Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:43:
[...]

Vraag me nu alleen af, die key-cover, is dat per saldo niet wat 'fragiel'? Zo'n touchcover en tablet kan je denk ik best tussen je boeken doen in je tas, maar neem aan dat er op die keycover toch iets meer druk komt te staan? Of hebben ze dat ding echt perfect vlak weten te maken dat hij precies vlak op het scherm rust?
Hij is toch van stof gemaakt? Breekt jouw t-shirt als je er een boek op legt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 09:43
SinergyX schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:43:
[...]

Vraag me nu alleen af, die key-cover, is dat per saldo niet wat 'fragiel'? Zo'n touchcover en tablet kan je denk ik best tussen je boeken doen in je tas, maar neem aan dat er op die keycover toch iets meer druk komt te staan? Of hebben ze dat ding echt perfect vlak weten te maken dat hij precies vlak op het scherm rust?
Het is een 'cover' dus dat beantwoord je vraag al genoeg. Uiteraard is het nadeel dat die fragieler is, denk aan dat het minder goed tegen water kan en kan breken itt de flexibele touchcover. 5.75mm dik is het trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ramon schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:45:
[...]

Hij is toch van stof gemaakt? Breekt jouw t-shirt als je er een boek op legt?
Maar de binnenkant blijft van plastic :P Bedoel trouwens de Type cover (dacht altijd dat hij key cover heette :P)
Afbeeldingslocatie: http://www.tabletaccessories.net/wp-content/uploads/2012/06/surface-type-cover.jpg

Als ik dat zo bekijk, ligt het keyboard iets lager dan de randen, niet de gelijkmatig/verspreide druk zoals bij een normale cover (of the touch cover).

Al gok ik dat de NL variant dus de shift / z variant krijgt ipv de shift z variant, hopelijk niet.. weer erg prijzig dat ding uit US te moeten halen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:53:
[...]

Maar de binnenkant blijft van plastic :P Bedoel trouwens de Type cover (dacht altijd dat hij key cover heette :P)
[afbeelding]

Als ik dat zo bekijk, ligt het keyboard iets lager dan de randen, niet de gelijkmatig/verspreide druk zoals bij een normale cover (of the touch cover).

Al gok ik dat de NL variant dus de shift / z variant krijgt ipv de shift z variant, hopelijk niet.. weer erg prijzig dat ding uit US te moeten halen :P
oh oke sorry ik dacht dat je het over de Touch Cover had. Ik weet niet hoe stevig die is, maar ik heb nou niet echt reden om aan te nemen dat hij snel kapot zal gaan ofzo, als ik zie hoe MS zich met de kwaliteit heeft bezig gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 09:43
Hier de making of de ... Touch Cover

YouTube: The Making of Touch Cover for Surface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Gizmodo review (waar ik het wel mee eens ben ondanks dat ik Surface nog niet in handen heb gehad):
http://gizmodo.com/595386...-technological-heartbreak

Engadget review is iets minder kritisch:
http://www.engadget.com/2...rosoft-surface-rt-review/

De PCmag review is nu ook weer normaal benaderbaar (zonder google cache):
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2411249,00.asp

[ Voor 40% gewijzigd door punisher007 op 24-10-2012 06:45 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
punisher007 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 06:29:
Gizmodo review (waar ik het wel mee eens ben ondanks dat ik Surface nog niet in handen heb gehad):
http://gizmodo.com/595386...-technological-heartbreak

Engadget review is iets minder kritisch:
http://www.engadget.com/2...rosoft-surface-rt-review/

De PCmag review is nu ook weer normaal benaderbaar (zonder google cache):
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2411249,00.asp
a) hoe kan je het ermee eens zijn zonder de surface in handen te hebben gehad?
b) wáár precies ben je het mee eens?

Wel raar dat de reviews zo ver uit elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Ramon schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:48:
[...]

Een van de redenen dat de review zo ver uit elkaar liggen is dat bepaalde sites de Surface als laptop vervanger benaderen, wat het overigens niet is. Gizmodo is redelijk negatief over de Surface, dit komt vooral door het feit dat zij het als:

A: Laptop vervanger zien
B: De nadruk op de Tochpad leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Regenbui schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:16:
[...]

Een van de redenen dat de review zo ver uit elkaar liggen is dat bepaalde sites de Surface als laptop vervanger benaderen, wat het overigens niet is. Gizmodo is redelijk negatief over de Surface, dit komt vooral door het feit dat zij het als:

Beetje oneerlijk inderdaad. Een iPad of Android-tablet zouden ze nooit als laptopvervanger zien - maar omdat er Microsoft staat ineens wel?

/edit: hmm, dit vind ik toch wel een tegenvaller:
Video playback support is rather limited at this point. The system will play WMV and MK4 files, but the system has no idea what to do with MKV files by default, and even an old AVI file we tried to play failed miserably. So, if you were hoping this machine would be as adept at playing back video files in any 'ol format you throw at it, like the x86 version of Windows is, you're bound for disappointment. At least, until someone ports VLC over to ARM.
Was vast al bekend, maar daar heb ik dan overheen gekeken..

[ Voor 33% gewijzigd door HyperioN op 24-10-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17
Ik zal het hier ook nog maar even posten, maar voor Windows 8 apps worden de volgende codecs en formats ondersteund: MSDN: Supported audio and video formats (Windows Store apps)
Eventueel kan iemand met C++ en DirectX nog wat meer codecs ontwikkelen/gebruiken, maar dat is niet zo super eenvoudig en het laat je nog steeds niet toe in de standaard video-app die bestanden te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
Regenbui schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:16:
[...]

Ik denk dat de combinatie Surface RT + Touch cover, en Surface Pro + Type cover de meeste logische zullen worden. De 1e zou dan ook benaderd moeten worden als een tablet, die je ook als een netbook-achtig systeem kunt gebruikt (a la Asus Transformer). De 2e als een laptop die je ook als tablet kunt gebruiken. Dat lijkt me meest logische vergelijking.

Groot nadeel van de RT versie op dit moment is natuurlijk dat je volledig gebonden bent aan de software die in de marketplace staat, en hoewel dat de komende weken/maanden natuurlijk enorm zal groeien is de keuze daar op dit moment gewoon nog heel erg beperkt. Iets wat ook best als kritische note vermeld mag worden in de reviews.

Denk wel dat ik er wel uit ben dat ik iig niet voor de RT ga, maar voor de Pro (als de prijs niet exorbitant hoog is) en dan mijn laptop de deur uit doe :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Laatst online: 20:45
Voor zo ver ik het nu kan zien, ga ik voor de Pro met Type Cover.
Wordt mijn verjaardagswens eind januari.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:13

MASiR

battlefield gameplay montages

punisher007 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:30:
[...]

Helaas voor alsnog niet in Nederland te bestellen. Onduidelijk of en wanneer dit wel het geval zal zijn.
EEEeeeeh .. ik ging naar microsoft.de en kon daar bij afleveradres gewoon "Niederlande" selecteren. Betaling is gewoon geaccepteerd dus de 26e hoop ik de UPS/DHL aan de deurbel te hebben hangen :D

k0yagaming - battlefield gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52
Dan mag je van geluk spreken. Mag ik vragen wat voor een adres je gebruikt hebt want er zijn een aantal mensen die een adres foutmelding krijgen.

De Gizmodo review is inderdaad erg kritisch. Deels terecht, deels onterecht. Ze lopen inderdaad behoorlijk door te zagen over de touchpad terwijl er in drie zinnen wat gezegd wordt over de typepad. De typepad wordt praktisch helemaal niet beoordeeld. Het tweede punt is de laptopvervanging. MS wil dit uiteindelijk wel op die manier neerzetten en ik kan geloven dat dit nog niet het geval is. Je hoort meerdere mensen erover dat de Touchpad het gewone toetsenbord niet kan vervangen. Derde punt wat ze aanhalen is de apps voor Windows RT. En dat is iets wat de toekomst moet gaan bepalen. MS heeft nu drie platformen:
Windows 8
Windows Phone 8
Windows RT

Voor Windows 8 komt het wel goed, Windows Phone 8 leunt op de Marketplace van Windows Phone 7, dus die heeft de basis ook al. Alleen RT kan nergens op leunen en moet echt afwachten of alle apps voor alle drie de Marketplaces beschikbaar komt. En dat is voor mij wel een eye opener. Ik zag laatst ook dat Acer bezig is met een aantal degelijke tablets waaronder de W700. Daar krijg je ook een topsysteem voor welliswaar iets meer geld maar dan heb je wel Windows 8 erop zitten en dat biedt je meer vrijheid. Is wel iets waar mensen over na moeten denken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 22:43
De apps van Windows phone schijnen wel eenvoudig aan te passen te zijn voor gebruik binnen Windows RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MASiR schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:03:
[...]

EEEeeeeh .. ik ging naar microsoft.de en kon daar bij afleveradres gewoon "Niederlande" selecteren. Betaling is gewoon geaccepteerd dus de 26e hoop ik de UPS/DHL aan de deurbel te hebben hangen :D
Het is jammer dat ik geen credit card heb...3vcard accepteert het niet om zo'n groot bedrag erop te zetten . Misschien toch maar eens mijn pa lief aankijken en hij het bedrag via zijn cc kan betalen. Ik kon namelijk al mijn gegevens invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
vali schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:41:
[...]

Het is jammer dat ik geen credit card heb...3vcard accepteert het niet om zo'n groot bedrag erop te zetten . Misschien toch maar eens mijn pa lief aankijken en hij het bedrag via zijn cc kan betalen. Ik kon namelijk al mijn gegevens invullen.
Ja of je zal het gespreid op de CC zetten, steeds iedere dag 150 euro erop zetten, dan kom je er wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kanonne, die review van Gizmodo is wel tenekrommend zeg! Dus je kraakt een tablet af omdat het touch toetsenbord je niet bevalt en omdat je blijkbaar niet met de windows 8 style overweg kan. Hoezo kan je niet reageren op een Facebook bericht vanuit de People hub? Dan heb je OF Beta software (en neem dat dan ook mee in je betoog) OF je ben een ongelooflijke klungel. En de appstore leeg? Dat was voor win 8 RT toch de WP Store? Die is alles behalve leeg!

Van zijn minpunten geloof ik gerust dat die touch cover niet lekker is als je serieus wil gaan plank rammen of gaan knoppenbonken. Neem je lekker de type cover, ben je daar ook vanaf.

Ik wil niet de fanboy uithangen, maar dit is wel een beetje een bijzondere review!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Ben ik met je eens, review lijkt, zeker in vergelijking met andere reviews, aan omgekeerd fanboyisme te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lees voor de grap ook zijn comments en replies op zijn profile eens, Fanboy druipt er vanaf.

Hij loopt die hele touch cover af te zeiken, maar verder op in de comments zegt hij dan wel weer dat het beter werkt dan op het touchscreen zelf, onlogisch toch?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Laatst online: 07-09 09:49
Misschien een iet-wat ongebruikelijke vraag, maar voelt een tweaker met Credit Card zich geroepen om een surface adapter voor mij te bestellen uit Duitsland? Ik ben bereid alle bijkomende kosten te betalen.. DM mij als je zoiets voor mij zou willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Epiphany schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:38:
Misschien een iet-wat ongebruikelijke vraag, maar voelt een tweaker met Credit Card zich geroepen om een surface adapter voor mij te bestellen uit Duitsland? Ik ben bereid alle bijkomende kosten te betalen.. DM mij als je zoiets voor mij zou willen doen.
Als jij weet hoe ik een geldig adres kan invoeren, dan ben ik best bereid om voor jou een stekker extra te bestellen. ik krijg nu een CHECKOUT_ADDRESS_ERROR_TEXT error. Als jij die oplost voor mij, dan wil ik wel een extra stekker kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
MASiR schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:03:
[...]

Is jouw CC ondertussen al afgeschreven? In Amerika werd voor een aantal een reservering op de CC door MSFT gemaakt. Daarnaast vraag ik me af hoe snel UPS een pakket vanuit Duitsland in Nederland kan hebben.

Please send me the confirmation e-mail today :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Robkazoe schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:39:
[...]

Als jij weet hoe ik een geldig adres kan invoeren, dan ben ik best bereid om voor jou een stekker extra te bestellen. ik krijg nu een CHECKOUT_ADDRESS_ERROR_TEXT error. Als jij die oplost voor mij, dan wil ik wel een extra stekker kopen :P
LOL zover kan ik helaas niet komen met mijn order, ik had de valse hoop dat ik kon bestellen met PayPal.. Heb ook een prepaid credit card, maar die kan hij niet verifiëren..
Wanneer krijg jij die melding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Regenbui schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:43:
[...]

Is jouw CC ondertussen al afgeschreven? In Amerika werd voor een aantal een reservering op de CC door MSFT gemaakt. Daarnaast vraag ik me af hoe snel UPS een pakket vanuit Duitsland in Nederland kan hebben.

UPS kan dat binnen een dag geregeld hebben :) lang leve de 24 uurs delivery, maar is natuurlijk wel afhankelijk van het type aflevering MS gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ramon schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:48:
[...]

a. Op basis van specs, mogelijkheden, onmogelijkheden en reeds beschikbare informatie van mensen die het wilkun je al dingen afleiden. Als dit vervolgens in reviews ook nog eens aangestipt wordt, is het aannemelijk dat hetgeen wat je afgeleid hebt, ook wel redelijk klopt.
b. Ik ben het eens met zijn mening dat Surface (Windows RT) te weinig bied ten opzichte van de concurrentie. Denk hierbij onder andere aan prijs en mogelijkheden (beperkte aantal apps). Wellicht dat dit nog gaat veranderen als er meer en betere apps komen en prijzen ook lager worden. Maar op dit moment zie ik teveel beperkingen en te weinig voordelen. Dit neemt niet weg dat ik wel heel erg uitkijk naar tablets met de volledige versie van Windows 8. Voor meer info zie ook mijn blog : http://bjornhouben.wordpr...et-buyers-considerations/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
punisher007 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:50:
[...]

a. Op basis van specs, mogelijkheden, onmogelijkheden en reeds beschikbare informatie van mensen die het wilkun je al dingen afleiden. Als dit vervolgens in reviews ook nog eens aangestipt wordt, is het aannemelijk dat hetgeen wat je afgeleid hebt, ook wel redelijk klopt.
b. Ik ben het eens met zijn mening dat Surface (Windows RT) te weinig bied ten opzichte van de concurrentie. Denk hierbij onder andere aan prijs en mogelijkheden (beperkte aantal apps). Wellicht dat dit nog gaat veranderen als er meer en betere apps komen en prijzen ook lager worden. Maar op dit moment zie ik teveel beperkingen en te weinig voordelen. Dit neemt niet weg dat ik wel heel erg uitkijk naar tablets met de volledige versie van Windows 8. Voor meer info zie ook mijn blog : http://bjornhouben.wordpr...et-buyers-considerations/
Je laatste zin strookt niet helemaal, je kijkt uit naar tablets met de volledige versie van windows 8.. Dat betekend eigenlijk dat je wacht op de hybride modellen (laptop/desktop vervangers), de RT versies van de apparaten zijn in feite de werkelijke tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Naja het ligt aan wat je verstaat onder een tablet natuurlijk. Voor mij is de form factor bepalend of het een tablet is. Een surface pro en surface RT zijn qua idee hetzelfde. Tablet en eventueel type/touch cover indien je dat wilt en natuurlijk niet te vergeten een pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Ben ik met je eens, maar je moet ook kijken naar de huidige tablets en daar de vergelijking trekken, de meeste tablets zijn ARM gebaseerd, dan moet je niet die ARM versies met de x86 versies gaan vergelijken qua specs en mogelijkheden en daar zeker niet de ARM versies op afbranden, aangezien nog niet te verwachten valt dat een ARM device een x86 device kan verslaan qua functionaliteit.
Ik denk dat het voordeel van de Surface RT zometeen is dat de interface en gebruikswijze hetzelfde is als op je pc, telefoon, xbox etc..
Surface (met de I5) is naar mij inziens een echte desktop/laptop vervanger, of een alternatief voor een ultrabook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
punisher007 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:58:
Naja het ligt aan wat je verstaat onder een tablet natuurlijk. Voor mij is de form factor bepalend of het een tablet is. Een surface pro en surface RT zijn qua idee hetzelfde. Tablet en eventueel type/touch cover indien je dat wilt en natuurlijk niet te vergeten een pen.
Ik ben persoonlijk niet mee eens dat de RT niet goed gaat aanslaan. Werk zelf in een elektronica zaak als weekendbaantje en merk de afgelopen weken dat er een grote vraag is naar Windows 8 tablets. Voornamelijke reden is de office ondersteuning. Daarnaast zijn klanten erg onder de indruk van de nieuwe metro Windows 8 interface.

Er zijn inderdaad mensen die alle apps als eerste willen hebben, maar de gros van de mensen browsen eigenlijk ermee en bekijken een filmpje. Als je ziet hoe stabiel en snel de rt tablet draait denk ik wel dat het een goede concurrent wordt voor de ipad. Daarnaast pomp Microsoft veel geld voor goede app support, en als je kijkt hoeveel apps er tevinden zijn op wp7, gaat het vast goed komen als windows 8 eindelijk gereleased wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 24-10-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Precies daar zeg je het goed vali, de Surface RT moet als concurrent van de iPAD gezien worden en niet van traditionele pc's..
De apps daarbuiten gelaten denk ik dat MS met de RT erg goede zaken gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Epiphany schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:44:
[...]

LOL zover kan ik helaas niet komen met mijn order, ik had de valse hoop dat ik kon bestellen met PayPal.. Heb ook een prepaid credit card, maar die kan hij niet verifiëren..
Wanneer krijg jij die melding dan?
Als ik bij Profil aangeef welk adres ik wil gebruiken en welke betalingsmogelijk ik wil gebruiken. Kundendaten staat bij mij als zwart bolletje, Zahlung als wit bolletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-08 21:30

Bestellingen voor West-Europa worden door UPS geleverd vanuit het Microsoft depot in Ierland. In de Nederlandse Microsoftstore.com heb je een standaard levertijd van 1-3 dagen en bij de Duitse variant een standaard levertijd van 1-4 dagen. Je hebt dus best kans dat je in Duitsland bestelde Surface eerder Nederland bereikt en dat de Duitsers nog een dag extra moeten wachten.
Daarnaast heeft Microsoft vooraf gezegd dat alleen in USA en Canada de Surface op 26-10 wordt thuisbezorgd, voor alle andere markten geldt dat er vanaf 26-10 verstuurd wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door jaspa op 24-10-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Robkazoe schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:08:
[...]

Als ik bij Profil aangeef welk adres ik wil gebruiken en welke betalingsmogelijk ik wil gebruiken. Kundendaten staat bij mij als zwart bolletje, Zahlung als wit bolletje.
Ik kom wel bij zahlung terecht, zal ik je een DM sturen met mijn kundendaten ingevuld? Misschien dat dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
@epiphany , vergelijken moet je inderdaad eerlijk doen. Alleen moet je dan niet vergelijken in mijn ogen op cpu architectuur. Maar op prijs, prestatie, functionaliteit, etc. Onderdeel hiervan zijn ook de store apps, zeker bij Windows RT. Ik vind persoonlijk dat de Windows RT / Surface tablets op dit moment te kort schieten. Ik zie zeker potentie en mogelijkheden, maar op dit moment zou ik het mensen nog niet aanraden.

@vali dat het verkoopt geloof ik best. Of de mensen tevreden zijn/blijven, is nog even afwachten. Probleem is veelal ook dat mensen achteraf pas tegen beperkingen aanlopen waar ze niet van wisten en/of ook niet over geinformeerd zijn geworden.

PS: Nog iets om goed over na te denken, is dat apps op de aanwezige disk worden geïnstalleerd en volgens mij niet gedraaid kunnen worden vanaf bijvoorbeeld een SD-kaart zoals bij Android. Wellicht voor sommigen dus belangrijk om een groter model te overwegen. Ik ben dit trouwens ook nog nergens op internet tegengekomen dat dit genoemd wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door punisher007 op 24-10-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Ik vind persoonlijk het aantal apps 2 dagen voor release een nonargument. Natuurlijk heeft het wel invloed op de beleving van het apparaat, echter kan je niet verwachten dat het bij release gelijk een groot aantal apps heeft. Zelfde argument werd ook bij android en Windows phone aangdragen, maar was al snel geen issue meer.

Overigens gebruiken de meeste mensen de standaard apps. Apps als facebook, dropbox, twitter en dergelijk zullen snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
jaspa schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:11:
[...]

Bestellingen voor West-Europa worden door UPS geleverd vanuit het Microsoft depot in Ierland. In de Nederlandse Microsoftstore.com heb je een standaard levertijd van 1-3 dagen en bij de Duitse variant een standaard levertijd van 1-4 dagen. Je hebt dus best kans dat je in Duitsland bestelde Surface eerder Nederland bereikt en dat de Duitsers nog een dag extra moeten wachten.
Ah dank voor de info :) Ga ze zo toch even anrufen, en hopen dat ze Engels spreken. Mijn camping Duits is nogal beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Zeer uitgebreide review van AnandTech: http://www.anandtech.com/show/6385/microsoft-surface-review
Conclusie: bijzonder positief.
As a device, Surface is incredibly well executed.
[...]
The Windows RT experience, in many senses, is clearly ahead of what many competitors offer in the tablet space today. Multitasking, task switching and the ability to have multiple applications active on the screen at once are all big advantages that Microsoft enjoys. For productivity workloads, Surface is without equal in the tablet space.
[...]
While a full sized notebook is going to deliver a better typing experience, when paired with its Touch/Type covers Surface results in a more productive platform than any other tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
@punisher007, waarom schiet WindowsRT/Surface tekort dan? Vanwege de "weinige" apps in de store? Welke apps heb je nodig dan? Ik vind dat altijd een beetje een non-argument op het moment dat men niet aangeeft welke "essentiële" apps men mist.
Als ik namelijk naar WindowsRT/Surface kijk zie ik dat als een directe concurrent van iPAD en android tablets, full blown windows 8 tablets komen daarvoor m.i. zeker niet in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Epiphany schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:16:
full blown windows 8 tablets komen daarvoor m.i. zeker niet in aanmerking.
Die zitten gelijk ook in een heel andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
leeuwtje1 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:17:
[...]

Die zitten gelijk ook in een heel andere prijsklasse.
Ja dat ook nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ook al zit de Pro in een andere prijsklasse, deze bied voor mij wel voldoende meerwaarde om die extra prijs te rechtvaardigen. Verder is het ook qua prijs even afwachten wat die prijs gaat worden. Zeker aangezien er x86 modellen komen op basis van Atom, i3, i5, wellicht ook i7 en er ook AMD varianten zullen.

Bij de RT zijn er voor mij persoonlijk nog teveel "verborgen gebreken" / beperkingen waardoor de balans qua voordelen/nadelen voor mijn gebruik op dit moment meer richting Android en Apple doorslaat.

Ik heb net even de review gelezen van AnandTech en ik vond het een goed artikel. Hij beschrijft heel mooi ook datgene waar wij nu over discussieren.
After using Microsoft’s Surface for the past week I can say that I honestly get it. This isn’t an iPad competitor, nor is it an Android tablet competitor. It truly is something different. A unique perspective, not necessarily the right one, but a different one that will definitely resonate well with some (not all) users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

review zdnet: http://www.zdnet.be/revie...r-dan-ipad-minder-dan-pc/

Conclusie: positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik kreeg ook de melding CHECKOUT_ADDRESS_ERROR_TEXT maar ik ben er nu toch langsheen gekomen. In mijn profiel staan op dit moment twee adressen (waarschijnlijk door de fout veroorzaakt). Als ik nu een tablet kies doorloop ik zo het menu:

- Einkaufswagen-Übersicht
Hierin staat de tablet en druk je op de "volgende" knop.
- Vervolgens moet ik inloggen met mijn Live-ID/Microsoft account.
- Vervolgens kom je op een overzicht pagina aan. Hierin heb ik het vinkje van "Ich bin damit einverstanden" aangevinkt. Vervolgens druk je bij "Land/Region: *" op Niederlande. Bij "Wählen Sie eine Adresse aus:" kies ik voor mijn tweede adres en selecteer ik NIET de vink "Geben Sie eine neue Lieferadresse ein".

Het overzicht met mijn gegevens:
Vorname: * (mijn volledige voornaam, dus niet enkel de voorletter zoals bij creditcard)
Nachname: * (volledige tussenvoegsels en volledige achternaam)
Adresszeile 1: * (mijn adres + huisnr)
Adresszeile 2: Optional (leeg)
Stadt*: * (de stad waarin je woont)
Postleitzahl*: * (postcode)
Telefonnummer*: (00316 en dan de rest van mn telefoonnummer)

Bij Wählen Sie eine Zahlungsmethode aus staat mijn CC gegevens al. Als ik daarop inzoom heb ik de volgende gegevens:
*Name des Karteninhabers: Voorletter, volledige tussenvoegsels en achternaam aan elkaar.
*Adresszeile 1: (mijn adres + huisnr)
Bundesland: (leeg)
*Postleitzahl: (postcode)
*Telefonnummer vakje 1: 0031
vakje 2: 6+ de laatste 8 cijfers van je mobiel.

Hopelijk lukt het voor de anderen nu wel op deze manier. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robkazoe schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:03:
Ik kreeg ook de melding CHECKOUT_ADDRESS_ERROR_TEXT maar ik ben er nu toch langsheen gekomen. In mijn profiel staan op dit moment twee adressen (waarschijnlijk door de fout veroorzaakt). Als ik nu een tablet kies doorloop ik zo het menu:

- Einkaufswagen-Übersicht
Hierin staat de tablet en druk je op de "volgende" knop.
- Vervolgens moet ik inloggen met mijn Live-ID/Microsoft account.
- Vervolgens kom je op een overzicht pagina aan. Hierin heb ik het vinkje van "Ich bin damit einverstanden" aangevinkt. Vervolgens druk je bij "Land/Region: *" op Niederlande. Bij "Wählen Sie eine Adresse aus:" kies ik voor mijn tweede adres en selecteer ik NIET de vink "Geben Sie eine neue Lieferadresse ein".

Het overzicht met mijn gegevens:
Vorname: * (mijn volledige voornaam, dus niet enkel de voorletter zoals bij creditcard)
Nachname: * (volledige tussenvoegsels en volledige achternaam)
Adresszeile 1: * (mijn adres + huisnr)
Adresszeile 2: Optional (leeg)
Stadt*: * (de stad waarin je woont)
Postleitzahl*: * (postcode)
Telefonnummer*: (00316 en dan de rest van mn telefoonnummer)

Bij Wählen Sie eine Zahlungsmethode aus staat mijn CC gegevens al. Als ik daarop inzoom heb ik de volgende gegevens:
*Name des Karteninhabers: Voorletter, volledige tussenvoegsels en achternaam aan elkaar.
*Adresszeile 1: (mijn adres + huisnr)
Bundesland: (leeg)
*Postleitzahl: (postcode)
*Telefonnummer vakje 1: 0031
vakje 2: 6+ de laatste 8 cijfers van je mobiel.

Hopelijk lukt het voor de anderen nu wel op deze manier. Succes.
Bij mij ging het ook in 1 keer goed (kwam bij het betalingsscherm).. Hopelijk gaat het goed als ik de cc van mijn pa invul. In mijn live account staat nog de 3vcard gegevens in. Ben benieuwd in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Misschien is het een idee om de startpost ook een flinke update te geven? Vooral de review links en nieuwe specificaties kunnen flink bijdragen. Ik ga op de weg naar huis toe ook maar even de andere recensies lezen. heb nu enkel Gizmodo en PCMag nog maar gelezen. Zo die van AnandTech, ZDnet.be en TheVerge lezen als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Duidelijk is wel dat de reviews dit keer erg subjectief zijn. Dat is natuurlijk altijd zo. Maar hier worden duidelijk dingen uitgepikt en zoals iemand al zei op doorgezaagd.

Op The Verge krijg je een vrij negatief beeld, omdat de reviewer de formfactor niet kan waarderen. Je kunt 'm niet op schoot nemen en in bed lezen is al helemaal niet te doen (erg raar argument trouwens). Maar op Engadget wordt bijvoorbeeld weer ingegaan op de SD-card slot, USB aansluiting die overal voor te gebruiken is en de goede build-quality.

Dan vind ik dat The Verge te veel concentreert op die negatieve punten en die positieve punten meer als bijzaak brengt. Dan kom je op een 7 uit, omdat je de positieve punten vergeet.

Al zou ik als reviewer Microsoft ook afrekenen op de apps. Windows 8 is al 1,5 jaar geleden aangekondigd. Het is niet alsof developers de tools net in handen hebben. Dan moet je de apps voor de reviews gewoon in je store hebben staan. Je kunt niet zeggen dat ze wel komen. Dat gebeurde bij Windows Phone ook wel. Maar er is toch wel een tijd overheen gegaan. Wel raar dat Windows 8 dan weer een 8,8 krijgt als cijfer op The Verge. Dit terwijl het Windows 8 gedeelte van het besturingssysteem vrijwel hetzelfde is. En daar het ecosystem een 9 krijgt door de legacy apps (Surface krijgt een 4). Dat is dan toch ook geen 9 waard, als de toekomst van het besturingssysteem bijna geen apps heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Zojuist met Microsoft Store support gebeld over de status van mijn Surface. Nadat ze contact met Duitsland hadden opgenomen, wisten ze mij te vertellen dat mijn Surface niet op de 26e wordt geleverd, maar verstuurd :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheeky schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:40:
Al zou ik als reviewer Microsoft ook afrekenen op de apps. Windows 8 is al 1,5 jaar geleden aangekondigd. Het is niet alsof developers de tools net in handen hebben. Dan moet je de apps voor de reviews gewoon in je store hebben staan. Je kunt niet zeggen dat ze wel komen. Dat gebeurde bij Windows Phone ook wel. Maar er is toch wel een tijd overheen gegaan. Wel raar dat Windows 8 dan weer een 8,8 krijgt als cijfer op The Verge. Dit terwijl het Windows 8 gedeelte van het besturingssysteem vrijwel hetzelfde is. En daar het ecosystem een 9 krijgt door de legacy apps (Surface krijgt een 4). Dat is dan toch ook geen 9 waard, als de toekomst van het besturingssysteem bijna geen apps heeft?
Windows 8 is 1.5 jaar geleden aangekondigd?? Dat lijkt mij ook beetje teveel terug.. Pas 1 juni 2011 werd Windows 8 officieel aangekondigd . Zou dan ook knap zijn als Microsoft in zo'n korte meer dan 100.000 goede apps op de market kan krijgen. Ze hebben het in ieder geval wel beloofd dat ze er in begin 2013 gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
vali schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:51:
[...]

Windows 8 is 1.5 jaar geleden aangekondigd?? Dat lijkt mij ook beetje teveel terug.. Pas 1 juni 2011 werd Windows 8 officieel aangekondigd . Zou dan ook knap zijn als Microsoft in zo'n korte meer dan 100.000 goede apps op de market kan krijgen. Ze hebben het in ieder geval wel beloofd dat ze er in begin 2013 gaan komen.
Ok, het scheelt een maand.. 8)7 Maar je moet toch het product reviewen dat er nu staat. Dat is qua apps niet veel bijzonders. Windows 8 is een stuk belangrijker dan WP7 was op het moment van launch. Ik had verwacht dat ze misschien deze zomer al waren begonnen met het invoeren van apps. En nu op minstens zo'n 10.000 apps zaten. En meer met de kwaliteit van de Skype app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-03-2021
Bij het lezen van de reviews haal ik er in ieder geval 1 ding voor mezelf uit: De Pro versie is gewoon precies waar ik al heel lang op zit te wachten :9 Ik vind RT wat dat betreft net iets te beperkt voor mezelf en ben ook heel benieuwd of ik aan de touch-cover kan wennen. 2012 duurt wat mij betreft véél te lang :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Cheeky schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:40:
Al zou ik als reviewer Microsoft ook afrekenen op de apps. Windows 8 is al 1,5 jaar geleden aangekondigd. Het is niet alsof developers de tools net in handen hebben.
Dat is dus wél zo.
1) Visual Studio 2012 (wat je nodig hebt om voor WinRT te ontwikkelen) is pas 12 september 2012 uitgebracht.
Net langer dan een maand.. http://en.wikipedia.org/w...Studio#Visual_Studio_2012
2) Je moet Win8 draaien om Windows Store-apps te kunnen maken http://msdn.microsoft.com...indows/apps/br211386.aspx

3) De hele msdn-omgeving over ontwikkelen voor Windows Store is pas een weekje beschikbaar
MSDN: Submitting your app
(Build date: 10/18/2012)

/edit:
4) Apps submitten kan pas sinds 11 september http://techcrunch.com/201...-open-for-all-developers/

/edit: klopt natuurlijk wel dat developers alvast aan de slag konden met de W8 developer preview en VS11 bèta.. maar toch.

[ Voor 12% gewijzigd door HyperioN op 24-10-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, het scheelt een maand.. 8)7 Maar je moet toch het product reviewen dat er nu staat. Dat is qua apps niet veel bijzonders. Windows 8 is een stuk belangrijker dan WP7 was op het moment van launch. Ik had verwacht dat ze misschien deze zomer al waren begonnen met het invoeren van apps. En nu op minstens zo'n 10.000 apps zaten. En meer met de kwaliteit van de Skype app..
Sorry, wilde er nog bij melden dat de Windows Developer Preview (build 8102) pas vanaf 13 september 2011 door de developers gedownload kon worden. Misschien is dit de reden dat er nog niet veel apps te vinden zijn.

[ Voor 142% gewijzigd door vali op 24-10-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
vali schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:12:
[...]

Sorry, wilde er nog bij melden dat de Windows Developer Preview (build 8102) pas vanaf 13 september 2011 door de developers gedownload kon worden. Misschien is dit de reden dat er nog niet veel apps te vinden zijn.
Dat is meer dan een jaar.. Ik weet dat niet alle tools er direct waren. Maar het is niet alsof de developers (en Microsoft) pas een maand geleden wisten dat Windows 8 deze week uit kwam ofzo. We zullen zien hoeveel apps er direct uitkomen. Microsoft heeft op korte termijn 100.000 beloofd? Ik denk dat dit wel een reden is voor veel mensen om de kat uit de boom te kijken. Het was slimmer geweest om te zorgen dat de store voor launch voller was geweest denk ik. Ook voor de reviews (het staat nu immers voor altijd in deze eerste reviews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
@Hyperion, apps konden ook al voor de Windows preview en Win 8 RC gemaakt worden en worden gepublished op de store. Van Visual Studio 2012 waren al langer versies uit waarmee je kon ontwikkelen ook al is deze dan "niet officieel gereleased".

Dat er relatief weinig (goede/onderscheidende) apps zijn, is in mijn ogen een belangrijk aspect bij afweging van aanschaf.

De reden waarom er relatief weinig apps zijn is in mijn ogen trouwens alleen relevant om in te kunnen schatten of het relatief snel zal groeien. Ik verwacht sowieso dat er wel een flinke groei nog zal zijn ook in de eerste week nadat Windows 8 gereleased is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Er zijn ook wel app developers die pas submitten/beschikbaar maken per 26 oktober...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
punisher007 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:20:
@Hyperion, apps konden ook al voor de Windows preview en Win 8 RC gemaakt worden en worden gepublished op de store. Van Visual Studio 2012 waren al langer versies uit waarmee je kon ontwikkelen ook al is deze dan "niet officieel gereleased".

Dat er relatief weinig (goede/onderscheidende) apps zijn, is in mijn ogen een belangrijk aspect bij afweging van aanschaf.
Daar ben ik het absoluut met je mee eens. Ik ben ook early adopter van Windows Phone, en dat is me toch wel tegengevallen. Natuurlijk verwachtte ik in het begin helemaal niks, maar nu, bijna twee jaar later, had ik toch wel beter verwacht. Qua aantal is het inmiddels prima, maar de kwaliteit van de apps laat nog steeds enorm te wensen over.
Ik verwacht echter dat het Windows 8/RT platform een stuk interessanter is voor developers dan Windows Phone. Puur omdat elke nieuwe laptop/pc vanaf volgende week met W8 geleverd zal worden, en het aantal gebruikers dus potentieel enorm veel hoger is dan op Windows Phone, die zijn moeten beginnen op een marktaandeel van 0% (en inmiddels nog maar 1% hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperioN schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:32:
[...]

Daar ben ik het absoluut met je mee eens. Ik ben ook early adopter van Windows Phone, en dat is me toch wel tegengevallen. Natuurlijk verwachtte ik in het begin helemaal niks, maar nu, bijna twee jaar later, had ik toch wel beter verwacht. Qua aantal is het inmiddels prima, maar de kwaliteit van de apps laat nog steeds enorm te wensen over.
Ik verwacht echter dat het Windows 8/RT platform een stuk interessanter is voor developers dan Windows Phone. Puur omdat elke nieuwe laptop/pc vanaf volgende week met W8 geleverd zal worden, en het aantal gebruikers dus potentieel enorm veel hoger is dan op Windows Phone, die zijn moeten beginnen op een marktaandeel van 0% (en inmiddels nog maar 1% hebben).
Ik denk juist dat Windows Phone ook een boost krijgt (qua marktaandeel en vooral apps) door de release van windows 8 (rt). Apps kunnen zeer gemakkelijk omgezet worden van windows Phone naar windows 8.

Zodoende kunnen developers gemakkelijker hun apps verspreiden tussen de verschillende platformen. Ze zitten nu op een marktaandeel van 4% en dat is nog steeds aan het groeien.

Btw.. De 32 gb zonder cover is al niet meer te bestellen.. Daarnaast duurt het 1-2 weken als je hem nu besteld.. Blijkbaar gaat het erg hard :)

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 24-10-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
punisher007 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:20:

De reden waarom er relatief weinig apps zijn is in mijn ogen trouwens alleen relevant om in te kunnen schatten of het relatief snel zal groeien. Ik verwacht sowieso dat er wel een flinke groei nog zal zijn ook in de eerste week nadat Windows 8 gereleased is.
Kan je de conclusie niet pas trekken of een product goed is als je (voor jezelf) bepaald hebt wat je met een product wil doen ipv direct iets als bound-to-fail te bestempelen?
Vooralsnog kan je ook niet aangeven welke onderscheidende apps je in de store mist. Vind het veelal on-onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR

MASiR

[...]

"Bestellbestätigung (Bestellnr. nnnnnnnnnnnnnnn)

Sehr geehrte(r) ... ,

vielen Dank für Ihre Bestellung im Microsoft vom 22. Oktober 2012. Die folgende E-Mail ist eine Zusammenfassung Ihrer Bestellung. Dies ist gleichzeitig Ihr Kaufbeleg. Wenn Sie mit Kreditkarte bezahlt haben, finden Sie die Transaktion unter MSFT*MICROSOFTSTORE auf Ihrer Kreditkartenabrechnung.

Wenn Sie ein Produkt vorbestellt haben, erhalten Sie eine weitere E-Mail sobald das Produkt verfügbar ist. Vorbestellte Produkte werden Ihnen erst bei Verfügbarkeit in Rechnung gestellt.
"

Nog niets afgeschreven, dus nog niet voorradig of verzonden .. :O
op de site van de store bij mijn bestelling staat:

"
Kaufdatum:22.10.2012
Kaufnummer: ******************
Gesamtpreis:479,00 €
Status:Bestellung wird bearbeitet

Gekaufte Artikel:Surface mit Windows RT
Preis: 479,00 € incl.BTW
Menge: 1
Status: Wird bearbeitet
Vorbestellung Versand in Schachtel
Sprache: 32 GB ohne schwarzes Touch Cover
Vorbestellung Ihre Bestellung wird in 1-2 Wochen versendet
."

Zal mij benieuwen! :P

oh.. trouwens, na vandaag is er geen gratis verzending meer ..

"Für Vorbestellungen bis 24. Oktober ist der Lieferung kostenlos.*"

[ Voor 5% gewijzigd door MASiR op 24-10-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Epiphany schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:46:
[...]

Kan je de conclusie niet pas trekken of een product goed is als je (voor jezelf) bepaald hebt wat je met een product wil doen ipv direct iets als bound-to-fail te bestempelen?
Vooralsnog kan je ook niet aangeven welke onderscheidende apps je in de store mist. Vind het veelal on-onderbouwd.
Ik denk dat ik meer dan genoeg onderbouwing heb gegeven in mijn blog post:
http://bjornhouben.wordpr...et-buyers-considerations/

Voor mij persoonlijk zijn de store apps op dit moment minder van belang. Hoewel ik op Windows 8 nog geen echte goede apps heb gezien die onderscheidend zijn en die ik veel gebruik. Gebruik de modern UI eigenlijk alleen voor games momenteel ;) Pinball FX2 en Wordfeud o.a.

Ik mis in Win8 RT de x86/x64 apps en vind de beperkingen onacceptabel in zowel internet explorer (flash is beperkt tot dat wat Microsoft whitelist, geen java, geen activex, geen silverlight) als office (geen outlook, geen macro's). Ook is er geen alternatieve browser mogelijk !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MASiR schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:47:
[...]

Zal mij benieuwen! :P

oh.. trouwens, na vandaag is er geen gratis verzending meer ..

"Für Vorbestellungen bis 24. Oktober ist der Lieferung kostenlos.*"
Bedankt dat je dit vermeld!! Ik ga hem vanavond bestellen.. Wordt wel iets duurder dan ik gedacht had, sinds ik hem nu met cover moet bestellen.. Wilde deze later dit jaar los kopen.
Ik mis in Win8 RT de x86/x64 apps en vind de beperkingen onacceptabel in zowel internet explorer (flash is beperkt tot dat wat Microsoft whitelist, geen java, geen activex, geen silverlight) als office (geen outlook, geen macro's). Ook is er geen alternatieve browser mogelijk !!!
Hier heb je in de desktop mode toch geen last van?? Als ik echt flash goed wil gebruiken neem ik de desktop versie van ie10 wel. Die vind ik persoonlijk best lekker draaien, gebruik eigenlijk Firefox niet eens meer sinds ik Windows 8 RTM draai op mijn desktop.

@ hieronder

Nee een uur geleden kon het nog wel... Mja ik ga niet zomaar de cc van mijn pa invullen zonder hij aanwezig is :-)... Hij is nu volledig uitverkocht.

[ Voor 43% gewijzigd door vali op 24-10-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR

MASiR

vali schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:57:
[...]

Bedankt dat je dit vermeld!! Ik ga hem vanavond bestellen.. Wordt wel iets duurder dan ik gedacht had, sinds ik hem nu met cover moet bestellen.. Wilde deze later dit jaar los kopen.
Ik wilde hem met een leuk kleurtje. Die keuzemogelijkheid zag ik wel in de US maar in .de alleen maar een witte :-S - dus daarom zonder cover ..

Je kunt hem dus niet eens meer zonder kopen!? Jammer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ja, hij is uitverkocht op microsoftstore.de. Je kunt de bullet niet meer selecteren. Dan heb ik mazzel gehad door hem vanmiddag te bestellen. Ben benieuwd wanneer ik hem krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Gizmodo doet wel flink aan stemmingmakerij op de frontpage:

We hadn't looked forward to something this much in a long, long time. Now it's here. And it's been just as long a time since a gadget has been so disappointing. Surface is good, but Surface RT sure isn't the future.

Daarnaast de wrapup waar ze de surface pro quasi vaporware noemen.

Persoonlijk kijk ik het nog even een week of twee aan, maar de kans is groot dat ik mijn ipad 2 verkoop en deze ga halen.

[ Voor 26% gewijzigd door leeuwtje1 op 24-10-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Reviewer van Gizmodo verkondigt gewoon zijn mening. Daarnaast is het natuurlijk ook moeilijk om te voldoen aan hoge verwachtingen.

Op het gebied van duidelijkheid en voorlichting is Microsoft er in mijn ogen ook niet in geslaagd om onrealistische verwachtingen te temperen. Dat had dit soort reviews al kunnen voorkomen/verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
punisher007 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:59:
Reviewer van Gizmodo verkondigt gewoon zijn mening. Daarnaast is het natuurlijk ook moeilijk om te voldoen aan hoge verwachtingen.

Op het gebied van duidelijkheid en voorlichting is Microsoft er in mijn ogen ook niet in geslaagd om onrealistische verwachtingen te temperen. Dat had dit soort reviews al kunnen voorkomen/verminderen.
Klopt, alleen geeft hij geen objectieve mening. Bij de complete review ligt de focus op het keyboard en wat een PC wel en een Surface niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
punisher007 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:59:

De objectiviteit is in die mening ver te zoeken. Natuurlijk is een mening subjectief, maar de manier waarop het wordt verwoord is toch wat dubieus.

Elk apparaat spreekt een eigen publiek aan, en dan kan het jou ding niet zijn, je kan dan toch redelijk aangeven of het voor anderen toch wat zou kunnen zijn. Maar het ligt hem met name in de nuance.

Je hebt het over onrealistiche verwachtingen, dat valt toch wel mee lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Daarom is het een mening natuurlijk. En iedereen gebruikt zijn device op andere manieren en wellicht voor andere doelen. Voor de reviewer van Gizmodo was dan blijkbaar het keyboard van groot belang, so be it.

De review van anandtech was inderdaad objectiever. De review van Zdnet vond ik persoonlijk weer te weinig diepgang hebben.

Ik ben persoonlijk heel erg benieuwd naar wat de non-tweakers vinden van hun Windows 8 RT na enkele weken gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
punisher007 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:09:
Daarom is het een mening natuurlijk. En iedereen gebruikt zijn device op andere manieren en wellicht voor andere doelen. Voor de reviewer van Gizmodo was dan blijkbaar het keyboard van groot belang, so be it.

De review van anandtech was inderdaad objectiever. De review van Zdnet vond ik persoonlijk weer te weinig diepgang hebben.

Ik ben persoonlijk heel erg benieuwd naar wat de non-tweakers vinden van hun Windows 8 RT na enkele weken gebruik.
Had niet verwacht dat het scherm zo goed was eigenlijk... Ben echt benieuwd hoe het zwart dichtheid is in tegenstelling tot mijn omnia 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Wat is eigenlijk de reden dat Microsoft er voor gekozen heeft om geen X86 emulatie mee te leveren bij Windows RT?

Volgens mij is de processor snel genoeg om simpele desktop software te kunnen emuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:47:
Wat is eigenlijk de reden dat Microsoft er voor gekozen heeft om geen X86 emulatie mee te leveren bij Windows RT?

Volgens mij is de processor snel genoeg om simpele desktop software te kunnen emuleren.
a) emulatie is kut
b) een hele x86 windows meeleveren geeft niet echt respijt op de 32GB opslag
c) als je x86 wil koop je maar een x86 tablet (zijn er zat)
d) iedereen zat altijd te zeiken over hoe kut windows is op tablets, waarom dat gezeik nog langer uitrekken

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon op 24-10-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Ramon schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:57:
[...]

a) emulatie is kut
d) iedereen zat altijd te zeiken over hoe kut windows is op tablets, waarom dat gezeik nog langer uitrekken
Emulatie hoeft niet "kut" te zijn. Toen Apple met zijn desktop van PPC naar X86 ging, hebben ze Rosetta gebruikt voor emulatie. Dat had wat performance verlies, maar amper merkbaar op normale applicaties. De eindgebruiker merkte niets van de verschillende in architectuur, alles werkte direct.

Dit hoeft weinig te betekenen voor opslagruimte, meer dan tientallen megabyte zal het niet zijn.

Verder kun je inderdaad een X86 tablet kopen, maar dat is het probleem. Als ik iemand uit wil leggen wat voor tablet hij kan kopen, dan zijn er twee opties:
1) Een tablet met Windows RT, dan werken die, die en die applicaties wel, die, die en die niet. En het gaat lang op accu mee. En Office is gratis.
1) Een tablet met Windows 8 Pro, dan werken die, die en die applicaties niet, maar die, die en die wel. Het gaat minder lang op accu mee en kan erg warm worden. En Office is betaald.

Het was veel mooier geweest als dit allemaal strak was getrokken naar één versie. Of je nou een ARM processor of een X86 processor in je tablet hebt, het maakt voor de eindervaring 0,0 uit, enkel aan de performance en accu-duur zul je het verschil zien.

Daarom snap ik niet waarom er geen X86 emulatie in zit. Dat was zoveel handiger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ramon schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:57:
[...]

a) emulatie is kut
Volgens alles is er van die 32GB sowieso nog "maar" ongeveer 20GB beschikbaar ivm Windows en preinstalled apps/Office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
punisher007 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:32:
[...]

Volgens alles is er van die 32GB sowieso nog "maar" ongeveer 20GB beschikbaar ivm Windows en preinstalled apps/Office.
Lijkt mij meer dan voldoende voor apps en emails?? Lijkt mij niet dat er apps bestaan die 5gb in beslag nemen of iets degerlijks.

Zelfs navigatie neemt ongeveer 4 gb in beslag voor heel Europa. Ik zie in ieder geval geen reden waarom ik voor de 64gb versie moet gaan. Micro-sd erin en je hebt genoeg ruimte voor wat films erop te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door vali op 24-10-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:21:
[...]

Emulatie hoeft niet "kut" te zijn. Toen Apple met zijn desktop van PPC naar X86 ging, hebben ze Rosetta gebruikt voor emulatie. Dat had wat performance verlies, maar amper merkbaar op normale applicaties. De eindgebruiker merkte niets van de verschillende in architectuur, alles werkte direct.

Dit hoeft weinig te betekenen voor opslagruimte, meer dan tientallen megabyte zal het niet zijn.

Verder kun je inderdaad een X86 tablet kopen, maar dat is het probleem. Als ik iemand uit wil leggen wat voor tablet hij kan kopen, dan zijn er twee opties:
1) Een tablet met Windows RT, dan werken die, die en die applicaties wel, die, die en die niet. En het gaat lang op accu mee. En Office is gratis.
1) Een tablet met Windows 8 Pro, dan werken die, die en die applicaties niet, maar die, die en die wel. Het gaat minder lang op accu mee en kan erg warm worden. En Office is betaald.

Het was veel mooier geweest als dit allemaal strak was getrokken naar één versie. Of je nou een ARM processor of een X86 processor in je tablet hebt, het maakt voor de eindervaring 0,0 uit, enkel aan de performance en accu-duur zul je het verschil zien.

Daarom snap ik niet waarom er geen X86 emulatie in zit. Dat was zoveel handiger geweest.
Waarom is het voor windows ineens verplicht om oude non-touch x86 te draaien en is het voor Android en iOS geen probleem dat er alleen touch apps op zijn. Het is een tablet. Geen laptop, het draaien van non-touch applicaties op een tablet is niet leuk. Ja het zoui handiger zijn als alle Windows-tablets hetzelfde konden maar dat even uitleggen is makkelijker en nuttiger dan x86 emulatie inbouwen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Ramon schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:44:
[...]
Waarom is het voor windows ineens verplicht om oude non-touch x86 te draaien en is het voor Android en iOS geen probleem dat er alleen touch apps op zijn. Het is een tablet. Geen laptop, het draaien van non-touch applicaties op een tablet is niet leuk. Ja het zoui handiger zijn als alle Windows-tablets hetzelfde konden maar dat even uitleggen is makkelijker en nuttiger dan x86 emulatie inbouwen.....
Het probleem is dat het een bende gaat worden met X86 en ARM applicaties door elkaar. Microsoft had dat kunnen voorkomen door simpelweg emulatie te gebruiken, en ik wil heel graag weten waarom ze dat niet gedaan hebben.

Bij Android en iOS is het anders, omdat die geen X86 equivalent hebben. Windows heeft dat wel, aangezien er de Surface is met Windows RT en de Surface met Windows 8 Pro. En dan moet je dus af gaan wegen welke je neemt aan de hand van de applicaties die je het meeste gebruikt. Dat is onhandig.

En als het draaien van non-touch applicaties op een tablet "niet leuk is", waarom staat er dan Office op de Windows RT tablets? Die draait namelijk niet in Metro maar in Explorer. Sterker nog, als het draaien van non-touch applicaties op een tablet niet leuk is, waarom gaat Microsoft dan de Surface met Windows 8 Pro uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:52:
Het probleem is dat het een bende gaat worden met X86 en ARM applicaties door elkaar. Microsoft had dat kunnen voorkomen door simpelweg emulatie te gebruiken, en ik wil heel graag weten waarom ze dat niet gedaan hebben.
Dat is toch juist iets wat ze binnen de Store gaan oplossen? Zelfde store, zelfde app, ARM of X86 kiest hij zelf voor je? Athans, zover ik begreep was een WP8/RT(8) app relatief simpel om te zetten van en naar een x86 Windows 8.

edit.. klote smiley.

Per saldo, als je x86 Windows bekijkt, daar draait in principe geen enkel 'touch enabled' (uitzondering daargelaten) op, maar op een tablet/touchscreen kan je er samen met een keyboard toch ook perfect op werken. Waarom zou een non-touch programma dan op een tablet opeens 'niet leuk' zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 24-10-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke net de 32gb met cover besteld :D hopelijk krijg ik hem sneller dan dat ze aangeven (1 a2 weken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
vali schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:36:
[...]

Lijkt mij meer dan voldoende voor apps en emails?? Lijkt mij niet dat er apps bestaan die 5gb in beslag nemen of iets degerlijks.

Zelfs navigatie neemt ongeveer 4 gb in beslag voor heel Europa. Ik zie in ieder geval geen reden waarom ik voor de 64gb versie moet gaan. Micro-sd erin en je hebt genoeg ruimte voor wat films erop te zetten.
Ik heb momenteel op mijn desktop 8 GB in gebruik qua windows 8 apps (c:\Program Files\WindowsApps). Waarvan met name games ERG groot kunnen zijn. Adera van Microsoft is 1,6GB groot en Sunage is 1GB groot. Vooral voor degenen die veel geavanceerdere games willen gaan spelen, is het dus wel even opletten.

Zoals je zelf al aangeeft zijn media files geen probleem, die zet je op ofwel memory card of USB disk / flash drive. App ruimte blijft echter beperkt tot je beschikbare interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:52:
[...]

Omdat consumenten jarenlang gezeurd hebben over hoe kut desktop apps zijn op Windows tablets die al 10tallen jaren bestaan. Hoezo wordt het een bende? Mensen verwachten van iOS toch ook niet dat het OS X apps draait?
Bij Android en iOS is het anders, omdat die geen X86 equivalent hebben. Windows heeft dat wel, aangezien er de Surface is met Windows RT en de Surface met Windows 8 Pro. En dan moet je dus af gaan wegen welke je neemt aan de hand van de applicaties die je het meeste gebruikt. Dat is onhandig.
Onhandig, of een extra vrijheid die je kan kiezen die je bij andere platformen niet hebt. x86 equivalent van iOS is OS X. Maar wederom, niemand zeurt dat zijn OS X apps niet op de iPad draaien. Overigens heeft ook Android wel degelijk een x86 variant.
En als het draaien van non-touch applicaties op een tablet "niet leuk is", waarom staat er dan Office op de Windows RT tablets? Die draait namelijk niet in Metro maar in Explorer. Sterker nog, als het draaien van non-touch applicaties op een tablet niet leuk is, waarom gaat Microsoft dan de Surface met Windows 8 Pro uitbrengen?
Ik had ook liever gehad dat Office er in Metro was gekomen, maargoed... Wat mij betreft hadden ze de hele desktop uit WRT gelaten, en ik denk dan ook dat bij de volgende WindowsOnARM versie de desktop steeds minder naar voren zal komen. De Surface Pro is gericht op de nichemarkt die photoshop wil kunnen gebruiken om met een pennetje te tekenen. Dan heb je ook een pennetje erbij om het OS beter te kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
punisher007 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:11:
[...]

Ik heb momenteel op mijn desktop 8 GB in gebruik. Waarvan met name games ERG groot kunnen zijn. Adera van Microsoft is 1,6GB groot en Sunage is 1GB groot. Vooral voor degenen die veel geavanceerdere games willen gaan spelen, is het dus wel even opletten.

Zoals je zelf al aangeeft zijn media files geen probleem, die zet je op ofwel memory card of USB disk / flash drive. App ruimte blijft echter beperkt tot je beschikbare interne geheugen.
Dat is inderdaad waar. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe hij in gebruik is. Uiteindelijk maar via Duitsland gekocht, want toen er een medeweker van Microsoft Nederland op mijn werk was, kon hij niet een indicatie geven wanneer de surface hier in Nederland gereleased wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar de performance als je een film wilt checken. Ik hoop ook dat er mediaplayers zijn die geport zijn naar W8 want ik zou wel graag een filmpje willen zien op de Surface die .srt files kan afspelen.

Het is niet de bedoeling dat ik zelf filmpjes zit te converteren naar 720p of lager zodat het afspeelbaar is op de Surface....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Schaamteloze Control C Control V:
If you pre-ordered a Microsoft Surface RT and have yet to receive shipping confirmation, you may still be able to track your Surface shipment. Even without a tracking number.

Here's how to go about doing it.
• Just go to the FedEx or UPS websites and choose track package by reference.
• Enter your Microsoft Order number and delete the "MS" prefix.
• Leave the shipping date as the 24th and enter your destination Country and postal code.

If your Surface order has left the factory, your tracking information should pop up. To be honest, I was getting a little worried that my order status was still listed as "processing" with a delivery date listed as October 26th. In tracking my order by reference, I was relieved to see that my Surface RT is still slated for Friday delivery.
Van wpcentral

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robkazoe schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:47:
Schaamteloze Control C Control V:
If you pre-ordered a Microsoft Surface RT and have yet to receive shipping confirmation, you may still be able to track your Surface shipment. Even without a tracking number.

Here's how to go about doing it.
• Just go to the FedEx or UPS websites and choose track package by reference.
• Enter your Microsoft Order number and delete the "MS" prefix.
• Leave the shipping date as the 24th and enter your destination Country and postal code.

If your Surface order has left the factory, your tracking information should pop up. To be honest, I was getting a little worried that my order status was still listed as "processing" with a delivery date listed as October 26th. In tracking my order by reference, I was relieved to see that my Surface RT is still slated for Friday delivery.
Van wpcentral
Werkt dat bij jou? Ik krijg de melding bij ups dat het nummer niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Me2 maar heb ook pas sinds vandaag besteld. Op wpcentral hebben veel mensen al wel info over hun pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
vali schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:58:
[...]

Werkt dat bij jou? Ik krijg de melding bij ups dat het nummer niet bestaat.
Nope, werkt ook niet voor mij. Maar als je je Surface uit Duitsland hebt besteld, wordt deze morgen pas verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, de nieuwste review van Cnet.com is niet echt fijn te noemen.
http://reviews.cnet.com/t...4505-3126_7-35332494.html

Ze noemen als de kritiekpunten een sluggish performance, en clunky desktop omgeving. Ook in andere reviews lees je veel geklaag over de matige resolutie en lauwe kleurenweergave als je die vergelijkt met de nieuwe iPad met dat Retina gebeuren.

Nauwelijks apps en een steile leercurve van Metro vindt ik minder belangrijk, dat gaat vanzelf over. Maar een matig display en mindere kleurenweergave en sluggy performance klinkt als een deal breker voor mij.
Een goed en mooi display en snappy performance is toch wel het allerbelangrijkste in een tablet. Daar draait het tenslotte allemaal om.

Eerst nog maar eens wat reviews afwachten, anders wordt het toch die nieuwe iPad 4 met Retina. Want geen zin om een tablet te kopen die eigenlijk nog niet verkocht had moeten worden. Dat gevoel krijg ik nu wel een beetje, dat er vooral gepushed is om voor de Kerstdagen de Surface in de winkel te krijgen voor een lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:32
Vaag, had juist begrepen dat er toch een goed scherm op zou zitten...dat ze niet mee gingen met de resolutie, maar wel een goed scherm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 20:32
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:21:
[...]

Dacht dat het mogelijk was met de Pro ook RT apps te kunnen openen....

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:49:

Ze noemen als de kritiekpunten een sluggish performance, en clunky desktop omgeving. Ook in andere reviews lees je veel geklaag over de matige resolutie en lauwe kleurenweergave als je die vergelijkt met de nieuwe iPad met dat Retina gebeuren.

Nauwelijks apps en een steile leercurve van Metro vindt ik minder belangrijk, dat gaat vanzelf over. Maar een matig display en mindere kleurenweergave en sluggy performance klinkt als een deal breker voor mij.
Een goed en mooi display en snappy performance is toch wel het allerbelangrijkste in een tablet. Daar draait het tenslotte allemaal om.

Eerst nog maar eens wat reviews afwachten, anders wordt het toch die nieuwe iPad 4 met Retina. Want geen zin om een tablet te kopen die eigenlijk nog niet verkocht had moeten worden. Dat gevoel krijg ik nu wel een beetje, dat er vooral gepushed is om voor de Kerstdagen de Surface in de winkel te krijgen voor een lage prijs.
Ik heb de recentie nog niet gelezen, maar wat ik overall hoor is dat het scherm op de resolutie na vrij goed is. Witwaarden en kleur worden goed weergeven en zwart schijnt ook goed zwart te zijn. Moet je de AnandTech review maar lezen, die testen dat toch vrij grondig hoor. Daarnaast snap ik ook niets vand e sluggy performance. Zelfs in de Gizmodo recensie die notebene een 2,5 als cijfer geeft omdat ze hem kut vinden) geven ze aan dat de tablet als een zonnetje loopt. En als je wat videos bekijkt van mensen die door de menus en apps heen gaat, dan loopt dat echt rete snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:49:

Ik lees niet echt in de review terug dat het scherm minder is dan de ipad wegens de resolutie, op andere websites kwam juist naar voren dat het scherm vele malen beter is. Had de link paar posten terug gemaakt

Over de hoeveelheid apps is het inderdaad waar dat het stuk minder is dan de ipad of android, maar het is maar net waar je het voor wilt gebruiken. Ik heb hem gekocht om niet meer mijn laptop mee te nemen naar school als ik hoorcolleges heb. Ik werk met skydrive en dropbox en wil een goed office pakket. Dit kan geen enkele andere tablet bieden.

Daarnaast verwacht ik dat het eigenlijk wel goed gaat komen met de ahoeveelheid apps. De metro apps zijncompatible tussen de x86 versie en de rt versie. Als Windows 8 releasesand wordt zal er een flinke boost ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een bundeling van een aantal reviews: http://www.businessinsider.com/bad-surface-reviews-2012-10
Ik had grote hoop voor windows 8 maar afknapper vooral de non ondersteuning op diverse video formats en de slechte mailfunctie.
Nee, ik blijf mooi bij mijn ASUS transformer Infinity. Mooie dock, heeft extra accu in dock en werkt voor mij prima. Loopt als een zonnetje op Jelly bean.
Was altijd microsofty, maar ik zie de meerwaarde niet voor mijn gebruik (mail, surfen, licht office gebruik - Polaris en Documents to go zijn voor mij voldoende.)
Zo gauw er meer gebruikers zijn die hem een tijd in dagelijks gebruik hebben, wil ik er wel een tweede blik op werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR

MASiR

LOL ik heb zojuist een CYAN touch cover gescoord ... via FRANKRIJK - daar was ie nog te bestellen :D

Dus onderaan je MS store kiezen voor Frans en dan bestellen maar .. Al je CC gegevens zijn nog opgeslagen ..

Dus morgen wordt vanuit Duitsland een Surface RT mijn kant op geworpen en vanuit Frankrijk een Cyan Touch cover

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 11:26
MASiR schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:00:
LOL ik heb zojuist een CYAN touch cover gescoord ... via FRANKRIJK - daar was ie nog te bestellen :D

Dus onderaan je MS store kiezen voor Frans en dan bestellen maar .. Al je CC gegevens zijn nog opgeslagen ..

Dus morgen wordt vanuit Duitsland een Surface RT mijn kant op geworpen en vanuit Frankrijk een Cyan Touch cover

Je hebt er wel rekening mee gehouden dat Frankrijk een AZERTY toetsenbord levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
MASiR schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:00:

Dan heb je straks een QWERTZ touch keyboard en een AZERTY hardware keyboard. Al zul je de eerste wel in kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 00:17
nils7 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:23:
[...] Dacht dat het mogelijk was met de Pro ook RT apps te kunnen openen....
Dat weet ik wel zeker. De Pro versie heeft een 'normale' Windows 8 en zelfs hier op mijn laptop kan ik al die apps openen ;)
De enige tablet die een beperkte Windows 8 heeft is de RT en alleen omdat 'legacy'/'oude'/'normale desktop' applicaties daar niet op draaien/ kunnen worden geïnstalleerd, met uitzondering van Office 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR

MASiR

neonite schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:05:
[...]

Je hebt er wel rekening mee gehouden dat Frankrijk een AZERTY toetsenbord levert?
Ik had juist het nog duidelijk nagekeken - op het plaatje zag ik QWERTY dus ik dacht dat het wel goed zat .. Na je opmerking verder gekeken en ....

in de SPECS inderdaad AZERTY .. Kijken of ik m kan annuleren .. damn - nog geen blauwe cover dus grrr ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Lange leve de verschillende toetsenborden... -_-
Pagina: 1 ... 8 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.