• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-11 15:46

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Is die 32GB wel genoeg? Vandaag bij Dixons was er nog maar iets van 4~5 GB vrij op de surface waar ik even mee gespeeld heb.
Tomba schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:20:
Das waar, maar wel 2x zo duur en 2x zo korte bedrijfstijd + dikker dus no go voor me :)
Lol, das eigenlijk wel gewoon de reden om voor de RT te gaan. :)

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-11 22:55
Coenen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:41:
Is die 32GB wel genoeg? Vandaag bij Dixons was er nog maar iets van 4~5 GB vrij op de surface waar ik even mee gespeeld heb.

[...]

Lol, das eigenlijk wel gewoon de reden om voor de RT te gaan. :)
32GB is voor mij meer dan genoeg, SD kaart voor films en apps op intern geheugen. Ik heb nu nog zo'n 10GB over.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe ik binnen Internet Explorer de websites onder "Frequent" kan verbergen zodat alleen de websites onder "Favourites" weergegeven worden :?.
Nu moet ik eerst steeds naar rechts scrollen voor m'n favourites en dat is best irritant.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:27
Genghis Khan schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:19:
Weet iemand hoe ik binnen Internet Explorer de websites onder "Frequent" kan verbergen zodat alleen de websites onder "Favourites" weergegeven worden :?.
Nu moet ik eerst steeds naar rechts scrollen voor m'n favourites en dat is best irritant.
Volgens mij kan dat niet. Je kan als workaround ook je faves op je start screen zetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

region inmiddels aangepast, kom ik er achter dat Google zit te zeuren met het syncen van calendar :(

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:32

Grvy

Bot

Ik heb sinds vandaag de 64gb versie van de surface; met typecover; maar ik mis alleen nog een cover voor de achterkant van de pad; en eigenlijk een beschermfolie voor de voorkant..

Googlen levert echt bar weinig op. iemand tips? suggesties?

Dit is een account.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:38

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:41:
region inmiddels aangepast, kom ik er achter dat Google zit te zeuren met het syncen van calendar :(
Ik had ook allemaal gekloot om Google werkend te krijgen, ben dus zelf maar volledig overgestapt op MS (had toch ook al een Windows Phone dus op zich geen onlogische keuze) Synchroniseren gaat ook prompt een stuk sneller...
Gaat super easy en automatisch met TrueSwitch: https://secure5.trueswitch.com/hotmail/

[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 06-03-2013 08:10 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 10:30
Grvy schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:00:
Ik heb sinds vandaag de 64gb versie van de surface; met typecover; maar ik mis alleen nog een cover voor de achterkant van de pad; en eigenlijk een beschermfolie voor de voorkant..

Ik heb wel eens een invisible shield op mijn ipod gehad, perfecte bescherming. Is ook beschikbaar voor de Surface RT:

Invisible Shield

Edit: Schijnbaar is er ook een nederlandse website voor, link aangepast

[ Voor 12% gewijzigd door Klassenoudste op 06-03-2013 11:38 ]

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:43
@Coenen

Bij de Dixons hebben ze er demo software op geinstalleerd, vandaar de beperkte ruimte.
Na de normale installatie bij mij, was er nog 15gb vrije ruimte over.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:32

Grvy

Bot

Klassenoudste schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:28:
[...]

Ik heb wel eens een invisible shield op mijn ipod gehad, perfecte bescherming. Is ook beschikbaar voor de Surface RT:

Invisible Shield

Edit: Schijnbaar is er ook een nederlandse website voor, link aangepast
Er staat Full Body; maar folie gaat toch altijd alleen om de voorkant?

Dit is een account.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-11 19:29
Typ dot op mijn nieuwe Microsoft surface rt 32GB met azerty touchcover. Machientje werkt goed.

Kan je zelf nog flashsites toevoegen of gaat dat niet meer? Dacht zoiets gelezen te hebben.
Zou wel handig zijn. Dit liefst voor de metro interface, maar de gewone internet Explorer mag ook.
Is enige jammer keuze van Microsoft, maar dat wist ik op voorhand :)

• RadiusK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
Ja hoor je kunt gewoon eigen websites toevoegen aan de Flash Whitelist, werkt uitstekend :)

Hier had ik de how-to vandaan: http://www.mytechguide.or...-rt-internet-explorer-10/

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:46

Waarom zou je dat willen? Ik heb mijn surface lange tijd onbeschermd vervoerd, nu gebruik ik wel een hoesje maar er komen absoluut geen krassen op. En al helemaal niet op het scherm. Als je hem laat vallen helpt zo'n covertje ook niet ;) En als je hem gebruikt krast die ook niet.

In feite kun je dus prima af met een sleeve mocht je hem veel vervoeren ;)

• triesvan

Ik ga deze bestellen:

http://www.xtremeguard.co...abpc-screen-protector.htm

• Engineer Stewie
Ja, had het gevonden. Is gemakkelijk en werkt voortreffelijk.
Ziet er toch veelbelovend uit :D.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

TheInsider schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:04:
@Coenen

Bij de Dixons hebben ze er demo software op geinstalleerd, vandaar de beperkte ruimte.
Na de normale installatie bij mij, was er nog 15gb vrije ruimte over.
Ah, dat verklaart een hoop. :)

• Engineer Stewie
Hmm, ik heb flash sites die werken in de internet explorer via het gewone bureaublad, maar deze werken niet in de metro ui.

Heb ook kleine beschadigingen rond het scherm gevonden (de alu bezel), maar zal het er maar bij laten zeker :). Dan zijn de eerste krasjes die ik er zelf opmaak niet zo erg :D.

• Worsteneter
Engineer Stewie schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:02:
Hmm, ik heb flash sites die werken in de internet explorer via het gewone bureaublad, maar deze werken niet in de metro ui.

Heb ook kleine beschadigingen rond het scherm gevonden (de alu bezel), maar zal het er maar bij laten zeker :). Dan zijn de eerste krasjes die ik er zelf opmaak niet zo erg :D.
Magnesium! en het zou niet horen te krassen (dat zijn gewoon beschadigingen uit de fabriek?)

• Engineer Stewie
Worsteneter schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:00:
[...]

Magnesium! en het zou niet horen te krassen (dat zijn gewoon beschadigingen uit de fabriek?)
Klopt, deze heb ik zeker niet zelf veroorzaakt.
Zijn wel maar heel kleine beschadigingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 06-03-2013 23:13 ]

Goed nieuws, komt een update uit voor de mail, muziek en paar andere apps. Hopelijk deze maand nog!
http://mobilitydigest.com...sic-and-games-this-month/

*link invoegen op een woord kan nog steeds niet op een smartphone...

Verwijderd

Heeft iemand al gewerkt met extern bureaublad? Via die weg wil ik wanneer in nood, x86 programma's gebruiken.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Verwijderd

Net heel even via lokaal netwerk. Dat werkt, maar ideaal is het niet direct.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 14:27

Sebazzz

3dp

Ik vind het behoorlijk prettig, het is natuurlijk niet zo snel als dat je een computer direct gebruikt maar het werkt best aardig. Ik heb Windows 8 op mijn laptop en ik heb het idee dat touch op het Surface scherm ook echt als touch via RDP wordt doorgegeven, want ik heb gewoon de volledige mogelijkheid tot multi-touch en andere gestures.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-11 14:38
Weet niet of het hier al besproken is maar ik gebruik het tooltje RemoteAppTool. met dit programmatje kan je applicaties streamen naar je tablet. https://sites.google.com/site/kimknight/remoteapptool.

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-11 16:16
Frankie20 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:37:
Weet niet of het hier al besproken is maar ik gebruik het tooltje RemoteAppTool. met dit programmatje kan je applicaties streamen naar je tablet. https://sites.google.com/site/kimknight/remoteapptool.
En werkt dit ook goed?

• Frankie20
ja ik vind heel fijn werken. Ik draai hyper v en daar in heb ik een virtual pctje aangemaakt waar die programma's op draaien. ik draai er Spotnet, Outlook, Hyper V verbindingen, FTP programmatje en ik probeer Teamspeak aan de gang te krijgen. Ik heb geprobeerd om Age Of Empires aan de gang te krijgen maar dat werkt niet.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Erg interessant. De site gemarkeerd als bookmark. Hoe heb je spotnet aan de gang gekregen ?

Momenteel doe ik het zo om van spotnet gebruik te maken ?

Op mn Surface zet ik mn w7 pc op zolder aan waar spotnet opdraait dmv een wake on lan. Daarna neem ik via een rdp sessie de w7 pc over (werkt overigens prima) en werk ik gewoon op mn w7 pc. Moet de zooi namelijk ook wel weer uit pakken en naar mn nas zetten.

XBL: MRE Inc

• Frankie20
MRELynx schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:00:
[...]

Erg interessant. De site gemarkeerd als bookmark. Hoe heb je spotnet aan de gang gekregen ?

Momenteel doe ik het zo om van spotnet gebruik te maken ?

Op mn Surface zet ik mn w7 pc op zolder aan waar spotnet opdraait dmv een wake on lan. Daarna neem ik via een rdp sessie de w7 pc over (werkt overigens prima) en werk ik gewoon op mn w7 pc. Moet de zooi namelijk ook wel weer uit pakken en naar mn nas zetten.
Ik heb Spotnet op Windows 7 geïnstalleerd. Met Remoteapp maak je een RDP file aan. in die file staat de verwijzing naar Spotnet. Op het bureaublad heb ik die RDP file staan en daar dubbel klik ik op en komt Spotnet tevoorschijn.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Geweldige tip Frankie20. Heb nu Spotnet, Newsleecher en Windows Explorer als remote app ingesteld en het werkt eigenlijk boven verwachting uitermate goed.

Deze tip mag van mij in de startpost.

• Frankie20
MRELynx schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:13:
Geweldige tip Frankie20. Heb nu Spotnet, Newsleecher en Windows Explorer als remote app ingesteld en het werkt eigenlijk boven verwachting uitermate goed.

Deze tip mag van mij in de startpost.
mooi om te horen!! succes ermee

• Klassenoudste
Grvy schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:49:
[...]

Er staat Full Body; maar folie gaat toch altijd alleen om de voorkant?
Volgens mij kan je zowel full body als alleen scherm bestellen.

• Engineer Stewie
Ben mijn tablet dan toch maar gaan omwisselen omdat er een kras op stond. Was geen probleem en ben een nieuwe mogen gaan halen. Seffes opendoen en checken :).

Gisteren avond had de tablet nog 45% batterij en deze namiddag was die helemaal plat. Moet je de surface helemaal afzetten? Mijn ipad gaat dagen mee (nog steeds) als ik hem niet aanraak...

Surface RT is in uitstekende staat :D.

[ Voor 5% gewijzigd door Engineer Stewie op 07-03-2013 19:28 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 19:48
Engineer Stewie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:49:
Gisteren avond had de tablet nog 45% batterij en deze namiddag was die helemaal plat. Moet je de surface helemaal afzetten? Mijn ipad gaat dagen mee (nog steeds) als ik hem niet aanraak...
Ik heb de mijne gisteravond ongeveer 19.00 van de lader afgehaald en redelijk gebruikt en vandaag ook een uurtje gebruikt, en zit nu op 63%

Ik zet hem niet uit, hij gaat vanzelf in standby of zo. Met de 'Startschermknop' of een veeg over het touchpad gaat hij weer aan...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Engineer Stewie
zal mss toch skype geweest zijn ofzo. Straks apps maar sluiten :D.

Nog een klein vraagje. Iemand een idee waarom apps geprijsd staan in pond ipv euro? Regio staat op België in de instellingen.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Engineer Stewie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:37:
zal mss toch skype geweest zijn ofzo. Straks apps maar sluiten :D.

Nog een klein vraagje. Iemand een idee waarom apps geprijsd staan in pond ipv euro? Regio staat op België in de instellingen.
Dit had ik ook, zeker omdat ik eerst de taal op Engels had gezet. Maar het Windows-credo "herstarten" blijft hier staan. Nu is bij mij ook alles in euro en krijg in ook nieuws dat relevant is voor Nederland (in mijn geval dan) in plaats van Engeland enzo.

• Engineer Stewie
Nieuws dat ik kreeg kwam volgens mij van nu.nl.
Heb gisteren avond de tablet helemaal uitgeschakeld, mss dat het straks wel goed staat na de herstart.

Heb gisteren nog wat getest en wordt steeds blijer van het toestel.
Eerst alle updates maar eens geïnstalleerd en daarna wat filmpjes gekopiëerd naar mijn SD kaart (32GB SDHC class 10 van Sandisk).
Ondanks de 'lage' resolutie geeft de surface RT uitstekend beeld van een 720p MP4 bestand. Avi en WMV werken ook, mkv jammer genoeg niet (al weet ik neit wat erin zat) Foto's zijn goed te bekijken, skype werkt voortreffelijk en ik versta de andere persoon zeer goed (andersom ook).
Surfen op internet werkt zoals het hoort (wel wat sites in de whitelist toegevoegd), veel meer als dat doe ik er niet mee.

Dat was ook zowat het gebruik van mijn ipad. Vooral surfen vanuit de zetel omdat er nooit niets interessants op tv is :p.

Verwijderd

MKV wordt wel ondersteund door Pressplay, daarnaast geeft deze ook ondertitels weer.

http://apps.microsoft.com...6a-406f-994b-fefc4caa91dc
Engineer Stewie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:00:
Nieuws dat ik kreeg kwam volgens mij van nu.nl.
Heb gisteren avond de tablet helemaal uitgeschakeld, mss dat het straks wel goed staat na de herstart.

Heb gisteren nog wat getest en wordt steeds blijer van het toestel.
Eerst alle updates maar eens geïnstalleerd en daarna wat filmpjes gekopiëerd naar mijn SD kaart (32GB SDHC class 10 van Sandisk).
Ondanks de 'lage' resolutie geeft de surface RT uitstekend beeld van een 720p MP4 bestand. Avi en WMV werken ook, mkv jammer genoeg niet (al weet ik neit wat erin zat) Foto's zijn goed te bekijken, skype werkt voortreffelijk en ik versta de andere persoon zeer goed (andersom ook).
Surfen op internet werkt zoals het hoort (wel wat sites in de whitelist toegevoegd), veel meer als dat doe ik er niet mee.

Dat was ook zowat het gebruik van mijn ipad. Vooral surfen vanuit de zetel omdat er nooit niets interessants op tv is :p.

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:30:
MKV wordt wel ondersteund door Pressplay, daarnaast geeft deze ook ondertitels weer.

http://apps.microsoft.com...6a-406f-994b-fefc4caa91dc

[...]
Ik zal het straks eens testen :). Al vroeg mijn vriendin gisteren al wanneer ik de surface een keer zou wegleggen :p
Engineer Stewie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:57:
[...]

Ik zal het straks eens testen :). Al vroeg mijn vriendin gisteren al wanneer ik de surface een keer zou wegleggen :p
Herkenbaar :P

• Klassenoudste
Weet niet of het hier al besproken is maar ik gebruik het tooltje RemoteAppTool.
Ik heb het zojuist getest met spotify, werkt perfect.

Even buiten het feit dat het waarschijnlijk nuttiger is om met remote desktop spotify aan te sturen zodat het geluid gewoon vanaf een pc naar een versterker gaat.

Weet iemand een work around zodat de surface gewoon muziek blijft afspelen als het scherm uitgaat? Nu stopt na een aantal seconden de muziek.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:18
Swerfer schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:29:
[...]

Ik heb de mijne gisteravond ongeveer 19.00 van de lader afgehaald en redelijk gebruikt en vandaag ook een uurtje gebruikt, en zit nu op 63%
Even een domme vraag maar waar zie ik het percentage?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
Ik heb zelf geen Surface/Windows 8, maar zie je dat niet in het lockscherm?

The devil is in the details.

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
Ik zie het iig in de desktop mode als ik met mijn muis over het batterijtje ga.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Engineer Stewie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:57:
[...]

Haha, mijn eerste Surface had echt een miniscuul krasje. Ik kan daar niet tegen dus een nieuwe gekocht en de oude aan mn vriendin gegeven. Nu zitten we samen 's ochtends bij het ontbijt gezellig te Surface-en :)

• Ronvgs
Ik heb in Windows 7 met de tool een rdp aangemaakt en deze op de desktop van de surface gezet
Bij het runnen ervan krijg ik de file Explorer.

redirectclipboard:i:1
redirectposdevices:i:0
redirectprinters:i:1
redirectcomports:i:1
redirectsmartcards:i:1
devicestoredirect:s:*
drivestoredirect:s:*
redirectdrives:i:1
session bpp:i:32
prompt for credentials on client:i:1
span monitors:i:1
use multimon:i:1
remoteapplicationmode:i:1
server port:i:3389
allow font smoothing:i:1
promptcredentialonce:i:0
authentication level:i:2
full address:s:Ron-PC
remoteapplicationprogram:s:||Spotnet
remoteapplicationname:s:Application Title
remoteapplicationcmdline:s:
alternate full address:s:Ron-PC
disableremoteappcapscheck:i:1
alternate shell:s:rdpinit.exe
screen mode id:i:2
winposstr:s:0,3,0,0,800,600
compression:i:1
keyboardhook:i:2
audiocapturemode:i:0
videoplaybackmode:i:1
connection type:i:2
disable wallpaper:i:1
allow desktop composition:i:1
disable full window drag:i:1
disable menu anims:i:1
disable themes:i:0
disable cursor setting:i:0
bitmapcachepersistenable:i:1
audiomode:i:0
redirectdirectx:i:1
autoreconnection enabled:i:1
prompt for credentials:i:0
negotiate security layer:i:1
remoteapplicationicon:s:
shell working directory:s:
gatewayhostname:s:
gatewayusagemethod:i:4
gatewaycredentialssource:i:4
gatewayprofileusagemethod:i:0
use redirection server name:i:0
networkautodetect:i:1
bandwidthautodetect:i:1
displayconnectionbar:i:1
enableworkspacereconnect:i:0
rdgiskdcproxy:i:0
kdcproxyname:s:

Zit er ergens een fout in?
remote desktop staat aan..
Windows 7 Ultimate

• hemdd
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 15:32
Mijn zoon heeft net een Surface RT 64GB gekocht voor me en is nu onderweg naar huis. Moet ik de Surface opladen voor eerste gebruik? Bedankt alvast.

• Ronvgs
hemdd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:14:
Mijn zoon heeft net een Surface RT 64GB gekocht voor me en is nu onderweg naar huis. Moet ik de Surface opladen voor eerste gebruik? Bedankt alvast.
Bij mij zat er gelijk voldoende in.
veel plezier met de surface ;)

• Frankie20
RonXP schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:32:
[...]

Ik heb in Windows 7 met de tool een rdp aangemaakt en deze op de desktop van de surface gezet
Bij het runnen ervan krijg ik de file Explorer.

redirectclipboard:i:1
redirectposdevices:i:0
redirectprinters:i:1
redirectcomports:i:1
redirectsmartcards:i:1
devicestoredirect:s:*
drivestoredirect:s:*
redirectdrives:i:1
session bpp:i:32
prompt for credentials on client:i:1
span monitors:i:1
use multimon:i:1
remoteapplicationmode:i:1
server port:i:3389
allow font smoothing:i:1
promptcredentialonce:i:0
authentication level:i:2
full address:s:Ron-PC
remoteapplicationprogram:s:||Spotnet
remoteapplicationname:s:Application Title
remoteapplicationcmdline:s:
alternate full address:s:Ron-PC
disableremoteappcapscheck:i:1
alternate shell:s:rdpinit.exe
screen mode id:i:2
winposstr:s:0,3,0,0,800,600
compression:i:1
keyboardhook:i:2
audiocapturemode:i:0
videoplaybackmode:i:1
connection type:i:2
disable wallpaper:i:1
allow desktop composition:i:1
disable full window drag:i:1
disable menu anims:i:1
disable themes:i:0
disable cursor setting:i:0
bitmapcachepersistenable:i:1
audiomode:i:0
redirectdirectx:i:1
autoreconnection enabled:i:1
prompt for credentials:i:0
negotiate security layer:i:1
remoteapplicationicon:s:
shell working directory:s:
gatewayhostname:s:
gatewayusagemethod:i:4
gatewaycredentialssource:i:4
gatewayprofileusagemethod:i:0
use redirection server name:i:0
networkautodetect:i:1
bandwidthautodetect:i:1
displayconnectionbar:i:1
enableworkspacereconnect:i:0
rdgiskdcproxy:i:0
kdcproxyname:s:

Zit er ergens een fout in?
remote desktop staat aan..
Windows 7 Ultimate
Heb je in het programma wel op save gedrukt? vinkje Remoteapp host enabled ook gedaan?

• hemdd
Ben niet blij met de Surface. Problemen met wifi op n netwerk. Registry hack gedaan dat Surface alleen g netwerk gebruikt. Dit werkte in eerste instantie totdat 24 updates waren geinstalleerd. Hack was ongedaan gemaakt door de update. Heb toen de hack opnieuw uitgevoerd inclusief restart, maar nu werkt het niet meer. Altijd limited connectivity.

Iemand enig idee?

Hack:
Open reg edit.
Select menu Edit -> Find..
. Enter "AutoUse40Mhz" -> do search.
There are 2 such entries in registry. We need to change one, located under "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\" branch.
Set "AutoUse40Mhz" to "0" (it has value "1" by default)
Set "Band" to "4" (it has value "6" by default)
Reboot and Surface will connect using 802.11 b/g band.

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:44
hemdd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:39:
Ben niet blij met de Surface. Problemen met wifi op n netwerk. Registry hack gedaan dat Surface alleen g netwerk gebruikt. Dit werkte in eerste instantie totdat 24 updates waren geinstalleerd. Hack was ongedaan gemaakt door de update. Heb toen de hack opnieuw uitgevoerd inclusief restart, maar nu werkt het niet meer. Altijd limited connectivity.

Iemand enig idee?
Heb je je Surface al eens op een ander N netwerk gebruikt? Ik heb nergens last van op verschillende N netwerken.....dus misschien een instelling van je router die niet goed is? Anders een kapot netwerk kaartje? Die hack is een pleister......moet je niet willen.
hemdd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:39:

Iemand enig idee?

Hack:
Open reg edit.
Select menu Edit -> Find..
. Enter "AutoUse40Mhz" -> do search.
There are 2 such entries in registry. We need to change one, located under "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\" branch.
Set "AutoUse40Mhz" to "0" (it has value "1" by default)
Set "Band" to "4" (it has value "6" by default)
Reboot and Surface will connect using 802.11 b/g band.
Ik zou dat niet doen. Heb op veel verschillende netwerken gezeten (bijna allemaal n) en nooit problemen ervaren met mijn surface ervaren. Of je instellingen staan niet goed van je acces point (niet goed ingestelde channel oid), of je surface is een maandag model. Zou hem dan gewoon om laten ruilen.

• hemdd
Bedankt voor jullie hulp.

Heb even op de router gekeken en heb denk ik probleem opgelost. Voor dhcp heb ik een range van 50 ip adressen. Deze waren allemaal ooit in gebruik geweest. Dus de surface kreeg geen ip adres meer toegewezen. Heb even opgeschoond en de surface kreeg gelijk een ip adres.

Ben nu bezig met complete factory reset, want had ook nog zitten klooien met netsh. Ik hou jullie op de hoogte.

• autje
  • Laatst online: 18:45
Vanochtend eindelijk mijn 64GB + Type cover gekocht. Zit al de halve dag te spelen :D.

Tot nu toe zeer content, hoewel een aantal dingen best wennen zijn. Ik had al wel Windows 8 op mijn laptop, maar kom nauwelijks in de Metro interface. Nu pas merk ik hoe handig die kan zijn!

Eén ding begrijp ik echter weinig van: ik heb 15 websites aan het startscherm vastgemaakt, maar niet in de volgorde die ik eigenlijk wilde. Ik heb nu dus 15 kleine tiles, en hoe ik ze ook schuif, de tiles die voor de geschoven tile plaats moeten maken gaan nooit naar de plek waar ik ze zou verwachten. Ik had het idee dat je de tiles in kolommen moest 'lezen', elk 3 hoog, maar als ik een tile op de tweede plek plak, zeg maar, gaat de tile die daar stond naar de bovenste plek in de volgende kolom, meestal. Schiet mij maar lek. Het lijkt wel zo'n ouderwets schuifspelletje :D.

Overigens werkt het ding prima op schoot.

• Engineer Stewie
Pressplay is toch niet ideaal voor mkv. 720p mp4, avi of mvw is blijkbaar ideaal.
Pressplay is wel handig voor subtitles.
Iemand enig idee waarom ik live streams van twitch niet kan zien in de metro browser maar wel in de klassieke browser. Vind dit vrij vreemd...

Rdp ga ik toch ook eens proberen, lijkt mij handig...

• hemdd
Ik heb een complete factory reset uitgevoerd en connectie naar een n netwerk lukte weer niet. Toen connectie gemaakt naar een ander access point met g netwerk en vervolgens Windows update uitgevoerd (24 updates plus f/w update). Dit heeft blijkbaar het probleem opgelost.

• Ronvgs
Frankie20 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:38:
[...]

Heb je in het programma wel op save gedrukt? vinkje Remoteapp host enabled ook gedaan?
Dat was het, bedankt zeg :) :)

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:37
Engineer Stewie schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:45:
Pressplay is toch niet ideaal voor mkv. 720p mp4, avi of mvw is blijkbaar ideaal.
Iemand enig idee waarom ik live streams van twitch niet kan zien in de metro browser maar wel in de klassieke browser. Vind dit vrij vreemd...

IE10 voor metro ondersteund geen livestreams, de meeste streams werken via Flash en de HTML5 stream d.m.v. HLS en dit ondersteunen ze ook niet.
Er gaan geruchten dat dit met de Blue update, medio September, aangepast wordt.
Tot die tijd is het dus behelpen.

• Frankie20
Engineer Stewie schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:45:

ik gebruik nu powedvd mobile. werkt wel redelijk. je kan he 2 weken proberen en daarna betalen. jammer dat er geen snoepje voor is

• autje
Iemand enig idee of je de tiles die je vanuit de Desktop IE aan het Start menu hebt vastgemaakt ook kunt hernoemen, c.q. het icon kunt veranderen?

Edit: hernoemen gevonden, icon veranderen nog niet.

[ Voor 15% gewijzigd door autje op 10-03-2013 21:50 ]

• Jeroen_HD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 14:35
Hoe werkt het afspelen van 1080p MKV bestanden? Ik ben wel van plan om mij een Surface RT te kopen.

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-11 11:45

Reley

Zoom Zoom

Wie weet of het mogelijk is om een USB > Serial kabel aan te sluiten op de Surface en dan bv verbinding te maken met een Cisco Switch?
Zit nu wat in de store te zoeken, maar kan niet echt een app vinden die dit zou kunnen.
Als de Surface dit zou kunnen dan zou dit nog wel eens mijn volgende tablet kunnen worden.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Reley schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:59:
Wie weet of het mogelijk is om een USB > Serial kabel aan te sluiten op de Surface en dan bv verbinding te maken met een Cisco Switch?
Ik weet niet of de hardware werkt op de tablet, maar met de jailbreak kan je wel PuTTY draaien die serial support heeft.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-11 11:45

Reley

Zoom Zoom

Hmm.. zit nu op de Compatibiliteitscentrum van Microsoft te kijken.
Helaas word mijn kabel niet ondersteund...

Verwijderd

Ik wil graag een exchange account toevoegen aan windows mail maar helaas lukt het niet. Tijdens het instelllen mis ik het vinkje SSL uitzetten. Weet iemand hoe ik nu de mail kan instellen bij windows mail? Bij andriod en apple kan je namelijk wel ssl uitzetten. Vervolgens werkt dan alles dan prima.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:31:
...is ik het vinkje SSL uitzetten...
Bij Windows Phone ook. Maar werkt SSL niet ook? Al geprobeerd? Met een publiek certificaat merk je niet eens dat er een certificaat op zit. Kan me niet voorstellen dat je Exchange organisatie geen SSL certificaat heeft. Eigenlijk moet je de IT afdeling erop wijzen dat mailsync over HTTP anno 2013 echt not done is.
Je gebruikersnaam en wachtwoord gaan in clear tekst het internet over.....
Jeroen_HD schreef op maandag 11 maart 2013 @ 08:39:
Hoe werkt het afspelen van 1080p MKV bestanden? Ik ben wel van plan om mij een Surface RT te kopen.
Met mobile hd app kan ik echt iedere mkv afspelen. Boven de 4gb heeft hij wel moeite met streamen, dan zet ik het op een sd kaartje of hang mijn externe schrijf eraan. Dan ervaar ik zelfs met films van 30gb geen problemen.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:34
Jeroen_HD schreef op maandag 11 maart 2013 @ 08:39:
Kost drie euro -> mobile.HD mediaspeler. Werkt perfect ;) (Getest met blade runner 1080p 15 gb MKV).

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Heb sindskort ook een Surface RT! Merk dat de oplader geluid maakt als ik het aansluit op mijn stopcontact.. hebben jullie dat ook?

• Tomba

Tomba

Opvallend, de Flash whitelist wordt veranderd in een blacklist!
Ik weet niet of ik hier blij mee ben :|

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

kyddil schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:30:
Heb sindskort ook een Surface RT! Merk dat de oplader geluid maakt als ik het aansluit op mijn stopcontact.. hebben jullie dat ook?
Nope geen last van. (4 maanden gebruik)

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Engineer Stewie
Tomba schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:54:
Opvallend, de Flash whitelist wordt veranderd in een blacklist!
Ik weet niet of ik hier blij mee ben :|
Waarom niet? Jij bepaalt toch naar welke sites je surft. Ik vind het een goede zaak.
Als ik geen flash wil koop ik wel een ipad...
D-TECH schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:36:
[...]
Kost drie euro -> mobile.HD mediaspeler. Werkt perfect ;) (Getest met blade runner 1080p 15 gb MKV).
Heb er graag 3 euro voor over, maar ik kan niets kopen uit de store. Als ik naar mijn paypal account ga krijg ik steeds de melding om een kaart toe te voegen (heb geen credit kaart en aan een debit rekening koppelen gaat niet in België). Heb uiteraard genoeg geld op mijn paypal account om iets te kopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Engineer Stewie op 12-03-2013 13:30 ]

• Tomba

Tomba

Engineer Stewie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:29:
[...]

Waarom niet? Jij bepaalt toch naar welke sites je surft. Ik vind het een goede zaak.
Als ik geen flash wil koop ik wel een ipad...
Geen irritante flashreclames, geen batterijslurpende spelletjes. Vond mijn internet ervaring heerlijk rustig en die paar sites die ik handmatig vrij moest geven via een XMLetje.
Nu staat schijnbaar alles standaard open en een paar op de blacklist. Ik had liever een keuze gezien:
- Whitelist (incl mogelijkheid tot aanpassen!)
- Blacklist (incl mogelijkheid tot aanpassen!)
- Helemaal uit (tbv batterij besparing)
[...]

Heb er graag 3 euro voor over, maar ik kan niets kopen uit de store. Als ik naar mijn paypal account ga krijg ik steeds de melding om een kaart toe te voegen (heb geen credit kaart en aan een debit rekening koppelen gaat niet in België). Heb uiteraard genoeg geld op mijn paypal account om iets te kopen.
Ik kon prima kopen via paypal toen ik er geld opgezet had. Neem even contact op met MS zou ik zeggen :)

• kyddil
Tomba schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:39:
[...]

Geen irritante flashreclames, geen batterijslurpende spelletjes. Vond mijn internet ervaring heerlijk rustig en die paar sites die ik handmatig vrij moest geven via een XMLetje.
Nu staat schijnbaar alles standaard open en een paar op de blacklist. Ik had liever een keuze gezien:
IE heeft een soort van adblocker dus zo schakel je sowieso irritante flashreclames uit?

• Engineer Stewie
Tomba schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:39:
[...]

Zou mss idd beter zijn dat je de keuze had.
Is er geen optie in internet explorer om flash helemaal uit te zetten? Heb me er nog niet zo in verdiept.

Maar ik ben nog steeds erg blij met mijn surface. Hij werkt echt top, enkel de typecover gebruik ik enkel als cover. Van mij mogen ze ook enkel een cover aanbieden zonder toetsjes voor pak em beet 30-40€ ipv een typecover...

• triesvan
danplo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:17:
[...]

Nope geen last van. (4 maanden gebruik)
Heeft mijn RT wel last van... Best vervelend, een hele hoge toon en niet echt prettig als je naast je bed wil opladen.

• Engineer Stewie
triesvan schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:05:
[...]

Heeft mijn RT wel last van... Best vervelend, een hele hoge toon en niet echt prettig als je naast je bed wil opladen.
Dit zijn de spoelen in de lader. Normaal kan je deze omruilen.
Microsoft hanteert een 14 dagen ruil garantie zonder dat het opgestuurd hoeft te worden (in België voor de surface toch).

Ik heb toch een app kunnen kopen uit de store. In paypal mijn debit card gegevens toegevoegd (zonder dat ik er iets mee kan...) en in de store op pc mijn adresgegevens gode gezet. Nu kan ik betalen in de store zonder dat hij achter een creditkaart vraagr.

[ Voor 23% gewijzigd door Engineer Stewie op 12-03-2013 16:14 ]

• autje
Engineer Stewie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:07:
[...]

Dit zijn de spoelen in de lader. Normaal kan je deze omruilen.
Microsoft hanteert een 14 dagen ruil garantie zonder dat het opgestuurd hoeft te worden (in België voor de surface toch).

Ik heb toch een app kunnen kopen uit de store. In paypal mijn debit card gegevens toegevoegd (zonder dat ik er iets mee kan...) en in de store op pc mijn adresgegevens gode gezet. Nu kan ik betalen in de store zonder dat hij achter een creditkaart vraagr.
Geldt dit voor de Amerikaanse store? Want als ik daar iets wil kopen moet ik ook een Amerikaans factuuradres opgeven, ongeacht of ik Paypal of mij creditcard wil gebruiken.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:58
14 updates beschikbaar!

Web Enrichment

• Ronvgs
Ik heb er 24 en een firmware update.

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:48
kyddil schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:30:
Is je aansluiting geaard? Klinkt misschien heel gek, maar bij de oplader van bijv. een oudere Transformer TF101 hielp het als je de oplader andersom in het stopcontact steekt. Dan gaf hij geen geluid en werd hij ook niet erg heet.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-11 17:21

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Patch Tuesday heet dat ;) en hier ook 14 updates en een firmware aan het installeren, ben benieuwd.

• Engineer Stewie
Poops_McGhee schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:50:

Is je aansluiting geaard? Klinkt misschien heel gek, maar bij de oplader van bijv. een oudere Transformer TF101 hielp het als je de oplader andersom in het stopcontact steekt. Dan gaf hij geen geluid en werd hij ook niet erg heet.
De lader heeft zelfs geen aarding, dit is dus wel heel raar...
autje schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:59:
[...]

Geldt dit voor de Amerikaanse store? Want als ik daar iets wil kopen moet ik ook een Amerikaans factuuradres opgeven, ongeacht of ik Paypal of mij creditcard wil gebruiken.
Ik heb aan Microsoft Luxemburg betaald, dus vermoed dat het de benelux is.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zou een brommende of piepende voeding proberen om te ruilen, het is niet goed en super irritant.
Zeer waarschijnlijk idd een spoel zoals eerder genoemd.
De release note:
The March cumulative update includes improved Surface Wi-Fi reliability, connectivity in various scenarios, and performance improvements including:
Fixes to Wi-Fi reliability allowing for better roaming and improvements to “Limited” connectivity scenarios.
Resolves issues with integrated volume button.
Improved Type and Touch cover typing experience on soft surfaces and when devices and keyboard are lying flat.
Resolves issue with random muting.
Trackpad performance improvements.

• autje
Het kan aan mij liggen, maar ik heb het gevoel dat IE10 een stuk sneller is (of eerder, waarschijnlijk: de wifi verbinding).

Verwijderd

Ah, random mute is fixed.
Ik dacht al dat het aan mij lag, maar was dus een bug :P
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:04:
Ah, random mute is fixed.
Ik dacht al dat het aan mij lag, maar was dus een bug :P
Ik had het vaak als ik perongelijk op de touchpad drukte. Ik maak klooien om te kijken of er een bepaalde veeg het enable. Uiteindelijk na het opzoeken van paar forums kwam ik erachter dat het een bug was haha :+

• Engineer Stewie
Heb de mobile hd mediaspeler gekocht en deze werkt perfect.
Heb kleine mkv's geprobeerd en eentje van 6,5gb en ze speelden allemaal.

• kyddil
Microsoft klantenservice gebeld en ze hebben mij echt goed geholpen! Online via de supportsite kan je een nieuwe aanvragen die gratis wordt verzonden, deze dingen vallen onder de garantie.

Een ander vraag.. hebben jullie last van het wegvagen van de windows logo op het achterkant? Niet dat ik dat heb maar heb er wel iets over gelezen en vroeg mij af of iemand hier ook daarover last heeft..
kyddil schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 01:09:
Microsoft klantenservice gebeld en ze hebben mij echt goed geholpen! Online via de supportsite kan je een nieuwe aanvragen die gratis wordt verzonden, deze dingen vallen onder de garantie.

Een ander vraag.. hebben jullie last van het wegvagen van de windows logo op het achterkant? Niet dat ik dat heb maar heb er wel iets over gelezen en vroeg mij af of iemand hier ook daarover last heeft..
Bij de eerste had ik hier last van, tweede gelukkig niet meer. Support van Microsoft ben ik ook erg onder de indruk van. Ze zijn vriendelijk en helpen je best snel. Werd zelfs paar keer gebeld door een medewerker of de ik de nieuwe surface ontvangen had en met de vraag of hij nu wel goed was. Kunnen flink wat webwinkels hier in Nederland nog wat van leren.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik had al problemen met de touch cover toen mijn Surface plat lag, maar sinds de update heb ik het ook als de Surface licht schuin ligt. :/

• Engineer Stewie
Ronvgs schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:42:
Ik heb er 24 en een firmware update.
Dit is een andere update, had deze ook toen ik mijne net kocht.
Je zult de update nog een paar keer manueel moeten doen voor je up to date bent.

Verwijderd

Voor de liefhebbers, de originele Twitter-app is uit, gemaakt zoals het bedoeld is.

Nu hopen dat er meerdere grote namen gaan volgen!

• kyddil
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:51:
Voor de liefhebbers, de originele Twitter-app is uit, gemaakt zoals het bedoeld is.

Nu hopen dat er meerdere grote namen gaan volgen!
Eindelijk! Vond de Twitter apps niet sterk, en die wel goed waren moest je weer voor betalen.. dan bezoek ik liever de site :).

Anyway, nu nog Google met hun apps! Anders een metro Firefox! Ik vind de metro versie van IE qua interface niet echt fijn, kan allemaal wel kleiner qua interface.

• Worsteneter
Het fijne van de twitter app is dat je nu vanuit de charmsbar kan delen ;) En het ziet er gewoon verdomd fraai uit! Wat prachtig!

• Ronvgs
Worsteneter schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:50:
Het fijne van de twitter app is dat je nu vanuit de charmsbar kan delen ;) En het ziet er gewoon verdomd fraai uit! Wat prachtig!
Dat had ik nog niet gezien. Goeie tip. ;)

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 14:37
Er is mij zojuist iets opgevallen. Wat of door Microsoft is aangepakt sinds de laatste update of Google, al lijkt Google mij nou juist niet de partij die is voor Microsoft gebruikers wil fixen.

De bediening' s knoppen onder youtube filmpjes zijn vergroot. En de time line blijft ook bij full screen aanwezig zij het minimaal. Mooie verbetering.

Al met al voelt de RT een stuk soepelere aan sinds de laatste update. De RT voelt ook zoveel bruikbaarder aan als de collega's met Android tablets of Ipad's. En aan apps ook geen tekort gemerkt. Al mis is soms wat hele specifieke applicaties . Maar goed die zijn of Windows native of slappe aftreksels van originele Windows applicaties naar IPad geconverteerd. Maar dat zal zeker nog beter worden. Al met al een tevreden Windows RT gebruiker.

Verwijderd

Is er een manier om de Surface RT agenda TOCH te synchroniseren met de Google Agenda RT?

Verwijderd

Bedankt, maar daar staat :

Omdat Google de manier wijzigt waarop EAS wordt ondersteund, kan uw Google-agenda helaas niet worden gesynchroniseerd met de Agenda-app.

Dus . . . . . . . . . ??
Pagina: 1 ... 29 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.