Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Ik heb net een mk808 met remote bij Geekbuying gekocht, ik heb er wel vertrouwen in dat het aankomt. Bij DealExtreme is het tot nu toe ook altijd goedgekomen.

Daarbij nog ff een couponcode gegoogled voor 3 dollar extra korting, je bent hollander of je bent het niet he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
psyy138 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:46:
[...]

heb je linkje van de firmware? btw hoe update ik die/ zie ik welke ik nu heb ?
Hier staat de firmware:
http://www.armtvtech.com/...m/viewtopic.php?f=13&t=44

Hier staat hoe je moet updaten:
http://www.armtvtech.com/...m/viewtopic.php?f=13&t=45

Instellingen opties info software staat je versie.

Edit: zo dus

Flashing through Rockchip Batch Tools v1.5 in Windows.

1) Download Rockchip Batch Tools v1.5 and extract to a folder.

Rockchip_Batch_Tool_v1.5.zip

2) Place your usb cable into the OTG port of the MK808 instead of power and press the hidden reset button with a paperclip or pin. While pressing the reset button plug the usb into your computer.

pin.jpg

3) Windows will search for drivers. When it can't find them you may need to go to Control Panel --> Device Manager --> unknown device -->update driver and choose the driver that suits you from the RockusbDriver folder.
The device should now be listed as rk30sdk.

4) Start up Rockchip Batch Tools v1.5
It will detect a device and show a green box.

5) Choose the update.img you are going to use in the Set FW Path box.

fw2.jpg

6)Choose Restore from the buttons below. (Doing this will delete all your settings, apps, and format your sdcard)
It will flash the update.img onto your device.

7)The device will reboot into recovery to finish the installation.

YouTube: MK808 Mini PC How to Flash Firmware.mp4

[ Voor 56% gewijzigd door dangerousp op 26-10-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Consumentenbond heeft een review over de STAS - SmartTvAppStick geplaatst:
YouTube: Review: Android Smart TV App Stick (Consumentenbond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Iemand al ervaring met een RJ45adapter? De meeste komen met een installatieCD, en mijn stick heeft geen optische drive :p

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een RJ45Adapter, maar ik ben even die mini cd kwijt :x

Zal hem eerst op me PC installen en speed test doen. Daarna op me MK802 aansluiten, waneer ik hem aan de praat heb. Zal ik me test resultaten hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Tof, thanks :). Welke heb je, ook nog wel relevant natuurlijk...

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow ja :)

Ik heb deze besteld toen met me MK802 USB 2.0 to RJ45 LAN Ethernet Network Adapter for PC White

En ik zie toevallig dat er een AK-806 (MK802Ⅲ) verkocht word op hun site.

AK-806 (MK802 Ⅲ) Dual Core Android 4.1 Mini PC
Model AK-806 (MK802 Ⅲ)
Color Black
CPU RK3066 Dual Core 1.6G (Cortex-A9)
Operating System Android 4.1
RAM 1G
ROM(Internal Memory) 4GB nand flash
Extend Card Support TF Card 32GB MAX (Not included)
Support
Format Video Format WMV/ASF/MP4/3GP/3G2M4V/AVI/MJPEG/RV10/DivX/VC-1/
MPEG-2/MPEG-4/H.263/H.264/
1280*720P HD 30fps, 1080P/ 720*480 D1 30fps
Audio Format MP3/WMA/APE/FLAC/AAC/OGG/AC3/WAV
Image Format MAX:8000*8000 JPEG/BMP/GIF/PNG
Features WIFI Yes, 802.11 b/g/n
Bluetooth Option
HDMI Yes
Extend Port 1*TF card slot
1*Standar HDMI port
1*Micro USB port
1* USB HOST (External USB port RJ45)
1*3.5mm earphone port
Language Multi-languages
Charger Input 100-240V AC
Output 5V 2A DC
Application Youtube, Twitter, AngryBird, Office, Gmail,
Browser, Skype, YouKu, Tudou, QQ
Product Size 88*35*13.5mm
Product Weight 30g
Package Package Dimension 140*98*63mm
Package Weight 300g
1× AC power charger (US Plug)
1× OTG cable
1× USB cable
1× HDMI cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:48

Rincewind

Take me in your arms tonight

Even een update: ondertussen heeft PayPal mijn geld van de ebay-aankoop terugbetaald. Dus nu maar eens een andere kopen :) Ik twijfel tussen de UG802 en de AK-806...

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Hier even een ordinaire cross post vanuit het Refee mini-pc topic.

Ik ben bezig met een project om de sources te verkrijgen voor de AMLogic 8723-M3 hardware.
http://www.j1nx.nl/crowdfunding/

Heel in het kort;
Ik heb een officieele fabriek weten te traceren (geloof me 99% daar is reseller) die bereid is om de volledige sources vrij te geven. Echter moeten we daar wel de universele taal voor spreken; GELD

Nou valt het uiteindelijk wel mee. We zijn met velen, het internet is groot, heel groot. Met zijn alle staan we sterk, dus als we allemaal een steentje bij dragen, dan kunnen we binnerkort de WiFi en LAN perikelen oplossen. CM10 porten? Ubuntu?

En natuurlijk native linux - XBMC

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal je steunen, Ubuntu is het oplossing! Android leuk en aardig maar software is redelijk brak moet ik eerlijk bekennen! ( daarmee wil ik zeggen niet dat android brak is, maar de software van android die ze ermee leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een iPhone app is waarmee je een android tv stick kunt bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Dus. Even een update van mijn ervaringen met de UG802+ van Gadgetgreats. Na ongeveer een week besloot Wifi dat het wel mooi was geweest, en hield er spontaan mee op. De oplossing zou aldus de medewerker zijn om de stick niet van stroom te voorzien met de USB poort op mijn tv, maar via de adapter. Onzin, maar goed, never try never know. Dus ik prik de stick in het netstroom; knap, dat was de microusbpoort. Durp.

Die gaat retour afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde met een UG802+ van gadgetgreats, ook de mini usb stekker die afbreekt, prut kwaliteit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mijn USB->RJ45 gaat niet werken, heeft driver nodig ofzo. (en nope cd nog niet gevonden)
Mijn MK802 werkt nog goed, je moet niet teveel in/uit pluggen met zulke apparaten. En vooral mensen veel dingen inpluggen, en te veel stress op bepaalde poorten komen gaat zulke poortjes snel stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die MK802 is geupgrade nu.

http://www.gizchina.com/2...ontrol-and-dual-core-cpu/

Hij heeft nu een dual core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik ergens vinden wat er op dit gebied allemaal te koop is. Ik heb in de Price Watch gekeken maar kan niets vinden maar wellicht gebruik ik het verkeerde trefwoord.

Als iemand mij op weg zou kunnen helpen dan wordt dat op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

De 802 is retour. Verder kijken dus, alleen wil ik een kastje met ethernetaansluiting. Wifi streamt geen 1080p, en adapters werken blijkens de post van NiscoRacing niet. Het vervelende is dat de kastjes die ik vindt met ethernetaansluiting, allemaal draaien op de Allwinner A10 processor, en als ik in het topic zoek op A10 blijkt dat XBMC bepaalt niet soepel loopt hierop.

Drie eisen dus;

- Ethernetaansluiting
- Vloeiend 1080p, hetgeen betekent
- Géén A10

Schiet iemand iets te binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 14:50
Obiter dictum schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:41:
De 802 is retour. Verder kijken dus, alleen wil ik een kastje met ethernetaansluiting. Wifi streamt geen 1080p, en adapters werken blijkens de post van NiscoRacing niet. Het vervelende is dat de kastjes die ik vindt met ethernetaansluiting, allemaal draaien op de Allwinner A10 processor, en als ik in het topic zoek op A10 blijkt dat XBMC bepaalt niet soepel loopt hierop.

Drie eisen dus;

- Ethernetaansluiting
- Géén A10

UG802?
http://www.aliexpress.com...-Android-4/629111897.html

Zelf ook net besteld. Wifi is niet essentieel voor mij, ben niet van plan te gaan streamen, gooi het wel op een usb-stickje met een powered hub voor de stroomvoorziening.

[ Voor 0% gewijzigd door Centurion op 06-11-2012 00:37 . Reden: typo ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
De MK808 heb ik binnen en de firmware er op gezet
Hoop niet dat iedere firmware upgrade inhoud dat ik alles kwijt ben...

Het is wel leuk tot nu toe, maar ook erg onhandig nog.
Streamen gaat inderdaad niet en ook moeite met codecs, terwijl ik hem hier hoofdzakelijk voor gekocht had.. Dus als iemand anders er nog wat leuks mee weet te doen... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Centurion schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:06:
UG802?
http://www.aliexpress.com...-Android-4/629111897.html

Zelf ook net besteld. Wifi is niet essentieel voor mij, ben niet van plan te gaan streamen, gooi het wel op een usb-stickje met een powered hun voor de stroomvoorziening.
Jep, die. Hubje hoeft niet powered te zijn ;). Verder protip; zorg dat je maar éénmaal de microustekker erin hoeft te doen, de tweede keer gaat hij stuk 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Obiter dictum schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:25:
[...]

Jep, die. Hubje hoeft niet powered te zijn ;). Verder protip; zorg dat je maar éénmaal de microustekker erin hoeft te doen, de tweede keer gaat hij stuk 8)7.
Ik gebruik de hub gelijk als powersupply voor de unit :P.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Bender schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:22:
De MK808 heb ik binnen en de firmware er op gezet
Hoop niet dat iedere firmware upgrade inhoud dat ik alles kwijt ben...

Het is wel leuk tot nu toe, maar ook erg onhandig nog.
Streamen gaat inderdaad niet en ook moeite met codecs, terwijl ik hem hier hoofdzakelijk voor gekocht had.. Dus als iemand anders er nog wat leuks mee weet te doen... :p
Ik kan vooralsnog alles afspelen met MX, bsplayer of MOBO player.

Draai nu de Finless 1.5a rom en moet zeggen dat het best wel goed en stabiel draait.

Ik raak ook steeds meer gewend aan de RC11 remote.

Enige nadeel is dat ik steeds de stekker erin en eruit moet doen en hij slechts op 720p afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Obiter dictum schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:41:
Drie eisen dus;

- Ethernetaansluiting
- Géén A10

Deze op DealExtreme misschien ? Dat is een Cortex A9 met de Amlogic M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronka
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:37
Komen misc betere sticks met Tegra 3 of Qualcomm dual-core krait?
Ik heb MK808 II uitgeprobeerd, vind de performance toch heel matig en af en toe zelfs slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
ronka schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:07:
Komen misc betere sticks met Tegra 3 of Qualcomm dual-core krait?
Ik heb MK808 II uitgeprobeerd, vind de performance toch heel matig en af en toe zelfs slecht.
Waarschijnlijk bedoel je de MK802 II of de MK808. De MK802 II heeft een Allwinner A10 processor en de MK808 de dualcore Rockchip RK3066 met quadcor mali400 gpu. De eerste heeft meer community ondersteuning, de tweede is echter veeeuul sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerousp schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:39:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je de MK802 II of de MK808. De MK802 II heeft een Allwinner A10 processor en de MK808 de dualcore Rockchip RK3066 met quadcor mali400 gpu. De eerste heeft meer community ondersteuning, de tweede is echter veeeuul sneller!
Er is nu toch ook een dualcore Alwinner A10S is toch de dualcore van de Alwinner A10 want daar schreef Gizmondo nog niet zo lang geleden over.

Ik heb die MK808 even op taobao gezocht, voor $ 75 kun je er zo'n toestenbord en muis in een ding bij kopen.

http://www.mistertao.com/...bao-item-19993092637.html

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
De Mini Android TV CX-01 is nu in de aanbieding bij Groupon ( http://www.groupon.nl/dea...D=NL_CRM_1_0_0_312&a=1646 )

Ik twijfel erg, want er zijn niet veel reviews over te vinden. Hier bijvoorbeeld wordt aangegeven dat het streamen over Wifi erg slecht gaat, dat het beeld continu bevriest, dat het apparaat warm wordt, spontaan reboot etc.

Heeft iemand ervaring met de stick? Hij is ook niet persee goedkoop op Groupon.

Uiteindelijk wil ik er gewoon Uitzending Gemist mee kijken en af en toe wat Youtuben.

Ik hoor graag als jullie input!

[ Voor 14% gewijzigd door speedyjules07 op 07-11-2012 12:24 ]

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
speedyjules07 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:23:
De Mini Android TV CX-01 is nu in de aanbieding bij Groupon ( http://www.groupon.nl/dea...D=NL_CRM_1_0_0_312&a=1646 )

Ik twijfel erg, want er zijn niet veel reviews over te vinden. Hier bijvoorbeeld wordt aangegeven dat het streamen over Wifi erg slecht gaat, dat het beeld continu bevriest, dat het apparaat warm wordt, spontaan reboot etc.

Uiteindelijk wil ik er gewoon Uitzending Gemist mee kijken en af en toe wat Youtuben.

Lijkt me totaal oninteressant. Meer voor de mensen die het niet aandurven om in het buitenland te shoppen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Centurion schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:25:
[...]

Lijkt me totaal oninteressant. Meer voor de mensen die het niet aandurven om in het buitenland te shoppen.
Er staat met regelmaat producten van dealextreme ed op, voordeel is wel dat je een nederlandse verantwoordelijke hebt maar de prijs is vaak ook hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
speedyjules07 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:23:

Dat ding kost in China omgerekend ongeveer 34 euro inclusief verzendkosten. Dat is dus precies de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stja das niet zo raar, het moet geimporteerd worden en dan wil je ook nog je eigen winst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:19:
Stja das niet zo raar, het moet geimporteerd worden en dan wil je ook nog je eigen winst hebben.
Ik bedoel dus al inclusief importeren. Voor een MK802 is het nog een aardige prijs, maar je krijgt de hopeloos verouderde telechips.. Niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen150586
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-11-2020
Hej hej!

Na het een en ander rondsnufflen kwam ik de volgende link tegen:

* http://www.appituppsolutions.com/

Ziet er leuk uit en zo te zien is philips ermee bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

jeroen150586 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:02:
Hej hej!

Na het een en ander rondsnufflen kwam ik de volgende link tegen:

* http://www.appituppsolutions.com/

Ziet er leuk uit en zo te zien is philips ermee bezig!
Niet echt iets dat relevant is in dit topic. Het gaat hier gewoon om een soortgelijk stickje dat ingezet zal worden om in-store displays van beeld te voorzien. Staat ook duidelijk bij dat je niet aan zo'n stickje kan komen als je geen display hardware aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Nu bij dx ook de UG007 voor ong €55. Dat is een Cortex A9 / RK3066 met 1GB mem, 8GB opslag en Bluetooth. Lijkt me wel een leuke aanbieding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Rincewind schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:34:
Nu bij dx ook de UG007 voor ong €55. Dat is een Cortex A9 / RK3066 met 1GB mem, 8GB opslag en Bluetooth. Lijkt me wel een leuke aanbieding..
Qua hardware zeer goed, afwachten hoe goed de software is en of er een community voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
Inderdaad ziet dat er qua specs goed uit. Vooral de build-in bluetooth ondersteuning is handig mbt het aansluiten van een toestenbord.
Bij Geekbying is hij te pre-orderen (9 nov, dus morgen wordt hij verscheept) voor 51 euro.
http://www.geekbuying.com...DMI-USB-black-312073.html

Als de software goed is, heb je geen community nodig toch? Moet gewoon out-of-the-box goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
acoster schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:48:
Inderdaad ziet dat er qua specs goed uit. Vooral de build-in bluetooth ondersteuning is handig mbt het aansluiten van een toestenbord.
Bij Geekbying is hij te pre-orderen (9 nov, dus morgen wordt hij verscheept) voor 51 euro.
http://www.geekbuying.com...DMI-USB-black-312073.html

Als de software goed is, heb je geen community nodig toch? Moet gewoon out-of-the-box goed werken.
Geloof me, bijna niets uit China werkt out of the box goed. De apparaten worden in elkaar gezet en weinig geld en tijd voor software development. Geekbuying is een goede, zitten achter de leverancier aan voor software updates (zoals bij de MK808, anders waarschijnlijk nog steeds een brak device geweest en nu zeer behoorlijk en doet eigenlijk alles wat ik nodig heb!)

Ik gebruik de RC11 controller en ben er al helemaal aan gewend! Het typen gaat niet blind, maar als muis en invoer van webadressen en kleine teksten werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerousp schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:58:
[...]

Geloof me, bijna niets uit China werkt out of the box goed. De apparaten worden in elkaar gezet en weinig geld en tijd voor software development. Geekbuying is een goede, zitten achter de leverancier aan voor software updates (zoals bij de MK808, anders waarschijnlijk nog steeds een brak device geweest en nu zeer behoorlijk en doet eigenlijk alles wat ik nodig heb!)

Ik gebruik de RC11 controller en ben er al helemaal aan gewend! Het typen gaat niet blind, maar als muis en invoer van webadressen en kleine teksten werkt het prima.
Das natuurlijk onzin dat bijna niets uit China out the box werkt, dat XMBC niet werkt kunnen zei niks aan doen en het is bedoeld voor de Chinese markt dus ja als Google playstore ontbreekt is dat niet zo vreemd.

Volgens mij zou je gewoon met MXplayer enzo uit voeten moeten kunnen. Maar dat het geen echte krachtpatsers zijn en niet alles zal werken zoals je misschien liefste zou zien kan ik begrijpen, daar is de prijs ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shampo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05-2021
Hallo, een newbie hier op het forum :)

na zowat heel het topic door gelezen te hebben, valt mij op dat weinig het over de voordelen van DLNA hebben..

Nu heb ik zelf een plasma zonder DLNA en zocht ik oorspronkelijk een DLNA stick voor streamen van PC en Tablet naar de TV

Komt dus uit bij een andriod stick, altijd leuk dat andriod :)

Nu kom ik uit bij 4 items:
http://www.ebay.com/itm/M...amers&hash=item2ec1f635bd

http://dealsprime.com/gv-...era-dlna-mic---gv-17.aspx

http://www.ebay.com/itm/w...iewItem&item=120972493426

http://videostrong.en.ali...66_dual_core_mini_pc.html

nu is mijn vraag welke ervan zou nu interessant zijn voor linux/XBMC ?
en ik verbaas me er over dat DLNA niet een leuke optie gevonden word :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:07:
[...]

Das natuurlijk onzin dat bijna niets uit China out the box werkt, dat XMBC niet werkt kunnen zei niks aan doen en het is bedoeld voor de Chinese markt dus ja als Google playstore ontbreekt is dat niet zo vreemd.

Volgens mij zou je gewoon met MXplayer enzo uit voeten moeten kunnen. Maar dat het geen echte krachtpatsers zijn en niet alles zal werken zoals je misschien liefste zou zien kan ik begrijpen, daar is de prijs ook naar.
Juist de RK3066 is best wel een krachtpatser voor het geld! De gesloten kernel source en zeer beperkte firmware upgrades vanuit de fabriek zijn echter een negatief punt.

Bij een chinees apparaat weet je gewoon dat er een grote kans is dat je een custom rom moet installeren. Wellicht dat na een aantal updates hij wel goed werkt, maar ik heb alle Chinese tabs en sticks nog moeten updaten voordat het echt een acceptabel product is, waarvoor ik het heb gekocht. Een grote community is dus echt wel een pré, al is het alleen maar om ook druk achter de fabrikant te zetten voor updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja een krachtpatser voor zijn geld zeker, maar krijgen die sticks het gewoon niet moeilijk op 1080p resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28
@ shampo

DLNA heeft zeker ook nadelen. Bijvoorbeeld geen ondertitels, vooruitspoelen, achteruitspoelen werkt soms niet.

In theorie leuk maar in de praktijk is het, het vaak net niet.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Begrijp ik goed dat om de media op je NAS te benaderen via een bekabeld netwerk, je een stick (of box) moet hebben waar een ethernetpoort op zit? Mijn stick is helaas kaduuk gegaan dus heb niet kunnen testen of een RJ45/USB adapter werkt. Redelijk cruciaal puntje voor mijn volgende stick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shampo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05-2021
mountainbiker schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:35:
@ shampo

DLNA heeft zeker ook nadelen. Bijvoorbeeld geen ondertitels, vooruitspoelen, achteruitspoelen werkt soms niet.

In theorie leuk maar in de praktijk is het, het vaak net niet.
Maar je kan toch wel via dlna een bv youtube flv zo overgooien van pc naar de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de MK802+ binnengekregen van Geekbuying, wat een vreselijk leuk speelgoed! :D
Meteen even wat apps op gezet en idd werkt hd video niet vloeiend via wifi, geen probleem, sluit ik een usb naar ethernet adapter aan maar nu?
Hij verkrijgt geen ip adres en als ik 'Use ethernet' afvink en weer aanvink blijft hij op disconnected staan dus ergens gaat er iets niet goed. Adapter zelf is een universeel dingie voor de Wii en ergens had ik gelezen dat deze zou moeten werken? :?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Op http://www.123dagaanbieding.nl staat weer een Mini Android, voor 60 euro, het typenummer U1A echter, kan ik op tweakers niet terugvinden.

Gegevens:
Chipset van Mobile Internet Devices-ALLWINNER A10
Cortex 1.2 GHz ARM processor
1GB RAM DDR 3 werkgeheugen
Android 4

Zie ook http://www.measy.com.cn/product/showproduct47_en.htm

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:58:
Net de MK802+ binnengekregen van Geekbuying, wat een vreselijk leuk speelgoed! :D
Meteen even wat apps op gezet en idd werkt hd video niet vloeiend via wifi, geen probleem, sluit ik een usb naar ethernet adapter aan maar nu?
Hij verkrijgt geen ip adres en als ik 'Use ethernet' afvink en weer aanvink blijft hij op disconnected staan dus ergens gaat er iets niet goed. Adapter zelf is een universeel dingie voor de Wii en ergens had ik gelezen dat deze zou moeten werken? :?

Iemand een idee?
Je hebt niet toevallig je mac-adres beveiliging aan staan in je router ?
Je zou niet de eerste zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobr schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:49:
Je hebt niet toevallig je mac-adres beveiliging aan staan in je router ?
Je zou niet de eerste zijn :)
Nee dat had ik ook nagekeken, iets met ezel en steen enzo. :+
Goed, trek die ezel toch maar van stal. Inprikken in ander poortje van de hub did the trick. 8)7

Jammer alleen dat ik playback van 720p materiaal (nog) niet vloeiend krijg, zelfs niet via bedraad netwerk. |:(
Ik zal ergens iets verkeerd doen maar wat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 15:21
Net de MK808 binnengekregen, nieuwe firmware meteen er op, flymouse en een netwerk usb adapter. Draait prima ! Youtube, media van m'n NAS, geen probleem. Wat mij betreft een leuk ding !

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Maandag heb ik de MK802 II die ik via een collega had besteld binnen gekregen. 's Avonds even getest en alles lijkt te werken. Helaas moest ik dinsdag t/m donderdag voor mijn werk naar Engeland en heb ik er niet verder mee kunnen spelen. Internet werkt, alleen kom ik niet op de netwerk shares. Mijn Android tablet kan dit wel....

Gisteravond kwam ik thuis en toen bleek de MK808 van Geekbuying binnen te zijn. Mijn eerste indruk is dat deze wel vloeiender (sneller) werkt. Alleen de WiFi verbinding lijkt zwakker dan van de MK802 II. Heel apart, er wordt mee geadverteerd dat de MK808 een dubbele antenne heeft om de ontvangst te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43

psyy138

blackbulls.nl

V&A aangeboden: MK808 android 4.0 stick

ik gooi mijn mk808 de verkoop in, dus als iemand interesse heeft ;) je bent welkom haha

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waliwal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 14:50
Even een vraagje, welke Mini Android TV is nu het beste qua wifi sterkte en updates?
Ik heb gekeken naar de UG802 en de MK802+, is de dual-core processor echt een must hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm, ben toch wel wat teleurgesteld in de MK802+. Tijdje mee zitten spelen en je kan er leuk Angry birds op spelen (ziet er trouwens best heel grappig uit op een 50 inch plasma :D ) en verder werkt het wel aardig maar waar ik hem eigenlijk voor had gekocht, het afspelen van video, daar gaat het mis.
Dvd kwaliteit gaat nog wel maar 720p werkt niet, met MXplayer hapert het maar heb je wel geluid en met TvdVideo loopt het soepel maar zonder geluid, hoger dan 720p heeft al helemaal geen zin en niet in de laatste plaats omdat hij niet meer dan dat uitspuugt. ;)

Via een ander forum bij Rikomagic uitgekomen voor een firmware update, werkt ook niet. Stick wordt onder Windows (8 ) niet herkend en Livesuit ziet hem dan ook niet. :/
Zelf driver installeren onder windows wil ook niet (optie uitgegrijsd) dus what to do? :?
Ik had toch wel (misschien onterecht) verwacht dat 720p het struikelblok niet zou zijn? 8)7

Iemand nog een suggestie voor ook deze in de leuke-maar-compleet-nutteloze-gadgets-la verdwijnt?

Edit: niet alleen via wifi en gewoon netwerk maar ook vanaf micro usb werkt het dus niet.

Edit 2: Omdat ik echt niet verder kom met de usb driver maar eens open gemaakt om te zien wat erin zit:

Afbeeldingslocatie: http://i1197.photobucket.com/albums/aa429/Heribama2/2012-11-09182649.jpg

Links onder is de plek waar bij het origineel een reset switch zit, mocht iemand dus ook stuklopen op alle tutorials, zoek niet verder, hij zit er simpelweg niet. :+
Het ziet er voor een chinees product eigenlijk best netjes uit nog, behuizing is behoorlijk stevig plastic.
Verder geen verrassingen, Allwinner A10, Hynix, Realtek 8188ctv.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:18

Hu9o

Schokkend

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:30:
Hmmmm, ben toch wel wat teleurgesteld in de MK802+. Tijdje mee zitten spelen en je kan er leuk Angry birds op spelen (ziet er trouwens best heel grappig uit op een 50 inch plasma :D ) en verder werkt het wel aardig maar waar ik hem eigenlijk voor had gekocht, het afspelen van video, daar gaat het mis.
Dvd kwaliteit gaat nog wel maar 720p werkt niet, met MXplayer hapert het maar heb je wel geluid en met TvdVideo loopt het soepel maar zonder geluid, hoger dan 720p heeft al helemaal geen zin en niet in de laatste plaats omdat hij niet meer dan dat uitspuugt. ;)

Via een ander forum bij Rikomagic uitgekomen voor een firmware update, werkt ook niet. Stick wordt onder Windows (8 ) niet herkend en Livesuit ziet hem dan ook niet. :/
Zelf driver installeren onder windows wil ook niet (optie uitgegrijsd) dus what to do? :?
Ik had toch wel (misschien onterecht) verwacht dat 720p het struikelblok niet zou zijn? 8)7

Iemand nog een suggestie voor ook deze in de leuke-maar-compleet-nutteloze-gadgets-la verdwijnt?

Edit: niet alleen via wifi en gewoon netwerk maar ook vanaf micro usb werkt het dus niet.
Gek dat het via een bekabeld netwerk niet goed gaat. Dit zou wel moeten als ik dat van een collega hoor.

Met de mk808 die ik heb werkt het allemaal wel prima (maar met wifi niet!)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu9o schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:39:
Gek dat het via een bekabeld netwerk niet goed gaat. Dit zou wel moeten als ik dat van een collega hoor.

Met de mk808 die ik heb werkt het allemaal wel prima (maar met wifi niet!)
Dat wifi niet werkt is niet gek idd maar ik had echt niet verwacht dat een willekeurige serie in 720p een probleem zou zijn. :/
Niet via bedraad netwerk en niet via micro sd kaart. Misschien zit ik verkeerd maar de A10 moet zoiets toch met twee vingers in de neus kunnen oplepelen? :?

Wel jammer want op deze manier is het praktisch nut 0, zeker als er ook geen andere firmware te flashen is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ontwikkelingen gaan hard!

Een paar weken geleden heb ik de hoop opgegeven qua android sticks of boxjes. Het is het allemaal net niet: problemen met wifi, 1080p is eigenlijk 720p upscaled of net niet snel genoeg voor XBMC. Ik heb toen geprobeerd een goedkope ITX htpc samen te stellen op basis van de nieuwe AMD Trinity of Ivy Bridge chips. Maar dan kom ik al snel rond de 350,- tot 400,- euro uit en dat ik me toch echt ff te gortig voor alleen XMBC.

Ik zag vandaag dat de Geniatech ATV1200 eindelijk geleverd gaat worden via Oval Elephant! Die was een maand geleden nog nergens te vinden. J1nx, ga jij deze ook leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:53:

Ik zag vandaag dat de Geniatech ATV1200 eindelijk geleverd gaat worden via Oval Elephant! Die was een maand geleden nog nergens te vinden. J1nx, ga jij deze ook leveren?
Is helaas uitgesteld:
Due to weather and storms our delivery date has been delayed and we apologize. A new updated date will be added soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:12

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ook mijn mk802+ (van geekbuying) is binnengekomen!

De performance valt mij niet enorm mee, maar ook niet tegen; het blijft een gadget van €32... Wel heb ik het idee dat er met een andere ROM een boel aan 'smoothness' te winnen valt, dus zoek nu uit welke dat gaat worden:) Helaas heeft XDA geen aparte categorie, informatie staat op dit moment echt overal en nergens.

Mijn bevindingen met de standaard rom (android 4.0.4, ik geloof dat deze bekend staat als de rev 2 rom) zijn als volgt:
Mijn logitech draadloos toetsenbord en muis, en de meegeleverde analoge geluidskaart werken prima. Een cheape usb-infrarood afstandsbediening van ebay werkt gedeeltelijk, navigeren gaat prima maar niet alle knoppen doen het. XBMC natuurlijk even getest en door het menu navigeren gaat prima, maar content afspelen (zoals bekend) werkt nog voor geen meter. Wel doet de 1channel plugin het inmiddels, dus ik blijf hopen op meer ;)

Uitzendinggemist en youtube app (ook HD, al vermoed ik ergens dat het niet meer dan 720p is, hoe check ik dat?) werken prima - maar mijn stickje ligt dan ook 3 meter naast m'n wifi router.

Een externe 2,5" hdd (NTFS) werkt alleen zodra ik daar een externe voeding aan hang. Een deel van het 720p materiaal vanaf deze hdd wordt soepel afgespeeld met de 'super-HD Player', maar er zijn wat problemen met het geluid (bij mkv's blijft het stil, ook in MX-player), hier schijnt een patch voor te zijn.

Dan wat algemene minpunten:
Soms is er ineens onverklaarbare lag die ervoor zorgt dat je de "... is not responding" melding krijgt, terwijl na een paar tellen wachten alles ineens weer prima loopt. Ook mijn draadloos toetsenbord heeft soms de grootste moeite iets op het scherm te krijgen, evenals de usb-infrarood ab. Het lijkt alsof de pijplijn van die single-core proc gewoon af en toe totaal verstopt zit met een of ander achtergrondproces, en op het moment dat dit klaar is loopt de boel weer soepel.

Nog meer randomness: Een 720p film die de ene keert prima werkt doet dat de volgende keer weer niet, alles kan een uur als een malle gaan - maar op sommige momenten is het poep door een trechter.

Geen miskoop wat mij betreft, maar wel een tweakproject dat wat aandacht vraagt en geen htpc kan vervangen. Ook ik hoopte hiermee een mini-ITX aanschaf te voorkomen, maar het dubbeltje-eerste rang effect gaat ook hier dus niet op ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scatman_II schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:31:
Mijn bevindingen met de standaard rom (android 4.0.4, ik geloof dat deze bekend staat als de rev 2 rom)
Hier ook de 4.0.4 maar als dit al rev 2 is wat is dan het alternatief? :?
Uitzendinggemist en youtube app (ook HD, al vermoed ik ergens dat het niet meer dan 720p is, hoe check ik dat?) werken prima - maar mijn stickje ligt dan ook 3 meter naast m'n wifi router.
Instellingen->weergave->screen adaption. Je kunt hem wel hoger zetten maar in de kernel is hij vastgezet op 720p, je kunt dus niet hoger maar ook niet lager. :P

Ik ben benieuwd of en hoe jij andere firmware erop krijgt. Gisteren even 2 keer door Antutu heen gehaald en respectievelijk 2653 en 2573 gehaald dus hij is snel genoeg, nu nog een firmware vinden en erop krijgen waarmee alles soepel loopt.
Van de random vertraging hier geen last op invoer van toetsenbord na. Soms werkt het invoeren van karakters ineens heel traag maar de touchpad reageert dan wel weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:51:
[...]

Hier ook de 4.0.4 maar als dit al rev 2 is wat is dan het alternatief? :?
Voor zover ik nu zie is er een CM10 ROM (jellybean), een CM9 ROM, en nog een paar Uberoid versies. Hoever die precies zijn ten opzichte van deze versie is me nog niet helemaal duidelijk.

Verder lijkt er ook een soort 'rev 3' rond te zwerven (https://www.dropbox.com/sh/1m1y99al6a5x5kp/utLPFlueE4 , waarschijnlijk draait de mijne nu een versie die '0710B' heet, en is er dus een nieuwere '0724Final')

[...]
Instellingen->weergave->screen adaption. Je kunt hem wel hoger zetten maar in de kernel is hij vastgezet op 720p, je kunt dus niet hoger maar ook niet lager. :P

Ik ben benieuwd of en hoe jij andere firmware erop krijgt. Gisteren even 2 keer door Antutu heen gehaald en respectievelijk 2653 en 2573 gehaald dus hij is snel genoeg, nu nog een firmware vinden en erop krijgen waarmee alles soepel loopt.
Van de random vertraging hier geen last op invoer van toetsenbord na. Soms werkt het invoeren van karakters ineens heel traag maar de touchpad reageert dan wel weer normaal.
Ik heb even gevoeld en er lijkt ook geen resetknop in mijn unit te zitten :(
Maar heb wel een mogelijk werkende methode gevonden onderaan hier: http://rikomagic.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=2255

Ik vermoed dat het nog een hoop trial en error gaat worden :P

Update:
Ik ben begonnen met het volgen van deze link en het is me inmiddels gelukt te booten in CWM recovery - maar daar houdt het voorlopig op omdat ik met geen enkel apparaat hier in huis het menu kan gebruiken :( Ding reageert gewoon niet op de knoppen. Maar weer verder lezen...

[ Voor 12% gewijzigd door Scatman_II op 10-11-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scatman_II schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:48:
Voor zover ik nu zie is er een CM10 ROM (jellybean), een CM9 ROM, en nog een paar Uberoid versies. Hoever die precies zijn ten opzichte van deze versie is me nog niet helemaal duidelijk.

Verder lijkt er ook een soort 'rev 3' rond te zwerven (https://www.dropbox.com/sh/1m1y99al6a5x5kp/utLPFlueE4 , waarschijnlijk draait de mijne nu een versie die '0710B' heet, en is er dus een nieuwere '0724Final')
Ik ben vooral benieuwd naar Uberoid icm supercharger, dat lijkt mij de beste manier om toch fatsoenlijk allerlei videomateriaal af te spelen. CM ben ik niet zo gecharmeerd van, nergens op gebaseerd overigens, puur en alleen vanwege mijn ervaring ermee op de Blade.

Die 24-7 versie is van Rikomagic zelf trouwens, die had ik ook gevonden maar betreft dus wel een rev 2. http://rikomagic.co.uk/support.html
Zou het dan zijn dat dit een eerste versie betreft? Of is deze gewoon gecompiled op de 10de en 24ste uitgegeven? :?
Ik heb even gevoeld en er lijkt ook geen resetknop in mijn unit te zitten :(
Maar heb wel een mogelijk werkende methode gevonden onderaan hier: http://rikomagic.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=2255

Ik vermoed dat het nog een hoop trial en error gaat worden :P
Dat 'vrees' ik ook, jammer alleen dat de info her en der versnippert staat en maar weinig specifiek betrekking heeft op deze kloon...

Resetknop is trouwens ook te bedienen, je moet de contacten links onderin en rechts bovenin kortsluiten als je op het plaatje kijkt. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.rikomagic.co.uk/forum/download/file.php?id=72

Niet mijn plaatje/mk802+ overigens.
Update:
Ik ben begonnen met het volgen van deze link en het is me inmiddels gelukt te booten in CWM recovery - maar daar houdt het voorlopig op omdat ik met geen enkel apparaat hier in huis het menu kan gebruiken :( Ding reageert gewoon niet op de knoppen. Maar weer verder lezen...
Jij krijgt hem dus ook niet aan de praat onder windows met livesuit?
Dit wordt nog een bitch om het 'werkend' te krijgen, waar zijn we aan begonnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:44:
[...]

Ik ben vooral benieuwd naar Uberoid icm supercharger, dat lijkt mij de beste manier om toch fatsoenlijk allerlei videomateriaal af te spelen. CM ben ik niet zo gecharmeerd van, nergens op gebaseerd overigens, puur en alleen vanwege mijn ervaring ermee op de Blade.
Supercharger ben ik nog niet tegengekomen, wat voegt dat toe? Hogere kloksnelheden of iets om beter gebruik te maken van de hw-accelleratie of iets dergelijks?
[...]

Dat 'vrees' ik ook, jammer alleen dat de info her en der versnippert staat en maar weinig specifiek betrekking heeft op deze kloon...

Resetknop is trouwens ook te bedienen, je moet de contacten links onderin en rechts bovenin kortsluiten als je op het plaatje kijkt. ;)
Ik zag het al ergens voorbij komen, maar het leek me verstandig eerst de opties waarbij het kastje eromheen kan blijven zitten te proberen ;)

Het is me inmiddels gelukt CWM te bedienen via het keyboard en de muis! Met de pijltjes kiezen en met de linkermuisknop bevestigen / rechtermuisknop teruggaan. Overigens wordt het toch al wazig paarse, en 4x gespiegelde scherm om de optie zwart, dus is het een beetje drukken tot hij doet wat je wil :P

Heb een backup gemaakt van de standaard ROM (waar ik dus overigens alleen bij kan vanuit een werkende android om bij het reboot into recovery scriptje te komen...), en ben nu deze CM10 aan het installeren volgens de al eerder genoemde tutorial .
[...]

Jij krijgt hem dus ook niet aan de praat onder windows met livesuit?
Dit wordt nog een bitch om het 'werkend' te krijgen, waar zijn we aan begonnen. :+
Ik heb het heel even geprobeerd met livesuit, hij ziet een apparaat dat faalt om te installeren. Ondertussen gaat echter de stick gewoon lekker verder met booten, en kan ik daar omdat ie geen reset knop heeft niks aan doen...
Het later toewijzen van de driver uit de livesuit-map is mij niet gelukt, ik krijg dan een foutmelding. Heb het te weinig geprobeerd om te kunnen zeggen of het wel of niet kan, het is in elk geval lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scatman_II schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:00:
Supercharger ben ik nog niet tegengekomen, wat voegt dat toe? Hogere kloksnelheden of iets om beter gebruik te maken van de hw-accelleratie of iets dergelijks?
Het zou de boel wat moeten versnellen maar of het werkt? :? http://www.xda-developers...ger-v6-now-ics-compatible
Ik zag het al ergens voorbij komen, maar het leek me verstandig eerst de opties waarbij het kastje eromheen kan blijven zitten te proberen ;)
Ik heb het inmiddels uitgeprobeerd en het werkt niet, niet als hij al aan staat maar ik weet niet of dat nou nog iets uit zou moeten maken? Wil het ook best proberen terwijl ik hem boot maar ik zie echt niks gebeuren, ook geen 'aparte' processen oid die ineens aan gaan.
Ik heb hem dus kortgesloten terwijl hij aanstaat, daarna usb in laptop en minimaal 5 seconden wachten.
Ik heb het heel even geprobeerd met livesuit, hij ziet een apparaat dat faalt om te installeren. Ondertussen gaat echter de stick gewoon lekker verder met booten, en kan ik daar omdat ie geen reset knop heeft niks aan doen...
Het later toewijzen van de driver uit de livesuit-map is mij niet gelukt, ik krijg dan een foutmelding. Heb het te weinig geprobeerd om te kunnen zeggen of het wel of niet kan, het is in elk geval lastiger.
Hier hetzelfde, livesuit wil niet eens meer starten hier omdat de driver niet geinstalleerd is. Ik heb wel een driver package gevonden maar die is incompleet, ik probeer nu handmatig de bestanden erbij te zoeken. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Ah, interessant! Vraag me wel af of je wonderen moet verwachten van zoiets, maar zeker de moeite om eens naar te kijken, thx :)

Ik heb inmiddels via CWM een versie van CM10 Jelly Bean erop gezet, maar omdat ik iets te enthousiast was met het aanvinken van synchroniseeropties is het apparaat nu bezig alle apps die ik op m'n telefoon heb geinstalleerd ook op de stick te zetten 8)7

Terwijl het apparaat daarmee bezig is is de gebruikservaring trouwens al niet slechter dan met de originele software, dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scatman_II schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:23:
Terwijl het apparaat daarmee bezig is is de gebruikservaring trouwens al niet slechter dan met de originele software, dus ik ben benieuwd!
Ik ben heel erg benieuwd! Ik ben zo aan het zoeken geweest dat ik nu even niet meer weet welke stappen ik moet zetten. :X
Ga zo wel weer even opnieuw beginnen met lezen om CWM erop te krijgen. :D

Zou jij video playback willen testen als hij klaar is met synchroniseren? Dat is eigenlijk het enige waar ik interesse in heb, dat en de daadwerkelijke output alhoewel 720p voor mij ook al afdoende zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:31:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd! Ik ben zo aan het zoeken geweest dat ik nu even niet meer weet welke stappen ik moet zetten. :X
Ga zo wel weer even opnieuw beginnen met lezen om CWM erop te krijgen. :D

Zou jij video playback willen testen als hij klaar is met synchroniseren? Dat is eigenlijk het enige waar ik interesse in heb, dat en de daadwerkelijke output alhoewel 720p voor mij ook al afdoende zou zijn.
Overall lijkt het veel soepeler te lopen, maar dat kan ook placebo zijn natuurlijk ;) Enige ergernissen die ik had ben ik in elk geval vanaf: Enter op het toetsenbord werkt gewoon, tekstinvoer is normaal en direct.

Youtube HD werkt mooi, maar .mkv's snapt hij om een of andere reden niet, en 720p avi's doen het (waarschijnlijk afhankelijk van bitrate) soms prima en soms niet... Kan het nog even niet uitgebreider testen nu, hopelijk morgen weer verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scatman_II schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:02:
[...]

Overall lijkt het veel soepeler te lopen, maar dat kan ook placebo zijn natuurlijk ;) Enige ergernissen die ik had ben ik in elk geval vanaf: Enter op het toetsenbord werkt gewoon, tekstinvoer is normaal en direct.

Youtube HD werkt mooi, maar .mkv's snapt hij om een of andere reden niet, en 720p avi's doen het (waarschijnlijk afhankelijk van bitrate) soms prima en soms niet... Kan het nog even niet uitgebreider testen nu, hopelijk morgen weer verder spelen :)
Jammer van de video playback, ik ben overigens ook maar begonnen maar krijg de boel niet bestuurd in CWM. Nog maar een peer keer opnieuw booten en proberen. Heb er een draadloos bordje aan hangen met touchpad, los toetsenbord en losse muis, iets moet toch werken zou je denken? :P

Als dit lukt ga ik ook eens met die uberoid aan de slag. ;)

Edit: Helaas, nog een andere muis erbij gepakt en niks werkt... Tamelijk frustrerend dit |:(
Meer invoer apparatuur heb ik ook niet liggen volgens mij. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:53:

....

Ik heb de laatste weken behoorlijk wat kosten gemaakt om een volledig legaal bedrijf op te zetten om zo de M3 te kunnen distributeren. Het is nu eigenlijk nog maar een kleine stap om eigenlijk ook voorraad produkten te gaan leveren. Ik heb een prijsopgave opgevraagd voor onder andere de ATV1200. Ik denk dat ik hem ga distributeren via de webshop. Soort van pre-order groupbuy systeem. Als Geniatech kleine batches kan leveren via DHL of zo, dan kunnen een man of 10 samen de shipment kosten van China naar NL delen.

Denk alleen dat de tweaker community niet echt de doelgroep zal gaan worden met alle belastingen en dergelijke die ik moet zal gaan voeren om legaal te zijn. Hij zal een stuk duurder uit gaan vallen als dingen van DX of zo.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xiaomi gaat ook zo'n tv setup box uit brengen, http://www.gizchina.com/2...-tv-coming-november-14th/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:29:
[...]

Edit: Helaas, nog een andere muis erbij gepakt en niks werkt... Tamelijk frustrerend dit |:(
Meer invoer apparatuur heb ik ook niet liggen volgens mij. :(
Jammer! Bij mij was dat de eerste keer na het installeren van CWM ook zo, maar de tweede keer booten naar CWM (overigens toen met èn het draadloos toetsenbord + muis, en een bedraad toetsenbord tegelijk aangesloten) pakte ie de input wel.

Ik heb inmiddels weer even verdergeprutst, en heb de eerste methode uit de laatste post van hier geprobeerd. Ik had even de hoop dat je de boel dan zou kunnen flashen zoals bij de MiniX , maar dat blijkt toch niet het geval.

Wat je doet is met behulp van "PhoenixCardV306" (andere versies werkten niet bij mij) een willekeurige .img file (ik heb degene waarmee ik wilde updaten gebruikt) op een microSD kaart schrijven, met behulp van de 'product' optie.
Deze microSD-kaart is nu bootable. Stop 'm in je mk802+, die je dan even een paar minuten laat liggen. Je ziet er verder niks aan, hij geeft geen beeld maar het lampje brandt wel. Na een paar minuten haal je de stroom eraf, microSD kaart er weer uit. Als je 'm nu aan de stroom èn aan je pc hangt kun je de driver wél installeren, en zal Livesuit het ding herkennen! :o

Dit hoeft dus alleen als je zoals Idhollander en ik een mk802+ zonder resetknop hebt!

Ik heb nu een originele rom die 0724Final heet geflasht via Livesuit, CM10 voelde toch nog niet helemaal 'af'. Op het lijstje staan nog een CM9 en een Uberoid ROM, en dan daar de beste / minst slechte maar van blijven gebruiken :z

[ Voor 6% gewijzigd door Scatman_II op 11-11-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scatman_II schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:50:
Ik heb nu een originele rom die 0724Final heet geflasht via Livesuit, CM10 voelde toch nog niet helemaal 'af'. Op het lijstje staan nog een CM9 en een Uberoid ROM, en dan daar de beste / minst slechte maar van blijven gebruiken :z
Ik ga het ook weer proberen, eerst maar eens kijken of ik livesuit wel aan de praat krijg weer. Hoe bevalt deze rom? Rev 2 zou er al opstaan toch? :?
Wat een getob weer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:05:
[...]

Ik ga het ook weer proberen, eerst maar eens kijken of ik livesuit wel aan de praat krijg weer. Hoe bevalt deze rom? Rev 2 zou er al opstaan toch? :?
Wat een getob weer. :P
Livesuit heeft sowieso al een beetje aparte gebruiksaanwijzing: als je de mk802 in de 'resetknop-modus' hebt (dus bij sticks mét knop na booten met knop de ingedrukt, en bij sticks zonder resetknop na booten met een .img vanaf een bootable sd-kaart) en je pc drivers gaat zoeken moet je 'm lekker laten pruttelen, dit mislukt uiteindelijk toch.

Daarna via apparaatbeheer 'update driver' doen, en de driver uit de livesuit map selecteren.

Als je de mk802+ via de bootable .img in die 'resetknop-modus' hebt geforceerd pakt windows de driver ineens wel :) Draai zelf wel windows 7 en geen 8.

Ik heb alweer anderhalf uur verprutst vanmiddag, dus laat het even voor wat het is. Het gaat me er vooral om dat ik allereerst door heb hoe ik verschillende rom's erop kan krijgen, dan is het straks een kwestie van ze 1 voor 1 aflopen...

Zijn er meer mensen in dit forum met een mk802(+) of MiniX (ROM's zijn uitwisselbaar toch?) die al wat geexperimenteerd hebben? Draaien mk802 II roms bv ook hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scatman_II schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:16:
Ik heb alweer anderhalf uur verprutst vanmiddag, dus laat het even voor wat het is. Het gaat me er vooral om dat ik allereerst door heb hoe ik verschillende rom's erop kan krijgen, dan is het straks een kwestie van ze 1 voor 1 aflopen...
Hij ligt hier nu te pruttelen met die image erop. Weet niet meer waar maar gisteren zag ik ergens een post dat een rom van Mele hier ook op zou moeten werken en dat een oudere versie (4.0) wel vloeiend video afspeelde. Kon alleen de genoemde rom nergens vinden. :X
Dat is ook nog het proberen waard als die van mij ook zo werkt met livesuit. Dan is hij ook weer te debricken mocht dat nodig zijn. :D

Edit: ik weet niet wat ik heb maar het werkt ook zo weer niet, zucht... Ben het hele pakket maar weer opnieuw aan het downloaden want ik had nu 3 verschillende versies van livesuit. Nog maar een uurtje wachten gelukkig. :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:20:
[...]
Edit: ik weet niet wat ik heb maar het werkt ook zo weer niet, zucht... Ben het hele pakket maar weer opnieuw aan het downloaden want ik had nu 3 verschillende versies van livesuit. Nog maar een uurtje wachten gelukkig. :D
Hm, balen! Wat voor foutmelding krijg je / wat lukt er niet?

Ik heb deze Livesuit gebruikt, en deze Phoenixcard. Succes!

Dat de Mele serie mk802 ROM's kan draaien heb ik inmiddels gevonden, maar of dat andersom dan ook het geval is ben ik nog niet achter.

[ Voor 21% gewijzigd door Scatman_II op 11-11-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scatman_II schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:03:
[...]

Hm, balen! Wat voor foutmelding krijg je / wat lukt er niet?

Ik heb deze Livesuit gebruikt, en deze Phoenixcard. Succes!

Dat de Mele serie mk802 ROM's kan draaien heb ik inmiddels gevonden, maar of dat andersom dan ook het geval is ben ik nog niet achter.
Thanks maar no go. Hij staat in apparaatbeheer niet meer als Android maar als onbekend apparaat. Zal nog eens een image branden op het kaartje en proberen. Anders ook maar eens op windows 7 systeem proberen. De lol begint er zo wel een beetje af te raken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:11:
[...]

Thanks maar no go. Hij staat in apparaatbeheer niet meer als Android maar als onbekend apparaat. Zal nog eens een image branden op het kaartje en proberen. Anders ook maar eens op windows 7 systeem proberen. De lol begint er zo wel een beetje af te raken. :P
Heb je de micro-sd na het 'laten pruttelen' eruit gehaald en de stroom van het apparaat afgehaald voordat je 'm weer aan de pc koppelde?

En daarna kiezen voor 'driver updaten' van dat onbekende apparaat, zelf een driver-locatie opgeven (het mapje UsbDriver in de livesuit programma map) werkt niet?

Oftewel, het rijtje aflopen van hier:
Simple way is
->Download the any img file
->Burn the img file using PhoenixCard application
->Down the MK802 (no power or OTG cable)
->Insert micro SD card
->Power it on using power cable
->Leave it for a minute or two
->Remove power
->Remove micro SD card
->Open live suite in your PC and select the proper img file to flash
->insert power and OTG cable same time --> Hierna moet je je pc dus nog even helpen door zelf de driver te updaten
->Live suite should detect this time
->All the best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Iemand hier al de Amlogic 8726-MX geprobeerd? Ik had een raspberry in de bestelling maar die heb ik maar geanuleerd omdat het eindeloos duurde. Las vandaag een goed stuk over de socs van amlogic dus denk dat ik er daar nu maar 1 van ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die is gebricked vrees ik. Alle stappen uitgevoerd zoals zou moeten maar niks, blijft een onbekend apparaat en er is dus geen driver voor te installeren. :X
Ik geef het op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw, does anybody know what is special about the Kickstarter unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 19:05:
Nou die is gebricked vrees ik. Alle stappen uitgevoerd zoals zou moeten maar niks, blijft een onbekend apparaat en er is dus geen driver voor te installeren. :X
Ik geef het op...
Klote! :/ Zelfs de windows 7 pc bood geen soelaas?

Als ik het goed begrepen heb boot het apparaat altijd eerst van de geheugenkaart, dus kun je in elk geval een Linux distro daarop laden en het ding op die manier nog gebruiken tot er een methode komt om android er weer op te flashen...

[edit]
Ik bedenk me ineens: draai je win 8 64 bit of 32 bit? Voor 64 bit heb je waarschijnlijk een andere driver nodig, dus dan zou het niet vreemd zijn als ie 'm niet goed installeert.

[edit 2]
Dit lees ik net op een forum:
I suspect the problem is that Win8 does not allow you to install unsigned drivers without jumping through some hoops. You need to go into settings (access by moving mouse to bottom right of screen and select settings). Once in settings select change pc settings. Then select general page and scroll to the bottom and select restart now in advanced startup. This will allow you to select allow unsigned drivers in the boot options.

Cheers.

[ Voor 40% gewijzigd door Scatman_II op 12-11-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een heel klein stapje verder, heb livesuit 1.07 gedownload en idd iets van gemekker over een driver. Vervolgens staat hij inderdaad usb device geinstalleerd maar deze livesuit wil niet verder dan dat, staat ook geen tekst bij de knoppen en de foutmelding blijft ook leeg.
Zo dom geweest te disconnecten en nu wordt hij weer niet meer herkend. :(

Nog maar eens opnieuw booten en het installeren (als hij dat nog wil) 1.05 proberen eerst.

Ook niet...

Dit krijg ik te zien trouwens, eerste keer stond hij er maar 1 keertje in en zonder uitroepteken:

Afbeeldingslocatie: http://i1197.photobucket.com/albums/aa429/Heribama2/foutmelding.jpg

Okee. Met 1.05, image geladen en tegelijkertijd power en usb aansluiten en hij doet het!!! Niet zonder slag of stoot want de eerste 2 keer gingen mis maar hij leeft weer! :D
Holy sweet mother of Jesus. Dat was een zware bevalling! :+

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Na hier veel info te hebben gelezen (thanks posters!), ben ik ook van plan om de tv in de slaapkamer "slimmer" te gaan maken.

In eerste instantie wilde ik voor de MK808 gaan, maar ik lees dat de wifi te wensen overlaat. Een goede stabiele draadloze verbinding is voor mij toch wel een vereiste. Nu ben ik wat verder gaan struinen en ben ik de Neo G4 tegengekomen.

De dev van DroidMote is er enorm over te spreken:
http://www.videomap.it/forum/viewtopic.php?f=4&t=41#p83

Hij noemt het de beste stick die hij tot op heden heeft gebruikt. Ook heeft hij al een root methode gepost. Ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt ;)

Een interessant alternatief (met bluetooth) is er ook al, namelijk de iMito MX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:36:
Okee. Met 1.05, image geladen en tegelijkertijd power en usb aansluiten en hij doet het!!! Niet zonder slag of stoot want de eerste 2 keer gingen mis maar hij leeft weer! :D
Holy sweet mother of Jesus. Dat was een zware bevalling! :+
haha, gefeliciteerd! 8)
Ik zou de precieze stappen, en voor de zekerheid ook hoe hoog de verwarming stond en welk nummer er op de radio was toen het lukte maar opschrijven voor als het nog eens moet 8)7

Blijkbaar had ik geluk dat het in 1x ging bij mij :9
Heb je nu de stock rom weer teruggeflasht?

[edit]
@hieronder, om het kapen van het topic een beetje te voorkomen ( :+ ):
De aanhouder wint! Welke Uberoid heb je erop draaien, van welke bron, en hoe werkt dat? Nieuwsgierig!

[ Voor 12% gewijzigd door Scatman_II op 12-11-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scatman_II schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:16:
haha, gefeliciteerd! 8)
Ik zou de precieze stappen, en voor de zekerheid ook hoe hoog de verwarming stond en welk nummer er op de radio was toen het lukte maar opschrijven voor als het nog eens moet 8)7

Blijkbaar had ik geluk dat het in 1x ging bij mij :9
Heb je nu de stock rom weer teruggeflasht?
En hoe mijn haar zat, welke soort thee er in mijn glas zat, hell ik onthou zelfs welk koekje ik zat te eten. 8)

Ik heb die image van 24-7 gepakt en dat is dus de stockrom blijkbaar maar dat zal je ook wel gezien hebben. Ik ben dus naast een hoop ergernis geen steek verder maar hey! Het werkt weer! :D
Ik ga nu eerst even rustig worden, zometeen Uberoid proberen en dan kan ik vannacht de frustratie er met blops 2 weer even uitknallen. :+

Edit: kon het niet laten, hij draait nu Uberoid. 8)
Nu nog op zoek naar die oudere Mele (4.0) roms. :9

Wat roms voor Mele geprobeerd maar no go. :)
Sommige starten maar geven zwart beeld, andere willen niet flashen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
http://www.winkelvandekrant.nl/product/mini-pc-voor-tv

Deze aanbieding kwam ik tegen in m'n krant...
Nu heb ik wat vragen aangezien ik n mn laptop gebruik als HTPC wat verre van ideaal is.

1. Draait ie XBMC (of is dit in ontwikkeling)
2. Draait ie moeiteloos 720p via wireless?
3. Draait ie moeiteloos 1080p via wireless?
4. Kan ik gewoon alle apps uit de Google Play store draaien? Of hoe zit dat? Ik kijk bv veel basketball via mijn laptop (via browser), kan dat ook via zo'n stickie? Via browser of via NBA Gametime app?
5. Kan die ook direct in mijn receiver?

Thanks!
2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
SemperFidelis schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:21:
http://www.winkelvandekrant.nl/product/mini-pc-voor-tv

Deze aanbieding kwam ik tegen in m'n krant...
Nu heb ik wat vragen aangezien ik n mn laptop gebruik als HTPC wat verre van ideaal is.

1. Draait ie XBMC (of is dit in ontwikkeling)
Deels, menu e.d. schijnt prima te gaan, maar video afspelen wordt nog niet in XBMC hardware-matig ondersteunt; ofwel stotterende video. Er zijn wel workarounds dat het daadwerkelijke afspelen met een andere speler gaat. (Dus dat je XBMC menu gebruikt maar afspelen met een andere speler).
2. Draait ie moeiteloos 720p via wireless?
3. Draait ie moeiteloos 1080p via wireless?
Pff, ik lees eerlijk gezegd bijna alleen maar problemen met wireless bereik van deze sticks. Misschien even zoeken op "720P" of "1080P" in dit topic of google, misschien levert dat wat op'.
Heb je toevallig een netwerkaansluiting op locatie; dan kun je een apparaat overwegen met ethernet-poort; dat is stabieler.
4. Kan ik gewoon alle apps uit de Google Play store draaien? Of hoe zit dat? Ik kijk bv veel basketball via mijn laptop (via browser), kan dat ook via zo'n stickie? Via browser of via NBA Gametime app?
In theorie is dus gewoon Android dus ja.
5. Kan die ook direct in mijn receiver?
Er zit HDMI op dus als je receiver HDMI-ingangen heeft gaat dat prima. Heb je een receiver zonder HDMI-ingangen, dan moet je een apparaat zoeken met analoge video-out.

Maar ik zou die 'aanbieding' niet kopen, dat is maar een single-core Allwinner A10 processor wat er in zit; in China kun je een rappe dual-core RK3066 processor krijgen welke veel beter zijn. Moet je wel even dit topic en google doorlezen over ervaringen.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 14-11-2012 23:39 ]

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Thanks, kwam er achter dat het inderdaad niet echt een aanbieding is...

Misschien is rasberry wat meer voor mij.

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
Dynamix schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:53:
Na hier veel info te hebben gelezen (thanks posters!), ben ik ook van plan om de tv in de slaapkamer "slimmer" te gaan maken.

In eerste instantie wilde ik voor de MK808 gaan, maar ik lees dat de wifi te wensen overlaat. Een goede stabiele draadloze verbinding is voor mij toch wel een vereiste. Nu ben ik wat verder gaan struinen en ben ik de Neo G4 tegengekomen.

Hij noemt het de beste stick die hij tot op heden heeft gebruikt. Ook heeft hij al een root methode gepost. Ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt ;)

Dat lijkt me een 808 in een ander jasje de chip is hetzelfde. De wifi van de mk808 werkt prima bij mij.

Xiaomi 13T Pro

• Dynamix
Btje schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:27:
[...]

Dat lijkt me een 808 in een ander jasje de chip is hetzelfde. De wifi van de mk808 werkt prima bij mij.
De SoC is hetzelfde inderdaad, maar blijkbaar zit er wel degelijk een verschil tussen de twee. Ik baseer me o.a. op een reactie van een ex-808 gebruiker die overgestapt is op de Neo G4:

http://www.rikomagic.co.u.../viewtopic.php?f=8&t=2504

Maar ook hier lees ik toch wel negatieve berichten over de wifi performance. Heb jij geluk of heb je het weten te tweaken?

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Dynamix schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:53:

Als nu nog XBMC foutloos erop speelt ben ik verkocht!
Wat ik tot nu toe gevonden heb aan info/fimlpjes over de Neo G4 ziet het belovend eruit. Vooral het wireless gedeelte.

Ze zijn ook bezig met een linux kernel?

[ Voor 4% gewijzigd door dCY op 15-11-2012 09:38 ]

• Dynamix
dCY schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:24:
[...]

Als nu nog XBMC foutloos erop speelt ben ik verkocht!
Wat ik tot nu toe gevonden heb aan info/fimlpjes over de Neo G4 ziet het belovend eruit. Vooral het wireless gedeelte.

Ze zijn ook bezig met een linux kernel?
XBMC draait er al op weliswaar zonder hardware acceleratie. Een HD film speelt dus voor geen meter af momenteel. Dat komt omdat RockChip de bronnen niet wil vrijgegeven voor de GPU. Ik mag hopen dat ze van gedachten gaan veranderen!

Nog wat leuke feitjes over de Neo G4:

- met de afstandsbediening kun je het device in- en uitschakelen
- er zit een reset knop op

Geekbuying heeft inmiddels voorraad (ook van de X5) en ze hebben een hands-on video online gezet:

[ Voor 17% gewijzigd door Dynamix op 16-11-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ben ik wel heel zwart/wit hoor en ik heb alleen de MK802+ maar je ziet constant dezelfde vragen voorbij komen, is het niet handig eens een matrix te maken wat wel en wat niet kan?

De MK802+ kan bijv. niet:

- HD content afspelen via wireless
- HD content afspelen via ethernet (dongle)
- 1080p weergeven (softwarematig vastgezet op 720p)

Etc. etc.
Ik wil hem ook best maken hoor want je krijgt keer op keer dezelfde vragen en het is ook best verwarrend (vind ik) wat je nou eigenlijk wel en niet kan verwachten van de diverse sticks. Dat 1080p niet ging en wireless niet wist ik maar dat 720p ook via ethernet dongle niet werkt viel me wel erg tegen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
Dynamix schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:57:
[...]

XBMC draait er al op weliswaar zonder hardware acceleratie. Een HD film speelt dus voor geen meter af momenteel. Dat komt omdat RockChip de bronnen niet wil vrijgegeven voor de GPU. Ik mag hopen dat ze van gedachten gaan veranderen!

Nog wat leuke feitjes over de Neo G4:

- met de afstandsbediening kun je het device in- en uitschakelen
- er zit een reset knop op

Geekbuying heeft inmiddels voorraad (ook van de X5) en ze hebben een hands-on video online gezet:

[video]
Die X5 vind ik er heel interessant uitzien. Genoeg aansluitingen waaronder dus gewoon een ethernet aansluiting maar ook WiFi.

Ik kom er alleen echt niet uit of ik nu moet wachten of deze bijvoorbeeld moet kopen. Er zijn zoveel versies en per versie weer zoveel vragen. Denk aan het streamen over wifi en/of ethernet, maar ook of het echt 1080P beeld geeft.

Ik zit al een geruime tijd aan de zijlijn te kijken, maar ik wil nu toch wel eens zo'n ding aan gaan schaffen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Leuk ding, de Cotton Candy met Ubuntu er op. Gebruikt dezelfde SoC als de Galaxy S II. Nu nog wachten op ingebakken GPU acceleration. Hopelijk nog dit jaar: http://www.cstick.com/showthread.php?p=7164#post7164 Hoewel alles daar later dan gepland gaat.
Alleen de prijs van $199 verpest het. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
199$ is veel te veel. voor 130$ heb je een tegra 3 boardje. en voor 250$ een exynos 5 dev board van samsung. Of een complete samsung chromebook waar dat zelfde boardje ook in zit heb je er ook gelijk een scherm bij :+ Toegegeven dan is het niet meer zo portable maar in de praktijk hang je deze dingen toch aan je tv of ergens in een kast.

[ Voor 52% gewijzigd door haakjesluiten op 17-11-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zit net als Perkouw al een tijd via de zijlijn mee te kijken. Maar ik neig er nu toch ook naar om zo'n minix neo x5 te bestellen met een flymouse erbij. Vooral de lan aansluiting en bluetooth spreken mij aan, en het feit dat de stickies door slechte wifi sowieso nog een kabel kluitje worden op dit moment. Twijfel alleen nog over de flymouse, of dat dan de rc11 moet worden of de €7,- duurdere minix neo A1. Enige verschil dat ik zie is volgens mij de G-sensor. Iemand ervaring met die neo A1 flymouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kort gezegd; wil je XMBC waarbij de video vloeiend wordt afgespeeld (zonder externe speler), dan moet je geduld hebben en wachten. Hardware-versnellling wat nodig is om video vloeiend af te spelen in XBMC is er (nog) niet en dus gaat dat ook nog niet lukken.

Wat wél kan is XBMC voor menu/UI gebruiken en een andere speler voor daadwerkelijk de video afspelen. Hoe en wat? -> Google.

Ik wacht persoonlijk nog op de Ouya; kost $119 om in huis te krijgen en ontwikkelaars van zijn speciaal bezig om hier XBMC op te laten werken. Enige nadeel; wordt maart 2013 voordat deze pas uitkomt.

Wil je ondertussen gewoon normaal Android op je tv/monitor dan voldoet eigenlijk elke Android stick, met voorkeur de sticks met RK3066 processor.
Wil je ook 720p en 1080p afspelen dan is het slim om iets te kopen met ethernetaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:52:
Kort gezegd; wil je XMBC waarbij de video vloeiend wordt afgespeeld (zonder externe speler), dan moet je geduld hebben en wachten. Hardware-versnellling wat nodig is om video vloeiend af te spelen in XBMC is er (nog) niet en dus gaat dat ook nog niet lukken.
De XBMC-Linux beta build van Pivos is al zeer bruikbaar. Speelt al het gangbare al quasi vloeiend af! Alleen dat AC3 audio soms out of sync is, is momenteel een van de weinige major issues.

Voor degene die het niet weten: deze build is te flashen op bijna alle generieke boxen met de Amlogic 8726-M. Legio te bestellen uit China voor <$80 shipped! Dus (nog?) niet voor de snellere -M3 of dual core -MX.

De M3 variant van de Pivos XIOS DS is in Europa inmiddels te pre-orderen (ongeveer 130 euro inclusief verzenden). Overigens is de performancewinst van de M3 t.o.v. van de M maar minimaal (iets hoger geclockte CPU).

XBMC op Android heeft vooralsnog een langere weg te gaan dan de Linux builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Dav1d schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:03:
[...]

De XBMC-Linux beta build van Pivos is al zeer bruikbaar. Speelt al het gangbare al quasi vloeiend af! Alleen dat AC3 audio soms out of sync is, is momenteel een van de weinige major issues.

Voor degene die het niet weten: deze build is te flashen op bijna alle generieke boxen met de Amlogic 8726-M. Legio te bestellen uit China voor <$80 shipped! Dus (nog?) niet voor de snellere -M3 of dual core -MX.

De M3 variant van de Pivos XIOS DS is in Europa inmiddels te pre-orderen (ongeveer 130 euro inclusief verzenden). Overigens is de performancewinst van de M3 t.o.v. van de M maar minimaal (iets hoger geclockte CPU).

XBMC op Android heeft vooralsnog een langere weg te gaan dan de Linux builds.
De Pivos XBMC Android build draaien anders ook gewoon perfect op de M3 hoor ;)

Pagina: 1 ... 9 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer