Istrilyin schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:20:
Gisteren in Firestorm een hele goeie jet piloot in het andere team. 5x op rij kansloos dood. Met een AA! De laatste weken scoor ik daarmee toch vrij goed. Zijn eindscore: 56-0. Wunderharke4000 of zo was z'n naam.
Ik vroeg me af... is het enige wat helpt tegen een goede jet piloot een andere jet piloot? Je zou denken dat een AA karretje de angstgegner van een jet zou moeten zijn, maar in praktijk gebeurt er dit:
- Jet vliegt hoog en ver, en is niet te spotten (stealth).
- Je krijgt plotseling schade van zeg linksachter.
- Je rijdt naar voor / achter, maar de blijft onder schot.
- Je hebt na anderhalve seconde je kanon gedraaid, en tussen opspattend zand en vuurbanen zit ergens een heel klein vliegtuigje.
- Terugschieten? Kan, maar je bent al dood voor je de disable krijgt.
- Even later vliegt de jet pas over.
- Raket 1 -> flares. Blijven lang genoeg actief om met raket 2 te wachten.
- Als je de jet gevolgt hebt al die tijd en je schiet op grote afstand, dan kan de jet gewoon van richting veranderen en het een halve minuut later weer proberen.
- Als je de jet beschadigt, dan vliegt 'ie ergens hoog en ver weg (of achter een berg) om te regeneraten tot 100%. Als jij niet in 1 run dood bent dan kun je repairen, maar dat is vaak uitstel van executie.
Ik krijg een beetje de indruk dat de enorme range waarvan jets kunnen aanvallen ervoor zorgt dat het enige effictieve wapen tegen een toppiloot een andere toppiloot is... Klopt dit of mis ik iets?
Wat je beschrijft klopt inderdaad, ik heb in de AA ook tegen goede jet pilots gespeeld en je krijgt ze niet dood op de manier:” Ik rij naar de berg en ga vanaf daar schieten”. Als een jet op je afduikt van een afstand en zijn rocket pot op je leegt en op het zelfde moment open jij het vuur, doet de jet meer DPS dan de AA.
De aa heeft (volgens mij) net zoals de guns een damage drop off, na een x aantal meters dropt de damage. Een jet heeft dit niet, een goede jet gebruikt dit ook en zal nooit dichtbij komen.
Wat ik zelf altijd doe, ik probeer met ergens op te stellen waarvan ik denk; ja is wel sneaky hier en proberen te anticiperen waar de jet gaat aanvallen, zodra die dichtbij komt omdat hij je niet ziet hoort die de lul te zijn als je hem consequent goed raakt, de aa schiet best moeilijk en je moet echt bekend worden met de travel speed van de bullets waar je moet mikken.
Jets die afstand houden en weten dat ze niet dichtbij kunnen komen moet je anders aanpakken en proberen te zorgen dat je ze gaat locken als ze in een dogfight zitten en je een beetje met de friendly jets mee beweegt, je bent dan niet direct bezig te killen maar je gooit wel roet in hun eten en “jaagt” hem weg en geeft de friendly jet een kans hem neer te halen.
Als een jet je echt wilt hebben; terug knallen (zorgen dat je hem in vizier hebt voordat hij begint te schieten) en zodra die ze run beëindigt om weer wat afstand te nemen en weer in positie te komen; direct de AA repairen zodat jij meer hp hebt als die terug komt.
Met de AA tegen goede pilots spelen is echt een denk spelletje, ik wordt er nooit door gekilled in een 1v1 maar het probleem is dat de AA op de grond staat en dus ook geflankt kan worden terwijl je met de lucht bezig bent. Een tank + aa die bij elkaar blijven zijn zeer zeer sterk. De tank kan de AA smoken en damage absorberen.
In de AA rij ik ook altijd met zoom optics, je kan aardig de lul zijn als er javelin mannetjes zijn, daarom zorg ik dat ik achter de linies blijf en begin ik vol gas naar dekking te rijden bij de eerste locktone. De zoom topics zijn handig om precisie shots op de heli te krijgen en wat meer hitrate tegen jets, maar ik gebruik ze ook om de omgeving te scouten op infanterie. Conclusie; AA vereist een pientere speelstijl, je doet alleen veel damage als je op de juiste plek bent en als je met de guns hebt leren omgaan.
Ook belangrijk is; soms is het vuur openen niet handig en verraad je je zelf en is het beter om te wachten tot die dichterbij is. Lastig om de de vuurknop niet in te drukken maar vaak boek je er mee succes mee en natuurlijk het terrein gebruiken om zijn rockets te blocken en tot slot; de mini map maximaal uitzoomen.