Hoe krijg je de Surface in Nederlandse taal eigenlijk? Heb er 1 uit de VS.
In je controll panel naar language gaan en dan add new language.Hidde schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:38:
Hoe krijg je de Surface in Nederlandse taal eigenlijk? Heb er 1 uit de VS.
Dat valt ook reuze mee. Enige wat paar gebruikers hebben is een dode pixel wat in mijn ogen heel wat anders is dan de problemen die de asus transformer bijvoorbeeld had (slechte bouw en amper wifi ontvangs).FaceDown schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:13:
Best veel defecten als ik dat zo lees van het handjevol gebruikers hier. Ik wacht op de pro, maar als ik dit zo lees denk ik niet dat ik een early adopter ga zijn.
Daarnaast lees ik dat Microsoft helemaal niet moeilijk doet met een dode pixel, iets wat geen enkel ander merk doet. Daar heb je pas een andere tablet bij 5 dode pixels.
[ Voor 15% gewijzigd door vali op 08-11-2012 12:54 ]
Ik krijg hem morgen, kijk er nu best wel naar uit!
Even oud nieuws boven halen, maar ik wil ook de w700 halen bij dixons kost hij 599 en bij mycom 699, ze zijn allebei de EEH.002 versie alleen bij mycom kost hij 100 € meer en heeft hij 11,6 inch scherm volgens de specs. Zelfde product id en barcode. Ik lees nerges op inet nieuws over een 10.1 versie, wat me ook verwonderlijk lijkt als ze een apparte versie maken naast de w700 11.6 en de w510 met 10.1.punisher007 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:00:
[...]
Je moet dus inderdaad even letten op :
NL: NT.L0EEH.002
US: NT.L0EAA.004
Maar de prijzen verschillen natuurlijk ook wel
w700 10.1 betekent of een veel grotere bezel om het scherm (wat me kapot lelijk lijkt) of een nieuw ontwerp maar daar gaat ook een leuke cent in zitten.
Heeft een van deze winkels inmiddels ook units in voorraad?
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
M.b.t. de W700 NT.L0EEH.002. Voor alsnog lijkt het erop dat het gewoon 11,6 inch zal zijn. Maar ik heb nog geen verzendbericht gehad helaas. Ik had gehoopt hem vandaag te ontvangen. Denk ook niet dat er al iets in de winkels ligt.
Ik wacht met kopen tot dat ik weet wat het gaat worden, vind het nogal rommelig aanvoelen (niet het product maar de launch
), geen een winkel heeft hem nog op voorraad aangezien er maar 3 winkels zijn is dat zo gecheckt (online dan). Ik zie ook helemaal nog geen product reviews online uit EU of VS dus ik denk dat ze nog nergens beschikbaar zijn helaas. Zodra je hem hebt geef aub aan wat je nou precies gekregen hebt
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Als de W700 een 11,6" heeft, dan zal het waarschijnlijk wel het i5 model zijn. De 10,1" zal de i3 wel zijn. Ik gok niet dat ze een 10,1" gaan verkopen met i5 en de 11,6" met i3, dat maakt het allemaal niet makkelijker zeg maar
Het zijn eerder de specs waar ik me zorgen om maakt. Apps worden zwaarder en ik twijfel of Tegra 3 het allemaal na een aantal jaar het aankan.Ursamajor schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:19:
Als je het zo stelt, zou je met de rt prima uit de voeten kunnen.
Ik ben eruit, het wordt de Pro.
Naja als je op de duitse en amerikaanse sites kijkt zie je andere modellen oa met i5 en die zijn ook stukje duurder. Dus ik denk dat het toch een i3 zal worden. Maar het is even afwachten.Robkazoe schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:14:
Als de W700 een 11,6" heeft, dan zal het waarschijnlijk wel het i5 model zijn. De 10,1" zal de i3 wel zijn. Ik gok niet dat ze een 10,1" gaan verkopen met i5 en de 11,6" met i3, dat maakt het allemaal niet makkelijker zeg maar
Voor de mensen die graag wat opslag willen uitbreiden, de sdxc kaartjes worden steeds goedkoper. Zelf ga ik van de week deze maar bestellen. 64GB moet er wel een genoeg ruimte zijn om films en muziek erop te parkeren
Mijn eerste testrit bevalt goed, alleen heb ik wel een vraag. Kan het numerieke gedeelte van het toetsenbord andersom? Echt rete irritant dat ie precies andersom zit. Overigens vind ik het wel een dikke plus dat je snel talen kunt wijzigen in de charmsbar.
All,
Ik ben super tevreden over mijn Surface RT, vooral de snelheid waarmee hij switched tussen applicaties etc. Maar, toch heb ik wat problemen met mijn IE 10.0. Bij het laden van bepaalde websites blijft de load balk (stipjes) enige tijd lopen, waarbij ik op dat moment niet de mogelijkheid hebt om de zoekbar + tabs weg te drukken (door op de pagaina zelf te klikken).
Daarnaast vind ik het afsluiten van tabs ook niet al te snel gaan, dit duurt toch al snel 1.5 seconde. Iemand anders die deze ervaring deelt?
Voorbeeld sites:
www.wmpoweruser.com
Ik ben super tevreden over mijn Surface RT, vooral de snelheid waarmee hij switched tussen applicaties etc. Maar, toch heb ik wat problemen met mijn IE 10.0. Bij het laden van bepaalde websites blijft de load balk (stipjes) enige tijd lopen, waarbij ik op dat moment niet de mogelijkheid hebt om de zoekbar + tabs weg te drukken (door op de pagaina zelf te klikken).
Daarnaast vind ik het afsluiten van tabs ook niet al te snel gaan, dit duurt toch al snel 1.5 seconde. Iemand anders die deze ervaring deelt?
Voorbeeld sites:
www.wmpoweruser.com
Komt vooral omdat wmpoweruser de verschrikkelijkste poepsite op het internet is. Op mijn Titan loopt ie ook regelmatig vast en op een fatsoenlijke Windows 7 machine hangt IE9 of Firefox ook een tijdje. Volgens mij komt het door die gigantische hoeveelheid advertenties. Ik kom al niet meer vrijwillig op die site.
Ik had het ook, maar kwam vooral door de vele reclame shit op die sites.Regenbui schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:17:
All,
Voorbeeld sites:
www.wmpoweruser.com
Ik heb mijn browser (desktop versie) ingesteld op het uitzetten van traceerbeveiliging.
Extra -> Invoegtoepassingen beheren -> Traceerbeveiliging downloaden
Ik heb volgens mij alles gedownload en geactiveerd.
Hierna je browser geschiedenis verwijderen en mijn IE10 op de RT is super fast !
Deze instelling werkt ook direct op de IE10 app versie
[ Voor 5% gewijzigd door danplo op 09-11-2012 17:45 ]
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Aaah, very nice. Nog een andere vraag: soms hoor ik een "pling" geluid , soort van notificatie, maar kan werkelijk niet plaatsen voor wat en waarom.danplo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:43:
[...]
Ik had het ook, maar kwam vooral door de vele reclame shit op die sites.
Ik heb mijn browser (desktop versie) ingesteld op het uitzetten van traceerbeveiliging.
Extra -> Invoegtoepassingen beheren -> Traceerbeveiliging downloaden
Ik heb volgens mij alles gedownload en geactiveerd.
Hierna je browser geschiedenis verwijderen en mijn IE10 op de RT is super fast !
Deze instelling werkt ook direct op de IE10 app versie
Heb ik ook als ik bijvoorbeeld tekst delete en alle tekst weg is, je vervolgens nog een backspace drukt, dan hoor je de plingRegenbui schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:54:
[...]
Aaah, very nice. Nog een andere vraag: soms hoor ik een "pling" geluid , soort van notificatie, maar kan werkelijk niet plaatsen voor wat en waarom.
Misschien hele stomme vraag maar kun je met Surface RT op Citrix werken?
Ja zeker er is een receiver voor RT, echter kan je daar alleen gebruik van maken als er een storefront server of AGEE is.william89 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:00:
Misschien hele stomme vraag maar kun je met Surface RT op Citrix werken?
Altijd leuk kom te zien dat de sensatie krant er bovenop zit om een bepaald merk af te kraken. Had eigenlijk verwacht dat nu.nl er eerder mee zou komen. Colin moet de laatste tijd altijd als eerste bij zijn om de mensen van nujij.nl elkaar huid vol te schelden.
Anyway, ik merk geen enkele gebrek aan mijn tablet. Als ik vergelijk hoeveel Asus transformers (elke generatie) ik terug kreeg op mijn werk vind ik dit verhaal ook maar beetje gebakken lucht. Forums stonden vol met klachten, terwijl voor de surface er paar op je hand te tellen zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door vali op 10-11-2012 09:02 ]
Ik wacht rustig tot de surface in Nederland te kopen isvali schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 09:00:
[...]
Altijd leuk kom te zien dat de sensatie krant er bovenop zit om een bepaald merk af te kraken. Had eigenlijk verwacht dat nu.nl er eerder mee zou komen. Colin moet de laatste tijd altijd als eerste bij zijn om de mensen van nujij.nl elkaar huid vol te schelden.
Anyway, ik merk geen enkele gebrek aan mijn tablet. Als ik vergelijk hoeveel Asus transformers (elke generatie) ik terug kreeg op mijn werk vind ik dit verhaal ook maar beetje gebakken lucht. Forums stonden vol met klachten, terwijl voor de surface er paar op je hand te tellen zijn.
Dan kijk ik wel verder hoe het er mee staat
Verwijderd
Het gaat om de TouchCover. Niet om de Surface zelf.MarkoAlmelo schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:14:
[...]Ik wacht rustig tot de surface in Nederland te kopen is
Dan kijk ik wel verder hoe het er mee staat
En lang wachten is eerder
Volgens de servicedesk in Engeland, wordt het aantal landen waar de Surface te koop is, pas uitgebreid eind januari. Dat is dan meer dan 2 maanden wachten.
.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 10:59 ]
Verwijderd
Zijn er trouwens meer mensen hier waarbij het logo op de achterkant aan het vervagen / verdwijnen is? Ik zit te twijfelen of ik hiervoor de klantenservice moet gaan bellen, op zich is het geen groot probleem alleen als je hem nu van achter bekijkt ziet een half 'weggevreten' logo er wel een beetje goedkoop uit, en voor een relatief dure tablet als dit vindt ik dat wel zonde.
Mocht ik contact op willen nemen met de klantenservice, kan ik dat dan gewoon via Nederland doen of moet ik naar Duitsland bellen, weet iemand dat?
Mocht ik contact op willen nemen met de klantenservice, kan ik dat dan gewoon via Nederland doen of moet ik naar Duitsland bellen, weet iemand dat?
Ik heb een vraag voor de wat creatievere mensen hier.
Morgen ga ik een losse surface kopen met creditcard bij de Microsoft Store duisland.
Dit doe ik zonder toetsenbord aangezien ik de verschillen toch te groot vind met het toetsenbord dat wij hier gebruiken (extra toetsen en ander plekken van leesteken, y,z.)
Nou vroeg ik me af, of er een mogelijkheid is om toch aan een cover te komen? bij voorkeur een type cover. In de goede indeling. usa is goed neem ik aan. Kan iemand me daarin adviseren?
Morgen ga ik een losse surface kopen met creditcard bij de Microsoft Store duisland.
Dit doe ik zonder toetsenbord aangezien ik de verschillen toch te groot vind met het toetsenbord dat wij hier gebruiken (extra toetsen en ander plekken van leesteken, y,z.)
Nou vroeg ik me af, of er een mogelijkheid is om toch aan een cover te komen? bij voorkeur een type cover. In de goede indeling. usa is goed neem ik aan. Kan iemand me daarin adviseren?
Howwleee!!! Dat ziet er heel goedkoop en slecht uit
Dat meen je toch niet 

Totaal geen idee wat je hiermee bedoelt?!Epiphany schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:37:
[...]
Ja zeker er is een receiver voor RT, echter kan je daar alleen gebruik van maken als er een storefront server of AGEE is.
Ik moet kunnen inloggen in een Citrix omgeving op mijn Mac hoefde ik daarvoor enkel een Citrix Receiver te installeren.
Ik wil hetzelfde als wat jij wilt, alleen nog geen cover besteld op het moment omdat mijn Surface vanuit Duitsland nog niet binnen is. Je kunt uit de UK (Qwerty-UK) of uit de US (Qwerty-US) een touch of type cover apart halen. Zie voor meer informatie hierover het topic: [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topicDennisDCT schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:02:
Ik heb een vraag voor de wat creatievere mensen hier.
Wow, dat is wel erg kwalijk, ik zou er zeker voor gaan bellen. Ik zou het gewoon eerst in NL proberen.
Storefront is de vervanger van de webinterface agee is access gateway enterprise edition, beide nodig om een relatief veilige verbinding op te zetten, op oudere apparaten kan je geen verbinding krijgen. Onze access gateways doet de receiver het niet.william89 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:35:
[...]
Totaal geen idee wat je hiermee bedoelt?!![]()
Ik moet kunnen inloggen in een Citrix omgeving op mijn Mac hoefde ik daarvoor enkel een Citrix Receiver te installeren.
Uhhhm,
Maar dan zou ik alsnog dat toetsenbord uit Amerika laten komen met een shippings bedrijf.. dan gaat een type cover van 140 dollar me wel zo rond de 170 euro kosten?
Maar dan zou ik alsnog dat toetsenbord uit Amerika laten komen met een shippings bedrijf.. dan gaat een type cover van 140 dollar me wel zo rond de 170 euro kosten?
TrueChaoZ schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:40:
[...]
Ik wil hetzelfde als wat jij wilt, alleen nog geen cover besteld op het moment omdat mijn Surface vanuit Duitsland nog niet binnen is. Je kunt uit de UK (Qwerty-UK) of uit de US (Qwerty-US) een touch of type cover apart halen. Zie voor meer informatie hierover het topic: [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic
[...]
Wow, dat is wel erg kwalijk, ik zou er zeker voor gaan bellen. Ik zou het gewoon eerst in NL proberen.
Wanneer komt Tweakers eigenlijk met een RT app?
Ik overweeg steeds serieuzer om geen type cover te gaan nemen maar een mechanisch toetsenbord erbij, ik heb alwel een leuk gewoon hoesje erbij van me oude laptop die goed past.
Had voor een vergadering een gewoon toetsenbord even meegenomen en dat beviel al zo goed
In mijn tas is de ruimte er toch wel en ik hoef hem alleen maar eruit te halen als ik echt flink ga typen.
Denk dus dat ik mooi een tenkeyless mechanical keyboard erbij ga halen inplaats van de type cover. Dat scheelt toch een aantal duiten en typt 10x beter. Zal wel voor de cherry mx brown switches moeten gaan ivm met geluid
Had voor een vergadering een gewoon toetsenbord even meegenomen en dat beviel al zo goed
Denk dus dat ik mooi een tenkeyless mechanical keyboard erbij ga halen inplaats van de type cover. Dat scheelt toch een aantal duiten en typt 10x beter. Zal wel voor de cherry mx brown switches moeten gaan ivm met geluid
[ Voor 11% gewijzigd door svenk91 op 10-11-2012 17:33 ]
Valt mij nu pas op bij mijn surface. Ik heb het zelf maar heel klein beetje (paar kleine vlekjes dat ik mis in het teken). Ik laat het lekker zo. Zolang de hardware goed blijft functioneren vind ik eigenlijk belangrijker dan een sticker.
Ben wel eigenlijk benieuwd wat Microsoft doet als je hier garantie op gaat claimen
Dit is wel een gaaf keyboard voor tablets. De cover van het keyboard is gelijk een stand. Niet direct nodig voor de surface, maar wel voor andere tablets.
http://www.microsoft.com/...s/p/wedge-mobile-keyboard
Ding is goedkoper dan een touchcover of typecoverbassio schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:02:
Dit is wel een gaaf keyboard voor tablets. De cover van het keyboard is gelijk een stand. Niet direct nodig voor de surface, maar wel voor andere tablets.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Je krijgt er ook geen touchpad bijSebazzz schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:19:
[...]
Ding is goedkoper dan een touchcover of typecover

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik zou dit lekker laten als ik jou was. Zolang je geen structurele gebreken hebt. Want je komt gewoon weer in die hele molen van terugsturen en nieuwe ontvangen waarbij je niet eens de garantie hebt dat de nieuwe het probleem niet heeft.
En gebeurt het niet nu, dan wel over 9 maanden ofzo bij de nieuwe. Dus tja...
=edit=
sorry voor dubbelpost
[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 10-11-2012 20:25 ]
Als mijn logo gaat vervagen dan ga ik em er helemaal afhalen. gelukkig is hij nog goed. Wat poetsen met suikerwater helpt vaak bij zulke logo's heb ik vernomen, nooit zelf geprobeert. Zo halen veel mensen de branding van hun telefoon.
Enig idee of het mogelijk is om op een eduroam netwerk te connecten?
Sinds het niet mogelijk is om securew2 te installeren, misschien dat het sinds windows 8 direct mogelijk is om met een EAP-TTLS netwerk te connecten. Iemand enig idee?
Sinds het niet mogelijk is om securew2 te installeren, misschien dat het sinds windows 8 direct mogelijk is om met een EAP-TTLS netwerk te connecten. Iemand enig idee?
Ik heb persoonlijk geen probleem om op het eduroam netwerk te komen van hogeschool Utrecht.naturalcool schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:39:
thanks voor de snelle reply
Vroeger was het een drama (zelfs voor een tweaker) om op het eduroam netwerk te komen. Zoveel instellingen alleen maar om te verbinden
Hoe heb je dat alleen met de instellingen voor elkaar gekregen dan?
Maar wel chill, icm met remote desktop is dit een ideaal apparaat voor mij.
Vroeger was het een drama (zelfs voor een tweaker) om op het eduroam netwerk te komen. Zoveel instellingen alleen maar om te verbinden
Voordat we langs elkaar heen praten, bedoelde jij connecten op het Wifi eduroam netwerk ? Schijnt ook mogelijk te zijn om remote sessies te maken naar paar vm servers op mijn school. Heb daar weinig ervaring in moet ik eerlijk zijn (voor projecten).naturalcool schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:48:
thanks voor de snelle reply
Vroeger was het een drama (zelfs voor een tweaker) om op het eduroam netwerk te komen. Zoveel instellingen alleen maar om te verbinden![]()
[ Voor 13% gewijzigd door vali op 10-11-2012 21:55 ]
ja klopt, internet, maar ik zit op de UvA of VUvali schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:52:
[...]
Voordat we langs elkaar heen praten, bedoelde jij connecten op het Wifi eduroam netwerk ?
Aah okenaturalcool schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:56:
[...]
ja klopt, internet, maar ik zit op de UvA of VU
Op het eduroam wifi netwerk komen in Twente lukt me niet. Lijkt alsof de surface enkel WEP ondersteunt bij een 802.1x beveiliging en wifi gaat hier geloof ik over wpa. Het kan zijn dat ik een instelling vergeet ergens natuurlijk maar op me laptop en desktops kon ik het altijd handmatig instellen zonder problemen (ook de windows 8 preview).
Op de HU en op mijn werk kan ik op EDUROAM komen zonder problemen (als de AP's werken) dat is gewoon de WPA2/Enterprise variant. Zelfde geld voor het portal netwerk op mijn werk, dat is ook WPA2/enterprisesvenk91 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:58:
Op het eduroam wifi netwerk komen in Twente lukt me niet. Lijkt alsof de surface enkel WEP ondersteunt bij een 802.1x beveiliging en wifi gaat hier geloof ik over wpa. Het kan zijn dat ik een instelling vergeet ergens natuurlijk maar op me laptop en desktops kon ik het altijd handmatig instellen zonder problemen (ook de windows 8 preview).
Ik hoefde helemaal niks in te stellen, eigenlijk geen enkele medestudent op hun windows 7/8 of 2012 server installatie (Linux ook niet zover ik weet.) Is je wachtwoord toevallig niet verlopen of iets dergelijks? Dat was mijn enige keer wanneer ik er niet op kon komen.svenk91 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:58:
O je bedoelt dit idee.... http://www.logitech.com/e...ards/tablet-keyboard-ipadbassio schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:02:
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Verwijderd
Groter en heeft geen Windows 8 (RT) keys.RobbieB schreef op zondag 11 november 2012 @ 00:56:
[...]
O je bedoelt dit idee.... http://www.logitech.com/e...ards/tablet-keyboard-ipad
Groot nadeel van deze keyboard modellen is dat je weer iets extra moet meenemen. Dan zou ik nog eerder een TypeCover nemen. Die heeft net als de TouchCover wel een trackpad.
Edit: En link dan naar die voor Windows RT:
http://www.logitech.com/e...-keyboard-android-win8-rt
.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 12:30 ]
Klopt, tenzij je iemand in de VS kent, je werkgever daar een vestiging heeft, een bekende op reis naar Amerika gaat o.i.d. Of uit de UK halen, dat scheelt echt maar een paar verschillende toetsen. Of wachten totdat hij in Nederland leverbaar is waar de Qwerty-US-EU-intDennisDCT schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:35:
Uhhhm,
[...]
Zie dus: [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic
[ Voor 6% gewijzigd door TrueChaoZ op 11-11-2012 12:43 ]
Ik heb het op deze manier gedaan.
Surface besteld bij de duitse microsoft store. en via usa2you shopping service het toetsenbord uit Amerika laten kopen. De kosten voor het toetsenbord waren 171,72 euro. Het is prijzig, maar dan heb ik wel een normale layout..
Surface besteld bij de duitse microsoft store. en via usa2you shopping service het toetsenbord uit Amerika laten kopen. De kosten voor het toetsenbord waren 171,72 euro. Het is prijzig, maar dan heb ik wel een normale layout..
TrueChaoZ schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:42:
[...]
Klopt, tenzij je iemand in de VS kent, je werkgever daar een vestiging heeft, een bekende op reis naar Amerika gaat o.i.d. Of uit de UK halen, dat scheelt echt maar een paar verschillende toetsen. Of wachten totdat hij in Nederland leverbaar is waar de Qwerty-US-EU-intuitgebracht zal worden, wanneer is alleen de grote vraag.
Zie dus: [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic
Heheh. Dat is inderdaad vrij prijzig. Ik wacht m'n surface wel even af voordat ik een toetsenbord bestel.DennisDCT schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:22:
Ik heb het op deze manier gedaan.
[...]
Wat de mensen die je antwoord gaven dudielijk niet weten is dat eduroam in andere steden geen EAP-TTLS heeft, maar in Amsterdam wel. Iig op de VU, en ik kan heb met mijn WP7 telefoon dan ook geen toegang tot het Wifi-netwerk.naturalcool schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:39:
Ik heb Windows 8 op mijn laptop, en waar bij W7 idd nog securew2 moest worden geïnstalleerd, kon ik bij W8 gewoon mijn VUnetID invullen in Windows en verbinden. Ik merkte wel dat als mijn laptop uit standby hij geen verbinding meer kan maken, maar ik denk dat dit aan mijn Wifi-chipset ligt.
En het lijkt me logisch als Windows 8 EAP-TTLS ondersteund, dat Windows RT dit ook doet.
Ze hebben zelfs die optie toegevoegd juist omdat veel universiteiten het gebruiken.
van http://blogs.msdn.com/b/b...ndows-8-for-mobility.aspx[...]Because many of us use public Wi-Fi, Windows 8 includes support for popular Wi-Fi hotspot authentication types, including WISPr (Wireless Internet Services Provider roaming), EAP-SIM/AKA/AKA Prime (SIM-based authentication), and EAP-TTLS (popular on university campuses).[...]
Ik ga het morgen op de Vu proberen. Lijkt me dat het gewoom kan dus als ik het zo lees. Waar ik wel van baal is dat weblectures via Blackboard (volgens min Silverlight) mite werken. Samen met ondersteuning voor mkv's is dat het enige wat ik mis.Fred-Erik schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:59:
[...]
Wat de mensen die je antwoord gaven dudielijk niet weten is dat eduroam in andere steden geen EAP-TTLS heeft, maar in Amsterdam wel. Iig op de VU, en ik kan heb met mijn WP7 telefoon dan ook geen toegang tot het Wifi-netwerk.
Ik heb Windows 8 op mijn laptop, en waar bij W7 idd nog securew2 moest worden geïnstalleerd, kon ik bij W8 gewoon mijn VUnetID invullen in Windows en verbinden. Ik merkte wel dat als mijn laptop uit standby hij geen verbinding meer kan maken, maar ik denk dat dit aan mijn Wifi-chipset ligt.
En het lijkt me logisch als Windows 8 EAP-TTLS ondersteund, dat Windows RT dit ook doet.
Nu heel weekend in bezit en heb niet meer aan me desktop gezeten, heb net mere aan me desktop gezeten (die is nu vapor het gamen) Wat een geweldig apparaat!
Ik probeer de filmpjes van eredivisielive.nl toegankelijk te maken maar dat lukt niet. Heb hem opgenomen in de list, de optie voor het updaten uitgezet en de browser geleegd maar het werkt niet. Help?vali schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:57:
Voor de mensen die op alle websites de flash filmpjes willen bekijken met de metro ie10 versie is er een hack gekomen die het mogelijk maakt. Normaal kan het alleen als de website op de whitelist van Microsoft staat (dit geldt natuurlijk niet voor de desktop versie)
Snap overigens niet zo goed waarom MS dit heeft gedaan. Flash werkt dus gewoon prima maar MS blokkeert standaard het halve internet. Wat een onzin, het voegt helemaal niets toe behalve DDR praktijken aan de kant van MS. Wie zit hier in hemelsnaam op te wachten???
Iedereen?? De ondergang van Flash kan niet snel genoeg komen.Robkazoe schreef op maandag 12 november 2012 @ 04:03:
Wie zit hier in hemelsnaam op te wachten???
Verwijderd
Nu ik dit topic gelezen ben ik toch weer mega aan het twijfelen geslagen. Zowel m'n timeline 1830t als me eerste gen cube 9gt zijn toch wel zo beetje aan vervanging toe.
Als ik me bedenk wat ik met beiden doe... surfen, mail, documentjes bewerken, wat powershell en dotnet brouwen, filmpje hier en daar zou een Surface met windows RT voor mij toereiken moeten zijn.
Maar als ik verschillende reviews lees, neemt dat niet weg dat ik me afvraag of Windows 8 RT + tegra 3 niet te beperkt is. En ik gewoon voor een Windows 8Pro oplossing moet gaan
Als ik me bedenk wat ik met beiden doe... surfen, mail, documentjes bewerken, wat powershell en dotnet brouwen, filmpje hier en daar zou een Surface met windows RT voor mij toereiken moeten zijn.
Maar als ik verschillende reviews lees, neemt dat niet weg dat ik me afvraag of Windows 8 RT + tegra 3 niet te beperkt is. En ik gewoon voor een Windows 8Pro oplossing moet gaan
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 14:02 ]
Van mij mag Flash snel verdwijnen, maar ik vind het wel uitermate hinderlijk dat ik elke keer terug moet schakelen naar desktopmodus zodat ik iets kan bekijken.. MS maakt naar mijn mening niet de juiste keuze door vrijwel alles te blokkeren. Ja misschien helpt het mee aan een snellere dood van Flash, maar het zorgt ook voor frustratie bij de consument imho.Ramon schreef op maandag 12 november 2012 @ 08:29:
[...]
Iedereen?? De ondergang van Flash kan niet snel genoeg komen.
offtopic:
Oh, dit is het Surface topic.
[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 12-11-2012 12:49 ]
Ik had een poster gemaakt hoe je dit kan oplossenSChief schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:48:
[...]
Van mij mag Flash snel verdwijnen, maar ik vind het wel uitermate hinderlijk dat ik elke keer terug moet schakelen naar desktopmodus zodat ik iets kan bekijken.. MS maakt naar mijn mening niet de juiste keuze door vrijwel alles te blokkeren. Ja misschien helpt het mee aan een snellere dood van Flash, maar het zorgt ook voor frustratie bij de consument imho.
offtopic:
Ik dacht laatst ongeveer hetzelfde maar ik kwam tot de conclusie dat ik liever even afwacht tot het einde van dit jaar. Bij de surface RT ben ik erg afhankelijk de beschikbaarheid van modernui apps, aan het einde van het jaar kan ik mooi even kijken hoe het ervoor staat met de Store en de prijzen van Windows RT vs Win 8 Pro devices. Maar ik neig nu al meer naar Windows 8 Pro want ik heb liever80% van de tijd teveel power dan dat ik er na de aanschaf van een toch al niet goedkope surface RT achter kom dat ik alsnog een nieuwe laptop moet kopen omdat ik bepaalde zaken niet kan uitvoeren op Windows RT.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:02:
Nu ik dit topic gelezen ben ik toch weer mega aan het twijfelen geslagen. Zowel m'n timeline 1830t als me eerste gen cube 9gt zijn toch wel zo beetje aan vervanging toe.
Overnemen van een desktop pc met RDP is natuurlijk een optie voor Windows RT apparaten maar dat gaat niet werken als je op een externe locatie bent en thuis een trage en onbetrouwbare ADSL verbinding hebt.
[ Voor 19% gewijzigd door dutch_warrior op 12-11-2012 15:20 ]
Verwijderd
Heeft iemand al een TypeCover? Of heeft iedereen een TouchCover. Ik zit nog te twijfelen om een Touch of TypeCover te nemen.
.
.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 23:36 ]
Ik denk dat je dat beter kunt afwachten. Het resultaat is nogal wisselend onder de mensen en ik heb zelf het idee dat je dat moet ervaren voor je iets koopt. Zeker voor een item van 110 of 120 euro.
Ik heb zelf de Touch Cover en ik lieg echt niet als ik zeg dat ik het een fantastische "uitvinding" vind.
Ik typ echt met 90% van mijn normale snelheid op de touch cover, en dat is aardig rap kan ik je zeggen.
100% snelheid zou ik ook halen, maar dan maak ik net iets te veel fouten.
Wat wel is, is dat je de touch cover echt op een stabiele vlakke ondergrond moet leggen. Dus op een tafel gaat uitstekend; op schoot dus juist niet. Op een of andere manier werken de druksensoren dan niet goed, waardoor hij ook aanslagen registreert als ik mijn vingers laat rusten, en omgekeerd.
Dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Ik typ echt met 90% van mijn normale snelheid op de touch cover, en dat is aardig rap kan ik je zeggen.
100% snelheid zou ik ook halen, maar dan maak ik net iets te veel fouten.
Wat wel is, is dat je de touch cover echt op een stabiele vlakke ondergrond moet leggen. Dus op een tafel gaat uitstekend; op schoot dus juist niet. Op een of andere manier werken de druksensoren dan niet goed, waardoor hij ook aanslagen registreert als ik mijn vingers laat rusten, en omgekeerd.
Dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Ik heb sinds zaterdag ook een touch cover (meegenomen door iemand uit de VS
) en ik vind het ook echt erg goed werken. In het begin ben je een beetje "voorzichtig", maar als je eenmaal doorhebt dat je eigenlijk gewoon normaal kunt typen werkt het goed. Vorige week gaf ik al aan dat RDP naar een server goed werkt, nu met de touch is het helemaal super....besturing van de muis op de server gaat erg goed via de trackpad. En voordeel is dat de touch cover lekker dun is.
Ook had ik eerder een wifi probleem, maar dat heb ik nu opgelost door m'n wifi niet meer te hiden. Nu is de verbinding er direct en werkt het goed.
Nog even een overzicht van een week de Surface in bezit te hebben:
- Performance erg goed, switchen tussen de verschillende apps gaat er goed en snel;
- Goede kwaliteit van het scherm, ik zou hier echt geen 1080 hoeven;
- Ingebouwde standaard is echt super relaxed (zowel zonder als met touch cover);
- Batterij houdt het goed vol, ik werk er vooral 's avonds mee, maar kan dan makkelijk 3 a 4 dagen;
- Verder nog geen last gehad van crashed oid
Ook had ik eerder een wifi probleem, maar dat heb ik nu opgelost door m'n wifi niet meer te hiden. Nu is de verbinding er direct en werkt het goed.
Nog even een overzicht van een week de Surface in bezit te hebben:
- Performance erg goed, switchen tussen de verschillende apps gaat er goed en snel;
- Goede kwaliteit van het scherm, ik zou hier echt geen 1080 hoeven;
- Ingebouwde standaard is echt super relaxed (zowel zonder als met touch cover);
- Batterij houdt het goed vol, ik werk er vooral 's avonds mee, maar kan dan makkelijk 3 a 4 dagen;
- Verder nog geen last gehad van crashed oid
Ben het eigenlijk helemaal met je eens. Snelheid is super, het scherm is erg scherp (maar kom van een 13" 1378 x 768 laptop af, dus dan is alles veel scherper). Ook de batterij gaat bij mij goed lang mee. Enkel mis ik nog de touch/type cover maar vind die voor 180 euro te duur. Zit er eigenlijk nog verschil tussen de Engelse en Amerikaanse touchcover?
Ja, een enkele toets zit anders op die toetsenborden. Het scheelt echter niet veel. Zie dit artikel voor de verschillen.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Enige wat echt hinderlijk kan zijn is het apenstaatje boven de twee en de entertoets. Aangezien het nog wel even gaat duren voordat het kreng in Nederland te koop is, ga ik hem binnenkort denk ik uit de UK halen. Bedankt voor de link.
En dan gewoon je toetsenbord op VS Internationaal zetten, dan kan je gewoon typen zoals je normaal doet....alleen komt er dan niet altijd het karakter op je scherm wat ook op je toetsenbord staatRobkazoe schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:36:
Enige wat echt hinderlijk kan zijn is het apenstaatje boven de twee en de entertoets. Aangezien het nog wel even gaat duren voordat het kreng in Nederland te koop is, ga ik hem binnenkort denk ik uit de UK halen. Bedankt voor de link.
Ik heb zelf op m'n PC een los toetsenbord uit de UK....maar omdat ik toch blind type maakt het dus helemaal niet uit. Wel leuk als een collega dan opeens iets wil typen en dan het apenstaartje zoekt
Dat is het punt ook niet zozeer. Puur als je tekens moet gaan zoeken die je normaal niet zo heel vaak gebruikt (dakje, hekje), dan is het opeens wel onhandig. Maar dan met uitproberen kom je er vaak wel. Je weet ongeveer waar ze zitten. Das goed genoeg
Zelden zoveel tegenstrijdige informatie gehoord als met de Surface.
Hij is langzaam volgens veel reviewers (office onbruikbaar, Cut the Rope kan hij niet aan...), snel volgens veel gebruikers.
Toetsenbord is waardeloos (sommige reviewers) tot uitstekend (sommige reviewers en gebruikers).
Ik krijg er maar geen vat op
Hij is langzaam volgens veel reviewers (office onbruikbaar, Cut the Rope kan hij niet aan...), snel volgens veel gebruikers.
Toetsenbord is waardeloos (sommige reviewers) tot uitstekend (sommige reviewers en gebruikers).
Verwijderd
Die reviews zijn zowel tegenstrijdig over windows RT als de surface zelf. Dat maakt het niet makkelijker om een keuze te maken.
Vraag me af hoe het nu met de apps is? Leuk al de reviewers die roepen dat er t.o.v. andere os-en weinig apps te verkrijgen zijn, maar 80% van de android apps worden ook weinig of nooit gedownload.
Vraag me af hoe het nu met de apps is? Leuk al de reviewers die roepen dat er t.o.v. andere os-en weinig apps te verkrijgen zijn, maar 80% van de android apps worden ook weinig of nooit gedownload.
De microsoft Surface is een prachtig apparaat, waar je veel plezier aan zult beleven mits je hem als entertainment device gebruikt. Microsoft office, na de update, cut the rope en vele andere spellen lopen soepel en doen niet onders voor een ander systeem.SeamusXanthus schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:49:
Zelden zoveel tegenstrijdige informatie gehoord als met de Surface.
Zo nu en dan is het systeem laggy, waar vertraging in de animaties duidelijk zichtbaar is. Zelf heb ik het idee dat dit kinderziektes zijn die in de komende updates verholpen worden. Mocht je een echte power user zijn, dan is het wellicht verstandig om te wachten op de PRO versie.
Even een vraagje betreffende talenpakketten. Mijn ervaring met Windows 8 en ook met eerdere Windows versies is, dat wanneer je bijvoorbeeld de Engelse installeert, en je gebruikt daarna een Nederlands taalpakket, dan blijft het welkomsscherm in het Engels, inclusief de 'shutdown' knop op dat scherm. Dus er staat nog steeds 'Welcome' ipv 'Welkom'. Mijn vraag is nu, hoe zit het met de Duitse Surface? Blijft daar 'Willkommen' staan? Klinkt misschien onnozel, maar wil het toch even weten. Niet dat er overal nog Duitse teksten opsteken.
https://opensea.io/seaart
Nope, is vanaf windows 8/RT niet meer zo. Language pack past ook het UI aan. Bij de eerste boot, krijg je de vraag welke taal je wilt gebebruiken.enomiss schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:45:
Even een vraagje betreffende talenpakketten. Mijn ervaring met Windows 8 en ook met eerdere Windows versies is, dat wanneer je bijvoorbeeld de Engelse installeert, en je gebruikt daarna een Nederlands taalpakket, dan blijft het welkomsscherm in het Engels, inclusief de 'shutdown' knop op dat scherm. Dus er staat nog steeds 'Welcome' ipv 'Welkom'. Mijn vraag is nu, hoe zit het met de Duitse Surface? Blijft daar 'Willkommen' staan? Klinkt misschien onnozel, maar wil het toch even weten. Niet dat er overal nog Duitse teksten opsteken.
Net nog geprobeerd een touchpad uit de uk te halen maar dat lukt niet. Cc postcode is niet Nederlands. Is dit te omzeilen?
Nvm, heb uiteindelijk maar een Duitse besteld. Daar pakt hij wel gewoon de Nederlandse postcode.
Nvm, heb uiteindelijk maar een Duitse besteld. Daar pakt hij wel gewoon de Nederlandse postcode.
[ Voor 29% gewijzigd door Robkazoe op 13-11-2012 15:29 ]
Je weet dat dit een Qwertz toetsenbord is. Maakt natuurlijk geen zak uit als je blind typt, maar just in case.Robkazoe schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:05:
Net nog geprobeerd een touchpad uit de uk te halen maar dat lukt niet. Cc postcode is niet Nederlands. Is dit te omzeilen?
Ik weet niet wat erger is....zoeken naar de Y of naar de @Regenbui schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:41:
[...]
Je weet dat dit een Qwertz toetsenbord is. Maakt natuurlijk geen zak uit als je blind typt, maar just in case.
Er is wel meer anders hoor.. extra toetsen en kleinere enterknop toets. Leestekens. Ik heb hem in
usa gekocht.
usa gekocht.
In Engeland moet je een Engels CreditCard / billing adres gebruiken, bijvoorbeeld het kantoor van Microsoft in Reading. Qwerty-UK ligt nog redelijk dicht bij Qwerty-US, maar Qwertz vind ik toch weer wat verder weg, ook vanwege dat bijna alle shift-numerieke toetsen anders zijn, en een 5-tal toetsen links naast de Enter knop.Robkazoe schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:05:
PS: prijzen en levertijden (ook bestellingen etc.) moeten eigenlijk in het andere topic besproken worden.
[ Voor 7% gewijzigd door TrueChaoZ op 13-11-2012 16:59 ]
Qua toetsenlayout (dus de indeling van het bord, niet de teksten die erop staan) komt de Duitse eerder in de buurt van de VS, dan de Engelse. De Engelse heeft die rare Entertoets onder andere.
Uhm... volgens mij zijn de enter toetsen van de Duitse en Engelse hetzelfde - twee toetsen boven elkaar op de plaatjes die ik gezien heb, alleen de Amerikaanse heeft een platte - 2 toetsen naast elkaar - vorm.Robkazoe schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:23:
Qua toetsenlayout (dus de indeling van het bord, niet de teksten die erop staan) komt de Duitse eerder in de buurt van de VS, dan de Engelse. De Engelse heeft die rare Entertoets onder andere.

Maar goed, als je er prettig bij voelt dan is het natuurlijk goed
Je hebt gelijk, niet goed gezien. Misschien toch iets te impulsief gekochtTrueChaoZ schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:21:
[...]
Uhm... volgens mij zijn de enter toetsen van de Duitse en Engelse hetzelfde - twee toetsen boven elkaar op de plaatjes die ik gezien heb, alleen de Amerikaanse heeft een platte - 2 toetsen naast elkaar - vorm.
Maar goed, als je er prettig bij voelt dan is het natuurlijk goed. Je weet wat je besteld. Ik ben zelf dan ook al meerdere toetsenborden gewend - zowel bij m'n desktop (US-int) als bij m'n laptop (UK indeling) - met een Enter toets die eerder hoog dan breed is, dus ik raak hem altijd al blind helemaal aan de rechterkant.

Heheh. Je kan hem waarschijnlijk nog wel annuleren als je dat wilt, en anders kan je je Duits oppoetsenRobkazoe schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:31:
[...]
Je hebt gelijk, niet goed gezien. Misschien toch iets te impulsief gekocht
Vandaag de Surface in het echt gezien (iemand van Avenade had 'm bij zich op het AppDevEvent): Surface uit Duitsland en de touchcover uit de US. Ik moet zeggen dat dat nog best aardig werkt. Ik denk dat dat na wat gewenning misschien nog wel beter gaat.
Morgen eens kijken of ik mijn werkgever zo ver krijg dat ik 'm mag testen.
Morgen eens kijken of ik mijn werkgever zo ver krijg dat ik 'm mag testen.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Hoe krijg je dat voor elkaar ?>???
Nice! had die vanmorgen nog niet gezien, ben hem nu aan het downloaden.Surface bij jullie ook een stuk sneller sinds de firmware update?
[ Voor 23% gewijzigd door vali op 13-11-2012 23:24 ]
Toch een blauw scherm. Wat heb je daar oor uitgehaald?
Overigens is mijn Windows Phone nog nooit vastgelopen (bijna 10 maanden)
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Verwijderd
Sinds vandaag mijn eigen Surface. Super tevreden. Super build en perfecte afwerking.
Nog een leuke die ik persoonlijk nog niet wist: een minimaal ledje geeft aan welke camera gebruikt wordt. Handig.
Nog een leuke die ik persoonlijk nog niet wist: een minimaal ledje geeft aan welke camera gebruikt wordt. Handig.
Mooi apparaat heVerwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:31:
Sinds vandaag mijn eigen Surface. Super tevreden. Super build en perfecte afwerking.
Btw net de firmware geïnstalleerd. Merk dat hij iets sneller en stabieler is. Hiermee doel ik vooral op veel apps openen en multitasking tussen de apps.
[ Voor 12% gewijzigd door vali op 13-11-2012 23:39 ]
Dat wist ik al met me eerste "windows is now configuring updates" toen ik net weg moest om de trein te halen
Firmware update ging nog aardig snel eigenlijk. Ik weet niet hoe groot de updates waren (te snel next gedrukt)..svenk91 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:41:
[...]
Dat wist ik al met me eerste "windows is now configuring updates" toen ik net weg moest om de trein te halen
edit:
Lol maar 400kb.
[ Voor 17% gewijzigd door vali op 13-11-2012 23:44 ]
Merk dat xbox icoontje is veranderd. Zie daar namelijk mijn avatar staan.
Had 7 updates tegelijk, weet niet of jij dat ook had
Had 7 updates tegelijk, weet niet of jij dat ook had
[ Voor 35% gewijzigd door vali op 13-11-2012 23:58 ]
Iemand enig idee hoe je een EN_US qwerty toetsenbord hier in NL kan krijgen? E-bay heeft niet zoveel opties.
Wanneer je op de duitse site naar touch cover navigeert en daarna naar de "Technische Daten" staat er dat het een qwerty toetsenbord is, echter zal dat wel blind copy paste werk zijn. Contact met MS in duitsland is erg moeilijk hierover, ze geven in ieder geval aan dat het een qwertz betreft.
Wanneer je op de duitse site naar touch cover navigeert en daarna naar de "Technische Daten" staat er dat het een qwerty toetsenbord is, echter zal dat wel blind copy paste werk zijn. Contact met MS in duitsland is erg moeilijk hierover, ze geven in ieder geval aan dat het een qwertz betreft.
Ik heb gister zelf geprobeerd om een Engelse Touchcover te bestellen. Dat lukt niet omdat je dan een Engelse billing address nodig hebt. Als omzeiling kun je eventueel een Engels adres van een MS vestiging gebruiken en hopen dat dit werkt.vortex1606 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:14:
Iemand enig idee hoe je een EN_US qwerty toetsenbord hier in NL kan krijgen? E-bay heeft niet zoveel opties.
De Duitse site heeft meer vrijheden waaronder het invullen van een Nederlandse postcode bij billing address en shipping address. Maar de Duitsers hebben een QWERTZ toetsenbord. De Amerikaanse is hier in Europa niet te krijgen of te versturen. Je kunt enkel via zo'n Amerikaanse dozenschuiver een Amerikaanse QWERTY op laten sturen. Nadeel is dat zo'n dozenschuiver over het algemeen vrij prijzig is. Ik zag een andere user hier zeggen dat het bijna 190 euro kost. Ik vind 110 euro eigenlijk al aan de prijs, maar 190 euro zou ik er niet voor over hebben in ieder geval.
Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.