• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-12 11:45

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:09:
Je kan inderdaad alleen met creditcard betalen.
Raar, ik heb destijds toen ik de Surface RT in Duitsland bestelde bij de MS Store gewoon met PayPal betaald.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
MRELynx schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 00:29:
Jaaaa, de Surface staat nu op de Nederlandse Microsoft Store pagina en kan daar vanaf besteld worden. Wat me wel opviel is dat de touch cover voor NL toch best wel veel afwijkt van de touch cover die ik hier uit de USA heb. Zo staat er op mijn backspace toets echt het woord backspace, maar op de foto die in de MS Store staat, is het een pijl naar links. Ook lijkt het of de NL TC een extra CTRL toets heeft en natuurlijk het Euro € teken.

Ook lijkt de linker shift toets kleiner omdat er een extra knop zit. Ik heb toch liever een grote shift toets. De Enter toets is ook groter op de NL TC omdat de "pipe" toets niet boven de Enter toets zit zoals op mijn US TC.

Morgen maar eens langs MyCom, Media Markt en Expert.

http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.266604700
Welk toetsenbord zien jullie dan in de Nederlandse store? Volgens mij zie ik juist een UK-indeling met GBP-teken op de 3 en hekje en apenstaartje in de buurt van de Enter.

In de UK store staat dan weer een toetsenbord met US-indeling afgebeeld. Netjes hoor, Microsoft...

En de Type-cover is overigens een QUERTY (!) volgens het overzicht.

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnS72 op 14-02-2013 10:00 ]

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
De knoppenindeling ziet er uit als de Duitse cover, maar dan met de letters en tekens van QWERTY

Erg jammer, ik werk nu al bijna 3 jaar op zo'n toetsenbord, maar mis de enter en shift toets nog regelmatig. :F

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-12 13:19

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:48:
[...]

[[video]
Als ik PressPlay ze laat converten zijn ze redelijk te kijken in dat programma, maarals ik ze omzet naar MP4 (gewoon remux mbv ffmpeg) zijn ze buttery smooth :(
Inmiddels terug van vakantie, nog steeds bovenstaand probleem. Herkent iemand dit?
En daarnaast, waar kan ik een refund aanvragen want op deze manier is het programma letterlijk waardeloos, converteer op t moment alle MKVs maar naar MP4 mbv
code:
1
ffmpeg -i [source.mkv] -vcodec copy -acodec copy -absf aac_adtstoasc [destination.mp4]

Maar ja dat betekent dus helaas geen subs of wat dan ook, al kan ik ze dan wel in (het veel snellere/prettiger werkende) PressPlay afspelen.

On a positive note is (met dank aan een behulpzame Tweaker die naar de VS is geweest) wel mijn Surface 'Year of the Snake - Liu Qing (aka “Left”)' Limited Edition Touchcover binnen :) Wat is ie mooi!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9X86QGhaiUmi3QfdgunwNEJO/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Tomba op 14-02-2013 11:50 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12 11:22
Het toetsenbord wat ik net opgehaald heb, heeft wel die 'backspace' en verder normale indeling

Bij de MyCom hebben ze er 1 of 2 op voorraad en het centrale magazijn is leeg, dus of snel zijn of via een andere leverancier bestellen

[ Voor 0% gewijzigd door Holk op 14-02-2013 13:26 . Reden: enorme typo ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-12 15:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Net bij de Mycom en MediaMarkt geweest. Het is idd de gewone US International indeling, niks aan de hand dus. Media Markt Deventer heeft een stuk of 30 Surfaces binnen gekregen.

XBL: MRE Inc

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:58
Net bij Dixons de 64gb gehaald bij cyan cover, met gewoon op de 5 het € teken :)

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
.

[ Voor 96% gewijzigd door ProfoundValue op 03-12-2016 11:50 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ik wilde eigenlijk nog zo'n hoesje die ook op de site van Microsoft staat, maar die hadden ze bij de MM nog niet....

• ProfoundValue
  • Niet online
MRELynx schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:27:
Ik wilde eigenlijk nog zo'n hoesje die ook op de site van Microsoft staat, maar die hadden ze bij de MM nog niet....
Welke precies?

• MRE-Inc

MRE-Inc

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-12 12:32
Wat vinden jullie trouwens van het gewicht van de Surface? Te zwaar voor lang gebruik?

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

D-TECH schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:13:
Wat vinden jullie trouwens van het gewicht van de Surface? Te zwaar voor lang gebruik?
Het is wennen, maar voor normaal gebruik niet. Alleen bij langdurig gebruik in bed+liggen is het vervelend, maar ik denk dat ieder apparaat dan ontprettig is.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:20
Sebazzz schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:32:
[...]

Het is wennen, maar voor normaal gebruik niet. Alleen bij langdurig gebruik in bed+liggen is het vervelend, maar ik denk dat ieder apparaat dan ontprettig is.
Bij gebruik in bed is zelf mijn Nook E-reader (307gram) na een tijdje vervelend zwaar
Ik vind het gewicht wel meevallen. In bed maak ik altijd een toren en leun ik daar mijn surface tegen aan als ik een film aan het kijken ben of iets dergelijks. Lekker lui haha :+

• ProfoundValue
  • Niet online
Nop, verkopen we niet nee :p
Over 't gewicht: moet zeggen dat ik 'm echt heel licht vind!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Dixons heeft helaas nog niks liggen, waar ik geweest ben althans. Desondanks wel even met een Vivotab Smart gespeeld. Best een aardig apparaatje en heeft de twijfel tussen de Smart en de Surface wel weer wat aangewakkerd.

Al heeft de Surface als USP wel weer een full-size USB poort. Lijkt mij bijzonder lastig om telkens een verloopje mee te moeten hebben voor elke keer dat je een stickje uit willen lezen.

Hoe zijn de meningen over de touch cover? Is die het wel waard om als bundel te kopen? En dan met name als je er weinig verwacht te typen of is het onscreen KB dan ook voldoende? Al vind ik de gimmick factor van de touchcover wel erg leuk. 8)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:29
Vandaag bij de Mediamarkt de Surface RT bewonderd. Fantastisch apparaat! Als het x86 was had ik hem zo gekocht ;)

Op de prijskaartjes van de MM stond mooi "Windows 8", dus ik spreek zo'n verkoper aan. Begon hij over "Windows 8 RT", ik "wat staat er op de doos dan?"... en toen wist hij niets meer te zeggen. Daar staat namelijk minstens 4x "Windows RT" op.

Wel lastig, als verkopers zelf niet eens weten wat ze verkopen, hoe moeten klanten dat dan weten?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ProfoundValue
  • Niet online
Ramon schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:45:
Vandaag bij de Mediamarkt de Surface RT bewonderd. Fantastisch apparaat! Als het x86 was had ik hem zo gekocht ;)

Op de prijskaartjes van de MM stond mooi "Windows 8", dus ik spreek zo'n verkoper aan. Begon hij over "Windows 8 RT", ik "wat staat er op de doos dan?"... en toen wist hij niets meer te zeggen. Daar staat namelijk minstens 4x "Windows RT" op.

Wel lastig, als verkopers zelf niet eens weten wat ze verkopen, hoe moeten klanten dat dan weten?
Bij welke Media Markt was dit als ik vragen mag?

• Ramon
ProfoundValue schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:55:
[...]

Bij welke Media Markt was dit als ik vragen mag?
Sorry, was in Utrecht.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:27
Zeiden ze dus ook in RTL boulevard :') is natuurlijk compleet subjectief maar een Surface RT zwaar noemen en een iPad licht met zo'n minimaal verschil in grammen. Wat moet je daar nou mee dan..
[qu
Ramon schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:45:

Er zijn zoveel slecht voorgelichte mensen he. Die zeggen dat er bijv. geen verschil tussen win8 en winRT zit en dat soort geintjes. Erg jammer.
Die zoek ik ook. Je kan hem wel bij incipio bestellen in vs, die verschepen ook naar NL maar dan ben je wel 45 euro kwijt. Of je moet iemand vinden die naar de VS gaat en er eentje meeneemt voor je uit de store.

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-12 10:57
Vandaag bij Dixons een Surface RT gekocht, mooi apparaat. Alleen heb ik een probleem met ofwel de Surface, of mijn touch cover die ik uit Amerika heb geimporteerd. Aan de rechter kant van het toetsenbord werken o.a. de enter toets en de shift niet meer. Vanmiddag nog wel.

Heeft iemand dit gehad en een oplossing? Ik heb de touch cover al meerdere keren losgehaald, tablet opnieuw opgestart, met of zonder cover, heb 'm ook een factory reset gegeven.

Anders moet ik morgen maar terug naar de winkel met beide, kijken of het te reproduceren is met een andere touch cover of tablet... Balen

[ Voor 15% gewijzigd door Klassenoudste op 15-02-2013 01:31 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Worsteneter schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:28:

[...]

Er zijn zoveel slecht voorgelichte mensen he. Die zeggen dat er bijv. geen verschil tussen win8 en winRT zit en dat soort geintjes. Erg jammer.
Het is dan ook gewoon gemiereneuk. Het IS gewoon Windows 8. Het ziet er exact hetzelfde uit, werkt op exact dezelfde manier, en kan exact hetzelfde (behalve x86 software draaien). Het is gewoon Windows 8 gecompileerd voor ARM.

De naam is misschien ongelukkig gekozen, maar dat maakt het imho niet ineens een compleet ander besturingssysteem.

• Worsteneter
Avalaxy schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 02:37:
[...]

Het is dan ook gewoon gemiereneuk. Het IS gewoon Windows 8. Het ziet er exact hetzelfde uit, werkt op exact dezelfde manier, en kan exact hetzelfde (behalve x86 software draaien). Het is gewoon Windows 8 gecompileerd voor ARM.

De naam is misschien ongelukkig gekozen, maar dat maakt het imho niet ineens een compleet ander besturingssysteem.
Sowieso wel! Technisch gezien is het win8 op ARM met beperking op x gezet waardoor je geen legacysoftware kan draaien (zij het niet dat het ook al niet kan door de processor, zoals je al zegt) maar dat is wel een wezenlijk verschil!!

Win 8 = volledig x86 systeem met legacyapps
win RT = beperkt ARM systeem zonder legacyapps.

Nou heb je mensen die zeggen: Ja en dit is dus nieuwe tablet van windows. Met windows 8 erop, mooi dinggetje joh!
En als de mensen die dat zeggen nou verkopers zijn, is het wel een kwalijke zaak. Daarom staat bij reviews vaak als nadeel 'het niet kunnen draaien van bestaande software' terwijl je NOOIT zoiets ziet staan bij een android of apple tablet. Komt dus vooral ook door dat er geen duidelijk onderscheid wordt gemaakt.

En jan lul met 3 petten op snapt echt niet als je gaat uitleggen dat technische gezien win 8 = winRT maar vanwege verschillende chipsets blabla. Gewoon het een is een appel, het ander een peer en dan krijg je er ook geen gerotzooi mee.

• Paul01
Ach ja, bij Dixons waar ik hem gekocht heb kon ik er zelf ook meer over vertellen tegen de verkoper dan hij tegen mij. Triest dat personeel niet even bijgepraat worden over nieuwe systemen/apparaten die gaan komen. Of dat ze dit zelf (verplicht) moeten bij houden). Het enige wat hij probeerde was mij een verzekering aan te smeren. Al met al ben ik super blij met de Surface, draait als een zonnetje, werkt super snel en mis echt geen apps. Mijn vriendin is er ook al gelijk aan verknocht en kan er ook meteen goed mee overweg.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:33
Is ie in de winkel net zo duur als in de Microsoft Store?

• Tomba

Tomba

Hij is op de kop af even zwaar als de iPad, dus nee absoluut niet te zwaar :) (en dan heb je een groter scherm, een full size USB poort én een touchcover met toetsenbord en bovendien een moderne interface ipv zo'n Windows 3.1 gridje ;) )
[...]

Het is 'gewoon' een legacy free OS. Een beetje zoals Windows 7 x64 geen 16bits apps kan draaien. (overigens baal ik er nog steeds wel eens van, met name een fatsoenlijk werkende MKV player mis ik nog node :( Op mijn Windows 8 laptop gebruik ik VLC en Media Player Classic HC maar die zijn er dus helaas niet in de Store....)

Overigens over verkopers in retail, sinds wanneer hebben die enig idee wat ze verkopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 15-02-2013 09:42 ]

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12 11:22
Tomba schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:40:

Hij is op de kop af even zwaar als de iPad, dus nee absoluut niet te zwaar :) (en dan heb je een groter scherm, een full size USB poort én een touchcover met toetsenbord en bovendien een moderne interface ipv zo'n Windows 3.1 gridje ;) )
Uiteraard even laten zien aan mijn Mac-adepted collega en het eerste wat ze zei was; wat is die zwaar zeg! Zelf heeft ze een iPad 1, 3 en 4 (je bent adept of je bent het niet). Ze vond het niet leuk dat het ding even zwaar was en was zelfs jaloers dat de Surface allemaal dingen had die haar iPad niet kon (vergroten geheugen, USB, Office).

• ProfoundValue
  • Niet online
.

[ Voor 94% gewijzigd door ProfoundValue op 03-12-2016 11:51 ]

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
Beanie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:59:

Al heeft de Surface als USP wel weer een full-size USB poort. Lijkt mij bijzonder lastig om telkens een verloopje mee te moeten hebben voor elke keer dat je een stickje uit willen lezen.

Hoe zijn de meningen over de touch cover? Is die het wel waard om als bundel te kopen? En dan met name als je er weinig verwacht te typen of is het onscreen KB dan ook voldoende? Al vind ik de gimmick factor van de touchcover wel erg leuk. 8)
Dat de Surface USB heeft is echt superpraktisch. Ik heb er zelfs een keer een hubje voor toetsenbord en muis aangehangen, office op 140% en ik kon lekker productief zijn.

Over de bundel: nadeel daarvan is (iig bij Microsoft store) dat je er alleen de zwarte touch cover bij kan kopen. De gimmick factor van een gekleurde of limited edition vind ik beter. Voordeel is dat het je scherm goed beschermt, maar voor vervoer in een tas zou ik zelf ook nog een sleeve gebruiken.
[...]

[...]

Het is 'gewoon' een legacy free OS. Een beetje zoals Windows 7 x64 geen 16bits apps kan draaien. (overigens baal ik er nog steeds wel eens van, met name een fatsoenlijk werkende MKV player mis ik nog node :( Op mijn Windows 8 laptop gebruik ik VLC en Media Player Classic HC maar die zijn er dus helaas niet in de Store....)

Overigens over verkopers in retail, sinds wanneer hebben die enig idee wat ze verkopen?
Ik ben er deels mee eens. Zelf hebben we sinds kort ook de surface op ons werk en betrap er ook paar collega's op dat ze niet van elk product verstand hebben. Je moet wel rekening houden dat we maar een globale training krijgen van Microsoft en Apple krijgen. Het is dat vele collega's van mij van de it houden en elk product willen uitproberen en/of net als ik een technische studie volgen en op die manier veel vanaf weten.

Iedereen over 1 kamp scheren gaat daarom in mijn ogen te ver.

Over het mkv verhaal, zelf gebruik ik mobile HD en yxplayer rt. Mobile HD player speelt echt bijna alles af en yxplayer rt ook sinds de laatste update.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 15-02-2013 11:26 ]

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12 23:06
[...]

VLC voor Windows 8 / RT is al in ontwikkeling. zie: http://www.kickstarter.co...er-experience-metro/posts voor status updates

Verwijderd

Zijn er hier ook Surface-bezitters die een beetje gamen?

Zie in het screenshot van de NVIDIA TegraZone app namelijk ook al games als Dead trigger en Shadowgun staan.

Zijn deze werkelijk al beschikbaar?

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:22:
Zijn er hier ook Surface-bezitters die een beetje gamen?

Zie in het screenshot van de NVIDIA TegraZone app namelijk ook al games als Dead trigger en Shadowgun staan.

Zijn deze werkelijk al beschikbaar?
Neen, die zijn 'coming soon'.
Beste game so far op mijn Surface is Rocket Riot.

• Beanie
AnjavH schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:45:
[...]

Dat de Surface USB heeft is echt superpraktisch. Ik heb er zelfs een keer een hubje voor toetsenbord en muis aangehangen, office op 140% en ik kon lekker productief zijn.

Over de bundel: nadeel daarvan is (iig bij Microsoft store) dat je er alleen de zwarte touch cover bij kan kopen. De gimmick factor van een gekleurde of limited edition vind ik beter. Voordeel is dat het je scherm goed beschermt, maar voor vervoer in een tas zou ik zelf ook nog een sleeve gebruiken.
Full USB poort is echt het grote pluspunt van de Surface, heb gisteren nog even naar een Asus Vivotab Smart gekeken omdat X86 toch ook wel pluspunten heeft. Maar alleen Micro USB en dan diezelfde pooort ook nog eens moeten gebruiken om op te laden is vragen om problemen.

Nee, het gaat de Surface wel worden denk ik. En dan met de touchcover, kleurtjes zijn wel mooi maar mijn kleur zit er net niet bij en een witte is weer net wat vuil gevoelig. Tech budget voor dit jaar gaat weer een paar klappen krijgen :P

• Tomba

Tomba

ProfoundValue schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:10:
[...]

Over 1 kam scheren gesproken, niet iedere verkoper werkt op die wijze zo.. (daar schaar ik mijzelf ook onder)
Was een geintje ;) Sorry als dat niet duidelijk was.
vali schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:46:
[...]

Over het mkv verhaal, zelf gebruik ik mobile HD en yxplayer rt. Mobile HD player speelt echt bijna alles af en yxplayer rt ook sinds de laatste update.
Ik heb yxPlayer ook en die speelt dus op mijn Surface MKV's op deze wijze af:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=F4DE0JWofF8&feature=youtu.be]
(zoals ik eerder al meldde ;) )
Daar kan ik dus helemaal niks mee, dus voorlopig zet ik alle MKV's maar om naar MP4 :(
Ik ga een refund aanvragen voor yxPlayer en dan die Mobile HD maar eens proberen....
Restitutie voltooid via https://commerce.microsoft.com/PaymentHub/Help/ :)
12432 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:19:
[...]

VLC voor Windows 8 / RT is al in ontwikkeling. zie: http://www.kickstarter.co...er-experience-metro/posts voor status updates
Daar heb ik nu niets aan ;)

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-12 15:59
Hebben jullie het ook dat wanneer je de surface in het daglicht/ zonlicht houd dat je de pixel banen ziet?

Hopelijk is hij niet kapot :(

• Magnetic_Man
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:13:
[...]

[...]

[video]
Daar kan ik dus helemaal niks mee, dus voorlopig zet ik alle MKV's maar om naar MP4 :(
Ik ga een refund aanvragen voor yxPlayer en dan die Mobile HD maar eens proberen....

[...]

Ik heb laatst PowerDVD gedownload (de trial), die kon zonder stotteren MKV afleveringen van Dexter afspelen (terwijl Mobile.HD wel stotterde).

• Tomba

Tomba

Magnetic_Man schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:34:
[...]

Ik heb laatst PowerDVD gedownload (de trial), die kon zonder stotteren MKV afleveringen van Dexter afspelen (terwijl Mobile.HD wel stotterde).
Waren dit 720p of 1080p bestanden?
En btw wat is die PowerDVD Mobile app prijzig zeg pffffft....

• Magnetic_Man
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:51:
[...]

Waren dit 720p of 1080p bestanden?
En btw wat is die PowerDVD Mobile app prijzig zeg pffffft....
Klopt, belachelijke prijs. Om eerlijk te zijn weet ik niet meer of het 720 of 1080 was, maar weet wel dat het op het ene stotterde, en op het ander niet ;) Trial is gewoon gratis, dus zou het ff proberen.

• Paul01
Hoi MRELynx,
Ik heb deze sleeve net besteld bij mobielbereikbaar.nl
Het merk is: Incipio MRSF Als je hierop zoekt krijg je hem te zien. Van de blauwe hadden ze er nog 3 voor ik bestelde...

Tomba schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:13:
[...]

[...]

[video]

[...]

Ik heb paar dagen geleden nog yxplayer getest en had bij sommige 1080p films inderdaad ook die stotter, maar bij andere weer niet. Met mobile HD heb ik echt nergens last van, elk formaat speelt hij af (mkv 1080p/720p van 15 gb, avi en mp4) zonder enige stotter. Ondertiteling kan nu ook eindelijk extern worden gekozen. Echt een aanrader mocht je niet willen wachten op vlc.

Er is vandaag wel weer een update van yxplayer uitgebracht en ben benieuwd of hij nu betere ondersteuning heeft voor mkv.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 15-02-2013 13:29 ]

• Tomba

Tomba

vali schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:28:
[...]

Ik heb paar dagen geleden nog yxplayer getest en had bij sommige 1080p films inderdaad ook die stotter, maar bij andere weer niet. Met mobile HD heb ik echt nergens last van, elk formaat speelt hij af (mkv 1080p/720p van 15 gb, avi en mp4) zonder enige stotter. Ondertiteling kan nu ook eindelijk extern worden gekozen. Echt een aanrader mocht je niet willen wachten op vlc.

Er is vandaag wel weer een update van yxplayer uitgebracht en ben benieuwd of hij nu betere ondersteuning heeft voor mkv.
Als ik vanavond thuis ben ga ik Mobile HD direct checken. Had ik met YXPlayer ook moeten doen maar ivm vakantie (en niet zeker zijn dat ik dáár internet zou hebben) heb ik hem haastig besteld. Gelukkig was MS bijzonder coulant (en vlug) met restitutie :)

Over duurdere apps gesproken, is er hier iemand die Skulls of the Shoguns al gespeeld heeft en er een mening over heeft?

[ Voor 12% gewijzigd door Tomba op 15-02-2013 14:20 ]

Tomba schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:41:
[...]

Als ik vanavond thuis ben ga ik Mobile HD direct checken. Had ik met YXPlayer ook moeten doen maar ivm vakantie (en niet zeker zijn dat ik dáár internet zou hebben) heb ik hem haastig besteld. Gelukkig was MS bijzonder coulant (en vlug) met restitutie :)

Over duurdere apps gesproken, is er hier iemand die Skulls of the Shoguns al gespeeld heeft en er een mening over heeft?
Ik heb de game alleen als trail gespeeld op mijn l920, speelde lekker weg en zit grappige humeur in :) Geen idee hoe hij is op Windows 8, maar lijkt mij hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 15-02-2013 15:49 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

Telfordia schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:16:
[...]

Hoi MRELynx,
Het merk is: Incipio MRSF Als je hierop zoekt krijg je hem te zien. Van de blauwe hadden ze er nog 3 voor ik bestelde...
Dank _/-\o_ 29 euro per stuk, ga er eentje bestellen....luxe probleem, ik kan niet kiezen. Wellicht ook handig om die link in het accessoire topic te zetten.

http://www.mobielbereikbaar.nl/zoeken?search=incipio mrsf

Edit:

Aantal Artikelnummer: Naam:
Prijs (ex. BTW)

Totaal (ex. BTW)

1 OQ60963818 Incipio MRSF-019 Nylon Sleeve Black/Cyan
€ 24,75

€ 24,75

Komt hopelijk morgen binnen 8)

[ Voor 16% gewijzigd door MRE-Inc op 15-02-2013 16:13 ]

• Worsteneter
ProfoundValue schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:10:
[...]

Over 1 kam scheren gesproken, niet iedere verkoper werkt op die wijze zo.. (daar schaar ik mijzelf ook onder)
eens eens! Maar 90% is gewoon dom. Vooral vodafone personeel, god wat een achterlijk volk. (ik zeg, waar ik contact mee heb gehad dan.)
AnjavH schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:45:
[...]

Cover loskopen voor een kleurtje scheelt je serieus maar 10 euro. Op een aankoop van 600 euro is het wel erg jammer om daarop te gaan besparen neitwaar? Limited edition is dan helaas enkel in VS maar iets uit de VS krijgen is tegenwoordig ook niet zo'n heel groot probleem als je het echt wil.
Beanie schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:58:
[...]

Full USB poort is echt het grote pluspunt van de Surface, heb gisteren nog even naar een Asus Vivotab Smart gekeken omdat X86 toch ook wel pluspunten heeft. Maar alleen Micro USB en dan diezelfde pooort ook nog eens moeten gebruiken om op te laden is vragen om problemen.

Nee, het gaat de Surface wel worden denk ik. En dan met de touchcover, kleurtjes zijn wel mooi maar mijn kleur zit er net niet bij en een witte is weer net wat vuil gevoelig. Tech budget voor dit jaar gaat weer een paar klappen krijgen :P
USB port is geweldig _O_
Je kan prima een witte nemen. Ik heb een cyan en ik had er gister chocolade op (valentijn :P ) en je kan er gewoon met een vochtige spons overheen hoor :)
messag
Telfordia schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:16:
[...]

Hoi MRELynx,
JIJ BENT MIJN COMPLETE HELD. iK ZOCHT DIT DING AL ZO LANG EN HEB AL ZO VAAK MENSEN GEVRAAGD EN IK HEB HEM GELIJK BESTELD!!

sorry voor caps maar dit maakt mijn ongelofelijk blij :D
[massage=39763742,noline]Holkers schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:52[/message]:
[...]

Uiteraard even laten zien aan mijn Mac-adepted collega en het eerste wat ze zei was; wat is die zwaar zeg! Zelf heeft ze een iPad 1, 3 en 4 (je bent adept of je bent het niet). Ze vond het niet leuk dat het ding even zwaar was en was zelfs jaloers dat de Surface allemaal dingen had die haar iPad niet kon (vergroten geheugen, USB, Office).
Precies. Ik heb ook een mac addept (wel terecht, grafisch designer enzo) en hij zegt ook; ik snap niet dat mensen een iPad halen als je dit kan krijgen.. hij zei zelf dat het scherm zo mooi en helder was, terwijl iedereen altijd loopt te bitchen over hoe goed retina wel niet is :P

Daarbij heeft de ICT afdeling en commissie die erover gaat bij de plaatselijke gemeente van mij een afdruk van 10 kantjes waarom de Surface beter is dan de iPad gekregen en ze nemen nu de Surface mee in hun keuze :P
Al is dat waarschijnlijk nog wel een lastig strijd voor Surface gezien sommige ambtenaren zo koppig als dikke stront zijn en een tablet alleen met een iPad in verband brengen.. :|

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Worsteneter schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 03:30:
[...]

Sowieso wel! Technisch gezien is het win8 op ARM met beperking op x gezet waardoor je geen legacysoftware kan draaien (zij het niet dat het ook al niet kan door de processor, zoals je al zegt) maar dat is wel een wezenlijk verschil!!

Win 8 = volledig x86 systeem met legacyapps
win RT = beperkt ARM systeem zonder legacyapps.

Nou heb je mensen die zeggen: Ja en dit is dus nieuwe tablet van windows. Met windows 8 erop, mooi dinggetje joh!
En als de mensen die dat zeggen nou verkopers zijn, is het wel een kwalijke zaak. Daarom staat bij reviews vaak als nadeel 'het niet kunnen draaien van bestaande software' terwijl je NOOIT zoiets ziet staan bij een android of apple tablet. Komt dus vooral ook door dat er geen duidelijk onderscheid wordt gemaakt.

En jan lul met 3 petten op snapt echt niet als je gaat uitleggen dat technische gezien win 8 = winRT maar vanwege verschillende chipsets blabla. Gewoon het een is een appel, het ander een peer en dan krijg je er ook geen gerotzooi mee.
Nogmaals, lekker boeiend wat voor stickertje ze er op hebben geplakt. 99% van de consumenten kan het geen fuck schelen hoe het onder water werkt, het enige dat ze interesseert is dat het exact hetzelfde werkt als Windows 8. Als jij zegt "Windows 8" snapt iedereen direct wat je bedoelt. Al die consumenten weten niet eens wat Windows RT is, dus die naam is gewoon slecht gekozen.

Om eerlijk te zijn vind ik het ook niet echt een enorme faal van die verkopers... Het zijn geen experts op technologiegebied, anders hadden ze niet als verkoper in een winkel gestaan. Zo raar vind ik het dus niet dat zij het verschil niet weten. Dat neem ik ze ook niet kwalijk, net als dat al die consumenten het hen niet kwalijk nemen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Worsteneter schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:09:
[...]

JIJ BENT MIJN COMPLETE HELD. iK ZOCHT DIT DING AL ZO LANG EN HEB AL ZO VAAK MENSEN GEVRAAGD EN IK HEB HEM GELIJK BESTELD!!

sorry voor caps maar dit maakt mijn ongelofelijk blij :D
En volgens mij heb je ook de Cyan besteld ? Als ik nu zoek op die website van mobielbereikbaar, dan krijg ik alle kleuren behalve de cyan. Toen ik bestelde waren er nog 2. Nadat ik bestelde dus nog maar 1 en die ligt morgen bij jou (en mij) in de brievenbus :)

Over de Surface....wat een heerlijk ding is het toch. Vanmiddag diverse mails beantwoord, een paar CBT nuggets van SCCM 2012 bekeken en tegelijkertijd via Lync met een collega overlegd over de aanschaf van wat hardware op kantoor bij ons.

Verwijderd

Zijn er meer tweakers bij wie de Facebook pagina via IE niet bereikbaar is?
Ik krijg telkens de melding dat de website een programmeerfout bevat.......

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-12 06:00

The_Scarabial

MTB for life!

Werkt hier perfect op de surface.

Verwijderd

hoe simpe; kan t zijn......internetgeschiedenis gewist en ik kan weer op FB

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:43
[...]

Lang, lang geleden begon mijn computer carrière met CP/M, daarna zo''n beetje alle DOS versies om te eindigen bij het hele scala aan Windows versies. Zit privé en zakelijk nu op Windows 7, en ik moet helaas bekennen dat waar ik normaal nieuwe versies zo snel mogelijk oppik, Windows 8 me tot nu toe niet echt kan bekoren. Maar dat is nu het punt niet, geeft alleen even weer waar ik sta.

Want ondanks mijn scepsis, meen ik wel te weten waar de verschillende Windows versies voor staan. Correct me if i'm wroing, maar als ik het goed begrepen heb hebben we nu Windows Phone 8, Windows RT en Windows 8. Waarbij de eerste een mobiel OS is, de tweede enkel op als tablet komt en de laatste op zowel tablet als PC''s. Daarbij is alleen Windows 8 de enige versie die alle bestaande Windows programma's kan draaien.

Ik vond de naamgeving Windows RT/Windows 8 in combinatie met de identieke interface al redelijk verwarrend, en als ik dan zie hoe dit in de praktijk uitpakt alsmede bovenstaande comment denk ik dat er op dit moment een aantal teleurgestelde 'onwetende' Windows RT kopers thuis zitten, die vergeefs proberen hun vertrouwde programma's erop te installeren. "De verkoper zei toch dat er Windows 8 op stond, dat is toch de opvolger van Windows 7?".

Ben ik nou de enige die het wel degelijk zeer bezwaarlijk vind dat er 'Windows 8' als OS bij de Surface RT staat? :?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Beanie
Hier is ie ook binnen inmiddels. Heerlijk apparaat tot nog toe, ook de touchcover er maar bij genomen, geen spijt van. Het is absoluut wel even wennen, maar voor wat het fysiek gezien is absoluut onder de indruk. Beeldscherm valt wel wat tegen moet ik zeggen, maar misschien is dat nog even wennen. We gaan het zien, eerst weer even terug naar het verder ontdekken van de Surface.
Ik vond de naamgeving Windows RT/Windows 8 in combinatie met de identieke interface al redelijk verwarrend, en als ik dan zie hoe dit in de praktijk uitpakt alsmede bovenstaande comment denk ik dat er op dit moment een aantal teleurgestelde 'onwetende' Windows RT kopers thuis zitten, die vergeefs proberen hun vertrouwde programma's erop te installeren. "De verkoper zei toch dat er Windows 8 op stond, dat is toch de opvolger van Windows 7?".

Ben ik nou de enige die het wel degelijk zeer bezwaarlijk vind dat er 'Windows 8' als OS bij de Surface RT staat? :?
Ik zie er totaal geen problemen in. Ik werk misschien alleen in het weekend in een elektronica winkel, maar ik ben nog steeds verplicht om alle cursussen van Microsoft te volgen (ook al stellen de toetsen geen reet voor in tegenstelling tot ccnp en mcitp), alleen hier al komen alle producten naar voren.

Een beetje verkoper moet in mijn ogen kennis van zijn producten hebben en het is niet erg als hij niet alles weet, er zou altijd een ander moeten zijn die het over kan nemen. Heb laatst nog alles moeten doen van office 365. Hier kwamen nog paar punten naar voren die ik niet wist als surface rt gebruiker.

Microsoft kan er in mijn ogen niks aan doen dat er Retailbedrijf niet goed zijn werk doet, want zij doen er qua cursussen en workshops echt alles aan om de verkopers te informeren.

Persoonlijk ben ik blij dat ik de surface rt kan aanbieden aan klanten. Er is veel vraag naar een tablet waar een voorwaardelijk office pakket standaard opstaat. De Asus vivo was er natuurlijk ook, alleen heeft die wel een hogere prijs waardoor de meeste afhaakte jammer genoeg. De smart deed het wel weer goed :)

[ Voor 21% gewijzigd door vali op 15-02-2013 20:34 ]

• Worsteneter
MRELynx schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:48:
[...]

En volgens mij heb je ook de Cyan besteld ? Als ik nu zoek op die website van mobielbereikbaar, dan krijg ik alle kleuren behalve de cyan. Toen ik bestelde waren er nog 2. Nadat ik bestelde dus nog maar 1 en die ligt morgen bij jou (en mij) in de brievenbus :)

Over de Surface....wat een heerlijk ding is het toch. Vanmiddag diverse mails beantwoord, een paar CBT nuggets van SCCM 2012 bekeken en tegelijkertijd via Lync met een collega overlegd over de aanschaf van wat hardware op kantoor bij ons.
Klopt, ik heb de laatste cyan, aangezien ik ook een cyan cover heb ;) Ik heb m'n surface dan al een tijdje langer (half december)
alexbl69 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:53:
[...]

Lang, lang geleden begon mijn computer carrière met CP/M, daarna zo''n beetje alle DOS versies om te eindigen bij het hele scala aan Windows versies. Zit privé en zakelijk nu op Windows 7, en ik moet helaas bekennen dat waar ik normaal nieuwe versies zo snel mogelijk oppik, Windows 8 me tot nu toe niet echt kan bekoren. Maar dat is nu het punt niet, geeft alleen even weer waar ik sta.

Want ondanks mijn scepsis, meen ik wel te weten waar de verschillende Windows versies voor staan. Correct me if i'm wroing, maar als ik het goed begrepen heb hebben we nu Windows Phone 8, Windows RT en Windows 8. Waarbij de eerste een mobiel OS is, de tweede enkel op als tablet komt en de laatste op zowel tablet als PC''s. Daarbij is alleen Windows 8 de enige versie die alle bestaande Windows programma's kan draaien.

Ik vind het ook bezwaarlijk
Avalaxy schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:41:
[...]

Nogmaals, lekker boeiend wat voor stickertje ze er op hebben geplakt. 99% van de consumenten kan het geen fuck schelen hoe het onder water werkt, het enige dat ze interesseert is dat het exact hetzelfde werkt als Windows 8. Als jij zegt "Windows 8" snapt iedereen direct wat je bedoelt. Al die consumenten weten niet eens wat Windows RT is, dus die naam is gewoon slecht gekozen.

Om eerlijk te zijn vind ik het ook niet echt een enorme faal van die verkopers... Het zijn geen experts op technologiegebied, anders hadden ze niet als verkoper in een winkel gestaan. Zo raar vind ik het dus niet dat zij het verschil niet weten. Dat neem ik ze ook niet kwalijk, net als dat al die consumenten het hen niet kwalijk nemen.
Door te zeggen dat winRT hetzelfde is als windows 8 of het zelfs windows 8 te noemen schep je de verwachting dat het precies hetzelfde werkt als windows 8. Ja de metro interface is hetzelfde, maar je KAN GEEN LEGACY APPS draaien en mensen gaan dat wel denken als je windows 8 zegt. Bepaalde verkopers zeggen zelfs dat er geen verschil tussen beide OS'sen zit of dat het enige verschil de batterij duur is.

Er moet gewoon een goed onderscheid gemaakt worden tussen windowsRT en windows 8 en vooral door verkopers.

• Worsteneter
Tof trouwens die surface reclame op TV van de MediaMarkt, alleen beetje kort en onduidelijk. Koop nu deze 'Microsoft Surface Tablet Windows RT met touchcover toetsenbord' :P

• Ramon
Worsteneter schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:23:
[...]
Door te zeggen dat winRT hetzelfde is als windows 8 of het zelfs windows 8 te noemen schep je de verwachting dat het precies hetzelfde werkt als windows 8. Ja de metro interface is hetzelfde, maar je KAN GEEN LEGACY APPS draaien en mensen gaan dat wel denken als je windows 8 zegt. Bepaalde verkopers zeggen zelfs dat er geen verschil tussen beide OS'sen zit of dat het enige verschil de batterij duur is.

Er moet gewoon een goed onderscheid gemaakt worden tussen windowsRT en windows 8 en vooral door verkopers.
En dan heb je nog de Atom Z Windows 8 tablets die een vergelijkbare accuduur als ARM tablets hebben, maar wél alle x86 apps kunnen draaien (en connected standby hebben).

• Worsteneter
Ramon schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:33:
[...]

En dan heb je nog de Atom Z Windows 8 tablets die een vergelijkbare accuduur als ARM tablets hebben, maar wél alle x86 apps kunnen draaien (en connected standby hebben).
Windows 8 heeft toch geen connected standby? Dat is toch alleen RT? Nouja wie weet zit ik fout want ben niet zo verdiept in de windows 8 tablets. Maar zo'n atom is ook een achterlijke keuze.. kun je legacy apps draaien waarvan je zowat geen fatsoenlijke app kan draaien. Kun je beter voor ARM kiezen imo, incl office RT.

Maar goed, ieder z'n eigen ding he :P

• MRE-Inc

MRE-Inc

vali schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:28:
[...]

Heb die Mobile.HD ook geprobeerd, maar bij mij stottert het wel. Moet wel zeggen dat ik dan vanaf mn nas stream naar mn surface via wifi. Heb jij ook gestreamed of de mkv vanaf locale disk afgespeeld ?

MRELynx schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:58:
[...]

Heb die Mobile.HD ook geprobeerd, maar bij mij stottert het wel. Moet wel zeggen dat ik dan vanaf mn nas stream naar mn surface via wifi. Heb jij ook gestreamed of de mkv vanaf locale disk afgespeeld ?
Streamen via wifi stottert hij inderdaad, ik speelde het af vanaf een externe en/of interne harddisk. Merkte dat films rond de 2,5 a 3gb niet stotteren.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Net nog even lopen testen met mobile.hd. Dexter seizoen 6 in 720p mkv's spelen prima af. Band of Brothers season 1 in 1080p stottert. Beide gestreamed via wifi vanaf mn nas in de meterkast....

Verwijderd

Worsteneter schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:35:
[...]

Windows 8 heeft toch geen connected standby? Dat is toch alleen RT? Nouja wie weet zit ik fout want ben niet zo verdiept in de windows 8 tablets. Maar zo'n atom is ook een achterlijke keuze.. kun je legacy apps draaien waarvan je zowat geen fatsoenlijke app kan draaien. Kun je beter voor ARM kiezen imo, incl office RT.

Absoluut met je eens! Leuk dat je op een Atom tablet legacy apps kunt draaien, maar wat kun je nu werkelijk op zo'n Atom? Diehard gamen en andere intensieve programma's werken ook (helemaal) niet naar behoren. Daarnaast zijn "legacy-apps" merendeels ook niet ontworpen voor een touchscreen.

Windows RT is duidelijk een tablet OS (waar het mij in alle opzichten overtreft; heb vanavond zelfs EredivisieLive gevolgd op m'n 5 uur oude Surface), wanneer ik mijn "legacy-apps" nodig heb pak ik mijn laptop met Win7+i7.

Daarnaast denk ik dat het prima uit te leggen is;
Iphone: iOs vs. Windows Phone 7/8
IPad: iOs vs. Windows RT
MAC: OSx vs. Windows 8

In mijn beleving geen verschil in opbouw, de media schaart Windows RT en Windows 8 over één kam vanwege de looks, Windows vloeit naar mijn mening in elkaar over.

Wat zijn jullie gedachten?
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 02:03:
[...]

Absoluut met je eens! Leuk dat je op een Atom tablet legacy apps kunt draaien, maar wat kun je nu werkelijk op zo'n Atom? Diehard gamen en andere intensieve programma's werken ook (helemaal) niet naar behoren. Daarnaast zijn "legacy-apps" merendeels ook niet ontworpen voor een touchscreen.

Windows RT is duidelijk een tablet OS (waar het mij in alle opzichten overtreft; heb vanavond zelfs EredivisieLive gevolgd op m'n 5 uur oude Surface), wanneer ik mijn "legacy-apps" nodig heb pak ik mijn laptop met Win7+i7.

In mijn beleving geen verschil in opbouw, de media schaart Windows RT en Windows 8 over één kam vanwege de looks, Windows vloeit naar mijn mening in elkaar over.

Helemaal mee eens. Ik heb persoonlijk weinig moeite om het verschil aan de klanten in de winkel uit te leggen. Bijna ieder vind het alleen maar handig dat de interface gelijk is getrokken, dat maakt het alleen maar gebruikersvriendelijker.

• Worsteneter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 02:03:
[...]

Daar zit ook de kink in de kabel; Apple heeft telefoon en tablet onder 1 OS geschaard en Microsoft heeft tablet en PC onder 1 OS geschaard. Daarbij vind ik dat ook de betere keuze wel hoor!

Maar er moet wel een duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen RT en win8. Want i.t.t. iOS bij apple betreft het NIET hetzelfde OS.

Daarbij gaat Microsoft de windows RT, windows 8 en windows phone 8 stores waarschijnlijk in de nabije toekomst samenvoegen; dan heb je 1 geweldig ecosysteem.

Voor mij is iig Apple < Microsoft en dat is het altijd al geweest :Y
Sowieso is een iPad kak; je kan niets productiefs doen en niets geen USB, SD etc.

Ik geniet gewoon verschrikkelijk van mijn Surface RT en voor legacy apps schakel ik ook over naar m'n xps15 met win7/win8 en i7 :)

• Ramon
Worsteneter schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:35:
[...]

Connected Standby is een hardware feature met support vanuit het OS. Windows 8 en Windows RT hebben beide die support. Atom Z biedt ook Connected Standby. Daarnaast schijnt de performance van de Atom Z in alles behalve games beter te zijn dan de Tegra 3 in de Surface RT.

De next-gen CPU van intel, de Haswell, zou ook Connected Standby moeten krijgen, samen met "ARM-like" batterijtijd en Core i5-achtige performance.

Maargoed, wil maar zeggen, zo zwart-wit is het allemaal niet. Als je nét even iets meer wil, is een ATOM Z denk ik wel een goede keuze (afgezien van het feit dat er nog geen Windows-tablets zijn die dezelfde bouwkwaliteit bieden als de beide Surfaces). Bijvoorbeeld de Acer W510 32GB die met keyboard-dock slechts 500 euro kost, 100 gram lichter is dan de Surface RT, Connected Standby heeft en een vergelijkbare batterijduur als de Surface RT. Plus je kan af en toe terugvallen op een paar desktop apps. Helaas is de lage prijs wel in de bouwkwaliteit te zien.

Niet dat ik zelf voor een ATOM Z zou gaan hoor. Ik ga voor een Surface Pro, juist omdat ik dan (met een beetje performance) desktop programma's kan draaien, mijn laptop staat te koop, die heb ik dan ook niet meer nodig.

• Worsteneter
Ramon schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:05:
[...]

Connected Standby is een hardware feature met support vanuit het OS. Windows 8 en Windows RT hebben beide die support. Atom Z biedt ook Connected Standby. Daarnaast schijnt de performance van de Atom Z in alles behalve games beter te zijn dan de Tegra 3 in de Surface RT.

De next-gen CPU van intel, de Haswell, zou ook Connected Standby moeten krijgen, samen met "ARM-like" batterijtijd en Core i5-achtige performance.

Maargoed, wil maar zeggen, zo zwart-wit is het allemaal niet. Als je nét even iets meer wil, is een ATOM Z denk ik wel een goede keuze (afgezien van het feit dat er nog geen Windows-tablets zijn die dezelfde bouwkwaliteit bieden als de beide Surfaces). Bijvoorbeeld de Acer W510 32GB die met keyboard-dock slechts 500 euro kost, 100 gram lichter is dan de Surface RT, Connected Standby heeft en een vergelijkbare batterijduur als de Surface RT. Plus je kan af en toe terugvallen op een paar desktop apps. Helaas is de lage prijs wel in de bouwkwaliteit te zien.

Niet dat ik zelf voor een ATOM Z zou gaan hoor. Ik ga voor een Surface Pro, juist omdat ik dan (met een beetje performance) desktop programma's kan draaien, mijn laptop staat te koop, die heb ik dan ook niet meer nodig.
Nee ok. Zo'n Hashwell zou zeer zeker wel interessant zijn. Viel me eigenlijk ook wel tegen dat MS niet z'n goede relatie van intel (wintel) gebruikte om de hashwells al in de Surface Pro te drukken. Maar ach.. ik zou nooit voor een Atom kiezen. Surface RT is snel en vloeiend en legacyapps mis ik eigenlijk niet.

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12 18:59
Sinds gisteren ben ik ook een trotse eigenaar van een Surface en hij bevalt me prima tot nu toe. Ik krijg alleen het volgende probleem niet opgelost.

Bij het kijken van een video via hd.Mobile, TED of andere video afspeel apps schakelt mijn Surface automatisch uit naar een minuut of twee drie (uitzendinggemist heeft overigens nergens last van). Ik moet nu dus bij het kijken van een video elke twee minuten het scherm aanraken om hem actief te houden. Weten jullie ergens een instelling waar ik dit kan aanpassen?

Ook verandert het scherm van helderheid net voordat die uitschakelt ondanks de instellingen dat die niet automatisch de helderheid van het scherm mag aanpassen.

Indien iemand een idee heeft hoor ik het graag!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:24
baio schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:23:
Bij het kijken van een video via hd.Mobile, TED of andere video afspeel apps schakelt mijn Surface automatisch uit naar een minuut of twee drie (uitzendinggemist heeft overigens nergens last van). Ik moet nu dus bij het kijken van een video elke twee minuten het scherm aanraken om hem actief te houden. Weten jullie ergens een instelling waar ik dit kan aanpassen?
Dit kun je aanpassen door naar het bureaublad te gaan en vervolgens rechtsonder op de batterij te klikken en vervolgens op hekderheid en beeldscherm instellingen te klikken.
Daar kun je het dimmen van je beeldscherm aanpassen.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-12 06:00

The_Scarabial

MTB for life!

nu ook eigenaar van een zwarte touchcover, wilde eerst een witte, maar die heeft echt een plastic feel/look, daarom toch maar een zwarte gekozen (die heeft een soort van stof achtige feel/look). Het is wel een beetje wennen, maar het typt goed.

[ Voor 11% gewijzigd door The_Scarabial op 16-02-2013 18:32 ]

• baio
z0bin schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 18:01:
[...]

Dit kun je aanpassen door naar het bureaublad te gaan en vervolgens rechtsonder op de batterij te klikken en vervolgens op hekderheid en beeldscherm instellingen te klikken.
Daar kun je het dimmen van je beeldscherm aanpassen.
Dit is inderdaad een goede work-around. Echter heb ik liever dat een app die een video afspeelt gezien wordt door de Surface als een actieve app en daardoor niet automatisch na twee minuten naar standby overschakelt.

Misschien is het niet of zeer lastig door de gebruiker op te lossen en moet gewacht worden totdat Windows of de app-maker met een oplossing komt.

• D-TECH
Ben erg tevreden met mijn Surface :) Typ dit nu ook op het apparaat.

Wat me wel is opgevallen is dat het tweede account dat is geïnstalleerd op de een of andere manier soepeler werkt dan het eerste account waarmee de tablet is ingesteld. Heb geen idee hoe dat kan.

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
Heeft iemand al geprobeerd om mkv bestanden te hernoemen naar mp4 bestanden? Mijn note 2 speelt ook niet native mkv af, maar renamed naar mp4 en het werkt gewoon :) nog geen surface binnen, anders had ik het even getest

• MRE-Inc

MRE-Inc

Bilderbeek schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 20:28:
Heeft iemand al geprobeerd om mkv bestanden te hernoemen naar mp4 bestanden? Mijn note 2 speelt ook niet native mkv af, maar renamed naar mp4 en het werkt gewoon :) nog geen surface binnen, anders had ik het even getest
Net getest, maar werkt niet helaas...

baio schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:23:
Sinds gisteren ben ik ook een trotse eigenaar van een Surface en hij bevalt me prima tot nu toe. Ik krijg alleen het volgende probleem niet opgelost.

Ook verandert het scherm van helderheid net voordat die uitschakelt ondanks de instellingen dat die niet automatisch de helderheid van het scherm mag aanpassen.

Indien iemand een idee heeft hoor ik het graag!
Dat is vreemd, daar heb ik totaal geen last van gehad bij het kijken van een film. Heb je surface wel helemaal geupdated?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-12 08:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

OFFTOPIC/

Ik heb toch het idee dat de RT een hebbedingetje is. Ik wacht wel op de PRO.

ONTOPIC/

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12 17:12

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Begrijp ik het nu goed, de Surface kan geen MKV bestanden afspelen?? In dat geval ga ik ook wachten op de PRO.

• Worsteneter
Coenen schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:19:
Begrijp ik het nu goed, de Surface kan geen MKV bestanden afspelen?? In dat geval ga ik ook wachten op de PRO.
kan wel, via een app. Bv. mobile.HD
en vlc is in de maak

• Beanie
GerCor schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:59:
OFFTOPIC/

ONTOPIC/
Zal eerlijk zeggen dat je wel een beetje gelijk hebt, maar het is wel zo dat de RT best wel een doel dient mits je maar een beetje rekening houdt met je use case scenario. De pro kan een stuk meer en doet het allemaal een stuk sneller, maar wanneer je voornamelijk browst en toch graag af en toe wel een Word documentje oid mag maken dan is de RT absoluut en goed apparaat. Al blijft het wel concessies doen op bepaalde vlakken.
OFFTOPIC/

ONTOPIC/
Het is maar net wat je eisen zijn :)

• Worsteneter
Beanie schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 23:29:
[...]

Zal eerlijk zeggen dat je wel een beetje gelijk hebt, maar het is wel zo dat de RT best wel een doel dient mits je maar een beetje rekening houdt met je use case scenario. De pro kan een stuk meer en doet het allemaal een stuk sneller, maar wanneer je voornamelijk browst en toch graag af en toe wel een Word documentje oid mag maken dan is de RT absoluut en goed apparaat. Al blijft het wel concessies doen op bepaalde vlakken.
OFFTOPIC/

ONTOPIC/
Wel als je hem als laptop gebruikt en legacyapps wil gebruiken. Ik neem hem daarentegen mee naar college. Waar andere mensen met hun laptop bij tweede college van de dag een stopcontact zoeken of mensen met een iPad lopen te klooien met 'meneer ik kan dat word document niet openen ik gebruik apple' of met bluetooth toetsenbordjes en gekke standaards kom ik met mn surface aan.

Lekker makkelijk beetje op facebook, bestanden gesync via skydrive met mijn computer thuis, word bestanden openen, aantekeningen makkelijk bijhouden in OneNote. Praat meneer teveel dan neem ik het op.

Ge-wel-dig
Worsteneter schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:02:
[...]

[...]

Wel als je hem als laptop gebruikt en legacyapps wil gebruiken. Ik neem hem daarentegen mee naar college. Waar andere mensen met hun laptop bij tweede college van de dag een stopcontact zoeken of mensen met een iPad lopen te klooien met 'meneer ik kan dat word document niet openen ik gebruik apple' of met bluetooth toetsenbordjes en gekke standaards kom ik met mn surface aan.

Lekker makkelijk beetje op facebook, bestanden gesync via skydrive met mijn computer thuis, word bestanden openen, aantekeningen makkelijk bijhouden in OneNote. Praat meneer teveel dan neem ik het op.

Ge-wel-dig
hahahah heel herkenbaar :P Ik maak dit ook iedere keer mee als ik een hoorcollege bijwoon

• MRE-Inc

MRE-Inc

Worsteneter schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:02:
[...]

[...]

Ge-wel-dig
Hahaha, jammer dat ik in 2000 afgestudeerd ben. Toen hadden we nog geen laptops op college's, maar ik zou maar wat graag die gezichten willen zien van die Apple gebruikers en spywareAndroid gebruikers.

Had van de week wel dat ik op kantoor kwam en een collega van me z'n ipad voor zich had staan. Ik klap m'n Surface met touch cover uit en kreeg meteen de opmerking: He wat is dan nou ? En zo dun !!!!. Hij had z'n ipad in een dikke cover met daarin ook nog een bt keyboard. Het enige wat hij deed was een of ander vaak spelletje. Ik daarentegen zat rustig mn documenten te maken in Word.

Aantekeningen en OneNote.....wat een heerlijke applicatie is dat toch _/-\o_

• Worsteneter
Ja ach, ik heb dat hele apple nou ook niet begrepen. Ik studeer trouwens rechten en bedrijfskunde, niet bepaald studies waar je laptop's voor nodig hebt, halve zaal zit vol met macbooks a 1500 euro om word te draaien :P is verschrikkelijk! office is zo lelijk op mac, en om daar nou een 1500 euro dure machine voor te draaien. achja.

Verschrikkelijkste is nog wel als je in werkcollege zit waar 10 minuten gejammerd wordt over dat ze word niet kunnen openen of niet bewerken en dat uni dat maar moet regelen want apple dit en dat en pages. Rot op man :P

Al die iPads die omvallen omdat ze op zo'n opgerolde smartcover leunen (smartcover want het scherm gaat uit als je die erop legt dus 50 euro waard!! :') )
aftermarket BT toetsenbordjes die in een leren hoes zitten en samen wel 1kg wegen en dan van surface zeggen dat die zwaar is :P

Vandaag weer heel veel positieve reacties gehad op surface met verjaardag :)

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Worsteneter schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:29:
[...]
kan wel, via een app. Bv. mobile.HD
en vlc is in de maak
Ik schrok al. :)

Grappig/leuk om zo de gebruikservaringen te lezen. Ik heb een iPad, deze wordt nu vooral voor Youtube gebruikt door m'n zoontje, ik mag de iPad af en toe gebruiken voor wat internet. Maar meestal gebruik ik m'n te zware laptop met te korte accuduur om op de bank te internetten. Als ik echt moet werken dan pak ik toch liever m'n desktop, met een lekker groot scherm, muis en tobo.Het lijkt me wel lekker om een Windows tablet te hebben, aangezien ik eigenlijk alles op Windows heb draaien. Lekker licht en koel om op de bank te internetten en als het nodig is kan je ook een word document bewerken.

Kan een Surface RT remote desktop? Ik werk namelijk vaak vanaf m'n server.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Coenen schreef op zondag 17 februari 2013 @ 10:30:
[...]

Kan een Surface RT remote desktop? Ik werk namelijk vaak vanaf m'n server.
Als client kan de Surface werken voor remote desktop, remote assistance en teamviewer.

Als server kan de Surface werken voor remote assistance, hoewel met een jailbreak ook VNC mogelijk is.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Hahaha ik vind het mooi om te lezen dat gekloot met macbooks. Zit je dan met je 1500 euro macbook. Kun je mooi mee showen, maar productief is het niet. En die mede studenten moeten niet zeuren. Microsoft Office is nou eenmaal het meest gebruikte pakket op scholen en in het bedrijfsleven. Het staat Apple vrij om zelf een Office suite te maken en te promoten, zoiets wat Google doet. Maar Google is gewoon niet te vertrouwens. Alles wat je in hun cloud opslag zet, wordt automatisch van hun.

Coenen: ja je kunt een rdp sessie opzetten. Er zit een prima rdp client op de Surface. Ik gebruik vaak en WOL tooltje om mn download pc boven aan te zetten en daarna neem ik hem over met rdp om via spotnet wat series te zoeken en te downloaden. Het lijkt dat net alsof ik windows 7 op mn Surface heb draaien.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@MRELynx & Sebazz, thanks voor de bevestiging. Zo'n Surface gaat steeds beter klinken.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Coenen schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:21:
@MRELynx & Sebazz, thanks voor de bevestiging. Zo'n Surface gaat steeds beter klinken.
Ik heb mijn NAS ingezet als VPN server en op mijn enige schooldag nooit zin om mijn laptop mee te nemen. In de ochtend zet ik dan mijn laptop aan, en in het tussenuur koppel ik mijn Surface aan beeldscherm en toetsenbord. Ik hang mijn bluetooth muis eraan, start de VPN verbinding op en verbind met RDP van mijn laptop. Ideaal werkt dat :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dat klinkt inderdaad veel makkelijker dan een kilootje meer meenemen en een volwaardige laptop bij je hebben :+

The devil is in the details.

• ProfoundValue
  • Niet online
MRELynx schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:19:
Hahaha ik vind het mooi om te lezen dat gekloot met macbooks. Zit je dan met je 1500 euro macbook. Kun je mooi mee showen, maar productief is het niet. En die mede studenten moeten niet zeuren. Microsoft Office is nou eenmaal het meest gebruikte pakket op scholen en in het bedrijfsleven. Het staat Apple vrij om zelf een Office suite te maken en te promoten, zoiets wat Google doet. Maar Google is gewoon niet te vertrouwens. Alles wat je in hun cloud opslag zet, wordt automatisch van hun.

Coenen: ja je kunt een rdp sessie opzetten. Er zit een prima rdp client op de Surface. Ik gebruik vaak en WOL tooltje om mn download pc boven aan te zetten en daarna neem ik hem over met rdp om via spotnet wat series te zoeken en te downloaden. Het lijkt dat net alsof ik windows 7 op mn Surface heb draaien.
Nog even 1 kleine off-topic opmerking voordat we echt ontopic moeten gaan.. maar wat is er gebeurd met het op je computer zetten van Office for Mac en alle soorten presentaties, Word-documenten enz. openen?
Dit heb je in 5 minuten gedaan.. vraag me dus ook af waarom de mede-studenten zo knullig doen?

• D-TECH
Weet trouwens iemand dat, wanneer je iets aanraakt, je een rondje daarom heen krijgt? En ook als je veegbewegingen maakt, zie je die terug op het scherm zoals bij "fruit ninja".

Op een iPad en android tablets heb je dit volgens mij niet

• Ramon
D-TECH schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:28:
Weet trouwens iemand dat, wanneer je iets aanraakt, je een rondje daarom heen krijgt? En ook als je veegbewegingen maakt, zie je die terug op het scherm zoals bij "fruit ninja".
Ja dat weet ik. (??)

• baio
vali schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:06:
[...]

Dat is vreemd, daar heb ik totaal geen last van gehad bij het kijken van een film. Heb je surface wel helemaal geupdated?
Gisterenavond heb ik inderdaad nog een paar updates binnen moeten halen. Dit heeft het probleem van het op standby schieten tijdens het afspelen van video niet opgelost. Wel ben ik er achter gekomen door veel verschillende apps uit te proberen dat andere apps hier vaak geen last van hebben. Ik trek daarom maar de conclusie dat het aan de de apps ligt en niet aan mijn Surface.

Overigens heb ik met mobile.HD geen problemen, denk dat ik een paar apps door elkaar gehaald heb.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Heb hem nu een paar dagen en ben er wel blij mee. Het is toch meer een laptop vervanger geworden voor mij. Zeker met de multitask functionaliteit en delen van het scherm over 2 apps.
MRELynx schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:31:
Net nog even lopen testen met mobile.hd. Dexter seizoen 6 in 720p mkv's spelen prima af. Band of Brothers season 1 in 1080p stottert. Beide gestreamed via wifi vanaf mn nas in de meterkast....
Als ik via Mobile HD MKVs van mijn Synology af wil spelen 'crashed' het programma na 3 sec en kom ik weer in het hoofdmenu van windows. Als ik ze op mijn surface zet werken ze wel gewoon. Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Worsteneter
ProfoundValue schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:01:
[...]

Nog even 1 kleine off-topic opmerking voordat we echt ontopic moeten gaan.. maar wat is er gebeurd met het op je computer zetten van Office for Mac en alle soorten presentaties, Word-documenten enz. openen?
Dit heb je in 5 minuten gedaan.. vraag me dus ook af waarom de mede-studenten zo knullig doen?
iPads, hebben geen office enzo. En macbooks van 1500 euro om enkel word te draaien is natuurlijk onzin. En daarbij ziet office voor mac er spuuglelijk uit vergeleken met office 2013

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag nu weer ontopic. Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de Surface, en het gebruik van iPads tijdens colleges hoort daar dus niet bij.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:14
Sinds gisteren ook een surface RT in bezit en het werkt helemaal super. De software werkt soepel en de tablet zelf zit ook goed in elkaar.

Alleen mis ik een hoop apps. Apps die wel gewoon bestaan zoals: dropbox en angry birds kan de app store niet vinden. Zijn deze niet beschikbaar in Nederland?
oosterhofjf schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:09:
Sinds gisteren ook een surface RT in bezit en het werkt helemaal super. De software werkt soepel en de tablet zelf zit ook goed in elkaar.

Alleen mis ik een hoop apps. Apps die wel gewoon bestaan zoals: dropbox en angry birds kan de app store niet vinden. Zijn deze niet beschikbaar in Nederland?
Deze zijn gewoon beschikbaar in de store, je moet eventjes aan de zijkant als je in de store zit, bij instellingen -> voorkeuren alles uitvinken. Hierna zie je alle apps over de hele wereld. Vind het echt super vaag waarom dat standaard aan staat, want zoiets kleins moet je ook maar net weten.

De officiële dropbox app raad ik af om te gebruiken zolang hij nog zo weinig mogelijkheden. Ik maak zelf gebruik van "all my storage". Die werkt echt perfect en je kunt ook al je data offline opslaan.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 17-02-2013 16:25 ]

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:14
Ah dat had ik dus over het hoofd gezien :) Bedankt!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zien jullie een Uitzendinggemist.nl app in de Store? Deze bestaat volgens mij wel, maar ik kan 'm niet vinden? :?
Pagina: 1 ... 26 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.