Van Marwijk neemt ontslag, Van Gaal volgt hem op.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
We weten dat Nederland gisteren tegen Denemarken heeft verloren, waarna de kansen om verder dan de poule te komen vrij laag liggen. Portugal en Duitsland zijn de sterke spelers waar Nederland zeer goed moet tegen vechten om deze eindbazen te moeten verslaan.
Ook is het vertrouwen in het EK voor Nederland bij velen ook gedaald....

Maar goed, daar gaat het even niet om :P
We zien als het goed is Bert van Marwijk nog t/m 2016 als bondscoach van Nederland. Nu was ik benieuwd wie je als geschikte opvolger zou zien? Ik zie hem ondanks de nederlaag van gisteren nog niet aftreden, maar zijn contract loopt wel in 2016 af...

Dus wie kan hem dan het beste vervangen? Ikzelf ben niet echt helemaal volledig into voetbal, maar Marco van Basten zou denk ik wel een goede opvolger kunnen worden. En anders misschien later in 2018 Dennis Bergkamp ofzo. Laat hem eerst nog maar eens eventjes groeien als trainer voor de Ajax jeugd..

Wat vinden jullie de beste opvolger voor Bert?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik zou het Hiddink nog wel 1 keer willen zien doen.

In de toekomst iemand als De Boer of Cocu.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:10
Ik denk niet dat Marco van Basten het nog een keer wordt. Ik zie het liefst een trainer die al bij grootte buitenlandse clubs heeft gewerkt.
Zelf hoop ik dat Frank de Boer of Ronald Koeman het een keer wordt en dan eerst Ronald omdat ie al langer in het vak zit. Kan Frank het in 2020 ofzo overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Ik denk Dennis Bergkamp niet of hij moet eerst zijn vliegangst overwinnen. Frank de Boer mag van mij bondscoach worden als hij de vierde ster heeft behaald bij Ajax. Misschien Advocaat nog een kans geven, omdat hij nu Rusland wel erg leuk laat voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Johan Derksen ... want die weet toch alles beter.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:57

Lordy79

Vastberaden

Hiddink zou geweldig zijn, maar die doet het niet.

Frank de Boer lijkt me verder over een paar jaar een uitstekende keus; ik denk een van de meest talentvolle jonge trainers die ook in zijn voetballoopbaan heeft bewezen erg volgroeid te zijn.

Maar Frank Rijkaard, is die nog steeds trainer? Die zou van mij ook terug mogen komen hoor.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Adriaan een goede optie zou zijn. Zijn ervaring kenmerkt de problemen van Oranje aangezien de B en A-boys ook niet goed samen konden spelen. Door goed advies van Adriaan wisten ze na een 0-4 achterstand in rust toch nog tot een overwinning te komen en een penalty te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Laatst online: 09:16

MAZZA

Barbie is er weer!

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:13:
Ik denk dat Adriaan een goede optie zou zijn. Zijn ervaring kenmerkt de problemen van Oranje aangezien de B en A-boys ook niet goed samen konden spelen. Door goed advies van Adriaan wisten ze na een 0-4 achterstand in rust toch nog tot een overwinning te komen en een penalty te stoppen.
Afbeeldingslocatie: http://www.adriaan-homepage.nl/foto_nieuw/006_ba_boys_gr.jpg
oOo :)F oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
LOL @ Hierboven

Adriaanse: Liever niet, beetje arrogante kwal die zijn stempel wel erg door wil drukken.
Van Gaal: Asjeblieft niet, dan kwalificeren we ons alweer niet voor een eindronde en krijgen we altijd dat gedoe met die interviews en persconferenties waarbij hij weer lekker overal op hapt.
De Boer: Vind ik voor de toekomst een goede optie, straalt ook wel rust uit.
Bergkamp: Heeft idd vliegangst dus dat gaat hem niet worden
Advocaat: Zou ook nog kunnen
Hiddink: Kan wel, maar hij doet het niet
Rutten: Asjeblieft niet zeg
Rijkaard: Mag van mij nog wel een kans krijgen
Koeman: Ook prima wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:56

vhal

ಠ_ಠ

Als ik zie wat Koeman met Feyenoord heeft gedaan dan zeg ik...Koeman.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:58
AW_Bos schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:12:
[...] En anders misschien later in 2018 Dennis Bergkamp ofzo. Laat hem eerst nog maar eens eventjes groeien als trainer voor de Ajax jeugd..
Heb je hem de laatste jaren wel eens een interview oid zien geven? Het was een geweldige voetballer, maar ook een erg introverte man. Té introvert voor een baan als bondscoach, imho.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Railgunner schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:36:
[...]

Heb je hem de laatste jaren wel eens een interview oid zien geven? Het was een geweldige voetballer, maar ook een erg introverte man. Té introvert voor een baan als bondscoach, imho.
En hij heeft vliegangst... ook niet ideaal als je bondscoach bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:02
deadsy33 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:11:
Volgens mij heeft hij recent nog specifiek gezegd dat hij zelfs voor Oranje niet tussentijds vertrekt bij Feyenoord.

Verbeek lijkt mij wel een goede. Er moet namelijk flink verjongd worden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
ph4ge schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:50:
[...]

Volgens mij heeft hij recent nog specifiek gezegd dat hij zelfs voor Oranje niet tussentijds vertrekt bij Feyenoord.

Verbeek... Aan de ene kant wel en aan de andere kant niet...
Bij Feyenoord kreeg hij het niet op de rit, maar bij AZ wel. Dus ik vind het wel een gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Arjen Robben, die is net zo star.. :F

Serieus, wat mij betreft De Boer of Koeman. Laat de 'jongere' generatie maar eens kijken of ze het team goed op elkaar kunnen laten inspelen. De voetballers van nu keken naar de TV en zagen de 40'ers van nu spelen. Volgens mij zou dat een goede inspiratie kunnen zijn.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:26

Player1S

Probably out in the dark

deadsy33 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:11:
Laat hem maar eerst bewijzen dat het komend seizoen ook weer zo gaat. Heeft keer op keer bewezen dat ie een beperkte houdbaarheidsdatum heeft.
Misschien leuke voor als de coach vlak voor een EK/WK op (moet) stap(t)(pen).
Vlassie1980 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:11:
[...]

Verbeek... Aan de ene kant wel en aan de andere kant niet...
Bij Feyenoord kreeg hij het niet op de rit, maar bij AZ wel. Dus ik vind het wel een gokje.
Been kreeg het bij Feyenoord ook niet voor elkaar. Verbeek wel bij Heracles en AZ. Op zich zie ik hem wel zitten. Leek meer aan de groep te liggen dan aan de coaches.

Overigens ben ik wel voor een wetsvoorstel waarin staat dar Cruijff gewoon bondscoach moet worden of gewoon eens moet ophouden met constant commentaar leveren vanaf de zijlijn. Wettelijk afdwingen natuurlijk.
Geld automatisch ook voor Ajax als ie daar weer eens gaat lopen morren. Desnoods als dubbelfunctie.....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:54
Ik verwacht dat het Louis van Gaal wel eens zou kunnen worden..

Verder denk ik dat er nog 3 kandidaten zijn:
- Koeman
- Hiddink
- Advocaat

Frank de Boer zouden ze denk ik heel erg graag zien, echter gaat hij niet zomaar bij Ajax weg. Hij wil eerst clubtrainer zijn op langere termijn.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Van Gaal gaat het niet worden, hij word te oud en wil denk ik zelf ook niet meer coachen.

Begrijp trouwens niet waarom Dennis Bergkamp zo naar voren komt hier. Hij heeft zichzelf nergens bewezen (jeugdteams tellen niet) en om weer een grote voetballer aan te stellen waar het z'n eerste klus is lijkt me geen goed idee

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
ScrooLoose schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:58:
Johan Derksen ... want die weet toch alles beter.
Zet in dat geval dan Johan Cruijf neer, die heeft altijd het grootste commentaar maar weigert zelf naar voren te stappen om te laten zien hoe het moet...

Beter gezegd:
L1nt schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:23:
[...]
Overigens ben ik wel voor een wetsvoorstel waarin staat dar Cruijff gewoon bondscoach moet worden of gewoon eens moet ophouden met constant commentaar leveren vanaf de zijlijn. Wettelijk afdwingen natuurlijk. Geld automatisch ook voor Ajax als ie daar weer eens gaat lopen morren. Desnoods als dubbelfunctie.....

[ Voor 41% gewijzigd door M-Opensource op 11-06-2012 13:04 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:06
Mourinho, Hitzfeld, Dalglish, Blanc, Gerets. Oftewel een ervaren buitenlander met wat statuur.

@Cruyff idee: jullie hebben de jare 90 gemist? Sindsdien traint hij niet meer, en de reden is publiek geheim: Danny zijn vrouw wil dat hij zich niet opwindt, wegens zijn bypass-operatie van begin jaren '90. En ik heb wel een vermoeden wie de broek daar in huize-Cruyff aan heeft.

[ Voor 68% gewijzigd door Sjah op 11-06-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
De Boer, Koeman, Verbeek in willekeurige volgorde overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3agluurder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:42
@TS

Heb je Van Basten zien presteren? geweldige voetballer maar coachen? LOWL!
Voorlopig zou ik Bert van Marwijk nog graag een poos op het veld willen zien als coach, maakt vaak de juiste beslissingen qua strategie en heeft de spelers onderling een band laten opbouwen, waar veel coaches dat nogal vergeten. Geen band is geen samenwerking, geen samenwerking is een duur eftal van spelers die maar wat prutsen.

Verder De Boer zou ik pas willen zien als coach van Oranje op het moment dat hij het volgend jaar weer flikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
r3agluurder schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:56:
@TS

Voorlopig zou ik Bert van Marwijk nog graag een poos op het veld willen zien als coach, maakt vaak de juiste beslissingen qua strategie en heeft de spelers onderling een band laten opbouwen, waar veel coaches dat nogal vergeten.
Alleen als Van Bommel z'n interlandcarrière na dit EK beëindigd. Anders liever een bondscoach die geen bejaarde schoonzonen opstelt.
Verder De Boer zou ik pas willen zien als coach van Oranje op het moment dat hij het volgend jaar weer flikt.
Liever geen De Boer als bondscoach zolang hij het goed blijft doen bij Ajax. :+

Ik zou een coach die een beetje eigenzinnig is wel leuk vinden, één die zoveel mogelijk toppers opstelt. Dus V/d Vaart én Sneijder. Huntelaar én Van Persie. En Robben op links natuurlijk, op rechts heb je er toch geen fuck aan, tenzij hij in bloedvorm is. Denk dat je dan al gauw bij iemand als Adriaanse uitkomt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik weet zeker dat niemand hier had kunnen inschatten dat van Bommel zo'n achteruitgang had ondergaan. Dat was altijd een zekerheidje en bij iedereen z'n opstelling stond hij er bijna standaard in. In het begin van de carriere van van Marwijk was hij juist te terughoudend in het opstellen van van Bommel en het toekennen van de aanvoerdersband, juist omdat er anders misschien het idee zou kunnen ontstaan dat het kwam door de familieband en niet door de kwaliteit dat hij gekozen werd.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johan Derksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

r3agluurder schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:56:

Wat een onzin! Oranje op t EK 2008 was geweldig voetbal, zo heb ik het in alle wedstrijden daarna niet meer gezien. Dat je er dan uitvliegt tegen Rusland dat een coach heeft dat het Nederlandse voetbal door en door kent, en daarbovenop tactisch 1 van de grootheden in het voetbal is, is niks om je voor te schamen.
Wat van Basten toen heeft neergezet zou ik nu graag weer zien, dat was echt gewoon voetbal om als Nederlander trots op te zijn. (imo :P )
Ik zie van Basten dan ook nog wel een grote coach worden, maar we zullen het zien bij heereveen, waar hij weer in een lekker lastige situatie komt omdat de halve selectie verkocht word :D

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
DeppOx schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:21:
Wat een onzin! Oranje op t EK 2008 was geweldig voetbal, zo heb ik het in alle wedstrijden daarna niet meer gezien.
Over onzin gesproken. :+ Leuk resultaat, maar we werden behoorlijk weggespeeld. Alleen counterde we met dodelijke effectiviteit en maakte de tegenstander de kansen niet af. Overigens waren dat de enige 2 wedstrijden die qua aanzien een voldoende haalden in 4 jaar van Basten, waar hij overigens ook verantwoordelijk was voor de grootste schande uit onze voetbalgeschiedenis (Slag van Neurenberg).

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 11-06-2012 16:38 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

En niet te vergeten ruzie maken met van Bommel en van Nistelrooij die een tijd niet meer voor oranje wilden spelen ;(
Van Basten ben ik helemaal klaar mee.

[ Voor 14% gewijzigd door blobber op 11-06-2012 16:43 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
blobber schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:43:
En niet te vergeten ruzie maken met van Bommel en van Nistelrooij die een tijd niet meer voor oranje wilden spelen ;(
Van Basten ben ik helemaal klaar mee.
van Nistelrooij ja die had ik ook zo weg gewerkt slimme zet van hem :D

Zie wel wat in 1 of andere zuid europiaan als bondscoach, liefst een Portugees met hoog temperament.
Zou het Nederlands elftal goed doen, al was het maar dat ze eindelijk met zijn allen het volkslied eens voluit zingen en niet mompelen of kaken stijf op elkaar. Tijd voor een totaal andere mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Schiet even iets te binnen: Guardiola :*)

Had eerst Koeman in gedachten ivm tactisch sterk, bereid aan te passen aan zwaktes/sterktes tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:21:
Schiet even iets te binnen: Guardiola :*)

Had eerst Koeman in gedachten ivm tactisch sterk, bereid aan te passen aan zwaktes/sterktes tegenstander.
Gaat niet gebeuren. KNVB stelt altijd een Nederlandse coach aan, daarbij zet ik mijn vraagtekens of Guardiola wel zo'n goede coach is. Wil hem wel 2 seizoenen bij een middenmoter zien dan praten we verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:43:
[...]

Gaat niet gebeuren. KNVB stelt altijd een Nederlandse coach aan, daarbij zet ik mijn vraagtekens of Guardiola wel zo'n goede coach is. Wil hem wel 2 seizoenen bij een middenmoter zien dan praten we verder ;)
Wat heeft een middenmoter er nou weer mee te maken? Al kan je mischien zeggen dat dat het niveau van het NL team nu is dan maakt dat het weer relevant ... anders :X ;) . Dat kan je van honderden trainers zeggen maar met Houten Klaas van Utrecht kan je geen Barca/Spanje spel gaan spelen dus dat is totaal niet relevant in dezen. Hooguit kan je het beste uit hen halen met wat voor voetbal dan ook maar dat blijft toch altijd van een ander niveau. Rijkaard is toch ook gedegradeerd met Sparta voor ie de CL won met Barcelona al had dat imo ook voor een aardig deel met Ten Cate te maken. Maar aLs je die jeugdteams van Spanje ziet spelen dan is dat puur qua spel al om van te watertanden :9 zelfs de U17. Hoe die van Nederland ooit kampioen zijn geworden dit jaar?? Heb alles gekeken maar dat zag er echt niet uit :+ . Eigenlijk leken ze wel op het senior team tijdens dit EK maar dan wel met strijdlust. Min of meer alleen op individuele klasse gewonnen ...

Maar inderdaad, dat gaat nooit gebeuren. Enerzijds omdat de KNVB een NL coach wil en anderszijds gaat ie dat aankomend seizoen iig toch niet doen al lijkt me bondscoach spelen wel wat relaxter dan 2 keer in de week wedstrijden moeten doen ...
Maar in principe zou BvM de kans moeten krijgen om wat ie nu weer bijgeleerd heeft ook tot uitvoering te mogen brengen, contract heeft ie al. Daarna is op zich de tijd wel rijp voor Koeman ...

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 15-06-2012 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 01:08:
[...]

Wat heeft een middenmoter er nou weer mee te maken? Al kan je mischien zeggen dat dat het niveau van het NL team nu is dan maakt dat het weer relevant ... anders :X ;) . Dat kan je van honderden trainers zeggen maar met Houten Klaas van Utrecht kan je geen Barca/Spanje spel gaan spelen dus dat is totaal niet relevant in dezen. Hooguit kan je het beste uit hen halen met wat voor voetbal dan ook maar dat blijft toch altijd van een ander niveau. Rijkaard is toch ook gedegradeerd met Sparta voor ie de CL won met Barcelona al had dat imo ook voor een aardig deel met Ten Cate te maken. Maar aLs je die jeugdteams van Spanje ziet spelen dan is dat puur qua spel al om van te watertanden :9 zelfs de U17. Hoe die van Nederland ooit kampioen zijn geworden dit jaar?? Heb alles gekeken maar dat zag er echt niet uit :+ . Eigenlijk leken ze wel op het senior team tijdens dit EK maar dan wel met strijdlust. Min of meer alleen op individuele klasse gewonnen ...

Maar inderdaad, dat gaat nooit gebeuren. Enerzijds omdat de KNVB een NL coach wil en anderszijds gaat ie dat aankomend seizoen iig toch niet doen al lijkt me bondscoach spelen wel wat relaxter dan 2 keer in de week wedstrijden moeten doen ...
Maar in principe zou BvM de kans moeten krijgen om wat ie nu weer bijgeleerd heeft ook tot uitvoering te mogen brengen, contract heeft ie al. Daarna is op zich de tijd wel rijp voor Koeman ...
Dat heeft er heel veel mee te maken. Vd Gijp omschreef het eens in VI zoals ik het bedoel. Een topcoach ben je niet door 11 spelers te trainen die van wereldklasse zijn. Een topper wordt je door prestaties neer te zetten met clubs die niet van wereldklasse zijn. V Gaal is het perfecte voorbeeld. Hij presteerde het om met Ajax uit het niets de CL te winnen, kampioen te worden met AZ etc etc dat is een toptrainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ph4ge schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:50:
[...]

Verbeek wil elke week op het veld staan, hij lijkt mij geen type bondscoach.
Gynnad schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:46:
Ik verwacht dat het Louis van Gaal wel eens zou kunnen worden..

Verder denk ik dat er nog 3 kandidaten zijn:
- Koeman
- Hiddink
- Advocaat

Frank de Boer zouden ze denk ik heel erg graag zien, echter gaat hij niet zomaar bij Ajax weg. Hij wil eerst clubtrainer zijn op langere termijn.
Ik denk niet dat Van Gaal het wordt. hij heeft zijn kans al gehad en dat werd geen succes... Bovendien is zijn imago toch flink beschadigd door die strijd bij Ajax. Advocaat gaat zijn handen er niet meer aan branden, dus dan blijft Koeman over. Lijkt mij ook wel een goede kandidaat aangezien hij goed met jonge jongens omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 16:43

StrongArmLance

Endless flow

En Koeman haalt een speler eruit als die slecht presteert, waardoor de spelers eerder geneigd zijn alles te geven, dat wil nog wel eens anders gaan bij bepaalde coaches..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:35
ik hoop op Cruijff, laat 't hem nog maar eens doen, als 't mis gaat zijn we in ieder geval van hem af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
rik86 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:23:
ik hoop op Cruijff, laat 't hem nog maar eens doen, als 't mis gaat zijn we in ieder geval van hem af :P
Cruijff zal wel gek zijn, waarom zou hij nu ineens wel verantwoordelijkheid nemen?

Ik vond van Marwijk wel een verademing tov van Basten. Zelfs al was ik het niet altijd met hem eens, hij maakt tenminste logische keuzes. Geen types als Denneboom in het elftal. Geen gekke ideeen zoals dat het WK slechts een voorbereiding voor het EK zou zijn. Makkelijk door de kwalificaties. Helaas is de geest uit het elftal. Ik hoop echter dat de KNVB niet weer aan de coach van Feyenoord gaat trekken, vorige keer betekende het het begin van het einde toen de coach vertrok.

Koeman heeft geen Oranje clausule en net getekend, bovendien zich herhaaldelijk uitgelaten dat hij zich aan zn contract houdt. Niets is zeker in het voetbal, maar het ligt niet voor de hand. Misschien een tussenpaus aanstellen, maar dat is ook niet altijd succesvol.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 15-06-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ph4ge schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:50:
[...]
Ik vond van Marwijk wel een verademing tov van Basten. Zelfs al was ik het niet altijd met hem eens, hij maakt tenminste logische keuzes. Helaas is de geest uit het elftal. Ik hoop echter dat de KNVB niet weer aan de coach van Feyenoord gaat trekken, vorige keer betekende het het begin van het einde toen de coach vertrok.
Je kan zeggen wat je wilt over van Basten, maar bij SBS kun je merken dat hij er echt kijk op heeft.
Van Basten wist spelers te motiveren, maar Van Marwijk houdt alles bij het oude en verliest liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:13
Een oude vedette zoals Thijs Libregts?
Of Arie Haan, Jan Mak, Arie Schans.

Gewoon even helemaal iets nieuws.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Persoonlijk zou ik er wel voor zijn om een buitenlandse coach voor een bepaalde termijn en een duidelijke opdracht aan te nemen..
Ook om een beetje nieuw bloed en andere ideeen te brengen en hopelijk ook wat los te komen van de clubconflicten en vermeende 'bevoordeling' van clubs die vaak in nederland zélf spelen..

in het verleden waren bondscoaches als Ștefan Kovács, František Fadrhonc en Ernst Happel óók juist erg succesvol in de jaren zeventig.. mogelijk juist door hun positie als 'buitenstaander'...

hierbij moet ik ook aanvullen dat ik ook een grote rol voorstel voor een jonge talentvolle assistent die mogelijk vanuit een rol als assistent kan groeien in de rol van bondscoach en dat een voorziene opvolger zou kunnen worden (bv. Löw was dat in 2006 als asistent van Jürgen Klinnsmann; aangezien Löw zelf geen grote voetbal-naam was en geen grote voetbalcarriere had had hij geen kans gemaakt gewoon nationale coach te worden, maar hij heeft juist vanuit een rol als asistent zich omhoog kunnen werken en bewijst nu een groot coach te zijn).

een mogelijk potentiele naam zou ik bv wel Arrigo Sacchi vinden, alhoewel die al enkele jaren geen actieve baan meer heeft..
of natuurlijk Morten Olsen lijkt me een uitstekende keuze. (Sterker nog, een perswoordvoerder van het deense team heeft aangegeven dat er enkele buitenlandse nationale teams interesse in Olsen aangegeven hebben, ook aangezien Olsen's contract in 2013 afloopt en de denen het nu graag zouden willen verlengen... ik zou het niet veemd vinden als de KNVB één van de interssenten is als potentiele BvM opvolger)

[ Voor 20% gewijzigd door RM-rf op 15-06-2012 14:06 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

EJVL schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:12:
Een oude vedette zoals Thijs Libregts?
Of Arie Haan, Jan Mak, Arie Schans.

Gewoon even helemaal iets nieuws.
Dat zijn ook wel de meest succesvolle trainers: Arie Haan noem jij iets nieuws? Jan Mak serieus? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:34
John de Wolf :)

Nee, ff zonder dollen ik zou dan graag Frank de boer Willen zien.

[ Voor 69% gewijzigd door Mektheb op 15-06-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:05

FreakNL

Well do ya punk?

Morten Olsen werd in 2004 zelfs al genoemd.

En over Van Basten, die heeft het helemaal niet zo verkeerd gedaan. Tja, onder van Marwijk haalden we de finale, dat maskeert. Maar het voetbal onder van Basten was beter. En alles bij elkaar optellende maakt het qua resultaten ook niet zoveel uit:

Van Basten
52 wedstrijden, 35 keer winst, 12 keer gelijk, 5 keer verlies, doelsaldo van 96-30
Van Marwijk
51 wedstrijden, 34 keer winst, 10 keer gelijk, 7 keer verlies, doelsaldo van 110-40...

Als je er zondag uitgaat dan is het onder van Marwijk niet veel beter gegaan. Je haalt een keer de finale, maar van Basten overleefde tenminste twee keer de groepsfase...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:36:
Morten Olsen werd in 2004 zelfs al genoemd.

En over Van Basten, die heeft het helemaal niet zo verkeerd gedaan. Tja, onder van Marwijk haalden we de finale, dat maskeert. Maar het voetbal onder van Basten was beter. En alles bij elkaar optellende maakt het qua resultaten ook niet zoveel uit:

Van Basten
52 wedstrijden, 35 keer winst, 12 keer gelijk, 5 keer verlies, doelsaldo van 96-30
Van Marwijk
51 wedstrijden, 34 keer winst, 10 keer gelijk, 7 keer verlies, doelsaldo van 110-40...

Als je er zondag uitgaat dan is het onder van Marwijk niet veel beter gegaan. Je haalt een keer de finale, maar van Basten overleefde tenminste twee keer de groepsfase...
Onder V Basten was het aanvallend in orde, maar verdedigend een gatenkaas. Die 4-1 tegen Italie etc had ook 4-4 kunnen zijn he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:55
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:54:
[...]

Onder V Basten was het aanvallend in orde, maar verdedigend een gatenkaas. Die 4-1 tegen Italie etc had ook 4-4 kunnen zijn he ;)
Verdedigend is het nu nog steeds een gatenkaas 8)7 met als plus dat het middenveld dat nu ook is

[ Voor 7% gewijzigd door Kalua op 15-06-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:52
Foppe de Haan. Al is het alleen al omdat hij wel Huntelaar in de basis zet.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
Cijfers liegen niet:
Van Basten
Van Marwijk
10 doelpunten minder tegen onder Van Basten, dus hoezo verdedigend een gatenkaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:01:
[...]

Cijfers liegen niet:

[...]

10 doelpunten minder tegen onder Van Basten, dus hoezo verdedigend een gatenkaas?
Kijk even naar de kansenverhoudingen tegen de Fransen en Italianen thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:41
Pkunk schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:01:
Hij ligt op 't strand op één of ander Bounty eiland (Tuvalu ofzo), dus zal waarschijnlijk niet zo snel terugkeren naar Nederland :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:47

Zeror

Ik Henk 'm!

Aangezien Nederland 16 miljoen bondscoaches heeft, heeft de KNVB een nieuw project bedacht. Ze gaan een bekende bondscoach inzetten die met adviezen van de 16 miljoen bondscoaches via een nieuwe internetwebsite de opstellingen en dergelijke gebruiken het WK 2018. Heineken had al de slogan bedacht dit jaar, maar het principe gaat dus zijn: Als 1 team achter oranje!

[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 15-06-2012 15:09 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:02:
[...]
Kijk even naar de kansenverhoudingen tegen de Fransen en Italianen thanks.
Heb ik gedaan. Kijk ook even naar de kansenverhouding tegen Duitsland. Dat had ook 5-1 kunnen zijn.
Maar kansen tellen niet, doelpunten wel. Als die kansen er tegen Denemarken in waren gegaan... als :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 02:37:
[...]

Dat heeft er heel veel mee te maken. Vd Gijp omschreef het eens in VI zoals ik het bedoel. Een topcoach ben je niet door 11 spelers te trainen die van wereldklasse zijn. Een topper wordt je door prestaties neer te zetten met clubs die niet van wereldklasse zijn. V Gaal is het perfecte voorbeeld. Hij presteerde het om met Ajax uit het niets de CL te winnen, kampioen te worden met AZ etc etc dat is een toptrainer.
"Uit het niets", na de UEFA cup te hebben gewonnen en voor het Bosman arrest, met een van de beste jeugdopleidingen ter wereld. Ik snap heel goed wat je bedoelt maar van een Eend kan je nog geen Ferrari maken en met een Eend moet je ook niet rijden zoals een Ferrari. Ga maar eens tikki-takka proberen te spelen met houten klaas uit de middenmoot ;) . Low is ook gedegradeerd met derde rangs spelers materiaal die zijn manier van denken niet konden uitvoeren en kon nergens aan de bak ondanks eerder succes met oa Stuttgart totdat Klinsman hem als assistent vroeg aangezien ie onder de indruk van z'n theorieen was bij de trainerscursus.
AZ was nauwlijks een middenmoter te noemen voor NL begrippen met deze selectie en suikeroom Dirk: Wikipedia: AZ in het seizoen 2008/09
Topcoach/trainer zonder twijfel maar geen topmanager (WK2002?). Wat we hier hebben is dus een mooie Cruyff vs van Gaal ;)
Op zich is een nationaal team daarom bij uitstek geschikt voor een topmanager aangezien ie de spelers maar voor een beperkte tijd heeft en er niet eindeloos aan kan schaven en ze jaren achter elkaar kan trainen om jouw speelwijze aan te leren wat imo aan de basis ligt van toptrainers.

vd Gijp :+

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 15-06-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
http://www.vi.nl/eknieuws...-als-de-KNVB-aanklopt.htm

Wat is dit nou weer? van Marwijk is nog niet eens weg en ook nog niet beoordeeld door de KNVB en toch worden dit soort hypothetische scenarios besproken en ook nog in de media gegooid.

Trouwens Ronald Koeman een kandidaat, dat vind ik eerlijk gezegd niet, zijn trainerscarriere is doorweekt van incidenten, laat die gozer eerst maar eens een paar jaar bij een club zonder problemen werken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik denk dat de KNVB eerder misschien wat aan al die grote ego's wat moet gaan doen. Al dat gezeik over dat Huntelaar en VdVaart moesten spelen, bracht alleen maar onrust in het team.

Van Marwijk moet gewoon blijven en hij moet gewoon een aantal ego's eruit knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

silmaril8 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 00:53:
Van Marwijk moet gewoon blijven en hij moet gewoon een aantal ego's eruit knikkeren.
Toch zal van Marwijk dan wel moeten leren van de problemen op dit EK. Hij was wel erg conservatief door strak vast te houden aan het De Jong-Van Bommel systeem, en heeft maar 15 spelers gebruikt dit toernooi (Steek, Wiel, Mathijsen, Vlaar, Sjonnie, Willems, Bommel, Nigel de Jong, Robben, Sneijder, vd Vaart, Afellay, Huntelaar, Van Persie & Kuyt), zelfs toen het voor geen centimeter liep. Daarmee geef je de andere spelers het idee dat ze er voor spek en bonen bij zitten.

Bommel is te oud, Mathijsen ook, tijd om te gaan vernieuwen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Volgens mij is het verdedigende middenveldblok De Jong-Van Bommel systeem ook niet het grootste probleem. Dit blok deed het nl. beter dan het De Jong-VdVaart blok.
De grootste problemen waren mijns inziens de verdediging en de niet-bereidheid van een aantal spelers om mee te verdedigen (Robben, Sneijder, Afellay).
Maar bovenal toch ook echt het gezeik van spelers zoals Huntelaar die een basisplaats eisten en daarmee frictie binnen het team en druk vanuit de media op het team legden.

Dat er maar 15 spelers werden gebruikt vind ik in principe ook niet zo gek. Die 15 spelers waren, in potentie, de beste spelers en hadden (muv Kuyt) ook het vaakst in de kwalificatie gespeeld. Je kan niet zo maar van systeem of spelers veranderen midden in een toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

silmaril8 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 01:10:
Maar bovenal toch ook echt het gezeik van spelers zoals Huntelaar die een basisplaats eisten en daarmee frictie binnen het team en druk vanuit de media op het team legden.
Ja, dat was inderdaad iets wat niet geholpen heeft. Dat was ook wel bij het WK, maar omdat er daar gewonnen werd, zwelde dat geluid niet aan.
Dat er maar 15 spelers werden gebruikt vind ik in principe ook niet zo gek. Die 15 spelers waren, in potentie, de beste spelers en hadden (muv Kuyt) ook het vaakst in de kwalificatie gespeeld. Je kan niet zo maar van systeem of spelers veranderen midden in een toernooi.
Maar als er van die 15 een heleboel spelers slecht tot niet presteren, dan moet je toch bereid zijn wat meer risico te nemen. Die 15 blijven gebruiken helpt niet; een toernooi is te kort om in vorm te komen, je moet het al zijn.

Als zowel VdWiel als Willems door het ijs zakken (Wiel beide wedstrijden, Willems tegen Duitsland), en je hebt vervangers (Boula en Schaars), dan moet je durven die in te zetten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:38
gambieter schreef op maandag 18 juni 2012 @ 01:02:
[...]

Toch zal van Marwijk dan wel moeten leren van de problemen op dit EK. Hij was wel erg conservatief door strak vast te houden aan het De Jong-Van Bommel systeem, en heeft maar 15 spelers gebruikt dit toernooi (Steek, Wiel, Mathijsen, Vlaar, Sjonnie, Willems, Bommel, Nigel de Jong, Robben, Sneijder, vd Vaart, Afellay, Huntelaar, Van Persie & Kuyt), zelfs toen het voor geen centimeter liep. Daarmee geef je de andere spelers het idee dat ze er voor spek en bonen bij zitten.

Bommel is te oud, Mathijsen ook, tijd om te gaan vernieuwen :)
+1; Laat van Marwijk toch lekker zitten waar hij zit.
De verdediging was een aanfluiting en zonder een betrouwbare verdediging heb je geen enkele basis voor prestaties. Alternatieven qua verdedigers of bondscoach voor dit niveau zijn helaas vrijwel niet aanwezig.

Na het zuur komt het zoet, laten we belgie maar eerst eens opvegen in augustus en dan zien we wel hoe de kwalificatie voor het WK gaat.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Johan Derksen lijkt me een goede opvolger, die weet namelijk alles zo goed :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 16:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

gambieter schreef op maandag 18 juni 2012 @ 01:02:
[...]

marwijk heeft juist niet vastgehouden aan het systeem van twee defensieve middenvelders...
tegen denemarken wisselde hij dat na 70 minuten, tegen duitsland vanaf de rust en tegen Portugal speelde vanaf het begin een veel aanvallendere speler op die plek..
dat is dus bijnea de helft van de groepsfase dat Marwijk dat systeem liet spelen dat voor veel mensen opeens alles anders zou doen worden...
enkel zijn de 'cijfers' van dat andere systeem niet overtuigend anders.

tevens, 15 spelers in 3 groepswedstrijden laten spelen is zeker niet weinig, en je kunt sterk bewtwijfelen of het opeens allemaal anders is door een bepaald poppetje te veranderen...
zo heel simpel is het niet en de beste spelers zijn gewoon geselcteerd (imho m.u.v. Bouma en ik had ook eigenlijk wel graag Emanuelson bij de slectie gezien)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De 2 Johan's, Cruijf en Derksen. Veel geblaat hoe het allemaal moet, maar die zullen hun 'reputatie' absoluut niet op het spel zetten :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]
Over de periode van van Basten gaan vreemde verhalen rond. Iedereen denkt nu aan dat EK en aanvallend voetbal maar dat klopt niet.

Ten eerste was er meer dan dat EK. De kwalificaties en het WK waren onder van Basten veel vervelender dan onder van Marwijk: vaak winst in het laatste kwartier en/of met 1-0, ook tegen de "kleintjes". Ten tweede speelde van Basten tegen Italië en Frankrijk nu juist het countervoetbal waar iedereen nu zo tegenaan schopt. Engelaar-v Bommel: dat is niet aanvallender dan De Jong-van Bommel. En Sneyder stond gewoon op links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
tweaker2010 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:01:
[...]

Cijfers liegen niet:
Van Basten
Van Marwijk

Hmm ik dacht maar dat Van Marwijk meters boven Van Basten uitstak. Maarja, als je daar de afgelopen maand of desnoods 8 maanden van af haalt staat hij er ook een stuk beter voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Marwijk is mij teveel een dictator, er is echt een frisse wind nodig bij Oranje die er op een frisse en Oranje waardige manier tegen aankijkt. Alleen die slappe bestuurders die die contracten hebben gemaakt morten dan hun fouten inzien en dat willen ze niet doen natuurlijk. Daarom is de enigste optie dat van Marwijk zelf opstapt.

Wie die frisse wind zou kunnen geven is even lastig want de opkomende topcoaches van NL zijn daar eigelijk nog niet klaar voor zoals bij Koeman en vooral de Boer. De beste optie zou Hiddink zijn die met al zijn ervaring en goede peoplemanagement de sfeer in de ploeg terug kan brengen en dr voor kan zorgen dat iedereen weer trots word op Oranje. Maarja bij Anzhi zal die wel goed vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:33:
Van Marwijk is mij teveel een dictator, er is echt een frisse wind nodig bij Oranje die er op een frisse en Oranje waardige manier tegen aankijkt. Alleen die slappe bestuurders die die contracten hebben gemaakt morten dan hun fouten inzien en dat willen ze niet doen natuurlijk. Daarom is de enigste optie dat van Marwijk zelf opstapt.
Jawohl! Wat wil je ook met zulke suffe assistenten als Cocu en Faber :+
Wie die frisse wind zou kunnen geven is even lastig want de opkomende topcoaches van NL zijn daar eigelijk nog niet klaar voor zoals bij Koeman en vooral de Boer. De beste optie zou Hiddink zijn die met al zijn ervaring en goede peoplemanagement de sfeer in de ploeg terug kan brengen en dr voor kan zorgen dat iedereen weer trots word op Oranje. Maarja bij Anzhi zal die wel goed vast zitten.
Koeman is er qua leeftijd wel klaar voor, zeker gezien de jonge talenten. Al moet het wel iemand zijn die aanzien bij de groep heeft en de oudere spelers kritiek durft te geven. Met de zachte hand gaat het niet werken, vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Bospa01 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:07:
+1; Laat van Marwijk toch lekker zitten waar hij zit.
De verdediging was een aanfluiting en zonder een betrouwbare verdediging heb je geen enkele basis voor prestaties. Alternatieven qua verdedigers of bondscoach voor dit niveau zijn helaas vrijwel niet aanwezig.

Na het zuur komt het zoet, laten we belgie maar eerst eens opvegen in augustus en dan zien we wel hoe de kwalificatie voor het WK gaat.
Maar dat de verdediging een aanfluiting is, dat is in de eerste plaats wel de verantwoordelijkheid van van Marwijk. Daarbij komt ook nog eens dat je 2 topspitsen hebt, maar dat die topspitsen wel een bepaalde ondersteuning nodig hebben van de mensen om hun heen. Als je zoals in de eerste 2 wedstrijden een van Persie het in zijn eentje op laat nemen tegen 2-3 Deense/Duitse verdedigers (die wel het niveau hadden om een topspits te verdedigen, i.t.t. de onze) dan gaat er natuurlijk niks in. Ook had van Marwijk in moeten zien dat van Bommel, Mathijsen en (voor een deel) Robben op dit moment gewoon niet fit genoeg zijn voor een dergelijk toernooi.

Maargoed. Ik denk dat hij dit al lang aan had zien komen. Helaas heeft hij vooral de fout gemaakt niet de verwachtingen fatsoenlijk te managen. Wees dan zo eerlijk en zeg gewoon dat je een team hebt staan wat niet in de buurt komt van dat van 2 jaar terug.

Ik gun van Marwijk best nog een kans maar ik kan me niet voorstellen dat de KNHB dat nog aandurft. Als hij mag blijven is dat vooral vanwege dat contract van hem dat nog tot 2016 doorloopt.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 20:29

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Pkunk schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:01:
Die hele discussie over Huntelaar snap ik gewoon niet. Robben, Afellay, Snijder, van der Vaart, etc. Heel veel technisch vermogen, spelers waarvan we kunnen we verwachten dat ze er zelf ook een bal in kunnen trappen. Daar komt bij dat Huntelaar zich beste via de vlanken laat bedienen en technisch minder is dan Van Persie. Via de vlanken is momenteel niet het spel van Oranje. Van Persie past wat dat betreft veel beter in huidige systeem, het is alleen jammer dat hij te weinig van zichzelf heeft laten zien.

Over Bert van Marwijk; De verwachtingen waren natuurlijk veel te hoog. Als je kritisch kijkt naar het WK heeft Oranje eigenlijk alleen tegen de kleinere tegenstanders gespeeld. Tegen Brazilie is dan wel weer gewonnen, maar dat vond ik meer geluk dan echt goed voetbal. Van Basten heeft het wat dat betreft beter gedaan tegen bijvoorbeeld Frankrijk en Italie, maar vloog er in de kwartfinale meteen weer uit. Waar ze naar moeten kijken is intern in het team. Volgens mij is er te veel onvrede, interne botsingen en een ieder voor zich mentaliteit. Laten ze daar maar goed naar kijken, voordat er meteen koppen moeten rollen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:54
Het lijkt me duidelijk dat het dit keer niet aan de bondscoach lag, maar aan de inzet van de spelers. Zelf supporter van Ajax, en daar ook menig wedstrijd gezien waar niet alle spelers druk zetten, zo'n wedstrijden verlies je, vooral tegen grotere tegenstanders.

Dit is wat Nederland ook niet deed, de eerste 15 minuten gisteren deden ze dat, en wat zag je? Portugal kwam er bijna niet uit. Ja dit kost energie, en JA daar moet een topspeler van dat niveau mee om kunnen gaan. Niet 90 minuten, maar ze moeten echt niet na 15 minuten al kapot zijn.

Dit maal is het gewoon de teamprestatie geweest in combinatie met de zwakke vorm van sommige spelers. Als ze willen vechten voor elkaar en elkaars fouten willen oplossen dan waren ze een stuk verder gekomen. Sowieso vind ik het erg jammer dat hij het bijvoorbeeld niet een keer met Narsingh heeft geprobeerd, toch een wat snellere buitenspeler die een actie durft te maken, iets wat je ook wel een beetje mist bij het Nederlands Elftal.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Hydra schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:59:
[...]

Ik gun van Marwijk best nog een kans maar ik kan me niet voorstellen dat de KNHB dat nog aandurft. Als hij mag blijven is dat vooral vanwege dat contract van hem dat nog tot 2016 doorloopt.
Leuke typo, de hockeybondscoach heeft ook een leuke pwriode achter de rug met 'vernieuwing' en 'een frisse wind'.

Mooi dat daar snel een eind aan kwam en de verstoten vedetten (De Nooijer en Taekema) doe gewoon weer mee.

Een bondscoach doet niet snel iets goed. ;)

Wie Van Marwijk zo scherp veroordeelt mag mij een rijtje verdedigers noemen dat het beter had gedaan.

En dan neemt hij jong talent mee, en laat het spelen, en dan heeft hij het ook gedaan.

Vd Wiel is geen talent meer, en liet 0,0 zien. Niets meer dan Willems in elk geval.

Centraal, zowel als backs waren dramatisch, maar belangrijker, er werd niet gedomineerd! Iedereen van alle 'vedetten', behalve misschien Stekelenburg, en misschien De Jong, bleef onder zijn niveau. Niet in dienst van het team zoals in 2010, maar als los zand.

[ Voor 32% gewijzigd door Ramzzz op 18-06-2012 12:42 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Erhnam schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:59:
[...]
Van Basten heeft het wat dat betreft beter gedaan tegen bijvoorbeeld Frankrijk en Italie, maar vloog er in de kwartfinale meteen weer uit.
Je noemt eigenlijk de twee enige goede wedstrijden van Van Basten, en daarin speelde hij bijna exact hetzelfde als van Marwijk, nog meer verdedigend in de praktijk zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

D-e-n schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:38:
[...]

Je noemt eigenlijk de twee enige goede wedstrijden van Van Basten, en daarin speelde hij bijna exact hetzelfde als van Marwijk, nog meer verdedigend in de praktijk zelfs.
Ho ho ho. Niet zomaar de twee enige goede wedstrijden.. die waren ook nog eens tegen de Wereldkampioen 2006 en de Vice-wereldkampioen van 2006!! 8)

:P Ach..

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Jan van Halst.

Die duikt tegenwoordig overal op en is handig met zijn iPad. Kan hij leuk in de kleedkamer cirkeltjes tekenen en pijltjes trekken tijdens de analyse. Niet onbelangrijk voor ons Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:38:
Het was vooral geluk, want normaal was het ordinaire counter voetbal wel afgestrafd door deze landen. Vooral de 2e wedstrijd had het zomaar andersom kunnen zijn.

Van Basten haalde spelers als Denneboom en Hofs bij Oranje, en dan heb ik het nog niet eens over al die Ajax spelers die er na 2 wedstrijden in het eerste al bij Oranje mochten omdat hij ze al zo goed kende van Jong-Ajax. Om vervolgens te roepen dat het WK slechts een voorbereiding op het EK zou worden. Van Basten was ook verantwoordelijk voor de grootste afgang van Oranje; de vechtpartij tegen Portugal. Nee, Van Marwijk heeft nu een paar hele slechte maanden achter de rug, maar blijft een verademing tov zn voorganger. Natuurlijk neemt hij ook weleens een besluit waar niet iedereen het mee eens is, maar dat staat in geen verhouding tot zn voorganger.

De BC daarvoor was volgens mij Advocaat, die werd ook met pek en veren het land uitgejaagd, om het over van Gaal maar niet te hebben die zich niet eens plaatste. Nee, van Marwijk is zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tijd voor een fusie, de Oranje duvels :P Heb je de voordelen van het Belgische team qua verdediging en de voordelen van het Nederlandse team qua aanval. En het middenveld heb je genoeg spelers om uit te kiezen :) Overigens denk ik dat Van Marwijk zijn contract tot 2016 gewoon gaat uitzitten. Het is duur leergeld om op deze manier dit EK te moeten verlaten, maar het maakt Van Marwijk genoeg duidelijk. Tijd voor een nieuwe generatie aan spelers en dat Van Marwijk de aanwas niet ziet.. kijk eens naar het jonge elftal wat bij Feijenoord de boel dit seizoen goed klaarspeelde om gewoon zoals het hoort in de top3 te eindigen.

Dus een opvolger van Van Marwijk is nog niet aan de orde voor nu. Tis gewoon tijd om de huidige selectie te verjongen en het Duitse voorbeeld te volgen. Dat elftal staat nu er goed voor, speelt jong, fris en onDuits door niet in de laatste minuut nog even te winnen. Daar moet je naar toe. En Van Marwijk kan daar prima een start meemaken voor het WK in 2014, zodat ze met de nieuwe selectie hun slag kunnen slaan op het EK 2016. Bedoel.. wat wel duidelijk werd na gisteren is dat jagen en pressie houden op de tegenstander werkt. Maar dan moet je wel de conditie hebben dat op zijn minst 45min vol te houden. De huidige selectie lukt dat een keer 20 minuten en dan zakt het in. Een volle wedstrijd duurt nog steeds 90 min, dus geef je een tegenstander zoals Portugal gewoon 25min per helft de tijd terug te komen in de wedstrijd. En tja, als je dan inkakt wordt dat genadeloos afgestraft. En terecht.

[ Voor 18% gewijzigd door Joosie200 op 18-06-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik hoop op iemand zónder familiebanden. :X BvM en MvB... O-)

Ik hoop op Cocu.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

SalimRMAF schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:06:
Ik hoop op iemand zónder familiebanden. :X BvM en MvB... O-)

Ik hoop op Cocu.
Nee he! Geen Cocu voor mij... Als er iemand van het pappen en nathouden is, is Cocu het wel.
Zie hem daar zitten in die dug-out, alsof er niets op het spel staat. Het is wel het EK ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:38
tweaker2010 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:38:
[...]

Nee he! Geen Cocu voor mij... Als er iemand van het pappen en nathouden is, is Cocu het wel.
Zie hem daar zitten in die dug-out, alsof er niets op het spel staat. Het is wel het EK ja :X
Het spel word echt niet beter als hij in een bavaria jurkje langs de lijn gaat springen ...

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Bospa01 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:46:
[...]

Het spel word echt niet beter als hij in een bavaria jurkje langs de lijn gaat springen ...
QFT

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Uit Nederlandse hoek zie ik eigenlijk weinig opties; ofwel trainers zijn niet beschikbaar (Advocaat heeft net getekend bij PSV, Koeman zit wel goed bij Feyenoord), ofwel trainers zijn m.i. te onervaren (De Boer, Cocu, Kluivert), ofwel trainers hebben al een (mindere) geschiedenis bij Oranje (Van Basten, Rijkaard, Van Gaal). Misschien is het juist wel goed als er eens een buitenlander aan het roer komt. Iemand met veel ervaring lijkt me wel wat, misschien iemand als Klinsmann (niet slaan!), Olsen, Scolari of Lippi.... Maar een ervaren iemand als Hiddink of Haan zie ik ook wel zitten. Gewoon iemand die heeft bewezen dat ie een nationaal team kan leiden (da's toch wat anders dan een clubteam)....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 18:15

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vind wel dat Van Marwijk zou moeten vertrekken. Niet omdat hij het zo slecht gedaan heeft, maar omdat het gewoon tijd is voor een ander. Eigenlijk had hij beter direct na het WK al kunnen vertrekken. Op zijn hoogtepunt dus.

Met wie dan verder? Ik zou Co Adriaanse wel leuk vinden. altijd spektakel. Of Gert Jan Verbeek, lekker de beuk er in. Of Koeman, maar die doet het nou eindelijk lekker goed bij Feyenoord, laat die aub nog maar even blijven zitten.

Foppe de Haan zou ook wel mooi zijn, met een paar jongere assistenten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

* Fid3lity oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:32
Het is IMO pas echt onderuit gegaan nadat De Boer wegging. We waren bijna ongeslagen, maar sinds die laatste kwalificatiewedstrijd ging het steeds verder achteruit. De oefencampagne voor het EK zei al genoeg. We gingen steeds meer wedstrijden verliezen en volgens mij is het saldo dit jaar gewoon negatief qua winst/verlies.

Edit:
Waar is Rijkaard gebleven? Zijn Euro2000 elftal deed het niet slecht, behoudens het inschieten van penalties.

[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 18-06-2012 15:08 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 18:10
Van Marwijk moet blijven, het defensieve systeem heeft 2 jaar geleden prima gefunctioneerd. Nu laten de spelers het afweten en is de trainer het haasje, klinkt mij erg logisch in de oren niet waar :?

Korte resumé:
  • Verdeging in het algemeen: dramatisch
  • vd Wiel totaal niet in vorm
  • Heitinga :X
  • Snijder in goede doen, maar niet in de bloedvorm van het WK'10
  • v Persie, geen woorden meer over vuil maken
  • Huntelaar, geen enkele serieuze bal gekregen in de 16
  • Middenveld onbeloopbaar voor v Bommel doordat de linies verdediging en aanval niet aansloten
  • etc..
Daarbij mag Willemsen van mij met opgeheven hoofd het toernooi verlaten. Die knul(imo knulletje) mocht een half jaar geleden dromen dat hij in de voorselectie het nederlands elftal zou zitten. Dat hij nu 3x in de basis heeft gestaan zegt meer iets over het niveau van het nederlands voetbal dan iets over hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Miki schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:18:
Van Marwijk moet blijven, het defensieve systeem heeft 2 jaar geleden prima gefunctioneerd. Nu laten de spelers het afweten en is de trainer het haasje, klinkt mij erg logisch in de oren niet waar :?

Korte resumé...
Maar de bondscoach stelt ze wel allemaal op en bepaalt de tactiek. In 2010 viel het allemaal net goed, op de finale na. Nu viel het allemaal net niet goed.

Eigenlijk lijkt dit wel wat op 88 en 90. 88 fantastisch, 90 een drama...

En eigenlijk gun ik Bert van Marwijk wel een leuke club!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fiber schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:25:
88 fantastisch, 90 een drama...
Of '94 en '96, of 2000 en 2002... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Is het niet juist de taak van de trainer om te zorgen dat iedereen functioneert? Zorgen dat mensen zich aan hun opdracht houden en het op tijd signaleren als dit niet zo is, en hier vervolgens naar handelen? Als dan vervolgens blijkt dat dit niet goed gaat, dan is het toch de fout van de trainer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Korte resumé:
  • Verdeging in het algemeen: dramatisch
  • vd Wiel totaal niet in vorm
  • Heitinga :X
  • Snijder in goede doen, maar niet in de bloedvorm van het WK'10
  • v Persie, geen woorden meer over vuil maken
  • Huntelaar, geen enkele serieuze bal gekregen in de 16
  • Middenveld onbeloopbaar voor v Bommel doordat de linies verdediging en aanval niet aansloten
  • etc..
Daarbij mag Willemsen van mij met opgeheven hoofd het toernooi verlaten. Die knul(imo knulletje) mocht een half jaar geleden dromen dat hij in de voorselectie het nederlands elftal zou zitten. Dat hij nu 3x in de basis heeft gestaan zegt meer iets over het niveau van het nederlands voetbal dan iets over hem.
Je verwoordt min of meer hoe ik erover denk.

Er staan geen echte opvolgers (althans geen complete lichting toptalent) klaar voor de lichting die WK-runner up van 2010 werd.

Robben, Van Persie, Huntelaar, Van der Vaart gingen steeds meer hun eigen gang - niet in dienst van het elftal - en de defensie was echt dramatisch. Niet echt verwonderlijk, want dat is al een tijdje zo.

Ik zie voorlopig geen opvolgers voor de lichting van 2010. Wat talentvol is, is nog te jong. Geen of te weinig ervaring. Hetzelfde gapende gat tussen defensie en voorhoede ligt in de selectiemogelijkheden: veel 'oude garde', die ook echt erg tegenviel.

Neem dan eens een setje centraal achterin van één club mee, zoals Vlaar én De Vrij. In plaats van los zand krijg je dan automatismen.

Ik verwijt Van Marwijk alleen dat hij te lang wacht met ingrijpen. Bij de 1-1 weet je dat je iets moet doen. Bij die kaart van Willems en de uitglijders van Van der Wiel weet je dat je moet ingrijpen, maar hij wisselt veel te laat...

Het omgekeerde van de actie van Advocaat destijds.

Je doet het nooit goed. ;)

Ik vond het opportunisme van De Mos in Sportzomer wel verfrissend: Strootman erin, Boularouz, etc.

Gewoon durven!

[ Voor 31% gewijzigd door Ramzzz op 18-06-2012 15:34 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Maar de bondscoach stelt ze wel allemaal op en bepaalt de tactiek. In 2010 viel het allemaal net goed, op de finale na. Nu viel het allemaal net niet goed.
De factor geluk speelt daarin gewoon heel erg mee. Het klinkt allemaal wat cliche, maar het ging enorm voor de wind. Tegen Denemarken speelde we in 2010 slechter dan dit jaar, alleen kopte ze toen zelf de bal in het doel. Tegen Brazilië zijn we door een wonder niet tegen 4-0 aan gelopen, waarna wederom een eigen doelpunt de wedstrijd deed kantelen. Zo zijn er nog meer voorbeelden in alleen dat toernooi.

En nee, dat werd niet afgedwongen, ze vielen gewoon. Het Nederlands elftal speelde toen helemaal niet zo lekker.

EDIT: Vergeet overigens een van Bronckhorst niet die waanzinnig speelde, zowel in 2008 als 2010.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 18-06-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:32
Willems had natuurlijk nooit geselecteerd mogen worden. Had dan Anita of Emanuelson meegenomen. Beiden veel meer ervaring en gewend om op hoger niveau te spelen. Die keuze was een aanfluiting. Ook een Afellay welke nauwelijks gespeeld heeft kon natuurlijk niet iets brengen. Dat was ook een wanselectie. Die mocht notabene in de basis beginnen. Ik denk dat daarom ook wat meer scheve gezichten waren dan voorheen. Die keuzes waren niet echt te verdedigen en de niet-basisspelers konden zich gewoon niet serieus genomen voelen. Een Narsingh maakt Dost topscorer met assists, maar hij heeft alleen maar op de bank gezeten. Iemand met 18 minuten speeltijd begint in de basis. Ik denk dat daar de kern zit van het probleem. De spelers op het WK waren ook basisspelers in hun elftallen, dat is niet meer zo.

Sowieso zijn we nauwelijks in de 16 van de tegenstander geweest. Dat was gewoon opvallend. Normaal komen wij altijd wel tot uitgespeelde kansen, maar die ontbraken volledig. Hoogstens schoten uit de tweede lijn. Trouwens, als je oude beelden ziet, dan zag je ook van Bommel bij de vijandelijke 16, dit keer was dat te ver lopen. Vergis je niet, het voetbal op het WK zag er ook niet uit, maar door als één blok te spelen en door de bevliegingen van individuen zijn we toen ver gekomen. Maar echt trots kon je er niet op zijn.

Als je in Polen verblijft en gaat vliegen naar de Oekranië, dan had je net zo goed in Nederland kunnen blijven, scheelt maar een uurtje vliegen ofzo. Ga maar eens drie keer in een week reizen met het vliegtuig met een nachtvlucht, dan ben je denk ik ook gebroken.

Een hoop dingen zijn fout gedaan en die waren logisch te voorkomen geweest. Wat dat betreft vind ik de bondscoach aansprakelijk en zal ie moeten vertrekken. Hij is ooit bij Feyenoord teruggehaald als messias, maar dat werd ook een deceptie.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Senor Sjon schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:32:
[...]
Als je in Polen verblijft en gaat vliegen naar de Oekranië, dan had je net zo goed in Nederland kunnen blijven, scheelt maar een uurtje vliegen ofzo. Ga maar eens drie keer in een week reizen met het vliegtuig met een nachtvlucht, dan ben je denk ik ook gebroken...
Precies. Spijker op den kop. En dat zag je ook terug in het spel. Na twintig minuten waren ze al moe.

En eigenlijk was dat ook zelfoverschatting: "Die poule fase komen we wel door en de kwartfinale en halve finale zijn in Polen..."

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 18-06-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Willems had natuurlijk nooit geselecteerd mogen worden. Had dan Anita of Emanuelson meegenomen. Beiden veel meer ervaring en gewend om op hoger niveau te spelen. Die keuze was een aanfluiting.
Een Anita of Emanuelson meenemen als linksback, dat was pas een aanfluiting geweest. Twee spelers die afgelopen jaren hebben bewezen dat ze op die positie verdedigend vaak gefaald hebben. Anita en Emanuelson zijn ook helemaal geen goede verdedigers. En als je dan bedoelt dat ze aanvallend wat hadden gebracht: ik weet niet of je de 3 EK wedstrijden in zijn geheel hebt gezien, maar we hadden juist spelers nodig die verdedigend sterk waren.

Of bedoel je trouwens dat Anita op rechtsback had moeten spelen? Vdwiel deed het namelijk slechter dan Willems dit toernooi.
Een Narsingh maakt Dost topscorer met assists, maar hij heeft alleen maar op de bank gezeten. Iemand met 18 minuten speeltijd begint in de basis.
En dan Robben eruit halen? En FYI: Narsingh heeft (muv 1 oefeninterland) nog geeneens internationale wedstrijden gespeeld en tegen de topploegen was Heerenveen nergens te bekennen.
Als je in Polen verblijft en gaat vliegen naar de Oekranië, dan had je net zo goed in Nederland kunnen blijven, scheelt maar een uurtje vliegen ofzo. Ga maar eens drie keer in een week reizen met het vliegtuig met een nachtvlucht, dan ben je denk ik ook gebroken.
En als men wel in Oekraine hun basis had gehad, dan hadden mensen zoals jij achteraf (nadat we verloren hadden) gezegd dat het stom was om daar neer te strijken want zo heb je geen binding met de fans, waren de faciliteiten veel te slecht en was het weer veel te warm (30-40 graden). Want de Duitsers deden het toch ook niet en die wonnen wel alles...

[ Voor 40% gewijzigd door silmaril8 op 18-06-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Fiber schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:37:
[...]

Precies. Spijker op den kop. En dat zag je ook terug in het spel. Na twintig minuten waren ze al moe.
Mee eens, maar toch maakte Duitsland dezelfde reis (iig in de wedstrijd met Nederland).....

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 18-06-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:53:
[...]

De BC daarvoor was volgens mij Advocaat, die werd ook met pek en veren het land uitgejaagd, om het over van Gaal maar niet te hebben die zich niet eens plaatste. Nee, van Marwijk is zo gek nog niet.
Vooral omdat Bert van Marwijk, in tegenstelling tot zijn voorgangers, niet met z'n kop boven het maaiveld uitsteekt. Bert van Marwijk is vlees noch vis, grauw en grijs, een typische Skoda-rijder. Die ga je niet betrappen op iets spannends, gedurfds of revolutionaire inzichten. Het enige waar je Van Marwijk op kunt affakkelen is dat hij té conservatief is. Óók een kwaliteit, en we hebben de finale van het WK gehaald, maar moeten we daar nu echt blij mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is allemaal emotie om nu dingen te roepen dat bertje weg moet enzo..

Het probleem is de mentaliteit geweest en de fysieke gesteldheid..
Oranje ging met een gevoel het toernooi in dat we dit klusje wel even zouden klaren ze zijn immers 2e geworden op het WK.

Je zag het al aankomen sinds de laatste wedstrijd in de poulefase tegen Zweden, deze ging toen verloren.
Daarna is er ook iets gebeurd in het team waardoor de spirit weg was..

Veel strubbelingen binnen de group.. Ik denk dat dit de oorzaak is geweest..

Een nieuwe coach zal een frisse wind kunnen laten waaien, maarja wie.. Ik denk zelf Gert-Jan Verbeek ofzo :P Goede clubtrainer, maarja of die ook bonds coach moet zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Gaius schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:45:
Óók een kwaliteit, en we hebben de finale van het WK gehaald, maar moeten we daar nu echt blij mee zijn?
Waarom niet? Ik vond het heerlijk om de wedstrijden te volgen en ons in de finale te zien. Het spel was niet "spannend". Het spel was verdedigend en conservatief, maar ik denk dat mensen nu wel inzien (hoop ik tenminste) dat we met zulke verdedigers niet voluit op de aanval kunnen spelen. Onze verdediging was is echt met afstand de slechtste verdediging van alle toplanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ramzzz schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:31:
[...]
Ik vond het opportunisme van De Mos in Sportzomer wel verfrissend: Strootman erin, Boularouz, etc.
Het middenveld van de Mos (met alleen Strootman eigenlijk) was lachwekkender dan dat van v Marwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 18:10
[...]

Eigenlijk lijkt dit wel wat op 88 en 90. 88 fantastisch, 90 een drama...

En eigenlijk gun ik Bert van Marwijk wel een leuke club!
Maar je bent als trainer net zo goed als het spelersmateriaal wat je tot je beschikking hebt. Heb jij iemand gezien die zijn gebruikelijke niveau heeft gehaald?
naitsoezn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:31:
[...]

Is het niet juist de taak van de trainer om te zorgen dat iedereen functioneert? Zorgen dat mensen zich aan hun opdracht houden en het op tijd signaleren als dit niet zo is, en hier vervolgens naar handelen? Als dan vervolgens blijkt dat dit niet goed gaat, dan is het toch de fout van de trainer?
Als je belangrijkste spelers niet brengen wat ze normaal wel zouden doen dan wat...? Zo breed is namelijk de selectie niet.

Even het lijstje erbij:
Verdedigers
Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Wilfred Bouma (PSV), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax) en Jetro Willems (PSV).

Middenvelders
Ibrahim Afellay (FC Barcelona), Mark van Bommel (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Stijn Schaars (Sporting Portugal), Wesley Sneijder (Internazionale), Kevin Strootman (PSV) en Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur).

Aanvallers
Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuyt (Liverpool), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).

Het nederlands elftal heeft niet de luxe van Spanje om praktisch op iedere positie een dubbele bezetting te hebben op basis van kwaliteit. Boulahrouz/Bouma vs Willemsen/vd Wiel... tja kiezen tussen twee kwaden denk ik en als je dan kijkt naar de overige wissels: Strootman, Schaars en Narsingh.... goede voetballers maar EK kampioensmateriaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:48:
Veel strubbelingen binnen de group.. Ik denk dat dit de oorzaak is geweest..
Mijns inziens komt dit door teveel ego's en teveel mensen die een basisplaats eisten. Hoe Huntelaar in elk interview elke keer zijn ongenoegen uitte en daarmee een bepaalde sfeer creëerde, is echt typerend voor dit gedrag.

[ Voor 5% gewijzigd door silmaril8 op 18-06-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 18:26

Player1S

Probably out in the dark

Willems had natuurlijk nooit geselecteerd mogen worden.
Achter Willems had eigenlijk een oudere speler moeten staan die die knul kon begeleiden.
Echte alternatieven zijn er zo 123 niet voor die plek. Allemaal hun manco's.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V Persie sowieso tijdelijk niet oproepen. Elke keer als hij speelt of whatever zijn er problemen rondom zijn persoontje. Het is een vervelend kereltje.

Koeman of V Gaal.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste