Ook mijn mk802+ (van geekbuying) is binnengekomen!
De performance valt mij niet enorm mee, maar ook niet tegen; het blijft een gadget van €32... Wel heb ik het idee dat er met een andere ROM een boel aan 'smoothness' te winnen valt, dus zoek nu uit welke dat gaat worden:) Helaas heeft XDA geen aparte categorie, informatie staat op dit moment echt overal en nergens.
Mijn bevindingen met de standaard rom (android 4.0.4, ik geloof dat deze bekend staat als de rev 2 rom) zijn als volgt:
Mijn logitech draadloos toetsenbord en muis, en de meegeleverde analoge geluidskaart werken prima. Een cheape usb-infrarood afstandsbediening van ebay werkt gedeeltelijk, navigeren gaat prima maar niet alle knoppen doen het. XBMC natuurlijk even getest en door het menu navigeren gaat prima, maar content afspelen (zoals bekend) werkt nog voor geen meter. Wel doet de 1channel plugin het inmiddels, dus ik blijf hopen op meer
Uitzendinggemist en youtube app (ook HD, al vermoed ik ergens dat het niet meer dan 720p is, hoe check ik dat?) werken prima - maar mijn stickje ligt dan ook 3 meter naast m'n wifi router.
Een externe 2,5" hdd (NTFS) werkt alleen zodra ik daar een externe voeding aan hang. Een deel van het 720p materiaal vanaf deze hdd wordt soepel afgespeeld met de 'super-HD Player', maar er zijn wat problemen met het geluid (bij mkv's blijft het stil, ook in MX-player), hier schijnt een patch voor te zijn.
Dan wat algemene minpunten:
Soms is er ineens onverklaarbare lag die ervoor zorgt dat je de "... is not responding" melding krijgt, terwijl na een paar tellen wachten alles ineens weer prima loopt. Ook mijn draadloos toetsenbord heeft soms de grootste moeite iets op het scherm te krijgen, evenals de usb-infrarood ab. Het lijkt alsof de pijplijn van die single-core proc gewoon af en toe totaal verstopt zit met een of ander achtergrondproces, en op het moment dat dit klaar is loopt de boel weer soepel.
Nog meer randomness: Een 720p film die de ene keert prima werkt doet dat de volgende keer weer niet, alles kan een uur als een malle gaan - maar op sommige momenten is het poep door een trechter.
Geen miskoop wat mij betreft, maar wel een tweakproject dat wat aandacht vraagt en geen htpc kan vervangen. Ook ik hoopte hiermee een mini-ITX aanschaf te voorkomen, maar het dubbeltje-eerste rang effect gaat ook hier dus niet op