wellicht kan dit ook met www.ifttt.com? (https://ifttt.com/skydrive)Bioflap schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:06:
[...]
Ik gebruik ook maar 4% van de totale ruimte. Het zou geweldig zijn om bijvoorbeeld alleen de mappen de syncen die je veel gebruikt voor school. Ik ga die website ff bekijken!
tnx!
EDIT:
Het programma is nu bezig om alles klaar te zetten. Wel duur zeg, 9 euro per maand voor zoiets. Gelukkig kan ik eerst ff een trial proberen
daarom ben ik blij dat Microsoft het wel mogelijk heeft gemaakt. Probleem zit er denk in omdat voordat Microsoft met een tablet kwam de tablet grotendeels als browse en angrybird device werd gebruikt. Nu je tenminste normaal ermee kan werken worden ze misschien wakker daar bij dropbox.Junia schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:13:
[...]
Ik vind dit ook heel erg dom van Dropbox. Ditzelfde probleem speelt ook bij Android en iOS...
Het is begrijpelijk dat ze een beetje huiverig zijn met het altijd syncen van files i.c.m. databundels van telefoons, immers gaan mensen dan opeens klagen dat ze 5Gb hebben gesynct, echter vind ik wel dat je op een eenvoudige manier (wanneer je wifi hebt sowieso) moet kunnen force syncen.
Offline werken vind ik het probleem niet. Het grootste probleem is dat als je bijvoorbeeld een document aanpast, je hem niet simpel kan opslaan op Dropbox. Je moet dus eerst het bestand opslaan op de Surface, en daarna uploaden naar Dropbox.. Dat is dus gewoon wachten op problemen.Junia schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:13:
[...]
Ik vind dit ook heel erg dom van Dropbox. Ditzelfde probleem speelt ook bij Android en iOS...
Het is begrijpelijk dat ze een beetje huiverig zijn met het altijd syncen van files i.c.m. databundels van telefoons, immers gaan mensen dan opeens klagen dat ze 5Gb hebben gesynct, echter vind ik wel dat je op een eenvoudige manier (wanneer je wifi hebt sowieso) moet kunnen force syncen.
Zeker een goed punt, echter vind ik het niet offline kunnen werken bijna net zo vervelend als student. Zou toch ideaal zijn om in de trein even wat documenten te kunnen lezen/bewerken?Bioflap schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:18:
[...]
Offline werken vind ik het probleem niet. Het grootste probleem is dat als je bijvoorbeeld een document aanpast, je hem niet simpel kan opslaan op Dropbox. Je moet dus eerst het bestand opslaan op de Surface, en daarna uploaden naar Dropbox.. Dat is dus gewoon wachten op problemen.
Misschien is het zo dat dropbox niet genoeg capaciteit heeft om een mobile app wereldwijd uit te rollen, immers zal dit hoogstwaarschijnlijk resulteren in een flinke toename van filetransfers.
Klopt. Het offline bekijken van de bestanden zou ook erg fijn zijn. Maar het grootste probleem is toch het editen van bestanden.Junia schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:22:
[...]
Zeker een goed punt, echter vind ik het niet offline kunnen werken bijna net zo vervelend als student. Zou toch ideaal zijn om in de trein even wat documenten te kunnen lezen/bewerken?
Misschien is het zo dat dropbox niet genoeg capaciteit heeft om een mobile app wereldwijd uit te rollen, immers zal dit hoogstwaarschijnlijk resulteren in een flinke toename van filetransfers.
Ik ga nu ff kijken met andere oplossingen. Mocht ik iets vinden zal ik het hier melden
EDIT:
De bestanden die je hier mee wil syncen moeten in een public folder staan. Ook synct hij het eens in de 15 minuten, dus het is alsnog niet ideaal. Maar het zou kunnen..Richard89 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:17:
[...]
wellicht kan dit ook met www.ifttt.com? (https://ifttt.com/skydrive)
[ Voor 20% gewijzigd door Bioflap op 23-08-2013 13:53 ]
Is er iemand anders die last heeft van de melding 'kan geen accu vinden'?
De mijne is gisteren binnengekomen en na een tijdje viel mij op dat er een rood kruisje door de indicator staat. Als je je muis erboven hangt geeft hij die melding. Soms wordt de batterij wel goed herkend, maar 10 minuten later kan de melding weer verschijnen.
Op internet lees ik dingen over accu's die niet goed zijn en vervangen moeten worden (niet specifiek voor Surface), en dat zou toch wel balen zijn.
De mijne is gisteren binnengekomen en na een tijdje viel mij op dat er een rood kruisje door de indicator staat. Als je je muis erboven hangt geeft hij die melding. Soms wordt de batterij wel goed herkend, maar 10 minuten later kan de melding weer verschijnen.
Op internet lees ik dingen over accu's die niet goed zijn en vervangen moeten worden (niet specifiek voor Surface), en dat zou toch wel balen zijn.
Ik gelukkig (nog) niet, maar wel vervelend voor je! hoop dat t of niet meer voorkomt of je snel een ander krijgt!RobinL94 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:02:
Ja, maar dat gaf weinig resultaat. Heb m'n Surface terug op fabrieksinstellingen gezet en ga hem opnieuw installerenMADG0BLIN schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:20:
[...]
C:\windows\softwaredistribution\download al leeg gemaakt?
Door gebruik te maken van CloudHQ is het wel mogelijk om dus bestanden aan te passen. Je doet dit echter in Skydrive, die het vervolgens automatisch upload naar Dropbox.vali schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:00:
[...]
Zover ik weet is dit niet mogelijk. Wat je eventueel wel kan doen is hier gebruik van te maken. De belangrijkste mappen laten syncen tussen skydrive en dropbox, dus je dropbox is altijd up to date. In Windows 8.1 kan je dan volledig offline werken. Je kan tevens toch nooit volledig 130 GB offline opslaan.
Nadeel is wel, het is niet gratis.
Mochten mensen offline bij hun bestanden willen, kunnen ze dit dus gebruiken icm Windows 8.1.
Hebben meer mensen hier last van wat zoom/render issues in IE metro (en in mindere mate ook desktop) na de update naar 8.1?
[ Voor 10% gewijzigd door RobertowNL op 23-08-2013 14:36 ]
Ik heb net even gechat met de surface helpdesk en ze gaan mijn issue verhelpen. Krijg dus gewoon 2 jaar garantie in plaats van de datums die gegeven werden bij het aanmelden van surface + cover. Deze waren respectievelijk 1,5 jaar en 10 maanden, dus ergens was iets niet goed gegaan met de serienummers ofzo.
Goede service dus daar, dus als mensen hetzelfde hebben even de surfspot factuur bijhouden en gaan chatten
Goede service dus daar, dus als mensen hetzelfde hebben even de surfspot factuur bijhouden en gaan chatten
[ Voor 11% gewijzigd door MusicAddict op 23-08-2013 14:44 ]
Ik heb dit gisteravond gehad. Begon zo rond 15% lading over. Die melding was na een reboot verdwenen. Tot op heden niet weer gezien.RobinL94 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:02:
Ik had gisteren dat hij bij 4% accu gewoon uitviel. Ik weet niet of dit een ingebouwde zekerheid is of dat het door me accu komt. Heb geen melding gehad dat hij geen accu kon vinden.RobinL94 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:02:
Bel eens naar Microsoft met deze melding?
[ Voor 42% gewijzigd door Bioflap op 23-08-2013 15:05 ]
Zo, net half uur zowat gezellig zitten chattenMusicAddict schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:43:
Ik heb net even gechat met de surface helpdesk en ze gaan mijn issue verhelpen. Krijg dus gewoon 2 jaar garantie in plaats van de datums die gegeven werden bij het aanmelden van surface + cover. Deze waren respectievelijk 1,5 jaar en 10 maanden, dus ergens was iets niet goed gegaan met de serienummers ofzo.
Mijne viel uit bij 6% ofzo, maar volgens mij heeft mn laptop dat ook soms (winBioflap schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:49:
[...]
Ik had gisteren dat hij bij 4% accu gewoon uitviel. Ik weet niet of dit een ingebouwde zekerheid is of dat het door me accu komt. Heb geen melding gehad dat hij geen accu kon vinden.
Bel eens naar Microsoft met deze melding?
Hoeveel GB hebben jullie beschikbaar? Zelf nog 11,3 zonder al te veel geïnstalleerd te hebben, waar zijn de overige 20 GB gebleven?
Recovery partitie van 3,5GB en windows zelf he, dat neemt ook een GB of 7-10 in.Zhero10 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:32:
Hoeveel GB hebben jullie beschikbaar? Zelf nog 11,3 zonder al te veel geïnstalleerd te hebben, waar zijn de overige 20 GB gebleven?
Groot gedeelte gaat naar w8. Dit wordt opgelost met de update in oktober (8.1) Plus je kan het recovery bestand op een usb zetten. Scheelt ook weer een aantal gb.Zhero10 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:32:
En een aanrader is een
32 gb geheugenkaart.
https://www.youtube.com/@droommotor
Ik heb nadat ik 8.1 heb geinstalleerd nog 13.9 over. En de recovery partitie is er nog bij mij.
Het is een previewRobertowNL schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:34:
Hebben meer mensen hier last van wat zoom/render issues in IE metro (en in mindere mate ook desktop) na de update naar 8.1?
Ik kreeg tijdens de chat een vraag of ik meer info wilde over de surface, natuurlijk!Bioflap schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:30:
[...]
Klopt. Het offline bekijken van de bestanden zou ook erg fijn zijn. Maar het grootste probleem is toch het editen van bestanden.
Ik ga nu ff kijken met andere oplossingen. Mocht ik iets vinden zal ik het hier melden
EDIT:
[...]
De bestanden die je hier mee wil syncen moeten in een public folder staan. Ook synct hij het eens in de 15 minuten, dus het is alsnog niet ideaal. Maar het zou kunnen..
kreeg mailtje met handige apps, maar deze stond er ook tussen:
http://apps.microsoft.com...6e-416f-aa65-57c1708758e8
Allemaal verschillende koppelingen met cloud apps ofzo, wellicht is zoiets wat je zoekt? (ik heb m nog niet kunnen proberen)
Heb net een chat gehad met een medewerker over mijn probleem met de accu.
Ben prima geholpen, aangeraden werd eerst een vernieuwing te doen (bestanden en apps blijven behouden), en als dit niet werkt een volledige reset te doen.
Als het probleem zich dan nog steeds voordoet wordt mijn tablet opgehaald door UPS, en heb ik binnen 6 tot 8 dagen een gerepareerde tablet, of een vervanging.
Dus al met al zeer te spreken over de service tot nu toe, als het inderdaad zo goed is als het er nu uit ziet hoef ik zeker niet lang zonder tablet te zitten
Ben prima geholpen, aangeraden werd eerst een vernieuwing te doen (bestanden en apps blijven behouden), en als dit niet werkt een volledige reset te doen.
Als het probleem zich dan nog steeds voordoet wordt mijn tablet opgehaald door UPS, en heb ik binnen 6 tot 8 dagen een gerepareerde tablet, of een vervanging.
Dus al met al zeer te spreken over de service tot nu toe, als het inderdaad zo goed is als het er nu uit ziet hoef ik zeker niet lang zonder tablet te zitten
Verwijderd
Kan je die applijst hier misschien eens posten? Eventueel via DM sturen kan ook.Richard89 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:02:
[...]
Ik kreeg tijdens de chat een vraag of ik meer info wilde over de surface, natuurlijk!
kreeg mailtje met handige apps, maar deze stond er ook tussen:
http://apps.microsoft.com...6e-416f-aa65-57c1708758e8
Allemaal verschillende koppelingen met cloud apps ofzo, wellicht is zoiets wat je zoekt? (ik heb m nog niet kunnen proberen)
Toen ik nog eens heel goed mijn Surface RT bewonderde, zag ik dat er een stukje aan de achterkant niet helemaal mooi loopt met de rest. Ik heb hem net een dag. Hoewel het echt heel miniscuul is, stoor ik mij aan de kleinste dingetjes. Als ik iets koop verwacht ik wel dat het 100% goed zit. Zou ik dit gewoon zelf recht kunnen drukken? Ik weet niet of het goed te zien is op de foto, macro is niet het sterkste punt van mijn telefoon blijkbaar.

edit: 2e pic

[ Voor 8% gewijzigd door Bose321 op 23-08-2013 17:35 ]
Fanaleds.com
Dat wat jij op de foto hebt heb ik ook. Je kan zien dat hij heel iets lager zit. Ik stoor me er echter niet aan, want het is minimaal.Bose321 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:32:
Toen ik nog eens heel goed mijn Surface RT bewonderde, zag ik dat er een stukje aan de achterkant niet helemaal mooi loopt met de rest. Ik heb hem net een dag. Hoewel het echt heel miniscuul is, stoor ik mij aan de kleinste dingetjes. Als ik iets koop verwacht ik wel dat het 100% goed zit. Zou ik dit gewoon zelf recht kunnen drukken? Ik weet niet of het goed te zien is op de foto, macro is niet het sterkste punt van mijn telefoon blijkbaar.
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat ik het precies hetzelfde heb lijkt me het standaard te zijn.
Ik heb t ook, dus opzich wel gerustgesteld ;-)
Opzich wel bijzonder dat jullie het ook allemaal hebben. Het is inderdaad erg minimaal.
Fanaleds.com
De mail:
Hieronder vindt u een lijst met wat nuttige Apps die wij zelf zijn tegengekomen die u toegevoegde waarde kunnen geven bij uw Surface ervaring.
· VLCC Play mediaplayer
· Wikipedia
· NPO Uitzending Gemist
· Great Windows Apps (naar mijn mening, een betere versie van de Store)
· Cloud File Explorer, een app om meerdere cloud opslag accounts te beheren
(Zoals: SkyDrive, iCloud, Google drive e.d.)
· Fhotoroom - een foto bewerkingstool
· Teamviewer (Bestuur uw pc op afstand)
Hier is een lijst met links waarvan wij denken dat ze erg behulpzaam kunnen zijn.
De orginele Surface handleiding (PDF):
http://download.microsoft...Getting_Started_guide.pdf (Engelstalig)
http://www.surfaceforums.net/forum/forum.php (Engelstalig)
Het compatibiliteitscentrum:
http://www.microsoft.com/...y/winrt/CompatCenter/Home
<http://www.microsoft.com/Surface/nl-NL
>http://answers.microsoft.com/nl-NL
Weet iemand trouwens of de action micro hdmi verkoopt? zoek nog kabeltje, en wil eigenlijk niet via ebay/dx ivm verzendtijd
Hieronder vindt u een lijst met wat nuttige Apps die wij zelf zijn tegengekomen die u toegevoegde waarde kunnen geven bij uw Surface ervaring.
· VLCC Play mediaplayer
· Wikipedia
· NPO Uitzending Gemist
· Great Windows Apps (naar mijn mening, een betere versie van de Store)
· Cloud File Explorer, een app om meerdere cloud opslag accounts te beheren
(Zoals: SkyDrive, iCloud, Google drive e.d.)
· Fhotoroom - een foto bewerkingstool
· Teamviewer (Bestuur uw pc op afstand)
Hier is een lijst met links waarvan wij denken dat ze erg behulpzaam kunnen zijn.
De orginele Surface handleiding (PDF):
http://download.microsoft...Getting_Started_guide.pdf (Engelstalig)
http://www.surfaceforums.net/forum/forum.php (Engelstalig)
Het compatibiliteitscentrum:
http://www.microsoft.com/...y/winrt/CompatCenter/Home
<http://www.microsoft.com/Surface/nl-NL
>http://answers.microsoft.com/nl-NL
Weet iemand trouwens of de action micro hdmi verkoopt? zoek nog kabeltje, en wil eigenlijk niet via ebay/dx ivm verzendtijd
[ Voor 5% gewijzigd door Richard89 op 23-08-2013 18:58 ]
Hoe doen jullie dat met opladen, gewoon elke nacht? (sommige zeggen dat dat slecht is voor de accu)
Verwijderd
Battery care
Operating temperature: Surface is designed to work between 32°F and 95°F (or 0°C to 35°C). Lithium-ion batteries are sensitive to high temperatures, so keep your Surface out of the sun and don’t leave it in a hot car.
Recharge anytime: The battery doesn’t need to be empty or low before you recharge. You can recharge the battery whenever you’d like. However, it’s best to let the battery run down at least once per month before you recharge it.
bron: http://www.microsoft.com/...drivers/battery-and-power
Zoals in de post hierboven is het geen probleem om de accu vaak op te laden, dit is zelfs beter voor de accu dan helemaal leeg laten lopen.bakkermax schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:20:
Hoe doen jullie dat met opladen, gewoon elke nacht? (sommige zeggen dat dat slecht is voor de accu)
Ik heb gisteren ook mijn Surface binnengekregen. Eerste indruk: ik had dit eerder moeten kopen: vooral de browser ervaring is superieur ten opzichte van de Android tablets die ik in mijn handen gehad heb. Ook Remote Desktop werkt goed: ik kan nu op mijn remote PC werken, waardoor ik ook een thin-client heb die 8 uur meegaat! Ook de printer van 4 jaar oud lijkt goed te werken.
Wat mij wel opvalt, is dat ik alle PC's in dit huis in de thuisgroep zie, behalve die van mezelf
Wat mij wel opvalt, is dat ik alle PC's in dit huis in de thuisgroep zie, behalve die van mezelf
Dit gevoel kreeg ik ook meteen! Maar voor de winkelprijs vind ik hem nog vrij duur.X_lawl_X schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:18:
Ik heb gisteren ook mijn Surface binnengekregen. Eerste indruk: ik had dit eerder moeten kopen
Nou nee, dan heeft ie een nette prijs, maar voor 200 is ie gewoon te leuk om te laten liggenBioflap schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:12:
[...]
Dit gevoel kreeg ik ook meteen! Maar voor de winkelprijs vind ik hem nog vrij duur.
Dit zeker. IE10 (of is het IE11) werkt echt een stuk fijner dan de standaard browser op de Nexus 7 van m'n pa. De geluidskwaliteit valt me ook nog reuze mee en ik kan nu gamen en de Surface er naast zetten en daarop tussendoor voetbal kijkenX_lawl_X schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:18:
Ik heb gisteren ook mijn Surface binnengekregen. Eerste indruk: ik had dit eerder moeten kopen: vooral de browser ervaring is superieur ten opzichte van de Android tablets die ik in mijn handen gehad heb. Ook Remote Desktop werkt goed: ik kan nu op mijn remote PC werken, waardoor ik ook een thin-client heb die 8 uur meegaat! Ook de printer van 4 jaar oud lijkt goed te werken.
Wie heeft hier de update naar Windows 8.1 al gedaan?
Hoe bevalt het qua performance? Zit te twijfelen.. Het ziet er namelijk wel enorm mooi uit.
Hoe bevalt het qua performance? Zit te twijfelen.. Het ziet er namelijk wel enorm mooi uit.
RobertowNL schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:34:
Was blijkbaar iets fout gegaan waardoor de updates nog niet uitgevoerd waren. Het is nu al 100% beter
Werkt prima! Na de updates nog geen bugs of andere irritante dingen tegen gekomen.Bioflap schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:11:
Wie heeft hier de update naar Windows 8.1 al gedaan?
Heb zelfs het idee dat alles iets soepeler loopt.
Nee, taal alleen engels/duits en nog een paar talen (toetsenbord is wel op NL (US) in te stellen)Richard89 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:32:
is win 8.1 in het nederlands?
[ Voor 6% gewijzigd door RobertowNL op 23-08-2013 22:34 ]
Nee.Richard89 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:32:
is win 8.1 in het nederlands?
Veel vragen over 8.1 kan je ook op Google/Bing vinden.
ja sorry, t was beetje gemakzucht ;-) volgende x ff zelf zoeken, toch bedankttriesvan schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:34:
[...]
Nee.
Veel vragen over 8.1 kan je ook op Google/Bing vinden.
Dus het is geen probleem als je hem gaat updaten?RobertowNL schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:31:
Werkt prima! Na de updates nog geen bugs of andere irritante dingen tegen gekomen.
Heb zelfs het idee dat alles iets soepeler loopt.
Ben er nog een beetje huiverig voor.. En de Engelse taal is ook een nadeel.
Wacht gewoon tot oktober.Bioflap schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:40:
[...]
Dus het is geen probleem als je hem gaat updaten?
Ben er nog een beetje huiverig voor.. En de Engelse taal is ook een nadeel.
Kan iemand een paar screenshots of foto's maken van het gebruik van Outlook op 8.1 preview? Met name de agenda wil ik graag zien en weten of het lekker werkt, zonder extern keyboard/typecover/touchcover.
Gister binnengekregen van Surfspot en vandaag direct weer verkocht met winst. Had de versie met Typecover, maar jesus wat een waardeloos apparaat is dit! Valt compleet tussen wal en schip; geen tablet en geen laptop. Ik had nog hoop dat Windows 8 voor op de tablet wel goed zou werken, maar helaas. Het is allemaal zeer omslachtig en voor zowel PCs als tablets is het niet goed bruikbaar. De combinatie van een laptop een een iPad is op alle fronten superieur. Het is voor mij nu helemaal duidelijk, Microsoft heeft met Windows 8 en de RT de plank volledig misgeslagen. Ben blij dat ik het apparaat direct met winst hebben kunnen verkopen want kreeg vandaag een mail via de TU Delft dat je hem nog goedkoper kan aanschaffen. Blijkbaar deelt een groot aantal mensen mijn mening over deze tablet...Ze raken hem aan straatstenen niet kwijt.
Mooi voor jou die winst maar na 1 dag is best wel kort om er zo negatief over te zijn, ik heb een iPad thuis en macbook en netboekje en desktop pc maar die heb ik niet meer aangeraakt de laatste 24 uur. ik vind de Surface een fantastisch apparaat en denk dat ik er misschien nog een paar bij ga kopen bij Surfspot..
Sorry dat ik het zeg, maar de Surface zo afkraken terwijl je hem zelf nog geen dag hebt gebruikt vind ik neigen naar flamen...monnick schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:24:
Gister binnengekregen van Surfspot en vandaag direct weer verkocht met winst. Had de versie met Typecover, maar jesus wat een waardeloos apparaat is dit! Valt compleet tussen wal en schip; geen tablet en geen laptop. Ik had nog hoop dat Windows 8 voor op de tablet wel goed zou werken, maar helaas. Het is allemaal zeer omslachtig en voor zowel PCs als tablets is het niet goed bruikbaar. De combinatie van een laptop een een iPad is op alle fronten superieur. Het is voor mij nu helemaal duidelijk, Microsoft heeft met Windows 8 en de RT de plank volledig misgeslagen. Ben blij dat ik het apparaat direct met winst hebben kunnen verkopen want kreeg vandaag een mail via de TU Delft dat je hem nog goedkoper kan aanschaffen. Blijkbaar deelt een groot aantal mensen mijn mening over deze tablet...Ze raken hem aan straatstenen niet kwijt.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik deel deze mening niet. Zeker die combi die je aangeeft is inefficiënt. Ik vind een surface ook niet een echte tab, een geen echte pc. Het is gewoon een beperkte pc op tablet formaat. Maar alle functies die je nodig hebt zijn er. Als je maar goed zoekt en je verstand gebruikt.monnick schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:24:
Succes met je iPad.
Ik heb overigens alles wel gehad, van iPad tot Asus transformer netbook en ultrabook. (langer dan een dag)
Ik heb ook zo mijn twijfel over de Surface. Heb hem nog niet geprobeerd - behalve enkele keren in de MediaMarkt - maar ik denk dat voor mijn doeleinden de iPad geschikter is. Voor mijn studie zijn alle boeken digitaal, dus het is van belang dat de boeken goed leesbaar zijn. Ik vermoed dat dit beter gaat met de iPad. De iPad heeft een hogere resolutie, langere accuduur en lijkt mij iets handzamer met betrekking tot het lezen. Misschien dat iemand mij om kan praten, maar ik denk dat de Surface niet geschikt is voor mijn doeleinden. Heb immers een laptop die ik gebruik om het typewerk op te doen. In feite is de Surface een ideale allrounder, maar omdat ik al een laptop heb en specifiek verlang dat ie goede leesbaarheid biedt, ga ik denk ik voor de iPad.
Eens, en hier ook ervaring met tig android tablets en een iPad. Surface werkt veel beter. Als dat niet zo was had ik hem ook verkocht, wat dat betreft ken ik geen merk loyaliteit, het moet gewoon goed werken!Denzis schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:47:
[...]
Ik deel deze mening niet. Zeker die combi die je aangeeft is inefficiënt. Ik vind een surface ook niet een echte tab, een geen echte pc. Het is gewoon een beperkte pc op tablet formaat. Maar alle functies die je nodig hebt zijn er. Als je maar goed zoekt en je verstand gebruikt.
Succes met je iPad.
Ik heb overigens alles wel gehad, van iPad tot Asus transformer netbook en ultrabook. (langer dan een dag)
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Hier ook alles gehad! Webos, Playbook, mega veel android en ook de retina ipad. Knettergek werd ik van de IOS beperkingen! Ben al een paar maanden zeer blij met mijn Surface en laptop met W8! Het wordt echt wel wat met RT en W8
edit Geen enkele moeite met leesbaarheid ook.
[ Voor 11% gewijzigd door mobby1971 op 24-08-2013 00:02 ]
Verwijderd
- Zouden deze controllertjes werken?
- MS: zou leuk zijn de RT te jailbreaken (t.b.v. MAME)
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 15:52 . Reden: Twee wellicht overbodig? ← MAME open source! ]
Als je alleen gaat lezen merk je vrijwel geen verschil tussen een Retina iPad en de Surface.BB333 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:49:In feite is de Surface een ideale allrounder, maar omdat ik al een laptop heb en specifiek verlang dat ie goede leesbaarheid biedt, ga ik denk ik voor de iPad.
Bedankt voor je onbeargumenteerde meningmonnick schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:24:
Waarom post je dit eigenlijk? Het enige wat je doet is <insert random bullshit rant> zonder enig argument waarom je het slecht vindt.
Mijn duit ook maar even in het zakje gooiend:
Ik heb ook mijn RT via Surfspot binnen. Eerste indrukken na een ruime dag zijn geweldig. Typen gaat lekker en office er standaard bij is een leuk pluspunt. Stevig ding, gelikte afwerking. Goed scherm ook.
Zeker ook met het oog op semi-professioneel gebruik (dus veel mail / agenda, documenten, aantekeningen bij vergaderingen, de mogelijkheid van goed werkend remote desktop) is het een heel fijn apparaat.
Als je het apparaat voor het eerst start voel je gelijk wat Microsoft in gedachten heeft gehad met het hele interface fka Metro in gedachten heeft gehad. Zeker als het consequent in apps is doorgevoerd voelt het als een fijn geheel aan.
En dat ik daarbuiten als "advanced" gebruiker ook gewoon naar mijn windows desktop kan is voor mij alleen maar een pluspunt. Ik heb nou eenmaal graag controle over mijn apparaten.
Makkelijk ook een normaal usb poortje... gewoon even een muisje eraan, of een printer.. of wat dan ook. Het meeste lijkt te werken hier.
Eén kritiekpunt is voor mij wel de store. Ik vind dat nog een erg onoverzichtelijk ding. Ook is er volgens mij geen website waar je makkelijk even nieuwe apps kunt nalopen? Dat zal allemaal nog wel komen hoop ik.... het is uiteindelijk de eerste iteratie zo'n beetje.
Overigens heb ik al veel met de iPad gewerkt zakelijk, en thuis heb ik een transformer prime ter vergelijking. Elk hebben ze wel hun sterke punten denk ik, en het zal uiteindelijk neerkomen op persoonlijke voorkeur en use-case.
- De iPad is voor mij de meest idiot proof experience, maar je mag en kan dan ook erg weinig en elke iPad oogt uiterlijk (inclusief interface) exact hetzelfde. Apps zijn duur, maar wel vaak van goede kwaliteit.
- Android is super als je veel controle wilt, heeft veel mogelijkheden tot customization, veel apps voor veel minder geld of vaak add-supported gratis als je dat wilt. Ook daar dus meer keuze mogelijkheden in mijn ogen. Wel loopt de kwaliteit van de apps vaak wat achter.
- Windows RT is super qua integratie als je ook een windows pc hebt (geldt vast ook voor iPad-mac), veel mogelijkheden voor zakelijk gebruik. Even een USB stickje met je laatste documenten, hop.. geen probleem. Qua apps lopen ze nog flink achter, maar er zijn een aantal pareltjes te vinden. Als je ze kunt vinden, want de store is nog erg matig voor mij. En zoals eerder genoemd, wat mij betreft de beste browsing experience van alle tablets. Youtube werkt exact zoals je het zou willen bijvoorbeeld. Daar hebben android en iPad nog wel eens problemen mee.
Ze zien er helaas wel allemaal hetzelfde uit, net als de iPad. Ik hoop dat komende updates daar nog wel wat aan gaan doen. Volgens mij kan ik de achtergrondkleur van tegeltjes nog niet eens aanpassen.
Nee, ik ben wel enthousiast, zeker voor dit geld. En het kan alleen nog maar beter worden
Ik heb ook mijn RT via Surfspot binnen. Eerste indrukken na een ruime dag zijn geweldig. Typen gaat lekker en office er standaard bij is een leuk pluspunt. Stevig ding, gelikte afwerking. Goed scherm ook.
Zeker ook met het oog op semi-professioneel gebruik (dus veel mail / agenda, documenten, aantekeningen bij vergaderingen, de mogelijkheid van goed werkend remote desktop) is het een heel fijn apparaat.
Als je het apparaat voor het eerst start voel je gelijk wat Microsoft in gedachten heeft gehad met het hele interface fka Metro in gedachten heeft gehad. Zeker als het consequent in apps is doorgevoerd voelt het als een fijn geheel aan.
En dat ik daarbuiten als "advanced" gebruiker ook gewoon naar mijn windows desktop kan is voor mij alleen maar een pluspunt. Ik heb nou eenmaal graag controle over mijn apparaten.
Makkelijk ook een normaal usb poortje... gewoon even een muisje eraan, of een printer.. of wat dan ook. Het meeste lijkt te werken hier.
Eén kritiekpunt is voor mij wel de store. Ik vind dat nog een erg onoverzichtelijk ding. Ook is er volgens mij geen website waar je makkelijk even nieuwe apps kunt nalopen? Dat zal allemaal nog wel komen hoop ik.... het is uiteindelijk de eerste iteratie zo'n beetje.
Overigens heb ik al veel met de iPad gewerkt zakelijk, en thuis heb ik een transformer prime ter vergelijking. Elk hebben ze wel hun sterke punten denk ik, en het zal uiteindelijk neerkomen op persoonlijke voorkeur en use-case.
- De iPad is voor mij de meest idiot proof experience, maar je mag en kan dan ook erg weinig en elke iPad oogt uiterlijk (inclusief interface) exact hetzelfde. Apps zijn duur, maar wel vaak van goede kwaliteit.
- Android is super als je veel controle wilt, heeft veel mogelijkheden tot customization, veel apps voor veel minder geld of vaak add-supported gratis als je dat wilt. Ook daar dus meer keuze mogelijkheden in mijn ogen. Wel loopt de kwaliteit van de apps vaak wat achter.
- Windows RT is super qua integratie als je ook een windows pc hebt (geldt vast ook voor iPad-mac), veel mogelijkheden voor zakelijk gebruik. Even een USB stickje met je laatste documenten, hop.. geen probleem. Qua apps lopen ze nog flink achter, maar er zijn een aantal pareltjes te vinden. Als je ze kunt vinden, want de store is nog erg matig voor mij. En zoals eerder genoemd, wat mij betreft de beste browsing experience van alle tablets. Youtube werkt exact zoals je het zou willen bijvoorbeeld. Daar hebben android en iPad nog wel eens problemen mee.
Ze zien er helaas wel allemaal hetzelfde uit, net als de iPad. Ik hoop dat komende updates daar nog wel wat aan gaan doen. Volgens mij kan ik de achtergrondkleur van tegeltjes nog niet eens aanpassen.
Nee, ik ben wel enthousiast, zeker voor dit geld. En het kan alleen nog maar beter worden
[ Voor 3% gewijzigd door Felyrion op 24-08-2013 03:08 ]
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Om wat tegenwicht te bieden op alle lovende kritiek of eenzijdig gebash: ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik moet vinden van mn Surface...
Er zijn meerdere aspecten die ik zeer waardeer:
- Kickstand werkt perfect, blijft goed staan en hoek is prima, beter dan verwacht
- Scherm is meer dan scherp zat
- 16:9 is fijn voor video, wat ik voor ongeveer 80-90% doe op mn tablet
- Multitasking is leuk gedaan en met 8.1 wordt dat nog beter/bruikbaarder
Maar er zijn ook een paar zaken die me heel erg doen twijfelen of ik niet gewoon beter bij mn iPad2 kan blijven:
- Het scherm/contrast flikkert en dat is reteirritant, alle opties voor automatische brightness en dergelijke uitgezet, maar blijkbaar is er iets van dynamic contrast in Windows RT dat gewoon zn eigen leven leidt (tig links tegengekomen met hetzelfde problem, maar er is gewoon nog geen echte oplossing voor)
- Gebrek aan officiele apps, met name YouTube en Facebook. Er zijn alternatieven te vinden, maar die zijn vaak toch halfbakken
- iPad voelt een stuk snappier aan. Surface is wel vloeiend, maar niet snel. Sommige apps opstarten duurt gewoon meerdere seconden. Zelfs het aangaan van het scherm als je de flap opendoet duurt een seconde of 2.
- Speakers zijn echt baggerslecht. Nu moet je een tablet natuurlijk niet nemen voor zn speakers, maar op mn iPad2 waren de speakers nog wel aan te horen, bij de Surface vervormt het zo erg dat ik er niet eens naar wil luisteren.
- Ruis bij stilte via koptelefoon. Iedere keer als Windows een geluidje meent te moeten maken gaat blijkbaar de audio vol open en hoor ik harde ruis, voor een secondetje, maar irritant is het wel.
Vooral het geflikker van het scherm vind ik tergend en is voor mij wel een beetje een dealbreaker... Verder vind ik het een mooi ding, met wel een veel te karig app-aanbod, erger dan ik had verwacht, maar op zich kan ik ermee wat ik wil.
- Kickstand werkt perfect, blijft goed staan en hoek is prima, beter dan verwacht
Maar er zijn ook een paar zaken die me heel erg doen twijfelen of ik niet gewoon beter bij mn iPad2 kan blijven:
- Het scherm/contrast flikkert en dat is reteirritant, alle opties voor automatische brightness en dergelijke uitgezet, maar blijkbaar is er iets van dynamic contrast in Windows RT dat gewoon zn eigen leven leidt (tig links tegengekomen met hetzelfde problem, maar er is gewoon nog geen echte oplossing voor)
- Gebrek aan officiele apps, met name YouTube en Facebook. Er zijn alternatieven te vinden, maar die zijn vaak toch halfbakken
- iPad voelt een stuk snappier aan. Surface is wel vloeiend, maar niet snel. Sommige apps opstarten duurt gewoon meerdere seconden. Zelfs het aangaan van het scherm als je de flap opendoet duurt een seconde of 2.
- Speakers zijn echt baggerslecht. Nu moet je een tablet natuurlijk niet nemen voor zn speakers, maar op mn iPad2 waren de speakers nog wel aan te horen, bij de Surface vervormt het zo erg dat ik er niet eens naar wil luisteren.
- Ruis bij stilte via koptelefoon. Iedere keer als Windows een geluidje meent te moeten maken gaat blijkbaar de audio vol open en hoor ik harde ruis, voor een secondetje, maar irritant is het wel.
Vooral het geflikker van het scherm vind ik tergend en is voor mij wel een beetje een dealbreaker... Verder vind ik het een mooi ding, met wel een veel te karig app-aanbod, erger dan ik had verwacht, maar op zich kan ik ermee wat ik wil.
The devil is in the details.
Hmm, raar dat jij de speakers slecht vindt. Ik ervaar ze juist als behoorlijk goed. Bas klinkt best goed, en overall vind ik er een stevig, all-round geluidje uit komen.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik vind dat apps voor zaken als youtube en facebook belangrijk zijn. Enerzijds kan het dat dat soort zaken ietsjes beter werken voor touch (zeker FB werkt niet altijd goed met touch), maar aan de andere kant heb je gewoon een prima browser waar alles perfect op werkt. Qua notificaties en live tiles zie ik dan wel het voordeel
Gelukkig is de Facebook app al aangekondigd! (al weet ik niet of die van MS of van FB komt)
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik vind dat apps voor zaken als youtube en facebook belangrijk zijn. Enerzijds kan het dat dat soort zaken ietsjes beter werken voor touch (zeker FB werkt niet altijd goed met touch), maar aan de andere kant heb je gewoon een prima browser waar alles perfect op werkt. Qua notificaties en live tiles zie ik dan wel het voordeel
volgens mij heb je een doa. Aangezien ik geen last van het scherm,heb.Hahn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 03:22:
Om wat tegenwicht te bieden op alle lovende kritiek of eenzijdig gebash: ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik moet vinden van mn Surface...
boeken lezen gaat makkelijker op de ipad omdat je die vaak in portrait mode vast heb. Bij de rt is dat niet ideaal. Daarentegen is een simpele pdf zeer lastig te openen op een ipad. Dat is mijn ervaring. De browser werkt daar zeer iritant en omslachtig (ja Apple kan ook omslachtig zijn)BB333 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:49:
Ik heb ook zo mijn twijfel over de Surface. Heb hem nog niet geprobeerd - behalve enkele keren in de MediaMarkt - maar ik denk dat voor mijn doeleinden de iPad geschikter is. Voor mijn studie zijn alle boeken digitaal, dus het is van belang dat de boeken goed leesbaar zijn. Ik vermoed dat dit beter gaat met de iPad. De iPad heeft een hogere resolutie, langere accuduur en lijkt mij iets handzamer met betrekking tot het lezen. Misschien dat iemand mij om kan praten, maar ik denk dat de Surface niet geschikt is voor mijn doeleinden. Heb immers een laptop die ik gebruik om het typewerk op te doen. In feite is de Surface een ideale allrounder, maar omdat ik al een laptop heb en specifiek verlang dat ie goede leesbaarheid biedt, ga ik denk ik voor de iPad.
Dit viel mij ook direct op. Zwaar irritant ja. Lijkt me dat er wel een fix voor is?Hahn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 03:22:
Als alternatief voor een Youtube app zou je Hyper kunnen gebruiken die werkt aardig.
En voor de mensen die de store niet prettig vinden, ik heb gister 8.1 geinstalleerd en daarin zitten toch wel verbeteringen in de store. Ook de volledige versie van Outlook is daarin meegeleverd wat een grote verbetering is ten opzichte van de oude applicatie mail.
En voor de mensen die de store niet prettig vinden, ik heb gister 8.1 geinstalleerd en daarin zitten toch wel verbeteringen in de store. Ook de volledige versie van Outlook is daarin meegeleverd wat een grote verbetering is ten opzichte van de oude applicatie mail.
Ik heb alleen last van flikker als ik het scherm op de allerlaagste stand zet.
Yes, dank ik ook.Denzis schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:14:
[...]volgens mij heb je een doa. Aangezien ik geen last van het scherm,heb.
Nul geflikker scherm hier. En YouTube werkt prima in browser, dus.waarom een app nodig is ontgaat mij een beetje .... ik gebruik ook geen YouTube app op mijn pc. Idem voor Facebook. Browser is zeer goed en snel in vergelijking met iOS en Android.
Hallo allemaal, kan iemand mij helpen met mijn batterij rapport
Ik heb mijn surface rt in februari gekocht. 64 GB variant met touch cover.
Ik vond dat hij altijd redelijk snel leegliep, maar dacht dat het aan mijn apps lag, Microsoft enz. enz.
Nou ben ik eens wat gaan zoeken en vond het commando powercfg /batteryreport
En toen schrok ik wel een beetje. De batterij designed capacity is 32 mWh, maar mijn full charge capacity is nog maar 7 mWh. Dus nu denk ik dat mijn batterij kapot is.
Ik lees ook dat je hem helemaal leeg moet laten lopen, maar ik heb geen idee hoe dat moet omdat hij altijd automatisch bij 6 procent al gaat afsluiten.
Iemand een idee?
Groet Erik
Ik heb mijn surface rt in februari gekocht. 64 GB variant met touch cover.
Ik vond dat hij altijd redelijk snel leegliep, maar dacht dat het aan mijn apps lag, Microsoft enz. enz.
Nou ben ik eens wat gaan zoeken en vond het commando powercfg /batteryreport
En toen schrok ik wel een beetje. De batterij designed capacity is 32 mWh, maar mijn full charge capacity is nog maar 7 mWh. Dus nu denk ik dat mijn batterij kapot is.
Ik lees ook dat je hem helemaal leeg moet laten lopen, maar ik heb geen idee hoe dat moet omdat hij altijd automatisch bij 6 procent al gaat afsluiten.
Iemand een idee?
Groet Erik
12 x 370wp, Solis S6-GR1P3.6K, 1 x Marstek Venus-E (153.212), HW P1
Gezien de tientallen, zoniet honderden ervaringen die ik heb gevonden (ook van mensen met andere Windows RT tablets trouwens, niet alleen Surface) denk ik dat jij meer geluk hebt dan dat die van mij doa isDenzis schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:14:
[...]
volgens mij heb je een doa. Aangezien ik geen last van het scherm,heb.
Waar moet ik geflikker aan zien dan? Ik zie het echt niet...Hahn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:52:
[...]Gezien de tientallen, zoniet honderden ervaringen die ik heb gevonden (ook van mensen met andere Windows RT tablets trouwens, niet alleen Surface) denk ik dat jij meer geluk hebt dan dat die van mij doa is
Tijdens video zie ik geregeld brightness aanpassingen die er niet horen te zijn. In de browser nergens last van als alles stil staat, maar tijdens video of bijvoorbeeld switchen van apps zie ik het duidelijk.
En ik gebruik mn Surface meestal op brightness tussen de 0 en 20%, dus zou best kunnen dat het alleen dan optreedt, maar ook dat hoort natuurlijk gewoon goed te werken...
En ik gebruik mn Surface meestal op brightness tussen de 0 en 20%, dus zou best kunnen dat het alleen dan optreedt, maar ook dat hoort natuurlijk gewoon goed te werken...
Ik heb gisteren nog gedeelte film gekeken, op 50 brightness denk. Niets gemerkt. Scrollen gaat ook ook zonder veranderingen...
Dit filmpje laat het precies zien: YouTube: surface rt screen flickering/dynamic contrast
En daar zie je ook aan dat het hoogstwaarschijnlijk dynamisch contrast is, want zodra er lichte stukken in beeld komen maakt ie het donkerder.
En zoals ik zei, het zal vast meer optreden op lagere brightness. En dat jij het niet ervaart/hebt wil niet zeggen dat anderen het probleem ook niet hebben natuurlijk
Het gebeurt overigens niet met de lader eraan, dan is de brightness zo stabiel als wat. Bijvoorbeeld als je in IE terug gaat naar een vorige pagina door naar links te swypen zie je eerst een wat donkerder beeld, die dan de pagina weer laadt en dan lichter wordt. Op de lader gaat dat prima vloeiend, op de accu gaat dat met horten en Staten (lees: geflikker).
En daar zie je ook aan dat het hoogstwaarschijnlijk dynamisch contrast is, want zodra er lichte stukken in beeld komen maakt ie het donkerder.
En zoals ik zei, het zal vast meer optreden op lagere brightness. En dat jij het niet ervaart/hebt wil niet zeggen dat anderen het probleem ook niet hebben natuurlijk
Het gebeurt overigens niet met de lader eraan, dan is de brightness zo stabiel als wat. Bijvoorbeeld als je in IE terug gaat naar een vorige pagina door naar links te swypen zie je eerst een wat donkerder beeld, die dan de pagina weer laadt en dan lichter wordt. Op de lader gaat dat prima vloeiend, op de accu gaat dat met horten en Staten (lees: geflikker).
[ Voor 28% gewijzigd door Hahn op 24-08-2013 11:19 ]
Ik heb geprobeerd het te reproduceren met Xbox video's, zoals in dat filmpje, ook op lage brightness, maar zonder succes... ik heb wel gister geupdate, en de surface rt pas sinds eergisteren. Misschien is het er softwarematig of hardwarematig uit gehaald...
Ik heb m ook pas sinds donderdag en ook gisteren geupdate. En het treedt ook niet altijd gelijk op, vaak pas na een paar minuten, maar dan blijft het wel lang.
Maar als je het niet hebt, wees blij
Hoi, heb je deze sleeve inmiddels al binnen?Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:28:
Ik heb me gisteren deze sleeve gekocht, en lijkt me wel een goed item...
http://www.amazon.co.uk/d...sw_r_fa_asp_GgF1G.1FTV1X2
Ik zit er aan te denken deze ook te nemen, maar ik weet niet of die past met een type-cvover
Eindelijk erachter gekomen hoe ik bij de instellingen van een app kan komen, inclusief de rechten die je aan een app geeft. Dat maakt het gelijk een stuk beter om mee te werken
Ik snap wel wat je bedoeld denk ik, ik zie het ook. Maar is dat de automatische brightness regelaar? Dat kun je gewoon uitzetten in PC Settings. Heb je dat al geprobeerd?Hahn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:21:
Ik heb m ook pas sinds donderdag en ook gisteren geupdate. En het treedt ook niet altijd gelijk op, vaak pas na een paar minuten, maar dan blijft het wel lang.
Zoals ik al zei, alle automatische crap, zoals dimmable brightness en dergelijke, heb ik allang uitstaan. Er zit alleen blijkbaar ook nog een dynamisch contrast iets in Windows RT wat je niet handmatig uit kunt zetten.Fred-Erik schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:13:
[...]
Ik snap wel wat je bedoeld denk ik, ik zie het ook. Maar is dat de automatische brightness regelaar? Dat kun je gewoon uitzetten in PC Settings. Heb je dat al geprobeerd?
Jep hier ook, moet schijnbaar nog wel wat stroom doorheenVerwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:10:
Wordt bij jullie de oplader ook zo warm tijdens het opladen?
Omdat er toch redelijk wat klagers zijn die niet weten hoe de surface werkt of het simpelweg (nog) niet weten maar wel willen leren hier wat handige links en tips.
Surface RT Tips 1
Surface RT Tips 2
Bovenstaande links zijn erg handige filmpjes met wat handigheidjes van de surface.
Hier wat app links ( vergeet niet je instellingen op v.s. te zetten om sommige van deze te vinden) dit doe doormiddel van swipen van rechts naar links, dan zoeken naar locatie en dan locatie wijzigen.
Apps 1
Apps 2
http://forums.wpcentral.c...79-good-apps-surface.html
Surface RT Tips 1
Surface RT Tips 2
Bovenstaande links zijn erg handige filmpjes met wat handigheidjes van de surface.
Hier wat app links ( vergeet niet je instellingen op v.s. te zetten om sommige van deze te vinden) dit doe doormiddel van swipen van rechts naar links, dan zoeken naar locatie en dan locatie wijzigen.
Apps 1
Apps 2
http://forums.wpcentral.c...79-good-apps-surface.html
Bah, die backlight bleed blijft toch irritant. En vooral omdat het maar 1 vlek is (onder in de rand, midden dus irritant tijdens video) terwijl de andere randen gewoon prima zijn. Het kan dus wel zonder backlight bleed, want anders had ik wel meer punten waar dit zou gebeuren. Maar ik twijfel nog of ik m laat omruilen, dat het snel kan lees ik wel hier 
En als je dan wat druk op de brezel zet bij die backlight bleed dan gaat het wel weg, uiteraard komt het meteen weer terug
Zal het tot maandag aanzien en dan weer even gaan chatten met ze.
En als je dan wat druk op de brezel zet bij die backlight bleed dan gaat het wel weg, uiteraard komt het meteen weer terug
[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 24-08-2013 13:57 ]
Ik heb ongeveer hetzelfde als wat in die link te zien is. Ik twijfel of dat zo is opgelost met een nieuwe, maar zie dat je zelfs na 3 maanden nog om kan ruilen. Dat is dan wel weer heel erg netjes.MusicAddict schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:50:
Bah, die backlight bleed blijft toch irritant. En vooral omdat het maar 1 vlek is (onder in de rand, midden dus irritant tijdens video) terwijl de andere randen gewoon prima zijn. Het kan dus wel zonder backlight bleed, want anders had ik wel meer punten waar dit zou gebeuren. Maar ik twijfel nog of ik m laat omruilen, dat het snel kan lees ik wel hier
Nu twijfel ik ook
Punt is als het in de zijkanten had gezeten had ik er minder last van gehad, een serie is vaak nog wel 16:9 formaat, maar een film met 21:9 is gewoon irritant met die balken onder in beeldDenzis schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:56:
[...]
Ik heb ongeveer hetzelfde als wat in die link te zien is. Ik twijfel of dat zo is opgelost met een nieuwe, maar zie dat je zelfs na 3 maanden nog om kan ruilen. Dat is dan wel weer heel erg netjes.
Nu twijfel ik ook
Als ik nu ga kijken heb ik er ineens geen last van. Is denk ook alleen maar als het wat donkderder is in de ruimte waar je zit.MusicAddict schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:01:
[...]
Punt is als het in de zijkanten had gezeten had ik er minder last van gehad, een serie is vaak nog wel 16:9 formaat, maar een film met 21:9 is gewoon irritant met die balken onder in beeld
Ik zie nog wel!
Net even garantie gecheckt en dat zit wel goed! 27 maanden garantie
Vanaf vanochtend kan ik ook spelen met mijn nieuwe Surface RT 32GB met type cover.
De type cover vind ik een fijne toevoeging, hij klikt makkelijk vast en de toetsen voelen fijn aan. De onderkant van de typecover lijkt helaas op goedkope vloerbedekking, maar dat heeft natuurlijk geen invloed op de functionaliteit.
De Metro interface heeft mij positief verrast. Op mijn pc draai ik nog altijd windows 7, aangezien ik dit al jaren gewend ben. Ik heb de surfspot actie dan ook als een mooie kans gezien om het 'nieuwe' Windows te ontdekken. De Metro interface ziet er naar mijn mening erg strak uit, zeker voor de echte tablet toepassingen werkt dit heel fijn. Daarnaast vind ik het ook super dat er de mogelijkheid is om terug te gaan naar het 'bureaublad'. Dit vind ik in combinatie met het toetsenbord erg fijn. Aangezien de tablet dan toch verandert in een soort netbook.
Ook ik vind het toch wel een nadeel van deze tablet dat de store onoverzichtelijk en beperkt is.
Dit waren in het kort wel even mijn eerste indrukken. Tot nu toe zeer tevreden met deze tablet
De type cover vind ik een fijne toevoeging, hij klikt makkelijk vast en de toetsen voelen fijn aan. De onderkant van de typecover lijkt helaas op goedkope vloerbedekking, maar dat heeft natuurlijk geen invloed op de functionaliteit.
De Metro interface heeft mij positief verrast. Op mijn pc draai ik nog altijd windows 7, aangezien ik dit al jaren gewend ben. Ik heb de surfspot actie dan ook als een mooie kans gezien om het 'nieuwe' Windows te ontdekken. De Metro interface ziet er naar mijn mening erg strak uit, zeker voor de echte tablet toepassingen werkt dit heel fijn. Daarnaast vind ik het ook super dat er de mogelijkheid is om terug te gaan naar het 'bureaublad'. Dit vind ik in combinatie met het toetsenbord erg fijn. Aangezien de tablet dan toch verandert in een soort netbook.
Ook ik vind het toch wel een nadeel van deze tablet dat de store onoverzichtelijk en beperkt is.
Dit waren in het kort wel even mijn eerste indrukken. Tot nu toe zeer tevreden met deze tablet
Verwijderd
Misschien interessant voor andere mensen ik zocht een goedkope hoes (sleeve) en heb nu deze op het oog van het merk BE-EZ: http://www.saturn.nl/mcs/...40,393459.html?langId=-11
14 euro bij de MM/Saturn voor een 11" inch hoes die eigenlijk is gemaakt voor de MB Air 11" inch maar de maten komen inclusief touchcover goed overeen met de Surface RT.
14 euro bij de MM/Saturn voor een 11" inch hoes die eigenlijk is gemaakt voor de MB Air 11" inch maar de maten komen inclusief touchcover goed overeen met de Surface RT.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2013 15:14 ]
M'n oordoppen willen niet goed in de 3,5 mm jack. Toen ik er even naar keek viel me op dat ik het scherm kan zien zitten. Het witte dat je ziet op de afbeelding hier onder is het scherm. Is het normaal dat je dat kan zien? Dat lijkt me niet namelijk. Maargoed, als m'n oordoppen in die poort zitten moet ik ze verder niet aanraken, omdat het geluid anders aan de ene kant weg valt. Dat hoort ook niet helemaal denk ik. Hopelijk hoeft ie niet terug, want ik vind het wel een echt fijn apparaat
Ik kan het scherm wel zien zitten door het gaatje, op ongeveer 2 centimeter afstand. Dat je geluid wegvalt is wel raar. Maar ligt dat niet gewoon aan je oordopjes?
Na een keer oncomfortabel hard de oordoppen in de jack drukken doen ze het nu wel goed. Dat ik het scherm kan zien zitten vind ik niet echt een fijne gedachte. Het lijkt me dat er dan makkelijk troep op het scherm kan komen en dat kan nog wel eens irritant gaan worden over een tijdje.Avalaxy schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:32:
Ik kan het scherm wel zien zitten door het gaatje, op ongeveer 2 centimeter afstand. Dat je geluid wegvalt is wel raar. Maar ligt dat niet gewoon aan je oordopjes?
Ah, okee dan.. maar zit alles niet dicht onder het scherm ivm de touch?Insert12 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:55:
[...]
Na een keer oncomfortabel hard de oordoppen in de jack drukken doen ze het nu wel goed. Dat ik het scherm kan zien zitten vind ik niet echt een fijne gedachte. Het lijkt me dat er dan makkelijk troep op het scherm kan komen en dat kan nog wel eens irritant gaan worden over een tijdje.
dat er niks tussen kan komen omdat er geen ruimte tussen zit?
Het scherm lijkt een paar millimeter dik te zijn en het lijkt aan de bovenkant van de jack te zitten. Hoe dik het totale scherm is weet ik niet precies, maar zoals het er uit ziet, lijkt het me dat er wel troep tussen kan komen.Richard89 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:58:
[...]
Ah, okee dan.. maar zit alles niet dicht onder het scherm ivm de touch?
dat er niks tussen kan komen omdat er geen ruimte tussen zit?
Microsoft maar eens een mailtje sturen voor de zekerheid
Het viel mij ook al op dat je door de koptelefoonaansluiting gewoon heel de binnenkant kunt zien. Maar je kijkt wel tegen de achterkant van de backlight/het scherm aan, dus je zult niet zo snel stof op je scherm te zien krijgen. Maar ik vind het ook wel raar dat ze die aansluitingen zo open laten, want er kan wel gewoon stof in de behuizing komen.
Windows 8.1 beta geprobeerd om te kijken of het contrastgeflikker wat minder zou zijn, maar helaas het tegenovergestelde effect, het flikkert nu nog erger
Aan de lader echt helemaal géén problemen, ook niet als ik brightness dan helemaal op 0 zet, dus het scherm kan het prima...
Windows 8.1 beta geprobeerd om te kijken of het contrastgeflikker wat minder zou zijn, maar helaas het tegenovergestelde effect, het flikkert nu nog erger
Aan de lader echt helemaal géén problemen, ook niet als ik brightness dan helemaal op 0 zet, dus het scherm kan het prima...
Dan zou ik toch een RMA aanvragen, ik heb er echt 0,0 last van, ook niet bij 8.1.Hahn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:09:
Het viel mij ook al op dat je door de koptelefoonaansluiting gewoon heel de binnenkant kunt zien. Maar je kijkt wel tegen de achterkant van de backlight/het scherm aan, dus je zult niet zo snel stof op je scherm te zien krijgen. Maar ik vind het ook wel raar dat ze die aansluitingen zo open laten, want er kan wel gewoon stof in de behuizing komen.
Klopt, heb net ook even de 3,5mm aansluiting geprobeerd en je moet erg hard drukken voordat hij erin gaat. USB voor de eerste paar keren idem, de eerste keer dacht ik dat ik de hele aansluiting naar binnen had geduwd.Insert12 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:55:
[...]
Na een keer oncomfortabel hard de oordoppen in de jack drukken doen ze het nu wel goed. Dat ik het scherm kan zien zitten vind ik niet echt een fijne gedachte. Het lijkt me dat er dan makkelijk troep op het scherm kan komen en dat kan nog wel eens irritant gaan worden over een tijdje.
Zelfde bij de USB aansluiting, daar kan je de backlight ook zien.Hahn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:09:
Ik heb bij mijn Surface totaal geen last van blacklight bleeding.MusicAddict schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:50:
Het is toch echt een Windows RT-probleem en niet specifiek van mijn Surface. Het probleem verdwijnt namelijk als sneeuw voor de zon zodra ik de driver van de accu disable. Dan herkent de Surface dus niet of 'ie op de accu draait of op de kabel en activeert 'ie ook dat geflikker niet wat ervoor moet zorgen dat ie stroom bespaart.triesvan schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:13:
[...]
Dan zou ik toch een RMA aanvragen, ik heb er echt 0,0 last van, ook niet bij 8.1.
Eén groot nadeel met dat doen is dat ik dus niet zie hoe vol de batterij zit
Kan trouwens best dat jij/jullie het niet hebben, niet zien of gewoon minder hebben (en daardoor niet zien), maar het is dus een probleem met de driver/Windows. Wat best opgelost zou kunnen worden, maar blijkbaar heeft Microsoft er geen haast mee, want ik zie berichten uit december 2012 erover en het is nog niet opgelost...
[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 24-08-2013 17:50 ]
Maar is het echt geflikker? Ik zie namelijk wel duidelijk dat hij de helderheid/contrast veranderd, maar dat gaat vloeiend..Hahn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:49:
[...]
Kan trouwens best dat jij/jullie het niet hebben, niet zien of gewoon minder hebben (en daardoor niet zien)
Met de kabel eraan gaat het vloeiend en dan is het niet storend, maar op de accu gebeurt het veel vaker (wat op zich te begrijpen is, want donkerder = minder energie) en stottert het als een malle, waardoor het lijkt te flikkeren. Kan me weinig schelen of het echt flikkeren is of dat het hoort, maar niet helemaal vloeiend gaat, het is gewoon crap
[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 24-08-2013 18:55 ]
Maar dan kan het door een update gewoon hersteld worden door Microsoft, als hij het aan de kabel niet doet.Hahn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:55:
Met de kabel eraan gaat het vloeiend en dan is het niet storend, maar op de accu gebeurt het veel vaker (wat op zich te begrijpen is, want donkerder = minder energie) en stottert het als een malle, waardoor het lijkt te flikkeren. Kan me weinig schelen of het echt flikkeren is of dat het hoort, maar niet helemaal vloeiend gaat, het is gewoon crap
Ja, dat zei ik toch ook?
Het is een driver-iets, want als ik de accu-driver uitschakel doet 'ie het ook niet. Alleen zie ik dan dus niet hoe vol de accu nog zit.
Gisteren heeft mijn vriendin haar Surface ontvangen vanuit Surfspot. Er zijn alleen nogal wat problemen met de wifi adapter en dan met name de driver. Zodra er een firmware update, die automatisch geïnstalleerd wordt vanuit windows updates gaat het mis en werkt wifi niet meer.
- Ik heb 8.1 preview al geïnstalleerd in de hoop dat, dat een oplossing zou zijn. Maar helaas...
- Recovery gedaan met behoud van bestanden. Dan werkt het totdat de updates weer geïnstalleerd worden.
- Geprobeerd automatische updates uit te zetten, maar zodra ik dat heb ingesteld springt de keuze weer terug automatisch updaten.
- Drivers opnieuw zoeken etc. heeft ook geen effect
Zijn er meerdere mensen dit probleem tegen gekomen...en is er een permanente oplossing voor?
- Ik heb 8.1 preview al geïnstalleerd in de hoop dat, dat een oplossing zou zijn. Maar helaas...
- Recovery gedaan met behoud van bestanden. Dan werkt het totdat de updates weer geïnstalleerd worden.
- Geprobeerd automatische updates uit te zetten, maar zodra ik dat heb ingesteld springt de keuze weer terug automatisch updaten.
Zijn er meerdere mensen dit probleem tegen gekomen...en is er een permanente oplossing voor?
Dit zijn gewoon hardware problemen en zou Windows 8 terug zetten en terug sturen.Boschjesman86 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:33:
Gisteren heeft mijn vriendin haar Surface ontvangen vanuit Surfspot. Er zijn alleen nogal wat problemen met de wifi adapter en dan met name de driver. Zodra er een firmware update, die automatisch geïnstalleerd wordt vanuit windows updates gaat het mis en werkt wifi niet meer.
Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.