Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:54:
[...]

Bedankt, maar daar staat :

Omdat Google de manier wijzigt waarop EAS wordt ondersteund, kan uw Google-agenda helaas niet worden gesynchroniseerd met de Agenda-app.

Dus . . . . . . . . . ??
Zie daar, het antwoord op je vraag...

Waarschijnlijk niet waar je naar op zoek was, kijk anders even op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1970464 (punt 40)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:59:
[...]

Zie daar, het antwoord op je vraag...

Waarschijnlijk niet waar je naar op zoek was, kijk anders even op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1970464 (punt 40)
Bedankt voor je reactie, maar volgens mij is het je niet duidelijk.

Sinds 30-01-2013 is het synchroniseren van Google agenda met Windows RT Agenda niet meer mogelijk door de "ruzie" tussen Google en Microsoft.

Ik zoek dus nu een soort workaround.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:15:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar volgens mij is het je niet duidelijk.

Sinds 30-01-2013 is het synchroniseren van Google agenda met Windows RT Agenda niet meer mogelijk door de "ruzie" tussen Google en Microsoft.

Ik zoek dus nu een soort workaround.
Het is me compleet duidelijk (denk ik :P), het antwoord wat jij kreeg was niet wat je horen wilde.

De workaround die je zoekt is te vinden onder bovengenoemde link. Let er wel op dat je google agenda alleen gelezen kan worden via de Mail Agenda-App in WinRT, bewerken is niet mogelijk. Succes!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 22:34
Big-Foot schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:24:
Er is mij zojuist iets opgevallen. Wat of door Microsoft is aangepakt sinds de laatste update of Google, al lijkt Google mij nou juist niet de partij die is voor Microsoft gebruikers wil fixen.

De bediening' s knoppen onder youtube filmpjes zijn vergroot. En de time line blijft ook bij full screen aanwezig zij het minimaal. Mooie verbetering.

Al met al voelt de RT een stuk soepelere aan sinds de laatste update. De RT voelt ook zoveel bruikbaarder aan als de collega's met Android tablets of Ipad's. En aan apps ook geen tekort gemerkt. Al mis is soms wat hele specifieke applicaties . Maar goed die zijn of Windows native of slappe aftreksels van originele Windows applicaties naar IPad geconverteerd. Maar dat zal zeker nog beter worden. Al met al een tevreden Windows RT gebruiker.
Ik heb nog steeds verschrikkelijke kleine knoppen bij Youtube. :(

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:06
Hebben jullie ook dat het scrollen op de touchcover niet weer andersom gaat sinds de laatste update? Het aanpassen van de regkey lost het niet meer op en ik kan in de settings hier ook nog geen instelling voor vinden.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:30
RuntimeError schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:38:
Hebben jullie ook dat het scrollen op de touchcover niet weer andersom gaat sinds de laatste update? Het aanpassen van de regkey lost het niet meer op en ik kan in de settings hier ook nog geen instelling voor vinden.
Zet je store settings op US
Daar vind je een app genaamd; touchcover settings of iets in die trant. Daarmee kan je dat soort dingen aanpassen ;)

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:51

The_Scarabial

MTB for life!

Zojuist een sandisk ultra 64GB microsdxc kaartje geplaatst, voor de opslag van fotos en films. Vond de snelheid erg tegenvallen.

• mlowijs
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-03-2022
Het is niet de bedoeling dat je V&A aanbiedingen hier onder de aandacht gaat brengen

[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 17-03-2013 11:11 ]

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-11 14:38
The_Scarabial schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:03:
Zojuist een sandisk ultra 64GB microsdxc kaartje geplaatst, voor de opslag van fotos en films. Vond de snelheid erg tegenvallen.
Hoe bedoel je? met schrijven of met lezen?? ik gebruik een 64 GB microSD Card UHS-I PRO (R70 / W20) Samsung en ben er redelijk te spreken over.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Schrijven, lezen gaat redelijk, maar schrijven gem. 8MB/s vind ik maar matig

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
@Frankie20 & @The_Scarabial, kunnen jullie mij vertellen wat de interne 'schijf' lees en schrijf performance is? Vroeg mijzelf ook al af wat de beste sd-card zou zijn voor het apparaat...

[ Voor 0% gewijzigd door bodhisatva op 17-03-2013 10:28 . Reden: Het is niet Frank20 maar Frankie20 :-) ]

OU812?

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:06
Worsteneter schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:49:
[...]

Zet je store settings op US
Daar vind je een app genaamd; touchcover settings of iets in die trant. Daarmee kan je dat soort dingen aanpassen ;)
Tnx voor de tip. Ik heb mijn store op us staan, maar ik vind de app niet. Op google vond ik deze app: http://apps.microsoft.com...60-4084-8d9f-61d2e8f4830b . De store vindt deze app niet.

Edit: lijkt dus aan mij gelegen te hebben. Nu staat de app er wel bij. Scrollen gaat inmiddels weer normaal. Tnx!

[ Voor 10% gewijzigd door RuntimeError op 17-03-2013 13:25 ]

• Frankie20
bodhisatva schreef op zondag 17 maart 2013 @ 10:28:
@Frankie20 & @The_Scarabial, kunnen jullie mij vertellen wat de interne 'schijf' lees en schrijf performance is? Vroeg mijzelf ook al af wat de beste sd-card zou zijn voor het apparaat...
Dit is alleen nog schrijven.
Van Surface > SD gaat bij mij 12,9 mb/s
Van SD > Surface ook het zelfde.

lees snelheid kan ik niet zo 1.2.3 testen. maar bij het kopiëren van 8 GB kan ik rustig een 1080P film kijken die ook op de SD kaart staat

ik gebruik een Samsung 64GB MicroSD
The_Scarabial schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:41:
Schrijven, lezen gaat redelijk, maar schrijven gem. 8MB/s vind ik maar matig
maar dan praat je over interne schijf perfomance?

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ik zal het vanmiddag nog even beter testen.

Net getest met een file van 1,4GB.
Surface->microsd 8MB/s
microsd->surface 17MB/s

leesperformance is idd. wat lastiger te testen.

Ik heb een sandisk ultra 64GB.

[ Voor 38% gewijzigd door The_Scarabial op 17-03-2013 13:08 ]

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Net in het Vivotab Smart topic gelezen dat met track changes aan in Word, er een duidelijke vertraging optreedt. Nu ben ik wel eens benieuwd hoe dit op een RT tablet is. Of zit deze optie niet in de office RT versie? Iemand ervaring hiermee?

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-11 15:29
Yohsoog schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:55:
Net in het Vivotab Smart topic gelezen dat met track changes aan in Word, er een duidelijke vertraging optreedt. Nu ben ik wel eens benieuwd hoe dit op een RT tablet is. Of zit deze optie niet in de office RT versie? Iemand ervaring hiermee?
Ik en mijn vriendin kijken regelmatig werk van elkaar of andere na via de track changes functie in word. Wij hebben hierin nog nooit een vertraging opgemerkt.

Wel ervaar ik momenteel een ander probleem met mijn Surface. De windowsknop onderaan het apparaat waarmee je de Surface kan activeren reageert bij mij heel vaak niet. Je voelt de Surface dan wel trillen maar het startscherm verschijnt niet. De oplossing is dan om startknop rechtsboven in te drukken. Als eenmaal de Surface geactiveerd is kan ik de knop wel gebruiken om het overzichtsmenu op te roepen. Daarbij hapert die nooit, het kan daarom niet aan de knop zelf liggen maar het moet iets softwarematigs zijn. Heeft iemand soortgelijke problemen - gehad - en hier misschien ook een oplossing voor gevonden?

[ Voor 37% gewijzigd door baio op 17-03-2013 21:46 ]

• Frankie20
baio schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:38:
[...]

Ik en mijn vriendin kijken regelmatig werk van elkaar of andere na via de track changes functie in word. Wij hebben hierin nog nooit een vertraging opgemerkt.

Wel ervaar ik momenteel een ander probleem met mijn Surface. De windowsknop onderaan het apparaat waarmee je de Surface kan activeren reageert bij mij heel vaak niet. Je voelt de Surface dan wel trillen maar het startscherm verschijnt niet. De oplossing is dan om startknop rechtsboven in te drukken. Als eenmaal de Surface geactiveerd is kan ik de knop wel gebruiken om het overzichtsmenu op te roepen. Daarbij hapert die nooit, het kan daarom niet aan de knop zelf liggen maar het moet iets softwarematigs zijn. Heeft iemand soortgelijke problemen - gehad - en hier misschien ook een oplossing voor gevonden?
nu je er over begint heb ik dit probleem ook. als ik op Windows logo druk trilt die wel maar gebeurt er niks

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:35
Frankie20 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 07:37:
[...]

nu je er over begint heb ik dit probleem ook. als ik op Windows logo druk trilt die wel maar gebeurt er niks
Same here....

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 19:48
+1

Verder heeft mijn Surface moeite met 1080p (mkv) films afspelen met PressPlay Video. Is er een beter (gratis) alternatief?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Swerfer schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:49:
+1

Verder heeft mijn Surface moeite met 1080p (mkv) films afspelen met PressPlay Video. Is er een beter (gratis) alternatief?
Is al genoeg in de forum geposted dan mobile HD beste media player is die er te vinden is op de store.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:10

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

vali schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:01:
[...]

Is al genoeg in de forum geposted dan mobile HD beste media player is die er te vinden is op de store.
Klopt op zich wel, al heeft ie toch soms wel problemen met bepaalde MKVs.
De laatste 2 eps van Top Gear waren niet vooruit te spoelen en toen ik m pauzeerde 'klapte' hij er helemaal uit. De 1080p rip van de Formule 1 race van afgelopen weekend (wilde m graag terug zien) doet het helemaal niet, Mobile HD gaat dan gewoon terug naar het startscherm. Ook krijg ik ingebakken Vobsub ondertitels (dus DVDrips waar Vobsub bestanden in zitten ipv SRT) niet afgespeeld. Volgens Mobile HD zitten er dan helemaal geen subs in. Neemt niet weg dat het de beste nog betaalbare Mediaplayer is. Kan echter nog altijd niet wachten op VLC :)

Beste werkt voor mij nog altijd het omzetten naar MP4 en afspelen in PressPlay. Je mist dan uiteraard wel eventuele subs....

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 18-03-2013 12:40 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• arendhorst
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10 10:00
Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook in het bezit van een Surface RT (32 GB) + touchcover. Nadat ik de Mycom medewerker ervan overtuigd had dat ik echt geen tientje per maand ging betalen voor een verzekering en ik het tasje vrolijk doch voorzichtig aan mijn fietsstuur hing, kon ik 5 minuten later blij als een kind beginnen met het uitpakken. De eerste indruk was een goeie, heerlijke look 'n feel heeft dit apparaat. Ik was onder de indruk van de scherpte en de kleuren van het scherm, en de touchcover en kickstand zijn een erg goede combi. Wel merk ik dat ik voor keukentafel-gebruik de hoek waaronder hij staat eigenlijk te steil vind. Misschien toch even aanwennen om de Surface wat verder bij me vandaan te schuiven. De Logitech desktopset met unify-receiver werd zonder vertraging herkent, ideaal voor het beoogde Office gebruik.

Kleine baalmomentjes zijn er ook al geweest; een vastloper binnen 2 uur en het gevoel van digibeet-zijn wanneer je in de Store niet eens de uitzending gemist app kan vinden. Vandaag even wat ingelezen op dit topic dus de regiosettings zal ik thuis even aanpassen, maar eigenlijk vind ik het vrij absurd dat er 'tweaks' nodig zijn voor toegang tot basisfunctionaliteit. Verder zal ik nog wat geduld moeten hebben voor apps die ik binnen Android al wel gebruikte zoals Spotify en KPN iTV. De spotify webplayer werkt wel, maar aangezien die op pauze gaat wanneer het scherm uitgaat is dat ook niet echt een vervanger. De webversie van KPN online tv is vanwege gebrek aan Silverlight helaas ook geen optie. Eigenlijk vind ik het wat genant dat ik voor sommige zaken moet teruggrijpen naar m'n Desire S (torrent-url delen met transmission-app zodat WD Mybooklive begint te downloaden), maar het is nogal een first-world-problem.

Om te browsen vind ik het een heerlijk apparaatje, op wat vreemde bugs na (zoals de al eerder genoemde full-screen functionaliteit van video's op tweakers). Vanavond ga ik de office functionaliteit even echt testen, ik ga de scriptie van m'n zwager 'nakijken'. Normaliter maak ik veel gebruik van ingevoegde opmerkingen en track-changes, ik ben erg benieuwd hoe Office RT zich wat dat betreft houdt.

• stp_4
  • Laatst online: 28-10 15:50
Ligt het aan mij of zijn er in de nl store echt maar 508 apps te vinden? Als ik mijn locatie wijzig naar ander land zijn het er wel iets meer, maar ik heb het idee dat er wat fout gaat hier.

[ Voor 12% gewijzigd door stp_4 op 18-03-2013 20:33 ]

stp - PSN ID: stp_4

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Frankie20 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 07:37:
[...]
Zelfde "probleem" ook hier aanwezig.

Weet er trouwens iemand hoe ik de startpagina van IE kan wijzigen? Heb in mijn ogen al overal gekeken maar vind nergens een setting om dit te wijzigen. :?

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-10 16:37

FoggyFreek

I'm a llama again!

stp_4 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:30:
Ligt het aan mij of zijn er in de nl store echt maar 508 apps te vinden? Als ik mijn locatie wijzig naar ander land zijn het er wel iets meer, maar ik heb het idee dat er wat fout gaat hier.
Store -> Instellingen -> Voorkeuren -> Makkelijker maken apps aanpassen op mijn taal .. UITZETTEN.

Done :)

[ Voor 6% gewijzigd door FoggyFreek op 18-03-2013 21:07 ]

-- Altijd blijven prutsen --

• stp_4
FoggyFreek schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:06:
[...]

Store -> Instellingen -> Voorkeuren -> Makkelijker maken apps aanpassen op mijn taal .. UITZETTEN.

Wtf.. Thanks 8)7

Verwijderd

Blacksnak schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:50:
[...]

Zelfde "probleem" ook hier aanwezig.

Weet er trouwens iemand hoe ik de startpagina van IE kan wijzigen? Heb in mijn ogen al overal gekeken maar vind nergens een setting om dit te wijzigen. :?
Dat kan je niet via de Modern UI maar via de klassieke desktop :)

• Worsteneter
RuntimeError schreef op zondag 17 maart 2013 @ 10:56:
[...]

Tnx voor de tip. Ik heb mijn store op us staan, maar ik vind de app niet. Op google vond ik deze app: http://apps.microsoft.com...60-4084-8d9f-61d2e8f4830b . De store vindt deze app niet.

Edit: lijkt dus aan mij gelegen te hebben. Nu staat de app er wel bij. Scrollen gaat inmiddels weer normaal. Tnx!
Dat was de app die ik bedoelde ;) graag gedaan :)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik kreeg vandaag een e-mail dat mijn Touch Cover onderweg was. Toen ik ingelogd was op het Surface Onlineservicecenterum viel mij iets op. Mijn Surface is ooit omgeruild (ik had hem al wel geregistreerd), maar ik heb die 'ingeleverde' Surface nooit verwijderd uit mijn Apparaten. Wat mij opviel was dat het apparaat waarvan het serienummer begint met 1710 garantie had tot 28 februari 2015, terwijl mijn huidige (en dus omgeruilde) exemplaar (serienummer begint met 0227) maar garantie heeft tot 31 maart 2014...totaal maar 1 jaar garantie dus.

Gelukkig gaat het hier om een foutje wist men mij bij Surface Support (wat een drama om die mensen aan de lijn te krijgen btw) te vertellen. De komende week wordt dit aangepast...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Fw8uyJ9GN3YyBhtCRPLLqIFl/full.png

Misschien hebben meer mensen hier last van? Er zit dus gewoon twee jaar garantie op de Surface...

• passie2009
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Hebben meer mensen hier dat de coating aan de zijkant al begint te slijten ?
Bij mij is het zilver van het magnesium duidelijk zichtbaar en wordt steeds erger.
(mogelijk heeft dit met mijn ring te maken)
Volgens de helpdesk heb ik hier garantie op, maar ik heb eigenlijk geen zin om het apparaat weg te sturen en dan te wachten op reparatie.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Krijg ik zojuist een nieuwe Touch Cover van Microsoft...is het niet een rode, maar een default zwarte...gelijk maar weer aan de telefoon met Microsoft.

Wat een drama trouwens...de support van Surface. Gisteren werd ik 4x doorverbonden....gelukkig bleef ik toen in 'Nederland'. Nu ben ik aan het bellen voor m'n cover en kom ik na 3x doorverbinden uit in bij Surface support in de VS. :+

[ Voor 44% gewijzigd door TheVMaster op 19-03-2013 15:38 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 14:27

Sebazzz

3dp

Bij mijn zwarte touch cover (die ik uit de VS heb geïmporteerd, dat wel), begint aan de vilten kant in de buurt van de connector de stof een beetje los te laten. Valt dit onder garantie, kan ik dit melden in Nederland en krijg ik dan een nieuwe?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• D-TECH
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de browser mij een beetje tegenvalt. Teruggaan duurt vaak lang, terwijl de pagina gewoon uit de cache geladen wordt. Hopelijk brengt de Blue-update hier vebetering in.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 18:45
Ik krijg het maar niet voor elkaar om bij What's New onder People de Facebook updates van mijn vrienden te krijgen. Ik voeg het account toe, hij zegt (vrij vertaald) "Komt voor elkaar, duurt een paar minuten", maar er komt niets, en het FB account komt er ook niet bij te staan. Ik heb de People/Mail/Calendar/Messaging combo al een keer gedeïnstalleer/geïnstalleerd, maar het mag niet baten. Suggesties?

Overigens ben ik het met D-TECH hierboven eens dat IE10 op de Surface beter kan. Hij is traag, en dat van dat teruggaan begrijp ik ook niet. Die swipe-back en -forward vind ik prachtig, maar af is ie nog niet.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:24
Als ik in de desktop op een media bestand ga staan kan ik kiezen om het op m'n Samsung tv via ALL share af te spelen.
In de Metro film app kun je ook kiezen om het af te spelen met...
Maat de Samsung tv kan ik niet niet kiezen.
Hetzelfde voor audio bestanden.
Dit zou een mooie optie zijn.

Iemand tips?

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
FoggyFreek schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:06:
[...]

Je kunt ook een extra taalpakket (bijvoorbeeld Engels) toevoegen via het configuratiescherm (zonder als 'standaard' te zetten), en dan het weer aanzetten dan krijg je alleen apps in jouw voorkeurstalen.

• D-TECH
De WiFi op de surface is soms echt om van te huilen. :( Ik heb best wel een populaire router (TP-LINK WR-1043) en de ingebouwde Wifi gaat altijd na ongeveer twintig minuten van 130 Mbps naar 11 (!). De wifi uit en aanzetten zorgt ervoor dat deze weer 130 wordt. Zie hieronder een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimage.org/wbwvrbl8h/netwerk1.png

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimage.org/lqd0fbewx/netwerk2.png

[ Voor 18% gewijzigd door D-TECH op 20-03-2013 11:15 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 14:27

Sebazzz

3dp

Geen problemen mee, ik heb ook een TP-Link 1034ND router. Die draait wel OpenWRT, ik weet niet of dat uitmaakt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Tomba

Tomba

D-TECH schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:11:
De WiFi op de surface is soms echt om van te huilen. Ik heb best wel een populaire router (TP-LINK WR-1043) en de ingebouwde Wifi gaat altijd na ongeveer twintig minuten van 130 Mbps naar 11 (!). De wifi uit en aanzetten zorgt ervoor dat deze weer 130 wordt. Zie hieronder een screenshot:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm, een vriend van me heeft ook die router en ik heb geen enkel probleem met connectie aldaar. Zal wel eens kijken of ie daar teruggezet wordt. Draai je wel een DD-WRT?

• D-TECH
Sebazzz schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:15:
Geen problemen mee, ik heb ook een TP-Link 1034ND router. Die draait wel OpenWRT, ik weet niet of dat uitmaakt.
Je merkt er opzich ook weinig van tijdens normaal gebruik. Pas als je bijvoorbeeld Youtube filmpjes gaat streamen naar je Xbox merk je dat dit erg moeizaam gaat. Doe voor de gein eens een http://speedtest.ziggo.nl/

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-11 17:21

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

D-TECH schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:11:
De WiFi op de surface is soms echt om van te huilen.
Ik ben ook niet echt kapot van de WiFi ontvangst in huis (tov mijn iPad1 en HP laptop), en ook dat er elke keer als ik de Surface wakker maak alleen "limited connection" is. Ik moet dan de WiFi resetten (via Airplane mode aan/uit) en dan heb ik weer verbinding met internet...
De wifi ontvangs vind ik juist enorm goed van de surface, kan zelfs meer wifi punten zien dan ieder andere apparaat dat ik bezit. Niet dat je nu denkt dat die slechte wifi ontvangers hebben, mijn bto laptop heeft zeker geen slechte wifi controller.

[ Voor 31% gewijzigd door vali op 20-03-2013 14:16 ]

• Tomba

Tomba

gauchov6 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:19:
[...]

Ik ben ook niet echt kapot van de WiFi ontvangst in huis (tov mijn iPad1 en HP laptop), en ook dat er elke keer als ik de Surface wakker maak alleen "limited connection" is. Ik moet dan de WiFi resetten (via Airplane mode aan/uit) en dan heb ik weer verbinding met internet...
Ik ervaar het net andersom. Mijn iPad2 had een stuk slechtere ontvangst en ook mijn HP (met Intel 6230) heeft er een stuk langer voor nodig om te verbinden. Ik heb een Asus RT-N66U overigens en verbind op de 5GHz band (de 2,4Ghz zit hier bomvol vandaar)

• Worsteneter
Zelfde; mijn surface heeft zeer goede wifi imo. t.o.v. Dell xps 15 (oude model nog, l502x) en lumia 920. Heerlijke wifi.

Wel problemen gehad eerst met eduroam op de uni, maar dat lag aan dat gare netwerk. Even wat instellingen veranderen en hij deed het weer ;)

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Is er geen ChatOn app van Samsung voor Windows RT? Ik heb het wel gezien op een Samsung RT tablet, maar kan het niet terugvinden in de store.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
http://apps.microsoft.com...95-4a39-ab4c-3241fbcc56a4

Is deze niet geschikt voor Windows RT dan?

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik vind em dus niet terug in de store.. heb van alles gedaan

• stp_4
Iemand toevallig een idee hoe je foto's van je contacten in je "personen" tile kan filteren? Je kan in je contacten bijvoorbeeld filteren op linkedin, live etc. Maar ondanks deze filter komen al je contacten toch nog tevoorschijn in je tile. Ik heb bijvoorbeeld veel linkedin contacten maar ik hoef niet steeds foto's in deze tile te zien van bijvoorbeeld mijn baas. Op de windows phone werkt dit wel zo. Hoop dat het op de surface ook op deze manier kan.

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-11 16:59
Een vraagke,
Ik heb al een tijdje een surface RT via duitsland.
Alleen nu zit er sinds vandaag een breuk in mijn scherm. :(
Iemand tips? om te laten repareren. Microsoft nederland stuurd me door naar duitsland, omdat dat zo de regels zijn. Nou kom ik daar niet uit de voeten.. duits spreek ik niet.. en zij en ik spreken gebrekkig engels (a). is het mogelijk om deze zelf te vervangen. ben wel wel technische. en er staat volgens mij ook wat filmpjes over volgorde. kan iemand mij helpen.

• Tomba

Tomba

kyddil schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:20:
Ik vind em dus niet terug in de store.. heb van alles gedaan
Heb je de link die rechtboven je staat ook al een keer aangeklikt?

[ Voor 30% gewijzigd door Tomba op 21-03-2013 15:35 ]

Verwijderd

Random-mute-bug bestaat nog steeds bij mij...
Ik merkte vandaag trouwens pas dat de touchcover uitschakelt als je 'm achterom klapt, handig!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Las dat meer mensen het hadden, maar is het hier ook zo?

Sinds de FW update van vorige week is het uit 'sleep' halen van m'n RT een stuk lastiger geworden. De windows knop reageert nauwelijk (voorheen ook slecht maar nu nog erger) en de powerknop pakt ook niet altijd even goed. Helemaal lastig is dat bij openen en sluiten van de touchcover het scherm niks doet.

Het scherm gaat niet aan bij openen maar ook niet uit bij sluiten. Heel maf. Het werkt verder allemaal prima, maar iets essentieels als aanzetten wat nu net even wat meer moeite lijkt te vergen is wel irritant te noemen.

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-11 22:55
Beanie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:54:

Sinds de FW update van vorige week is het uit 'sleep' halen van m'n RT een stuk lastiger geworden. De windows knop reageert nauwelijk (voorheen ook slecht maar nu nog erger) en de powerknop pakt ook niet altijd even goed. Helemaal lastig is dat bij openen en sluiten van de touchcover het scherm niks doet.

Het scherm gaat niet aan bij openen maar ook niet uit bij sluiten. Heel maf. Het werkt verder allemaal prima, maar iets essentieels als aanzetten wat nu net even wat meer moeite lijkt te vergen is wel irritant te noemen.
Powerknop reageert bij mij ook vrij matig, als ik op een knop op het toetsenbord druk ontgrendelt de Surface wel meteen.

• Ronvgs

Yep ik heb er ook last van hopelijk komt er snel een fix.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Dacht dat het al aan mijn Surface lag....maar heb het probleem ook....

XBL: MRE Inc

Persoonlijk ervaar ik die problemen niet met mijn surface.

• D-TECH
MRELynx schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:35:
[...]

Dacht dat het al aan mijn Surface lag....maar heb het probleem ook....
Hier ook.

Verwijderd

Ik ervaar GEEN problemen met aan of uit zetten via de cover. Na eerdere reacties is het blijkbaar geen algemeen euvel.
.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2013 10:45 ]

• symp
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 10:18
Heeft iemand hier al ervaring met het gebruik van de Surface in combinatie met dlna? Ik wil muziek dan wel video streamen vanaf de Surface naar andere apparaten. Ik krijg altijd 'you don't have any devices that can receive content from...' via de charmes bar. Dat terwijl ik meedere dlna-renderers heb draaien in mijn netwerk. (geen xbox btw)

Iemand wel succesvol met een bepaalde app/device combinatie?

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:58

Hier ook, ik moet vaak twee keer drukken voordat ik m'n Surface kan ontgrendelen.

[ Voor 63% gewijzigd door Wietsee. op 23-03-2013 12:06 ]

Web Enrichment

• hemdd
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 15:32
Wietsee. schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:05:
[...]

Hier ook, ik moet vaak twee keer drukken voordat ik m'n Surface kan ontgrendelen.
Sinds de laatste update heb ik het idee dat als je de aan/uitknop of de windows-toets langer indrukt, de Surface wel in één keer ontgrendelt.

• Tomba

Tomba

Voor de mensen die een US account hebben; hier kun je een Xbox Live Surface Avatar prop gratis halen :) (helaas heb ik een NL account maar goed)

Vwb de Vobsub ondertitels:
Tomba schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:39:
[...]

Klopt op zich wel, al heeft ie toch soms wel problemen met bepaalde MKVs.
[...]
Ook krijg ik ingebakken Vobsub ondertitels (dus DVDrips waar Vobsub bestanden in zitten ipv SRT) niet afgespeeld. Volgens Mobile HD zitten er dan helemaal geen subs in. Neemt niet weg dat het de beste nog betaalbare Mediaplayer is. Kan echter nog altijd niet wachten op VLC :)

[...]
heb ik inmiddels antwoord gehad:
Hi,

Sorry for the late response
At this time mobile.HD Media Player does not support VobSub. We will include this feature in one of our next updates. We will send you an email when this feature is available.

Have a nice day,

mobile.HD Media Player team

[ Voor 93% gewijzigd door Tomba op 24-03-2013 10:53 ]

Verwijderd

Iemand enig idee waarom je met Mobile.HD wel SRT (ondertiteling) files kan toevoegen op je surface maar zodra je gaat streamen naar de xbox is dit niet mogelijk? Doe ik iets fout of gaan ze daar nog een update voor uitbrengen?

• D-TECH
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:27:
Iemand enig idee waarom je met Mobile.HD wel SRT (ondertiteling) files kan toevoegen op je surface maar zodra je gaat streamen naar de xbox is dit niet mogelijk? Doe ik iets fout of gaan ze daar nog een update voor uitbrengen?
De xbox ondersteunt geen ondertiteling, zelfs niet als je de bestanden er via de usb-poort afspeelt.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Ik heb iets vreemds op m'n Surface. Alles is gewoon Nederlands, alleen de maanden (datum) staan in het engels. Op het home screen zie ik dus 24 March staan. Hoe kan dit?

Nog iets, hoe kan ik de "berichten" app uitzetten? Ik gebruik skype dus chat daar al, maar via berichten blijven er ook messenger berichten binnen komen. Lukt me niet om daar uit te loggen 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door YoshiBignose op 24-03-2013 23:46 ]

Facts don't care about your feelings

• Ronvgs
YoshiBignose schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:44:
Ik heb iets vreemds op m'n Surface. Alles is gewoon Nederlands, alleen de maanden (datum) staan in het engels. Op het home screen zie ik dus 24 March staan. Hoe kan dit?

Nog iets, hoe kan ik de "berichten" app uitzetten? Ik gebruik skype dus chat daar al, maar via berichten blijven er ook messenger berichten binnen komen. Lukt me niet om daar uit te loggen 8)7
Bij instellingen pc algemeen staat daar je tijdzone goed?

Verwijderd

D-TECH schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:13:
[...]

De xbox ondersteunt geen ondertiteling, zelfs niet als je de bestanden er via de usb-poort afspeelt.
Ik zou eerder Plex gebruiken :) Plex Media Server gaat de subtitle inbranden en streamen naar de Surface/Xbox :)

Je kan bij instellingen ->opties de chat functie uitzetten als je in de berichten app zit.

• YoshiBignose
Ronvgs schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:27:
[...]

Bij instellingen pc algemeen staat daar je tijdzone goed?
Ja m'n tijdzone staat gewoon op Amsterdam. Er boven staat: 17:51, 25 March 2013 8)7
vali schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:27:
[...]

Je kan bij instellingen ->opties de chat functie uitzetten als je in de berichten app zit.
Thnx :)

[ Voor 29% gewijzigd door YoshiBignose op 25-03-2013 17:50 ]

• Ronvgs
Goed nieuws morgenavond een flinke update voor de Surface rt oa de mail app.

• D-TECH
Updates zijn net geïnstalleerd. Alles werkt weer een stukje sneller.

• YoshiBignose
Is er nog ergens te vinden wat er geupdatet is?

Verwijderd

YoshiBignose schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:14:
Is er nog ergens te vinden wat er geupdatet is?
Voor zover ik weet voornamelijk de voorgeïnstalleerde apps van Mail, Agenda, en Personen. Meer hier.

Overigens schijnt de ondersteuning voor de agenda van Google nu wel helemaal verdwenen te zijn.

• D-TECH
De muziek app is ook geupdate en werkt gelukkig een stuk sneller.

• YoshiBignose
Kan ik met die mail app nou ook gewoon een email adres met pop3 eraan koppelen?

Wat ik trouwens raar vindt is dat flash in internet explorer 10 erg traag loopt. Bijvoorbeeld Candy Crush loopt schokkerig en totaal niet soepel, terwijl ik ondertussen wel soepel kan in en uitzoomen en van tab kan switchen, alleen het flash zelf loopt ruk. Dit hoort toch niet te kunnen? Waar ligt dit aan?

Verwijderd

Weet er iemand een app die laat zien wanneer er een app/spel tijdelijk gratis is of afgeprijsd. Zoiets als voor de iPad met de app van de dag , app?

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Zojuist heb ik mijn Surface eens opnieuw opgestart. Na het inloggen zat ik toch even raar te kijken. Er was iets anders, maar wat...? En toen zag ik het. Er staan nu vier rijen tegels boven elkaar in plaats van drie. Geen idee welke update hier verantwoordelijk voor is, maar het is een hele verbetering. Er was eerst nogal wat loze ruimte op het Startscherm en die wordt nu een stuk beter benut.

Update: WTF... Surface is even in standby geweest en nu zijn het er weer drie. Schiet mij maar lek... heel vaag dit.

[ Voor 13% gewijzigd door RobinFM op 26-03-2013 20:07 ]

• Swerfer
Er staat een registry-'hack' ergens eerder in dit forum wat er voor zorgt dat je definitief 4 rijen krijgt. Even terugbladeren en je komt hem vanzelf wel tegen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Swerfer schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:09:
Er staat een registry-'hack' ergens eerder in dit forum wat er voor zorgt dat je definitief 4 rijen krijgt. Even terugbladeren en je komt hem vanzelf wel tegen...
Ik was al even aan het zoeken en die had al gevonden. Maar het gekke is dat de Surface geheel uit zichzelf had besloten dat het vier rijen moesten worden.

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

RobinFM schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:11:
[...]

Ik was al even aan het zoeken en die had al gevonden. Maar het gekke is dat de Surface geheel uit zichzelf had besloten dat het vier rijen moesten worden.
Klopt dat had ik ook.
Gebeurd vaak als je de Surface opnieuw opstart met de cover dicht, dan als de Surface geheel is opgestart en inlogt dan krijg je soms 4 rijen tegels :P
Ik heb de hack al paar maanden in gebruik en werkt uit de kunst, is weinig werk en geeft je altijd 4 rijen tegels. :9

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ronvgs schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:57:
Goed nieuws morgenavond een flinke update voor de Surface rt oa de mail app.
goeie update, echt een aantal goede verbeteringen.

• tipex
  • Nu online
Vandaag de type cover gehaald en die werkt best goed moet ik zeggen, vind het erg prettig dat er echte knoppen op zitten. Het enigste wat me nog niet lukt is om met het toetsenbord apps af te sluiten. Ik heb uiteraard even ge-googled en het zou middels alt+fn+f4 (play/pause) moeten werken maar dat doet helemaal niets, apps blijven gewoon draaien. Zie ik iets over het hoofd of moet ik ergens nog wat instellen? Andere shortcuts heb ik geen problemen mee.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

• Tomba

Tomba

tipex schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:24:
Vandaag de type cover gehaald en die werkt best goed moet ik zeggen, vind het erg prettig dat er echte knoppen op zitten. Het enigste wat me nog niet lukt is om met het toetsenbord apps af te sluiten. Ik heb uiteraard even ge-googled en het zou middels alt+fn+f4 (play/pause) moeten werken maar dat doet helemaal niets, apps blijven gewoon draaien. Zie ik iets over het hoofd of moet ik ergens nog wat instellen? Andere shortcuts heb ik geen problemen mee.
Op mijn Typecover werkt ALT-fn+Play/pauze wel gewoon. (is gewoon de ouderwetse ALT-F4 die al bestaat sinds minimaal Windows 3.1 ;) )

• tipex
  • Nu online
Ik merk dat het wel werkt met de linker alt toets, niet met de rechter alt-toets, die had ik steeds geprobeerd want die zit lekker dicht naast fn, vreemd.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

• Janet010
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-07-2021
Heeft iemand al ervaring met deze screenprotector: http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php? Ik wil hem graag aanschaffen, maar vraag me af of het goed werkt.

Als je nergens voor staat, val je voor alles

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
Dat klopt, je kunt apart een taalpakket installeren en selecteren per gebruiker, waardoor je dus ook de systeemtaal apart kunt instellen (gebruikt voor onder andere het inlogscherm). Instellingen->PC-instellingen->Algemeen->Taalvoorkeuren->[Nederlands:opties]->Weergave taal instellen (of de engelse variant). Of via desktop (Configuratiescherm->Klok, taal en land/regio->Taal). Dat zou het moeten zijn dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door TrueChaoZ op 27-03-2013 20:43 ]

• YoshiBignose
Ja klopt ik had het al gevonden vreemd genoeg stond er Verenigd Koninkrijk ja...

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:58
Janet010 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:44:
Heeft iemand al ervaring met deze screenprotector: http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php? Ik wil hem graag aanschaffen, maar vraag me af of het goed werkt.
Producten van Zagg zijn meestal rommel (vol met orange peel).

Web Enrichment

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-11 22:55
http://www.xtremeguard.co...abpr-screen-protector.htm

Ik heb deze, zitten best redelijk

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
hemdd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:14:
[...]

Sinds de laatste update heb ik het idee dat als je de aan/uitknop of de windows-toets langer indrukt, de Surface wel in één keer ontgrendelt.
Ik heb bij mij ook het gevoel dat iets langer inhouden plus een swipe bewegen van beneden naar boven het euvel verhelpt.

Voor mijn gevoel is het random mute juist erger geworden na de laatste update. Na een van de vorige updates kwam het juist minder vaak voor, maar nu is het weer terug :|

Verwijderd

heeft er iemand ervaring met externe hdd aan je surface? ik namelijk eentje aanschaffen en ik vroeg me af of zo apparaat nog wat van je accu overlaat.

• Swerfer
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:54:
heeft er iemand ervaring met externe hdd aan je surface? ik namelijk eentje aanschaffen en ik vroeg me af of zo apparaat nog wat van je accu overlaat.
Neem in ieder geval een ssd in plaats van een hdd, als die laatste al bestaat zonder externe voeding. Je zou ook een externe hdd kunnen nemen wel met een externe voeding, maar dat maakt hem minder portable.

Is een 64gig geheugenkaartje niet voldoende? Of een 128gig? (Wel een stukje duurder, vooral de laatste)

• YoshiBignose
Wat lul je, natuurlijk bestaat er een externe hd zonder voeding... Ik heb m'n externe hd weleens aan m'n surface, werkt prima. Qua batterij weet ik niet maar hoef niet die extra usb te gebruiken.

Een 128gb micro sd bestaat niet. 64gb kan een oplossing zijn, werkt iig het handigste.

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
YoshiBignose schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 00:44:
Wat lul je, natuurlijk bestaat er een externe hd zonder voeding... Ik heb m'n externe hd weleens aan m'n surface, werkt prima. Qua batterij weet ik niet maar hoef niet die extra usb te gebruiken.

Een 128gb micro sd bestaat niet. 64gb kan een oplossing zijn, werkt iig het handigste.
Beetje op je taal letten he! Zo praat je niet tegen elkaar. Zouden je ouders je toch geleerd moeten hebben.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• Swerfer
128gig MicroSD: https://www.google.nl/sea...0CFMQsAQ&biw=1333&bih=947

Ik moet zeggen, het is wel vaak unbranded Chinees spul...

[ Voor 16% gewijzigd door Swerfer op 29-03-2013 09:06 ]

• jor1972
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 07:47
Weet iemand of ik mijn paypal account kan koppelen om aankopen te doen in de store?

• Swerfer
jor1972 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 07:32:
Weet iemand of ik mijn paypal account kan koppelen om aankopen te doen in de store?
Als je naar je Microsoft account gaat via de website, daar bij instellingen naar Facturering gaat, dan heb je een tabblad betalingsopties waar je kan aangeven hoe je wilt betalen. PayPal is één van de mogelijkheden.

[ Voor 1% gewijzigd door Swerfer op 30-03-2013 08:21 . Reden: Aangegeven dat je via de website moet gaan ]

• jor1972
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 07:47
Ok, bedankt! Het valt me wel op dat ik in de store niet alle games zie volgens mij. Angry birds en zo is toch ook al uit maar die staan niet in het lijstje, ik heb totaal ook maar 75 games, klopt dat?

• Swerfer
jor1972 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:19:
Ok, bedankt! Het valt me wel op dat ik in de store niet alle games zie volgens mij. Angry birds en zo is toch ook al uit maar die staan niet in het lijstje, ik heb totaal ook maar 75 games, klopt dat?
Vanuit de store moet je in de Charmsbar (die blauwe balk die rechts tevoorschijn komt) bij instellingen 'Makkelijker maken om apps te vinden in mijn voorkeurstalen' uitschakelen.

Stomme ze van Microsoft om die standaard aan te zetten...

• D-TECH
Swerfer schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:23:
[...]

Vanuit de store moet je in de Charmsbar (die blauwe balk die rechts tevoorschijn komt) bij instellingen 'Makkelijker maken om apps te vinden in mijn voorkeurstalen' uitschakelen.

Stomme ze van Microsoft om die standaard aan te zetten...
Inderdaad, dit wekt erg veel verwarring. Van mij mogen ze de verantwoordelijke ontslaan, hij heeft duidelijk niet begrepen dat Nederlanders ook engels kunnen.
Pagina: 1 ... 30 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.