Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
XBL: MRE Inc
De RT heeft geen digitizer laag dus ik weet niet wat je verwacht maar alleen een capacitieve stylus zal werken. Wil je er een met drukniveau's, zal je voor een surface pro moeten gaan.Telfordia schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:14:
Heeft iemand al geprobeert hoe een stylus werkt op de Surface Rt. Werkt dit uberhaubt? En is het daarmee mogelijk om aantekeningen in word documenten of pdf files te maken?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ja, zou anders niet veel nut hebben hèThe_Scarabial schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:25:
Waar ik benieuwd naar ben is. Wanneer je een Surface tab hebt zonder touchcover, krijg je dan een toetsenbord in beeld wanneer je wat wilt typen?
Komt overigens ook omhoog als je de touch cover naar achteren klapt. Je kan hem ook handmatig oproepen als je dat nodig hebt voor Google Docs bijvoorbeeld.
[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 24-01-2013 22:34 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Waar ik vandaag dan weer achter kwam, is wanneer je het touch cover naar achteren klapt, de toetsen niet meer werken (logisch), maar de mouse pad weer wel en dat was best handig toen ik een of ander klein hyperlinkje moest aanklikken.Sebazzz schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:28:
[...]
Ja, zou anders niet veel nut hebben hèWel een verdomd goed toetsenbord overigens.
Komt overigens ook omhoog als je de touch cover naar achteren klapt. Je kan hem ook handmatig oproepen als je dat nodig hebt voor Google Docs bijvoorbeeld.
Nice, dat wist ik nietSebazzz schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:28:
[...]
Komt overigens ook omhoog als je de touch cover naar achteren klapt.
Echter kwam ik het volgende filmpje op Youtube tegen over de traagheid tijdens het typen van een Word bestand. Ervaren jullie dit ook?
De link: YouTube: Microsoft Word on the Surface RT: How Slow Is It?
Met de prerelease Office 2013 scheen dat idd het geval te zijn. Op de final versie heb ik het nog nooit gemerkt, dus maak je daar vooral geen zorgen overgiedo555 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:56:
Ik ben zelf ook rond aan het kijken naar verschillende Windows tablets om er uiteindelijk één aan te schaffen. De Surface is één van de potentiele kandidaten.
Echter kwam ik het volgende filmpje op Youtube tegen over de traagheid tijdens het typen van een Word bestand. Ervaren jullie dit ook?
De link: YouTube: Microsoft Word on the Surface RT: How Slow Is It?
Hij was in ieder geval uit toen ik mijn Surface kocht (~1 maand geleden) dus ja die is al uiterrox schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:42:
Want de final versie is al uit dan? Op Wikipedia kreeg ik daar geen duidelijk antwoord op en ook op Surface.com staat het niet allemaal heel duidelijk. Dacht inderdaad laatst een update voor bij zien komen waar final in stond. Maar zeker weten doe ik het dan ook niet.
http://www.zdnet.com/micr...or-windows-rt-7000010351/
Mag er van mij komen. Ik gebruik nu de standaard mail app en of ik zie wat over het hoofd, of het werkt gewoon niet.vali schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 01:46:
Goed nieuws voor de outlook gebruikers. Microsoft is blijkbaar bezig met een outlook applicatie voor Windows RT.
http://www.zdnet.com/micr...or-windows-rt-7000010351/
Ik heb dus 5 account toegevoegd, waarvan 1 het standaard Microsoft account is. Van de overige 4 is er 1 een outlook.com account en de laatste 3 zijn Office 365 accounts.
Outlook.com en 1 Office 365 account die ik als laatste 2 heb toegevoegd, ondersteunen geen push mail. Ik kan allen 15 minuten instellen om als snelste mail op te halen. De instelling As items arrive is dus bij deze 2 accounts niet aanwezig. Iemand die dit ook is tegengekomen?
EDIT: net wat wezen testen, de mail app ondersteunt maar voor 3 accounts push mail. Zodra ik een mail account die op As items arrive staat ingesteld, instel op 15 minuten, dan wordt de optie As items arrive bij het andere account wel mogelijk om in te stellen.
EDIT2: gevonden, er zit idd een limiet van 3 accounts voor push mail op http://digitalmediaphile....ush-sync-3-account-limit/
Iemand Tekst to Speech op de Surface al getest ? Ik wel, werkt best goed, maar wel alleen Engelse commando's.
http://digitalmediaphile....t-in-surface-is-built-in/
[ Voor 26% gewijzigd door MRE-Inc op 27-01-2013 19:43 ]
Inmiddels heb ik mijn nieuwe Surface binnen en bij mij past de surface er wel perfect in. Flap gaat er uiteraard niet makkelijk overheen, maar dat geeft me wel een gevoel dat hij er niet zomaar uit kan vallen. Dit is de ebay link.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:29:
[...]
Annuleer die order maar.
http://www.123bestdeal.co...osoft-Surface-Tablet.html
Dezelfde die mijn familielid had besteld, past qua lengte, maar de surface steekt uit. Je krijgt de 'envelop' niet dicht gevouwen.
Dat lijkt nogal te verschillen per exemplaar. Bij mij niet bijvoorbeeld.MRELynx schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 01:22:
[...]
Waar ik vandaag dan weer achter kwam, is wanneer je het touch cover naar achteren klapt, de toetsen niet meer werken (logisch), maar de mouse pad weer wel en dat was best handig toen ik een of ander klein hyperlinkje moest aanklikken.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik heb sowieso de touchcover app geïnstalleerd op mijn surface rt. Gebruik vaak een draadloze muis en dan vind ik het heel irritant als de touchpad blijft werken. Jammer genoeg kan je alleen de app vinden op de store als je locatie naar Amerika wijzigt.Sebazzz schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:19:
[...]
Dat lijkt nogal te verschillen per exemplaar. Bij mij niet bijvoorbeeld.
The Gunstringer is vandaag gratis en speelt lekker op de Surface, beetje kantelen en swipen....
Bedankt voor de tip!MRELynx schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:08:
http://apps.microsoft.com...21-4fb1-8e16-e250ccd46820
The Gunstringer is vandaag gratis en speelt lekker op de Surface, beetje kantelen en swipen....
Heb hem gelijk gedownload. Leuk spelletje.
Verwijderd
Op deze site beweren/verwachten ze anders:_superboer_ schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:34:
Weet iemand hoe het zit met het vrije geheugen op de Surface Pro? Ik las op enkele site's dat de versie van 128 GB maar 83 GB aan opslagruimte heeft, maar het lijkt me sterk dat er 45 verloren gaat aan Windows Pro, applicaties en 1000/1024 Byte-verschil.
http://www.microsoftsurfa...te-microsoft-surface-pro/
[ Voor 11% gewijzigd door danplo op 29-01-2013 18:05 ]
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
http://apps.microsoft.com...10-40d1-942a-1152e8ff3b91
Handig, zeker aangezien de webpagina's waarop je dat zou moeten kunnen doen wegredirectenFunFair schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:52:
Voor de google kalender gebruikers is dit wel een handige app. Ik kwam erachter dat als je meerdere agenda's gebruikt, deze niet goed laden op de surface. Deze app maakt het wel mogelijk 😊
http://apps.microsoft.com...10-40d1-942a-1152e8ff3b91
Die methode via de webpagina werkt ook niet meer voor een windows device (nog wel voor apple geloof ik).Sebazzz schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:36:
[...]
Handig, zeker aangezien de webpagina's waarop je dat zou moeten kunnen doen wegredirecten
Ik ben benieuwd of we na 30 januari nog kunnen syncen met google, gezien google dan stopt met exchange aan te bieden...
-edit-
Ofwel voor bestaande gekoppelde devices blijft het wel werken. Ben benieuwd of Microsoft over gaat op het CarDAV protocol.Beëindiging Google Sync
Google Sync was ontworpen om toegang te verkrijgen tot Gmail, Google Agenda en Google Contacts via het Microsoft® Exchange ActiveSync®-protocol. Met de recentelijke lancering van CardDAV biedt Google nu vergelijkbare toegang via IMAP, CalDAV en CardDAV, waardoor het mogelijk is naadloos te synchroniseren met behulp van open protocollen. Vanaf 30 januari 2013 kunnen gebruikers geen nieuwe apparaten meer instellen met Google Sync; bestaande Google Sync-verbindingen blijven echter wel werken. Gebruikers van Google Apps for Business, Google Apps for Government en Google Apps for Education, die niet door deze aankondiging worden beïnvloed, blijven volledige ondersteuning verkrijgen voor Google Sync.
http://support.google.com...r.py?hl=nl&answer=2716936
[ Voor 51% gewijzigd door FunFair op 30-01-2013 08:25 ]
http://tweakers.net/nieuws/86806/windows-phone-krijgt-ondersteuning-voor-carddav-en-caldav.htmlFunFair schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:22:
[...]
Ofwel voor bestaande gekoppelde devices blijft het wel werken. Ben benieuwd of Microsoft over gaat op het CarDAV protocol.
Als dit dus ook voor Windows 8 (RT) gaat gelden, ja dus.
Kan me aan de andere kant niet voorstellen dat Microsoft alleen Windows Phone zal aanpassen en Windows RT niet, terwijl daar ook voor gmail e.d. gebruikt zal worden.
[ Voor 19% gewijzigd door St00mwals op 30-01-2013 09:09 . Reden: Artikel gaat alleen over Windows Phone ipv Windows ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Weer een slag verloren dus. Zo jammer dat mensen/bedrijven bij een tablet gelijk een iPad aanschaffen en niet verder kijken. Surface heeft vooral zakelijk zoveel meer voordelen
Snap persoonlijk niet dat de ipads nog zakelijk worden ingezet. Het is leuk om naast je desktop/laptop te gebruiken, maar zelf zou ik er nooit mijn -school-werk op kunnen uitoefenen. Iets simpels als een muis is al niet mogelijk erop.Worsteneter schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:56:
Vandaag was weer een verschrikkelijke dag. Ik had m'n vader overgehaald om een Surface te halen, hij was helemaal enthousiast. Krijgt hij vandaag te horen op het werk dat hij een iPad krijgt..
Weer een slag verloren dus. Zo jammer dat mensen/bedrijven bij een tablet gelijk een iPad aanschaffen en niet verder kijken. Surface heeft vooral zakelijk zoveel meer voordelen
Verwijderd
Billing adres moest in Duitsland liggen -kreeg het met geen mogelijkheid naar Nederland- dus er nu maar het Microsoft hoofdkantoor in Munchen ingevuld. Ik las dat je dat bij bestellen via de UK Webshop ook moest doen, en hier werkte het ook! Nu alleen wachten tot ze komen :)!Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:15:
Nou heb ik mezelf overtuigd na lang twijfelen er een te bestellen via de Duitse store, maar het lukt niet. Eerst was het,de,creditcard, maar die uiteindelijk via,de Nederlandse store aan m'n account kunnen koppelen. Nu geeft ie echter melding dat het niet kan en verwijst Me naar de Duitse telefoon hulplijn. Aan mijn email kan het niet liggen, die heb ik net aangemaakt omdat mijn vorige in de VS,geregistreerd is. Iemand de verlossende tip?
Gelukkig zijn wij bij ons op het werk verschillende producten aan het testen.Worsteneter schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:56:
Vandaag was weer een verschrikkelijke dag. Ik had m'n vader overgehaald om een Surface te halen, hij was helemaal enthousiast. Krijgt hij vandaag te horen op het werk dat hij een iPad krijgt..
Helaas op dit moment alleen nog de iPad en de Galaxy Tab, maar na de 14e gaat daar ook zeker de Surface bij komen!
Die gaat dan ook een keer een avondje mee naar huis, ff de vrouw lekker maken zodat ik er prive ook maar eentje in huis ga halen
My point exactly. Ga eens vragen wie daarover gaat van de ICT en maar eens langs om de Surface eens te promoten. Ik ga ook open solliciteren bij Microsoft, even mooie brief + CV schrijven denk ik.vali schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:50:
[...]
Snap persoonlijk niet dat de ipads nog zakelijk worden ingezet. Het is leuk om naast je desktop/laptop te gebruiken, maar zelf zou ik er nooit mijn -school-werk op kunnen uitoefenen. Iets simpels als een muis is al niet mogelijk erop.
De voordelen van een USB, toetsenbord en office zijn buitengewoon in een zakelijke omgeving. Toch nog bedrijven die tablets enkel met ipad associëren. Jammer en gemiste kans.
Probleem is dat mensen niet op de hoogte zijn van de Surface. Zeker voor studenten en zakelijk zijn de voordelen erg groot metSt00mwals schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:47:
[...]
Gelukkig zijn wij bij ons op het werk verschillende producten aan het testen.
Helaas op dit moment alleen nog de iPad en de Galaxy Tab, maar na de 14e gaat daar ook zeker de Surface bij komen!
Die gaat dan ook een keer een avondje mee naar huis, ff de vrouw lekker maken zodat ik er prive ook maar eentje in huis ga halen
- toetsenbord
- kickstand
- office
- meerdere accounts mogelijk
- usb dus: muizen, printers, harde schijven etc.
nieuws: Google verlengt ondersteuning Exchange ActiveSync voor Windows PhoneSt00mwals schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:51:
[...]
http://tweakers.net/nieuws/86806/windows-phone-krijgt-ondersteuning-voor-carddav-en-caldav.html
Als dit dus ook voor Windows 8 (RT) gaat gelden, ja dus.
Kan me aan de andere kant niet voorstellen dat Microsoft alleen Windows Phone zal aanpassen en Windows RT niet, terwijl daar ook voor gmail e.d. gebruikt zal worden.
het lijkt erop dat Microsoft het protocol nog niet helemaal af heeft
Als google vroegtijdig zou stoppen met ondersteunen, maken beide partijen een blunder.
Dit komt natuurlijk ook door de dramatische beschikbaarheid van de Surface, Microsoft leek namelijk even dezelfde fout te maken als met de Zune HD. Geweldig apparaat alleen nergens verkopenWorsteneter schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:50:
[...]
Probleem is dat mensen niet op de hoogte zijn van de Surface. Zeker voor studenten en zakelijk zijn de voordelen erg groot met
- toetsenbord
- kickstand
- office
- meerdere accounts mogelijk
- usb dus: muizen, printers, harde schijven etc.
Ik heb ondertussen een ander probleem. Ga eind april naar de VS, alleen weet niet of ik wel zolang kan wachten ik kan ook op 14 feb een surface kopen en dan Type cover in VS... Moeilijk moeilijk
Waarom zou je wachten met de Surface tot je in de US bent?triesvan schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:02:
[...]
Ik heb ondertussen een ander probleem. Ga eind april naar de VS, alleen weet niet of ik wel zolang kan wachten ik kan ook op 14 feb een surface kopen en dan Type cover in VS... Moeilijk moeilijk
Zo groot is het prijsverschil (after taxes) toch niet?
De Type Cover kun je altijd later nog kopen.
Ik ga naar Boston, dat is vlakbij een Salestax vrije staat. Dat maakt het wel redelijk interessant.EgMaf schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:10:
[...]
Waarom zou je wachten met de Surface tot je in de US bent?
Zo groot is het prijsverschil (after taxes) toch niet?
De Type Cover kun je altijd later nog kopen.
Maar hoeveel geld bespaar je nou echt, door 2 maanden te wachten?triesvan schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:11:
[...]
Ik ga naar Boston, dat is vlakbij een Salestax vrije staat. Dat maakt het wel redelijk interessant.
Heel raar dat jij geen problemen hebt. Ik krijg geen enkele MKV met x264 afgespeeld met yxplayer rt, met of zonder hardware acceleratie. Ze stotteren en vervormen als de ziekte. (zowel zelf door mij omgezette DVDs als ter test gedownloade 720p series...) Wat doe ik verkeerd? (speel alles af vanaf de ingebouwde storage)vali schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:16:
[...]
Ik weet niet welke app jullie gebruiken, maar als ik een full hd film(zelfs van 10gb en groter) afspeel vanaf een externe harddisk, speelt hij dit perfect af. 1080p streamen gaat nog helemaal lekker, maar dat heeft er meer te maken dat mijn modem router 100mbit heeft (mijn server zit op een gigabit hp switch en loopt naar de 100mbit router port). 720p streamen gaat wel weer lagloos.
De apps die ik gebruik zijn mobile.hd en yxplayer.rt
[...]
Ik zie er echt geen problemen in en merk in de winkel waar ik werk dat de meeste klanten goed uit de voeten kunnen komen met Windows 8, voor rt zou dat precies hetzelfde gelden. Mochten ze ergens niet uit kunnen komen kunnen ze altijd naar binnen lopen voor uitleg.
Is je wifi verbinding wel goed en hoe groot zijn de bestanden die je streamed?Tomba schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:36:
[...]
Heel raar dat jij geen problemen hebt. Ik krijg geen enkele MKV met x264 afgespeeld met yxplayer rt, met of zonder hardware acceleratie. Ze stotteren en vervormen als de ziekte. (zowel zelf door mij omgezette DVDs als ter test gedownloade 720p series...) Wat doe ik verkeerd? (speel alles af vanaf de ingebouwde storage)
Kuchvali schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:50:
[...]
Is je wifi verbinding wel goed en hoe groot zijn de bestanden die je streamed?
Met andere woorden, ik stream niet via WiFi... Het valt me op dat het beeld ook compleet vervormd is, ik vrees dus bijna €4,00 weggegooid te hebben. (stom van me, op basis van de positieve feedback op tweakers/wpcentral heb ik het kreng gelijk gekocht ipv eerst te proberen)Tomba schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:36:
[...]
(speel alles af vanaf de ingebouwde storage)
Het betreft een breed spectrum van bestanden: x264 bestanden met AAC,AC3 en DTS geluid (door mij zelf omgezet van DVD naar MKV), maar ook gedownloade bestanden (je moet toch testen of het aan je encoding skills ligt). Zowel 480p als 720p als 1080p is niet te bekijken. Zal vanavond eens een filmpje ervan maken.
[ Voor 19% gewijzigd door Tomba op 31-01-2013 08:54 ]
oeps had je laatste zin niet gezienTomba schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:53:
[...]
Kuch
[...]
Met andere woorden, ik stream niet via WiFi... Het valt me op dat het beeld ook compleet vervormd is, ik vrees dus bijna €4,00 weggegooid te hebben. (stom van me, op basis van de positieve feedback op tweakers/wpcentral heb ik het kreng gelijk gekocht ipv eerst te proberen)
Het betreft een breed spectrum van bestanden: x264 bestanden met AAC,AC3 en DTS geluid (door mij zelf omgezet van DVD naar MKV), maar ook gedownloade bestanden (je moet toch testen of het aan je encoding skills ligt). Zowel 480p als 720p als 1080p is niet te bekijken. Zal vanavond eens een filmpje ervan maken.
Surface+typecover is samen ongeveer 480 euro.EgMaf schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:32:
[...]
Maar hoeveel geld bespaar je nou echt, door 2 maanden te wachten?
[[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=F4DE0JWofF8&feature=youtu.be]Tomba schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:53:
[...]
Zal vanavond eens een filmpje ervan maken.
Als ik PressPlay ze laat converten zijn ze redelijk te kijken in dat programma, maarals ik ze omzet naar MP4 (gewoon remux mbv ffmpeg) zijn ze buttery smooth
[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 31-01-2013 19:53 ]
Omdat het een iPad is.vali schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:50:
[...]
Snap persoonlijk niet dat de ipads nog zakelijk worden ingezet.
[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 01-02-2013 09:53 ]
Hier ook. Management moet opeens iPads (en dan ook de meest uitgebreide incl. 4G) en een iPhone 5. Blackberry is voor hen opeens passé, terwijl ze die weer een paar jaar geleden moesten hebben.
Waarschijnlijk gewoon om te patsen.. kijken of ik ze jaloers kan krijgen met een Surface (Pro).
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ik heb thuis op mijn oude Inspiron 6000 ook al eens Windows 8 geinstalleerd en vond dit al een draak en ik was toen van mening dat Windows 8 met dat maffe nieuwe start menu beter tot zijn recht zou komen op een touch device.
Heb nu een tijdje zitten spelen met de Surface maar ik blijf het echt dramatisch vinden. Alles, maar dan ook alles is niet logisch. Dat heeft misschien niet zo veel met de Surface te maken maar meer met Windows 8 zelf. Dit kan je toch niet aan een normale gebruiker voorschotelen? Die wordt echt helemaal gek.
Voorbeeld:
Ik wil verbinding maken via remote desktop en moet mijn username en wachtwoord invoeren? Hoe doe ik dat in godsnaam? Ja, ik ben een GoT-er sinds naar mijn weten 2003 en weet echt wel iets van pc's / tablets etcetera maar dit OS drijft me gewoon tot waanzin.
Lang leve mijn Blackberry Playbook, dat OS werkt tenminste naar behoren. Bouwkwaliteit van de Surface is overigens wel mooi. Jammer dat we er geen dock bij gekregen hebben.
Ik vind het OS juist wél logisch werken. Van link haal je je applicaties en kan je multitasken. Van boven of onder de applicatiebalk. Als je met applicaties letterlijk gaat slepen kan je bepalen wat je ermee wilt doen zoals multitasken. snappen of afsluiten. Van rechts heb je alles wat je nodig hebt om te kunnen zoeken, delen, printen of instellingen van de applicatie of tablet zelf aan te passen. Alles wat je negen van de tien keer nodig hebt is letterlijk binnen handbereik.
Dat in vergelijking met de iPad waarbij je compleet ergens anders naartoe moet en applicaties nooit standaard volledig fullscreen kunnen draaien. Bij de Surface is duidelijk werkruimte belangrijk waarbij geen onnodige chrome in de weg zit.
Dit.MrSleeves schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:15:
[...]
Hier ook. Management moet opeens iPads (en dan ook de meest uitgebreide incl. 4G) en een iPhone 5. Blackberry is voor hen opeens passé, terwijl ze die weer een paar jaar geleden moesten hebben.
Waarschijnlijk gewoon om te patsen.. kijken of ik ze jaloers kan krijgen met een Surface (Pro).
Maar goed; het betreft een gemeente. En aangezien het met belastinggeld betaald wordt ga ik wel even langs maandag om uit te leggen dat als mensen een iPad willen om apps te consumeren dat ze dat maar mooi van hun eigen geld betalen. Als je managers een tablet wil doen, geef ze dan een productief tablet en laat ze niet klooien met numbers en pages
Waar kan ik deze los halen en kan dit uberhaupt?
Microsoft Store?Worsteneter schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:55:
Ik ben mijn surface oplader kwijt geraakt (koffer kwijt en daar zat die in).
Waar kan ik deze los halen en kan dit uberhaupt?
Jawel.
voor de NLse store moet je waarschijnlijk nog wachten tot 14 februari
Ik denk niet dat er op een Duitse adapter een Amerikaanse stekker zit, wel?Worsteneter schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:34:
Dit is een noord-amerikaanse nietwaar? Zitten van die inklapbare pinnetjes in.. ik moet de europese stekkeraansluiting hebben!
=sorry, iets verkeerde toon=
[ Voor 9% gewijzigd door Ramon op 01-02-2013 20:43 ]
Ik heb vele hersenen en die hersenen vertellen mij dat als er bij technische specificaties dit staat:Ramon schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:38:
[...]
Ik denk niet dat er op een Duitse adapter een Amerikaanse stekker zit, wel? Even een beetje je hersenen gebruiken kan geen kwaad.
Netzstecker für das Netzteil
NA PSU = Ausführung für Nordamerika
Dan lijkt me het duidelijk een noordamerikaanse stekker, die hier niet op past
Prima hoor, denk dat je wel even door had hoe je overkwam toen je het terug lasRamon schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:38:
[...]
Ik denk niet dat er op een Duitse adapter een Amerikaanse stekker zit, wel?
=sorry, iets verkeerde toon=
Wel gek dat er staat dat het noord amerikaanse uitvoering staat.. zal morgen anders wel even bellen. Misschien hebben ze het wel vrij vertaald van de amerikaanse website af.
gewoon kut dat mijn lader weg is, laptop lader is ook weg en dan weet je pas hoe afhankelijk je van die dingen bent
Zou toch zonder zijn als m'n telefoon sneller kan browsen dan een full-blown tablet.
Browsen is super vloeiend, erg snel. Browsen is natuurlijk niet alleen afhankelijk van je processor maar ook van je verbinding en browserBeanie schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:37:
Een vrij simpele vraag aangaande de Surface; hoe is de browsing performance? Overweeg de 14e er eentje aan te schaffen met primair gebruik browsen en een beetje email e.d. maar als ik een paar benchmarks naast mekaar leg dan is een Tegra 3 nu niet zo heel veel sneller dan bv. een Qualcomm MSM8960 zoals in de Lumia 920.
Zou toch zonder zijn als m'n telefoon sneller kan browsen dan een full-blown tablet.
IE, vooral in de metro UI, is erg snel, werkt erg vloeiend en hij opent de websites niet mobiel maar de volledige websites. Zo heb je bijvoorbeeld geen facebook nodig omdat hij gewoon zo snel werkt
Ben erg blij met de browser van m'n surface in elk geval
Kracht van ie10 metro zit hem vooral dat je geen mobiele browsers gebruikt en echt alles lekker snel opent. Je gaat ook steeds minder apps gebruiken, omdat alle websites perfect worden weergegeven (youtube. facebook, tweakers.net ectect.)Beanie schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:37:
Een vrij simpele vraag aangaande de Surface; hoe is de browsing performance? Overweeg de 14e er eentje aan te schaffen met primair gebruik browsen en een beetje email e.d. maar als ik een paar benchmarks naast mekaar leg dan is een Tegra 3 nu niet zo heel veel sneller dan bv. een Qualcomm MSM8960 zoals in de Lumia 920.
Vooral vooruit en achteruit swipen werkt erg prettig en snel.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Het liefst wil je zoveel mogelijk vanuit de Metro start scherm doen:
Maak een snelkoppeling aan naar fsquirt.exe. Maak deze vast aan "Start" en je kan snel vanaf het Metro Start scherm bestanden via Bluetooth kopiëren.
Gemeenten zijn misschien nog wel erger dan bedrijven.Worsteneter schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:31:
[...]
Dit.
Maar goed; het betreft een gemeente. En aangezien het met belastinggeld betaald wordt ga ik wel even langs maandag om uit te leggen dat als mensen een iPad willen om apps te consumeren dat ze dat maar mooi van hun eigen geld betalen. Als je managers een tablet wil doen, geef ze dan een productief tablet en laat ze niet klooien met numbers en pages
Maargoed, eigenlijk moeten ze natuurlijk meer BYOD promoten (wordt hier ook geprobeerd, maarja.. dan moet IBM wel Lotus Notes Traveler beschikbaar hebben (ongelooflijk wat een zooi dat is; bij mijn vriendin op het werk (een universitair ziekenhuis) had ik echt in een minuut haar werkmail op haar telefoon; bij mij ('iets' technischer bedrijf) lijkt dat een onmogelijke opgave).
Wat bedoel je trouwens met "klooien met numbers en pages"?
Mijn dochter van drie kan prima overweg met Windows 8 (op een laptop dan welliswaar). En dan merk je pas wat we al die tijd verkeerd hebben aangeleerd (ik heb haar echt moeten leren met de muis overweg te gaan; ze vond het scherm aanraken veel logischer).Vlassie1980 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:10:
Heb nu een tijdje zitten spelen met de Surface maar ik blijf het echt dramatisch vinden. Alles, maar dan ook alles is niet logisch. Dat heeft misschien niet zo veel met de Surface te maken maar meer met Windows 8 zelf. Dit kan je toch niet aan een normale gebruiker voorschotelen? Die wordt echt helemaal gek.
Ik ben alleen bang dat Blackberry z'n beste tijd gehad heeft.Lang leve mijn Blackberry Playbook, dat OS werkt tenminste naar behoren. Bouwkwaliteit van de Surface is overigens wel mooi. Jammer dat we er geen dock bij gekregen hebben.
De dock is weggelaten vanwege de kickstand denk ik.
[ Voor 33% gewijzigd door MrSleeves op 04-02-2013 10:43 ]
Verwijderd
Same here. Snap dan ook niet dat iemand het niet logisch vind op een tablet. Eigenlijk wel dramatischSebazzz schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:50:
Ik vind het OS juist wél logisch werken.
Als oude IT'er zal het wel eerder te veel anders aangeleerde gewoontes zijn. al hoewel ik als oude IT'er het direct al zalig logisch vond.
[ Voor 4% gewijzigd door Paul01 op 04-02-2013 14:34 ]
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Zover ik weet is er een Windows 8 client van Citrix.Maar je hebt cloud gateway nodig zie ik net. Dus ze moeten een extra server opzetten (ik vermoed dat ze die nog niet hebben draaien) voor 1 gebruiker.Telfordia schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:33:
Ik was van plan een Surface te kopen voor het werk, maar nu komt vanuit berichte vanuit onze it afdeling dat RT niet ondersteund gaat worden omdat het te veel aanpassingen in de server zou kosten. Ik hoop niet dat meer bedrijven zo denken, dan zal het zakelijk niks worden met RT en de Surface. Hoe is jullie ervaring hiermee? Mijn werkgever werkt met Citrix.
[ Voor 22% gewijzigd door m3gA op 04-02-2013 14:36 ]
Sure, als je mensen blij kan maken door ze een Surface te laten zien, dan is dat natuurlijk ideaal, en als je ze voor 100 of 1000 mensen mag uitrollen, lekker bezig! Maar als dat niet het geval is, dan is er toch niks mis? Het gaat slechts om de balans tussen kosten en productiviteit van gebruikers... niet om voorkeuren of loyaliteit.
That said, het is ook wel vrij idioot als ergens een IT afdeling besloot hard- en software te regelen die achteraf niet compatible is met nieuwere apparaten. Hier boven bijvoorbeeld met Citrix, als je met dat spul gaat werken en je weet al dat er nieuwe apparaten gereleased gaan worden dan zou je verwachten dat de slimmeriken van IT wel kunenn plannen dat de eerstvolgende update ook RT gaat ondersteunen
Wat ik me wel afvraag is hoe Microsoft denkt aan de vraag te kunnen voldoen? Sure, consumenten gaan niet massaal een surface kopen, maar als het goed integreert in je bedrijfsinfrastructuur en het bij de volgende upgrade een optie is, dan lijkt het me toch wel prettig als er een voorraadje van die dingen voor Nederland beschikbaar is, en niet dat 'uitverkocht in de eerste maand' gedoe, want daar kan je natuurlijk niks mee... Hoewel er waarschijnlijk eerst gewacht wordt op Outlook RT
[ Voor 4% gewijzigd door johnkeates op 04-02-2013 14:47 ]
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Kun je niet en drive mapping maken naar skydrive met als drive letter bv Z:\ en dan de properties van Mijn Documenten openen en het laten verwijzen naar Z:\MarkoAlmelo schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:10:
Is t iemand al gelukt om Mijn Documenten (in de bureaublad omgeving) te koppelen aan skydrive?
Verwijderd
Het valt me op dat het juist net andersom is. Modern UI is nieuw en mijns insziens het eerste goed uitgewerkte UI voor een tablet. En dat is na ipads en android tablets gehad te hebben en zakelijk nog te gebruiken.johnkeates schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:46:
Het valt me op...
Vanaf het eerste moment had ik zo van: dit is zoals een tablet OS altijd al geweest had moeten zijn.
En velen met mij die met mijn Surface hebben mogen spelen.
Zo ook vandaag weer. Bijna humour hoe die andere tablet gebruikers lopen te 'klooien'.
Zodra de haswell tablets er zijn ( x86 tablets in ARM formaat ) dan zal er een serieuze omslag plaats vinden in managed mobile devices.
Number en pages, naar mijn visie de slechte/matige 'vervangers' van de klassieke office tegenhangers. Mensen die al jaren met de perfecte office varianten van MS werken en dan ineens die halve tegenhangers krijgen.. dat werkt niet.MrSleeves schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:28:
[...]
Gemeenten zijn misschien nog wel erger dan bedrijven.![]()
Maargoed, eigenlijk moeten ze natuurlijk meer BYOD promoten (wordt hier ook geprobeerd, maarja.. dan moet IBM wel Lotus Notes Traveler beschikbaar hebben (ongelooflijk wat een zooi dat is; bij mijn vriendin op het werk (een universitair ziekenhuis) had ik echt in een minuut haar werkmail op haar telefoon; bij mij ('iets' technischer bedrijf) lijkt dat een onmogelijke opgave).
Wat bedoel je trouwens met "klooien met numbers en pages"?
[...]
Mijn dochter van drie kan prima overweg met Windows 8 (op een laptop dan welliswaar). En dan merk je pas wat we al die tijd verkeerd hebben aangeleerd (ik heb haar echt moeten leren met de muis overweg te gaan; ze vond het scherm aanraken veel logischer).
[...]
Ik ben alleen bang dat Blackberry z'n beste tijd gehad heeft.
De dock is weggelaten vanwege de kickstand denk ik.
Het gaat nog iets verder dan dat, je moet cloud gateway enterprise hebben, dat is een Citrix NetScaler met daarachter een StoreFront Server. Alles ook met trusted root certificates, kan voor kleinere organisaties juist erg duur worden.m3gA schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:34:
[...]
Zover ik weet is er een Windows 8 client van Citrix.Maar je hebt cloud gateway nodig zie ik net. Dus ze moeten een extra server opzetten (ik vermoed dat ze die nog niet hebben draaien) voor 1 gebruiker.
Aha, dat zijn apps.. weer wat geleerd. En wat een slechte namen; anderzijds geeft het blijkbaar wel direct de beperking van de app aan.Worsteneter schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 00:44:
[...]
Number en pages, naar mijn visie de slechte/matige 'vervangers' van de klassieke office tegenhangers. Mensen die al jaren met de perfecte office varianten van MS werken en dan ineens die halve tegenhangers krijgen.. dat werkt niet.
Ik probeer net een USB3.0 sandisk USB stick van 64GB, maar deze ziet hij niet, stickje van 4GB geen probleem. Iemand een idee?
http://www.theverge.com/2...astern-on-tuesday-feb-5th
Wat een ramp, ik kon er maar niet aan wennen (misschien is een uur ook niet genoeg, om eraan te wennen). Vond hem niet heel erg snel en niet echt logisch
Maar direct mijn vrouw kunnen overtuigen om het weekend van 16 februari eens even bij de grote rooie MM (Als ze hem daar krijgen) te gaan kijken naar de Surface!!
Dus nog 1,5 week wachten en dan ben ik ook de gelukkige van een Surface
Zou graag zelf een TS maken, maar helaas te weinig tijd daarvoor.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Logischerwijs is het geen match voor een active digitizer, maar ben benieuwd of je er ook een paar simpele notities mee zou kunnen maken.
Verder zullen we nog wel zien wat er van komt. Hopelijk gaat Microsoft de tablets promoten in het openbaar
Het werkt, wat wil je nog meer weten?Beanie schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:53:
Iemand ervaring met een capacitieve pen en een Surface RT? Heb wel zoiets hier eens voorbij zien komen maar niet echt of het een beetje werkt.
Logischerwijs is het geen match voor een active digitizer, maar ben benieuwd of je er ook een paar simpele notities mee zou kunnen maken.
Was te verwachten ook eigenlijk
Endgadget heet zijn review ook uit:KraveN schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:50:
Eerste review van de Surface Pro
http://www.theverge.com/2...rosoft-surface-pro-review
http://www.engadget.com/2...osoft-surface-pro-review/
Op alle fronten ongeveer gelijk aan de W700, alleen wat betreft de acculooptijd valt de Surface Pro flink tegen.
Nou zijn er wel wat klachten te vinden over het agressief terugschakelen van de CPU en GPU bij de W700, dus dat kan de langere accutijd wel verklaren.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Volgens een interview met een Microsoft medewerker (link moet ik nog ff vinden), komt er een toetsenbord ala typcover met ingebouwde accu nog uit. Deze moet een langere accuduur garanderen.yzf1kr schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:36:
[...]
Endgadget heet zijn review ook uit:
http://www.engadget.com/2...osoft-surface-pro-review/
Op alle fronten ongeveer gelijk aan de W700, alleen wat betreft de acculooptijd valt de Surface Pro flink tegen.
Nou zijn er wel wat klachten te vinden over het agressief terugschakelen van de CPU en GPU bij de W700, dus dat kan de langere accutijd wel verklaren.
Toen zei die; je zou bijvoorbeeld accessoires met batterij blabla maar dan zou je een poort moeten hebben die hogere spanningen kan verdragen, en die hebben we.
Dus indirect maar dat is het verhaal. Verder zal ik nooit een Surface Pro nemen als tablet want 4 uur is echt weinig t.o.v. 10 uur. En voor 900 heb je een hele fraai laptop.
pro zou wel tof zijn zakelijk als je toch niet zo lang van stroom af bent maar wel van bespreking naar bespreking hopt
Dit.Sebazzz schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:02:
Kwestie van smaak en gewenning. Ik vind de touchcover prima werken, andere mensen niet
Daarbij moet ik zeggen dat anderen het alleen 1x proberen ofzo, je moet wel even 2/3 dagen wennen om het écht goed door te krijgen
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.