Er zijn inderdaad verschillen en dat viel mij toen ook al op. Ik las op WPCentral eerst de Amerikaanse specs en toen de Nederlandse prijs. Toen werd ik wel een beetje gek in mijn hoofd, maar bij nader onderzoek zat er toch een verschil in.punisher007 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:00:
[...]
Je moet dus inderdaad even letten op :
NL: NT.L0EEH.002
US: NT.L0EAA.004
Maar de prijzen verschillen natuurlijk ook wel
Ik heb hier ook over na zitten denken en denk er eigenlijk bijna hetzelfde over. Heb ook voor mezelf een + en - lijstje bij gemaakt:punisher007 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:12:
Ik ben eruit, ik heb de volgende Windows 8 tablet besteld:
Acer W700 with Dock-2nd i3-2365U (NT.L0EEH.002)
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model/NT.L0EEH.002
Waarom de Acer:
+Volledige Windows 8 en niet Windows 8 RT.
+Goedkoop (599 incl dock + keyboard + carrying case bij Dixons http://www.dixons.nl/tabl...3-2365u.html#.UIqYxsUxqJQ)
+Goede specs (i3 CPU, 4GB RAM, 64GB SSD, 1920x1080 res)
+Relatief snel leverbaar (8 november)
- "slechts" 10,1 inch ipv 11,6 inch scherm.
-Geen digitizer support en pen.
- Mindere ervaringen in het verleden met Acer ivm bouwkwaliteit en garantie. Voor mij nu echter van minder belang aangezien ik niet uitsluit dat ik over 6-12 maanden overstap naar een andere tablet en ik dan nu voor alsnog een leuke tablet heb voor een degelijke prijs.
+ Full Windows 8 (maar daarentegen, als je apps hebt die een klote GUI hebben, is dat zwaar kut besturen op een touchscreen)
+ Hij is zeker goedkoop gezien de hardware
+ Goede specs (al moet ik nog zien hoe de i3 zich staande houdt op Windows 8, maar ik denk dat het wel te doen is). RAM en resolutie is dik in orde.
+ Acer werkt met Intel samen om het maximale uit de hardware te halen. Dit hebben ze al vaker gedaan met o.a. Asus en dat werpte echt zijn vruchten af.
- De dock ziet er zwaar amateuristisch uit tov de Surface stand.
- Touch en typepad zijn veel beter geïntegreerd dan het losse toetsenbord wat je erbij krijgt. Los toetsenbord typt natuurlijk wel veel beter maar maakt het allemaal een heel stuk minder portable.
Ik ga de berichten rond de W700 zeker in de gaten houden en mochten de recensies lovend zijn, dan ga ik deze zeker alsnog overwegen en doe ik mijn Surface weg en/of annuleer ik deze.
Overigens ben ik wel benieuwd naar de touch en typecovers. Bij Engadget vonden ze de touchcover beter werken dan de typecover. Kon dat amper geloven eigenlijk. Moet sowieso daarvoor wachten ivm de Querty variant. Eerst zelf voelen, dan pas kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Robkazoe op 27-10-2012 02:23 ]