Van Marwijk neemt ontslag, Van Gaal volgt hem op.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:03
Bastien schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:24:
[...]
15 Augustus... oefenpotje tegen onze zuiderburen. Ik ben inderdaad ook zeer benieuwd of hij het aandurft met een bezem door het elftal te gaan.
Blijf het zegen, dat is simpelweg niet nodig !
Als je een grote schoonmaak gaat houden dan word het kwailiteitverschil met de huidige groep en een nieuwe groep te groot. Hierdoor kan zelfs de kwalificitatie voor het WK in gevaar komen.

De huidige groep weer op een lijn krijgen met eventueel 2/3 nieuwe aankomende talenten lijkt mij de juiste oplossing. Ze moeten het maar laten zien tegen de Belgen, niets vriendschappelijk heren jullie hebben iets goed te maken !!

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:25
Bospa01 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:32:
Blijf het zegen, dat is simpelweg niet nodig !
Als je een grote schoonmaak gaat houden dan word het kwailiteitverschil met de huidige groep en een nieuwe groep te groot. Hierdoor kan zelfs de kwalificitatie voor het WK in gevaar komen.

De huidige groep weer op een lijn krijgen met eventueel 2/3 nieuwe aankomende talenten lijkt mij de juiste oplossing. Ze moeten het maar laten zien tegen de Belgen, niets vriendschappelijk heren jullie hebben iets goed te maken !!
Je zal toch moeten verjongen, daar ontkom je niet aan. In de verdediging moeten misschien wel 4 nieuwe namen staan. Van Bommel moet vervangen worden, Kuijt ook. En dan zullen er ook nog een paar vedettes moeten sneuvelen waarschijnlijk.

Dat is ook het enige wat van Gaal kan. De bezem erdoorheen en met jonge gasten aan de slag. Ik denk dat we maar gewoon moeten accepteren dat kwalificatie heel moeilijk gaat worden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
ph4ge schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:41:
[...]
Dat is ook het enige wat van Gaal kan. De bezem erdoorheen en met jonge gasten aan de slag. Ik denk dat we maar gewoon moeten accepteren dat kwalificatie heel moeilijk gaat worden.
Dat is het hele punt, bij Oranje moeten we dat juist niet accepteren.
Vrijwel de hele EK selectie kan nog 2-4 jaar mee.

Het zwakke punt is de verdediging, en dat zal nog wel even zo blijven.
Het Oranje wat tegen Portugal speelde was immers al zonder van Bommel / Kuit en kan nog wel ff door muv het niveau van de verdediging.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:25
Bospa01 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:45:
Het zwakke punt is de verdediging, en dat zal nog wel even zo blijven.
Het Oranje wat tegen Portugal speelde was immers al zonder van Bommel / Kuit en kan nog wel ff door muv het niveau van de verdediging.
Als je 4 verdedigers gaat vervangen dan ben je al fors aan het veranderen ;) Met van Bommel erbij zit je al aan je halve elftal. En als die wedstrijd een ding heeft aangetoond is het dat de goede spelers het gewoon niet meer kunnen belopen cq opbrengen. Dus ook daar zijn aanpassingen nodig.

Ik zou Stekelenburg, Van Persie, Sneijder en Huntelaar laten staan als basis, en er verder een heel nieuw team omheen bouwen. Wellicht dat Willems en vd Wiel het niveau ook gaan halen op termijn, en Afallay zit ook nog wel rek in. Maar ik zou bijv. gewoon met een centrum Nuytinck de Vrij gaan spelen en accepteren dat je aan het begin een paar extra goals tegen krijgt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

polthemol schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:36:
[...]
Van Marwijk is altijd vrij helder geweest. Opstellingen worden niet op voorhand bekend gemaakt bv., toch blijven journalisten vragen, dan moet hij er maar een theater van gaan maken volgens jou, voor het amusement.
Bert is een vakman en heeft het niet echt nodig om een karikatuur te maken van die positie. Als hij om die rede zou moeten vertrekken heb je bar weinig verstand van voetbal. Die wat er staat als bondscoach moet gewoon zo goed mogelijk werk proberen te verrichten.
Zolang het goed ging was Bert rustig, maar toen het slecht ging reageerde hij ook bot naar de pers toe.

Van Gaal zal wel zorgen dat de spelers ontzag voor hem hebben. Met name ego's als Afellay en Van Persie zullen zich weer opnieuw moeten bewijzen. En Robben zal tegen hem geen "hou je bek" durven te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
De verdediging was in mijn ogen alleen maar slecht door het constante falen van de backs. Dan faal je ook als je Pepe / Thiago Silva in het centrum hebt.

Hoe van Marwijk met de pers omging vind ik helemaal niet relevant, het behoort immers niet tot zijn kerntaken.
Wat mij betreft is rondom een toernooi helemaal geen perscontact, wat een heerlijke stilte zou dat opleveren ;)

Wat Willems betreft, hij is bij PSV toch ook tweede keuze achter Pieters ?

Ik snap overigens waarom bepaalde jonge spelers uit de eredivisie hier zo opgehemeld worden, deze spelers zijn misschien de toekomst maar zolang ze nog niet wekelijks op hoog niveau zich bewijzen hebben ze niets op een EK / WK te zoeken.

Vergeet niet dat Portugal en Duitsland beide de halve finales van het EK hebben gehaald en beide kansen hadden om de finale te halen.

Wat de toekomst ook brengt, laten we in ieder geval van Gaal een eerlijke kans geven zichzelf te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Belgie is ook maar een bij mekaar geraapt zooitje van middelmatige spelers met een paar uitzonderingen. Heb toen een paar oefenwedstrijden zitten kijken maar het leek helemaal nergens op. Allemaal bij grote clubs maar als elftal niks.

En ik snap de ophef niet over die Hazard maar ik hoop dat ie toen een slechte dag had ofzo want ik vond het echt totaal niet bijzonder maar misschien moet ik meer zien van hem.

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 09-07-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
De backs waren inderdaad een probleem, maar snap nog steeds niet waarom je met niet/slecht opkomende backs de buitenspelers naar binnen laten trekken. Dat vind ik toch geen klein foutje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
chim0 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:11:
Belgie is ook maar een bij mekaar geraapt zooitje van middelmatige spelers met een paar uitzonderingen.
Belgische verdediging over de Nederlandse any day :P Vertonghen, Vermealen, Kompany. Dat is 10 keer de kwaliteit van de gehele Nederlandse verdediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dit topic kan wel dicht lijkt mij. Van Gaal is door de KNVB aangesteld als nieuwe bondscoach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
tweaker2010 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:11:
Dit topic kan wel dicht lijkt mij. Van Gaal is door de KNVB aangesteld als nieuwe bondscoach :)
Ik heb de titel even aangepast op de actuele situatie. Op slot hoeft het topic wat mij betreft niet. Het is niet gebruikelijk om op alles wat op een gegeven moment niet meer actueel is een slot te gooien, maar ik kan mij zomaar voorstellen dat het topic langzaam weg zal zakken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste