Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
mrc4nl schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:08:
[...]

hehe, my thoughs exactly. al heb ik een mk809 II met ingebouwde bluethooth, scheelt weer gehannes.
maar ik koop pas adapters als ik de stick binnen heb, en tegen problemen aanloop. eerst eens revieuwen :)
De MX1 heeft ook ingebouwde bluetooth. Dus al helemaal ideaal, ik sleur nu al die muis een paar dagen mee in samenwerking met mn Note, tot men die muis in de gaten heeft denken ze wat doet hij nou :+
En ik heb het geluk om een extra toetsenbord over te mogen nemen van een mede tweaker, want de kwaliteit ervan vind ik echt een reserve waard (gezien die dingen uitverkocht zijn)
Een reviewtje zit er zeker wel in, ik ga vooral over die adapters liggen zeuren :P , maar gezien daar ook 100 jaar verzendtijd op zit dacht ik ik bestel alvast wat, anders heb ik het toch liggen voor die paar euro (heb een hele la vol met van die prullaria >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:41

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Deadbeef_ahc schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:47:
Ok,

ga ff geen reclame maken voor GeekBuying, maar vanwege Cybermonday is de Imito MX1 nog verder in prijs gedaald.

Kost nu : € 44. Echter nog maar 3 uurtjes en 13 min. (tis nu 13:47)

http://www.geekbuying.com...OM-HDMI-Black-312716.html
Net besteld.

Dit lijkt toch wel 1 van de betere te zijn en voor die 44 euro is het het uitproberen zeker waard. Zal mijn ervaringen zeker delen.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
iemand die dit ding via een receiver heeft aangesloten?
werkt de dts / dolby audio streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdevvar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08 21:07
sys64738 schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:41:
[...]
Net besteld.

Dit lijkt toch wel 1 van de betere te zijn en voor die 44 euro is het het uitproberen zeker waard. Zal mijn ervaringen zeker delen.
Mooi voor dit topic dat veel mensen de iMito gehaald hebben, heb hem op black friday meegenomen ook voor die prijs :+ . Zojuist nog een keyboard besteld, leek mij ook wel handig erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Kijk ik nog een keer naar die MX1 aanbieding, blijkt dat de timer gereset is naar 20 uur :+ Ach, nu kunnen meer mensen er van genieten (normale aanbieding is ie 51€ nu 43€ met de 'aanbieding van de aanbieding' :') )
http://www.geekbuying.com...M-HDMI-Sliver-312221.html

Edit: Geldt nu inderdaad zoals hieronder gemeld wordt alleen maar op de zilveren :P

[ Voor 18% gewijzigd door MusicAddict op 26-11-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Grappig, de zwarte die ik vrijdag voor €44 heb gekocht is weer €51, alleen die zilvere is nog in de aanbieding. En inderdaad wel leuk dat er aardig wat tweakers die iMito hebben besteld. Ik hoop er met de kerst mee te showen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke android-stick is het beste qua wifi?
De rk3066?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Zo, ik heb 2 van die zilveren iMito's besteld, één als kerstcadeau en de andere voor mezelf ;) Heb nu onderhand wel erg veel android apparaten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
Mijn Geekbuying status is vanmorgen veranderd naar "Shipped" en van DHL nu de status doorgekregen dat het in het vliegtuig ligt. ben benieuwd hoe snel "expedited shipping" vanuit Hongkong via DHL duurt.
Intern heeft het 3 werkdagen geduurd voordat het verscheept werd.
Zou de douane nog roet in het eten kunnen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Deadbeef_ahc schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:50:
Mijn Geekbuying status is vanmorgen veranderd naar "Shipped" en van DHL nu de status doorgekregen dat het in het vliegtuig ligt. ben benieuwd hoe snel "expedited shipping" vanuit Hongkong via DHL duurt.
Denk dat je hoogstens (als ze er op letten) je btw laten betalen, ben even kwijt vanaf welk bedrag dat ook al weer geldt.. Invoerrechten heb je geen last van (omdat het geen 160 euro+ is ongeveer)
Alleen problemen dat merk je meestal pas aan de deur, mag je een paar euro aftikken voor de staat ;)

Ben ik toch blij dat ik maar gewoon registered air mail heb gedaan, heb het niet meteen nodig en vond ik de extra verzendkosten eigenlijk niet waard. Ze zeggen 7-15 werkdagen dus moet nog voor kerst wel hier liggen :)

Ben benieuwd over de stick, kan niet wachten om een filmpje te kijken en wat games te doen. Ben ik toch blij dat google niet moeilijk doet over je aankopen (itt apple) en gewoon op zoveel devices (voor zover ik weet) ook je betaalde apps kan instaleren zolang je maar je hoofd google account hebt aangemeld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

Wat die geekbuying betreft, dit is natuurlijk kletskoek: Support XBMC, already tested by Geekbuying;

bekijk hun video en je ziet dat er geen HD content gebruikt wordt. Elke Miniandroid stick toont XBMC op de wijze zoals in dit filmpje. Het gaat om de hardware support voor HD die nog ontbreekt. Daar is deze stick geen uitzondering op.
Prima stick, maar koop hem niet wegens zijn XBMC support: die is incompleet.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
Naar mijn ervaring kijkt DHL altijd alles na en mag je BTW + inklaringskosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Vraag me eigenlijk af waarom het via andere manieren dan XMBC wel makkelijk gaat met 1080P (voor zover ik de reviewer hier moet geloven op zijn woord) YouTube: iMito MX1 Android 4.1 Jelly Bean 4.1.1 With Bluetooth Review (zegt dat ie bij 1080P pakweg een 30C wordt, dus valt wel mee.
Neem aan dat er niet spontaan HW accelleration beschikbaar om alles zonder stotteren af te spelen :P, ach, ik ben al tevreden als ie prima 720P doet omdat ik het daar wel mee overleef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
Als ik het goed heb is XBMC geschreven in native code en dus moet de hardware direct door het programma worden aangesproken en moet er dus ondersteuning worden gemaakt voor elke chip apart. Dit terwijl andere programma's gewoon het android framework aanspreken en dit normaal gesproken al hardware acceleration heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Xerion404 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:06:
Als ik het goed heb is XMBC geschreven in native code en dus moet de hardware direct door het programma worden aangesproken en moet er dus ondersteuning worden gemaakt voor elke chip apart. Dit terwijl andere programma's gewoon het android framework aanspreken en dit normaal gesproken al hardware acceleration heeft.
Ah, dat maakt inderdaad wel een hoop duidelijk gezien Rockchip de drivers niet (of ondertussen al wel?) heeft vrijgegeven. Ik ben toch meer van de oude doos, heb ooit eens een week XMBC gebruikt, vond het fijn werken maar minder handig dan gewoon even wat browsen en een willekeurige videospeler gebruiken :) Want dan werkte het weer nét niet hoe ik wilde en snapte ik er niks meer van :P Bij de MX1 is schijnbaar de standaard video app een echte aanrader dus daar zal ik het mee moeten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Niet online
Je kan in XBMC een andere videospeler koppelen, dan kan je dus wel 1080p afspelen. Ik heb hem daar niet voor gekocht, heb al een mediaspeler die alles speelt.

@Deadbeaf_ahc bij DHL is het inderdaad BTW en inklaring afrekenen, invoerrechten is pas van €150,-. Ik ben wel benieuwd hoe veel sneller jij je iMito hebt. Ik had hem ook vrijdag besteld en heb registered airmail gekozen, en ook bij mij vanochtend Shipped :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champain
  • Laatst online: 24-05 14:41
Ik heb XBMC altijd een onhandig aanvoelend programma gevonden. Misschien niet voldoende getest maar goed. Ik ben daarom bij Plex als media center uitgekomen en dat bevalt erg goed. Ik zag dat er een native android plex app is. Hopelijk gaat deze goed werken op de imito MX1... Zijn er al ervaringen met mensen die een android tv hebben en Plex ipv XBMC gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champain
Mijn Geekbuying status is vanmorgen veranderd naar "Shipped" en van DHL nu de status doorgekregen dat het in het vliegtuig ligt.
Wat ik dan weer opmerkelijk vind is dat, voor zover ik weet, Geekbuy samenwerkt met Post NL naast DHL omdat in mijn verzendmail ik gelinkt word naar deze site: http://www.17track.net/IndexEn.html
Als ik dan naar Nederland scroll en deze aanklink kom ik automatisch op de POST NL site (waar mijn pakket dan weer niet te tracen is :|)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers,

Ik heb me helemaal suf gezocht maar kan het antwoord niet vinden.

Ik heb een TV in de slaapkamer staan welke om verschillende redenen niet aangesloten kan worden op bekabelde netwerken. Als alternatief wil ik een wireless device aan de HDMI koppelen.

Heel dom had ik een AC Ryan gekocht, en direct weer terug gebracht (draak van een device).

Nu zie ik veel positiefs hier over de Imito MX1. Het is voor mij voldoende om XBMC op android te kunnen draaien met een HDMI output.

Nu is voor mij de echte dealbreaker de wireless throughput. Ik moet content kunnen streamen vanaf mijn netwerk.

De afstand tussen de TV en de AP is zo'n 10 meter met 1 gips wandje er tussen.

Wat ik graag wil weten, en niet terug kan vinden, hoe is de wireless performance van de Imito MX1? Gaat dit device het trekken om 1080p te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Ok die hele discussie over XBMC gaat mij even te ver.
Prima programma en interface, maar tot nu toe heb ik andere oplossingen gebruikt die voor mij fantastisch werken.

ESFile explorer om naar Netwerkshares te browser (1 swipe vanaf het startscherm en je zit al op je shares.)
MXPlayer, VPlayer om te streamen. En als het echt niet wil werken via Splashtop HD de film "streamen".

Voor mij zat oplossingen om lekker films te kijken zonder problemen. Heb wel de USB->Ethernet dongle gekocht, want ik zit niet op slechte connecties te wachten.

Ik wil van mijn TV een tablet maken en geen mediaplayer. Er zit meer in zo'n stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:09:
Tweakers,

Ik heb me helemaal suf gezocht maar kan het antwoord niet vinden.

Ik heb een TV in de slaapkamer staan welke om verschillende redenen niet aangesloten kan worden op bekabelde netwerken. Als alternatief wil ik een wireless device aan de HDMI koppelen.

Heel dom had ik een AC Ryan gekocht, en direct weer terug gebracht (draak van een device).

Nu zie ik veel positiefs hier over de Imito MX1. Het is voor mij voldoende om XBMC op android te kunnen draaien met een HDMI output.

Nu is voor mij de echte dealbreaker de wireless throughput. Ik moet content kunnen streamen vanaf mijn netwerk.

De afstand tussen de TV en de AP is zo'n 10 meter met 1 gips wandje er tussen.

Wat ik graag wil weten, en niet terug kan vinden, hoe is de wireless performance van de Imito MX1? Gaat dit device het trekken om 1080p te streamen?
Mijn twee ACRyans worden nu door twee MX1's vervangen. Bij 1080p zou ik kiezen voor een ethernet verbinding ipv wifi. De reviews (van alle sticks) zijn zeer wisselend en voor 3 euro kies je gewoon voor de extra usb-ethernet adapter erbij. Gipswandje+10 meter, ik zeg gaatje boren en kabeltje trekken naar je AP. Altijd super verbinding. kan je ook nog eens een HD aan je stick koppelen (die had je toch nog ergens liggen) en deze als storage voor je films gebruiken. lekker snel kopieeren vanaf de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadbeef_ahc schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:43:
[...]

Mijn twee ACRyans worden nu door twee MX1's vervangen. Bij 1080p zou ik kiezen voor een ethernet verbinding ipv wifi. De reviews (van alle sticks) zijn zeer wisselend en voor 3 euro kies je gewoon voor de extra usb-ethernet adapter erbij. Gipswandje+10 meter, ik zeg gaatje boren en kabeltje trekken naar je AP. Altijd super verbinding. kan je ook nog eens een HD aan je stick koppelen (die had je toch nog ergens liggen) en deze als storage voor je films gebruiken. lekker snel kopieeren vanaf de server.
Het probleem is dus dat dit niet gaat. Gaatje in gips wandje is zo gemaakt, maar ik kan de kabel nergens fatsoenlijk weg werken. Deze zou eigenlijk onder de vloer moeten, maar dat gaat niet meer. Achter de plinten gaat ook niet omdat ik 2 deurposten voorbij moet. Zie daar waarom het dus absoluut wireless moet zjin.

Vind het ook weer zonde om een hele HTPC hiervoor aanschaffen, gezien het enige wat het ding moet doen is content streamen naar mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:54:
[...]

Het probleem is dus dat dit niet gaat. Gaatje in gips wandje is zo gemaakt, maar ik kan de kabel nergens fatsoenlijk weg werken. Deze zou eigenlijk onder de vloer moeten, maar dat gaat niet meer. Achter de plinten gaat ook niet omdat ik 2 deurposten voorbij moet. Zie daar waarom het dus absoluut wireless moet zjin.

Vind het ook weer zonde om een hele HTPC hiervoor aanschaffen, gezien het enige wat het ding moet doen is content streamen naar mijn TV.
en een kleine kabelgoot dan?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:13:
[...]

en een kleine kabelgoot dan?
Laten we die discussie achterwege laten :)

Requirement is wireless throughput, kabels geen optie.

Kan iemand die zo'n device heeft wellicht een WLAN test uitvoeren zodat de throughput bekend wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59

Zjemm

...

je kan ook nog van die devolo adapters proberen als wifi niet toerijkend is
ik heb uiteindelijk toch een kabel gestrokken onder de vloer door.

ja dat is wel ff wat werk 2 x een gaatje door de betonnen vloer vlak langs de muur, maar werkt super

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met die issues kan leven wel idd. :)
Ik kan dat vooralsnog niet omdat ik verwacht er tov een normale mediaspeler iets op vooruit te gaan. Als dan ook blijkt dat 720p via netwerk niet kan is het voor mij einde verhaal, de MSS doet gewoon tot 1080P vloeiend via netwerk dus tsja. Dan maar iets minder gebruiksgemak maar wel hd content op de plasma in de slaapkamer.
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat anderen het wel afdoende vinden hoor, dat is afhankelijk van de eisen die je stelt maar overall zijn we er imho nog (net) niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke android-stick is het beste qua wifi?
De rk3066?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:34:
[...]

Als je met die issues kan leven wel idd. :)
Ik kan dat vooralsnog niet omdat ik verwacht er tov een normale mediaspeler iets op vooruit te gaan. Als dan ook blijkt dat 720p via netwerk niet kan is het voor mij einde verhaal, de MSS doet gewoon tot 1080P vloeiend via netwerk dus tsja. Dan maar iets minder gebruiksgemak maar wel hd content op de plasma in de slaapkamer.
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat anderen het wel afdoende vinden hoor, dat is afhankelijk van de eisen die je stelt maar overall zijn we er imho nog (net) niet. ;)
We hebben het toch over een MK802 (tenminste, dat was de stick die je weg wilde doen toch?)

De minimalistische buildroot XBMC versie van de officieele XBMC developer die ik geupload had speelt 720p en 1080p goed af, mits de juiste codec. Er zijn nog steeds wat issues die Allwinner moet oplossen, maar daar zal ik later nog wel wat meer op in gaan. Dan kan de community eventueel weer wat extra druk op hun uitoefenen.

Anyway: De nederlandse user Johan heeft de geupdate versie inclusief wifi nerwerk configuratie scripts een test run gegeven op zijn uHost stick en ondanks het nog niet helemaal klaar is (hem hem alleen even snel een quick&dirty recompile gegeven) speelt hij wel goed 720p af over het netwerk.
I was able to play on wifi with good quality 720p HD streams from the Polish weeb.tv and dutch TV streams even as 1channel and icefilms where ok.
Maar je hebt gelijk. We zijn er nog niet helemaal ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:19

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:40:
[...]
Laten we die discussie achterwege laten :)

Requirement is wireless throughput, kabels geen optie.

Kan iemand die zo'n device heeft wellicht een WLAN test uitvoeren zodat de throughput bekend wordt?
Volgens mij kun je geen antwoord geven op de vraag of de Wifi goed genoeg is, wat bij de een goed werkt (goede router, weinig interferentie door de buren, hoogspanningsmasten, weet ik het) werkt volgens mij bij de ander weer belabberd. Ik zou zeggen kijk eens naar powerline als je geen gaten wilt boren...

De Wifi van mijn mk802+ werkt prima, haal 1,5MB/s over bittorrent (ongeveer de max van mijn internet verbinding) terwijl bij anderen de wifi constant uitvalt en er niks mee te doen is. Maar de stick ligt dan ook op 3 meter van m'n router, misschien dat 4 meter al teveel zou zijn ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scatman_II schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:08:
[...]

Volgens mij kun je geen antwoord geven op de vraag of de Wifi goed genoeg is, wat bij de een goed werkt (goede router, weinig interferentie door de buren, hoogspanningsmasten, weet ik het) werkt volgens mij bij de ander weer belabberd. Ik zou zeggen kijk eens naar powerline als je geen gaten wilt boren...

De Wifi van mijn mk802+ werkt prima, haal 1,5MB/s over bittorrent (ongeveer de max van mijn internet verbinding) terwijl bij anderen de wifi constant uitvalt en er niks mee te doen is. Maar de stick ligt dan ook op 3 meter van m'n router, misschien dat 4 meter al teveel zou zijn ;)
Dat is een interresante suggestie die je daar doet! Daar had ik compleet niet aan gedacht! Thanks!

Ik ga me dan maar aansluiten bij de rest hier, en de MX1 aanschaffen!

Overigens zit het wel goed hier met de wireless dekking. Staat wat apparatuur wat je normaal niet thuis hebt staan :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Er werd mij gevraagd door blue_panther_ninja (fok!ker) of ik zijn post hier wou posten, hierbij dus zijn post:

Je hebt in ieder geval Ubuntu Linux voor de MK802//MK808/UG802 ,ook voor media apparaten met/gebaseerd op Rockchip RK3066 chipset :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Misschien de discussie iets bijsturen:
Welke dashboard of XBMC en welke apps heb jij op je TVStick geïnstalleerd?
Ik kan zelf nog niet reageren, de MX1's zijn nog onderweg met de afhaalchinees

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:03
Ik heb van de week een Neo X5 gekocht, nu afwachten tot verzending en levering.

• SED

SED

even voor de test.. Mijn MK808 ( samenkopen uitvoering) kan probleemloos HD 1080 via wifi afspelen. De problemen liggen niet bij het wireless deel maar bij de ontbrekende ondersteuning in XBMC. Met de stick meegeleverde players werkt 1080 HD via Wifi werkelijk perfect!
Afstand tot router is meter of 6. Wel erg goede router met 100% verbinding op die afstand.

http://www.samenkopen.net/action_product/323659/43195

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
nodig schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:36:
Er werd mij gevraagd door blue_panther_ninja (fok!ker) of ik zijn post hier wou posten, hierbij dus zijn post:

Je hebt in ieder geval Ubuntu Linux voor de MK802//MK808/UG802 ,ook voor media apparaten met/gebaseerd op Rockchip RK3066 chipset :*
Een pre-alpha versie is gereleased .
De is voorlopig enkel voor de UG802 en mk802. Voorlopig geen support voor de interne wifi.

• MusicAddict
Iemand ervaringen met de levertijd van geekbuying? staat nu al een aantal dagen op 'processing' en is dus nog niet verzonden :P, kan normaal zijn maar gezien al mn andere aankopen (op ebay) van de zelfde dag wel al verzonden zijn..

• CoCoNuts
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
Naar wat onderzoekswerk hier heb ik toch de stap gewaagd om een andorid stick aan te schaffen.
Afgelopen week de NEO G4 binnen gekregen. Super stick werkt snel en is nog niet uitgevallen. Alleen jammer dat je hem niet uit kan zetten met de afstandsbediening.
Vraag:
Hoe zetten jullie je stick uit, met software of gewoon de stekker eruit?
Kan het kwaad om steeds de stekker eruit te halen of laten jullie de stick constant aan staan?

• dmstr
MusicAddict schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:39:
Iemand ervaringen met de levertijd van geekbuying? staat nu al een aantal dagen op 'processing' en is dus nog niet verzonden :P, kan normaal zijn maar gezien al mn andere aankopen (op ebay) van de zelfde dag wel al verzonden zijn..
Ik zit inderdaad ook al 2/3 dagen te wachten tot hij verzonden wordt.

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Ik heb de MX2 besteld op In4Dealz toen er nog black friday korting was op 25 november, mijne is ook nog niet verscheept. Heb t idee dat zij een soort afsplitsing zijn van geekbuying. Heb ze gemaild en volgens hun zou hij binnen 1-3 dagen moeten shippen.

Verwijderd

freakshock88 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:17:
Ik heb de MX2 besteld op In4Dealz toen er nog black friday korting was op 25 november, mijne is ook nog niet verscheept. Heb t idee dat zij een soort afsplitsing zijn van geekbuying. Heb ze gemaild en volgens hun zou hij binnen 1-3 dagen moeten shippen.
Is er nog een verschil tussen de MX1 en de MX2 buiten de kleur? (Ik heb naar de specs gekeken maar buiten de kleur en een paar dollar verschil kan ik niets anders vinden aan de MX2?)

• MusicAddict
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:36:
[...]

Is er nog een verschil tussen de MX1 en de MX2 buiten de kleur? (Ik heb naar de specs gekeken maar buiten de kleur en een paar dollar verschil kan ik niets anders vinden aan de MX2?)
Het verschil tussen de MX1 en de MX2 is dat de MX1 een behuizing heeft van aluminium, terwijl ze voor de MX2 pastic hebben gebruikt. Dit om de kosten te drukken en de MX2 voor een lagere prijs te kunnen verkopen (en zo andere iets goedkopere sticks uit te kunnen spelen gezien de veelal positieve reviews van de MX1)
Voor de rest is hij indentiek aan de MX1, alleen persoonlijk vind ik de aluminium versie veel beter uit zien en voor de prijs met al die aanbiedingen hoef je het niet te laten om voor de MX1 te gaan :)

Maar met al die aanbiedingen is het verschil nu inderdaad bijna nihil, niet zo lang geleden was het feitelijke verschil zeg net iets meer dan 20$, gewoon een goeie verkooptruuk ;)

[ Voor 20% gewijzigd door MusicAddict op 29-11-2012 19:52 ]

• champain
MusicAddict schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:39:
Iemand ervaringen met de levertijd van geekbuying?
Imito Mx1 met toebehoren op 23-11 besteld, 26-11 melding van verzending, 29-11 melding ' Despatched to overseas'.

Nu maar afwachten hoe vervelend de douane gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Update Levering van mijn 1e MX1.

22-11-2012 besteld bij Geekbuying
27-11-2012 aangeboden bij DHL Hong Kong
29-11-2012 aangekomen in Eindhoven en naar de duane gestuurd.
30-11-2012 10:00 uur aangeboden aan de deur in Maastricht.

Ik geloof ongeveer € 16 extra betaald voor de "Expedited shipping via DHL"
Als extra verrassing € 25 euro aan DHL moeten betalen voor BTW en inklaringskosten. (Mijn lesje geleerd...)

Mijn andere MX1 komt via de trage postroute. Kijken hoe lang dat duurt en of er extra kosten zijn.

De MX1 werkt prima (out of the box). Hij wordt nauwelijks warm als hij stationair in zijn homescreen staat.
Ik heb er een UKB-500-RF keyboard bij en dat is geweldig. Heel goed op te werken, ga nu een programma installeren om de speciale andoid buttons te remappen.

Review volgt dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
Deadbeef_ahc schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:14:

Als extra verrassing € 25 euro aan DHL moeten betalen voor BTW en inklaringskosten. (Mijn lesje geleerd...)

Mijn andere MX1 komt via de trage postroute. Kijken hoe lang dat duurt en of er extra kosten zijn.

De MX1 werkt prima (out of the box). Hij wordt nauwelijks warm als hij stationair in zijn homescreen staat.
Ik heb er een UKB-500-RF keyboard bij en dat is geweldig. Heel goed op te werken, ga nu een programma installeren om de speciale andoid buttons te remappen.

Keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Update video streaming over Wifi met de Imito MX1

ESFile explorer met MXplayer over Wifi naar een share op lokale lan/
Film 1080P

Vlekkeloos. Ook voor/achteruit spoelen gaat zeer snel.

XBMC: Alleen lokale 720P bestand getest. Loopt zeer moeilijk. Stotteren en spoelen is zo goed als niet mogelijk.
Ligt waarschijnmlijk aan de HW decoders.
MX player heeft eigen HW decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadbeef_ahc schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:08:

Film 1080P

XBMC: Alleen lokale 720P bestand getest. Loopt zeer moeilijk. Stotteren en spoelen is zo goed als niet mogelijk.
Dat is interresante informatie. Mijn MX1 is inmiddels ook besteld, als die binnen is zal ik ook wat wireless results plaatsen.

Is het voor XBMC niet mogelijk om de system HW decoder aan te spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:19:
[...]

Dat is interresante informatie. Mijn MX1 is inmiddels ook besteld, als die binnen is zal ik ook wat wireless results plaatsen.

Is het voor XBMC niet mogelijk om de system HW decoder aan te spreken?
Naar wat ik begrijp wordt daar op dit moment nog aan gewerkt, maar er is wel een aanpassing nu al mogelijk waarbij je de video's start vanuit XBMC maar deze daadwerkelijk worden afgespeeld met een andere videoplayer (bijv MX Player).

Kijk bijv hier

[ Voor 9% gewijzigd door freakshock88 op 30-11-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Deadbeef_ahc schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:14:

Ouch, extra verzending EN extra kosten :9
Hoeveel was je totaalbedrag als ik vragen mag? Gezien ik 25 euro voor de btw wel een beetje overdreven vind :P

Edit: heb het al '' € 17,-. of € 12,50 voor de inklaringskosten'' Dan is de rest BTW en zou het inderdaad best kunnen.

Wel raar dat er staat
Voor welke zendingen betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten?
Voor alle commerciële zendingen die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 22,- en voor alle geschenken die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 45,- betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten.
Raar gezien je meestal die duane rechten en dergelijke pas bij 150 euro krijgt? Of is dit speciaal voor pakketzendingen die ook echt via DHL, PostNL en dergelijke worden afgeleverd :?

Ik zie mn MX1 wel eens ooit via de luchtpost binnenkomen hopelijk, mss denken ze dat het een usb stick is :+
Pakketjes verzonden met EMS, DHL, UPS, USPS en Fedex kunnen vrijwel altijd rekenen op extra kosten aan de grens. De kans dat je moet betalen is een stuk kleiner bij het gebruik van Hong Kong Post, China Post, Singapore Post of andere luchtpost dienstverleners

[ Voor 30% gewijzigd door MusicAddict op 30-11-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadbeef_ahc schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:08:

Film 1080P

Kan jij ook de file killa sample bird scene afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Zal ik morgen doen. Zit nu ver van huis en ik weet niet wat voor bestand dat is. DL link misschien?
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:35:
[...]

Kan jij ook de file killa sample bird scene afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
Deadbeef_ahc schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:40:
Zal ik morgen doen. Zit nu ver van huis en ik weet niet wat voor bestand dat is. DL link misschien?

[...]
http://www.sendspace.com/file/xt0jq4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware voor de Neo X5:

http://blog.geekbuying.co...-firmware-update-release/
We just get the lastest firmware update for MINIX NEO X5. this firmware can upgrade your NEO X5 from Android 4.0 to Android 4.1, and it add the real 1080p output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
Dankjewel! Die gaan we alvast downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astu ;)

Dit lijkt mij vooralsnog de meest interessante optie.....of de Neo G4 met wat hubjes eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
Maar die heeft bijv. geen Optical/SPDIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf de zijlijn: Ik denk dat ik ook voor de neo x5 ga vanwege spdif en lan en nu ook jb met 1080p. Heeft iemand hem al thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 23:26
Hier wat verzendinfo"

Ik heb mijn MK808 bij geekbuying gekocht op 19 november gekocht en betaald.
Hij is op 21 november verzonden
Op 23 november despatched overseas
Op 27 november arrived overseas
Op 30 november bij mij bezorgd

Je kan stellen dat aflevering op de 10e werkdag volgt.

Voor wie hem nog niet heeft... even geduld.

1e indruk: leuk ding, beeldkwaliteit is goed, geen wifi probleem waargenomen.
Het spelen is begonnen, maar vrouwtje wil de voice kijken op vrijdagavond. Morgen maar heel vroeg opstaan.

Ik heb hem trouwens geflashed naar finless bob 15a, dit zag er netjes uit maar ik dacht dat alle apps er al op zouden staan maar dat is dus niet zo.

Ik ga nu uitzoeken hoe ik xbmc erop krijg en hoe je ineen keer een hele bulk apps erop krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Ik wil heel graag een Android stick op een touchscreen van 17" aansluiten. Touchscreen komt uit een actie van samenkopen.net

Toevallig iemand die hier al eens mee bezig is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ik heb hem trouwens geflashed naar finless bob 15a, dit zag er netjes uit maar ik dacht dat alle apps er al op zouden staan maar dat is dus niet zo.

Ik ga nu uitzoeken hoe ik xbmc erop krijg en hoe je ineen keer een hele bulk apps erop krijgt.
Kun je wat meer vertellen over die flash. Welke versie heb je nu te pakken gekregen. 4.04, 4.1 of hoger?
Hoe geflashed?

Graag links als het kan. Bedankt.

XBMC is simpel. links staan hier ene paar pagina sboven.
Nog geen hardware support op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
SED schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:24:
[...]

Kun je wat meer vertellen over die flash. Welke versie heb je nu te pakken gekregen. 4.04, 4.1 of hoger?
Hoe geflashed?

Graag links als het kan. Bedankt.

XBMC is simpel. links staan hier ene paar pagina sboven.
Nog geen hardware support op dit moment.
Ik weet even niet welke versie ik had, de stick kwam met 4.1
De rom die finless bob gemaakt heeft is daarop gebaseerd. Hier is de link:

http://www.freaktab.com/s...r-Finless-1-5A-Custom-ROM

Het flashen was niet moeilijk, staat in de readme, alles zit in het pakketje.

Wat wel lastig was is het instaleren van de drivers.
Ik ben zo stom geweest om te upgraden naar windows 8, dus de drivers werken nog niet op windows 8

Gelukkig heeft mijn zoon nog windows 7,
met een paperclip in het gaatje zachtjes indrukken, dan de usb kabel aan de pc verbinden, wachten tot je het windows geluidje hoort, paperclip loslaten.

Nu bij apparaatbeheer drivers bij het onbekende device zoeken, blader naar je drivers,, kies amd of intell chip, besturingssysteem en installeer de drivers.

Dan het ROM flashtool van bob starten,erese nand, en daarna flash rom

Laat je pc met rust als je dit doet, als er hier iets fout gaat kan je stick gaan bricken.

Succes,

XBMC is mij nog niet gelukt, in de android market kom ik zoveel versies tegen. Welke versie moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 11:10
Geen, XBMC is (nog) niet te vinden op Google Play. Op xda-developers zijn wel daily builds te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Laatst online: 07-02 01:45
Wat zijn goede apps voor de diverse uitzending gemist functionaliteiten? Gewoon de standaard apps of zijn er ook alternatieve HD-versies van andere aanbieders?

Ik heb een MK808 met een RC12 mouse (toetsenbord met geintegreerd touchpad). Ben niet heel erg tevreden over het toetsenbord. Vaak worden toetsaanslagen dubbel weergegeven, dat haalt een hoop snelheid uit de bediening. Tevens hapert het touchpad ook van tijd tot tijd, dan is het helemaal lastig navigeren. Herkent iemand anders deze problemen? Ik twijfel of ik nog speciaal voor een ander toetsenbord een nieuwe bestelling zal plaatsen.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
Inmiddels heb ik de mk808 wat uitgebreider kunnen testen.
Om de waarheid te zeggen valt me met name de mogelijkheid om films te kunnen kijken wat tegen. De kleuren / beeldkwaliteit is minder en af en toe hakkelt het beeld.
Mijn mediaspeler boxeebox pakt dit toch beter aan.

Ik zou zeggen dat de stick een soort android telefoon is, maar dan met de tv als beeldscherm en zonder belmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:41

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Ik zou zeggen dat de stick een soort android telefoon is, maar dan met de tv als beeldscherm en zonder belmogelijkheid.
Tja, dat is het namelijk ook gewoon. Wat had je er anders van verwacht. Wel vreemd trouwens dat het beeld wat flets is.

Ik ben momenteel aan het wachten op mijn bestelling (MX1) via Geekbuying. Staat nu al voor de 4e dag op processing dus ik hopp dat ie toch snel echt op de post gaat. Zo moeilijk is dat toch niet, order picking?

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

net update naar 4.1.1 gedraaid. Behalve bad piggys lijkt alles goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Hey allemaal,

Ik heb ook vandaag mijn MK808 binnengekregen van geekbuying, maar ik ben nog niet helemaal onder de indruk van de prestaties van de dualcore. Ik wil vooral vragen wat jullie voor apps gebruiken om de boel te bedienen. Ik heb alle posts in dit topic met de tekst 'MK808' doorgelezen maar dat waren vooral berichten over de aanschaf ;)

Liefst wil ik vanaf m'n Samsung tablet alles bedienen, dan hoef ik geen toetsenbord/muis aan te sluiten. Ik heb 2 VNC server apps geinstalleerd maar beide zorgen ervoor dat hij erg langzaam werkt. Op zich bruikbaar voor het kiezen van media bestanden en dan afsluiten voor het afspelen, maar niet ideaal. Verder wil ik dan ook bestanden die op mijn tablet staan streamen naar de MK808. Ik heb daarvoor Twonky geprobeerd want dat had ik al op mijn tablet staan maar dat is toch waardeloos.

Alternatief is dingen via mijn Macbook bedienen, dat is ook een optie.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
met vnc bedoel je dat je opafstand je pc bedient toch?
want dat wil ik namelijk ook gaan doen met mijn stick :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Even op verzoek de link naar XBMC nightlys Android version. Voor MK808 de Neon versie kiezen:

http://code.google.com/p/xbmc-android/downloads/list

@jeroen, ik werk met een soortgelijk product: http://www.in4dealz.com/d...PC-TV--Box-Palyer-600034/

Via samenkopen.net
( deze heb ik: http://www.in4dealz.com/d...Radiator-USB-Host-600268/)
was 4.04 net geupdated naar 4.1.1

[ Voor 63% gewijzigd door SED op 01-12-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
probeer eens splashtop. die kan ook zeer goed videos streamen en je kunt remote gamen.
raro007 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:30:
met vnc bedoel je dat je opafstand je pc bedient toch?
want dat wil ik namelijk ook gaan doen met mijn stick :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Ik heb mijn order voor de MX2 bij geekbuying maar geannuleerd. De Exynos ODROID-U die vandaag aangekondigd is lijkt me eigenlijk veel beter dan datgene wat er wordt aangeboden op dit moment.

Performance op deze video ziet er ook nog eens bijzonder goed uit:
YouTube: ODROID-U2 XBMC 12.0 Demo

Heeft support voor android 4.1.2 én Ubuntu 12.10

Kost 89 dollar http://www.hardkernel.com....php?g_code=G135341370451

[ Voor 5% gewijzigd door lasharor op 02-12-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Niet online
Geinig dingetje die odroid, maar niet vergelijkbaar met die stick die je geannuleerd hebt naar mijn mening. Ten eerste kost ie een hoop meer, ten tweede moet je alle accessoires nog los bijbestellen (zelfs de power adapter), tot slot vind ik hem persoonlijk ook niet fraai zo bij de tv. Overigens zijn er ook Linux ports voor die stickies. Ik zou dit dingetje wel voor andere gebruiksdoeleinden willen inzetten dan de androidstick die ik besteld heb.
Er komen trouwens constant nieuwe verbeterde versies van al die dingen uit, dus in theorie kan je dan blijven wachten. Wel leuk dat de quadcores er nu aankomen, op (niet al te lange) termijn kunnen dit wel aardige pc vervangers worden. Ik zie zo'n klein kastje bijvoorbeeld wel staan bij mijn pa naast zijn monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Jaerock schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:39:
Geinig dingetje die odroid, maar niet vergelijkbaar met die stick die je geannuleerd hebt naar mijn mening. Ten eerste kost ie een hoop meer, ten tweede moet je alle accessoires nog los bijbestellen (zelfs de power adapter), tot slot vind ik hem persoonlijk ook niet fraai zo bij de tv. Overigens zijn er ook Linux ports voor die stickies. Ik zou dit dingetje wel voor andere gebruiksdoeleinden willen inzetten dan de androidstick die ik besteld heb.
Er komen trouwens constant nieuwe verbeterde versies van al die dingen uit, dus in theorie kan je dan blijven wachten. Wel leuk dat de quadcores er nu aankomen, op (niet al te lange) termijn kunnen dit wel aardige pc vervangers worden. Ik zie zo'n klein kastje bijvoorbeeld wel staan bij mijn pa naast zijn monitor.
Nja ik wil gewoon iets waarmee ik wat kan browsen, (flash) streams kan bekijken en xbmc mee kan gebruiken. Een bedraad netwerk heb ik al dus wifi hoeft van mij niet.

Wil ik best een beetje meer betalen voor een bordje waar dat veel beter mee lijkt te gaan lukken dan bijv. die Mx2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaerock schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:39:
Ben niet eens dat je continue kan blijven wachten.
Naar mijn mening is de user experience tussen een dual core vs quadcore groot genoeg om toch even te wachten. Voor vlekkenloos browsen, high bitrate 1080p youtube of mkv bekijken etc etc is een quadcore voldoende Of je dan nog een dual core a15 of meer nodig heb hangt van gebruiker af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
lasharor schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:08:
Ik heb mijn order voor de MX2 bij geekbuying maar geannuleerd. De Exynos ODROID-U die vandaag aangekondigd is lijkt me eigenlijk veel beter dan datgene wat er wordt aangeboden op dit moment.

Performance op deze video ziet er ook nog eens bijzonder goed uit:
YouTube: ODROID-U2 XBMC 12.0 Demo

Heeft support voor android 4.1.2 én Ubuntu 12.10

Kost 89 dollar http://www.hardkernel.com....php?g_code=G135341370451
Vet ding!

Tijdje geleden was dit nog hét product naar wat ik zocht; klein printplaatje met krachtige hardware en genoeg aansluitingen (Ethernet) en een aardig nette prijs. $89 is zo'n €70 en niet schrikbarend duurder dan de Raspberry maar wel véél krachtiger voor Android/XBMC gebruik.

Blijkbaar werkt XBMC video afspelen hierop ook prima, dit zou wel eens iets kunnen zijn wat met XBMC 1080P goed kan afspelen. Maar ik twijfel ook over de Ouya welke wel een stuk duurder is maar wel wat aantrekkelijker.

Must ...resist ;( ...

Ik zet 'm in de OP. :)

EDIT: en wegwerken achter de TV? Tenzij je de TV plat tegen de muur hebt (en dan bedoel ik écht (te) plat), doe het dan zoals ik (en zoveel anderen) het doen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sZhEil.jpg
(Hij hangt normaal gesproken aan die USB-voedingskabel die dan achter de Ziggo Smartcard/module hangt/klemt. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 02-12-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Lijkt me een mooi experimenteer boxje voor een mooie prijs.
Echter lijkt het me erg moeilijk deze achter mijn tv achter de muur weg te proppen.

Momenteel heb ik de MX1 voor 2 dagen in de duurtest staan.
Het ding wordt nauwelijks warm en het streamen via MXplayer gaat uitermate goed via wifi op 50% ontvangst
1 verdieping verschil met de router.

Streamen van diverse 1080p films loopt redelijk goed.

Enige geconstateerde problemen Imito MX1:
  • Beetje (klein beetje) schokken als je heel goed gaat opletten (1080p)
  • MXPlayer geeft standaard een flets gekleurd beeld weer in H/W mode. In H/W+ mode is dit verholpen en erg mooi.
  • Af en toe stopt videoplayback. Lijkt erop dat het gebeurt als er erg veel beeldinformatie in de frames zit. Weet nog niet of het een wifi of videorender probleem is. Gebeurd bij veel 720p streams.
  • Doordat de power via de MicroUSB loopt is het niet mogelijk de MicroUSB/Ethernet adapter aan te sluiten. In mijn USB port zit de ontvanger voor het draadloze keyboard. USB PowerThrough connector aanschaffen.
lasharor schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:51:
[...]

Nja ik wil gewoon iets waarmee ik wat kan browsen, (flash) streams kan bekijken en xbmc mee kan gebruiken. Een bedraad netwerk heb ik al dus wifi hoeft van mij niet.

Wil ik best een beetje meer betalen voor een bordje waar dat veel beter mee lijkt te gaan lukken dan bijv. die Mx2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Deadbeef Hoe werken die live sport streams eigenlijk op je stickje? Als je flash geïnstalleerd hebt zou je dan even een linkje van bijv. lshunter.tv willen proberen?

Dat is eigenlijk een van de hoofdredenen waarom ik toch iets met android wil doen inplaats van bijv. de raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Ik heb de "Planet.Earth.Bird.Scene.Benchmark-VC1.mkv" getest.
Via Wifi is de bitrate te hoog bij mijn 50% ontvangst. Het beeld begon zwaar te haperen, zodra de vogels in beeld kwamen.
Echter tot mijn grote vreugde speelde het bestand zo goed als vloeiend toen ik het lokaal afspeelde. Soms een klein schokje, maar niet storend.

lshunter.tv getest.
Vreemde site. Diverse links getest en de 640x320 flash link, werken allemaal, maar je wordt doodgegooid met reclame popups en links.

Even ter vergelijk, BIERTIJD.Com werken alle films. Alleen als biertijd de films zelf host, dan is de fullscreen even groot als de windows film.

Youtube geïnstalleerd. Werkt als een droom.

Uiteraard alles op een stock Imito MX1
lasharor schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:08:
Deadbeef Hoe werken die live sport streams eigenlijk op je stickje? Als je flash geïnstalleerd hebt zou je dan even een linkje van bijv. lshunter.tv willen proberen?

Dat is eigenlijk een van de hoofdredenen waarom ik toch iets met android wil doen inplaats van bijv. de raspberry.

[ Voor 45% gewijzigd door Deadbeef_ahc op 02-12-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadbeef_ahc schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:07:
Ik heb de "Planet.Earth.Bird.Scene.Benchmark-VC1.mkv" getest.
Via Wifi is de bitrate te hoog bij mijn 50% ontvangst. Het beeld begon zwaar te haperen, zodra de vogels in beeld kwamen.
Echter tot mijn grote vreugde speelde het bestand zo goed als vloeiend toen ik het lokaal afspeelde. Soms een klein schokje, maar niet storend.

lshunter.tv getest.
Vreemde site. Diverse links getest en de 640x320 flash link, werken allemaal, maar je wordt doodgegooid met reclame popups en links.

Even ter vergelijk, BIERTIJD.Com werken alle films. Alleen als biertijd de films zelf host, dan is de fullscreen even groot als de windows film.

Youtube geïnstalleerd. Werkt als een droom.

Uiteraard alles op een stock Imito MX1

[...]
Bedankt voor de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Thanks.

Ging er idd om of die flash linkjes gewoon netjes werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Kleine hardware update uitgevoerd:
Als je de Imito MX1 via een USB poort van de TV voed (Ik heb smarttvs van Samsung) Dan koppeld de MX1 de externe storage af zodat de USB poort het als storage kan gebruiken. Dit doet de MX1 automatisch.

Ik heb een USB kabel voorzichtig opengeknipt en de datakabels doorgeknipt en deze via twee kleine 10kOhm weerstandjes aan massa gekoppeld aan de Android kant. De MX1 laat nu de externe SD gemount bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ah, na een vriendelijke mail van geekbuying toch antwoord gekregen over het feit dat het wat lang duurt (tot verzenden van mn MX1) blijkt dat ze alle producten voor de verzending aan het testen zijn. Is wel goede service :)
(Dat is met andere andere dingen op bijvoorbeeld ebay wel anders, krijg je ineens beschadigde spullen thuis...)

Gezien ze met al die aanbiedingen een grote hoop bestellingen hebben gehad vind ik het wat minder erg dat het nu al een week duurt, voor zover ik de mail mag geloven :P

Ik heb zelf gisteren TuneIn Pro ontdekt, heerlijk al die radio zenders. Dat ik dat nog niet eerder had gezien.
Kan niet wachten om het te gebruiken op de MX1, wordt al bijna een vervanger voor mn pc >:) (tenzij er far cry 3 gespeeld moet worden uiteraard ;))

[ Voor 21% gewijzigd door MusicAddict op 03-12-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Ik heb zonet gemaild naar Geekbuying, waarom mijn 26-11-2012 order nog niet geshipped is.
Ik kreeg meteen een autoanswer dat ze het heeeeeel erg druk hadden met de kerstbestellingen.
Binnen 5 minuten na het versturen een mailtje MET tracking nummer dat het pakketje verstuurd is.
Status is nog het zelfde, en tracking nummer wordt nog niet herkend door het postbedrijf.
Ze zullen het wel erg druk hebben daar. Is begrijpelijk. Ik wou dat het bedrijf van mij was.
Orderstatus bij GB is nog steeds : "processing"
MusicAddict schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:37:
Ah, na een vriendelijke mail van geekbuying toch antwoord gekregen over het feit dat het wat lang duurt (tot verzenden) blijkt dat ze alle producten voor de verzending aan het testen zijn. Is wel goede service :)
(Dat is met andere andere dingen op bijvoorbeeld ebay wel anders, krijg je ineens beschadigde spullen thuis...)

Gezien ze met al die aanbiedingen een grote hoop bestellingen hebben gehad vind ik het wat minder erg dat het nu al een week duurt, voor zover ik de mail kan geloven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Deadbeef_ahc schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:42:
Ik heb zonet gemaild naar Geekbuying, waarom mijn 26-11-2012 order nog niet geshipped is.
Ik kreeg meteen een autoanswer dat ze het heeeeeel erg druk hadden met de kerstbestellingen.
Binnen 5 minuten na het versturen een mailtje MET tracking nummer dat het pakketje verstuurd is.
Status is nog het zelfde, en tracking nummer wordt nog niet herkend door het postbedrijf.
Ze zullen het wel erg druk hebben daar. Is begrijpelijk. Ik wou dat het bedrijf van mij was.
Orderstatus bij GB is nog steeds : "processing"

[...]
Grr, mijne is ook van 26-11 :P Zal vandaag of morgen wel een bevestiging moeten krijgen dat hij verzonden is, ik had er nog wat bijbesteld dus zal ze even wat rust geven tot er weer een mailtje hun kant op gaat. Wel vergeet ik even dat de tijdzone + 8 is ofzo, dus daar is het net einde werkdag, denk dat het wel snel moet veranderen in shipped :) (gezien jij na 5 minuten ineens je T&T kreeg, die hebben ze dan nog niet verwerkt)

[ Voor 17% gewijzigd door MusicAddict op 03-12-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Wie heeft er een goede link die uitlegt hoe je een MX1 kunt flashen dmv een SDcard erin te doen? (OTG poort of interne slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zoveelste boom in het woud van Android pc's:

Iemand al ervaringen met de 'nieuwe' UG802? De UG802 II: http://dx.com/p/ug802-ii-android-4-1-1-google-tv-player-w-wi-fi-bluetooth-1gb-ram-8gb-rom-black-165873

Volgens mij zijn de enige verschillen met de originele UG802 de verdubbelde ROM omvang, dus 8GB.
En een update naar Android 4.1.1.

Kan iemand nog andere verschillen ontdekken? En waarom zou ik deze wel of niet moeten bestellen? Ben 'm serieus aan het overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 13:21

Paddo

¿Ik hier?

(jarig!)
De GK802 met Freescale i.MX6 Quadcore is nu ook te koop. Al geven ze wel aan dat het meer voor testers is dan voor eindgebruikers.

http://www.geekbuying.com...ngle----Black-312807.html

Toch wel erg interessant als deze in de gewone verkoop gaat.

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Paddo schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:36:
De GK802 met Freescale i.MX6 Quadcore is nu ook te koop. Al geven ze wel aan dat het meer voor testers is dan voor eindgebruikers.

http://www.geekbuying.com...ngle----Black-312807.html

Toch wel erg interessant als deze in de gewone verkoop gaat.
Inderdaad is dit toch weer wel een mooie toevoeging aan het bos van android sticks :)
Al denk ik dat de Rockchip RK32xx ook binnen 2 maanden wel in een stick te vinden is gezien de release tabel. Dan hebben we weer een sterke quad core chip vergelijkbaar met een tegra3 of exynos 4412 (uit de S3) dat weer (goedkoper) produceerbaar is. Krijgen we mooie chinese tablets, telefoons, android sticks en boxen voor een nette prijs :) Dat is wat me tegenhoud er nu ook een chinese tablet te kopen, mooie dingen voor de prijs, alleen moet er toch echt een quadcore chip in zitten gezien de resolutie die ze er in proppen.
Maar dat andere producenten nu al quad core sticks gaan verkopen is voor ons alleen maar goed, dan kan de rest niet achter blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

De OUYA is sowieso al interessant maar helaas komt hij wat later uit, maar binnenkort shippen ze de dev bordjes en SDK: "When the dev consoles ship to gamemakers, all developers—even those who may not have their hands on a dev console—will be able to access a web portal where they can download the ODK, get help on our forums, and eventually upload games to OUYA."

Alle OUYA software en hardware zou open-source worden, dus als dat dus goed uitgewerkte software is dan kan die misschien ook draaien op de andere bordjes, kastjes en sticks (al is het zonder de games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Mij bekruipt zo'n onderbuikgevoel dat ze met het Ouya platform het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn. Veel hype over iets dat er eigenlijk al is.
Jeroen schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:00:
De OUYA is sowieso al interessant maar helaas komt hij wat later uit, maar binnenkort shippen ze de dev bordjes en SDK: "When the dev consoles ship to gamemakers, all developers—even those who may not have their hands on a dev console—will be able to access a web portal where they can download the ODK, get help on our forums, and eventually upload games to OUYA."

Alle OUYA software en hardware zou open-source worden, dus als dat dus goed uitgewerkte software is dan kan die misschien ook draaien op de andere bordjes, kastjes en sticks (al is het zonder de games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Deadbeef_ahc schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:47:
Mij bekruipt zo'n onderbuikgevoel dat ze met het Ouya platform het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn. Veel hype over iets dat er eigenlijk al is.

[...]
Dat zou kunnen, maar ik denk dat het wel voordelen heeft om een grote groep mensen te hebben met dezelfde console en controller en je game specifiek daarvoor goed uit te werken. Als mediacenter is het misschien niet uniek, maar dat was ook niet echt het uitgangspunt. Ik heb er wel een besteld, en al met al is het toch best wel erg betaalbaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Ik snap hem nog niet, Android is toch een extreem groot verspreid platform, dat een zeer grote groep mensen aanspreekt, waarop zowel de Sony Sixaxis en de Xbox360 controller werken.

Wat zijn nu de voordelen op de goedkope en al beschikbare Android TV sticks? (als hardware platform)
Jeroen schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:09:
[...]

Dat zou kunnen, maar ik denk dat het wel voordelen heeft om een grote groep mensen te hebben met dezelfde console en controller en je game specifiek daarvoor goed uit te werken. Als mediacenter is het misschien niet uniek, maar dat was ook niet echt het uitgangspunt. Ik heb er wel een besteld, en al met al is het toch best wel erg betaalbaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Deadbeef_ahc schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:12:
Ik snap hem nog niet, Android is toch een extreem groot verspreid platform, dat een zeer grote groep mensen aanspreekt, waarop zowel de Sony Sixaxis en de Xbox360 controller werken.

Wat zijn nu de voordelen op de goedkope en al beschikbare Android TV sticks? (als hardware platform)

[...]
Het verschil is niet heel substantieel, maar aangezien het allemaal in 1 store/community zit en ze zich ook bezighouden met het promoten van het platform en developers ondersteunen draagt dat wel bij aan goede kwaliteit. En voor de prijs van een quadcore stick + controller heb je ook een OUYA setje, dus duur is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit moment een mediaplayer met android wil, is de ak802 (oid) nog steeds een goede keus qua prijs/kwaliteit?

Ik zie namelijk dat op dealextreme dat dit de meest populaire mediaplayer is, voor een hele mooie 46 dollar. Ik hoef geen bleeding edge stuff, maar slechts een waardige vervanger voor m'n PS3 + PMS.

http://dx.com/p/ak802-min...ck-4gb-1gb-ddr-iii-143431

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Grappige vergelijking... PS3 gaming console met de grafische qualiteiten van een Android stick.
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:37:
Ik hoef geen bleeding edge stuff, maar slechts een waardige vervanger voor m'n PS3 + PMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha goed punt. Vergeten te vermelden dat het mij puur gaat om de media player functie. Daar is die ouwe PS3 toch wat te zwaar voor. Stroomslurpend zoemend apparaat is het. Daarnaast vaak sync issues met ondertiteling en beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:37:
Als ik dit moment een mediaplayer met android wil, is de ak802 (oid) nog steeds een goede keus qua prijs/kwaliteit?

Ik zie namelijk dat op dealextreme dat dit de meest populaire mediaplayer is, voor een hele mooie 46 dollar. Ik hoef geen bleeding edge stuff, maar slechts een waardige vervanger voor m'n PS3 + PMS.

ik zou eerder voor een 808/809 gaan maakt niet veel uit maart ze zijn iets nieuwer.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Die paar dollar extra maakt inderdaad ook niet echt uit.

Worden deze devices overigens door de brievenbus bezorgd door dealextreme? (Zoals ik altijd ervaar bij dx). Of worden ze aangeboden als pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:04:
Ok. Die paar dollar extra maakt inderdaad ook niet echt uit.

Worden deze devices overigens door de brievenbus bezorgd door dealextreme? (Zoals ik altijd ervaar bij dx). Of worden ze aangeboden als pakket?
nooit als pakket al la in een doos.

heb wel een keer iets groots besteld, kon ik btw gaan dokken.
en de laatste 2 keer was aangetekend. en werd niet door de brievenbus gedouwd. dat is alles

ora et labora

Pagina: 1 ... 11 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer