Kijk aan! Maar qua bruikbaarheid van XBMC is de Linux build toch zeker aan te beleven boven Android (waarvan ik de meerwaarde überhaupt twijfelachtig vind, ik heb liever alle extra's als add-ons in XBMC en geen andere interface).
Ik wil die android apps op de tv proberen en vooral ook de uitzending gemist apps kunnen gebruiken. Maar ik vrees gezien dat mijn iPad al problemen heeft met de draadloze verbinding in de hoek van de tv, dat een ethernet aansluiting noodzakelijk is. Dan is die X5 wel een mooie optie volgens mij, als stick vind ik die iMito MX1 wel leuk. Zeker het gemak om zo'n stick mee te kunnen nemen is een pré. Ik vrees alleen dat in mijn huidige setup deze draadloos dus onbruikbaar gaat zijn.
Full HD afspelen is geen must, ik heb al een xtreamer mk1 die dat sinds 2009 uitstekend doet. XBMC zou wel leuk zijn natuurlijk, maar goed daar kunnen we nog wel even op wachten denk ik. Android op de tv is een nieuwe groeimarkt, op de smartphones heeft het ook even geduurd voordat het huidige niveau werd bereikt.
Full HD afspelen is geen must, ik heb al een xtreamer mk1 die dat sinds 2009 uitstekend doet. XBMC zou wel leuk zijn natuurlijk, maar goed daar kunnen we nog wel even op wachten denk ik. Android op de tv is een nieuwe groeimarkt, op de smartphones heeft het ook even geduurd voordat het huidige niveau werd bereikt.
Ik zat begin van de week te kijken naar de Neo G4, maar ben een klein beetje verschoven naar een andere, de iMito MX1 Deze heeft een bluetooth intern en schijnt ook erg goed te draaien. nog een kleine review van de iMito MX1Dynamix schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:57:
[...]
XBMC draait er al op weliswaar zonder hardware acceleratie. Een HD film speelt dus voor geen meter af momenteel. Dat komt omdat RockChip de bronnen niet wil vrijgegeven voor de GPU. Ik mag hopen dat ze van gedachten gaan veranderen!
Nog wat leuke feitjes over de Neo G4:
- met de afstandsbediening kun je het device in- en uitschakelen
- er zit een reset knop op
Geekbuying heeft inmiddels voorraad (ook van de X5) en ze hebben een hands-on video online gezet:
[video]
Verwijderd
Zie Pluggy (Hdmi) TV Stick
Zou je op deze ook Amiga games kunnen spelen? Gezien de site die hem gemaakt heeft?
Dat zou wel een dik pluspunt zijn zeg, een oldschool gameconsole voor een paar euro
Zou je op deze ook Amiga games kunnen spelen? Gezien de site die hem gemaakt heeft?
Dat zou wel een dik pluspunt zijn zeg, een oldschool gameconsole voor een paar euro
Verwijderd
Hallo
Weet iemand iets van Pluggy van Cymtv
Hij heeft een ARM Cortex A5, single core. 4GB NAND Flash, 512 MB DDR3 geheugen. Android 4.0.4, HDMI 1.4 interface. WiFi 802.11b/g/n (met uitklapbare antenne voor betere WiFi verbinding). Hij weegt ca. 90 gram en wordt geleverd met een USB voedingkabel en een HDMI verlengkabel

Ik heb hem in combinatie met en de coupon code aangeschaft maar wil er meer uit halen
Hij werkt goed en erg snel (full HD) en draait met gemak (Android) Apps uit Google Market
Volgens (Facebook Pluggy) kan je er een usb hub aanhangen en kan Micro SD Ram aan tot 32 Mb
dus Skype (apps) met een Webcam aan (welke Webcam?) Ook de oude Amiga Games kunnen via een coverter proggie gespeeld worden. Ook Tv kijken is geen probleem en werkt met iedere CEC commmunicatie protocol (Moderne telefoons) en Wireless (keyboard/Mouse) dongle als input device
Laat eens weten wie de Pluggy heeft en wat jouw ervaring is
Chris
Weet iemand iets van Pluggy van Cymtv
Hij heeft een ARM Cortex A5, single core. 4GB NAND Flash, 512 MB DDR3 geheugen. Android 4.0.4, HDMI 1.4 interface. WiFi 802.11b/g/n (met uitklapbare antenne voor betere WiFi verbinding). Hij weegt ca. 90 gram en wordt geleverd met een USB voedingkabel en een HDMI verlengkabel
Ik heb hem in combinatie met en de coupon code aangeschaft maar wil er meer uit halen
Hij werkt goed en erg snel (full HD) en draait met gemak (Android) Apps uit Google Market
Volgens (Facebook Pluggy) kan je er een usb hub aanhangen en kan Micro SD Ram aan tot 32 Mb
dus Skype (apps) met een Webcam aan (welke Webcam?) Ook de oude Amiga Games kunnen via een coverter proggie gespeeld worden. Ook Tv kijken is geen probleem en werkt met iedere CEC commmunicatie protocol (Moderne telefoons) en Wireless (keyboard/Mouse) dongle als input device
Laat eens weten wie de Pluggy heeft en wat jouw ervaring is
Chris
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2012 23:08 ]
Verwijderd
Ja volgens http://www.amigascene.nl/...s/article.php?storyid=705 kan dit met de emulatorVerwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 22:25:
Zie Pluggy (Hdmi) TV Stick
Verwijderd
Kijk eens bij Pluggy en ik denk dat je hier vindt wat jij zoekt http://pluggy.cymtv.comJaerock schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:37:
Ik wil die android apps op de tv proberen en vooral ook de uitzending gemist apps kunnen gebruiken. Maar ik vrees gezien dat mijn iPad al problemen heeft met de draadloze verbinding in de hoek van de tv, dat een ethernet aansluiting noodzakelijk is. Dan is die X5 wel een mooie optie volgens mij, als stick vind ik die iMito MX1 wel leuk. Zeker het gemak om zo'n stick mee te kunnen nemen is een pré. Ik vrees alleen dat in mijn huidige setup deze draadloos dus onbruikbaar gaat zijn.
Blue stop eens met het spammen van je eigen spullen.
Kijk eens naar amlogic sticks mk803 ( wel opletten dat er dus een amlogic soc in zit) daar hebben ze had playback in xbmc draaiend op.
Kijk eens naar amlogic sticks mk803 ( wel opletten dat er dus een amlogic soc in zit) daar hebben ze had playback in xbmc draaiend op.
[ Voor 57% gewijzigd door haakjesluiten op 18-11-2012 12:07 ]
Ik heb het even bekeken, leuk initiatief die pluggy maar je ziet direct het nadeel van lokale initiatieven. Veels te duur voor de specs naar mijn mening, hoewel het ongetwijfeld beter is dan vergelijkbare China sticks. Ik twijfel nog steeds tussen de imito mx1 en de minix neo x5, portable stick of safe met lan en Bluetooth...
Of toch wachten op die ATV 1200, maar ja heb ik dan wel een speeltje tijdens de kerst ;-)
Of toch wachten op die ATV 1200, maar ja heb ik dan wel een speeltje tijdens de kerst ;-)
Verwijderd
Hallo Crazy
Ik spam niet ik, probeer gewoon te ontdekken of er personen zijn die dit product ook gebruiken
En wat hun ervaring is. Dit is een nieuw product en dan mag ik toch mijn ervaringen ook delen
Chris
Ik spam niet ik, probeer gewoon te ontdekken of er personen zijn die dit product ook gebruiken
En wat hun ervaring is. Dit is een nieuw product en dan mag ik toch mijn ervaringen ook delen
Chris
Crazyanz schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:04:
Blue stop eens met het spammen van je eigen spullen.
Hou toch op man je probeert gewoon je eigen product te verkopen. Dat is prima maar probeer het dan niet in zoon halfslachtige vraag te verpakken.
Verwijderd
Ehh Nee ik heb het product echt gekocht en werk in een ziekenhuis en niet in de HardwareCrazyanz schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:40:
Hou toch op man je probeert gewoon je eigen product te verkopen. Dat is prima maar probeer het dan niet in zoon halfslachtige vraag te verpakken.
Ik probeer er gewoon (daar er erg weinig info is) achter te komen wat dit product kan.
Ik zit zeker niet op een ruzie te wachten of uit te lokken.
Leuke aanbieding en levertermijn op samenkopen.net
http://samenkopen.net/action/639543
directe link: http://samenkopen.net/action_product/639543/490952
de MK808 werkt ook onder HD heel aardig met een aantal players. die deels in de image meegeleverd worden. ( wel deels chinees, maar zeer begrijpelijk)
XBMC werkt bijna perfect met SD videos maar choppy met HD video. Dat ligt dus NIET aan de 808 maar aan de gebrekkige ondersteuning van XBMC en hardware acceleratie bij deze chipjes. Daar komt vast verandering in.
Over de workaround om vanuit XBMC een andere player te starten:
http://samenkopen.net/action/639543
directe link: http://samenkopen.net/action_product/639543/490952
de MK808 werkt ook onder HD heel aardig met een aantal players. die deels in de image meegeleverd worden. ( wel deels chinees, maar zeer begrijpelijk)
XBMC werkt bijna perfect met SD videos maar choppy met HD video. Dat ligt dus NIET aan de 808 maar aan de gebrekkige ondersteuning van XBMC en hardware acceleratie bij deze chipjes. Daar komt vast verandering in.
Over de workaround om vanuit XBMC een andere player te starten:
http://www.mdrjr.net/odroid/xbmc/ and download the files (matching the ext player of choice)
Transfer the two files over to your device
Install XBMC.APK through a file manager
Run XBMC and exit
If XBMC fails to start, check if its on the list specified here.
It has to be a NEON device. If your device falls under the “Tegra 2? category, sorry, you are out of luck.
Return to the file manager and navigate to Android/org.xbmc.xbmc/files/userdata and copy PlayerCoreFactory.XML there.
[ Voor 3% gewijzigd door SED op 18-11-2012 22:45 ]
Copyright and left by SED...
Misschien een domme vraag: Maar waarom hebben andere externe programma's (MX-player, Diceplayer) de problemen met drivers niet?
Ik lees steeds dat ze bij XBMC de drivers van (bv) de mali400 in mijn mk802+ moeten reverse-engineeren, maar waarom dan niet gewoon met de gasten van MX-player praten?
Ik lees steeds dat ze bij XBMC de drivers van (bv) de mali400 in mijn mk802+ moeten reverse-engineeren, maar waarom dan niet gewoon met de gasten van MX-player praten?
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Verwijderd
Ik zie zo langzamerhand de bomen niet meer door het bos.
Wat is het wezenlijke verschil tussen alles wat aangeboden wordt met name wat is nu het nieuwste type en zit er een wezenlijk verschil tussen bijv. zo'n stick enerzijds en een box anderzijds?
Ik wil hem gaan gebruiken om (1) films af te gaan spelen vanaf de NAS en (2) spelletjes zoals Angry Birds.
Voor wat tips ben ik erkentelijk.
Wat is het wezenlijke verschil tussen alles wat aangeboden wordt met name wat is nu het nieuwste type en zit er een wezenlijk verschil tussen bijv. zo'n stick enerzijds en een box anderzijds?
Ik wil hem gaan gebruiken om (1) films af te gaan spelen vanaf de NAS en (2) spelletjes zoals Angry Birds.
Eigenlijk een vraagje, is het mogelijk om op de usb poort van de android mini usb port een usb hub te zetten dat ik bv. 4 usb poorten heb, en een toetsenbord, muis, dvd speler,.. aansluiten
Iemand enig idee
?
Iemand enig idee
"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."
Ik heb een mk802 II android mini pc gehad, en hier was het mogelijk. Ik had een USB-hub aangesloten, met toetsenbord, muis en USB-stick, dit werkte prima.
Heeft te maken met licentierechten op closed source drivers van diverse fabrikanten.Scatman_II schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:21:
Misschien een domme vraag: Maar waarom hebben andere externe programma's (MX-player, Diceplayer) de problemen met drivers niet?
XBMC heeft daar geen licenties op en externe programmas wel.
Copyright and left by SED...
Verwijderd
Ja dat kan, er zijn van o.a. Trust hubs met een mini Usb te koop
Zie bijv. http://www.bol.com/nl/p/t...u-4445p/1003004004702865/
Maar je kunt gerust een Full Usb hub (versie 1.1 of 2.0(gevoed)) er aan hangen
Zie bijv. http://www.bol.com/nl/p/t...u-4445p/1003004004702865/
Maar je kunt gerust een Full Usb hub (versie 1.1 of 2.0(gevoed)) er aan hangen
Tommienator schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:44:
Eigenlijk een vraagje, is het mogelijk om op de usb poort van de android mini usb port een usb hub te zetten dat ik bv. 4 usb poorten heb, en een toetsenbord, muis, dvd speler,.. aansluiten
Iemand enig idee?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 01:28 ]
Verwijderd
Eigenlijk is het grote verschil tussen een box en een Stick het aantal aansluitingen wat je koopt
Een Box heeft vaak 2 of soms 4 Usb poorten en soms een Netwerk poort(RJ45).
Maar ze worden gevoed (box: Adaptor (5V) Jacket( Stick: usb kabeltje(Als je bijv. een TV met USB aansluiting hebt)anders ook een 5v Adaptor)))
Een Stick moet je een Usb Hub aanhangen. Ze hebben allemaal een Micro SD (max 32 GB) en WiFi (2.4 Ghz) en draaien op Android 4.0 tot 4.04 en soms tref je Blue-tooth aan
Het grote verschil is de Processor (1 tot 1.5 Ghz), het intern geheugen (4 of 8 GB) of het Video gedeelte(720 max 1020 Fps)
Verder kun je eigenlijk het zelfde met een stick of een box het, hangt af wat jij wil besteden
De bediening gaat via Wireless(usb dongle) dus muis en/of Keyboard, Mini Keyboard of Mobile Telefoo (cec aansluiting)
Maar het werkt allemaal met Android (en Apps)
Koop nu gewoon iets wat in jouw Budget past en doe ervaring op en leer het product te gebruiken.
Dan kun je (gezien de ontwikkelingen) altijd nog iets beters of snelers aanschaffen
Een Box heeft vaak 2 of soms 4 Usb poorten en soms een Netwerk poort(RJ45).
Maar ze worden gevoed (box: Adaptor (5V) Jacket( Stick: usb kabeltje(Als je bijv. een TV met USB aansluiting hebt)anders ook een 5v Adaptor)))
Een Stick moet je een Usb Hub aanhangen. Ze hebben allemaal een Micro SD (max 32 GB) en WiFi (2.4 Ghz) en draaien op Android 4.0 tot 4.04 en soms tref je Blue-tooth aan
Het grote verschil is de Processor (1 tot 1.5 Ghz), het intern geheugen (4 of 8 GB) of het Video gedeelte(720 max 1020 Fps)
Verder kun je eigenlijk het zelfde met een stick of een box het, hangt af wat jij wil besteden
De bediening gaat via Wireless(usb dongle) dus muis en/of Keyboard, Mini Keyboard of Mobile Telefoo (cec aansluiting)
Maar het werkt allemaal met Android (en Apps)
Koop nu gewoon iets wat in jouw Budget past en doe ervaring op en leer het product te gebruiken.
Dan kun je (gezien de ontwikkelingen) altijd nog iets beters of snelers aanschaffen
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:46:
Ik zie zo langzamerhand de bomen niet meer door het bos.
Nee joh!SED schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:23:
[...]
Heeft te maken met licentierechten op closed source drivers van diverse fabrikanten.
XBMC heeft daar geen licenties op en externe programmas wel.
Dat komt omdat de Android schil JAVA gebaseerd is. De externe player zoals MXPlayer is ook geschreven in JAVA en kan doordaar de standaard Android API calls voor video aanroepen. Er zijn een aantal van dat libraries. De CedarX werkt bijvoorbeeld met "Stagefright" en MXPlayer heeft dan ook Stagefright als video engine geimplementeerd. Dat is de rede dat MXPlayer alles soepel speelt.Scatman_II schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:21:
MXPlayer - > Stagefright - > Stagefright -> CedarX - > VPU
De koppeling van stagefright en CedarX is dus gemaakt door Allwinner en zit in de Android roms.
Nu naar XBMC!
Dat is een volledig C++ programma en telt wel geteld precies 1 lijn met JAVA code. (Start xbmc nu!)
Die kan dus niet inhaken op alle bestaande Android Libraries en API calls en zal direct met CedarX moeten praten en laat die documentatie nou net niet de beste zijn.
En zo heeft elke SoC wel zijn eigen VPU implementatie, dus in het kader van XBMC, moeten ze voor elke SoC dus een eigen implementatie schrijven. (pffff)
Nu zijn er wel een aantal low level libraries zoals OpenMAX en zo, maar die zijn allemaal ofwel slecht dan wel op een andere manier geimplementeerd. Dat is dus voor de huidige SoC's een enorme kluwe wol met een grote knoop.
Dat is het wel zo'n beetje
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Ik had hetzelfde idee maar vanaf nas spelen gaat niet tenzij je sd content gebruikt. Spelletjes gaan gewoon soepel en Angry birds is best leuk op groot scherm.Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:46:
Ah, dat maakt een hoop duidelijk, dank u!j1nx schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:51:
[...]
Nee joh!
[...]
[...goed verhaal over XBMC en hardwareondersteuning ;)]
Dat is het wel zo'n beetje
De bediening gaat eigenlijk via alles wat je er via USB aan kunt hangen, als jij een bedraad toetsenbord en muis hebt die je via een usb-hub wil gebruiken lukt het ook, maar de mooiste oplossing is in mijn ogen een fly-mouse (gyroscopische muis waarmee het een beetje lijkt op hoe je een Wii bedient).Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 02:14:
Eigenlijk is het grote verschil tussen een box en een Stick het aantal aansluitingen wat je koopt
...
[...]
Zodra je apparaten meer stroom nodig hebben zul je wel een USB-hub moeten hebben met z'n eigen stroomadapter, bij mij werkt een 2,5" hdd niet in de usbpoort van mijn mk802+ zonder externe stroom.
Verder is CEC iets anders dan wat je nu zegt: Apparaten die CEC ondersteunen kunnen met elkaar 'praten' via de HDMI kabel. Dat betekent dat je, zodra de software dat ondersteunt, via de afstandsbediening van je televisie je android stick zou kunnen besturen, via de HDMI-kabel. Heeft dus niks met je mobiel te maken
Dat zou dan ook meteen mijn ideale setup zijn: Een stickje dat boot in XBMC, full-HD video speelt en dat ik kan bedienen met CEC via de ab van m'n tv. En ondertussen N64oid (voor nintendo roms) draait en gave android games, en nog betaalbaar is ook * Scatman_II droomt verder...

Deze is misschien interresant om toe te voegen: EU2 Dual-Core Android 4.0 Google TV Player w/ Wi-Fi / Bluetooth / 1GB RAM / 4GB ROM - White. Hier te vinden: http://goo.gl/ZGTaL
Als ik alleen al een deel van jouw laatste alinea heb ben ik al blij.Scatman_II schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:46:
*knip*
Een stickje dat boot in XBMC, full-HD video speelt en dat ik kan bedienen met CEC via de een ab.
Nog een half jaar tot een jaar wachten denk ik.
@J1nx: Misschien weet jij dat dan...
Wordt XBMC volledig herschreven voor gebruik in Android (Ouya)?
Om dit even aan te halen: Ja, dat zou super handig zijn! Maar door de wildgroei aan sticks ook wel erg gecompliceerd (sticks met dezelfde hardware onder verschillende namen op verschillende clocksnelheden bv...). Daar komt bij dat de ene ROM misschien wel 720 of 1080p doet, en de andere niet; Hou je dan de crappy standaard-rom aan?Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:34:
Misschien ben ik wel heel zwart/wit hoor en ik heb alleen de MK802+ maar je ziet constant dezelfde vragen voorbij komen, is het niet handig eens een matrix te maken wat wel en wat niet kan?
De MK802+ kan bijv. niet:
- HD content afspelen via wireless
- HD content afspelen via ethernet (dongle)
- 1080p weergeven (softwarematig vastgezet op 720p)
..
Wat onze mk802+ betreft: Sommige 720p content die ik heb draait prima, alle youtube 720p draait vloeiend maar een 720p mkv met net even een andere bitrate stottert als een malle...
Scatman_II schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:46:
[...]
Dat zou dan ook meteen mijn ideale setup zijn: Een stickje dat boot in XBMC, full-HD video speelt en dat ik kan bedienen met CEC via de ab van m'n tv. En ondertussen N64oid (voor nintendo roms) draait en gave android games, en nog betaalbaar is ook * Scatman_II droomt verder...
// beetje offtopic nu....
Dit kan je opzich al wel realiseren. Een simpel pc-tje met XBMC kan je aansturen door zo'n pulse-eight kastje via de AB van je tv. Ik durf het niet aan om er eentje te kopen omdat ik een LG tv heb en ik heb gelezen dat de CEC van LG nogal slecht is. Maar wel cool als het goed zou werken
Nee, dat niet.albino71 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:34:
[...]
@J1nx: Misschien weet jij dat dan...
Wordt XBMC volledig herschreven voor gebruik in Android (Ouya)?
Waarschijnlijk word er ofwel een Tegra3 VPU library geschreven (zoals VDPAU of the Libcedar) of een aparte player (zoals de omxplayer van de RPi)
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Ik heb dagen zitten speuren op diverse fora, maar ben zelf inmiddels ook een beetje de tel kwijt.
Heeft iemand advies over de volgende afweging.
- MK802 III (ik heb hier een hoop over gelezen, issues zijn me redelijk bekend)
vs.
- iMito MX1 (staat hierboven met video review. Zag er in review goed uit, verder niet veel over gelezen)
Ik ben ook zeer geinteresseert in de TV boxen met aanvullende wired LAN connector. Ik lees hierboven over de Geniatech ATV1200, ik begrijp dat die nog niet zo makkelijk te krijgen is. ZIjn er goede alternatieven met LAN connector, er zijn namelijk enorm veel van deze boxen te vinden. Of is geniatech het wachten waard? Iemand een insight over de komst hiervan?
Alvast enorm bedankt!!! Ook voor alle posts hierboven.
MK802 III
CPU RK3066 Dual Core
GPU Quad- Core 2D/ 3D/ OpenGL ES2.0(AMD Z430)/ OpenVG1.1
OS Android 4.1
Frequencie Cortex-A9,Up to 1.6GHZ
RAM 1G DDR3
Geheugen 8GB
Micro SD T-Flash(Maximum ondersteuning 32GB)
Video Formaten WMV/ASF/MP4/3GP/3G2M4V/AVI/MJPEG/RV10/DivX/VC-1/MPEG-2/MPEG-4/H.263/H.264/1280*720P HD 30 fps, 1080P/720*480 D1 30fps
Audio Formaten MP3/WMA/APE/FLAC/AAC/OGG/AC3/WAV
Afbeelding formaten Max.8000x8000 JPEG BMP GIF PNG
WiFi 802.11 b/g/n
Flash Ondersteunt flash 11.1
Poorten HDMI(male),Micro SD slot, USB host, USB power port; LED(Blauw)
Accessoires HDMI kabel, USB power kabel, handleiding Engels, USB power adapter
Afmetingen 90mm*40mm*13mm
Heeft iemand advies over de volgende afweging.
- MK802 III (ik heb hier een hoop over gelezen, issues zijn me redelijk bekend)
vs.
- iMito MX1 (staat hierboven met video review. Zag er in review goed uit, verder niet veel over gelezen)
Ik ben ook zeer geinteresseert in de TV boxen met aanvullende wired LAN connector. Ik lees hierboven over de Geniatech ATV1200, ik begrijp dat die nog niet zo makkelijk te krijgen is. ZIjn er goede alternatieven met LAN connector, er zijn namelijk enorm veel van deze boxen te vinden. Of is geniatech het wachten waard? Iemand een insight over de komst hiervan?
Alvast enorm bedankt!!! Ook voor alle posts hierboven.
MK802 III
CPU RK3066 Dual Core
GPU Quad- Core 2D/ 3D/ OpenGL ES2.0(AMD Z430)/ OpenVG1.1
OS Android 4.1
Frequencie Cortex-A9,Up to 1.6GHZ
RAM 1G DDR3
Geheugen 8GB
Micro SD T-Flash(Maximum ondersteuning 32GB)
Video Formaten WMV/ASF/MP4/3GP/3G2M4V/AVI/MJPEG/RV10/DivX/VC-1/MPEG-2/MPEG-4/H.263/H.264/1280*720P HD 30 fps, 1080P/720*480 D1 30fps
Audio Formaten MP3/WMA/APE/FLAC/AAC/OGG/AC3/WAV
Afbeelding formaten Max.8000x8000 JPEG BMP GIF PNG
WiFi 802.11 b/g/n
Flash Ondersteunt flash 11.1
Poorten HDMI(male),Micro SD slot, USB host, USB power port; LED(Blauw)
Accessoires HDMI kabel, USB power kabel, handleiding Engels, USB power adapter
Afmetingen 90mm*40mm*13mm
leuk topic, ik zelf heb contact gezocht met een leverancier uit china,en een 1xMK809 II en 2xMK809 besteld.
ze hadden ook een pdfje met gegevens gegeven. ik ga niet het hele pdfje plaatsen maar wel ff de info kopieren (niet mijn typos die van hun
)
tabel word helaas een beetje groot, daarom post ik de mk809 en,802 maar ff niet.
ze hadden ook een pdfje met gegevens gegeven. ik ga niet het hele pdfje plaatsen maar wel ff de info kopieren (niet mijn typos die van hun
tabel word helaas een beetje groot, daarom post ik de mk809 en,802 maar ff niet.
MK809 II SPECIFICATIONS | |||||||||||||||||||||||||
|
ora et labora
Zit nou al een week of 2 te twijfelen of ik een android stick (of box van mijn part) zal kopen om de basis dingetjes te doen. Gezien ze haast niks verbruiken en haast niks onderdoen voor een PC als mediaspeler + internet twijfel ik omdat ik (eigenlijk) wel een speciale eis heb..
Ik heb even door het topic gelezen (en alle versies bekeken die te kopen zijn en ik zit te twijfelen nu, hoop dat jullie hier wat op kunnen verzinnen.
Nou het zit zo, ik zie dat bij vooral een paar 'boxen' er een externe 3.5mm jack zit voor audio, dit mis ik echt op een stick.. En die boxen lopen dan weer helemaal achter met een single core processor + android 2.2/ 2.3
Het liefste zou ik los de audio output willen bepalen omdat ik niet alleen aan de tv wil zitten, heb hier een paar monitoren die hdmi en dvi ondersteunen (eentje hdmi met speakers, andere is dvi zonder speakers) alleen daar kan ik verder niks mee, want wil ook internetradio gaan streamen via die stick/box en dan zal het geluid niet ten goede komen denk ik dan
Google geeft mij niet al te veel info (aliexpress of ebay net zo min) en vind verder alleen maar verouderde boxen die dat ondersteunen.. (processor wise verouderd)
Ik heb wat reviews gezien over de MK808 en daar zou ik tevreden mee zijn gezien alle functies enzo maar dat alles via hdmi gaat vond ik jammer gezien dat ding wel relatief snel, goedkoop, en android 4.1 heeft.
Tenzij er een mogelijkheid is om via die hdmi een verloopje te hebben naar losse audio (audio jack)? Heb er al eens naar gezocht maar kon niks eenduidigs vinden helaas
Eisen die ik graag zie in de stick/box:
Android 4.0 of 4.1 (nieuwer altijd beter)
A9 dualcore chip, die werkt merkbaar prima voor wat ik er mee wil doen
(bluetooth mag eventueel, zou fijn zijn anders doe ik er wel een adaptertje in pluggen
)
3.5mm jack, of eventueel een oplossing om de audio anders te laten lopen dan via HDMI
EDIT Een goeie box zoals ik hieronder heb vermeld kan ook, vind ik net zo handig gezien er vanalles aangesloten zal worden
EDIT: zoiets zou ik vrolijk van worden
http://www.geekbuying.com...gle-RJ45-Slot-312604.html alleen deze heeft een andere chip als de MK808 dus weet niet of ze vergelijkbaar zijn..
Dus hoop dat iemand er in deze thread iets op weet (aanraders/ tips en dergelijke
)
Ik heb even door het topic gelezen (en alle versies bekeken die te kopen zijn en ik zit te twijfelen nu, hoop dat jullie hier wat op kunnen verzinnen.
Nou het zit zo, ik zie dat bij vooral een paar 'boxen' er een externe 3.5mm jack zit voor audio, dit mis ik echt op een stick.. En die boxen lopen dan weer helemaal achter met een single core processor + android 2.2/ 2.3
Het liefste zou ik los de audio output willen bepalen omdat ik niet alleen aan de tv wil zitten, heb hier een paar monitoren die hdmi en dvi ondersteunen (eentje hdmi met speakers, andere is dvi zonder speakers) alleen daar kan ik verder niks mee, want wil ook internetradio gaan streamen via die stick/box en dan zal het geluid niet ten goede komen denk ik dan
Google geeft mij niet al te veel info (aliexpress of ebay net zo min) en vind verder alleen maar verouderde boxen die dat ondersteunen.. (processor wise verouderd)
Ik heb wat reviews gezien over de MK808 en daar zou ik tevreden mee zijn gezien alle functies enzo maar dat alles via hdmi gaat vond ik jammer gezien dat ding wel relatief snel, goedkoop, en android 4.1 heeft.
Tenzij er een mogelijkheid is om via die hdmi een verloopje te hebben naar losse audio (audio jack)? Heb er al eens naar gezocht maar kon niks eenduidigs vinden helaas
Eisen die ik graag zie in de stick/box:
Android 4.0 of 4.1 (nieuwer altijd beter)
A9 dualcore chip, die werkt merkbaar prima voor wat ik er mee wil doen
(bluetooth mag eventueel, zou fijn zijn anders doe ik er wel een adaptertje in pluggen
3.5mm jack, of eventueel een oplossing om de audio anders te laten lopen dan via HDMI
EDIT Een goeie box zoals ik hieronder heb vermeld kan ook, vind ik net zo handig gezien er vanalles aangesloten zal worden
EDIT: zoiets zou ik vrolijk van worden
Dus hoop dat iemand er in deze thread iets op weet (aanraders/ tips en dergelijke
[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 21-11-2012 22:01 ]
Verwijderd
Ik kwam de specificaties van de MK809 ook al tegen inderdaad,
die lijken (vrijwel) identiek te zijn aan die van de MK802 III.
Ik kom nog geen Nederlandse tussenhandelaren tegen die de iMito MX1 verkopen.
Zijn er mindere verwachtingen over de iMito? of is het nog te vroeg? Er zijn weinig reviews te vinden die negatief zijn tot nu toe.
Was van plan om nog voor het weekend de MK802 III in huis te halen via een Nederlandse tussenhandelaar, maar nu ik de iMito (en verwachte ATV1200) op dit forum tegen kwam begin ik toch even te twijfelen.
die lijken (vrijwel) identiek te zijn aan die van de MK802 III.
Ik kom nog geen Nederlandse tussenhandelaren tegen die de iMito MX1 verkopen.
Zijn er mindere verwachtingen over de iMito? of is het nog te vroeg? Er zijn weinig reviews te vinden die negatief zijn tot nu toe.
Was van plan om nog voor het weekend de MK802 III in huis te halen via een Nederlandse tussenhandelaar, maar nu ik de iMito (en verwachte ATV1200) op dit forum tegen kwam begin ik toch even te twijfelen.
Verwijderd
Heb je al gekeken of die HDMI monitor een 3,5 mm audio output heeft? Ik ben namelijk hetzelfde van plan, maar ga daarvoor de audio out van mijn computer scherm gebruiken."Het liefste zou ik los de audio output willen bepalen omdat ik niet alleen aan de tv wil zitten, heb hier een paar monitoren die hdmi en dvi ondersteunen (eentje hdmi met speakers, andere is dvi zonder speakers) alleen daar kan ik verder niks mee, want wil ook internetradio gaan streamen via die stick/box en dan zal het geluid niet ten goede komen denk ik dan"
Verder begrijp ik uit veel reviews dat de MK808 veel wifi problemen heeft. Ik lees over de MK802 III betere verhalen in dat opzicht. MK808 schijnt wel weer betere ondersteuning te krijgen vanuit developers community. (ik heb zelf nog geen ervaring, dus deel enkel wat ik zelf ook weer heb gelezen op diverse fora)
Ten eerste stom dat ik daar nog niet aan gedacht had!, immers een tv kan het bijna altijd ook (vooral als er speakers op zitten)
PC Audio Input : 3.5mm Mini-Jack
AV Audio Input : HDMI
Audio Output : SPDIF
Earphone jack : 3.5mm Mini-Jack''
Dus als ik het goed begrijp doet hij audio IN via hdmi en dan komt het uit via SPDIF (dat ik nog nooit heb hoeven gebruiken
) OF via de earphone jack?
Ik kan het zo niet testen want heb beide monitoren via dvi aangesloten omdat ik ook nog een tv heb waar een kabeltje in moest, waar ik anders moest gaan kloten met mini DP naar hdmi adapters.
Van die 2x2 watt ingebouwde speakertjes loop ik nou eenmaal niet warm..
Dat ik dit zo voor mekaar krijg is eventueel ook prima, al heb ik altijd liever een losse audio stekker gezien het gemak en ik nog een aantal dvi monitoren heb staan (die dus geen audio kunnen krijgen..
) ik ben er gewoon nog niet over uit waar ik m uiteindelijk op aansluit, wil wel mogelijkheden hebben natuurlijk..
''Signal Input : HDMI , D-Sub, DVI-DVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:41:
[...]
Heb je al gekeken of die HDMI monitor een 3,5 mm audio output heeft? Ik ben namelijk hetzelfde van plan, maar ga daarvoor de audio out van mijn computer scherm gebruiken.
PC Audio Input : 3.5mm Mini-Jack
AV Audio Input : HDMI
Audio Output : SPDIF
Earphone jack : 3.5mm Mini-Jack''
Dus als ik het goed begrijp doet hij audio IN via hdmi en dan komt het uit via SPDIF (dat ik nog nooit heb hoeven gebruiken
Ik kan het zo niet testen want heb beide monitoren via dvi aangesloten omdat ik ook nog een tv heb waar een kabeltje in moest, waar ik anders moest gaan kloten met mini DP naar hdmi adapters.
Van die 2x2 watt ingebouwde speakertjes loop ik nou eenmaal niet warm..
Dat ik dit zo voor mekaar krijg is eventueel ook prima, al heb ik altijd liever een losse audio stekker gezien het gemak en ik nog een aantal dvi monitoren heb staan (die dus geen audio kunnen krijgen..
[ Voor 6% gewijzigd door MusicAddict op 21-11-2012 15:56 ]
Bij mijn mk802+ werd door geekbuying een USB geluidskaartje meegeleverd (lijkt op deze, vrij crappy ding dus), je kunt dan bij settings > audio onder android instellen of je je geluid via HDMI of via deze analoge plug wilt laten lopen.MusicAddict schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:28:
...
Het liefste zou ik los de audio output willen bepalen omdat ik niet alleen aan de tv wil zitten, heb hier een paar monitoren die hdmi en dvi ondersteunen (eentje hdmi met speakers, andere is dvi zonder speakers) alleen daar kan ik verder niks mee, want wil ook internetradio gaan streamen via die stick/box en dan zal het geluid niet ten goede komen denk ik dan![]()
...
Dus hoop dat iemand er in deze thread iets op weet (aanraders/ tips en dergelijke)
Bij de stock firmware werkte dat bij mij prima (4.0.3 geloof ik), heb inmiddels een custom rom en het ding niet meer in gebruik, maar dat zou een oplossing kunnen zijn voor je
Klinkt eventueel als een goed alternatief!, zal er eens een of 2 bestellen via ebay gewoon om dan eventueel te hebben, voor die 2 euro hoef ik het niet te latenScatman_II schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:20:
[...]
Bij mijn mk802+ werd door geekbuying een USB geluidskaartje meegeleverd (lijkt op deze, vrij crappy ding dus), je kunt dan bij settings > audio onder android instellen of je je geluid via HDMI of via deze analoge plug wilt laten lopen.
Bij de stock firmware werkte dat bij mij prima (4.0.3 geloof ik), heb inmiddels een custom rom en het ding niet meer in gebruik, maar dat zou een oplossing kunnen zijn voor je
Maar neemt niet weg dat het ook net zo makkelijk is via een ingebouwde port in de stick/box (ik ben zelf nu meer naar de boxen naar toe, gezien alle fijne aansluitingen alleen merk dat niet elke chip fijn werkt met 1080p materiaal
[ Voor 12% gewijzigd door MusicAddict op 21-11-2012 17:00 ]
Verwijderd
Ik ben benieuwd of je iets moois tegenkomt met goede reviews. Ik hoor het graag.MusicAddict schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:57:
[...]
(ik ben zelf nu meer naar de boxen naar toe, gezien alle fijne aansluitingen alleen merk dat niet elke chip fijn werkt met 1080p materiaal)
Ik heb nog weinig uitgebreid speurwerk gedaan naar reviews rondom die boxjes, maar in een quick scan trof ik geen dual core CPU’s met Android 4.1 aan. (behalve Geniatech). Tevens vraag ik me af of die wired LAN porten van die dingen niet gewoon identiek zijn qua snelheid aan een USB>LAN omvormer.
De LAN poort is voor mij namelijk de enige reden om een box te nemen i.p.v. een stick.
Betret jouw audio. Ik zou eens kijken of je versterker/receiver een digitale SPDIF input heeft. Als dat het geval is zou ik lekker die output van je monitor met je receiver verbinden.
De D/A convertors in die stickjes en goedkope geluidskaartjes zijn natuurlijk echt enorme rommel. Dus als het even anders kan zou ik dat doen.
Ik zie het meer als een mini pc, als ik een stick heb dan hang ik er waarschijnlijk toch een HDD aan en een paar andere dingen (webcam oid) waardoor het ook maar een stick wordt met 10 kabels er aan , dat er vervolgens zonder poespas een aantal extra aansluitingen beschikbaar zijn zoals LAN en normale usb poorten dan vind ik het persoonlijk wel waard zon box, maar daar heeft iedereen zijn mening over natuurlijkVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:38:
[...]
Ik ben benieuwd of je iets moois tegenkomt met goede reviews. Ik hoor het graag.
Ik heb nog weinig uitgebreid speurwerk gedaan naar reviews rondom die boxjes, maar in een quick scan trof ik geen dual core CPU’s met Android 4.1 aan. (behalve Geniatech). Tevens vraag ik me af of die wired LAN porten van die dingen niet gewoon identiek zijn qua snelheid aan een USB>LAN omvormer.
De LAN poort is voor mij namelijk de enige reden om een box te nemen i.p.v. een stick.
Betret jouw audio. Ik zou eens kijken of je versterker/receiver een digitale SPDIF input heeft. Als dat het geval is zou ik lekker die output van je monitor met je receiver verbinden.
De D/A convertors in die stickjes en goedkope geluidskaartjes zijn natuurlijk echt enorme rommel. Dus als het even anders kan zou ik dat doen.
Zal mijn ervaringen die ik kan vinden ook hier melden, voor zo ver blijf ik steken op deze box, gezien deze wel alle aansluitingen heeft die ik wil hebben ( op bluetooth na maar dat is te regelen) en zelfs meer ( zoals analoge uitput
Een snelle search heeft nog niks opgeleverd, zelfs de chipset is een andere als de rockchip en dergelijke maar heb er verder ook geen ervaring mee helaas.. Zal moeten zoeken
Stiekem hoop ik dat er voor deze een 4.1 versie komt, en anders mits hij 1080p haalt haal ik m meteen en zie ik wel wat er van 4.0 blijft hangen
Zonet de Imito MX1 en een draadloos toetsenbord besteld bij Geekbuying.
Extra betaald voor express shipment. ben benieuwd of ik de juiste keuze heb gemaakt.
De aanwezigheid van bluetooth vond ik belangrijk. Zo kan ik het geluid op een BT headset krijgen. Metalen behuizing dus betere koeling. Er is ook een MX2 uit, maar laat je niet voor de gek houden, het is gewoon de MX1 in een kunstof behuizing met ventilatie gaatjes.
€ 51 euro gratis shipping (7-15 dagen)
Extra betaald voor express shipment. ben benieuwd of ik de juiste keuze heb gemaakt.
De aanwezigheid van bluetooth vond ik belangrijk. Zo kan ik het geluid op een BT headset krijgen. Metalen behuizing dus betere koeling. Er is ook een MX2 uit, maar laat je niet voor de gek houden, het is gewoon de MX1 in een kunstof behuizing met ventilatie gaatjes.
€ 51 euro gratis shipping (7-15 dagen)
Ik kwam net nog een uitgebreide review tegen van de MX1:
http://www.squidoo.com/imito-mx1-android-mini-pc-bluetooth
Ikzelf zal binnenkort de Neo G4 geleverd gaan krijgen. Bluetooth gebruik ik niet en daarnaast lijkt deze op papier toch de beste wifi verbinding te hebben. Jullie kunnen na 15 december (ivm vakantie) een review verwachten.
http://www.squidoo.com/imito-mx1-android-mini-pc-bluetooth
Ikzelf zal binnenkort de Neo G4 geleverd gaan krijgen. Bluetooth gebruik ik niet en daarnaast lijkt deze op papier toch de beste wifi verbinding te hebben. Jullie kunnen na 15 december (ivm vakantie) een review verwachten.
Er staat een 802+ op groupdeals.nl voor 99 euro incl. toetsenbord/muis/afstandbediening.
Sta in dubio om m te nemen... internetten op mn tv lijkt me toch wel grappig, voor media doeleinden heb ik toch een AppleTV.
Sta in dubio om m te nemen... internetten op mn tv lijkt me toch wel grappig, voor media doeleinden heb ik toch een AppleTV.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Vind ik niet zo'n goeie deal, de 802+ is toch echt een instap-stick wat mij betreft die je voor een instapprijs al kan kopen (bijvoorbeeld deze + deze en je bent voor de helft van dat geld al klaar).nils7 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:56:
Er staat een 802+ op groupdeals.nl voor 99 euro incl. toetsenbord/muis/afstandbediening.
http://samenkopen.net/action_product/639543/490952jeroen150586 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:54:
Een hele leuke deal op 1dayfly:
http://www.1dayfly.com/nl/nl/?zanpid=1706660410235016192
Nu trouwens uitverkocht maar er komt vast een 2e actie. 1dayfly en Ibood zijn vaak niet meer het best geprijst tegenwoordig. Even Ebay'en scheelt vaak meer.
too old, too cold
Wat is nu een beetje een goeie, heb me er niet zo in verdiept en voor die prijs leek 't me wel grappig maar crappy spul hoef ik niet
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Nils,nils7 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:12:
Wat is nu een beetje een goeie, heb me er niet zo in verdiept en voor die prijs leek 't me wel grappig maar crappy spul hoef ik niet
elke week komen er nieuwe uit. Maar ik heb mij de laatste dagen georiënteerd en de Imito MX1 is voor mij de beste keuze.
- Aluminium behuizing. Steviger en koeling.
- Imito MX1 heeft bluetooth. Voor keyboards muizen en audio. Hierdoor extra USB poort vrij omdat je geen 2.4GH zender in de USB hoeft te pluggen en dus twee USB poorten vrij hebt.
- Geen gerapporteerde uitvallers zoals de MK80x series.
- Geen gerapporteerde Wifi problemen.(nieuwe firmware)
Bovenstaande twee problemen zouden aan de firmware liggen volgens diverse eigenaars. Dus die worden uiteindelijk dus ook bij de andere merken , geloof ik, ook wel verholpen.
Makkelijk to Rooten.
Let op er is een MX2, dat is precies dezelfde alleen van plastic. Kan warmteproblemen geven. Er zitten wel veel gaten in.
Uiteindelijk, omdat veel HDMI-Android-PC sticks Rockchip RK3066 Dual core 1.6Ghz gebaseerd zijn, en enkel de constructie mainboards en firmware variëren, heeft de Imito MX1 alleen maar voordelen tov de anderen volgens mij.
Ik vond deze review passen op mijn toekomstige gebruik van deze stick: http://www.youtube.com/watch?v=X8pozwuAq7w&feature=related
Heeft iemand die MX1 al open gehaald, je zou inderdaad denken dat een aluminium huls beter koelt maar dan moet dat wel in contact staan met de chip, anders houdt het warmte alleen maar beter vast dan plastic met gaatjes...
Zelf heb ik de MK808 (V2, met een andere 2de wifi antenne als de V1), en die ga ik in een ander kastje bouwen, en daar veel betere wifi antennes op zetten
Zelf heb ik de MK808 (V2, met een andere 2de wifi antenne als de V1), en die ga ik in een ander kastje bouwen, en daar veel betere wifi antennes op zetten
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
ik ben om hem bij geekbuying te gaan kopen.
hebben jullie ervaring met die winkel?
http://www.geekbuying.com...OM-HDMI-Black-312716.html
Net gekocht mbv Paypal. Las her en der wel aardige reviews over geekbuying. Gelijk een microsb to ethernet (ben benieuwd of dat gaat werken) en een MeLe F10 Fly Mouse wireless muis/toetsenboardcombo dr bij besteld. Als de set in huis is en getest zal ik het melden.raro007 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:18:
ik ben om hem bij geekbuying te gaan kopen.
Heb deze maand ook een tv stick bij Geekbuying gekocht, allemaal goed en vooral snel verlopen, in nog geen 2 weken heb ik de stick in perfecte staat ontvangen.
Ik heb mog een leuke bluetooth RF controller voor de android minipc's gevonden . De Measy RC13
Ben gelijk klaar met alles
Ben gelijk klaar met alles
[ Voor 4% gewijzigd door dCY op 22-11-2012 22:09 ]
Hier de MK808 nu een week en bevalt prima, speelt tot nu toe alles af wat ik wil vanaf mijn NAS, gebruik gewoon ES file explorer om media te kiezen. Heb hem aan het ethernet hangen met usb/rj45 adapter, insteken en werken. WIFI is niet te doen maar afstand is gewoon net te groot voor het gebrekkige antenneverhaal.
Vanavond even bij m'n zussie thuis geprobeerd via ES file explorer en FTP naar mijn NAS thuis, stabiel netwerk daar in huis (verdraad en ook WIFI overigens via TP link WR1043ND net als bij mij zelf thuis) maar haperende verbinding naar FTP server (beetje welles nietes) terwijl internet etc prima werkt.
Iemand het ding al stabiel werkend over FTP om streaming media af te spelen ??? Tips ?
Vanavond even bij m'n zussie thuis geprobeerd via ES file explorer en FTP naar mijn NAS thuis, stabiel netwerk daar in huis (verdraad en ook WIFI overigens via TP link WR1043ND net als bij mij zelf thuis) maar haperende verbinding naar FTP server (beetje welles nietes) terwijl internet etc prima werkt.
Iemand het ding al stabiel werkend over FTP om streaming media af te spelen ??? Tips ?
Eeehm 152 Euri ???. da's wel heeeel erg duur .... Voor honderd minder haal je'm van Geekbuying of EvilBay..
[ Voor 50% gewijzigd door Michael Knight op 23-11-2012 17:00 ]
Is echt belachelijk duur, je bent niet goed wijs als je het daar haalt! (spam!)
[ Voor 53% gewijzigd door Michael Knight op 23-11-2012 17:00 ]
waar kan je het beste usb-lan adapters kopen?
of kopen jullie die op ebay?
of kopen jullie die op ebay?
ora et labora
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Dagaanbieding bij 1dayfly.com:
De RikoMagic MK802 III Generation
Processor: Rockchip 3066 Dual Core 1.6GHz Cortex-A9
Quad- Core 2D/ 3D grafische processor
Verbindingspoorten: Micro USBX2; USB2.0X1; HDMIX1; MicroSDX1
Draadloze internet verbinding via Wireless 802.1b/g/n
Besturingssysteem: Android 4.1
Geheugen tot 32GB uitbreidbaar met Micro SD
Intern geheugen: 1GB DDR3
Flash geheugen: 4GB
69,95
+ € 5,95 Verzendkosten
De RikoMagic MK802 III Generation
Processor: Rockchip 3066 Dual Core 1.6GHz Cortex-A9
Quad- Core 2D/ 3D grafische processor
Verbindingspoorten: Micro USBX2; USB2.0X1; HDMIX1; MicroSDX1
Draadloze internet verbinding via Wireless 802.1b/g/n
Besturingssysteem: Android 4.1
Geheugen tot 32GB uitbreidbaar met Micro SD
Intern geheugen: 1GB DDR3
Flash geheugen: 4GB
69,95
+ € 5,95 Verzendkosten
[ Voor 3% gewijzigd door joey6666 op 23-11-2012 09:37 ]
Thnx voor een duidelijk antwoord... wat gek dat je deze dingen nauwelijks in Nederland zo kan bestellen, ik heb wat gegoogled maar erg ver kom ik niet behalve iBood, onedayfly en dat soort sites...Deadbeef_ahc schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:45:
[...]
Nils,
elke week komen er nieuwe uit. Maar ik heb mij de laatste dagen georiënteerd en de Imito MX1 is voor mij de beste keuze.Prijzen liggen dicht bijeen, dus dat is geen issue.
- Aluminium behuizing. Steviger en koeling.
- Imito MX1 heeft bluetooth. Voor keyboards muizen en audio. Hierdoor extra USB poort vrij omdat je geen 2.4GH zender in de USB hoeft te pluggen en dus twee USB poorten vrij hebt.
- Geen gerapporteerde uitvallers zoals de MK80x series.
- Geen gerapporteerde Wifi problemen.(nieuwe firmware)
Bovenstaande twee problemen zouden aan de firmware liggen volgens diverse eigenaars. Dus die worden uiteindelijk dus ook bij de andere merken , geloof ik, ook wel verholpen.
Makkelijk to Rooten.
Let op er is een MX2, dat is precies dezelfde alleen van plastic. Kan warmteproblemen geven. Er zitten wel veel gaten in.
Uiteindelijk, omdat veel HDMI-Android-PC sticks Rockchip RK3066 Dual core 1.6Ghz gebaseerd zijn, en enkel de constructie mainboards en firmware variëren, heeft de Imito MX1 alleen maar voordelen tov de anderen volgens mij.
Ik vond deze review passen op mijn toekomstige gebruik van deze stick: http://www.youtube.com/watch?v=X8pozwuAq7w&feature=related
Bluetooth er op is toch wel makkelijk
Ik heb vanwege mijn indiegogo campagne een kvk-zzp constructie op moeten zetten en al een hoop kosten gemaakt om een webshop ervoor te kunnen voeren.nils7 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:19:
[...]
Thnx voor een duidelijk antwoord... wat gek dat je deze dingen nauwelijks in Nederland zo kan bestellen, ik heb wat gegoogled maar erg ver kom ik niet behalve iBood, onedayfly en dat soort sites...
Bluetooth er op is toch wel makkelijk
Nu buiten of de indiegogo het gaat halen of niet, zit ik er aan te denken om inderdaad als importeur de verschillende mini-pc's te verkopen in de shop, echter ......
Vanwege de EU regel en wetgeving; Import belasting, BTW, aansprakelijkheid, wettelijke garantie periode, 7 dagen geen gedoe terug stuur regeling, etc. Komen de kosten zonder winst oogmerk al op het dubbele uit !!!
Ik vraag me dan ook af of er markt voor is.
Heel veel consumenten (behalve degene die in dit topic zitten of lezen) zijn onbekend met zelf in het buitenland iets halen of durven het niet.j1nx schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:20:
[...]
Ik heb vanwege mijn indiegogo campagne een kvk-zzp constructie op moeten zetten en al een hoop kosten gemaakt om een webshop ervoor te kunnen voeren.
Nu buiten of de indiegogo het gaat halen of niet, zit ik er aan te denken om inderdaad als importeur de verschillende mini-pc's te verkopen in de shop, echter ......
Vanwege de EU regel en wetgeving; Import belasting, BTW, aansprakelijkheid, wettelijke garantie periode, 7 dagen geen gedoe terug stuur regeling, etc. Komen de kosten zonder winst oogmerk al op het dubbele uit !!!
Ik vraag me dan ook af of er markt voor is.
Tjah je zal een retourstroom en klantenservice moeten hebben ervoor.
Misschien is er markt voor... misschien niet..... het is vrij onbekend, ik liep zelf eens met de gedachte zo'n apparaatje te ontwikkelen totdat ik t voorbij zag komen op groupdeal en toen pas ging zoeken erna dat het al wel bestond (Nexus Q kende ik uiteraard wel).
Als je zo'n ding voor de prijs van geekbuy + 10 euro het hier weg kan zetten kan het wellicht wel.
Garantie regeling kan je met de fabrikant afspreken.
Die 1DayFly heeft m'n Interesse gewekt, eerst voor de "Opvolger(?)" van degene uit de Fly, de MK809 II(I) maar later kwam ik uit bij de Imito MX1.
Echter heb ik mij nooit echt verdiept in de Android wereld, maar voor de Prijzen die dit Stikkie op moet brengen $65,-), leveren ze op DealExtreme Achtige sites ook "Chinese Tablets" met ogenschijnlijk gelijkwaardige Specs (misschien een USB Poort minder, maar BlueTooth verhelpt dit mijn insziens goed genoeg).
Of ik nou een Stick of een Tablet in een Kast achter m'n Versterker legt maakt ook niet uit, en zo'n Tablet is dan net iets breder inzetbaar "voor het geval dat".
Iemand ooit een zelfde gedachte gehad die zijn / haar bevindingen / conclusie wil delen?
Tevens ziet zo'n Measy RC11 er leuk uit, echter lijkt de Measy RC12 ook voor de minder "Zwieper / Zwapper, WiiMote achtige momenten" een stuk aangenamer met het TouchPad aan de rechterkant, heeft deze ook de "Motion Sensor" van de RC11, of is het hier enkel mogelijk de Muis te bewegen met de TouchPad?
Echter heb ik mij nooit echt verdiept in de Android wereld, maar voor de Prijzen die dit Stikkie op moet brengen $65,-), leveren ze op DealExtreme Achtige sites ook "Chinese Tablets" met ogenschijnlijk gelijkwaardige Specs (misschien een USB Poort minder, maar BlueTooth verhelpt dit mijn insziens goed genoeg).
Of ik nou een Stick of een Tablet in een Kast achter m'n Versterker legt maakt ook niet uit, en zo'n Tablet is dan net iets breder inzetbaar "voor het geval dat".
Iemand ooit een zelfde gedachte gehad die zijn / haar bevindingen / conclusie wil delen?
Tevens ziet zo'n Measy RC11 er leuk uit, echter lijkt de Measy RC12 ook voor de minder "Zwieper / Zwapper, WiiMote achtige momenten" een stuk aangenamer met het TouchPad aan de rechterkant, heeft deze ook de "Motion Sensor" van de RC11, of is het hier enkel mogelijk de Muis te bewegen met de TouchPad?
[ Voor 28% gewijzigd door JunkieXP op 23-11-2012 17:24 ]
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
De twee reviews op Geekbuy doen vermoeden dat het zwakke punt van dat ding juist het touchpad is helaas. Die reviews hebben mij laten besluiten toch maar voor de goed ontvangen MeLe F10 Fly Mouse te gaan.JunkieXP schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:01:
een stuk aangenamer met het TouchPad aan de rechterkant[afbeelding]
Toch jammer, de Rii Mini I8 lijkt me ook best interessant, al is de MeLe F10 ook vrij Compleet.champain schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:49:
[...]
De twee reviews op Geekbuy doen vermoeden dat het zwakke punt van dat ding juist het touchpad is helaas. Die reviews hebben mij laten besluiten toch maar voor de goed ontvangen MeLe F10 Fly Mouse te gaan.
Zou voor het "Voorkant gedeelte" echter graag mijn Logitech Harmony gebruiken, maar 2.4GHz is weer een heel ander verhaal dan IR, Combineer dat dan =(.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Geekbuying heeft ivm black friday extra aanbiedingen dit weekend. Zojuist de iMito MX1 voor net iets meer dan €44 op de kop getikt en de rc11 voor €15,50,. Twijfel was nu wel weg bij deze prijs, kopen we over een jaar wel een uitontwikkeld product ;-)
that's the spirit
Verwijderd
WoooWDeadbeef_ahc schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:45:
[...]
YouTube: iMito MX1 Android 4.1 Mini PC overview klik dit YouTube url om even kort te horen/zien wat hij heeft te zeggen over de MK802 en de UG802
Deze persoon heeft de MK802 en de UG802 geprobeert, zijn ervaring zegt dat MK802 en UG802 nu dik zijn ingehaald! Daarop wil ik zeggen MK808 is ook verleden tijd nu!
Volgende generatie mini pctjes zijn begonen, vergeet oude modellen want die gaan in korte tijd niet meer gemaakt worden.
Point of View je weet wel nVidia videokaart fabrikant, heeft nu ook zo een stick
http://nl.hardware.info/n...e-voor-android-41-op-hdmi

Even afwachten op video/geschreven reviews
Verwijderd
Waar haal jij de informatie vandaan dat de volgende gen al gemaakt wordt?Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:40:
[...]
Deze persoon heeft de MK802 en de UG802 geprobeert, zijn ervaring zegt dat MK802 en UG802 nu dik zijn ingehaald! Daarop wil ik zeggen MK808 is ook verleden tijd nu!
Volgende generatie mini pctjes zijn begonen, vergeet oude modellen want die gaan in korte tijd niet meer gemaakt worden.
Is dat met quadcore A9's?
Verwijderd
Ik vraag me dan weer af, zit bij die dingen (rk3066) de resolutie ook vast op 720p? Dat ze vloeiend 720p video af kunnen spelen (MXplayer geeft volgens mij hardware versnelling op voor dergelijke configs) geloof ik wel maar what about 1080p?
Hoe is de netwerkinterface (eigen danwel usb to ethernet)? Wifi vind ik niet boeiend maar ter vergelijk, is daar als je naast een router zit ook enigszins mee te werken?
Welke alternatieve roms zijn ervoor?
Kortom, is het een volwaardig product? Kun je gewoon full hd 1080p met subs over netwerk afspelen? Dat is eigenlijk het enige dat ik nodig heb. Gamen e.d. geloof ik, dat gaat met de MK802(+) ook prima.
Hoe is de netwerkinterface (eigen danwel usb to ethernet)? Wifi vind ik niet boeiend maar ter vergelijk, is daar als je naast een router zit ook enigszins mee te werken?
Welke alternatieve roms zijn ervoor?
Kortom, is het een volwaardig product? Kun je gewoon full hd 1080p met subs over netwerk afspelen? Dat is eigenlijk het enige dat ik nodig heb. Gamen e.d. geloof ik, dat gaat met de MK802(+) ook prima.
Custom roms worden inderdaad al gemaakt. De Finless ROM 1.4 bijvoorbeeld. Schijnt goed te werken:Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:31:Welke alternatieve roms zijn ervoor?
http://www.freaktab.com/f...hp?110-Android-TV-Players
Verwijderd
Ik ga me er weer in verdiepen, mocht iemand interesse in een MK802+ hebben dm maar. Tzt zet ik hem ook wel te koop.champain schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:56:
[...]
Custom roms worden inderdaad al gemaakt. De Finless ROM 1.4 bijvoorbeeld. Schijnt goed te werken:
Ik 'moet' gewoon iets hebben wat full hd af kan spelen over netwerk voor in de slaapkamer. Staat een 42 inch Panasonic plasma dus het zou zonde zijn om dan sd content/blokjes te gaan zitten kijken/tellen.
Ik heb de Finless 1.5a draaien op m'n MK808. Kleine verbetering op Wifi gebied, maakt nu verbinding wat deze origineel niet deed.champain schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:56:
[...]
Custom roms worden inderdaad al gemaakt. De Finless ROM 1.4 bijvoorbeeld. Schijnt goed te werken:
Verwijderd
Ik vraag me toch af wat iedereen zo doet met deze gadget? Een android spelletje op TV? Surfen op internet?
Ik wil graag XBMC draaien op de TV in de keuken. Oftewel linken aan m'n server voor videocontent en af en toe wat internet of zo. Omdat de WiFi alles te wensen overlaat is het voor mij sowieso geen optie om draadloos te gaan, maar naar ik begrijp is de XBMC software ook nog niet optimaal. Kortom vandaar m'n vraag waar gebruiken jullie 'm voor?
Ik wil graag XBMC draaien op de TV in de keuken. Oftewel linken aan m'n server voor videocontent en af en toe wat internet of zo. Omdat de WiFi alles te wensen overlaat is het voor mij sowieso geen optie om draadloos te gaan, maar naar ik begrijp is de XBMC software ook nog niet optimaal. Kortom vandaar m'n vraag waar gebruiken jullie 'm voor?
Verwijderd
Dat is een puik plan! Als niemand ervoor komt dan hang ik 'm aan een monitor in de keuken, heb nog wel ergens een tft'je liggen, handig ook voor recepten e.d. 
Enige probleem is dat de monitor geen hdmi in heeft, eens kijken hoe ik dat op ga lossen.
Enige probleem is dat de monitor geen hdmi in heeft, eens kijken hoe ik dat op ga lossen.
[url]http://http://dx.com/p/2-4ghz-wireless-programmable-multimedia-keyboard-with-trackball-mouse-for-pc-tablet-57634?rt=1&p=1&m=1&r=3&k=1&t=1&s=158655&u=57634[/url]opende net dx website zag ik dit op de front page
heeft een track ball weet niet ofdat handiger is dan een trackpad?
heeft een track ball weet niet ofdat handiger is dan een trackpad?
Verwijderd
Mijn informatie bronnen zijn Youtube, reviews van nieuwe mini pc.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:15:
[...]
Waar haal jij de informatie vandaan dat de volgende gen al gemaakt wordt?
Is dat met quadcore A9's?
MK802,UG802,MK808 dat is voor mij generatie 1. Nu komen nieuwe producten met veel beter prestatie, op 95% zelfde hardware. Deze bestempel ik nieuwe generatie (eens of niet eens

En quadcore mini pctje gaan we hopenlijk in 2013 Q1 zien. Ik kan niet wachten op CES 2013 (8-11 jan)
Ik wil mijn Eminent mediaplayer dr uit hebben omdat zijn 'smart' functies alles te wensen over laat, evenals mijn niet al te oude flatscreen. Tevens zijn die Realtek chips hopeloos traag. Ik wil de imito mx1 gebruiken om mbv ethernet mijn hd films te streamen van af mijn pc en hopelijk Plex te draaien (ipv xbmc). Verder vind ik toegang tot uitzending gemist en RTL XL ook fijn. En natuurlijk een beetje klooien met Android, rooten, etc. Wel leuk na al die jaren iOS. Verder spreekt het mij wel aan om mbv de mele f10 die andoid tv te besturen: YouTube: \[uSelliSell.com] Mele F10 Flying Mouse Part 2 - (Playing Angry Bird)Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:10:
Kortom vandaar m'n vraag waar gebruiken jullie 'm voor?
Ben heel erg benieuwd. Dit zou wel eens mijn eerste stick kunnen worden.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:40:
[...]
Point of View je weet wel nVidia videokaart fabrikant, heeft nu ook zo een stick![]()
http://nl.hardware.info/n...e-voor-android-41-op-hdmi
[afbeelding]
Even afwachten op video/geschreven reviews
Wel fijn als je hem gewoon in Nederland kan halen, als het WiFi signaal dan net zo brak is als de 'no-name' sticks om het zo maar te noemen kan je hem tenminste retourneren.
In ieder geval bedankt voor de link, deze ga ik in de gaten houden!
Ik heb de iMito MX1 besteld
Ik zit een beetje mee te lezen en heb de iMito mx1 ook maar gelijk besteld
. Een beetje in de hoop dat ik er Webtv van XS4all op kan krijgen. Dan zou het me mooi een Digitenne abonnement schelen.. en anders heb ik een leuk speledingetje..
Duurt alleen ff voordat ik 'm heb... uiterlijk 18 december
net op tijd voor de kerst.
Nu nog een handzaam toetsenbordje met een touchpad erop...
Nu nog een handzaam toetsenbordje met een touchpad erop...
Verwijderd
Arg, ik denk dat de wegen van de MK802 en mij zich toch gaan scheiden, niks wat ik wil kan ermee. Oude monitor gevonden, convertertje erin maar resolutie is te hoog. Hoe kan ik deze toch lager krijgen en als ik toch aan het vragen ben (hoogstwaarschijnlijk kan dat niet met deze rom) heeft iemand rev 1 voor de MK802(+)?
Goeie tip! Heb de RC11 ook maar gekocht, ben benieuwd hoe dat werktJaerock schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 22:25:
Geekbuying heeft ivm black friday extra aanbiedingen dit weekend. Zojuist de iMito MX1 voor net iets meer dan €44 op de kop getikt en de rc11 voor €15,50,. Twijfel was nu wel weg bij deze prijs, kopen we over een jaar wel een uitontwikkeld product ;-)
Heb ook droidmote geprobeerd aan de gang te krijgen, maar dat lukt steeds niet. Kan ermee te maken hebben dat ik een oude gekraakte versie probeer, maar ik wil eerst weten hoe het werkt voor ik het koop...
http://www.rikomagic.co.uk/support.htmlVerwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:30:
Arg, ik denk dat de wegen van de MK802 en mij zich toch gaan scheiden, niks wat ik wil kan ermee. Oude monitor gevonden, convertertje erin maar resolutie is te hoog. Hoe kan ik deze toch lager krijgen en als ik toch aan het vragen ben (hoogstwaarschijnlijk kan dat niet met deze rom) heeft iemand rev 1 voor de MK802(+)?
Daar staat wat firmware, maar ik betwijfel of de optie voor minder dan 720p daar wel in zit.
Draai op het moment een CM9 ROM, icm met Bubbleupnp voor het streamen van muziek en af en toe een serietje vanaf m'n telefoon oid. 720p over het netwerk gaat hier prima, 1080p haalt het ding net niet zonder te moeten bufferen.
Verder is het ding leuk als youtube device, het kijken van uitzendinggemist, simpel webbrowsen op m'n tv of of simpelweg het checken van de tvgids.
Voor het 'serieuze filmkijken' prik ik toch echt m'n laptop erin, daarvoor mis ik xbmc teveel op de stick. Wat ik verder nog mis is een rom die fijn werkt én USB-audio ondersteunt (zodat ik muziek direct naar m'n stereo kan afspelen) en gamepads ondersteunt. Dit blijkt toch een zeldzame combinatie...
Verwijderd
Qua resolutie zou de rev 1 veel flexibeler zijn en ook 1080p moeten kunnen geven alhoewel me dat geen zin lijkt te hebben. Zal die nog even proberen, over het hoofd gezien maar icm de oude monitor die ik heb staan krijg ik nu al geen lekker beeld, Adaptertje van hdmi naar dvi ies stoek denk ik, ik krijg wel beeld maar het is nogal paarsig en ik zie mijn muis ook niet bewegen.Scatman_II schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:15:
http://www.rikomagic.co.uk/support.html
Daar staat wat firmware, maar ik betwijfel of de optie voor minder dan 720p daar wel in zit.
Draai op het moment een CM9 ROM, icm met Bubbleupnp voor het streamen van muziek en af en toe een serietje vanaf m'n telefoon oid. 720p over het netwerk gaat hier prima, 1080p haalt het ding net niet zonder te moeten bufferen.
Verder is het ding leuk als youtube device, het kijken van uitzendinggemist, simpel webbrowsen op m'n tv of of simpelweg het checken van de tvgids.
Nou ja, ik denk ook wel dat dit het is, als het met dit niet werk kan ik beter deze verkopen en een tablet bijv. in de keuken ophangen.
Is nog goedkoper ook dan hier weer een monitor voor aanschaffen.
CM(9) kan ik er niet opzetten overigens, clockwork staat erop maar ik kan niet navigeren in het menu dus ik zit aan de originele of uberoid vast en die laatste is wel lekker snel maar weigert netwerkverbindingen en zo nog wat onwerkbare dingen.
Ik denk dat het idee leuk was maar er niet voor niks zo weinig info over te vinden was en er niet echt een bruisende community is die actief roms ontwikkeld, dat zal misschien met de opvolgers wel zo zijn/worden en dan stap ik wel weer in.
Verwijderd
iemand hiervan gehoord? Egreat R6S. http://eeerrrppp.10001mb.com/?p=13
- Adopts Realtek RTD 1186DD 3D chipset
- Full 3D supporting, Android OS and improved web browser
- Enable truly decodes, playback and outputs high definition 3D/2D 1080p videos through HDMI 1.4 interface
- Able to play Blu-ray 3D ISO(Frame Packing), SideBySide and Top/Bottom format 3D movies, HD MPEG2, HD VC-1, HD AVC/H.264 movies from external USB/internal hard drive devices to HDTV screen
- The enhanced network function can even stream videos from your iPhone/iPad/Android Tab to your TV
Verwijderd
Kende hem niet maar als ik verder lees dan lijkt me dit een beetje cripple Android achtig ding. Market doet het niet, niet alle apps zijn compatible (dat is natuurlijk nooit zo maar als dit er expliciet bij staat......) en de browser doet geen flash. Eigenlijk een mediaspeler dus zonder veel toegevoegde waarde, mijn Traxdata MMS doet op 3D na bijna hetzelfde.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:58:
iemand hiervan gehoord? Egreat R6S. http://eeerrrppp.10001mb.com/?p=13Meer van hetzelfde of toch een tikkie beter? Heeft in ieder geval de voor mij belangrijke Rj45 poort.
- Adopts Realtek RTD 1186DD 3D chipset
- Full 3D supporting, Android OS and improved web browser
- Enable truly decodes, playback and outputs high definition 3D/2D 1080p videos through HDMI 1.4 interface
- Able to play Blu-ray 3D ISO(Frame Packing), SideBySide and Top/Bottom format 3D movies, HD MPEG2, HD VC-1, HD AVC/H.264 movies from external USB/internal hard drive devices to HDTV screen
- The enhanced network function can even stream videos from your iPhone/iPad/Android Tab to your TV
Verwijderd
Dat niet alle apps 't doen lijkt me logisch: GPS -apps zijn natuurlijk weinig relevant, maar ook spelletjes die eigenlijk alleen met een touchscreen en of accelerator te spelen zijn (100gates, bike race) hoef je zo natuurlijk niet te hebben.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:29:
[...]
Kende hem niet maar als ik verder lees dan lijkt me dit een beetje cripple Android achtig ding. Market doet het niet, niet alle apps zijn compatible (dat is natuurlijk nooit zo maar als dit er expliciet bij staat......) en de browser doet geen flash. Eigenlijk een mediaspeler dus zonder veel toegevoegde waarde, mijn Traxdata MMS doet op 3D na bijna hetzelfde.
Sowieso begreep ik dat er veel apps zijn die eigenlijk alleen goed op een smartphone werken dus ook niet op een tablet. En er zijn natuurlijk apps waarvoor per se een portrait schermstand noodzakelijk is (temple run?).
Kortom het is natuurlijk de vraag op welke apps men hier doelt, maar dat er apps niet werken lijkt me een correcte waarschuwing.
Wat betreft flash begreep ik dat Chrome gewoon geen flash ondersteund, en dat flash sowieso uit de gratie lijkt (http://www.pcmweb.nl/nieu...or-chrome-op-android.html)
Mij lijkt juist het mediacenterXBMC -aspect in combi met een beetje browsen en de optie 'niet draadloos' interessant.
PS
Die Traxxdata MMS lijkt geen volwaardige browser/internet functie te hebben (Internet Services: YouTube, BBC, Picasa, flickr, NPR, BitTorrent) en 2 á 3 keer zo groot te zijn wat het voor mij wel weer minder maakt.
Verwijderd
Dat was dan ook een grapje, dat ding is al 3 jaar oud ofzo maar je snapt wat ik bedoel toch?Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:08:
PS
Die Traxxdata MMS lijkt geen volwaardige browser/internet functie te hebben (Internet Services: YouTube, BBC, Picasa, flickr, NPR, BitTorrent) en 2 á 3 keer zo groot te zijn wat het voor mij wel weer minder maakt.
Als ik lees: geen market, beperkte compatibiliteit etc. dan gaan bij mij de bellen rinkelen. Je bent dan volledig afhankelijk van het bedrijf wat het apparaatje maakt en de roms die zij uitbrengen. Nog los van of de snelheid toereikend is en blijft want de chipset ken ik niet.
Ergens, maar corrigeer me maar als ik verkeerd zit, denk ik dat als je bepaalde functionaliteit en stabiliteit verwacht je beter op een volgende generatie kunt wachten. Niet dat dit soort producten nou slecht zijn maar iedereen buitelt over elkaar heen om maar een stick of kastje uit te brengen, erger nog, ze worden zelfs gekopieerd van elkaar.
Is op zich niet echt wat mis mee maar ondersteuning op langere termijn kun je shaken, het is leuk speelgoed maar ik ga er mijn MMS en server/HTPC nog niet voor weg doen zeg maar.
Edit: Heb nog even voor je gekeken maar men zwijgt overal in de tekst over de versie van Android die erop draait maar ik heb bij de firma Blue Times (die soortgelijke apparaatjes uitbrengen) gevonden dat het 2.2 of 2.3 moet zijn en die zal wel highly customized zijn om erop te draaien. Is een gokje maar ergens klopt er iets niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 20:57 ]
XBMC doet het anders best leuk op de Allwinner A10Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 14:27:
[...]
Ik ga me er weer in verdiepen, mocht iemand interesse in een MK802+ hebben dm maar. Tzt zet ik hem ook wel te koop.
Ik 'moet' gewoon iets hebben wat full hd af kan spelen over netwerk voor in de slaapkamer. Staat een 42 inch Panasonic plasma dus het zou zonde zijn om dan sd content/blokjes te gaan zitten kijken/tellen.
Een flink deel van de rk3066 source code is blijkbaar vrijgegeven. Op basis hiervan wordt er op dit ogenblik een dualboot Ubuntu(/Android) variant gemaakt door AndrewDB. Het is helaas nog te vroeg om te zie of we binnen afzienbare tijd een full featured XBMC linux ditro kunnen verwachten.
Hi everybody,
Thanks again for your support and patience. And the very latest news:
1. I think I found the piece of code I was missing to power up the RTL8188EUS Wifi module in the UG802. I'll be testing that today (Monday).
2. I tested this Sunday a simple dual-boot Android/Linux method that I confirmed works perfectly.
3. I am getting ready to release the pre-Alpha version of this Ubuntu Linux for RK3066 devices, with the following features:
Ubuntu 12.10 Quantal armhf based.
Easy to install and dual-boot (does not erase your Android installation).
HDMI 1920x1080 60Hz aka 1080p.
XFCE desktop.
Linux framebuffer consoles.
HDMI sound support.
Full array of cpufreq governors (I suggest the interactive governor).
1.6GHz max. clock frequency.
USB mouse, keyboard and USB storage tested. If I have enough time I'll also test a webcam.
Kernel source code and full compiler suite included, so the RK3066 device becomes an autonomous mini development system.
Obviously, internal Wifi, if I can get it to work. Otherwise, you'll need a $4 Realtek or Ralink USB Wifi dongle or a $5 USB 10/100 ASIX Ethernet dongle to connect to your network.
Hi everybody,
Thanks again for your support and patience. And the very latest news:
1. I think I found the piece of code I was missing to power up the RTL8188EUS Wifi module in the UG802. I'll be testing that today (Monday).
2. I tested this Sunday a simple dual-boot Android/Linux method that I confirmed works perfectly.
3. I am getting ready to release the pre-Alpha version of this Ubuntu Linux for RK3066 devices, with the following features:
Ubuntu 12.10 Quantal armhf based.
Easy to install and dual-boot (does not erase your Android installation).
HDMI 1920x1080 60Hz aka 1080p.
XFCE desktop.
Linux framebuffer consoles.
HDMI sound support.
Full array of cpufreq governors (I suggest the interactive governor).
1.6GHz max. clock frequency.
USB mouse, keyboard and USB storage tested. If I have enough time I'll also test a webcam.
Kernel source code and full compiler suite included, so the RK3066 device becomes an autonomous mini development system.
Obviously, internal Wifi, if I can get it to work. Otherwise, you'll need a $4 Realtek or Ralink USB Wifi dongle or a $5 USB 10/100 ASIX Ethernet dongle to connect to your network.
wat is eigenlijk de nut om boven android ubutu te hebben?
meschien interesant voor de tweakers onder ons, maar voor de normale consument?
en het is ook nog een arm ubutu wat nog beperkter is met aplicaties.
ahh ik zie dat er een xbmc linux distro op kan maar is die dan niet net zo beperkt als de android versie omdat er geen gpu acceleratie is?
meschien interesant voor de tweakers onder ons, maar voor de normale consument?
en het is ook nog een arm ubutu wat nog beperkter is met aplicaties.
ahh ik zie dat er een xbmc linux distro op kan maar is die dan niet net zo beperkt als de android versie omdat er geen gpu acceleratie is?
Ok,
ga ff geen reclame maken voor GeekBuying, maar vanwege Cybermonday is de Imito MX1 nog verder in prijs gedaald.
Kost nu : € 44. Echter nog maar 3 uurtjes en 13 min. (tis nu 13:47)
ga ff geen reclame maken voor GeekBuying, maar vanwege Cybermonday is de Imito MX1 nog verder in prijs gedaald.
Net zo goed als de MK808 http://www.geekbuying.com...Mini-PC-stick-307415.html ook voor 38 euro nu te koop isDeadbeef_ahc schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:47:
Ok,
Ik denk dat ik deze stick ga bestellen en me behelp totdat de quad core A9's komen begin volgend jaar, dan komt er een nette android box (mét fatsoenlijke hardware decoding op 1080p) of moet ik dit nu niet doen
Verwijderd
Dat maakt (ook) met deze geen zak uit want hij doet toch geen full hd aan output.MusicAddict schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:51:
(mét fatsoenlijke hardware decoding op 1080p)
Ik denk dat ik toch een keer een matrix ga maken want volgens mij zijn er best een hele hoop dingen nog onduidelijk over deze sticks/boxjes. Is er uberhaubt iets wat full hd uit kan poepen over hdmi?
Het is allemaal leuk en aardig maar 'gewone' mediaplayers van een paar generaties terug deden dit met 2 vingers in de neus.

Doelde ook op het feit over de volgende generatie A9's quadcore chips die het wél gaan kunnenVerwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:57:
[...]
Dat maakt (ook) met deze geen zak uit want hij doet toch geen full hd aan output.![]()
Ik denk dat ik toch een keer een matrix ga maken want volgens mij zijn er best een hele hoop dingen nog onduidelijk over deze sticks/boxjes. Is er uberhaubt iets wat full hd uit kan poepen over hdmi?![]()
Het is allemaal leuk en aardig maar 'gewone' mediaplayers van een paar generaties terug deden dit met 2 vingers in de neus.
Want mn droombox is een box met ethernet + losse audio uit & analoge video
''The following hardware works with no problem (MX1):
1) Powered Hub
2) WiFi
3) USB RJ45 Wired Ethernet
4) USB Sound Card (I’ve only tested audio out)
5) USB 1tb Hard Drive
6) USB Memory Sticks (The three I have all work)
7) Full Size Keyboard/Mouse
Mini Keyboard/Touchpad''
Kijk dat is beter voor mij, ga ik er een geluidskaart van een eurotje aan hangen, heb ik mn audio uit
Hoe zit het eigenlijk met het uitzetten/aanzetten van die krengen? gewoon de stroom er af/aan?
[ Voor 22% gewijzigd door MusicAddict op 26-11-2012 15:27 ]
Ik heb gelijk mijn tweede besteld, met een airmouse/keyboard erbij. Was wel een duur keyboard, maar het keyboard dat ik bij de eerste MX1 heb besteld is inmiddels uitverkocht (Goed nieuws, blijkbaar populair bordje)
Ik heb nu de KP-810-16 IPazzPort Fly/Air Mouse er als KB/muis bijgekocht. Kijken of een gyroscoop gestuurde muis nu wel echt werkt, of iig beter/anders dan een mousepad.
http://www.geekbuying.com...-Remote-Black-308601.html
Wel handig dat als ik de muis/KB omdraai er een twee apparaten infrarood programmeerbare afstandsbediening bij zit.
Ik heb nu de KP-810-16 IPazzPort Fly/Air Mouse er als KB/muis bijgekocht. Kijken of een gyroscoop gestuurde muis nu wel echt werkt, of iig beter/anders dan een mousepad.
http://www.geekbuying.com...-Remote-Black-308601.html
Wel handig dat als ik de muis/KB omdraai er een twee apparaten infrarood programmeerbare afstandsbediening bij zit.
MusicAddict schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:51:
[...]
Net zo goed als de MK808 http://www.geekbuying.com...Mini-PC-stick-307415.html ook voor 38 euro nu te koop is*nog 2 uur ofzo* Ik wou m kopen alleen keek even weer in deze thread en blijkt de MX1 ook zo goedkoop te zijn
Dan weet ik het wel
Ik denk dat ik deze stick ga bestellen en me behelp totdat de quad core A9's komen begin volgend jaar, dan komt er een nette android box (mét fatsoenlijke hardware decoding op 1080p) of moet ik dit nu niet doen? die prijs van 44 euro lijkt prima om het uit te proberen denk ik dan
Mooi om te lezen dat een 1Tb externe HD via de USB op de MX1 werkt.
Ik las steeds reviews waar werd aangegeven dat juist externe storage niet werk.
Weer een zorg minder.
Ik las steeds reviews waar werd aangegeven dat juist externe storage niet werk.
Weer een zorg minder.
MusicAddict schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:21:
[...]
Doelde ook op het feit over de volgende generatie A9's quadcore chips die het wél gaan kunnenNeemt niet weg dat ik er wel mee vooruit kan, heb vooral goede kwaliteit 720P films, gezien ik de toegevoegde waarde samen met al die extra ruimte niet zo fijn vind op mn harddisk..
Want mn droombox is een box met ethernet + losse audio uit & analoge videomaar dan wacht ik wel tot die samen met een quad core chipje beschikbaar zijn
''The following hardware works with no problem (MX1):
1) Powered Hub
2) WiFi
3) USB RJ45 Wired Ethernet
4) USB Sound Card (I’ve only tested audio out)
5) USB 1tb Hard Drive
6) USB Memory Sticks (The three I have all work)
7) Full Size Keyboard/Mouse
Mini Keyboard/Touchpad''
Kijk dat is beter voor mij, ga ik er een geluidskaart van een eurotje aan hangen, heb ik mn audio uit![]()
Hoe zit het eigenlijk met het uitzetten/aanzetten van die krengen? gewoon de stroom er af/aan?
Ik heb de knoop ook doorgehakt en er een gekocht, ik ben het beu dat ik hier de PC aan heb staan terwijl ik niks intensief doe (en dus een hoop stroom verbruik) Meteen op ebay een aantal adapters besteld (usb audio, usb ethernet en dergelijke, maak ik er tijdelijk mn eigen 'box' van
Even tussendoor, weet iemand hoe die adapters heten waar mee je een HDD 2 usb connectors geeft? Ben namelijk bang dat die stick niet mn 2.5 inch hdd gaat trekken gezien het stoomverbruik...
ben benieuwd, kan ik mn bluetooth muis en keyboard van de ibood hunt meteen gebruiken
Even tussendoor, weet iemand hoe die adapters heten waar mee je een HDD 2 usb connectors geeft? Ben namelijk bang dat die stick niet mn 2.5 inch hdd gaat trekken gezien het stoomverbruik...
ben benieuwd, kan ik mn bluetooth muis en keyboard van de ibood hunt meteen gebruiken
hehe, my thoughs exactly. al heb ik een mk809 II met ingebouwde bluethooth, scheelt weer gehannes.MusicAddict schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:05:
maar ik koop pas adapters als ik de stick binnen heb, en tegen problemen aanloop. eerst eens revieuwen
ora et labora
Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer