• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

TheVMaster schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:09:
[...]

Hmm...ik kan hem niet vinden in de Store...
Inderdaad, hier ook niet zichtbaar. Misschien even US regio settings proberen en daarna deze weer terugzetten?
[...]

Ach...dat valt best wel mee volgens mij....ik heb ook ooit eens vanuit de VS een stapel software/hardware meegenomen uit de MS Company Store (pff..dat was alweer 13 jaar terug)...geen enkele controle gehad.
Hahaha... Ik was enkele jaren geleden met mijn vader naar de US geweest en ook uit de company store van alles gekocht en andere zaken. Naast Seattle in november ook nog naar San Diego geweest toen dus een grote koffer met kleren voor koud Seattle en warm San Diego en nog een kleine koffer. Bij de douane op Schiphol werd er gevraag of ik wat aan te geven had... Dus ik vol bluf nee zeggen waarop de ambtenaar zegt: Mag ik even kijken dan. Ik zonder te verschieten de grote koffer vol kleren op de balie gegooid en opengemaakt. Na een vijf minuten door mijn vuile was gegraaid te hebben zegt de goede man: Dat is prima zo hoor. Ik nog even nabluffen: Wil je die kleine koffer nog zien? (die vol zat met electronica) Hij weer: Nee hoor, het is goed zo! :D

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:02
TheVMaster schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:09:
[...]

Hmm...ik kan hem niet vinden in de Store...

[...]

Ach...dat valt best wel mee volgens mij....ik heb ook ooit eens vanuit de VS een stapel software/hardware meegenomen uit de MS Company Store (pff..dat was alweer 13 jaar terug)...geen enkele controle gehad.
Is ook bij dat bordje nothing to declare als je naar buiten loopt. Ben nog nooit aangehouden maar ze pakken er wel af en toe wat als steekproef ;)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:28
c70070540 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:56:
[...]

Inderdaad, hier ook niet zichtbaar. Misschien even US regio settings proberen en daarna deze weer terugzetten?
Hmm....ja, en dan krijg je de App ook alleen als je de Surface gebruikt.
[...]

Hahaha... Ik was enkele jaren geleden met mijn vader naar de US geweest en ook uit de company store van alles gekocht en andere zaken. Naast Seattle in november ook nog naar San Diego geweest toen dus een grote koffer met kleren voor koud Seattle en warm San Diego en nog een kleine koffer. Bij de douane op Schiphol werd er gevraag of ik wat aan te geven had... Dus ik vol bluf nee zeggen waarop de ambtenaar zegt: Mag ik even kijken dan. Ik zonder te verschieten de grote koffer vol kleren op de balie gegooid en opengemaakt. Na een vijf minuten door mijn vuile was gegraaid te hebben zegt de goede man: Dat is prima zo hoor. Ik nog even nabluffen: Wil je die kleine koffer nog zien? (die vol zat met electronica) Hij weer: Nee hoor, het is goed zo! :D
:+ Dat gaat ook meestal wel goed....'k verwacht dat Freak1 er ook geen problemen mee gaat ondervinden O-)

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 23:33
Nu al ongeveer 1.5 week de Microsoft Surface in mijn bezit, maar nog niks van me creditcard af. Ook mag ik de surface niet omruilen, omdat ze me vertellen dat hij nog niet in rekening is gebracht. Ook kunnen ze niet zien dat ie al geleverd is. Bij hun in het systeem blijft er staan dat ie onderweg is. Gratis Surface toch nog?

Het enige wat ik wil is me Surface RT omruilen voor 1 zonder backlight bleeding. pffff

[ Voor 12% gewijzigd door bangsat op 04-12-2012 18:14 ]

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 14:52
hmm zelfs al word ik gestopt dan is er weinig aan de hand.. voor diegene waarvoor ik iets meeneem, er zit een extragratis sticker op jullie spul :P

60 TB can not be enough

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:47
bangsat schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:13:
Nu al ongeveer 1.5 week de Microsoft Surface in mijn bezit, maar nog niks van me creditcard af. Ook mag ik de surface niet omruilen, omdat ze me vertellen dat hij nog niet in rekening is gebracht. Ook kunnen ze niet zien dat ie al geleverd is. Bij hun in het systeem blijft er staan dat ie onderweg is. Gratis Surface toch nog?

Het enige wat ik wil is me Surface RT omruilen voor 1 zonder backlight bleeding. pffff
het bedrag was er bij mij al gelijk af :P

• KorneelB
bangsat schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:13:

maar er dan eens een foto van?
backlight bleeding is nu eenmaal inherent aan CCFL, als je een ipad op vol zwart zet zie ik ook bleeding aan de randen.. maar het stoort niet..

60 TB can not be enough

• bangsat
freak1 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:53:
[...]

backlight bleeding is nu eenmaal inherent aan CCFL, als je een ipad op vol zwart zet zie ik ook bleeding aan de randen.. maar het stoort niet..
Het is precies hetzelfde als deze. Het probleem is dat als ik op die plekken druk er ook een soort van golf over het beeld komt. Het lijkt dus alsof het glas/touch gedeelte niet helemaal strak tegen het beeld aanzit. Ga het morgen proberen via de chat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KQXiOu0Pdte1dze7zZl5HZyg/full.jpg

Picture: Copyright TheVMaster >:)

• TheVMaster
freak1 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:53:
[...]

Ik had het bij m'n 1e Surface erger dan bij de 2e enneh...ik ben het met je eens dat het op zich kan, maar ik vond het wel irritant. Als je een film kijkt dat er dus inderdaad aan de randen (waar de zwarte balken zitten) een 'glow' te zien is.
bangsat schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:14:
[...]

Het is precies hetzelfde als deze. Het probleem is dat als ik op die plekken druk er ook een soort van golf over het beeld komt. Het lijkt dus alsof het glas/touch gedeelte niet helemaal strak tegen het beeld aanzit. Ga het morgen proberen via de chat.

[afbeelding]
Heej..die foto is Copyright TheVMaster he O-)

[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 04-12-2012 19:14 ]

• bangsat
TheVMaster schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:14:
[...]

Ik had het bij m'n 1e Surface erger dan bij de 2e enneh...ik ben het met je eens dat het op zich kan, maar ik vond het wel irritant. Als je een film kijkt dat er dus inderdaad aan de randen (waar de zwarte balken zitten) een 'glow' te zien is.

[...]

Heej..die foto is Copyright TheVMaster he O-)
Maar je hebt het nog wel dus?

En zie update van me post

PS: Ik raad iedereen een Type cover aan. Meesterlijk geweldig ding 8)

[ Voor 6% gewijzigd door bangsat op 04-12-2012 19:18 ]

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11 10:55
Surface ook binnen inmiddels. Zo te zien geen last van Backlight bleeding, nu even wachten op de Touchcover van freak1. Eerste indruk is wel goed, goed product :-)

• KorneelB
aah ja dat is idd irritante bleeding.. daar hebben de surfaces die ik in mijn handen heb gehad iig geen last van..

60 TB can not be enough

• Worsteneter
Wil er nog iemand wat plaatsjes plaatsen? gewoon omdat het kan en zodat ik kan genieten? :P
Net mijn surface binnen. Gelukkig geen dode pixel, maar ik heb wel led bleeding aan de onderkant..

Led bleeding kan ik mee leven, mijn vorige had het wel ietjes minder, maar wel een irritante dode pixel midden in mijn scherm. Daar ben ik gelukkig vanaf.

Werd vandaag btw nog wel gebeld door de Microsoft medewerker die mij geholpen had met het omruilen. Kon nog niet controleren of hij was binnen gekomen, dus hij vroeg aan mij of ik terug wilde bellen als ik hem had en door wilde geven of hij dit maal wel goed was. Moet zeggen dat de surfaceservice snor zit bij Microsoft :-)

[ Voor 71% gewijzigd door vali op 04-12-2012 22:32 ]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-11 22:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:02:
Nou na vele updates en lang (~1 uur is lang als je wilt spelen ;)) loop ik toch tegen wat beperkingen aan... Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om video's af te spelen vanaf mijn WHS Server zodra ik inlog met een Microsoft Account. (maak ik een lokaal account aan met overeenkomstig username/password als op mijn server werkt alles wel... Bij eerst naar de lokale schijf kopieren werkt het ook direct)
[afbeelding]
De UNC paden toevoegen aan de library werkt overigens ook al niet (volgens Windows RT zijn de shares niet geïndexeerd :()
[afbeelding]
[...]
Even een korte update. Door mijn account om te schakelen naar een lokaal account (met username/password gelijk aan die op de WHSv1) en toen terug te zetten naar een Microsoft Account kan ik nu iig via \\server\videos\etc.mp4 de filmpjes afspelen (echt rare bug dit...) Ik kan evengoed mijn WHSv1 shares nog niet toevoegen aan de libraries :( (dus mijn filmpjes/foto's etc kan ik alleen openen vanuit de desktop...)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• TheVMaster
bangsat schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:17:
[...]

Maar je hebt het nog wel dus?

En zie update van me post

PS: Ik raad iedereen een Type cover aan. Meesterlijk geweldig ding 8)
Ik heb het inderdaad nog wel....hahaha mooi die Copyright :+

Hmm..ik heb een Touch Cover besteld, al lijkt die Type Cover me lekkerder als je veel typt..maar ja..ik wil liever een klein/dun keyboard. Als ik echt wil typen dan hang ik er wel een usb keyboard en muis aan :)

Moet trouwens wel zeggen dat ik steeds meer 'jaloerse' iPad collega's zie die het toch wel een heel interessant apparaat vinden...hehe.
Tomba schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:29:
[...]

Even een korte update. Door mijn account om te schakelen naar een lokaal account (met username/password gelijk aan die op de WHSv1) en toen terug te zetten naar een Microsoft Account kan ik nu iig via \\server\videos\etc.mp4 de filmpjes afspelen (echt rare bug dit...) Ik kan evengoed mijn WHSv1 shares nog niet toevoegen aan de libraries :( (dus mijn filmpjes/foto's etc kan ik alleen openen vanuit de desktop...)
Dat komt waarschijnlijk omdat ze niet geindexeerd zijn? Misschien upgraden naar WHS 2011?

[ Voor 35% gewijzigd door TheVMaster op 05-12-2012 09:38 ]

• bangsat
TheVMaster schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:35:
[...]

Ik heb het inderdaad nog wel....hahaha mooi die Copyright :+

Hmm..ik heb een Touch Cover besteld, al lijkt die Type Cover me lekkerder als je veel typt..maar ja..ik wil liever een klein/dun keyboard. Als ik echt wil typen dan hang ik er wel een usb keyboard en muis aan :)

Moet trouwens wel zeggen dat ik steeds meer 'jaloerse' iPad collega's zie die het toch wel een heel interessant apparaat vinden...hehe.

[...]
De type cover scheelt maar 3 mm met de touch cover he ;)

• TheVMaster
bangsat schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:15:
[...]

De type cover scheelt maar 3 mm met de touch cover he ;)
I know..maar die is van plastic..en ziet er natuurlijk minder fancy uit ;) 'k gebruik hem toch maar voor het typen van korte stukjes..etc...

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Pff, nou het is niet aan te raden om via ebay een touch cover te bestellen als die touch cover aan de bovenkant bij het magneetje los komt.

Heb al 3x met MS gebeld en elke keer uitgelegd dat mijn Surface van MS Duitsland komt en mijn touch cover via ebay uit de US. MS US zegt dat ik dan bij MS DE moet zijn en MS DE zegt dat ik bij MS US moet zijn.

Nou is het loskomen van de toplaag in het midden van de touch cover niet zo'n heel groot probleem, het werkt allemaal wel, maar het ziet er niet uit. Tevens wil ik voor de prijs van ongeveer 100 euro wel een 100% in goede staat verkerende touch cover.

XBL: MRE Inc

• TheVMaster
MRELynx schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:29:
Pff, nou het is niet aan te raden om via ebay een touch cover te bestellen als die touch cover aan de bovenkant bij het magneetje los komt.

Heb al 3x met MS gebeld en elke keer uitgelegd dat mijn Surface van MS Duitsland komt en mijn touch cover via ebay uit de US. MS US zegt dat ik dan bij MS DE moet zijn en MS DE zegt dat ik bij MS US moet zijn.

Nou is het loskomen van de toplaag in het midden van de touch cover niet zo'n heel groot probleem, het werkt allemaal wel, maar het ziet er niet uit. Tevens wil ik voor de prijs van ongeveer 100 euro wel een 100% in goede staat verkerende touch cover.
Ik verwacht dat je, aangezien die cover uit de VS komt, gewoon bij MS US moet zijn. Of bij de eBay handelaar...

• MRE-Inc

MRE-Inc

MS US zegt dat ze alleen support geven op de US en Canada. Verwacht dat ik het via de ebay seller moet doen, maar daar heb ik geen zin in. Dat kost me weer een dikke week als het mee zit. Hij moet dan ook weer mijn touch cover terug gaan sturen. Ik kan niet controleren dat hij dat doet en een vervangend exemplaar van MS krijgt die het probleem niet heeft. Voor het zelfde geld, stuurt hij een andere touch cover die hij nog in voorraad heeft en hetzelfde probleem gaat krijgen als welke ik nu heb.

Wellicht is het beste om gewoon te wachten totdat de Surface ook in NL te koop is en dan via de NL MS store de touch cover om te wisselen. Ik heb alleen het idee dat zoiets nog wel lang kan gaan duren.... :(

• bangsat
TheVMaster schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:29:
[...]

I know..maar die is van plastic..en ziet er natuurlijk minder fancy uit ;) 'k gebruik hem toch maar voor het typen van korte stukjes..etc...
Heb je hem wel is in het echt gezien? Ziet er echt goed uit.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:13
Ik denk dat ik tegen de tijd ook nog wel een Nederlands/Amerikaans QUERTY typecover ga kopen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51
Dat lijkt me erg gaar typen, een QUERTY-toetsenbord :P

The devil is in the details.

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 16:26
Hoe groot is de kans dat de touch cover straks in Nederland los te koop is? Zoals ik het nu zie, kan alleen bij bestelling van een tablet een touch cover worden (bij?) gekocht.

Ik zit eraan te denken om de tablet nu te kopen via duitsland, maar heb geen zin om een touch cover uit amerika te halen.

• Hahn
Zolang de Surface niet in Nederland te koop is, zal een touchcover ook niet makkelijk te krijgen zijn in Nederlandse winkels.

• Tomba

Tomba

TheVMaster schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:35:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat ze niet geindexeerd zijn? Misschien upgraden naar WHS 2011?
Ze zijn toch echt geïndexeerd. Gebruik ze ook probleemloos op mijn Windows 8 laptop....
Er zit inderdaad vrij weinig anders op dan WHS2011 te gaan installeren vrees ik....
* Tomba zet de backup van 6TB aan data aan :(
TheVMaster schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:28:
[...]

HMm..dat is wel jammer. Ik moet zeggen dat ik nu Windows Server 2012 Essentials draai en dat werkt ook erg nice...heeft weer een soort van disk-pool ter vervanging van DE....beter dan WHS2011 :+
Tsja, los van het feit dat ik geen licentie heb van 2012 Essentials (en dus wel van WHSv1 en WHS2011...) heb ik niet zo'n zin om thuis een heel domein op te tuigen en mijn machines daarvan lid te maken :)

Ik ben van plan om Stablebit Drivepool aan te schaffen voor $20...

[ Voor 48% gewijzigd door Tomba op 05-12-2012 11:30 ]

• TheVMaster
Tomba schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:27:
[...]

Ze zijn toch echt geïndexeerd. Gebruik ze ook probleemloos op mijn Windows 8 laptop....
Er zit inderdaad vrij weinig anders op dan WHS2011 te gaan installeren vrees ik....
HMm..dat is wel jammer. Ik moet zeggen dat ik nu Windows Server 2012 Essentials draai en dat werkt ook erg nice...heeft weer een soort van disk-pool ter vervanging van DE....beter dan WHS2011 :+

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
[...]
* Tomba zet de backup van 6TB aan data aan :(
Hopelijk deed je dat toch al regelmatig...
Kreeg net een update binnen van de app "Yxplayer". Ik laat vanavond weten of hij nu beter draait. Zag daarnaast ook dat hij goedkoper is geworden.. Iets wat ik altijd heb nadat ik hem gekocht heb.
EgMaf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:37:
[...]

Hopelijk deed je dat toch al regelmatig...
Backup jij al je films?? Ik back-up alleen de films die ik met moeite heb gevonden gekocht :+

• Tomba

Tomba

vali schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:54:
[...]

Backup jij al je films?? Ik back-up alleen de films die ik met moeite heb gevonden gekocht :+
Don't feed the troll ;)

Ik zal na installatie van WHS2011 laten weten of het toevoegen van shares aan de library mogelijk is :P

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
vali schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:54:
[...]

Ehm, ja, behalve de films die ik heb gekocht (en waarvan ik de DVD hardware source heb) en TV recordings die ik toch niet belangrijk vind...

Voor dat soort (relatief onveranderlijke) data gebruik ik liever een backup dan een DE/RAID oid.
En voor veranderlijke data liefts beide.

Daarnaast gaat de meest kritische data (foto's, scans etc) ook naar een online vault.

• TheVMaster
[...]
Tsja, los van het feit dat ik geen licentie heb van 2012 Essentials (en dus wel van WHSv1 en WHS2011...) heb ik niet zo'n zin om thuis een heel domein op te tuigen en mijn machines daarvan lid te maken :)

Ik ben van plan om Stablebit Drivepool aan te schaffen voor $20...
Hmm..domein optuigen is bij Win2012 Essentials net zo simpel als het installeren van WHS2011. Gaat allemaal automagisch. Je moet inderdaad wel je machines toevoegen aan het domein, dat vind ik wel wat minder, maar er zijn manieren om dit te omzeilen geloof ik.

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
Hoe groot is de kans dat de touch cover straks in Nederland los te koop is? Zoals ik het nu zie, kan alleen bij bestelling van een tablet een touch cover worden (bij?) gekocht.

Ik zit eraan te denken om de tablet nu te kopen via duitsland, maar heb geen zin om een touch cover uit amerika te halen.
Zover ik zag kun je de losse touchcover in je winkelwagen leggen. Ze leggen er dan wel een Surface bij, maar die kon ik in elk geval weer verwijderen.

[ Voor 51% gewijzigd door AnjavH op 05-12-2012 18:22 ]

• Robkazoe
AnjavH schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:21:
[...]

Zover ik zag kun je de losse touchcover in je winkelwagen leggen. Ze leggen er dan wel een Surface bij, maar die kon ik in elk geval weer verwijderen.
Ik heb mijn losse touchpad ook besteld in Duitsland. Werkt prima?

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:47
Robkazoe schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:43:
[...]

Ik heb mijn losse touchpad ook besteld in Duitsland. Werkt prima?
Je hebt dan wel een qwertz toetsenbord he ;)
dat je t ff weet

• Robkazoe
MarkoAlmelo schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:50:
[...]

Je hebt dan wel een qwertz toetsenbord he ;)
dat je t ff weet
Die heb ik thuisliggen. Wat ik bedoelde is dat je gewoon losse touchcovers kan bestellen in Duitsland, Engeland of de VS en dat je niet verplicht een Surface erbij moet bestellen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Robkazoe schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:53:
[...]

Die heb ik thuisliggen. Wat ik bedoelde is dat je gewoon losse touchcovers kan bestellen in Duitsland, Engeland of de VS en dat je niet verplicht een Surface erbij moet bestellen.
Dat werkt niet voor de US store want je moet een US staat invullen en een 5 cijferige postcode. Verder kun je ook geen land invullen.

• Robkazoe
MRELynx schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:41:
[...]

Dat werkt niet voor de US store want je moet een US staat invullen en een 5 cijferige postcode. Verder kun je ook geen land invullen.
Dat kan inderdaad alleen in de Engelse en Duitse winkel.

• Tomba

Tomba

Voor de mensen die hem ook hebben liggen, wat vinden jullie tot nog toe de echte musthave apps ? Door de niet bijster goed doorzoekbare Market op mijn Surface en de nog altijd nonexistente web versie kom ik zelf eigenlijk niet verder dan glƏƏk! Welke apps gebruiken jullie?

[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 06-12-2012 11:37 ]

• TheVMaster
Tomba schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:36:
Voor de mensen die hem ook hebben liggen, wat vinden jullie tot nog toe de echte musthave apps ? Door de niet bijster goed doorzoekbare Market op mijn Surface en de nog altijd nonexistente web versie kom ik zelf eigenlijk niet verder dan glƏƏk! Welke apps gebruiken jullie?
Ik gebruik regelmatig de volgende Apps:En ook speel ik de volgende (Xbox) Games:Zoohw..het is even een lijstje, maar dan heb je ook wat! Ik gebruik de Apps btw zowel op m'n Windows 8 laptop (zonder touch screen) als op m'n Surface RT, de games doe ik alleen op de tablet :)

• Worsteneter
Hoe zit het met mail synchronisatie zoals met outlook, werkt de mailapp vergelijkbaar? Ivm werk; m'n vader wil er nu misschien ook een.. hij is enthousiast geworden!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dat lastpass ziet er wel interessant uit. Gebruik nu wat anders maar mis een app daarvoor op Windows RT. Voordeel van de app die ik nu gebruik is dat ik de password database zelf ergens kan neer zetten, bv op mn NAS of in de cloud. Kan dat met lastpass ook ? Zie alleen maar dat je het bij die gasten zelf online in de cloud kan opslaan.

• Robkazoe
MRELynx schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:42:
Dat lastpass ziet er wel interessant uit. Gebruik nu wat anders maar mis een app daarvoor op Windows RT. Voordeel van de app die ik nu gebruik is dat ik de password database zelf ergens kan neer zetten, bv op mn NAS of in de cloud. Kan dat met lastpass ook ? Zie alleen maar dat je het bij die gasten zelf online in de cloud kan opslaan.
Dat is het principe van LastPass. Je wachtwoorden staan bij LastPass centraal opgeslagen, zij leveren apps voor praktisch alles om de wachtwoorden te gebruiken. Een paar nadelen:
1. Je moet je wachtwoorden online bij dit bedrijf durven te plaatsen.
2. De meeste apps zijn gratis, enkele de mobiele telefoonapps kosten 1 euro per maand.
3. Ik vind de Windows RT app niet optimaal. Voor Windows 7 heb je bijvoorbeeld een plugin in je browser. Voor Windows RT hebben ze een losse browser gemaakt en dus geen plugin voor IE10 (zowel de desktop als de metro versie).

Apps werken overigens wel erg prettig in gebruik. Zo vult de Windows 7 variant automatisch je wachtwoorden in en vraagt hij automatisch of er een entry gemaakt moet worden als je een nieuw wachtwoord invult. Sla je hem op, dan kun je hem meteen op elke andere app direct gebruiken. En ook op de andere apps werkt dan het automatisch invullen van je wachtwoorden vaak meteen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ik gebruik skywallet en daar kan ik de password database op skydrive zetten. De kans dat mijn account gehacked wordt is kleiner dan dat een "grote" aanbieder te grazen wordt genomen. Dat risico wil ik niet lopen.

Dat ze geen plugin voor IE10 hebben is omdat de RT versie van IE10 (dus de metro versie) geen plugins toelaat.

• TheVMaster
Robkazoe schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:05:
[...]

[..]
3. Ik vind de Windows RT app niet optimaal. Voor Windows 7 heb je bijvoorbeeld een plugin in je browser. Voor Windows RT hebben ze een losse browser gemaakt en dus geen plugin voor IE10 (zowel de desktop als de metro versie).
[..]
Je kunt met de laatste update Lastpass gewoon snappen en binnen Lastpass instellen dat hij dan de Metro IE opent indien je op een link klikt.... ;) werkt zowat net zo goed als de IE Plugin :)

Zie hier de settings van Lastpass :
Lastpass Snap 01

En als ik dan op Browser klik, dan opent hij de site in de Metro browers (rechts) en logt in.
Lastpass Snap #02

[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 06-12-2012 13:52 ]

• Tomba

Tomba

TheVMaster schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:02:
[...]

Ik gebruik regelmatig de volgende Apps:En ook speel ik de volgende (Xbox) Games:Zoohw..het is even een lijstje, maar dan heb je ook wat! Ik gebruik de Apps btw zowel op m'n Windows 8 laptop (zonder touch screen) als op m'n Surface RT, de games doe ik alleen op de tablet :)
Helemaal super, ga ze vanavond zeker checken :)
Wel even een kort vraagje, OneNote staat standaard toch al op je Surface? (Via Office?) Waarom is deze dan ook downloadbaar?

• Worsteneter
Vergeet de Stumple Upon app niet! Heb hem iig wel op mijn Windows 8 dus zou ook op de Surface moeten kunnen :)

• Robkazoe
TheVMaster schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:42:
[...]

Je kunt met de laatste update Lastpass gewoon snappen en binnen Lastpass instellen dat hij dan de Metro IE opent indien je op een link klikt.... ;) werkt zowat net zo goed als de IE Plugin :)

Zie hier de settings van Lastpass :
[afbeelding]

En als ik dan op Browser klik, dan opent hij de site in de Metro browers (rechts) en logt in.
[afbeelding]
Kijk superslim opgelost. Handig gebruik gemaakt van de dubbele apps die tegelijk open kunnen staan! Vanavond meteen downloaden!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32
Robkazoe schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:05:
[...] Een paar nadelen:
1. Je moet je wachtwoorden online bij dit bedrijf durven te plaatsen.
[...]
Als het goed is worden de wachtwoorden geencrypt voordat ze naar hun webservers worden verstuurd. Als je een fatsoenlijk wachtwoord gebruikt zullen ze het dus ook niet kunnen decrypten (zonder super computer of botnet ofzo)

• Robkazoe
Caelorum schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:14:
[...]

Als het goed is worden de wachtwoorden geencrypt voordat ze naar hun webservers worden verstuurd. Als je een fatsoenlijk wachtwoord gebruikt zullen ze het dus ook niet kunnen decrypten (zonder super computer of botnet ofzo)
Het gaat er niet alleen zozeer om of ze de wachtwoorden kunnen lezen. Als het bedrijf failliet gaat, kun je waarschijnlijk fluiten naar je wachtwoorden. Geld om de servers en verbindingen dan te laten draaien is er niet meer. Beetje hetzelfde verhaal als MegaUpload.

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gebruikt iemand de Surface in combinatie met MacOS? Ik ben met name benieuwd hoe het synchroniseren van muziek en films gaat. Is dit mogelijk om dit via wifi te regelen of moet dit ala Ipad <> iTunes. Dat laatste wil ik eigenlijk graag voorkomen.

• TheVMaster
Tomba schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:05:
[...]

Helemaal super, ga ze vanavond zeker checken :)
Wel even een kort vraagje, OneNote staat standaard toch al op je Surface? (Via Office?) Waarom is deze dan ook downloadbaar?
Op je Surface staat alleen de Desktop versie van OneNote en tijdens een meeting is natuurlijk die MUI versie veel handiger :+
Tidaku schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:49:
Gebruikt iemand de Surface in combinatie met MacOS? Ik ben met name benieuwd hoe het synchroniseren van muziek en films gaat. Is dit mogelijk om dit via wifi te regelen of moet dit ala Ipad <> iTunes. Dat laatste wil ik eigenlijk graag voorkomen.
Wat versta jij onder het syncen van films en muziek? Vanaf de Surface kun je gewoon [i] browsen naar je server/pc/mac en de bestanden kopieer/sleep je (via de verkenner) gewoon naar je disk (of een externe microSD), je hebt geen iTunes achtige tools nodig.
Worsteneter schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:38:
Vergeet de Stumple Upon app niet! Heb hem iig wel op mijn Windows 8 dus zou ook op de Surface moeten kunnen :)
Die doet het ook op de Surface RT gewoon inderdaad!

[ Voor 53% gewijzigd door TheVMaster op 06-12-2012 16:59 ]

• Tidaku
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:56:
Wat versta jij onder het syncen van films en muziek? Vanaf de Surface kun je gewoon [i] browsen naar je server/pc/mac en de bestanden kopieer/sleep je (via de verkenner) gewoon naar je disk (of een externe microSD), je hebt geen iTunes achtige tools nodig.
Mooi! Enig idee of dit ook te automatiseren is? Dus wanneer de Surface de netwerkschijf herkent, deze de films meteen begint te synchroniseren? Op W8 Pro natuurlijk wel, maar ik ben nog niet helemaal op de hoogte van de mogelijkheden van de RT versie.

Nog een andere vraag: wanneer de Surface via tethering connectie maakt met internet, herkent hij dit als zodanig zodat de data policies ingeschakelt worden?

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
Zover ik begreep, heeft de RT ook PowerShell en er zullen ongetwijfeld ook sync apps zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door punisher007 op 06-12-2012 18:22 ]

http://blog.bjornhouben.com

• TheVMaster
punisher007 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:20:
Zover ik begreep, heeft de RT ook PowerShell en er zullen ongetwijfeld ook sync apps zijn.
Klopt...er is idd PowerShell en er zal ook ongetwijfeld wel iets te syncen zijn...je kunt natuurlijk ook een task schedulen :)

• Tomba

Tomba

Hmm, ik val een beetje van mijn stoel hier. Morgen ga ik naar school en wilde mijn documenten (die op SkyDrive staan) syncen naar mijn Surface, maar dat kan helemaal niet!!!

[ Voor 23% gewijzigd door Tomba op 07-12-2012 09:54 ]

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:11
Tomba schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:54:
Hmm, ik val een beetje van mijn stoel hier. Morgen ga ik naar school en wilde mijn documenten (die op SkyDrive staan) syncen naar mijn Surface, maar dat kan helemaal niet!!!
Ergens ben ik wel blij dat ie dat niet doet. Als je de 32Gb heb besteld en een 7gb skydrive vol heb staan wordt het nog een probleem met de opslag. Het is wel appart dat het ook niet selectief niet mogelijk is, daar moeten ze nog maar wat aan sleutelen :+ .

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Tomba schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:25:
[...]
Het aller irritantste is nog, dat als ik géén MS account maar een lokaal account (met username/password die overeen komt met de username/password op de WHS) aanmaak, alles gewoon werkt...
Ik heb een Linux HTPC waarvan iedereen van de shares mag lezen, maar alleen ik wil kunnen schrijven of verwijderen. Onder Windows 7 op mijn desktop ging dat in een keer goed omdat de username en password voor beide machines hetzelfde zijn, maar met Windows 8 en een MS account ging die vlieger natuurlijk niet meer op. Dat heb ik opgelost door naar de credential manager in het control panel te gaan en daar een Windows credential voor \\htpc op te geven.

• Tomba

Tomba

Powergrim schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:22:
[...]

Ergens ben ik wel blij dat ie dat niet doet. Als je de 32Gb heb besteld en een 7gb skydrive vol heb staan wordt het nog een probleem met de opslag. Het is wel appart dat het ook niet selectief niet mogelijk is, daar moeten ze nog maar wat aan sleutelen :+ .
Tsja, sinds Mesh de nek om was gedraaid (GRRRR) gebruik ik SkyDrive om mijn documenten in sync te houden tussen mijn verschillende devices. Dat ik dit nu weer met een USB stick moet doen voelt op zijn zachtst clunky :(
Rafe schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:31:
[...]

Ik heb een Linux HTPC waarvan iedereen van de shares mag lezen, maar alleen ik wil kunnen schrijven of verwijderen. Onder Windows 7 op mijn desktop ging dat in een keer goed omdat de username en password voor beide machines hetzelfde zijn, maar met Windows 8 en een MS account ging die vlieger natuurlijk niet meer op. Dat heb ik opgelost door naar de credential manager in het control panel te gaan en daar een Windows credential voor \\htpc op te geven.
Tis ook gewoon een incompatibliteit tussen Windows Search 4.0 op WHSv1 en Windows RT. Door te upgraden naar WHS2011 werkt alles nu als een zonnetje 8)

• TheVMaster
Tomba schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:28:
[...]

Tsja, sinds Mesh de nek om was gedraaid (GRRRR) gebruik ik SkyDrive om mijn documenten in sync te houden tussen mijn verschillende devices. Dat ik dit nu weer met een USB stick moet doen voelt op zijn zachtst clunky :(

[...]

Tis ook gewoon een incompatibliteit tussen Windows Search 4.0 op WHSv1 en Windows RT. Door te upgraden naar WHS2011 werkt alles nu als een zonnetje 8)
Ik heb hetzelfde probleem, gelukkig heb ik overal wel internet (wifi....tethering via m'n smartphone) dus het probleem is niet zo groot als het lijkt :)

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-10 18:33
Ik had een kleine overdenking en die ga ik met jullie delen. Ik waardeer het erg als er gaten in mijn redenering worden geschoten, want ik hoop dat ik het mis heb. Ik weet dat het een windows 8 RT discussie puntje is, maar gezien dit het drukste item op dat gebied is post ik hem hier.

Het Punt:
Ik ben van plan een surface RT tablet te kopen, omdat ik naast item consumeren ook graag wil produceren. Nu heb ik voor mijn werk regelmatig data bij me die ik wil beveiligen. Op dit moment gebruik ik daar met volle tevredenheid truecrypt voor. Ik ben alleen bang dat dit er niet gaat komen voor windows8RT. en de reden dat ik dit denk is de volgende:
Bedrijven uit de VS mogen geen encryptie programma's exporteren of verspreiden waar geen backdoor in zit voor NSA/CIA enz. Vandaar dat truecrypt van buiten de VS wordt beheerd.
Windows8RT is een gesloten systeem die alleen programma's vanuit de market place kan installeren.
Microsoft is een Amerikaans bedrijf en de market place wordt vanuit de VS gedraaid. Dus zij zullen van de Amerikaanse overheid geen truecrypt mogen verspreiden..

Zoals ik al zei: ik hoop dat ik het verkeerd heb.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• Tomba

Tomba

TheVMaster schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:39:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, gelukkig heb ik overal wel internet (wifi....tethering via m'n smartphone) dus het probleem is niet zo groot als het lijkt :)
Ja zo ken ik er meer ;) Helaas is er geen WiFi op mijn school (althans geen waar ik toegang toe heb) en is de dekking van Vodafone er ook waardeloos (nog los van de 1GB datalimiet :P) Het gaat er mij meer om dat ik dit echt onbegrijpelijk vind.... SkyDrive is tov Mesh (dat ook werkt voor zaken die je wilt syncen zonder dat t op SkyDrive komt ;)) al een achteruitgang en nu zit t gewoon niet eens standaard op RT. Kleine fail van MS, tis immers hun eigen product!
jobvr schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:57:
Ik had een kleine overdenking en die ga ik met jullie delen. Ik waardeer het erg als er gaten in mijn redenering worden geschoten, want ik hoop dat ik het mis heb. Ik weet dat het een windows 8 RT discussie puntje is, maar gezien dit het drukste item op dat gebied is post ik hem hier.

Het Punt:
Ik ben van plan een surface RT tablet te kopen, omdat ik naast item consumeren ook graag wil produceren. Nu heb ik voor mijn werk regelmatig data bij me die ik wil beveiligen. Op dit moment gebruik ik daar met volle tevredenheid truecrypt voor. Ik ben alleen bang dat dit er niet gaat komen voor windows8RT. en de reden dat ik dit denk is de volgende:
Bedrijven uit de VS mogen geen encryptie programma's exporteren of verspreiden waar geen backdoor in zit voor NSA/CIA enz. Vandaar dat truecrypt van buiten de VS wordt beheerd.
Windows8RT is een gesloten systeem die alleen programma's vanuit de market place kan installeren.
Microsoft is een Amerikaans bedrijf en de market place wordt vanuit de VS gedraaid. Dus zij zullen van de Amerikaanse overheid geen truecrypt mogen verspreiden..

Ik sluit niet uit dat TrueCrypt komt, maar ervan uitgaande dat het je er om gaat dat je spullen niet door iemand die je tablet steelt ingekeken kan worden; de SurfaceRT heeft zijn disk vergrendeld met BitLocker en daar kom je echt niet doorgeen zonder ofwel de BitLocker key ofwel een valide password :)

• Tidaku
  • Niet online
jobvr schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:57:

Het Punt:

Of je beschrijving klopt weet ik niet, maar afgaande op het feit dat de laatste versie van truecrypt alweer 10 maanden oud is, zal het ontwikkelen van een versie voor een klein platform als RT geen prioriteit hebben...

• jobvr
Tomba schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:15:
[...]
Ik sluit niet uit dat TrueCrypt komt, maar ervan uitgaande dat het je er om gaat dat je spullen niet door iemand die je tablet steelt ingekeken kan worden; de SurfaceRT heeft zijn disk vergrendeld met BitLocker en daar kom je echt niet doorgeen zonder ofwel de BitLocker key ofwel een valide password :)
Ja, maar dat is niet helemaal een oplossing voor het vervoeren en transporteren van de files, soms komen ze ook binnen via skydrive of USB stick.... De Surface RT, wordt niet mijn voornaamste plaats om achter te werken, maar het moet er wel op kunnen...

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

jobvr schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:25:
[...]

Ja, maar dat is niet helemaal een oplossing voor het vervoeren en transporteren van de files, soms komen ze ook binnen via skydrive of USB stick.... De Surface RT, wordt niet mijn voornaamste plaats om achter te werken, maar het moet er wel op kunnen...
Files die op je Surface staan zijn dus beveiligd. Als je je bestanden wilt beveiligen via vervoer over USB dan heb je Bitlocker To Go tot je beschikking. Wat wil je dan verder? Ik begrijp de bovenstaande opmerking niet helemaal denk ik.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• jobvr
c70070540 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:29:
[...]

Files die op je Surface staan zijn dus beveiligd. Als je je bestanden wilt beveiligen via vervoer over USB dan heb je Bitlocker To Go tot je beschikking. Wat wil je dan verder? Ik begrijp de bovenstaande opmerking niet helemaal denk ik.
Kan goed zijn dat je gelijk hebt. Heb me nooit zo verdiept in de mogenlijkheden van Bitlocker. De voornaamste reden dat ik voor truecrypt heb gekozen is het opensource karakter er van. Je weet zeker dat er geen backdoors ingebouwt zijn. Bij bitlocker is dit minder zeker, omdat de manier waarop het is geintegreerd close-source is. Ik weet dat de UK overheid niet blij is omdat ze van MS geen backdoor toegang krijgen om data van verdachten te bekijken, maar dat is geen garantie dat tie backdoor er niet in zit.

Ik ga de surface zeker met bitlocker beveiligen, maar graag zou ik nog een standalone opensource altenatief gebruiken en ik betwijfel of dat mogenlijk gaat zijn in RT

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

jobvr schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:35:
[...]

Kan goed zijn dat je gelijk hebt. Heb me nooit zo verdiept in de mogenlijkheden van Bitlocker. De voornaamste reden dat ik voor truecrypt heb gekozen is het opensource karakter er van. Je weet zeker dat er geen backdoors ingebouwt zijn. Bij bitlocker is dit minder zeker, omdat de manier waarop het is geintegreerd close-source is. Ik weet dat de UK overheid niet blij is omdat ze van MS geen backdoor toegang krijgen om data van verdachten te bekijken, maar dat is geen garantie dat tie backdoor er niet in zit.

Ik ga de surface zeker met bitlocker beveiligen, maar graag zou ik nog een standalone opensource altenatief gebruiken en ik betwijfel of dat mogenlijk gaat zijn in RT
Dat klopt, maar het zou me ernstig verbazen dat deze er in zit. Ook het open source karakter zegt mij ook niet zoveel. Want hoeveel gebruikers gaan dit werkelijk checken?

Voor zover ik gehoord heb, heeft Bitlocker geen backdoors. Ik weet niet meer waar maar ik heb wel gehoord dat Microsoft ook geen backdoor heeft. Als je een schijf hebt welke encrypted is met bitlocker, dan heb je gewoon dikke pech als je de key kwijt bent. Ook Microsoft kan er niets meer mee dan.

• Tomba

Tomba

jobvr schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:35:
[...]

BitLocker werkt met de TPM chip samen, dus (in theorie ;)) kan er geen backdoor inzitten.
(Overigens vind ik het 'open source = veiliger want te controleren' argument wel een leuke, ik zou in ieder geval niet kunnen controleren of er geen backdoor inzit :P)

Vwb BitLocker op je Surface; die is niet optioneel en staat altijd aan :)

• jobvr
Tomba schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:50:
[...]

BitLocker werkt met de TPM chip samen, dus (in theorie ;)) kan er geen backdoor inzitten.
(Overigens vind ik het 'open source = veiliger want te controleren' argument wel een leuke, ik zou in ieder geval niet kunnen controleren of er geen backdoor inzit :P)

Vwb BitLocker op je Surface; die is niet optioneel en staat altijd aan :)
Nee, ik kan het ook niet con troleren, maar ik weet dat er mensen zijn die het wel kunnen en als die er een zouden ontdekken komt dat zeker uit...

• TheVMaster
jobvr schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:29:
[...]

Nee, ik kan het ook niet con troleren, maar ik weet dat er mensen zijn die het wel kunnen en als die er een zouden ontdekken komt dat zeker uit...
Dan was dat al uitgelekt, Bitlocker is niet echt nieuw ofzo...

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Zijn er mensen met een surface vanuit de VS ? zo ja hoe doen jullie dat met de adapter ? Want die pas volgens mij niet in de stopcontact die hier in NL hebben. Ik ben namelijk van plan volgende week eentje vanuit de VS mee te nemen. Kan ik MS in NL bellen voor een vervangende ?
Goed nieuws! De officiele dropbox voor windows 8 en rt komen een deze dagen op de market :D Hopelijk komt er net als de desktop versie een goede client voor de rt versie (gemakkelijk online werken in een ofline mapje)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
vali schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:00:
Goed nieuws! De officiele dropbox voor windows 8 en rt komen een deze dagen op de market :D Hopelijk komt er net als de desktop versie een goede client voor de rt versie (gemakkelijk online werken in een ofline mapje)
Waarom zou je Dropbox gebruiken als je SkyDrive hebt (waarvan volgens mij al een App beschikbaar is)?

• Hahn
shadowman12 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:08:
[...]

Waarom zou je Dropbox gebruiken als je SkyDrive hebt (waarvan volgens mij al een App beschikbaar is)?
Omdat er heel veel mensen Dropbox gebruiken en niet iedereen Dropbox/SkyDrive alleen voor zichzelf wil gebruiken.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Hahn schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:11:
[...]

Omdat er heel veel mensen Dropbox gebruiken en niet iedereen Dropbox/SkyDrive alleen voor zichzelf wil gebruiken.
Dit wordt een beetje offtopic, omdat het over Windows Store Apps gaat, maar goed. Ik heb ook Dropbox gebruikt en ben overgestapt naar SkyDrive omdat:
  • Ik hoordde dat Dropbox gehackt was, en dus de dienst niet meer vertrouwde, ik hoef geen pottenkijkers bij mijn data
  • Geen lokale Office installatie nodig om Office bestanden te bewerken.
Bij SkyDrive kun je ook bestanden met meerdere mensen delen, door de folder te sharen, en bij Office documenten krijg je dan meteen Office Web Apps, zodat je zonder Office client bestanden kan bewerken.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 08-12-2012 20:34 ]

• KorneelB
bamoah schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:01:
Zijn er mensen met een surface vanuit de VS ? zo ja hoe doen jullie dat met de adapter ? Want die pas volgens mij niet in de stopcontact die hier in NL hebben. Ik ben namelijk van plan volgende week eentje vanuit de VS mee te nemen. Kan ik MS in NL bellen voor een vervangende ?
Je kunt ofwel een nieuwe adapter in de duitse store bestellen, ofwel een ander plugje a 4 euro gebruiken...

Maar ik zou alleen het toetsenbord in de vs halen.. Zeker qua garantie..

En voor diegene waar ik een touchcover voor heb meegebracht, sta nu op schiphol, hopelijk morgen op de post .

60 TB can not be enough

• Tomba

Tomba

shadowman12 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:23:
[...]

Dit wordt een beetje offtopic, omdat het over Windows Store Apps gaat, maar goed. Ik heb ook Dropbox gebruikt en ben overgestapt naar SkyDrive omdat:
  • Ik hoordde dat Dropbox gehackt was, en dus de dienst niet meer vertrouwde, ik hoef geen pottenkijkers bij mijn data
  • Geen lokale Office installatie nodig om Office bestanden te bewerken.
Bij SkyDrive kun je ook bestanden met meerdere mensen delen, door de folder te sharen, en bij Office documenten krijg je dan meteen Office Web Apps, zodat je zonder Office client bestanden kan bewerken.
Maaaaar... SkyDrive kun je dus niet syncen op je Surface :X

• Worsteneter
Tomba schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:47:
[...]

Maaaaar... SkyDrive kun je dus niet syncen op je Surface :X
Wel syncen, alleen niet op je harde schijf opslaan

• Worsteneter
freak1 schreef op zondag 09 december 2012 @ 08:37:
[...]

Je kunt ofwel een nieuwe adapter in de duitse store bestellen, ofwel een ander plugje a 4 euro gebruiken...

En voor diegene waar ik een touchcover voor heb meegebracht, sta nu op schiphol, hopelijk morgen op de post .
Ah tof! Bedankt nogmaals!
Goede reis gehad?

• TheVMaster
freak1 schreef op zondag 09 december 2012 @ 08:37:
[...]

Welkom terug! Het is dus allemaal gelukt? Mooi zo!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

Worsteneter schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:48:
[...]

Wel syncen, alleen niet op je harde schijf opslaan
Wat bedoel je met niet opslaan ?
Ik kan mijn bestanden uit de Skydrive app downloaden naar mijn Surface.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Worsteneter
danplo schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:51:
[...]

Wat bedoel je met niet opslaan ?
Ik kan mijn bestanden uit de Skydrive app downloaden naar mijn Surface.
Nou dan snap ik helemaal niet waar het gezeur vandaan komt

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:40
Krijg nou helemaal wat.
De Surface is nog niet eens goed en wel leverbaar, duiken er al geruchten op over een aantal mogelijke opvolgers.

De Surface RT 2 zal een kleiner scherm krijgen: 8,6 inch in plaats van de huidige 10,6 inch. De processor komt bij dat model van de schappen van Qualcomm, in plaats van de huidige Nvidia Tegra 3-processor.

Waar de Surface RT 2 kleiner wordt, groeit de Surface Pro 2 van 10,6 naar 11,6 inch en de Core i5 wordt ingeruild voor een AMD Temash processor.

Maar zoals ik het nu zie blijft de (huidige) Surface RT nog steeds de mooiste keuze.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

• Worsteneter
tazmaniankoala schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:02:
Krijg nou helemaal wat.
De Surface is nog niet eens goed en wel leverbaar, duiken er al geruchten op over een aantal mogelijke opvolgers.

De Surface RT 2 zal een kleiner scherm krijgen: 8,6 inch in plaats van de huidige 10,6 inch. De processor komt bij dat model van de schappen van Qualcomm, in plaats van de huidige Nvidia Tegra 3-processor.

Waar de Surface RT 2 kleiner wordt, groeit de Surface Pro 2 van 10,6 naar 11,6 inch en de Core i5 wordt ingeruild voor een AMD Temash processor.

Maar zoals ik het nu zie blijft de (huidige) Surface RT nog steeds de mooiste keuze.
Het zijn geruchten he?
Unwiredview.com zit vol met rare geruchten.

Zo zou de surface productie van 4 naar 2 miljoen zijn gegaan terwijl ze in vele stores uitverkocht waren. Lijkt me ook gek dat windows een AMD chip boven intel verkiest.. En een 8,6 inch scherm verwacht ik ook niet zozeer. Zelfde als die WP8 surface telefoon's geruchten.. het zijn geruchten!

Ik wacht verder gewoon op mijn surface RT die als het goed is dinsdag hier is en dan ga ik genieten :D

• Tomba

Tomba

Worsteneter schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:58:
[...]

Nou dan snap ik helemaal niet waar het gezeur vandaan komt
Ik heb mijn 'Mijn Documenten' map op SkyDrive en sync deze mbv de Windows 8 SkyDrive automatisch (voorheen deed ik dit met MS Mesh). Hiermee zorg ik ervoor dat al mijn PC's en laptops dezelfde versie van elk document hebben. Helaas kun je op Surface alleen 1 voor 1 de bestanden downloaden of openen in Office (waarbij deze standaard maar 14 dagen offline beschikbaar is...)
Ik zeur overigens niet, geef slechts aan dat SkyDrive het niet kan (ook al vind ik het onbegrijpelijk dat deze basale functionaliteit ontbreekt....)

• Hahn
Worsteneter schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:12:
[...]

Lijkt me ook gek dat windows een AMD chip boven intel verkiest..
Waarom zou het gek zijn als Microsoft een keer voor AMD kiest ipv Intel?

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

Tomba schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:30:
[...]

Ik heb mijn 'Mijn Documenten' map op SkyDrive en sync deze mbv de Windows 8 SkyDrive automatisch (voorheen deed ik dit met MS Mesh). Hiermee zorg ik ervoor dat al mijn PC's en laptops dezelfde versie van elk document hebben. Helaas kun je op Surface alleen 1 voor 1 de bestanden downloaden of openen in Office (waarbij deze standaard maar 14 dagen offline beschikbaar is...)
Ik zeur overigens niet, geef slechts aan dat SkyDrive het niet kan (ook al vind ik het onbegrijpelijk dat deze basale functionaliteit ontbreekt....)
Echt onzin dat je alleen 1 voor 1 kan downloaden, ik selecteer in de Skydrive app gewoon meerdere bestanden in 1x en kan dan alle geselecteerde bestanden in 1x downloaden naar mijn surface tablet.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Worsteneter
Hahn schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:32:
[...]
Waarom zou het gek zijn als Microsoft een keer voor AMD kiest ipv Intel?
Omdat Microsoft hele goede relatie met Intel heeft.

• Tomba

Tomba

danplo schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:34:
[...]

Echt onzin dat je alleen 1 voor 1 kan downloaden, ik selecteer in de Skydrive app gewoon meerdere bestanden in 1x en kan dan alle geselecteerde bestanden in 1x downloaden naar mijn surface tablet.
En als je deze aanpast wordt hij ook automatisch teruggesynct naar SkyDrive? (Zo ja, laat me weten hoe want ik krijg het niet voor elkaar)

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-11 22:32
Tomba schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:23:
[...]

En als je deze aanpast wordt hij ook automatisch teruggesynct naar SkyDrive? (Zo ja, laat me weten hoe want ik krijg het niet voor elkaar)
Nee, dat werkt niet op die manier.
Stel: je download via de Skydrive App een Word document. Dat sla je op in Mijn Documenten. Vervolgens open je het bestand via Word, bewerkt het en slaat het weer op. Dan is de document in Mijn Documenten aangepast, maar dat heeft verder geen link meer met het oorspronkelijke document op Skydrive.

De Skydrive plugin die je op een Windows 8 machine kunt downloaden werkt niet op een RT machine.

Als je wilt wat jij wilt, dan moet je vanuit Office 2013 een document openen vanaf je Skydrive. Dat trekt hij lokaal en bewerkingen die je doet worden daarna netjes op je Skydrive opgeslagen. En dat werkt prima.

Maar goed. Windows RT en ook de Skydrive app zijn net nieuw (versie 1.0), geef het wat tijd om het zich verder door te ontwikkelen.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• Tomba

Tomba

WilliamGeluk schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:21:
[...]

Nee, dat werkt niet op die manier.
Stel: je download via de Skydrive App een Word document. Dat sla je op in Mijn Documenten. Vervolgens open je het bestand via Word, bewerkt het en slaat het weer op. Dan is de document in Mijn Documenten aangepast, maar dat heeft verder geen link meer met het oorspronkelijke document op Skydrive.

De Skydrive plugin die je op een Windows 8 machine kunt downloaden werkt niet op een RT machine.

Als je wilt wat jij wilt, dan moet je vanuit Office 2013 een document openen vanaf je Skydrive. Dat trekt hij lokaal en bewerkingen die je doet worden daarna netjes op je Skydrive opgeslagen. En dat werkt prima.

Maar goed. Windows RT en ook de Skydrive app zijn net nieuw (versie 1.0), geef het wat tijd om het zich verder door te ontwikkelen.
Dat bedoel ik dus ;)

• Worsteneter
Ook niet als je opent vanuit skydrive en dan opslaat in skydrive?

• WilliamGeluk
Worsteneter schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:32:
Ook niet als je opent vanuit skydrive en dan opslaat in skydrive?
Ja, dat kan wel.

Maar waar het om gaat is dat sommige mensen het fijn vinden om een exacte kopie van hun Online Skydrive op hun te hebben waarbij er automatische synchronisatie is. Dus een bestand wat je toevoegt aan je lokale Skydrive map wordt automatisch gesynchroniseerd met je online Skydrive en visa versa.
Dat kan wel op een tablet met de volledige versie van Windows 8 maar (nog) niet met een Windows RT Tablet.

• WilliamGeluk
Waarom wil je dit graag? Is het een must of een nice to have?

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:43
Ik mis die sync functionality ook :(

Je kan skydrive wel als netwerkschijf mappen zodat je er iniedergeval vanuit je explorer bij kan: http://rashedtalukder.com...-windows-rt-desktop-mode/

Maar een manier om via deze manier alles ook automatisch te syncen naar lokaal is me nog niet gelukt. Zou erg fijn zijn voor als je zonder internet zit.

• Tomba

Tomba

WilliamGeluk schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:06:
[...]

Ja, dat kan wel.

Maar waar het om gaat is dat sommige mensen het fijn vinden om een exacte kopie van hun Online Skydrive op hun te hebben waarbij er automatische synchronisatie is. Dus een bestand wat je toevoegt aan je lokale Skydrive map wordt automatisch gesynchroniseerd met je online Skydrive en visa versa.
Dat kan wel op een tablet met de volledige versie van Windows 8 maar (nog) niet met een Windows RT Tablet.
Exactly :)
WilliamGeluk schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:09:
[...]

Waarom wil je dit graag? Is het een must of een nice to have?
Voor mij is het een musthave ja, ik gebruik SkyDrive om mijn verschillende machines de 'Mijn Documenten' precies gelijk te houden. Zo heb ik altijd de juiste versie van een document bij mij. Ik volg nog een opleiding en nam daar (tot mijn Surface dus ;)) een Netbook mee naar toe ivm gewicht en ruimte die hij inneemt. Thuis werk ik op mijn 14,1" laptop of mijn PC. Om dan iedere keer (zoals ik dus afgelopen weekend deed) met een USB stick handmatig de bestanden die aangepast zijn over te zetten is nogal clunky.
NB Ik gebruikte hier voorheen MS Mesh voor, maar dat is ten faveure van de SkyDrive app vervallen.
svenk91 schreef op maandag 10 december 2012 @ 05:31:
Ik mis die sync functionality ook :(

Je kan skydrive wel als netwerkschijf mappen zodat je er iniedergeval vanuit je explorer bij kan: http://rashedtalukder.com...-windows-rt-desktop-mode/

Maar een manier om via deze manier alles ook automatisch te syncen naar lokaal is me nog niet gelukt. Zou erg fijn zijn voor als je zonder internet zit.
Hey dat opent mogelijkheden ! (Offline folder zal neem ik aan toch wel in Windows RT zitten?) dit ga ik thuis even proberen :)

shadowman12 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:08:
[...]

Ik gebruik het voornamelijk voor het delen van mijn bestanden binnen mijn project groep op school. Daar gebruikt iedereen dropbox en hebben via een actie nu 1t Gb aan gratie opslag. Ik had persoonlijk ook liever gebruik gemaakt van skydrive, maar niet iedereen wilt overstappen

Denk dat dit komt omdat er teveel medestudenten android lovers zijn en te naïef zijn om iets van Microsoft te proberen(natuurlijk wel w7 draaien op hun computers). Sommige kunnen het niet eens hebben dat mijn surface 10x beter draait dan hun nexus of ipad. tablet.

• Tomba

Tomba

vali schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:17:
[...]

Ik gebruik het voornamelijk voor het delen van mijn bestanden binnen mijn project groep op school. Daar gebruikt iedereen dropbox en hebben via een actie nu 1t Gb aan gratie opslag. Ik had persoonlijk ook liever gebruik gemaakt van skydrive, maar niet iedereen wilt overstappen

Denk dat dit komt omdat er teveel medestudenten android lovers zijn en te naïef zijn om iets van Microsoft te proberen(natuurlijk wel w7 draaien op hun computers). Sommige kunnen het niet eens hebben dat mijn surface 10x beter draait dan hun nexus of ipad. tablet.
Ik ken dat ja, Microsoft heeft bij veel mensen een negatieve bijsmaak, terwijl een bedrijfje als DropBox het dan helemaal is ;)

Overigens ben ik het niet met je eens dat 'surface 10x beter draait dan [...] nexus of ipad' Mijn Surface doet veel dingen beter dan mijn iPad2 deed, maar tablet gebruik valt daar wat mij betreft niet onder. Ik vind de Surface zonder de TouchCover redelijk onbruikbaar en deze werkt alleen op een vaste ondergrond. Mijn iPad liep ik echt mee rond, de Surface totaal niet,
Ook het gedoe met het afspelen van MKV,de bizar trage standaard apps, de lege en onoverzichtelijke Market en de gebrekkige integratie met hun eigen ecosystemen maken de Surface tot een mindere tablet wat mij betreft. Voor mijn doeleinden (erop werken :P) is ie echter vele malen beter dan mijn iPad :)

Pagina: 1 ... 18 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.