• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Als het je eigen exchange omgeving is, moet je 2 certificaten installeren. De eerste is het root certificaat van je Certificate Authority en het 2e certificaat is het exchange certificaat. Het root certificaat moet je in de Trusted Root Certification Authorities zetten.

XBL: MRE Inc

MRELynx schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:17:
Als het je eigen exchange omgeving is, moet je 2 certificaten installeren. De eerste is het root certificaat van je Certificate Authority en het 2e certificaat is het exchange certificaat. Het root certificaat moet je in de Trusted Root Certification Authorities zetten.
Snap niet waarom jullie een certificaat moeten installeren om owa werkend te krijgen op je surface. Draai zelf ook een exchange 2010 server en bij pakt hij hem perfect. Kan natuurlijk zijn dat jullie gebruik maken van een eigen certificaat server.

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
vali schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:16:
[...]

Snap niet waarom jullie een certificaat moeten installeren om owa werkend te krijgen op je surface. Draai zelf ook een exchange 2010 server en bij pakt hij hem perfect. Kan natuurlijk zijn dat jullie gebruik maken van een eigen certificaat server.
Standaard uitrol van exchange is met een self-signed certificate, die zijn zonder tussenkomst van derde (lees jijzelf) nooit trusted.

Trouwens is het voldoende om het OWA certificaat gewoon toe te voegen aan de trusted root authorities, dan doet owa het ook :)

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 11:31
Waarom niet voor een paar euro een certifcaat kopen. Betaal iets van 14 euro per jaar. Geen vervelende certificaat meldingen bij gebruik webmail en geen gedoe met root certificaat.
Epiphany schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:11:
[...]

Standaard uitrol van exchange is met een self-signed certificate, die zijn zonder tussenkomst van derde (lees jijzelf) nooit trusted.

Trouwens is het voldoende om het OWA certificaat gewoon toe te voegen aan de trusted root authorities, dan doet owa het ook :)
Dat klopt inderaad. Zou persoonlijk bij sslcertificaten.nl voor 12 euro per jaar 1 nemen. Neemt tenminste de irritante melding in je scherm weg.

Moet je alleen nog eventjes in powershell wat commando's invoeren voor de autodiscover. Bespaard je wat geld ;)

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:57

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Epiphany schreef op maandag 25 februari 2013 @ 05:43:
[...]

Heb je het certificaat van Outlook Web App gedownload en geïnstalleerd als root certificate op je surface? Dan zou het namelijk moeten werken.
Dat had ik ook gedaan, maar toch wilde hij niet. Ondertussen gevonden in welke cert bibliotheek deze geplaatst moest worden en het werkt. heerlijk apparaat die surface! ben dr echt blij mee.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

vali schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:16:
[...]

Hoef ik ook niet omdat ik geen Exchange omgeving meer heb thuis :) Ik sprak puur uit mijn ervaring met Exchange 2010 welke ik vorig jaar bij een klant ingericht heb. Daar wilden ze ook niet investeren in een ssl certificaat.

Overigens nog een andere vraag: Hoe zit het nou met die filmpjes hier op de frontpage van Tnet ? Het filmpje van de Experia Z tablet bijvoorbeeld. Als ik die op mn laptop met Windows 8 afspeel, kan ik die gewoon echt helemaal fullscreen afspelen in desktop IE10. Speel ik hem in de W8 IE10 app af (de metro versie dus) dan krijg ik hem niet full screen op mn laptop en op mn Surface krijg ik zowel in de desktop ie10 als de metro ie10 beide filmpjes niet full screen. Dan krijg ik een Press ESC to exit full screen te zien terwijl het filmpje niet full screen is.

XBL: MRE Inc

• Mejust
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11 16:22
Pardon. Trouwens even een vraagje, wat voor docu's hebben jullie gemaakt met je surface? Zitten daar ook lange verslagen met uitgebreide layouts bij, bv?

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Wat zijn jullie ervaringen met de desktopbrowser en vele tabs die open staan? Speelt de tegra3 een rol daarin of juist de 2gb ram? Werkt de "pocket" plugin ook daar?
Mejust schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:04:
Pardon. Trouwens even een vraagje, wat voor docu's hebben jullie gemaakt met je surface? Zitten daar ook lange verslagen met uitgebreide layouts bij, bv?
Ik maak best veel verslagen voor projecten op mijn school en maken daar gebruik van office 2010 templates. Merk weinig verschil tussen mijn laptop qua performence en uiterlijk.

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
kyddil schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:08:
Wat zijn jullie ervaringen met de desktopbrowser en vele tabs die open staan? Speelt de tegra3 een rol daarin of juist de 2gb ram? Werkt de "pocket" plugin ook daar?
Heb het niet specifiek gestest, maar merkte wel dat met een behoorlijke lange feed in Twitter en 3 tabs open er af en toe wel wat framedrops waren in IE. Erbuiten liep alles echter prima, maar in IE waren er toch wel wat kleine haperingen op te merken. Maar bij vrij normaal gebruik heb ik het niet.

[EDIT] Niet helemaal goed gelezen, heb het hierboven over de IE10 Metro, niet de desktop versie.

[ Voor 8% gewijzigd door Beanie op 26-02-2013 00:03 ]

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-11 01:04
kyddil schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:08:
Ik heb geen idee of het de proc of mem is, maar met een groot aantal tabs open laat de snelheid zeker te wensen over. Enige punten waar ik mij aan erger:
  • Veel tabs open = langzaam laden andere websites
  • De "vorige pagina" knop, raakt nogal eens in de war en brengt je dan weer terug naar de pagina waar je was
  • Sluiten van tabs kan soms zeker 2/3 seconden na aanraking inzitten
Beanie schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:02:
[...]

Heb het niet specifiek gestest, maar merkte wel dat met een behoorlijke lange feed in Twitter en 3 tabs open er af en toe wel wat framedrops waren in IE. Erbuiten liep alles echter prima, maar in IE waren er toch wel wat kleine haperingen op te merken. Maar bij vrij normaal gebruik heb ik het niet.

[EDIT] Niet helemaal goed gelezen, heb het hierboven over de IE10 Metro, niet de desktop versie.
Ik deel deze mening. Wat ik niet begrijp, is dat Microsoft dit bij een premium product als de Surface (paradepaard voor de RT tablets) toestaat. De vertraging in het laden van pagina's, het schokkerig laden van de virtual keyboard, de lange time-out bij het teruggaan van een pagina doen de gebruikerservaring niet ten goede.

[ Voor 38% gewijzigd door Regenbui op 26-02-2013 10:40 ]

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:45
Voor de goede orde: wat vinden jullie 'veel tabs'?
autje schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:08:
Ik vind meer dan 5 tabs op mijn tablet al teveel. Persoonlijk hou ik in het algemeen niet van teveel tabs op mijn pc.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:45
http://nl.hardware.info/r...icrosoft-tablet-conclusie

Iets betere review dan nu.nl :P

Gisteren had ik een cursus gevolgd op mijn surface en de animatie liep toch niet helemaal vloeiend. Werkte allemaal prima, maar had het idee dat de fps een beetje tekort schoten. Kan het aan de site liggen of aan de tablet?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

oosterhofjf schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:24:
http://nl.hardware.info/r...icrosoft-tablet-conclusie

Iets betere review dan nu.nl :P

Gisteren had ik een cursus gevolgd op mijn surface en de animatie liep toch niet helemaal vloeiend. Werkte allemaal prima, maar had het idee dat de fps een beetje tekort schoten. Kan het aan de site liggen of aan de tablet?
Dus volgens de buren is de beste Microsoft Surface RT een Surface Pro :+
Leuke conclusie, ik was al op ongeveer hetzelfde uitgekomen!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Beanie
autje schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:08:
In mijn geval dat er een klein beetje lag optrad had ik 3 tabs open waarvan ik er met 1 op Twitter zat en een oude tweet was wezen terug zoeken. De feed was dus nogal lang geworden en dat zal de oorzaak van het beetje lag geweest zijn. Zelfde gebeurt bij 3 tabs en in Google afbeeldingen gaan zoeken en dan behoorlijk ver door gaan in de lijst.
PaT schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:30:
[...]

Hoewel het niet kunnen draaien van .exe bestanden wel een nadeel is blijf ik het apart vinden dat daar zo op afgerekend wordt. Ook al zou het wel kunnen dan kun je ze op de RT zonder stylus toch niet echt lekker bedienen door de over het algemeen veels te kleine touch targets.

[ Voor 34% gewijzigd door Beanie op 26-02-2013 20:56 ]

• Deckkie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08 10:12
Ik wil mogelijk een Surface RT kopen, maar heb nog een grote zorg. Ik ben van plan hem te gaan gebruiken voor mijn studie. Voor deze studie moet ik het echter vaak doen met een heel klein plateautje om de Surface op te zetten. Ik ben er vrij zeker van dat ik de cover op zo een moment voor 25% over de rand zal komen (in sommige colleges mogelijk meer). Ik vraag mij af of jullie de (type) cover goed vinden werken wanneer deze niet geheel een ondergrond heeft? Wees kritisch als mogelijk.

Elk inzicht is zeer gewaardeerd.

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Zolang de ondergrond stabiel (plat) genoeg is: Geen probleem!

Beide covers (Touch & Type) zijn stevig genoeg om niet zomaar door te buigen bij het tikken, maar gaan wel wiebelen als de ondergrond niet vlak is (of als er een pen ofzo onder ligt)
Deckkie schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:36:
Ik wil mogelijk een Surface RT kopen, maar heb nog een grote zorg. Ik ben van plan hem te gaan gebruiken voor mijn studie. Voor deze studie moet ik het echter vaak doen met een heel klein plateautje om de Surface op te zetten. Ik ben er vrij zeker van dat ik de cover op zo een moment voor 25% over de rand zal komen (in sommige colleges mogelijk meer). Ik vraag mij af of jullie de (type) cover goed vinden werken wanneer deze niet geheel een ondergrond heeft? Wees kritisch als mogelijk.

Elk inzicht is zeer gewaardeerd.
Ik weet niet wat voor college stoeltjes jullie hebben staan, maar bij mij op de HU heb ik nergens last van bij alle college zalen. Zelfs de plateautje in de trein kan ik perfect werken.

• Deckkie
EgMaf schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:51:
Zolang de ondergrond stabiel (plat) genoeg is: Geen probleem!

Beide covers (Touch & Type) zijn stevig genoeg om niet zomaar door te buigen bij het tikken, maar gaan wel wiebelen als de ondergrond niet vlak is (of als er een pen ofzo onder ligt)
vali schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:55:
[...]

Ik weet niet wat voor college stoeltjes jullie hebben staan, maar bij mij op de HU heb ik nergens last van bij alle college zalen. Zelfs de plateautje in de trein kan ik perfect werken.
Dank jullie wel. Dit geeft me een boel vertrouwen!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:45
Anders kan je ook een los toetsenbord op je schoot neerleggen. Gewoon gebruik maken van de USB poort als je dat prettiger vind. Zou bijna mijn eigen fanclub voor usb poorten op tablets opstarten.

Gisteren viel de tablet ineens uit en ging daarbij bijwerken? Eenmaal "bijgewerkt" deed het wifi het niet meer. Uiteindelijk was opnieuw opstarten de oplossing.
PaT schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:30:
[...]

Kan mij niet vinden in de conclusie.. Zie ze alleen maar focussen op de aantal apps en vergeten totaal de voordelen die ze eerder beschreven. Moet ik dan eventjes snel 100.000 niet nuttige apps uploaden om de cijfertjes wat hoger te maken? Wordt toch niet naar kwaliteit gekeken maar naar kwantiteit.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 26-02-2013 23:43 ]

• Mejust
  • Laatst online: 01-11 16:22
Ik vind dat hele gedoe met apps maar raar. Ik heb ondertussen het vermoeden dat ze niet dienen als echt vermaak, maar eerder om verveling in de trein, college of thuis tegen te gaan. Ik pak liever een boek of luister wat muziek. Maar goed.

Ik ben vandaag trouwens langs de mycom geweest, hadden ze twee surface RT's staan (waarvan een het niet deed). Ik heb eventjes op beide covers getikt, en moet zeggen dat de touchcover beter typt dan ik had verwacht (een stuk beter zelfs) en de typecover onder de verwachtingen presteerde.

Dat ik goed kan typen is voor mij vereiste voor de aanschaf, daar ik student ben en verslagen e.d. moet schrijven en ik twijfel op het moment of de surface (of welke andere tablet met keyboard dock dan ook) daaraan kan voldoen.

EDIT: Het gewicht viel me overigens erg mee. In de reviews wordt er moeilijk over gedaan, maar ik vond het gewoon prima in een hand vast te houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Mejust op 27-02-2013 01:35 ]

Verwijderd

Toevallig iemand die de Surface aan de praat heeft gekregen op het Eduroam netwerk van de UvA? Ik heb via google al diverse omleidingen die bij andere universiteiten getest, maar niks werkt nog.

Verder dan het inlog scherm kom ik niet, met name omdat je speciale software moet installeren (en nog afgezien dat die er niet is voor de RT, staat hij er nog niet eens tussen). Zou toch wel handig zijn als ik ook internet kon gebuiken, iemand?

• Deckkie
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 07:31:
Toevallig iemand die de Surface aan de praat heeft gekregen op het Eduroam netwerk van de UvA? Ik heb via google al diverse omleidingen die bij andere universiteiten getest, maar niks werkt nog.

Verder dan het inlog scherm kom ik niet, met name omdat je speciale software moet installeren (en nog afgezien dat die er niet is voor de RT, staat hij er nog niet eens tussen). Zou toch wel handig zijn als ik ook internet kon gebuiken, iemand?
Ik heb zelf nog geen Surface. Maar ik weet er wel iets van. De UvA heeft een VPN netwerk, De Surface heeft een eigen VPN connectie ingebouwd zitten. Je hoeft dus geen software te downloaden (gewoon VPN intoetsen in het startscherm). En je kan waarschijnlijk de UvA instrucucties voor Mac connecties volgen. Een probleem is wel dat de UvA Cisco gebruikt, en de Surface kan problemen hebben een connectie aan de hand van Cisco te maken.

http://www.pcworld.com/ar...l-flaw-of-windows-rt.html

Ik hoop dat het wel werkt. Kan je het mij misschien ook even zeggen als je het aan de praat weet te krijgen?

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:38

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mejust schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 01:32:
Ik vind dat hele gedoe met apps maar raar. Ik heb ondertussen het vermoeden dat ze niet dienen als echt vermaak, maar eerder om verveling in de trein, college of thuis tegen te gaan. Ik pak liever een boek of luister wat muziek. Maar goed.

Ik ben vandaag trouwens langs de mycom geweest, hadden ze twee surface RT's staan (waarvan een het niet deed). Ik heb eventjes op beide covers getikt, en moet zeggen dat de touchcover beter typt dan ik had verwacht (een stuk beter zelfs) en de typecover onder de verwachtingen presteerde.

Dat ik goed kan typen is voor mij vereiste voor de aanschaf, daar ik student ben en verslagen e.d. moet schrijven en ik twijfel op het moment of de surface (of welke andere tablet met keyboard dock dan ook) daaraan kan voldoen.

EDIT: Het gewicht viel me overigens erg mee. In de reviews wordt er moeilijk over gedaan, maar ik vond het gewoon prima in een hand vast te houden.
Ik ben inmiddels dusdanig gewend aan de touchcover dat ik nagenoeg even snel daarop type als op het toetsenbord van mijn netbook.
Vwb gewicht, ding is zo goed als even zwaar als een iPad. Dat argument (dat ie te zwaar is) slaat gewoon nergens op! (scheelt 27 hele grammen)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-11 22:55

Zou klote zijn als dit niet werkt, wij hebben net sinds gisteren Eduroam bij ons op school.
Dus als je een oplossing hebt, zet hem hier neer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door triesvan op 27-02-2013 09:20 ]

• Janet010
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-07-2021

Hoe het bij UvA is weet ik niet, maar ik heb het apparaat aan de praat gekregen door in het inlogscherm gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen en door te gaan zonder certificaat of zoiets. Dat werkt op de HR prima.

Als je nergens voor staat, val je voor alles

• Janet010
Heeft al iemand ervaring met het aansluiten van een internetdongel? Ik heb een data-abonnement (van mijn oude tablet) met een simkaart, maar daar heb ik met de RT niet zo veel aan. Ik zou dat abonnementje wel willen houden, maar dan met een dongel. Al vind ik het wel belangrijk dat ik weet of het werk, alvorens ik er geld in ga steken (meer dan alleen het abonnement).

Dank alvast.

• Fhwendel
  • Laatst online: 03-11 02:56

Ik heb afgelopen vrijdag via de manual van de Hogeschool Arnhem en Nijmegen het internet geïnstalleerd, en dacht eerst dat dit niet werkte, maar schijnbaar was de verbinding gewoon ruk in de hal daar. Maandag kwam ik op school aan en werkte het internet opeens perfect via eduroam.

Ik zal straks ff zoeken naar die handleiding en hem ergens uploaden, wie weet dat deze ook werkzaam is bij jou.

• Tomba

Tomba

Janet010 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:10:
Heeft al iemand ervaring met het aansluiten van een internetdongel? Ik heb een data-abonnement (van mijn oude tablet) met een simkaart, maar daar heb ik met de RT niet zo veel aan. Ik zou dat abonnementje wel willen houden, maar dan met een dongel. Al vind ik het wel belangrijk dat ik weet of het werk, alvorens ik er geld in ga steken (meer dan alleen het abonnement).

Dank alvast.
Dat heb ik :) Er is er momenteel geen 1 die out of the box ondersteund wordt, maar de Huawei E355 is een USB powered MiFi die (uiteraard) uitstekend werkt op de Surface :)
Zie mijn eerdere post :)

Fhwendel schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:14:
[...]

Ik heb afgelopen vrijdag via de manual van de Hogeschool Arnhem en Nijmegen het internet geïnstalleerd, en dacht eerst dat dit niet werkte, maar schijnbaar was de verbinding gewoon ruk in de hal daar. Maandag kwam ik op school aan en werkte het internet opeens perfect via eduroam.

Ik zal straks ff zoeken naar die handleiding en hem ergens uploaden, wie weet dat deze ook werkzaam is bij jou.
Op hogeschool utrecht maken ze ook gebruik van eduroam en daar kan ik zonder problemen netwerk krijgen met het internet. Willen jullie verbinding vanuit buitenaf krijgen of alleen via het wifi ?

Verwijderd

Een vraagje.

Ik probeer mijn Nokia lumia 920 te koppelen via bluethoot met de Surface RT, maar elke keer als ik de koppeling maak gooit hij de koppeling er weer uit.

Wie weet voor mij de oplossing

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:37
Sinds deze week heb ik de Surface in bezit, echt een top apparaat. Zit wel met een kleine irritatie.
Ik heb nogal wat moeite om de tiles te slepen. Is daar een handig trucje voor? Er verschijnt heel kort een soort edit icoontje en verdwijnt ook weer heel snel.

• Deckkie
ducolwd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:52:
Sinds deze week heb ik de Surface in bezit, echt een top apparaat. Zit wel met een kleine irritatie.
Ik heb nogal wat moeite om de tiles te slepen. Is daar een handig trucje voor? Er verschijnt heel kort een soort edit icoontje en verdwijnt ook weer heel snel.
Volgens mij moet je je vinger een seconde of twee op de tile houden, en dan kan je hem verslepen.

Verwijderd

Niet op de tile houden maar gewoon van boven naar beneden op de tile swipen, dan wordt het gemarkeerd :)

• Beanie
ducolwd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:52:
Die is er zeker. Gewoon de tile aan blijven trekken of slepen. Dan komt ie los en kun je hem overal neerzetten waar je wilt. Nog een leuke, zoom eens uit in je startscherm, dan kun je hele groepen verslepen. Markeer je een groep dan kun je deze een naam geven.

Dergelijke dingen staan overigens ook vast wel op de Windows site of Youtube o.i.d. ;)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 20:59

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik zit zelf op het eduroam (wat natuurlijk identiek is aan alle andere eduroams) bij de UT, en heb er totaal geen problemen mee. Eduroam aantikken, username (<ict.account>@utwente.nl in mijn geval) invullen, password, klaar. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

the_shadow schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:16:
[...]

Ik zit zelf op het eduroam (wat natuurlijk identiek is aan alle andere eduroams) bij de UT, en heb er totaal geen problemen mee. Eduroam aantikken, username (<ict.account>@utwente.nl in mijn geval) invullen, password, klaar. :)
Dat zou je wel zeggen ja, maar met het googlen ben ik erachter gekomen dat de UvA als enige een bepaalde een nét iets anders Eduroam heeft als de andere instellingen. Als ik verbinding maak met het Eduroam netwerk, dan wordt ik eerst naar een inlogpagina van de UvA gestuurd waarin die aangeeft dat ik mijn besturingssysteem moet aanklikken zodat ik de juiste software kan downloaden, het werkt niet out-of-the-box

• Fhwendel
  • Laatst online: 03-11 02:56
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:39:
[...]

Dat zou je wel zeggen ja, maar met het googlen ben ik erachter gekomen dat de UvA als enige een bepaalde een nét iets anders Eduroam heeft als de andere instellingen. Als ik verbinding maak met het Eduroam netwerk, dan wordt ik eerst naar een inlogpagina van de UvA gestuurd waarin die aangeeft dat ik mijn besturingssysteem moet aanklikken zodat ik de juiste software kan downloaden, het werkt niet out-of-the-box
Sorry voor de late reactie, was me gisteren een beetje uit het oog geschoten. Ik heb hier op de Hogeschool Arnhem en Nijmegen iig via deze handleiding internet verkregen, wie weet dat dit ook bij jou werkzaam is: http://www76.zippyshare.com/v/33167816/file.html

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Kun je de Hibernate functie niet aanzetten in de Surface RT? Ik vind het best irritant dat wanneer de stroom bijna op is, en ik hem snachts op "connected standby" heb staan het device 's-ochtends helemaal leeg is en dus ook een harde boot moet doen. Al mijn openstaande apps en documenten zijn dan afgesloten. Ik zou liever naar Hibernate gaan bij critical battery level, maar ik kan de optie in het Power menu niet aanzetten. Hibernate komt er niet bij te staan.

• D-TECH
  • Laatst online: 22:34
Mijn surface ziet op dit moment de accu niet. Maar werkt uiteraard nog wel gewoon. Even kijken of herstarten helpt, maar vind het zomaar een vreemde bug.

• Holk
  • Laatst online: 22:27
Weet iemand waar de lichtsensor zit op de Surface? Ik heb vaak 'last' dat het scherm dimt als ik de tablet gebruik.

• Janet010
Tomba schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:25:
[...]

Dat heb ik :) Er is er momenteel geen 1 die out of the box ondersteund wordt, maar de Huawei E355 is een USB powered MiFi die (uiteraard) uitstekend werkt op de Surface :)
Zie mijn eerdere post :)
Cool :) .
Edit: ik heb al iets gevonden.
Dank je wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Janet010 op 28-02-2013 19:00 ]

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16
Holkers schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:06:
Weet iemand waar de lichtsensor zit op de Surface? Ik heb vaak 'last' dat het scherm dimt als ik de tablet gebruik.
Volgens mij ±2 cm links t.o.v. de frontcamera.

Web Enrichment

• triesvan
Mijn Surface net gekocht, heerlijk apparaat. Moet alleen nog wel even wat beter leren typen. :P

Verwijderd

Wietsee. schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:17:
[...]

Volgens mij ±2 cm links t.o.v. de frontcamera.
Ik heb ook last van dit fenomeen. Ik heb in Windows ingesteld dat het niet van zelf mag dimmen als ik op batterij werk maar het blijft nog altijd dimmen. Is het een bug in Win RT? :(

• Holk
Dank Wietsee en Maartendm. Lijkt erop dat het een bug is want het ding gaat te pas en te onpas in een spaarmodes / gedimde modes ook als ik 'druk' bezig ben (lees; spelletje doe)

• triesvan
Vandaag een mooi comliment gekregen van een Apple Fanboy: ''Ja dat scherm is overduidelijk Retina'''Het ging over mijn Surface :P

Iemand ervaring met goede screenprotectors trouwens?

[ Voor 17% gewijzigd door triesvan op 01-03-2013 13:55 ]

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
Een paar pagina's terug hebben een paar mensen wat "must have" apps genoemd. Zijn er gebruikers die nog een paar tips hebben?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:41
MRELynx schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:50:
Goldme: leuk te lezen dat hij zo bevalt. En het klopt dat de W8 interface erg levendig is vergeleken bij een ipad.Ik weet niet of jullie de video van de nieuwe HTC One hebben gezien (staat op de FrontPage), maar wat blijkt ???? HTC komt dus ook met een soort van live tiles op Android. Het is nu nog even wachten op de release van de nieuwe iphone met ios 7 waarin Apple het uiterst nieuwe, ultra revolutionaire, nog nooit eerder vertoonde live home screen gaat laten zien, uiteraard gebaseerd op de W8 live tiles.

YouTube: New HTC One - First Look
Jezus wat een gave smartphone. ;)
RonXP schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:27:
[...]

Jezus wat een gave smartphone. ;)
*Nogal offtopic*
Tja als je bedrijf ten onder gaan, dan maar dingen jatten van andere bedrijven. Bedrijven zoals Samsung laten zien dat het blijkbaar effect heeft want die is er groot mee geworden op smartphone/tablet gebied.

Persoonlijk vind ik het een slap aftreksel van het wp8 platform en verre weg niet in de buurt komen van Windows 8. Ben wel benieuwd hoe de Phone met het ram geheugen omgaat, sinds ze in de meeste high end Android phones minimaal 2GB erin moeten stoppen om ene sinds nog vloeiende interface te produceren.

[ Voor 31% gewijzigd door vali op 01-03-2013 16:44 ]

Verwijderd

Telfordia schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:28:
Een paar pagina's terug hebben een paar mensen wat "must have" apps genoemd. Zijn er gebruikers die nog een paar tips hebben?
Ik zelf gebruik de derde app uit dit lijstje erg veel. knip

Great Windows Apps heet die, je komt wat beter leuke en handige apps tegen, dan via de gewone store is mijn ervaring. Een soort alternatieve windows store. Als ik nog de tijd heb zoek ik wat apps op die ik op mijn tablet heb. De tablet ligt namelijk op school. (wel in een kluis) :P

[ Voor 4% gewijzigd door iisschots op 30-06-2013 00:41 ]

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:02
Week geleden eindelijk toch Surface RT 64 besteld. en sinds ik momenteel tijdelijk in Amerika verblijf ik heb er meteen een heel pakket van gemaakt.
SurfaceRT64+RedTouchpad+IncipioSleeve+64GbSDXC
Totale kosten = Euro 630.
Got to love the Dollar-Euro Conversion :D (en ebay-amazon)

[ Voor 11% gewijzigd door Bexxerz op 01-03-2013 22:54 ]

• D-TECH
  • Laatst online: 22:34
Ik ben wel blij dat ik 0.0% backlight bleeding heb. Als ik verhalen van anderen zo hoor... Heb het idee dat dit in latere batches is opgelost, de Surface tablets die in Nederland liggen hadden namelijk ook al enkele updates voorgeïnstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door D-TECH op 02-03-2013 17:36 ]

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:46

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vandaag bij de Dixons de Surface RT eens van dichtbij bekeken. Ik ben er zeker van gecharmeerd. Wat ik mij nog afvroeg, wordt zo'n touch cover niet vies? Het lijkt een soort stof te zijn, waar je met je vingers op zit. Dus ik kan me voorstellen dat de toetsen wat zwart worden.

• triesvan
Gebruiken jullie ook die 4 rijen regedit? Ik vind het echt een verademing!

@coenen

Het is niet echt stof, meer een soort plastic achtig iets. Als het vies wordt kan je gewoon met een vochtige doek het toetsenbord afnemen.

• Wietsee.
D-TECH schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:36:
Ik ben wel blij dat ik 0.0% backlight bleeding heb.
Bijna ieder display van dit type heeft dit. Alleen verschilt het nogal wanneer de gebruiker echt spreekt van 'bleeding' de ene al bij het geringste terwijl de andere gebruiker het nog niet opmerkt. Ja, zo kun je blijven discussiëren.

Die 0,0% die jij dus verkondigd is dus subjectief te noemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wietsee. op 02-03-2013 22:20 ]

Web Enrichment

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:27

Sebazzz

3dp

triesvan schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:39:
Het is niet echt stof, meer een soort plastic achtig iets. Als het vies wordt kan je gewoon met een vochtige doek het toetsenbord afnemen.
Bij de touchcover is de niet-toetsenbord kant van stof, maar dat wordt niet smerig :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-10 16:37

FoggyFreek

I'm a llama again!

Leg uit?
triesvan schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:39:
Gebruiken jullie ook die 4 rijen regedit? Ik vind het echt een verademing!

@coenen

-- Altijd blijven prutsen --

• Wietsee.
Heel simpel voeg een string 'MonitorSize' = 12.1 toe bij het mapje Scaling en klaar.

Web Enrichment

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 19:48
Leg nog een keer uit?

In welk mapje scaling en wat gebeurt er dan?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Ik maak persoonlijk niet gebruik van de 4 rijen. De toetsenbord wordt er kleiner door en de vind ik niet echt fijn in gebruik

• triesvan
Swerfer schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:50:
Leg nog een keer uit?

In welk mapje scaling en wat gebeurt er dan?
http://winsource.com/2013/01/21/surface-4-rows/
Ik gebruikte deze aanwijzingen.

• Tomba

Tomba

Sebazzz schreef op zondag 03 maart 2013 @ 07:45:
[...]

Bij de touchcover is de niet-toetsenbord kant van stof, maar dat wordt niet smerig :)
Alleen bij de zwarte touchcover is het een beetje viltig :P De andere zijn ook zacht maar meer plastic, beiden kunnen gewoon met water schoongemaakt worden overigens

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:46
Coenen schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:29:
Vandaag bij de Dixons de Surface RT eens van dichtbij bekeken. Ik ben er zeker van gecharmeerd. Wat ik mij nog afvroeg, wordt zo'n touch cover niet vies? Het lijkt een soort stof te zijn, waar je met je vingers op zit. Dus ik kan me voorstellen dat de toetsen wat zwart worden.
Ik ga zelf soms wel eens typen en eten tegelijk, gewoon omdat ik zo'n vreetzak ben. Bij laptop moest ik altijd tussendoor snel handen wassen enzo. Hier kun je er een lading chocolade opsmeren en vervolgens onder de kraan afspoelen met een spons erbij. Ge-wel-dig

Verwijderd

iemand een screenshot om even het verkleinde toetsenbord te zien? Ben wel benieuwd in hoeverre het een verschil maakt, en is het toetsenbord dan overal kleiner, of alleen in je metro scherm?

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Worsteneter schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:50:
[...]Ik ga zelf soms wel eens typen en eten tegelijk, gewoon omdat ik zo'n vreetzak ben. Bij laptop moest ik altijd tussendoor snel handen wassen enzo. Hier kun je er een lading chocolade opsmeren en vervolgens onder de kraan afspoelen met een spons erbij. Ge-wel-dig
Lol, dat klinkt goed. :)

Ander vraagje; hoe zit het met de stevigheid? We hebben nu een eerste generatie Ipad, die moet heel wat doorstaan. Een kleine van 2.5 jaar gaat er nu niet echt voorzichtig mee om. Het 'klepje' waarmee je de surface rechtop zit is dat stevig? Of de behuizing zelf? Niet dat de kleine gelijk met de Surface aan de slag mag, maar het zal een keer gebeuren....

• Worsteneter
Coenen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 07:54:
[...]
Lol, dat klinkt goed. :)

Ander vraagje; hoe zit het met de stevigheid? We hebben nu een eerste generatie Ipad, die moet heel wat doorstaan. Een kleine van 2.5 jaar gaat er nu niet echt voorzichtig mee om. Het 'klepje' waarmee je de surface rechtop zit is dat stevig? Of de behuizing zelf? Niet dat de kleine gelijk met de Surface aan de slag mag, maar het zal een keer gebeuren....
Bouwkwaliteit is volgens mij beter dan die van de iPad. De kickstand breekt wel als je er met het gewicht van een volwassene vol op gaat leunen maar het kan aardig veel hebben, dus een klein kind die er op gaat drukken kan die zat hebben. Verder breekt de behuizing pas als je er een skateboard van maakt maar dan pas als je truckjes gaat doen, niet bij gewoon skateboarden.

Ik heb ook nog geen krassen, al heb ik hem bijna een 2 maand zonder hoesje los in m'n tas vervoerd. Scherm is al helemaal stevig, gaat echt niet snel kapot.

Je moet natuurlijk niet je tablet uit je handen op straat laten vallen, maar mocht je daar toch zin in hebben.. dan moet die er met iet wat gebutste hoekjes vanaf komen.. maar het scherm kan natuurlijk altijd raar vallen ;)

• Ronvgs
Ik moet zeggen het aanbod van apps is nog teleurstellend, zeker als je de Apple Appstore gewent bent.
Op de Surface RT ben je weer terug in het shareware tijdperk. :'(
Iemand tips voor een goede epub reader en een podcast App?

• Epiphany
RonXP schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:03:
Ik moet zeggen het aanbod van apps is nog teleurstellend, zeker als je de Apple Appstore gewent bent.
Op de Surface RT ben je weer terug in het shareware tijdperk. :'(
Epub: Freda
Podcats app: Geen idee

Vertel eens wat je allemaal mist aan apps in de windows store dan. Zit jij te wachten op ontelbaar apps die hetzelfde doen of wil je een paar echte goede apps hebben?

• Holk
En als je landenvoorkeur uitzet, heb je een veel groter aanbod van apps. Net zoals Epiphany zegt, ik heb liever 1 goede app dan 100 zaklamp-appjes die allemaal hetzelfde doen en de enige bijdrage die ze leveren is het getal van het totaal aantal Apps omhoog halen

• Ronvgs
Ik heb de landenvoorkeur uit staan.
Voor Podcast heb ik nu Podcastbandit die is redelijk.
Maar als ik het met de iPad Apps vergelijk is dit een stap terug.
Tunein heeft ook veel minder opties.

Om video te kijken is de Surface superieur aan de iPad
De micro hdmi aansluiting is ook een dikke plus.
Het is verder een top tablet. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Ronvgs op 04-03-2013 11:34 ]

• Epiphany
RonXP schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:30:
Ik heb de landenvoorkeur uit staan.
Voor Podcast heb ik nu Podcastbandit die is redelijk.
Maar als ik het met de iPad Apps vergelijk is dit een stap terug.
Tunein heeft ook veel minder opties.

Om video te kijken is de Surface superieur aan de iPad
De micro hdmi aansluiting is ook een dikke plus.
Het is verder een top tablet. :)
En hoe oud is de app store tov de apple store?

• Tomba

Tomba

Epiphany schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:56:
[...]

En hoe oud is de app store tov de apple store?
Niet specifiek tegen jou, maar doe toch allemaal zo defensief ;) De appstore voor Windows RT is gewoonweg nog erg onvolwassen, daar ontkom je ook niet aan gezien idd de ouderdom maar ik vind eerlijk gezegd dat MS er zelf ook weinig aan doet (of lijkt te doen). Ze hebben cash genoeg en hoe je het ook wendt of keert; apps are the name of the game, helemaal op de Surface RT waar je alleen Store apps op kunt installeren.

• Epiphany
Tomba schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:58:
[...]

Niet specifiek tegen jou, maar doe toch allemaal zo defensief ;) De appstore voor Windows RT is gewoonweg nog erg onvolwassen, daar ontkom je ook niet aan gezien idd de ouderdom maar ik vind eerlijk gezegd dat MS er zelf ook weinig aan doet (of lijkt te doen). Ze hebben cash genoeg en hoe je het ook wendt of keert; apps are the name of the game, helemaal op de Surface RT waar je alleen Store apps op kunt installeren.
Noem het defensief of gewoon moe met de vergelijking met de iPAD, meneer Ballmer weet ook wel dat het op de Developers rust, maar wat ik eigenlijk ook probeerde te zeggen is dat een store tijd nodig heeft.

• Worsteneter
[...]

Windows RT waar je alleen maar store apps op kan installeren

ZOALS OP ELK TABLET, waarom steeds die 'je kan alleen maar uit de store installeren' argumenten, alsof dat een nadeel is bij een tablet

• triesvan
[...]

Hier ben ik het mee eens, de Surface RT is een geweldig apparaat maar als Microsoft echt serieus mee willen doen zullen ze iets aan de appstore moeten doen.
Ik vind de Store moeilijk te doorgronden, sorteren gaat niet echt makkelijk, en bijvoorbeeld Gratis Favorieten slaan meestal nergens op.
Ook moet Microsoft echt er voor zorgen om de grote namen aan boord te krijgen. Bijvoorbeeld een Facebook/Twitter. Dit soort apps zijn essentieel om een platform te laten slagen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
[...]

Wat moet Microsoft gaan doen dan? Tienduizenden ontwikkelaars geld gaan geven om apps te maken voor Windows RT? Zelf tienduizenden apps gaan ontwikkelen?

En hoeveel zelfgemaakte apps zal Apple hebben? Dat zullen er geen duizenden zijn, denk ik.

The devil is in the details.

• Worsteneter
triesvan schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:42:
[...]

Hier ben ik het mee eens, de Surface RT is een geweldig apparaat maar als Microsoft echt serieus mee willen doen zullen ze iets aan de appstore moeten doen.
Ik vind de Store moeilijk te doorgronden, sorteren gaat niet echt makkelijk, en bijvoorbeeld Gratis Favorieten slaan meestal nergens op.
Ook moet Microsoft echt er voor zorgen om de grote namen aan boord te krijgen. Bijvoorbeeld een Facebook/Twitter. Dit soort apps zijn essentieel om een platform te laten slagen.
Facebook/twitter zijn niet eens nodig met metrointerface IE ;) Maar goed, een app is wel makkelijker om naar te delen en deze moeten ook nog komen. Maar geheid dat deze al in ontwikkeling zijn ;)

Verder geeft MS al geld aan ontwikkelaars. Je kan een x bedrag krijgen en als je app x aantal keer gedownload wordt mag je het houden ;)

• RobinFM
  • Laatst online: 19:22
RonXP schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:03:

PushPod is wel een mooi podcast-appje.

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 10:30
Ik kan me toch haast niet anders voorstellen dan dat uiteindelijk alle populaire apps gewoon voor windows 8/RT uitkomen. Microsoft is gewoon een te grote speler om te negeren en met de integratie van windows 8/RT en Phone moet je die toch willen bedienen?!

• kyddil
Twijfel heel erg tussen de RT en Pro.. Ik heb al een laptop, maar de iPad die ik heb kan ik vrij weinig mee.. Tis gewoon een grote versie van mijn telefoon waar ik eigenlijk vrij weinig aan heb. Surface RT heb ik nog wel iets beter mutlitasking, office en een flash browser :)

Maar aan de andere kant heb je de Pro, sneller, beter, kan zelfs photoshoppen.. Niet dat ik alles nodig heb maar je hebt het wel. Toch lever je wel batterijtijd, dikte en gewicht in.

RT gebruikers, hoe tevreden zijn jullie met jullie device nu jullie het al een lange tijd gebruiken? Ik lees hier en daar iets over dat t laggy is.. Ik wil graag jullie mening eens weten hierover.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zit met hetzelfde 'probleem'. Zou een RT genoeg zijn. Of past een PRO beter bij mij.
Aan de andere kant, ik heb een goede laptop, m'n iPad is nog niet gesloopt door de kleine. Dus waarom zou ik uberhaupt?

• Worsteneter
RT is niet laggy en zolang je office, mail, webbrowser en enkele apps gebruikt is een RT voldoende en juist super chill door lange accuduur en lage gewicht.

Wil je photoshoppen, legacy apps draaien, gamen etc? Dan kun je beter voor de pro gaan. Qua gewicht scheelt het nog niet eens zoveel, alleen de accu is gewoon beduidend slechter

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 20:37
kyddil schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:06:
Maar aan de andere kant heb je de Pro, sneller, beter, kan zelfs photoshoppen.. Niet dat ik alles nodig heb maar je hebt het wel. Toch lever je wel batterijtijd, dikte en gewicht in.
Ik vraag me af waarom altijd wordt verwezen naar Photoshop als app die niet draait op de RT, maar wel op de Pro. Alsof er werkelijk mensen zijn die op een 10,6 inch scherm foto's tot in de kleinste details gaan bewerken.
Op mijn Lumia 920 kan ik ook geen photoshop laten lopen, maar wel met een eenvoudige app de foto's die ik er op heb staan bijsnijden en (lichtjes) aanpassen. De basisbewerkingen kan ik er op doen.
Wil ik de foto's echt tot in detail bekijken, dan doe ik dat later thuis, op de "grote" computer.

Ik neem aan dat er voor de Surface RT ook de nodige apps in de Store zijn om kleine / basisbewerkingen op foto's te doen.
Voor de rest is het heel goed kijken naar wat je precies wil doen met een tablet, welke programma's (euh... Apps ;) ) denk je te gaan gebruiken en maak dan je keuze.
Een app die zeker nog ontbreekt is het veel gebruikte TotalCommander.
Mij lijkt echter dat de gewone Windows Verkenner op RT "voldoende" is, ook al kan het TC op geen stukken na benaderen. Maar voor de simpele file bewerkingen zou het kunnen volstaan.
Van wat ik hier allemaal lees zal de snelheid van verwerken echt nauwelijks verschil maken.
Wel de lange tijd dat de RT zonder een stopcontact kan.... :9

[ Voor 9% gewijzigd door tazmaniankoala op 05-03-2013 09:43 . Reden: TC App toegevoegd ]

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

• RobinFM
Ik heb de Surface RT nu bijna een week ter vervanging van mijn iPad 1 en ik ben d'r echt blij mee. Dat de mail-app geen POP3 ondersteunt vind ik een misser van Microsoft, en het geluid van de Surface is echt veel en veel te zacht. Maar verder is het een topding.

Na een week heb ik nog één ding waar ik niet uit kom. In de auto luister ik veel podcasts via mijn Parrot MKI9200-carkit. Die maakt verbinding via Bluetooth. Bij mijn Lumia 920 en iPad geeft het schermpje de titel en artiest weer van wat je afspeelt. Ook kun je met de controls van de Parrot doorspoelen, naar het volgende nummer enz.
Met de Surface zie ik alleen "Windows-geluid" in het schermpje van de Parrot staan. De muziekspeler bedienen moet via de Surface, wat natuurlijk niet handig is tijdens het rijden. Is dat een beperking van Windows 8 RT of de Surface? Of moet ik nog ergens een instellinkje veranderen?

• Tomba

Tomba

Epiphany schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:16:
[...]

Noem het defensief of gewoon moe met de vergelijking met de iPAD, meneer Ballmer weet ook wel dat het op de Developers rust, maar wat ik eigenlijk ook probeerde te zeggen is dat een store tijd nodig heeft.
Ik word ook moe van de vergelijking met de iPad. Er is wat mij betreft geen vergelijkbaar apparaat op de markt namelijk! (Qua interface, mogelijkheden, integratie met MS producten, qua (hardwarematige bediening, etc)
Neemt niet weg dat het voor dit onvergelijkbare apparaat tijd wordt dat er meer goede (!) apps komen. Ik zie MS op Windows Phone even hard (misschien nog wel harder!) de bal laten vallen overigens. (en ja ik heb naast mijn Surface RT een Lumia 820 dus ik neem het voor lief ;) )
Worsteneter schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:40:
[...]

Windows RT waar je alleen maar store apps op kan installeren

ZOALS OP ELK TABLET, waarom steeds die 'je kan alleen maar uit de store installeren' argumenten, alsof dat een nadeel is bij een tablet
Ik zie mijn Surface als meer dan een tablet ;) Maar goed, het nadeel is niet dat alles uit de Store moet komen (dat vind ik juist fijn want auto updates, minder kans op malware etc), maar het feit dat ie slecht doorzoekbaar is en bijzonder mager qua A+ titels. Waar blijven de echte games? Je hebt een apparaat waar je een Xbox controller op kunt gebruiken, maar geen enkel GTA-achtig spel? Hoe kan dat?
triesvan schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:42:
[...]

Dat dus :)
Hahn schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:45:
[...]

Wat moet Microsoft gaan doen dan? Tienduizenden ontwikkelaars geld gaan geven om apps te maken voor Windows RT? Zelf tienduizenden apps gaan ontwikkelen?

En hoeveel zelfgemaakte apps zal Apple hebben? Dat zullen er geen duizenden zijn, denk ik.
Ik zou zeggen geef de top 50 van Apple developers in ieder geval een incentive. Het eco systeem is nu nog te klein om developers zo maar over te halen, het is dus aan MS om daar wat aan te doen vind ik.
Worsteneter schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:48:
[...]

Facebook/twitter zijn niet eens nodig met metrointerface IE ;) Maar goed, een app is wel makkelijker om naar te delen en deze moeten ook nog komen. Maar geheid dat deze al in ontwikkeling zijn ;)

Verder geeft MS al geld aan ontwikkelaars. Je kan een x bedrag krijgen en als je app x aantal keer gedownload wordt mag je het houden ;)
Niet helemaal waar, ik zou graag een 'echte' Facebook app zien al was het maar ivm de meldingen die ik te zien krijg als ik bv een nieuw bericht krijg. Ik heb dan ook een Twitter client gekocht, die mij bv een melding geeft als ik geretweet wordt of er iemand reageert op mijn Tweets. Dat lukt je niet met een webpagina :)

• Worsteneter
Wat wel een groot voordeel is van de Pro is de wacom digitizer met pen, dat werkt echt fantastisch wat ik op filmpjes heb gezien. Plus dat je dat GTA achtige spel kunt installeren: GTA zelf :)

Zou wel fijn zijn in college maar vooral vanwege colleges kies ik RT; lange accuduur. Ik moet nog elke dag lachen als in pauzes of wat dan ook al die adapters en magsafe dingen de tassen uit vliegen en iedereen naar de stopcontacten vliegt :D

En dan zit ik daar; joa ik heb hem maandag avond nog opgeladen, het is nu donderdag dus kan nog makkelijk :D

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

RobinFM schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:03:
en het geluid van de Surface is echt veel en veel te zacht. Maar verder is het een topding.
Dat kun je heel makkelijk oplossen door:

Surface's volume is quite low. Go to Control Panel, then Sound, then click on Speakers, then Properties, then Enhancements and check Loudness Equalisation and Virtual Surround too if you wish. Apply changes.

Daarna is het geluid voor mij zeker toereikend.

• Worsteneter
Rodyman schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:57:
[...]

Surface's volume is quite low. Go to Control Panel, then Sound, then click on Speakers, then Properties, then Enhancements and check Loudness Equalisation and Virtual Surround too if you wish. Apply changes.

Geluid gaat wel harder maar vrij minimaal. Ben het wel eens met dat het geluid zacht is. Maar aan de andere kant.. daar heb je boxen voor etc. Je gaat toch niet uitgebreid muziek luisteren op tablet.

Maar het is wel gek dat de lumia 920 harder gaat dan de surface RT

• RobinFM
[...]

Dat had ik al aan staan, maar het volume blijft aan de extreem lage kant, vind ik. In een stille ruimte gaat het nog wel, maar als er wat achtergrondgeluid is, overstemt dat al snel het geluid van de Surface. Voor mijn gevoel gaat de iPad minstens dubbel zo hard, en de Lumia maakt ook meer lawaai.

De speaker(tje)s zijn ook wat vreemd geplaatst, ze wijzen schuin naar achteren. Daardoor verlies je ook al aardig wat volume.

@Worsteneter: Muziek luisteren doe je inderdaad niet op een tablet, maar Youtube of Uitzendinggemist kijken wel, en dan is het wel prettig als je het filmpje gewoon kunt verstaan.

Verwijderd

[...]

Mooie tip. Scheelt duidelijk. d:)b

• Tomba

Tomba

Worsteneter schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:32:
Wat wel een groot voordeel is van de Pro is de wacom digitizer met pen, dat werkt echt fantastisch wat ik op filmpjes heb gezien. Plus dat je dat GTA achtige spel kunt installeren: GTA zelf :)
[...]
Das waar, maar wel 2x zo duur en 2x zo korte bedrijfstijd + dikker dus no go voor me :)

GTA:VC zouden ze zo moeten kunnen porten, ofwel vanaf de Windows Versie (directx) of de Android versie (die op een Tegra3 gewoon perfect draait)

• AnjavH
  • Laatst online: 23-12-2022
kyddil schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:06:
Twijfel heel erg tussen de RT en Pro.. Ik heb al een laptop, maar de iPad die ik heb kan ik vrij weinig mee.. Tis gewoon een grote versie van mijn telefoon waar ik eigenlijk vrij weinig aan heb. Surface RT heb ik nog wel iets beter mutlitasking, office en een flash browser :)

RT gebruikers, hoe tevreden zijn jullie met jullie device nu jullie het al een lange tijd gebruiken? Ik lees hier en daar iets over dat t laggy is.. Ik wil graag jullie mening eens weten hierover.
Ik heb mijn Surface RT sinds begin november en gebruik hem ongeveer iedere dag. Ik gebruik hem op de bank om te browsen (snel iets wiki'en of imdb'en) en simpele spelletjes te doen (MS solitaire collection bijv.). Ik gebruik niet zo heel veel apps en ben het met vele anderen eens dat ik liever een store heb met een paar goede apps, dan 500 fartapps. Voor het chatten gebruik ik de touchcover en dat gaat bij mij zelfs op mijn schoot meestal wel prima. Soms moet ik alleen voor het touchpad de onderkant even stabiliseren. Daarnaast ben ik mijn Surface ook gaan gebruiken voor het schrijven van verslagen. Dan heb ik er een hubje met toetsenbord en muis aanhangen. Als je een extern gepowerde harde schijf hebt, kan die ook zo aan de hub. De bestandsoverdracht tussen de surface en alle USB drives die ik getest heb, vond ik super. Ik moet nog wel een beetje wennen aan sommige features in Office 13, maar dat ligt meer aan Office 13 dan aan de Surface. In de desktop mode vind ik een muis wel handiger dan alleen het touch screen, maar de touch pad van de cover is ook prima. Er zijn maar weinig dingen waar ik nog een normale computer voor gebruik, de dingen waar ik een optische drive voor nodig heb (cd rippen, DVD kijken). Heel soms loop ik nog tegen een flash site aan die niet op de whitelist staat (Hallmark kaarten maken). Een ander dingetje dat ik soms irritant vind is de trage mail app. Zelfs als hij open staat moet hij refreshen nadat je een nieuwe mailbericht hebt gekregen. Dat is ook met chatten soms als je even tussendoor naar een andere app gaat.

+ lange accuduur
+ fijn scherm
+ kickstand
+ USB poort!

- geen optische drive ondersteuning
- mail app kan beter
- SD kaart slot zit op een redelijk onhandige plek
- adapter is soms lastig te koppelen (op Pro ook schijnbaar)

Favo apps (naast de standaard):
Top gear news
Stumble upon
Daily Food porn

N.a.v een andere vraag, er zijn inderdaad al heel wat verschillende fotobewerkingsapps, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

• Worsteneter
Stumble Upon _O_

Verwijderd

Heb er ook een opgepikt, 32 GB met witte touchcover voor €586,-
Eerste indruk is heel goed. Gebruik Windows 8 nu al een tijdje, maar het is toch nog wennen. Op de desktop zit ik vooral in de desktop te werken :P

• kyddil
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:10:
Heb er ook een opgepikt, 32 GB met witte touchcover voor €586,-
Eerste indruk is heel goed. Gebruik Windows 8 nu al een tijdje, maar het is toch nog wennen. Op de desktop zit ik vooral in de desktop te werken :P
Hoe heb je het voor 586 met witte toetsenbord gekregen dan? Ik dacht dat de 32gb pack met keyboard alleen in t zwart was.

Verwijderd

Beetje kletsen met de verkoper ;)

Ik heb 'm trouwens ingesteld op Nederlands, maar het lockscreen is nog Engels... eens kijken waar ik dat kan fixen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 19:26 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.