Olsen heeft veel gepresteerd als (club)coach wil je zeggenTweaking Art schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:59:
Ik zou voor Morten Olsen kiezen, ik heb zelf geen problemen met een buitenlandse coach als hij de nederlandse taal maar machtig is en geen Duitser is.![]()
Ben het eens dat de Nederlandse kandidaten niet echt indrukwekkend zijn, Gullit word genoemd terwijl hij nauwelijks heeft gepresteerd in zijn trainers carriere, nou dan voel je de bui al hangen.
Van de Nederlandse namen is Gert-Jan Verbeek de trainer die me het meest aanspreekt, een trainer met een uitgesproken mening, dat mag ik wel en hij laat zijn ploegen al jaren met aantrekkelijk aanvallend voetbal spelen en met prima resultaten., ik denk alleen niet dat hij nu al geintereseerd is om bondscoach te worden.
Dus wat mij betreft mag Morten Olsen de rol overnemen van Bert van Marwijk, dan kunnen de nederlandse trainers wat meer ervaring opdoen bij hun clubs en als Morten er mee stopt dan kunnen een van die Nederlandse trainers de rol overnemen.
Trouwens als er per se een Nederlandse trainer moet komen dan zou ik voor Co Adriaanse of Louis van Gaal kiezen, dan is er gegarandeerd herrie in de tent maar aanvallen doet Co wel.
Verbeek wordt echt niks, net als van Gaal alleen goed met of jonge spelers of middelmatige overachievers. Hebt helemaal geen tijd bij nationale teams om ze uitgebreid te trainen; tactiek en "people management" om een eerder gebruikte term te lenen ...
Wat van Gaal op zich wel weer heeft is een goed oog voor jong talent. Mischien moet ie de talent selectie wel gaan doen voor de KNVB
Zit ik iig toch met Gijp op dezelfde lijn: van Gaal - bondscoach pt.II ... nope
Nog meer analyses buitenstaanders a la Lammers:
Van Galen ging in de aanloop naar de Spelen van 2008 harde beslissingen niet uit de weg. „Bij de waterpolosters heb ik een fase gehad waarin het eigenbelang groter was dan het teambelang. Dat heeft zijn weerslag op de resultaten. Als coach moet je dan het gesprek aangaan. Je kan wel dingen opleggen, maar het gaat om de intrinsieke motivatie. Wat stellen de spelers zich er zelf van voor, wat willen ze bereiken? Dat commitment ontbrak bij Oranje.”
De waterpolocoach wijst op de discussie over de spitspositie, die ook tijdens het EK dagelijks werd gevoerd. „Zonder rolacceptatie kan je geen succes boeken. Daar heeft Van Marwijk wel een fout in gemaakt: hij had veel eerder duidelijk moeten aangeven dat hij voor Van Persie koos. Als Huntelaar dat niet wilde accepteren, had Van Marwijk hem het gat van de deur moeten wijzen. Ik heb in de aanloop naar de Spelen afscheid genomen van speelsters die hun rol niet konden accepteren.”
[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 29-06-2012 00:45 ]