentaties en literatuurscriptie gaat de pc daar veelvuldig in gebruik genomen worden gedurende 3-4 maanden fulltime. Het grote scherm en de hoge resolutie zijn daarbij veel handiger om het overzicht te behouden (i.t.t. m'n laptop, welke 768p is), waardoor ik veel efficienter zou kunnen werken.

Tijdens het schrijven zullen alle plus- en minpunten aan het licht komen en er zal dan ook een flinke update gegeven worden aan de review gedurende/na deze tijd.

Hierna zal de pc naar m'n zusje gaan, want die zal die pc dan hard nodig hebben en gebruiken voor haar nieuwe studie multimediadesign.

[ Voor 16% gewijzigd door PCBaas op 02-07-2012 13:00 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg685/scaled.php?server=685&filename=idontalwayswin.jpg&res=landing

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 18:27
Ik zou deze Lenovo Ideacentre A720 zakelijk gebruiken in mijn nieuwe TANDARTSpraktijk.

Niet alleen om de tarieven te bewerken :), maar ook voor foto's (bekijken/beoordelen, bewerken). Voor duidelijke overzichten en kijken hoe het touchscreen werkt met mijn onderzoekshandschoenen. Of het scherm makkelijk te reinigen is ivm de nieuwe (verplichte) hygiëneprotocollen zal nog moeten uitwijzen in de test.

De Lenovo zal intensief worden gebruikt tijdens de werkzaamheden, maar ook tijdens "niet-nagekomen afspraken" omdat ik dan graag snel ff games speel omdat de patiënten weer eens hun afspraken zijn vergeten. (Tsja wat moet ik dan?).

Hopelijk krijg ik de patiënten ook meer therapietrouw, door ze zelf ook naar het mooie apparaat te laten turen (in plaats van naar hun eigen rotte tanden). Het "AWE-effect"!

Afbeeldingslocatie: http://www.bakerstreetdental.com/news/wp-content/uploads/2011/04/585799_blog.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door StWesleyT op 03-07-2012 10:53 ]

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambidexter
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01-2022
Ik geef m aan mijn dochter van 2. Ik kijk dan of ze er net zo snel en zelfstandig mee uit de voeten kan als op de iphone / Ipad.
Deze peuterbenchmark zal ik uiterst intensief monitoren en zeker in mijn review op Tweakers.net terug laten komen.

Als ze het hebben over intuïtief gebruik, dan is er geen betere controlegroep dan kennisgierige peuters en hun onmiskenbare drang naar meer info en entertainment.

Als de Lenovo hier goed mee uit de bus komt kun je werkelijk spreken van een mooi product, dat geschikt is voor een hele familie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramboterham
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 08:15
Wat een mooi design heeft deze touch pc...
Ik zou op de Lenovo Ideacentre alle dingen kunnen doen die ik nu op mijn laptop zou willen doen, maar waar deze eigenlijk te ver voor verouderd is. Ik studeer werktuigbouwkunde, en mijn laptop is heel langzaam wat 3d ontwerpen met Autodesk Inventor of andere vrij zware applicaties betreft. Een snelle touch desktop met zo een groot scherm lijkt me ook wel een mooie manier om deze programma's te bedienen.

Ik ben veel bezig met muziek, mijn hele kamer staat vol met instrumenten, en ik heb kortgeleden een studio microfoon en een usb audio capture box aangeschaft, en samen met een camera die opneemt in HD neem ik mijn band op en combineer ik deze files achteraf op de computer. het gelijkzetten en afmixen van audio en video is op het moment erg tijdrovend, vervelend en ik krijg niet altijd echt het resultaat waar ik op hoopte... Gezien de specs van de Lenovo Ideacentre lijkt dat hier een eitje zijn en een stuk sneller waardoor je eerder een stukje verder zal gaan om het eindresultaat perfect te tweaken. Ook is het editen van de audio en video op het grote scherm ook gewoon een stuk prettiger. een hele grote vooruitgang gezien dat de beste pc in mijn huis niet in staat is om full hd vloeiend af te spelen tenzij ik het importeer naar youtube.

het lijkt me verder als media speler in de woonkamer een goede oplossing, ik heb een behoorlijke bibliotheek in mijn bezit, maar niet echt een manier om deze goed af te kunnen spelen behalve door het op een mp3 speler te zetten. Dit zou een mooie permante oplossing zijn hiervoor, en iedereen kan er dan gebruik van maken.

Ik zou ook zeker naast de geschreven userreview een video voegen om het de bevindingen te kunnen toelichten met beeld, iets wat ik zelf altijd prettig vind naast de geschreven tekst. maar ook uiteraard om te kijken hoe de computer presteert in verhouding tot wat ik zelf in bezit heb op het moment....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sinds ca 1,5 jaar heb ik Windows verlaten, en ben Macbook air gebruiker geworden. Voor de studie (Master Game & Media Technology) mis ik alleen regelmatig flinke rekenkracht en grafische power.

Ik zie deze Lenovo als een soort 'Return to Windows' experience, maar dan met behoud van esthetisch aantrekkelijke apparatuur. Ik zal deze dan ook vooral gaan vergelijken met de Macbook air (model 2010, met extern scherm en toetsenbord/muis).
Onderdelen zijn onder andere:
- Opstarttijd, van het OS en van applicaties als Visual studio, Photoshop, Blender
- Rekenkracht, datacrunching en wiskundige berekeningen tijdens projecten.
- Grafische power voor games en 3D animatie rendering
- Interconnectiviteit, hoe makkelijk werkt deze TouchPC met TV's DLNA, media players etc.

Omdat de ideaCentre een mooi touchscherm heeft wil ik ook testen hoe hij zich gedraagt tijdens een feestje, waarbij gasten bijvoorbeeld makkelijk muziek kunnen bedienen.

Het apparaat heeft qua uiterlijk iets weg van een iMac, wat voor mij een alternatief zou zijn. Hiermee wil ik hem ook vergelijken, maar omdat ik daar niet over beschik zal ik dat baseren op iMac reviews van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rntfuture
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 09:38
Als meester in het basisonderwijs zou ik de Lenovo Ideacentre graag gebruiken met mijn 26 kinderen van groep 8 om ze daadwerkelijk kennis te laten maken met de mogelijkheden van ICT-toepassingen in de 21ste eeuw.

Tot dusver blijft het gebruik van ICT in het onderwijs veelal beperkt tot het herhalen en memoriseren van eerder opgedane kennis. De methode software voegt weinig interactie mogelijkheden toe om kinderen samen te laten werken en daadwerkelijk eigenaar van het leerproces te worden. De leerkracht wordt in veel gevallen nog gezien als alwetende kennisoverdrager omdat hij niet de mogelijkheid heeft om kinderen tegelijkertijd met dezelfde ICT-toepassing te laten werken. De functionaliteit van dit "opvouwbare" scherm maakt het mogelijk om de kinderen samen te laten werken en de opgedane kennis met elkaar te delen. Dit laatste is vooral mogelijk omdat het 27inch scherm groot genoeg is om meerdere kinderen ernaar te laten kijken. Dankzij het 10 vingerig aanraakscherm zou het zelfs mogelijk zijn om de kinderen tegelijkertijd aan nieuwe ideeën te laten werken; foto's kunnen gemakkelijk gepresenteerd worden om vervolgens door een ander te laten voorzien van bijschriften.

Tot slot zou ik de kinderen een promotiefilmpje laten maken tijdens het werken met deze Lenovo Ideacentre. Met behulp van dit promotiefilmpje krijgen we het misschien wel voor mekaar om de minister van onderwijs over te halen om meer geld voor ICT beschikbaar te stellen. Dat is hard nodig om bij te blijven in deze kenniseconomie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de Lenovo Ideacentre A720 gebruiken om heel veel games en apps te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
Als ik hem win, dan veil ik hem op tweakers en gaat de opbrengst naar Kika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dschoonman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 15:22
Misschien beter om te omschrijven waarvoor ik hem niet zou kunnen gebruiken, maar ok toch een poging wat we er mee kunnen en willen doen; we hebben net een nieuw huis met een schitterende inrichting waarin zeker geen ruimte is voor een pc in de huiskamer, en voorlopig geen geld voor een mooi design apparaat wat er niet uit ziet als PC in de huiskamer :-) Dit apparaat is nog veel meer dan alleen een "pc", dus naast het gebruikelijke werk en pc gebeuren als home office, internet en email zou ik hem gebruiken voor bordspelletjes met mijn zoontje, tekenen, muziek spelen via receiver, TV kijken, films downloaden en streamen, onze tuininrichting ontwerpen (is nu nog een zandbak)....en misschien als er verder niemand thuis is een fijn potje Battlefield 3 of Mass Effect3 spelen (mijn zoon is 3 dus veeeels te jong voor al dat geweld). Ik ben wel een beetje bang voor het mogelijk storende effect van vingerafdrukken op het scherm, maar dat komt mischien omdat ik nog nooit met een groot touchscreen scherm heb gewerkt. Verder dan dit onoriginele verhaal kom ik helaas niet, maar het apparaat is mooi genoeg om toch een poging te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creatif
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik zou hem gebruiken als bijzettafel. Doordat het beeldscherm zo kan kantelen, kun je er perfect een glas bier op plaatsen.

Maar serieus: Prachtige pc om mijn werk en hobby's te combineren. Ik zou 'm zelf nooit kopen, dus winnen is een goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
Het winnen van een A720
Om eerlijk te zijn wist ik niet eens wat de A720 was voordat ik dit topic las, na een beetje Google werk (wat volgens mijn oma zeer leuk is om te doen ;) ), kwam ik er achter wat de A720 kon. Ik wist dat verschillende fabrikanten een poging hadden gedaan tot het na-apen van een apple en hier niet een groot succes in hadden behaald, maar met de komst van Windows 8 moet ik zeggen dat de A720 hier niet in zal falen!

Wat ga ik doen als ik een A720 win? Allereerst zal ik niet een duffe review schrijven maar zal ik het uitgebreid doen met leuke foto's en ook laten zien wat het kan met een beetje humor erbij.
Tevens zal ik als afsluiter van de review de doos ombouwen tot mooie trui zoals deze Apple fan hier heeft gedaan en deze in het einde van de review posten :)
Afbeeldingslocatie: http://costumepop.com/wp-content/uploads/2010/05/Apple-2-Costume.jpg

hoe ga ik de capaciteit gebruiken van de A720?
Er zal direct Windows 8 op komen om zo gebruik te maken van de features die de A720 heeft, tevens zal die een mooie plek krijgen in de woonkamer om zo te kunnen video bellen met vrienden die ver weg wonen en om foto's snel te kunnen laten zien aan visite. De A720 is een eyecatcher en zal ook ingezet worden als de multimedia/familie pc van de familie.
Aangezien ik ook 2 kleine kinderen heb is dit een ideale plek om samen met ze te zitten. Dingen te leren over computeren en plezier te hebben, het feit dat de A720 all in one pc is kan ik hier geen ruzie over krijgen met mijn vrouw die geen bakbeest in de woonkamer wil! >:)
Tevens zal die ook aangesloten worden op de TV voor als we een film willen kijken of iets anders willen doen op een groter scherm, verder zal de touch besturing alles makkelijker maken voor de digibeet die ik thuis heb rond lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soomers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-06 09:20
Lenovo Ideacentre A720, for those who do.
Een kantelend scherm, een touchscreen, zeer binnenkort een mooie windows 8 omgeving, een ingebouwd home entertainment system, de xbox koppelen met hdmi. Allemaal prachtige innovaties die we eigenlijk het liefst allemaal in huis willen hebben! Maar werkt dit in de praktijk ook zo? Willen we niet graag een apart (groter) televisie scherm voor een leuke film? Willen we wel het scherm plat leggen om samen spelletjes te kunnen spelen of samen piano te spelen? Dat is natuurlijk altijd de vraag.
Als beginnend ondernemer in de sport/ict, als student in het HBO, als atletiek trainer in de topsport en breedtesport en als game-, muziek- en film-liefhebber zie ik mezelf als een veelzijdige tester voor een systeem als de Lenovo Ideacentre A720.

User review, for everyone
Structuur en overzichtelijkheid staat centraal in de review samen met een kalme en duidelijke schrijfstijl. Dit maakt een review goed leesbaar voor iedereen. De userreview die ik zal schrijven moet ook voor iedereen toegankelijk zijn, zowel voor de tweaker als voor de huis-tuin en keuken gebruiker. Vandaar dat het stom zou zijn om de A720 een week lang op 1 plek te gebruiken. Tuurlijk staat hij handig in de woonkamer, of in de werkkamer. Maar kan je hem ook in de keuken zetten om je favoriete kookserie te gebruiken bij het bereiden van je overheerlijke ovenschotel? Kan je hem gebruiken op een mooie zomerse dag om in de tuin je media te kunnen raadplegen en wat zijn dan de voordelen ten opzichte van een tablet of een laptop?
Dit prachtige systeem is op veel verschillende plaatsen inzetbaar, graag wil ik al deze plaatsen uitproberen en testen om een goede review te schrijven die voor iedereen interessant is. De ingebouwde webcam en camtasia zullen gebruikt worden om een volwaardige videoreview te kunnen geven van het systeem, naast de geschreven review.

mijn .plan
Een goed begin is het halve werk, een goed plan hoort daar dus ook bij! Gedurende 7 dagen test ik de A720 (hiervan zijn 2 werkdagen, de rest is in een thuissituatie) waar ik op de A720 uiteindelijk de review bij elkaar zet en een conclusie eraan verbind. Gedurende deze dagen zal ik een logboek bijhouden, zowel een videologboek als een geschreven logboek (niet iedereen houdt van videoreviews) Door de A720 op verschillende plaatsen te testen zal de review voor iedereen iets te bieden hebben, natuurlijk moeten de algemene specs ook gewoon behandeld worden.
Vandaar dat ik op dag 1 de algemene specs zal doorlichten, de eerste indruk zal verwoorden en mijn licht zal laten schijnen op de algemene vormgeving en het werken met het systeem in het algemeen. Hierbij moet naar voren komen hoe het touchscreen aanvoelt, zeker in vergelijking met de vele touchscreens die je tegenwoordig in het dagelijks gebruik meemaakt. Ook worden de extra's die Lenovo heeft toegevoegd het waard zijn, zo moet je denken aan hoe de 6-in-1 cardreader is geintegreerd, hoe het beeld van de Lenovo High-Sense webcam is en hoe de Lenovo IdeaTouch suite in het systeem aanwezig is en hoe het werkt. 's Avonds zal ik koken met de A720 naast me en zal ik onderzoeken of het lekker werkt om mijn liefst kookprogramma vaak pauze te zetten of om receptenboeken door te bladeren.

Op dag 2 zal ik onderzoeken hoe het systeem werkt met de 'creation' programma's, hierbij moet gedacht worden aan programma's als foto programma's (als photoshop, lightroom, picasa, the gimp), video bewerkings software, 3d software, muziekprogramma's als Fruityloops en Cubase, maar ook aan office programmas etc. Allemaal programma's waarmee je iets maakt of iets bewerkt. Op de office programma's wordt later in de week nog dieper ingegaan tijdens een van de werkdagen. Hierbij wordt vooral gelet op de snelheid van de A720, de kleurweergave, de leesbaarheid en de correctheid van het touch screen. Als het weer meezit en ik in de tuin kan zitten is dit een uitgelezen kans om te testen hoe ik dit multi-systeem in kan zetten als ik lekker van de zon geniet op de lounge bank.

Na twee dagen heb je dan een beeld van wat de computer kan maar hebben we nog amper gekeken naar de hdmi functies en de toepassing met andere apparaten. Op dag 3 zal dit dan ook een heel stuk duidelijker worden wanneer ik mijn Xbox 360 met Kinect aan het scherm koppel en 's avonds met mijn vrienden een spel avond gevolgd door een leuke Blu-Ray film organiseer. Is het systeem ook te doen met Microsoft's Kinect en hoe is de Blu-Ray ervaring? Is het touchscreen ook goed te gebruiken bij het pauzeren van een film? Ook de spellen van Lenovo die zijn meegeleverd zullen worden getest en er wordt gekeken of het een goede bordspelvervanger is.

Dag 4 en 5 zal in het teken staan van het werken met de A720. Na een zware avond vol spellen, films en waarschijnlijk een biertje moeten we toch echt weer aan het werk helaas. Natuurlijk gaat de A720 mee naar het werk om hem daar te installeren en ermee te werken in iedere werksituatie. Mijn werk is erg veelzijdig, zo zal ik aan een bureau zitten werken om de administratie te verzorgen of photoshop of dreamweaver te raadplegen maar ook zal ik trainingsschema's met een swipe moeten kunnen doorbladeren terwijl ik instructies geef aan een van mijn atleten. Is het scherm makkelijk te bedienen voor de atleten als ze snel even hun eigen schema moeten bekijken terwijl ik iemand anders instructie geef? De atleten zullen een korte vragenlijst krijgen die ze aan het einde invullen, dit laat zien hoe makkelijk er met het systeem te werken is. Ook zal ik onder begeleiding het systeem 's avonds inzetten bij een van de jeugdtrainingen die door anderen worden gegeven. Is het mogelijk om kinderen hier makkelijk mee te laten werken en moeten hier speciale restricties voor worden ingesteld?

De ena-laatste dag, dag 6, van de review is alweer aangebroken en wat heb ik al veel onderzocht. Het systeem is geïnspecteerd van binnen en buitenkant door de vormgeving en de hardware specs te beoordelen, daarnaast is er gekeken naar de manier van werken met grote design en office programma's. Ook is er gekeken naar de multi media toepassing en heeft het systeem een rol in mijn werksituatie vervuld. Dit alles in slechts 5 dagen waar er nog 2 dagen over zijn voor de review. De ena-laatste dag zal worden gebruikt om de tweaker aspecten van de A720 te belichten, hoe kunnen we dit systeem aanpassen en waar moet de tweaker nog mee aan de slag om het nog beter te maken (is dit mogelijk?).

De zon komt op en het is Dag 7, de laatste dag van de testfase. Naast dat ik deze dag besteed aan het volledig samenvoegen van de review zal ik een oordeel vellen over het systeem, waarbij ik vergelijkingen maak met andere systemen zoals tablets, televisies, iMacs, desktop pc's en blu-ray spelers. Ook zal er vandaag worden gekeken of Lenovo met het systeem een volwaardig all-in-one systeem heeft geleverd of dat het eigenlijk een stel bij elkaar gepropte halffabrikaten zijn geworden. Is dit systeem de 1699 euro waard? Is de titel All-in-one logisch en wat missen we nog?
Tussen 1600u en 1700u zal de review dan online staan en dan kan iedereen in de trein de review lezen of in de auto naar huis luisteren naar de video review. Indien het systeem in mijn ogen weinig toevoeging bied in mijn situatie zal ik na het maken van de review Tweakers.net vragen om het systeem alsnog te verloten onder de leden.

Lenovo; new world, new thinking. Innovatie op zn top, het zou een eer voor me zijn om de review te mogen schrijven en deze kans van Tweakers.net te krijgen. Zo kan ik gelijk nieuwe ideeën opdoen voor de toepassing van een systeem als deze in de (top)sport en de sportsponsoring.

[ Voor 0% gewijzigd door soomers op 29-06-2012 14:03 . Reden: Toevoeging in de eindfase van mijn plan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:46
Ik zou 'm ophangen in de keuken, als een soort van paneel waar ik snel en makkelijk informatie op kan publiceren

Een leuk klokje, gebaseerd op: http://blog.pixelbreaker.com/polarclock
Weer informatie: http://thecustomizewindow...her-gadget-for-windows-7/
Een continu'e nieuwsstream van bv. één/VRT
En natuurlijk de weekcalendar van het gezin, zodat we heel snel zien wie er thuis eet, wat vader, broer of mijn vriendin doet...

Gaat het leven wat makkelijker maken bij ons thuis. En vader is ook blij, want hij kan als wij nog niet thuis zijn het nieuws even bekijken vanuit de keuken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
  • Laatst online: 31-08 11:01
Ik zou heel graag de mogelijkheid hebben om iets leuks met de Lenovo IdeaCentre A720 te doen.

Toen ik hem voor het eerste zag, dacht ik er niet zoveel aan. De eerste ideeen die ik kreeg met wat ik hiermee kon doen waren heel standaard:
Als woonkamer PC
Als slaapkamer mediacenter
Als game-PC voor mijn favoriete spellen (Warcraft, Starcraft)
En af en toe als design pc gebruiken - ik vind het af en toe leuk om dingen te ontwerpen of foto collages te maken.

Maar deze ideeen waren te bekend en 'gewoon' voor iets dat in mijn huis zou staan.
Toen, als bliksem in mijn hoofd, kreeg het idee om hem IN een koffietafel te embedden. Want uiteindelijk gaat het niet meer om wat je doet met een PC zoals de IdeaCenter, maar waar je hem neerzet t.o.v. je woonsituatie. Zo'n PC is ontworpen om een deel uit te maken van je decor en zo goed mogelijk in het inrichting van je huis te passen. Welke applicaties je gebruikt of games je speelt wordt een secundaire doel van zo'n apparaat.

De IdeaCenter zal als centrale punt beginnen, want daar gaat het aandacht naar toe in een woonkamer. En eromheen wil ik een koffietafel zelf bouwen van massief hout.
Dus, de default stand van de IdeaCenter zal zijn "liggend". Het scherm zal op het niveau zijn met de rest van de tafel. En als "de PC" nodig is, trek je het scherm omhoog en pak je de toetsenbord en muis uit de la. Daarbij, zou ik de PC op een draaiende schijf zetten, zodat als hij omhoog is het makkelijk is om de PC om te draaien en iets aan iemand anders te laten zien die aan de andere kant van de tafel zit. Dan hoeft die persoon neit op te staan, de PC draait naar je toe.
Als je klaar bent, scherm weer in de tafel drukken, et voila, hij is weer een uber-nerd koffietafel :)
Dan kun je hem voor de Surface-achtig games gebruiken, of als tvgids, of als jukebox bij een feestje, etc.
Hier een snelle concept tekening:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-hYQPqAKlfkM/T-2lAHPOiXI/AAAAAAAAAeQ/MERQoUeyIOY/s800/IdeaCenterKoffieTafel.jpg
Houtbewerking is een hobby van mij net zoals PC zelfbouw, het zou erg leuk en uitdagend zijn om deze twee hobbies te combineren in een nieuwe meubelstuk.

Grootste risico van mijn idee: het zou een tijdje duren voordat ik een complete product zou kunnen voorstellen aan de Tweakers community. Meubel zelfbouw duurt een beetje langer dan een week. Maar ik zal zeker het hele proces foto-documenteren en posten.
Maar een userreview van de PC zelf en functionaliteit ervan kan ik binnen het gevraagde tijdperiode doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:26
Voor mijn opleiding (Topmaster Nanoscience aan de Rijksuniversiteit Groningen) moet ik veel onderzoek doen. De computers van de universiteit zijn daarbij lang niet altijd toereikend.

Op dit moment doe ik onderzoek naar de structuur van een subeenheid van elastine. Elastine is een proteïne die zich in bijna elk levend wezen bevindt. Elastine is het eiwit wat zorgt voor de rekbaarheid van bijvoorbeeld spieren of andere weefsels. Om ziekten gerelateerd aan disfunctionaliteit van dit eiwit te behandelen, is het noodzakelijk om de structuur van dit eiwit te bepalen. Dit kan niet op conventionele methoden omdat het zo snel van structuur verwisselt dat de structuur niet met bijvoorbeeld NMR of XRD gemeten kan worden.

Ik probeer de structuur van dit eiwit op een nieuwe manier op te helderen. Namelijk door dynamische moleculaire simulaties (MD Simulations) te combineren met infraroodspectroscopie. Deze vergelijk ik met gemeten spectra en hoop op deze manier de structuur hiervan op te helderen.
Afbeeldingslocatie: http://www.yasara.org/dhfr.gif
Een visualisatie van een dergelijk systeem. Filmpjes op hoge kwaliteit zijn bijna niet te renderen met de meeste hardware.

Voor het visualiseren van de verschillende structuren is echter een aardige rekenkracht vereist die de meeste computers in onze onderzoeksgroep niet aan kunnen. Een groot is scherm nagenoeg noodzakelijk om de structuren tegelijk met de spectra te kunnen bekijken. Verder is het grote scherm in combinatie met de mogelijkheid om het scherm plat neer te leggen handig tijdens overleg met mijn professor. Dan komt het multitouch-scherm mooi van pas, aangezien we dan met meerdere mensen tegelijk aantekeningen kunnen maken en voorbeelden kunnen uitwerken. Ook het lezen van wetenschappelijke artikelen en tegelijkertijd aantekeningen maken zal mogelijk zijn met dit systeem. Na analyse van de data zal ik mijn resultaten hopelijk kunnen documenteren in een wetenschappelijk artikel.

Behalve het onderzoeken van het eiwit ben ik op dit moment ook bezig met een literatuuronderzoek naar het effect van nanodeeltjes op radiotherapie bij kankerpatiënten. Uit de literatuur blijkt dat toevoeging van nanodeeltjes het lokaal effect van stralingstherapie zeer kan versterken. Voor dit onderzoek is het open hebben van veel PDF'jes en het ondertussen draaien van een tekstverwerkingsprogramma terwijl op de achtergrond een muziekje speelt toch erg handig. Dit is ook teveel voor de computers beschikbaar voor studenten.

Vanaf volgend jaar zal ik dit systeem gaan gebruiken voor het onderzoeken van spinpolarisatie in grafeen in één van de vooraanstaande onderzoeksinstituten van de wereld (Zernike Institute for Advanced Materials). Hopelijk zal mijn onderzoek hier ook een bijdrage gaan leveren in de ontwikkeling kwantumcomputers. Hierbij is geavanceerde data-analyse noodzakelijk wat ook de nodige rekenkracht zal vergen. Hierbij zal dit systeem ook zeker niet misstaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.graphene-info.com/files/graphene/images/UC-riverside-graphene-tunneling-spin-injection.preview.jpg
Gepolariseerde spin-injectie in grafeen

Bij het teruglezen merk ik dat het een beetje klinkt als een groot kakverhaal, maar ik moet erbij zeggen dat het voorgaande echt waar is, en hoop binnenkort van het systeem gebruik te kunnen maken.

offtopic:
Als je geïnteresseerd bent in het voorgaande, kan je altijd een DM of mailtje sturen. Ik vind het leuk om te doen wat ik doe, en ook om andere mensen te interesseren hiervoor!

[ Voor 5% gewijzigd door Blokmeister op 29-06-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof het of niet!

Een natieve schermresolutie van 1920 bij 1080 (full HD) voor een beeldscherm van 27 inch is nu precies waar ik naar op zoek ben. Daarvoor Dank LENOVO dat je dit vandaag de dag nog wilt en kunt leveren!! Leuk dat het capacitief is, interessant wellicht met Windows 8, maar (ik ben daar eerlijk over) daar zat ik niet echt op te wachten. Voor een tablet waar ik me overheen kan buigen vind ik het handig en eigenlijk essentieel. Ik zou er das aan moeten wennen.

In 1981 ben ik begonnen met een Apple II+ (met 2 dure floppy-drives!); Daarna met alle werkgevers het moeten stellen met allerlei soorten PC's; ergo, ik was vast van plan om de laatste 10-tallen jaren van mijn pensioengerechtigde leeftijd met niets anders genoegen te nemen dan -opnieuw- een gestyleerde Apple (Mac).

Lang gekeken naar een iMac maar gezien ik regelmatig van Frankrijk naar Nederland moest peddelen leek het mij toch handiger om een MacBook Pro 17" aan te schaffen. Mooi hoor; solide; Uniframe, je weet wel.

Maar: Mijn al wat oudere ogen hadden onophoudelijk veel moeite om de (weliswaar) haarscherpe teksten te lezen bij een natieve resolutie van 1920 bij 1200 en dus kon ik niet anders dan terugschakelen naar een resolutie van 1200 naar 800. Een resolutie die nog in de minst 'blurried' teksten voorzag. Dit opgeteld bij het feit dat Windows 7 met BootCamp gelimiteerd was in 100% van het gebruik van mijn 4 of 8 GB intern geheugen (ca. 3 GB was het maximum), heeft mij doen besluiten mijn MBP te verkopen en een leuk PC-tje met Windows aan te schaffen. Het peddelen Fr <> Nl was inmiddels voorbij.

Een iMac kwam niet meer 'Im Frage'. De schermresoluties werden steeds hoger en terugschakelen naar een lagere resolutie zou ongetwijfeld weer ten koste gaan van de 'gestoken scherpte' en dus de leesbaarheid van de (scherm)teksten te niet doen.

'n Leuke Shuttle barebone gekocht -gelijk een Crucial SSD 128Gb erin (deze gaf als enige geen 'bevriezingsverschijselen'). Toen uitgekeken naar een geschikte monitor. Ben na heel lang zoeken uitgekomen op een 22 inch HP/Compac LA2205wg met een natieve schermresolutie van 1600 bij 1000! Jaja, nog ouderwets lekker hoog! Niet dat rare 10:9 beeldje. Tot op de dag van vandaag ben ik daar heel tevreden mee.

En ja, toen zag ik twee à drie maanden geleden de Lenovo IdeaCentre A720 als 'Mooiste van De Maand'. Gelijk rondgestuurd aan al mijn vrienden en kennissen die, ondanks mijn waarschuwingen, van plan waren een Apple iMac aan te schaffen. Sindsdien opgelet wanneer hij in Nederland beschikbaar zou zijn. Nu is het dan zover! En ik vind het werkelijk een fantastisch ontwerp. Als je me vraagt wat doe je er mee, zeg ik "nou gewoon, wat 90% van alle mensen ermee doen! Alle mensen die graag een mooie computer willen hebben. Dus een beetje Mailen, Skypen, Browsen; een spelletje en in mijn geval lekker bezig zijn met mijn muziekprogramma Adobe Audition. Dat dus. Dus kom maar op met al dat moois!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:11
Ik zit zelf in de elektronica, en zie hele leuke mogelijkheden in een krachtige AIO pc voor dit werk.
Ik zou de IdeaCentre kunnen gebruiken om de print of het schema op te ontwerpen (ik ben erg benieuwd of dit fatsoenlijk te doen is op een touchscreen).
Ik kan me voorstellen dat de mogelijkheid tot het platleggen van het scherm hiervoor best handig zou kunnen zijn.
Op mijn huidige monitor zou ik de andere helft van het ontwerp kunnen weergeven (oftewel schema, oftewel print).

Verder lijkt deze machine me erg geschikt voor de eenvoudiger te bedienen games (zoals Angry birds), en ook als HTPC zou deze machine niet misstaan.

En last but not least: wie weet win ik een keertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUnknown
  • Laatst online: 03-09 09:13
Ook ik heb een idee!

Al enige tijd ben ik op mijn werk bezig met een nieuw muzieksysteem. Ik loop namelijk al 5 jaar rond bij een Sociaal Cultureel Centrum (met een theaterprogramma) waar ik vooral horeca taken op mij neem (als flexer). Doorgaans wordt er wat betreft muziek niet veel spannends aan de gasten getoond: Radio Tien Gold of een 80's cd'tje. Nu ben ik reeds bezig met het opzetten van een Logitech Media Server Systeem, waarbij de interface waarschijnlijk zal bestaan uit de Logitech Touch. Echter, ik ben nog niet helemaal tevreden met dit voorstel omdat het scherm van deze Touch eigenlijk iets te klein is. Wanneer ik de A720 zou winnen, veranderd de zaak. Dan kan alle muziek direct vanaf deze pc vanachter de bar worden afgespeeld!

Vandaar het volgende idee:

Wanneer de A720 aan mij toegewezen wordt, zal ik gaan kijken hoe de AIO pc zich zal houden in een bedrijfsomgeving. En niet zomaar een bedrijfsomgeving: Een point of sale omgeving in de horeca, namelijk achter de bar. Dit zal daarom een extra moeilijkheid met zich meebrengen: Bediening met natte handen.

Ik heb er zelf enigszins mijn twijfels over of een capacitief scherm goed overweg zal kunnen met waterdruppels op het touchscreen, maar wanneer het systeem gebruikt gaat worden in de horeca, is dit zeker een vereiste. Vandaar lijkt het mij zeer interessant om dit te testen. Ook de mate waarin het apparaat genoeg spatwaterdicht is, is iets waar ik naar wil kijken.

Wanneer het scherm geen noemenswaardige problemen veroorzaakt, lijkt mij de A720 een sublieme oplossing voor een kassa systeem gecombineerd met een muzieksysteem (Ik zat te denken aan album player 5.3). Verder zou ik het uitbreiden met een verbinding met de beamer die in de ruimte hangt zodat we ook video kunnen bedienen vanuit de bar. Visualisaties van de muziek zijn dan ook een uitbreiding die, gezien de specs van de A720, zeker geen probleem zullen zijn!

Hoewel de aansluiting van de beamer op de A720 in de bar zeker een idee is dat ik verder uit zou willen werken (mocht ik het systeem winnen), denk ik echter niet dat ik deze verbinding voor mekaar ga krijgen in de 7 dagen die ik zou hebben voor de review. Een proof of concept kan ik denk ik wel voor mekaar krijgen (met extern beeldschermpje).

Naast dat ik zeer geïnteresseerd ben in de mogelijkheid om het beoogde muzieksysteem te combineren met een open source pakket voor POS, lijkt mij het ontwerp en de mogelijkheid van de A720 om het beeldscherm in alle mogelijke hoeken in te stellen perfect voor de taken van een jukebox- en kassasysteem. Het systeem heeft ook veel weg van commerciële POS systemen qua ontwerp, behalve dat het een capacitief scherm heeft en natuurlijk veel betere specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggied97
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:54

eggied97

01000101

hallo,

Ik ben Egbert, 15 lentes jong,

Waarom ik denk dat ik deze all-in-one pc moet winnen?

Ik zelf ben veel bezig met mijn website, en de daarbij behoorende android app,
Maar, ik heb daar eigenlijk geen goede computer voor, als ik eclipse open heb, plus mijn browser plus ftp, dan gaat hij alwel aardig stotteren...

Ik wil ook uitbereiden naar Windows phone 7/8, dan met het UI maken, komt dit ook wel handig uit, met het touchscreen.

Deze pc gaat dan ook centraal op mijn kamer staan, puur omdat je der zoveel meekan, hetzei film kijken, hetzei gezellig gamen met mijn vrienden.

Dus deze computer is hier van harte welkom :)

student - progger - beunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Laatst online: 26-08 15:33
Ik kon geen betere manier vinden om mijn idee te laten zien dan in 3D:Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/34076719/KlikHier.png
de Unity3D browserplugin is vereist en kun je hier downloaden)
Er is ook nog een flash versie van aanwezig, alleen is die een stuk minder snel en kwalitatief een stuk lager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gc001
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09-2019
Voor mij zou deze computer ideaal zijn.
eindelijk een PC voor business and pleasure. (one machine to rule them all)

Ik zou de Lenovo Ideacentre A720 gebruiken om mijn afstudeerverslag op te typen, nog wat simulaties uit te voeren. Verder moet er na het werk ontspannen worden en hoe beter dan op het 27 inch scherm van een film te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
Zou hem graag in onze nieuwe fysieke motorzaak plaatsen zodat mensen in de webshop kunnen browsen.

Maar het uiteindelijke doel is een interactief kleding pashokje maken
  • Je maakt met de ingebouwde webcam een foto van jezelf
  • waarna je zelf je nieuwe motorkleding en helmen al kunt zien voordat je ze aan hebt.
  • Zelfs hoe je eruit zou komen zien met je nieuwe jas of helm op het model motor wat je hebt.
Of een pashokje voor je motor :
  • je selecteert je motor.
  • dan op basis van wat we invoeren aan bepaalde accesoires zoals een tomtom in je dashboard of een uitlaatsysteem op je eigen motor al kunt zien voordat er ook maar 1 schroefje is losgedraaid.
Helaas is dit softwaretechnisch niet binnen een week te realiseren dus zal de productreview niet op tijd kunnen maken volgens bovenstaand plan. :(
Daarnaast is krijgen we volgende week de volledige collectie pas binnen want de verbouwing is net klaar dus mag nu beginnen met het inrichten van de winkel. Ik heb dus al genoeg tijd nodig om alles in de kassa/webshop te zetten en te etaleren in de winkel.

Tot die tijd zal hij dus of in de winkel als webbrowser voor klanten gebruikt worden. De 1e week zal ik hem zelf gebruiken tijdens het webdesign/photoshop en andere zaken dus een algemene review zit er natuurlijk altijd wel in ;)

[ Voor 10% gewijzigd door harley op 30-06-2012 20:07 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW_RdV
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 21:26
Ik was ooit een figuur die zich snel op gadgets gooide, maar misschien door mijn "iets hogere" leeftijd is dit wat afgenomen. De early-adopter van weleer zit echter nog steeds in me.
Heel oneerbiedig noem ik de A720 even een grote tablet. Ik wil dit tablet gebruiken om weer mee te doen met de early adopters. Maar ook om zowel privé als zakelijk een aantal zaken uit te proberen. Kan ik:
- als mainframespecialist kijken of ik de A720 in kan zetten als een monitoring device, waarop ik alle belangrijke logs op één scherm kan zien en daardoor sneller kan reageren op fouten en dus betere service verlenen
- als tester eindelijk een regressietest uitvoeren met heel veel gegevens in één scherm
- als beginnend Windows-ontwikkelaar alles op één groot scherm plaatsen, zodat ik mijn 2e monitor uit kan laten en zodoende meedenk om het milieu te sparen :*)
- als "late adopter" de achterstand inhalen en weer volop meedoen in de voorhoede van de wereld van smartphone en tablet en touchscreens
- als begenadigd schrijver van technische stukken een schitterende review neerpennen (letterlijk, op een Bambootje }:O )
- als vader en echtgenoot met "weinig" GTST interesse, op een bijna net zo groot scherm kijken naar mijn favoriete uitzendingen en hier nog meer van genieten
- als rallyeliefhebber Le Dakar bekijken op een groot scherm en dan tevens websites van mijn favoriete deelnemers in de gaten houden :)F
- als een van de gezinsleden, om te kijken of iedereen net zo makkelijk omschakelt naar een groot nieuw scherm en de nieuwste mogelijkheden
- een klein "surface-je" om met iedereen plezier te maken
- als dromer van een prijs zijn droom uit zien komen.
Ik hoop dat het me gegeven is om één keer heel veel geluk te hebben, NET een beetje meer dan de overigen.
Overigens iedereen heel veel succes!!

[ Voor 31% gewijzigd door TW_RdV op 30-06-2012 22:08 . Reden: Toevoegingen en punten in andere volgorde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
tja, waarom ik het ideeën centrum zou moeten winnen is een vraag waar ik al snel een paar ideeën over had, want een eigen pc lijkt me wel wat. Natuurlijk, komt mij deze Lenovo goed uit om een keer een filmpje te kijken en te internetten. Ook is het grote touchscreen goed te gebruiken als je met familieleden of vrienden een simpel (touch)spelletje te gaan spelen, zoals in het promotiefilmpje getoond wordt. Thuis woon ik met mijn ouders, waar mijn jongste zusje 10 jaar is, waar met het ook leuk lijkt om te kijken hoe gemakkelijk het te gebruiken is, ook voor de wat jongere kinderen.
Maar waar de all-in-one mij vooral handig lijkt, is voor school. Daarvoor ga ik deze volgend jaar veel gebruiken (5 havo). Natuurlijk voor de verslagen die ik moet maken, maar ook voor ons profielwerkstuk. Bij dat profielwerkstuk gaan we het over de constructies van bruggen doen, waarvoor we waarschijnlijk een simulatie programma voor gaan gebruiken. Dat kan de lenovo natuurlijk mooi doen, en de resultaten duidelijk laten zien op het grote scherm. Ook kan ik de all-in-one goed gebruiken voor informatica, waar we volgend jaar nog met programmeren verder gaan, wat fijn is op een groot scherm. Na de havo ga ik zeer waarschijnlijk werktuigbouwkunde of technische informatica doen. Daar komt deze natuurlijk ook goed van pas, bij werktuigbouwkunde voor het teken, of bij technische informatica voor het programmeren.
Verder lijkt het me fijn om gewoon is een touchscreen op een pc te testen. Het lijkt me leuk om te kijken als Windows 7 nog gewoon goed te gebruiken is met een touchscreen, en natuurlijk ook Windows 8. Het verschil tussen die 2 op het gebied van touchscreen is gewoon een wereld van verschil.
In de review komen natuurlijk de standaard dingen als benchmarks, uiterlijk en dergelijke, maar ik wil vooral ingaan op welke manieren het touchscreen te gebruiken valt.

Succes iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik er niets mee ga doen. Waarom? Hij is te mooi, te bruikbaar, te snel, te veelzijdig. Ik zal het uitleggen.

Een hele poos geleden kocht ik een tablet computer van een bekend merk met een streng gereguleerd ecossyteem. Mooi ding, goed design, bruikbaar, snel, veelzijdig. Tenminste, dat denk ik. Nadat ik mijn vrouw het apparaat heb laten zien en ook een paar apps –farm frenzy, wordfeud, draw something- was hij in beslag genomen. Ach, je hebt het ervoor over, de lol gaat er vast van af. Mijn beurt komt nog wel, dacht ik.
Om vervolgens te zien dat mijn zoon het een mooi entertainment console vond, need for speed, splinter cell, star wars imperial. Voordat ik het apparaat kon aanraken was mijn concurrentie op slag verdubbeld. We zijn nu drie jaar verder. Ik heb het apparaat nooit meer aangeraakt. Mijn tijdslot is al die tijd 0 minuten per dag geweest, afgerond naar boven.

Als ik deze Lenovo Ideacentre zie beleef ik het allemaal opnieuw. Mooi apparaat, superbruikbaar, snel en veelzijdig. Qua design en gebruikerservaring torent hij boven alle andere apparaten in de markt uit. Naar mijn mening wordt hiermee een nieuwe hype gecreërd. Als ik hem in huis haal verwacht ik dat ik niet verder kom dan een demonstratie. Om vervolgens nooit meer plaats te kunnen nemen achter dit mooie apparaat.

Aan de ander kant, ik ben niet voor niets linkshandig. Linkshandigen zijn creatief. Erg creatief. Ik kan hem inbouwen of helemaal aan de muur hangen zodat alleen het scherm zichtbaar is. “Nieuw scherm” is de vraag die mijn gezinsleden zullen stellen. “Ja, mijn oude scherm was versleten” wordt mijn antwoord. Tegelijkertijd mijn vingers van het scherm halend in een vage veegbeweging om snel de muis beet te pakken. “Mooi he?”. Niemand die het merkt.

Ik kan hem ook naar binnen smokkelen en het apparaat snel op zolder installereen. Daar wordt gewerkt weten ze, daar wordt ik ontzien. En als ik klaar ben, verstop ik hem achter een stapel papier en boeken. Niemand die het merkt.

Maar toch, dan ga ik wel voorbij aan alle functionalitieten van dit apparaat. Productief zijn, gamen, films kijken, hobby’s uitoefenen, onderdeel uitmaken van je levensstijl. Net zoals je familie en vrienden dat doen. Maar dit apparaat kan daar juist de spil in zijn. Samen gamen, samen films kijken, samen productief zijn en lol maken tegelijkertijd. Waarom niet, het kan allemaal. Dit wonder is niet bedoelt voor 1 gebruiker, het is een herdefinitie van de term multiuser.

Ik zie het hele gezin rond deze computer. Niet meer gezinslid 1 achter de laptop, gezinslid 2 achter de e-reader, 3 achter de gameconsole, en 4 achter de tablet, en natuurlijk alle vier de smartphone in handbereik. Nee, dit is kampvuur van de 21e eeuw! Gezellig, ik kan niet wachten.

En voor wat betreft de review. Ach ik ben geen tweaker in hart en nieren. Ik repareer en upgrade pc’s van mezelf. Klooi wat met windows 2012 en windows 8. heb Microsoft Lync draaien in de meterkast, voor de hobby. Ik soldeer niets in elkaar en met programmeren lukt het me ‘hello world’ op het scherm te toveren. Geen touchscreen applicaties die ik in elkaar ga klussen, of geboor en gezaag om het apparaat te integreren in het interieur. En daarbij, deze Lenovo is zo mooi, het is een doodzonde om hem niet midden in de huiskamer een plek te geven.
Ik ga hem dus gewoon gebruiken. Samen met mijn zoon gamen op hetzelfde apparaat, Battlefield Heroes, of Fifa 2012. Hyves en Facebooken. Videobellen en Films kijken. Daar zou mijn review over gaan. Niet meer, maar zeker ook niet minder. En mocht ik deze unieke kans mislopen, ik ben allang blij, met mijn Lenovo w510, ook al zo’n prachtig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcanbaz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-08 16:28
Voila!

Wij (NOMCOMmunications) zijn een bedrijf die multi-touch applicaties ontwikkeld op basis van het WPF (*.net) FrameWork voor banken en retail bedrijven. Zie onderstaande video van het apparaat waarmee wij multi-touch software in de markt aanbieden. Polytouch heeft in de 32 inch uitvoering maar liefst 60 touch punten! De touch is geen simpele overlay maar is er eentje van 3M (wie anders!) met een eigen dedicated Multi-Touch controller en de hardware wordt gebouwd in Duitsland.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DAxD-AlQeso]

We zijn uitermate geinteresserd in de user interactie van de (gloed)nieuwe Lenovo Ideacenter A720. Met name de desing maakt deze "touché" device gereed voor mainstream gebruikt. Wij willen hiermee de paperless office concept uitwerken op basis van een dergelijke tab icm een tablet.

Wij zijn van mening dat "touch" mens en machine dichter bij elkaar brengt dus geloven dat hier toekomst in zit. Zie ook Windows 8 wat volledig op touch (op bass van WinRT als opvolger van de WPF FrameWork) georienteerd is.

http://ak.channel9.msdn.com/build/2011/wmv/BigPicture-1.wmv

Zie ook ook bovenstaande (beetje lange) videolink hoe grondig & intensief Mickeysoft met het touch principe is beziggeweest alvorens het een dergelijke beslissing heeft genomen.

Resteert ons geluk te wensen voor de rest van de deelnemers/-sters :)

Mustafa Canbaz

[ Voor 6% gewijzigd door mcanbaz op 01-07-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 08:13
Mijn doel is heel simpel, dat is namelijk om mijn schoonouders eindelijk een keer mee te krijgen met het digitale tijdperk! Met geen enkele mogelijkheid zijn ze achter een 'normale' PC of laptop te krijgen, omdat ze het maar niks vinden. Het zijn maar 'ingewikkelde' en 'enge' machines. Aangezien deze Lenovo er goed uitziet en zeker niet eng of ingewikkeld, ben ik benieuwd of ik ze nu wel zover kan krijgen om ook eens het WWW op te zoeken en andere 'digitale' zaken wat voor de meeste mensen allang de normaalste dingen zijn in het dagelijks leven. Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDewansingh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-07-2023
Meet the Wizkids...eh Parents

Starring:
Mom & Dad
With special appearance of Lame-Ass-Computer

Situatie:
In de woonkamer staat de ''trots'' van me ouders, hun computer.

Opstarttijd: 3 minuten
Opstarttijd webbrowser: 1,5 minuut
Resolutie van het scherm: Oogverblindend groot! Leest volgens hun lekker, maar ik word elk moment geroepen, omdat volgens hun niet alle informatie op de pagina is te vinden...

Gebruiksgemak : Alle kabels en de noodgedwongen plek van de computer zorgt ervoor dat ze in de meest hilarische en ongemakkelijke computers achter de computer zitten. De muis doet niet wat ze willen, door alle kabels die elkaar kruisen. De keyboard zit ergens op de bank, terwijl het scherm alleen te zien is , als je minimaal 90 graden draait.

Als ik deze Lenovo win, zet ik de doos in de woonkamer en film ik vanaf het uitpakken, tot aan het computeren zelf, hun reactie. Ik zal ze uitdagen om hun dagelijkse bezigheden op de Lenovo uit te voeren alsmede nieuwe dingen uit te proberen.
Me vader is erg sceptisch tegenover nieuwe dingen en me moeder is niet zo goed met de computer, dit staat garant voor opmerkelijke reacties! Dit alles natuurlijk vastgelegd op een filmpje!

Natuurlijk krijgen jullie van mij ook nog een review van hoe ik hoe de computer ervaar. Maar denk dat het t leukste is om te laten zien dat deze computer de interactie tussen de persoon en de computer zelf steeds meer vergemakkelijkt, zo makkelijk zelfs, dat je niet jong hoeft te zijn om in 1 opslag te begrijpen wat je met deze computer kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Laatst online: 17-06 13:27
ik wil de computer gaan gebruiken als navigatie systeem op mijn zeilbootje. Met het grote touchscreen word het een stuk eenvoudiger om route's te plannen. Er moet natuurlijk een losse gps module aangekoppeld maar dat is makkelijk weg te werken. Naast navigatie is het natuurlijk ook erg handig om weerberichten op te vragen en muziek af te spelen. Het is geen doen om met een toetsenbord en muis in de weer te gaan, dit zou ook te veel ruimte in nemen. (je zou feitelijk een bureautje moeten maken). En normale navigatie zijn uitgerust met een heel klein schermpje en lastige bediening. Hier kun je veel meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norendal73
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-04-2022
Ik kan hier wel een lang verhaal neerzetten wat ik er zoal mee ga doen, wat ik allemaal ga testen, hoe ik het apparaat ga gebruiken, wat mijn verwachtingen zijn ten aanzien van het touch screen en windows 8, waarmee ik het systeem ga vergelijken...maar ik laat me eerlijk gezegd liever verrassen en zal dan een plan van aanpak opstellen. Kortom, durf een gok te nemen en kies mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Laatst online: 19-08 16:50
Als ik deze machine zou mgoen uitesten dan zou ik hem testen op gebruiksvriendelijkheid. (voor consumenten en bedrijven)
Veel duidelijke foto's maken.
Bouwkwaliteiit.

want deze punten zijn voor mijzelf heel belangrijk.

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mijn naam is Martien Nijdam, ruim zes jaar getrouwd en vader van een vijfjarige jongen en een meisje van drie. We wonen in een standaard rijtjeshuis, hebben een gele stationwagen en een klein aquarium met een paar vissen. Kortom een gemiddeld model gezin.

Iedere dag fiets ik naar mijn werk als webontwikkelaar voor de erfgoed sector. Dit houdt in dat wij de collecties van musea en archieven digitaal ontsluiten door middel van online beheerapplicaties en beeldbanken. Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op de verschillende vlakken van het programmeervak is een dagelijks terugkerend ritueel. Het was tijdens het browsen dat ik deze wedstrijd zag en verdere verdieping in de prijs en het feit dat we al geruime tijd op zoek zijn naar een strakke huiskamer computer maakte mij direct enthousiast om mee te doen!

De IdeaCentre zou voor mij persoonlijk een welkome upgrade zijn van de huidige laptop waarop ik dit type en mijn internet projecten uitvoer. Ik mag graag verscheidene ontwikkel frameworks uitproberen, experimenteren met recent uitgekomen oplossingen en nieuwe zoektechnologieën installeren en testen. Een veel snellere machine waarop ik verschillende servers virtueel kan draaien en een groter beeldschermoppervlakte zou het ontwikkelen een stuk plezieriger maken.

Ook voor de overige leden van huize Nijdam herkende ik gelijk al de toegevoegde waarde. Mijn vrouw gebruikt de laptop regelmatig om korte verhalen te schrijven en die van anderen online lezen. Ze brengt haar opleiding Multimedia Vormgever graag in praktijk door onze foto's te bewerken en af en toe een designopdracht uit te voeren. Bovendien doet ze online onderzoek naar de familiehistorie waarbij ze de gevonden gegevens en foto's overzichtelijk tracht te verwerken. Voor sommige projecten dient ze echter uit te wijken naar de zolder waar vanwege ruimtegebrek beneden een pc staat die iets recenter is als de laptop.

Mijn twee opgroeiende kinderen komen tot mijn grote vreugde iedere zaterdag zo vroeg mogelijk uit bed om spelletjes te spelen op papa's smartphone. Zelfs mijn dochter van drie weet de telefoon te ontgrendelen en de spelletjes te vinden. Gezamenlijk kijken ze dan naar het kleine schermpje. Ik kan me helemaal voorstellen dat ze met de IdeaCentre ook samen uit de voeten kunnen. Onder andere het piano spelen spreekt ze erg aan en wij hoeven ons dan geen zorgen te maken over vingertjes op het scherm. Wellicht hoeven we ook de dvd-speler dan niet meer klaar te zetten.

Om één en ander te illustreren hebben we samen een filmpje gemaakt. De hoofdrollen zijn weggelegd voor mijn zoon en dochter, de cameraman is ondergetekende en de montage heeft mijn vrouw voor haar rekening genomen.

Zie hier de pleidooi van mijn kinderen:

[YouTube: http://youtu.be/0Wp4h4j5_98]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Volgend jaar werk ik in groep 6. Ik heb de klas 4 dagen in de week en wil ze graag veel digitale creativiteit aanleren. Ik begin met het scenario voor het volgende schooljaar te schetsen:

Het begint al bij mijn 'verlengde instructie'. Kinderen die een beetje extra hulp nodig hebben. De A720 komt dan plat op de tafel te liggen, wij er om heen aan het werk met rekenspelletjes en andersoortig leerzaam vermaak.

Denk daarna aan onze thema's. Onze school werkt thematisch. Dat betekent dat elke 6 weken in een specifiek onderwerp staan. Zo beginnen we met de prehistorie en de Romeinen. En daar kan ik me voorstellen dat we met de A720 veel research gaan doen, snel kennis kunnen samenvoegen maar ook nieuwe producten ontwikkelen. Een van mijn droomactiviteiten is het maken van een documentaire, geheel door de kinderen. Maar vergeet niet, er moet dan gefilmd worden, ingesproken, gemonteerd, muziek gecomponeerd etc. Een touch-based systeem is daar ideaal voor.

Ook wil ik de kinderen leren werken met 3d-CAD, ik ontvang binnenkort mijn 3d-printer en die komt dan naast de Lenovo te staan zodat de kinderen leren digitaal te ontwerpen en produceren. 21e-eeuws-vaardigheden dus!

Nu snap ik dat ik bovenstaand scenario niet direct kan waarmaken: de review moet binnen een week binnen zijn. In mijn review zal ik dan ook ingaan op de haalbaarheid en de mogelijkheden van de A720, en na de zomervakantie komt er een opvolg-review waarin we onze nieuwe vaardigheden laten zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 07:16
Mijn inzending bij deze:

[YouTube: http://youtu.be/E4eSIlb9R40?hd=1]

Normaal gesproken ben ik niet iemand die snel mee doet met een prijsvraag, maar deze prachtige PC deed mijn wens voor een iMac die ik al 3 jaar koester (telkens geen geld voor) vergeten. Ook als ik hem niet win ga ik hiervoor sparen, het is letterlijk iets waar ik al lang op hoopte dat zou komen en voor zover ik weet is er nog niets vergelijkbaars op de markt. (En het design is werkelijk geweldig, dit kan ik in de woonkamer kwijt, mijn vrouw is er ontzettend enthousiast over, hij komt op onze grote ruw houten tafel, ik denk dat dat een mooi contrast gaat vormen, mijn huidige pc zit nu verstopt in een kast).

Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik de laptop of zelfs mijn eigen monitor aanraak om ergens te komen, de Lenovo Ideacentre lijkt voor mij en mijn vrouw (en natuurlijk onze kleine) de perfecte pc.

Misschien hebben we niet de meest wilde plannen, maar we gaan wel optimaal gebruik maken van het touchscreen en het grote scherm en de kracht van de hardware. Je spreekt dan een breed publiek aan. De review willen we ook lekker creatief samen gaan uitvoeren, we krijgen allebei niet komende week, maar dan die week vakantie, en hebben dan dus ook alle tijd om er echt wat van te maken, ik kijk al uit naar de unboxing!! (Jozua mag helpen!).

Hoe gaan we hem testen:

We filmen in principe alles, en ik maak er een compilatie van.

1. Unboxing, altijd belangrijk om goed te doen en op film te hebben, er is bijna niets leukers als een goede unboxing!

2. Eerste impressie, bijgeleverde software uitproberen.

3. Lekker een filmpje kijken (m'n eerste blu-ray), andere multimedia mogelijkheden bekijken, xbmc erop zetten (leuk voor touch).

4. Video editing uitproberen, even de unboxing renderen, ook een soort benchmark, vooral snelheid is belangrijk!

5. Grafisch werk, lightroom en photoshop installeren en uitproberen, retoucheren met touch, en natuurlijk lekker tekenen!

6. Al mijn muziek er op zetten en spelen met cover flow!

7. Benchmarks draaien (cpu-z, sisoft sandra, 3d mark)

8. Angry birds testen met Jozua en mezelf

9. Met vrienden Fruit Ninja of Air hockey

10. Diablo 3 spelen (mogelijk neemt dat veel tijd in beslag ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door DarkShadow op 02-07-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 00:51

HKS-Skyline

Vroooom ?

Als ik de Lenovo IdeaCentre A720 zou winnen, dan zou ik deze flink aan de tand gaan voelen met benchmarks, en intensief allerdaags gebruik.
Voor mij zou het mijn hoofdcomputer worden, welke als een soort centraal multimedia punt in mijn woonkamer komt te staan.
Zo kan ik vanaf mijn bank films kijken, internetten, foto/video bewerken en gamen zonder met een laptop op schoot te hoeven zitten.
Ook ben ik benieuwd naar de inkijk hoeken van het scherm, zeker voor fotobewerking erg belangrijk, maar natuurlijk ook omdat het scherm vlak gelegd kan worden.
De geluidsproductie en de manier van koelen ben ik ook erg benieuwd naar.
De HDMI input is voor mijn PS3, dit soort door lus mogelijkheden zijn een groot gemis op veel andere all in ones, en maakt het mogelijk met de IdeaCentre de TV te vervangen.
Ik heb een klein stripje gemaakt over wat ik zoal ga doen voor het reviewen van de IdeaCentre A720, deze zie je onderaan. Eerst een lijstje met tests die zo direct in mij op komen welke ik onderandere wil doen met de IdeaCentre A720.

Benchmarks als 3D mark, PC mark, Furmark, Prime 95, Crystal disk mark etc.
Windows 7 en 8 testen met het touchscreen.
Foto en videobewerken.
XBMC testen met het touchscreen.
Blu Ray, DVD, CD en downloadable media testen met warmteproductie, geluidsproductie en CPU/GPU belasting.
Gamen.
Geluidskwaliteit, en geluidsproductie testen
En uiteraard een aantal hele mooie foto's maken van dit apparaat.

Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/2986/finalhn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsnijland
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05-2023
De Lenovo A720 zou uitstekend in de woonkamer van het studentenhuis "Hotel Gassner" dienst kunnen doen als vervanging voor de huidige computer. In de woonkamer hebben we hard een nieuwe krachtpatser nodig omdat de huidige huiscomputer niet eens HD films kan afspelen. In de woonkamer hebben we de beschikking over een beamer, een normale TV, een aardige geluidsset en een netwerk waardoor alle films/muziek/foto's van alle computers benaderd kunnen worden. Al deze apparatuur is in de loop de jaren verzameld/gekocht en met elkaar gekoppeld. Om het gemakkelijk te maken iedereen de computer te laten gebruiken hebben we het toetsenbord en muis met magneten aan de muur gekoppeld zodat het slechts een kwestie is van een kleine ruk en je hebt de benodigde apparatuur van de muur in je handen. Het beeldscherm zit daarnaast met een haak aan de muur bevestigd zodat deze los gehaald kan worden en deze mooi recht voor je zitpositie kan worden geplaatst. Zelfs in een rommelig studenten huis blijft alle apparatuur dus netjes op zijn plek en opgeborgen . Er zitten altijd wel mensen in de woonkamer en de huiscomputer staat vrijwel altijd aan. Iedereen checkt zijn of haar mail, er worden foto's van die lekkere student(e) bekeken, nieuwtjes en feitjes opgezocht om je gelijk te krijgen of om wat te weten te komen, gephotoshopt om een grap met iemand uit te halen, enzovoort, enzovoort . Als deze computer zijn plekje krijgt in de woonkamer zal deze dus niet door slechts één persoon gebruikt worden, maar door zes huisgenoten en alle bezoekers. Het is ook niet overbodig dat de computer een beetje power heeft, hij zal namelijk minimaal vijf jaar in gebruik genomen worden (geld om een nieuwe computer te kopen hebben studenten natuurlijk niet) en zal ook af en toe zware programma's moeten draaien als Photoshop, Solidworks, Matlab en andere software die studenten zoal eens gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-giOSnOWr7CA/T_HCUaOdDaI/AAAAAAAADV0/oXP7c7eahLw/s800/IMG_0018.JPG

Als Tweakers.net dus echt wil dat de Lenovo A720 een plekje vindt waar deze optimaal gebruikt zal worden doen ze er goed aan deze op te sturen naar het studentenhuis "Hotel Gassner." Er zullen dan ook meteen zes studenten een goede review schrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door larsnijland op 02-07-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze Lenovo Ideacentre A720 zou de ideale partner worden bij mijn radioprogramma voor de lokale omroep. De A720 zou dan kunnen fungeren als spin in het web!
Thuis mijn programma voorbereiden, muziek verzamelen en editen, jingles creëeren, bedjes en fillers maken en dan hopla mee naar de studio en daar aansluiten op de mengtafel en dan met één druk op de knop ...eeh... op het scherm de tracks, jingles, bedjes en fillers starten. Dit alles dankzij het touchscreen van de A720. Dat scheelt een hoop muis klikken en daarbij kan ik tijdens de uitzending op het grote scherm tegelijk de audio bedienen, contact met de luisteraars houden via social media en de info zien die ik met de luisteraars wil delen. Een uitgelezen combi lijkt me!
In deze situatie kan ik de A720 testen in zijn reken- en geheugencapaciteit bij het editen van de tracks of het creëeren van jingles. Tevens kan ik de handelbaarheid van de A720 testen omdat ik hem meeneem van huis naar de studio en terug (meenemen of wordt het toch slepen?!). Daarnaast kan ik de A720 onderwerpen aan gebruiksvriendelijkheidtest van bijvoorbeeld het touchscreen; door deze tijdens de uitzending te bedienen en kijken of deze daadwerkelijk 'multitouch' is.
Dit alles vat ik dan samen in een gebruikersreview waarbij een groot aantal aspecten (kracht, design, handelbaarheid, gebruikersgemak) voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 10:44

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zakelijk gezien zit ik in de Enterprise Content Management wereld. Dit lijkt mij een ideale machine om de digitale documentverwerking mee af te handelen.

Ik zou de Lenovo uittesten voor het digitaal archiveren van documenten. Hiervoor gebruik ik speciale software welke documenten zowel analoog (post) als digitaal (email) kan verwerken en voorzien van metadata. De lenovo Ideacentre lijkt mij de ideale pc voor het verwerken van deze informatie in een zakelijke omgeving. Ik zal de Ideacentre dan ook optimaal testen op de capaciteit voor het digitaal beheren van de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AL CAPONE
  • Laatst online: 04-08 21:43

Mijn test!

Fotostudio
Zoals het een echt model betaamd gaat de Lenovo meteen de studio (waar ik werk) in even kijken hoe ik hem het beste kan uitlichten en zorgen dat er mooie foto komt die hem het beste laat uitkomen! (misschien zelf samen met een mooi en sexy model!)

Benchmark
Eerst ga ik de computer benchmarken even kijken wat voor vlees ik in de kuip heb en hoe deze concurreert met mijn huidige workstation en macbook.

Installeren
Uiteraard moet er ook de nodige software op! Ik heb nog een licentie van Adobe liggen en kan via surfspot ook nog even 3dsmax voor een habbekrats krijgen dus deze zal ik ook maar even installeren. Hierbij zal ik kijken naar de tijd die hiervoor nodig is.. Ook zal ik het scherm kalibreren zodat ik goed kan Photoshoppen.

Fotosoep
Nadat ik de foto's heb gemaakt en de software geïnstalleerd is het natuurlijk goed om even te testen of alles het ook doet en daarom zal ik testen hoe snel alles rendert in Photoshop en hoe de kwaliteit van het beeld eruit ziet!

Gamen
Als laatste zal ik eens kijken hoe snel dit beestje is bij het spelen van spellen! Even kijken hoe Diablo draait en wanneer de computer het moeilijk krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 09:33
Om deze nachtmerrie:
Afbeeldingslocatie: http://koningonline.nl/pub/got/losse%20pics/len1.jpg

eindelijk eens hier naar beneden te kunnen gooien:
Afbeeldingslocatie: http://koningonline.nl/pub/got/losse%20pics/len2.jpg

..:: ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitsnuit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10-2022
Als beginnend webdesigner en fotofanaat zou ik de Lenovo Ideacentre A720 vooral gebruiken voor website design en photoshop.

Ik denk dat de Ideacentre een prachtige toevoeging is voor de huiskamer. Het design van de Ideacentre weerspiegelt het stylevolle webdesign dat ik in gedachte heb voor potentiele klanten. Een demo van het design kan ik aan de klanten op een mooie en indrukwekkende manier presenteren op het 27inch beelscherm.

Kortom, de Lenovo Ideacentre A720 zou een mooie stap zijn in de goede richting voor mijn toekomstig webdesign en presentatie voor klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik wil hem winnen want ik ben een eindbaas! ;)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zou het scherm voor veel doeleinden gaan gebruiken en graag willen testen.
Ten eerste zal ik een website maken ik photoshop.
Ten tweede zal ik gaan kijken met Revit om een compleet ontwerp te maken en hoe de prestaties van het renderen zijn op hoge kwaliteits gebouwen.
Ten derde ben ik benieuwd hoe dit apparaat het zal doen op hoog grafische games zoals Crisis.
Ten vierde wil ik kijken of windows 8 hier fijnloos op draait.
En ten vijfde wil ik kijken of muziek maken op dit apparaat super zal gaan ipv overal altijd moeten klikken met je muis.

Ten slot wil ik uiteraard alle benchmarks testen en kijken hoe deze presteren ten opzichte van andere systemen.

Het Lenovo Ideacentre A720 zal een uitermate goed in de woonkamer staan.
Dit omdat ik in een appartement woon met 1 slaapkamer waardoor deze voor mijn werk in de woonkamer moet staan, wel naast de televisie

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloetoet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-08 17:27
Waarom voor mij?

Omdat ik geloof dat er uit deze All-in-One als deze veel eruit te halen is.
Lenovo maakt goed spul. Zelf gebruik een X60 en een T61 laptops privé. Echt top kwaliteit, niet alleen de hardware maar ook de software voor Lenovo apparatuur. Nu nog een echte werkstation/indeeëncentrum als deze...

En hoe ga ik em dan gebruiken?

Nou, zeker in mij studio voor het componeren van muziek. Ik ben ervan overtuigd dat dit monster aardig wat berekeningen zal kunnen maken dus hiermee ook zwaar tegen schenen aan geschopt kan worden.
Dit in combinatie met mijn Digial Audio Workstation (DAW) en ervaren hoe het gebruik is met Touch-screen opties.
Mocht ik em winnen dan wil ik graag een nummer componeren met deze "ideeëncentrum" voor Tweakers.net!!!

Hebbe!!!!! _/-\o_ oOo :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemen88
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-01 14:26
Ik zou de de Lenovo Ideacentre A720 goed kunnen gebruiken op mijn studentenkamer.
Hij komt dan om mijn bureau/ontbijttafel te staan. Hier staat nu een beeldscherm, toetsenbord en muis, waar ik mijn netbook aan koppel als ik thuis ben.

Met de Lenovo Ideacentre A720 komt als eerste een einde aan al die kabels wat veel praktischer is en nog mooi staat ook.

's Ochtends kan ik lekker mijn broodje eten terwijl ik het nieuws volg op mijn Lenovo Ideacentre A720.

's Middags als ik thuis ben kan ik een gamepje spelen(Diablo 3 en Starcraft 2 :D of een game waar je touchscreen voor nodig hebt)

's Avonds kan ik lekker aan de studie want met zo'n groot beeldscherm kan je alles op je beeld proppen. Of ik drink met vrienden een biertje en ondertussen wordt de Lenovo Ideacentre A720 als jukebox gebruikt en worden er spelletjes op gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:34
Ik ben een student lucht- en ruimtevaarttechniek, en ik weet wel waar ik ideacentre voor ga gebruiken als ik hem win.
De afgelopen twintig jaar zijn er in de cockpits van vliegtuigen steeds meer geavanceerde systemen geinstalleerd om het vliegen veiliger, zuiniger en betrouwbaarder te maken. het begon met systemen als weerradars, maar daar kwamen ook steeds meer automatische piloot-systemen bij, collision detection systemen (om botsingen met andere vliegtuigen tegen te gaan), extra beveiligingen met ieder hun eigen lampje en knopjes, en ga zo maar door. door al deze systemen in de cockpit krijgen de piloten wel meer informatie, maar de vele verschillende soorten alarmsignalen, lampjes, en afzonderlijke displays, wordt het voor een piloot steeds moeilijker om een noodsituatie snel en goed in te schatten: de meeste vliegtuigongelukken in de afgelopen jaren zijn niet meer te wijten aan falende vliegtuigen, maar aan het verkeerd interpreteren van de noodsignalen door de piloten. een goed voorbeeld is de recente turkish airlines crash bij schiphol, waar het probleem begon met een defecte hoogtesensor, maar uiteindelijk niet door de piloten werd gecompenseers door een verkeerde interpretatie van de signalen in de cockpit.

Er wordt op dit moment dus veel onderzoek gedaan naar een nieuwe manier waarop een cockpit kan worden ingedeeld. De techniek die op dit moment het meest veelbelovend lijkt, en hier komt de A720 in beeld: alle losse knopjes, displays, lampjes en vage geluidjes vervangen door een touchscreen. Dit heeft als groot voordeel dat een cockpit gebruiksvriendelijker en intuitiever wordt, net zoals een tablet vs. een desktop. in plaats van dat in een noodsituatie een piloot alle schermen en lampjes af moet gaan om uit te vinden waar het misgaat, kan een groot scherm in een oogopslag abnormale metingen en alarmmeldingen aan de piloot presenteren, maar kan de piloot ook makkelijker en sneller informatie opvragen die hij in een bepaalde situatie nodig heeft. als de piloot een melding krijgt dat de brandstof in een tank leeg is, kan hij snel het scherm met informatie over brandstof verbruik- en niveaus er bij pakken, maar dan niet alleen van de gegevens op dat moment, maar ook (door bijv. op de meting van een bepaalde sensor te drukken) in grafieken over een verloop van tijd. en dan kan hij bepalen of er misschien een fout in een sensor zit, of een lek in een tank, of een probleem in een van de motoren. en aan de hand van die informatie kan hij besluiten om bepaalde systemen uit te zetten (zoals een defecte motor), of om de melding te negeren.
In een vliegtuig wordt veel informatie verzameld door vele sensoren, en de enige manier om al die informatie overzichtelijk en gebruiksvriendelijk aan de piloten te bezorgen, is met een touchscreen.

van zo'n cockpit:
Afbeeldingslocatie: http://retep.li/pic_plan_dateien/b_747_4d7_cockpit_big.jpg

naar een touchscreen-cockpit:
Afbeeldingslocatie: http://www.theengineer.co.uk/pictures/482xAny/9/2/6/2034926_TE_ODICIS_487.jpg

Op dit moment zijn dit soort systemen al in ontwikkeling in de militaire luchtvaart. een goed voorbeeld daarvan is de F-35, de JSF. in dit vliegtuig bestaat de cockpit zelf uit een groot touchscreen, wat de volledige breedte van de console beslaat. De F-35 bevat erg veel systemen om vijanden op te sporen, tegen te werken, te vernietigen, en om aanvallen af te slaan. met een gewone cockpit was het schier onmogelijk geweest voor een piloot om alle systemen te bedienen. met het touchscreen is het een eitje. in dit filmpje wordt het display gedemonstreerd, waar ook goed te zien is hoe het zich aanpast aan verschillende situaties en hoe de piloot het ook zelf kan aanpassen: YouTube: F-35 glass cockpit - How to fly and drop bombs (Real Sim)

Een cockpit in een commercieel vliegtuig kan niet zomaar compleet omgegooid worden. de overstap van conventionele instrumenten naar displays in de cockpit duurde bijvoorbeeld vele jaren, simpelweg omdat de certificering van nieuwe instrumenten veel tijd kost: in alle situaties moeten de cockpit instrumenten betrouwbaar zijn, en moeten ze de piloten niet verwarren, en dit moet in tests bewezen worden. voor een touchscreencockpit is dit helemaal lastig, omdat dit een zeer grote verandering is. er moet dus veel onderzoek gedaan worden naar hoe een touchscreen cockpit het beste opgebouwd kan worden, om de informatie zo duidelijk, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk mogelijk aan te bieden.

Onderzoek doen naar een touchscreen cockpit lijkt me een interessant eindproject voor m'n studie, en als ik de Lenovo win ga ik hem gebruiken in dat onderzoek. dat kan natuurlijk niet in een week tijd, maar in die week kan ik wel met het conceptwerk van anderen, en simulators, demonstreren hoe de A720 gebruikt kan worden voor zoiets gaafs als een touchscreen cockpit, en hoe met de A720 de toekomst van de luchtvaart geschreven kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik geef hem 3 dagen aan mijn moeder. Als ze me die drie dagen niet belt is het een goed apparaat :).

Daarna gaat hij naar de studeerkamer zodat mijn vrouw eindelijk haar netbookje de deur uit kan doen.

Lijkt me de beste test: moeders en andere vrouwen er mee laten werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Waar zou ik dit voor gebruiken? Eigenlijk heel kort en simpel te benoemen. Uiteindelijk weer gaan werken met mijn eigen idee, een webdesign bedrijf starten voor m'n vriendin die net afgestudeerd is.

Ze is hier al zeer lang mee bezig, maar krijgt het maar niet voor elkaar, gewoon omdat de hardware voor ons toch nog te duur is. Hiermee zou ze de start kunnen maken en goed bezig kunnen gaan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCGD
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-04 13:12
Ik zal proberen zo eerlijk mogelijk zijn,
maar deze Lenovo Ideacentre A720 is zo fijn.

Ik kan bijna niet anders dan een beetje liegen,
je kan zeggen wat je wil, maar ik zie ze vliegen.

Dit prachtige ding bij mij thuis in de kamer
Daarvan wordt alles een stuk aangenamer

lekker met mijn vriendin staren naar het beeld
geen van ons die zich ooit meer verveeld.

beide zullen we dit oogappeltje willen strelen
ieder een hand zodat we toch kunnen delen.

Benieuwd hoe soepel hij het allemaal blijft doen,
maar waarschijnlijk goed genoeg voor een zoen.

want die kan hij krijgen voor het slapen gaan
dan dromen we samen van een reis naar de maan.

want vanachter het scherm bewonder ik de aarde,
en beschouw ik deze in haar volledige waarde.

Zoals ik dat ook vanachter mijn A720 zal doen
dan lijkt voor de buren mijn balkon nog groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkil
  • Laatst online: 00:49
Hallo

Ik kan eigenlijk niet op tegen al die mensen die hier boven(en op vorige pagina's) vertellen wat ze er mee willen doen. Maar ik doe toch een poging.

Als ik de A720 zou krijgen zou ik allereerst kijken hoe het werkt met windows 7. Daarna Windows 8 er op installeren. Kijken of die metro interface het dan wel waar kan maken. Dan nog proberen of we Ubuntu er ook fatsoenlijk op kunnen draaien. Voor de rest alles wat me dan te binnen schiet ga ik proberen!!

Dan zodra ik klaar ben met het apparaat. Zet ik hem beneden in de woonkamer neer als tv/mediacenter. Dit moet volgens mij een geweldige ervaring worden. Helemaal omdat het scherm ook nog eens groter is dan onze huidige tv.

Gr Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijtafel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:49
Leuke actie! Ik heb hier even over moeten brainstormen voordat er wat bruikbare ideeën uitkwamen.

Plannen:
Als eerste lijk mij dit systeem ideaal om de app: Cat Fishing (http://www.youtube.com/wa...Okde_lsLY&feature=related) (is ook een browser versie van) te laten testen door mij 2 katten, dit zal goed laten zien hoe goed het touchscreen reageert.

Ook zal dit systeem heel goed tot zijn recht om de digitale aantekeningen die op school zijn gemaakt meteen te kunnen lezen en ook nog aanpassingen en belangrijke zaken te markeren, hierdoor zou dit weer gemakkelijk in een presentatie verwerkt kunnen worden.

Ten derde zie ik ook nog mogelijkheden om het als een draagbare mediaspeler te gebruiken, door het te voeden met een 12 volt accu dat het mogelijk is om op iedere plek een film te kijken of een spelletje te spelen.

Testen
De onderdelen die grondig aan de tand moeten worden gevoeld zijn in mijn opzicht, de snelheid, het scherm en het touchscreen.

Om de snelheid te testen zullen er meerdere benchmarks gedraaid worden, zoals 3Dmark11, Atto disk benchmark, Super pi mod, Cinebench en natuurlijk verschillende games

Het scherm moet natuurlijk worden getest op: Helderheid, Ghosting en Kijkhoek

Ook is het touchscreen belangrijk, al is dit wel wat moeilijker te testen, zelf denk ik dat het vooral op reactiesnelheid, nauwkeurigheid en de kattentest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Ik heb er even over na moeten denken maar bij deze dan mijn deelname. Gezien er binnen een week na het in ontvangst nemen van de A720 een review geschreven moet worden maak ik onderscheid tussen een korte en lange termijn, in een week kan je veel testen maar je leert je computer pas echt kennen als je hier wat langer gebruik van maakt.

Korte termijn (<1 week)
Ik lees/zie veel over Windows 8 en het belasten van de computer door zware programma's etc. Waar ik nu erg benieuwd naar ben en waar ik de uitdaging mee wil aangaan is het testen van deze Lenovo als laptop vervanger. Lees -> Hoe bevalt dit apparaat als mobile workstation ? En dit bedoel ik dan ook in de brede zin, hoeveel verbruikt het apparaat (idle/load etc.). Is het gemakkelijk te vervoeren ? Etc.

Maar ook wil ik de A720 tegenover mijn huidige desktop zetten met 25.5'' scherm en een i7 920. Ook hier wil ik het verbruik van naast elkaar houden en kijken hoe beide apparaten presteren. Uiteraard wil ik de A720 ook uitvoerig gaan testen met Windows 8 en allerhande eerder genoemde oplossingen maar mijn doel is toch wel om de A720 als krachtige mobile workstation te gebruiken door deze in te zetten als media player, thuis pc, laptop vervanger en als mobile gaming pc (testen van Battlefield 3 etc.)

Last but not least wil ik gebruik gaan maken van Microsoft OneNote voor al mijn notities en overige schrijf/teken materiaal. Dit lijkt me voor mij het punt waar het touchscreen in eerste instantie het meest tot zijn recht komt. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe dit bevalt en/of dat dit goed met elkaar overweg kan gaan. Ook ben ik benieuwd of het scherm overweg kan met een stylus en/of dat dit goed werkt. Ik vind het ook wel interessant om te zien of de A720 dan op zakelijk gebied goed ingezet kan worden zowel als desktop als mobile workstation.

Lange termijn (>1 week)
Na alle bovenstaande zaken getest te hebben ben ik benieuwd hoeveel ik het touchscreen zal gaan gebruiken na deze week en wat zowel de voor en nadelen zijn, dus ook na deze week wil ik hard aan mijn review blijven werken. Ook wil ik de A720 dan minimaal twee weken als enig computer apparaat gebruiken. Dus geen vaste pc geen laptop alleen de A720. Ook wil ik de A720, indien mogelijk, van een SSD voorzien en het systeem dan weer aan alle facetten onderwerpen om te zien wat de verschillen zijn.

Op de lange termijn hoop ik ook een defintief oordeel te kunnen vellen of de A720 voor mij als mobile workstation/pc vervanger kan dienen en hiermee dus een echte, hopelijk zuinige, all-rounder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 21:03
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een toetsapplicatie voor het voortgezet onderwijs. Het is een webbased applicatie, maar toch heb ik al de eerste swipes gemaakt. Probleem is dat ik eigenlijk geen enkele monitor van formaat heb waarop ik dit soort dingen kan testen. Meer dan een telefoon heb ik niet.

Scholieren zijn toch wel heel erg gewend om met hun vingers over het scherm te schuiven en het lijkt me dan ook heel erg moei om een keer een klas in te gaan en te kijken hoe ze om gaan met een website die met een vinger bediend kan worden. Dan kunnen we ook uittesten hoe ver we met deze techniek op dit moment al kunnen gaan.

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 10:26
Hier mijn idee voor het gebruik van de Lenovo:
Aangezien je met je vingers/handen het 27 inch multi-touch kan bedienen, is het ideaal
om in de woonkamer te integreren. Het onderstaande concept, uiteraard in raw-vorm voor het idee, verduidelijkt dit.

In een salontafel wordt in het midden van de tafel een stuk uitgefreesd. zodat het scherm er verzonken in kan liggen. Op deze manier kan men met de kinderen of met vrienden op een leuke manier de touch-games worden gespeeld. Een meegeleverde game als angry birds op een dergelijk groot scherm is natuurlijk een fantastisch spel voor de kids. (maar natuurlijk ook voor de tweakers onder ons)

[Afbeelding liggend]
Afbeeldingslocatie: http://www.stefanvanraaij.com/photos/Ontwerp%20liggend%20tafel.jpg

[Afbeelding liggend kids]
Afbeeldingslocatie: http://www.stefanvanraaij.com/photos/Ontwerp%20staand%20tafel%20kids.jpg

Mocht de salontafel een te dun blad hebben(bij het uitfrezen) dan leunt de voet van de monitor op de plank onder de tafel. Hierdoor kan men ook makkelijk een blue-ray/dvd laden, door deze onder het scherm in de voet in te steken. Via het netwerk, uiteraard draadloos via de N-wireless standaard, kan men zelfs het signaal naar de tv in de woonkamer sturen.

[Afbeelding half staand]
Afbeeldingslocatie: http://www.stefanvanraaij.com/photos/Ontwerp%20halfstaand%20tafel.jpg

Men kan echter het scherm ook omhoog zetten en met de draadloze muis en het toetsenbord de Lenovo bedienen. Ook kan men gemakkelijk met de webcam chatten en skypen vanaf de bank.

Afbeeldingslocatie: http://www.stefanvanraaij.com/photos/toetsenbord.jpg

[Afbeelding staand]
Afbeeldingslocatie: http://www.stefanvanraaij.com/photos/Ontwerp%20staand%20tafel.jpg

Waarom moet ik nu juist winnen?:

Dit is de ideale en echte casemod voor de tweaker met een supergave integratie van de Lenovo
+ De ideale casemod voor de tweaker-users om zelf te maken
+ Snel en gemakkelijk toegankelijk voor iedereen
+ Samen op een sociale manier games spelen.
+ Zelfs vrouwlief zal niet bij de computer weg te slaan zijn.

>:)

[ Voor 3% gewijzigd door stean op 03-07-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:37

knakworst

Get more sats!

Als eerste nobele daad zou ik mijn bureau (en onder mijn bureau) opruimen ;)
Computer en draden weghalen scheelt een behoorlijke bende...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/25009982/bureau.png

De 2 voornaamste nieuwigheden zijn voor mij het touchscreen en het volledig kunnen kantelen van het scherm. Allereerst wil ik onderzoeken wat de meerwaarde van een touchscreen bij de Lenovo is, door verschillende applicaties in Windows 7 uit te proberen die gebruik maken van touchscreen.

Vervolgens ga ik er een dual boot systeem van maken met ubuntu en een beter filmpje maken dan onderstaande video wat zo'n beetje de enige video was van ubuntu icm touch screen. Hierbij wil ik mij focussen of de Lenovo in combinatie met touchscreen functionaliteit net zo goed bruikbaar is als onder Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hieronder de link naar mijn motivatie filmpje

[YouTube: http://youtu.be/yl26xSb8mEQ]

Mijn ultieme gebruikersreview gaat als volgt. Vier van mijn vrienden en ik zullen deze Lenovo Ideacentre A720 eens goed onder handen nemen. Ikzelf ben een grafisch ontwerper. Mijn vrienden zal ik als volgt omschrijven, programmeur, zakelijk persoon, muziek artiest en een “niet al te technisch type;)”. Op basis van onze specialiteiten zullen wij de Lenovo op de volgende punten testen en beoordelen.

* Gebruiksgemak
* Opvallende mogelijkheden
* Gaming
* Conclusie

Wij zullen de Lenovo elk een dagje in bezit hebben om zo een zo goed mogelijk oordeel te kunnen vellen. Vijf personen met elk een verschillende achtergrond geven een gebruikersreview waar ieder zich in zou moeten kunnen vinden.

Het doel: voor iedereen een gebruikersreview op maat.

Ik gebruik de Lenovo, zoals in mijn motivatiefilmpje beschreven, als de ultieme tool, voor mijn veeleisende Adobe pakketten, om mijn verslagen op te maken en natuurlijk voor de ultieme fun als multimedia center,; waarvan ik overtuigt ben dat dit zeker met deze computer zal lukken!

p.s. Ik ga binnenkort op kamers dus ik kan hem super goed gebruiken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobayagi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 13:39
Wachtruimte ziekenhuis

Positie:

Plat ingebouwd in een houten tafel (omhoog halen en kantelen wel mogelijk)

Functie:

Maken van beterschapskaarten en waar kinderen een spelletje op kunnen spelen.

Omschrijving

Mijn idee is om het systeem in een wachtruimte in een ziekenhuis te zetten.
Deze kan gebruikt worden wanneer familie of vrienden daar moeten wachten om hun naaste te bezoeken.
Tijdens het wachten kunnen zij, dankzij een programma (een mede-Tweaker weet hiervoor vast wel een goede) en multitouch een wenskaart maken.
Natuurlijk kan je wenskaarten ook kopen, maar met het systeem maak je deze persoonlijk en gericht. Dankzij de krachtige 720p camera kunnen hieraan ook foto's toegevoegd worden.
Omdat kinderen zich snel kunnen vervelen, kunnen zij ook aan de slag met leuke games als Angry Birds en Fruit Ninja.

Het systeem zou ik inbouwen in een tafel met de optie om het systeem omhoog te halen en te kantelen voor het maken van foto's met de ingebouwde camera.
Onderin de tafel zou ik een printer inbouwen waarmee de kaarten geprint kunnen worden.

Hieronder een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/t30fe5vqh/Schermafbeelding_2012_07_02_om_19_21_12.png

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/9te6dlmxn/Schermafbeelding_2012_07_02_om_19_21_19.png

Dit idee komt voort uit een galblaasoperatie operatie die ik eerder dit jaar zelf moest ondergaan. De operatie duurte ongeveer twee uur. Mijn ouders waren natuurlijk heel bezorgd en hoopten dat alles goed ging. Zij vertelden dat ze tijdens die twee uur niet wisten wat ze met zich zelf moesten. Tijdens deze periode, waarbij de tijd stil lijkt te staan, kunnen ouders voortaan even hun gedachten kwijt en creatief aan de slag voor hun zoon of dochter.

De kracht van het systeem wordt misschien niet helemaal benut, maar waarvoor het dient is erg prettig voor iedereen. De patiënt krijgt een leuke en unieke kaart, waardoor hij of zij hopelijk nog sneller van beter wordt, en ouders of vrienden kunnen tijdens de moeilijke tijden samen even ontspannen, maar toch nuttig bezig zijn. Daarnaast kunnen kinderen ook eventjes een spelletje spelen.

Mocht ik winnen, dan kan ik deze idee in het echt een beetje lastig uitvoeren, omdat mijn idee meer voor anderen dan voor mijzelf is bedoeld. Uiteraard wil ik van de Lenovo A720 wel een uitgebreide review maken.

Bedankt voor het lezen,

Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Waarom?

Nou, mijn ‘’oude’’ Aldi-PC gaat de deur uit. Dit is eigenlijk alleen maar een werk-PC en meer niet. Je kunt er niet veel mee en als je een beetje goede game erop speelt, dan draait de computer gelijk op volle toeren. De computer is dan gelijk bijna 75 graden van binnen. Met deze krachtpatser van een PC zullen al mijn problemen omtrent de computer voorbij zijn.

Ik beheer een eigen site, www.windowscomputertips.tk. Het beheren van deze site vindt ik erg leuk en is ook mijn hobby. Hiervoor test ik verschillende programma’s en hier schrijf ik dan later weer een artikel over. Tevens maak ik filmpjes over verschillende programma’s die ik bespreek in een artikel. Maar met de computer die ik nu heb kan ik sommige programma’s, die veel van de computer vergen, niet (goed) draaien. Met deze Lenovocomputer verdwijnen deze problemen als sneeuw voor de zon. Als ik deze computer win, dan laat een artikel op mijn site over dit All-in-one-systeem niet lang op zich wachten.

WCT Homepage
De Homepage van mijn website (klik op de afbeelding voor een grotere versie.)

Neem als voorbeeld het programma Camtasia 8. Hiermee maak ik die filmpjes voor mijn site. Helaas ondersteunt mijn PC niet de benodigde GPU-accleratie. Hierdoor is het programma sloom en daardoor valt er niet goed mee te werken. Met deze nieuwe computer zal ik hier geen last van hebben. Ik kan dan dus, zonder vertragingen en vastlopers, met zwaardere programma’s werken en mijn site verbeteren. Ik kan daardoor mensen verder helpen, die met problemen zitten betreffende de keuze van verschillende computerprogramma’s.

Ik zou ook verschillende besturingssystemen eindelijk in VMware of Virtualbox kunnen laten draaien om programma’s en zo te testen zonder gevaar te lopen en bijvoorbeeld mijn computer te laten crashen door een virus. Met de computer die ik nu heb kan ik dit niet, want deze ondersteunt, wederom, een bepaalde acceleratie niet.

De ingebouwde webcam wil ik gaan gebruiken om goed met mensen op Skype te kunnen chatten. Verder wil ik mijn computer op de tv aansluiten d.m.v. HDMI. Dan kan ik programma’s van Uitzending Gemist direct op de tv tonen en is de rest van mijn familie ook weer blij! ;)

Werken met programma’s is eigenlijk ook wel een beetje mijn hobby. Ik probeer altijd de nieuwste programma’s uit en wanneer er een update beschikbaar is dan ben ik de eerste die hem heb.. Daarom stuur ik ook regelmatig een Meuktip naar de man van de Meuktracker, Bart van Klaveren. Ik zou dan dus nog meer programma’s kunnen testen en meer Meuktips in kunnen sturen als ik deze computer win.

Lenovo IdeaCentre A720

Review

Ik zal de review gaan schrijven, zodat zelfs iemand die nog bijna nooit een computer heeft gebruikt het nog zal begrijpen. Maar het zal natuurlijk nog wel interessant zijn voor de professionals onder ons en de fanatieke Tweaker.

Als ik deze computer zou winnen, zou ik een uitgebreide review schrijven en er een filmpje bij maken d.m.v. Camtasia. Hierin zal ik de nodige benchmarks verwerken (3DMark enz.) Hierbij zal ik de snelheden (van de processor, videokaart, harde schijf enz.) vergelijken met andere computers. Tevens zou ik willen kijken wat de snelheden zijn op verschillende besturingssystemen, zoals Windows XP, Vista, 7, 8 enz.

Dan ben ik ook zeer benieuwd of de combinatie Windows 8 en deze Lenovo computer goed werkt. Ik ga kijken of Microsoft echt waarmaakt wat ze zeggen. Ik ga natuurlijk kijken of de Metro-interface goed te besturen is via touchscreen. Dit moet wel bijna, want daar is het eigenlijk ook vooral voor ontworpen!
Tevens wil ik gaan kijken of het scherm het goed houdt na intensief gebruik. Wordt het touchscreen dan niet onbruikbaar en door al het vocht en vet op het scherm door de vieze vingers? Ik zal ook kijken of er niet te snel krassen op het scherm komen.

Dit is mijn ‘’inzending’’ en laat de beste winnen! Hopelijk ben ik dat! :)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakercommunity, de Lenovo IdeaCenter;

ik zou het zetten als een pronkstuk op mijn bureau, een opstelling daarrond bouwen van rekjes, boeken, plantjes, fotootjes, beeldjes en frutseltjes vol sentimentele waarde. Zo zou ik er een troon van maken waar ik elke dag als een monnik vol energie mij achter zou kunnen zetten om te werken en te ontspannen. Deze troon zou er geweldig uitzien, vol kleuren, herinneringen aan wat was en projecten die nog komen zullen. Ik zou er mij graag zetten en werken, schrijven, lezen, kijken, voelen, zweten, de haren uittrekken, lachen, tranen, alleen en in groep, met vrienden en familie. Ik zou ook eindelijk samen met mijn kot- en lotgenoten (met wie ik de IdeaCenter zou kunnen testen en benchmarken) een spelletje kunnen spelen. Na zoveel jaren geen games te hebben gezien zou ik nog eens Half Life 2 proeven, de spanning voelen en prachtige herinneringen ophalen van toen ik jonger was, nostalgie tot leven wekken kan toch zo mooi zijn. Wat heeft dat spelletje me toch geboeid! Tot het punt van dagen zonder beweging noch eten uit pure spanning en het worden opgeslorpt door de pracht van het concept. Ik zou de oude Star Craft er op installeren dat er belachelijk blokkig uit zou zien maar dat maakt niet uit als je het inkleurt met geweldige herinneringen. Zo een episch en oud spel dat ik zou kunnen spelen met vrienden tijdens donkere avonden met elk een whiskey’tje in de hand met de bijhorende freaky ‘shchlgrgrgrshloooh’ zerg-geluiden op de achtergrond, te luid om op een normale manier geconcentreerd te blijven. Zo doende psychotische niveaus van bewustzijnsalternering bereiken waarbij een uur op het puntje zitten van je stoel voorbijschiet als een lichtstraal om tot bij de victory of defeat de grootste zuchten en kreten te uiten, elkaar uitschelden, samen lachen, en vooral genieten. Tijdens de weinige bezoekjes die ik krijg van mijn familie zou ik mijn zusjes dit pracht van het toestel kunnen laten zien, hun laten gamen met hun handen… Wat een beeld, kleine mensjes vol spanning op de scherm zien tikken, grote, fonkelende ogen, opengesperde mondjes, geroep, getier en getrek omdat ze kunnen spelen en zichzelf verliezen in het moment.
Ik ben een student filosofie, projecten zijn er in overvloed en de opleiding geeft me toegang tot ontelbare, verschillende, wonderbaarlijke ideeën en stimuleert het engagement om iets te worden, een kans om mijn omgeving, mijn medemens iets moois terug te geven. Soms een klein duwtje, soms een knipoog, een sus, een praatje dat beiden stimuleert om onze creativiteit te gebruiken en voldoening alsook welbevinden te creëren. Het zou fijn zijn om over technologie te beschikken dat voor ons zoveel vergemakkelijkt, de technologische vooruitgang groeit dan wel exponentieel doch integratie van gebruiksgemak is soms ver te zoeken; waarom geen laptops met een tv toegang, waarom koopt men een harde schijf i.p.v. via het internet een gemakkelijke toegang te hebben tot privé en publieke bestanden, waarom geen 3d printers die zichzelf reprinten, waarom onze ogen niet gebruiken i.p.v. een muis; anticiperen en creëren, waarom telefonie nog steeds gebeurt via antennes i.p.v. zoveel goedkoper via voip-technologie, waarom nog geen publieke centra die verwerkelijken wat er echt in ons broeit, groeit en bloeit; centra waar vrienden en vreemden samenkomen om gebruik te maken van technologie, internet, multimedia, boeken, alsook ter plaatse kunnen genieten van workshops m.b.t. geluk, gezond eten… waarbij iedereen kan leren, proeven en genieten, workshops die ons de waarde tonen van moeder natuur in een betonnen jungle, duurzaamheid, efficiëntie, schoonheid te midden van prachtig groen, blije gezichten, creativiteit, luidruchtige spelende kinderen met blije ouders, en langs de andere kant oude opaatjes die graag hun krantje lezen in oorverdovende, prachtige stilte, waarom nog geen internet dat vrij is voor iedereen, het is al lang geen hebbeding meer, het is een intersubjectief fenomeen dat we niet mogen verliezen aan censuur, corruptie of te hoge prijzen, technologie eveneens. Het gaat er om wat je doet met wat je hebt en wat dat teweeg brengt in ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illastir
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 18:29
Veel van mijn studiemateriaal (natuurkunde) wordt digitaal aangeleverd, zoals dictaten, collegesheets en opgaven.
Het is mogelijk om deze ook in digitale vorm te gebruiken, maar omdat ik vooral het dictaat graag van aantekeningen voorzie tijdens zelfstudie, moet ik toch elke keer weer een uitdraai maken. Wiskundige relaties laten zich namelijk maar matig invoeren op een computer zonder tekentablet, dus is het efficiënter om dingen zelf op te schrijven.

In de promotiefilm is duidelijk te zien dat het scherm vrijwel op het bureau geklapt kan worden. In combinatie met een capacitieve stylus lijkt mij dit een nieuwe dimensie te bieden aan het studeren. Nu zou het voor mij mogelijk moeten zijn al mijn aantekeningen digitaal te maken. Scheelt veel papier en heeft als bijkomend voordeel dat ik dankzij synchronisatie met bijvoorbeeld dropbox overal over mijn aantekeningen kan beschikken, in plaats van steeds de juiste bij elkaar te moeten zoeken, als ik naar mijn weekendadres afreis.

Vandaar dat deze actie de uitgelezen kans is, voor mij, om mijn studiemethode eindelijk aan te passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
Beste Tweakers en Lenovo,

Momenteel ben ik een vierdejaars interactieve media student aan de kunstacademie. Ik ga in september mijn laatste jaar in en dat betekent dus dat ik mag gaan afstuderen. Afstuderen op een kunstacademie betekent een afstudeerproject dat de kers op de taart moet worden. Voorgaande jaren waren de docenten altijd direct en indirect je opdrachtgevers, en al mijn bloed, zweet, tranen en tijd werd geperst in projecten met scherpe deadlines. Hoewel deze natuurlijk ook al altijd je eigen stempel bevatten, is je afstudeerproject echt iets bijzonders voor een student. Alle ontwikkelingen die je de afgelopen jaren hebt meegemaakt en alle dingen die je geleerd hebt moet je toepassen op je eigen project. Je krijgt de kans om een semester lang je te storten op een onderwerp waar je al 3 jaar lang naar uitkijkt. Om echt iets van jezelf te maken, waar je helemaal achter staat.

Als ik één ding geleerd heb de afgelopen jaren is het wel wat voor mij het belangrijkst is in mijn werk. Ik bedenk en deel graag verhalen met mensen. Hoewel al mijn werk visueel is begint deze meestal met woorden en zinnen op papier, tekstverwerker of internet. Ik schrijf ze zelf, en word geïnspireerd door boeken of websites, waarna ik deze gebruik als bron voor mijn eigen werk. Bij muziek en tekst vormen er gelijk beelden in mijn hoofd. Boeken worden verfilmd en bij muziek ontrafelt automatisch een boodschap of verhaal. Deze beelden breng ik de werkelijkheid in door deze om te zetten in 3d, film, animatie of grafisch ontwerp.

Graag zou ik mijn liefde voor boeken, ontwerp en interactie willen samenbrengen in mijn afstudeerproject. Geïnspireerd door werken zoals Another World, Heavy Rain, Dragons Lair en Art of Pho zou ik graag mijn eigen draai willen geven aan het interactieve verhaal. Daar komt de Lenovo Ideacenter A720 in beeld. Hoewel sommige van deze games werken op touchscreen, zijn geen van deze verhalen specifiek gemaakt voor dit medium. Ik wil mijn lezer door mijn verhaal laten opslokken en ik denk dat een muis of een gamepad totale onderdompeling in de weg staat. Het feit dat je rechtstreekse interactie hebt met de pagina schept dezelfde band als dat van het vertrouwde boek. Technologie kan intimiderend zijn maar een touchscreen nodigt uit om te spelen zonder tussenkomst van andere input-apparaten of menu's.
Om de juiste gebruikerservaring te kunnen vangen zal geëxperimenteerd moeten worden met verschillende grootte. Ik ben dan ook zeer benieuwd of ik mijn gebruikers uit zichzelf zover kan krijgen om de motor van het verhaal te worden.

Een reden waarom ik denk dat de A720 een geniale toevoeging zal zijn aan mijn afstudeerproject is de eindexpositie waar elke examenkandidaat aan moet deelnemen. Een week lang mag je je werk presenteren waar vele mensen op af zullen komen. Voor mij de ware test van de A720; zal mijn werk in combinatie met het prachtige en uitnodigende touchscreen de vele mensen die even langskomen lang genoeg kunnen interesseren om mijn werk te bekijken waar ik de komende maanden met veel plezier aan ga werken? De leeftijd van de bezoekers zal gevarieerd zijn - medestudenten, ouders, zusjes, oma's en scouts van magazines en festivals zullen zich stuk voor stuk uitgenodigd moeten voelen door de totaalpresentatie.
Met het prachtige design van de A720 zal ik me ook zeker niet schamen om het een onderdeel te laten zijn van de presentatie. Het design is strak en oogt professioneel, maar daarnaast is het belangrijkste dat Lenovo het voor elkaar heeft gekregen om de content en dus de gebruiker het middelpunt te laten zijn van de ervaring met het minimalistische ontwerp.

Waar ik eigenlijk het meest naar uitkijk met het werken op de A720 is om te testen hoe het is voor een ontwerper om er mee te werken. Ik wil het dan ook zeker uitproberen met een capacitive stylus. Als animator werk je vaak met keyframes, het is dan ook niet ongebruikelijk om deze rechtstreeks op het scherm te schetsen op transparant papier. De combinatie van een capacitive touchscreen en pen kan deze oude truc overnemen op een professionele manier en zo mijn workflow verbeteren. Hoewel het werk dat ik doe zich voornamelijk laat manifesteren op het scherm komt het daardoor vaak digitaal over. Zelf ben ik erg van handgetekende animatie; het heeft een stuk authentieke kwaliteit dat vaak mist bij 3d-animatie. De A720 geeft mij de unieke kans om het scherm te kantelen en deze te gebruiken als lichtbak, en om mijn animatie net dat stukje extra te geven van mezelf door elementen frame na frame met potlood en stift toe te voegen en deze later weer te combineren met het op de A720 gemaakte animatiemateriaal.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/965811/animation.gif
Als professioneel Tweakers lurker die dit beroep al ruim 10 jaar beoefent op GOT weet ik wat voor informatie zij wensen te lezen in een review. Ik kijk er dan ook naar uit om mijn ervaringen te delen, benchmarks te doen en te kijken hoe de A720 zich verhoudt tot Windows 7 en 8.
Natuurlijk is Lenovo en Tweakers alvast van harte uitgenodigd om zelf te zijner tijd een kijkje te komen nemen bij mijn eindexamenexpositie volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:35
Lenovo lijkt bij het adverteren te beweren dat hun apparaat de creativiteit kan stimuleren met dit apparaat. Dit zou gebeuren door directe interactie met de software, met wel tien vingers tegelijk. Creativiteit is natuurlijk een middel om de geest om te zetten in een fysiek gegeven, daarvoor is het belangrijk dat daadwerkelijk gebeurt wat de bedoeling is. Om deze claim te onderzoeken lijkt het me interessant om twee dingen te doen:
DJ software draaien als Traktor, hiermee kan de responstijd en de mogelijkheden van multi-touch bekeken worden
Photoshoppen, voor het onderzoeken van de precisie van dit apparaat.
Er moet namelijk precies gebeuren wat je wilt, op het moment dat je het wilt, om bij te dragen aan de creativiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
  • Laatst online: 18-10-2022
Video
http://youtu.be/0Ki4oNJyXYQ

Inleiding
Van beroep ben ik bouwkundig tekenaar bij een studiebureau dat zich specialiseert in grote gebouwen zoals ziekenhuizen en fabriekshallen. Ik spendeer dan ook enorm veel werk achter de computer, waarbij "screen estate" van enorm groot, zelfs cruciaal belang is. Ik, als bouwkundig tekenaar, ken als geen ander de kracht van een groot scherm en een hoge resolutie. Daarom is de Lenovo A720 helemaal iets voor mij.

Mijn Lenovo A720 .plan
Wat ga ik doen met de Lenovo A720? Een week is natuurlijk niet lang, en zeker niet voor een veelzijdig en multifunctioneel apparaat als de Lenovo - dat kan je nooit in die tijd helemaal benutten. Daarom wil ik me richten op de core-feature van deze all-in-one; namelijk het grote scherm met bijbehorende resolutie. Natuurlijk is een film kijken of je foto's op facebook posten op zo'n scherm best wel leuk, maar dat kan ook op een klein scherm natuurlijk. Waar zo'n 27" pas echt tot op zijn recht zal komen - en ik denk dat iedereen die een beetje professioneel met computers bezig is dat zal beamen - is op de dagdagelijkse werkvloer, waar hij niet alleen mooi en leuk, maar ook competitief en productief moet zijn.

In dat opzicht ben ik het volledig eens met het Lenovo-motto; "it's for those who do".

Ik zal de Lenovo A720 meenemen naar mijn werk, waar ik mijn werkpc - een klassieke desktop - zal vervangen voor deze all-in-one. Ik zal deze een week lang tot zijn uiterste drijven in REVIT, een 3D-tekenprogramma. Het tekenwerk zelf is natuurlijk een grote factor; hoe snel is hij in het openen en bewerken van gebouwen? Hoe snel kan hij 3d-zichten genereren? Wat zijn de kijkhoeken en de weergave van de kleuren, ook een heel belangrijke factor wanneer je iets wil zien aan je collega's? Hoe snel presteert de grafische kaart tijdens het renderen van de gebouwen?

Videoreview
Daarnaast beloof ik plechtig om de Lenovo te onderwerpen aan een vijf à tien minuten durende videoreview. Hier kunnen de meer "casual" punten tot zijn recht komen; hoe ziet hij eruit, wat zijn de mogelijkheden, een klassieke unboxing,...

LENOVO, It's for those who do
Bedankt alvast en dat de beste moge winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:58
De jurybeoordeling van Lenovo:

Wij willen jullie allemaal bedanken voor het inzenden van jullie creatieve ideeën! Eén inzending sprong er voor ons uit, namelijk de video van DarkShadow. Wij vonden deze inzending erg creatief, het zat goed in elkaar en was erg leuk om naar te kijken. De inzending laat goed zien waar het hele gezin de IdeaCentre A720 voor gaat gebruiken. Beiden hebben het apparaat nodig vanwege ondermeer de grafische capaciteiten. Het was mooi om te zien hoe ieder vanuit zijn/haar eigen inspiratie of hobby de Ideacentre optimaal zou willen gebruiken. Die veelheid aan toepassingen is precies waar de IdeaCentre voor bedoeld is. Dat heeft de winnaar heel pakkend laten zien.

DarkShadow, veel plezier met de IdeaCentre A720 en we kijken uit naar de userreview!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic kun je je inzending kwijt. Let wel, je mag hier maar een keer posten (dat bericht mag je natuurlijk wel aanpassen).

Spelregels:

• Géén discussie in dit topic, alleen inzendingen.
  • Deelname geldt alleen voor geregistreerde en ingelogde bezoekers.
  • Medewerkers en vrijwilligers van Tweakers.net zijn uitgesloten van deelname.
  • Binnen een week na ontvangst van de A720 publiceert de tester een productreview in de pricewatch conform het winnende plan.
  • De inzendingen worden beoordeeld op haalbaarheid en creativiteit.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • Aanmelden kan tot en met 2 juli 2012 23.59 uur.
  • De winnaar wordt uiterlijk op 9 juli 2012 geselecteerd en krijgt hiervan voor 17 uur bericht.