Tomba schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:07:
[...]

Ik ken dat ja, Microsoft heeft bij veel mensen een negatieve bijsmaak, terwijl een bedrijfje als DropBox het dan helemaal is ;)

Overigens ben ik het niet met je eens dat 'surface 10x beter draait dan [...] nexus of ipad' Mijn Surface doet veel dingen beter dan mijn iPad2 deed, maar tablet gebruik valt daar wat mij betreft niet onder. Ik vind de Surface zonder de TouchCover redelijk onbruikbaar en deze werkt alleen op een vaste ondergrond. Mijn iPad liep ik echt mee rond, de Surface totaal niet,
Ook het gedoe met het afspelen van MKV,de bizar trage standaard apps, de lege en onoverzichtelijke Market en de gebrekkige integratie met hun eigen ecosystemen maken de Surface tot een mindere tablet wat mij betreft. Voor mijn doeleinden (erop werken :P) is ie echter vele malen beter dan mijn iPad :)
Ik doelde meer op een goed filesystem, beste browser die je op je tablet kan hebben (dit filmpje laat zien hoe het niet moet), multitasking op hoger niveau en een goede integratie tussen je desktop/laptop maakt het helemaal af hoe perfect Windows 8 is.

Het mkv verhaal is bijna opgelost, enige wat nog niet werkt is DTS geluid. Als je bekijkt hoelang het duurder voordat mkv files werkte op de ipad, valt het allemaal wel mee.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-11 22:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

vali schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:38:
[...]

Ik doelde meer op een goed filesystem, beste browser die je op je tablet kan hebben (dit filmpje laat zien hoe het niet moet), multitasking op hoger niveau en een goede integratie tussen je desktop/laptop maakt het helemaal af hoe perfect Windows 8 is.

Het mkv verhaal is bijna opgelost, enige wat nog niet werkt is DTS geluid. Als je bekijkt hoelang het duurder voordat mkv files werkte op de ipad, valt het allemaal wel mee.
Goed filesystem kan ik niet plaatsen, maar IE10 bevalt me inderdaad een stuk beter dan Safari (de continue reloads daarin hingen me echt de keel uit) met 1 grote MAAR: Als sites IE10/touch niet herkennen krijg je vaak een brakke voor IE6-8 'geoptimaliseerde' versie voor je kiezen én een hoop websites werken gewoon niet omdat ze geen HTML5 videoplay mogelijkheden lijken te herkennen. (uitstekende voorbeeld: eredivisielive.nl) Ook het gedoe om Flash op websites werkend te krijgen vind ik op zijn zachtst gezegd m'eh (maar goed op een iPad / Nexus heb je niet eens Flash dus a la)

Ik ben het ook met je eens dat het multitasken erg prettig werkt, al vind ik de 'application close swipe' nog steeds erg klunky/hit and miss.

Goede integratie met desktop/laptop is absoluut waar, maar mijn Windows (!) Phone 7 werkt bv totaal niet met mijn Surface (ja ok, ik kan wireless tetheren en via USB chargen ;)) Ik vind dat erg raar eigenlijk en dat heb ik dus ook met het gebrek aan integratie met SkyDrive. Het is wat mij betreft allemaal nog erg 1.0, dus MS heeft nog een hoop werk te verichten

Vwb MKV; ik wacht eigenlijk meer op subtitle support dan DTS. Ik heb niet veel films die ik niet zelf geëncode heb (vanaf DVD want ik heb geen BluRays) en deze hebben allemaal AC3/AAC/Mp3 (afhankelijk van welke film t is en hoe lang geleden deze geript is ;)) Evengoed zou ik veel liever zien dat deze gewoon werken in de standaard videoplayer, maar dat is een utopie :P

PS Iemand enig idee waarom ik op mijn Surface maar 3 rijen iconen op mijn startscherm en op mijn laptop 4 ? (Beiden hebben 1366x768 als resolutie)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 10-12-2012 13:11 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 20:26

Sick Nick

Drop the top!

Voor m'n vivotab RT trek ik gewoon de films door handbrake heen, in 3 minuten een 720p MKV, 45/50m lange serie met DTS en subs omgezet naar een 720p MP4 met ingebakken subs. Niet ideaal aangezien m'n android tablet met dezelfde hardware het met gemak afspeelt inclusief hardware decoding, maar er valt mee te leven. Als ik thuis ben kijk ik sowieso de films wel op de PC of via de beamer, ik wil alleen films op de tablet voor m'n reizen zodat ik me niet dood verveel in het vliegtuig/etc.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:23

RayNbow

Kirika <3

Tomba schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:09:
PS Iemand enig idee waarom ik op mijn Surface maar 3 rijen iconen op mijn startscherm en op mijn laptop 4 ? (Beiden hebben 1366x768 als resolutie)
Volgens dit artikel hangt het ook af van hoe groot je scherm is. Je laptop heeft een groter scherm dan 10.6" neem ik aan?

Het bovenstaande artikel laat ook zien hoe je het aantal rijen kunt aanpassen, maar ik weet niet of dit ook werkt voor Windows RT.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:28
Tomba schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:09:
[...]

Goed filesystem kan ik niet plaatsen, maar IE10 bevalt me inderdaad een stuk beter dan Safari (de continue reloads daarin hingen me echt de keel uit) met 1 grote MAAR: Als sites IE10/touch niet herkennen krijg je vaak een brakke voor IE6-8 'geoptimaliseerde' versie voor je kiezen én een hoop websites werken gewoon niet omdat ze geen HTML5 videoplay mogelijkheden lijken te herkennen. (uitstekende voorbeeld: eredivisielive.nl) Ook het gedoe om Flash op websites werkend te krijgen vind ik op zijn zachtst gezegd m'eh (maar goed op een iPad / Nexus heb je niet eens Flash dus a la)

[...]
Dan voeg je hem zelf toe aan de whitelist voor IE, althans als hij Flash ondersteund..dan moet hij het gewoon doen dan.

• Tomba

Tomba

Sick Nick schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:20:
Voor m'n vivotab RT trek ik gewoon de films door handbrake heen, in 3 minuten een 720p MKV, 45/50m lange serie met DTS en subs omgezet naar een 720p MP4 met ingebakken subs. Niet ideaal aangezien m'n android tablet met dezelfde hardware het met gemak afspeelt inclusief hardware decoding, maar er valt mee te leven. Als ik thuis ben kijk ik sowieso de films wel op de PC of via de beamer, ik wil alleen films op de tablet voor m'n reizen zodat ik me niet dood verveel in het vliegtuig/etc.
Ja klopt, dat is zeker een optie, maar ik zie vooral weer extra (overbodige, want Tegra3 ondersteund decoding van zo'n beetje alles wat in MKV te vangen is) werk en stappen voor 1 device... Ik encode nu overigens wel alles al wat geen subs bevat standaard naar MP4 dat scheelt natuurlijk ;) (Maar goed, al mijn films hebben subs dusssss)
RayNbow schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:21:
[...]

Volgens dit artikel hangt het ook af van hoe groot je scherm is. Je laptop heeft een groter scherm dan 10.6" neem ik aan?

Het bovenstaande artikel laat ook zien hoe je het aantal rijen kunt aanpassen, maar ik weet niet of dit ook werkt voor Windows RT.
Mijn laptop is idd 14,1", dus daar zal t dan wel aan liggen. Echt zonde want met 4 rijen kun je gewoon veel meer gelijktijdig in beeld hebben :P
TheVMaster schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:59:
[...]

Dan voeg je hem zelf toe aan de whitelist voor IE, althans als hij Flash ondersteund..dan moet hij het gewoon doen dan.
Ja dat klopt, maar dat is toch wel ontzettend user unfriendly; de interface van die Whitelist is friggin notepad !

• TheVMaster
Tomba schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:16:
[...]

Ja klopt, dat is zeker een optie, maar ik zie vooral weer extra (overbodige, want Tegra3 ondersteund decoding van zo'n beetje alles wat in MKV te vangen is) werk en stappen voor 1 device... Ik encode nu overigens wel alles al wat geen subs bevat standaard naar MP4 dat scheelt natuurlijk ;) (Maar goed, al mijn films hebben subs dusssss)

[...]

Mijn laptop is idd 14,1", dus daar zal t dan wel aan liggen. Echt zonde want met 4 rijen kun je gewoon veel meer gelijktijdig in beeld hebben :P

[...]

Ja dat klopt, maar dat is toch wel ontzettend user unfriendly; de interface van die Whitelist is friggin notepad !
Je zou natuurlijk @MicrosoftNL of @MicrosoftHelpt even kunnen vragen op Twitter. Zo hebben ze RTL.nl ook al gewhitelist, al weet ik niet hoeveel zin dat heeft aangezien Silverlight nog steeds niet werkt :)

Zij kunnen ervoor zorgen dat eredivisielive.nl ook gewhitelist wordt (denk ik) en dan zou het ook in de Metro UI moeten werken :)

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 10-12-2012 15:08 ]

• Tomba

Tomba

TheVMaster schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:08:
[...]

Je zou natuurlijk @MicrosoftNL of @MicrosoftHelpt even kunnen vragen op Twitter. Zo hebben ze RTL.nl ook al gewhitelist, al weet ik niet hoeveel zin dat heeft aangezien Silverlight nog steeds niet werkt :)

Zij kunnen ervoor zorgen dat eredivisielive.nl ook gewhitelist wordt (denk ik) en dan zou het ook in de Metro UI moeten werken :)
Heel goed idee :) Ga ik gelijk doen!

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Volgen http://yourtablet.nl/catalogsearch/result/?q=surface verkopen ze de Surface momenteel. Let wel op, dit is de UK geimporteerde versie.

Dus sommige keyboard tekens staan niet op "onze" plaats

• TheVMaster
Markie577 schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:01:
Volgen http://yourtablet.nl/catalogsearch/result/?q=surface verkopen ze de Surface momenteel. Let wel op, dit is de UK geimporteerde versie.

Dus sommige keyboard tekens staan niet op "onze" plaats
Levertijd is alleen we 14 dgn, dan kun je hem beter zelf in de UK bestellen :) Scheelt ook nog 20 euri.
Uiteindelijk na paar dagen twijfelen alsnog een rma aangevraagd voor mijn 2de surface. Ik had bij mijn eerste alleen een dode pixel, maar merkte bij films kijken dat de led bleeding bij mijn 2de surface erg opvalt. Blijkbaar komt het veel voor bij lcd schermen, zie op forums dat android en ipads er ook last van hebben..

Had een microsoft medewerker gesproken en die zei dat ze op de hoogte zijn van de led bleeding problemen. Dit keer wacht ik wel tot het geld gestort is tot ik een nieuwe bestel, mijn pa wordt onderhand beetje moe van het eraf- en eropstorten...

Was heel eventjes aan het twijfelen om de Asus variant te kopen, maar die viel mij qua behuizing tegen in tegenstelling tot de surface... Anyway morgen wordt hij opgehaald en volgende week verwacht ik mijn nieuwe weer :+

[ Voor 37% gewijzigd door vali op 10-12-2012 23:06 ]

• TheVMaster
vali schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:56:
Uiteindelijk na paar dagen twijfelen alsnog een rma aangevraagd voor mijn 2de surface. Ik had bij mijn eerste alleen een dode pixel, maar merkte bij films kijken dat de led bleeding bij mijn 2de surface erg opvalt. Blijkbaar komt het veel voor bij lcd schermen, zie op forums dat android en ipads er ook last van hebben..

Had een microsoft medewerker gesproken en die zei dat ze op de hoogte zijn van de led bleeding problemen. Dit keer wacht ik wel tot het geld gestort is tot ik een nieuwe bestel, mijn pa wordt onderhand beetje moe van het eraf- en eropstorten...

Was heel eventjes aan het twijfelen om de Asus variant te kopen, maar die viel mij qua behuizing tegen in tegenstelling tot de surface... Anyway morgen wordt hij opgehaald en volgende week verwacht ik mijn nieuwe weer :+
LOL ik moet wel zeggen dat ik de procedure van het heen en weer sturen niet echt heel handig vind...heb jij btw met MS Store in NL gebeld?
TheVMaster schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:50:
[...]

LOL ik moet wel zeggen dat ik de procedure van het heen en weer sturen niet echt heel handig vind...heb jij btw met MS Store in NL gebeld?
Ja die heb ik bij de eerste keer al gebeld. Ze willen hem graag aannemen, alleen kunnen ze geen nieuwe naar mijn sturen.. Ik denk dat het pas kan als hij hier in Nederland gekocht wordt.. Dit verklaard ook dat de Engelse Microsoft store mij wel gewoon konden helpen (een Duitse medewerker verbond mij door naar engeland).

Het is vervelend, maar alsnog is de service erggugg snel. Binnen paar dagen is het geld terug op mijn rekening en de levering duurt ook maar een dag of 2.

[ Voor 24% gewijzigd door vali op 11-12-2012 00:24 ]

• TheVMaster
vali schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:54:
[...]

Ja die heb ik bij de eerste keer al gebeld. Ze willen hem graag aannemen, alleen kunnen ze geen nieuwe naar mijn sturen.. Ik denk dat het pas kan als hij hier in Nederland gekocht wordt.. Dit verklaard ook dat de Engelse Microsoft store mij wel gewoon konden helpen (een Duitse medewerker verbond mij door naar engeland).

Het is vervelend, maar alsnog is de service erggugg snel. Binnen paar dagen is het geld terug op mijn rekening en bij het bestellen duurt het ook maar een dag of 2.
Ik snap het, maar ja..hoe groot is de kans dat je weer een device met backlight bleeding krijgt?

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 11-12-2012 00:24 ]

TheVMaster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:24:
[...]

Dus hij wordt nu omgewisseld?
Jap, ik krijg weer een gloed nieuwe :)

edit:
TheVMaster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:24:
[...]

Ik snap het, maar ja..hoe groot is de kans dat je weer een device met backlight bleeding krijgt?
Ik hoop dat de kans 0% is :+ Ze zijn in ieder geval op de hoogte dat er een batch er last van had.

[ Voor 58% gewijzigd door vali op 11-12-2012 00:28 ]

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:23
Ik hoop dat mijn surface gelijk goed is; heb geen zin aan gewissel ;(

• TheVMaster
vali schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:25:
[...]

Jap, ik krijg weer een gloed nieuwe :)

edit:

[...]

Ik hoop dat de kans 0% is :+ Ze zijn in ieder geval op de hoogte dat er een batch er last van had.
LOL ja ik hoop het ook voor je...ik wissel hem niet meer om...heb dat nu 1x gedaan....kan niet nog een keer een week zonder Surface.

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 11-12-2012 00:55 ]

TheVMaster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:55:
[...]

LOL ja ik hoop het ook voor je...ik wissel hem niet meer om...heb dat nu 1x gedaan....kan niet nog een keer een week zonder Surface.
Ik merk dat ik ook niet lang zonder hem kan... :+ Het is de eerste tablet waarbij ik echt gevoel heb dat dit hem is. Op mijn werk heb ik ondertussen alles al in mijn handen gehad :)

• TheVMaster
vali schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:02:
[...]

Ik merk dat ik ook niet lang zonder hem kan... :+ Het is de eerste tablet waarbij ik echt gevoel heb dat dit hem is. Op mijn werk heb ik ondertussen alles al in mijn handen gehad :)
Ik was vandaag bij een klant....kreeg gelijk allerlei vragen wat is dat dan voor apparaat....is dat nou die tablet van microsoft. Geloof dat een van die gasten er ook gelijk een wilde gaan bestellen :)

Wel leuk om zulke reacties te zien..heb trouwens nog geen enkele negatieve reactie gehad.
TheVMaster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:13:
[...]

Ik was vandaag bij een klant....kreeg gelijk allerlei vragen wat is dat dan voor apparaat....is dat nou die tablet van microsoft. Geloof dat een van die gasten er ook gelijk een wilde gaan bestellen :)

Wel leuk om zulke reacties te zien..heb trouwens nog geen enkele negatieve reactie gehad.
haha ik krijg precies dezelfde reacties. Kan niet eens normaal in mediatheek op school zitten zonder aangestaard te worden en/of laten zien hoe hij eruit ziet :+

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 11-12-2012 01:19 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik kan ook niet meer zonder Surface. Heb een gloednieuwe ultra snelle 17" laptop met 8gb geheugen, maar die zit thuis gewoon in de laptop tas en afgelopen weekend is ie er niet uit geweest. Doe alles met m'n Surface nu. Drie accounts erop en dat werkt prima (ik, vriendin en zoon). Mis eigenlijk ook geen legacy apps. Als ik die wil gebruiken, dan pak ik m'n laptop wel. Prima ding. Nu alleen nog een nieuwe Touch cover. Heb wel een enquête van de Duitse MS store gehad nadat ik contact gehad heb met ze, maar nog geen nieuwe Touch cover mogen ontvangen. Wacht nog wel een paar dagen, anders neem ik weer contact met ze op.

XBL: MRE Inc

• Worsteneter
Kan niet wachten om hem te showen. Ben een beetje beu van al die mensen die naar de Apple store rennen en er bij zweren + microsoft slecht vinden terwijl ze geen idee hebben. Ben altijd blij als ik iemand overhaal om een windowsphone of windows 8 device te halen :Y

De surface is trouwens ook gewoon mooi. Morgen komt hij binnen! :D
Worsteneter schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:47:
Kan niet wachten om hem te showen. Ben een beetje beu van al die mensen die naar de Apple store rennen en er bij zweren + microsoft slecht vinden terwijl ze geen idee hebben. Ben altijd blij als ik iemand overhaal om een windowsphone of windows 8 device te halen :Y

De surface is trouwens ook gewoon mooi. Morgen komt hij binnen! :D
haha heb precies hetzelfde. Mijn pa wilde nooit een tablet hebben, maar vond het toch wel handig voor de vakanties toen hij mijn surface zag.

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 14:52
mogguh;

goeie reacties ;) heb ondertussen mijn 50+ buurman (die overal op zijn eigen bedrijf nog oude pc's kocht want windows XP was toch echt het enige echte goede OS) aan de surface gekregen.. en als er nu iemand anders bij in de buurt komt dan houd hij dat scherp in de gaten.. hij kan niet meer zonder ;)
grappig :D

en voor diegene voor wie ik een cover heb meegebracht, ze liggen op mijn tafel te stralen, mooi ingepakt voor verzending (op 1 persoon na die zijn adres nog niet heeft gestuurd). zit vandaag alleen op cursus en weet niet hoe laat ik terugben.. anders gaan ze dus morgen op de post..

60 TB can not be enough

• Tomba

Tomba

TheVMaster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:13:
[...]

Dat had ik afgelopen weekend ook op school (tussen non technische vrouwen, die heel snel heel enthousiast werden!). Ik merk wel, dat MS écht een imago probleem heeft, zodra je aangeeft dat ie van MS is zie je even een pauze. Sowieso zou MS er meer reclame tegenaan mogen gooien (en dan niet die generieke Win8 reclame ;))

• Worsteneter
Tomba schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:34:
[...]

Dat had ik afgelopen weekend ook op school (tussen non technische vrouwen, die heel snel heel enthousiast werden!). Ik merk wel, dat MS écht een imago probleem heeft, zodra je aangeeft dat ie van MS is zie je even een pauze. Sowieso zou MS er meer reclame tegenaan mogen gooien (en dan niet die generieke Win8 reclame ;))
Maar waarom zou MS in Nederland de Surface adverteren terwijl die niet beschikbaar is? Alleen win8 is hier beschikbaar dus alleen dat krijg je te zien op tv.

Pap zei laatst; ik moet op het werk nog even over hebben dat ik graag een iPad van de zaak wil.. toen maar even uitgelegd wat een surface was en nu wil hij die :P

• Tomba

Tomba

Worsteneter schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:33:
[...]

Maar waarom zou MS in Nederland de Surface adverteren terwijl die niet beschikbaar is? Alleen win8 is hier beschikbaar dus alleen dat krijg je te zien op tv.

Pap zei laatst; ik moet op het werk nog even over hebben dat ik graag een iPad van de zaak wil.. toen maar even uitgelegd wat een surface was en nu wil hij die :P
Er is in mijn ogen niks mis mee om mensen nu vast warm te maken :P De iPhone1 was ook niet te koop in NL en toch kreeg Apple het voor elkaar om een 'wil ik hebben' vibe te creeeren :)

• Worsteneter
wtf ups zegt eerste poging gedaan :')
Weet niet of het hier besproken mag worden, maar er alsnog goed nieuws over VLC. Ze willen ook gelijk een wp8 versie uitbrengen :9~

• MRE-Inc

MRE-Inc

Tomba schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:34:
[...]

Dat komt omdat Google eigenlijk als een van de eersten het kon opnemen tegen MS. Toen Google destijds zijn gmail dienst introduceerde had iedereen zowat een Hotmail mailadres. Omdat google alleen op basis van uitnodiging een gmail adres uitgaf aan gebruikers, was het een beetje exclusief. (Oooooh ik heb een uitnodiging van Google voor een gmail account, ik ben belangrijk). Daardoor zijn heel veel mensen overgestapt op gmail en google.

Wat het gros van de mensen nog steeds niet doorheeft, is dat Google momenteel de grote boze wolf is. Google is allang niet meer de zoekmachine die je resultatie voorschotelt. Google volgt je overal. Het is notabene te zot voor woorden dat Google alle wifi netwerken indexeert en als je dat niet wilt, moet je je eigen sid aangaan passen naar MRELYNXX_NOINDEX. Omgekeerde wereld dus. Weet ook wel heel erg zeker dat google dmv Android alles en iedereen in de gaten houdt qua locatie gegevens, privacy etc etc. Nog even en als je een app met reclame hebt en je staat in Amsterdam en je opent die app, dat je dan reclame van omliggende bedrijven in Amsterdam krijgt. Rijd je vervolgens naar Groningen, dan krijg je reclame uit Groningen. Vraag me af of ze dat al niet doen.

Offtopic overigens, maar goed. Ik merk dat steeds meer mensen mijn Surface wel heel intressant vinden in mijn omgeving. Gaat nog steeds een stukje exclusiviteit van uit omdat je hem nog niet in NL kan kopen.

Zo surface net opgehaald... Ging niet helemaal zoals ik geplanned had... Blijkbaar heeft er iemand (laat ik mijn naam niet te hard opzeggen :D ) 600kg opgeschreven in plaats van 600gram. Na grappig telefoon gesprek werd hij alsnog opgehaald.

Hopelijk storten ze weer snel het geld op de rekening zodat ik snel een nieuwe kan bestellen :)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
MRELynx schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:38:
[...]

Dat komt omdat Google eigenlijk als een van de eersten het kon opnemen tegen MS. Toen Google destijds zijn gmail dienst introduceerde had iedereen zowat een Hotmail mailadres. Omdat google alleen op basis van uitnodiging een gmail adres uitgaf aan gebruikers, was het een beetje exclusief. (Oooooh ik heb een uitnodiging van Google voor een gmail account, ik ben belangrijk). Daardoor zijn heel veel mensen overgestapt op gmail en google.
Nee, mensen zijn toentertijd vooral overgestapt omdat Gmail 1GB opslagruimte boodt, een enorm verschil met Hotmail wat toen op 2 MB (!!) zat. bron
Ook was Gmail veel sneller en prettiger in gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door HyperioN op 11-12-2012 12:48 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-11 20:46

Sebazzz

3dp

Hebben meer mensen het volgende probleem:

Als ik de touchcover naar achter geklapt heb dan gaat soms mijn scherm uit en krijg ik het niet aan totdat ik de Surface iets oppak.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:41
Sebazzz schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:06:
Hebben meer mensen het volgende probleem:

Als ik de touchcover naar achter geklapt heb dan gaat soms mijn scherm uit en krijg ik het niet aan totdat ik de Surface iets oppak.
Nee, maar heb wel dat bij mij de volume spontaan op mute gaat terwijl ik dan mijn touchcover beweeg.

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 14:52
het lijkt echt alsof de europese surfaces wat beschadigd zijn ofzo..

dat van die magneten die loslaten enzo is ook echt alleen in de EU gebeurd..

60 TB can not be enough

• Tomba

Tomba

Nice, heb al antwoord van psv.tv:
Beste Tom,

Ik kan je op dit moment melden dat wij hier niet mee bezig zijn, je bent ook pas de eerste die zich bij ons meldt voor dit probleem. We gaan kijken of we dit op een snelle manier mogelijk kunnen maken en anders koppel ik even terug wanneer je kunt verwachten dat we een oplossing hebben. Tot die tijd kun je wellicht gebruiken maken van ons YouTube-kanaal (YouTube: Official PSV YouTube-channel) waar in principe alles één-op-één hetzelfde op staat.

Met vriendelijke groet,
Jörgen van der Meulen

Multimediaredacteur & Webmaster
Mochten meer mensen hierin geinteresseerd zijn; contacteer eredivisielive.nl (klantenservice@eredivisielive.nl) en psv.tv (fandesk@psv.nl)

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:48
Moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet voor een type cover gegaan ben maar gewoon een klein los toetsenbordje erbij heb genomen. Naast de lagere prijs en hogere kwaliteit (mechanisch toetsenbord) leerde ik dat het feit dat het toetsenbord los zit van je scherm echt briljant is als je met twee mensen aan iets werkt, zet de tablet iets verder van je af en iedereen kan meelezen terwijl je nogsteeds prima kan typen!

Heb zelf een Cherry g81 besteld via ebay voor 20 euro voor geïnteresseerden. Samen met een 10 inch netbooktasje van trust voor een tientje is het ideaal. Zoek alleen nog iets van een hoes maar ik wacht denk ik tot er goedkope third party producten zijn voor de surface die de magneten gebruiken.

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-11 21:03
Ik wou eerst de Asus windows 8 touchscreen laptop halen als laptop voor school. Denken jullie dat de Surface RT+Type cover een betere keuze is?

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48
Ik heb gisteren mijn ipad 1st gen voor een leuke prijs kunnen verkopen (kon het aanbod niet afwijzen :)).

Nu ben ik opzoek naar een nieuwe tablet omdat ik het een verdomd handig ding blijf vinden.
Mijn oog is gevallen op een windows 8 tablet, maar zit met een kleine vraag.

Krijg je op een tablet met windows RT ook altijd een mobiele versie van een site of is dit te omzeilen? Vond het altijd nogal vervelend op de iPad.

Hoe zit dat met windows 8 pro tablets? Of is er nog niets bekend? Zal wss wachten tot er wat meer van die windows 8 pro tablets op de markt zijn. Rechtop zetten, toetsenbord en muis eraan en je hebt een kleine PC waar je toch wat meer mee kan dan een nieuwe iPad...

• Worsteneter
Geweldig ding! Heb hem binnen, lekker mee aan het spelen! :D
Ik heb wel een probleem.

Nou ben ik overgestapt op een schoon mail adres, de ander zat zoveel reclame in en lage streepje in de mail, dat vond ik ook niet tof.

Nu ben ik dus van x_x@hotmail.com naar xx@outlook.com

Skydrive op mijn computer over gezet, ook ingelogd met deze op surface. Hoe kan ik nu mijn one note notities van school overzetten? krijg het gewoon niet gedaan.
In skydrive staan ze enkel als links en als IE opent kan die er niet bij.

Alleen mn telefoon moet nog over maar dat doe ik als ik m'n nieuwe lumia 920 heb over een maandje :Y

Andere probleem is dat mijn skydriveopslag nu nog maar 7GB ipv 25GB is; wat kan ik daar aan doen? Kan ik MS daarover mailen dat ze dat omwissel ofzoiets?

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

freak1 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:35:
het lijkt echt alsof de europese surfaces wat beschadigd zijn ofzo..

dat van die magneten die loslaten enzo is ook echt alleen in de EU gebeurd..
Dit is een Duitse Surface maar een Amerikaanse touch cover.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
Robkazoe schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:32:
[...]

Nee, maar heb wel dat bij mij de volume spontaan op mute gaat terwijl ik dan mijn touchcover beweeg.
Ik heb dus ook dus mn volume af en toe op mute gaat! Wanneer gebeurt dat bij jou?

• TheVMaster
Worsteneter schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:31:
Ik heb wel een probleem.

Nou ben ik overgestapt op een schoon mail adres, de ander zat zoveel reclame in en lage streepje in de mail, dat vond ik ook niet tof.

Nu ben ik dus van x_x@hotmail.com naar xx@outlook.com

Skydrive op mijn computer over gezet, ook ingelogd met deze op surface. Hoe kan ik nu mijn one note notities van school overzetten? krijg het gewoon niet gedaan.
In skydrive staan ze enkel als links en als IE opent kan die er niet bij.

Alleen mn telefoon moet nog over maar dat doe ik als ik m'n nieuwe lumia 920 heb over een maandje :Y

Andere probleem is dat mijn skydriveopslag nu nog maar 7GB ipv 25GB is; wat kan ik daar aan doen? Kan ik MS daarover mailen dat ze dat omwissel ofzoiets?
Die OneNote notities zou je misschien kunnen openen binnen OneNote (op de PC?) en ze dan copy-pasten naar ehh...je 'nieuwe' omgeving, of exporteren ofzo..

Voor wat betreft die SkyDrive vraag...ik heb gehoord (wil zelf ook graag 'switchen') dat dat dus niet kan :(

• Avalaxy
Hebben jullie ook weleens dat je je Surface aanzet, het toetsenbord los maakt, en vervolgens geen onscreen toetsenbord kunt oproepen om je PINcode of wachtwoord in te vullen?

• TheVMaster
Avalaxy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:14:
Hebben jullie ook weleens dat je je Surface aanzet, het toetsenbord los maakt, en vervolgens geen onscreen toetsenbord kunt oproepen om je PINcode of wachtwoord in te vullen?
Ik moet mijn keyboard nog steeds in ontvangst nemen :+ Dus op dit moment kan ik dit probleem dus (nog) niet reproduceren.

• Worsteneter
TheVMaster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:10:
[...]

Die OneNote notities zou je misschien kunnen openen binnen OneNote (op de PC?) en ze dan copy-pasten naar ehh...je 'nieuwe' omgeving, of exporteren ofzo..

Voor wat betreft die SkyDrive vraag...ik heb gehoord (wil zelf ook graag 'switchen') dat dat dus niet kan :(
Hmm, zou er nog wel even mee blijven klooien :P

Wat betreft SkyDrive; het is gewoon kut.. liever 25gb dan 7, maar ik zit nog lang niet aan de 7gb doordat ik eigenlijk alleen maar afbeeldingen en documenten erop zet. Maar ik zou er wel makkelijk aan kunnen komen dus.. zal MS eens bellen volgende week
Avalaxy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:14:
Ik heb dat probleem misschien 1 keer gehad met mijn surface.. Kwam bij mij gelukkig amper voor.
Worsteneter schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:31:
Ik heb wel een probleem.

Mooi om te zien dat hij je bevalt!!! Het is in mijn ogen de beste tablet die er op dit moment is..

[ Voor 36% gewijzigd door vali op 11-12-2012 19:03 ]

• Worsteneter
Ik heb volgens mij 1 dode pixel in het gebied linksonderin. Wat kan ik hier mee doen en is het het waard om er wat aan te doen?

Vooral op witte oppervlakten zoals de store zie je hem goed, en het startscherm in mindere mate omdat hij in het blokje desktop valt, maar zodra je naar rechts veegt en hij komt iets in het blauwe dan zie je het weer heel goed.

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

De 12 updates zijn vanaf nu te downloaden voor de Surface. :)

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• triesvan
Misschien een domme vraag maar waar hebben jullie de surface besteld? Duitsland VS of UK? en wat zijn jullie ervaringen met invoeringskosten etc?

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zeg Freak1, je hebt niet toevallig een extra Touch cover meegenomen of over? Mijne is nu echt kapot en doet sinds vanmiddag niks meer na een lijm actie van mij. Mocht je er nog ééntje over hebben, dan wil ik hem wel kopen van je. Laat maar horen.

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

triesvan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:34:
Misschien een domme vraag maar waar hebben jullie de surface besteld? Duitsland VS of UK? en wat zijn jullie ervaringen met invoeringskosten etc?
Je kan ook deze topic doorlezen om hier achter te komen.
Overal zijn ze wel vanuit besteld of gehaald, maar meeste is Duitsland en Amerika.
Ik zelf hoefde niks extra te betalen, want dit werd door Microsoft betaald, maar volgens mij moet er nu voor betaald worden.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Worsteneter
Duitsland, 479 en hij wordt met 2 dagen afgeleverd

• triesvan
danplo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:41:
[...]

Je kan ook deze topic doorlezen om hier achter te komen.
Overal zijn ze wel vanuit besteld of gehaald, maar meeste is Duitsland en Amerika.
Ik zelf hoefde niks extra te betalen, want dit werd door Microsoft betaald, maar volgens mij moet er nu voor betaald worden.
Bedankt :) Ik ga denk ik voor Duitsland en dan later als ik naar VS ga een type cover kopen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Lol 107,6 mb aan updates voor m'n Surface. Waaronder 2 office rt updates en een system update. Ben benieuwd wat die inhoudt.

• Avalaxy
Me too, hoop dat ze m'n bugs er uit hebben gehaald :P

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

triesvan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:34:
[Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic ;)
Avalaxy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:49:
Me too, hoop dat ze m'n bugs er uit hebben gehaald :P
Ik vrees dat je volumeprobleem een soort draadbreuk of ander defect is. Net zoals dat bij mij het scherm uitgaat. In mijn geval detecteert ie foutief dat de touchcover gesloten is (en dat detecteert ie niet met het touchcover op het scherm!) en in jouw geval zit er ook ergens een draadje los denk ik.

[ Voor 41% gewijzigd door Sebazzz op 11-12-2012 19:54 ]

• Worsteneter
Worsteneter schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:13:
Ik heb volgens mij 1 dode pixel in het gebied linksonderin. Wat kan ik hier mee doen en is het het waard om er wat aan te doen?

Vooral op witte oppervlakten zoals de store zie je hem goed, en het startscherm in mindere mate omdat hij in het blokje desktop valt, maar zodra je naar rechts veegt en hij komt iets in het blauwe dan zie je het weer heel goed.
??

Tevens nog aanraders qua apps? Zal zo de trein in stappen, kan ik nog wat pielen :P

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Worsteneter schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:54:
[...]

??

Tevens nog aanraders qua apps? Zal zo de trein in stappen, kan ik nog wat pielen :P
De "Trein" app :p

8gag, Reddhub, Mememaker, Comix, PressPlay Video, Fractal Photographer, Mijn TV gids, RTL XL, Uitzending Gemist, genoeg goede apps ;)

• Worsteneter
Wat voor hoesje gebruiken jullie eigenlijk? Gewoon om te vervoeren, ik reis veel op en neer en om hem zo in m'n tas te gooien vind ik ook zowat

• triesvan
Heeft een van jullie ook ervaring met de Surface als netbook vervanger? Dat is namelijk waar ik de surface voor wil gaan gebruiken, en verschillende reviews spreken elkaar tegen.

• Tomba

Tomba

triesvan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:14:
Heeft een van jullie ook ervaring met de Surface als netbook vervanger? Dat is namelijk waar ik de surface voor wil gaan gebruiken, en verschillende reviews spreken elkaar tegen.
Ja ik, als je een platte ondergrond hebt werkt ie super :) (Heb de TouchCover)
De grootste voordelen:
- Kleiner en lichter dan NetBook
- Langer batterijleven dan NetBook

• triesvan
Tomba schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:16:
[...]

Ja ik, als je een platte ondergrond hebt werkt ie super :) (Heb de TouchCover)
De grootste voordelen:
- Kleiner en lichter dan NetBook
- Langer batterijleven dan NetBook
En als je in de trein zit ofzo? dan lijkt me het onboard toetsenbord handiger?

Verwijderd

Check Windows update.
Er staan 11 updates klaar!
Zie ook: http://microsoft-news.com...ws-rt-and-office-2013-rt/
triesvan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:14:
Ik vind het een perfecte netbook vervanger. Vroeger had ik een 7 -en 9 inch netbook en ik moet zeggen dat dit stukken sneller werkt. Ligt er natuurlijk wel aan hoe je huidige netbook gebruikt, maar om office bestanden te maken/bewerken, browsen, internetten en gamens spelen is het RT platform ideaal.

• Avalaxy
Holy shit, die lui bij MS werken hard, een paar uur geleden stonden er ook al 12 nieuwe updates klaar.

• Worsteneter
triesvan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:19:
[...]

Je kan prima met je touchcover/typecover op dat tafeltje werken hoor. Maar ik heb m'n tobo nog niet en heb me prima vermaakt net in de trein. Onscreen tobo werkt ook prima!

Zit alleen te twijfelen over die kapotte pixel. Heb daar voor op laten halen.. weer surface weg en weer terug.. Twijfel, twijfel
triesvan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:19:
[...]

In de trein heb je vaak een handige klep waar je laptop of tablet op kan leggen. Mijn bto laptop past er vaak net op, maar voor een tablet is het perfect :+

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 09:47
Hoe ga ik Office RT in het Nederlands krijgen ?

• Worsteneter
MarkoAlmelo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:56:
Hoe ga ik Office RT in het Nederlands krijgen ?
Nederlands pakketje erop; Office was bij mij automatisch naar het Nederlands toen?

• Isane
Worsteneter schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:58:
[...]

Nederlands pakketje erop; Office was bij mij automatisch naar het Nederlands toen?
Vreemd, ik heb taalpakketten gedownload voor de Nederlandse taal in Windows RT.

Onder Office -> Lanuage -> staat onder "Choose display and help lanuage" op "Match Micrsoft Windows <default>"

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:15:
[...]Holy shit, die lui bij MS werken hard, een paar uur geleden stonden er ook al 12 nieuwe updates klaar.
Voor het geval iemand je ironie niet snapt; ik had die post een klein stukje er boven gemist. :+

• TheVMaster
MarkoAlmelo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:08:
[...]

Vreemd, ik heb taalpakketten gedownload voor de Nederlandse taal in Windows RT.

Onder Office -> Lanuage -> staat onder "Choose display and help lanuage" op "Match Micrsoft Windows <default>"
Gewoon Nederlands taalpack voor Windows downloaden via taalopties in Windows RT, vervolgens rebooten en office is ook in het Nederlands.

• Worsteneter
TheVMaster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:27:
[...]

Gewoon Nederlands taalpack voor Windows downloaden via taalopties in Windows RT, vervolgens rebooten en office is ook in het Nederlands.
Ja dat dacht ik ook ;)
Moet je wel via configuratie scherm doen op desktop, niet vanuit metro interface.

Had jij trouwens ook geen dode pixel gehad? Wat deed je toen? Wat doet MS ermee?

• Isane
TheVMaster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:27:
[...]

ja als ik onder PC Instellingen -> Algemeen op taalvoorkeuren klik dan staat de Nederlandse taal er al tussen.

maar helaas office blijft in t Engels
MarkoAlmelo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:36:
[...]

ja als ik onder PC Instellingen -> Algemeen op taalvoorkeuren klik dan staat de Nederlandse taal er al tussen.

maar helaas office blijft in t Engels
Heb je hem wel na het installeren wel geselecteerd en ingesteld? Alleen met downloaden verandert de taal niet.

• Isane
Alle taal-instellingen staan in het Nederlands. Configuratiescherm etc is allemaal in het Nederlands.

Alleen de taal Nederlands staat niet in het lijstje met taalopties onder Office. Hoe staat dit bij jullie?
Als ik m op "Match Micrsoft Windows" dan blijft Office in t Engels.

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Vanochtend windows update gerunt, zie ik 13 updates waaronder een firmware update, kan nergens alleen de info van deze update vinden (firmware update is van 11-12)

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
Sebazzz schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:52:

Ik vrees dat je volumeprobleem een soort draadbreuk of ander defect is. Net zoals dat bij mij het scherm uitgaat. In mijn geval detecteert ie foutief dat de touchcover gesloten is (en dat detecteert ie niet met het touchcover op het scherm!) en in jouw geval zit er ook ergens een draadje los denk ik.
Ik hoop eigenlijk dat hetvolumeprobleem een software fout is. Ik heb het nl. ook en ik heb er ook al vaker over gelezen. Soms gebeurt het als ik mijn Surface in de buurt van de volume knop vastpak (misschien zijn de knoppen te gevoelig), maar soms ook random.

@worsteneter: ik had een dode pixel iets boven het midden in mijn scherm en heb mijn Surface zonder problemen omgeruild. Contact opnemen met de Duitse Store en indien nodig vragen om een Engelssprekende medewerker. Houdt je Surface bij de hand voor het serienummer en je e-mail voor een verifactiecode.

• Worsteneter
AnjavH schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:29:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat hetvolumeprobleem een software fout is. Ik heb het nl. ook en ik heb er ook al vaker over gelezen. Soms gebeurt het als ik mijn Surface in de buurt van de volume knop vastpak (misschien zijn de knoppen te gevoelig), maar soms ook random.

@worsteneter: ik had een dode pixel iets boven het midden in mijn scherm en heb mijn Surface zonder problemen omgeruild. Contact opnemen met de Duitse Store en indien nodig vragen om een Engelssprekende medewerker. Houdt je Surface bij de hand voor het serienummer en je e-mail voor een verifactiecode.
Maar hoe ruilen ze hem om? Ik wil niet weer dagen zonder surface zitten eigenlijk ;)
Worsteneter schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:49:
[...]

Maar hoe ruilen ze hem om? Ik wil niet weer dagen zonder surface zitten eigenlijk ;)
Zoals meerdere mensen boven je (inc mijzelf), moet je contact opnemen met de helpdesk en meld dat je problemen hebt met je surface. Hierna geven je een ups stikker en kan je surface naar ze opsturen. Hierna krijg je geld terug gestort op je rekening en kan je een nieuwe bestellen via de website.

• Worsteneter
vali schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:02:
[...]

Zoals meerdere mensen boven je (inc mijzelf), moet je contact opnemen met de helpdesk en meld dat je problemen hebt met je surface. Hierna geven je een ups stikker en kan je surface naar ze opsturen. Hierna krijg je geld terug gestort op je rekening en kan je een nieuwe bestellen via de website.
Serieus waar? Wat een tyfuszooi, hoelang duurt dat allemaal?

• TheVMaster
Worsteneter schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:07:
[...]

Ik heb hem op dinsdag teruggestuurd, op woensdag een nieuwe besteld.....op donderdag had ik het geld van de 1e retour (op Paypal) en diezelfde dag werd het ook afgeschreven voor de nieuwe. Op vrijdag kreeg ik een e-mail dat de nieuwe Surface onderweg was. Jammer genoeg bezorgen ze niet op zaterdag, maar maandags had ik een nieuwe Surface

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Worsteneter schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:07:
[...]

Tyfuszooi? Ik vind het juist een erg nette manier van oplossen eerlijk gezegd.

• Worsteneter
TheVMaster schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:10:
[...]

Ik heb hem op dinsdag teruggestuurd, op woensdag een nieuwe besteld.....op donderdag had ik het geld van de 1e retour (op Paypal) en diezelfde dag werd het ook afgeschreven voor de nieuwe. Op vrijdag kreeg ik een e-mail dat de nieuwe Surface onderweg was. Jammer genoeg bezorgen ze niet op zaterdag, maar maandags had ik een nieuwe Surface
Ah dat is dan inderdaad wel tof. Mastercard zou wel even snel gaan als paypal neem ik aan. Is het erg als ik het volgende week pas doe? Zit nu in Nijmegen en heb hier de doos en boekjes niet maar volgende week woensdag ben ik weer thuis..

• Worsteneter
joblamie schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:10:
[...]

Tyfuszooi? Ik vind het juist een erg nette manier van oplossen eerlijk gezegd.
Is het ook, is het ook! Als ze nou gelijk met de UPS een nieuwe meestuurden zodat je niet zonder hoefde te zitten :D

• TheVMaster
Worsteneter schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:20:
[...]

Is het ook, is het ook! Als ze nou gelijk met de UPS een nieuwe meestuurden zodat je niet zonder hoefde te zitten :D
Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met het feit dat het hele proces (van dit soort hardware verschepen). Een soortgelijke situatie (hardware gekocht in VS, werd niet verkocht in NL maar wel in Duitsland) heb ik eens met HP gehad toen mijn MediaSmart Server kapot ging. Via HP NL kon ik het niet regelen, maar na wat belletjes naar HP DE (en het mailen van mijn Amerikaanse factuur) kreeg ik via UPS een nieuw exemplaar (in Nederland) en kon ik de oude vervolgens retour sturen.

Volgens mij gaat MS dit proces niet aanpassen, omdat de Surface misschien binnenkort wel in Nederland te koop gaat zijn? :-) Wie weet wat er gaat gebeuren als de Pro eraan komt....

• Worsteneter
TheVMaster schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:24:
[...]

Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met het feit dat het hele proces (van dit soort hardware verschepen). Een soortgelijke situatie (hardware gekocht in VS, werd niet verkocht in NL maar wel in Duitsland) heb ik eens met HP gehad toen mijn MediaSmart Server kapot ging. Via HP NL kon ik het niet regelen, maar na wat belletjes naar HP DE (en het mailen van mijn Amerikaanse factuur) kreeg ik via UPS een nieuw exemplaar (in Nederland) en kon ik de oude vervolgens retour sturen.

Volgens mij gaat MS dit proces niet aanpassen, omdat de Surface misschien binnenkort wel in Nederland te koop gaat zijn? :-) Wie weet wat er gaat gebeuren als de Pro eraan komt....
Nouja het is allemaal prima; maar er is geen bezwaar tegen als ik het pas volgende week opstuur?

• Worsteneter
Dus als je eigenlijk een nieuwe besteld op de dag dat je hem terugstuurd, zit je maar 2 dagen zonder Surface?
Worsteneter schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:26:
Dus als je eigenlijk een nieuwe besteld op de dag dat je hem terugstuurd, zit je maar 2 dagen zonder Surface?
jap. Gaat echt heel snel.

• Worsteneter
Nouja, dan moet ik er volgende week maar aan geloven.. vind het wel jammer zo'n dode pixel bij een device van 500 euro!
Bezorgt ups de 24ste?
Want dan bestel ik de 20ste, die donderdag en dan hoop ik dat ze hem de 24ste leveren..

Zo niet, dan moet ik maandag even terug naar huis en dan ook gelijk bestellen, wie weet heb ik hem diezelfde week nog dan..
Worsteneter schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:23:
Zo niet, dan moet ik maandag even terug naar huis en dan ook gelijk bestellen, wie weet heb ik hem diezelfde week nog dan..

Ben alleen bang dat ik er een terug krijg met erge backlightbleeding of weer een dode pixel ;(
Maak gebruik van de "wijzig" knop naast je post om berichten aan te passen in plaats van drie berichten achter elkaar te plaatsen

[ Voor 61% gewijzigd door PaT op 12-12-2012 13:36 ]

Worsteneter schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:10:
Nouja, dan moet ik er volgende week maar aan geloven.. vind het wel jammer zo'n dode pixel bij een device van 500 euro!
Bezorgt ups de 24ste?
Want dan bestel ik de 20ste, die donderdag en dan hoop ik dat ze hem de 24ste leveren..

[...]

[mbr] Maak gebruik van de "wijzig" knop naast je post om berichten aan te passen in plaats van drie berichten achter elkaar te plaatsen[/mbr]
Je hebt echt geluk dat microsoft het omruilt. Had je een tablet in de winkel gekocht (merk maakt niet uit) wordt er pas vanaf 5 dode pixels omgeruild. Ongeacht wat de prijs is.

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
Ik weet niet precies wat de regelgeving in NL is, maar als je in Duitsland iets bij een webshop bestelt, heb je 2 weken bedenktijd en kun je het binnen die 2 weken zonder opgaaf van redenen retour sturen. Dus ook zonder dode pixel zou je dat in principe kunnen doen. Iets hoger in het topic staat ook een bericht van iemand die dat gedaan had omdat hij liever op de Pro wilde wachten.
Ik kon vanuit Duitsland wel een omruilexemplaar krijgen zonder dat ik mijn oude hoefde op te sturen, dus wellicht dat deze procedure wel verbetert als de Surface officieel in Nederland te verkrijgen is.
AnjavH schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:23:
Ik weet niet precies wat de regelgeving in NL is, maar als je in Duitsland iets bij een webshop bestelt, heb je 2 weken bedenktijd en kun je het binnen die 2 weken zonder opgaaf van redenen retour sturen. Dus ook zonder dode pixel zou je dat in principe kunnen doen. Iets hoger in het topic staat ook een bericht van iemand die dat gedaan had omdat hij liever op de Pro wilde wachten.
Ik kon vanuit Duitsland wel een omruilexemplaar krijgen zonder dat ik mijn oude hoefde op te sturen, dus wellicht dat deze procedure wel verbetert als de Surface officieel in Nederland te verkrijgen is.
Gaat nogal offtopic, maar die bedenk tijd heb je hier in Nederland ook (30 dagen). Alleen geldt dat alleen als je het online koopt. In de winkel is het een service als ze dit voor hun klanten doen of niet.

Ontopic,: toen ik aangaf dat mijn surface een dode pixel had deden ze er bij mij ook niet moeilijk.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 12-12-2012 15:38 ]

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-11 22:32
Weet iemand waar ik de details kan vinden van de gisteren uitgekomen updates? Wat fixen ze, wat voegen ze toe?

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-11 13:34
Jeuj! Wij hebben nu op het kantoor een bruto/netto regeling voor smartphones/tablets. Gisteren dus mooi gelijk een Surface besteld. Nu hoop ik er alleen stiekem op dat ik hem morgen als verjaardagscadeautje binnenkrijg :P

Heeft er iemand al ervaringen met hoesjes voor de surface? Ik reis dagelijks met de trein en het zou toch wel fijn zijn als hij net iets beter beschermd is. Voor de iPad nu heb ik een colcasac wat een enorm fijn ding is, jammer dat die er niet is voor de surface.....
Jaguar645 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:44:
Jeuj! Wij hebben nu op het kantoor een bruto/netto regeling voor smartphones/tablets. Gisteren dus mooi gelijk een Surface besteld. Nu hoop ik er alleen stiekem op dat ik hem morgen als verjaardagscadeautje binnenkrijg :P

Heeft er iemand al ervaringen met hoesjes voor de surface? Ik reis dagelijks met de trein en het zou toch wel fijn zijn als hij net iets beter beschermd is. Voor de iPad nu heb ik een colcasac wat een enorm fijn ding is, jammer dat die er niet is voor de surface.....
Zelf heb ik een 10.1 inch sleeve gekocht van targan, maar op ebay zijn er echt genoeg echte tablet hoesjes te vinden.

• Worsteneter
misschien zijn het ook wel 1 pixel, ik kan het niet zo heeeel goed zien. m'n ouders zagen het al helemaal niet, maar die hebben ook oude ogen. Je ziet het heel goed, maar denk dat het er precies 1 is.

ik zit te kijken naar een surface hoesje. deze zijn wel in de amerikaanse webshop te krijgen maar niet in de duitse.. waarom? en heeft iemand zo'n officieel surface hoesje?

• Fhwendel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-11 02:56
Ennnn hij is te bestellen bij de Bestbuy en Staples, wel voor Amerika. Maar ze zijn dus uit aan het breiden. Nu maar hopen dat ze snel de weg naar Nederland weten te vinden!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 16:26
Jaguar645 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:44:

nieuws: Rechter: werkgever mag niet zomaar onbelast iPad verstrekken

Hoe heeft jou werkgever dat geflikt?
Pagina: 1 ... 19 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.