RemcoDelft schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:12:
Ik heb net (voor het eerst) de filmpjes in de OP bekeken. Wat me opvalt: het apparaat wordt aan alle kanten bekeken, in verschillende kleurtjes, maar waar het daadwerkelijk om gaat, namelijk de werking van het ding, daar zie je helemaal niets van!
Probeert MS Apple na te doen, in de hoop dat klanten vanwege het uiterlijk het product gaan kopen? Want als er iets belangrijk is, is het toch de werking?
Komt omdat ten tijde van de release Windows RT nog niet af was (W8 trouwens ook niet), en daarom was Microsoft erg huiverig om het OS te laten zien aan pers en mensen ermee te laten spelen. Elke "hands on"-preview van techblogs zijn dus eigenlijk meer "hands off"-previews

Ik verwacht dat na de release het wel zal gaan regenen met échte reviews, inclusief de werking en feel van de RT software op de Surface.
Iedereen die nu een Surface heeft besteld weet ook dat hij als early adopter in iets nieuws stapt. De kans bestaat dus dat het allemaal niet zo lekker werkt als je gehoopt had, maar dat is het risico dat je neemt als je early adopter bent.
Maar stiekem verwacht/hoop ik dat dat allemaal mee zal vallen. Als WinRT evengoed loopt als de W8 op mijn (oude trage) laptop, en dezelfde snappiness heeft als WP7.5 op mijn Nokia Lumia, dan zit het (wat Microsofts werk betreft) helemaal goed.
Het zal dan wederom, net als bij Windows Phone, vallen of staan met de snelheid en kwaliteit waarmee de app-developers hun apps gaan leveren.
En dat is nou net juist waar het op het WP-platform nogal te wensen overlaat.. Alles op WP wat ín het OS zit is supersnel en supervloeiend (browser, mail, social). Alles wat je uit de Marketplace haalt is ronduit beroerd (enkele uitzonderingen daargelaten)..
Gelukkig is het "Windows"-platform véél groter en bekender en (hopelijk) dus meer in trek bij developers dan het WP-platform. Hopelijk betekent dat dat WinRT en WP8 sneller bediend worden van goede apps met hoge kwaliteit.
Maar dat is afwachten
[
Voor 27% gewijzigd door
HyperioN op 23-10-2012 10:08
]