• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:14:
Ow ja, dan nog iets; tot 31-1 zijn er wat games/apps tijdelijk gratis:
http://windows.microsoft....OC_TW_Apps_Null_Null_Null
(heb mijn Surface niet hier dus kan niet testen welke er al dan niet werken)
Bedankt! :)

Verwijderd

Hallo allemaal na 2 maanden de surface in huis te hebben gehad zijn er toch heel wat dingen die mij storen. Het gaat om mijn apparaat en niet om de surface in het algemeen. Ik heb 2 dode pixels. Blacklight bleeding viel mee in het begin maar word nu ik er films op kijk word het erg storend. Plastic rand links bovenin steekt boven het glas uit en de home button reageert erg traag regelmatig. Ik wil hem dus laten ruilen of terugsturen want het is gewoon veel geld voor al die kleine dingen bij elkaar.

Wat is nu mijn vraag? Ik heb het bij de duitse store besteld. Betekent dit dat ik de duitse microsoft klantenservice moet bellen? Zo ja spreken die ook engels als je erom vraagt? Is het per mail ook mogelijk. En doen ze moeilijk over mijn problemen?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-11 20:46

Sebazzz

3dp

Voor de mensen die de Surface willen gebruiken via een VGA-display maar niet 35 euro willen neerleggen voor een veel te dure connector van Microsoft: ik heb van DealExtreme deze micro-HDMI naar VGA converter geprobeerd en deze werkt goed! :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:13:
Hallo allemaal na 2 maanden de surface in huis te hebben gehad zijn er toch heel wat dingen die mij storen. Het gaat om mijn apparaat en niet om de surface in het algemeen. Ik heb 2 dode pixels. Blacklight bleeding viel mee in het begin maar word nu ik er films op kijk word het erg storend. Plastic rand links bovenin steekt boven het glas uit en de home button reageert erg traag regelmatig. Ik wil hem dus laten ruilen of terugsturen want het is gewoon veel geld voor al die kleine dingen bij elkaar.

Wat is nu mijn vraag? Ik heb het bij de duitse store besteld. Betekent dit dat ik de duitse microsoft klantenservice moet bellen? Zo ja spreken die ook engels als je erom vraagt? Is het per mail ook mogelijk. En doen ze moeilijk over mijn problemen?
Denk je echt dat je na 2 maanden het apparaat gebruikt te hebben nog je geld terug krijgt?
Denk dat je hem dan beter op V&A en Marktplaats kunt zetten, en pakken wat je nog pakken kan.

Verwijderd

HyperioN schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:57:
[...]

Denk je echt dat je na 2 maanden het apparaat gebruikt te hebben nog je geld terug krijgt?
Denk dat je hem dan beter op V&A en Marktplaats kunt zetten, en pakken wat je nog pakken kan.
Nee, maar er zit toch garantie op? Wil gewoon een nieuwe dus geen geld terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 14:39 ]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-11 22:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

WilliamGeluk schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:20:
[...]

Ik heb een Asus Transformer Prime met Tegra 3. Daar zijn als best wat mooie games voor, zelfs met 3D ondersteuning. O.a. FIFA 2012, maar ook oude klassiekers worden beschikbaar gemaakt voor (in elk geval) het Android platform, zoals GTA III en Max Payne. Zal tzt ook wel beschikbaar gaan komen voor het W8 platform. Ik heb het idee dat veel ontwikkelaars eerst de kat nog even uit de boom kijken voordat ze vol gaan inzetten op W8/RT. Zit niks anders op dan nog wat geduld hebben.
Precies dat bedoel ik en op de Surface kun je met de controller met name een Fifa of een GTA natuurlijk perfect spelen :D
WilliamGeluk schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:30:
[...]

Bedankt voor de tips. Heb de games geïnstalleerd op de Surface en die werken prima.
You're welcome ;)
Hidde schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:01:

[...]

Moet je naast de wireless controller nog daarvoor een receiver in de usb poort van je surface doen? Die snes8x applicatie werkt ook fantastisch vanaf een typecover
Yes je hebt de Xbox Controller for Windows nodig en daar moet je dan de USB ontvanger van in de Surface doen :) Persoonlijk vind ik met controller of met cover geen vergelijk overigens ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

Iemand Where's my water werkend op de Surface ?
Spel start wel op, maar als ik de knop spelen druk, dan kom ik in een speelscherm met water maar kan er niks doen dan alleen terug naar het begin scherm gaan met het terug pijltje.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Tomba

Tomba

danplo schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:18:
[...]

Iemand Where's my water werkend op de Surface ?
Spel start wel op, maar als ik de knop spelen druk, dan kom ik in een speelscherm met water maar kan er niks doen dan alleen terug naar het begin scherm gaan met het terug pijltje.
Werkt op mijn Surface 100%

Verwijderd

danplo schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:18:
[...]Iemand Where's my water werkend op de Surface ?
Yep. En heerlijk snel en soepel.

• danplo

danplo

Vaag dat het bij mij niet werkt, heb hem al meerdere keren verwijderd en geïnstalleerd maar niks helpt.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:23

jooo

dat kan, binnen 30 dagen. Genoeg tijd om fabricage mankementen te ontdekken.. na 2 maand gaat je niet lukken. Gewoon duitse MS store bellen en iets in de trend van 'hallo, ist es moglich ein engels sprechend person zu sprechen. ich bin ein hollander und mein deutsch ist nicht zo gut' en dan komt het goed.

omwisselen kan alleen op duits adres, maar ze zijn erg hulpvaardig bij MS dus je kan prima even bellen en vragen of je het alsnog kan. Dan kunnen ze je hem wellicht terug laten sturen onder het mom van defect.

Maar de hoofdregel is in elk geval met 30 dagen, maar aangezien dit ook voor volledige goede toestellen is kunnen ze wellicht anders reageren omdat jij onder garantie wil ;)

ik heb m'n nieuwe surface binnen en geen dode pixels. Zover ook geen backlight bleeding maar hoe kun je dit beste testen? zwarte achtergrond?

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Idd met een zwarte achtergrond. Staat wel een tooltje in de markt. Vind het overigens een echt tweakers kwaaltje. Heb ooit eens een thread hier op het forum gevolgd over Samsung tv' s. Daar was het ook schering en inslag bij de tweakers. Tweakers die alleen nog maar naar hun tv keken om backlight bleeding te constateren en als ze maar iets tegenkwamen, dan ging de tv terug.

Ik weet niet hoeveel The Vmaster er last van heeft, maar ik zou er graag een foto van zien. Dat hij nu ook zijn 2e Surface terug gaat sturen, is zijn goed recht, maar vraag me af in hoeverre het terecht is. Deze techniek qua schermen heeft daar nu eenmaal wat last van en ik durf te wedden dat straks zijn 3e Surface er ook last van heeft. Ik vraag me dan af hoe lang Microsoft hier in mee gaat als die derde er ook weer last van heeft en terug gestuurd gaat worden. Ik vind het een soort van misbruik maken van de return policy mogelijkheden, de voorwaarden zullen straks door Microsoft worden aangescherpt worden en de goede leiden dan weer onder de slechten.

Een dode pixel, okee, dat kan niet meer, maar een bepaalde mate van backlight bleeding heeft elk apparaat welke voorzien is van deze schermen.

Ben ook wel benieuwd hoe The Vmaster zijn Surface gebruikt of bepaalde delen van zijn scherm moeten echt helemaal wit zijn.

XBL: MRE Inc

• Worsteneter
MRELynx schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:32:
Idd met een zwarte achtergrond. Staat wel een tooltje in de markt. Vind het overigens een echt tweakers kwaaltje. Heb ooit eens een thread hier op het forum gevolgd over Samsung tv' s. Daar was het ook schering en inslag bij de tweakers. Tweakers die alleen nog maar naar hun tv keken om backlight bleeding te constateren en als ze maar iets tegenkwamen, dan ging de tv terug.

Ik weet niet hoeveel The Vmaster er last van heeft, maar ik zou er graag een foto van zien. Dat hij nu ook zijn 2e Surface terug gaat sturen, is zijn goed recht, maar vraag me af in hoeverre het terecht is. Deze techniek qua schermen heeft daar nu eenmaal wat last van en ik durf te wedden dat straks zijn 3e Surface er ook last van heeft. Ik vraag me dan af hoe lang Microsoft hier in mee gaat als die derde er ook weer last van heeft en terug gestuurd gaat worden. Ik vind het een soort van misbruik maken van de return policy mogelijkheden, de voorwaarden zullen straks door Microsoft worden aangescherpt worden en de goede leiden dan weer onder de slechten.

Een dode pixel, okee, dat kan niet meer, maar een bepaalde mate van backlight bleeding heeft elk apparaat welke voorzien is van deze schermen.

Ben ook wel benieuwd hoe The Vmaster zijn Surface gebruikt of bepaalde delen van zijn scherm moeten echt helemaal wit zijn.
z'n eerste return was dacht ik een dode pixel, ik heb ook m'n eerste terug gedaan vanwege dode pixel.

MS heeft geen return policy, ze nemen ook gewoon 100% werkende surface's terug als het maar binnen 30 dagen is. Duitse wetgeving ;)
Ik heb zelf nu onderhand een 3de surface. De eerste was een dode pixel en de tweede heb ik opgestuurd wegens bleeding. Mijn derde heeft het nu ook een beetje en je ziet het alleen als je backlight op 100% zet.

Ik laat het zo, als ik kijk hoeveel andere apparaten ook led bleeding hebben. De asus hier op mijn werk heeft er misschien minder last van, maar als ik kijk hoe de bouwkwaliteit van dat apparaat is, blijf ik veel liever bij de surface. Voor de rest is het echt een top apparaat.

edit:

Zat voor de grap op paar tablets op mijn werk te kijken en die hadden het ook.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 30-12-2012 15:08 ]

• danplo

danplo

Heb ik aan een system restore genoeg als ik mijn voortgang in Apps games wilt opslaan ? Of moet ik iets anders doen, want als ik een keer de Surface wilt resetten dan wil ik na het instaleren van de Apps weer in de spellen verder kunnen gaan waar ik was gebleven en niet dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen.

Ik zie wel een map C:\gebruikers\naam\appdata\local\packages staan, als ik deze map nu eens op een sticky zet kan ik het na fresh install weer gebruiken ?

danplo schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:07:
Heb ik aan een system restore genoeg als ik mijn voortgang in Apps games wilt opslaan ? Of moet ik iets anders doen, want als ik een keer de Surface wilt resetten dan wil ik na het instaleren van de Apps weer in de spellen verder kunnen gaan waar ik was gebleven en niet dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen.

Ik zie wel een map C:\gebruikers\naam\appdata\local\packages staan, als ik deze map nu eens op een sticky zet kan ik het na fresh install weer gebruiken ?
Ik heb werkelijk geen idee, maar ik ben hier eigenlijk ook benieuwd naar. Alle xboxlive spellen worden btw wel opgeslagen (bespaarde wat frustraties bij paar spellen )

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:20:
Leuke tip: ik zag op mijn Acer W500 (ook van toepassing op een Surface) dat met 5 gebruikers disk space achteruit ging. Wat bleek: we hadden al veel apps geïnstalleerd en de software distribution/downloads was 11 GB geworden. Dit na meerdere maanden in gebruik en heel veel en grote apps gebruikt en geprobeerd te hebben. De Acer begon heftig te haperen omdat slechts 1GB nog maar vrij was. Het leegmaken van die software distribution/download folder deed wonderen.
Goede tip idd. Heb 3 accounts en toen m'n vriendin weer een inlogde gaf de store onder haar account aan dat er 11 updates waren. Het vreemde is dat het bijna alle updates ook al door mij waren uitgevoerd. Worden alle updates dan nog een keer gedownload zodat ze 2x op m'n toch al krappe storage staan, of worden de door mij gedownloade updates alsnog onder haar account geïnstalleerd?

Ik neem aan dat je die C:\Windows\SoftwareDistribution\Download folder gewoon ongestraft mag legen?

[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 30-12-2012 21:44 ]

Verwijderd

MRELynx schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:42:
[...]
Ik neem aan dat je die C:\Windows\SoftwareDistribution\Download folder gewoon ongestraft mag legen?
Ik heb geen rare dingen gezien, dus het lijkt er op dat je de download folder ongestraft mag legen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:34:
[...]

Ik heb geen rare dingen gezien, dus het lijkt er op dat je de download folder ongestraft mag legen.
Okee, top, eens kijken of ik daar een powershell scriptje voor kan vinden die dat automatisch doet elke week ofzo....

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
stop-service wuauserv
get-childitem "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" | remove-item -recurse -force
start-service wuauserv

Deze map wordt ook voor Windows Update gebruikt, maar die download updates wel opnieuw indien nodig.
Om locks te voorkomen, stop je deze dus even.
Tevens kun je er dus een scheduled task voor maken.

[ Voor 8% gewijzigd door punisher007 op 31-12-2012 20:13 ]

http://blog.bjornhouben.com

• MRE-Inc

MRE-Inc

punisher007 schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:31:
stop-service wuauserv
get-childitem "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" | remove-item -recurse -force
start-service wuauserv

Deze map wordt ook voor Windows Update gebruikt, maar die download updates wel opnieuw indien nodig.
Om locks te voorkomen, stop je deze dus even.
Tevens kun je er dus een scheduled task voor maken.
Haha Nice, bedankt, ga ik eens proberen.

Edit, de recurse-file moet alleen recurse zijn....

[ Voor 13% gewijzigd door MRE-Inc op 31-12-2012 19:21 ]

• punisher007
Ja foutje idd met copy paste. Had post al klaar en toen ging ff iets mis waardoor ik opnieuw moest doen :(

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-10 10:44
Ik ben erg tevreden met mijn surface alles werkt prima maar ik heb een probleempje
Het is nu 1 januari en de dag staat op mijn surface nog op 31 december hebben meer mensen dit ?

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• danplo

danplo

Supsooi schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 16:51:
Ik ben erg tevreden met mijn surface alles werkt prima maar ik heb een probleempje
Het is nu 1 januari en de dag staat op mijn surface nog op 31 december hebben meer mensen dit ?
Geen last van.
Probeer eens naar je land en tijdzone instellingen te kijken.
Misschien staat er iets niet goed.

Gisternacht full hd film gekeken met mobile.hd media player vanaf een externe harddisk, Werkte perfect! Echt een app die ik aanraad als je af en toe een filmpje wilt kijken. Zover ik weet de enige die ondertiteling goed ondersteund (behalve externe .srt files)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11 16:28

Gewoon via www.surface.com contact zoeken via de chat. Ik heb dit vorige week ook gedaan (nadat ik mijn 2e Surface ongeveer een maand in huis had). Gewoon uitleggen dat het in het begin geen issue was, maar dat je er nu toch meer last van hebt. Ik heb een nieuwe besteld, en de oude gaat retour zodra ik die nieuwe thuis heb. Heb overigens al wel een retourlabel van UPS in huis :+

Enneh..natuurlijk wel even de chat opslaan (via mail icoon rechtsboven in beeld), zodat je dat altijd hebt mocht er toch discussie komen...
MRELynx schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:32:

Het is een beetje hetzelfde als de eerste (daar staat wel een foto van in dit topic). Overigens hebben we hier twee iPads in huis die er geen last van hebben. Vind het gewoon irritant dat als ik een film aan het kijken ben dat er dan een witte gloed op diverse plekken te zien is. Daarbij hoort dat gewoon niet bij een apparaat van 500 euro. Twee collega's die ook een Surface hebben, hebben er geen last van.

Overigens was Microsoft er wel bekend mee en was het geen enkel probleem om hem om te ruilen.

[ Voor 46% gewijzigd door TheVMaster op 01-01-2013 21:52 ]

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inmiddels is het spel 'The Gunstringer' ook voor ARM beschikbaar. Erg leuk spelletje op de Surface, lijkt een beetje op het wat bekendere 'temple run'. http://apps.microsoft.com...21-4fb1-8e16-e250ccd46820

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:55
Magnetic_Man schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:51:
[...] lijkt een beetje op het wat bekendere 'temple run'. [...]
The Gunstringer is anders een enorm populaire game voor de xbox hoor..

Verwijderd

Tomba schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:14:
Heb inmiddels een Wireless XBox controller aangesloten en het werkt geweldig met Snes8x :) (was letterlijk plug and play)
Ik ben nu op zoek naar andere spelen (god waarom nou geen GTA:VC Rockstar!?), maar tot op heden kan ik weinig echte 'killer' games vinden. (gezien het feit dat er een Tegra3 in zit moet er 3D techisch toch best wat mogelijk zijn dunkt me) Sterker nog, ik vind dat er bizar weinig spellen zijn die het ondersteunen. Ik zou toch zeggen dat er voor Windows 8/RT toch een flinke markt is inmiddels ! (in mijn directe omgeving zie ik inmiddels al vaker Windows8 dan Windows7) Bovendien is het 'gewoon' DirectX programmeren dus het porten vanaf Xbox / Windows zou toch niet zó moelijk moeten zijn ?
Ik vind het een gemiste kans van Microsoft. Ik begrijp dat het tijd en geld kost om games van xbox live arcade naar windows 8 te porten, maar daar zitten toch enkele goede system sellers tussen. Bijvoorbeeld Trials HD zou leuk zijn, maar Catan/Ticket to Ride/Uno op je tablet zou helemaal fantastisch zijn. Investeren in het porten van boardgames betaalt zichzelf heel snel terug volgens mij.
Dan nog die inconsistentie van hun Live integratie. Windows 8 weet welke xbox games ik bezit omdat xbox live volledig geintegreerd is en toont deze ook netjes. Waarom oh waarom wil hij dan dat ik opnieuw de volle mep voor Hydro Thunder betaal terwijl ik identiek dezelfde versie al op xbox bezit. Ze hebben cloud saving voor xbox EN windows 8 games, ze hebben online leaderboards waarop men live account geranked is, ze hebben 2 jaar geleden nog een mooie conference gehad over seamless cross-platform gaming. Waarom doen ze het dan niet :?

• danplo

danplo

Ik had vandaag een vaag start screen waar de apps staan, normaliter staan er maximaal 3 apps onder elkaar, maar toen ik mijn Surface vanmorgen aanzetten was de resolutie kleiner en stonden er per rij 4 apps onder elkaar. jammer dat het weer weg viel toen ik de surface uit en aan had gezet, vond de extra apps wel cool. Meer mensen dit wel eens meegemaakt ?

Heb een pagina hierover gevonden :P Hiermee kan je het forceren en het werkt idd weer om hiermee 4 apps onder elkaar te krijgen. Zo is het dus ook vanmorgen gebeurd. Helaas verdwijnt de truc maar even, want als de surface uit gaat dan word het erna weer 3 rijden apps onder elkaar.
http://jgstechthoughts.wo...tiles-on-your-surface-rt/

Zou mooi zijn als je dit voor vast kon instellen.

PS:
Hieronder een screenshot van mijn Surface met 4 Apps onder elkaar.
http://sdrv.ms/XjsW7e

[ Voor 50% gewijzigd door danplo op 02-01-2013 21:29 ]

• TheVMaster
Hmm...heb gisteren Surface numero 3 mogen ontvangen, maar helaas weer (en weer iets minder dan bij nummer 2) last van bleeding.....

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:23
Ik heb ook lichte backlight bleeding onderaan maar om eerlijk te zijn vind ik het onzin om een tablet daarvoor terug te sturen... Kost een hoop tijd, geld, en je schiet er eigenlijk niks mee op.
danplo schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:12:
Ik had vandaag een vaag start screen waar de apps staan, normaliter staan er maximaal 3 apps onder elkaar, maar toen ik mijn Surface vanmorgen aanzetten was de resolutie kleiner en stonden er per rij 4 apps onder elkaar. jammer dat het weer weg viel toen ik de surface uit en aan had gezet, vond de extra apps wel cool. Meer mensen dit wel eens meegemaakt ?
Ik heb _altijd_ 4 apps onder elkaar. Ik had van de week 1x dat er ineens maar 3 stonden, maar na een reboot waren het er weer 4.

Volgens mij horen het er ook gewoon 4 onder elkaar te zijn, want als hij er 3 neerzet dan verpest hij de hele indeling.

[ Voor 65% gewijzigd door Avalaxy op 03-01-2013 14:13 ]

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:52:
Heb zojuist (na een tip op Surface Forums) deze sleeve besteld voor mijn Surface: CaseLogic SSMA-311.
Ik neem de Surface namelijk mee naar school en mijn 12,1" Netbook sleeve is gewoon te groot :)

[...]
Even mezelf quoten :) Inmiddels heb ik m binnen en ik kan bevestigen dat de Surface perfect in deze sleeve past :D
Avalaxy schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:11:
Ik heb ook lichte backlight bleeding onderaan maar om eerlijk te zijn vind ik het onzin om een tablet daarvoor terug te sturen... Kost een hoop tijd, geld, en je schiet er eigenlijk niks mee op.

[...]

Ik heb _altijd_ 4 apps onder elkaar. Ik had van de week 1x dat er ineens maar 3 stonden, maar na een reboot waren het er weer 4.

Volgens mij horen het er ook gewoon 4 onder elkaar te zijn, want als hij er 3 neerzet dan verpest hij de hele indeling.
Ik heb er toch écht 3....
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:34:
[...]

Ik vind het een gemiste kans van Microsoft. Ik begrijp dat het tijd en geld kost om games van xbox live arcade naar windows 8 te porten, maar daar zitten toch enkele goede system sellers tussen. Bijvoorbeeld Trials HD zou leuk zijn, maar Catan/Ticket to Ride/Uno op je tablet zou helemaal fantastisch zijn. Investeren in het porten van boardgames betaalt zichzelf heel snel terug volgens mij.
Dan nog die inconsistentie van hun Live integratie. Windows 8 weet welke xbox games ik bezit omdat xbox live volledig geintegreerd is en toont deze ook netjes. Waarom oh waarom wil hij dan dat ik opnieuw de volle mep voor Hydro Thunder betaal terwijl ik identiek dezelfde versie al op xbox bezit. Ze hebben cloud saving voor xbox EN windows 8 games, ze hebben online leaderboards waarop men live account geranked is, ze hebben 2 jaar geleden nog een mooie conference gehad over seamless cross-platform gaming. Waarom doen ze het dan niet :?
Als je een verklaring hebt hoor ik t graag... Ik snap er ook geen reet van eerlijk gezegd.

[ Voor 57% gewijzigd door Tomba op 03-01-2013 14:45 ]

• TheVMaster
Het kost alleen tijd, geld kost het niet (althans voor mij, zoiets heet garantie). Daarbij mag jij dat best onzin vinden. Om eerlijk te zijn vond ik het bij nummer 2 ook niet nodig, totdat het (voor m'n gevoel) erger aan het worden was. Het is en blijft natuurlijk wel een apparaat van 500 euro en geen goedkope wegwerptablet van de Bart Smit :+

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 03-01-2013 14:56 ]

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben opzich wel tevreden met mijn Surface, maar kom toch een paar problemen tegen die wat mij betreft snel opgelost mogen worden:
- er wordt geen waarschuwing gegeven wanneer de batterij bijna leeg is en de tablet in standby gaat.
- er wordt geen waarschuwing gegeven wanneer de vrije ruimte op de hdd bijna op is. Als je eenmaal tegen het limiet aan bent gelopen is de tablet niet vooruit te branden.
- de Multi-touch eigenschappen van de tablet zijn maar matig. Een handpalm op het scherm wordt niet als zodanig geregistreerd en zorgt ervoor dat het scherm alle kanten op springt. Tevens loop de touch registratie door tot een 1/2 cm op de zwarte schermranden waardoor het normaal vasthouden van de tablet vaak resulteert in ongewenst zoomen.

Zijn dit herkenbare problemen?

• danplo

danplo

Heb echt alleen maar 3 apps onder elkaar staan en zo hoort het ook gewoon te zijn.
Als jij het daadwerkelijk altijd heb dan ben je een bofkont, want ik zou dat ook wel willen hebben.
Maar overal op internet zie ik screenshot met maar 3 apps onder elkaar, dus het hoort niet zo te zijn.
Misschien is het wel een uitbreiding dat binnenkort officieel met een update uit komt, ik zou een voorstander zijn.
Vond het er veel beter en vooral strakker uit zien met als voordeel meer apps in 1 formaat te zien.

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 09:47
Ik heb via "GemistDownloader" een uitzending gedownload, maar mn surface blijft zeuren dat het videobestand niet afgespeeld kan worden. Ik heb de video als AVI,MPEG & WMV gedownload, maar tot heden geen succes. Ook met mobile.hd niet.

Wat kan ik nog meer doen?

• MRE-Inc

MRE-Inc

TheVMaster schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:56:
Hmm...heb gisteren Surface numero 3 mogen ontvangen, maar helaas weer (en weer iets minder dan bij nummer 2) last van bleeding.....
Klote, maar ga je deze nou ook terug sturen ? Aan de ene kant snap ik je wel hoor, het is idd geen goedkoop Bart Smit tabletje, maar een Surface waar je flink voor betaald, maar aan de andere kant kun je er ook niet op letten. Ik heb mijn bleeding ook eens aandachtig bekeken en ik heb er rechtsonder voornamelijk wat last van. Echter stoort het me niet en is het niet overheersend tijdens normaal gebruik. Het is mijn vriendin overigens ook niet opgevallen (als ze überhaupt al weet wat bleeding is).

Kun je eens een foto maken als het zich voordoet bij normaal gebruik ? Dus bv als je op de Modern UI desktop zit ? Is het dan echt dat je zegt: Jemig, ik wordt verblind, of niet ?

• Worsteneter
MRELynx schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:17:
[...]

Klote, maar ga je deze nou ook terug sturen ? Aan de ene kant snap ik je wel hoor, het is idd geen goedkoop Bart Smit tabletje, maar een Surface waar je flink voor betaald, maar aan de andere kant kun je er ook niet op letten. Ik heb mijn bleeding ook eens aandachtig bekeken en ik heb er rechtsonder voornamelijk wat last van. Echter stoort het me niet en is het niet overheersend tijdens normaal gebruik. Het is mijn vriendin overigens ook niet opgevallen (als ze überhaupt al weet wat bleeding is).

Kun je eens een foto maken als het zich voordoet bij normaal gebruik ? Dus bv als je op de Modern UI desktop zit ? Is het dan echt dat je zegt: Jemig, ik wordt verblind, of niet ?
maar verder iemand nog toffe app tips?
de standaard travel app is zeker wel gaaf :D

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 04-01-2013 23:16 ]

• Tidaku
  • Niet online
Worsteneter schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:22:
[...]

ik wordt ;(

maar verder iemand nog toffe app tips?
de standaard travel app is zeker wel gaaf :D
Adera, leuk point en klik spelletje met dezelfde om je heen kijk functie als de panorama foto's in de travel app.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Niet doen

[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 04-01-2013 23:16 ]

Ik vraag mij af of de UK versie van dezelfde batch afkomt als de versie die in Duitsland geleverd wordt. Ik kan nu mijn surface opsturen, omdat hij achteraf wel meer last heeft van ledbleeding dan mijn vorige versie(achteraf gezien had ik hem moeten houden.....). Nu moet het bestellen in uk geloof ik niet zon groot probleem zijn, alleen vind ik de 1jaar garantie wat minder. Voordeel is wel de lay-out van het toetsenbord. Heeft er iemand hier ervaring met de uk versie van de surface?

Nogal offtopic, maar gaan we hier echt als een linguïst iedere zin af? Tik vaak een poster ff snel op mijn tablet of smartphone en dan maakt iedereen wel eens een foutje :X

[ Voor 26% gewijzigd door vali op 03-01-2013 23:24 ]

• Worsteneter
vali schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:18:
Ik vraag mij af of de UK versie van dezelfde batch afkomt als de versie die in Duitsland geleverd wordt. Ik kan nu mijn surface opsturen, omdat hij achteraf wel meer last heeft van ledbleeding dan mijn vorige versie(achteraf gezien had ik hem moeten houden.....). Nu moet het bestellen in uk geloof ik niet zon groot probleem zijn, alleen vind ik de 1jaar garantie wat minder. Voordeel is wel de lay-out van het toetsenbord. Heeft er iemand hier ervaring met de uk versie van de surface?

Nogal offtopic, maar gaan we hier echt als een linguïst iedere zin af? Tik vaak een poster ff snel op mijn tablet of smartphone en dan maakt iedereen wel eens een foutje :X
Volgens mij komen de UK en DUI tablets uit hetzelfde depot ja. Ik kreeg bij m'n tweede surface een duitse doos maar toetsenborden stand en locatie etc stond allemaal op UK. Toetsenbord van UK heeft alleen de apenstaart met de apostroftoets verwisseld en ipv enter zo'n pijltje etc.

Comentaar over zpelling hort niet in dit topik tuis :P O-)

[ Voor 11% gewijzigd door PaT op 03-01-2013 23:43 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 16:51
Niet doen

[ Voor 80% gewijzigd door PaT op 03-01-2013 23:43 ]

The devil is in the details.

• TheVMaster
MRELynx schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:17:
[...]

haha nee man..je ziet het alleen als het scherm donker is....'k heb deze ook pas na een maand teruggestuurd, had het idee dat het veel erger was geworden. Bij die nieuwe is het amper zichtbaar..als het niet erger wordt dan heb ik er geen problemen mee...

• Worsteneter
Ik heb trouwens wel een US tobo genomen, met dank aan Freak1, want ik ben toch een erge blindtyper dus.. mis eigenlijk alleen nog de backlit toetsjes, dat zou helemaal geweldig zijn :P nog 1 fluorescent plaatje ertussen, 0,1mm extra. Maar helaas. Prijs zou dan ook gelijk 100x meer zijn geweest natuurlijk..

Verder bevalt hij natuurlijk geweldig.

@thevmaster hoop dat het nou dan niet erger wordt. Heb je er al een tobo bij ondertussen? (had je ook niet via freak1?)

• TheVMaster
Worsteneter schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:40:
Ik heb trouwens wel een US tobo genomen, met dank aan Freak1, want ik ben toch een erge blindtyper dus.. mis eigenlijk alleen nog de backlit toetsjes, dat zou helemaal geweldig zijn :P nog 1 fluorescent plaatje ertussen, 0,1mm extra. Maar helaas. Prijs zou dan ook gelijk 100x meer zijn geweest natuurlijk..

Verder bevalt hij natuurlijk geweldig.

@thevmaster hoop dat het nou dan niet erger wordt. Heb je er al een tobo bij ondertussen? (had je ook niet via freak1?)
Jups ik heb een mooi rood Touch keyboard via Freak1 ontvangen inderdaad. backlit toetsjes mis ik ook...hehe..heb ze wel op m'n laptop ;)

• Worsteneter
TheVMaster schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:51:
[...]

Jups ik heb een mooi rood Touch keyboard via Freak1 ontvangen inderdaad. backlit toetsjes mis ik ook...hehe..heb ze wel op m'n laptop ;)
ja precies.. komt vooral doordat ze wel op mijn laptop zitten en daarom mis je het eerder .. :P
In bed enzo is het gewoon chiller.

Staat de rode mooi? ik heb de blauwe. mooi die felle kleurtjes :D
wil ook een blauwe lumia 920 maar die gaan ze waarschijnlijk niet voeren bij vodafone in NL :')

• TheVMaster
Worsteneter schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:14:
[...]

ja precies.. komt vooral doordat ze wel op mijn laptop zitten en daarom mis je het eerder .. :P
In bed enzo is het gewoon chiller.

Staat de rode mooi? ik heb de blauwe. mooi die felle kleurtjes :D
wil ook een blauwe lumia 920 maar die gaan ze waarschijnlijk niet voeren bij vodafone in NL :')
Iedereen had al blauw, dus ik wilde rood :)

• Worsteneter
TheVMaster schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:40:
[...]

ah tof.
Ja rood is ook wel fraai, maar voor m'n lumia niet. Wil geen glossy uitvoering maar een matte dus dan blijft alleen zwart, blauw en grijs over. Liefste grijs maar die is al helemaal nergens leverbaar :r

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik ben ook geïnteresseerd in de Surface, maar heeft iedere Surface last van bleeding? Zoja, dan laat ik 'm links liggen en wacht ik op de Surface Pro of eventueel in de toekomst 'n Nokia tablet.

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 04-01-2013 08:56 ]

Web Enrichment

• Worsteneter
Wietsee. schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 08:55:
Ik ben ook geïnteresseerd in de Surface, maar heeft iedere Surface last van bleeding? Zoja, dan laat ik 'm links liggen en wacht ik op de Surface Pro of eventueel in de toekomst 'n Nokia tablet.
Nee, er is hier gewoon veel pech. Ik heb bv geen bleeding

• TheVMaster
Wietsee. schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 08:55:
Ik las dat gisteren Asus ook z'n Vivotab (met Windows 8 ipv RT) heeft gelanceerd...kost ook maar 499. Mocht die bleeding zooi nu weer erger worden, dan gaat hij retour en haal ik die Asus...

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik vind die achterkant van die Asus minder, maar is inderdaad een overweging. Kan iemand een schatting geven wanneer de Surface Pro uit gaat komen?

Web Enrichment

• TheVMaster
Wietsee. schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:58:
Ik vind die achterkant van die Asus minder, maar is inderdaad een overweging. Kan iemand een schatting geven wanneer de Surface Pro uit gaat komen?
Volgens NeoWin zou hij eind januari uit moeten komen.

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-11 21:03
TheVMaster schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:47:
[...]

Ik las dat gisteren Asus ook z'n Vivotab (met Windows 8 ipv RT) heeft gelanceerd...kost ook maar 499. Mocht die bleeding zooi nu weer erger worden, dan gaat hij retour en haal ik die Asus...
Nadeel van die Asus is het Bluetooth toetsenbordje..

• TheVMaster
triesvan schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:27:
[...]

Nadeel van die Asus is het Bluetooth toetsenbordje..
Is dat een nadeel dan? Volgens mij levert het keyboard ook nog een extra 8 uur batterij...maar dan is het keyboard vervolgens zelf bluetooth? Hmm...apart.

• triesvan
TheVMaster schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:28:
[...]

Is dat een nadeel dan? Volgens mij levert het keyboard ook nog een extra 8 uur batterij...maar dan is het keyboard vervolgens zelf bluetooth? Hmm...apart.
http://www.asus.com/Tablet/VivoTab/ASUS_VivoTab_Smart/
We hebben het over de vivotab smart toch? Ik zie nergens dat die extra batterij zou leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door triesvan op 04-01-2013 12:44 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

TheVMaster schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:40:
[...]

Foto 😃

Maar is het materiaal van de niet-zwarte nou heel veel anders of is het ook vilt achting?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

triesvan schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:29:
[...]

http://www.asus.com/vivo/en/vivoTab.htm
We hebben het over de vivotab smart toch? Ik zie nergens dat die extra batterij zou leveren.
Battery
* Tablet only: 25Wh 9 hours Li-polymer,
* With Dock: 25Wh+22Wh - 16 hours
^ Dan hebben we het over de VivoTab RT.
Battery
Tablet only: 30Wh 10.5* hours Li-polymer,
With mobile dock: 30Wh+ 25Wh – 19* hours
^ Dan hebben we het over de VivoTab

De VivoTab Smart heeft inderdaad geen extra batterij in het toetsenbord.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Ik heb de vivo rt tab ook overwogen voordat ik de surface aanschrafde. Zelf verkoop ik hem ook waar ik werk en heb er ook even mee gespeeld, Persoonlijk vind ik hem iets te goedkoop aanvoelen. Sommige plekken kraken (rechts onder komt vaak voor) en de hdmi sluitingtje ging na paar keer al teveel speling krijgen. Qua scherm en snelheid deed hij het perfect moet ik eerlijk zijn, daar is niks op aan te merken.

Om terug te komen op de surface, ik denk dat wij gewoon erg veel pech hebben. Zie op engelse forums dat mensen daar geen problemen hebben.. Ik gisternacht mijn laatste besteld. Mocht deze net zo erg hebben als die ik nu heb, dan vraag ik mijn geld terug en koop ik een andere Windows 8 tablet. Een beetje mag van mij wel, maar bij mijn huidige is het iets teveel. Het product zelf vind ik nog steeds de mooiste tablet dat er tevinden is. De kick stand gebruik ik onwijs veel en de usb aansluiting aan de zijkant is echt ideaal om ff een externe harddisk aan te sluiten voor films oid. Kon geen enkele andere vinden die de usb aansluiting aan de zijkant heeft...

[ Voor 19% gewijzigd door vali op 04-01-2013 13:03 ]

• punisher007
Ik heb inmiddels ook mijn Acer Windows 8 tablet binnen die erg goed bevalt, ik zal proberen van het weekend nog een review te schrijven.

• triesvan
punisher007 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:41:
Ik heb inmiddels ook mijn Acer Windows 8 tablet binnen die erg goed bevalt, ik zal proberen van het weekend nog een review te schrijven.
De w510?

• TheVMaster
vali schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:01:
Ik heb de vivo rt tab ook overwogen voordat ik de surface aanschrafde. Zelf verkoop ik hem ook waar ik werk en heb er ook even mee gespeeld, Persoonlijk vind ik hem iets te goedkoop aanvoelen. Sommige plekken kraken (rechts onder komt vaak voor) en de hdmi sluitingtje ging na paar keer al teveel speling krijgen. Qua scherm en snelheid deed hij het perfect moet ik eerlijk zijn, daar is niks op aan te merken.

Om terug te komen op de surface, ik denk dat wij gewoon erg veel pech hebben. Zie op engelse forums dat mensen daar geen problemen hebben.. Ik gisternacht mijn laatste besteld. Mocht deze net zo erg hebben als die ik nu heb, dan vraag ik mijn geld terug en koop ik een andere Windows 8 tablet. Een beetje mag van mij wel, maar bij mijn huidige is het iets teveel. Het product zelf vind ik nog steeds de mooiste tablet dat er tevinden is. De kick stand gebruik ik onwijs veel en de usb aansluiting aan de zijkant is echt ideaal om ff een externe harddisk aan te sluiten voor films oid. Kon geen enkele andere vinden die de usb aansluiting aan de zijkant heeft...
Is ook helemaal waar hoor. De Surface is zeker wel de strakste en degelijkste Windows 8 tablet die ik tot nu toe in handen heb gehad, al lijkt me die Asus VivoTab ook wel oke....maar goed. Ik ben en blijf toch ook wel een Microsoft fan...afgezien van dat bleeding gedoe is het gewoon een perfect apparaat!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik heb zelf de Vivo Tab RT en heb ook uitgebreid kunnen spelen met de Surface RT en beiden hebben z'n eigen voordelen. De 'feel' van de Surface RT is veel meer premium dan de Vivo Tab RT, maar de Vivo Tab RT voelt wel veel compacter, lichter en dunner aan dan de Surface RT en dat is hij ook.

Het design van de Surface RT is mooi, origineel en natuurlijk de kickstand is buitengewoon handig, maar de tablet is wel wat minder geschikt voor langdurig gebruik (zwaar, dik en groot 10.6 inch).

Het design van de Vivo Tab RT is bijna identiek aan eerdere Asus tablets en dus zeker niet origineel. Voor een enkeling is de achterkant misschien zelfs lelijk ivm de grote plastic NFC/WiFi rand. Maar in dagelijks gebruik is ie wel fijner (licht, dun, kleiner 10.1 inch).

Op het eerste gezicht lijkt de Vivo Tab RT ook extreem slank, met name als ie bijvoorbeeld op tafel ligt.

[ Voor 22% gewijzigd door joblamie op 04-01-2013 14:39 ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Zijn er hier mensen die Exchange 2007 OWA in de Mail app aan de praat hebben gekregen? Ik probeer er achter te komen of het kan, maar niets lijkt uitsluitsel te geven.

De support chat laat je alleen toe als je al een RT hebt... :X

• Worsteneter
zAo schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:08:
Zijn er hier mensen die Exchange 2007 OWA in de Mail app aan de praat hebben gekregen? Ik probeer er achter te komen of het kan, maar niets lijkt uitsluitsel te geven.

Bel gewoon even naar MS nederland, ze hebben erg vriendelijke klantenservice

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ja, ik haal mijn Exchange werk mail op via mijn Surface.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Worsteneter
Je kunt de vivotab niet vergelijken met de surface qua bouwkwaliteit

• Nimmegeers
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-07 13:38
Wietsee. schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:58:
Er is nog geen datum bekend maar het zou deze maand nog zijn. Eind deze maand trouwens.
Er zijn wel al geruchten, zo zegt Softpedia dat hij uitkomt op 29 januari.
Anderen zeggen dan weer 26 januari.

ik heb mijn eigen exchange 2010 werkent gekregen, office 365 en ook de exchange 2007 toen mijn school nog niet over was naar office 365. Denk dat het aan je instellingen ligt of heel misschien de mail server zelf (lijkt mij sterk)

• MRE-Inc

MRE-Inc

Kan er niet een aparte categorie komen voor Microsoft/Windows tablets ?

We hebben nu:

Apple tablet
Android tablets
Overige tablets

Waarom hebben Apple en Android wel een eigen subform/categorie en Windows tablets en Blackberry tablets niet?

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dat moet je niet hier vragen, dat moet je in LA vragen.

• Worsteneter
Lijkt mij een goed idee.. BB hoeft niet, dat is enkel playbook ofzo maar van windows tablet's komen echt veel verschillende uit. Het is niet enkel de surface maar alle hardwarepartners zullen wel met windows tablets komen inderdaad :)

• punisher007
Ik heb trouwens een PowerShell script gemaakt om het whitelisten van Flash websites te vergemakkelijken voor IE10 (Metro/Modern UI):
http://bjornhouben.wordpr...lorer-10-metro-modern-ui/

Wellicht dat iemand er wat mee kan.

• Tomba

Tomba

punisher007 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:57:
Ik heb trouwens een PowerShell script gemaakt om het whitelisten van Flash websites te vergemakkelijken voor IE10 (Metro/Modern UI):

Heel netjes :) Bedankt punisher007 :D

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

punisher007 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:57:

Ik krijg allemaal fouten over dat ie iets niet kan uitvoeren in de huidige Language mode.

• Avalaxy
Wat is volgens jullie de kleur van deze afbeelding?

Afbeeldingslocatie: https://www.fedex.com/images/targeted/215x120/UNIFIEDTRACKING-1-215x120.jpg

Op mijn PC is hij paars, maar op mijn surface donkerblauw.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

van lila naar donker paars
(macbook air scherm)

[ Voor 29% gewijzigd door Fietsbel op 06-01-2013 14:31 ]

39

• Worsteneter
Avalaxy schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:27:

[afbeelding]

op mijn dell xps 15 is hij paars

• Avalaxy
En op jullie surface?

• Worsteneter
hmm inderdaad meer naar het blauwe.. maar ik zou het nog steeds paars noemen als komt het wel heel dicht bij donkerblauw. Maar de hele kleur wit is ook gebrokenderder als ik de schermen naast elkaar hou..
Klinkt misschien raar, maar 1 of andere manier werkt tweakers.net niet goed meet op mijn ie10 browser. Weet niet precies waar ik deze posted moet maken. Net ff getest op mijn surface en daar werkt het alleen op de touch versie, niet op de desktop versie.

De navigatie knoppen werken bij mij niet meer ( hiermee bedoel ik "meer" en die van je nickname)

Onder Firefox werkt het prima.

[ Voor 20% gewijzigd door vali op 06-01-2013 21:44 ]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
vali schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:43:
Klinkt misschien raar, maar 1 of andere manier werkt tweakers.net niet goed meet op mijn ie10 browser. Weet niet precies waar ik deze posted moet maken. Net ff getest op mijn surface en daar werkt het alleen op de touch versie, niet op de desktop versie.

De navigatie knoppen werken bij mij niet meer ( hiermee bedoel ik "meer" en die van je nickname)

Onder Firefox werkt het prima.
Dat komt hierdoor: IE10 Problemen Website tweakers. Ga naar http://tweakers.net/devicedetect en forceer hem naar Grade A (of B, moet je zelf even kijken).
SChief schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:45:
[...]

Dat komt hierdoor: IE10 Problemen Website tweakers. Ga naar http://tweakers.net/devicedetect en forceer hem naar Grade A (of B, moet je zelf even kijken).
thanks!! probleem verholpen :+

Verwijderd

Avalaxy schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:27:

[afbeelding]

En nu?

Vanmiddag neigde ik naar blauw, maar nu is het duidelijk lila naar paars. Met geen enkele zweem blauw.
Misschien dat door de devicedetect, naast de resolutie, ook het aantal kleuren lager gezet was?

• Avalaxy
Devicedetect? Dat is iets van tweakers.

Geen idee hoe ik de kleurinstellingen van m'n surface aan kan passen trouwens.

• danplo

danplo

Dit kan nog eens interessant worden :)
http://surfsec.wordpress....code-integrity-mechanism/

Nicaraguaanse beveiligingsonderzoeker clrokr is erin geslaagd om de kernel instellingen op Windows RT apparaten die de unsigned code verhinderen om hiermee toch de desktop applicaties te openen.

Hij gebruikt een beveiligingslek dat bestaat in Windows 8 en dus ook aanwezig in Windows RT.

clrokr stelt dat de ontdekking aan toont dat er geen wezenlijk verschil is tussen Windows 8 en Windows RT, en dat gebruikers de mogelijkheid hebben om desktop applicaties erop te draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door danplo op 07-01-2013 01:08 ]

• TheVMaster
danplo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 01:06:

Nicaraguaanse beveiligingsonderzoeker clrokr is erin geslaagd om de kernel instellingen op Windows RT apparaten die de unsigned code verhinderen om hiermee toch de desktop applicaties te openen.

Hij gebruikt een beveiligingslek dat bestaat in Windows 8 en dus ook aanwezig in Windows RT.

clrokr stelt dat de ontdekking aan toont dat er geen wezenlijk verschil is tussen Windows 8 en Windows RT, en dat gebruikers de mogelijkheid hebben om desktop applicaties erop te draaien.
Mits de applicatie is gecompiled voor ARM natuurlijk :+
danplo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 01:06:

Heel leuk dat er developers hier mee bezig zijn, maar voor mij hoef dit niet. Als ik graag buiten de store had willen installeren had ik wel een windows 8 tablet gekocht. Ik denk persoonlijk dat ze een manier willen vinden om gekraakte windows store apps willen installeren. Zover ik weet kan je alleen op je desktop dit doen met trail apps (weet niet of MS dat al gefixed heeft).

• Tidaku
  • Niet online
Het was mij al een paar keer opgevallen dat ik geen waarschuwing kreeg dat de batterij bijna leeg was en de surface 'opeens' afsloot. Blijkbaar hebben meer mensen dit probleem gehad en de oplossing is via Google Bing gemakkelijk te vinden. Voor de compleetheid toch maar even aan deze draad toevoegen:
I can confirm that Jakes answer worked. In my quest to fix this issue I fiddled with the advanced power settings (you get to this when you tap on desktop mode and then the little battery in the task bar and then "more power options"). When you are there click "change plan settings" and finally "change advanced power settings".

Now when the window pops up expand the battery setting at the very bottom of the list.

I'm not sure but when I first checked I found that the low battery level was set to the same level as the critical battery level so as a result the critical battery action (which is set to shut down) is causing it to turn off before it can give a notification.

To fix this I changed some of the settings and here is what they look like now:

Critical battery action:
On battery: shut down
Plugged in: do nothing

Low battery level:
On battery: 10%
Plugged in: 10%

Critical battery level:
On battery: 5%
Plugged in: 5%

Low battery notification:
On battery: on
Plugged in: on

Low battery action:
On battery: do nothing
Plugged in: do nothing

Reserve battery level:
On battery: 4%
Plugged in: 4%

Once you have changed these click apply then ok. The settings should now be saved.

• TheVMaster
Tidaku schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:55:
Het was mij al een paar keer opgevallen dat ik geen waarschuwing kreeg dat de batterij bijna leeg was en de surface 'opeens' afsloot. Blijkbaar hebben meer mensen dit probleem gehad en de oplossing is via Google Bing gemakkelijk te vinden. Voor de compleetheid toch maar even aan deze draad toevoegen:

[...]
Vaag..ik heb vergelijkbare instellingen...

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

TheVMaster schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:02:
[...]

En jij hebt deze problemen niet dan?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• TheVMaster
c70070540 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:04:
[...]

En jij hebt deze problemen niet dan?
Moet eerlijk zeggen dat ik dat met Surface nummer 3 nog niet gehad heb O-) ...dat de batterij leeg was dan.

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Om 4 regels tiles te hebben:

guys and gals,

I have been searching for multiple days on a way to increase the number of rows that surface supports for metro apps. see below for the reg tweak:

1. open notepad
2. post following line:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Explorer\Scaling]

"MonitorSize"="12.1"

3. save as a .reg file
4. import into regedit
5. restart surface
6. enabled will be 4 rows and 9 rows in portrait when you go: settings: tiles: show more tiles

hope you all enjoy

edit: changed to 12.1 as you still get the 4 rows but the keyboard is bigger. any input is appreciated.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2086240

• Tidaku
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:02:
[...]

Bij mij stond de warning level op 6% en de shutdown level op 5%. Blijkbaar zaten die waarden te dicht bij elkaar in de buurt.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:41
Ik had het laatst met Wordament. Toen ging hij ook opeens in shutdown terwijl ik geen waarschuwing of iets kreeg.

Verwijderd

Avalaxy schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:46:
Devicedetect? Dat is iets van tweakers.
En op tweakers.net was de plaats waar je de vergelijking met het plaatje maakte.

Verwijderd

Leuk gevonden. Eens mee spelen om te zien wat fijner is.

• TheVMaster
Tidaku schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:18:
[...]

Bij mij stond de warning level op 6% en de shutdown level op 5%. Blijkbaar zaten die waarden te dicht bij elkaar in de buurt.
Bij mij is het 6% en 3%...heb het verschil ff iets groter gemaakt. Dan heb ik ook even de kans om de oplader op te zoeken :)

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 07-01-2013 13:23 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.