Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortex1606
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 14:32
Het is inderdaad aan de hoge prijs. Via Engeland heb ik het ook al meerdere malen geprobeerd. Maar zoals je zegt, zonder billing adres in de UK gaat dat niet. Dozenschuivers zijn idd erg prijzig. Ik probeer nu maar eens mensen in de VS via Ebay te benaderen, die alleen de touchcover verkopen. Kijken of ze alsjeblieeeeeeft naar Nederland willen versturen. EN_US qwerty is toch het lekkerst :)

Ik blijf het echt onbegrijpelijk vinden dat er niet via een EU store verkocht wordt. Maar daar zullen vast wel redenen voor zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 15:15
Had gister ook al een grote update van office :) jullie ook? de final als ik de beschrijving moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
DennisDCT schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:25:
Had gister ook al een grote update van office :) jullie ook? de final als ik de beschrijving moet geloven.
Die heb ik al gehad vanaf het begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
DennisDCT schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:22:
Ik heb het op deze manier gedaan.

Surface besteld bij de duitse microsoft store. en via usa2you shopping service het toetsenbord uit Amerika laten kopen. De kosten voor het toetsenbord waren 171,72 euro. Het is prijzig, maar dan heb ik wel een normale layout..
[...]
Dan had je ook via usa2you het complete bundel kunnen bestellen uit de USA - dan was je goedkoper uit geweest. Heb ik ook gedaan (via fromus2eu.nl). Wel een USA adapter, maar dat is met een verloopje van 1 euro opgelost :) .
MrSleeves schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:19:
[...]
Toch een blauw scherm. Wat heb je daar oor uitgehaald?
Overigens is mijn Windows Phone nog nooit vastgelopen (bijna 10 maanden)
Ik probeerde in IE10 wat in te vullen in een (oud) CMS met een oude ckeditor.
Het onscreen toetsenbord werkte niet; zodra ik de textarea aanklikte kwam het onscreen keyboard tevoorschijn, maar schoof ook direct weer weg.
Dus ik klik de touch-cover erin; op dat moment kreeg ik die bluescreen :o

Heb het probleem overigens niet kunnen reproduceren - na reboot hetzelfde geprobeerd en toen lukte het wel. Met het touchcover kon ik wel in de ckeditor typen, alleen de enter-toets werkte niet :X Dus dat schoot ook niet echt op.
Maar dit zal meer aan ckeditor liggen met hun bergen met vreemde en bloated javascript, dan aan de Surface of IE10. Ckeditor (voorheen fckeditor) heeft een reputatie van dat ze niet werken op nieuwe versies van IE.

Mijn Windows Phone (Lumia 800) is overigens ook al een aantal keer vastgelopen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
Heheh |:( Ach je wilt toch ook kunnen blijven zeggen dat je een blauw scherm kreeg :+ . Ik heb nog geen crashes gezien van de Surface zelf, alleen een of twee apps die het even niet helemaal wisten. Maar ik heb dan ook nog geen cover - of andere randapparatuur - misschien dat dat weer scheelt.
joblamie schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:12:
Surface bij jullie ook een stuk sneller sinds de firmware update?
Bedankt voor het melden, ik ben hem nu aan het installeren, dus ik zal mijn bevindingen doorgeven.

Ik vond wel - voor de update - dat er soms haperingen - vertragingen - optraden van animaties bij het wisselen of snappen van applicaties. Vooral ook het wisselen tussen links of rechts snap naar fullscreen of van gesnapt naar het hoofdvenster (waarbij dan het hoofdvenster ook actief was en gesnapt werd links of rechts).

Maar traag snappen kan ook aan de applicaties liggen. Al is daar dan ook nog werk aan de winkel voor Microsoft om ontwikkelaars bij te staan in het beter implementeren daarvan. Sowieso is het aantal apps nog vrij karig. De voornaamste die ik mis: een RSS reader. Voor Windows Phone zijn er een aantal zeer goede (met Google Reader sync). Ik hoop dat die ook naar Windows 8/RT, en dus ook Windows Phone 8 komen.

Update: Ik had niet mogen klagen over 'het aantal apps', mijn claim blijkt ongegrond, er zijn zat RSS readers.

Edit: Wat overigens echt heeeeel gaaf werkt is Xbox Music met Xbox Smartglass met een Xbox 360 :*). Zeker als ik straks ook Windows 8 op m'n desktop heb en begin volgend jaar een WP8 telefoon, dan kan het sharen - van muziek, webpagina's en zovoorts - helemaal los op al m'n devices en schermen _/-\o_.

[ Voor 13% gewijzigd door TrueChaoZ op 15-11-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vorige Trophy en nu Lumia 800 zijn zo stabiel als een huis. Zijn alleen gereboot vanwege updates.

Met windows systemen zelfs als ITer al jaren geen blue screen/bsod meer gezien. Maar wel weer purple screens/psod's van VMware ;)
.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heeft er iemand een aanrader voor het annoteren van PDF? Of sowieso een goede PDF/EPUB reader? Op iOS gebruik ik goodreader. Die is erg uitgebreid en werkt perfect maar is er nog niet voor Windows. Mag ook betaald zijn, als het maar goed werkt.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

punisher007 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:55:
[...]

Ligt aan het formaat dat je gebruikt voor de films en series. x264 MKV's is volgens mij nu nog geen app voor die het kan afspelen.
Dit is voor mij nog altijd make it or break it. Als ik zelf mijn DVD's voor via het netwerk consumeren zet ik hem altijd om naar MKV (met name ook voor de mogelijkheid om de subs mee te coderen)
Is er nog altijd geen player die MKV's (nog los van de codec, die bij in principe x264+AAC is) kan afspelen? (en evt de losse SRT's mee kan pakken?)

[aanvulling]
Ik denk dat ik moet concluderen dat de SurfaceRT dus inderdaad (voorlopig?) geen optie is.... Kom op Microsoft, zelfs mijn iPad kon MKVs (zij het met een 3th party app) afspelen. Zowel h264 als AAC is supported; MKV is slechts een container 8)7
Dan maar wachten op een SurfacePro ofzo want om nou mijn video's te gaan converten voor Windows RT terwijl alle codecs gewoon aanwezig zijn zie ik echt niet zitten |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Tomba op 15-11-2012 15:37 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 15:04
TrueChaoZ schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:05:
[...]
Sowieso is het aantal apps nog vrij karig. De voornaamste die ik mis: een RSS reader. Voor Windows Phone zijn er een aantal zeer goede (met Google Reader sync). Ik hoop dat die ook naar Windows 8/RT, en dus ook Windows Phone 8 komen.
Modern Reader was niks voor jou ?
http://www.addictivetips....der-client-for-windows-8/

http://blog.bjornhouben.com

• TrueChaoZ
  • Laatst online: 16-08-2023
Bedankt dat je me op het spoor zette van de optie 'Make it easier to find apps in my preferred languages' in Preferences van de Store. Ik vond het aanbod van apps al zo karig, maar blijkbaar vond ik alleen de voor Nederlands geschikte apps, toen ik de optie uitzette kreeg ik ineens een hoop RSS readers. Blijkbaar hebben die allemaal Nederlands nog niet toegevoegd als ondersteund :). Heel erg bedankt _/-\o_.

Aangezien er meervoud staat, kan je ergens naast Nederlands nog Engels toevoegen als preferred language?

Update: Ik snap er niks van, na het Nederlandse taalpakket geinstalleerd te hebben en 'Makkelijker maken om apps te vinden in mijn voorkeurstalen' weer om te zetten naar 'Ja', krijg ik nog steeds alle apps. Ik moest overigens wel me al reeds geinstalleerde apps (o.a. Skype en OneNote) opnieuw installeren (herstellen).

Dus in welke Store ik heb gezeten weet ik niet, maar het lijkt het nu weer te doen, jammer dat NewsSpot van WP7 nog niet beschikbaar is, dus nu maar weer op zoek naar een nieuwe RSS Reader met Google Reader :).

Edit: NewsSpot gaat ook nog komen voor WP8 en daarna W8/RT, ik hoop snel aangezien ik die app op WP7 geweldig vind. Maar voor nu geef ik Nextgen Reader de voorkeur boven Modern Reader, hoewel ze er beide echt heel goed uit zien, en ook ongeveer dezelfde features hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door TrueChaoZ op 15-11-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Tomba schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:17:
[...]

[aanvulling]
Ik denk dat ik moet concluderen dat de SurfaceRT dus inderdaad (voorlopig?) geen optie is.... Kom op Microsoft, zelfs mijn iPad kon MKVs (zij het met een 3th party app) afspelen. Zowel h264 als AAC is supported; MKV is slechts een container 8)7
De iPad kan het dus ook niet, maar daar is wel een app voor, terwijl de WP8 dat nog niet heeft.
Was die app voor de iPad al beschikbaar bij lancering?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

MrSleeves schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:14:
[...]

De iPad kan het dus ook niet, maar daar is wel een app voor, terwijl de WP8 dat nog niet heeft.
Was die app voor de iPad al beschikbaar bij lancering?
Geen flauw idee, maar wel toen ik mijn iPad2 kocht :P Ik kan leven met een app dit het doet hoor (al blijf ik t behoorlijk blöd vinden om a la Apple een van de meest gebruikte containers te negeren...), maar die app is er dus om voor mij onbegrijpelijke reden (nog?) niet. Lijkt me toch dat als je dat nu aanbiedt voor een euro of 2 je daar aardig aan kan verdienen!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:09
Tomba schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:24:
[...]

Geen flauw idee, maar wel toen ik mijn iPad2 kocht :P Ik kan leven met een app dit het doet hoor (al blijf ik t behoorlijk blöd vinden om a la Apple een van de meest gebruikte containers te negeren...), maar die app is er dus om voor mij onbegrijpelijke reden (nog?) niet. Lijkt me toch dat als je dat nu aanbiedt voor een euro of 2 je daar aardig aan kan verdienen!
Ik heb een aantal forum posts gelezen op een avondje ergens en het schijnt dat het porten van bestaande opensource mediaplayers als vlc nogal wat haken en ogen heeft om snel te kunnen doen. Dit omdat het voor veel developers allemaal nog wat nieuw is. API calls die omgezet moet worden enzo. Veel weet ik er zelf ook niet van maar er zijn mensen mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben paar dagen geleden erachter gekomen dat ik onder mijn scherm ook een dode pixel heb. Dit is mij in de twee weken dat ik hem heb nooit opgevallen. Zag hem opeens toen ik in bed beetje aan het browsen was (zat dichter op het scherm dan normaal).

Gelukkig doet microsoft er totaal niet moeilijk over en krijg ik binnen 2 dagen een nieuwe thuis gestuurd en moet ik hierna de oude terug sturen. Moet zeggen dat ze echt super garantie hebben. Waar ik werk krijg je pas een nieuwe na 5 dode pixels (of ze moeten heel dicht op elkaar zitten).
svenk91 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:25:
[...]

Ik heb een aantal forum posts gelezen op een avondje ergens en het schijnt dat het porten van bestaande opensource mediaplayers als vlc nogal wat haken en ogen heeft om snel te kunnen doen. Dit omdat het voor veel developers allemaal nog wat nieuw is. API calls die omgezet moet worden enzo. Veel weet ik er zelf ook niet van maar er zijn mensen mee bezig :)
Zag dit idd ook staan op de forums. Als ze slim zijn maken ze een mooie app en vragen ze er 0,99 cent voor. Zo verdienen ze echt genoeg geld voor andere projecten :)

[ Voor 40% gewijzigd door vali op 16-11-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Dat is wel netjes; normaal gesproken moet je eerst je apparaat opsturen om dan een nieuwe te krijgen (na x weken).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:11
Ik heb vandaag ook mijn Surface thuisgestuurd gekregen, heb best last van backlight bleeding (of hoe heet dat) aan de onderkant... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:29:
Ik heb vandaag ook mijn Surface thuisgestuurd gekregen, heb best last van backlight bleeding (of hoe heet dat) aan de onderkant... :(
Meen je niet??? Daar had ik geen last van :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
vali schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 21:46:
[...]

Meen je niet??? Daar had ik geen last van :|
Jups...vooral als het scherm donker is is het heel irri :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37
Ben erg benieuwd wat hiervan waar is

YouTube: YouTube?v=d1Bg3SMBJ4o&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dd1Bg3SMBJ4o&gl=NL

Jullie mening?

/edit

Geen idee wat tweakers met deze link doet maar het zal wel....

[ Voor 25% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-11-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 09:26
STIMPPYYY schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:09:
Ben erg benieuwd wat hiervan waar is

YouTube: YouTube?v=d1Bg3SMBJ4o&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dd1Bg3SMBJ4o&gl=NL

Jullie mening?

/edit

Geen idee wat tweakers met deze link doet maar het zal wel....
Nou ik ben wel benieuwd naar de juiste link :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
MarkoAlmelo schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:15:
[...]

Ja snap ik. Heb hem 6x opnieuw proberen toe te voegen. Check anders ff bij quote wellicht dat hij daar goed bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkoAlmelo schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:15:
[...]

Oud filmpje. Na de patch is dit compleet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
vali schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:22:
[...]

Oud filmpje. Na de patch is dit compleet weg.
Waar lag dat aan? Zit ouwe koeien te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
STIMPPYYY schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:29:
[...]

Waar lag dat aan? Zit ouwe koeien te kijken
Het is dit filmpje (voor de mensen die de link niet konden openen). Ik had het zelf heeeel af entoe na een zware game. Sinds patch is het weg.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 16-11-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
vali schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:18:
[...]

Het is dit filmpje (voor de mensen die de link niet konden openen). Ik had het zelf heeeel af entoe na een zware game. Sinds patch is het weg.
Eigenlijk is het gewoon diep en diep triest maar toch heb ik een beetje respect voor de hoeveelheid tijd en moeite die lockergnome in zijn anti Windows 8 hobby steekt :P. Het is gewoon erg jammer dat Microsoft de initiële hype bij lange na niet waarmaakt en de gebruikers eerst weer 20 updates moeten installeren voordat het product goed werkt. Dat neemt echter niet weg dat de surface na die updates een prima bruikbaar product is en in mijn ogen is het helemaal geen slechte eerste poging (eerste arm Windows tablet) van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutch_warrior schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:52:
[...]

Eigenlijk is het gewoon diep en diep triest maar toch heb ik een beetje respect voor de hoeveelheid tijd en moeite die lockergnome in zijn anti Windows 8 hobby steekt :P. Het is gewoon erg jammer dat Microsoft de initiële hype bij lange na niet waarmaakt en de gebruikers eerst weer 20 updates moeten installeren voordat het product goed werkt. Dat neemt echter niet weg dat de surface na die updates een prima bruikbaar product is en in mijn ogen is het helemaal geen slechte eerste poging (eerste arm Windows tablet) van Microsoft.
Is dat bij android niet precies hetzelfde gaande? Op mijn werk doen alle android tablets(zelfs laatste 4.x versie) precies hetzelfde bij iets teveel widgets op de home screen... Lijkt wel alsof ze het probleem nog steeds niet hebben opgelost.

Kwam het zelf weinig tegen, maar moet wel zeggen dat de laatste firmware qua snelheid in games flinke verbetering is.

[ Voor 21% gewijzigd door vali op 17-11-2012 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Eigenlijk is het gewoon diep en diep triest maar toch heb ik een
Voor dat filmpje? Ieder kind snapt toch wel door de toon wat de bedoeling van dat filmpje is.
Volgens mij heb je geen Surface anders zou je wel beter weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 13:02
De Surface Pro lijkt echt op de ideale mobiele device! Laptop te zwaar + heb je een adapter nodig
Tablets kan je niet genoeg mee doen

Can't wait! Jammer dat er niet meer details vrij zijn over de Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Voor de mensen die het niet bevalt, zoals mij, kan ik melden dat de retourprocedure goed werkt. Je mag tot 14 dagen na ontvangstdatum de tablet terug sturen. Je moet wel alles aanwezig houden: Originele doos, documentatie etc. en uiteraard mag de tablet niet beschadigd zijn. Je kan helaas alleen bellen naar MS (zal wel zijn om een extra blokkade op te werpen) en vervolgens word je een x aantal keer doorverbonden. Uiteindelijk eindigde ik met een oosters persoon aan de lijn die mij keurig hielp, in het Engels.

Je krijgt later een mail van UPS met daarin een tracking label. Die kun je afdrukken en vervolgens kun je het pakketje afgeven op een UPS center of het pakket thuis laten ophalen. Dat laatste moet ik nog even achteraan want als ik de link gebruik die ze me geven gaan ze uit van een adres in Engeland...

Desondanks dus wel goed geregeld: 14 dagen termijn, gratis terug sturen en geld terug op de methode waarmee je hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:04:
Voor de mensen die het niet bevalt, zoals mij, kan ik melden dat de retourprocedure goed werkt. Je mag tot 14 dagen na ontvangstdatum de tablet terug sturen. Je moet wel alles aanwezig houden: Originele doos, documentatie etc. en uiteraard mag de tablet niet beschadigd zijn. Je kan helaas alleen bellen naar MS (zal wel zijn om een extra blokkade op te werpen) en vervolgens word je een x aantal keer doorverbonden. Uiteindelijk eindigde ik met een oosters persoon aan de lijn die mij keurig hielp, in het Engels.

Je krijgt later een mail van UPS met daarin een tracking label. Die kun je afdrukken en vervolgens kun je het pakketje afgeven op een UPS center of het pakket thuis laten ophalen. Dat laatste moet ik nog even achteraan want als ik de link gebruik die ze me geven gaan ze uit van een adres in Engeland...

Desondanks dus wel goed geregeld: 14 dagen termijn, gratis terug sturen en geld terug op de methode waarmee je hebt betaald.
Zeker goed geregeld, maar als je hem op Marktplaats had gezet had je er nog wat aan verdiend ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joblamie schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:09:
[...]

Zeker goed geregeld, maar als je hem op Marktplaats had gezet had je er nog wat aan verdiend ook ;-)
Leuke gedachte, maar Microsoft is niet helemaal achterlijk. Ik ontvang mijn nieuwe surface hopelijk vandaag (echt snelle zend tijd van 2 dagen) en moet ook net als TEAMIKKE mijn huidige binnen 15 dagen terug sturen. Doe ik dit niet, wordt het bedrag van de nieuwe surface rt die ik kreeg van ze in rekening gebracht op mijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
[...]

Inderdaad zeer triest. Hoe meer spelers op de markt hoe beter voor de consument. Heb een hekel aan personen die 1 kant kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
vali schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 10:41:
[...]

Leuke gedachte, maar Microsoft is niet helemaal achterlijk. Ik ontvang mijn nieuwe surface hopelijk vandaag (echt snelle zend tijd van 2 dagen) en moet ook net als TEAMIKKE mijn huidige binnen 15 dagen terug sturen. Doe ik dit niet, wordt het bedrag van de nieuwe surface rt die ik kreeg van ze in rekening gebracht op mijn creditcard.
Die van mij was niet stuk verder hoor, hij bevalt me gewoon niet. Martkplaats oid. had ook gekund maar dan heb je altijd van die sjonnies die het niet naar waarde schatten of andere capriolen hebben. Zo krijg je gewoon zonder moeite je geld terug. Prima geregeld :) Alhoewel ik natuurlijk liever had gezien dat ie wel beviel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 15:04
Kun je ook aangeven wat precies je niet beviel en of je nu een andere tablet van plan bent te kopen ?

[ Voor 35% gewijzigd door punisher007 op 17-11-2012 13:29 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Sommige dingen ben ik erg enthousiast over.

- Algemene bouwkwaliteit is erg goed
- Ergonomie is erg goed
- Ook de gewichtsverdeling is erg goed. Daardoor ligt hij fijn in je hand.
- Het formaat van het scherm vind ik ook best fijn. In landscape modus heb je een breed toetsenbord waarop je vrijwel net zo snel kan typen als op een normaal toetsenbord. Bij de iPad is die wat smaller en raken je handen elkaar nog wel eens. Ook de aanwezigheid van pijltjes toetsen is echt fantastisch, enorm handig om de cursor op de goede plek te zetten en veel sneller dan met je vinger.
- Kickstand is ook wel handig maar geen killer feature.
- Verder ziet Windows 8 er erg verfrissend uit en werkt het aardig soepel. Dingen als de tablet eenvoudig toevoegen aan het thuisnetwerk en andere computers kunnen benaderen is erg fijn. Ook de USB poort is enorm handig.
- De magnetische aansluitingen vind ik ook degelijk en handig. Kortom is de bouwkwaliteit behoorlijk in orde.
- Accu is ook in orde.
- Prijs vind ik voor de tablet los ook prima. De touchcover vind ik wel erg (te) duur.

Wat bevalt er dan niet?

- Het scherm is voor mij de grootste misser. Ik ben verwend met de iPad zijn retinascherm en alles minder dan dat kan ik echt niet meer aan wennen. Ik gebruik mijn tablet vooral om op te lezen, websites maar ook heel veel artikelen. Dat scheelt honderden pagina's printen. En op mijn iPad kan ik dat uren lang vol houden. Maar bij de Surface heb je net het gevoel alsof je zonder bril leest: Constant focussen en weer inzoomen. Aangezien ik voor school erg veel wetenschappelijke artikelen moet lezen is een goed scherm voor mij echt een pre.
- Gebrek aan goede PDF annotatie software. Gekoppeld aan bovenstaande punt moet ik de artikelen die ik lees altijd samenvatten voor mezelf aangezien dit vaak tentamenstof is. Dat doe ik altijd op de iPad zodat ik ze niet hoef te printen. Gaat perfect met apps als Goodreader. In het windows ecosysteem is dat nog niet te vinden. Ik gebruik het wel dagelijks dus voor mij een dealbreaker.
- Office suite is niet gemaakt voor een tablet. Een van de USP's van de Surface is het gebruik van Office. Ik keek hier erg naar uit maar helaas viel me dit ook tegen. De knopjes zijn gewoon te klein om goed te kunnen gebruiken. Dan moet je alweer een muis en toetsenbord aansluiten, maar dan pak ik liever mijn desktop met een groter scherm.
- Gebrek aan goede mediaspelers. Ik had gehoopt dat je met windows ook eindelijk andere bestanden zoals .mkv, .flv etc. direct kon afspelen. Helaas lukt ook dit niet. Met de iPad heb je ondertussen apps als Goodplayer die dit wel kunnen. Verder mis ik ook een overzichtelijk mediaprogramma, zoals iTunes, die alles voor je bijhoudt.

Ik had dus al een iPad 3 maar ik mis bepaalde kleine dingetjes daarop. Graag wou ik alles van 1 ecosysteem: Desktop, tablet en smartphone. Ik had gehoopt dat Windows dit nu kon vervullen. Windows 8 ben ik vrij positief over en daarom wilde ik de RT wel proberen. Helaas zorgt vooral het scherm en het gebrek aan goede software er dus voor dat ik bij de iPad blijf. Ik durf echter de overstap naar OSX nog niet te maken. Dus ik hoop dat MS in de toekomst snel een versie uitbrengt met een beter scherm (de Pro is al een stap in de goede richting) en zelf ook kwalitatief goede apps in de markt gaat brengen. De standaard 'lezer' of 'reader' (in het Engels) is echt dramatisch in vergelijking met bijvoorbeeld iBooks. Ik verwacht echter wel dat dit snel beter gaat worden zodra appmakers door hebben dat Windows best wel potentie heeft. Wellicht dat ik over een jaar wel weer een Windows tablet probeer, ik hoop dat er dan een product is dat wel aan mijn eisen voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
De problemen met het scherm herken ik niet zo, maar ik ben dan ook geen ipad 3 gewent :p Lange stukken lezen probeer ik op me monitor te doen (27"dell).

Sinds kort probeer ik mijn huiswerk (dat tegenwoordig ook grotendeels uit samenvatten bestaat) in onenote te doen en hier kan je ook pdf's in opnemen (door te printen naar onenote). Het is geen ideale oplossing misschien maar voor mij meer dan goed genoeg, onder andere omdat ik zo de hele pdf binnen onenote heb. Misschien een ideetje om naar te kijken als je weinig ervaring hebt met onenote, ook op de pc is het erg handig.

Het algemene gebrek aan software heb ik ook wel last van maar ik wacht geduldig, ookal heb ik er meer last van dan verwacht dat je die simpele dingen mist (facebook app, steamchat, mediaplayer en een fatsoenlijke pdf reader vooral). De beperking dat je weinig in desktopmode kan draaien valt me dan weer mee, zeker omdat je 1 metro app naast je desktop kan draaien (wat het widescreen recht doet) en je deze makkelijk kan swappen. Op de desktop kende ik deze functie na lange tijd test draaien nooit te vinden maar heb hem nu daar ook ontdekt door me tablet, ideaal voor de music app.

PS. als ik je eisen zo lees gaat de surface pro al voldoen als die niet te duur wordt :p Hogere resolutie en support voor alle "oude" windows mediaplayers en pdf software en een stylus die je probleem met de kleine office knopjes misschien oplost (heb ik trouwens geen problemen mee, maar kostte me meer dan een jaar om aan te wennen om vorige tablet-pc).

Bij deze dus een kort stukje over wat ik enkele negatieve dingen vind, blijf er hartstikke tevreden over echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Je hebt wel Office in touchmode gezet neem ik aan? Zou jammer zijn als het zelfs in touchmode niet te gebruiken is. En heb je ook geprobeert PDFjes in word te annoteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik heb zelf ook een Dell Ultrasharp (3011u), wat een prima scherm is maar toch lees ik liever op de iPad :P Zeker i.c.m. het annoteren. Met een goede stylus (heb zelf de Adonit Jot Pro) werkt dat echt heerlijk.

Office staat standaard in touchmodus maar het verschil is echt miniem. Hier is bijvoorbeeld het verschil te zien. Er zit enkel wat meer ruimte tussen de knoppen maar het is nog steeds lastig om de goede te pakken uit een hele reeks. Daarnaast zijn het vooral de drop-down menu's die problemen geven. De 'uitgebreidere' opties. En Word kan helaas niet omgaan met PDF. Dan schakel je automatisch naar die reader app. Maar dan moet je dus eerst een gedeelte selecteren, vervolgens lang drukken op het geselecteerde en dan krijg je een optie om te annoteren. Dat is gewoon te omslachtig. Bovendien kun je ook geen aantekeningen maken of tekstballonetjes neerzetten. Simpelweg te omslachtig en te weinig opties.

Ik vind het zeker een apparaat met potentie maar er moeten gewoon nog een paar dingetjes verbeterd worden. Dan kan het echt een topper worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
TEAMIKKE schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:14:
Ik heb zelf ook een Dell Ultrasharp (3011u), wat een prima scherm is maar toch lees ik liever op de iPad :P Zeker i.c.m. het annoteren. Met een goede stylus (heb zelf de Adonit Jot Pro) werkt dat echt heerlijk.

Office staat standaard in touchmodus maar het verschil is echt miniem. Hier is bijvoorbeeld het verschil te zien. Er zit enkel wat meer ruimte tussen de knoppen maar het is nog steeds lastig om de goede te pakken uit een hele reeks. Daarnaast zijn het vooral de drop-down menu's die problemen geven. De 'uitgebreidere' opties. En Word kan helaas niet omgaan met PDF. Dan schakel je automatisch naar die reader app. Maar dan moet je dus eerst een gedeelte selecteren, vervolgens lang drukken op het geselecteerde en dan krijg je een optie om te annoteren. Dat is gewoon te omslachtig. Bovendien kun je ook geen aantekeningen maken of tekstballonetjes neerzetten. Simpelweg te omslachtig en te weinig opties.

Ik vind het zeker een apparaat met potentie maar er moeten gewoon nog een paar dingetjes verbeterd worden. Dan kan het echt een topper worden :)
Pdf's openen kan wel degelijk met word, het openen duurt alleen erg lang omdat hij het hele document eerst converteerd geloof ik (en daarna weer terugconverteerd naar pdf als je saved). Je moet bij de pdf specifiek selecteren dat je hem met word opent of hem vanuit word zelf openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:14:
Heb je niet gewoon een bril nodig? Heb zakelijk een iPad 2, 3 en 4 liggen en het verschil tussen het scherm van de 3/4 vergeleken met de Surface is helemaal niet zo groot. IMHO verwaarloosbaar. Waar het verschil tussen een iPad2 en een Surface/iPad3/4 er wel duidelijk is. Heb dan ook geen enkele review gelezen waar commentaar op de scherpte van het scherm van de Surface was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik zou voor geen goud privé een iPad3/4 willen. Dat is gewoon een grote telefoon, waar de Surface verder gaat in functionaliteit. Met als simpele voorbeelden het SD slot en de full USB port. Vooral die laatste blijkt steeds handiger. Zoals afgelopen vrijdag simpelweg als laadpunt voor mijn Lumia.
En synched Microsoft Account. Vrijdag ingelogd met mijn zakelijk Microsoft Account: alles synched gelijk naar de Surface. Exchange mail: alleen het wachtwoord, de rest is reeds ingevuld. WiFi bij de klant: direct aangelogd op het WiFi netwerk. De Surface heeft al het wachtwoord/credentials van de WiFi access point van de klant. Dan denk ik: geniaal en zo ver voor op de concurrentie met die grote-telefoon-tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:35
Maar voor de rest ben je geen fanboy. Ik vind de Surface een mooi apparaat en een SD-slot en full-USB-port zijn zeker toegevoegde waarde, maar wat je nu vertelt klinkt érg biased.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Hahn schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 23:24:
Maar voor de rest ben je geen fanboy. Ik vind de Surface een mooi apparaat en een SD-slot en full-USB-port zijn zeker toegevoegde waarde, maar wat je nu vertelt klinkt érg biased.
Oh god iemand is blij met zijn Surface en hoe het in zijn leven een rol speelt en meteen is hij een fanboy? ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nee, dat 'ie de iPad totaal afkraakt en neerzet als een 'grote-telefoon-tablet', dat is gedrag van een fanboy. Best dat je één product goed vindt en de voordelen ervan opnoemt, maar waar is het voor nodig om ook nog een ander product neer te sabelen terwijl je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Ik ben ook erg blij met m'n Surface. Hiervoor had ik een iPad, waar ik ook erg blij mee was, maar ik miste gewoon een goede manier om bestanden op m'n tablet (en het netwerk) te benaderen en een manier om 100% goed Office documenten te lezen/bewerken/etc.

Wat mij wel opviel is dat ik vandaag na ongeveer 6 uur m'n batterij alweer moest opladen :( Moet wel zeggen dat ik hem pas 1x heb opgeladen.

Overigens ga ik maandag even contact met Microsoft zoeken i.v.m. het backlight-bleeding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 23:59:
Ik ben ook erg blij met m'n Surface. Hiervoor had ik een iPad, waar ik ook erg blij mee was, maar ik miste gewoon een goede manier om bestanden op m'n tablet (en het netwerk) te benaderen en een manier om 100% goed Office documenten te lezen/bewerken/etc.

Wat mij wel opviel is dat ik vandaag na ongeveer 6 uur m'n batterij alweer moest opladen :( Moet wel zeggen dat ik hem pas 1x heb opgeladen.

Overigens ga ik maandag even contact met Microsoft zoeken i.v.m. het backlight-bleeding :(
Ik ben op dit moment bezig met het krijgen van een nieuwe tablet. Zou eigenlijk maandag binnen moeten krijgen, maar werd vandaag gebeld dat er problemen zijn om hem in Nederland te leveren (geen idee waarom..) Wordt telefonisch op de hoogte gehouden door een medewerker en er werd vermeld dat het volgende week hopelijk opgelost is.

Zover ik weet heeft het te maken met RMA naar Nederland toe, blijkbaar kan het op dit moment alleen in Duitsland.
Zoals elk apparaat moet je hem wel wat vaker gebruiken voordat de accu op volle toeren draait :P

[ Voor 18% gewijzigd door vali op 18-11-2012 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
vali schreef op zondag 18 november 2012 @ 01:20:
[...]

Ik ben op dit moment bezig met het krijgen van een nieuwe tablet. Zou eigenlijk maandag binnen moeten krijgen, maar werd vandaag gebeld dat er problemen zijn om hem in Nederland te leveren (geen idee waarom..) Wordt telefonisch op de hoogte gehouden door een medewerker en er werd vermeld dat het volgende week hopelijk opgelost is.

Zover ik weet heeft het te maken met RMA naar Nederland toe, blijkbaar kan het op dit moment alleen in Duitsland.

[...]

Zoals elk apparaat moet je hem wel wat vaker gebruiken voordat de accu op volle toeren draait :P
Hmmm...vage shit. Ze kunnen hem wel leveren, maar RMA is dan weer lastig ineens? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 23:12:
[...]

Heb je niet gewoon een bril nodig? Heb zakelijk een iPad 2, 3 en 4 liggen en het verschil tussen het scherm van de 3/4 vergeleken met de Surface is helemaal niet zo groot. IMHO verwaarloosbaar. Waar het verschil tussen een iPad2 en een Surface/iPad3/4 er wel duidelijk is. Heb dan ook geen enkele review gelezen waar commentaar op de scherpte van het scherm van de Surface was.
Toch meer reviews lezen dan B)

The Verge:
"At the size of the Surface screen, 1366 x 768 resolution leaves much to be desired — and even though things are sharp, text and some of the starker elements of the Microsoft's new UI would clearly benefit from a higher res display."
Engadget:
"All told, the Surface's display stands up well against the competition. We still consider the new iPad panel to be the best on the market, but there is noticeably less glare on Microsoft's latest and, when placed side by side, the Surface also shows slightly deeper blacks. (The color temperature is generally cooler, too -- we're not sure that's good, per se, just different.)

That said, there's no escaping that this is indeed a lower-resolution tablet. In viewing an eye chart on the Surface and the new iPad, the smaller text elements (the ones you may find yourself squinting hopefully at while standing at the DMV) are noticeably cleaner on the iPad's 2,048 x 1,536 display."
Anandtech:
"With the exception of text on web pages, the lower resolution Surface display isn’t overly bothersome. I would like something a bit higher resolution although I don’t know that matching Apple’s pixel density is absolutely necessary if Microsoft can deliver elsewhere.

Apple doesn’t just rely on resolution to sell the iPad’s Retina Display, it also happens to do quite well at accurately representing colors. Grayscale accuracy is slightly better on Surface compared to the iPad, however the rest of the accuracy metrics show Apple’s tablet ahead of Surface.

This isn’t to say that Surface’s display is bad, in fact I think it’s quite good and I’d argue that it was never a problem in my testing, but it’s definitely not the best on the market today."
Dus ja, ik ben niet de enige. Elke review laat echter wel een gebalanceerd beeld zien: Het is geen slecht scherm maar een hogere resolutie zou het een echt goed scherm maken. En aangezien lezen het voornaamste is wat ik doe is voor mij die hogere resolutie wel essentieel. Gelukkig gebruikt iedereen z'n tablet anders en hoeft niemand zich daar voor te verdedigen. Films kijken of zo gaat prima, evenals alles wat niet met veel tekst te maken heeft.

Edit: Aanvulling: Ik ben het helemaal eens met TheVmaster:
TheVMaster schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 23:59:
Dat zijn zaken die de Surface echt goed voor elkaar heeft (afgezien dat je voor Office alsnog een toetsenbord/muis moet hebben imo). Dat waren ook de dingen die mij deed besluiten om een Surface te proberen. Maar het gebrek aan de overige functionaliteit heeft mij doen besluiten om de iPad te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door TEAMIKKE op 18-11-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Is het niet eerder dat de surface goed met office om kan gaan vanwege de enrome dominantie MS heeft gecreerd op gebied van office suites? Elke keer blijkt dat een derde pakket niet juist converteert of iets dergelijks. Office vind ik persoonlijk alleen goed werken op Windows. Zelfs op de mac heb je nog haken en ogen.

[ Voor 18% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-11-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:02:
Is het niet eerder dat de surface goed met office om kan gaan vanwege de enrome dominantie MS heeft gecreerd op gebied van office suites? Elke keer blijkt dat een derde pakket niet juist converteert of iets dergelijks. Office vind ik persoonlijk alleen goed werken op Windows. Zelfs op de mac heb je nog haken en ogen.
Off-topic:begin 2013 komt Microsoft met (nieuwe) Apps voor iOs, Android etc.
Deze zullen gratis zijn voor het "leesgedeelte", documenten bewerken-functionaliteit gaat wel geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 23:33:
Nee, dat 'ie de iPad totaal afkraakt en neerzet als een 'grote-telefoon-tablet', dat is gedrag van een fanboy. Best dat je één product goed vindt en de voordelen ervan opnoemt, maar waar is het voor nodig om ook nog een ander product neer te sabelen terwijl je dat doet?
Zo wilde ik het niet doen overkomen. En zie dat dan ook niet als een negatieve benaming maar als de beste typering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zo ken ik er nog wel een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me vanmorgen nog opviel:
Ik kan mijn Surface ook uit standby halen met de capacitieve Windows toets.

Heel leuk om weer een handigheidje te merken die ik niet kende.
Surface, een tablet die je blijft verbazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Duurt het bij jullie ook zo lang voordat er in TuneIn muziek begint te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:57

danplo

The Force is strong with me

joblamie schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:39:
Duurt het bij jullie ook zo lang voordat er in TuneIn muziek begint te spelen?
Dat is ook in Windows 8 het geval, ligt aan de APP

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een screenprotector ga ik niet op mijn Surface doen. Een touchcover beschermt het scherm goed genoeg. Alleen voor onderweg zoek ik een simpele hoes/tas. Iemand al een goede gevonden voor de Surface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortex1606
Ik heb een cover op ebay gevonden van een Nederlandse verkoper. Ik zit er over te denken deze te bestellen. Het is het enige type dat nu een beetje verkrijgbaar is:
http://www.ebay.nl/itm/Le...23252edb19#ht_4411wt_1397

Een andere, maar van een UK store die ik net vond is deze:
http://www.navi-tech.co.u...k-leather-carry-case.html

[ Voor 23% gewijzigd door vortex1606 op 18-11-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://hal2020.com/2012/1...ent-in-public-perception/
Van de week op de zaak kreeg ik soortgelijke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vortex1606 schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:00:
Ik heb een cover op ebay gevonden van een Nederlandse verkoper.
Leuke cases. Zeker voor de prijs.
Persoonlijk wil ik alleen een hoes. Voor de bescherming van de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortex1606
Met de vorm van de surface met de kickstand zal dat nog wel eens moeilijk kunnen worden om te produceren. Persoonlijk zie ik ook liever iets van MS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik twijfel heel erg tussen de iPad en Microsoft Surface.. heb nog geen tablet en ben een neutraal persoon.. geen fanboy van een merk. iPad heeft alle apps, dat klopt.. maar iets van de Surface trekt mij aan.. wellicht de exclusiviteit.. denk ook uiterlijk :).

Ik kan nergens terugvinden welke apps WIndows 8 RT heeft.. ik zou in de appstore willen browsen, is er wellicht een site oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
kyddil schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:14:
Ik twijfel heel erg tussen de iPad en Microsoft Surface.. heb nog geen tablet en ben een neutraal persoon.. geen fanboy van een merk. iPad heeft alle apps, dat klopt.. maar iets van de Surface trekt mij aan.. wellicht de exclusiviteit.. denk ook uiterlijk :).

Ik kan nergens terugvinden welke apps WIndows 8 RT heeft.. ik zou in de appstore willen browsen, is er wellicht een site oid?
Bijgeleverd op een apparaat met Windows RT (niet Windows 8 RT) zijn de volgende apps: Office Thuisgebruik & Studenten 2013 RT (Word, Powerpoint, Excel & OneNote), Mail, Berichten, SkyDrive, IE10, Bing, Xbox Music, Video en Games.

Echter is het wel zo, dat op Windows RT uitsluitend applicaties uit de Windows Store gedraaid/geïnstalleerd kunnen worden!

Als het lukt, heb ik morgenavond nog de herziene openingspost live met volledige informatie en dergelijke!

[ Voor 7% gewijzigd door ProfoundValue op 18-11-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
ProfoundValue schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:21:
[...]

Bijgeleverd op een apparaat met Windows RT (niet Windows 8 RT) zijn de volgende apps: Office Thuisgebruik & Studenten 2013 RT (Word, Powerpoint, Excel & OneNote), Mail, Berichten, SkyDrive, IE10, Bing, Xbox Music, Video en Games.

Echter is het wel zo, dat op Windows RT uitsluitend applicaties uit de Windows Store gedraaid/geïnstalleerd kunnen worden!

Als het lukt, heb ik morgenavond nog de herziene openingspost live met volledige informatie en dergelijke!
ik bedoelde niet de standaard apps, maar 3rd party apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:52
Dat moet kunnen, ik zou alleen niet weten hoe. :P

Even een andere korte vraag. Hoe kun je snelkoppelingen in het Metro menu qua grootte aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kyddil schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:23:
[...]

ik bedoelde niet de standaard apps, maar 3rd party apps :)
Over de apps hoef je weinig zorgen te maken. Als je ziet hoe snel er nieuwe Windows 8 apps erbij komen, zal mij niks verbazen dat ze in een rap tempo in de buurt komen van android. Sinds developers zeer gemakkelijk op elke platform hun apps kunnen uitbrengen (laptop desktop tablets, wp8 en rt). Kom steeds meer leuke en handige apps tegen en ben er erg blij mee dat er eindelijk PayPal is. Hiermee hoef ik geen prepaid creditcards meer te gebruiken.

Het grootste voordeel vind ik het filesysteem. Hiermee kan ik gemakkelijk mijn office bestanden uit dropbox bestanden offline opslaan en my explorer (file system app ), kan ik gemakkelijk alles terug vinden. Hier komt ook de kracht van de surface naar voren.

Natuurlijk heeft elk platform zo zijn voordelen en nadelen, maar het is aan jou om te kijken wat jij het belangrijkst vindt van een tablet.

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 18-11-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Robkazoe schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:59:
Dat moet kunnen, ik zou alleen niet weten hoe. :P

Even een andere korte vraag. Hoe kun je snelkoppelingen in het Metro menu qua grootte aanpassen?
Heb je het over de Live Tiles of de Tiles met 'ouderwetse' bureaublad apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:52
vali schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:05:
[...]

Over de apps hoef je weinig zorgen te maken. Als je ziet hoe snel er nieuwe Windows 8 apps erbij komen, zal mij niks verbazen dat ze in een rap tempo in de buurt komen van android. Sinds developers zeer gemakkelijk op elke platform hun apps kunnen uitbrengen (laptop desktop tablets, wp8 en rt). Kom steeds meer leuke en handige apps tegen en ben er erg blij mee dat er eindelijk PayPal is. Hiermee hoef ik geen prepaid creditcards meer te gebruiken.

Het grootste voordeel vind ik het filesysteem. Hiermee kan ik gemakkelijk mijn office bestanden uit dropbox bestanden offline opslaan en my explorer (file system app ), kan ik gemakkelijk alles terug vinden. Hier komt ook de kracht van de surface naar voren.

Natuurlijk heeft elk platform zo zijn voordelen en nadelen, maar het is aan jou om te kijken wat jij het belangrijkst vindt van een tablet.
Dat merk ik nu eigenlijk ook wel. Elke app die voor Windows 8 wordt uitgebracht lijkt binnen een paar dagen ook op de Windows RT te verschijnen. Aan het begin was ik behoorlijk sceptisch hierover maar het aantal apps neemt rap toe en dat valt me niet tegen.
ProfoundValue schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:10:
[...]

Heb je het over de Live Tiles of de Tiles met 'ouderwetse' bureaublad apps?
Tiles van mijn apps die ik gedownload heb. Zo heeft Wordement nu een gigantische tile terwijl ik dat niet zinvol vindt. Wil hem kleiner hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Robkazoe schreef op maandag 19 november 2012 @ 00:06:
[...]

Dat merk ik nu eigenlijk ook wel. Elke app die voor Windows 8 wordt uitgebracht lijkt binnen een paar dagen ook op de Windows RT te verschijnen. Aan het begin was ik behoorlijk sceptisch hierover maar het aantal apps neemt rap toe en dat valt me niet tegen.

[...]

Tiles van mijn apps die ik gedownload heb. Zo heeft Wordement nu een gigantische tile terwijl ik dat niet zinvol vindt. Wil hem kleiner hebben.
Swipe naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Aanvulling: Met je vinger op de tile gaan staan, naar beneden 'trekken' of swipen en vervolgens in het menu dat verschijnt op 'Kleiner maken' drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortex1606
kyddil schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:14:

Ik kan nergens terugvinden welke apps Windows 8 RT heeft.. ik zou in de appstore willen browsen, is er wellicht een site oid?
Ik ben zowel eigenaar van de iPad en de Surface. Het ligt er echt aan wat je zoekt. Wil je een professioneel apparaat, waar je goed op kan werken en waar je daarnaast media op kan kijken en wat spelletjes kan doen, dan volstaat de Surface.

Zoek je iets met een hoger speel gehalte, dan is de iPad waarschijnlijk de betere optie.

Hieronder volgen mijn persoonlijke voor en nadelen van de twee tablets:

Voordelen Surface:
- Apps naast elkaar open hebben
- Kickstand
- Office
- Touch cover (optioneel, maar een aanrader!)
- File system en benadering van bestanden
- connectiviteit tussen andere apparaten
- Integratie van facebook, skype, twitter, skydrive etc.
- Desktop
- Kan als alternatief voor een kleine laptop gebruikt worden

Nadelen Surface:
- Nog een kleine appstore
- Bredere scherm maakt het lezen van bv stripboeken in verticale stand wat minder
- in verticale positie is hij mij iets te hoog.
- Zeer weinig accessoires verkrijgbaar

Voordelen ipad:
- Sherm, mooie resolutie
- Leuk intuïtief gedrag dat het een speels karakter geeft
- Goede verhoudingen, ligt lekker in de hand
- responsetijd (bv het draaien) etc is snel
- Grote store
- Veel accessoires verkrijgbaar

Nadelen iPad:
- iTunes!
- Bestandsysteem
- Moeilijker voor het maken van aantekingen
- Iedereen heeft er een ;)

Kortom, wil je ook werken op de tablet dan is de Surface in mijn ogen de beste. Wil je hem thuis op de koffietafel hebben en de kids er mee laten spelen, dan zal de iPad de betere optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:28

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Heb ook maar een Surface besteld via MS Duitsland. Nou kwam ik echter een touch cover tegen in de US en die wil ik naar Nederland laten halen. Iemand weet hoe het zit om dat door de douane te krijgen ? Inclusief shipping kost me dat 150$. Kan hem dan woensdag of donderdag al hier hebben.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortex1606
MRELynx schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:37:
Heb ook maar een Surface besteld via MS Duitsland. Nou kwam ik echter een touch cover tegen in de US en die wil ik naar Nederland laten halen. Iemand weet hoe het zit om dat door de douane te krijgen ? Inclusief shipping kost me dat 150$. Kan hem dan woensdag of donderdag al hier hebben.
Het zal er om hangen, maar ik geloof dat je tot 150 euro geen import heffing hoeft te betalen, maar wel inklaringskosten:
http://www.invoercalculator.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
vortex1606 schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:34:
[...]

Ik ben zowel eigenaar van de iPad en de Surface. Het ligt er echt aan wat je zoekt. Wil je een professioneel apparaat, waar je goed op kan werken en waar je daarnaast media op kan kijken en wat spelletjes kan doen, dan volstaat de Surface.

Zoek je iets met een hoger speel gehalte, dan is de iPad waarschijnlijk de betere optie.

Hieronder volgen mijn persoonlijke voor en nadelen van de twee tablets:

Voordelen Surface:
- Apps naast elkaar open hebben
- Kickstand
- Office
- Touch cover (optioneel, maar een aanrader!)
- File system en benadering van bestanden
- connectiviteit tussen andere apparaten
- Integratie van facebook, skype, twitter, skydrive etc.
- Desktop
- Kan als alternatief voor een kleine laptop gebruikt worden

Nadelen Surface:
- Nog een kleine appstore
- Bredere scherm maakt het lezen van bv stripboeken in verticale stand wat minder
- in verticale positie is hij mij iets te hoog.
- Zeer weinig accessoires verkrijgbaar

Voordelen ipad:
- Sherm, mooie resolutie
- Leuk intuïtief gedrag dat het een speels karakter geeft
- Goede verhoudingen, ligt lekker in de hand
- responsetijd (bv het draaien) etc is snel
- Grote store
- Veel accessoires verkrijgbaar

Nadelen iPad:
- iTunes!
- Bestandsysteem
- Moeilijker voor het maken van aantekingen
- Iedereen heeft er een ;)

Kortom, wil je ook werken op de tablet dan is de Surface in mijn ogen de beste. Wil je hem thuis op de koffietafel hebben en de kids er mee laten spelen, dan zal de iPad de betere optie zijn.
Bedankt voor je input :). Ik wil mijn tablet meer voor "fun" gebruiken (spelletjes, internet, media) dan voor business/office doeleinden. Alleen t laatste dat "iedereen heeft er 1" is echt zo een sterke punt.. Iedereen heeft er letterlijk 1! En een surface is toch exclusief. Vandaar dat ik door de appstore wou gaan doorbrowsen..

Echt jammer dat je hem in Nederland nog nergens kan bewonderen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

vortex1606 schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:43:
[...]

Het zal er om hangen, maar ik geloof dat je tot 150 euro geen import heffing hoeft te betalen, maar wel inklaringskosten:
http://www.invoercalculator.nl/
Jemig hoe makkelijk kan het zijn. Gister gezocht naar een site om dit te berekenen, maar niet gevonden 8)7

Iig bedankt Vortex.

Komt dan op 150 euro uit voor een Touch Cover. In de MS stores liggen ze voor 100 euro (afgerond). Maar goed, ik heb niet het idee dat ze Q1 2013 bij de Media Markt ofzo te verkrijgen zijn. Toch vaag dat MS niet laat weten in welke landen de Surface nog meer te koop zal zijn in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortex1606
kyddil schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:51:
[...]

Bedankt voor je input :). Ik wil mijn tablet meer voor "fun" gebruiken (spelletjes, internet, media) dan voor business/office doeleinden. Alleen t laatste dat "iedereen heeft er 1" is echt zo een sterke punt.. Iedereen heeft er letterlijk 1! En een surface is toch exclusief. Vandaar dat ik door de appstore wou gaan doorbrowsen..

Echt jammer dat je hem in Nederland nog nergens kan bewonderen :/
Wie weet woon je in de buurt van een van de eigenaren.Misschien moet je zoeken op de apps die jij graag wilt hebben.
MRELynx schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:54:
[...]

Jemig hoe makkelijk kan het zijn. Gister gezocht naar een site om dit te berekenen, maar niet gevonden 8)7

Iig bedankt Vortex.

Komt dan op 150 euro uit voor een Touch Cover. In de MS stores liggen ze voor 100 euro (afgerond). Maar goed, ik heb niet het idee dat ze Q1 2013 bij de Media Markt ofzo te verkrijgen zijn. Toch vaag dat MS niet laat weten in welke landen de Surface nog meer te koop zal zijn in de nabije toekomst.
Geen probleem :) Het is wel raar dat ze de verkopen van de Surface vinden tegenvallen bij MS, maar aan de andere kant op veel markten niet leveren. Een EU store had al veel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

vortex1606 schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:03:
[...]

Geen probleem :) Het is wel raar dat ze de verkopen van de Surface vinden tegenvallen bij MS, maar aan de andere kant op veel markten niet leveren. Een EU store had al veel opgelost.
Tja, Microsoft......Ik kom er gewoon voor uit dat ik een MS Fanboy ben, maar in Marketing blinken ze niet echt uit. Vind het idd vreemd dat ze de verkopen tegen vinden vallen. Maar ik zie het zelfde met Windows Phone 8. Leuk dat ze een samenwerking met Nokia hebben, maar begin september een soort van WP8 launch, maar pas 1.5 maand later kunnen leveren. Alleen HTC heeft in NL wat WP8 telefoons. Nokia pas eind van de maand op zn vroegst als het mee zit.

Snap ook niet dat MS maar in een aantal landen de Surface uitbrengt. En EU store zou idd veel handiger zijn, dan heb je 1 centraal verkoop punt en kun je alle landen bedienen. Het lijkt met namelijk niet zo dat het heel erg moeilijk is om een US-Int keyboard van een € teken te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortex1606
MRELynx schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:11:
[...]

Tja, Microsoft......Ik kom er gewoon voor uit dat ik een MS Fanboy ben, maar in Marketing blinken ze niet echt uit. Vind het idd vreemd dat ze de verkopen tegen vinden vallen. Maar ik zie het zelfde met Windows Phone 8. Leuk dat ze een samenwerking met Nokia hebben, maar begin september een soort van WP8 launch, maar pas 1.5 maand later kunnen leveren. Alleen HTC heeft in NL wat WP8 telefoons. Nokia pas eind van de maand op zn vroegst als het mee zit.

Snap ook niet dat MS maar in een aantal landen de Surface uitbrengt. En EU store zou idd veel handiger zijn, dan heb je 1 centraal verkoop punt en kun je alle landen bedienen. Het lijkt met namelijk niet zo dat het heel erg moeilijk is om een US-Int keyboard van een € teken te voorzien.
Ik ben het volledig met je eens. Ook ik heb een voorkeur voor de MS producten. Maar de gap tussen hun aankondiging en de daadwerkelijke levering laat gewoon te wensen over. De surface is echter wel een heel goed product.

Wat telefoon betreft, ik heb nu een S2, welke over een paar maanden vervangen moet worden. Ik kijk uit naar de surface phone, maar voorlopig heeft de HTC 8x mijn voorkeur.

Ondanks dit alles blijft MS goed in halfslachtige oplossingen. Bing is nooit goed van de grond gekomen, hun maps doet onder voor google maps en bijvoorbeeld het favorieten systeem in ie10 laat te wensen over.

Ik hoop dat ze met de Surface gaan doorzetten. Meer accessoires en meer oplossingen. Docking, USB laad connectie zodat ik de vaste lader kan vervangen door een universele en alleen een kabeltje hoef mee te nemen. Een goede beschermhoes wat audiodocks of zo.Toch is het een hele grote stap in de goede richting, nu afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:46
vortex1606 schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:03:
[...]
Denk dat de toch redelijk stevige prijs mensen wat afschrikt.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
vali schreef op zondag 18 november 2012 @ 01:20:
[...]

[...]

Ik heb net contact gehad met Surface Support en het schijnt inderdaad nogal lastig te zijn om via het normale proces een Surface om te ruilen in het geval van een defect (zoals backlight bleeding in mijn geval).

Ik moet hem eerst terug sturen, vervolgens krijg ik m'n geld terug en kan ik dan een nieuwe bestellen. 8)7 Omslachtig, maar een andere manier schijnt er niet te zijn voor een non-supported country.

Update: Het is niet te geloven, maar dit is inderdaad de procedure. Heb net een e-mail ontvangen waarin dus gewoon staat dat ik hem kan terugsturen, vervolgens na 5-7 dagen m'n geld terug heb...en dan kan ik weer een nieuwe bestellen :(

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 19-11-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
//

[ Voor 99% gewijzigd door ProfoundValue op 18-02-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Er staat dat er uitsluitend via de windows store apps geïnstalleerd kunnen worden maar dit is niet helemaal waar ;)

http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh852635.aspx
MSDN: Get a developer license (Windows Store apps) (Windows)
hier staat wat meer info. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd moet ik eerlijk zeggen maar het zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
svenk91 schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:28:
Er staat dat er uitsluitend via de windows store apps geïnstalleerd kunnen worden maar dit is niet helemaal waar ;)

http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh852635.aspx
MSDN: Get a developer license (Windows Store apps) (Windows)
hier staat wat meer info. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd moet ik eerlijk zeggen maar het zou gewoon moeten werken.
Ja, maar hiervoor zou je dus moeten gaan kloten met Dev Licences.. dit is voor normale gebruikers niet de bedoeling dus vandaar dat ik het zo heb neergezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Ik dacht misschien is het een kleine sidenote waard, omdat ook veel tweakers die het wel zouden kunnen het gewoon niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
ProfoundValue schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:31:
Meine damen und herren, ladies & gentlemen, dames en heren, mag ik uw aandacht voor het volgende..

EINDELIJK is de openingspost vernieuwd en aangevuld met heel veel informatie. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn even naar de post te gaan (ProfoundValue in "Microsoft Surface") en te kijken of ik niks ben vergeten? Ik heb alles 8x gecheckt, maar het kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien ;)

- Haakon
Er staat dat de 32 gb en 64 gb met black touch cover in de VS evenveel kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enderbram
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 09:12
MRELynx schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:54:
[...]

Iig bedankt Vortex.

Bestel je 'm dan via een site? Zo ja, mag ik het adres :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ja, ben nog in gesprek met de verkoper hierover, dit ivm het kopersbeschermingsprogramma van de website. Tis overigens gewoon via ebay hoor :). Wat ik uit zijn bericht kan opmaken, is dat hij ze gewoon in de US besteld en door verkoopt naar oa NL. Tis iig goedkoper dan zo'n postbus-in-de-USA-bedrijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
MRELynx schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:10:
Ja, ben nog in gesprek met de verkoper hierover, dit ivm het kopersbeschermingsprogramma van de website. Tis overigens gewoon via ebay hoor :). Wat ik uit zijn bericht kan opmaken, is dat hij ze gewoon in de US besteld en door verkoopt naar oa NL. Tis iig goedkoper dan zo'n postbus-in-de-USA-bedrijfje.
Ik moet zeggen dat ik maar 1 of 2 advertenties zie voor covers, maar dat zijn aleen de zwarte (default) cover volgens mij :) Enneh...de witte en blauwe die ik zie zijn (volgens mij) UK covers en kosten 180 euro, dan kun je hem beter zelf bij Microsoft Duitsland/UK bestellen.

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 19-11-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Zouden jullie het handig vinden als ik in de beginpost zet hoe je de Surface vanuit het buitenland hierheen kan halen of is dit overbodig/tegen de regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

TheVMaster schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:13:
[...]

Ik moet zeggen dat ik maar 1 of 2 advertenties zie voor covers, maar dat zijn aleen de zwarte (default) cover volgens mij :) Enneh...de witte en blauwe die ik zie zijn (volgens mij) UK covers en kosten 180 euro, dan kun je hem beter zelf bij Microsoft Duitsland/UK bestellen.
Hmm, heb er eentje die 160$ voor de Type Cover vraagt. Via de pb functie heb ik gevraagd wat de Touch Cover zou gaan kosten en zijn antwoord was 150$.

Enige waar ik nog op wacht is dat hij een apart item maakt voor de Touch Cover met PayPal link etc etc. zodat ik niet buiten de kopersbeveiliging om iets hoef aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
ProfoundValue schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:21:
Zouden jullie het handig vinden als ik in de beginpost zet hoe je de Surface vanuit het buitenland hierheen kan halen of is dit overbodig/tegen de regels?
Daar is het prijzen en levertijden-topic al voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Valt me net pas op zeg! Goed dat het daar in staat, ik zet een verwijzing in de beginpost naar dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:21

Sebazzz

3dp

Net binnengehad. Updates installeren duurt wel lang.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:19:
[...]

Ik heb net contact gehad met Surface Support en het schijnt inderdaad nogal lastig te zijn om via het normale proces een Surface om te ruilen in het geval van een defect (zoals backlight bleeding in mijn geval).

Ik moet hem eerst terug sturen, vervolgens krijg ik m'n geld terug en kan ik dan een nieuwe bestellen. 8)7 Omslachtig, maar een andere manier schijnt er niet te zijn voor een non-supported country.

Update: Het is niet te geloven, maar dit is inderdaad de procedure. Heb net een e-mail ontvangen waarin dus gewoon staat dat ik hem kan terugsturen, vervolgens na 5-7 dagen m'n geld terug heb...en dan kan ik weer een nieuwe bestellen :(
Net gebeld door een Microsoft medewerker. Hij zegt dat ik uiteindelijk hetzelfde moet doen. Hij heeft geprobeerd om mij eerst een nieuwe op te sturen en dat ik later de oude terug stuur (zoals het gebruikelijk is in de landen waar de surface gereleased is), maar omdat hij niet is uitgekomen in Nederland is dit niet mogelijk.

Mijn tablet wordt nu met ups opgehaald en terug gestuurd, krijg mijn geld terug gestoord en kan ik hiermee een nieuwe surface bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:31
Tsja...dat is dan toch een risico met het bestellen in het buitenland...helaas maar waar. Gelukkig heb ik geen problemen met mijn Surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VFRRijder schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:45:
Tsja...dat is dan toch een risico met het bestellen in het buitenland...helaas maar waar. Gelukkig heb ik geen problemen met mijn Surface.
Het is inderdaad een risico, maar als ik kijk hoe snel ze leveren en hoe makkelijk ze zijn bij het omruilen zal ik zeker in de toekomst weer een product bij Microsoft bestellen. Medewerkers die ik aan de telefoon had waren super vriendelijk en dachten echt met mijn problemen mee (het gaat hier btw om 1 dode pixel).

Ben nu in totaal mijn tablet straks een week kwijt

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 20-11-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik heb er even mee gespeeld. Een aantal constateringen:

• Af en toe wel wat vertragingen
• Het is mij gelukt om twee keer tegelijkertijd muziek te starten, waarbij het stoppen van de muziek maar één keer stopte en de andere doorging. Voor het tweede te stoppen moest ik taakbeheer starten een de music app killen.
• Mijn printer (HP Deskjet 3550) krijg ik niet aan de praat

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

TrueChaoZ schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:35:
[...]

Update: Ik snap er niks van, na het Nederlandse taalpakket geinstalleerd te hebben en 'Makkelijker maken om apps te vinden in mijn voorkeurstalen' weer om te zetten naar 'Ja', krijg ik nog steeds alle apps. Ik moest overigens wel me al reeds geinstalleerde apps (o.a. Skype en OneNote) opnieuw installeren (herstellen).
Hoe heb je dat gedaan? In configuratiescherm neem ik aan? Ik krijg nog steeds de melding dat er geen taalpakketten beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
Als ik de surface bestel word dit dan meteen van mijn creditcard afgeschreven of gaat hier een tijd overheen? Hier bedoel ik mee of dit meteen door microsoft van de creditcard word afgeschreven. Soms wachten winkels namelijk met afschrijven.

[ Voor 37% gewijzigd door bangsat op 20-11-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Sebazzz schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:52:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? In configuratiescherm neem ik aan? Ik krijg nog steeds de melding dat er geen taalpakketten beschikbaar zijn.
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/language-packs
Sebazzz schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:39:
• Mijn printer (HP Deskjet 3550) krijg ik niet aan de praat
Hmm, mijn HP CN245B wel.
Jouw 3550 is dan ook wel bijna 10 jaar oud.. zou mooi zijn als hij wel werkte natuurlijk, maar heel vreemd vind ik het ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Sebazzz schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:08:
Net binnengehad. Updates installeren duurt wel lang.
Huh, ik zie in het Surface levertijden topic dat jij hem ook zondag hebt besteld. En jij hebt hem vandaag al dus binnengekregen ? Dan hoop ik dat er bij mij ook een pakketje is bezorgd.... Voor de duidelijkheid, zondag 18 november 2012 heb jij besteld ? Of een week eerder al ?

Pagina: 1 ... 14 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.