• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Maar weet jij ook het nut daarvan ? 😜

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:12

The_Scarabial

MTB for life!

Genghis Khan schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:07:
Zien jullie een Uitzendinggemist.nl app in de Store? Deze bestaat volgens mij wel, maar ik kan 'm niet vinden? :?
die is er zeker bij de top free apps staat ie bij mij op de 3e positie.

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
The_Scarabial schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:18:
[...]

die is er zeker bij de top free apps staat ie bij mij op de 3e positie.
Kan zijn dat je je landinstellingen moet wijzigen. Bij mij stond de store op UK en kreeg dus ook Uitzending Gemist niet te zien. Instelling veranderd naar Nederland en daar stond ie, store zag er ook ineens heel anders uit trouwens.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:07
Wat zijn jullie topapps?
Mijn meest gebruikte apps op een rijtje:

* WD externe hardeschrijf app
* Evernote
* Tune In
* RTL XL
* Uitzending gemist
* Shazam
* TV Gids.nl
* Cook book lite
* Windows Phone (wat een geweldige app!!)
* Endomondo
* Beeldarchief (van rijkswaterstaat)
* Bing my lockscreen :D
* British Airways (i.v.m. frequent flyer)
* jetpack joyride
* waar is perry
* fruit ninja
* where's my water
* cut the rope
* fotor

Van de MS apps vind ik de kranten app en de reis app ge-wel-dig!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik gebruik vooral

Nu.nl
Microsoft OneNote
Microsoft Lync
Awakener
Remote Desktop
Pin Anything

En dan heb ik nog een zooitje apps die worsteneter ook heeft.

XBL: MRE Inc

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:56
Beanie schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:59:
[...]

Kan zijn dat je je landinstellingen moet wijzigen. Bij mij stond de store op UK en kreeg dus ook Uitzending Gemist niet te zien. Instelling veranderd naar Nederland en daar stond ie, store zag er ook ineens heel anders uit trouwens.
Dit moet je dus in het configuratiescherm veranderen. Let erop dat je ook het tweede tabblad meepakt.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 19:48
Er zit blijkbaar verschil in de zwarte touchcover en de gekleurde (naast het verschil in kleur natuurlijk 8)7). De zwarte zou een viltachtige toplaag hebben en de gekleurden 'gewoon plastic'.

Wie heeft ze allebei uitvoerig getest en welke heeft de voorkeur en waarom?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• D-TECH
  • Nu online
Verrek, bij mij werkt flash op elke website? Krijg nou wat :) En ja, dit is in de metro-browser!

• Worsteneter
D-TECH schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:25:
Verrek, bij mij werkt flash op elke website? Krijg nou wat :) En ja, dit is in de metro-browser!
Verrek ik verrek m'n nek!
Wie wat wo, ik wil dat ook

• D-TECH
  • Nu online
Wel belabberde framerate bij sommige dingen, maar goed, ik mag natuurlijk niet teveel verwachten van de tegra3

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beanie schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:59:
[...]

Dat was 'm, locatie op NL zetten was de oplossing. :)

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 16:26
Swerfer schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:49:
Er zit blijkbaar verschil in de zwarte touchcover en de gekleurde (naast het verschil in kleur natuurlijk 8)7). De zwarte zou een viltachtige toplaag hebben en de gekleurden 'gewoon plastic'.

Wie heeft ze allebei uitvoerig getest en welke heeft de voorkeur en waarom?
niet uitvoerig getest, maar ik heb de witte en dat is geen gewoon plastic. Het voelt eerder aan als suede. Tussen de toetsen in zit hetzelfde materiaal, maar dan zonder profiel, waardoor dit meer plastic achtig is.

Hoe dan ook, het ziet er niet uit als goedkoop glimmend plastic.

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 16:26
D-TECH schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:31:
Wel belabberde framerate bij sommige dingen, maar goed, ik mag natuurlijk niet teveel verwachten van de tegra3
wat wil je in godsnaam bereiken/uitlokken met deze opmerking???
de tegra3 is volgens mij nog een van de krachtigere ARM processoren op de markt...

definieer 'sommige dingen' !!!!

• D-TECH
  • Nu online
FunFair schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:01:
[...]

wat wil je in godsnaam bereiken/uitlokken met deze opmerking???
de tegra3 is volgens mij nog een van de krachtigere ARM processoren op de markt...

definieer 'sommige dingen' !!!!
Hier bedoelde ik Adobe Flash op de Surface. Spelletjes in Flash etc. Op de een of andere manier werkt iedere flash site bij mij.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10
Dat mag je de Surface echt niet kwalijk nemen, Flash is gewoon belachelijk zwaar.

The devil is in the details.

• D-TECH
  • Nu online
Hahn schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:11:
Dat mag je de Surface echt niet kwalijk nemen, Flash is gewoon belachelijk zwaar.
Daarom heb ik flash ook helemaal uitgeschakeld, scheelt weer wat batterij :)

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:55
welke browsers gebruiken jullie? IE gebruik ik voornamelijk en tot mijn verbazing bevalt het best goed. op mijn android telefoon gebruik ik dolpin browser en hoop dat deze ook voor windows rt komt. Ook hoop ik dat er binnenkort een app komt om torrents te downloaden. voor de rest moet ik zeggen dat ik aardig voorzien ben met de apps.

wat vinden jullie van de touch cover? het is wel handig, maar terwijl ik dit berichtje typ, sla ik de toetsen toch regelmatig mis. vooral de letter A mis ik regelmatig. typ met het touchscreen net wat sneller tot nu toe. ben benieuwd of mijn typvaardigheid vooruit gaat. mocht ik echt lange stukken gaan typen dan pak ik toch wel mijn draadloze toetsenbord, werkt geniaal met die usb uitgang.

had ook een tooltje gevonden om de tablet te rooten. heeft iemand dat al gedaan?

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-11 22:55
Net in de Mediamartk geweest om even de touchcover te proberen, werkt toch verrassend goed.
En van die 30 euro verschil kan ik mooi een hoes kopen ofzo, twijfel twijfel :P

• Beanie
oosterhofjf schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:58:
welke browsers gebruiken jullie? IE gebruik ik voornamelijk en tot mijn verbazing bevalt het best goed. op mijn android telefoon gebruik ik dolpin browser en hoop dat deze ook voor windows rt komt. Ook hoop ik dat er binnenkort een app komt om torrents te downloaden. voor de rest moet ik zeggen dat ik aardig voorzien ben met de apps.

wat vinden jullie van de touch cover? het is wel handig, maar terwijl ik dit berichtje typ, sla ik de toetsen toch regelmatig mis. vooral de letter A mis ik regelmatig. typ met het touchscreen net wat sneller tot nu toe. ben benieuwd of mijn typvaardigheid vooruit gaat. mocht ik echt lange stukken gaan typen dan pak ik toch wel mijn draadloze toetsenbord, werkt geniaal met die usb uitgang.

had ook een tooltje gevonden om de tablet te rooten. heeft iemand dat al gedaan?
Hoewel IE best goed is mis ik wel de dingen die ik zo gewoon ben gaan vinden aan Firefox. Adblock, om er maar een te noemen. Desondanks valt de snelheid van het browsen mij niks tegen.

Geinig dingetje nog; zat in de eerste uren te kloten met terug en vooruit in IE, blijkt dat je gewoon vanaf de zijkant kunt swipen en zo een pagina terug kan. :$
triesvan schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:32:
Net in de Mediamartk geweest om even de touchcover te proberen, werkt toch verrassend goed.
En van die 30 euro verschil kan ik mooi een hoes kopen ofzo, twijfel twijfel :P
De touchcover viel mij ook ontzettend mee en heb dan ook maar de bundel gekocht. Mooi stukje bescherming en meteen een ultradun toetsenbord erbij. Enige nadeel is wel dat wanneer je het geluid uit hebt staan het iets lastiger is om de juiste aanslagen te doen en te houden. Al zal het ook grotendeels gewenning zijn.

• triesvan
De touchcover viel mij ook ontzettend mee en heb dan ook maar de bundel gekocht. Mooi stukje bescherming en meteen een ultradun toetsenbord erbij. Enige nadeel is wel dat wanneer je het geluid uit hebt staan het iets lastiger is om de juiste aanslagen te doen en te houden. Al zal het ook grotendeels gewenning zijn.
Ik kan toch niet snel blind typen, dus ik denk dat dit probleem wel mee zal vallen :P

• Worsteneter
Ik kan wél snel blind typen en het werkt verrassend goed met de touchcover, ook omdat je je vingers kan rusten zonder aanslagen te maken :D

geweldig toetsenbord!!

Verwijderd

Zover je het nog niet wist: IE10 heeft standaard een Adblock.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:46

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Er zijn 2 soorten toetsenbord: Type- en Touch-cover. De Type-cover lijkt mij iets meer toetsenbord te zijn.
Zou die niet beter typen? Heeft er iemand ervaring met de Type-cover? Het lijkt erop dat iedereen de touch-cover neemt/gebruikt.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb bij de Dixons in Enschede staan spelen met zowel de type als de touch cover en ik moet zeggen dat de type cover echt een stuk prettiger typt. Je hebt veel meer het idee van een aanslag, terwijl de touch veel minder ver inveert (eigen nauwelijks)

Ik zou geloof ik voor een typecover gaan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:27

Sebazzz

3dp

Is dat niet logisch dat de typecover beter typt? Uiteindelijk is gewoon de vraag wat je liever wil: een dunnere tablet of niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10 20:55

Yaz

Worsteneter schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:02:

Lekker makkelijk beetje op facebook, bestanden gesync via skydrive met mijn computer thuis, word bestanden openen, aantekeningen makkelijk bijhouden in OneNote. Praat meneer teveel dan neem ik het op.

Ge-wel-dig
Hoe neem jij het geluid op? Er vanuit gaan dat je OneNote gebruikt, ik krijg dat hierin namelijk zowel in de Metro variant als de "desktop" variant niet voor elkaar.

Heb je een 3rth party tool? En zo ja, welke en kan je deze dan wel linken in een notebook?

Gamertag: YazNL

• oosterhofjf
Die typcover werkt prima. Het is net alsof je op een netbook zit te typen. Bij de smartcover heb je weinig feedback en ga je eerder aan jezelf twijfelen.

• Worsteneter
Yaz schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:56:
[...]

Hoe neem jij het geluid op? Er vanuit gaan dat je OneNote gebruikt, ik krijg dat hierin namelijk zowel in de Metro variant als de "desktop" variant niet voor elkaar.

Heb je een 3rth party tool? En zo ja, welke en kan je deze dan wel linken in een notebook?
gewoon in camera, krijg het ook niet voor elkaar om het in OneNote te krijgen. Maar goed, als de video maar op m'n surface staat. Zet ik in onenote gewoon; zie video locatie x ;)
PaT schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:29:
Ik heb bij de Dixons in Enschede staan spelen met zowel de type als de touch cover en ik moet zeggen dat de type cover echt een stuk prettiger typt. Je hebt veel meer het idee van een aanslag, terwijl de touch veel minder ver inveert (eigen nauwelijks)

Ik zou geloof ik voor een typecover gaan.
Veert helemaal niet in, is ook een touchcover (in feite een touchscreen maar dan zo dat je wel je vingers erop kan leggen zonder aanslagen). Ik vind het heerlijk typen, maar als je even in de winkel speelt kan ik me voorstellen dat je vindt van niet. Touchcover neemt echt 2 dagen om aan te wennen maar zodra je dat bent typt het als een normaal toetsenbord ;) En hij is lekker dun + afneembaar met een spons.. handig als je bij het studeren weer zit te vreten en met je vette vingers op het toetsenbord zit. :P

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 19:48
Worsteneter schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:51:
handig als je bij het studeren weer zit te vreten
Worsten zeker?

Ontopic: Ik krijg 6 maart een Surface en als daar nog geen cover bij mocht zitten, dan ga ik denk toch voor de Touch variant. Ik zal ook eens naar de Mediamarkt gaan om het verschil te ervaren...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Worsteneter
Swerfer schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:58:
[...]

Worsten zeker?

Ontopic: Ik krijg 6 maart een Surface en als daar nog geen cover bij mocht zitten, dan ga ik denk toch voor de Touch variant. Ik zal ook eens naar de Mediamarkt gaan om het verschil te ervaren...
hehe scherp!

Probeer er ook wat langer mee te spelen. Het is in eerste instantie even wennen maar het werkt heerlijk. Als je echt lange documenten moet typen zou ik wél voor de typcover gaan btw.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-11 17:21

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Probeer er ook wat langer mee te spelen. Het is in eerste instantie even wennen maar het werkt heerlijk. Als je echt lange documenten moet typen zou ik wél voor de typcover gaan btw.
Na een paar dagen went het inderdaad die touch cover.

Als je alleen af en toe meer moet typen, is het goedkoper om dan een apart BT toetsenbord, zoals als de MS Wedge Mobile (voor €55), erbij te kopen ipv een type cover van €130.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:26
gauchov6 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:24:
[...]
Als je alleen af en toe meer moet typen, is het goedkoper om dan een apart BT toetsenbord, zoals als de MS Wedge Mobile (voor €55), erbij te kopen ipv een type cover van €130.
Ik heb beiden, een Wedge Keyboard en de Type Cover. In de praktijk gebruik ik eigenlijk altijd de Type Cover. Deze zit namelijk al vast aan de Surface en dient gelijk als protector van het scherm als je hem niet gebruikt. Daarnaast zit er op de Type Cover natuurlijk ook een trackpad, wat je bij het Wedge keyboard niet hebt. Dan moet je ook weer een Wedge Mouse kopen en da ben je alsnog bijna hetzelfde kwijt en moet je alles als losse onderdelen meenemen als je op stap gaat.

Ga je sporadisch met je Surface op stap maar staat hij alleen maar op je buro en ben je de hele dag aan het type, kan je prima een wedge mouse en keyboard kopen.

Ben je meer onderweg, wil je een screen cover en ga je ook nog typen, dan kies je voor een cover. Welke je dan kiest (type of touch) is afhankelijk van je persoonlijke voorkeuren.

• Worsteneter
gauchov6 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:24:
[...]

Na een paar dagen went het inderdaad die touch cover.

BT toetsenborden nemen natuurlijk het hele mobiele effect weg; college binnen lopen, surface pakken, kickstand uit en cover uit en ready to go. Plus dat de cover natuurlijk het scherm beschermt in de tas ;)

Al heb ik nu mijn prachtig mooie incipio sleeve binnen :D

Toch weer genoten vandaag hoe alle stopcontacten bezet waren in het lokaal met macbooks en van die mini prut netbooks terwijl ik hele college lang stumble upon heb kunnen doen.
Prachtige app is dat trouwens!

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:38
Heb sinds gister de Surface in gebruik. wat een fijn tablet zeg!!!!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Net bij de Media Markt geweest. Man wat hebben ze in Deventer een zielig miniscuul Surface standje zeg. Apple shit op 3 tafels uitgestald, maar de Surface ergens in een verdom hoekje. Sneue zooi daar. Moest me wel enorm inhouden om geen cyan touch cover te kopen die natuurlijk perfect past bij mn Incipio hoes in cyan. Komt over een tijdje nog wel denk ik. Ken mezelf, kan het toch niet laten :)

Nu nog wachten op een cyan Lumia 920 (die er waarschijnlijk nooit zal komen in die kleur)

• Worsteneter
MRELynx schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:58:
Net bij de Media Markt geweest. Man wat hebben ze in Deventer een zielig miniscuul Surface standje zeg. Apple shit op 3 tafels uitgestald, maar de Surface ergens in een verdom hoekje. Sneue zooi daar. Moest me wel enorm inhouden om geen cyan touch cover te kopen die natuurlijk perfect past bij mn Incipio hoes in cyan. Komt over een tijdje nog wel denk ik. Ken mezelf, kan het toch niet laten :)

Nu nog wachten op een cyan Lumia 920 (die er waarschijnlijk nooit zal komen in die kleur)
gewoon doen! ik heb ook cyan cover en cyan incipio hoes! :D
Ik heb een zwarte lumia 920 maar met cyan cc-1043 omheen. Ziet er goed uit _/-\o_ De echte cyan komt volgend jaar pas ofzo :P is nog exclusief en alles, daar kan je gewoon niet op wachten.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:12

The_Scarabial

MTB for life!

Nu ook 3 dagen de touchcover in gebruik, werkt echt super, helemaal als je blind kan typen.

• Worsteneter
Ben ik trouwens de enige die de touchcover vind lijken op dit toetsenbord uit een video van Microsoft uit 2011? http://youtu.be/a6cNdhOKwi0?t=4m10s

Designlanguage in die clip zou de richting moeten zijn die modern UI op moet; wát een prachtig UI design zeg :D

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-11 22:59

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:41:
[...]

Als ik vanavond thuis ben ga ik Mobile HD direct checken. Had ik met YXPlayer ook moeten doen maar ivm vakantie (en niet zeker zijn dat ik dáár internet zou hebben) heb ik hem haastig besteld. Gelukkig was MS bijzonder coulant (en vlug) met restitutie :)

Over duurdere apps gesproken, is er hier iemand die Skulls of the Shoguns al gespeeld heeft en er een mening over heeft?
Mobile.HD gecheckt, maar ook nét niet. 720p speelt meestal goed af (al geven bv de echte High Bitrate rips wel problemen, die blijven wat hangen en geven framedrops) en ingebakken subs (Vobsub) krijg ik met geen mogelijkheid in beeld. Nog altijd beter dan yxPlayer.
Ga vanavond die PowerDVD app eens proberen, maar ik ga echt geen €14,99 uitgeven aan 1 app. Waarschijnlijk dus Mobile.HD nu kopen en dan maar hopen dat de VLC app snel komt ;)

Skulls of the Shogun is wel grappig, maar door t gebrek aan onderscheid tussen de verschillende units laat ik m toch aan me voorbij gaan. Had bizar weinig overzicht, maar dat kan aan mij liggen ;)

Trouwens echt suf, er is geen een 3G stick comptaible met Windows RT 8)7
Heb nu zelf deze maar besteld: Huawei E355 (MiFi router die powered is via USB), benieuwd hoe gaat die werkt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tomba op 20-02-2013 12:07 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Ben persoonlijk erg benieuwd naar de aanstaande VLC player.
Plex werkt mooi, inclusief TV opnames, maar dan moet de host veel power hebben. En dat wil ik weer niet voor een zuinige media center machine.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Tomba schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:45:
[...]

Trouwens echt suf, er is geen een 3G stick comptaible met Windows RT 8)7
Heb nu zelf deze maar besteld: Huawei E355 (MiFi router die powered is via USB), benieuwd hoe gaat die werkt :)
Waar heb je zo'n 3g stick voor nodig als je ook je internet verbinding van je telefoon kan delen ? Ik tether gewoon en kan dan op mn Surface prima internetten.

• Hahn
Zodat je niet je telefoon leegtrekt?

• Worsteneter
Hahn schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:23:
Zodat je niet je telefoon leegtrekt?
Sluit je telefoon aan via USB, trekt die heb ook niet leeg :P

• Hahn
Trek je wel je tablet weer sneller leeg. En zo'n USB-stick zou toch handiger zijn.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Had de Surface RT niet gewoon 3G moeten hebben?

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Coenen schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:17:
3G op een tablet vind ik geen goede oplossing, Wifi en dan zelf een hotspot opzetten indien je internet nodig hebt een veel betere. Anders moet je of een apart data-abbonement speciaal voor je tablet halen of met je simkaart zitten kloten. Daarbij kun je binnenkort met je telefoon al 4G aan in Nederland en met je tablet zou je dan nog op het trage 3G netwerk moeten terwijl je op je telefoon met klein scherm wel goede snelheid haalt.
Coenen schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:17:
ik ben eigenlijk benieuwd of de kpn usb 3g stick wordt ondersteund door de rt versie. Toch maar eens die van mijn pa lenen als hij hem bij zich heeft. Laat nog wel weten of het werkt, zou echt super nice zijn.

• triesvan
Ik kan maandag ook eventueel een Vodafone Huawei stick voor je testen maandag?

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Hahn schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:42:
Trek je wel je tablet weer sneller leeg. En zo'n USB-stick zou toch handiger zijn.
Zo'n USB stick verbruikt ook stroom uit de Surface accu, een telefoon heeft tenminste nog z'n eigen accu om eerst te gebruiken.

Tetheren werkt prima voor tussendoor, nu op 3G met m'n Lumia 800 straks op 4G met de 920. :)
Via het bedrijf heb ik een maandelijkse databundel van 1 GB, dus zolang ik geen muziek of video ga streamen kom ik daar wel mee toe lijkt me.

• dnacid
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-11 09:12
Gisteren ook de surface rt 32 gb opgehaald zonder touch cover.
Wat een geweldig apparaat!! Helemaal i.c.m. mijn lumia 920!

Ik was zelf verbaast over welke instellingen allemaal gesynced worden tussen mijn lumia 920, windows 8 pro notebook en de surface.
Instellingen van draadloze netwerken worden allemaal gesynced evenals recent bezochte websites en dergelijke. Ook al m'n e-mail accounts en facebook en linkedin waren direct ingesteld zodra ik me voor t eerst aanmeldde bij de surface.

Natuurlijk kan dit allemaal ook uitgezet worden maar ik heb er geen problemen mee en vind het erg makkelijk!

• Tomba

Tomba

vali schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:21:
[...]

ik ben eigenlijk benieuwd of de kpn usb 3g stick wordt ondersteund door de rt versie. Toch maar eens die van mijn pa lenen als hij hem bij zich heeft. Laat nog wel weten of het werkt, zou echt super nice zijn.
triesvan schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:23:
Ik kan maandag ook eventueel een Vodafone Huawei stick voor je testen maandag?
Kuch:
Feel free to try but it ain't gonna work ;) Windows RT vereist NDIS 6.2 en daar zijn (vreemd genoeg) nog geen sticks voor....
gauchov6 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:30:
[...]

Zo'n USB stick verbruikt ook stroom uit de Surface accu, een telefoon heeft tenminste nog z'n eigen accu om eerst te gebruiken.

Tetheren werkt prima voor tussendoor, nu op 3G met m'n Lumia 800 straks op 4G met de 920. :)
Via het bedrijf heb ik een maandelijkse databundel van 1 GB, dus zolang ik geen muziek of video ga streamen kom ik daar wel mee toe lijkt me.
Nou ja, als je een Lumia 800 hebt dan weet je hoe snel je accu leeg gaat als je tethert ;)
Ik moet erbij zeggen; ik reis nogal eens naar het buitenland. Dan koop ik daar een 3G SIM en daar wilde ik een 3G stick voor hebben, das gewoonweg niet praktisch met een telefoon. (IMHO dan toch)

[ Voor 26% gewijzigd door Tomba op 21-02-2013 08:28 ]

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-10 16:37

FoggyFreek

I'm a llama again!

Sinds gisteren ook eigenaar van een Surface RT. Moest zeggen dat de winkel opstelling erg tegenviel. Stom klein tafeltje met een enkele Surface. Op de hoek in het looppad, ergens weggestopt bij de smartphones. Raarrrr. Ook stond ie tussen de tablets onherkenbaar weggemoffelt. Nee, dan doet Apple dat beter met grote, brede tafels en personeel wat staat te springen als enthousiaste pubers.

Afijn, installatie ging prima, alle updates binnen gehaald en ik moet zeggen; positief verrast! Nu gebruik ik zelf ook een Envy X2 van HP welke draait op Atom en de Tegra3 is op veel vlakken sneller en meer betrouwbaar. Goede Wifi (snel!), fantastisch scherm en heerlijke form-factor. Enkel opstarttijden van apps zijn iets langer op de Surface maar performance in de apps vind ik dan weer beter dan op de Envy X2.

Samengevat, Erg tevreden!

-- Altijd blijven prutsen --

FoggyFreek schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:00:
Sinds gisteren ook eigenaar van een Surface RT. Moest zeggen dat de winkel opstelling erg tegenviel. Stom klein tafeltje met een enkele Surface. Op de hoek in het looppad, ergens weggestopt bij de smartphones. Raarrrr. Ook stond ie tussen de tablets onherkenbaar weggemoffelt. Nee, dan doet Apple dat beter met grote, brede tafels en personeel wat staat te springen als enthousiaste pubers.

Afijn, installatie ging prima, alle updates binnen gehaald en ik moet zeggen; positief verrast! Nu gebruik ik zelf ook een Envy X2 van HP welke draait op Atom en de Tegra3 is op veel vlakken sneller en meer betrouwbaar. Goede Wifi (snel!), fantastisch scherm en heerlijke form-factor. Enkel opstarttijden van apps zijn iets langer op de Surface maar performance in de apps vind ik dan weer beter dan op de Envy X2.

Samengevat, Erg tevreden!
Het is inderdaad jammer dat sommige winkels er niet veel werk van maken, maar je moet niet vergeten dat Apple en Samsung dr winkels betalen om hun spullen uit te stallen. Ze bepalen zelfs hoe het uitgestald wordt.

• Goldme
  • Laatst online: 25-08 15:39
Een paar dagen geleden een surface voor mij en mijn broertje gehaald (die was jarig). Ik moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben van dit apparaat.

Voor de mensen die denken dat RT een beperkte OS is: in de paar dagen dat ik het gebruikt heb heb ik niet direct iets gemist wat ik op de laptop heb staan. Het is toch echt een volwaardig OS zoals je die gewend bent op een laptop. Dat ik legacy windows executables niet kan draaien interesseert me niet. Die apps zijn meestal veel beter op hun plek op een laptop/werkmachine.

Alles wat je van windows gewend bent zit erop:

Desktop waar je soms even een bestandje kan plaatsen
Bekend configuratiescherm
Normaal bestandsysteem die je kan browsen zoals je dat gewend bent
Normaal toegang tot netwerkshares

Ook ben ik zwaar verrast door de performance. MKV's via Mobile.HD spelen over het algemeen goed af. De wat zwaardere 1080p MKV's met een hoge bitrate heeft ie wel moeite mee. Je kan niet alles hebben. Het geluid vond ik dik in orde. Stereo geluid valt bijvoorbeeld op als je iets aan het afspelen bent. Dat merkte ik niet bij de Galaxy tab.

Ik had 2 dagen nodig voor het wennen aan de touch cover. Nu kan ik dat ding bijna zo snel gebruiken als de normale laptop. De touchpad op de cover werkt ook heerlijk (nodig voor het hoveren op menu's in websites).

Het is ook heerlijk dat je al die extra zaken beschibaar heb zoals een volwaardige USB, een SD-card slot, kickstand als je armen moe worden, een volwaardig toetsenbord als je een heel verhaal moet typen.

Accuduur is dik in orde. Na een dag intensief werken gaat ie aan het eind van de dag aan de lader. Ik heb het niet precies nagemeten maar 8 uur heeft het scherm wel aangestaan.

Er zijn natuurlijk veel verbeterpunten. Het is immers een nieuw platform. Over het algemeen kan de zoekfunctie heel wat verbeteringen hebben. De store is gewoon lastig doorzoekbaar. Ook dat dubbele configuratiescherm (Metro en Desktop) is verwarrend. Gooi alles in 1 configuratiescherm (liefst Metro) en klaar is kees. De verbeterpunten zijn echter allemaal softwarematig en dus in een later traject makkelijk op te lossen.

Enig hardwarematig minpunt: geen fullHD scherm. Ik lees veel boeken op de Surface en 's avonds merk ik dat de letters scherper hadden kunnen zijn. Het is niet storend maar het zou leuk geweest zijn. Ook in IE merk ik dat ik verder moet inzoomen omdat de letters anders te onscherp zijn (ik kan vrij kleine letters goed lezen). Verder is het scherm absoluut een genot om naar te kijken. De kleuren springen er vanaf.

De Ipad is in vergelijking echt een arm apparaat wat functies betreft. Ik was daarop binnen een paar dagen uitgekeken omdat je er zo weinig mee kan. De Ipad ziet er ook zo zielig uit met die grids aan statische icoontjes in vergelijking met het levende W8 startscherm.

Kortom: ik gebruik dit apparaat met heel veel plezier en raad het van harte aan.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Goldme: leuk te lezen dat hij zo bevalt. En het klopt dat de W8 interface erg levendig is vergeleken bij een ipad.Ik weet niet of jullie de video van de nieuwe HTC One hebben gezien (staat op de FrontPage), maar wat blijkt ???? HTC komt dus ook met een soort van live tiles op Android. Het is nu nog even wachten op de release van de nieuwe iphone met ios 7 waarin Apple het uiterst nieuwe, ultra revolutionaire, nog nooit eerder vertoonde live home screen gaat laten zien, uiteraard gebaseerd op de W8 live tiles.

YouTube: New HTC One - First Look

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:45:
[...]

En zoals verwacht, het werkt als een dolle :) Ideaal (voor mij) als ik op vakantie ben/op school zit in een WiFi deadzone.

Hij is wel iets groter dan (de niet op Windows RT werkende) Vodafone K3765:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sjWrAYza3YPnsTFTMkz3aoko/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 21-02-2013 13:20 ]

• D-TECH
  • Nu online
Bij de MyCom in Roosendaal was er trouwens wel een mooie stand in de winkel. Ook het personeel kwam erg enthousiast over, de verkoper wist veel te vertellen over de surface. Zelfs het verschil tussen Windows RT en 8 kwam er goed uit.

De volgende dag teruggekomen om de tablet te halen, nu een andere verkoper en net zo enthousiast over de Surface :)

De winkel is niet zo groot, en de surface stand trekt daarom veel aandacht. Er stonden eigenlijk altijd mensen mee te spelen en vragen te stellen over het apparaat.
Tomba schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:11:
[...]

En zoals verwacht, het werkt als een dolle :) Ideaal (voor mij) als ik op vakantie ben/op school zit in een WiFi deadzone.

Hij is wel iets groter dan (de niet op Windows RT werkende) Vodafone K3765:
[afbeelding]
Ziet er nice uit! Lijkt mij dat hij iedere simkaart ondersteund? Misschien wel de overweging waard voor mijn pa als hij de surface ook gaat kopen. Die wilt sinds ik hem heb ook een tablet hebben haha :+

• Tomba

Tomba

vali schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:52:
[...]

Ziet er nice uit! Lijkt mij dat hij iedere simkaart ondersteund? Misschien wel de overweging waard voor mijn pa als hij de surface ook gaat kopen. Die wilt sinds ik hem heb ook een tablet hebben haha :+
Hij is Simlockvrij dus werkt met elke provider inderdaad :)

• D-TECH
  • Nu online
Wat ik zo vreemd vind aan Windows 8 zijn de opstarttijden van de apps. Op mijn Windows Phone (Lumia 800) laadt bijvoorbeeld de mail-app bijna instant, terwijl de veel krachtigere Surface tablet hier een heel stuk langer over doet.

Misschien dat de Blue update dit gaat verbeteren. Zou wel mooi zijn :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:02
D-TECH schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:31:
Wat ik zo vreemd vind aan Windows 8 zijn de opstarttijden van de apps. Op mijn Windows Phone (Lumia 800) laadt bijvoorbeeld de mail-app bijna instant, terwijl de veel krachtigere Surface tablet hier een heel stuk langer over doet.

Misschien dat de Blue update dit gaat verbeteren. Zou wel mooi zijn :)
Als je de Mail app gewoon aan laat staan, dan is hij ook prima snel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 20:59

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Vandaag even naar de Mediamarkt geweest om de Surface RT een keer vast te houden. Ik heb op het moment al een iPad (1st gen), die op het moment niet meer ondersteund wordt en dus aan vervanging toe is. Ik moet zeggen: in vergelijking met alle andere tablets die er lagen was de bouwkwalieit van de Surface toch wel echt subliem. Morgen nog maar een keertje langs en misschien dan inclusief een nieuwe tablet de deur uit. :-P

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• D-TECH
  • Nu online
the_shadow schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:53:
Vandaag even naar de Mediamarkt geweest om de Surface RT een keer vast te houden. Ik heb op het moment al een iPad (1st gen), die op het moment niet meer ondersteund wordt en dus aan vervanging toe is. Ik moet zeggen: in vergelijking met alle andere tablets die er lagen was de bouwkwalieit van de Surface toch wel echt subliem. Morgen nog maar een keertje langs en misschien dan inclusief een nieuwe tablet de deur uit. :-P
Je krijgt er geen spijt van d:)b

• oosterhofjf
D-TECH schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:19:
Bij de MyCom in Roosendaal was er trouwens wel een mooie stand in de winkel. Ook het personeel kwam erg enthousiast over, de verkoper wist veel te vertellen over de surface. Zelfs het verschil tussen Windows RT en 8 kwam er goed uit.

De volgende dag teruggekomen om de tablet te halen, nu een andere verkoper en net zo enthousiast over de Surface :)

De winkel is niet zo groot, en de surface stand trekt daarom veel aandacht. Er stonden eigenlijk altijd mensen mee te spelen en vragen te stellen over het apparaat.
Klinkt alsof die jongens zelf mee gespeeld hebben. Het is wel een product wat je even moet leren kennen. Als je de kneepjes kent, kan je een leuke demonstratie geven.

Heeft trouwens iemand een verzekering erbij genomen? normaal gesproken neem ik geen verzekeringen, maar de eerste paar dagen ben ik supervoorzichtig merk ik :P Moet zeggen dat het voelt als een degelijk product maar hoop niet dat het scherm net zo kwetsbaar is als die van een ipad

• Beanie
Zat al de hele tijd af te vragen waarom ik zo weinig apps zag in de Store en wat er stond of lokaal of gewoonweg bagger was. Even in de instellingen neuzen van de Store en onder Voorkeuren alles maar uit gevinkt, en tot mijn verbazing ineens alle apps beschikbaar en ook doorzoekbaar.

Idiote instelling IMHO, kon dingen als Tweetro, Angry Birds of andere 100% aanwezige titels gewoon niet vinden zelf met de letterlijke titel als zoekterm niet eens. Nu dus gelukkig wel, maar wel een belachelijke instelling om als standaard aangevinkt te hebben.
Ramon schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:32:
[...]

Als je de Mail app gewoon aan laat staan, dan is hij ook prima snel.
Dat zijn workarounds die niet nodig zouden moeten zijn. Vind die lange laadtijden absurd zeker als je kijkt dat vergelijkbare applicaties op WP gewoon snel starten. Zowel op WP7 (met mindere HW) als op WP8 (met vergelijkbare HW) Juist dingen als mail, calender en zelfs settings zouden gewoon instant moeten starten en geen enkele wachttijd moeten kennen.

[ Voor 33% gewijzigd door Beanie op 21-02-2013 21:47 ]

• oosterhofjf
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1970464

een linkje met allerlei tips over de tablet. geen idee of deze al was gepost, maar heb er een aantal handige dingen uit kunnen halen. vooral het volume is nu wat luider. standaard staan die speakers echt heel zacht. beetje een designfout als je het mij vraagt.

Heb alleen het tikken op het toetsenbord per ongeluk uitgezet. weet iemand hoe ik dat weer terug kan zetten?

• Worsteneter
oosterhofjf schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:26:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1970464

een linkje met allerlei tips over de tablet. geen idee of deze al was gepost, maar heb er een aantal handige dingen uit kunnen halen. vooral het volume is nu wat luider. standaard staan die speakers echt heel zacht. beetje een designfout als je het mij vraagt.

Heb alleen het tikken op het toetsenbord per ongeluk uitgezet. weet iemand hoe ik dat weer terug kan zetten?
Thanks! toch weer leuke tips, vooral die met de speakers ;)

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-11 19:27
Ik ben echt super tevreden over mijn surface. In de eerste week dat ik het apparaat nu heb ben ik er al veel productiever mee geweest dan ooit met mijn Ipad. Zojuist een aantal dagen op congres geweest: Surface in de tas en tijdens het congres lekker notes zitten maken zoals nooit te voren. Geen gezeul meer met een Laptop of onhandig typen zoals op de Ipad (je moet wel even wennen aan de touch cover).

Wat ik heel handig vind is de mogelijkheid om twee vensters naast elkaar te openen. Ook mooi is de volwaardige USB aansluiting deze is ook al van pas gekomen toen ik van een collega een bestand wilde hebben. De smartcover werkt ook heel goed. I.c.m. met de stand heb ik de tablet in 2 seconden "omgebouwd" tot laptop. Er was zelfs iemand die zei "wat heb jij een kleine laptop.."

De snelheid en de accuduur zijn ook prima in orde. Ik mis alleen nog wel een aantal Apps, maar ik verwacht dat die snel zullen komen. Ik vind bijvoorbeeld de standaard people app voor facebook een beetje te beperkt. Ik zou dus graag een volwaardige facebook app op de surface willen hebben. En zo zijn er nog wel meer apps die ontbreken.

al met al, zeer tevreden over mijn aankoop. En op dit moment adviseer ik (vooral collega's) om serieus naar de Surface te kijken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:02
Beanie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:45:
Dat zijn workarounds die niet nodig zouden moeten zijn. Vind die lange laadtijden absurd zeker als je kijkt dat vergelijkbare applicaties op WP gewoon snel starten. Zowel op WP7 (met mindere HW) als op WP8 (met vergelijkbare HW) Juist dingen als mail, calender en zelfs settings zouden gewoon instant moeten starten en geen enkele wachttijd moeten kennen.
Dat zijn geen workarounds. MS heeft Modern UI apps zo gemaakt dat ze gesuspend worden als je ze niet gebruikt, dus ze hebben nauwelijks tot geen invloed op andere apps. In eerdere versies van Windows 8/RT kon je apps alleen afsluiten met alt+f4, juist omdat het niet nodig is. Nav "feedback" van users heeft MS nog extra manieren toegevoegd.

Dat het laden van de e-mail-app op WP7/8 niet zo lang duurt, komt omdat a) e-mail niet wordt afgesloten en b) het voor je wordt ingeladen in de achtergrond. Herstart je telefoon maar eens en druk dan meteen op e-mail. Je ziet dan enkele seconden een laadscherm.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Voor de Skype gebruikers, er is een grote update uitgebracht. Het is nu eindelijk mogelijk om files te versturen. Persoonlijk hoop ik dat de berichten app samen wordt gesmolten met de Skype app. Vind het erg irritant dat ik de berichten app moet uitzetten, omdat ik anders van 2 apps tegelijk mijn chats zie (fbc en Skype chat).

• Beanie
Ramon schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:53:
[...]

Dat zijn geen workarounds. MS heeft Modern UI apps zo gemaakt dat ze gesuspend worden als je ze niet gebruikt, dus ze hebben nauwelijks tot geen invloed op andere apps. In eerdere versies van Windows 8/RT kon je apps alleen afsluiten met alt+f4, juist omdat het niet nodig is. Nav "feedback" van users heeft MS nog extra manieren toegevoegd.

Dat het laden van de e-mail-app op WP7/8 niet zo lang duurt, komt omdat a) e-mail niet wordt afgesloten en b) het voor je wordt ingeladen in de achtergrond. Herstart je telefoon maar eens en druk dan meteen op e-mail. Je ziet dan enkele seconden een laadscherm.
Of ze gesuspend worden of niet is niet het punt, het gaat erom dat wanneer je de app in dezelfde sessie al open hebt gehad en je deze dan afsluit hij niet zo belachelijk lang nodig zou moeten hebben om op te starten. Naar aanleiding van je opmerking over WP en email heb ik dat maar eens getest. Maar daar merk ik dus helemaal niks van zelfs niet met een behoorlijk grote mailbox. Zelfs wanneer je nog voordat je om je SIM Pin gevraagd wordt de mail app openen levert alleen een milliseconde eerst een zwart scherm maar vrijwel meteen je email daarna.

Moet wel zeggen dat dit op een Lumia 920 is die toch net even sneller is dan bijvoorbeeld een Lumia 800, maar daar heb ik het ook nooit gemerkt dat het lang duurde. Daarom durf ik ook wel te stellen dat MS gewoon nog wat werk heeft te verrichten op het gebied van native apps in Windows RT. Over het algemeen ben ik echt wel tevreden met m'n Surface, maar het is gewoon evident dat WP gewoon sneller is met bepaalde core applicaties.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Beanie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:45:
Zat al de hele tijd af te vragen waarom ik zo weinig apps zag in de Store en wat er stond of lokaal of gewoonweg bagger was. Even in de instellingen neuzen van de Store en onder Voorkeuren alles maar uit gevinkt, en tot mijn verbazing ineens alle apps beschikbaar en ook doorzoekbaar.

Idiote instelling IMHO, kon dingen als Tweetro, Angry Birds of andere 100% aanwezige titels gewoon niet vinden zelf met de letterlijke titel als zoekterm niet eens. Nu dus gelukkig wel, maar wel een belachelijke instelling om als standaard aangevinkt te hebben.

[...]

Waarom zou je de mail app afsluiten ? Doe je dat ook op je normale desktop pc op je werk ? Als ik aankom op mn werk en achter mn pc ga zitten, dan start ik outlook op en sluit die niet meer af totdat ik naar huis ga en de pc afsluit. Het is dus helemaal niet nodig om de mail app af te sluiten.

Whahaha, krijg ik net de dagelijkse mail binnen van OneDayFly: Je zal maar een ipad of Samsung Galaxy Tab hebben... Een externe usb aansluit connector :')

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimage.org/fdxi3byhv/USBIpad.png

[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 22-02-2013 12:54 ]

MRELynx schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:44:
[...]

Waarom zou je de mail app afsluiten ? Doe je dat ook op je normale desktop pc op je werk ? Als ik aankom op mn werk en achter mn pc ga zitten, dan start ik outlook op en sluit die niet meer af totdat ik naar huis ga en de pc afsluit. Het is dus helemaal niet nodig om de mail app af te sluiten.

Whahaha, krijg ik net de dagelijkse mail binnen van OneDayFly: Je zal maar een ipad of Samsung Galaxy Tab hebben... Een externe usb aansluit connector :')

[afbeelding]
Wordt blijbaar iets vergeten bij onedayfly, dat je met je ipad er weinig mee kan 8)7

• the_shadow

the_shadow

vali schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:43:
[...]

Wordt blijbaar iets vergeten bij onedayfly, dat je met je ipad er weinig mee kan 8)7
So true. Ik had er 1 gekocht voor een paar euro (hurray voor dx.com ;) ), maar het is voor het aangeprezen gebruik compleet nutteloos :X

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Hopelijk wordt dit project een succes; een uitkomst als je niet kunt leven zonder sommige desktop applicaties:

http://pocketnow.com/2013/02/22/windows-rt-x86-emulator

• MRE-Inc

MRE-Inc

Welke app gebruiken jullie voor je Bing wallpaper lockscreen ? Ik had Bing My Lockscreen zodat elke dag de lockscreen werd voorzien van de laatste wallpaper van Bing. Maar op mijn Windows Phone zie ik 's ochtends al de nieuwe wallpaper, maar op mn Surface komt die pas rondstreeks 4 uur in de middag.

Heb nu Bing wallpaper viewer geïnstalleerd, daarin kan ik geen refresh interval instellen, dus ik hoop maar dat er vannacht een nieuwe wallpaper op mn Surface staat.

• the_shadow

the_shadow

D-TECH schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:08:
[...]

Je krijgt er geen spijt van d:)b
Ik zit hier met m'n nieuwste aanwinst op shoot, dus ik hoop het niet :p Surface RT, 32 GB met TouchCover. :)

• Worsteneter
the_shadow schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 19:16:
[...]

Ik zit hier met m'n nieuwste aanwinst op shoot, dus ik hoop het niet :p Surface RT, 32 GB met TouchCover. :)
Gefeliciteerd! :D

• autje
  • Laatst online: 07-11 18:06
Is er iets bekend over een mogelijke Spotify app voor de RT? Kan zelf niet zoveel vinden, omdat Google in ieder geval lijkt te denken dat Windows 8 en Windows Phone 8 hetzelfde zijn (en dus krijg ik een hoos aan berichten over de WP8 app, die het overigens prima doet).

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:30
autje schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:29:
Is er iets bekend over een mogelijke Spotify app voor de RT? Kan zelf niet zoveel vinden, omdat Google in ieder geval lijkt te denken dat Windows 8 en Windows Phone 8 hetzelfde zijn (en dus krijg ik een hoos aan berichten over de WP8 app, die het overigens prima doet).
Ik was hier toevallig ook mee bezig en dit werkt:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2096818

Bij mij helaas alleen in desktop IE vooralsnog.

• MRE-Inc

MRE-Inc

autje schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:29:
Waarom wil je een Spotify account? Ik heb het even gehad een paar maanden en de Windows Phone 7 app was echt bagger. Tevens heeft Microsoft een eigen muziek dienst, namelijk Xbox Music en daar ben ik best tevreden over. Werk helaas nog niet voor wp7, maar op wp8 werkt het wel inclusief Windows RT.

• triesvan
http://www.nu.nl/gadgets/...-tussen-wal-en-schip.html
Hebben jullie deze review gelezen?
Echt om te huilen...

• MRE-Inc

MRE-Inc

Allemaal slechte apps. Om te huilen deze review, ook het filmpje. :')

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-10 16:37

FoggyFreek

I'm a llama again!

Jammer is dat vele, vele mensen nu een eerste indruk hebben van Surface. En die is niet goed door gejammer van nu.nl. Ik word daar zo moe van. Apple voor en Apple na. Bah!

-- Altijd blijven prutsen --

• autje
  • Laatst online: 07-11 18:06
MRELynx schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:04:
[...]

Waarom wil je een Spotify account? Ik heb het even gehad een paar maanden en de Windows Phone 7 app was echt bagger. Tevens heeft Microsoft een eigen muziek dienst, namelijk Xbox Music en daar ben ik best tevreden over. Werk helaas nog niet voor wp7, maar op wp8 werkt het wel inclusief Windows RT.
Omdat ik nog een maand of 9 een Spotify Premium account heb, gratis en voor niks, via XS4ALL, en ik geen zin heb om een dergelijk account ook nog voor Microsoft's dienst aan te schaffen (vooral ivm offline bestanden).

Daarnaast vind ik de Spotify app voor WP8 (beta) ook prima werken. Ben gewoon heel tevreden met Spotify.
Kon het niet laten, heb maar een posted gemaakt op nujij.nl Wat een mafkees is die colin zeg... Dat mensen hem nog serieus nemen.

Blijkbaar had zijn surface rt geen micro-sd ingang 8)7

[ Voor 61% gewijzigd door vali op 23-02-2013 19:12 ]

• D-TECH
  • Nu online
Hoezo geen goede apps? Waarschijnlijk stond zijn tablet niet goed ingesteld.

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:03
vali schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:58:
Kon het niet laten, heb maar een posted gemaakt op nujij.nl Wat een mafkees is die colin zeg... Dat mensen hem nog serieus nemen.

Blijkbaar had zijn surface rt geen micro-sd ingang 8)7
;) . Kom daar steeds minder omdat het inderdaad wel heel erg is.

• Verzo
  • Laatst online: 06-11 11:11
Wat een belachelijk review op nu.nl. Die Colin van Hoek is echt een lapzwans met die halve gare review van hem, de gemiddelde user-review op tweakers heeft een hogere kwaliteit. En dan dat filmpje, die slaat echt alles. Lijkt wel of ze van te voren een conclusie hebben bedacht en aan de hand daarvan een review hebben geschreven.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:50
Kan ik ergens zien wat voor Apps er zijn voor de Surface
Ik overweeg er ook èèn.

• Epiphany
  • Laatst online: 07-09 09:49
De review op nu.nl raakt kant nog wal.. Hoe kan je in vergelijking met de iPAD zeggen dat er op de surface geen traditionele applicaties kan installeren, dat kan op een iPAD zeker niet. Ik kan zo agressief worden van dat soort reviews! Grr :(

En dan hebben ze het over apps die niet goed werken, hebben ze hun nu.nl app weleens gebruikt???

[ Voor 17% gewijzigd door Epiphany op 24-02-2013 11:31 ]

• the_shadow

the_shadow

Ik moet zeggen dat het typen op de TouchCover even wennen is (kennelijk til ik m'n vingers vrij hoog op tijdens het typen, iets wat met de TouchCover niet echt goed werkt, je moet je vingers eigenlijk laten liggen en gewoon "drukken"), maar het werkt an sich wel aardig. Ik heb wel 1 productiefoutje gevonden: 1 van de hoeken van m'n Surface heeft een krasje (iets wat met de introductie van de Iphone kennelijk voor grote ophef heeft gezorgd). Niet iets waar iets aan te doen is en ook niet iets waar ik hem voor terug zou kunnen brengen (het is een krasje over de linker boven hoek, ongeveer een cm lang, en een haarbreedte dik). Aan de andere kant, het eerste krasje doet het meeste pijn ;)

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

RonXP schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:42:
Kan ik ergens zien wat voor Apps er zijn voor de Surface
Ik overweeg er ook èèn.
Volgens Microsoft alleen mogelijk als je Windows 8 op je desktop draait, dan kun je in de Store zoeken.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/apps

• D-TECH
  • Nu online
Ik heb Windows Defender uitgeschakeld, virussen heb je toch niet voor Windows RT?

Misschien scheelt het wat in snelheid :)

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Misschien nu (nog) niet. Binnenkort is er ongetwijfeld een virus. Ik zou hem niet zo maar uitzetten.
Je hebt een snelheids issue?

• D-TECH
  • Nu online
Coenen schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:18:
Misschien nu (nog) niet. Binnenkort is er ongetwijfeld een virus. Ik zou hem niet zo maar uitzetten.
Je hebt een snelheids issue?
Nee dat niet echt, maar vond het vervelend dat ik bijvoorbeeld tijdens het bewerken van video's de snelheid drastisch zag verminderen omdat Defender opeens wilde gaan scannen en/of updaten.

Heb wel het gevoel dat, samen met het uitschakelen van logging, dat het systeem net even wat sneller loopt. Op Android schakel ik trouwens ook altijd logging uit.

En over virussen maak ik me nog geen zorgen. Exe bestanden draaien niet, ik download eigenlijk toch niet zoveel bijzonders :)

[ Voor 9% gewijzigd door D-TECH op 24-02-2013 19:51 ]

• Verzo
  • Laatst online: 06-11 11:11
D-TECH schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:51:
[...]

En over virussen maak ik me nog geen zorgen. Exe bestanden draaien niet, ik download eigenlijk toch niet zoveel bijzonders :)
Je hoeft natuurlijk ook niet per se wat te downloaden, een verkeerd linkje bezoeken is in principe al genoeg..

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:46

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

iemand al geprobeerd om een ssl certificaat te installeren? ik heb het nu al een paar keer geprobeerd, maar op een of andere wijze wil het niet lukken om dit werkend te krijgen. Als ik in de certmgr kijk zie ik deze netjes toegevoegd, maar de betreffende site (en dus ook mijn exchange sync) blijven aangeven dat het certificaat niet herkend wordt.
iemand een idee hoe dit wel aan de gang te krijgen is?

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Verzo schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:59:
[...]

Je hoeft natuurlijk ook niet per se wat te downloaden, een verkeerd linkje bezoeken is in principe al genoeg..
En hoe wilt die virus zich nestelen? Naar mijn weten werkt Windows RT net wat anders. Niet dat ik het slim vind om AV uit te sluiten, daar niet van.

• Epiphany
  • Laatst online: 07-09 09:49
devino schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:30:
iemand al geprobeerd om een ssl certificaat te installeren? ik heb het nu al een paar keer geprobeerd, maar op een of andere wijze wil het niet lukken om dit werkend te krijgen. Als ik in de certmgr kijk zie ik deze netjes toegevoegd, maar de betreffende site (en dus ook mijn exchange sync) blijven aangeven dat het certificaat niet herkend wordt.
iemand een idee hoe dit wel aan de gang te krijgen is?
Heb je het certificaat van Outlook Web App gedownload en geïnstalleerd als root certificate op je surface? Dan zou het namelijk moeten werken.
Pagina: 1 ... 27 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.