Ik heb juist het vermoeden dat het software-matig is. Zeker aangezien het voor de firmware update wel werkt...Is het door Microsoft erkend als hardware probleem dan...?
Je kunt ook metde surface helpdesk chatten, wellicht kunnen ze duidelijk geven hierover?
Kan het niet aan je route liggen?Boschjesman86 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:33:
Gisteren heeft mijn vriendin haar Surface ontvangen vanuit Surfspot. Er zijn alleen nogal wat problemen met de wifi adapter en dan met name de driver. Zodra er een firmware update, die automatisch geïnstalleerd wordt vanuit windows updates gaat het mis en werkt wifi niet meer.
- Ik heb 8.1 preview al geïnstalleerd in de hoop dat, dat een oplossing zou zijn. Maar helaas...
- Recovery gedaan met behoud van bestanden. Dan werkt het totdat de updates weer geïnstalleerd worden.
- Geprobeerd automatische updates uit te zetten, maar zodra ik dat heb ingesteld springt de keuze weer terug automatisch updaten.
- Drivers opnieuw zoeken etc. heeft ook geen effect
Zijn er meerdere mensen dit probleem tegen gekomen...en is er een permanente oplossing voor?
Misschien werkt het wel met een ander wifi netwerk?
De hardware werkt waarschijnlijk, want hij doet het zonder firmware update. Ik zit ook te denken aan een probleem met je eigen Wifi router. Probeer inderdaad eens een ander netwerk.
Of krijg je totaal geen netwerken te zien? Krijg je een foutmelding? Wat zegt de troubleshooter (desktop)?
Of krijg je totaal geen netwerken te zien? Krijg je een foutmelding? Wat zegt de troubleshooter (desktop)?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Vraagje, hoe diep gaat een headphone jack in dat gat? Toen ik hem erin deed ging bij er niet helemaal in, dat laatste beetje moet ik veel kracht zetten. Ik heb wel goed geluid. Maar mijn broer heeft vandaag de jack 100% in dat gat geforceerd en ik ben bang dat hij schade heeft aangericht. Het geluid is prima though. Moet ik me toch zorgen maken?
Momenteel gebruik ik airvideo (via Imac) om films en series te bekijken op mijn iPad, echter door het formaat van de surface wil ik hier ook films op gaan kijken.
Weet iemand een app zoals airvideo voor RT?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
als je het stekkertje op de tablet legt op t scherm kun je zien hoever hij er in gaatHollovVpo1nt schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:09:
Vraagje, hoe diep gaat een headphone jack in dat gat? Toen ik hem erin deed ging bij er niet helemaal in, dat laatste beetje moet ik veel kracht zetten. Ik heb wel goed geluid. Maar mijn broer heeft vandaag de jack 100% in dat gat geforceerd en ik ben bang dat hij schade heeft aangericht. Het geluid is prima though. Moet ik me toch zorgen maken?
Trouwens: jammer dat je maar 1 richting op kunt delen (vanaf PC naar Surface), is daar nog een oplossing voor? thuisgroep etc. is ook allemaal maar een richting op, en een map delen is niet mogelijk op RT
[ Voor 13% gewijzigd door Richard89 op 24-08-2013 22:48 ]
PS3 media server?Bospa01 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:12:
Momenteel gebruik ik airvideo (via Imac) om films en series te bekijken op mijn iPad, echter door het formaat van de surface wil ik hier ook films op gaan kijken.
Windows RT ondersteund toch gewoon upnp? Ik open gewoon video files vanaf mijn shares welke op een server staan. Op die server draait ook Mezzmo, welke eventueel kan transcoden, maar het meeste werkt tot nu toe ok zonder apart codec packs. Gebruik HD.Player.Bospa01 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:12:
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Dat doet me eraan denken: ik had ook problemen met de wifi. Ik heb een bak gegoogled en het kwam er bij mij op neer dat de instellingen van mijn router niet helemaal compatible waren met die van mijn RT.Boschjesman86 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:52:
Ik heb juist het vermoeden dat het software-matig is. Zeker aangezien het voor de firmware update wel werkt...Is het door Microsoft erkend als hardware probleem dan...?
Ik had b/g/n mixed mode aan staan en dat werkte niet. Mijn RT kon geen verbinding maken. Als ik die setting aanpas naar b/g mixed mode pakt hij het wel. Dus voorlopig moet het maar wat langzamer zijn, dan werkt het tenminste wel. (en zo schijnen er nog wat settings te zijn die uit kunnen maken)
En nog een vraagje: ik krijg in de store regelmatig de melding "Deze app is niet meer beschikbaar. Excuses voor het ongemak.". Als ik dan de store opnieuw start gaat het wel goed. Komt iemand dat bekend voor?
Het lijkt alleen voor te komen als hij een oude sessie oppakt. Dus dat je de store weer opent en hij gaat verder waar je was gebleven. Selecteer je dan een app krijg je die melding. Pas als je de store herstart en weer van begin afaan een zoekopdracht doet gaat het weer goed...
[ Voor 27% gewijzigd door Felyrion op 25-08-2013 01:08 ]
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Ik heb zelf b/g/n mixed mode aan staan en mijn wifiverbinding werkt gewoon normaal op mijn surface. Mogelijk is het probleem specifiek aan het type router wat je gebruikt. Ik kan me wel herinneren dat iemand bij mij op mijn netwerk geen verbinding kon maken met een oude laptop. Blijkbaar ondersteunde deze alleen b/g. Het is in elk geval het proberen waard en anders kijk je of het op een ander wifi netwerk wel werkt.Felyrion schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:29:
[...]
Dat doet me eraan denken: ik had ook problemen met de wifi. Ik heb een bak gegoogled en het kwam er bij mij op neer dat de instellingen van mijn router niet helemaal compatible waren met die van mijn RT.
Ik had b/g/n mixed mode aan staan en dat werkte niet. Mijn RT kon geen verbinding maken. Als ik die setting aanpas naar b/g mixed mode pakt hij het wel. Dus voorlopig moet het maar wat langzamer zijn, dan werkt het tenminste wel. (en zo schijnen er nog wat settings te zijn die uit kunnen maken)
En nog een vraagje: ik krijg in de store regelmatig de melding "Deze app is niet meer beschikbaar. Excuses voor het ongemak.". Als ik dan de store opnieuw start gaat het wel goed. Komt iemand dat bekend voor?
Het lijkt alleen voor te komen als hij een oude sessie oppakt. Dus dat je de store weer opent en hij gaat verder waar je was gebleven. Selecteer je dan een app krijg je die melding. Pas als je de store herstart en weer van begin afaan een zoekopdracht doet gaat het weer goed...
Je kunt met een trucje de Surface wel zover krijgen dat je mappen kunt delen:Richard89 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:29:
[...]
Trouwens: jammer dat je maar 1 richting op kunt delen (vanaf PC naar Surface), is daar nog een oplossing voor? thuisgroep etc. is ook allemaal maar een richting op, en een map delen is niet mogelijk op RT
http://forums.wpcentral.c...chine-enable-sharing.html
Zo heb ik mijn hele gebruikersmap geshared. Die is nu prima te benaderen vanaf mijn laptop en pc.
Die 'oplossing' ben ik inderdaad ook tegen gekomen. Hoe dan ook...ik krijg geen enkel netwerk te zien en het lijkt me niet dat iedereen in het appartementencomplex dezelfde router heeft. Verder wordt onderin de taakbalk het icoontje van een bekabeld netwerk getoond met een kruis i.p.v. een wifi-icoontje, zoals gebruikelijk volgens mij. Op alle andere devices krijg ik een waslijst aan netwerken te zien. Het blijft vreemd dat een firmware update vanuit Windows Update zelf ertoe lijdt dat de hardware niet meer werkt.Felyrion schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:29:
[...]
Dat doet me eraan denken: ik had ook problemen met de wifi. Ik heb een bak gegoogled en het kwam er bij mij op neer dat de instellingen van mijn router niet helemaal compatible waren met die van mijn RT.
Ik ga het toch nog eens proberen om hem op de b/g mixed mode te zetten en morgen maar eens met een medewerker van Microsoft erover chatten...
Dank je voor deze tips.Denzis schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:33:
Omdat er toch redelijk wat klagers zijn die niet weten hoe de surface werkt of het simpelweg (nog) niet weten maar wel willen leren hier wat handige links en tips.
Surface RT Tips 1
Surface RT Tips 2
Bovenstaande links zijn erg handige filmpjes met wat handigheidjes van de surface.
Hier wat app links ( vergeet niet je instellingen op v.s. te zetten om sommige van deze te vinden) dit doe doormiddel van swipen van rechts naar links, dan zoeken naar locatie en dan locatie wijzigen.
Apps 1
Apps 2
http://forums.wpcentral.c...79-good-apps-surface.html
Wat bij mij niet werkt bij tips1 is swipe van boven en dan zou je alle apps zien?
Gebeuren wel andere zaken die handig zijn.
Is dit veranderd na updates?
Ook swipe van links en dan de app vasthouden en terug naar links dan zou je alle Active apps moeten zien. Bij mij wordt de app dan aan de zijkant getoond.
Ga nu tips2 bekijken.
Dat active apps zien moet je niet stilhouden. Van links naar rechts swipen, alsof je van app wilt verwisselen, maar dan niet loslaten of stilhouden, maar gelijk weer helemaal naar links swipen. Dan krijg je lijstje te zien.
The devil is in the details.
Idd nu heb ik het door. Ook het afsluiten van apps.
Dank je.
Dank je.
Als je rechts klikt op het icoontje en dan 'Open Network and Sharing Centrum' klikt, en dan 'Change adapter settings', zie ja dan een Wifi icoontje die misschien 'disabled' staat?Boschjesman86 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 07:53:
[...]
Verder wordt onderin de taakbalk het icoontje van een bekabeld netwerk getoond met een kruis i.p.v. een wifi-icoontje, zoals gebruikelijk volgens mij.
(Sorry ik heb Engels als taal omdat ik Windows 8.1 heb...)
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
heeft iemand hier m al gejilbreaked?
ik net, maar kan geen exe files (die geport zijn) openen..
krijg een foutmelding, maar bij een maat van me doet ie t wel (hij had zn tablet nog niet geupdate)..
iemand met een surface die geupdate is en waarbij de jailbreak nog werkt?
http://i40.tinypic.com/213ir5y.png
EDIT: t werkt alweer, ik had m verkeerd geinstalleerd
ik net, maar kan geen exe files (die geport zijn) openen..
krijg een foutmelding, maar bij een maat van me doet ie t wel (hij had zn tablet nog niet geupdate)..
iemand met een surface die geupdate is en waarbij de jailbreak nog werkt?
http://i40.tinypic.com/213ir5y.png
EDIT: t werkt alweer, ik had m verkeerd geinstalleerd
[ Voor 14% gewijzigd door Richard89 op 25-08-2013 16:58 ]
Ik heb net 8.1 geinstalleerd, vrijdag ontvangen, maar ik moet zeggen, wat een topapparaat. Werkt heerlijk. Ik heb'm met touchcover, dat is wel iets minder, ik denk dat een typecover beter is.
Kan iemand trouwens vertellen hoe ik defender definitief uit zet? Hij blijft auto-starten, terwijl ik'm naar mijn idee (nog) niet nodig heb, omdat er toch alleen vanuit de appstore geinstalleerd kan worden.
Lijkt me een redelijke performance-winst.
Kan iemand trouwens vertellen hoe ik defender definitief uit zet? Hij blijft auto-starten, terwijl ik'm naar mijn idee (nog) niet nodig heb, omdat er toch alleen vanuit de appstore geinstalleerd kan worden.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik probeer een website te pinnen aan het startmenu maar ik mis de optie om te pinnen. Meer mensen die hier last van hebben?
In je browser op het pinnetje in de onderste balk drukken, dan kun je kiezen om hem aan het startmenu te pinnenMADG0BLIN schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:37:
Ik probeer een website te pinnen aan het startmenu maar ik mis de optie om te pinnen. Meer mensen die hier last van hebben?
In de metro app van ie? Op het punaise icoontje klikken en dan vastmaken aan start ofzoietsMADG0BLIN schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:37:
Dat kan via het prikkertje naast de balk waar je de website in tikt. Ik kom ff niet op de naam van die balk. Onderin je scherm in ieder gevalMADG0BLIN schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:37:
Volgens mij is het alleen mogelijk om een website te pinnen vanuit de modern ui variant van IE. Je kunt ook instellen dat gepinde websites met de desktop IE geopend worden.
Ik heb het via de volgende stappen gedaan. Bij mij blijft hij gewoon uitgeschakeld.Firesphere schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:25:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265773
Zit er een groot snelheidsverschil in? Ik vind m nu al snel eigenlijkBioflap schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 18:57:
[...]
Ik heb het via de volgende stappen gedaan. Bij mij blijft hij gewoon uitgeschakeld.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265773
Dat dacht ik dus ook, maar dit prikkertje mist.. Heb beide browsers geprobeerd.Insert12 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 18:13:
[...]
Dat kan via het prikkertje naast de balk waar je de website in tikt. Ik kom ff niet op de naam van die balk. Onderin je scherm in ieder geval
ik heb het vrijwel direct gedaan, dus kan niet zeggen of hij er sneller door is geworden.Richard89 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:41:
[...]
Zit er een groot snelheidsverschil in? Ik vind m nu al snel eigenlijk
Naar wat ik op internet lees helpt het, en het kan eigenlijk geen schade aanrichten.. Dus waarom niet?
EDIT:
Trouwens heren,
Wat mij net opviel, is dat mijn Surface een browsegeschiedenis heeft van voor dat ik hem kreeg? Hebben jullie dit ook, en hoe is dit mogelijk?
Op me andere Windows 8 apparaten gebruik ik nooit IE, dus hij kan ze niet gesynced hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door Bioflap op 25-08-2013 20:00 ]
hey
mijn surface RT ook sinds donderdag binnen, en ik moet zeggen hij werkt fantastisch.
alleen ik zit nog met 1 probleem.
op dit moment moet ik op de site van microsoft naar apps zoeken, en dan doorlinken naar de store waar ik kan downloaden.
weet iemand toevallig hoe ik mijn store up to date kan krijgen? (dus dat ik met zoeken dezelfde apps vindt als via de site).
misschien een instelling die ik gemist heb.
maar buiten het feit dat ik deze 'omweg' moet nemen voor de apps te kunnen vinden/downloaden, vindt ik de surface goed werken
mijn surface RT ook sinds donderdag binnen, en ik moet zeggen hij werkt fantastisch.
op dit moment moet ik op de site van microsoft naar apps zoeken, en dan doorlinken naar de store waar ik kan downloaden.
weet iemand toevallig hoe ik mijn store up to date kan krijgen? (dus dat ik met zoeken dezelfde apps vindt als via de site).
maar buiten het feit dat ik deze 'omweg' moet nemen voor de apps te kunnen vinden/downloaden, vindt ik de surface goed werken
In de instellingen taal en accesibility uischakelen.SjorsC schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:59:
hey
had de taal-instelling inderdaad aanstaan.
nooit gedacht dat die instelling zon 'grote' inpact zou hebben....
in ieder geval bedankt
nooit gedacht dat die instelling zon 'grote' inpact zou hebben....
in ieder geval bedankt
Hoewel de RT in combinatie met 8.1 erg fijn en vloeiend is, merk ik toch nog wel erg dat het een beta is helaas.
- Windows Update wil geen andere instelling accepteren behalve "Automatically install updates"
-Bing News heeft alleen een Sources tab - ik heb het idee dat er toch nog wel meer moeten zijn (Top News etc)
- Bing Cooking werkt half. Veel recepten willen niet openen, en secties (chefs, cocktails etc) worden niet zichtbaar of verschuiven van positie. De hands-free modus werkt ook voor geen meter.
-Homegroup sharing instellingen worden niet toegepast.
-People app update voor geen meter + erg jammer dat de facebook en skype chat integratie eruit is gesloopt.
Herinstalleren van de apps heeft niet geholpen.
De rest van de dingen die wel werken zijn erg goed. Stuk meer op te doen dan een Ipad en het ziet er meer solide uit dan Android.
- Windows Update wil geen andere instelling accepteren behalve "Automatically install updates"
-Bing News heeft alleen een Sources tab - ik heb het idee dat er toch nog wel meer moeten zijn (Top News etc)
- Bing Cooking werkt half. Veel recepten willen niet openen, en secties (chefs, cocktails etc) worden niet zichtbaar of verschuiven van positie. De hands-free modus werkt ook voor geen meter.
-Homegroup sharing instellingen worden niet toegepast.
-People app update voor geen meter + erg jammer dat de facebook en skype chat integratie eruit is gesloopt.
Herinstalleren van de apps heeft niet geholpen.
De rest van de dingen die wel werken zijn erg goed. Stuk meer op te doen dan een Ipad en het ziet er meer solide uit dan Android.
Weten jullie hoe je specifieke dingen in de sync kan uitschakelen?
Ik heb nu een laptop en 2 Surface RT's met Windows 8 en RT op de tablets en die syncen met elkaar. Ideaal voor de browser historie en wachtwoorden enzo, maar achtergronden worden ook overgenomen... Ik wil de ene RT een blauwe achtergrond en de andere een roze (is voor mijn dochter), maar als ik die op roze zet dan gaat mijn eigen ook op roze...
Ik heb nu een laptop en 2 Surface RT's met Windows 8 en RT op de tablets en die syncen met elkaar. Ideaal voor de browser historie en wachtwoorden enzo, maar achtergronden worden ook overgenomen... Ik wil de ene RT een blauwe achtergrond en de andere een roze (is voor mijn dochter), maar als ik die op roze zet dan gaat mijn eigen ook op roze...
bij pc instellingen zie ik een kopje "uw instellingen synchroniseren" en daar kun je oa als eerste persoonlijke instellingen aan of uitzetten waar je achtergrond in zit.Holkers schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:35:
Misschien haar laten inloggen met haar Microsoft Account? Daar is dat volgens mij voor bedoeld, al kun je het natuurlijk ook wel uitzetten..Holkers schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:35:
Deze app: http://apps.microsoft.com...32-4121-84b5-f007513fa591 kwam ik tegen via een ander forum.
Ben het net aan het gebruiken en het is fantastisch! Zelfs het kopieren van bestanden via LAN gaat perfect.
Ben het net aan het gebruiken en het is fantastisch! Zelfs het kopieren van bestanden via LAN gaat perfect.
Nu alsnog bezig om over te gaan op Windows 8.1. Kan hij mooi de hele nacht er over doen
Hoe los ik een "black screen, fuck you" op?
Letterlijk, ik heb een zwart scherm
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Heeft iemand een suggestie voor een leuke game voor op de surface RT? Ik zit nu te zoeken, maar kan niet zo snel eentje vinden die mij wel leuk lijkt.
Radiant Defence en EVAC zijn leuke gratis gamesArnlith schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 01:07:
Heeft iemand een suggestie voor een leuke game voor op de surface RT? Ik zit nu te zoeken, maar kan niet zo snel eentje vinden die mij wel leuk lijkt.
Morgenvroeg maar gaan chatten met de support, ga toch maar omruilen voor een exemplaar zonder backlight bleeding, want ik heb me het weekend door moeten komen zeg tijdens het filmkijken (en de irritatie van een 4 bij 4 cm vlek
Een tijdje (10 seconden) je aanknop ingedrukt houden. Dan loslaten, en een paar keer achter elkaar kort indrukken (en zorgen dat ie goed opgeladen is). Doet dat iets?Firesphere schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 00:44:
Hoe los ik een "black screen, fuck you" op?
Heb ik ook ja, lijkt op een softwareprobleempje.Felyrion schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:29:
[...]
Zo of the top of my head:Arnlith schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 01:07:
Jetpack Joyride
Angry Birds
Fruit Ninja
Where's My Water
Skulls of the Shogun
The Gunstringer
Ilo Milo
Halo Spartan Assault
Nog een kleine aanvulling: Hydro Thunder Hurricane, heerlijk met xbox controller (iig op de pc, kan niet wachten op m'n surface)Tomba schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:48:
[...]
Zo of the top of my head:
Jetpack Joyride
Angry Birds
Fruit Ninja
Where's My Water
Skulls of the Shogun
The Gunstringer
Ilo Milo
Halo Spartan Assault
Ik kan de 8.1 Preview niet meer downloaden uit de store. Krijg telkens de melding dat hij hem niet kan downloaden, en het later opnieuw moet proberen.
Jep, hij start weer op.Avalaxy schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 01:15:
[...]
Een tijdje (10 seconden) je aanknop ingedrukt houden. Dan loslaten, en een paar keer achter elkaar kort indrukken (en zorgen dat ie goed opgeladen is). Doet dat iets?
Vaag.
Zou je misschien een foto kunnen sturen van je backlight bleeding? Ik twijfel ook nog steeds maar wil eerst weten of de vlek minder is dan die bij van jou.MusicAddict schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 01:13:
[...]
Radiant Defence en EVAC zijn leuke gratis gamesEne is een tower defense en de ander een uhmm.. moeilijk te beschrijven, zijn best vermakelijk
Morgenvroeg maar gaan chatten met de support, ga toch maar omruilen voor een exemplaar zonder backlight bleeding, want ik heb me het weekend door moeten komen zeg tijdens het filmkijken (en de irritatie van een 4 bij 4 cm vlek) Zullen zien hoe snel ik een nieuwe binnen heb. En dan weer lekker 10 miljard updates installeren natuurlijk
https://www.youtube.com/@droommotor
Soulcraft, Guns Hire, Robotek, Pinball FX 2Arnlith schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 01:07:
Heb net getracht een foto te maken, maar om een of andere reden krijgt mijn Note het niet voor elkaar er een foto van te makenDenzis schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:44:
[...]
Zou je misschien een foto kunnen sturen van je backlight bleeding? Ik twijfel ook nog steeds maar wil eerst weten of de vlek minder is dan die bij van jou.
Als je kijkt naar het plaatje hier: en dan bij die vlek in het midden de helft er bij doet het scherm in heb je ongeveer wel wat ik heb, misschien iets minder breed, maar wel vergelijkbaar. Voor de rest heb ik nergens last, dus een goed scherm afleveren kunnen ze wel..
Edit: Opgelost en nu even mn surface voor het gemak even resetten. In de doos en straks laten ophalen door UPS. Service doen ze goed daar bij microsoft
[ Voor 11% gewijzigd door MusicAddict op 26-08-2013 12:20 ]
Wel jammer dat aan de touch cover een zacht randje zit..
ik heb een beschermhoes gekocht (cas logic 10.2"met harde voor en achterkant) maar omdat je m ergens in hebt beschadigen de randen best snel (kreukels).. maarja dat heb je met elke hoes waar hij knap in zit (als ie schuift is t ook niet fijn).. maar verder prima tablet
ik heb een beschermhoes gekocht (cas logic 10.2"met harde voor en achterkant) maar omdat je m ergens in hebt beschadigen de randen best snel (kreukels).. maarja dat heb je met elke hoes waar hij knap in zit (als ie schuift is t ook niet fijn).. maar verder prima tablet
JEAH, ik had gisteren een BSOD. Ik heb iig een echte
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Op dit moment ook in de chat, heb last van een plek van ongeveer een cm aan de onderkant. Reden genoeg voor een garantie aanvraag uiteraard!MusicAddict schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:02:
[...]
Heb net getracht een foto te maken, maar om een of andere reden krijgt mijn Note het niet voor elkaar er een foto van te maken(uberhaupt om in die omstandigheden een foto te maken), terwijl ik het zie, maar ook gewoon overdag zie ik het duidelijk alleen dan is het ook niet overzichtelijk te zien op een foto.
Als je kijkt naar het plaatje hier: en dan bij die vlek in het midden de helft er bij doet het scherm in heb je ongeveer wel wat ik heb, misschien iets minder breed, maar wel vergelijkbaar. Voor de rest heb ik nergens last, dus een goed scherm afleveren kunnen ze wel..
Edit: Opgelost en nu even mn surface voor het gemak even resetten. In de doos en straks laten ophalen door UPS. Service doen ze goed daar bij microsoftBinnen 5 werkdagen kreeg ik een nieuwe
Wel jammer want ben er erg blij mee en moet donderdag met de trein voor een uurtje. Had hem graag meegenomen.
Is de originele doos een vereiste bij het opsturen? Die doos-dingen bewaar ik namelijk bij voorkeur niet.MusicAddict schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:02:
[...]
Heb net getracht een foto te maken, maar om een of andere reden krijgt mijn Note het niet voor elkaar er een foto van te maken(uberhaupt om in die omstandigheden een foto te maken), terwijl ik het zie, maar ook gewoon overdag zie ik het duidelijk alleen dan is het ook niet overzichtelijk te zien op een foto.
Edit: Opgelost en nu even mn surface voor het gemak even resetten. In de doos en straks laten ophalen door UPS. Service doen ze goed daar bij microsoftBinnen 5 werkdagen kreeg ik een nieuwe
Nee hoor die doos is niet nodig. Gewoon in neutrale verpakking versturen. Ik had binnen 3 dagen een nieuwe surface in mijn bezit.Firesphere schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:59:
[...]
Is de originele doos een vereiste bij het opsturen? Die doos-dingen bewaar ik namelijk bij voorkeur niet.
Bij mij gaf de helpdesk medewerker eerst 6 tot 8 aan. Na doorvragen zei ze misschien 5 werkdagen.. Ben benieuwd. Wel goede service voor de surfacemknoppert schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:15:
[...]
Nee hoor die doos is niet nodig. Gewoon in neutrale verpakking versturen. Ik had binnen 3 dagen een nieuwe surface in mijn bezit.
Wel gek, dat ze het blijft hebben over reparatie. Want hoe gaan ze backlight bleeding repareren?
[ Voor 11% gewijzigd door Denzis op 26-08-2013 13:46 ]
Klopt dat gaf de helpdeskmedewerker bij mij ook aan. 's Middags nog door UPS kunnen laten ophalen. De volgende dag in Roermond. Meteen geconstateerd niet meer te repareren en meteen een nieuwe op de post gedaan. De dag erna via UPS een nieuwe Surface in mijn bezit.Denzis schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:26:
[...]
Bij mij gaf de helpdesk medewerker eerst 6 tot 8 aan. Na doorvragen zei ze misschien 5 werkdagen.. Ben benieuwd. Wel goede service voor de surface
Juist niet de originele doos, alle verpakking wordt namelijk gerecycled en je krijgt m dus niet terug werdt mij verteld door de supportFiresphere schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:59:
[...]
Is de originele doos een vereiste bij het opsturen? Die doos-dingen bewaar ik namelijk bij voorkeur niet.
Sterker nog, toen ik dit aan het typen was kwam UPS al aanbellen, binnen 2 uur na melden bij microsoft dus al opgehaald
Nou nog wachten, het enige wat ik nu kan doen is oefenen op een touch cover
[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 26-08-2013 13:32 ]
Beste surface bezitters,
Een vraagje. Aan het begin van het instellen van mijn surface werd er gevraagd om een email adres ik dacht dat moet een microsoft-adres zijn. Ik wilde alleen helemaal niet mijn hotmail personen en hotmail email toevoegen aan de surface. Ik kan nu mijn gmail wel toevoegen aan mijn emailinterface wat ik ook heb gedaan. Alleen mijn Hotmail personen en mail wil ik verwijderen. Dat lukt dus niet. Weet iemand hoe dat kan?
Het enige waar ik mijn Hotmail account voor wil gebruiken is skydrive en agenda. (het liefst ook niet voor een agenda, maar dat moet nu eenmaal als je de agenda interface van de surface wil gebruiken)
Bij mijn nokia 720 kan ik wel gewoon mijn Hotmail mailaccount wissen. Ik gebruik daar mijn microsoftaccount alleen voor skydrive en agenda.
Laatste vraag bij mijn nokia kan ik in de agenda wel nog een account toevoegen (gmail), dat kan niet met deze surface komt dat wel met de update 8.1?
Alvast dank
Joël
Een vraagje. Aan het begin van het instellen van mijn surface werd er gevraagd om een email adres ik dacht dat moet een microsoft-adres zijn. Ik wilde alleen helemaal niet mijn hotmail personen en hotmail email toevoegen aan de surface. Ik kan nu mijn gmail wel toevoegen aan mijn emailinterface wat ik ook heb gedaan. Alleen mijn Hotmail personen en mail wil ik verwijderen. Dat lukt dus niet. Weet iemand hoe dat kan?
Het enige waar ik mijn Hotmail account voor wil gebruiken is skydrive en agenda. (het liefst ook niet voor een agenda, maar dat moet nu eenmaal als je de agenda interface van de surface wil gebruiken)
Bij mijn nokia 720 kan ik wel gewoon mijn Hotmail mailaccount wissen. Ik gebruik daar mijn microsoftaccount alleen voor skydrive en agenda.
Laatste vraag bij mijn nokia kan ik in de agenda wel nog een account toevoegen (gmail), dat kan niet met deze surface komt dat wel met de update 8.1?
Alvast dank
Joël
Asphalt 7: heat, laatst gedownload en speelt heerlijk op de rt.Arnlith schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 01:07:
Weet iemand soms winkels waar je een klein tasje kan kopen voor een surface RT? dan kan ik de tablet nog beter beschermen als ik hem naar school meeneem
K.W.
Ik heb deze, kun je evt. ook nog oplader in een tussenvak stoppenKoensSocialL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:39:
Weet iemand soms winkels waar je een klein tasje kan kopen voor een surface RT? dan kan ik de tablet nog beter beschermen als ik hem naar school meeneem
http://www.bcc.nl/case-logic-qta110.html
Nu hopen dat die ook ergens in Belgie te koop isRichard89 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:40:
[...]
Ik heb deze, kun je evt. ook nog oplader in een tussenvak stoppen
http://www.bcc.nl/case-logic-qta110.html
K.W.
http://www.centralpoint.b...IaErZCUm7kCFYRP3godjTwArAKoensSocialL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:43:
[...]
Nu hopen dat die ook ergens in Belgie te koop is
GerkeP
Ik zou echt heel graag een Surface RT willen hebben, ik heb een Lumia 920 telefoon en het WP8 bevalt me erg goed, alleen speel ik heel veel social chess op mn iPad en die app bestaat niet voor de Surface RT. Helaas!!
Gooi je ipad dan weg bij een nieuwe tablet aankoop? Volg dat eventjes niet.. Je kan voor social chess toch nog steeds de ipad gebruiken?deBennie schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:45:
Ik zou echt heel graag een Surface RT willen hebben, ik heb een Lumia 920 telefoon en het WP8 bevalt me erg goed, alleen speel ik heel veel social chess op mn iPad en die app bestaat niet voor de Surface RT. Helaas!!
Ik vind 2 tablets nou niet echt handig.vali schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:04:
[...]
Gooi je ipad dan weg bij een nieuwe tablet aankoop? Volg dat eventjes niet.. Je kan voor social chess toch nog steeds de ipad gebruiken?
dan op zoek naar een nieuw spelletje
facebook games werken ook gewoon in browser op de surface
Er is in de store ook een gelijk soort social chess te vinden.Richard89 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:12:
dan op zoek naar een nieuw spelletjefacebook games werken ook gewoon in browser op de surface
Verwijderd
Waar geef je de printer een andere driver op de Windows RT?Tomba schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:59:
[...]
Mijn Photosmart 2575 werkt ook (via het netwerk), maar ik moet hem dan wel handmatig een andere printerdriver toebedelen (ook een PhotoSmart maar zou zo niet weten welke). Voordeel van HP: de drivers per apparaat verschillen niet superveel
Neemt niet weg dat hij officieel niet werkt op Windows RT, dit terwijl er voor zowel Windows 7 als Windows 8 drivers zijn....
handmatig de printer toevoegenVerwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:14:
[...]
Waar geef je de printer een andere driver op de Windows RT?
Bij Configuratiescherm naar Apparaatbeheer gaan en daar de printer een andere driver laten zoeken.Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:14:
[...]
Waar geef je de printer een andere driver op de Windows RT?
Had zelf wat problemen met het toevoegen van de Ricoh c210sf die wij hier hebben staan (lees kan/wil niet).
Uiteindelijk maar opgelost met een script dat een document automatisch print als het in een dropbox map wordt gezet. Aangezien er hier 1 pc altijd draait een prima oplossing
Uiteindelijk maar opgelost met een script dat een document automatisch print als het in een dropbox map wordt gezet. Aangezien er hier 1 pc altijd draait een prima oplossing
Verwijderd
Bedankt voor de tips. Ik heb nu een Canon printer met een andere driver werkend
. Gewoon een andere MP Series printer toegevoegd uit dezelfde lijn en de printer die ik heb print netjes een document uit. Alleen moet ik de printer nu draadloos gaan maken, kan zoiets met een Acces Point? Ik wil eigenlijk gewoon een goedkope router kopen met USB poort en zo de printer draadloos maken, maar dan als tweede router/Acces Point want de printer staat niet in de buurt de router.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 16:46 ]
Je had bij Windows 8 de optie om in de browser van links naar rechts te gaan, zodat je een pagina terug ging. Bij 8.1 is dit niet zo. Is hier een fix voor?
Bij mij werkt dat nog steeds, alleen werkt het niet helemaal 100%, want ik moet de vorige pagina meestal ook nog stukje bewegen voordat 'ie herlaad.Bioflap schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:29:
Je had bij Windows 8 de optie om in de browser van links naar rechts te gaan, zodat je een pagina terug ging. Bij 8.1 is dit niet zo. Is hier een fix voor?
Welke printer heb jij gepakt voor de drivers? Ik heb zelf een MP620, maar deze wordt helaas ook niet door RT ondersteund..Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:43:
Bedankt voor de tips. Ik heb nu een Canon printer met een andere driver werkend. Gewoon een andere MP Series printer toegevoegd uit dezelfde lijn en de printer die ik heb print netjes een document uit. Alleen moet ik de printer nu draadloos gaan maken, kan zoiets met een Acces Point? Ik wil eigenlijk gewoon een goedkope router kopen met USB poort en zo de printer draadloos maken, maar dan als tweede router/Acces Point want de printer staat niet in de buurt de router.
Hmm Na een gesprek vanmiddag betreft de omruiling van de surface. Zou ik een tweetal mailtjes krijgen. 1tje met het verzendlabel en de ander een bevestiging. Helaas na 4 uur tijd alleen nog de mail gehad met het de bevestiging. beetje jammer dit.
Verwijderd
Ik heb de MP610 en heb de MP640 genomen. Een document bij Word printen werkte goed. Je moet de printer handmatig toevoegen.SChief schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:14:
[...]
Welke printer heb jij gepakt voor de drivers? Ik heb zelf een MP620, maar deze wordt helaas ook niet door RT ondersteund..
Is mij helaas nog niet gelukt met de twee HP PSC printers die ik heb staan (1210/2210). Hoewel oud, herkent Win7 ze wel gewoon, maar in RT staat geen enkele PSC driver en de verschillende DekJet drivers die ik heb getest hebben geen effect. Dat ik niet kan scannen boeit me niet, maar dat ik niet eens kan printen (via m'n netwerk) wel.Tomba schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:59:
[...]
Mijn Photosmart 2575 werkt ook (via het netwerk), maar ik moet hem dan wel handmatig een andere printerdriver toebedelen (ook een PhotoSmart maar zou zo niet weten welke). Voordeel van HP: de drivers per apparaat verschillen niet superveel
Neemt niet weg dat hij officieel niet werkt op Windows RT, dit terwijl er voor zowel Windows 7 als Windows 8 drivers zijn....
Zijn de drivers niet hetzelfde als bij een normale Windows?mtr33 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:19:
[...]
Is mij helaas nog niet gelukt met de twee HP PSC printers die ik heb staan (1210/2210). Hoewel oud, herkent Win7 ze wel gewoon, maar in RT staat geen enkele PSC driver en de verschillende DekJet drivers die ik heb getest hebben geen effect. Dat ik niet kan scannen boeit me niet, maar dat ik niet eens kan printen (via m'n netwerk) wel.
Mijn brother MFC-j4510DW herkent hij ook niet,
Voor Windows Phone, android en ios een leuke printerapp.
Alleen jammer genoeg voor Windows (RT) niet.
Iemand suggesties/ervaring om hem toe te kunnen voegen?
Voor Windows Phone, android en ios een leuke printerapp.
Alleen jammer genoeg voor Windows (RT) niet.
Iemand suggesties/ervaring om hem toe te kunnen voegen?
Ik heb een Samsung CLP325W laserprinter en die word ook niet ondersteund door de surface RT.
Wel balen hoor.
Ik diverse andere clp printerdrivers getest maar dat wil ook niet.
Weet iemand een oplossing of een goeie tip?
Wel balen hoor.
Ik diverse andere clp printerdrivers getest maar dat wil ook niet.
Weet iemand een oplossing of een goeie tip?
Ook op een surface RT mogelijk?Bartjuh schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:26:
Advanced printer adden? En dan zelf handmatig driver selecteren, staan bergen drivers tussen.
Net succesvol een share aangemaakt op de tablet, maakt het lekker makkelijk om even wat foto's van mijn desktop naar de tablet te versturen. Ik vind het wel merkwaardig waarom je niet gewoon standaard via de explorer een map kan sharen. Je moet d.m.v. MMC folder sharing een folder handmatig sharen, als ook de server service starten. Beetje omslachtig, maar het werkt
Hier kreeg ik jammer genoeg niet de juiste printerdriver.Bartjuh schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:26:
Advanced printer adden? En dan zelf handmatig driver selecteren, staan bergen drivers tussen.
Hier kun je niets aan doen. Beter is het systeem te resetten en een nieuw account aan te maken bij het opnieuw instellen van je Surface.Joel22 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:33:
Beste surface bezitters,
Alvast dank
Joël
En hoezo kun je geen account toevoegen? Dat werkt gewoon hoor.
(p.s. Je hoeft niet af te sluiten met bedankt/naam; we zien je naam ook links van je post
Wacht even, volgens mij kan dat wel. Het probleem is dat ik niet met 100% zekerheid kan zeggen hoe gezien ik per ongeluk voor elkaar kreeg. Volgens mij heb ik na ingelogd en aangemeld te zijn met mijn MS account een lokale account op de Surface aangemaakt. (kan simpel via settings) Later heb ik die weer omgezet naar een MS account en toen had ik die MS account niet tussen de email staan. Echter na een recovery (proberen 8.1 te installeren) staat ie er wel weer.Firesphere schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:00:
[...]
Hier kun je niets aan doen. Beter is het systeem te resetten en een nieuw account aan te maken bij het opnieuw instellen van je Surface.
En hoezo kun je geen account toevoegen? Dat werkt gewoon hoor.
(p.s. Je hoeft niet af te sluiten met bedankt/naam; we zien je naam ook links van je post)
Wat je hebt gedaan, maakt de originele account niet ongedaan (bij mijn weten), dus blijft de link met hotmail/outlook/livemail bestaan. Je ontwijkt het alleen.
Als je bij Instellingen -> Accounts -> Hotmail -> Te Synchroniseren inhoud "Email" uitvinkt verdwijnt je Hotmail-account uit de interface.Joel22 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:33:
Beste surface bezitters,
Alvast dank
Joël
mtr33 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:19:
Is mij helaas nog niet gelukt met de twee HP PSC printers die ik heb staan (1210/2210). Hoewel oud, herkent Win7 ze wel gewoon, maar in RT staat geen enkele PSC driver en de verschillende DekJet drivers die ik heb getest hebben geen effect. Dat ik niet kan scannen boeit me niet, maar dat ik niet eens kan printen (via m'n netwerk) wel.
Helaas niet (andere architectuur), even een driver sideloaden gaat dus niet. Wel zijn er een aantal 'in-OS' drivers die je kunt selecteren, maar daar zit geen enkele PSC printer tussen en de geprobeerde Deskjets werken er niet op. Ik denk een kwestie van geluk/pech hebben of een driver werkt bij een legacy device..Bioflap schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:06:
Zijn de drivers niet hetzelfde als bij een normale Windows?
Raar, want je zou denken dat ze daar niets aan veranderd hebben. Dit betekend dus ook dat Microsoft of de fabrikant zelf aparte drivers moet uitbrengen voor Windows 8.1?mtr33 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:50:
[...]
[...]
Helaas niet (andere architectuur), even een driver sideloaden gaat dus niet. Wel zijn er een aantal 'in-OS' drivers die je kunt selecteren, maar daar zit geen enkele PSC printer tussen en de geprobeerde Deskjets werken er niet op. Ik denk een kwestie van geluk/pech hebben of een driver werkt bij een legacy device..
Nee, op de 'normale' WIndows 8/8.1 (x86) werken oudere drivers vaak wel (analoog aan Vista drivers op Win7). RT heeft een andere architectuur (ARM) en daarvoor moeten drivers herschreven/geport worden.Bioflap schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:03:
[...]
Raar, want je zou denken dat ze daar niets aan veranderd hebben. Dit betekend dus ook dat Microsoft of de fabrikant zelf aparte drivers moet uitbrengen voor Windows 8.1?
Drivers kan je toch ook als .sys files toevoegen?mtr33 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:44:
[...]
Nee, op de 'normale' WIndows 8/8.1 (x86) werken oudere drivers vaak wel (analoog aan Vista drivers op Win7). RT heeft een andere architectuur (ARM) en daarvoor moeten drivers herschreven/geport worden.
Verwijderd
Het was een flink gedoe om mijn printer als werkgroep printer toe te voegen omdat ik andere drivers ervoor moet gebruiken dan Windows standaard detecteert. Ik had de printer al werkend gekregen over USB maar nu dus ook via het netwerk. Ik kreeg elke keer de melding dat ik handmatig een .inf bestand moest kiezen. Na het uitproberen van verschillende mogelijke oplossingen werkte de onderstaande workaround.
1. Open Printers by clicking the Start button, clicking Control Panel, clicking Hardware and Sound, and then clicking Printers.
2. Click Add a printer.
3. In the Add Printer wizard, click Add a local printer.
4. Click Create a new port. Make sure Local Port is selected in the list, and then click Next.
5. In the Port Name dialog box, type \\computer name\printer name, and then click OK.
6. Complete the rest of the wizard, and then click Finish.
bron: http://answers.microsoft....04-4cfd-a7fe-114a9a331f1e
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 15:48 ]
Misschien een overbodige tip, maar mocht je toch een beeetje willen photoshoppen op je surface,
doe het dan via IE op www.pixlr.com
Net even getest, en werkt vlot..
is natuurlijk geen adobe, maar voor het kleine werk misschien toch leuk voor sommige hier ;-)
EDIT: Kunnen we trouwens niet in de openingspost wat leuke apps/tricks neerzetten?
bijv. het delen van mappen (waar je even wat instellingen moet aanpassen) om mensen zo nog meer plezier van hun tablet te geven? :-)
is natuurlijk geen adobe, maar voor het kleine werk misschien toch leuk voor sommige hier ;-)
EDIT: Kunnen we trouwens niet in de openingspost wat leuke apps/tricks neerzetten?
bijv. het delen van mappen (waar je even wat instellingen moet aanpassen) om mensen zo nog meer plezier van hun tablet te geven? :-)
[ Voor 29% gewijzigd door Richard89 op 27-08-2013 16:10 ]
Ik had hetzelfde probleem en had ook dezelfde workaround gevonden en ook bij mij werkt dit prima. Nu dus ook lekker draadloos printen vanaf de surface!Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:43:
Het was een flink gedoe om mijn printer als werkgroep printer toe te voegen omdat ik andere drivers ervoor moet gebruiken dan Windows standaard detecteert. Ik had de printer al werkend gekregen over USB maar nu dus ook via het netwerk. Ik kreeg elke keer de melding dat ik handmatig een .inf bestand moest kiezen. Na het uitproberen van verschillende mogelijke oplossingen werkte de onderstaande workaround.
[...]
Is een webapp zoveel beter als Adobe Photoshop Express dan, een app die speciaal voor Windows 8 gemaakt is?Richard89 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:08:
Misschien een overbodige tip, maar mocht je toch een beeetje willen photoshoppen op je surface,
Nou mijne is op weg naar repair center. Hopen dat ik er eentje terug krijg zonder backlight Bleed!
Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.