Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Tripwire999 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:43:
Voor mensen die de Surface al hebben, hoe is het lezen van boeken op de surface? Ondersteunt de surface ook epub formaat of dat niet?
Nog niet geprobeerd, heb ook niet echt epbu boeken, lezen van een PDF gaat erg goed in portrait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:23
Epiphany schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:01:
[...]

Nog niet geprobeerd, heb ook niet echt epbu boeken, lezen van een PDF gaat erg goed in portrait.
Als je epub boeken wilt moet je even kijken op www.epubbud.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:38
Tripwire999 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:43:
Voor mensen die de Surface al hebben, hoe is het lezen van boeken op de surface? Ondersteunt de surface ook epub formaat of dat niet?
Sowieso zal er wel snel aan app komen daarvoor. Momenteel zijn er ten minste twee goede apps op WP7 die ongetwijfeld worden overgezet: Bookviser en Freda. Zo te zien is Freda er al: http://apps.microsoft.com...9-8726-eec07c5056fb/m/ROW
Wat betreft epubs met DRM zou ik het zo snel niet weten, behalve dan dat er al wel een mooie Kindle app is.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 01-11-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, Freda is er inmiddels en ik heb hem al even uitgeprobeerd.
http://apps.microsoft.com...a7-48e9-8726-eec07c5056fb
.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:13

MASiR

battlefield gameplay montages

Eerste indrukken ...

De afwerking van mijn Surface .. is niet helemaal perfect. Links-onder steekt de plastic tussenrand een beetje omhoog (in kan hem boven het glas uit voelen komen) en het lijkt alsof ze hem in de fabriek er in hebben willen duwen want er zit een kleine oneffenheid in het materiaal. Ook is de hele onder-rand niet 100% vlak, dat kan je zien als je er iets in laat reflecteren; de reflectie vervormt. Aan de rechter kant zit tussen de plastic rand en de VaporMg rand een spleet van een halve mm, ik kan mijn nagel er bijna tussen duwen, daar gaat dus rommel in zitten! De Ipad 1 die hier voor me ligt van mijn werk is wel minder van vormgeving maar wel strakker afgewerkt.

E-mail heb ik ALLEEN gemakkelijk kunnen installeren vanaf m'n (spam achtige) hotmail account :| . De bedrijfs exchange server is me niet gelukt, mijn eigen email domein ook niet. Die laatste zou naast pop ook IMAP aan moeten kunnen, maar het wil maar niet lukken :X .

Mijn Windows 7 phone vind ik qua software veel meer 'af'. Overal netjes animatietjes, helemaal slick. Ik was helemaal enthousiast over de nieuwe weg die Microsoft ermee was ingeslagen maar Windows RT is IMHO nog niet op het niveau van Windows phone 7(.5)

Met MS Word heb ik een Worddoc van 50+ MB (veel afbeeldingen) geprobeerd te laden - werkte niet. De automatische update van Office was blijkbaar niet gelukt omdat ik handmatig nog een installatie kon/moest selecteren. Die is ook niet gelukt, hij leek niet verder te installeren na 99%. Installatie afgebroken en later op nieuw proberen.

---------

Weet iemand wat er gebeurt als je een jongetje-jongetje USB kabel tussen een PC en een Surface doet? Kan dat kwaad? Gaan ze communiceren? Laadt de Surface op?

k0yagaming - battlefield gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
MASiR schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:57:
Weet iemand wat er gebeurt als je een jongetje-jongetje USB kabel tussen een PC en een Surface doet? Kan dat kwaad? Gaan ze communiceren? Laadt de Surface op?
Probeer het eens? Bij mijn weten laadt de surface niet via usb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel al alle updates uit de Store gedaan?
En alle updates via Windows update?
Pas met een update van de mail app wordt pop en imap ondersteund.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou toch met geen enkele computer niet kunnen werken :S

Op mijn werk hebben we wel kabels met een stukje hardware ertussen. Zodoende is het mogelijk om data van de ene computer naar de andere computer kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR

MASiR

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:42:
Heb je wel al alle updates uit de Store gedaan?
En alle updates via Windows update?
Pas met een update van de mail app wordt pop en imap ondersteund.
Ik zie de Mail app niet staan tussen de 'my apps'? Hoe kan ik die in de Store vinden dan?

bij het aanmaken van een Email account kan je kiezen tussen Exchange Activesync, IMAP en POP. Als je vervolgens POP kiest, krijg je een melding "mail doesn't support POP3 email accounts" - waarom geef je dan die optie :-S

[ Voor 24% gewijzigd door MASiR op 01-11-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:09
vali schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:03:
[...]

Dat zou toch met geen enkele computer niet kunnen werken :S

Op mijn werk hebben we wel kabels met een stukje hardware ertussen. Zodoende is het mogelijk om data van de ene computer naar de andere computer kopieren.
Als de surface usb on the go ondersteunt kan die zowel host als cliënt zijn en kan die dus aan een computer gehangen worden. Wikipedia: USB On-The-Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Ik moet het even kwijt, maar het is toch wel heel lekker om in de trein van Bern naar Zürich dit bericht te tikken terwijl ik het 18:00 journaal kijk, beide tegelijk op mijn Surface, tethered via mijn Windows Phone.

Alleen wat gestotter in de tunnels 😉

Toch nog 2 wensen: Een Tweakers app die ook het forum en bookmark ondersteunt, en in de NOS app valt de Surface in slaap tijdens het afspelen van streaming video (de uitzending gemist app heeft dat probleem niet...)

[ Voor 29% gewijzigd door EgMaf op 01-11-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MASiR schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:05:
[...]
Ik zie de Mail app niet staan tussen de 'my apps'? Hoe kan ik die in de Store vinden dan?
Ik snap niet wat je bedoelt of je logica is, maar de email app staat gewoon in de Store.
En krijgt updates via de Store updates.
Zoek maar op mail in de store. Je zal de "E-Mail, Agenda, Personen en Berichten" app vinden.
En desgewenst kan je -naar updates zoeken- forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
@Masir: ik heb jou ervaring met de Surface dus echt niet.
Bedrijfs exchange op mail gewoon netjes kunnen instellen, eigen domain ook (moest nog wel mijn self-signed certificate aan de certificate store toevoegen).

Ook de afwerking van mijn Surface is feilloos, denk dat de jouwe door de kwaliteitscontrole heen geslipt is..

Hoe bedoel je trouwens dat de software nog niet zover is als Windows Phone? Kan ik mij echt niet in vinden, gezien mijn ervaringen met mijn Surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
MASiR schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:05:
[...] bij het aanmaken van een Email account kan je kiezen tussen Exchange Activesync, IMAP en POP. Als je vervolgens POP kiest, krijg je een melding "mail doesn't support POP3 email accounts" - waarom geef je dan die optie :-S
Zoals Sake hierboven dus zegt: Installeer de laatste update van die app, dan heb je die mogelijkheid wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR

MASiR

@Epiphany heb jij ook Windows Phone? Vind je niet dat die in detail verder is uitgewerkt en zo?

Ik heb geen update mogelijkheid voor die app :-S lijkt er op dat ie denkt dat de pop versie wel geïnstalleerd is. Wellicht helemaal de-installeren.

nog een vraag. Ik heb m'n touch cover nog niet. Als ik in een willekeurig tekst veld als een malle op het on screen toetsenbord rammel, zie je wel duidelijk dat duidelijk de tekst ver achter loopt bij je keus. Dus niet alleen in Word, zoals die boze blog post.

Zou ik een prototype model hebben of zo? Ik wil m wel eens naast die van iemand anders houden.

De witte binnen doos zat ook verkeerd om (text /klep a.d. Achterkant) in de zwarte buiten sleeve bij het un boxen. Slordig.

[ Voor 15% gewijzigd door MASiR op 02-11-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MASiR schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:58:
@Epiphany heb jij ook Windows Phone? Vind je niet dat die in detail verder is uitgewerkt en zo?
nog een vraag. Ik heb m'n touch cover nog niet. Als ik in een willekeurig tekst veld als een malle op het on screen toetsenbord rammel, zie je wel duidelijk dat duidelijk de tekst ver achter loopt bij je keus. Dus niet alleen in Word, zoals die boze blog post.
Blijkbaar heb je Office ook nog niet geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de surfpak Rt. tablet en van andere merken zelf proberen in de brandstore in Kalverstraat Amsterdam. Iemand had een paar posts terug gezegd dat ze er niet stonden, maar het eerste paar tablets bij de ingang zijn surface rt tablets. Er staan ook een twee tal pro tabletten van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
MASiR schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:58:

Ik heb geen update mogelijkheid voor die app :-S lijkt er op dat ie denkt dat de pop versie wel geïnstalleerd is. Wellicht helemaal de-installeren.

Zou ik een prototype model hebben of zo? Ik wil m wel eens naast die van iemand anders houden.

De witte binnen doos zat ook verkeerd om (text /klep a.d. Achterkant) in de zwarte buiten sleeve bij het un boxen. Slordig.
Ik heb Windows Phone vanaf het begin en vind dat Windows 8 juist weer een stapje verder is.

Ik heb het vermoeden dat jij niet een echt goed productie model hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:09:
[...]

Hoe update je je office dan? Bijn mijn laatste update run werd deze niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update moet er al zijn eigenlijk, maar zeker ervan ben ik niet. Als mijn surface vandaag is binnen gekomen zal ik er ook ff naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hmm, De SurfaceRT 32GB zonder cover is wereldwijd uitverkocht!
Das zeg maar best wel naadje :) Importeren uit de US is extreem duur door de tolheffing bij de douane en aan een GB,FR of DE toetsenbord heb ik natuurlijk geen r..t.... Heb net mijn iPad2 verkocht om de aankoop van de SurfaceRT te financieren. Dan maar hopen dat ie toch nog 'snel' naar Nederland komt I guess....

Trouwens leuke markups op Marktplaats en ebay zeg...

[ Voor 12% gewijzigd door Tomba op 02-11-2012 11:18 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik hoop dat de bestaande gevallen wel geleverd gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
Iemand al in bezit van een RT en niet tevreden? Ik heb een Asus transformer TF300T met dock (waar ik op zich tevreden over ben) van amper 2 maanden oud. Echter ben ik erg nieuwsgierig naar de Surface tablet. Iemand die van android naar MS is gegaan? Wat zijn je bevindingen tov android? In V&A heb ik iig een oproep gedaan, dus als er iemand interesse heeft ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door renzo4000 op 02-11-2012 12:02 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:12

giMoz

iets met meester...

Ik heb zelf een surface uit UK, en had beter uit US kunnen bestellen.... TouchCover heeft engelse indeling en das toch net iets anders dan de US indeling qua symbolen e.d. de @ zit rechts naast de ;.
Indeling op de surface toch op US gezet, ik typ toch blind... maar vervelend is het wel

(nog een nadeel van bestellen in UK, de stekker....heb wel een standaard UK -NL converter erop geziemand een idee hoe ik die het snelst een lader kan vinden die op NL stekkerdozen past?)

En waarom is er geen manier om via USB op te laden? dan had ik nml laders genoeg gehad...

Verder: heerlijk device...

Of niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandersmander
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:06
Net nog eentje besteld in Duitsland, incl. cover. Zonder cover = uitverkocht. Hopelijk gaat het allemaal door. Ik kan niet wachten, nog een half jaar en dan al mijn devices helemaal win 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

giMoz schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:18:
En waarom is er geen manier om via USB op te laden? dan had ik nml laders genoeg gehad...
Stond dacht ik eerder in het topic, zou te traag zijn met opladen. (waarom ze het dan helemaal eruit halen snap ik weer niet, het had genoeg geweest om via USB gewoon je tablet 'in leven' te houden - of het verbruik is hoger dan USB kan leveren?).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:08:
[...]

Update moet er al zijn eigenlijk, maar zeker ervan ben ik niet. Als mijn surface vandaag is binnen gekomen zal ik er ook ff naar kijken.
Bij mij was de Office update afgelopen weekend al te vinden. Maar ik moest daarvoor wel naar de 'traditionele' Windows Update interface gaan op de desktop, dan kijken bij Optional Updates en vervolgens Office aan vinken. Hij werd in ieder geval nog niet automatisch gepusht naar mijn Surface. Installatie duurt overigens een tijd, maar je ziet er niet zoveel van (geen interface met statusbalkje). Maar in Task Manager kun je zien dat er iets gebeurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:12

giMoz

iets met meester...

SinergyX schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:22:
[...]

Stond dacht ik eerder in het topic, zou te traag zijn met opladen. (waarom ze het dan helemaal eruit halen snap ik weer niet, het had genoeg geweest om via USB gewoon je tablet 'in leven' te houden - of het verbruik is hoger dan USB kan leveren?).
Zou het verbruik zo hoog zijn??

Maar het is ook een eigen aansluiting (tis net apple wat dat betreft :() niet een microsusb aansluiting... helaas...

Of niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Denk dat het verbruik te hoog is, een ipad 3 ontlaad ook als je deze aan de lader hebt en tegelijkertijd gebruikt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giMoz schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:25:
[...]

Maar het is ook een eigen aansluiting (tis net apple wat dat betreft :() niet een microsusb aansluiting... helaas...
Want Apple heeft ook een normale USB aansluiting op zijn iPads? Huilen om een proprietary oplaadstekker, het moet niet erger worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon op 02-11-2012 12:30 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke tablet is binnen en aan het updaten (language pak). Ik zag gelijk dat office er tussen zat. Eerste wat mij opviel is dat hij echt lekker snel is! Damn dit is echt wennen in vergelijking met al die android en ipads die ik op mijn werk verkoop.

Ben er tot nu toe echt zeer tevreden over het product. Touch cover tikt ook lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat wordt zaterdag meenemen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR

MASiR

Epiphany schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:50:

Bedrijfs exchange op mail gewoon netjes kunnen instellen, eigen domain ook (moest nog wel mijn self-signed certificate aan de certificate store toevoegen).
Waar zit die certificate store? Volgens mij is dat het hier op mijn werk! Ik kreeg een certificate melding op mijn telefoon en kan het daardoor op dat ding ook niet ophalen.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:09:
[...]

Bij het schrijven van een mail doet hij hetzelfde. Ik maak een nieuwe mail, rammel randomly op het scherm en de tekst loopt achter mijn gerammel aan ..
giMoz schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:25:
[...]

Een full size USB poort is zo standaard als het maar kan - zo mogelijk nog meer standaard dan Micro USB. Op jouw PC zit toch ook geen micro USB in? of micro uit aan je Printer/Scanner/camera/toetsenbord/muis.

Apparaten zoals je smartphone die je AAN je computer USB (of andere voeding zoals een oplader) hangt hebben typisch Micro USB vanwege de grootte. Aan de andere kant van die telefoon-datakabeltjes zit een .. jawel, U raadt het al - een gewone full size USB - en dat zit ook op de surface.

En dat is geniaal. Ik heb zonder moeite geprint, muizen en een camera er aan gehangen.

Om er wat power IN te stoppen, sja - daar hadden ze misschien Micro USB kunnen gebruiken. Kan me alleen voorstellen dat je daar enorm veel verwarring en misschien wel opgeblazen poorten door kunt krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door MASiR op 02-11-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
giMoz schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:18:
(nog een nadeel van bestellen in UK, de stekker....heb wel een standaard UK -NL converter erop geziemand een idee hoe ik die het snelst een lader kan vinden die op NL stekkerdozen past?)
Gewoon de lader in Duitsland of Frankrijk bestellen :-)
Omdat laden dan veeeeeel te lang zou duren ivm met de 23W van de lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MASiR schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:13:
[...]

Waar zit die certificate store? Volgens mij is dat het hier op mijn werk! Ik kreeg een certificate melding op mijn telefoon en kan het daardoor op dat ding ook niet ophalen.
Ik snap niet waarom het niet gelijk werkt bij jullie en moeten werken met een certifcate store. Ik draai zelf thuis een exchange 2010 server en die kon ik zonder problemen configureren op mijn tablet (net als mijn omnia 7). Webmail van mijn school (exchange 2007) idemdito.

edit:
Kan misschien komen omdat ik geen zelf aangemaakte certificaat gebruik, maar via sslcertificaten.nl heb aangevraagd?

[ Voor 17% gewijzigd door vali op 02-11-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
vali schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:23:
[...]

Ik snap niet waarom het niet gelijk werkt bij jullie en moeten werken met een certifcate store. Ik draai zelf thuis een exchange 2010 server en die kon ik zonder problemen configureren op mijn tablet (net als mijn omnia 7). Webmail van mijn school (exchange 2007) idemdito.

edit:
Kan misschien komen omdat ik geen zelf aangemaakte certificaat gebruik, maar via sslcertificaten.nl heb aangevraagd?
Klopt, mijn certificaat komt uit niet controleerbare Certificate Authority..

@MaSir, als je met je eigen exchange wil syncen en je hebt een self-signed certificate op je Outlook Web App, moet je dat certificaat downloaden en in je desktop omgeving van je Surface het certificaat openen, daar het certificaat toevoegen aan de root certificate authority..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR

MASiR

Omdat ik nog op mijn typecover zit te wachten - en ik denkik toch iets wil om hem in te vervoeren in mijn tas met allemaal andere zooi heb ik gisteren een hoesje gezocht bij de MediaMarkt, en gevonden! Perfecte maat, niet te dik, weinig zinloze ruimte over, ook weer geen oerstevig ding maar gewoon een hoesje waar toch een wat hardere laag binnenin zit. Ik vind het een aanrader, kost nog geen 20 Euro

Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/4/9/0/5/9005000011515094.jpg

http://www.bol.com/nl/p/h...10-inch/9005000011515094/

-----------------------
Epiphany schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:53:
[...]
@MaSir, als je met je eigen exchange wil syncen en je hebt een self-signed certificate op je Outlook Web App, moet je dat certificaat downloaden en in je desktop omgeving van je Surface het certificaat openen, daar het certificaat toevoegen aan de root certificate authority..
Het is niet mijn server. Hmm certificaat kunnen downloadenen op de Surface sucesvol geinstalleerd. En nog kan ik de mail niet instellen. Waarom zegt die app niet WAT er fout gaat in plaats van 'Unable to connect'

Als ik bij de server echt iets fouts invoer, dan zegt hij meteen dat het fout is. Als ik daar de server invoer die ik ook gebruik voor webmail, dan laadt hij heel lang en zegt 'unable to connect'. Paupermailserver.

-------------

Hmmm.. als mijn Surface slaapt en er komt geluid uit (new mail oid), dan is het helemaal vertraagd en distorted .. Hebben meer mensen dat of is het weer omdat ik steeds meer schijnbaar dat ik een preview model heb gekregen ...

[ Voor 56% gewijzigd door MASiR op 02-11-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
Nu ook aan het spelen met de surface.

Eerste indruk is zeer goed. Werkt lekker snel en ziet er ook mooi uit. Ook bij mij meteen alle updates en verder geen slechte fabricage punten oid. Werk nu nog even zonder losse toetsenbord, maar op het scherm typed het ook gewoon erg goed!

Zeker geen spijt van en ik ga nu even snel verder met spelen 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hier hebben we Vraag & Aanbod voor.

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 02-11-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Knip

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 02-11-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:29

danplo

The Force is strong with me

Wat ik me nu afvraag, hoe doe ik eigenlijk een backup maken van bijvoorbeeld de saved games van bepaalde apps ? Als een keer mijn Surface een nieuwe install nodig heeft, dan wil ik misschien voor sommige apps spellen verder gaan waar ik ben gebleven. Bij Adera lees ik dat je spel automatisch word opgeslagen bij Xbox live en je ook verder kan gaan op een ander device, alleen werkt dit niet als ik het op de pc heb gespeeld en daarna verder wil gaan op de surface. Zal wel met ARM te maken hebben ben ik bang.

[ Voor 233% gewijzigd door danplo op 03-11-2012 01:21 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ok, totaal onverwachts lag er een bon van de FedEx in mijn brievenbus. Ze waren vandaag langsgekomen, maar was niet thuis. Had hem op de 24e besteld, en had 1 a 2 weken levertijd dus MS zit daar ruim onder. Nu hopen dat ze morgen weer langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
danplo schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 00:12:
Wat ik me nu afvraag, hoe doe ik eigenlijk een backup maken van bijvoorbeeld de saved games van bepaalde apps ? [...]
Zover ik weet is dat niet standaard bij Metro Windows 8-apps. Tegenwoordig is het wel officieel toegestaan voor app ontwikkelaars om savegames enz. via de Skydrive API op Skydrive te zetten en het daar weer vanaf te lezen. Dus via die weg zouden ze het kunnen syncen.
Xbox live games (wat een keurmerk is) hebben ook nog extra de mogelijkheid om het op xbox live te zetten. Dat syncen tussen systemen via die weg lijkt me wel mogelijk is al ken ik de API van xbox live niet.

Het heeft in ieder geval niets met ARM te maken, dus troost je dat als jij er last van hebt 'iedereen' er waarschijnlijk last van heeft :D

Overigens is een backupmogelijkheid van de local storage, de plek waar apps hun eigen spul kunnen zetten, iets dat we als ontwikkelaars en gebruikers van Windows Phone ook missen. Daar is onlangs een feature request gesloten met de mededeling dat je Skydrive kan gebruiken als ontwikkelaar en dat hoewel de feature nu nog niet in Windows Phone zit deze wel hoog op het lijstje met features staat die ze overwegen voor toekomstige versies.
Vrij vertaald betekend dat dat ze zich niet willen vastleggen, maar dat de feature in de toekomst er wel aan komt.

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 03-11-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danplo schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 00:12:
Als een keer mijn Surface een nieuwe install nodig heeft
Hoe vaak zal dat nou daadwerkelijk voorkomen? Het registry raakt niet vol, virussen hebben geen vat op Windows RT, malware bestaat er niet voor, etc. Don't worry about it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigelijk gemakkelijk om films en series om Surface te bekijken (of windows RT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
MASiR schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:13:
[...]
Om er wat power IN te stoppen, sja - daar hadden ze misschien Micro USB kunnen gebruiken. Kan me alleen voorstellen dat je daar enorm veel verwarring en misschien wel opgeblazen poorten door kunt krijgen.
Ach ze kunnen gewoon 900ma door een USB3 poort heen knallen hoor. De standaard USB3 poorten leveren dan 4.5W wat niet zo super veel is. Een USB3 Powered B poort echter, zoals ik er één in mijn laptop heb zitten, kan tot 100W leveren. Genoeg lijkt mij om een Surface op te laden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:24:
Is het eigelijk gemakkelijk om films en series om Surface te bekijken (of windows RT)
Ligt aan het formaat dat je gebruikt voor de films en series. x264 MKV's is volgens mij nu nog geen app voor die het kan afspelen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/523522_10151212331428965_210168258_n.jpg

mijn opstelling tijdens mijn pauze. Surface rt met muis en de ipad mini als muismat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Weet iemand of je de snelheid van het scrollen (met een swipe) kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regenbui schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:33:
Weet iemand of je de snelheid van het scrollen (met een swipe) kan instellen?
nee dit is zover ik weet niet mogelijk. Wat standaard aanwezig is, is als je een hardere swipe eraan geeft dat hij sneller scrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Misschien een hele onnozele vraag maar wat moet ik met die FedEx bon doen? Komen ze hem vandaag of maandag automatisch opnieuw aanbieden? Of moet ik bellen/mailen/internetten om hem voor de tweede ronde op te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Caelorum schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:05:
[...]

Zover ik weet is dat niet standaard bij Metro Windows 8-apps. Tegenwoordig is het wel officieel toegestaan voor app ontwikkelaars om savegames enz. via de Skydrive API op Skydrive te zetten en het daar weer vanaf te lezen. Dus via die weg zouden ze het kunnen syncen.
Xbox live games (wat een keurmerk is) hebben ook nog extra de mogelijkheid om het op xbox live te zetten. Dat syncen tussen systemen via die weg lijkt me wel mogelijk is al ken ik de API van xbox live niet.

Het heeft in ieder geval niets met ARM te maken, dus troost je dat als jij er last van hebt 'iedereen' er waarschijnlijk last van heeft :D

Overigens is een backupmogelijkheid van de local storage, de plek waar apps hun eigen spul kunnen zetten, iets dat we als ontwikkelaars en gebruikers van Windows Phone ook missen. Daar is onlangs een feature request gesloten met de mededeling dat je Skydrive kan gebruiken als ontwikkelaar en dat hoewel de feature nu nog niet in Windows Phone zit deze wel hoog op het lijstje met features staat die ze overwegen voor toekomstige versies.
Vrij vertaald betekend dat dat ze zich niet willen vastleggen, maar dat de feature in de toekomst er wel aan komt.
Bedankt voor de opheldering ;)

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Ik heb een review geschreven over mijn ervaring met de Surface tot nu toe.
productreview: Microsoft Surface Windows RT 64GB Zwart review door danplo

Het is mijn 1e review dat ik ooit in mijn leven heb geschreven :P , dus neem me niet kwalijk als ik iets ben vergeten of dat ik niet geheel in juist Nederlands heb geschreven, maar als er nog wensen zijn om toe te voegen dan hoor ik het graag, dan zal ik het erbij vermelden en aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Robkazoe schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:04:
Misschien een hele onnozele vraag maar wat moet ik met die FedEx bon doen? Komen ze hem vandaag of maandag automatisch opnieuw aanbieden? Of moet ik bellen/mailen/internetten om hem voor de tweede ronde op te geven?
Wellicht kan je FedEx sowieso even bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Epiphany schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:24:
[...]

Wellicht kan je FedEx sowieso even bellen :)
Die zijn dicht op zaterdag. De bon is zo onduidelijk als wat en de website is niet heel veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Robkazoe schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:35:
[...]

Die zijn dicht op zaterdag. De bon is zo onduidelijk als wat en de website is niet heel veel beter.
Mij is verteld dat je moet bellen voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Zijn er hier mensen die ook Xbox Game APP gebruiken en Xbox live hebben ? Ik probeer namelijk mijn vertraging (hele kleine haperingen) te achter halen die ik af en toe heb, maar het gebeurd bij mij bijvoorbeeld altijd op de plaats waar je online Xbox live vrienden staan. Als in dat stuk heen en weer beweeg is het bij mij niet helemaal vloeiend, dus wil even weten of andere dit ook hebben ? Dit zelfde heb ik ook in de Xbox Music APP als je dan muziek afspeel is het stukje bij "nu afspelen" niet geheel vloeiend, omdat daar bewegend beeld zit, nog mensen die dit hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Deze gevonden, een leuke kijk op de eerdere reviews en verslag van gebruik van de Surface:

Can you really live on the Surface? First impressions from a week leaving the laptop at home
http://www.digitaltrends....aving-the-laptop-at-home/

A friend of mine who took his Surface tablet overseas may have said it best: “I didn’t realize how limited the iPad was, until I started using this Surface tablet.”

After a week, that’s my take as well, except I’d expand from just the iPad to include Android tablets too. This has been one of the best first-generation PCs I’ve ever tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:32
Kan iemand mij misschien helpen. Ik probeer mijn SD-kaart als bibliotheek te configureren maar het lukt mij niet. Ik neem de volgende stappen:

http://www.teamradicus.com/post/Surface-and-SD-Card.aspx

Uiteindelijk kopieert die de bestanden wel automatisch naar mijn SD-kaart maar zie ik ze niet verschijnen in de foto app. Iemand misschien een idee wat ik fout doe?

Edit: Als ik ze los in de map van de bibliotheek zet vindt die ze wel. Maar zodra ik de foto's ga ordenen in mappen binnen afbeeldingen (bibliotheek) herkent hij ze niet meer...

[ Voor 20% gewijzigd door Timx2 op 04-11-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danplo schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:17:
Zijn er hier mensen die ook Xbox Game APP gebruiken en Xbox live hebben ? Ik probeer namelijk mijn vertraging (hele kleine haperingen) te achter halen die ik af en toe heb, maar het gebeurd bij mij bijvoorbeeld altijd op de plaats waar je online Xbox live vrienden staan. Als in dat stuk heen en weer beweeg is het bij mij niet helemaal vloeiend, dus wil even weten of andere dit ook hebben ? Dit zelfde heb ik ook in de Xbox Music APP als je dan muziek afspeel is het stukje bij "nu afspelen" niet geheel vloeiend, omdat daar bewegend beeld zit, nog mensen die dit hebben ?
Sorry ik heb geen xbox live. Merkte wel dat 1 game vast liep op mijn surface (agent p de vogelbekdier). Zag wel bij de opmerkingen dat meer mensen hier last van hadden (x86 machines). Gelukkig niks te maken met mijn tablet. Voor de rest merk ik geen haperingen en werkt hij lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke demo van de power van een Surface
YouTube: Microsoft Surface RT HD video and gaming
.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik vraag me toch echt af waarom je 1080p zou willen afspelen op een 720p scherm...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
c70070540 schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:39:
[...]

Ik vraag me toch echt af waarom je 1080p zou willen afspelen op een 720p scherm...
Omdat het bron materiaal 1080p is. Je hebt liever dat dat gewoon werkt dan dat je nog een andere versie moet zoeken. Zeker als je hem misschien nog via hdmi aan je tv wilt hangen misschien is het handig als je gewoon de 1080p versie kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
svenk91 schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:31:
[...]

Omdat het bron materiaal 1080p is. Je hebt liever dat dat gewoon werkt dan dat je nog een andere versie moet zoeken. Zeker als je hem misschien nog via hdmi aan je tv wilt hangen misschien is het handig als je gewoon de 1080p versie kan downloaden.
Nouja op youtube kan je bij 1080p materiaal ook gewoon kiezen voor 720p materiaal. Dat lijkt me dan beter :) verder heb je wel gelijk natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-03-2022
Timx2 schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:04:
Kan iemand mij misschien helpen. Ik probeer mijn SD-kaart als bibliotheek te configureren maar het lukt mij niet. Ik neem de volgende stappen:

http://www.teamradicus.com/post/Surface-and-SD-Card.aspx

Uiteindelijk kopieert die de bestanden wel automatisch naar mijn SD-kaart maar zie ik ze niet verschijnen in de foto app. Iemand misschien een idee wat ik fout doe?

Edit: Als ik ze los in de map van de bibliotheek zet vindt die ze wel. Maar zodra ik de foto's ga ordenen in mappen binnen afbeeldingen (bibliotheek) herkent hij ze niet meer...
Maak een snelkoppeling van de map op je bureaublad en neem deze op in je desbetreffende bibliotheek. Linken is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Gisteren eindelijk m'n servertje opgezet en even remote desktop aangezet. Ohh....wat werkt dat ook gewoon lekker snel vanaf de surface met de standaard app. Je kan nog steeds erg goed met je touch de muis op de server "spelen". Dus wederom een mooi iets wat gewoon gratis goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Even een updateje over mijn FedEx verhaal. FedEx levert in principe niet aan consumenten en is meer een business-to-business leverancier. Zij leveren enkel van maandag t/m vrijdag tussen 9 en 5 uur 's middags. Bij particulieren wordt er verzorgt om te bellen om aan te geven wanneer het pakketje nogmaals aangeboden kan worden. Het pakketje blijft maximaal een week bij FedEx liggen, dan wordt het teruggestuurd. Heb nu dus een afspraak gemaakt en hoop dus ook snel mijn Surface te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die niet wisten dat je het screen kon locken (mijzelf een uur geleden), het is mogelijk om het te locken. Microsoft heeft dit wel een klein beetje verstopt als je er niet echt naar zoekt.

Als je je naar settings gaat en dan screen, kan je bovenaan de screenlock activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
vali schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:42:
Voor de mensen die niet wisten dat je het screen kon locken (mijzelf een uur geleden), het is mogelijk om het te locken. Microsoft heeft dit wel een klein beetje verstopt als je er niet echt naar zoekt.

Als je je naar settings gaat en dan screen, kan je bovenaan de screenlock activeren.
Cool, wist ik inderdaad ook nog niet en liep er gisteren even tegenaan :). Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VFRRijder schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:15:
[...]

Cool, wist ik inderdaad ook nog niet en liep er gisteren even tegenaan :). Thx.
haha ja ik ben ook blij dat het erin zit. Vaak als ik in bed een boek lees(of game :+ ) vind ik het wel handig dat mijn scherm niet steeds mee roteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Eerste deel van Tom's Hardware review van de Surface staat online:
http://www.tomshardware.c...arks-windows-rt,3335.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Heeft er iemand al wat ervaring met remote desktop? Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in hoe (strategie) games waar een beetje lag geen ramp is zullen spelen. Als je al kan zeggen of het redelijk reactief is en er geen muishandelingen gemist worden ben ik al blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
svenk91 schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:43:
Heeft er iemand al wat ervaring met remote desktop? Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in hoe (strategie) games waar een beetje lag geen ramp is zullen spelen. Als je al kan zeggen of het redelijk reactief is en er geen muishandelingen gemist worden ben ik al blij :)
spellen zoals Armed wat best een grote mmo hit is op wp7, draait zover ik kan zien op youtube best snel en lagloos. Zelf heb ik alleen cut the rob en pinball fx2 gespeeld (speelde best goed). Mede door tentamens heb ik nog geen tijd gehad om volledig te storten op de app market.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 05-11-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
vali schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:53:
[...]

spellen zoals Armed wat best een grote mmo hit is op wp7, draait zover ik kan zien op youtube best snel en lagloos. Zelf heb ik alleen cut the rob en pinball fx2 gespeeld (speelde best goed). Mede door tentamens heb ik nog geen tijd gehad om volledig te storten op de app market.
Ik bedoel niet games uit de market maar door ze te spelen via je gewone pc. Dan draait je pc de games maar word het beeld en geluid naar je tablet gestreamed. Google maar eens naar "VNC".

Ik heb sinds vanmiddag me tablet zelf binnen trouwens! De 29ste bested in Duitsland, maar op de doos stond dat het van Microsoft Ireland Kwam :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
svenk91 schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:02:
[...]

Ik bedoel niet games uit de market maar door ze te spelen via je gewone pc. Dan draait je pc de games maar word het beeld en geluid naar je tablet gestreamed. Google maar eens naar "VNC".

Ik heb sinds vanmiddag me tablet zelf binnen trouwens! De 29ste bested in Duitsland, maar op de doos stond dat het van Microsoft Ireland Kwam :p
Aah dat had ik niet echt eruit kunnen lezen, maar ik heb geen idee eigenlijk. Ik zie mijzelf niet guildwars 2 spelen achter mijn tablet :P, heb ik liever lekker groot scherm.

Veel plezier nog met je surface! Weet zeker dat hij net zo goed gaat bevallen als hij bij mij doet :+

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 05-11-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die op alle websites de flash filmpjes willen bekijken met de metro ie10 versie is er een hack gekomen die het mogelijk maakt. Normaal kan het alleen als de website op de whitelist van Microsoft staat (dit geldt natuurlijk niet voor de desktop versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
Gisteravond gelijk met mijn ontvangen Surface gespeeld. Aangezien ik nog totaal geen ervaring heb met Windows 8 was het wel even wennen om alles in te stellen en vooral om op drie plekken updates te zoeken.

Uiteindelijk is dat wel gelukt, maar zag ik bij het opnieuw opstarten een dode pixel :( . Beetje jammer na <1 dag gebruik. Iemand anders ook zo'n ervaring? En iemand al garantie-ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Nee, geen dode pixel gezien bij mij.

Ik heb wel een probleem met m'n wifi connecties. Ik zag op internet dat er meer mensen zijn met dit probleem. Hij "vergeet" zo nu en dan de verbinding die je de dag ervoor wel had. Enkele geven aan even airplane mode aan en uit, andere zegt dat wifi op G only de oplossing is en een ander zegt dat Qos uitzetten op de router de oplossing is. Allen nog niet geprobeerd....vaak voeg ik 'm nu weer een keer toe, maar dan krijg je wifi namen ala "HenkieWifi 2 3 4" etc. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe500
  • Laatst online: 18-12-2024
AnjavH schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:17:
Gisteravond gelijk met mijn ontvangen Surface gespeeld. Aangezien ik nog totaal geen ervaring heb met Windows 8 was het wel even wennen om alles in te stellen en vooral om op drie plekken updates te zoeken.

Uiteindelijk is dat wel gelukt, maar zag ik bij het opnieuw opstarten een dode pixel :( . Beetje jammer na <1 dag gebruik. Iemand anders ook zo'n ervaring? En iemand al garantie-ervaring?
Ik heb mijn Surface vorige week woensdag ontvangen en ik ontdekte toen twee dode pixels, ongeveer in het midden van het scherm. Erg storend en daarom heb ik de NL Microsoft Store gebeld met de vraag hoe ik de Surface kon terugsturen. Tot nu toe is mijn verzoek nog in behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
Ik heb net met de Microsoft Store in Duitsland gebeld en ze waren heel vriendelijk en behulpzaam. Ze zeiden direct dat ze het apparaat omruilen en er werden geen verdere vragen gesteld. Ze sturen me eerst het nieuwe apparaat toe en dan kan ik het oude meegeven met de UPS-man ( Surface wordt in Duitsland met UPS geleverd). Als ik het niet direct meegeef heb ik 15 dagen de tijd om het terug te sturen, anders brengen ze de 2e in rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
AnjavH schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:45:
Ik heb net met de Microsoft Store in Duitsland gebeld en ze waren heel vriendelijk en behulpzaam. Ze zeiden direct dat ze het apparaat omruilen en er werden geen verdere vragen gesteld. Ze sturen me eerst het nieuwe apparaat toe en dan kan ik het oude meegeven met de UPS-man ( Surface wordt in Duitsland met UPS geleverd). Als ik het niet direct meegeef heb ik 15 dagen de tijd om het terug te sturen, anders brengen ze de 2e in rekening.
Wow zo hoort het. Erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

vali schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:57:
Voor de mensen die op alle websites de flash filmpjes willen bekijken met de metro ie10 versie is er een hack gekomen die het mogelijk maakt. Normaal kan het alleen als de website op de whitelist van Microsoft staat (dit geldt natuurlijk niet voor de desktop versie)
Bedankt voor de tip, werkt goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandersmander
  • Laatst online: 16-09 12:06
Dit apparaat is echt fantastisch. Duitse versie met touchcover. typt fantastisch, moet alleen erg wennen aan anders geplaatste leestekens en een omgekeerde y en z.
Enorme aanrader voor iedereen. Alleen de levering was wel een verassing, buurman stond plots op de stoep met een pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Prijzen van de Pro variant:
http://www.ghacks.net/201...-pro-pricing-information/

Dus 809 voor de 64GB Pro en 909 voor de 128GB variant. Het is inclusief stylus, maar ik ga ervanuit dat het zonder touchcover is, anders zou die wel heel erg scherp geprijst zijn. (even de aantekening dat het een shop is die de prijs geplaatst heeft dus geen officiele prijs).

Ik zou graag de stylus erbij hebben (en het mooie scherm), maar ik ga toch voor de rt variant wanneer de uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ok, een beetje off-topic, maar deze is wel heel grappig:
http://www.cultofmac.com/...it&utm_campaign=spread-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
LeVortex schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:48:
Prijzen van de Pro variant:
http://www.ghacks.net/201...-pro-pricing-information/

Dus 809 voor de 64GB Pro en 909 voor de 128GB variant. Het is inclusief stylus, maar ik ga ervanuit dat het zonder touchcover is, anders zou die wel heel erg scherp geprijst zijn. (even de aantekening dat het een shop is die de prijs geplaatst heeft dus geen officiele prijs).

Ik zou graag de stylus erbij hebben (en het mooie scherm), maar ik ga toch voor de rt variant wanneer de uit komt.
Als dat waar zou zijn (met TypeCover) dan zou dat best wel netjes zijn! Ik zit sowieso te wachten op de Surface Pro want dat ding is precies wat ik wil. Uiteraard moet het eerst uitkomen en ik moet ermee kunnen spelen of positieve reviews lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds deze week heb ik ook een Surface (uit Duitsland). Heb zowel de touch als de type keyboard. Het probleem is alleen dat deze zelden werkt. Soms na een reboot. Omdat het probleem bij beiden speelt denk ik niet dat het een hardwareprobleem is.

Iemand dit ook al gehad? Ik kan er niet echt wat over op google vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:40:
Sinds deze week heb ik ook een Surface (uit Duitsland). Heb zowel de touch als de type keyboard. Het probleem is alleen dat deze zelden werkt. Soms na een reboot. Omdat het probleem bij beiden speelt denk ik niet dat het een hardwareprobleem is.

Nee helemaal geen last van. Heb heel afentoe dat het touchcover het niet doet, dan koppel ik hem los en weer vast, doet ie het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 22:11

Ursamajor

Astrofotograaf

Vandaag met de surface van een collega kunnen spelen! Had er natuurlijk na het lezen van onder andere dit topic al een verwachting van, maar wat draait ie soepel zeg!
De kijkhoek is super en de touchcover went snel. Ook vind ik de kickstand stevig en skypen met de frontcamera ging prima. Had ergens gelezen dat het voor lange mensen aat lastig zou zijn om in beeld te komen maar dat viel reuze mee, vind ik met mijn 2 meter 4.
De camera's gev een mooi scherp beeld en hebben een goede tegenlichtcompensatie.
Als ik dan een puntje moet noemen dan is dat het gewicht. Had m lichter verwacht maarja. Of ie bij lang gebruik ook gaat wegen, weet ik nog niet.
-edit- Ik zie dat de ipad 3 ongeveer hetzelfde weegt, dus zal het wel aan mijn perceptie liggen :o

[ Voor 7% gewijzigd door Ursamajor op 08-11-2012 08:50 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 22:15
Ben toch aan het dubben over een RT of Pro versie. Decisions, decisions :/

Ik wil hem gebruiken als notebook replacement. Mijn computer thuis is mijn main pc, laptop gebruikte ik om te surfen, documenten tikken etc. In hoeverre vinden jullie het ontbreken van legacy apps een gemis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 22:11

Ursamajor

Astrofotograaf

Als je het zo stelt, zou je met de rt prima uit de voeten kunnen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:40:

Ik heb de touch keyboard, maar heb er echt nog geen problemen mee gehad.
Werkt bij mij altijd, alleen heb ik 1 keer gehad dat hij niet goed vast klikte, dus kijk even of die echt goed vast geklikt zit en anders eens loshalen en weer eraan klikken. En als het niet werkt dan is het volgens mij juist wel een hardware probleem, want allebei je covers doen het niet, dan ligt het misschien aan de aansluiting van je Surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Best veel defecten als ik dat zo lees van het handjevol gebruikers hier. Ik wacht op de pro, maar als ik dit zo lees denk ik niet dat ik een early adopter ga zijn.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:13:
Best veel defecten als ik dat zo lees
:?
Als ik het zo hier lees, zijn er juist heel weinig defecten. Buiten tweakers.net om, lees ik helemaal geen defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:21

Sebazzz

3dp

Silversin schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:09:
Ben toch aan het dubben over een RT of Pro versie. Decisions, decisions :/

Ik wil hem gebruiken als notebook replacement. Mijn computer thuis is mijn main pc, laptop gebruikte ik om te surfen, documenten tikken etc. In hoeverre vinden jullie het ontbreken van legacy apps een gemis?
Persoonlijk vind ik dat een tablet geen concurrent van mijn laptop of andere computers moet worden. Een tablet is een tablet, en niets meer. Maar misschien is dat ietswat conservatief :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Heeft er iemand meer ervaring met het gebruik van dual screen met de surface? Het enige filmpje dat ik er over kon vinden is: YouTube: Microsoft Surface dual monitor setup with standard Micro-HDMI cable en dat laat net op het einde pas de mode zien waar ik geïnteresseerd in was.
Is het dus mogelijk (zoals daar getoond) om op je surface de tiles te hebben, op je extern scherm een browser/office/... en hoe kies je dan waar een nieuwe app/word/... wordt geopend? Het lijkt me extreem handig, als het ook een beetje goed is ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yohsoog schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:59:
Heeft er iemand meer ervaring met het gebruik van dual screen met de surface? Het enige filmpje dat ik er over kon vinden is: YouTube: Microsoft Surface dual monitor setup with standard Micro-HDMI cable en dat laat net op het einde pas de mode zien waar ik geïnteresseerd in was.
Is het dus mogelijk (zoals daar getoond) om op je surface de tiles te hebben, op je extern scherm een browser/office/... en hoe kies je dan waar een nieuwe app/word/... wordt geopend? Het lijkt me extreem handig, als het ook een beetje goed is ingebouwd.
Is er een reden waarom het anders zou werken dan dat het op Windows 8 nu werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ramon schreef op donderdag 08 november 2012 @ 00:01:
[...]

Is er een reden waarom het anders zou werken dan dat het op Windows 8 nu werkt?
Is er een reden waarom je er van uit gaat dat ik weet hoe het op windows 8 nu werkt? ;)
Je hebt wel een punt dat ik ook daar eens op kan zoeken. Maar als je er meer van weet, laat je dan vooral niet tegenhouden je kennis te delen.

Dit filmpje maakt het al een beetje duidelijker (http://youtu.be/lr-LX6ARkc0). Ik ga er dus van uit dat apps vanaf het startscherm op datzelfde scherm terecht komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Yohsoog op 08-11-2012 00:19 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.