Worsteneter schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:28:
[...]

Ik heb precies het zelfde gehad, erg Shitty ofniet? :P

Maar gewoon de duitse store opbellen, vragen naar iemand die engels kan (tenzij je duits erg goed is). Zeg dat je hem bij hun besteld hebt vanuit Nederland, dan sturen ze jou een mail met retour etiket en kun je een ophaal moment plannen bij UPS. Na ophalen staat met max. 7 dagen het geld weer op je rekening ;)

En dan moet je opnieuw bestellen. Omruilen kan nog niet omdat hij hier niet verkrijgbaar is..

Ik moet zeggen dat ik bij deze toch iets backlightbleeding heb onderin, maar je ziet het eigenlijk alleen bij donkere ondergrond. Heb geen zin om hem opnieuw te ruilen.

Even over video's. Waarmee spelen jullie af? Mobile.HD is bij mij 'proefperiode verlopen' ? Wie heeft dat nog meer gehad? Ik wil eigenlijk Boardwalk Empire kijken onder college maar nu kan ik dus geen mkv's meer afspelen :P
Ik gebruik op dit moment mobile.HD en Yxplayer RT. Mobile.HD speelde niet alle mkv's af van mijn server en sinds de laatste update werkt Yxplayer RT erg goed.

Yxplayer RT speelt tenminste 1080p kwaliteit vloeiend af, dat doet de ander niet namelijk. Tevens is externe subs ook mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 15-01-2013 21:47 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:55

Sebazzz

3dp

[...]

Waarmee spelen jullie af? Mobile.HD is bij mij 'proefperiode verlopen' ? Wie heeft dat nog meer gehad?
Ik vind pressplay erg prettig.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Wat voor sleeve hebben jullie je surface in zitten?
Een familielid heeft zo'n ding.
Die een sleeve besteld die volgens een winkel compatible zou zijn, qua breedte inderdaad wel, lengte echter niet. Kortom, teruggestuurd.
Nu de zoektocht naar iets nieuws, maar ja... meeste universele sleeves zijn (vermoed ik) gemaakt voor 10.1 inch en niet 10.6.

Tips anyone?

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-11 22:59

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:24:
Wat voor sleeve hebben jullie je surface in zitten?
Een familielid heeft zo'n ding.
Die een sleeve besteld die volgens een winkel compatible zou zijn, qua breedte inderdaad wel, lengte echter niet. Kortom, teruggestuurd.
Nu de zoektocht naar iets nieuws, maar ja... meeste universele sleeves zijn (vermoed ik) gemaakt voor 10.1 inch en niet 10.6.

Tips anyone?
De CaseLogic SSMA-311 (is eigenlijk voor de Macbook Air 11) past perfect :)
Supertevreden over en hij is bovendien waterdicht :D

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:24
[...]

Ik heb precies het zelfde gehad, erg Shitty ofniet? :P

Maar gewoon de duitse store opbellen, vragen naar iemand die engels kan (tenzij je duits erg goed is). Zeg dat je hem bij hun besteld hebt vanuit Nederland, dan sturen ze jou een mail met retour etiket en kun je een ophaal moment plannen bij UPS. Na ophalen staat met max. 7 dagen het geld weer op je rekening ;)

En dan moet je opnieuw bestellen. Omruilen kan nog niet omdat hij hier niet verkrijgbaar is..

Ik moet zeggen dat ik bij deze toch iets backlightbleeding heb onderin, maar je ziet het eigenlijk alleen bij donkere ondergrond. Heb geen zin om hem opnieuw te ruilen.

Even over video's. Waarmee spelen jullie af? Mobile.HD is bij mij 'proefperiode verlopen' ? Wie heeft dat nog meer gehad? Ik wil eigenlijk Boardwalk Empire kijken onder college maar nu kan ik dus geen mkv's meer afspelen :P
Inmiddels heb ik contact gehad. Ik ben 90 minuten bezig geweest. Eerst NL chat. Vervolgens formulier invullen nogmaals contact. Oh het is niet mogelijk. Duitste Chat. Vragen naar iemand die Engels kan, wordt je doorverbonden met iemand uit Ierland. Die zegt dat reparatie niet mogelijk is en dat je hem moet terugsturen. Hij zij dat je met het land contact moest opnemen waar je hem had gekocht. Ik ging toen inloggen op microsoft store om daar een retourverzoek aan te vragen. Daar staat dat je moet bellen voordat dat pas gedaan kan worden. Dus ik bellen met Nederlandse ondersteuning. Die verwees me door naar Microsoft Store NL en vervolgens daarmee gebeld te hebben heb ik een retour ontvangen. Dus mensen bel met Microsoft Store NL voor een retour. Hoef je geen Duits te spreken.

Ik ben wel blij dat het gelukt is.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

Tomba schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:34:
[...]

Ik heb de http://www.tabletcenter.n...ba-sleeve-10-1-blauw.html sleeve. Helaas niet meer leverbaar, maar misschien dat hij hier of daar nog te vinden is.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

ShittyNL schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:34:
[...]

Inmiddels heb ik contact gehad. Ik ben 90 minuten bezig geweest. Eerst NL chat. Vervolgens formulier invullen nogmaals contact. Oh het is niet mogelijk. Duitste Chat. Vragen naar iemand die Engels kan, wordt je doorverbonden met iemand uit Ierland. Die zegt dat reparatie niet mogelijk is en dat je hem moet terugsturen. Hij zij dat je met het land contact moest opnemen waar je hem had gekocht. Ik ging toen inloggen op microsoft store om daar een retourverzoek aan te vragen. Daar staat dat je moet bellen voordat dat pas gedaan kan worden. Dus ik bellen met Nederlandse ondersteuning. Die verwees me door naar Microsoft Store NL en vervolgens daarmee gebeld te hebben heb ik een retour ontvangen. Dus mensen bel met Microsoft Store NL voor een retour. Hoef je geen Duits te spreken.

Haha, bij mij ging het ook zo ongeveer alleen was ik ongeveer 2 uur bezig. Dit had ik ook al vorige maand toen ik belde ivm mn kapotte touch cover. Dat was ook aan mn telefoon rekening te zien helaas.

Vorige week maar weer gebeld en toen maar via Skype gedaan. Sinds gisteren ligger er hier dus 2 Surfaces. Voor de eerste heb ik een UPS return bon liggen, maar ik twijfel nog om hem terug te sturen. Mn vriendin is sinds kort werkeloos en zit zich nu rot te solliciteren op mijn oude zakelijke laptop, maar die moet binnenkort dus worden ingeleverd. Aangezien ik mn Surface altijd meeneem naar mn werk, zit ze dus zonder computer thuis.

Eigenlijk wil ze een laptop, maar ze doet niet meer dan wat internetten en wat office werk. Om daar nou een nieuwe laptop voor te kopen waarvan je eigenlijk de meeste functies niet gebruikt (DVD brander etc etc), vind ik ook een beetje zonde. En als je een laptop koopt, dan wil ik ook meteen iets wat minimal 4 jaar mee kan.

Heb dus voorgesteld om de eerste Surface maar te houden. Kan zij daar op werken. Voordeel is dat er ook een gewoon keyboard aan kan en dat het touch screen heeft en een leuk formaat en snel en soepel werkt.

Wat zouden jullie doen ?

XBL: MRE Inc

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Surface Pro komt waarschijnlijk binnen enkele weken:

Microsoft Surface Pro expected to arrive in 'weeks'

[ Voor 39% gewijzigd door Turdie op 16-01-2013 13:11 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:06
ShittyNL schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:34:
[...]

Wel vreemd. Ik heb hetzelfde traject nu twee keer doorlopen en beide keren kwam ik er uiteindelijk alleen uit met de Duitse Store. De Nederlandse store (heb daar wel 3 of 4 mensen gesproken) verwees me iedere keer door.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 16-01-2013 13:16 ]

TheVMaster schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:15:
[...]

Wel vreemd. Ik heb hetzelfde traject nu twee keer doorlopen en beide keren kwam ik er uiteindelijk alleen uit met de Duitse Store. De Nederlandse store (heb daar wel 3 of 4 mensen gesproken) verwees me iedere keer door.
Ik had precies hetzelfde. Ik belde uiteindelijk maar naar de Engelse store, die hielpen mij gelijk. Bij de Duitse store werd ik vaak eerst doorverbonden naar een Engelse sprekende Duitser, waar ik bij mijn tweede en derde surface geen zin in meer had.
Haha, bij mij ging het ook zo ongeveer alleen was ik ongeveer 2 uur bezig. Dit had ik ook al vorige maand toen ik belde ivm mn kapotte touch cover. Dat was ook aan mn telefoon rekening te zien helaas.
waarom belde je niet via Skype, koste voor mij geen cent om naar het buitenland te bellen :+

[ Voor 25% gewijzigd door vali op 16-01-2013 13:21 ]

• Daniel.
Ik wacht nu alleen nog op mail met het Etiket. De algemene mail heb ik al binnen waarin staat dat er nog een etiket wordt verstuurt. Ik wacht af en als ik hem voor 17:00 uur nog niet heb ga ik weer even bellen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Niet bellen, is zonde van je geld. Het kan even duren voordat het etiket binnen is. Bij mij kreeg ik de eerste mail om 15:34 en om 19:14 kreeg ik de mail met de link naar de UPS label.

Overigens heb ik me rot gezocht om iets te kunnen printen uit de mail app op de Surface. Via de touch cover is het een simple CTRL+P, maar zonder touch cover moet je gewoon de mail selecteren en dan de charms bar tevoorschijn halen en op Devices drukken. Dan komt je printer ook in de lijst te staan en kun je printen:

Print something

Once you add a printer, you’re ready to print. Here’s how:
1.Open what you want to print.
For example, open a picture in Photos, a web page in Internet Explorer, or an email message in Mail.
2.Open the Devices charm, tap or click your printer from the list.
If your printer isn’t listed, it may be because the app doesn’t support printing, or you haven’t added a printer.
3.Choose your printing options and tap or click Print.

Note To print from one of the Office Home and Student 2013 RT Preview apps or desktop Internet Explorer, find the Print command in the app or press Ctrl+P.

If you’re having problems printing, see Fix printer problems.

• Daniel.
Je hebt er dus ervaring mee. Hoe lang duurt het voordat je het geld binnen hebt eigenlijk. Ben wel benieuwd wanneer ik weer een nieuwe kan bestellen :)

• MRE-Inc

MRE-Inc

ShittyNL schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:45:
Je hebt er dus ervaring mee. Hoe lang duurt het voordat je het geld binnen hebt eigenlijk. Ben wel benieuwd wanneer ik weer een nieuwe kan bestellen :)
Met het geld terug krijgen heb ik geen ervaring om dat ik mijn als defect aangemelde Surface nog niet terug gestuurd heb. Maar volgens mij heb je je geld binnen 2 tot 5 werkdagen terug.

Ik heb gewoon direct 's avonds een nieuwe bested. Tegen de tijd dat je die binnen hebt, waarschijnlijk binnen 2 dagen, is het geld nog niet eens gefactureerd bij je Credit Card maatschappij. Als je de nieuwe binnen hebt, zet je al je gegevens over voor zover je dat wilt en daarna stuur je de oude op.

Wanneer MS die weer binnen heeft, storten ze het bedrag van je defecte Surface weer terug op je CC.

MRELynx schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:58:
[...]

Met het geld terug krijgen heb ik geen ervaring om dat ik mijn als defect aangemelde Surface nog niet terug gestuurd heb. Maar volgens mij heb je je geld binnen 2 tot 5 werkdagen terug.

Ik heb gewoon direct 's avonds een nieuwe bested. Tegen de tijd dat je die binnen hebt, waarschijnlijk binnen 2 dagen, is het geld nog niet eens gefactureerd bij je Credit Card maatschappij. Als je de nieuwe binnen hebt, zet je al je gegevens over voor zover je dat wilt en daarna stuur je de oude op.

Wanneer MS die weer binnen heeft, storten ze het bedrag van je defecte Surface weer terug op je CC.
Ik had meegemaakt dat ik het geld de dag nadat het is opgehaald. Bij Microsoft hoef je niet bang te zijn dat ze er lang over doen. Ik had bijv. een maandag mijn tablet laten ophalen, dinsdag had ik mijn geld terug en gelijk een nieuwe besteld. Mijn nieuwe surface kwam vrijdag ochtend binnen. Als dat geen top service is weet ik het ook niet meer.

Kleine edit*

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 16-01-2013 15:02 ]

• Daniel.
vali schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:00:
[...]

Ik had meegemaakt dat ik het geld de dag nadat het is opgehaald. Bij Microsoft hoef je niet bang te zijn dat ze er lang over doen. Hun service is echt top.
Ik neem aan dat PayPal ook direct is :P
Dat zou top zijn. Heb ik volgende week alweer een nieuwe in huis!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:33
Bij mij ging het ook alleen via Duitse store, en ik had hier al het fijne erover gelezen dus ik was met een half uurtje klaar. Gewoon hoi; blalba engelssprekende man. Ik wil mijn defecte toestel graag retour sturen blabla, erg rap allemaal.

Verder over die cases; ik zou wel zo'n hoesje willen die in de US store staat maar niet hiero. Die met dat blauwe vlakje, speciaal voor MS surface gemaakt. Weet iemand waar die in Nederland te krijgen is?

Tot nu toe zonder hoes gedaan, kan opzich wel.. dat magnesium krast niet echt/nog geen krassen dus. Maar opzich zou een hoesje wel fijn zijn!

• Daniel.
Worsteneter schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:00:
Bij mij ging het ook alleen via Duitse store, en ik had hier al het fijne erover gelezen dus ik was met een half uurtje klaar. Gewoon hoi; blalba engelssprekende man. Ik wil mijn defecte toestel graag retour sturen blabla, erg rap allemaal.

Verder over die cases; ik zou wel zo'n hoesje willen die in de US store staat maar niet hiero. Die met dat blauwe vlakje, speciaal voor MS surface gemaakt. Weet iemand waar die in Nederland te krijgen is?

Tot nu toe zonder hoes gedaan, kan opzich wel.. dat magnesium krast niet echt/nog geen krassen dus. Maar opzich zou een hoesje wel fijn zijn!
Ik zelf heb deze besteld. http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1497.l2649 Weet alleen nog niet of die past, maar voor die paar euro kan het geen kwaad denk ik.

Verwijderd

ShittyNL schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:21:
[...]

Ik zelf heb deze besteld. http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1497.l2649 Weet alleen nog niet of die past, maar voor die paar euro kan het geen kwaad denk ik.
Annuleer die order maar.
http://www.123bestdeal.co...osoft-Surface-Tablet.html
Dezelfde die mijn familielid had besteld, past qua lengte, maar de surface steekt uit. Je krijgt de 'envelop' niet dicht gevouwen.

• Daniel.
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:29:
[...]

Annuleer die order maar.
http://www.123bestdeal.co...osoft-Surface-Tablet.html
Dezelfde die mijn familielid had besteld, past qua lengte, maar de surface steekt uit. Je krijgt de 'envelop' niet dicht gevouwen.
Helaas is die al verzonden. Als die niet past kan altijd mijn Netbookje er nog wel in dus zo erg zal het niet zijn. Zodra ik hem heb zal ik wel een fotootje maken zodat we zien of die wel of niet past :o

Ik heb nog steeds niet mijn Etiket gekregen voor de surface om die terug te sturen. Zodra ik die vandaag niet heb ga ik morgen maar weer bellen. Ik houd jullie op de hoogte zodra ik die binnen heb.

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:55
triesvan schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:37:
Iemand hier die een Type cover heeft gekocht? Zie dat ze bijna niet op Ebay staan, en degene die er staan zijn prijzig. Dus als iemand een goed adresje heeft graag :)
Iemand hier nog een tip voor? zie wel dat het in de UK store +-130 euro kost, is nog wel te overzien.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14
Wisten we al natuurlijk, maar toch goed om te horen dat Panos het er ook mee eens is. Ik kan niet wachten! Geld ligt al klaar ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Daniel.
Ik heb nog steeds geen mail ontvangen van microsoft met Etiket. Ik heb zo'n gevoel dat die niet meer komt. Ik denk dat ik morgen maar eens ga bellen waar het blijft. Ik houd jullie op de hoogte over meer informatie.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:30

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Prijzen en levertijden horen in het daar voor bestemde topic!

Cogitationis poenam nemo patitur

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-11 10:38
triesvan schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:44:
[...]

Iemand hier nog een tip voor? zie wel dat het in de UK store +-130 euro kost, is nog wel te overzien.
Ik heb vorige week in "The States" een Surface gekocht. Wilde sowieso de Type Cover, en misschien de touch cover. Maar uiteindelijk alleen de type cover meegenomen. Die touch is een leuke gimmick en zal op feestjes vooral de show stelen. Maar voor productiviteit mist het toch een hoop (ja je moet er vast aan wennen, daar heb ik dus juist "geen zin in" :+).

Dat was niet je vraag, maar ik kon het niet laten om toch te reageren 8) . Ik heb gewoon bij de Microsoft Store in LA 129 USD betaald.

• Daniel.
Ik heb inmiddels duitsland gebeld en ze gaan me terugbellen. Heb geen vertrouwen meer dat ik het Etiket krijg van de Nederlandse store.

• Daniel.
Vandaag Microsoft Duitsland gebeld en werd zonet teruggebeld door een Duitser die Nederlands spreek. SUPER! Het etiket sturen duurt 24 tot 48 uur en ze houden me op de hoogte zodra ze hem hebben en daarna houden ze me ook op de hoogte hoe alles daarna voor de rest loopt. Goede service zou ik zo al zeggen.

• Worsteneter
Is er toevallig nog iemand in de states binnenkort? Wellicht moet ik ook nog zo'n typecover hebben.. maar wil wel VS (internationale) indeling als het kan ;)

• Sjeuf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 13:51
Heb via ebay in Canada een touchcover gekocht (de rode). De persoon verzond eigenlijk niet buiten Noordamerika. Hij heeft de verzendkosten naar NL berekend en kwam op 20 dollar uit.
Al met al zou ik dan goedkoper uit zijn als ik een touchcover in de UK besteld zou hebben.
(kom nu met verzending omgerekend op €99,- uit en ik heb nu een rode die in europa niet verkrijgbaar is)

De 13e januari zou het verzonden zijn. Via paypal betaald dus wel zeker.
Ik wacht af. Zodra ik hem binnen heb in one piece. Zal ik erover berichten en misschien dat deze verkoper er wel meer wil verzenden. Ik kan het hem dan altijd vragen.

• Daniel.
Mensen, ik heb vannacht mijn UPS etiket gekregen. Alleen hebben ze mijn adres correct gedaan, alleen is het Land onjuist. Dus ik heb handmatig een UPS retourzending aangemeld en vermeld dat ik het etiket al heb. Dat zal waarschijnlijk niets uit maken, maar iemand dit eerder gehad. Een etiket gekregen terwijl het land niet juist was.

Ben wel blij dat ik het etiket na 3 dagen heb!

• Ramon
Wat heeft dit nou eigenlijk nog met de Surface zelf te maken?

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:06
Heb vandaag een firmware update gehad van de surface......geen idee wat er aangepast is....iemand anders ook?

• Daniel.
Ramon schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:55:
Wat heeft dit nou eigenlijk nog met de Surface zelf te maken?
Het heeft met garantie van surface te maken.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
ShittyNL schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:12:
[...]

Het heeft met garantie van surface te maken.
Voor jou ja, maar voor de rest heeft er eigenlijk niemand wat aan dat je dit mededeelt.

The devil is in the details.

• Daniel.
Hahn schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:14:
[...]

Voor jou ja, maar voor de rest heeft er eigenlijk niemand wat aan dat je dit mededeelt.
Hoe verloopt garantie van de Surface via Nederland, van een product niet van Nederlandse bodem.

• Worsteneter
Mijn surface heeft eigenlijk best wel wat backlightbleeding en ik heb het gevoel alsof het erger wordt.. ik weet niet wat ik moet doen. Wil hem eigenlijk niet weer terugsturen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
ShittyNL schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:15:
[...]

Hoe verloopt garantie van de Surface via Nederland, van een product niet van Nederlandse bodem.
Dan zul je 'm moeten terugsturen naar waar 'ie vandaan kwam. Maar dat is met elk product zo, niet alleen de Surface, dus het heeft nog steeds weinig met de Surface te maken ;)

The devil is in the details.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:06
ShittyNL schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:39:
Mensen, ik heb vannacht mijn UPS etiket gekregen. Alleen hebben ze mijn adres correct gedaan, alleen is het Land onjuist. Dus ik heb handmatig een UPS retourzending aangemeld en vermeld dat ik het etiket al heb. Dat zal waarschijnlijk niets uit maken, maar iemand dit eerder gehad. Een etiket gekregen terwijl het land niet juist was.

Ben wel blij dat ik het etiket na 3 dagen heb!
Dit maakt niets uit.....ze versturen je Surface gewoon goed terug (bij mij stond er UK op het label).

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Weet iemand wanneer de officiele release van Surface in Nederland gepland staat? Ik moet zeggen dat de Surface pro er erg interessant uitziet voor zijn prijs, maar heb toch liever een in Nederland gekocht product dan grijze import... ;)

Verwijderd

Tomba schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:34:
[...]

Heb ik ook, top sleeve, gekocht bij de Media Markt

• Worsteneter
Mensen, komt er nog iemand in de VS? Ik zou graag februari/maart naar een typecover kijken.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Klein dilemma: Sommigen weten wel dat ik via ebay in de USA een touch cover heb gekocht welke na 1 week al defect bleek te zijn. Het bekende problem dat bij de connector het vilt losliet. Ik heb deze toen teruggestuurd en 6 januari een nieuwe ontvangen, welke geen last heeft van loslatend materiaal bij de connector. Ik ben dus blij met mn nieuwe touch cover. Ik heb hier overigens ook contact over gehad me de verkoper.

Nu het "problem": Zit ik net Tweakers te browsen op mn Surface, gaat de deurbel. Ik zie door de ramen dat er een busje van FedEx voor mn deur staat, echter verwacht ik niks qua levering. Ik doe open, kijk naar het pakketje en zie dat het een Touch Cover moet zijn. Ik kijk naar de afzender en zie idd dat het afkomstig is van de ebay verkoper in de USA waar ik mn eerdere touch cover gekocht heb. Ik heb getekend voor ontvangst en het pakketje open gemaakt en er blijkt inderdaad een gloednieuwe touch cover in te zitten, waar ik helemaal niet voor betaald heb.

Het vreemde is dat er dit keer als waarde $30 op de factuur staat. Bij de vorige 2 touch covers die ik had ontvangen stonden resp. $70 en $50 op de factuur.

Nou heb ik vorige week ook besloten om mijn Surface die wat last heeft van backlight bleeding, toch maar te houden en door te schuiven naar mijn vriendin. We hebben nu 2 Surfaces en nu ook 2 touch covers.

Aan de ene kant denk ik dat de verkoper een foutje heeft gemaakt in zijn administratie en er achterkwam dat hij mij nog een nieuwe Touch Cover moest sturen, terwijl hij dit al had gedaan. In feite heb ik nu een Touch Cover gratis. Ik zal nog wel een rekening krijgen voor invoerrechten etc etc, maar die zal ik dan met plezier betalen.

Wat zouden jullie doen ? Houden of contact opnemen met de verkoper en tzt terugsturen ?

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Jelte,89

Woodworking

In principe doe je niets fout door de cover te houden, De verkoper maakt tenslotte de fout, Mogelijk dat je geweten ooit gaat knagen,

Ik had denk ik contact opgenomen en een mooi dealtje gemaakt met de verkoper. Hij heeft immers verzend kosten en jij ook als je em terugstuurt. Mogelijk dat je met die bedragen een dealtje kunt maken? want voor $30/40 zou ik niet 'slecht' willen zijn.

Revive the guild!

• Ramon
Moeten deze kwesties echt in dit topic besproken worden? Kunnen we het niet over de Surface Pro hebben ofzo?

Paul thurrots preview van de Pro http://m.winsupersite.com...ace-windows-8-pro-preview. Echt een mooi ding.

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:09
http://mobile.theverge.co...-on-february-9th-from-899

Toch pas in Q2 2013 in Europa. Not cool Microsft, so not cool.

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:21

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
De Microsoft Surface RT-tablet wordt vanaf 14 februari in Nederland verkocht via de officiële Microsoft Store-site en geselecteerde retailers. Dat heeft het bedrijf uit Redmond zojuist laten weten. Daarnaast is de Surface Pro met een volledige Windows 8-versie vanaf 9 februari beschikbaar in de VS en Canada.

Microsoft verkoopt de Surface met Windows RT voor een adviesprijs van 486 euro in Nederland. Verschillende versies, 32 en 64 GB en met en zonder toetsenbord, zullen te koop zijn. Je krijgt er gratis Office Home & Student 2013 RT bij. De 64GB-variant van de Surface RT is vanaf 9 februari te bestellen in alle landen waar de RT nu ook al wordt verkocht.

Ook nieuw is de Surface Pro. Die beschikt over een Intel Core i5-processor en kost 899 dollar. Zowel 64GB- als 128GB-versies zijn verkrijgbaar.

Vanaf februari zijn ook drie nieuwe Touch Cover Limited Editions te krijgen, die 130 dollar kosten. Ze hebben elk een apart ontwerp en zijn uitgevoerd in rood, magenta en cyaan. Het laatste nieuwe stukje randapparatuur is een speciale Surface Edition van de Wedge Touch Mouse, die $69,95 kost en vanaf 9 februari wordt verkocht.

Het volledige persbericht:
[...]
Bron: http://www.bouweenpc.nl/n...-14-februari-in-nederland

[ Voor 85% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 22-01-2013 18:34 ]

• triesvan
Dit is goed nieuws, midden Februari krijgen we WIFI op school, precies op tijd voor de Surface+Type cover :)

• Worsteneter
The response to Surface Windows RT has been exciting to see since its launch. In the coming weeks, we are more than doubling the markets in which Surface Windows RT is available. Surface Windows RT is already available for purchase in Australia, Canada, China, France, Germany, Hong Kong, the United Kingdom, and the United States and this announcement will expand its availability to 13 additional markets worldwide. New markets in the coming weeks include:

· Austria, Belgium, Denmark, Finland, Ireland, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden and Switzerland.

BETER, BETER! :D
dus neem aan dat die 9 feb. niet alleen de verkoop wordt voor surface pro maar ook introductie van surface RT in Nederland?

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16
Laat ik nou op 9 februari in Amerika zijn en er vlak bij een Microsoft Store in de buurt zit. Dat gaat $999 kosten hoor ik net. :-)

• Didyoumeetmax?
  • Laatst online: 04-01 17:29
Jammer dat alleen de RT is aangekondigt voor Nederland.
Betekent dat 3 extra maanden wachten op de Pro? :(

• Worsteneter
bassio schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:33:
Laat ik nou op 9 februari in Amerika zijn en er vlak bij een Microsoft Store in de buurt zit. Dat gaat $999 kosten hoor ik net. :-)
Ik vroeg of iemand laatst in Amerika zat vanwege typecover maar dat lijkt me niet meer nodig.. die zullen 14feb wel in NL komen.. maar de hoesjes eromheen van icipio (uit de surface.com store) zijn hier niet verkrijgbaar. Mag ik je tegen die tijd een x dmén als ik er een wil? :$

• Turdie
De Surface Pro is er bijna:

Growing the Surface Family: Surface Windows 8 Pro Availability Confirmed

[ Voor 43% gewijzigd door Turdie op 22-01-2013 19:55 ]

• Worsteneter
Lees even de afgelopen 20 post, misschien ben je zelfs nummer 21 met dit nieuws haha

• Turdie
Worsteneter schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:48:
[...]

Ik vroeg of iemand laatst in Amerika zat vanwege typecover maar dat lijkt me niet meer nodig.. die zullen 14feb wel in NL komen.. maar de hoesjes eromheen van icipio (uit de surface.com store) zijn hier niet verkrijgbaar. Mag ik je tegen die tijd een x dmén als ik er een wil? :$
Je kunt ook een accountje maken op myus.com en dan gewoon via myus je Surface laten bezorgen, zij sturen het dan door voor je.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Lol, ik leer elke dag weer wat nieuws over mn Surface met Touch cover keyboard. Ik miste ineens de Functie toetsen F1 tm F12. En die zitten op het eerste gezicht niet op de Touch Cover. Dus maar eens een bing search gedaan. Nooit geweten dat de FN toets icm de bovenste toetsen op je Touch Cover keyboard de F1 tm F12 toetsen vervangen:

Function key

Type this on Touch Cover

F1: Fn + Mute
F2: Fn + Volume Down
F3: Fn + Volume Up
F4: Fn + Play/Pause
F5: Fn + Search
F6: Fn + Connect
F7: Fn + Devices
F8: Fn + Settings
F9: Fn + Home
F10: Fn + End
F11: Fn + Page Up
F12: Fn + Page Down
Page up: Fn + Up arrow
Page Down: Fn + Down arrow
Home: Fn + Left arrow
End: Fn + Right arrow

http://www.microsoft.com/...rivers/touch-cover-typing

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-11 15:38
Zou er dan echt geen 3G/4G versie van de Surface Pro komen?

• Turdie
Filmpje over de Surface Pro:

http://youtu.be/u3btj8E6NKA

• MRE-Inc

MRE-Inc

jeroenikke schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:45:
Zou er dan echt geen 3G/4G versie van de Surface Pro komen?
En waarom zou er een 3G/4G versie moeten komen dan ? Als ik buiten de deur wil internetten op mn Surface dan zet ik mn gsm in als wifi access point. Bijna alle moderne gsm's hebben die functionaliteit wel. Heb dat echt nooit begrepen dat sommigen mensen een iPad 3g kochten ipv een iPad met wifi. Of voor beide 200$ meer betalen. Waanzin....plus het feit dat je nog een apart abonnement voor 3G moet afnemen:

Lol....check die prijzen: http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_ipad/compare

[ Voor 12% gewijzigd door MRE-Inc op 22-01-2013 21:04 ]

• Worsteneter
shadowman12 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:58:
[...]

Je kunt ook een accountje maken op myus.com en dan gewoon via myus je Surface laten bezorgen, zij sturen het dan door voor je.
Nope microsoft stuurt niet af naar dit soort bedrijven, dan worden ze gecancelled.

• Worsteneter
Mooi filmpje dit inderdaad, die powerbrick dual purpose ding ziet er erg goed uit zeg. Wat een gaaf ding :D

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Net nu ik er wel een beetje uit was dat het een Asus met Intel Atom ging worden, komt de Surface naar Nederland. Blijft het jammer vinden dat er een Tegra in zit, maar de volwaardige USB poort, kickstand en Touchcover maken dit toch wel de betere deal zou ik zeggen.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

MRELynx schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:00:
[...]

En waarom zou er een 3G/4G versie moeten komen dan ? Als ik buiten de deur wil internetten op mn Surface dan zet ik mn gsm in als wifi access point. Bijna alle moderne gsm's hebben die functionaliteit wel. Heb dat echt nooit begrepen dat sommigen mensen een iPad 3g kochten ipv een iPad met wifi. Of voor beide 200$ meer betalen. Waanzin....plus het feit dat je nog een apart abonnement voor 3G moet afnemen:

Lol....check die prijzen: http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_ipad/compare
Hier ook (op m'n werk). Management moet opeens de meest uitgebreide iPad + iPhone (enigzins logisch aangezien ze nu Blackberry hebben). En dan maar rommelen met duo-Sim. Al meerdere keren gezegd: ga gewoon tetheren (mijn mede-IT'ers testen de combinatie; ik mag de Surface/Surface Pro testen).

Ik zit dus een beetje in tweestrijd: wachten (maar hoe lang?) op de Surface Pro of de Surface bestellen half februari.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 20:37
Mijn ideale combinatie: De Lumia 920 en de Surface RT.
Mobiel kunnen werken als ik onderweg ben door de tethering, en de veiligheid (?) van alleen gekeurde programma's via de MS Windows Store.
Het meeste werk wat ik moet doen is via MS Office en de webbrowser te doen op SkyDrive.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16
Worsteneter schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:48:
[...]

Sure, ik ben van 31-01 tot 11-02 in the USA. Er gaat wel flink wat meer terug in de koffer, maar DM me maar.
MRELynx schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:00:
[...]

enige reden wat ik mij kan bedenken is gps. Persoonlijk heb ik dat nooit gemist op mijn surface, maar heb genoeg klanten in de winkel gehad die vaarroutes op hun ipad willen draaien. Dan is gps wel een must :)

ontopic:
kan niet wachten op de release van de surface hier in Nederland. Kan ik eindelijk de typcover kopen. Merk dat bij grote verslagen een fysieke toets fijner is.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 22-01-2013 23:38 ]

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
MrSleeves schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:44:
[...]

Hier ook (op m'n werk). Management moet opeens de meest uitgebreide iPad + iPhone (enigzins logisch aangezien ze nu Blackberry hebben). En dan maar rommelen met duo-Sim. Al meerdere keren gezegd: ga gewoon tetheren (mijn mede-IT'ers testen de combinatie; ik mag de Surface/Surface Pro testen).

Ik zit dus een beetje in tweestrijd: wachten (maar hoe lang?) op de Surface Pro of de Surface bestellen half februari.
Het (voor mij) grote voordeel van de Surface RT is, dat het geen laptop-vervanger is, maar een tablet (met alle voordelen die daarbij horen, zoals lichter en langer op een batterij). Als ik ipv de Surface RT een Surface Pro zou kiezen, moet ik daarnaast toch nog steeds een laptop met me meeslepen, omdat de Surface Pro voor mij geen volwaardige laptop vervanger is: Het scherm is te klein, (HDD) opslagruimte te weinig en het keyboard is ook niet geschikt om dagenlang documenten of emails op te tikken...

Van de andere kant: Als je op dit moment genoeg hebt aan een Ultraportable laptop (met klein scherm), dan kan de Surface Pro waarschijnlijk je laptop volledig vervangen. Dan zou ik dus ook voor de Pro gaan, en niet voor de RT :)

• Nimmegeers
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-07 13:38
MrSleeves schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:44:
[...]

Ik ben van plan om de Surface Pro te kopen, dus ik wacht sowieso.
Maar op hun blog staat ook nog dit in het bericht:

"We’re extremely excited to share more about Surface Windows 8 Pro and the growing Surface family of products. We’ll have additional information as we get closer to Feb. 9."

Dus misschien dat er meer info komt over release date van de Pro in EU. Hopelijk is dat dan meteen incl. die 13 nieuwe landen zodat we gewoon in NL of BE kunnen bestellen. :-)

Al is er niets van verschil of je de tablet nu in DE, FR of NL koopt als ik me niet vergis. Je kan de taal toch kiezen dacht ik? Kan iemand dat bevestigen?

In elk geval, op 14 februari kan ik dus al aan een Belgische azerty geraken, wat toch een beetje verschil is met de Franse. Dus dat is al positief!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nimmegeers schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 02:52:
[...]

Al is er niets van verschil of je de tablet nu in DE, FR of NL koopt als ik me niet vergis. Je kan de taal toch kiezen dacht ik? Kan iemand dat bevestigen?

In elk geval, op 14 februari kan ik dus al aan een Belgische azerty geraken, wat toch een beetje verschil is met de Franse. Dus dat is al positief!
Tijdens de setup kun je in eerste instantie voor Engels kiezen. Na de setup kun je gewoon talen toevoegen. Ik heb 3 accounts op mijn Surface en zelf heb ik Engels als weergave taal ingesteld. Alle menu's etc zijn dus in het Engels. Wanneer mijn vriendin of m'n zoontje onder hun eigen account inloggen, dan zijn alle menu's in het Nederlands.

Waarin verschilt het Belgische azerty van het Franse azerty?

• Tomba

Tomba

Die nieuwe touchcovers zijn er ook best strak uit zeg :) Wil sowieso mijn GB versie nog vervangen door een andere (bij voorkeur cyaan) US versie (vind de zwarte gewoonweg niet mooi en de toetsen die je veel gebruikt worden bij mij toch een beetje vaal!) Komt wat mij betreft dus goed uit :) Met een gekleurde touchcover wordt het nog meer een eyecatcher!

• Tomba

Tomba

Awesome ! Quake 1 en Quake 2 zijn geport naar ARM (voor 'jailbroken' Surface apparaten dan toch ;) )

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
Ik lees dat de Surface 32 gb een werkelijke ruimte van zo'n 16 gb heeft. Komen de gebruikers van de Surface hier goed mee uit of is dit snel vol al je een paar apps installeerd? Ik twijffel nog erg tussen de 32 en 64 gb.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• Tomba

Tomba

Telfordia schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:13:
Ik lees dat de Surface 32 gb een werkelijke ruimte van zo'n 16 gb heeft. Komen de gebruikers van de Surface hier goed mee uit of is dit snel vol al je een paar apps installeerd? Ik twijffel nog erg tussen de 32 en 64 gb.
Vanwege ervaringen met de iPad (waar ik ook na een tijdje tegen storage issues aanliep) heb ik specifiek voor de 64GB gekozen. Nu je echter 'gewoon' apps kunt installeren op SD zou het in principe geen issue meer hoeven te zijn en kun je mijns inziens gewoon voor de 32GB kiezen.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

EgMaf schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:39:
[...]

Het (voor mij) grote voordeel van de Surface RT is, dat het geen laptop-vervanger is, maar een tablet (met alle voordelen die daarbij horen, zoals lichter en langer op een batterij). Als ik ipv de Surface RT een Surface Pro zou kiezen, moet ik daarnaast toch nog steeds een laptop met me meeslepen, omdat de Surface Pro voor mij geen volwaardige laptop vervanger is: Het scherm is te klein, (HDD) opslagruimte te weinig en het keyboard is ook niet geschikt om dagenlang documenten of emails op te tikken...

Van de andere kant: Als je op dit moment genoeg hebt aan een Ultraportable laptop (met klein scherm), dan kan de Surface Pro waarschijnlijk je laptop volledig vervangen. Dan zou ik dus ook voor de Pro gaan, en niet voor de RT :)
Hier zijn best een aantal met een ultraportable (meestal op het werk met docking station).
Dus qua test is dat wel okee. Daarbij kan ik met de Pro ook testen alsof het de RT is qua functionaliteit (de beperkingen zijn duidelijk).
Nimmegeers schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 02:52:
[...]

Soort van voorwaarde is dat hij wel in NL besteld kan worden. Dus het is of de RT vrij snel of wat langer wachten voor de Pro.
Telfordia schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:13:
Het RT OS kost 16 GB o.i.d. dus da's een flinke hap.

[ Voor 10% gewijzigd door MrSleeves op 23-01-2013 11:06 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
Ik heb ook voor de 64 GB gekozen omdat ik in nu helemaal gek wordt van mijn telefoongeheugen dat steeds vol zit en RT zoveel plek inneemt. Er is nog zo'n 45 GB vrij. Ik weet niet of ik nu dezelfde keuze had gemaakt nu blijkt dat je apps ook op SD kunt installeren.
Er wordt nu in de Duitse Store wel gewaarschuwd dat RT veel plek inneemt bij de 32 GB versie.
quote: microsoftstore deutschland
Systemsoftware nimmt erheblichen Speicherplatz in Anspruch. Wie viel Speicherplatz verfügbar ist, hängt von etwaigen Updates der Systemsoftware und von der Nutzung von Apps ab.
Wat ik ook een beetje jammer vind is dat je de 64 GB versie nu wel zonder touch cover zou kopen en ik eigenlijk veel liever een gekleurde had gehad dan de suffe zwarte. Maar nog een keer € 120 op tafel leggen vind ik ook wat veel van het goede. Als ik echt veel moet typen hang ik er nu meestal een 'echt' toetsenbord aan, dus dan zou ik liever een gekleurde type cover hebben.

• triesvan
Iemand bied op marktplaats zijn Surface aan,nu heb ik wel interesse alleen is deze in de VS gekocht. Heeft iemand van jullie een idee hoe het zit met garantie?

Verwijderd

Wat een dilemma, ik wil graag een Surface RT maar ik lees daar en daar over performance issues. En ook het feit dat het enkel met USB 2.0 werkt en het is ook niet full HD...

Aan de ene kant is een Surface Pro wat overkill voor mij, is iets zwaarder en heb niet echt nodig vermits ik mijn laptop heb...

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-11 10:56
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:12:
Wat een dilemma, ik wil graag een Surface RT maar ik lees daar en daar over performance issues. En ook het feit dat het enkel met USB 2.0 werkt en het is ook niet full HD...

Aan de ene kant is een Surface Pro wat overkill voor mij, is iets zwaarder en heb niet echt nodig vermits ik mijn laptop heb...
Performance issues? Ik heb nog nooit traagheid ervaren. (ja als je bv een game gaat runnen op de achtergrond dan kan de surface wel traag reageren)

Verwijderd

En full HD films? Ze zullen waarschijnlijk wat schokkerig zijn zeker?

• Verzo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-11 11:11
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:04:
En full HD films? Ze zullen waarschijnlijk wat schokkerig zijn zeker?
Ook niet..

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:46
Sommige wel hoor... Zeker 1080p pakt hij nauwelijks.

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

Avalaxy schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:27:
[...]

Sommige wel hoor... Zeker 1080p pakt hij nauwelijks.
Ligt dat niet gewoon aan de betreffende app(s) ?
Misschien dat die nog niet optimaal geprogrammeerd zijn.
Lijkt me verstandig om hiervoor te wachten op de VLC media player.

Trouwens hoop ik nog steeds dat er een keer een firmware update komt dat de Nvidia Tegra's 5th battery-saver core activeert en de clock snelheid verhoogt net als bij de android versies.
Er staat nog steeds op hun site dat het in ontwikkeling is.
Dit zal anders nog een extra performance winst moeten geven.

[ Voor 30% gewijzigd door danplo op 23-01-2013 22:15 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

Voor de films heb ik mijn Plex voorlopig :) Voordeel van de Pro is dat je full HD hebt + je kunt dat makkelijk op uw externe scherm aansluiten. Bij een RT moet je een dure converter kopen dat niet eens full HD is :(

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:55

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 23:05:
Bij een RT moet je een dure converter kopen dat niet eens full HD is :(
Onzin. Het is gewoon micro-HDMI en zelfs een goedkope micro-HDMI naar VGA converter van DealExtreme werkt erop. En net zo goed dus een micro-HDMI naar HDMI verloopstuk.
danplo schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:07:
[...]

Waar?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Nimmegeers
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-07 13:38
MRELynx schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 03:14:
[...]

Tijdens de setup kun je in eerste instantie voor Engels kiezen. Na de setup kun je gewoon talen toevoegen. Ik heb 3 accounts op mijn Surface en zelf heb ik Engels als weergave taal ingesteld. Alle menu's etc zijn dus in het Engels. Wanneer mijn vriendin of m'n zoontje onder hun eigen account inloggen, dan zijn alle menu's in het Nederlands.

Waarin verschilt het Belgische azerty van het Franse azerty?
Oké, bedankt!

De streepjes naast backspace zijn het opvallendst.

Frans:
Afbeeldingslocatie: http://www.goodtyping.com/teclatFRAok.png

Belgisch:Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/25gqz9g.png

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 16:26
Ik heb sinds dinsdag mijn Surface RT binnen (net de dag dat ze hem aankondigen in Nederland..., maar goed nu kan ik al wel eerder genieten)

Ben helemaal weg van het apparaat! Ik had hiervoor een android (Transformer Prime) en was wel gewend geraakt aan Android, maar op de Surface RT voelt alles echt zoveel beter. Ik merk nu pas hoe erg ik een fatsoenlijke filemanager heb gemist! En alle gemakken van windows 8 met de interface, mocht het nodig zijn.

Toch merk ik wel dat het Windows RT OS nog niet is weggelegt voor de iPad/Android gebruiker. Bijvoorbeeld het oplossen van bugjes als de battery low notification, dat zie ik mijn ouders/broers/collega's niet zo snel doen. Vooral niet, omdat men gewend is dat het bij een iPad/Android gewoon out of the box al werkt.

De performance heb ik helemaal niets over te klagen. De Transformer Prime was al beroerd traag dankzij de IO performance, maar liep ook op een Tegra3. De SurfaceRT loopt soepel, start snel op en spelletjes werken goed. Ik moet er wel bij zeggen, dat als je gaat multitasken (wat bij andere tablets eigenlijk niet echt kan, maar in WindowsRT wel), door bijvoorbeeld een kopieeropdracht te geven en de update aan te zetten, de tablet wat traag wordt.

Heb trouwens middels de HOSTS file alle advertenties geblokkeerd. Via een site kun je een zipfile downloaden, waarin ook een batch bestand in zit. Openen met admin en bam, alle ads geblokkeerd op internet en in de apps. Enige jammere is dat ik nu meldingen krijg met "site niet gevonden" in plaats van een wit venstertje zoals de 'do not track' functie i.c.m. easylist verzorgt. En ik moet elke maand even de hosts handmatig updaten.

[ Voor 3% gewijzigd door FunFair op 24-01-2013 11:40 ]

danplo schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:07:
[...]

Ligt dat niet gewoon aan de betreffende app(s) ?
Misschien dat die nog niet optimaal geprogrammeerd zijn.
Lijkt me verstandig om hiervoor te wachten op de VLC media player.

Trouwens hoop ik nog steeds dat er een keer een firmware update komt dat de Nvidia Tegra's 5th battery-saver core activeert en de clock snelheid verhoogt net als bij de android versies.
Dit zal anders nog een extra performance winst moeten geven.
Ik weet niet welke app jullie gebruiken, maar als ik een full hd film(zelfs van 10gb en groter) afspeel vanaf een externe harddisk, speelt hij dit perfect af. 1080p streamen gaat nog helemaal lekker, maar dat heeft er meer te maken dat mijn modem router 100mbit heeft (mijn server zit op een gigabit hp switch en loopt naar de 100mbit router port). 720p streamen gaat wel weer lagloos.

De apps die ik gebruik zijn mobile.hd en yxplayer.rt
Toch merk ik wel dat het Windows RT OS nog niet is weggelegt voor de iPad/Android gebruiker. Bijvoorbeeld het oplossen van bugjes als de battery low notification, dat zie ik mijn ouders/broers/collega's niet zo snel doen. Vooral niet, omdat men gewend is dat het bij een iPad/Android gewoon out of the box al werkt.
Ik zie er echt geen problemen in en merk in de winkel waar ik werk dat de meeste klanten goed uit de voeten kunnen komen met Windows 8, voor rt zou dat precies hetzelfde gelden. Mochten ze ergens niet uit kunnen komen kunnen ze altijd naar binnen lopen voor uitleg.

[ Voor 23% gewijzigd door vali op 24-01-2013 17:36 ]

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
Heeft iemand al geprobeert hoe een stylus werkt op de Surface Rt. Werkt dit uberhaubt? En is het daarmee mogelijk om aantekeningen in word documenten of pdf files te maken?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• Tomba

Tomba

FunFair schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:06:
[..]

Heb trouwens middels de HOSTS file alle advertenties geblokkeerd. Via een site kun je een zipfile downloaden, waarin ook een batch bestand in zit. Openen met admin en bam, alle ads geblokkeerd op internet en in de apps. Enige jammere is dat ik nu meldingen krijg met "site niet gevonden" in plaats van een wit venstertje zoals de 'do not track' functie i.c.m. easylist verzorgt. En ik moet elke maand even de hosts handmatig updaten.
Goede tip en typisch een voorbeeld van een voordeel van de Surface. Wel 1 maar; zo kost je de makers van apps die hun geld verdienen met ads wel geld.... Wellicht daardoor minder gratis apps?

• Avalaxy
Ik ben sowieso al niet meer geneigd gratis apps te maken. Je verdient echt geen hol aan die advertenties. Ik heb in januari met 500 downloads $0.07 verdiend...

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-10 11:26

Rub3s

+3 , omdat het kan

Dat is knap waardeloos ja. Zouden de ontwikkelaars bij andere mobiele OSen (lees android), meer krijgen of zou dat ongeveer hetzelfde zijn?

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 16:26
Tomba schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:25:
[...]

Goede tip en typisch een voorbeeld van een voordeel van de Surface. Wel 1 maar; zo kost je de makers van apps die hun geld verdienen met ads wel geld.... Wellicht daardoor minder gratis apps?
De methode is niet anders dan adfree in android doet. Daarbij moet je eerst root krijgen, wat 90% van de gebruikers niet heeft. De hosts file aanpassen doet ook niet iedereen, maar adblocks addons toepassen zoals in firefox en tegenwoordig ook IE, daarentegen wel.

Ik ben zelf ook niet zo'n fan van gratis apps met reclame. De meeste apps die ik tot nu toe op Android heb en echt gebruik zijn gekocht. De gratis apps overleven het nooit.
Avalaxy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:42:
Ik ben sowieso al niet meer geneigd gratis apps te maken. Je verdient echt geen hol aan die advertenties. Ik heb in januari met 500 downloads $0.07 verdiend...
Ik denk ook dat als je echt een goede app ontwerpt die meerwaarde biedt t.o.v. een gratis variant er best geld voor mag vragen. Inmiddels is het alleen best moeilijk om die meerwaarde te bieden. Bijvoorbeeld voor android was er nooit een fatsoenlijke agenda widget en de gratis varianten waren altijd 'net niet' waardoor ik er een heb gekocht voor een paar euro. Jaren lang gebruik van gemaakt, tot google met zijn eigen widget aan kwam zetten en de gekochte overbodig werd. In WindowsRT zit alleen al zoveel prachtigs :P

[ Voor 34% gewijzigd door FunFair op 24-01-2013 16:08 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

Avalaxy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:42:
Een gratis app met reclame en een betaalde versie zonder. In zulke gevallen koop ik de versie zonder reclame altijd als ik het de moeite waard vind. Als het een ruk app is dan wordt ie weer verwijderd...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-10 14:59
Rub3s schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:51:
Dat is knap waardeloos ja. Zouden de ontwikkelaars bij andere mobiele OSen (lees android), meer krijgen of zou dat ongeveer hetzelfde zijn?
Ik ontwikkel(/publish is het iig meer) voor iOS (al apps op de markt) en ben bezig met een nieuwe app voor iOS & Android (en misschien WP8 vandaar ook dat ik deze topic in de gaten hou) maar ik krijg toch een leuk zakcentje van Apple maandelijks (lees in de 100'en euro's).
Niet dat ik er van kan leven (hoeft ook niet want ik doe het er bij).

Maar als ik alle berichten zo nog lees twijfel ik of ik in WP8/Windows ga investeren (voorlopig)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Avalaxy
Waarom houd je het Surface topic in de gaten als je WP8 interessant vindt? WP8 != Windows 8.

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-10 14:59
Avalaxy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:51:
Waarom houd je het Surface topic in de gaten als je WP8 interessant vindt? WP8 != Windows 8.
Adjusted ;)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:36

J27

Of het voor windows, ios of android is zou niet uit moeten maken, het ligt aan welk advertentieplatform je gebruikt hoeveel je krijgt per view/klik etc

(ok, ok, ook aan hoe populair het platform is en dus hoeveel downloads : )

[ Voor 20% gewijzigd door J27 op 24-01-2013 16:54 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.