Wij krijgen de aparaten niet heFunFair schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:15:
[...]
nieuws: Rechter: werkgever mag niet zomaar onbelast iPad verstrekken
Hoe heeft jou werkgever dat geflikt?
Hmm...ik heb sinds gisteren een mooie rooie Touch Cover, maar ik vind het wel vaag....hij heeft toch wat kuren. Zo kan ik de Touch Cover App wel starten, maar hij zegt dat er geen keyboard gevonden is
En ik heb met regelmaat dat hij niet meer werkt als ik hem bv. naar achteren heb geklapt. Ik moet dan het keyboard los halen om hem vervolgens weer aan te sluiten....
En ik heb met regelmaat dat hij niet meer werkt als ik hem bv. naar achteren heb geklapt. Ik moet dan het keyboard los halen om hem vervolgens weer aan te sluiten....
Ik heb daar ook last van met m'n type cover. Wat bij mij helpt als ie niet werkt is de type cover helemaal tegen het scherm te klappen, hierna werkt ie weer bij mij.TheVMaster schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:44:
Hmm...ik heb sinds gisteren een mooie rooie Touch Cover, maar ik vind het wel vaag....hij heeft toch wat kuren. Zo kan ik de Touch Cover App wel starten, maar hij zegt dat er geen keyboard gevonden is![]()
Heb zelf ook af en toe problemen met de type cover. Dan unlock ik het apparaat, en haal ik het typecover los. Dan denkt hij dat het er nog aan zit, en kan ik mijn wachtwoord niet typen op het inlog scherm, omdat het on-screen toetsenboard niet naar voren komt.
Vervolgens koppel ik het typecover weer even kort vast, en weer los, en dan werkt het wel.
Vervolgens koppel ik het typecover weer even kort vast, en weer los, en dan werkt het wel.
Ik hoop wel dat dat softwarematige bugs zijn..
Verwijderd
Nog gechecked op updates? Toen ik mijn touchcover gekregen had, kwam er snel na de eerste keer aansluitien de firmware update nog eens. Net alsof gezien wordt of een surface een touchcover aangesloten heeft of niet. Kan toeval zijn, maar ik vond het wel toevalligTheVMaster schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:44:
Hmm...ik heb sinds gisteren een mooie rooie Touch Cover
Exact hetzelfde probleem postte ik een paar dagen geleden ook.Magnetic_Man schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:18:
Heb zelf ook af en toe problemen met de type cover. Dan unlock ik het apparaat, en haal ik het typecover los. Dan denkt hij dat het er nog aan zit, en kan ik mijn wachtwoord niet typen op het inlog scherm, omdat het on-screen toetsenboard niet naar voren komt.
ja dat is dus wel vaag..TheVMaster schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:44:
Hmm...ik heb sinds gisteren een mooie rooie Touch Cover, maar ik vind het wel vaag....hij heeft toch wat kuren. Zo kan ik de Touch Cover App wel starten, maar hij zegt dat er geen keyboard gevonden is![]()
ik zal je zeggen, ik had precies hetzelfde bij mijn eerste touchcover\surface combinatie. toen heb ik mijn surface omgeruild voor die 64gb versie, en geen enkel probleem meer gehad... en dat was dus met dezelfde touchcover..
60 TB can not be enough
Ik krijg deze app niet gevonden in de store, heeft iemand een werkende link voor de Nederlandse store?MRELynx schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:18:
Microsoft heeft een Touch cover app uitgegeven: http://apps.microsoft.com...60-4084-8d9f-61d2e8f4830b
[...]
Surface-gebruikers,
Ik heb een kort vraagje. Ik ben op de hoogte dat het app-aanbod in de Windows Store nog verbeterd moet worden. Ik zag dat er veel 'nep' apps zijn van bijvoorbeeld youtube, maar hoe zit het met de officiële versies? Zijn er al veel officiele apps die ook in de Play Store en Apple Store te krijgen zijn? Of is er zekerheid dat deze binnenkort komen?
Ik hoop dat jullie de vraag kunnen beantwoorden. Alvast bedankt!
Ik heb een kort vraagje. Ik ben op de hoogte dat het app-aanbod in de Windows Store nog verbeterd moet worden. Ik zag dat er veel 'nep' apps zijn van bijvoorbeeld youtube, maar hoe zit het met de officiële versies? Zijn er al veel officiele apps die ook in de Play Store en Apple Store te krijgen zijn? Of is er zekerheid dat deze binnenkort komen?
Nu.nl, De Telegraaf, Box.net, Yahoo Mail, RTL XL, Vimeo, Skype, NOS, Buienradar, Wikipedia, Amazon, Booking.com, Wordfeud, TuneIn, 538 zijn er. Officieel.RBK schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:55:
Surface-gebruikers,
Twitter, Facebook, YouTube, Spotify en Instagram zijn er niet.
ik heb geen problemen met mijn touchcover/surface. Ben bang voor geklooi straks nadat hij is opgeruild voor de dode pixel
Ik ook niet.Tomba schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:59:
[...]
Ik krijg deze app niet gevonden in de store, heeft iemand een werkende link voor de Nederlandse store?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
De app zag ik niet eens in de Store. Zelfs niet met de direkte link.
2 dingen heb ik gedaan om de app op mijn Surface te krijgen:
1. Naar apparaten en printers - ik zie dat er een uitroepteken bij het apparaat Surface staat. "Probleem oplossen" uitgevoerd en hier na was het uitroepteken weg.
2. Vervolgens naar de Store en ik zie de app nog steeds niet.
Regio verandert naar de Verenigde Staten.
Weer naar de Store en de trackpad app wordt nu wel gevonden. En probleemloos geinstalleerd.
1. Naar apparaten en printers - ik zie dat er een uitroepteken bij het apparaat Surface staat. "Probleem oplossen" uitgevoerd en hier na was het uitroepteken weg.
Weer naar de Store en de trackpad app wordt nu wel gevonden. En probleemloos geinstalleerd.
Waar verander je de regio ? Heb mn Surface nu niet bij me, maar wil die app ook installeren....Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:29:
De app zag ik niet eens in de Store. Zelfs niet met de direkte link.
XBL: MRE Inc
Verwijderd
Ga naar <Configuratiescherm>, <land/regio>, <locatie>MRELynx schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:51:
[...]Waar verander je de regio ? Heb mn Surface nu niet bij me, maar wil die app ook installeren....
( en als je engels gebruikt, <control panel>, <region>, <location> )
Ik ga wel eens ff bellen met support.....eens kijken of ik dat ding nog kan omruilen (voor de 2e keerfreak1 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:22:
[...]
ja dat is dus wel vaag..
ik zal je zeggen, ik had precies hetzelfde bij mijn eerste touchcover\surface combinatie. toen heb ik mijn surface omgeruild voor die 64gb versie, en geen enkel probleem meer gehad... en dat was dus met dezelfde touchcover..
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 14-12-2012 13:03 ]
Ik heb ook een surface zonder touch cover gekocht in Duitsland. En net zoals velen kreeg ik hem binnen twee dagen binnen. Sofar ben ik er erg blij mee, Het is echt een heel mooi apparaatje. Meteen op deal extreme een mooi cover besteld. Qua apps vind ik de windows store tot nu toe een beetje tegenvallen. Maar de NRC app is wel echt heel top!
Het zou mooi zijn als er nog een rabo, abn, fd app en facebook etc kwam. Tot zover mijn ervaringen
Het zou mooi zijn als er nog een rabo, abn, fd app en facebook etc kwam. Tot zover mijn ervaringen
Things should be as simple as possible, but not simpler
Welke cover heb je besteld op DX? Ben zelf ook nog opzoek naar een goede namelijkharthead schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:38:
Ik heb ook een surface zonder touch cover gekocht in Duitsland. En net zoals velen kreeg ik hem binnen twee dagen binnen. Sofar ben ik er erg blij mee, Het is echt een heel mooi apparaatje. Meteen op deal extreme een mooi cover besteld. Qua apps vind ik de windows store tot nu toe een beetje tegenvallen. Maar de NRC app is wel echt heel top!
Vind een youtube of facebook app niet nodig, werken net zo goed als op volwaardige Windows. Zelfde voor Vimeo.
Is overigens net een SNES-Emulator uit, ga em nu uit proberen. Support voor de Xbox controller nog niet ingebouwd helaas.
Is overigens net een SNES-Emulator uit, ga em nu uit proberen. Support voor de Xbox controller nog niet ingebouwd helaas.
[ Voor 36% gewijzigd door Hidde op 14-12-2012 22:05 ]
Hoezo wil je graag een facebook app? Er zit al sinds dag 1 een facebook app ingebouwd en de website werkt echt zeer goed in ie10 (net als youtube ook eigenlijk).
Ik hoop echt dat maandag het geld terug geld terug heb, zodat ik een nieuwe kan bestellen. Begon onderhand de surface aan het missen. Nooit gedacht dat ik gehecht zou raken aan een tablet
Ik hoop echt dat maandag het geld terug geld terug heb, zodat ik een nieuwe kan bestellen. Begon onderhand de surface aan het missen. Nooit gedacht dat ik gehecht zou raken aan een tablet
[ Voor 37% gewijzigd door vali op 14-12-2012 23:35 ]
Hij werkt nog niet echt top; met name geluid is heel choppy en idd geen Xbox controller support nog...Hidde schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:04:
[..]
Deze is het: http://apps.microsoft.com...a3-47e0-95df-405fb8eb9e25
Voor alle apps die je noemt kan je beter gewoon naar de websites gaan. En dat werkt perfect op je full blown browser. Waarvoor moet je daar een app voor willen hebben? Maak zelf een favoriet aan in je IE10 en pin die aan je UI.harthead schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:38:
Apps hebben side-by-side multitasking opties die nogal handig kunnen zijn.Poops_McGhee schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:03:
[...]
Voor alle apps die je noemt kan je beter gewoon naar de websites gaan. En dat werkt perfect op je full blown browser. Waarvoor moet je daar een app voor willen hebben? Maak zelf een favoriet aan in je IE10 en pin die aan je UI.
Snap niet helemaal waarom dit handiger in gebruik is.joblamie schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:40:
[...]
Apps hebben side-by-side multitasking opties die nogal handig kunnen zijn.
Bijvoorbeeld, een medestudent op school vroeg of ik een youtube app op wilde zoeken. Toen ik youtube via ie10 openende kreeg ik gelijk te vraag waarom ik dit niet via een app doe. Toen ik liet zien hoe super smooth het draaide in ie10 snapte hij eigenlijk waarom je op een surface tablet geen app meer nodig hebt voor websites zoals youtube, facebook, tweakers.net en vele andere.
En ik snap niet waarom je niet van apps gebruik zou maken, als die er zijn? Op m'n iPad werkt de browser ook meer dan soepel genoeg voor bijvoorbeeld YouTube, maar toch gebruik ik veel liever apps daarvoor, omdat de YouTube-app veel minder loze ruimtes heeft en veel beter geoptimaliseerd is voor de iPad dan de site is.
The devil is in the details.
Apps hebben in mijn ogen altijd minder functionaliteiten. Bedoelde natuurlijk niet dat ik helemaal niet gebruik ervan maak, alleen heeft een website op mijn surface de voorkeur. Zeker als je ziet dat steeds meer websites geoptimaliseerd worden voor tablets (tweakers.net en youtube als voorbeeld), waarom zou ik dan nog gebruik maken van een app ??Hahn schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:21:
En ik snap niet waarom je niet van apps gebruik zou maken, als die er zijn? Op m'n iPad werkt de browser ook meer dan soepel genoeg voor bijvoorbeeld YouTube, maar toch gebruik ik veel liever apps daarvoor, omdat de YouTube-app veel minder loze ruimtes heeft en veel beter geoptimaliseerd is voor de iPad dan de site is.
Enige reden die ik kan bedenken is het verminderen van datagebruik als je op een 3g netwerk zit, maar voor de rest stoor ik mij niet aan -zoals jij het beschrijft- de loze ruimte.
edit:
Dat ervaar ik dan tenminsteTweakers.net is niet geoptimaliseerd voor tablets.
[ Voor 23% gewijzigd door vali op 16-12-2012 12:43 ]
Tweakers.net is niet geoptimaliseerd voor tablets.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Nou, de sliders (in de Pricewatch) werken niet in IE10 op een touchscreen, iig. niet op m'n tabletpc. Mogelijkerwijs geldt dit dus ook voor IE10 op de Surface. Oftewel, de Tweakers site is niet 100% geschikt voor tablets.Avalaxy schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:23:
Waarom niet? Hij werkt perfect hier hoor. Heb zelfs de tracker in beeld.
Er is wel een workaround met custom CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| .sliderPointer { -ms-touch-action: none; } |
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Nou dit was ook de laatste keer dat ik via Ebay iets uit de US heb besteld. In principe ging alles wel goed, echter heb ik nu een factuur van FedEx liggen om invoerrechten/btw te gaan betalen van 22 euro. Op zich niet zo'n probleem, maar ik heb mijn touch cover terug gestuurd omdat deze dus defect was. Nu moet ik dus die 22 euro gaan betalen en als ik straks mn nieuwe touch cover heb ontvangen mag ik het nog een keer betalen. Ik moet dan voor die eerste keer invoerrechten een bezwaarschrift gaan indienen bij de belasting dienst met als bewijs de barcode van mijn verzending van de touch cover. Lekker omslachtig allemaal.
Dan nog is een app niet automatisch een goed iets. Ik vind de NU.nl app in de store echt een gevalletje het werkt, maar de website is veel beter. Zo dramatisch vormgegeven.Hahn schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:21:
Dat sucks inderdaad!MRELynx schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:46:
Nou dit was ook de laatste keer dat ik via Ebay iets uit de US heb besteld. In principe ging alles wel goed, echter heb ik nu een factuur van FedEx liggen om invoerrechten/btw te gaan betalen van 22 euro. Op zich niet zo'n probleem, maar ik heb mijn touch cover terug gestuurd omdat deze dus defect was. Nu moet ik dus die 22 euro gaan betalen en als ik straks mn nieuwe touch cover heb ontvangen mag ik het nog een keer betalen. Ik moet dan voor die eerste keer invoerrechten een bezwaarschrift gaan indienen bij de belasting dienst met als bewijs de barcode van mijn verzending van de touch cover. Lekker omslachtig allemaal.
Ik heb eens met iemand die bij de douane werkt hierover gepraat... Als je het niet betaald, gaan ze er niet achter aan zei hij. Er komt hooguit een kruisje bij je naam, voor volgende keren. Maar ook dat betwijfelde hij.MRELynx schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:46:
Imho moet een App wel toegevoegde waarde hebben. IE10 in design style heeft niet echt loze ruimte van zichzelf dus daar hoef je het niet voor te doen. Enige voornaamste voordeel zou dan zijn: grotere knoppen die makkelijk te tappen zijn en downloaden van filmpjes.Hahn schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:21:
Ik vind het hele App-gebeuren sowieso een beetje doorgeslagen. Het gaat alleen om kwantiteit en niet om kwaliteit (vb. mijn dochter gebruikt onze goedkope Android app en voor ieder voorgelezen sprookje (met een paar plaatjes) is een aparte App...)
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Als de website standaard al goed functioneert, dan is een app idd overbodig. Als bv videos standaard niet werken, of de usability is gewoon verrot op de tablet dan biedt een app wel uitkomst.MrSleeves schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:13:
[...]
Imho moet een App wel toegevoegde waarde hebben. IE10 in design style heeft niet echt loze ruimte van zichzelf dus daar hoef je het niet voor te doen. Enige voornaamste voordeel zou dan zijn: grotere knoppen die makkelijk te tappen zijn en downloaden van filmpjes.
Ik vind het hele App-gebeuren sowieso een beetje doorgeslagen. Het gaat alleen om kwantiteit en niet om kwaliteit (vb. mijn dochter gebruikt onze goedkope Android app en voor ieder voorgelezen sprookje (met een paar plaatjes) is een aparte App...)
Facebook en twitter app zouden wel fijn zijn. Er zit niets voor niets een 'deel' knop in je charmsbar en op je toetsenbord, het is gewoon handig als je een tof liedje in xbox luistert of je bent op een toffe website dat je die makkelijk kan delen
Heb zojuist (na een tip op Surface Forums) deze sleeve besteld voor mijn Surface: CaseLogic SSMA-311.
Ik neem de Surface namelijk mee naar school en mijn 12,1" Netbook sleeve is gewoon te groot
Vwb de App discussie hierboven, ik vind apps sowieso wél een meerwaarde hebben. Alles is dan (als het goed is
) afgestemd op het scherm, goed raakbare knoppen maar ook een vaak mooiere ervaring. Mooi voorbeeldje is VI; de website www.vi.nl vind ik ontzettend lelijk, terwijl de VI Tablet app (helaas alleen voor iPad) er heel strak uitziet. Ook zit je niet naar lege Internet Explorer (of Safari
) schermen te kijken terwijl ie aan t laden is. Op de Surface heb je dan idd ook nog het voordeel dat je hem aan de zijkant kunt openzetten (erg handig vind ik met name met mijn Twitter app)
Ik neem de Surface namelijk mee naar school en mijn 12,1" Netbook sleeve is gewoon te groot
Vwb de App discussie hierboven, ik vind apps sowieso wél een meerwaarde hebben. Alles is dan (als het goed is
[ Voor 78% gewijzigd door Tomba op 18-12-2012 15:36 ]
Het verbaast mij dat je dat niet snapt. Het hele besturingssysteem Windows 8 / Windows RT is er op gemaakt dat je altijd een app secundair open kunt houden náást hetgene waar je op dat moment primair mee bezig bent. Op die manier kun je Facebook, Twitter of wat dan ook in de gaten houden terwijl je iets belangrijkers aan het doen bent. Als je die functionaliteit toch niet gebruikt en de voorkeur geeft aan internetpagina's, dan had een iPad de betere keus geweest.vali schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:14:
[...]
Snap niet helemaal waarom dit handiger in gebruik is.
Wat zou ik trouwens graag GTA: Vice City op mijn Surface zien, lijkt me ideaal spelen icm een Xbox Controller
(Heb de Xbox1 DVD liggen zodat ik hem nog op mijn Xbox360 kan spelen overigens
)
Zijn er al spellen die echt een meerwaarde hebben van de Xbox Controller ?
[ Voor 26% gewijzigd door Tomba op 18-12-2012 16:01 ]
Ik ben trouwens altijd een playstation mannetje geweest met de ps2 en 3, psp etc. Maar wellicht wordt het tijd om de opvolger van de ps3 en xbox maar eens een keer van ms aan te schaffen.
Of een ps4 en xbox setup, daar waren ook geruchten over. Gewoon smartglass en alles + beetje casual gaming.
Of een ps4 en xbox setup, daar waren ook geruchten over. Gewoon smartglass en alles + beetje casual gaming.
Misschien als bluestacks naar de store komt (zijn geruchten over, maar niks bevestigd) kan je gewoon de android versie draaien. Ik betwijfel of rockstar vice city naar de store gaat brengen voor die echt veel in gebruik is genomen.Tomba schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:00:
Wat zou ik trouwens graag GTA: Vice City op mijn Surface zien, lijkt me ideaal spelen icm een Xbox Controller(Heb de Xbox1 DVD liggen zodat ik hem nog op mijn Xbox360 kan spelen overigens
)
Verwijderd
Wie kan mij helpen?
Ineens waren de meeste van mijn apps niet meer zichtbaar op mijn startscherm (UI) als Tile..
Behalve de office tiles, IE, de windows store en de desktop tiles. Alle storeapps zijn verdwenen.
Maar ze zijn nnog wel geinstalleerd op mijn surface, want als ik zoek dan worden ze gevonden. Maar mijn shortcuts ben ik kwijt....
Wie o wie??
Ineens waren de meeste van mijn apps niet meer zichtbaar op mijn startscherm (UI) als Tile..
Behalve de office tiles, IE, de windows store en de desktop tiles. Alle storeapps zijn verdwenen.
Maar ze zijn nnog wel geinstalleerd op mijn surface, want als ik zoek dan worden ze gevonden. Maar mijn shortcuts ben ik kwijt....
Wie o wie??
Er was een of twee weken geleden een Xbox 360 pack met 2 draadloze controles, grote HD en 2 spellen (waaronder Forza) voor 200 euro. Een betere gaming deal kun je bijna niet krijgen. Console gaat misschien 1 of 2 jaar mee (misschien nog 3) maar dan nog is dit ultra cheap.Worsteneter schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:53:
Ik ben trouwens altijd een playstation mannetje geweest met de ps2 en 3, psp etc. Maar wellicht wordt het tijd om de opvolger van de ps3 en xbox maar eens een keer van ms aan te schaffen.
@Djeed100: Erg vaag, zegt mij niets iig.
Verwijderd
Als sinds dat de Surface aangekondigd is volg ik hem, en ik wil hem ook heel graag hebben. Het enige wat me tegenzit is ergens toch nog wel dat ik hem liever eens in het echt wil zien, voelen, aanraken. In Engeland is hij nu in de winkels verkrijgbaar, zijn er al ergens geruchten dat dit in Duitsland ook het geval gaat zijn? Dat is nog wel een mogelijkheid om een dagtrip te maken, Engeland is als eiland toch wat ongemakkelijker ;-)!
Ik heb hem weer besteld, geld was 5 dagen geleden al gestort... Ze hadden het blijkbaar na 1 dag van de zending terug gestort
Microsoft mag in mijn ogen ook telefoons en laptops maken, hun service is echt snel moet ik eerlijk zijn.
Hopelijk komt hij weer in 2 dagen binnen, begin hem ondertussen te missen haha
[ Voor 44% gewijzigd door vali op 18-12-2012 22:06 ]
Waar woon je? Misschien woon je wel bij iemand hier om de hoek..Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:46:
Als sinds dat de Surface aangekondigd is volg ik hem, en ik wil hem ook heel graag hebben. Het enige wat me tegenzit is ergens toch nog wel dat ik hem liever eens in het echt wil zien, voelen, aanraken. In Engeland is hij nu in de winkels verkrijgbaar, zijn er al ergens geruchten dat dit in Duitsland ook het geval gaat zijn? Dat is nog wel een mogelijkheid om een dagtrip te maken, Engeland is als eiland toch wat ongemakkelijker ;-)!
Verwijderd
Leiden, studeer in Amsterdam. Goed plan, had ik nog niet aan gedacht, bedankt!HyperioN schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:55:
[...]
Waar woon je? Misschien woon je wel bij iemand hier om de hoek..
Waarom werkt RTL DARTS niet op mn surface 
http://www.rtl7darts.nl/live
RTL maakt gebruikt van Silverligt, en silverlight is toch van microsoft
?
RTL maakt gebruikt van Silverligt, en silverlight is toch van microsoft
[ Voor 60% gewijzigd door Isane op 18-12-2012 23:26 ]
Nou na het Nokia debacle, dus niet de Lumia920 hier voor de feestdagen uitbrengen, zit ik eigenlijk te wachten op de Surface foon. Als die er net zo uit komt te zien als de foto's die op het net rond zwerven, dan wordt dat m'n volgende telefoon.vali schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:59:
Ik heb hem weer besteld, geld was 5 dagen geleden al gestort... Ze hadden het blijkbaar na 1 dag van de zending terug gestortMicrosoft mag in mijn ogen ook telefoons en laptops maken, hun service is echt snel moet ik eerlijk zijn.
De Surface heeft geen Silverlight.MarkoAlmelo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:25:
Waarom werkt RTL DARTS niet op mn surface
RTL maakt gebruikt van Silverligt, en silverlight is toch van microsoft?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Inderdaad, voor mij is dit plaatje precies hoe ik een surface phone voor me zie. Had vroeger een P300 van samsung, die was ook zo mooi rechthoekig en strak.
MRELynx schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:54:
[...]
Nou na het Nokia debacle, dus niet de Lumia920 hier voor de feestdagen uitbrengen, zit ik eigenlijk te wachten op de Surface foon. Als die er net zo uit komt te zien als de foto's die op het net rond zwerven, dan wordt dat m'n volgende telefoon.
[afbeelding]
Shuttle st20g5
Het is wel heel erg iphoney om eerlijk te zijn. Ik denk dat we ons in eerste instantie moeten afvragen wat een Surface Phone zou toevoegen boven de modellen die er al zijn. Heeft MS een andere visie op telefoons dan wat er nu op de markt is? Wat betreft tablets hebben ze die wel. Maar telefoons?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Het is een mockup, niet eens echt. Als MS al met zoiets zou komen, dan gaat het minstens een paar maanden tot een half jaar duren om de eerste exemplaren in de winkel te leggen.
Microsoft kan zich beter richten tot het beter maken van de WP-software en ontwikkelomgeving en -mogelijkheden.. Want die laten nog wel te wensen over.
Persoonlijk denk ik ook niet dat die er komt. Microsoft lijkt er tevreden te zijn met wat Nokia (in samenwerking met MS) produceert. Daar komt nog bij dat de andere OEMS (op HTC na dan) vrolijk hun eigen lijn lijken te trekken, dus qua keuzemogelijkheden heeft MS ook niet te klagen.Ramon schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:49:
Het is wel heel erg iphoney om eerlijk te zijn. Ik denk dat we ons in eerste instantie moeten afvragen wat een Surface Phone zou toevoegen boven de modellen die er al zijn. Heeft MS een andere visie op telefoons dan wat er nu op de markt is? Wat betreft tablets hebben ze die wel. Maar telefoons?
Geheel ongerelateerd aan de Surface, maar deze aanbieding is nu bij Bart Smit te vinden voor 190 euro: link.Robkazoe schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:26:
[...]
Er was een of twee weken geleden een Xbox 360 pack met 2 draadloze controles, grote HD en 2 spellen (waaronder Forza) voor 200 euro. Een betere gaming deal kun je bijna niet krijgen. Console gaat misschien 1 of 2 jaar mee (misschien nog 3) maar dan nog is dit ultra cheap.
Het kriebelt nog steeds bij mij om een Surface aan te schaffen, maar omdat ik er graag een US toetsenbord bij wil hebben, wacht ik op de hopelijk snel te komen Nederlandse release. Er zijn echter ook nog wat andere Windows 8-apparaten in de pipeline die voor mij interessant kunnen zijn ipv de Surface.
PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister
Ik had juist het idee dat ze helemaal niet tevreden waren met de resultaten van Nokia, daarom is HTC ook de Signature Device denk ik en ik vermoed dat daarom ook de 'Portico' update eerst voor HTC kwam en nu pas voor de Lumia'sCaelorum schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:30:
[...]
Persoonlijk denk ik ook niet dat die er komt. Microsoft lijkt er tevreden te zijn met wat Nokia (in samenwerking met MS) produceert. Daar komt nog bij dat de andere OEMS (op HTC na dan) vrolijk hun eigen lijn lijken te trekken, dus qua keuzemogelijkheden heeft MS ook niet te klagen.
Als je kunt wachten ,wacht danKooj1980 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:46:
[...]
Het kriebelt nog steeds bij mij om een Surface aan te schaffen, maar omdat ik er graag een US toetsenbord bij wil hebben, wacht ik op de hopelijk snel te komen Nederlandse release. Er zijn echter ook nog wat andere Windows 8-apparaten in de pipeline die voor mij interessant kunnen zijn ipv de Surface.
[ Voor 33% gewijzigd door Tomba op 19-12-2012 09:56 ]
Ik denk dat we een explosie van Windows 8/RT tablets volgende maand op CES 2013 kunnen verwachten. Hoewel Microsoft op CES niet prominent aanwezig is, hoop ik op zijn minst dat er hands on filmpjes zijn van de Pro versie. En heel stiekem hoop ik op een ARM A15 spec bump van de Surface RT versieKooj1980 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:46:
[...]
Goed nieuws voor de surface gebruikers(en andere rt users), ze zijn bijna op 75% van het bedrag dat ze nodig hebben om de vlc app te developen.
Net ook ff paar euro gesponsord
http://www.wpcentral.com/vlc-windows-rt-ui-mockups-published
Net ook ff paar euro gesponsord
http://www.wpcentral.com/vlc-windows-rt-ui-mockups-published
Hebben meer mensen last van een probleem bij het aanmelden op een Wi-Fi netwerk? Ik heb een Wi-Fi netwerk gemaakt en iedereen (telefoons en laptops) kunnen zich er goed op aanmelden, maar als ik het probeer met de Surface klapt het hele draadloze netwerk eruit en ben ik niet aangemeld.
Ik heb wel gelezen dat er in de update van vorige week voor de Surface er verbeteringen zaten voor de Wi-Fi, maar blijkbaar heeft dat voor mij nog niet geholpen.
Iemand een tip wat ik hieraan zou kunnen doen?
Ik heb wel gelezen dat er in de update van vorige week voor de Surface er verbeteringen zaten voor de Wi-Fi, maar blijkbaar heeft dat voor mij nog niet geholpen.
Iemand een tip wat ik hieraan zou kunnen doen?
Geen problemen thuis op WPA2-PSK en op school geen probleem met WPA-Enterprise (eduroam).
Het is toch van de zotte dat Silverlight niet werkt op mn tablet.
HTC heeft dat gezegd, niet MS. Die hebben daar met geen woord over gerept anders dan dat de nieuwe HTC telefoons het verhaal van WP8 vertellen. Iets wat ze ook over de Nokia's zeiden. Die Portico update is er voor de HTC eerder, omdat Nokia heeft besloten zijn firmware update gelijktijdig te pushen en deze nog niet (officieel) af is.Tomba schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:55:
[...]Ik had juist het idee dat ze helemaal niet tevreden waren met de resultaten van Nokia, daarom is HTC ook de Signature Device denk ik en ik vermoed dat daarom ook de 'Portico' update eerst voor HTC kwam en nu pas voor de Lumia's [...]
@boven: AFAIK wil MS graag stoppen met Silverlight. Het is nooit echt een succes geworden buiten de DRM-content wereld om. Ik verwacht dat zodra ze DRM content kunnen aanbieden via HTML5+JS ze Silverlight gaan droppen.
[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 19-12-2012 22:53 ]
Eh...dat is niet raar hoor. Er is (blijkbaar) geen ARM versie van SilverlightMarkoAlmelo schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:29:
Het is toch van de zotte dat Silverlight niet werkt op mn tablet.
Tja Silverlight is van Microsoft...kom op. Dan bouw je toch zoiets in?TheVMaster schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:12:
[...]
Eh...dat is niet raar hoor. Er is (blijkbaar) geen ARM versie van Silverlight
Niet alles in het leven is zo simpel als "dan doe je dat toch even?". Silverlight is, net zoals Flash, vrij zwaar, dus ik vermoed dat ze het bewust niet op de Surface (RT) hebben geïmplementeerd.MarkoAlmelo schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:44:
[...]
Tja Silverlight is van Microsoft...kom op. Dan bouw je toch zoiets in?
[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 19-12-2012 23:45 ]
The devil is in the details.
Mua vind het vrij opmerkelijk, ik kan zonder problemen een live stream bekijken op eredivisielive.nl.Hahn schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:44:
[...]
Niet alles in het leven is zo simpel als "dan doe je dat toch even?". Silverlight is, net zoals Flash, vrij zwaar, dus ik vermoed dat ze het bewust niet op de Surface (RT) hebben geïmplementeerd.
Eredivisielive werkt wel met flash.
[ Voor 12% gewijzigd door Isane op 20-12-2012 01:13 ]
Pff toch lastig. Ik vind de Surface best een mooi product, zeker de stijlvolste windows tablet tot nu toe. Ook die type en touch cover spreken me aan.
Maar dan de specs:
Wat me aanspreekt van de RT zijn de:
- batterijduur
- Dikte en gewicht
- instant on
Maar wat me tegenstaat zijn:
- Verplicht IE10 terwij lik al 7 jaar met veel plezier met Firefox werk en met kapot erger aan IE (maar als je IE10 dan weer vergelijkt met browers op Android of IOS dan is het toch heel veel fijner).
- Schermresolutie
- Gebrek aan aps
De Surface Pro heeft ook weer flinke voor en nadelen.
Voordelen:
- Windows 8 (geen apps nodig voor spotify, sonos, facebook, mediaplayer, photoshop etc)
- Firefox
- Full HD
- Wacom digitizer
- USB3
-128 GB versie
nadelen
- prijs
- batterijduur
- dikte/gewicht
Ik ben er voorlopig nog niet uit. Ik zou de RT en Pro toch graag naast elkaar in de winkel zien en er eens mee testen.
Maar dan de specs:
- batterijduur
- Dikte en gewicht
- instant on
- Verplicht IE10 terwij lik al 7 jaar met veel plezier met Firefox werk en met kapot erger aan IE (maar als je IE10 dan weer vergelijkt met browers op Android of IOS dan is het toch heel veel fijner).
- Schermresolutie
- Gebrek aan aps
Voordelen:
- Windows 8 (geen apps nodig voor spotify, sonos, facebook, mediaplayer, photoshop etc)
- Firefox
- Full HD
- Wacom digitizer
- USB3
-128 GB versie
nadelen
- prijs
- batterijduur
- dikte/gewicht
Ik ben er voorlopig nog niet uit. Ik zou de RT en Pro toch graag naast elkaar in de winkel zien en er eens mee testen.
Mits je wat kunstgrepen doet ja....MarkoAlmelo schreef op donderdag 20 december 2012 @ 01:09:
[...]
Mua vind het vrij opmerkelijk, ik kan zonder problemen een live stream bekijken op eredivisielive.nl.
Ik heb zowel een Android tab als een iPad2 gehad. In mijn ogen is IE10 hands down de beste tablet browser. (ook vergeleken met alternatieven als Dolphin Browser etc). Ik was hier zelf eerlijk gezegd ook wel verbaasd overDidyoumeetmax? schreef op donderdag 20 december 2012 @ 01:15:
Pff toch lastig. Ik vind de Surface best een mooi product, zeker de stijlvolste windows tablet tot nu toe. Ook die type en touch cover spreken me aan.
Maar dan de specs:
- batterijduur
- Dikte en gewicht
- instant on
Ik merk hier in de praktijk niets van, als ik hem naast de Nexus 7 van mijn collega leg lijkt alles op de Surface juist scherper!- Schermresolutie
Absoluut en tel daarbij op de relatief waardeloze store interface die zoeken ERG lastig maakt. Ik mis hier heel erg een AppShopper achtig iets.- Gebrek aan aps
Aan de andere kant, op de VI App na heb ik (alternatieven voor) alle apps die ik had op mijn iPad2 kunnen vinden (nu de games nog.... Please Rockstar geef me GTA Vice City!!!)
Het ligt dus aan je doel; als je veel onderweg bent en vooral internet en Office gebruikt moet je absoluut voor de goedkopere RT gaan. Wil je méér (bv PhotoShop) dan kom je er niet omheen om een Windows 8 tablet te kopen. Niet alleen zijn die progs er niet voor Windows RT, ik denk dat de Tegra3 daar ook gewoonweg niet snel genoeg voor is. (nog los van het niet uit te breide 2GB geheugen wat wel erg mager is voor een pakket als PhotoShop)De Surface Pro heeft ook weer flinke voor en nadelen.
Voordelen:
- Firefox
- Full HD
- Wacom digitizer
- USB3
-128 GB versie
nadelen
- prijs
- batterijduur
- dikte/gewicht
[ Voor 75% gewijzigd door Tomba op 20-12-2012 08:44 ]
Ik ben het helemaal met tomba eens. Op mijn werk verkoop ik zelf bijna alle a merken van de android tablets en natuurlijk alle ipads.
Als je echt een tablet wat hebben wat echt stuk sneller is in multitasking, perfecte office ondersteuning heeft en heel goed samen werkt met een andere Windows 8 laptop/desktop. Dan zou ik echt voor een surface rt tablet gaan (of 1 van de andere rt modellen).
Daarnaast snap ik niet waar de haat van ie10 vandaan komt.. Ik gebruik het nu al een tijd en ik moet zeggen dat het lekker snel werkt. Je browser geschiedenis wordt automatisch als je het wilt tussen je apparaten gesynced zonder 1 of andere app te installeren of configureren. In mijn ogen is ie10 een volwassen browser en is volledig opgewassen tegenover chrome of Firefox.
Als je echt een tablet wat hebben wat echt stuk sneller is in multitasking, perfecte office ondersteuning heeft en heel goed samen werkt met een andere Windows 8 laptop/desktop. Dan zou ik echt voor een surface rt tablet gaan (of 1 van de andere rt modellen).
Daarnaast snap ik niet waar de haat van ie10 vandaan komt.. Ik gebruik het nu al een tijd en ik moet zeggen dat het lekker snel werkt. Je browser geschiedenis wordt automatisch als je het wilt tussen je apparaten gesynced zonder 1 of andere app te installeren of configureren. In mijn ogen is ie10 een volwassen browser en is volledig opgewassen tegenover chrome of Firefox.
Is recent toegevoegd aan de flash whitelist.MarkoAlmelo schreef op donderdag 20 december 2012 @ 01:09:
[...]
Mua vind het vrij opmerkelijk, ik kan zonder problemen een live stream bekijken op eredivisielive.nl.
IE10 werkt echt prima op de tablet hoor. Vooral de Metro-variant werkt zeer goed.Didyoumeetmax? schreef op donderdag 20 december 2012 @ 01:15:
Maar dan de specs:
- batterijduur
- Dikte en gewicht
- instant on
- Schermresolutie
- Gebrek aan aps
Voordelen:
- Firefox
- Full HD
- Wacom digitizer
- USB3
-128 GB versie
nadelen
- prijs
- batterijduur
- dikte/gewicht
Nee, hij is door MS toegevoegd. Hoef je zelf niet meer te doen.
Multitasking is inderdaad ideaal geïmplementeerd al vind ik de 'programma sluit' swipe nog steeds lastiger dan bv op WebOS.vali schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:30:
Ik ben het helemaal met tomba eens. Op mijn werk verkoop ik zelf bijna alle a merken van de android tablets en natuurlijk alle ipads.
Ik snap het ook niet. Ook hier op t.net zie ik steevast m$, terwijl Google en Apple inmiddels veel geslotener zijn. MS is de meest multiplatform vendor van allemaal en IE10 is gewoon een heel goede browser, hands down de beste zelfs op tablets (mijn mening dan tochDaarnaast snap ik niet waar de haat van ie10 vandaan komt.. Ik gebruik het nu al een tijd en ik moet zeggen dat het lekker snel werkt. Je browser geschiedenis wordt automatisch als je het wilt tussen je apparaten gesynced zonder 1 of andere app te installeren of configureren. In mijn ogen is ie10 een volwassen browser en is volledig opgewassen tegenover chrome of Firefox.
Ah cool! Dan heeft mijn mail aan de webmaster geholpenRobkazoe schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:59:
[...]
Is recent toegevoegd aan de flash whitelist.
De Metro variant is vooral met meerdere tabs de bom, geen irritante reloads meer zoals op Safari/iPad en het wisselen werkt zo intuitief.[...]
IE10 werkt echt prima op de tablet hoor. Vooral de Metro-variant werkt zeer goed.
[...]
Nee, hij is door MS toegevoegd. Hoef je zelf niet meer te doen.
Heb maar 2 problemen eigenlijk met IE10:
- De rendering bij inzoomen van tekst is niet mooi (eerst krijg je soort 8bit weergeven voor ClearType alles weer mooi maakt)
- geen forward knop
[ Voor 48% gewijzigd door Tomba op 20-12-2012 11:33 ]
Er is wel een forward mogelijkheid, alleen is dit niet als een knop verwerkt. Swipe maar eens met 1 vinger vanaf de rechterrand naar links (andere kant is backword). Zo kan je zeer gemakkelijk heen en terug van een pagina gaan. Werkt echt super snel !
Echt waar? Hmm straks thuis toch eens effe proberen danvali schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:34:
Er is wel een forward mogelijkheid, alleen is dit niet als een knop verwerkt. Swipe maar eens met 1 vinger vanaf de rechterrand naar links (andere kant is backword). Zo kan je zeer gemakkelijk heen en terug van een pagina gaan. Werkt echt super snel !
Die haat tegen IE10 is omdat iedereen elkaar napraat. Iedereen vind Vista ook slecht. Ik heb 2,5 jaar probleemloos met vista gewerkt, stabiel als de pest, serieus nooit problemen gehad. Maar omdat vista een ander driver model had, waar niet alle hardware compatible mee was of mee om kon gaan, is Vista slecht. Ook omdat het net iets anders in elkaar zat dan Windows XP. Ik durf te wedden dat als Windows 7 een ander driver model had, WIndow 7 slecht was geweest en dat Vista goed was. Iedereen vind W8 ook slecht nu het geen startknop heeft. Kwestie van gewenning. W9 is natuurlijk weer goed omdat iedereen dan gewend is aan het geen start knop hebben en het werken met tiles.
Heb zelf nooit de overstap gemaakt van IE naar Firefox of Chrome. Hell ik heb gister voor eerst met Chrome gewerkt omdat de pc waar ik achter zat Chrome als standaard browser had. Ik geef toch de voorkeur aan IE. Zowel deze versie 10 op mn RT als die op de desktop.
Blijkbaar is IE niet snel, maar waar hebben we het over ? 1 seconde minder snel ? Milliseconden ? Iedereen praat elkaar maar na.....
Tomba, Ja het werkt echt dat swipen in IE10, van links naar rechts en andersom. Maak er veel gebruik van en werkt prima.
Heb zelf nooit de overstap gemaakt van IE naar Firefox of Chrome. Hell ik heb gister voor eerst met Chrome gewerkt omdat de pc waar ik achter zat Chrome als standaard browser had. Ik geef toch de voorkeur aan IE. Zowel deze versie 10 op mn RT als die op de desktop.
Blijkbaar is IE niet snel, maar waar hebben we het over ? 1 seconde minder snel ? Milliseconden ? Iedereen praat elkaar maar na.....
Tomba, Ja het werkt echt dat swipen in IE10, van links naar rechts en andersom. Maak er veel gebruik van en werkt prima.
Nog mooier, als je op een een forum, blog of een web page met meerdere pagina's zit, hoef je niet op volgende pagina/next te klikken, maar ook van recht naar links swipen om de volgende pagina (pagina 2) te zienTomba schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:57:
[...]
Echt waar? Hmm straks thuis toch eens effe proberen dan
Het werkt inderdaad enorm lekker, hoewel ik soms nog tegen problemen aanloop. Zodra ik vanuit bing of google een pagina open en dan terug naar de volrige pagina will (google), dan heeft de browser nogal eens de neiging om de pagina waar ik vandaan kwam nogmaals te laden.MRELynx schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:24:
lange quote text
Of dit door bing, google of IE komt weet ik niet.
IE waarschijnlijk. Hetzelfde gedrag zie je ook terug bij Windows Phone.Regenbui schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:45:
[...] Of dit door bing, google of IE komt weet ik niet.
Ik heb geen haat aan IE10, ik vind het gebruik van internet explorer overall (ook versie 5 tot 9) onprettig. Ik werk al sinds 2004 met Firefox en ben ontzettend tevreden over de mogelijkheden om de browser naar je eigen wensen in te richten. Ik heb geen idee in hoeverre IE10 die opties biedt, maar in IE9 vond ik ze nog niet terug. Daarnaast hou ik zoals veel mensen niet van verandering. Ik heb m'n Firefox profiel ooit ingesteld en steeds verder aangepast naar eigen wens. Nu kopieer ik gewoon m'n profiel als ik van laptop wissel en dan kan ik gelijk weer aan de slag in m'n vertrouwde omgeving. Als ik de keus heb tussen Firefox en IE dan kies ik dus ook automatisch voor Firefox. Ik vind het jammer dat de RT die keuze niet biedt.MRELynx schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:24:
Die haat tegen IE10 is omdat iedereen elkaar napraat. Iedereen vind Vista ook slecht. Ik heb 2,5 jaar probleemloos met vista gewerkt, stabiel als de pest, serieus nooit problemen gehad. Maar omdat vista een ander driver model had, waar niet alle hardware compatible mee was of mee om kon gaan, is Vista slecht. Ook omdat het net iets anders in elkaar zat dan Windows XP. Ik durf te wedden dat als Windows 7 een ander driver model had, WIndow 7 slecht was geweest en dat Vista goed was. Iedereen vind W8 ook slecht nu het geen startknop heeft. Kwestie van gewenning. W9 is natuurlijk weer goed omdat iedereen dan gewend is aan het geen start knop hebben en het werken met tiles.
De app versie van IE10 heb ik geen kwaad woord over, want dat lijkt me heerlijk werken. Waar ik dan wel weer ernstige jeuk van krijg is dat je Firefox niet als standaard browser kunt instellen in de desktop omgeving zonder gelijk je IE10 app te verliezen
Als ik de Surface Pro zou kopen zou ik toch graag de IE10 app gebruiken in de modern UI en Firefox als standaard browser instellen in de desktopomgeving.
Ik heb overigens nog een vraag aan Surface gebruikers:
Is het mogelijk om scaling op een extern scherm anders in te stellen dan op je surface?
Bij de Surface pro kan ik me voorstellen dat ik op de tablet zelf op 125 of 150% wil werken terwijl ik op m'n externe scherm natuurlijk gewoon op 100% wil werken.
Het zal wel aan mij liggen maar dit werkt voor mij dus niet. Swipe ik van rechts naar links krijg ik de charmsbar, van links naar rechts ga ik naar een ander programma.vali schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:34:
On a different note:
Snes8x is bijgewerkt en ondersteunt nu de Xbox Controller
Toch maar even zon wired controller gaan halen zometeen
[ Voor 148% gewijzigd door Tomba op 21-12-2012 10:34 ]
je moet gewoon in het midden van het scherm swipen, niet helemaal vanaf de rand.Tomba schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:19:
[...]
Het zal wel aan mij liggen maar dit werkt voor mij dus niet. Swipe ik van rechts naar links krijg ik de charmsbar, van links naar rechts ga ik naar een ander programma.
Je moet echt in de browser de swipe doen, niet op de rand van het scherm. Je ziet namelijk 2 pijltjes aan allebei de kanten van je scherm. Met de muis kan je hier op klikken en met je hand kan je hier een snelle swipe beweging mee makenTomba schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:19:
[...]
Het zal wel aan mij liggen maar dit werkt voor mij dus niet. Swipe ik van rechts naar links krijg ik de charmsbar, van links naar rechts ga ik naar een ander programma.
On a different note:
Snes8x is bijgewerkt en ondersteunt nu de Xbox Controller
Toch maar even zon wired controller gaan halen zometeen
Ah ok, klinkt toch net wat anders dan:vali schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:33:
[...]
Je moet echt in de browser de swipe doen, niet op de rand van het scherm. Je ziet namelijk 2 pijltjes aan allebei de kanten van je scherm. Met de muis kan je hier op klikken en met je hand kan je hier een snelle swipe beweging mee maken
Vanavond effe checkenvali schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:34:
Heb trouwens een support ticket ingeschoten bij Rockstar met de vraag of ze van plan zijn om GTA Vice City 10 year Anniversary Edition ook gaan porten naar Windows RT. Icm de Xbox controller lijkt me dat de perfect fit!
[ Voor 18% gewijzigd door Tomba op 21-12-2012 10:34 ]
Ahhhh sorry ik had het iets anders verwoordTomba schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:34:
[...]
Ah ok, klinkt toch net wat anders dan:
[...]
Vanavond effe checken
Heb trouwens een support ticket ingeschoten bij Rockstar met de vraag of ze van plan zijn om GTA Vice City 10 year Anniversary Edition ook gaan porten naar Windows RT. Icm de Xbox controller lijkt me dat de perfect fit!
Het klinkt misschien raar, maar eigenlijk ben ik blij dat Microsoft hiervoor gekozen heeft en het RT plaform net zo streng heeft gemaakt als bij Apple. Zodoende creëren ze niet hetzelfde als bij android gaande is. Voor de gebruikers die echt alles willen hebben ze de mogelijkheid gemaakt om voor de pro versie te gaan.De app versie van IE10 heb ik geen kwaad woord over, want dat lijkt me heerlijk werken. Waar ik dan wel weer ernstige jeuk van krijg is dat je Firefox niet als standaard browser kunt instellen in de desktop omgeving zonder gelijk je IE10 app te verliezen![]()
Als ik de Surface Pro zou kopen zou ik toch graag de IE10 app gebruiken in de modern UI en Firefox als standaard browser instellen in de desktopomgeving.
Ik heb overigens nog een vraag aan Surface gebruikers:
Is het mogelijk om scaling op een extern scherm anders in te stellen dan op je surface?
Bij de Surface pro kan ik me voorstellen dat ik op de tablet zelf op 125 of 150% wil werken terwijl ik op m'n externe scherm natuurlijk gewoon op 100% wil werken.
Over het scalen, persoonlijk doe ik dat eigenlijk nooit op mijn tablet of mijn laptop/desktop, maar als de mogelijkheid bestaat binnen windows 8 dan kan het ook op de surface.
Staat op de Surface ook standaard Zune voor wp7.5/7.8 toestellen of is dit vanuit de store te downloaden voor RT Tablets? Lijkt me toch best handig als je ook een wp hebt.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Er is een Windows Phone applicatie voor Windows Phone 8 toestellen, maar voor Windows Phone 7 is er helaas niets.Telfordia schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:26:
Staat op de Surface ook standaard Zune voor wp7.5/7.8 toestellen of is dit vanuit de store te downloaden voor RT Tablets? Lijkt me toch best handig als je ook een wp hebt.
Ik had hier laatst de vraag gesteld of de surface zou herkennen of deze via tethering is aangesloten en dus de datalimieten in de gaten houdt. Inmiddels heb ik mijn surface binnen en zit nu voor het eerst in de trein te internetten via tethering. Ik kwam er achter dat je bij draadloze netwerkinstellingen in de charm bar kan instellen dat het een verbindingen met datalimiet is. Hiervoor moet je 3 sec. op het wifi acces point van je telefoon drukken (rechtermuisknop). Tevens kun je hier aangeven dat je het verbruik van dat netwerk inde gaten wil houden.
Verdomd wat ziet dat er mooi uit. Wat ik wel jammer vind is dat ie even lijkt te hangen nar de swipe (een soort onderwater reload wellicht?)vali schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:38:
[...]
Ahhhh sorry ik had het iets anders verwoordIk ben het al zo gewend dat ik precies de plek weet bij de rand waar ik de swipe kan maken haha.
[...]
haha mooi! Ahyeah ik denk dat hij opnieuw bekijkt of er veranderingen op de pagina zijn.Tomba schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:32:
[...]
Verdomd wat ziet dat er mooi uit. Wat ik wel jammer vind is dat ie even lijkt te hangen nar de swipe (een soort onderwater reload wellicht?)
Mijn surface is weer binnen gekomen. Jammer genoeg kon ik hem niet in ontvangst nemen sinds ik paar dagen met kerst weg ben. Mijn buren kunnen nu van de doos genieten
Zo werkt dat inderdaad ook in Safari op OSX. Ik vind het alleen wel jammer dat er op de Surface enorm goed de jpeg artifacts te zien zijn voor de reload. Dat had wel wat mooier gemogen. Wel een toffe feature!Tomba schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:32:
[...]
Verdomd wat ziet dat er mooi uit. Wat ik wel jammer vind is dat ie even lijkt te hangen nar de swipe (een soort onderwater reload wellicht?)
Verwijderd
Leuke tip: ik zag op mijn Acer W500 (ook van toepassing op een Surface) dat met 5 gebruikers disk space achteruit ging. Wat bleek: we hadden al veel apps geïnstalleerd en de software distribution/downloads was 11 GB geworden. Dit na meerdere maanden in gebruik en heel veel en grote apps gebruikt en geprobeerd te hebben. De Acer begon heftig te haperen omdat slechts 1GB nog maar vrij was. Het leegmaken van die software distribution/download folder deed wonderen.
Zo ik heb mij surface binnen. Led bleeding is wel heel klein beetje aanwezig maar niet zo erg als mijn vorige model. Ben echt super blij er weer mee! Kan niet wachten tot de vlc app uitkomt.
Maak nu gebruik van mobilie.hd en die heeft wel moeite om 1080p te streamen
Maak nu gebruik van mobilie.hd en die heeft wel moeite om 1080p te streamen
[ Voor 17% gewijzigd door vali op 27-12-2012 17:31 ]
Heb inmiddels een Wireless XBox controller aangesloten en het werkt geweldig met Snes8x
(was letterlijk plug and play)
Ik ben nu op zoek naar andere spelen (god waarom nou geen GTA:VC Rockstar!?), maar tot op heden kan ik weinig echte 'killer' games vinden. (gezien het feit dat er een Tegra3 in zit moet er 3D techisch toch best wat mogelijk zijn dunkt me) Sterker nog, ik vind dat er bizar weinig spellen zijn die het ondersteunen. Ik zou toch zeggen dat er voor Windows 8/RT toch een flinke markt is inmiddels ! (in mijn directe omgeving zie ik inmiddels al vaker Windows8 dan Windows7) Bovendien is het 'gewoon' DirectX programmeren dus het porten vanaf Xbox / Windows zou toch niet zó moelijk moeten zijn ?
Ook valt het me op dat nagenoeg elke game duurder is dan op bv IOS... Erg raar vind ik dat, MS zou hier wel wat aan mogen doen!
Ow ja, dan nog iets; tot 31-1 zijn er wat games/apps tijdelijk gratis:
http://windows.microsoft....OC_TW_Apps_Null_Null_Null
(heb mijn Surface niet hier dus kan niet testen welke er al dan niet werken)
Ik ben nu op zoek naar andere spelen (god waarom nou geen GTA:VC Rockstar!?), maar tot op heden kan ik weinig echte 'killer' games vinden. (gezien het feit dat er een Tegra3 in zit moet er 3D techisch toch best wat mogelijk zijn dunkt me) Sterker nog, ik vind dat er bizar weinig spellen zijn die het ondersteunen. Ik zou toch zeggen dat er voor Windows 8/RT toch een flinke markt is inmiddels ! (in mijn directe omgeving zie ik inmiddels al vaker Windows8 dan Windows7) Bovendien is het 'gewoon' DirectX programmeren dus het porten vanaf Xbox / Windows zou toch niet zó moelijk moeten zijn ?
Ook valt het me op dat nagenoeg elke game duurder is dan op bv IOS... Erg raar vind ik dat, MS zou hier wel wat aan mogen doen!
[ Voor 45% gewijzigd door Tomba op 28-12-2012 13:19 ]
Ik heb na lang 'intern beraad' toch m'n Surface maar weer retour Microsoft laten gaan.....en een nieuwe besteld. Had het idee dat het hele backlight bleeding steeds erger werd, althans ik ging me er in ieder geval steeds meer aan ergereren.
Nu maar hopen dat het inderdaad nog op gaat : 3x scheepsrecht
Nu maar hopen dat het inderdaad nog op gaat : 3x scheepsrecht
[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 28-12-2012 15:22 ]
Ik heb een Asus Transformer Prime met Tegra 3. Daar zijn als best wat mooie games voor, zelfs met 3D ondersteuning. O.a. FIFA 2012, maar ook oude klassiekers worden beschikbaar gemaakt voor (in elk geval) het Android platform, zoals GTA III en Max Payne. Zal tzt ook wel beschikbaar gaan komen voor het W8 platform. Ik heb het idee dat veel ontwikkelaars eerst de kat nog even uit de boom kijken voordat ze vol gaan inzetten op W8/RT. Zit niks anders op dan nog wat geduld hebben.Tomba schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:14:
Heb inmiddels een Wireless XBox controller aangesloten en het werkt geweldig met Snes8x(was letterlijk plug and play)
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Bedankt voor de tips. Heb de games geïnstalleerd op de Surface en die werken prima.Tomba schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:14:
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Vu of Uva? Beide ben ik af en toe te vinden, vooral de bibliotheek in de faculteit der letteren in de spuistraat ben ik de enige met Surface en typecover.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:06:
[...]
Leiden, studeer in Amsterdam. Goed plan, had ik nog niet aan gedacht, bedankt!
Heb sinds een week US type cover en vind het voor de meerprijs een heel stuk dichterbij een laptop komen. Het is maar iets dikker dan een touchcover maar typt heerlijk. Veel beter dan de Touch cover waar ik toch niet aan kon wennen.
Moet je naast de wireless controller nog daarvoor een receiver in de usb poort van je surface doen? Die snes8x applicatie werkt ook fantastisch vanaf een typecoverTomba schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:14:
Heb inmiddels een Wireless XBox controller aangesloten en het werkt geweldig met Snes8x(was letterlijk plug and play)
[ Voor 55% gewijzigd door Hidde op 28-12-2012 20:08 ]
Je hebt xb360 wireless receiver nodig ja.
Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.