Van Marwijk neemt ontslag, Van Gaal volgt hem op.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

PWM schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:46:
[...]

Dan speelt Sneijder niet. Foppe is niet zo moeilijk.
Foppe stelt Sneijder gewoon op hoor ;)
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/05/26/de-elf-van-foppe-de-haan-met-huntelaar-en-van-persie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:47:
Dan speelt er niemand. Zonder spelers als Sneyder en/of van Persie plaatsen we ons niet.
eum zelfs met ze raken we geen pepernoot .... naja 1 of 2 goals maar roemloos ten onder.
maar das toch altijd zo als 22 of 23 in een team het verklooien dan moet de manager wijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:47:
Dan speelt er niemand. Zonder spelers als Sneyder en/of van Persie plaatsen we ons niet.
Als een speler zich binnen de groep dusdanig gedraagt dat het overgrote deel van de groep een hekel krijgt aan deze speler dan is het beter dat deze speler niet in de selectie zit. Bijzaak hoe goed deze speler is.
En dan heb ik het over de geruchten betreffende Afellay, v Persie en Robben.

Je kunt nog zo veel talent hebben maar als het hele team een hekel aan je heeft dan heb je daar niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
Je moet niet alles geloven wat je leest. En als je verliest is er in elke groep gezeik.

Los daarvan wil je natuurlijk wel een sterke selectie en dam heb je altijd ego's en daar moet een coach dus wel mee om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:52:
Je moet niet alles geloven wat je leest. En als je verliest is er in elke groep gezeik.

Los daarvan wil je natuurlijk wel een sterke selectie en dam heb je altijd ego's en daar moet een coach dus wel mee om kunnen gaan.
Maar mocht het kloppen dan moet je wel een coach hebben die de ballen heeft zulke gasten aan te pakken.
Want als het gewoon zo is en er word niets tegen gedaan en je blijft dan doorgaan met deze groep dan mag men niet verbaasd zijn als over 2 jaar we eenzelfde situatie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
kless schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:41:
[...]
Hij ken alle jonge spelers en andersom. Beste trainer opt moment om team mee te verjongen.
van de spelers met wie De Haan bij onder 21/Jong Oranje werkte heeft er geeneen het niveau van het Nederlands Elftal gered.

Daarnaast moeten Nederland geen bondscoach die met jonge spelers kan werken, maar één die de vedetten de neuzen dezelfde kant op kan laten wijzen en in zo'n elftal jonge spelers kan inpassen. Daarnaast zou ik graag een bondscoach zien met natuurlijk overwicht, een positieve spelopvatting en fatsoen. Frank Rijkaard lijkt mij voor die criteria de meest geschikte kandidaat. Ronald Koeman lijkt me ook niet ongeschikt. Van Gaal en Adriaansen (kunnen niet met vedetten werken) en Hiddink (heeft geen greintje fatsoen meer over) zijn naar mijn idee niet geschikt. De nominatie van Gullit kan ik niet serieus nemen. De KNVB is zo vol van haar eigen trainersopleiding dat ik ze niet snel een buitenlandse trainer aan zie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@deadsy
En daarom lijkt me Foppe de Haan wat te week en van Gaal juist weer teveel een ruziezoeker.

Ps.
Hij lijkt me niet de juiste man maar Guardiola is nog vrij :)

[ Voor 29% gewijzigd door D-e-n op 27-06-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:56:
@deadsy
En daarom lijkt me Foppe de Haan wat te week en van Gaal juist weer teveel een ruziezoeker.
Mij ook, maar wie moet het dan wel worden? Co Adriaanse lijkt me ook geen serieuze optie voor de KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
tweaker2010 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:59:
[...]

Mij ook, maar wie moet het dan wel worden? Co Adriaanse lijkt me ook geen serieuze optie voor de KNVB.
Klopt.

Koeman lijkt me prima. Ook Rijkaard, mits hij Ten Cate weer meeneemt, is een optie. En iemand als Morton Olsen moeten we ook maar eens overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Goud! Wie er ook komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Cruijf?

Guardiola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Geen Cruyff!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die kan alleen maar verliezen, die is echt niet zo gek ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
zal ook niet gebeuren. Knvb heeft sponsor contract met nike en Cruijff wil zijn eigen kleding meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
gambieter schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:04:
[...]

Die kan alleen maar verliezen, die is echt niet zo gek ;)
Precies. Dat is de reden waarom hij al jaren niets meer doet waar hij verantwoordelijkheid op zich moet nemen (coach of voorzitter zijn).
Want dan kan hij alleen maar status verliezen tenzij hij alles wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ja, dat zal veel goed doen aan de verhoudingen binnen Oranje. Ik denk dat binnen notime de helft er mee kapt omdat ze mekaar echt de hersens inslaan. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik zou zeggen, kies een van die vele voetbalanalisten. Die weten het immers zo goed, stel ze aan en kijken waar het schip naar Brazilie zinkt :X

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bastien schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:05:
Ik zou zeggen, kies een van die vele voetbalanalisten. Die weten het immers zo goed, stel ze aan en kijken waar het schip naar Brazilie zinkt :X
Kies gewoon de meest prominente als coach team. Dan winnen we of houden die ook eens hun kop. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Bastien schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:05:
nou daar zeg je iets. ze komen door deze slechte reeks in ander grabbeltonnetje dus geen groepshoofd dus zwaardere tegstanders voor de voorrondes of heb ik het mis?

ik zou zeggen knvb maak een app en laat het nederlandse publiek kiezen :) welke opstelling en wie erin :) geen gezeur mogelijk. :+

[ Voor 15% gewijzigd door leosand op 27-06-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het is jammer dat de Boer er nog niet klaar voor is, ik denk dat dat een goede zou zijn.

Wat me eigenlijk het meest opvalt is dat v Marwijk geen fatsoenlijke persconferentie heeft gegeven sinds de laatste wedstrijd waarin hij gewoon aangeeft waar hij denkt dat het mis is gegaan. Hij steekt weer (zoals altijd) zijn kop in het zand, in de stijl zoals zijn lievelings-spits het ook continu doet. Je mag toch verwachten dat als je in zo'n publieke rol werkt dat je gewoon fatsoenlijk "het volk" te woord staat? Ook in het geval van falen, geen excuses, dat hoort bij je vak daar krijg je 6 nullen per jaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De Boer zit nog teveel in de Ajax-gedachte vast. Dan zitten we weer vier jaar vast aan één systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:10:
De Boer zit nog teveel in de Ajax-gedachte vast. Dan zitten we weer vier jaar vast aan één systeem.
Persoonlijk zie ik het weggaan van de Boer uit de staf van het Nederlands elftal en vervangen door een andere "gelijkgezinde" (met Cocu) van de PSV-school de grootste misser in dit hele verhaal. Faber is wat dat betreft zo'n nietszeggende doelpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:10:
Ach hij zou denk ik wel op het idee komen om Robben op links te zetten.
En iemand die hem irriteert in de jeugd te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De Boer als assistent was prima. Maar ik heb niet zo'n vertrouwen in de Ajax-school als leidend in de staf van Oranje. Dat heeft zelden gewerkt. Zie van Gaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Foppe zit nu bij Studio Sportzomer, ben benieuwd wat hij te melden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens sportzomer Cruijff (indien hij wil) en van Gaal als tweede optie. Minder populair maar ook mogelijk : Adriaanse of Rijkaard

[ Voor 42% gewijzigd door Paquito op 28-06-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
van Gaal, en dan weer niet kwalificeren :o

[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 28-06-2012 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:03

FreakNL

Well do ya punk?

Cruijff? Die heeft al jaren niet meer getrained...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 06:45
HyperioN schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 01:13:
van Gaal, en dan weer niet kwalificeren :o
Onze groep op zich is niet de moeilijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

FreakNL schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 01:14:
Cruijff? Die heeft al jaren niet meer getrained...
Klopt, ik snap ook niet dat mensen nu opeens om Cruijff gaan roepen. Die gaat zijn handen hier echt niet vuil aan maken.De nieuwe bondscoach zal iemand moeten zijn die de oude garde op zijn nummer durft te zetten en tegelijk de jeugd de kans geeft. Van Gaal of Rijkaard lijken mij hiervoor het meest geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Adriaanse zie ik niet gebeuren. Je hoort toch langzaam verhalen over zijn periode bij Twente. Derksen zei op gegeven moment dat hij er niet altijd bij was en namen niet kon onthouden. Bart Buijsse meldde onlangs ook dat hij soms afwezig was en zijn wedstrijdbesprekingen zo vaag waren dat de assistenten het nog eens moesten herhalen.
Zijn allemaal verhalen maar aangezien je nog totaal geen kik hebt gehoord van Adriaanse sinds zijn ontslag bekruipt mij het gevoel dat er toch een kern van waarheid in zit en er misschien toch iets meer aan de hand is.

Van Gaal? Wil revanche voor zijn eerste periode. Maar wil de KNVB die geven?

Rijkaart? Lijkt me een optie.

Echter zie ik Koeman nog wel terug komen op zijn woorden. Toen men hem vroeg of ie wou was de algemene tendens nog dat van Marwijk zou blijven. Ja dan kun je makkelijk roepen dat je bij Feyenoord blijft. Nu is de situatie echter anders en Koeman kennende...... En van hem wordt ik niet vrolijk. Waar is hij langer dan 1 seizoen echt succesvol geweest zonder problemen??

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Ik denk dat als Van Gaal komt dat de bezem er dan ook doorheen gaat. Als er 1 niet met echo's om kan gaan is hij het wel.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ach van Gaal kan zich beter druk maken om ego's ipv echo's...... Of is z'n dochter zwanger?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
tweaker2010 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:12:
[...]
Klopt, ik snap ook niet dat mensen nu opeens om Cruijff gaan roepen. Die gaat zijn handen hier echt niet vuil aan maken.
Ik zou Cruijff niet eens willen als bondscoach. Ten eerste is hij nu druk met Ajax dus dan krijg je belangenverstrengeling. Ten tweede zijn zijn ideeën over voetbal uit de tijd en totaal niet realistisch meer. Helaas is het namelijk zo dat ook de fysiek belangrijk is geworden.
L1nt schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:19:
Adriaanse zie ik niet gebeuren. Je hoort toch langzaam verhalen over zijn periode bij Twente. Derksen zei op gegeven moment dat hij er niet altijd bij was en namen niet kon onthouden. Bart Buijsse meldde onlangs ook dat hij soms afwezig was en zijn wedstrijdbesprekingen zo vaag waren dat de assistenten het nog eens moesten herhalen.
En als ze hem bij Twente al niet zo serieus meer namen, wat moet dat dan worden met mannen als v Persie of Sneyder of Huntelaar?
Van Gaal? Wil revanche voor zijn eerste periode. Maar wil de KNVB die geven?
Bij van Gaal heb ik de vrees dat hij toch weer dezelfde fout gaat maken als in 2000. In zijn enorme drang het elftal naar de hand te zetten komt hij weer met een lichtgewicht voorhoede, net als tegen Ierland destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Jammer: http://www.voetbalinfo.nl/nieuws/46180/knvb-ziet-buitenlandse-bondscoach-niet-zitten/

Van Gaal zou ik nog wel mee kunnen leven, maar het is imho wel een groot risico: het kan OF erg goed gaan (Van Gaal die de kroon op zijn toch niet korte erelijst zet), OF erg fout gaat (herhaling 2002-debacle).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

D-e-n schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:37:

En als ze hem bij Twente al niet zo serieus meer namen, wat moet dat dan worden met mannen als v Persie of Sneyder of Huntelaar?
Het is niet zozeer dat ze hem niet serieus namen maar ik krijg meer de indruk dat Adriaanse misschien wel lijdt aan beginnende dementie :X
Ik vond het ook niet de Adriaanse die je verwachtte. Vaak zat ie maar tam op de bank terwijl je verwachtte dat ie wel ff te keer zou gaan. Of dat ze na een slechte pot straftraining kregen. Maar niks van dat alles gebeurde er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
(jarig!)
maar ja, dat geldt voor elke bondscoach natuurlijk. En dan heb ik er liever 1 waar 't of heel goed, of heel slecht mee gaat, dan 1tje die zorgt dat we ons wel plaatsen, maar niet verder dan 8e finale komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

naitsoezn schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:45:
Jammer: http://www.voetbalinfo.nl/nieuws/46180/knvb-ziet-buitenlandse-bondscoach-niet-zitten/

Van Gaal zou ik nog wel mee kunnen leven, maar het is imho wel een groot risico: het kan OF erg goed gaan (Van Gaal die de kroon op zijn toch niet korte erelijst zet), OF erg fout gaat (herhaling 2002-debacle).
Hoezo jammer? Nederland heeft zoveel goede coaches en dan zou de KNVB er eentje uit het buitenland moeten halen die geen woord nederlands kan? Successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst (daar weet Bert nu alles van), dus waarom zou Van Gaal het omgekeerde niet kunnen presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54

Vos

AFCA

Cruijff!? Die is in 1996 (!!) gestopt als coach van Barcelona. Kan me niet voorstellen dat hij als optie wordt gezien. Ik zou voor Koeman of Van Gaal gaan, aangezien Koeman niet wil/kan dan Louis maar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

tweaker2010 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:53:
[...]

Hoezo jammer? Nederland heeft zoveel goede coaches en dan zou de KNVB er eentje uit het buitenland moeten halen die geen woord nederlands kan? Successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst (daar weet Bert nu alles van), dus waarom zou Van Gaal het omgekeerde niet kunnen presteren?
Tja, daar ben ik het dus niet mee eens. Nou ja, Nederland heeft wel genoeg goede trainers, maar ik zie gewoon weinig tot geen geschikte bondscoaches die ook nog eens vrij zijn en willen komen. Voor trainers als Koeman, De Boer, Advocaat en Hiddink is het momenteel gewoon niet het geschikte moment, om verschillende redenen. Tja, dan kom je al snel uit bij, in mijn ogen, een B-garnituur als Rutten, Adriaanse of Verbeek, en daar pas ik voor. Dan heb ik liever een Klinsmann of Olsen (of andere ervaren buitenlandse kracht). Maar zoals ik de KNVB zei wordt dit hem niet, en dan zou ik ook nog wel leven met Van Gaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik snap ook niet dat Koeman nu ineens zo hoog op lijstjes staat. Hij heeft het 1 jaar goed gedaan, maar daarvoor was het toch een jaartje of 10 op z'n minst een beetje bleekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

BreadFan schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:01:
Ik snap ook niet dat Koeman nu ineens zo hoog op lijstjes staat. Hij heeft het 1 jaar goed gedaan, maar daarvoor was het toch een jaartje of 10 op z'n minst een beetje bleekjes.
^ Dat!!!

[alu-modus]of zou het allemaal een spelletje van Feyenoord zijn om hem zo goedkoop te lozen? Die weten natuurlijk ook dat de houdbaarheidsdatum van hem bijna verlopen is [/alu-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Opportunisme heet dat, daar heeft het voetbal wel vaker last van. ;)

Van Marwijk heeft (op de UEFA Cup na) ook nooit wat gepresteerd als clubcoach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Nou, je kunt vinden van Koeman wat je wilt, maar als coach van Nederlandse clubs is ie niet onverdienstelijk geweest hoor: twee landstitels met Ajax (inclusief een dubbel), kwartfinale Champions League met zowel Ajax als PSV als Benfica ..... Hij had inderdaad ook z'n mindere momenten, maar om nou te zeggen dat ie niets bereikt heeft gaat me wel een beetje ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuzige
  • Laatst online: 18-02-2023

deuzige

2nd best person ever!!

Rustig maar allemaal. Ik heb net mijn CV naar de KNVB gestuurd. Ik verwacht ieder moment te horen wanneer ik kan beginnen. Ik doe het nog voor weinig ook. Onkosten en een kratje bier in de dug out.

Dus geen zorgen! Dat WK is van ons!

Spawned from the awesomeness of deuZige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

deuzige schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:11:
Rustig maar allemaal. Ik heb net mijn CV naar de KNVB gestuurd. Ik verwacht ieder moment te horen wanneer ik kan beginnen. Ik doe het nog voor weinig ook. Onkosten en een kratje bier in de dug out.

Toch wel je Football manager CV opgestuurd en niet je Championship Manager of FIFA Manager CV opgestuurd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

de KNVB praat met Josep Guardiola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

deuzige schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:11:

Hoe weinig? :P Tweaker2010 heeft ook wel interesse in zo'n parttime job :)
CrushOne schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:18:
de KNVB praat met Josep Guardiola
Bron? Volgens mij nam Pep een sabbatical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

tweaker2010 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:20:

Bron? Volgens mij nam Pep een sabbatical.
Grote duim van iemand? Of een nek......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

L1nt schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:36:
ach van Gaal kan zich beter druk maken om ego's ipv echo's...... Of is z'n dochter zwanger?
Van Mark van Bommel :p
Hoeveel actieve Nederlandse coaches hebben betere prestaties neergezet de afgelopen 5-10 jaar dan Koeman? De Boer, Van Gaal.... Dan ben je er ongeveer wel.

EDIT: Bovenstaande is overigens scorebord journalistiek, maar dat is de WK finale van 2 jaar geleden ook.

[ Voor 56% gewijzigd door PWM op 28-06-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:39:
[...]

Van Mark van Bommel :p

[...]

Hoeveel actieve Nederlandse coaches hebben betere prestaties neergezet de afgelopen 5-10 jaar dan Koeman? De Boer, Van Gaal.... Dan ben je er ongeveer wel.
Op nivo van nationale teams Hiddink ;-)

Het is jammer dat hij zo ongelofelijk moet cashen voor ie ergens aan de gang wil, anders zou het ook nog wel een leuke zijn voor NL Elftal. Maarja, KNVB zal wss geen miljard per jaar willen betalen voor Gouden Guusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Vos schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:55:
Cruijff!? Die is in 1996 (!!) gestopt als coach van Barcelona. Kan me niet voorstellen dat hij als optie wordt gezien. Ik zou voor Koeman of Van Gaal gaan, aangezien Koeman niet wil/kan dan Louis maar ;).
Cruijff wordt altijd genoemd, is een soort Pavlov reactie, zelfs wanneer hij 102 is en kwijlend in een rolstoel zit, zal hij nog genoemd worden als mogelijke bondscoach :D
Er zijn weinig opties, Van Gaal heb ik mijn twijfels over, maar als er niemand anders is, dan moet hij maar komen.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:39:
[...]

EDIT: Bovenstaande is overigens scorebord journalistiek, maar dat is de WK finale van 2 jaar geleden ook.
Rijkaard, Advocaat en Adriaanse?
Met name van Rijkaard ben ik benieuwd hoe hij het zou doen. Adriaanse heeft wel leuke prestaties neergezet en wil graag aanvallend spelen, maar lijkt me niet geschikt als bondscoach. Ik denk dat je dan meer iemand nodig hebt die ego'tjes kan kneden. Rijkaard lijkt me daar veel beter in.
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:16:
De Boer als assistent was prima. Maar ik heb niet zo'n vertrouwen in de Ajax-school als leidend in de staf van Oranje. Dat heeft zelden gewerkt. Zie van Gaal.
Eens! Rinus Michels was ook zo'n drama-bondscoach uit de Ajax-school. Nooit meer doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/4615605_700b.jpg

*Lowest point bereikt... laten we het hopen :p

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Hoewel ik Guardiola fantastisch zou vinden, kan ik me niet voorstellen dat hij dat doet. (zie ook dit)

Van Gaal en Rijkaard zijn voor de hand liggende kandidaten, maar het zou me ook niks verbazen als de KNVB met een verrassende naam als bijvoorbeeld Johan Neeskens of Pim Verbeek ofzo komt aanzetten.

Offeh... Danny Blind? (nu sla ik door, I know, maar het schiet me ineens te binnen dat die vrij is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gaius schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:08:
[...]
Eens! Rinus Michels was ook zo'n drama-bondscoach uit de Ajax-school. Nooit meer doen!
1974 is een andere tijd met andere spelers. Het elftal van 1974 was verdedigend ook veel degelijker en steviger dan de elftallen waar van Gaal later succes mee had.

Bovendien had Michels toen hij bondscoach werd al in het buitenland rondgekeken. Daar word je als coach toch flexibeler en volwassener van. En in 1988 speelden we dus juist niet met vleugelspelers.

aanvullend:
Ik bedoel te zeggen: als ik de Cruijff adepten hoor raaskallen over 433, vleugelspelers en aanvallend voetbal denk ik dat men te idealistisch en te weinig realistisch denkt.

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 28-06-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
BreadFan schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:42:
Hoewel ik Guardiola fantastisch zou vinden, kan ik me niet voorstellen dat hij dat doet. (zie ook dit)

Van Gaal en Rijkaard zijn voor de hand liggende kandidaten, maar het zou me ook niks verbazen als de KNVB met een verrassende naam als bijvoorbeeld Johan Neeskens of Pim Verbeek ofzo komt aanzetten.

Offeh... Danny Blind? (nu sla ik door, I know, maar het schiet me ineens te binnen dat die vrij is :P)
Aadje de Mos dan maar :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb dè juiste man voor deze job!
Hans Kraaij jr.
+ ervaring als voetballer;
+ ervaring als trainer;
+ ervaring met (social)media

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Mr-Music schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:49:
Hans Kraaij jr.
+ ervaring als trainer;

8)
_/-\o_
Misschien als perschef, maar het zou wel lache zijn

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Of als assistent? Hij zou het vast beter doen als die slappe hap van Faber en kornuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Het liefst zag ik van Gijp het worden, voordeel van die kerel is dat je igg wat te lachen hebt.
Als het dan drama word is hij in staat om er wat leuks van te maken, hij zou ook positieve energie zijn voor het team.

Iets serieuzer zie ik toch een buitenlander dit keer, keer totaal iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:44:
[...]

1974 is een andere tijd met andere spelers. Het elftal van 1974 was verdedigend ook veel degelijker en steviger dan de elftallen waar van Gaal later succes mee had.

Bovendien had Michels toen hij bondscoach werd al in het buitenland rondgekeken. Daar word je als coach toch flexibeler en volwassener van. En in 1988 speelden we dus juist niet met vleugelspelers.
Starheid wordt niet bepaald door een verleden bij een bepaalde club, mag ik hopen. Daarbij, Van Marwijk is toch vrij star gebleken, ondanks zijn niet-Ajax-verleden en verblijf in het buitenland. Ik zou Frank de Boer eerder afschieten omdat hij nog veel te veel tijd nodig heeft om fouten in te zien en te herstellen. Tegen de tijd dat De Boer door zou hebben dat je Sneijder niet als verdedigende middenvelder moet opstellen (ik noem maar wat) is het toernooi al voorbij. :P

Laat De Boer eerst maar eens superieur kampioen worden van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bospa01 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:52:
[...]

_/-\o_
Misschien als perschef, maar het zou wel lache zijn
Ja zie het al voor me, die rustige persconferentie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
Mr-Music schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:49:
Hans Kraaij jr.
+ ervaring als trainer;

8)
Ik verbrand dan per direct al mijn oranje shirtjes, en dat zijn er best wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de voornaamste prioriteit van de KNVB zal zijn dat de nieuwe bondscoach goed is in het vernieuwen van teams en dat hij met jonge jongens goed overweg kan, ze in kan voeren en dat dat dus de hoogste prioriteit zal krijgen.

Daarnaast is het zaak de relaties tussen de spelers weer op orde te krijgen en te zorgen voor een goede sfeer in de groep en eensgezindheid over de opstelling.

Wat betreft het tweede punt zal Van Gaal iemand op radar van de KNVB zijn, hij staat als een dictator boven de groep waarbij iedereen zich onderhevig dient te maken aan zijn taak en het systeem wat Van Gaal ingedachten heeft. Ook wat betreft punt 1 heeft Van Gaal meerdere talenten bij oa Ajax door laten stromen. Dus daar heeft hij ook wel ervaring mee.

Andere goede optie is toch wel Co Adriaanse. Buitenlandse ervaring, zit niet vast aan een club. Hollandse school, kan goed met jeugdspelers omgaan. Alleen is hij bijzonder vervelend gefaald bij Twente wat betreft peoplemanagement waar het juist bij Oranje zo verkeerd mee is gegaan.

Daarom denk ik dat Van Gaal veruit de beste papieren voor de job heeft, hij is beschikbaar, wil het graag, zorgt ervoor dat niemand boven de groep staat behalve hij en kan ook verjongen. Daarnaast heeft hij ervaring van hoe het niet moet en wil zich daarop waarschijnlijk revancheren.

Ik zou het een interessante keuze vinden, van mij mag hij het wel weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:44:
Ik denk dat de voornaamste prioriteit van de KNVB zal zijn dat de nieuwe bondscoach goed is in het vernieuwen van teams en dat hij met jonge jongens goed overweg kan, ze in kan voeren en dat dat dus de hoogste prioriteit zal krijgen.

Daarnaast is het zaak de relaties tussen de spelers weer op orde te krijgen en te zorgen voor een goede sfeer in de groep en eensgezindheid over de opstelling.

Wat betreft het tweede punt zal Van Gaal iemand op radar van de KNVB zijn, hij staat als een dictator boven de groep waarbij iedereen zich onderhevig dient te maken aan zijn taak en het systeem wat Van Gaal ingedachten heeft. Ook wat betreft punt 1 heeft Van Gaal meerdere talenten bij oa Ajax door laten stromen. Dus daar heeft hij ook wel ervaring mee.

Andere goede optie is toch wel Co Adriaanse. Buitenlandse ervaring, zit niet vast aan een club. Hollandse school, kan goed met jeugdspelers omgaan. Alleen is hij bijzonder vervelend gefaald bij Twente wat betreft peoplemanagement waar het juist bij Oranje zo verkeerd mee is gegaan.

Daarom denk ik dat Van Gaal veruit de beste papieren voor de job heeft, hij is beschikbaar, wil het graag, zorgt ervoor dat niemand boven de groep staat behalve hij en kan ook verjongen. Daarnaast heeft hij ervaring van hoe het niet moet en wil zich daarop waarschijnlijk revancheren.

Ik zou het een interessante keuze vinden, van mij mag hij het wel weer proberen.
Ik heb van Gaal behoorlijk hoog zitten als trainer toch denk ik dat hij niet geschikt is voor "dit" oranje. Van Gaal heeft meerdere malen aangetoond dat hij niet om kan gaan met vedetten. Voorbeelden te over maar enkele spraakmakende als opfrissertje zijn: Sonny Andersson, Rivaldo, Hristo Stoichkov, Rivaldo en uiteraard Luca Toni die na het zien van van Gaals klokkenspel nooit meer te boven is gekomen.
Hier moet een people manager op die weet hoe dit soort ego's kan temmen, type Hiddink/Rijkaard ipv. vanGaal/Adriaanse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Miki schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:59:
[...]
Hier moet een people manager op die weet hoe dit soort ego's kan temmen...
Of eentje die lak heeft aan al die grote ego's, blonde vrouwen en dikke auto's: Foppe de Haan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dat staat er helemaal niet:
Dat verwacht Perry Overeem, de zaakwaarnemer van de huidige bondscoach van Saudi-Arabië.
''Het contract van Frank loopt tot eind 2013'', vertelde Overeem donderdag.
[...]
''Ik snap best wel dat veel mensen nu aan Frank denken'', reageert Overeem. ''Maar het is nu helemaal niet relevant. Dat wordt het misschien pas als de KNVB zich echt zou melden."
Dus als de KNVB zich meldt en een afkoopsom betaalt, staat Rijkaard er heus wel voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
verwacht zijn zaakwaarnemer, die er nog aan toevoegd:

''Ik snap best wel dat veel mensen nu aan Frank denken'', reageert Overeem. ''Maar het is nu helemaal niet relevant. Dat wordt het misschien pas als de KNVB zich echt zou melden."

o, eh, dus wat er boven mij ook gezegd wordt 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door lateef op 28-06-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:59:
[...]

Ik heb van Gaal behoorlijk hoog zitten als trainer toch denk ik dat hij niet geschikt is voor "dit" oranje. Van Gaal heeft meerdere malen aangetoond dat hij niet om kan gaan met vedetten. Voorbeelden te over maar enkele spraakmakende als opfrissertje zijn: Sonny Andersson, Rivaldo, Hristo Stoichkov, Rivaldo en uiteraard Luca Toni die na het zien van van Gaals klokkenspel nooit meer te boven is gekomen.
Hier moet een people manager op die weet hoe dit soort ego's kan temmen, type Hiddink/Rijkaard ipv. vanGaal/Adriaanse.
Maar dat is dsn toch een goede eigenschap? In NL moet er gewaakt worden voor vedette gedrag. Dus als dat soort types moeilijk gaan doen dan mort hij ze verwijderen. Omdat het teamproces boven alles gaat. Dat is nou net een conclusie wat er uit dit toernooi is gekomen.

Ik verwacht dat er nu een harde hand gaat komen, de harde hand van Van Gaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Het verwijderen' van vedettes zou geen doel moeten zijn, belangrijk moet vooral zijn dat het team erop vooruit gaat als ook soms bepaalde straffen uitgevaardigd worden of bv spelers niet meer in aanmerking komen..

Een zeer sterk polariserende coach kan ook juist steeds meer kapot maken doordat er nog meer ruzie en ontevredenheid rondom het team kan ontstaan...
bv Spelers die niet meedoen terwijl ze misschien wél de kwaliteit hebben, of dat nu uit eigen weigering is of juist de Coach die hen niet erbij wil, kunnen juist ook meer onrust geven.

Ikzelf denk ook dat het momenteel slimmer kan zijne en coach te kiezen die de rust probeert terug te brengen, poogt te zorgen dat men ophoud met die 'Bijltjesdag-atmosfeer' in de media en het gevingerwijs anar wie schuld zou zijn en wie er allemaal niet mag spelen ...
volgens mij werd het EK niet zo slecht gespeeld omdat de spelers niet goed genoeg waren of er 'betere' spelers niet speelden, maar het was juistd e onrust en onderling geruzie die het toernooi verpesten.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
Lees alsjeblieft meer dan alleen de kop van een nieuwsbericht voordat je conclusies trekt en deze rondbazuind. Er is geen enkele definitieve vorm van afwijzing in dat nieuwsbericht. Sterker nog, je kan het zelfs lezen als indien KNVB interesse toont, en saudi arabie meewerkt er wel over nagedacht kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:44:
Kluivert :+ met jong FCT kampioen geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Jwlb schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:54:
[...]

Lees alsjeblieft meer dan alleen de kop van een nieuwsbericht voordat je conclusies trekt en deze rondbazuind. Er is geen enkele definitieve vorm van afwijzing in dat nieuwsbericht. Sterker nog, je kan het zelfs lezen als indien KNVB interesse toont, en saudi arabie meewerkt er wel over nagedacht kan worden...
Jajaja, lees jij dan de andere reacties eerst voor je post, er zijn er al 2 voor je die dat gezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:47:
[...]
Ik verwacht dat er nu een harde hand gaat komen, de harde hand van Van Gaal
Ik vind het zo opmerkelijk dat iedereen is vergeten dat die harde hand in het verleden dus niet gewerkt heeft. We hebben ons, met een mogelijk nog betere groep dan in 1998, toen gewoon niet geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickjuh schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:56:
Kluivert :+ met jong FCT kampioen geworden
*knip*. Dit is nergens voor nodig.

Nee dankje.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 28-06-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

D-e-n schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:56:
[...]

Ik vind het zo opmerkelijk dat iedereen is vergeten dat die harde hand in het verleden dus niet gewerkt heeft. We hebben ons, met een mogelijk nog betere groep dan in 1998, toen gewoon niet geplaatst.
Was het niet zo dat van Gaal ook nog echt serieus wou trainen met de jongens? Je hebt nu natuurlijk wel heel andere ploeg.

Persoonlijk had ik een Ron Jans misschien wel voor de leeuwen gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
L1nt schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:02:
[...]
Was het niet zo dat van Gaal ook nog echt serieus wou trainen met de jongens?
Dat klopt. En waarom zou dat veranderd zijn? Ik wil hem eerst nog wel eens in een interview horen zeggen dat hij ook fouten heeft gemaakt. Destijds lag alles aan de spelers en de media.

Het probleem met van Gaal is eigenlijk hetzelfde als het probleem met Adriaanse en in mindere mate Cruyff: ze hebben zo'n afgebakende visie dat ze direct problemen krijgen met spelers die iets anders denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:52:
Het verwijderen' van vedettes zou geen doel moeten zijn, belangrijk moet vooral zijn dat het team erop vooruit gaat als ook soms bepaalde straffen uitgevaardigd worden of bv spelers niet meer in aanmerking komen..

Een zeer sterk polariserende coach kan ook juist steeds meer kapot maken doordat er nog meer ruzie en ontevredenheid rondom het team kan ontstaan...
bv Spelers die niet meedoen terwijl ze misschien wél de kwaliteit hebben, of dat nu uit eigen weigering is of juist de Coach die hen niet erbij wil, kunnen juist ook meer onrust geven.

Ikzelf denk ook dat het momenteel slimmer kan zijne en coach te kiezen die de rust probeert terug te brengen, poogt te zorgen dat men ophoud met die 'Bijltjesdag-atmosfeer' in de media en het gevingerwijs anar wie schuld zou zijn en wie er allemaal niet mag spelen ...
volgens mij werd het EK niet zo slecht gespeeld omdat de spelers niet goed genoeg waren of er 'betere' spelers niet speelden, maar het was juistd e onrust en onderling geruzie die het toernooi verpesten.
Onderling geruzie gedeeltelijk, maar ook de onvrede over de gekozen opstelling en spelers. Als die juist waren geweest en dus succes hadden gehad dan hadden de bankzitters geen poot om op te staan. Als van Persie het bewezen had dan kon Huntelaar niks zeggen. Maar van Persie had juist het gelijk van Huntelaar bewezen en dat maakte het extra frustrerend. Zelfde geld voor vd Vaart en van Bommel. Als van Bommel nou goed had gespeeld, had vd Vaart met die keuze kunnen leven.

Maargoed, van Gaal heeft ook fouten bij Bayern gemaakt. Slecht omgegaan met van Bommel bv, van Gaal is zeker niet perfect. Ook gaf hij Ribery teveel taken mee geloof ik. Maar Robben presteerde goed onder van Gaal en een goedlopend systeem kreeg hij dr wel in. Met deze spelersgroep die straks wst jonger zijn kan hij met wat minder ego's een nieuw team gaan bouwen die tegen de trainer opkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

Eens. Of Gert jan Verbeek, of Ruud Brood. In ieder geval juist niet een van die gevestigde namen of vroegere toppers. En al helemaal geen mannen die al een keer de kans gehad hebben.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:36:
[...]

Als die juist waren geweest en dus succes hadden gehad dan hadden de bankzitters geen poot om op te staan.
dat is nogal een cirkelredenering... de opstelling is 'juist' als men wint...

échter, als er zoveel onrust in het team is, spelers elkaar ook als concurrenten zien en men ook mogelijk het idee heeftd at het falen van de ander, succes voor henzelf betekent... dan kàn geen enkel team winnen, wélke opstelling je ook maakt en bestaat er helemaal niet zoiets als de 'juiste' opsteling..

Ik krijg de indruk dat een hoop mensen denken dat het maken van een opstelling een soort van 'vast' iets waarin je ofwel de 'foute' spelers kunt opstellen en dat je dan altijd verliest...
Dat is nu juist niet zo, de strategie is vaak véél breder en betreft ook het scheppen van de juiste atmosfeer, uitspreken van conflicten óf juiste en aantal 'alfa-mannetjes' die duidelijk de lijn uitzetten en de andeeren die dat volgen...
én last-but-not-least speelt ook geluk behoorlijk mee... op WK2010 speelde NL ook tegen Denemarken en die wedstrijd was niet volldig anders, alhoeweld atd ense team ietwat zwakker was, speelde ook toen nederland niet eens zo overtuigend én had bv veel minder mogelijkheden.. enkel, toen hielpen de denen ons een handje door een klunzige eigen goal via een carambolage te scoren

[ Voor 39% gewijzigd door RM-rf op 28-06-2012 15:43 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 11-09 14:13
Fiber schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:38:
[...]

Eens. Of Gert jan Verbeek, of Ruud Brood. In ieder geval juist niet een van die gevestigde namen of vroegere toppers. En al helemaal geen mannen die al een keer de kans gehad hebben.
Arie Haan :9

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nee, liever niet. En ook Leo Beenhakker niet, of Aad de Mos...

Zou Johan Boskamp nog tijd over hebben...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Kunt ook gewoon de jongens het zelf laten regelen. Zij weten het toch beter? Nou aub, ga je gang.
Lukt het niet? Moet er toch een coach komen? ok bekken dicht, geen gemauw meer als je een keer niet speelt en doen wat de coach zegt anders opzouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Johan Boskamp en Gijppie als assistent, dat wordt lachen. Dan slaat Boskamp die Gijp echt nog een keer in tweeën :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Ik ga voor een buitenlandse trainer. Zag iemand in een ander topic al Mourinho opperen, dat zou vrij spectaculair zijn, maar behoorlijk onwaarschijnlijk helaas.

Maar met een buitenlandse trainer heeft NL de mogelijkheid om eens een keer de boel echt om te gooien, en van alle Nederlandse dogma's en vooringenomenheden afstappen.

Ben helaas niet zo goed in buitenlandse trainers, maar er zullen ongetwijfeld goeie rondlopen in Duitsland, Spanje of Italie.

Vind trouwens ook dat de geopperde Nederlandse trainers niet echt aanspreken. Van Gaal is een malloot, Foppe is veel te oud, Adriaanse schijnt zwarte spelers niet te kunnen herkennen, Gullit is een prutser, en ga zo maar door. Van het rijtje blijven voor mij alleen Rijkaard en Verbeek over, waarbij je er gif op in kunt nemen dat Verbeek keihard tekeer zal gaan. Ben daar wel een voorstander van, maar ik denk dat Verbeek misschien iets te veel conflicten gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
[...]

Die vind ik veel te soft. Die heeft nog nooit met spelers gewerkt die ook maar een kwart van het gemiddelde niveau van de spelers van het Nederlands elftal hebben. Ron Jans kon al niet omgaan met het ego van Dost, laat staan met alle ego's in Oranje. Nee, daar heb ik geen vertrouwen in. Je moet geen bondscoach hebben die zich in moet houden om van alle spelers een handtekening te vragen. Spelers moeten wel een beetje tegen de bondscoach opkijken. Ik ben bang dat Ron Jans helemaal gek gemaakt zal worden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

argro schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:39:
[...]
Die vind ik veel te soft. Die heeft nog nooit met spelers gewerkt die ook maar een kwart van het gemiddelde niveau van de spelers van het Nederlands elftal hebben. Ron Jans kon al niet omgaan met het ego van Dost, laat staan met alle ego's in Oranje. Nee, daar heb ik geen vertrouwen in. Je moet geen bondscoach hebben die zich in moet houden om van alle spelers een handtekening te vragen. Spelers moeten wel een beetje tegen de bondscoach opkijken. Ik ben bang dat Ron Jans helemaal gek gemaakt zal worden.
Of het ego van Dost kon niet omgaan met Jans. Hij werd er wel "gewoon" naast gezet.

We roepen allemaal wel dat er een harde hand moet komen maar misschien was dat het probleem juist wel.
Elke bondscoach zal met hetzelfde probleem van Persie/Huntelaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
L1nt schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:43:
[...]

Of het ego van Dost kon niet omgaan met Jans. Hij werd er wel "gewoon" naast gezet.
Met waardeloze resultaten tot gevolg. Pas nadat de club ingreep en twee stevige assistenten naast Jans posteerde en Jans een vredespijp met Dost heeft gerookt ging het weer enigszins crescendo met SC Heerenveen. Volgens velen was dat laatste echter niet direct de verdienste van Jans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik zou voor Morten Olsen kiezen, ik heb zelf geen problemen met een buitenlandse coach als hij de nederlandse taal maar machtig is en geen Duitser is. :P

Ben het eens dat de Nederlandse kandidaten niet echt indrukwekkend zijn, Gullit word genoemd terwijl hij nauwelijks heeft gepresteerd in zijn trainers carriere, nou dan voel je de bui al hangen.

Van de Nederlandse namen is Gert-Jan Verbeek de trainer die me het meest aanspreekt, een trainer met een uitgesproken mening, dat mag ik wel en hij laat zijn ploegen al jaren met aantrekkelijk aanvallend voetbal spelen en met prima resultaten. :), ik denk alleen niet dat hij nu al geintereseerd is om bondscoach te worden.

Dus wat mij betreft mag Morten Olsen de rol overnemen van Bert van Marwijk, dan kunnen de nederlandse trainers wat meer ervaring opdoen bij hun clubs en als Morten er mee stopt dan kunnen een van die Nederlandse trainers de rol overnemen.

Trouwens als er per se een Nederlandse trainer moet komen dan zou ik voor Co Adriaanse of Louis van Gaal kiezen, dan is er gegarandeerd herrie in de tent maar aanvallen doet Co wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Foppe de Haan is niet beschikbaar zegt hij en stelt Cruijff voor. Hij zegt dit in een filmpje op de Omrop Fryslan (in het Fries dus):
http://www.omropfryslan.n...uijff-nije-b%C3%BBnscoach

Nederlandse versie (helaas zonder video):
http://www.omropfryslan.nl/node/86904

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Cruijff is ooit met coachen gestopt omdat hij hartklachten kreeg van de stress. Ik vraag me af waarom die naam toch elke weer weer boven komt drijven. Ook al zou ik het hem graag zien doen: heeft op het hoogste niveau gespeeld, heeft bewezen coachkwaliteiten, en heeft gezag.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg, john de wolf als bondscoach met ulrich van gobbel als assistent. dat gouden duo maakt korte metten met elke denkbare tegenstand.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Sallin schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:37:
Ik vraag me af waarom die naam toch elke weer weer boven komt drijven. Ook al zou ik het hem graag zien doen: heeft op het hoogste niveau gespeeld, heeft bewezen coachkwaliteiten, en heeft gezag.
Lol je beantwoord daar je eigen vraag. 8)7

Bijna alle Nederlanders willen Cruijff als bondscoach, alleen al om het feit dat Cruijff alles beter weet. :P, laat maar zien zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zie potverdrie steeds Gullit weer naar voren komen. Behalve dat het (en dit is een persoonlijke mening) een erg erg foute man is, onbetrouwbaar (volgens velen), geld belust en ongeïnteresseerd. (bij Chelsea was hij bijna nooit), is hij faliekant mislukt bij:
  • Chelsea
  • Newcastle United
  • Feyenoord
  • Los Angeles Galaxy
  • Terek Grozny
En ja, dat zijn meteen de enige clubs waar hij het heeft mogen proberen. Dat hij andere coaches mag analyseren is al een belediging, dat hij nu genoemd word in de media is een regelrechte trap in het kruis voor de echte coach.

Gullit zelf zei dat hij het wel zag zitten. Zal hij weten dat hij bij trainingen aanwezig moet zijn?

6 kinderen bij 3 vrouwen is overigens wel een prestatie van hem

Trainer stats:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eklnywsY367M2sWKsOiN0jRH/full.png

Gullit heeft in zijn hele cariere 55% van zijn wedstrijden niet gewonnen 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 28-06-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Tweaking Art schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:05:
[...]

Lol je beantwoord daar je eigen vraag. 8)7

Bijna alle Nederlanders willen Cruijff als bondscoach, alleen al om het feit dat Cruijff alles beter weet. :P, laat maar zien zou ik zeggen.
Selectief quoten is ook een kunst. Vanwege zijn gezondheid gaat hij het nooit doen. Einde gezeur. Geen idee waarom hij verder geen mening mag hebben over voetbal. Daarnaast heeft hij het dus al laten zien Wikipedia: Johan Cruijff.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Sallin schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:04:
[...]

Selectief quoten is ook een kunst. Vanwege zijn gezondheid gaat hij het nooit doen. Einde gezeur. Geen idee waarom hij verder geen mening mag hebben over voetbal. Daarnaast heeft hij het dus al laten zien Wikipedia: Johan Cruijff.
Je praat daar over iets wat jaren geleden is voorgevallen, hij heeft naar mijn weten niet recentelijk gezegd dat hij geen trainer wil worden door zijn gezondheid, zodra hij dat doet kunnen we zijn naam definitief doorstrepen.

En ik weet niet waarom je zegt dat hij het al heeft laten zien, hij heeft een mooie erelijst maar naar mijn weten is hij nooit bondscoach van het Nederlands elftal geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
PWM schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:18:]

Gullit heeft in zijn hele cariere 55% van zijn wedstrijden niet gewonnen 8)7
Ach, Prandelli wint de afgelopen weken ook meer dan de helft van zijn wedstrijden niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

argro schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:17:
[...]
Met waardeloze resultaten tot gevolg. Pas nadat de club ingreep en twee stevige assistenten naast Jans posteerde en Jans een vredespijp met Dost heeft gerookt ging het weer enigszins crescendo met SC Heerenveen. Volgens velen was dat laatste echter niet direct de verdienste van Jans.
Velen kunnen er faliekant naast zitten. Dat is meestal het geval namelijk in voetballand.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste