Van Marwijk neemt ontslag, Van Gaal volgt hem op.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tweaking Art schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:59:
Ik zou voor Morten Olsen kiezen, ik heb zelf geen problemen met een buitenlandse coach als hij de nederlandse taal maar machtig is en geen Duitser is. :P

Ben het eens dat de Nederlandse kandidaten niet echt indrukwekkend zijn, Gullit word genoemd terwijl hij nauwelijks heeft gepresteerd in zijn trainers carriere, nou dan voel je de bui al hangen.

Van de Nederlandse namen is Gert-Jan Verbeek de trainer die me het meest aanspreekt, een trainer met een uitgesproken mening, dat mag ik wel en hij laat zijn ploegen al jaren met aantrekkelijk aanvallend voetbal spelen en met prima resultaten. :), ik denk alleen niet dat hij nu al geintereseerd is om bondscoach te worden.

Dus wat mij betreft mag Morten Olsen de rol overnemen van Bert van Marwijk, dan kunnen de nederlandse trainers wat meer ervaring opdoen bij hun clubs en als Morten er mee stopt dan kunnen een van die Nederlandse trainers de rol overnemen.

Trouwens als er per se een Nederlandse trainer moet komen dan zou ik voor Co Adriaanse of Louis van Gaal kiezen, dan is er gegarandeerd herrie in de tent maar aanvallen doet Co wel. ;)
Olsen heeft veel gepresteerd als (club)coach wil je zeggen ;)

Verbeek wordt echt niks, net als van Gaal alleen goed met of jonge spelers of middelmatige overachievers. Hebt helemaal geen tijd bij nationale teams om ze uitgebreid te trainen; tactiek en "people management" om een eerder gebruikte term te lenen ...
Wat van Gaal op zich wel weer heeft is een goed oog voor jong talent. Mischien moet ie de talent selectie wel gaan doen voor de KNVB :*) . (of het waren al no-brainers tegen de tijd dat hij ze liet debuteren)

Zit ik iig toch met Gijp op dezelfde lijn: van Gaal - bondscoach pt.II ... nope

Nog meer analyses buitenstaanders a la Lammers:
Van Galen ging in de aanloop naar de Spelen van 2008 harde beslissingen niet uit de weg. „Bij de waterpolosters heb ik een fase gehad waarin het eigenbelang groter was dan het teambelang. Dat heeft zijn weerslag op de resultaten. Als coach moet je dan het gesprek aangaan. Je kan wel dingen opleggen, maar het gaat om de intrinsieke motivatie. Wat stellen de spelers zich er zelf van voor, wat willen ze bereiken? Dat commitment ontbrak bij Oranje.”
De waterpolocoach wijst op de discussie over de spitspositie, die ook tijdens het EK dagelijks werd gevoerd. „Zonder rolacceptatie kan je geen succes boeken. Daar heeft Van Marwijk wel een fout in gemaakt: hij had veel eerder duidelijk moeten aangeven dat hij voor Van Persie koos. Als Huntelaar dat niet wilde accepteren, had Van Marwijk hem het gat van de deur moeten wijzen. Ik heb in de aanloop naar de Spelen afscheid genomen van speelsters die hun rol niet konden accepteren.”

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 29-06-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 09:03
Andries Jonker (nu Vfl Wolfsburg).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Hehe: Joachim Low ... na morgen :P

Jonker? Dan voorzie ik veel bedankjes in de toekomst :*) (assistent bij Wolfsburg)

[ Voor 169% gewijzigd door apis29 op 29-06-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Ronald Koeman legde het bij Studio Voetbal nog eens goed uit. Je hebt geen trainer nodig, maar gewoon iemand die de juiste poppetjes op de juiste plaats zet en kan motiveren. Voor echt trainen heb je helemaal geen tijd als bondscoach. En daarom is inderdaad een type als Verbeek, Van Gaal en Adriaanse eigenlijk niet geschikt, die willen veel te veel trainen. Ik stem toch voor Foppe de Haan, niks te oud, gewoon een wijze verstandige voetbalkenner die niets meer hoeft te bewijzen en ver boven de groep staat. Del Bosque van Spanje is ook de jongste niet meer.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hij zei wel dat van Gaal wel geschikt is indien hij dat trainen laat vallen.

We moeten nu in ieder geval een top trainer hebben die de boel door elkaar gaat schudden. Dan kom je eigenlijk op het rijtje Gaal, Cruijff , Hiddink en dat soort namen.
Ik vermoed zelf dat van Gaal het gaat worden. De KNVB heeft al gezegd geen buitenlandse coach te willen, Voor de rest is er dus eigenlijk vrij weinig te verzinnen. Rijkaard is nog wel een optie maar een moeilijk verhaal vanwege zijn contract.

Of toch heel stiekem en onverwacht Cruijff. Het zou een daverende verrassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:59:
[...]

[mbr]*knip*. Dit is nergens voor nodig.[/]

Nee dankje.
En of dat ergens voor nodig is. Iemand met zo'n verleden is niet iemand die je als boegbeeld van het Nationale team wil hebben. Daarnaast kan ik me voorstellen dat spelers juist daardoor lastig respect voor hem kunnen opbrengen, ondanks zijn prestaties op het veld en dat is juist wat nu nodig is; een trainer die respect kan afdwingen en er weer een team van maken.

In de Metro van vandaag stond trouwens de top 4 (volgens een enquete) wie Nederland als bondscoach wil:

1. Hiddink (19%)
2. Van Gaal (16%)
3. Koeman (10%)
4. Rijkaard (9%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
Ik lees zoveel over een buitenlandse coach, volgens mij heeft ooit Griekenland 1x een groot toernooi gewonnen met een buitenlandse coach, voor de rest geen enkel land. (Informatie hoorde ik in Studio Sportzomer).
Klopt dat en is het slim om juist daarom geen buitenlandse coach aan te nemen, los van het feit dat de KNVB het toch niet doet.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
EJVL schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:57:
Ik lees zoveel over een buitenlandse coach, volgens mij heeft ooit Griekenland 1x een groot toernooi gewonnen met een buitenlandse coach, voor de rest geen enkel land. (Informatie hoorde ik in Studio Sportzomer).
Klopt dat en is het slim om juist daarom geen buitenlandse coach aan te nemen, los van het feit dat de KNVB het toch niet doet.
Volgens mij bepaald de kwaliteit van de coach zijn meerwaarde, niet zijn nationaliteit.
Ramzzz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:14:
[...]

Velen kunnen er faliekant naast zitten. Dat is meestal het geval namelijk in voetballand.
Vanzelfsprekend. Maar jij denkt dat Ron Jans wel de (bewezen) kwaliteiten heeft om bondscoach te zijn? (Dat was namelijk het punt...)

[ Voor 24% gewijzigd door argro op 29-06-2012 09:00 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:45
argro schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:59:
[...]
Volgens mij bepaald de kwaliteit van de coach zijn meerwaarde, niet zijn nationaliteit.
Klopt maar welke buitenlandse coach heeft zin zijn carriere / imago door Nederland te laten slopen ?
Tis en blijft een hondebaan.

Misschien hebben we gewoon een strenge, schreeuwende duitser nodig waarvan de ego's weten dat ze simpelweg niet in discussie kunnen, type stevens >:) (een oranje Low!)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Bospa01 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:03:
[...]

Klopt maar welke buitenlandse coach heeft zin zijn carriere / imago door Nederland te laten slopen ?
Tis en blijft een hondebaan.
Tegen gunstige voorwaarden zullen velen wel oren hebben naar zo'n hondenbaan, al valt dat in Nederland reuze mee. Kijk maar naar Engeland. Geen bondscoach wordt imagotechnisch zo gesloopt als de bondscoach van de Engelsen. Daarentegen zijn de voorwaarden van de FA dermate gunstig dat het nooit een probleem is om iemand te vinden die voor de leeuwen geworpen wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Volgens mij nog nergens naar voren zien komen, maar mij lijkt Van Hanegem serieus een goede optie. Heeft de ervaring en aanzien als oudspeler en coach, wereldwijd bekend en z'n visie hoe nu verder (zie interview in Voetbal International van deze week) spreekt mij ook wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Nederland heeft in verleden al eens Duitse Bondscoach gehad.

We hebben al gehad:
Engeland
Schotland
Oostenrijk (oa Happel Wk78 2e geworden )
Duitsland
Tsjechie(slowakije)

pas na wk'78 exclusief Nederlanders

[ Voor 6% gewijzigd door horizon1978 op 29-06-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:12:
Volgens mij nog nergens naar voren zien komen, maar mij lijkt Van Hanegem serieus een goede optie. Heeft de ervaring en aanzien als oudspeler en coach, wereldwijd bekend en z'n visie hoe nu verder (zie interview in Voetbal International van deze week) spreekt mij ook wel aan.
Hmm...heeft hij al wat gezegd of hij/wel niet zou willen bij VI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik denk dat het overduidelijk Koeman gaat worden. Gisteren na Duitsland - Italie zat hij in de studio met een glimlach van oor tot oor te luisteren naar wat de andere mensen aan tafel hadden te zeggen. Volgens mij weet hij al meer.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:45
Erhnam schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:46:
Ik denk dat het overduidelijk Koeman gaat worden. Gisteren na Duitsland - Italie zat hij in de studio met een glimlach van oor tot oor te luisteren naar wat de andere mensen aan tafel hadden te zeggen. Volgens mij weet hij al meer.
Zou perfect voor hem zijn idd, hij kan zijn prestatie bij Feyenoord vrijwel niet evenaren.
Dan is dit een perfecte escape ehmmm uitdaging ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bospa01 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:35:
[...]
Zou perfect voor hem zijn idd, hij kan zijn prestatie bij Feyenoord vrijwel niet evenaren.
Dan is dit een perfecte escape ehmmm uitdaging ;)
Kan hij het er niet bij doen? Zo veel werk heeft een bondscoach toch ook weer niet..? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Fiber schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:50:
[...]

Kan hij het er niet bij doen? Zo veel werk heeft een bondscoach toch ook weer niet..? O-)
Hoeveel werk is zo'n bondscoachschap eigenlijk? Ik vraag mij inderdaad wel eens af waarmee bijvoorbeeld Van Marwijk in de afgelopen jaren zijn dagen vulde. Het lijkt mij toch niet dat hij het heel erg druk gehad kan hebben. Overigens lijkt de combinatie van bondscoach en clubtrainer mij vanuit het oogpunt van een bepaalde onafhankelijkheid niet wenselijk. Wanneer en Van Persie en Huntelaar bijvoorbeeld naast de basiself staan omdat Te Vrede in de spits staat, dan krijg je wel scheve gezichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[...]

Een clubtrainer wel ? :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Denk dat je je nog wel eens kunt verkijken op het werk.
Je kunt natuurlijk niet af en toe een wedstrijdje meepakken en zo je beslissingen maken wie je oproept en wie niet.

Denk dat je toch aardig wat wedstrijden mag terug kijken op DVD.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
L1nt schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:04:
Denk dat je je nog wel eens kunt verkijken op het werk.
Je kunt natuurlijk niet af en toe een wedstrijdje meepakken en zo je beslissingen maken wie je oproept en wie niet.

Denk dat je toch aardig wat wedstrijden mag terug kijken op DVD.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Van Marwijk vooral kee naar de lijst met spelers die hij de vorige keer had opgeroepen en niet zozeer naar de wedstrijden die zij (en anderen) in de tussentijd hadden gespeeld.

En dan nog. Dat zullen geen 30 wedstrijden per week zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat we het hier over meer dan een dag per week hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door argro op 29-06-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En dan nog steeds met spelers als Bouma aan komen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

argro schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:25:
[...]
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Van Marwijk vooral kee naar de lijst met spelers die hij de vorige keer had opgeroepen en niet zozeer naar de wedstrijden die zij (en anderen) in de tussentijd hadden gespeeld.

En dan nog. Dat zullen geen 30 wedstrijden per week zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat we het hier over meer dan een dag per week hebben.
Wil niet beweren dat het een zware taak is maar tis, denk ik, wel meer dan grotendeels relaxed op de bank hangen tot vlak voor een EK/WK-kwalificatie-/oefenwedstrijd of eind toernooi.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

argro schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:59:
[...]

[...]
Vanzelfsprekend. Maar jij denkt dat Ron Jans wel de (bewezen) kwaliteiten heeft om bondscoach te zijn? (Dat was namelijk het punt...)
Totaal niet. Een bondscoach zou veel interlandervaring en/of Europees voetbalervaring moeten koppelen aan veel people skills en een godlike voetbalinzicht.

;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]

Dat lijkt me niet verstandig. Qua tijd zal hij er niet veel aan missen, maar naar de spelers toe ben je niet helemaal onpartijdig als je ook nog trainer van Feyenoord bent. Daarnaast spelen clubbelangen ook mee bij een selectie voor oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Koeman heeft nu 1 goed jaar bij Feyenoord gehad waar ik heel blij mee ben en is bij andere clubs niet heel succesvol geweest (door verschillende redenen) , maar dan ben je toch niet gelijk een goede bondscoach ? :')

[ Voor 7% gewijzigd door Afvalzak op 29-06-2012 12:38 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

afvalzak schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:37:
Koeman heeft nu 1 goed jaar bij Feyenoord gehad waar ik heel blij mee ben en is bij andere clubs niet heel succesvol geweest (door verschillende redenen) , maar dan ben je toch niet gelijk een goede bondscoach ? :')
Niet heel succesvol zeg je? Kijk eens wat een prijzen hij als trainer gewonnen heeft:
- Landskampioenschap (3x) (AFC Ajax: 2002 en 2004 - PSV: 2007)
- Nederlandse beker (AFC Ajax: 2002)
- Johan Cruijff Schaal (2x) (AFC Ajax: 2002 - AZ: 2009)
- Portugese Supercup (SL Benfica: 2005)
- Spaanse beker (Valencia CF: 2008)

Da's een stuk meer dan Van Marwijk hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43
Het is ook moeilijk inschatten (vooraf) of iemand een goede bondscoach is. Resultaten bij een club zeggen niet zo veel. Zoals al eerder gezegd: coaches als Verbeek, v Gaal of Adriaanse die heel veel met patronen werken zullen het als bondscoach moeilijk hebben. Die patronen inslijpen lukt namelijk niet als bondscoach. Je hebt maar een weekje met de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:08
Ik zou zeggen Koeman, maar hij kan beter even bij Feyenoord blijven..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartcramer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
op vk.nl wordt gesuggereerd: Pep Guardiola.

http://www.volkskrant.nl/...iola-als-bondscoach.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Droom kandidaat, maar zal wel te duur zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wellicht kan Johan een goed woordje doen bij Pep namens de KNVB?
Maar heb toch liever een NL'er.

Ik zou opteren voor personen als Gullit, Hiddink, Rijkaard, ... als uithangbord. Dat is dan dé Bondscoach. Achter die mensen zet je dan 1 of 2 goede veldtrainers. Eigenlijk zoals het nu ook al was met Bert.
Alleen dan moet je wel een team hebben dat op elkaar kan vertrouwen. Vooral types al Gullit en Rijkaard moeten dan wel goed luisteren naar de raadgeving van hun trainers.

Louis, Co, Gertjan...Dat zijn geen Bondscoach types. Er is geen tijd om te bouwen en je hebt niet met onwetende jeugdspelertjes te maken. Dat wordt altijd hommeles bij dat soort coaches.

[ Voor 16% gewijzigd door readytoflow op 29-06-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Gullit?? Kom op zeg....Dan zet R. Koeman maar voor de ploeg of laat de spelers het maar zelf regelen.

Wat heeft ie nu werkelijk gepresteerd als coach? Die jongens lachen zich kapot. Vooral na zijn jankverhalen over Estelle...."Goh coach, hoe noemde ze je ook al weer tegenover je ex-schoonmoeder??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Is dat wel eens geprobeerd? Een speler als bondscoach? Laten we Sneijder maar bondscoach maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het maakt mij niet uit welke naam je voor de groep neerzet. Maar ik zou opteren voor een gevestigde naam. Een uithangbord. iemand die de rust bewaard richting de groep en de pers. Daarnaast moet die persoon ook een bepaalde visie hebben qua speelstijl. De andere trainers moeten dan zorgen dat de groep aan elkaar went en de visie van de bondscoach overneemt.

Wie kunnen dat op dit moment? De beste is Hiddink. Daarnaast heb je er een aantal van 'het stel uit 88': Koeman, Gullit, Rijkaard en Van Basten die dat zouden kunnen.

Een van die vier zou het goed kunnen gaan doen. En dan met Wouters en Vanenburg als assistenten op het veld wellicht? Jammer dat Bergkamp vliegangst heeft, dat zou ook een perfecte assistent zijn.

Komt ineens een naam bij me op: Ron Jans??? Zou die het kunnen? Die zit wel een beetje tussen het sociale en het inhoudelijke in. Alleen zou zoiets als hij met Dost heeft gedaan bij het NL elftal niet lukken. Maar hij kan wel ergens een team van maken.

Maar beter is het om iemand met naam en faam neer te zetten. Dan kunnen die betweterige voetballertjes niet gaan zeggen dat de trainer zelf nooit iets bereikt heeft. Zo'n Affelay, Van Persie en Huntelaar moeten niet met hun status aankomen bij de eerder genoemde spelers uit '88 natuurlijk. Die hebben ook alles gewonnen wat er te winnen valt.

Maar goed wie van de vijf?
Guus? Alleen als we Anzi 324 miljoen geven als afkoopsom en Guus 11,3 miljoen aan salaris. Dus nee (tenzij geld geen rol speelt)
Ruud? Is vrij, heeft status, straalt rust uit. Imago buitenland: Goed. Binnenland:slecht. Ik twijfel
Frank? Ik heb er zelf niet echt een goed gevoel bij. Is te introvert als Bondscoach naar mijn mening. Nee
Marco? Heeft als eens een kans gehad. Komt nu te vroeg.Mocht het lukken bij Heerenveen zeg ik ja. nu Nee.
Ronald? Leert steeds meer bij. Heeft ervaring opgedaan. Blijft rustig. Durft beslissinge te nemen. Ik zeg: JA

Conclusie: Bel Guus en als hij niet wil, bel dan Ronald&Feyenoord. Geef ze een grijpstuiver en laat Ronald op de trein naar Zeist springen. Bert kan dan weer naar Feyenoord. Iedereen blij. Wil die ook niet, dan bellen we Ruud. Als die te bang is voor zijn alimentatie, bellen we Leo B. toch gewoon? Die wil altijd wel.

Dus wat mij betreft is het maandag geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Een beetje offtopic maar ik als Feyenoorder wil v Marwijk helemaal niet terug. Een derde keer : dat moet je niet willen. Doe dan gewoon van Gastel. Dan wijzigt ook het beleid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ze zijn er uit :+

Afbeeldingslocatie: http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_8826_8f1061aee1254d4f0fc91b057866df7d17fb8df5.gif

Maar serieus... ik heb geen idee meer :P Teveel die ik niet zou wensen en degene die in mijn ogen wel zouden kunnen hebben werk. Die moet je dus losweken, als ze al willen. Kortom, toch maar wat hierboven staat ;)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

D-e-n schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:36:
Een beetje offtopic maar ik als Feyenoorder wil v Marwijk helemaal niet terug. Een derde keer : dat moet je niet willen. Doe dan gewoon van Gastel. Dan wijzigt ook het beleid niet.
En 'we' willen Koeman natuurlijk gewoon nog een paar jaartjes voor Feyenoord behouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Woensdag na de training toen men nog de indruk had dat van Marwijk niet zou opstappen en de KNVB hem niet zou ontslaan maar de media toch nog (achteraf: al) bezig was met zijn opvolger.

Ja makkelijk praten dan. Kan ik ook: Ik wil geen paus worden.....Oh is ie dood?? mmm zoveel macht spreekt me eigenlijk best wel aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
En Moniz dan, heeft de dubbel gewonnen met Red Bull Salzburg en kreeg zelfs een lastbak als Leonardo aan het voetballen. Hij heeft een duidelijke visie qua voetbal, maar ik weet niet zeker of die past bij het bondscoach zijn.

En anders zou ik het niet weten naast de lijst met trainers die al opgenoemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:10
L1nt schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:40:
[...]

Woensdag na de training toen men nog de indruk had dat van Marwijk niet zou opstappen en de KNVB hem niet zou ontslaan maar de media toch nog (achteraf: al) bezig was met zijn opvolger.

Ja makkelijk praten dan. Kan ik ook: Ik wil geen paus worden.....Oh is ie dood?? mmm zoveel macht spreekt me eigenlijk best wel aan.....
Hij zij dat gisteravond bij de studio voetbal het nog een aantal keren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij VI Oranje gaan ze er al bijna vanuit dat het Ruud Gullit wordt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Fiber schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:51:
Bij VI Oranje gaan ze er al bijna vanuit dat het Ruud Gullit wordt... :)
Geloof mij maar: zo gek is de KNVB heus niet. ;)

Vraag me wel af of ze zo snel mogelijk een nieuwe bondscoach willen benoemen of er nog even mee wachten voor een topkandidaat. De wedstrijd tegen Belgie is namelijk al in augustus, dus er zit wel wat haast bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 15:05

itsalwaysme

Graast voor DB

En iemand als Foppe de Haan? Die heeft het met onder 21 ook lekker gedaan.

De vraag is bij hem meer: Wil hij het wel?

Edit:

Ik moet eerst het topic helemaal lezen voordat ik roep, De Haan was al een aantal keer geroepen....

[ Voor 31% gewijzigd door itsalwaysme op 30-06-2012 00:07 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Op pagina 2 ook ;) . :*) Mischien met genoeg "media druk" zwicht de KNVB wel >:)

Maar de kapitein heeft ooit gezegd:
Directeur Bert van Oostveen liet zich eerder tegenover het Algemeen Dagblad negatief uit over het aantrekken van een buitenlandse trainer voor de functie van bondscoach: "Het zou een aanfluiting zijn voor onze [coaches] opleiding en voor het imago van ons voetbal."
Laat dat nou ook net de prestatie van het team bij het EK zijn geweest dus ... :X .
itsalwaysme schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:05:
En iemand als Foppe de Haan? Die heeft het met onder 21 ook lekker gedaan.

De vraag is bij hem meer: Wil hij het wel?

Edit:

Ik moet eerst het topic helemaal lezen voordat ik roep, De Haan was al een aantal keer geroepen....
Foppe heeft al eens gefaald in het "people management" aspect met het Olympische team in Beijing ...

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 30-06-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicOlaJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tweaker2010 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:57:
[...]

Geloof mij maar: zo gek is de KNVB heus niet. ;)
Ik denk dat Gullit wel een goede zou zijn. Als clubtrainer heeft Gullit natuurlijk overal gefaald, maar als bondscoach heb je hele andere vaardigheden nodig en die heeft hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Frank Rijkaard, Koeman, Hiddink hebben allemaal nee gezegd. Dan blijft alleen Gullit en Van Gaal over. De vraag is of Gullit wel verstandig is gezien de persoonlijke problemen waarmee hij nu zit. En van Gaal is niet bepaald de meest rustige coach die je nodig hebt. Maar jonge spelers zijn misschien wel gebaat bij een van Gaal die ze weer een hoger niveau op kan tillen.

Het is belachelijk dat de KNVB haar trots niet opzij kan zetten en gewoon een toptrainer uit het buitenland aanstelt. De Nederlandse school heeft duidelijk gefaald tijdens EURO 2012.

Ik denk dat het toch Van Gaal gaat worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Relief2009 op 30-06-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

NicOlaJ schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat Gullit wel een goede zou zijn. Als clubtrainer heeft Gullit natuurlijk overal gefaald, maar als bondscoach heb je hele andere vaardigheden nodig en die heeft hij wel.
Heeft Gullit vaardigheden dan? :+ Bij SBS praat hij ook alleen maar Van Basten na, die heeft er wel kijk op.

Hiddink wil ook niet: http://www.nu.nl/sport/2848242/hiddink-niet-beschikbaar-oranje.html
Ik heb net carte blanche gekregen van de eigenaar van mijn club Anzhi en daar kan ik nu onmogelijk van weglopen''
It's all about the money, jammer hoor Guus :-(

[ Voor 29% gewijzigd door tweaker2010 op 30-06-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tweaker2010 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 12:21:
[...]

Guus heeft groot gelijk. Voor hem valt er sportief niks te winnen bij het bondscoachschap van Oranje. En ik weet niet hoe het daar is in Rusland, maar je hoeft als bondscoach van Oranje maar iets te doen wat vreemd lijkt en het hele land valt over je heen. Moet je maar net zin in hebben. En als je dan financieel al ergens prima zit, waarom zou je het dan nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als jij de kans krijgt om zelf iets op te bouwen en daar de middelen voor krijgt, of om in een voorgekauwd scenario te moeten werken waarvan je weet dat je elke wedstrijd van voren en van achteren genaaid wordt door pers, publiek en je eigen spelers... Wat zou jij dan kiezen?

Nee, afgeven op Hiddink is niet terecht. Ik snap zijn keuze wel. Trouwens, uberhaupt weer de discussie overal en nergens om de redenen waarom trainers het niet willen. Geeft maar aan hoe geestelijk je eigenlijk in de war moet zijn om bondscoach te willen worden.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Is ten Cate niet beschikbaar? Ik vind dat een super kandidaat om achter een Gullit of Rijkaard te zetten (omdat ik vind dat beide gebrekkige kwaliteiten hebben als zijnde coach :P ). In ieder geval draait het meer om de veldtrainers/assistenten als je een icoon neer wilt zetten, denk dat dat belangrijker is als de opvolger van v. Marwijk.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Jongens leuke discussie.

Maar ga eerst is even na wie er eigelijk beschikbaar zijn. Dat scheelt veel onnodig gespeculeer, de meerderheid kan namelijk gewoon niet. (Hiddink, rijkaard, Koeman b.v. kunnen al niet)

En ten cate zit bami naar te werken en millionaire te worden in china. En krijgt daar ook een salaris van 5-6 milj.

[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 01-07-2012 14:03 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
Carte Blache bij een club hebben en je totaal kunnen en mogen uitleven op je beroep versus de ondankbaarste baan van Nederland hebben, bondscoach van Oranje. Elke stap die je zet ligt een vergrootglas overheen en 16.000.000 wannabee bondscoaches die kritiek hebben. Nog maar niet te spreken over de media...

Nee, ik snap het heel goed dat de grote trainers er geen zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
Cruyff wil Rijkaard, nou dan wil ik die niet. Pff dat Johan het even regelt, nee doe nou maar 'ns niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:58
Sjah schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:11:
Cruyff wil Rijkaard, nou dan wil ik die niet. Pff dat Johan het even regelt, nee doe nou maar 'ns niet.
Daar moeten we inderdaad ook eens mee kappen. Dat ze hem bij Ajax macht geven moeten ze zelf weten, maar die onzichtbare macht bij de KNVB waarmee hij zijn achterhaalde visies en vriendjes probeert door te drukken hebben we niks aan. Neem dan ook de formele verantwoordelijkheid, al snap ik best dat een bejaarde dat niet meer wil.

Dat gezegd hebbende denk ik wel dat Rijkaard de enige reele optie is op dit moment. Van Gaal moet je alleen nemen als je echt ruzies wilt met een aantal spelers en de bezem door de selectie wil halen. Dan moet je ook niet zeuren als je een WK mist. Maar als je toch nog iets met de huidige kern wil, dan acht ik hem ongeschikt. Daar moet een grote oud-speler staan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
ph4ge schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:50:
[...]
zijn achterhaalde visies
die achterhaalde visie heeft wel van Barcelona verreweg het beste elftal ter wereld gemaakt en daarmee indirect van Spanje de meest succesvolle generatie ooit.

En tja, je kunt het saai vinden, maar het is wel dodelijk saai en naar mijn idee een stuk aantrekkelijker dan hoe Nederland onder Van Marwijk speelde.

En daarnaast, de invloed van Cruijff op de KNVB is volgens mij niet bestaand. Het zou me ook beter lijken dat hij wel invloed zou hebben, in plaats van Bert van Oostveen, Mohammed Allach en Gerard Brouwer...

Ik ben bang dat de KNVB weer ouderwets laf gaat kiezen voor een brave trainer, die altijd zo goed zijn lesjes op de cursus coach betaald voetbal deed, met nauwelijks of geen internationale ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
De invloed van Cruijff op het succes van Barcelona wordt zwaar overschat in Nederland. Sowieso heeft hij al 15 jaar nauwelijks invloed op de dagelijkse gang van zaken, ze zien hem als een belangrijke adviseur. Een adviseur kan een positieve invloed hebben, maar is per definitie niet doorslaggevend. Dat zijn de mensen die de juiste adviezen bij de juiste mensen halen en die vervolgens op de juiste manier toepassen.

Het feit dat Barcelona bakken met geld heeft uitgegeven en enorme schulden mocht maken, aangevuld met het pure toeval dat er een lichting met zoveel talent was, heeft veel meer invloed gehad dan de adviezen van Cruijff. Zoals Barcelona/Spanje nu speelt heeft weinig te maken met het 4-3-3 zoals Cruijff dat altijd verkondigt (de hele buitenspeler discussie). Zn vorige pupil bij Oranje en Ajax, Marco van Basten, is ook hopeloos mislukt.

Laat die man lekker van zijn pensioen genieten, 15 jaar is een lange tijd in het voetbal. Hij kan best eens een keer geraadpleegd worden, maar blind zijn adviezen volgen en dus baantjes toe schuiven naar zijn vriendjes mag hij lekker in Amsterdam blijven doen ipv in Zeist. Of hij moet echt de handschoen oppakken en BC worden, maar dat doet hij natuurlijk nooit. Dat kan alleen maar afbreuk doen aan zijn imago.

En je kan zeggen wat je wil van dit Oranje, maar saai waren de wedstrijden niet. We hadden alleen niet de mazzel van Spanje. En we konden die tegenslagen niet meer ombuigen. Maar ik had Spanje ook weleens willen zien met 10 man en 1-0 achter te Kroatie, of met 10 man tegen Italie, alleen dat soort tegenslagen werd ze bespaart.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 02-07-2012 09:38 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
lateef schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:23:
[...]
die achterhaalde visie heeft wel van Barcelona verreweg het beste elftal ter wereld gemaakt en daarmee indirect van Spanje de meest succesvolle generatie ooit.
Die invloed wordt overdreven. Haal Iniesta, Xavi en Messi weg en Barca is ook Barca niet meer. Bovendien: invloed op de jeugdopleiding is iets anders dan invloed op een eerste elftal. Prima dat Barca aanvallend opleidt maar had Del Bosque in lijn van de Cruyff adepten gedacht dan was of Busquets of Xavi Alonso gesneuveld in de eerste elf van Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
De adviseurs rol van Cruijff bij Barcelona is/was inderdaad niet zo heel groot, maar daar doel ik ook helemaal niet op, ik doel juist op de rol die zijn visie heeft gehad op Barcelona. Vanuit zijn visie is de jeugdopleiding bij Barcelona opgezet, waarbij de focus volledig ligt op basistechniek. Juist Iniesta, Xavi en Messi zijn het resultaat van de visie van Cruijff. Er zijn geen voetballers met een betere aanname en inspeelpass dan deze drie. En dat is ook altijd de kritiek van Cruijff geweest op de jeugdopleiding van Ajax, dat de aanname en inspeelpass onvoldoende is.

Overigens zeg ik ook niet dat Cruijff het beleid bij de KNVB moet gaan bepalen, maar wel dan zijn visie niet achterhaald is (iig niet dat deel over basistechniek) en dat die veel beter is dan de egotripperij van Brouwer en de magere middelmoot van Van Oostveen en Allach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat is ook de visie van Coerver. Maar dat moeten clubs zelf gaan bepalen, niet de KNVB.

En als men het heeft over een achterhaalde visie dan heeft men het vooral over Cruijff als trainer en over onrealistische aannames dat Ajax weer de CL moet gaan winnen. Dat laatste heeft vooral met geld te maken. Want als Ajax of Feyenoord een Iniesta voortbrengt is hij zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
lateef schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:56:
Overigens zeg ik ook niet dat Cruijff het beleid bij de KNVB moet gaan bepalen, maar wel dan zijn visie niet achterhaald is (iig niet dat deel over basistechniek) en dat die veel beter is dan de egotripperij van Brouwer en de magere middelmoot van Van Oostveen en Allach.
Tja, over trainingsmethodes gaat een BC niet, die moet het doen met het materiaal wat er is. Ik vraag me trouwens inderdaad af of het niet achterhaald is dat ze bij Ajax al die state of the art apparatuur links laten liggen. Meten is weten. Techniek is maar een onderdeel, fysiek en mentaal (tactiek) zijn veel belangrijker geworden. Spelhervattingen zijn ook belangrijker dan toen. Techniek was echt niet het probleem van dit Oranje, zeker niet tegen de Denen.

De BC gaat over tactiek en managen. En daar zijn Cruijf zijn ideeën gewoon achterhaald. Die vriendjespolitiek is ook het laatste wat je kan gebruiken in dit Oranje. Je moet juist een onafhankelijke denker hebben, niet iemand die er zit omdat hij braaf naar Cruijff luistert. Dat heeft bij van Basten ook niet gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

En het is geworden.... Louis van Gaal!

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Vuvuzela schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:26:
En het is geworden.... Louis van Gaal!
Dat wordt weer smullen bij de persconferenties :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:11
Met een bron erbij:
Louis van Gaal is door de KNVB benoemd tot bondscoach van het Nederlands elftal. De 63-jarige trainer volgt Bert van Marwijk op, die na het EK van dit jaar zijn ontslag indiende. De onlangs bij Ajax vertrokken Danny Blind zal Van Gaal assisteren.

Van Gaal was sinds zijn ontslag in april 2011 bij Bayern München zonder werkgever en had al lange tijd de ambitie als bondscoach van een gerenommeerd voetballand nog een groot eindtoernooi mee te maken.

In 2001 liet Van Gaal die kans liggen. Oranje overleefde onder zijn leiding de kwalificatie voor het WK 2002 in Japan en Zuid-Korea niet. Portugal en Ierland plaatsten zich ten koste van Nederland voor dat mondiale eindtoernooi. Het was toen de eerste keer sinds 1986 dat Nederland niet van de partij was op een EK of WK.

Dat Blind in het kielzog van Van Gaal aan de technische staf van Oranje wordt toegevoegd, mag geen verrassing heten. Het tweetal was eerder al in beeld om Ajax weer naar de Europese top te leiden, op voorspraak van voormalig RvC-voorzitter Steven ten Have. De keuze voor Van Gaal als technisch directeur werd via een rechtszaak echter geblokkeerd door Johan Cruijff en een groep volgelingen.
Bron: http://www.vi.nl/nieuws/2...RANJE-BLIND-ASSISTENT.htm

Edit: Hoera, mijn 2500e post op GoT *O* *O*.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Holy crap! :o

Ondanks dat het niet heel erg verrassend is, vind ik het toch verrassend 8)7 Don't ask me why, eigenlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:04
Zeker niet verrassend, zoveel kandidaten (die ook nog eens beschikbaar zijn) waren er immers niet.
Of ik er blij mee ben weet ik eigenlijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik heb er een hard hoofd in, maar we geven hem het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
mijn droomkandidaat :D Ze zijn zowaar verstandig geworden in Zeist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Louis gefeliciteerd! Hopelijk ga je het nu waarmaken voor ons. En volgens mij gaat dat je nog lukken ook.
Alles beter dan Gullit.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Pfff... dit meen je niet! bij Blind heb ik nu ook niet echt het idee dat die Van Gaal tegengas gaat geven.

Eens kijken of hij deze selectie wel naar behoren kan laten voetballen. Hopelijk een paar oude spelers eruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wordt gezellig, met Hans Kraaij jr. bij SBS6... :)

Ben er niet echt blij mee, heb er geen goed gevoel bij, maar die voetbalkenners in Zeist hebben er vast wel verstand van en ongetwijfeld een wijze beslissing genomen. Danny Blind er ook nog bij, wordt echt gezellig denk ik. Wel prettig voor Ajax dat die twee nu definitief uit beeld zijn daar, voorlopig. O-)

En het linksback probleem is wel in één klap opgelost nu... :Y

Mooie timing, half elf Johan Derksen in Tour du Jour... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Hmm tja gemengde gevoelens over van Gaal, een fantastische coach zonder twijfel maar je haalt toch wel een persoon binnen die voor nogal wat drama kan zorgen.

Ik ben blij dat het in ieder geval niet Gullit is geworden, als de KNVB bij hem was uitgekomen dan had Bert van Marwijk wat mij betreft mogen blijven, die lobby van Johan Derksen voor Gullit begon me ook al te irriteren, nu mag hij de fanclub leiden van van Gaal, iets zegt me dat dat niet echt soepel zal gaan. :P

Ik heb niet echt hoge verwachtingen voor het WK2014 maar ik hoop wel dat van Gaal de bezem door de selectie haalt en jonge talentvolle spelers een kans geeft, de achterhoede Willems, Mathijsen, Heitinga en van der Wiel, dat kan gewoon niet op een eindtournooi, het zal moeilijk worden om de hele achterhoede te vervangen maar ten minste twee vervangingen moet lukken. trouwens zou het ook niet erg vinden als van Gaal spelers als van Persie niet op te roepen totdat hij zich normaal gedraagt, van Gaal heeft bewezen dat hij jonge spelers een kans geeft wat ik erg positief vindt. :)

Voorzichting positief in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, daar zaten we nu net op te wachten, Van Gaal astjeblief zeg :X Dit vind ik een blunder van de eerste order van de KNVB. Van Marwijk was al niet zo spraakzaam tegen de pers, nu krijgen we de schoolmeester van Gaal weer aan het woord met dat belerende toontje van hem. En daarnaast heeft ie in 2002 gefaald met een hel goede generatie spelers om uber haupt dat WK te halen. Ik hou mijn hart vast als dat maar goed komt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Fiber schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:56:
Wordt gezellig, met Hans Kraaij jr. bij SBS6... :)

Ben er niet echt blij mee, heb er geen goed gevoel bij, maar die voetbalkenners in Zeist hebben er vast wel verstand van en ongetwijfeld een wijze beslissing genomen. Danny Blind er ook nog bij, wordt echt gezellig denk ik. Wel prettig voor Ajax dat die twee nu definitief uit beeld zijn daar, voorlopig. O-)
Alsof welke coach dan ook Nederland naar de WK titel kan leiden. 8)7

En het linksback probleem is wel in één klap opgelost nu... :Y
Hoezo is de linksback positie nu opgelost?, leg uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tweaking Art schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:29:
[...]
Alsof welke coach dan ook Nederland naar de WK titel kan leiden...
Heb ik ook nergens beweerd... :)
[...]
Hoezo is de linksback positie nu opgelost?, leg uit?
Wikipedia: Daley Blind :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Bleh.

Voor mij geen oranje meer totdat hij weer foetsie is. Driewerf bleh. :|

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Fiber schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:42:
[...]

Heb ik ook nergens beweerd... :)

[...]

Wikipedia: Daley Blind :)F
Haha ik hoop het niet. :P

Hopelijk ontwikkeld buttner zich goed by southampton anders toch maar kuyt omturnen tot linksback. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tweaking Art schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:46:
[...]
Haha ik hoop het niet. :P
[...]
Mark my words... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tweaking Art schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:46:
[...]
Hopelijk ontwikkeld buttner zich goed by southampton anders toch maar kuyt omturnen tot linksback. :P
Denk niet dat Buttner zich daar snel in de kijker van Van Gaal speelt. Hij had beter naar een nederlandse topclub kunnen gaan. Ben benieuwd of er nu meer Ajax spelers voor oranje geselecteerd worden (of juist niet gezien de manier waarop Van Gaal daar vertrokken is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
maar die voetbalkenners in Zeist hebben er vast wel verstand van en ongetwijfeld een wijze beslissing genomen.
voetbalkenners in Zeist? Bert van Oostveen is een capabele bestuurder, maar zijn voetbalkennis is beperkt. En Mohammed Allach is een sympathieke jongen, maar is ook niet die top voetbalkenner van wie ik verwacht dat die hele wijze beslissingen neemt. Heeft er natuurlijk ook wel mee te maken dat ze naar mijn idee zeker niet de juiste keuze hebben gemaakt. Als ze dat wel hadden gedaan, vond ik natuurlijk wel dat ze een hele beslissing hadden genomen en dat ze er heel veel verstand van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Laten we hopen dat hij geleerd heeft van de vorige keer. Ik denk dat de Belgen wel uit zullen kijken naar de oefeninterland. Als er een keer een goed moment is om NL te pakken dan nu wel.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

@ Lateef, Waar is die sarcasme tag als je hem nodig hebt? ;) Hoe dik moet ik het er dan bovenop leggen? O-)

Anyway, binnenkort eerste persco:
De cirkel is rond

Hier, bij Oranje, ligt mijn hart
Een team, fascinerend, altijd apart
Door velen genoemd als kampioenen
Voor mij een leeuw op voetbalschoenen
Mijn herinneringen gaan terug naar weleer
Ook toen heerste er een bijzondere sfeer
Nu ga ik mijn gevoelens weer achterna
En wordt bondscoach van Oranje weldra
In mijn levensfase is dit een nieuwe kans
En mijn jeugdliefde krijgt een extra stimulans
En daarom klinkt het vol overgave uit mijn mond
Vandaag is de cirkel echt rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
Sallin schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:46:
Laten we hopen dat hij geleerd heeft van de vorige keer. Ik denk dat de Belgen wel uit zullen kijken naar de oefeninterland. Als er een keer een goed moment is om NL te pakken dan nu wel.
En als je dan kijkt naar welke spelers Belgie ter beschikking heeft:

Verdediging: Kompany, Vermealen, Vertonghen
Middenveld: Fellaini
Aanval: Lukake, Hazard

Belgie annexeren om onze verdediging te upgraden? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Mr_Size schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:44:
mijn droomkandidaat :D Ze zijn zowaar verstandig geworden in Zeist!
Verklaar je nader... hij slaagde er niet in om Oranje te kwalificeren voor het WK in Japan en Zuid-Korea. Laten we het erop houden dat hij maar een 2e kans moet krijgen maar ik zou hem nooit als een droomkandidaat kunnen zijn.

Weer die chagrijnige kop heel de tijd bij de persconferenties en dat happen van hem, laat die pers lekker lullen man. Ik wordt er nu al moe van :P

Maar goed, we zullen het er mee moeten doen en wellicht krijgt hij dit keer wel iets voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vrees vooral dat hij denkt het te kunnen met jongens uit de eredivisie. Dat ging de vorige keer dus mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:47

polthemol

Moderator General Chat
D-e-n schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:44:
Ik vrees vooral dat hij denkt het te kunnen met jongens uit de eredivisie. Dat ging de vorige keer dus mis.
deze keer ging het ook onder van marwijk mis ;) In het verleden behaalde resultaten ...

Van Gaal heeft wel jaren op topniveau gepresteerd.

Ik ben benieuwd. Hij heeft in ieder geval semi vrij spel om de bezem door de selectie te halen. Ik hoop dat er nu ook jongens als strootman en van wolfswinkel bij komen. Een paar oude rotten houden voor de ervaring en als je iemand nodig hebt die weet hoe je een wedstrijd vast moet houden en een zien waar het schip strand.

(enige jammere van van gaal zijn zijn persconferenties wel, vind het vaker maar een trieste bedoening, misschien moeten ze daar don leo maar voor aannemen, van gaal het voetbal en don leo die lult wel een uurtje tegen de kranten :P )

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat betreft de persconferenties, misschien zou het helpen als de pers ook eens wat minder onnozele vragen zou stellen. Ik kon bijvoorbeeld van Marwijk's omgang met de andere Bert volkomen begrijpen, en had al bewondering voor van Marwijk's geduld.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 19:55
hm. van Gaal.

Hopen dat de resultaten beter zijn dan de vorige keer.........

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Van Gaal is een fenomeen, echt een geweldige vent vind ik het! En ik vind het leuk dat ie weer terug op TV komt want hij zorgt altijd wel voor spektakel. Van Marwijk was echt een dooie mus. Nooit een grapje, nooit een teken van emotie, altijd schijnheilig achter iets schuilen, alles geheim. Ben blij dat ie weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Sallin schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 10:06:
Wat betreft de persconferenties, misschien zou het helpen als de pers ook eens wat minder onnozele vragen zou stellen. Ik kon bijvoorbeeld van Marwijk's omgang met de andere Bert volkomen begrijpen, en had al bewondering voor van Marwijk's geduld.
idd, heb je die persconf. gezien van de duitsers? Een "journalist" vroeg zich af wat de reactie van mario was toen iemand anders zei dat zijn haar beter was.

wtf.

vragen stellen over iemand z'n haar, bij een pers conf. voor een EK... geen wonder dat van Gaal daar nooit zin in had. Stel goede vragen, of hou je smoel.

Maar waarom moet een bondscoach eigenlijk een tv persoonlijkheid zijn? Ik wil dat hij goed werk levert, zal mij intereseren of z'n pers conferenties (die NOOIT ergens over gaan) goed of spannend zijn.. Bert heeft ons een 2de plek op een WK geleverd.. blijkbaar werkt "geheim" zijn gewoon prima. Elke scheet hoeft niet besproken te worden ook al willen we dat.

[ Voor 21% gewijzigd door Bezulba op 07-07-2012 12:05 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Bezulba schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:03:
[...]

idd, heb je die persconf. gezien van de duitsers? Een "journalist" vroeg zich af wat de reactie van mario was toen iemand anders zei dat zijn haar beter was.

wtf.

vragen stellen over iemand z'n haar, bij een pers conf. voor een EK... geen wonder dat van Gaal daar nooit zin in had. Stel goede vragen, of hou je smoel.

Maar waarom moet een bondscoach eigenlijk een tv persoonlijkheid zijn? Ik wil dat hij goed werk levert, zal mij intereseren of z'n pers conferenties (die NOOIT ergens over gaan) goed of spannend zijn.. Bert heeft ons een 2de plek op een WK geleverd.. blijkbaar werkt "geheim" zijn gewoon prima. Elke scheet hoeft niet besproken te worden ook al willen we dat.
omdat chimo sensatie wil denk ik.

@chimo een dooie mus ? schijnheilig ? je wilt liever dat een bondscoach daar een dansje gaat staan doen ?
Van Marwijk is altijd vrij helder geweest. Opstellingen worden niet op voorhand bekend gemaakt bv., toch blijven journalisten vragen, dan moet hij er maar een theater van gaan maken volgens jou, voor het amusement.
Bert is een vakman en heeft het niet echt nodig om een karikatuur te maken van die positie. Als hij om die rede zou moeten vertrekken heb je bar weinig verstand van voetbal. Die wat er staat als bondscoach moet gewoon zo goed mogelijk werk proberen te verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Inderdaad, ik hou van sensatie, dan gebeurt er tenminste iets. Ik ben gewoon erg van het uiterlijk en uitstraling. Ik vind dat belangrijk. Dat spreekt boekdelen over een persoon. Van Gaal is op alle vlakken 5 klassen beter dan Van Marwijk. Hij straalt tenminste iets uit. Als hij opkomt, staat er iets. Van Marwijk komt over als de materiaalman van het plaatstelijke zondagelftal. Van Gaal is presentatief, iets wat je van Van Marwijk totaal niet kan zeggen. En daarnaast is het gewoon een uitstekende coach met verstand van zaken. Let wel, je moet je land vertegenwoordigen, je bent het visitekaartje, dus als je op zo'n EK of WK komt moet er ook een vent staan.

Daarom vind ik bijvoorbeeld Rutte ook totaal niet geschikt als minister president. Dat is geen vent, dat is een studentje.

Bovendien ben je afhankelijk van je spelers maar ik denk dat de huidige lichting een beetje aan het uitblussen is, behalve Sneijder misschien. Maar wat er nu rondloopt in de eredivisie is ook niet echt je van het. Maar we zullen wel zien.

[ Voor 16% gewijzigd door chim0 op 07-07-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:41:
[...]

Verklaar je nader... hij slaagde er niet in om Oranje te kwalificeren voor het WK in Japan en Zuid-Korea. Laten we het erop houden dat hij maar een 2e kans moet krijgen maar ik zou hem nooit als een droomkandidaat kunnen zijn.

Weer die chagrijnige kop heel de tijd bij de persconferenties en dat happen van hem, laat die pers lekker lullen man. Ik wordt er nu al moe van :P

Maar goed, we zullen het er mee moeten doen en wellicht krijgt hij dit keer wel iets voor elkaar.
Lol coach afrekenen omdat hij 1x gefaalt heeft. Toen V Gaal in 2002 bondscoach was werd er slechts 2x verloren tijdens zijn aanstelling, daarnaast waren er enorme problemen binnen de spelersgroep die er al waren voor zijn aanstelling (lees eens het boek van Kluivert daarover). Daarnaast is V Gaal de beste trainer van Nederland zoniet ter wereld. Als je met relatief kleine clubs (Ajax 95 wat niemand had verwacht en bijvoorbeeld AZ) zulke enorme prestaties kan leveren hoor je bij de top van de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:14:
[...]

Lol coach afrekenen omdat hij 1x gefaalt heeft. Toen V Gaal in 2002 bondscoach was werd er slechts 2x verloren tijdens zijn aanstelling
Ja, waarvan 1x tegen de nummer 2 van de poule, waarbij er ook nog gelijk werd gespeeld tegen die nummer 2. Dan kan je wel inpakken. Tegen Portugal hetzelfde resultaat.

De overige landen in die poule waren Estland, Cyprus en Andorra. Met andere woorden, van de 4 echte wedstrijden, werden er 0 gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:15:
[...]

Ja, waarvan 1x tegen de nummer 2 van de poule, waarbij er ook nog gelijk werd gespeeld tegen die nummer 2. Dan kan je wel inpakken. Tegen Portugal hetzelfde resultaat.

De overige landen in die poule waren Estland, Cyprus en Andorra. Met andere woorden, van de 4 echte wedstrijden, werden er 0 gewonnen.
Ja wat wil je nu zeggen dan? V Gaal zijn prestaties spreken voor zich, maar daar hoor je niemand over, alleen het negatieve wordt eruit gepakt. Wees echt blij dat hij dit uberhaupt nog 1 keer wil doen voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als clubcoach spreken zijn prestaties voor zich. Als coach van Oranje heeft hij gefaald. Dat is namelijk een heel ander vak. Huntelaar en van Persie verkopen en er een heel nieuw systeem inslijpen waarin je Dost beter maakt: dat gaat niet. Die linksbuiten kopen die je niet hebt: dat gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
chim0 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:10:
Inderdaad, ik hou van sensatie, dan gebeurt er tenminste iets. Ik ben gewoon erg van het uiterlijk en uitstraling. Ik vind dat belangrijk. Dat spreekt boekdelen over een persoon. Van Gaal is op alle vlakken 5 klassen beter dan Van Marwijk. Hij straalt tenminste iets uit. Als hij opkomt, staat er iets. Van Marwijk komt over als de materiaalman van het plaatstelijke zondagelftal. Van Gaal is presentatief, iets wat je van Van Marwijk totaal niet kan zeggen. En daarnaast is het gewoon een uitstekende coach met verstand van zaken. Let wel, je moet je land vertegenwoordigen, je bent het visitekaartje, dus als je op zo'n EK of WK komt moet er ook een vent staan.

Daarom vind ik bijvoorbeeld Rutte ook totaal niet geschikt als minister president. Dat is geen vent, dat is een studentje.

Bovendien ben je afhankelijk van je spelers maar ik denk dat de huidige lichting een beetje aan het uitblussen is, behalve Sneijder misschien. Maar wat er nu rondloopt in de eredivisie is ook niet echt je van het. Maar we zullen wel zien.
van marwijk als materiaalman ?!?

Van Gaal komt ongecontroleerd over, is altijd in zijn wiek geschoten, snel beledigd en niemand heeft er verstand van behalve louis zelf. Die attitude vertegenwoordig je je lang mee ? Right. Uitstraling en uiterlijk spreken voor jou misschien boekdelen, uiteindelij kis het enige wat telt het resultaat. Dat is waarom we naar zoeen toernooi gaan, dat is waarom spelers betaald worden en waarom ze doen wat ze doen. Uitstraling van een coach vind ik absoluut niet belangrijk, als hij zich maar gedraagd naar de pers toe en zijn vak verstaat.

Ik vind dat je een beetje onzinnig uithaalt naar van marwijk. Het is nog eens niet duidelijk of hij gefaald heeft of dat het een falen van de selectie was (falen als in: spelers die gewoon hun verantworodelijkheden collectief niet nemen).

Maar een coach selecteren louter op basis van uitstraling is bullshit. Daar moet een vakman staan, klaar. De beste trainer zelfs. En vooralsnog was van marwijk de beste die het verste is gekomen met oranje (van de laatste jaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ach, onze omhoog geevallen voetballer van lang geleden heeft weer een drol uitgepoept :X
Johan Cruijff vindt dat de KNVB nogal haastig te werk is gegaan in de zoektocht naar een geschikte opvolger voor de opgestapte bondscoach Bert van Marwijk.

''Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat voor het Nederlandse voetbal essentiële beslissingen heel snel genomen zijn'', zegt hij maandag in zijn vaste column in De Telegraaf.

De KNVB maakte vrijdag de benoeming van Louis van Gaal bekend, amper drie weken na de laatste wedstrijd van Oranje bij het mislukte EK.

Cruijff twijfelt daarbij aan de rol van KNVB-directeur Bert van Oostveen. ''Hij heeft zaken op zijn bord gekregen waar niet zijn grootste kwaliteiten liggen.''

"Toch heeft hij in een recordtijd een bondscoach aangesteld. Of dat een goede of slechte beslissing is, hangt nu ook af van toeval. Dat mag niet.''

Cruijff kwam eind vorig jaar in de machtsstrijd bij Ajax lijnrecht tegenover de nieuwe bondscoach te staan. De rechter verbood uiteindelijk de benoeming van Van Gaal als algemeen directeur.
bron
Naja, eigenlijk is de aandacht die ik 'm nu geef al teveel... Als hij het zo goed weet, blijf dan niet alleen vanaf de zijkant zeiken? Bij Ajax is hij schromelijk mislukt, nu Van Gaal weer elders aan de bak komt zint het Cruijff nog niet? Zielig kind :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Dat mensen zich uberhaupt nog druk maken om Johan Cruijff. Met alle respect maar die man is bij mij allang uit beeld verdwenen. Tijden veranderen, move on!

Wanneer is de eerstvolgende wedstrijd van Oranje? 7 september tegen Turkije. Ben benieuwd met welke opstelling Louistje komt. Hoop wel een beetje frisse wind want dit is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

chim0 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:20:

Wanneer is de eerstvolgende wedstrijd van Oranje? 7 september tegen Turkije. Ben benieuwd met welke opstelling Louistje komt. Hoop wel een beetje frisse wind want dit is niks.
15 Augustus... oefenpotje tegen onze zuiderburen. Ik ben inderdaad ook zeer benieuwd of hij het aandurft met een bezem door het elftal te gaan.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste