Kan ik na zo weinig typewerk nog niet zeggen eigenlijk. Ben inmiddels ook dusdanig geoefend met de typecover dat ik ook geen eerlijke test af kan leveren denk ikgabn88 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:54:
[...]
En welke typt fijner?Persoonlijk vond ik eerst de type cover fijner, maar na een tijdje de touchcover steeds fijner worden
![]()
Wel een mooi apparaatje zeg! Moet zo weg, kan mooi even mijn telefoon als hotspot gebruiken om wat apps te downloaden en wat te surfen op een mooi groot scherm!
Ben sinds vandaag ook in het bezit van een Surface
Alleen windows update lijkt het niet echt te gaan doen... hij is al een half uur 57 updates aan het downloaden, maar nog geen kb verder
Dat leek bij mijne ook zo, maar hij was wel gewoon bezig. Opeens kwam ook de melding dat hij opnieuw opgestart moest worden om de updates te configureren. Dat gebeurt nu bij mijbakkermax schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:50:
Ben sinds vandaag ook in het bezit van een SurfaceAlleen windows update lijkt het niet echt te gaan doen... hij is al een half uur 57 updates aan het downloaden, maar nog geen kb verder
Oke, ik wacht geduldig afInsert12 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:52:
[...]
Dat leek bij mijne ook zo, maar hij was wel gewoon bezig. Opeens kwam ook de melding dat hij opnieuw opgestart moest worden om de updates te configureren. Dat gebeurt nu bij mij
Haha, dat wilde ik dus ook gaan vragen in dit topic. De balk loopt bij jullie dus ook niet vol? Heb zelf dus niet echt idee dat ie iets doet, maar dan wacht ik ook nog even rustig af
. Niet echt handig iig dat je de balk niet ziet oplopen...
Zometeen even een bluetooth muis halen voor m'n RT
tot nu toe vind ik het allemaal wel redelijk werken. Ik krijg normaal iets van 10 notificaties op skype per minuut, en met de surface hoor ik het maar 1x als ik even niet kijk.... tevreden mee
google helpt me niet echt, wat is een goeie mkv speler?
Die zijn er volgens mij nog niet echt, wachten is op VLC. Allemaal werken ze op dit moment half, de ene file speelt probleemloos af terwijl de ander niets doet.Richard89 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 18:56:
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Had dit niet zo erg verwacht, misschien toch wel... Maar ik kan serieus geen enkele app vinden die ik wilde of die nuttig is.
Wat voor apps zoek je precies?Chris Smoove schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:17:
Had dit niet zo erg verwacht, misschien toch wel... Maar ik kan serieus geen enkele app vinden die ik wilde of die nuttig is.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
met mijn windows pc, heb ik mijn windows in het engels gezet (taalpakket ofzo geloof ik) en toen in de engelse versie had had ik ook veeeel meer apps, ik zal even zoeken of dit ook bij de RT helptChris Smoove schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:17:
Als je hem "hacked" kan je er toch een ARM versie van VLC op draaien?MaDLiVe schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:07:
[...]Die zijn er volgens mij nog niet echt, wachten is op VLC. Allemaal werken ze op dit moment half, de ene file speelt probleemloos af terwijl de ander niets doet.
Anderen ook last van backlight bleeding in de rand?. Heb het net ontdekt 
Ben nu aan het updaten naar 8.1 en hij hangt al 10 minuten op het zwarte startscherm dus het viel me nu pas op, zou zonde zijn om hem RMA te moeten sturen..
Daarbij, ziet iedereen de touchlaag (lijntjes) lopen in het scherm? Zou ik van iemand een reactie op krijgen maar zal ie vast vergeten zijn
Ben nu aan het updaten naar 8.1 en hij hangt al 10 minuten op het zwarte startscherm dus het viel me nu pas op, zou zonde zijn om hem RMA te moeten sturen..
Daarbij, ziet iedereen de touchlaag (lijntjes) lopen in het scherm? Zou ik van iemand een reactie op krijgen maar zal ie vast vergeten zijn
[ Voor 23% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2013 19:39 ]
De store is gekoppeld aan je regio settings. Als je deze (tijdelijk) op US zet zie je meer apps. Let wel dat je bijvoorbeeld voor Uitzending gemist/NPO weer NL als regio moet hebben.Richard89 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:27:
[...]
met mijn windows pc, heb ik mijn windows in het engels gezet (taalpakket ofzo geloof ik) en toen in de engelse versie had had ik ook veeeel meer apps, ik zal even zoeken of dit ook bij de RT helpt
Helaas is er nog geen echte mkv support voor RT. Tijdelijke oplossing: remuxen naar mp4. Met MKVextract en YAMB is dat easy peasy. Alternatieven zijn MkvТоMp4 en de mp4 muxer in MeGUI.Richard89 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 18:56:
[ Voor 26% gewijzigd door mtr33 op 22-08-2013 19:53 ]
Mobile HD werkt goed inclusief embedded of externe SRTs. Helaas werken Vobsubs niet (waardoor al mijn DVDrips zonder subs afspelen)Richard89 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 18:56:
Heren,
Ik ben deze middag al even aan het zoeken naar een goede Dropbox applicatie. De originele applicatie is heel strak, maar deze heeft niet de mogelijkheid om bijvoorbeeld .doc bestanden aan te passen. Is hier iets voor te vinden?
Ik ben deze middag al even aan het zoeken naar een goede Dropbox applicatie. De originele applicatie is heel strak, maar deze heeft niet de mogelijkheid om bijvoorbeeld .doc bestanden aan te passen. Is hier iets voor te vinden?
Thanks, deze speelt ook mooi MKV's af. Was al een tijdje op zoek naar een goede player.Tomba schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:06:
[...]
Mobile HD werkt goed inclusief embedded of externe SRTs. Helaas werken Vobsubs niet (waardoor al mijn DVDrips zonder subs afspelen)
En welke app gebruiken jullie voor facebook. Heb even gezocht maar het zijn er nog al wat..
[ Voor 9% gewijzigd door MADG0BLIN op 22-08-2013 20:17 ]
Ik heb nu de standaard app (personen ofzo)MADG0BLIN schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:13:
[...]
Thanks, deze speelt ook mooi MKV's af. Was al een tijdje op zoek naar een goede player.
En welke app gebruiken jullie voor facebook. Heb even gezocht maar het zijn er nog al wat..
ik heb aan de onderkant ook een beetje backlight bleed. 2 stukjes. maar niet heel storend. denk dat iedereen dat wel heb met een zwart scherm.MusicAddict schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:31:
Anderen ook last van backlight bleeding in de rand?. Heb het net ontdekt
https://www.youtube.com/@droommotor
Niet eens een Facebook app
, teleurstellend hoor. En waar kan ik zien hoe lang de batterij nog meegaat? Snap nog niet veel van Windows 8
.
ik krijg de preview versie niet geinstalleerd. Krijg een popup met foutmelding dat update niet is geschik voor mijn tablet. Iemand enig idee? ik probeer hem binnen te halen via http://windows.microsoft....indows-8/preview-download
en serieus, wat tikt de typecover toch heerlijk!
Moet je de Surface in het Duits instellen.SYQ schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:29:
ik krijg de preview versie niet geinstalleerd. Krijg een popup met foutmelding dat update niet is geschik voor mijn tablet. Iemand enig idee? ik probeer hem binnen te halen via http://windows.microsoft....indows-8/preview-download
1) je hebt de personen app, daar kun je al je facebookupdates gewoon zienZhero10 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:27:
Niet eens een Facebook app, teleurstellend hoor. En waar kan ik zien hoe lang de batterij nog meegaat? Snap nog niet veel van Windows 8
.
2) dat had je ook van tevoren op kunnen zoeken
3) je hebt een volwaardige browser waar je de volwaardige website gewoon op kunt bekijken
4) de officiele facebookapp is allang aangekondigd
Niet zo zeiken.
Gewoon even google gebruiken, je bent zéér zeker niet de eerste met het probleem.SYQ schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:29:
[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 22-08-2013 20:31 ]
er zijn zat goede apps. waaronder een fb app. ik zou even zoeken op youtube voor best apps surface rt ofzo. en er staat ook een leuk topic op het forum van wpcentral en uiteraard xda.Zhero10 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:27:
Niet eens een Facebook app, teleurstellend hoor. En waar kan ik zien hoe lang de batterij nog meegaat? Snap nog niet veel van Windows 8
.
en even je locatie op de vs zetten.
om met windows 8 rt te wennen zou ik even wat tips op youtube zoeken..
ik heb dit topic doorgenomen en geen reactie gevonden met landinstelling aanpassen oid. alleen wat met registry, maar dat zou toch niet hoeven? bedoel het kan vast makkelijker
duits werkt ook niet, zelfde fout
duits werkt ook niet, zelfde fout
ik ben er overigens erg blij mee! touch cover werkt goed. scherm is mooi. bouwkwaliteit uitstekend. apps zijn gewoon erg mooi. mogelijkheden eindeloos. mits je goed zoekt.
ik ga niet updaten naar 8.1 dat komt in oktober wel. gewoon via de normale weg. die twee maanden wachten is geen probleem!
ik ga niet updaten naar 8.1 dat komt in oktober wel. gewoon via de normale weg. die twee maanden wachten is geen probleem!
Ik heb ook redelijk wat backligt bleed als het beeld zwart is... redelijk irritant. Lijkt overal rond de rand voor te komen, en dan vooral aan de onderkant.Denzis schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:27:
[...]
ik heb aan de onderkant ook een beetje backlight bleed. 2 stukjes. maar niet heel storend. denk dat iedereen dat wel heb met een zwart scherm.
Ah, bedankt :-) maakt t nog veel uit of je m koopt eigenlijk?Tomba schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:06:
[...]
Mobile HD werkt goed inclusief embedded of externe SRTs. Helaas werken Vobsubs niet (waardoor al mijn DVDrips zonder subs afspelen)
Ik dacht net ff te updaten nadat ie was uitgevallen, moet ie ook eerst helemaal opgeladen zijn
[ Voor 10% gewijzigd door Richard89 op 22-08-2013 20:49 ]
ik had proberen gedaan en tot nu toe werkt het perfectRichard89 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:48:
[...]
Ah, bedankt :-) maakt t nog veel uit of je m koopt eigenlijk?
Ik dacht net ff te updaten nadat ie was uitgevallen, moet ie ook eerst helemaal opgeladen zijn
Nu er meer eigenaren zijn met een RT, kan iemand wat screenshots/filmpje maken van Outlook RT? Ik zoek met name mail en agenda-gebruik, hoe dat in de praktijk werkt, bij voorkeur zonder touch-cover of type-cover, dus met onscreen keyboard.
Dat ben ik. Was het inderdaad vergeten.MusicAddict schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:31:
Als ik het scherm aan heb staan zie ik de lijntjes niet, kan ze alleen zien als ik het scherm schuin houd en in het licht kijk.
Het is zeker niet zo erg als bij de HD2 waar je eerst naar refereerde.
Als het scherm op zwart gaat, probeer eens op een toets te drukken op het toetsenbord?
Ik dacht ook dat de Surface crashte tijdens updates, maar hij blijkt het scherm gewoon uit te schakelen.
Verwijderd
De tablet is erg functioneel maar vooral gericht op werken op een tafel. Ik had eigenlijk gedacht dat je met behulp van de touchcover en de kickstand tot zo'n driehoekje kon komen zodat de tablet zoals hieronder komt te liggen:

Het lijkt erop dat ik alsnog een third party hoes moet aanschaffen om dit effect te krijgen maar dan zit je weer met het toetsenbord. Iemand hier al mee bezig geweest?

Het lijkt erop dat ik alsnog een third party hoes moet aanschaffen om dit effect te krijgen maar dan zit je weer met het toetsenbord. Iemand hier al mee bezig geweest?
Weet iemand of het ook mogelijk is om met de standaard email applicatie mappen in te vouwen? Ik heb er nogal wat en dit lijkt niet te werken..
Serieus?Bioflap schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:12:
Heren,
Waarom niet de browser en word wat standaard op de surface staat? Apps zijn voor Ipads, de RT heeft heel veel functies al zonder apps
Als je hem nou gewoon uitklapt en op zijn rug legt? Dan zou hij toch ook iets minder hoog moeten zijn. Misschien dat je er anders iets tussen moet stoppen zodat hij niet inklapt.Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:27:
De tablet is erg functioneel maar vooral gericht op werken op een tafel. Ik had eigenlijk gedacht dat je met behulp van de touchcover en de kickstand tot zo'n driehoekje kon komen zodat de tablet zoals hieronder komt te liggen:
[afbeelding]
Al iemand die iets heeft waarmee je .DOC bestanden kan bewerken op Dropbox?
Het werkt wel hoor, dat is het probleem niet. Je kan gewoon een .doc openen.brilsmurfffje schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:35:
[...]
Serieus?
Waarom niet de browser en word wat standaard op de surface staat? Apps zijn voor Ipads, de RT heeft heel veel functies al zonder apps
Wat ik wil is juist dat je een document opent, en dan gewoon simpel kan opslaan waarbij hij hem weer terug zet op de dropbox locatie. Anders blijf je bezig met het uploaden.
Ik ga vast een domme vraag stellen, maar kan ik de tablet ook afsluiten of alleen scherm locken? En ten tweede, waar kan ik zien hoelang de batterij nog meegaat? Enkel nog gezien hoeveel % er over is.
Wat vind je er beter aan dan een Android? M'n Asus 300T is laatst kapot gegaan (barst in scherm) en ik moet nu een keuze maken tussen de Surface RT of de nieuwe Nexus 7 of 10. Ik ben er niet uit wat het gaat worden.MaDLiVe schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:44:
Hier ook binnen gekregen. Ik heb al erg veel android tablets gehad, maar niets draait zou fijn als windows RT. Erg mooie en nuttige interface. Ik mis alleen zoals eerder gezegd goeie integratie met google services zoals google drive. Net maar even de update aangezet, dat gaat eventjes duren
Afsluiten kan in ieder geval zo: veeg vanaf rechts, bij instellingen aan/ uit en dan afsluiten
Ligt het aan mij of gebruikt de Google zoekapp een eigen browser (versie van Chrome?). 
Vandaag trouwens de Surface RT ontvangen. Eerste indruk is erg goed.
Bouwkwaliteit is subliem, verpakking was ook erg leuk vormgegeven trouwens. Type Cover bevalt ook prima. Hebben ze goed gedaan bij MS.
Vandaag trouwens de Surface RT ontvangen. Eerste indruk is erg goed.
[ Voor 56% gewijzigd door S_Chief op 22-08-2013 22:07 ]
Thx! Ik zat al met die lock-knop te kloten (door 'm langer in te houden, net als bij windows phone)Richard89 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:03:
Afsluiten kan in ieder geval zo: veeg vanaf rechts, bij instellingen aan/ uit en dan afsluiten
Ga je het gebruiken voor office verwerkingen: Surface RT. (of een andere windows gedreven tablet). Op Android is er geen fatsoenlijke te vinden die 100% compatibel is en daadwerkelijk werkt (tenminste dat zijn mijn ervaringen).Slashdotter schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:02:
[...]
Wat vind je er beter aan dan een Android? M'n Asus 300T is laatst kapot gegaan (barst in scherm) en ik moet nu een keuze maken tussen de Surface RT of de nieuwe Nexus 7 of 10. Ik ben er niet uit wat het gaat worden.
Verwijderd
De bouwkwaliteit is inderdaad erg mooi en qua front design (grote randen) lijkt het net de grote en snellere broer van de BB PlaybookSChief schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:05:
Ligt het aan mij of gebruikt de Google zoekapp een eigen browser (versie van Chrome?).
Vandaag trouwens de Surface RT ontvangen. Eerste indruk is erg goed.Bouwkwaliteit is subliem, verpakking was ook erg leuk vormgegeven trouwens. Type Cover bevalt ook prima. Hebben ze goed gedaan bij MS.
Mobile HD van €2.99 is de beste optie als je mkv's/avi's e.d. wilt afspelen heb ik begrepen? Of is er inmiddels al iets beters op de markt (VLC die ik niet kan vinden?).
Vlc is er nog niet en mobile hd werkt inderdaad goed (ik heb ff getest en heb gratis versie)Bartjuh schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:50:
Mobile HD van €2.99 is de beste optie als je mkv's/avi's e.d. wilt afspelen heb ik begrepen? Of is er inmiddels al iets beters op de markt (VLC die ik niet kan vinden?).
Gratis versie? Je bedoelt try?Richard89 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:53:
[...]Vlc is er nog niet en mobile hd werkt inderdaad goed (ik heb ff getest en heb gratis versie)
Ik vind geen gratis versie van mobile HD...
De totale Surface-ervaring vind ik ook goed.Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:47:
[...]
De bouwkwaliteit is inderdaad erg mooi en qua front design (grote randen) lijkt het net de grote en snellere broer van de BB Playbook. Die is niet langzaam maar je merkt echt wel dat de Surface RT nog wat vlotter loopt ook al moet deze bij het opstarten van apps soms even laden. Ook de vele swipe bewegingen (iets wat ook de Playbook heeft) werkt gelijk prettig. Ik heb ook wel het idee dat de bouwkwaliteit van de Surface RT op een hoger niveau zit dan de gemiddelde Android tablet.
Verwijderd
Hoe je het batterijniveau in procenten kunt zien is mij ook nog niet duidelijk. Kan dit wel?
Kon ik ook nog niet achterkomen. Alleen in desktopmode kan je op batterij-icoontje klikken en dan zie je percentage, maar dat werkt niet ideaalVerwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:06:
Hoe je het batterijniveau in procenten kunt zien is mij ook nog niet duidelijk. Kan dit wel?
The devil is in the details.
Volgens mij is naar het desktop gaan, en dan op de batterij klikken inderdaad de enige mogelijkheid.Hahn schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:07:
[...]
Kon ik ook nog niet achterkomen. Alleen in desktopmode kan je op batterij-icoontje klikken en dan zie je percentage, maar dat werkt niet ideaal
Het mooie van de Surface RT is ook dat als je hem aansluit op je Wi-Fi netwerk hij automatisch je printer opzoekt en klaar maakt voor gebruik. Hierdoor kan je gelijk printen mocht het mogelijk zijn.
Ook typt de touch cover een heel stuk beter dan verwacht, je maakt nog wel eens fouten, maar het is goed te doen.
Bij mij is de optie om RT aan een domein te verbinden grijs. Heeft iemand enig idee hoe je hem met een domein verbindt zonder DJOIN te gebruiken?
Volgens mij niet? Omdat RT geen AD support heeft?Trommelrem schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:11:
Bij mij is de optie om RT aan een domein te verbinden grijs. Heeft iemand enig idee hoe je hem met een domein verbindt zonder DJOIN te gebruiken?
Sorry, klopt. De try versieBartjuh schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:57:
[...]
Gratis versie? Je bedoelt try?
Ik vind geen gratis versie van mobile HD...
Tot nu toe de beste adblocker die er te vinden is voor ie10. Voor de geïnteresseerde .
Ben eindelijk van de facebook add meuk af.
Ben eindelijk van de facebook add meuk af.
[ Voor 13% gewijzigd door vali op 23-08-2013 00:55 ]
Jawel, er staan allemaal SxS files in m.b.t. domain joins.Arnlith schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:12:
[...]
Volgens mij niet? Omdat RT geen AD support heeft?
Weet iemand trouwens waar je de ADK bestanden voor ARM kunt vinden? Mijn Windows ADK heeft alleen x86 en amd64 files, maar die van ARM lijken er niet bij te staan.
Hoe kan ik eigenlijk booten van het netwerk via WiFi? UEFI ondersteunt dan wel geen PXE, maar wel netwerkboot. Ik heb de Macbook Air weleens via WiFi zien booten. Ik heb WinRE ARM al in de WDS Server geladen.
[ Voor 45% gewijzigd door Trommelrem op 23-08-2013 01:49 ]
Verwijderd
Geen POP3 dat wist ik niet. Valt tegen dat MS dit niet gewoon ondersteunt zoals Apple en Google dat wel gewoon doen.
In de hoop dat je dit nog leest. Ik heb ontzettend veel android tablet versleten. De laatste was de oude nexus7. Wat ik vooral beter vind aan dit tablet; full size usb poort met native ondersteuning voor tig stukjes hardware. Een desktop modus, ik ben windows gewend en het is makkelijk met transferen van files/configureren. Office, dat is het grote pluspunt, het werkt snel en volledig, ik connect naar mijn wireless netwerk en mijn printer werd automatisch geinstalleerd, incl, app om printer status te bekijken. Kan vanuit elke office app gelijk printen zoals ik dat gewend ben in windows. Heb een redelijk complexe powerpoint presentatie en dat werkt perfect ook met complexe opmaak eindelijk geen layout gezeur meer. Er zijn redelijk wat apps die de gaten die android achterliet hebben gevuld maar het moet nog wel een stuk beter worden, er is minder gratis spul en items zijn over het algemeen ook duurder.Slashdotter schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:02:
[...]
Wat vind je er beter aan dan een Android? M'n Asus 300T is laatst kapot gegaan (barst in scherm) en ik moet nu een keuze maken tussen de Surface RT of de nieuwe Nexus 7 of 10. Ik ben er niet uit wat het gaat worden.
Bovendien is de bouwkwaliteit premium, het werkt allemaal out of the box. Updaten duurt lang, maar user experience is smooth. Resolutie is afdoende voor dit formaat.
Vandaag ook mobile-HD geprobeerd voor video en dat werkt eigelijk half, vooral over het netwerk, dan opent het wel een file maar loopt het niet in sync, volgens mij doet de software ook niet aan bufferen, dat zou al een hoop schelen. Het wachten is op een mediaspeler die alles afspeelt
[ Voor 9% gewijzigd door MaDLiVe op 23-08-2013 02:08 ]
Swipe naar rechtsBioflap schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:09:
[...]
Volgens mij is naar het desktop gaan, en dan op de batterij klikken inderdaad de enige mogelijkheid.
Het mooie van de Surface RT is ook dat als je hem aansluit op je Wi-Fi netwerk hij automatisch je printer opzoekt en klaar maakt voor gebruik. Hierdoor kan je gelijk printen mocht het mogelijk zijn.
Ook typt de touch cover een heel stuk beter dan verwacht, je maakt nog wel eens fouten, maar het is goed te doen.
Dan zie je links grote klok en daar staat ook ikoontje met batterij indicatie.
Je kan niet % opvragen maar dat kun je inschatten.
Dit is mijn eerste post met de Surface.RT
Ik hoor nog wel type blikjes.
Waar kun je dar uitzetten?
De kickstand is op schoot met toutch cover niet ideaal. Nu in het donker gewoon zonder en typ op scherm.
Ik kreeg wel een velletje van mijn hand tussen de kickstand toen die per ongeluk dicht klapte. Dat was pijnlijk.
Ook een lelijke foto van mezelf gemaakt en weer verwijderd maar in de tegels komt die foto telkens weer terug. Hoe kun je dar verversen zodat ik niet telkens die lelijke foto hoef te zien?
Verder ben ik er erg bij mee.
Remote desktop naar een andere pc in huis werkte ook goed.
.....
vreemd het apparaat liep vast. toen ik aan het typen was in deze post.
er was niks meer mee te beginnen en scherm kon niet uit.
lang de on/off knot ingedrukt en apparaat start weer op.
il open IE en kan deze post afmaken.
dat is dan wel weer fijn.
Iemand anders dat ook al eens meegemaakt?
ga deze post maar snel opslaan anders al deze tekst voor niks.
Je kunt het percentage ook gewoon zien door naar je desktop te gaan en te klikken op het batterijtje (als het specifieke percentage je interesseert).
nee hij heeft geen ondersteuning voor domain joins... Wat je wel hebt is work folder maar dit is alleen bij Windows 8.1. booten via netwerk gaat niet... alleen via USB stick of externe harde schijf.Trommelrem schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 01:11:
[...]
Jawel, er staan allemaal SxS files in m.b.t. domain joins.
Weet iemand trouwens waar je de ADK bestanden voor ARM kunt vinden? Mijn Windows ADK heeft alleen x86 en amd64 files, maar die van ARM lijken er niet bij te staan.
Hoe kan ik eigenlijk booten van het netwerk via WiFi? UEFI ondersteunt dan wel geen PXE, maar wel netwerkboot. Ik heb de Macbook Air weleens via WiFi zien booten. Ik heb WinRE ARM al in de WDS Server geladen.
Jup had ik heel veel last van. Heb in Device Manager de netwerk kaart verwijderd en opnieuw laten installeren en nu geen last meer.triesvan schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:00:
[...]
Mocht je wil ruilen voor een touch+geld, laat het maar weten
Ontopic:
Hebben jullie er ook last van dat de netwerkconnectie wegvalt in 8.1? De draadloze status verandert naar een Ethernet connectie, die niet werkt omdat de Surface geen Ethernet mogelijkheid heeft,
XBL: MRE Inc
Zo heb ik het gedaan een paar weken geleden toen de 8.1 preview net uit was:SYQ schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:29:
1) Add EN-US as a language on your system and download the language pack. [Detailed steps below. Skip to 2 if you know how to do it or if you have already done it]
Navigate over to:
Control Panel -> Clock, Language and Region -> Language
(Or just search for "language" in settings [Win+w])
and add new language which is going to be English (United States). Go into the options of this new language and download and install language pack. A system restart is prompted, BUT WAIT. Not just yet.
2) Go into the registry editor (run regedit,exe) and navigate to
HKey_Local_Machine\System\CurrentControlSet\Contro l\Nls\Language
and keep a note of the value of the "InstallLanguage" string at the very bottom of the right pane and change it to the value 0409 (which is EN-US)
Now reboot.
After Windows starts back up, just run the update file from preview.windows.com and voila...
Bij mij stopte die er ineens naar een dag of 14 mee, heb hem toen maar gekochtDenzis schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:54:
[...]
ik had proberen gedaan en tot nu toe werkt het perfect
Heb een aantal films die Mobile.HD niet afspeelt, daar gebruik ik dan weer Press Play voor, hoewel ik die wel minder vind.
Ik hoorde gister iemand klagen over de auto helderheid, je kunt t uitzetten :-)
hier een linkje: http://www.winrtsource.co...ic-brightness-adjustment/
(engels, maar als je de plaatjes kijkt waar je moet zijn kom je er wel uit
)
hier een linkje: http://www.winrtsource.co...ic-brightness-adjustment/
(engels, maar als je de plaatjes kijkt waar je moet zijn kom je er wel uit
Ik had het gister al werkend, idd op zelfde manier als dat jij beschrijft. De feeling van een tablet mis ik wel hoor met de RT, deed er denk ik dikke uur over om te updaten met tig reboots
Dat had ik dus ook gisteren. Doet inderdaad flink pijn..clemento schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 03:39:
[...]
Ik kreeg wel een velletje van mijn hand tussen de kickstand toen die per ongeluk dicht klapte. Dat was pijnlijk.
Nog meer mensen die Windows Defender uitgeschakeld hebben?
Ligt het aan mij of is het buigen van t toetsenbord naar de achterkant van de tablet geen hele fijne ervaring? lijkt mij net ff te stug, alsof je m sloopt..
Dat is eenmalig. De komende updates gaan heel snel en bij mij wordt dat op de achtergrond gedaan. Op een gegeven moment krijg je in beeld te zien dat de updates geinstalleerd zijn en dat je surface over 1 dag gaat rebooten automatisch..... Je merkt er dan eigenlijk niks meer van.SYQ schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:21:
[...]
Ik had het gister al werkend, idd op zelfde manier als dat jij beschrijft. De feeling van een tablet mis ik wel hoor met de RT, deed er denk ik dikke uur over om te updaten met tig reboots
Dat is de eerste paar keer zo, nog een beetje stugheid. Naarmate je de cover vaker naar achtern klapt, gaat het soepeler.Richard89 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:39:
Ligt het aan mij of is het buigen van t toetsenbord naar de achterkant van de tablet geen hele fijne ervaring? lijkt mij net ff te stug, alsof je m sloopt..
klopt, voelt idd wat onwennig/stug. Er zijn ook verschillende gevallen bekend waarbij het tobo'tje op die manier stuk is gegaan. Alleen worden die gevallen wel gratis vervangen door MS. Dat houd volgens mij in dat het zo wel is bedoeld.Richard89 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:39:
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik heb hem nu ook en zit met een aantal vragen:
1. Heeft het nu wel of geen meetbaar effect als je windows defender uitschakeld? Ik hoor verschillende geluiden.
2. Is het sinds het opheffen van Exchange support door Google werkelijk onmogelijk om je google kalenders (meerdere dus! Niet alleen de "hoofd" kalender) op je surface te krijgen? Dat wil zeggen, bekijken en editen. By mijn iPhone heb ik hier een work-around op gevonden door de caldav toe te voegen, maar dit gaat op de surface niet lukken of wel? Het is voor mij ook geen probleem om mijn hotmail en gmail kalenders online te laten synchroniseren als dat een oplossing biedt?
3. Is het mogelijk om een ander wachtwoord dat je hotmail wachtwoord te gebruiken bij het inloggen, zonder de koppeling met hotmail te verbreken?
1. Heeft het nu wel of geen meetbaar effect als je windows defender uitschakeld? Ik hoor verschillende geluiden.
2. Is het sinds het opheffen van Exchange support door Google werkelijk onmogelijk om je google kalenders (meerdere dus! Niet alleen de "hoofd" kalender) op je surface te krijgen? Dat wil zeggen, bekijken en editen. By mijn iPhone heb ik hier een work-around op gevonden door de caldav toe te voegen, maar dit gaat op de surface niet lukken of wel? Het is voor mij ook geen probleem om mijn hotmail en gmail kalenders online te laten synchroniseren als dat een oplossing biedt?
3. Is het mogelijk om een ander wachtwoord dat je hotmail wachtwoord te gebruiken bij het inloggen, zonder de koppeling met hotmail te verbreken?
Je kunt ipv een ww een pin instellen of een afbeeldings-ww
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Instellingen->pc-instellingen wijzigen->algemeen->Toetsgeluiden afspelen tijdens het typenclemento schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 03:39:
Ik hoor nog wel type blikjes.
Waar kun je dar uitzetten?
Ik heb hem uitgeschakeld. Merk geen verschil, maar dat komt denk ik omdat ik hem direct heb uitgeschakeld, en dus niet veel heb gewerkt met de defender ingeschakeld.gabn88 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:48:
Ik heb hem nu ook en zit met een aantal vragen:
Hebben jullie het ook wel eens dat je als je t toetsenbord naar achter klapt, je niet op t scherm kunt typen?
ik kan tikken op t scherm zoveel ik wil maar er komt geen toetsenbord (of codescherm bij het inloggen) tevoorschijn.. ik moet dan eerst t toetsenbord eraf halen, en dan werkt het weer..
(of komt t doordat t toetsenbord nog aangekoppeld blijft ofzo?)
ik kan tikken op t scherm zoveel ik wil maar er komt geen toetsenbord (of codescherm bij het inloggen) tevoorschijn.. ik moet dan eerst t toetsenbord eraf halen, en dan werkt het weer..
(of komt t doordat t toetsenbord nog aangekoppeld blijft ofzo?)
Een ding wat ik wel mis op het Touch cover. Een F5 toets.
Nee hoor :-)Bioflap schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:47:
http://www.microsoft.com/...rivers/touch-cover-typing
(FN+search knop)
[ Voor 3% gewijzigd door Richard89 op 23-08-2013 10:53 ]
Hebben jullie ook in de desktop browser dat je op vorige klikt en steeds de huidige pagina herlaad? zo irritant...moet vaak dan dubbel klikken..
Om hier nog even op terug te komen: ik heb mijn touch cover getest bij iemand anders en daar werkt hij wel. Zijn touch cover werkt niet op mijn Surface RT.Bolletje schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:18:
[...]
Yes, ga ik proberen. Maar met deze aantallen (meerdere tweakers hebben hem gekocht) kan het zijn dat het bij meer mensen voorkomt. Dat een bepaalde lichting er last van heeft.
Er lijkt dus iets mis te zijn met de aansluiting van mijn Surface RT of de drivers er van. Mijn Surface RT herkent het hele toetsenbord ook niet.
Je bedoelt in de Metro browser? Ja, daar heb ik ook wel eens last van.Chris Smoove schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:00:
Hebben jullie ook in de desktop browser dat je op vorige klikt en steeds de huidige pagina herlaad? zo irritant...moet vaak dan dubbel klikken..
Een andere manier om terug naar de vorige pagina te gaan is te swipen van links naar rechts. Niet vanaf de rand van het scherm natuurlijk, maar het is een leuke feature. Helaas moet hij dan wel de pagina opnieuw laden, dus het werkt niet zo mooi als bij een Macbook.
Het lijkt er op dat mijn nieuwe Surface RT problemen heeft met het verbinden naar een Netgear Access Point. Er komt 'limited connection' te staan waarbij de tab geen dhcp lease krijgt. Overige apparaten werken wel prima.
Ik heb even snel zelf gegoogeld maar kon niet echt iets vinden behalve 'some surface users are experiencing wifi problems'. Ik kan me herinneren dat er meerdere mensen zijn die i.c.m. W8 problemen hadden met access points, heeft iemand toevallig een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb even snel zelf gegoogeld maar kon niet echt iets vinden behalve 'some surface users are experiencing wifi problems'. Ik kan me herinneren dat er meerdere mensen zijn die i.c.m. W8 problemen hadden met access points, heeft iemand toevallig een idee waar dit aan kan liggen?
Ik weet dat Windows 8 geen verbinding kan maken met wifi dat met wep is beveiligd. onbeveiligde netwerken, of wpa beveiligd gaat prima. Heb er op mijn laptop ook last van gehad. zou het dat kunnen zijn?Junia schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:48:
Het lijkt er op dat mijn nieuwe Surface RT problemen heeft met het verbinden naar een Netgear Access Point. Er komt 'limited connection' te staan waarbij de tab geen dhcp lease krijgt. Overige apparaten werken wel prima.
Als je de FN-toets gebruikt plus de search-toets heb je F5.Bioflap schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:47:
FN-toets + Mute = F1
FN-toets + Volume down = F2
etc.
Reactie van Richard89 over het hoofd gezien
[ Voor 7% gewijzigd door EciRuam op 23-08-2013 12:01 ]
Bedankt! ik zal hier even naar kijken.jvroosmalen schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:53:
[...]
Ik weet dat Windows 8 geen verbinding kan maken met wifi dat met wep is beveiligd. onbeveiligde netwerken, of wpa beveiligd gaat prima. Heb er op mijn laptop ook last van gehad. zou het dat kunnen zijn?
Dit is idd een teleurstelling.. Jammer dat de Surface niet een paar oude pagina's in cache houdt.Bioflap schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:47:
[...]
Je bedoelt in de Metro browser? Ja, daar heb ik ook wel eens last van.
Een andere manier om terug naar de vorige pagina te gaan is te swipen van links naar rechts. Niet vanaf de rand van het scherm natuurlijk, maar het is een leuke feature. Helaas moet hij dan wel de pagina opnieuw laden, dus het werkt niet zo mooi als bij een Macbook.
Heb gisteren mijn surface en de touchcover geregistreerd, maar valt me op dat de einddatum van de garantie nergens op slaat. De cover heeft maar 10 maanden over, terwijl de suface zelf na 1,4 jaar al niet meer 'onder garantie' valt. Volgens surfspot moet het gewoon 2 jaar zijn, (en moeten we bij microsoft aankloppen) dus ik weet niet wat er fout is 
Iemand ook zoiets meegemaakt?
https://www.microsoft.com...soft-surface-warranty-faq
Iemand ook zoiets meegemaakt?
https://www.microsoft.com...soft-surface-warranty-faq
Misschien hebben ze dat wel gedaan in Windows 8.1? Kan iemand dit eens proberen?SChief schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:11:
[...]
Dit is idd een teleurstelling.. Jammer dat de Surface niet een paar oude pagina's in cache houdt.
Dan zou het browsen op de Surface helemaal geweldig zijn.
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om je Gmail agenda te synchroniseren met de Agenda app van Windows zelf?
Ik heb sinds gisteren een Surface RT, en heb nu nog maar 4,7 GB aan geheugen over
heb alleen een paar (kleine) apps geïnstalleerd, en windows update uitgevoerd... Weet iemand hoe dit komt en hoe ik meer geheugen kan vrijmaken?
Zet de recovery op een USB, kan je 3,5gb vrijmaken. Maar voor de rest vind ik het knap, gooi er een micro sd kaartje inbakkermax schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:17:
Ik heb sinds gisteren een Surface RT, en heb nu nog maar 4,7 GB aan geheugen overheb alleen een paar (kleine) apps geïnstalleerd, en windows update uitgevoerd... Weet iemand hoe dit komt en hoe ik meer geheugen kan vrijmaken?
C:\windows\softwaredistribution\download al leeg gemaakt?bakkermax schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:17:
Ik heb sinds gisteren een Surface RT, en heb nu nog maar 4,7 GB aan geheugen overheb alleen een paar (kleine) apps geïnstalleerd, en windows update uitgevoerd... Weet iemand hoe dit komt en hoe ik meer geheugen kan vrijmaken?
Wanneer ik vanaf de Tweakers frontpage een artikel op en terug swipe, schuift de eerste pagina zo weer in beeld, behoorlijk soepel.Bioflap schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:14:
[...]
Misschien hebben ze dat wel gedaan in Windows 8.1? Kan iemand dit eens proberen?
Dan zou het browsen op de Surface helemaal geweldig zijn.
Twee terug gaat ook, je ziet de pagina wel even herladen onderin, maar hij is dan de hele tijd wel gewoon in beeld.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
kun je die recovery daarna gewoon op een dvdtje wegbranden of moet je usb stick speciaal ervoor ingericht blijven?MusicAddict schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:20:
[...]
Zet de recovery op een USB, kan je 3,5gb vrijmaken. Maar voor de rest vind ik het knap, gooi er een micro sd kaartje in
Weet iemand of het mogelijk is om een dropbox folder ook local gesynced te houden? De dropbox app werkt alleen als er een internetverbinding is. Ook de skydrive folder werkt alleen met een internetverbinding.
Skydrive lokaal syncen is pas mogelijk met Windows 8.1./ Dropbox lokaal opslaan is wel met 3th party apps mogelijk, maar lokaal syncen is er niet. Dit is de reden dat ik alleen nog voor projectgroepen dropbox gebruik en privé volledig ben overgestapt naar skydrive (dat ik 45 GB opslag heb speelt ook een rolLithiumion schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:31:
Weet iemand of het mogelijk is om een dropbox folder ook local gesynced te houden? De dropbox app werkt alleen als er een internetverbinding is. Ook de skydrive folder werkt alleen met een internetverbinding.
Als ik de metro versie van Internet Explorer 10 gebruik dan zie ik aan de linkerkant een witte stip.. iemand anders dat ook al opgevallen?
Het lijkt mij geen dode pixel omdat in andere apps de stip er niet zit.
Ik wil dat dus met Dropbox omdat ik daar 130GB heb. Allemaal gratis overigensvali schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:36:
[...]
Skydrive lokaal syncen is pas mogelijk met Windows 8.1./ Dropbox lokaal opslaan is wel met 3th party apps mogelijk, maar lokaal syncen is er niet. Dit is de reden dat ik alleen nog voor projectgroepen dropbox gebruik en privé volledig ben overgestapt naar skydrive (dat ik 45 GB opslag heb speelt ook een rol)
Weet je ook of het mogelijk is om met 3th party apps ook bestanden aan te passen zonder ze eerst te moeten downloaden, en vervolgens handmatig te moeten uploaden?
De pagina blijft bij mij ook wel in beeld, maar hij moet hem wel opnieuw inladen. Dus het beeld wordt eerst donkerder, en waarna hij hem helemaal heeft ingeladen kan ik pas verder.Jiriki schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:22:
[...]
Wanneer ik vanaf de Tweakers frontpage een artikel op en terug swipe, schuift de eerste pagina zo weer in beeld, behoorlijk soepel.
Twee terug gaat ook, je ziet de pagina wel even herladen onderin, maar hij is dan de hele tijd wel gewoon in beeld.
Zover ik weet is dit niet mogelijk. Wat je eventueel wel kan doen is hier gebruik van te maken. De belangrijkste mappen laten syncen tussen skydrive en dropbox, dus je dropbox is altijd up to date. In Windows 8.1 kan je dan volledig offline werken. Je kan tevens toch nooit volledig 130 GB offline opslaan.Bioflap schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:55:
[...]
Ik wil dat dus met Dropbox omdat ik daar 130GB heb. Allemaal gratis overigens![]()
Weet je ook of het mogelijk is om met 3th party apps ook bestanden aan te passen zonder ze eerst te moeten downloaden, en vervolgens handmatig te moeten uploaden?
Nadeel is wel, het is niet gratis.
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 23-08-2013 13:05 ]
Ik gebruik ook maar 4% van de totale ruimte. Het zou geweldig zijn om bijvoorbeeld alleen de mappen de syncen die je veel gebruikt voor school. Ik ga die website ff bekijken!vali schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:00:
[...]
Zover ik weet is dit niet mogelijk. Wat je eventueel wel kan doen is hier gebruik van te maken. De belangrijkste mappen laten syncen tussen skydrive en dropbox, dus je dropbox is altijd up to date. In Windows 8.1 kan je dan volledig offline werken. Je kan tevens toch nooit volledig 130 GB offline opslaan.
tnx!
EDIT:
Het programma is nu bezig om alles klaar te zetten. Wel duur zeg, 9 euro per maand voor zoiets. Gelukkig kan ik eerst ff een trial proberen
[ Voor 9% gewijzigd door Bioflap op 23-08-2013 13:15 ]
Ik vind dit ook heel erg dom van Dropbox. Ditzelfde probleem speelt ook bij Android en iOS...Bioflap schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:55:
[...]
Ik wil dat dus met Dropbox omdat ik daar 130GB heb. Allemaal gratis overigens![]()
Het is begrijpelijk dat ze een beetje huiverig zijn met het altijd syncen van files i.c.m. databundels van telefoons, immers gaan mensen dan opeens klagen dat ze 5Gb hebben gesynct, echter vind ik wel dat je op een eenvoudige manier (wanneer je wifi hebt sowieso) moet kunnen force syncen.
Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.