Van Marwijk neemt ontslag, Van Gaal volgt hem op.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
silmaril8 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:38:
[...]

Een Anita of Emanuelson meenemen als linksback, dat was pas een aanfluiting geweest. Twee spelers die afgelopen jaren hebben bewezen dat ze op die positie verdedigend vaak gefaald hebben. Anita en Emanuelson zijn ook helemaal geen goede verdedigers. En als je dan bedoelt dat ze aanvallend wat hadden gebracht: ik weet niet of je de 3 EK wedstrijden in zijn geheel hebt gezien, maar we hadden juist spelers nodig die verdedigend sterk waren.

Of bedoel je trouwens dat Anita op rechtsback had moeten spelen? Vdwiel deed het namelijk slechter dan Willems dit toernooi.
VD Wiel wil ik het niet over hebben. Onze backs waren beter in de tegenstander aanspelen dan het middenveld van die tegenstander. Ik heb me kapot geërgerd aan alle foute en mislukte passes.
[...]

En dan Robben eruit halen? En FYI: Narsingh heeft (muv 1 oefeninterland) nog geeneens internationale wedstrijden gespeeld en tegen de topploegen was Heerenveen nergens te bekennen.
Narsingh heb ik iig hoger zitten dan Willems. En hij heeft RITME, iets wat Afellay niet heeft. Heerenveen doet het traditioneel slecht tegen topploegen. ;)
[...]

En als men wel in Oekraine hun basis had gehad, dan hadden mensen zoals jij achteraf (nadat we verloren hadden) gezegd dat het stom was om daar neer te strijken want zo heb je geen binding met de fans, waren de faciliteiten veel te slecht en was het weer veel te warm (30-40 graden). Want de Duitsers deden het toch ook niet en die wonnen wel alles...
Meehelpen doet het niet. En we zaten als groepshoofd 3x in hetzelfde stadion, dan ga je die week er toch vlakbij zitten en niet tig duizend km ervandaan?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Miki schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:49:
[...]

Maar je bent als trainer net zo goed als het spelersmateriaal wat je tot je beschikking hebt. Heb jij iemand gezien die zijn gebruikelijke niveau heeft gehaald?

[...]

Als je belangrijkste spelers niet brengen wat ze normaal wel zouden doen dan wat...? Zo breed is namelijk de selectie niet.

Even het lijstje erbij:
Verdedigers
Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Wilfred Bouma (PSV), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax) en Jetro Willems (PSV).

Middenvelders
Ibrahim Afellay (FC Barcelona), Mark van Bommel (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Stijn Schaars (Sporting Portugal), Wesley Sneijder (Internazionale), Kevin Strootman (PSV) en Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur).

Aanvallers
Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuyt (Liverpool), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).

Het nederlands elftal heeft niet de luxe van Spanje om praktisch op iedere positie een dubbele bezetting te hebben op basis van kwaliteit. Boulahrouz/Bouma vs Willemsen/vd Wiel... tja kiezen tussen twee kwaden denk ik en als je dan kijkt naar de overige wissels: Strootman, Schaars en Narsingh.... goede voetballers maar EK kampioensmateriaal :?
Klopt, maar m.i. zat het probleem niet in de verdediging.... Sorry hoor, maar als je 3x met 1 doelpunt verschil verliest, dan kun je niet de verdediging de schuld geven. Toegegeven, een goede aanval begint in de verdediging, maar als Robben, Van Persie, Affelay en Van Bommel niet functioneren, dan moet je als coach de ballen hebben om daar wat aan te doen.... Tegen Portugal probeerde Bert het wel, maar dat bleek in de categorie 'too little too late' te vallen. Om over de fitheid nog maar te zwijgen; dat is toch ook de verantwoording van de coach?

Ook ik vond Van Marwijk na het WK een topcoach, maar garanties uit het verleden.....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:52:
V Persie sowieso tijdelijk niet oproepen. Elke keer als hij speelt of whatever zijn er problemen rondom zijn persoontje.
Wat een onzin. Er zijn nu totaal geen problemen geweest. Het is gewoon je beste speler, alleen net als met Bergkamp destijds komt het er even niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
silmaril8 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:49:
[...]

Waarom niet? Ik vond het heerlijk om de wedstrijden te volgen en ons in de finale te zien. Het spel was niet "spannend". Het spel was verdedigend en conservatief, maar ik denk dat mensen nu wel inzien (hoop ik tenminste) dat we met zulke verdedigers niet voluit op de aanval kunnen spelen. Onze verdediging was is echt met afstand de slechtste verdediging van alle toplanden.
Met "daar" doelde ik vooral op Van Marwijk. Het was natuurlijk leuk om in de finale te staan. Al blijft het gevoel overheersen dat we met die speelwijze het WK nog 10x hadden kunnen spelen en 10x niet zo'n goed resultaat hadden neergezet. Hadden toch wel wat geluk, vooral tegen Brazilië en dat geluk houdt een keer op. Helaas één wedstrijd te vroeg. Het resultaat op dit EK is dan ook geen verrassing. :P

Maar goed, ik betwijfel of een andere coach het beter gedaan had dan Van Marwijk. En toch vind ik 'm niks; niet positief, niet negatief. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:57:
[...]

Wat een onzin. Er zijn nu totaal geen problemen geweest. Het is gewoon je beste speler, alleen net als met Bergkamp destijds komt het er even niet uit.
Er zijn wel degelijk problemen geweest.

'Kamp-Sneijder vs. kamp-Van Persie verdeelde Oranje'

Oranje is dit EK onder meer tenonder gegaan aan een scheuring tussen twee groepen binnen de selectie, geconcentreerd rond Wesley Sneijder en Robin van Persie.

"Het is eigenlijk van allebei een beetje niks geworden: het idee van Sneijder met de uitvoering van Van Persie", zegt Jan Hermen de Bruijn van voetbaltijdschrift Elf.

Het conflict spitste zich vooral toe rond de speelstijl: de aanvallende Ajax-'school' van Sneijder tegenover een meer behoudend concept dat de 'groep Van Persie' voor ogen had. Dat suggereert hoofdredacteur Jan Hermen de Bruijn van voetbaltijdschrift Elf in BNR Paul van Liempt. Twee verslaggevers van het tijdschrift waren de afgelopen weken in Charkov getuige van de groeiende verdeeldheid in het team.

Ajax

"Er kwamen steeds meer berichten naar buiten over een groep rond Wesley Sneijder, met veel Ajacieden die toch allemaal voorstander zijn van aanvallender voetbal en een groep rond Robin van Persie die wilde vasthouden aan de andere manier van spelen. Het is eigenlijk van allebei een beetje niks geworden: het idee van Sneijder met de uitvoering van Van Persie."

In het uiteindelijke compromis kwam vooral Huntelaar tegen Portugal totaal niet uit de verf. "De manier waarop ze speelden leek wel bijna een sabotage van Huntelaar. Die kun je zo niet aanspelen. Als je hem opstelt, zet dan vleugelspelers erbij die een voorzet geven", zegt De Bruijn.

Kunduz-akkoord

De manier waarop Huntelaar uiteindelijk speelde was een soort compromis, een "Kunduz-akkoord van Oekraïne", en bleek symptomatisch voor de twijfel in het team. Van Marwijk voelde dat kennelijk al aankomen, zegt De Bruijn. "Je zag een bepaalde vorm van berusting, eigenlijk al in de voorbereiding. In zó veel opzichten is het een rare drie weken geweest."

http://www.bnr.nl/topic/e...n-persie-verdeelde-oranje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
naitsoezn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:55:
Klopt, maar m.i. zat het probleem niet in de verdediging.... Sorry hoor, maar als je 3x met 1 doelpunt verschil verliest, dan kun je niet de verdediging de schuld geven. Toegegeven, een goede aanval begint in de verdediging, maar als Robben, Van Persie, Affelay en Van Bommel niet functioneren, dan moet je als coach de ballen hebben om daar wat aan te doen.... Tegen Portugal probeerde Bert het wel, maar dat bleek in de categorie 'too little too late' te vallen. Om over de fitheid nog maar te zwijgen; dat is toch ook de verantwoording van de coach?
De wedstrijd tegen Portugal was onze slechtste wedstrijd hoor. De Portugezen kregen kans na kans. Die hebben echt meer dan terecht van ons gewonnen. En dat was dus met VdVaart en Huntelaar. VdVaart en De Jong werden compleet overlopen door het middenveld van Portugal. En Huntelaar heeft trouwens deze drie wedstrijden meer in de spits gestaan dan dat Van Persie dat deed.
Dus hoe kan je nou spelers zoals Robben, Van Persie, Afellay en Van Bommel wel noemen, maar spelers zoals VdVaart en Huntelaar niet?

De wedstrijd tegen Portugal liet toch ook zien dat er een verdedigend blok op het middenveld moet staan omdat onze verdediging 1 grote gatenkaas is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

naitsoezn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:38:
[...]

Mee eens, maar toch maakte Duitsland dezelfde reis (iig in de wedstrijd met Nederland).....
Klopt, maar de Duitsers hebben ook een beter team. Nederland had het voordeel 3 wedstrijden in 1 stad te spelen, wat net dat kleine beetje uit kan maken. In plaats van het voordeel te gebruiken, geven we het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

silmaril8 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:38:
[...] waren de faciliteiten veel te slecht en was het weer veel te warm (30-40 graden)...
Faciliteiten waren prima. Er zit daar een superdeluxe golf resort... En die temp is juist goed om er aan te wennen. http://www.booking.com/ho...IHB3rz517ACFW1ItAod2wJZ2w

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:59:
[...]
Er zijn wel degelijk problemen geweest.
'Kamp-Sneijder vs. kamp-Van Persie verdeelde Oranje'
Ten eerste moet je niet alles geloven wat je leest. Ten tweede is een te aanvallende speelstijl totaal niet realistisch met zo'n verdediging. Dat liet de wedstrijd tegen Portugal ook wel zien. Dus wie is hier het probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 18-06-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:07
naitsoezn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:55:
[...]

Ook ik vond Van Marwijk na het WK een topcoach, maar garanties uit het verleden.....
Al had van Marwijk de ballen van een Olifant dan nog had hij niet de oplossing gevonden. De wissels die hij tot zijn beschikking had waren niet van het niveau om een super ploeg neer te zetten. Gisteren heeft de omzetting ook niet gebracht wat het zou moeten brengen of heb ik een andere wedstrijd gekeken?
Narsingh opstellen zou wel heel opportuun zijn geweest, leuke acties bij Heereveen tijdens de potjes waar het om niets ging maar tegen Ajax heb ik de beste jongen niet gezien. Die had dit EK ook geen deuk in een pakje boter geschopt.

Het is wat anders als je naast Torres, nog Fabregas en Llorente en Cazorla op de bank hebt zitten en Soldado van Valencia thuis laat. Dan heeft ingrijpen in een team nut, nu was het gewoon hopen op een wonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

silmaril8 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:59:
[...]

De wedstrijd tegen Portugal was onze slechtste wedstrijd hoor. De Portugezen kregen kans na kans. Die hebben echt meer dan terecht van ons gewonnen. En dat was dus met VdVaart en Huntelaar. VdVaart en De Jong werden compleet overlopen door het middenveld van Portugal. En Huntelaar heeft trouwens deze drie wedstrijden meer in de spits gestaan dan dat Van Persie dat deed.
Dus hoe kan je nou spelers zoals Robben, Van Persie, Afellay en Van Bommel wel noemen, maar spelers zoals VdVaart en Huntelaar niet?

De wedstrijd tegen Portugal liet toch ook zien dat er een verdedigend blok op het middenveld moet staan omdat onze verdediging 1 grote gatenkaas is?
Ik noemde slechts een paar voorbeelden, wat niet betekent dat iedereen die ik niet noem, wel een hoog niveau haalde... Ik kan moeilijk de hele selectie telkens opnoemen :+

Wat betreft de wedstrijd tegen Portugal: ik zei volgens mij ook niets over een goede pot van oranje? Ik zei alleen dat ik daar voor het eerst pas iets aanpassingen van Van Marwijk zag... Dat bedoelde ik: het halsstarrig vasthouden aan een bepaald concept is iets wat tegen Van Marwijk werkte dit toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:45
Oh natuurlijk dat is het ;)
Sorry, maar who gives a fuck van wat de spelers willen en denken, ze kunnen simpelweg de tactiek van de bondscoach uitvoeren. Het WK van twee jaar geleden bewijst toch dat deze speelstijl succesvol uitgevoerd kan worden met deze groep ?

Dit bewijst simpelweg dat de spelers zichzelf belangrijker vinden dan de bondscoach en dat is pas echt een probleem. Zucht bij de amateurs worden dit soort dingen simpelweg met een paar biertjes opgelost ...

Overigens is dat artikel ook maar een gerucht / mening, maar wel een aannemelijke

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Die botsing tussen de aanvallendere, avontuurlijkere Ajax stijl en de wat meer behoudender PSV/Feyenoord stijl is er natuurlijk onderhuids altijd al geweest. Daarom botst(e) bijvoorbeeld Van Bommel ook zo met Van Basten...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
naitsoezn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:06:
Wat betreft de wedstrijd tegen Portugal: ik zei volgens mij ook niets over een goede pot van oranje? Ik zei alleen dat ik daar voor het eerst pas iets aanpassingen van Van Marwijk zag... Dat bedoelde ik: het halsstarrig vasthouden aan een bepaald concept is iets wat tegen Van Marwijk werkte dit toernooi.
Het concept was goed en met deze ploeg ook een van de weinige concepten die mijns inziens werken. Tegen Denemarken kregen we ook redelijk veel kansen en waren we ook gewoon beter dan de Denen. Van Marwijk is gewoon realistisch en dan kan jij het wel halsstarrig vasthouden aan een bepaald concept noemen, andere concepten waren er niet echt. Alleen tegen de Duitsers en tegen de Portugezen (en eigenlijk ook al tegen de Denen) werd gewoon duidelijk dat spelers zich niet hielden aan bepaalde afspraken en dat sommige spelers dus hun verdedigende taken achterwege lieten (om wat voor reden dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De Ajax-clan vergeet wel eens dat Hiddink in '98 en Michels in '88 ook behoudende aanpassingen deden. De Ajax-clan heeft toch ook kunnen zien dat vd Vaart het niet kon belopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Ik hoop dat van Marwijk blijft. Hij is een prima trainer, die het NL elftal regelmatig mooi heeft en efficient heeft laten voetballen. Dit toernooi is mislukt, maar daar heeft niet alleen de trainer schuld aan.

Ja, hij hield erg lang vast aan "zijn" ideale elftal terwijl heel Nederland iets anders wilde zien. Gisteren heeft echter duidelijk bewezen dat v. Marwijk niet helemaal verkeerd zat. De opstelling die Nederland wilde zien heeft namelijk ook niets gebracht.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Als je selectiebeleid en je opstelling maar niet zo veranderlijk is als je avatar vind ik het best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
D-e-n schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:14:
De Ajax-clan vergeet wel eens dat Hiddink in '98 en Michels in '88 ook behoudende aanpassingen deden. De Ajax-clan heeft toch ook kunnen zien dat vd Vaart het niet kon belopen.
Daarom vind ik een 4-2-3-1 ook zo'n rare opstelling, zeker met de Nederlandse spelers.
Doe dan gewoon 4-4-2 met 2 behoudende en 2 aanvallende middenvelders.

[ Voor 47% gewijzigd door Ora et Labora op 18-06-2012 16:16 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Bospa01 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:07:
[...]

Sorry, maar who gives a fuck van wat de spelers willen en denken, ze kunnen simpelweg de tactiek van de bondscoach uitvoeren. Het WK van twee jaar geleden bewijst toch dat deze speelstijl succesvol uitgevoerd kan worden met deze groep ?
Dat dus. Als er ook maar enige onenigheid binnen een groep is, en daardoor verdeeldheid komt ben je gewoon niet professioneel genoeg. Klaar. Ik moet op mijn werk ook doen wat mn baas zegt. Ook al ben ik er niet mee eens. Natuurlijk is het wel bespreekbaar, maar uiteindelijk is de visie van de baas de visie die ik moet uitvoeren.

Verder denk ik dat van Marwijk helemaal geen slechte is, maar dat hij deze keer de groep totaal niet onder controle had. Bij het WK ging het beter dan gedacht, toen volgde iedereen. Nu ging het in de voorbereiding al slechter dan gedacht, waardoor er zichtbaar druk en stress was bij veel spelers.

Met andere woorden, ik geloof er in dat van Marwijk het de volgende keer echt wel voor elkaar kan krijgen om een goede ploeg naar het WK te loodsen, echter moet ie de groep wel bij elkaar kunnen houden.

Mocht ie weg gaan, denk ik echt dat het eens goed is om geen NL persoon op die plek te zetten maar een topcoach van een ander land er neer te zetten. Maar ik zie de KNVB daar niet aan willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat is ook nog nooit eerder gebeurd of wel?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ramzzz schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:29:
Leuke typo, de hockeybondscoach heeft ook een leuke pwriode achter de rug met 'vernieuwing' en 'een frisse wind'.

Mooi dat daar snel een eind aan kwam en de verstoten vedetten (De Nooijer en Taekema) doe gewoon weer mee.
Ik hockey zelf en "knhb.nl" zit in m'n spiergeheugen ;) Maar idd, helemaal mee eens.
silmaril8 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:50:
Mijns inziens komt dit door teveel ego's en teveel mensen die een basisplaats eisten. Hoe Huntelaar in elk interview elke keer zijn ongenoegen uitte en daarmee een bepaalde sfeer creëerde, is echt typerend voor dit gedrag.
Dat iemand van zijn kaliber niet in de basis stond was ook gewoon ronduit kut. Je zag gewoon dat in de eerste 2 wedstrijden van Persie gewoon niks uit kon richten omdat de enige gevaarlijke man over het algemeen driedubbel gedekt stond. Dat Huntelaar niet scoorde de laatste wedstrijd kwam gewoon omdat we na de 15e minuut niet meer op de helft van Portugal kwamen. Ik kan me goed voorstellen dat je als je zo'n stervoetballer bent en er zoveel tijd in steekt je pissig bent als je gewoon op de bank gezet wordt. M.i. siert het hem dat 'ie niet gewoon voor de eerste wedstrijd gezegd heeft "tabee, geen basisplaats = geen Klaas Jan".
silmaril8 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:59:

Van Persie en Huntelaar zijn beide gewoon retegoeie voetballers. Maar als je ze opstelt en dan niet de flankspelers erbij zet die ze nodig hebben dan kunnen ze niks omdat ze volledig platgedekt worden door de in overtal aanwezige verdedigers. Als een Huntelaar en van Persie niet 1 tegen 1 kunnen komen doen ze niks. Dan zie je ook dat een middenspelers als vd Vaart dan scoort.

Je kunt niet bepaalde spelers opstellen als individue en maar hopen dat ze gaan scoren. Niemand speelt op dat niveau meerdere verdedigers uit (behalve de oranje verdedigers :( ). En die opstelling en dat systeem is wel de volledige verantwoordelijkheid van van Marwijk.

Dus als het van te voren bekend was dat het niet ging werken omdat hij de spelers er niet voor heeft, dan had hij aan de bel moeten trekken bij de KNVB en tenminste ook iets eerlijker moeten zijn in plaats van dat gelul over dat het een "homogeen" team is. Tja. Allemaal even slecht is ook "homogeen" ja.
Bospa01 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:07:
Je kunt niet zomaar iedere spelers op elke positie neerzetten.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

MrVegeta schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:18:
Dat is ook nog nooit eerder gebeurd of wel?
Jahoor, tot de jaren zeventig was een Nederlandse bondscoach juist een uitzondering... Na Happel in '77 zijn er alleen nog maar Nederlandse coaches geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo oud ben ik ook weer niet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
naitsoezn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:21:
[...]

Jahoor, tot de jaren zeventig was een Nederlandse bondscoach juist een uitzondering... Na Happel in '77 zijn er alleen nog maar Nederlandse coaches geweest.
'78 toch? Ik dacht dat hij degene was die ons naar de WK finale heeft gecoacht...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

XyritZz schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:23:
[...]

'78 toch? Ik dacht dat hij degene was die ons naar de WK finale heeft gecoacht...
O, dan zit Wikipedia fout... Zo oud ben ik namelijk ook nog niet :X

Edit: o wacht, Happel van '77 tot '78... Ik heb stront in m'n ogen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 18-06-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
naitsoezn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:24:
[...]

[...]

O, dan zit Wikipedia fout... Zo oud ben ik namelijk ook nog niet :X

Edit: o wacht, Happel van '77 tot '78... Ik heb stront in m'n ogen 8)7
Grappig, van Basten heeft het beter gedaan in 52 wedstrijden dan van Marwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Exocet schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:26:
[...]

Grappig, van Basten heeft het beter gedaan in 52 wedstrijden dan van Marwijk.
Ja, al moet wel opgemerkt worden dat 4 van de 8 nederlagen van Van Marwijk in de afgelopen twee maanden plaatsvonden.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lijkt me duidelijk. Advocaat 55 wedstrijden (OK, in 2 periodes), Van Basten 52, Van Marwijk 52... Tijd voor verandering!

(En die winst cijfers zeggen niets. Je moet de belangrijke wedstrijden winnen...)

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 18-06-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
Als je team niet achter je staat dan ben je als bondscoach nergens..

"hou je bek" terugroepen tegen je coach doe je alleen in de kroeg als je ladderzat bent en je zit met elkaar te geinen.
Dat je goed speelt betekent niet automagisch dat je dan ook daadwerkelijk meteen in de oranjeselectie zit.

Jonge pikkie willems, rent de benen uit zn lijf, maakt zo af en toe een foutje etc, prima, kan gebeuren, wel lastig dat t meteen op een EK is en een belangrijke wedstrijd.

voor oranje spelen is een eer, (net als wedstrijden fluiten voor de hobby, als je al multi miljonair bent... dr was een scheids die dat zo deed :+ )

Bert mag wat mij betreft blijven zitten

[ Voor 3% gewijzigd door KaWaReZ op 18-06-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12-09 12:54
naitsoezn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:28:
[...]

Ja, al moet wel opgemerkt worden dat 4 van de 8 nederlagen van Van Marwijk in de afgelopen twee maanden plaatsvonden.... ;)
Het is alleen de laatste tijd dat ie al zijn verliezen bij elkaar sprokkelt. Ergens vorig jaar is de geest al uit de fles gegaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Na die 11-0 ging het mis. Vraag blijft : waarom?

Ik vind dat we niet teveel moeten zwartepieten. Het is geen schande als een samenwerking "op" is. Je moet vooral vooruit kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oe oe oe, ik weet een goede!

Hij kan goed met talenten omgaan en kan dus vernieuwing doorvoeren. Daarnaast is hij geschoold in de Hollandse school en houd van attractief voetbal. Over wie heb ik het?

Co Adriaanse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:44:
Oe oe oe, ik weet een goede!

Hij kan goed met talenten omgaan en kan dus vernieuwing doorvoeren. Daarnaast is hij geschoold in de Hollandse school en houd van attractief voetbal. Over wie heb ik het?

Co Adriaanse!
Van mij mag het. Maar dan wel met het kerstboom systeem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Fiber schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:01:
[...]

Van mij mag het. Maar dan wel met het kerstboom systeem! :)
Met de piek naar achteren? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
EJVL schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:16:
[...]

Daarom vind ik een 4-2-3-1 ook zo'n rare opstelling, zeker met de Nederlandse spelers.
Doe dan gewoon 4-4-2 met 2 behoudende en 2 aanvallende middenvelders.
Spanje speelt ook gewoon 4-2-3-1, met 2 controlerende middenvelders zelfs in ALonso en Busquets. Duitsland speelt het, Frankrijk, Engeland, etc. etc. alleen bij balbezit wordt t meestal een 4-1-2-3 wat bij Nederland niet gebeurde. Gerrard die opkomt, Cabaye, Schweinsteiger/Kedira, Busquets wat in principe dan van Bommel had moeten kunnen doen. Maar bij balverlies zie je bij Spanje meteen 3, 4 spelers druk zetten op degene met de bal om een fout af te dwingen en de bal terug veroveren wat meestal ook wel lukt. Bij Nederland bleef het overal 1-tegen-1 tegen Portugal :/ (en tegen Duitsland en tegen Denemarken)

Tegen elkaar afgezet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Casillas vs Stekelenburg vs Neuer vs Hart vs Lloris vs Patricio
Arbeloa vs vd Wiel vs Boateng vs Johnson vs Debuchy vs Pereira
S. Ramos vs Heitinga Hummels vs Terry vs Rami vs Pepe
Pique vs Mathijsen vs Badstuber vs Lescott vs Mexes vs Alves
Jordi Alba vs Willems vs Lahm vs Cole vs Evra/Clichy vs Coentrao
X.Alonso vs N. de Jong vs Khedira vs Parker vs Diarra vs Veloso
Busquets vs v. Bommel vs Schweini vs Gerrard vs Cabaye vs Meirelles
Xavi vs Sneijder vs Ozil vs Millner vs Nasri vs Moutinho
Iniesta vs vd Vaart/Afellay vs Muller vs Young vs Ribery vs Nani
Fabregas vs v.Persie vs Klose vs Rooney vs Benzema vs Oliveira
Silva vs Robben vs Podolski vs Oxlade/Walcott vs Menez vs Ronaldo
Torres vs Huntelaar vs Gomez vs Carroll/Wellbeck vs Giroud vs Postiga

Met een beetje fantasie ;) kan je in Strootman nog wel een Busquets zien en in Schaars een Alonso, vooruitkijkend op de komst van de verlosser :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35

Investig8or

What goes up, could come down

Ramzzz schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:09:
[...]

Met de piek naar achteren? :+
En de ballen naar voren! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Investig8or op 18-06-2012 20:22 ]

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kerstboom is (1-)4-3-2-1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
vb Brom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dan wisselt hij wel heel veel van club :)

Koeman is het meest ideaal denk ik (en dan gewoon van Gastel doorschuiven bij Feyenoord graag). Hij heeft een verleden bij zowel Ajax, Feyenoord als PSV dus hij kan met alle "bloedgroepen" overweg en hij heeft bij Feyenoord geleerd met jeugd te werken. En wat ik ook belangrijk vindt: hij heeft bij Ajax aangetoond tegen de stroom in een ander systeem te durven spelen indien de samenstelling van de groep daarom vraagt. De geschiedenis leert namelijk dat flexibele bondscoaches (Hiddink, Michels) het meeste succes hebben.

Aan de meeste andere kandidaten kleven nadelen. Coaches als vd Brom hebben alleen nog ervaring bij de subtop. Je zou een ervaren coach terug kunnen vragen (Rijkaard, Hiddink) maar dat is niet altijd een voordeel. De Boer zit net lekker bij Ajax een heeft daardoor ook nog teveel een "Ajax-stempel" en Co Adriaanse en van Gaal lijken me te star voor deze functie. Ze geloven zo heilig in hun "systeem", dat kan niet als bondscoach. De eerste periode van Gaal heeft dat ook wel aangetoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:58
Koeman zit net lekker bij Feyenoord. Moet echt een enorme zak met geld komen, anders blijft hij gewoon. Wellicht een tussen Paus anders die het eerste jaar doet, maar lijkt mij ook niet echt verstandig. Anders een coach voor 2 jaar en daarna Koeman.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik ben Feyenoorder dus ik heb er misschien ook helemaal geen belang bij. Maar ik vind het de ideale kandidaat, los van of het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik ben eigenlijk ook voor Koeman. Maar die draait nu net zo lekker bij Feyenoord, dat zou ook jammer zijn als hij daar weggaat.

Of gewoon Jan Mulder, kan die schreeuwert het zelf eens proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben tegen Koeman. Nooit echt ergens langdurig goed geweest.
Vaak 1 seizoen aardig tot goed voetbal maar daarna komt de klad erin. Misschien dat het wel werkt als hij de spelers maar af en toe ziet.
Laat hem eerst maar bewijzen dat ie ook het 2e seizoen goed kan draaien met Feyenoord.

Een Verbeek en Adriaanse vind ik beetje hetzelfde als Van Gaal. Te serieus. Misschien een Ron Jans voor de leeuwen gooien?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

naitsoezn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:28:
[...]

Dat maakt niet uit. Bij de nederlagen van Van Marwijk stond er wel iets meer op het spel. Voor mij blijft Koeman de topkandidaat, al zou ik Rijkaard (+ Ten Cate) op dit moment ook een goede optie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ruud Gullit schijnt ook vrij te zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
Nou, als je iedere avond een andere vrouw moeten doppen, vrij noemt, ja dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:57:
Dan wisselt hij wel heel veel van club :)

Koeman is het meest ideaal denk ik (en dan gewoon van Gastel doorschuiven bij Feyenoord graag). Hij heeft een verleden bij zowel Ajax, Feyenoord als PSV dus hij kan met alle "bloedgroepen" overweg en hij heeft bij Feyenoord geleerd met jeugd te werken. En wat ik ook belangrijk vindt: hij heeft bij Ajax aangetoond tegen de stroom in een ander systeem te durven spelen indien de samenstelling van de groep daarom vraagt. De geschiedenis leert namelijk dat flexibele bondscoaches (Hiddink, Michels) het meeste succes hebben.
ik ben tegen Koeman... zoals hierboven gezegd, nooit langdurig ergens goed geweest.... na Gullit en Wouters denk ik een van de slechtste trainers van Nederland (misschien dat ik mijn mening na nog een goed jaar voor Feyenoord bijstel, maar voorlopig is het nog niet zover ;))... Erwin Koeman vind ik dan beter (en die vind ik al niet goed genoeg als bondscoach).... van mij mag Van Marwijk blijven... anders zie ik Co Adriaanse nog wel als optie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 11-09 14:13
Thijs Libregts.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Duidelijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 13-09 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

was en goede trainer, onder zijn leiding kwalificeerden we ons voor WK 1990 als groeps-eerste vóór de latere wereldkampioen Duitsland..
Helaas wel het slachtoffer van cruyff-manipulaties (en in die tijd héél moedig door te stellen dat als de vedetten niet volgens de regels mee wilden, hij best het aandurfde een selectie te maken zònder al die vedettes en gewoon met gemotiveerde spelers;
Helaas dacht de KNVB daar anders over en die kozen de kant van de volgevreten vedettes die het op WK 1990 qua spel iig een stuk slechter deden dan nederland in 2012)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
RM-rf schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:42:
[...]
Helaas wel het slachtoffer van cruyff-manipulaties (en in die tijd héél moedig door te stellen dat als de vedetten niet volgens de regels mee wilden, hij best het aandurfde een selectie te maken zònder al die vedettes en gewoon met gemotiveerde spelers;
Helaas dacht de KNVB daar anders over en die kozen de kant van de volgevreten vedettes die het op WK 1990 qua spel iig een stuk slechter deden dan nederland in 2012)
Ik moet er toch ook niet aan denken dat we een WK gehad hadden zonder Gullit, van Basten, Koeman en Rijkaard. Dan was je er ook zo uitgevlogen.

De KNVB heeft het natuurlijk over zichzelf afgeroepen. De spelers mochten van de KNVB een stemming houden over de nieuwe coach en daar kwam Cruyff als nr. 1 uit. Als je dan de nr. 2 vraagt dan vraag je om gezeik.

Zonde want als er één kans was om wereldkampioen te worden dan was het toen wel. Buiten Duitsland en misschien Engeland was er dat WK bijna topkwaliteit aanwezig en het spel was overal om te huilen.

Offtopic:
Beenhakker heeft dat toernooi één hele grote fout gemaakt: alles moest gaan draaien om Gullit die weer net fit was. Alles had echter moeten draaien om van Basten die in bloedvorm was.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 19-06-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
http://www.telegraaf.nl/t...ken_KNVB_onwaardig__.html

.... Bye bye van Marwijk, mits hij consequent is!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tja, dit verbaasd me niets. Heeft Van Marwijk uberhaupt nog geloofwaardigheid binnen oranje dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:58
Ik snap de conclusie niet dat van Marwijk zelf het lek zou zijn? Waarom zou hij dat doen? Ik vind het verder helemaal niet zo raar dat hij eerst rugdekking zoekt voordat hij dergelijke moeilijke maatregelen doorvoert. En hoe had hij het met de spelers moeten communiceren die allemaal op vakantie zijn? Het is onwaardig dat de spelers en de KNVB zo zitten te lekken, maar dat kan je van Marwijk toch niet kwalijk nemen? If anything toont het aan met wat voor een zooitje hij moest werken.

De Telegraaf laat zich weer eens van de beste kant zien, en dan heb ik het nog niet eens over de taal. |:( Maar goed, er zullen altijd mensen zijn die het wel serieus nemen, zeker als het aansluit bij hun eigen denkbeelden (in dit geval dat Van Marwijk weg moet).

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 27-06-2012 11:36 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
dat is echt het slechtste stukje journalistiek ooit (Derksen eat your heart out)... ik snap al geen reet van het hele verhaal an sich, maar uit dat wat ik er van begrijp heeft Bert van Marwijk bij Van Oostveen gelekt ofzo.... jaja... knap... ik "lek" ook altijd bedrijfsgeheimen tegen de directeur van ons bedrijf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Vind het ook een vreemd, tendentieus stuk, maar van de Telegraaf is helaas weinig anders te verwachten. Welk belang heeft Van Marwijk erbij om dit te lekken? Het is naar mijn idee veel aannemelijker dat iemand binnen de KNVB gelekt heeft.

dat Van Marwijk een lijstje heeft met spelers waar hij niet mee door wilt gaan, lijkt me ook logisch, het was zelfs een eis van de KNVB voor zijn contractverlening. Dat hij dat lijst tijdens een evaluatie met zijn directeur bespreekt lijkt me ook logisch. Evenals dat hij dat eerst met zijn directeur bespreekt alvorens met de betrokken 'werknemers' te bespreken.

Van karaktermoord zou pas spraken zijn als Van Marwijk publiekelijk, zonder gegronde argumenten, deze spelers zou afserveren. Daar is naar mijn weten geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 13-09 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

P.O. Box schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:53:
[...]

dat is echt het slechtste stukje journalistiek ooit (Derksen eat your heart out)... ik snap al geen reet van het hele verhaal an sich, maar uit dat wat ik er van begrijp heeft Bert van Marwijk bij Van Oostveen gelekt ofzo.... jaja... knap... ik "lek" ook altijd bedrijfsgeheimen tegen de directeur van ons bedrijf....
idd, alhoewel ikzelf eigenlijk ook denk dat het beter is als er een opvolger komt voor van Marwijk en/of een strategie-wissel en er duidelijk lering getrokken wordt uit het mislukken van de hele gang van van zaken rondom dat team (planning, voorbereiding, fitheid)..

Maar die hele atmosfeer van een 'Bijltjesdag' en een 'who-is-who' in de media staat me verschrikkelijk tegen...
geenéén kamp heeft volgens mij de 'waarheid' in de hand en het is zelfs nutteloos te doen alsof het alemaal anders is als speler X opeens gelijk kreeg of beweringen dat als een andere speler wél een basisplek gehad had, nederland opeens wel goed gespeeld zou hebben...

Volgens mij was het falen volledig en van alle kanten en al diegenen die nu bezig zijn met vingerwijzen moeten vooral eerst in de spiegel kijken..

En de media is imho daarop geen uitzondering, ook die zouden zeer terughoudend moeten zijn met het meegaan in Haantjesgedrag en makkelijke januskop-redeneringen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aad de Mos houdt net als heel Nederland een wrange nasmaak over aan het EK van Oranje. De trainer en analyticus is vooral teleurgesteld in bondscoach Bert van Marwijk.

"Hij is me enorm tegengevallen. Ik had hem erg hoog zitten, maar hij heeft nooit geanticipeerd op nieuwe ontwikkelingen", vertelt De Mos in Voetbal International. Het Nederlands elftal stelde tijdens het EK in Polen en Oekraïne diep teleur, door in de groepsfase van Denemarken, Duitsland én Portugal te verliezen.

"Hij is blijven hopen dat het wel weer goed zou komen, net als twee jaar geleden. Pas in de laatste wedstrijd is Huntelaar in de spits terechtgekomen, dan moet je ook kiezen voor mensen met een voorzet. Kuyt of Narsingh op rechts dus en Robben of Van Persie op links. De kwaliteiten van Huntelaar zijn nooit benut", vervolgt de oud-trainer van onder meer Ajax en Vitesse.

"Van Marwijk heeft zijn systeem heilig verklaard en is daar de poppetjes bij gaan zoeken. Hij heeft het volledige vertrouwen in die elf spelers uitgesproken, ook al waren ze niet in vorm, niet fit en hadden ze weinig gespeeld. Als je het zo aanpakt, krijgt het team geen enkele prikkel meer. Je schakelt automatisch de andere elf spelers uit."

Volgens De Mos moet Van Marwijk opstappen als bondscoach van Oranje. "Als ik hem was zou ik de eer aan mezelf houden. Als ik de KNVB een advies mag geven: kies voor een totaal nieuwe lijn, met een nieuwe coach en een nieuwe staf. Ze zitten allemaal in de sleur, er moet een frisse wind komen. Dit is het ideale moment, een kans voor open goal."
Meneer heeft volkomen gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Het is ineens actueel: Van Marwijk stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alle zenders schakelen over, Bert is weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
HOOFDDORP - Bert van Marwijk stopt per direct als bondscoach van het Nederlands elftal.

© ANP
De keuzeheer diende woensdag zijn ontslag in bij de KNVB, tien dagen na de uitschakeling in de eerste ronde op het EK.
“De KNVB is Van Marwijk bijzonder erkentelijk: hij heeft uitzonderlijk goed gepresteerd met een finaleplaats op het WK en een eerste plaats op de FIFA-ranking”, aldus directeur Bert van Oostveen van de KNVB.
“Ik kijk persoonlijk met een heel goed gevoel terug op onze samenwerking. Natuurlijk is het spijtig om vroegtijdig afscheid van elkaar te nemen, maar we moeten realistisch zijn.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Zoals te zien op NOS 1... Onderin beeld.

Zijn positie was dan ook niet te houden.

http://www.nu.nl/algemeen...ijk-dient-ontslag-in.html
Van Marwijk dient ontslag in
HOOFDDORP - Bert van Marwijk stopt per direct als bondscoach van het Nederlands elftal.

De keuzeheer diende woensdag zijn ontslag in bij de KNVB, tien dagen na de uitschakeling in de eerste ronde op het EK.
“De KNVB is Van Marwijk bijzonder erkentelijk: hij heeft uitzonderlijk goed gepresteerd met een finaleplaats op het WK en een eerste plaats op de FIFA-ranking”, aldus directeur Bert van Oostveen van de KNVB.
“Ik kijk persoonlijk met een heel goed gevoel terug op onze samenwerking. Natuurlijk is het spijtig om vroegtijdig afscheid van elkaar te nemen, maar we moeten realistisch zijn.”
Wie zien wij als opvolger van BvM Wie zien jullie later als opvolger van Bert van Marwijk?

[ Voor 90% gewijzigd door StrongArmLance op 27-06-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

:) Doei :w

[ Voor 20% gewijzigd door naitsoezn op 27-06-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Kan ie nu niet even een ander moment kiezen dan midden in de halve finale :+

Maar goed, dit zag een blinde nog aankomen natuurlijk.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Gullit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik blijf gaan voor een buitenlandse coach. Klinsmann (zonder trollen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
Nieuwsartikel van nu.nl:
Van Marwijk dient ontslag in

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1fzf3gamq72.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door alex3305 op 27-06-2012 22:14 . Reden: Edit, dubbelop na een edit :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
naitsoezn schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:13:
als het maar niemand wordt uit de NL generatie van 88... dan ben ik denk ik al gauw blij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Logisch. Ik heb niets tegen Bert van Marwijk, prima bondscoach geweest, maar het was gewoon op. Eigenlijk had hij 2 jaar geleden al moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Rutten is nog op zoek toch? :P Maar goed, zonder dollen... geen idee wie er met deze spelers aan de gang wil. Voordeel is wel dat een nieuwe coach hopelijk wel die rollatorjongens eruit gooit.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik zie wel iets in Van Gaal. De huidige lichting kan wel een harde hand en verjonging gebruiken. Twee zaken waar Van Gaal bets bedreven in is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
P.O. Box schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:14:
[...]

als het maar niemand wordt uit de NL generatie van 88... dan ben ik denk ik al gauw blij...
Rudi Völler dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:41
En Rijkaard als assistent :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
naitsoezn schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:13:
Klinsmann viel bij Bayern genadig door de mand als coach. En was Low niet zijn assistent bij Duitsland?

Dat stuk in de Telegraaf vandaag met die lijst met namen was dus duidelijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

argro schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:16:
Ik zie wel ietsin Van Gaal. De huidige lichting kan wel een harde hand en verjonging gebruiken. Twee zaken waar Van Gaal bets bedreven in is.
Ja maar dat zeiden 'we' volgens mij ook na 2000. Toen waren het ook volgevreten vedettes die verjonging nodig hadden. En look how that turned out....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 21:18
Bastien schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:14:
Rutten is nog op zoek toch? :P Maar goed, zonder dollen... geen idee wie er met deze spelers aan de gang wil. Voordeel is wel dat een nieuwe coach hopelijk wel die rollatorjongens eruit gooit.
Nee, Rutten gaat naar die geel-zwarten hier aan de overkant van de waal...

Even on-topic de mogelijkheden: Gullit, Foppe de Haan, Klingsmann (een keer wat anders, zo'n buitenlander), van Gaal (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb de berichten uit het aparte topic "Bert van Marwijk stopt" hier naartoe overgeheveld :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wijs besluit :) Hij kon met verwijzing naar zijn onlangs verlengde contract gewoon aanblijven. Maar als je de berichten de laatste paar dagen doornam, was er sprake van een duurzaam ontwrichte relatie tussen spelers en coach. Tja, dat gaat hem dan niet worden zo. Ben wel benieuwd waar van Marwijk straks op duikt en wie hem zal opvolgen. Tijd voor een schone lei iig waarbij poppetjes > systeem de leidraad moet zijn. Kies de beste mensen die je hebt en bouw op basis van die kwaliteiten een leuk systeem. Wie dat gaat doen zal mij weinig boeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:17:
[...]

Klinsmann viel bij Bayern genadig door de mand als coach. En was Low niet zijn assistent bij Duitsland?

Dat stuk in de Telegraaf vandaag met die lijst met namen was dus duidelijk onzin.
Telegraaf heb ik niet gelezen. Ik moest gewoon denken aan wie het goed gedaan had bij een landenteam; clubteam is zo heel anders dan een landenteam.

Trouwens: naitsoezn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Van Gaal heeft twee grote fouten gemaakt als bondscoach. Hij wilde ten eerste alles in het begin teveel omgooien waardoor we met een voorhoede Talan-Vennegoor-Bouma punten verloren tegen de Ieren. En ten tweede dacht hjj Oranje te kunnen leiden als ware het een club. Foutje bedankt.

Ik zou vooral graag een coach willen die en realisme en voetbal hoog heeft staan. Dus ook een coach die verstokt in systemen denkt als van Gaal of iemand als De Boer lijkt me een slecht plan.

Ps.
Ik heb overigens niks tegen een buitenlandse coach . Morton Olsen wellicht? Die kent Nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 27-06-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

MaZeLe schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:18:
[...]

Nee, Rutten gaat naar die geel-zwarten hier aan de overkant van de waal...

Even on-topic de mogelijkheden: Gullit, Foppe de Haan, Klingsmann (een keer wat anders, zo'n buitenlander), van Gaal (?)
Ah, die gaat het Georgische avontuur aan?

Maar Gullit... weet het niet. Die komt nooit zo sterk op mij over op TV, al zegt dat natuurlijk niet perse wat over zijn trainerskwaliteiten. Foppe is imo te oud en een paar generaties te ver weg van de jonkies. Een buitenlander... sja, moet kunnen alleen of de KNVB dat wil? Van Gaal is inderdaad wel iemand die schijt heeft aan alles wat correct is/moet dus wat dat betreft voor de huidige groep misschien wel het beste. Misschien Co A. nog? Al lijkt mij dat meer een clubcoach maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 10-09 13:08
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:17:
[...]

Echt niet. Hij deed het vrij goed bij Bayern, ze werden geen kampioen maar door de mand viel hij echt niet.
Hij kwam bij Bayern met de belofte dat men hem tijd zou geven en hij bepaalde dingen volledig zou herorganiseren. Tijd gaf men hem niet (terwijl de resultaten niet echt tegenvielen) en er was al zeer vroeg ruzie tussen hem en de grote heren.

Ook vonden de ego's in de selectie dat hij hun te hard aanpakte etc.
Bij het Duitse nationale elftal deed hij het ook zeer goed.

Voor Klinsmann was het Duitse elftal zeer oud en was er geen jeugd. Hij is toen begonnen het team flink te vernieuwen. En voor hij kwam viel het spel van het Duitse team vies tegen en hij begon toen met de jonge spelers aanvallend combinatie voetbal te spelen.

Klinsmann kreeg voor zijn vele veranderingen veel kritiek maar Low plukte hier later de vruchten van en kreeg er weer lof voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bastien schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:24:
[...]

Maar Gullit... weet het niet. Die komt nooit zo sterk op mij over op TV, al zegt dat natuurlijk niet perse wat over zijn trainerskwaliteiten.
Nee, daar hebben we resultaten voor.... Waardeloos. Zowel in prestatie als spel, mislukt en weggestuurd bij alle clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Hij zal waarschijnlijk een concrete aanbieding gehad hebben van een (top)club. Het is gissen, maar ik denk dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Waarom zou die club nu wel komen als die eerder niet kwam? En een andere vraag: zou van Marwijk advies gevraagd worden over de opvolging? Oostveen gaat dat toch niet zelf beslissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Van Marwijk las de topictitel en dacht... dat doe ik.

Wie er ook voor de groep had gestaan, het had helemaal niets uitgemaakt. Elke andere willekeurige trainer had geen beter resultaat kunnen behalen met deze selectie.

De opvolger van van Marwijk moet een sterke persoonlijkheid zijn die in staat is van een onsamenhangend zooitje egotrippers een team te maken. Voor de rest maakt het geen bal uit. De spelers zijn meestal toch wel in conditie en kwa taktiek moet je elk spelletje spelen met die spelers die in zo'n wedstrijd het verschil kunnen maken.

[ Voor 104% gewijzigd door Guardian Angel op 27-06-2012 22:45 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:37:
Waarom zou die club nu wel komen als die eerder niet kwam? En een andere vraag: zou van Marwijk advies gevraagd worden over de opvolging? Oostveen gaat dat toch niet zelf beslissen?
Misschien ging de 1e keus van de club niet door en was van Marwijk hun 2e optie.

Wie hem ook opvolgt het moet iemand zijn die met de ego's om kan gaan en van de KNVB de vrije hand krijgt.
Dus mochten er echt spelers rond lopen die arrogant bezig zijn en op andere spelers neerkijken (zoals word beweerd over diverse spelers) dat deze nieuwe trainer deze gasten dan direct eruit kicked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
nou ik denk dat er maar 1 man die vedettes weer aan het voetballen krijgt en dat is Hiddink......

GUUS kom naar hus want de vedettes staan te springen....

[ Voor 25% gewijzigd door leosand op 27-06-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Bastien schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:24:
[...]

Maar Gullit... weet het niet. Die komt nooit zo sterk op mij over op TV, al zegt dat natuurlijk niet perse wat over zijn trainerskwaliteiten. Foppe is imo te oud en een paar generaties te ver weg van de jonkies. Een buitenlander... sja, moet kunnen alleen of de KNVB dat wil? Van Gaal is inderdaad wel iemand die schijt heeft aan alles wat correct is/moet dus wat dat betreft voor de huidige groep misschien wel het beste. Misschien Co A. nog? Al lijkt mij dat meer een clubcoach maar goed.
Foppe de Haan.

Hij ken alle jonge spelers en andersom. Beste trainer opt moment om team mee te verjongen.
Heeft goede resultaten met Jong Oranje.
Prima trainer/coach die een team weet te smeden.

Oud oud.. ach er zijn wel meer oudere nationale team coaches.

Het leek mij een mooie afsluiting een trip naar brazil voor Foppe.

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
leosand schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:40:
nou ik denk dat er maar 1 man die vedettes weer aan het voetballen krijgt en dat is Hiddink......
In de huidige economische situatie? Dan zullen we denk ik in het hele land even met de pet rond moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
Deadsy schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:42:
[...]

In de huidige economische situatie? Dan zullen we denk ik in het hele land even met de pet rond moeten gaan.
als het goed is hebben ze genoeg over gehouden aan finale plaats wk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

Herman

FP ProMod
Hé, daar had ik niet aan gedacht, maar dat lijkt me best een leuke kandidaat! :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Foppe kent alle jonge spelers? De jonkies van Foppe zijn inmiddels ook al weer oud. Bovendien gaat een Sneyder echt niet tegen Foppe opkijken en dat moet nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 05:16

Sargan

Filmfreak...

Van mij mag Louis van Gaal nog eens een kans krijgen....just my 2 cents.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Respect voor Bert dat hij het op het WK zo goed gedaan heeft, maar nu is de koek op. Verstandig dat hij ermee stopt. Ben benieuwd wie zijn opvolger wordt. Koeman heeft al bedankt en Van Gaal lijkt me onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:44:
Foppe kent alle jonge spelers? De jonkies van Foppe zijn inmiddels ook al weer oud. Bovendien gaat een Sneyder echt niet tegen Foppe opkijken en dat moet nu wel.
Je had zo'n beetje iedereen op kunnen noemen behalve Sneijder die zich keurig heeft gedragen dit EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik noem bewust degene die niet ter discussie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:44:
Dan speelt Sneijder niet. Foppe is niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dan speelt er niemand. Zonder spelers als Sneyder en/of van Persie plaatsen we ons niet.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste