Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste
Acties:
  • 121.402 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:23:
[...]

Dat is zeker een goed idee, je zult vrijwel hetzelfde vermogen krijgen maar dan een stuk efficienter. Je kan dan een stuk langer luisteren!
Hij is besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een winkel waar je schakelaars kunt kopen voor schakelen tussen accu en voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 04:32
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:27:
weet iemand een winkel waar je schakelaars kunt kopen voor schakelen tussen accu en voeding?
Je hebt daarvoor een dpst schakelaar nodig.

Oa verkrijgbaar bij mij, conrad, dickbest en vast nog andere. Past door de breivenbus dus verzending is goedkoop.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:44:
[...]

Je hebt daarvoor een dpst schakelaar nodig.

Oa verkrijgbaar bij mij, conrad, dickbest en vast nog andere. Past door de breivenbus dus verzending is goedkoop.
Oke heb hem besteld wilde hem eigenlijk in de winkel kopen maarja dat is dan niet anders.
2,50 bezorgkosten valt nog wel mee.
heb ook nog een 2,1 dc jack erbij gedaan. nu alleen nog een antenne voor de radio en klaar is kees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:05:
Maarreh... dat testkistje, is dat nu gewoon een "kist met een gat" ?
Persoonlijk zou ik er een poort voor berekenen. De t/s parameters van die tangbands zijn makkelijk te vinden. Even door winisd heenhalen dus :)
dit is ook niet het kistje dat ik ervoor ga gebruiken, dit was alleen even een test.
ik heb alleen nu deze week nog geen tijd om te bouwen (stomme toetsweek)
maar daarna ga ik meteen aan de slag en idd een basspoort gebruiken en nog veel meer dingen!
ik post mijn foto's hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:10
Kun je nou eigenlijk twee speakers + een sub aansluiten op de TK2050 of is het of twee speakers of een sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
BrcBas schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:10:
Kun je nou eigenlijk twee speakers + een sub aansluiten op de TK2050 of is het of twee speakers of een sub?
http://www.ebay.nl/itm/2-...Parts&hash=item231ea01c24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
als je 2 speakers in serie op elkaar aansluit kan je gewoon het aantal RMS bij elkaar optellen ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ja, maar let er op dat die vermogens vaak toch niet kloppen bij de goedkopere luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Zojuist de TK2050 besteld om mijn huidige kistradio (staat ook in de topicstart).
Heeft iemand ervaring met een goede 24v of 32v power supply?

@Wesleytjuh kan de Accusafe ook 24v tot 32v schakelen of moet ik het relais hiervoor vervangen? Ik dacht namelijk dat deze standaard 12v is? En welke weerstanden moet ik vervangen om eventueel met li-ion accu's te gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BrcBas schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 18:59:
Zojuist de TK2050 besteld om mijn huidige kistradio (staat ook in de topicstart).
Heeft iemand ervaring met een goede 24v of 32v power supply?

@Wesleytjuh kan de Accusafe ook 24v tot 32v schakelen of moet ik het relais hiervoor vervangen? Ik dacht namelijk dat deze standaard 12v is? En welke weerstanden moet ik vervangen om eventueel met li-ion accu's te gaan spelen?
Ja, als je een 12V accu gebruikt en bijvoorbeeld een 24V voeding is dat geen enkel probleem. 32V staat niet gespecificeerd in de datasheet, maar dit moet ook nog wel kunnen. Wel is de maximum stroom voor 100 000 cycles 8A en voor 30 000 cycles 10A. Dat is wel een puntje om rekening mee te houden.

Als je ook een 24V accu wilt gebruiken moet er meer aangepast worden. Oa een ander relais en de meeste weerstanden moeten veranderd worden. Maar dit is dus wel mogelijk, Pixeltje uit dit topic heeft er zo een :).

R1 en R2 bepalen het omslag punt. Met R1 = 1300 ohm en R2 = 390 ohm ligt het opslagpunt zo rond de 10.8V.

[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 23-06-2012 21:12 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Hierzo 2 foto,s van mijn kistje.
Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g377/pannekoek141/IMG_20120623_210520.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g377/pannekoek141/IMG_20120623_210537.jpg
afmeting zijn 40 x 20 x 15 (LxHxB).
Ik ben nu alleen van plan om mischien een ta2020 te kopen in plaats van een ta2024.
Met reden dat veel mensen zeggen de ta2024 makelijk te oversturen is.
is dit echt zo in gebruik met boschmann G6532 ?
het word zoals je ziet een klein kistje gemaakt van trepla(4,7 kilo niks erin)

[ Voor 3% gewijzigd door pannekoek141 op 23-06-2012 21:40 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
wesleytjuh schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:12:
[...]

Ja, als je een 12V accu gebruikt en bijvoorbeeld een 24V voeding is dat geen enkel probleem. 32V staat niet gespecificeerd in de datasheet, maar dit moet ook nog wel kunnen. Wel is de maximum stroom voor 100 000 cycles 8A en voor 30 000 cycles 10A. Dat is wel een puntje om rekening mee te houden.

Als je ook een 24V accu wilt gebruiken moet er meer aangepast worden. Oa een ander relais en de meeste weerstanden moeten veranderd worden. Maar dit is dus wel mogelijk, Pixeltje uit dit topic heeft er zo een :).

R1 en R2 bepalen het omslag punt. Met R1 = 1300 ohm en R2 = 390 ohm ligt het opslagpunt zo rond de 10.8V.
Bedankt voor je reactie!

Deze weerstanden dus?
http://www.dickbest.nl/in...a=viewProd&productId=8778
http://www.dickbest.nl/in...a=viewProd&productId=4515

Nog tips voor een goede voeding van 24v of het liefst 32v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben dit filmpje tegen gekomen,
YouTube: Nezff's Custom Made Cables
en nu ben ik op het idee gekomen om ook zelf een audio kabel te maken.
ik heb de tulp pluggen en de "expandable sleeving" alleen nu weet ik niet hoe deze dingetjes heten,
ze splitsen de duo kabel naar apparte die naar de tulp stekkers gaan dit stukje bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/f3gfub.png

en weten jullie misschien waar ik een dikke audio kabel kan kopen met een goede bescherming om het signaal kabeltje heen zodat er vrijwel geen ruis bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BrcBas schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:40:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Deze weerstanden dus?
http://www.dickbest.nl/in...a=viewProd&productId=8778
http://www.dickbest.nl/in...a=viewProd&productId=4515

Nog tips voor een goede voeding van 24v of het liefst 32v?
Yep, prima.

Een echte 24V voeding zou ik zo snel niet weten, misschien via eBay of Conrad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik akoestisch schuim gebruik in mn kist maakt het toch in principe niet uit welk hout ik gebruik? aangezien MDF niet tegen vocht kan en ik hem mee naar buiten wil nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
wesleytjuh schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:31:
[...]

Yep, prima.

Een echte 24V voeding zou ik zo snel niet weten, misschien via eBay of Conrad?
Klopt, er staan er genoeg op ebay. Daar heb ik mijn 12v versie ook vandaan.
Echter staan er bijna geen 32v voedingen tegen een redelijke prijs.

Vandaar mijn vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
is het nou ook zo dat ik een slecht rendement heb met een klein kistje (40 x 20 x 15 LxHxB) en en is het bijvoorbeeld goed om het kistje te isoleren van binnen met eiermatten bijvoorbeeld ?
ik wou graag mijn spullen bij jou bestellen wesley.
ik had nog een vraagjes.
als ik bij jou een ta2024 bestel krijg ik dan zon aux connectortje erbij ?
en wat is het beste schakelaartje om tussen de accu en versterker te zetten ?
en kan ik nou beter een ta2020 nemen ? ik ga er een telefoon op aansluiten die wel bass boost enz bevat.
(lg optimus 2x)

[ Voor 8% gewijzigd door pannekoek141 op 24-06-2012 16:23 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
pannekoek141 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:22:
is het nou ook zo dat ik een slecht rendement heb met een klein kistje (40 x 20 x 15 LxHxB) en en is het bijvoorbeeld goed om het kistje te isoleren van binnen met eiermatten bijvoorbeeld ?
ik wou graag mijn spullen bij jou bestellen wesley.
ik had nog een vraagjes.
als ik bij jou een ta2024 bestel krijg ik dan zon aux connectortje erbij ?
en wat is het beste schakelaartje om tussen de accu en versterker te zetten ?
en kan ik nou beter een ta2020 nemen ? ik ga er een telefoon op aansluiten die wel bass boost enz bevat.
(lg optimus 2x)
Hoewel het een klein kistje is zal dit prima klinken, zolang het maar een beetje stevig is. Isoleren en luchtdicht maken geeft altijd wel een beter resultaat inderdaad.

De ta2024 wordt standaard geleverd met een connector met daaraan 3 kabels. Het is mogelijk om hieraan een 3.5mm socket te laten solderen tegen een meerprijs.

Je kunt een schakelaar als deze tussen de accu en versterker zetten:
http://www.accusafe.nl/sh...3-aan-uit-schakelaar.html

TA2020 heeft alleen nut als je ook een hogere spanning beschikbaar hebt. Met een standaard loodaccu/li-ion heeft een TA2020 dus geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan het dat ik met mn accu wel op vol volume kan draaien en als ik op de net stroom speel dat niet wil dan gaat de radio gewoon uit.

wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
wesleytjuh schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:53:
[...]

Hoewel het een klein kistje is zal dit prima klinken, zolang het maar een beetje stevig is. Isoleren en luchtdicht maken geeft altijd wel een beter resultaat inderdaad.

De ta2024 wordt standaard geleverd met een connector met daaraan 3 kabels. Het is mogelijk om hieraan een 3.5mm socket te laten solderen tegen een meerprijs.

Je kunt een schakelaar als deze tussen de accu en versterker zetten:
http://www.accusafe.nl/sh...3-aan-uit-schakelaar.html

TA2020 heeft alleen nut als je ook een hogere spanning beschikbaar hebt. Met een standaard loodaccu/li-ion heeft een TA2020 dus geen nut.
Ik wou ook graag deze :http://www.accusafe.nl/shop/connectors/22-dc-jack-21mm.html gebruiken om de accu aan te sluiten door een stekker aan de druppelader te zetten en het female jackje in m,n kastje te bouwen en aan te sluiten op de accu. is dit ook een goed idee ?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het was vandaag vlooienmarkt bij ons in het dorp en heb daar 6 speakers en een computer voeding gekocht voor nog geen 5 euro, heb dus simpel weg de groene en zwarte draad van de computer voeding verbonden en een gele en zwarte draad aan mijn autoradio gemaakt.. tot mijn grootste verbazing deed de autoradio het gewoon. Maar omdat overal op het internet stond dat je allemaal weerstanden en zo in moest maken, dacht ik dat ik het toch niet helemaal goed heb gemaakt,, maar hij doet het wel gewoon en kan gewoon op vol volume spelen. kan iemand mij vertellen of dat ik de computer voeding gewoon goed heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:28:
hoe kan het dat ik met mn accu wel op vol volume kan draaien en als ik op de net stroom speel dat niet wil dan gaat de radio gewoon uit.

Je voeding is te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:28:

Een accu kan vaak flink wat stroom leveren waar een voeding sneller gelimiteerd is. Je loopt waarschijnlijk tegen de maximum stroom van je voeding aan. Wat voor versterker en voeding heb je?
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:49:
het was vandaag vlooienmarkt bij ons in het dorp en heb daar 6 speakers en een computer voeding gekocht voor nog geen 5 euro, heb dus simpel weg de groene en zwarte draad van de computer voeding verbonden en een gele en zwarte draad aan mijn autoradio gemaakt.. tot mijn grootste verbazing deed de autoradio het gewoon. Maar omdat overal op het internet stond dat je allemaal weerstanden en zo in moest maken, dacht ik dat ik het toch niet helemaal goed heb gemaakt,, maar hij doet het wel gewoon en kan gewoon op vol volume spelen. kan iemand mij vertellen of dat ik de computer voeding gewoon goed heb aangesloten.
Kan zijn als je een wat oudere voeding hebt, daarbij is het vaak nog niet nodig om deze met weerstanden te belasten
pannekoek141 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:11:
[...]

Ik wou ook graag deze :http://www.accusafe.nl/shop/connectors/22-dc-jack-21mm.html gebruiken om de accu aan te sluiten door een stekker aan de druppelader te zetten en het female jackje in m,n kastje te bouwen en aan te sluiten op de accu. is dit ook een goed idee ?
Dat kan zeer zeker. Is een goede oplossing. Ik zal ook eens zorgen voor het male deel van de 2.1mm plug in de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik zag dit filmpje op youtube en vroeg me af heeft dit veel effect op het geluid. al dat hout kost veel extra moeite maar als het die moeite waard is wil ik het wel proberen. En als het de moeite waard is wat is het beste en waar moet je op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Gek1009 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:06:
Ik zag dit filmpje op youtube en vroeg me af heeft dit veel effect op het geluid. al dat hout kost veel extra moeite maar als het die moeite waard is wil ik het wel proberen. En als het de moeite waard is wat is het beste en waar moet je op letten?
Voor een zelfbouw HiFi subwoofer in de woonkamer is het misschien de moeite, maar dit vergt vrij nauwkeurige simulaties van de speaker en de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Een transmissie lijn ontwerpen is een vrij precies klusje en meestal zit je vast aanvrij lange lengtes. Zonder simulatiesoftware word het helemaal lastig. Ik zou het lekker bij gepoort houden.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een simpele vraag,

Ik heb niet erg veel verstand van kistradio's en dergelijke maar ben er nu toch eentje aan het bouwen in een bolderkarretje, hierbij gebruik ik een 12v accu.

Op deze accu wil ik deze versterker aansluiten:
Afbeeldingslocatie: http://images.madeinchina.com/92C8000DEC3DA55DE040007F010048FB/374/7416374/160W-Hi-Fi-Stereo-Amplifier-MP3-Player-for-Car_7416374.bak.jpg

Mijn vraag is kan ik een simpel dc kabeltje uit elkaar halen en dan de dc plug in de versterker stoppen en dan de 2 (goede) uiteindes (+/-) aan de accu vastmaken. Omdat de accu toch 12v is en de versterker ook 12v, of moet ik hiervoor een speciale kabel kopen?

alvast bedankt :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:37:
Ik heb een simpele vraag,

Ik heb niet erg veel verstand van kistradio's en dergelijke maar ben er nu toch eentje aan het bouwen in een bolderkarretje, hierbij gebruik ik een 12v accu.

Op deze accu wil ik deze versterker aansluiten:
[afbeelding]

Mijn vraag is kan ik een simpel dc kabeltje uit elkaar halen en dan de dc plug in de versterker stoppen en dan de 2 (goede) uiteindes (+/-) aan de accu vastmaken. Omdat de accu toch 12v is en de versterker ook 12v, of moet ik hiervoor een speciale kabel kopen?

alvast bedankt :)?
Jouw manier zal gewoon werken! Je kan ook overwegen een DC jack te kopen en hier een kabel aan te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:42:
[...]

Jouw manier zal gewoon werken! Je kan ook overwegen een DC jack te kopen en hier een kabel aan te solderen.
Oke, ja heb even gekeken wat een dc jack is, maar lijkt erop dat dat op het zelfde neer komt als een dc adapter uit elkaar halen en de kabels + plug gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:52:
[...]

Oke, ja heb even gekeken wat een dc jack is, maar lijkt erop dat dat op het zelfde neer komt als een dc adapter uit elkaar halen en de kabels + plug gebruiken?
Yep ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
ben van plan ook iets te gaan knutselen.
denk aan een ta2024, boschmann speakers en de li-ion 6800mAh accu.
maar nu heb ik nog een AliX3D en HDD liggen.
Over 't boardje kan ik het volgende vinden:
7 to 20V (absolute maximum, recommend 18V) DC supply through DC jack or passive power
over Ethernet. Suggest a 18V / 15W supply
over de western digital hardeschijf kan ik niet zo snel iets vinden.
Is het mogelijk dit alles op de li-ion accu aan te sluiten of is dat te veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik heb een vraag
ik ben al een tijdje bezig met een kistradiotje en hij is een heel eind klaar maar omdat het geluid erg zacht is wanneer ik hem op mijn telefoon aansluit wil ik er graag een voorversterkertje in maken maar dan heb ik dus twee ingangen op mijn versterker een met voorversterker en een zonder voor als ik speel vanaf me computer of laptop en hier wil ik graag tussen kunnen schakelen heeft iemand een idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

jezoudeweerstandmodkunnendoenendanmeteenschakelaarkiezentussenmeerofmindervoorversterking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
teacher schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:18:
jezoudeweerstandmodkunnendoenendanmeteenschakelaarkiezentussenmeerofmindervoorversterking?
Spatiebalk stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:18:
ja maar ik wil hem juist niet modden omdat ik het geluid dan minder vind worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Meer een subtiel hint om leestekens enzo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:21:
[...]

ja maar ik wil hem juist niet modden omdat ik het geluid dan minder vind worden
Je kunt de ta2024 toch modden en dan er een potmeter tussen zetten?
En er is toch in een kistradio toch amper verschil te horen tussen een modded ta2024 en een ta2024 met voorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, zijn deze speakers goed icm met een ta2024??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:45:
hallo, zijn deze speakers goed icm met een ta2024??
Hallo, jawel.

Misschien iets te zwaar zelfs, maar kan geen kwaad

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scyth schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:55:
[...]

Hallo, jawel.

te zwaar? dat valt volgensmij wel mee, ik had zelf alleen voor een iets betere kwaliteit speaker gegaan maar dat is een keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:57:
[...]

te zwaar? dat valt volgensmij wel mee, ik had zelf alleen voor een iets betere kwaliteit speaker gegaan maar dat is een keus
Ze zijn 50watt RMS en hebben een gevoeligheid van 93dB/W/m.
Het zijn aardige speakers voor in je eerste kistradio.
Wil je betere kwaliteit dan zou ik verder zoeken naar speakers van: MTX, pioneer, JBL, hifonics, groundzero, infinity, alpine en dat soort merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolter. schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:02:
[...]

Ze zijn 50watt RMS en hebben een gevoeligheid van 93dB/W/m.
Het zijn aardige speakers voor in je eerste kistradio.
Wil je betere kwaliteit dan zou ik verder zoeken naar speakers van: MTX, pioneer, JBL, hifonics, groundzero, infinity, alpine en dat soort merken
ik heb zelf pioneers haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke type pioneer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS-G 1723i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolter. schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:36:
[...]

Je kunt de ta2024 toch modden en dan er een potmeter tussen zetten?
En er is toch in een kistradio toch amper verschil te horen tussen een modded ta2024 en een ta2024 met voorversterker.
ja maar ik heb deze versterker en die is moeilijker te modden vind ik zelf maar als iemand weet hoe dit moet met deze versterker wil ik dit graag proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scyth schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:55:
[...]

Hallo, jawel.

hallo :P ,
ok bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
Goed ik ben ook dus van plan een leuke kratradio te bouwen.
Misschien vinden jullie het niets, maar lijkt mij een leuk idee.
Bedoeling is gewoon simpel en goedkoop ding, wat wel wat harder gaat als zo'n broekzak speaker.
Enkel om telefoon aan te sluiten. ( daar zit ook FM-radio op dusja. )

Men neme
1x 12 volt 24a gel accu a 20 euro nieuw
1x 12v naar 230v omvormer 15-25 euro 2e hands / nieuw
1x Logitech x-230 speakersetje a 20 euro 2e hands.

Pleur dit in een MDF doosje en met een beetje fantasie zal het er ook nog redelijk uit zien.

Enige wat ik nog moet weten is wat een X-230 nou precies in watt uit het stopcontact trekt. 32w RMS zegt natuurlijk niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0ren schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:48:
Goed ik ben ook dus van plan een leuke kratradio te bouwen.
Misschien vinden jullie het niets, maar lijkt mij een leuk idee.
Bedoeling is gewoon simpel en goedkoop ding, wat wel wat harder gaat als zo'n broekzak speaker.
Enkel om telefoon aan te sluiten. ( daar zit ook FM-radio op dusja. )

Men neme
1x 12v naar 230v omvormer 15-25 euro 2e hands / nieuw
1x Logitech x-230 speakersetje a 20 euro 2e hands.

Pleur dit in een MDF doosje en met een beetje fantasie zal het er ook nog redelijk uit zien.

Enige wat ik nog moet weten is wat een X-230 nou precies in watt uit het stopcontact trekt. 32w RMS zegt natuurlijk niet zoveel.
Ga je dat ding mee naar buiten nemen? en wat doe je over die MDF heen om het waterproof te maken want als MDF met vocht in aanraking komt gaat het fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0ren schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:48:
waar koop je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:52:
[...]

Ga je dat ding mee naar buiten nemen? en wat doe je over die MDF heen om het waterproof te maken want als MDF met vocht in aanraking komt gaat het fout
Uiteraard word dat flink in de verf gezet.
Maar het is sowieso niet de bedoeling om met 5 graden en regen op t strand te gaan liggen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Gewoon zoeken naar van die goedkope sites op internet, anders staat er op Marktplaats ook wel een boel en via vrienden kan ik er ook gemakkelijk aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0ren schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:58:
[...]

Uiteraard word dat flink in de verf gezet.
Maar het is sowieso niet de bedoeling om met 5 graden en regen op t strand te gaan liggen he ;)
nee dat snap ik maar er kan altijd vocht bij komen he
gaat die verf de boel waterafstotend maken? en wat voor verf ga je gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:26:
[...]

nee dat snap ik maar er kan altijd vocht bij komen he
gaat die verf de boel waterafstotend maken? en wat voor verf ga je gebruiken
Dat weet ik allemaal nog niet, is een bijzaak.
Eerst de onderdelen maar eens kopen en een doos bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
j0ren schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:59:
[...]

Gewoon zoeken naar van die goedkope sites op internet, anders staat er op Marktplaats ook wel een boel en via vrienden kan ik er ook gemakkelijk aan komen.
Dan ben ik ook wel erg benieuwd, want 12V 20Ah voor 20 euro is geen geld. En ik heb toch best veel leveranciers nagelopen. Gaat het hierbij om een nieuw of gebruikt model? Via marktplaats zijn het vaak gebruikte uit een beveiligingsbedrijf.

[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 25-06-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Of misschien was het 24Ah zelfs, moet ik even weer opzoeken
Hier staan ze op MP: http://link.marktplaats.nl/564320314

[ Voor 33% gewijzigd door j0ren op 25-06-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
j0ren schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:52:
Of misschien was het 24Ah zelfs, moet ik even weer opzoeken
Hier staan ze op MP: http://link.marktplaats.nl/564320314
Hm, wel erg goedkoop inderdaad! Al heb ik er wel mijn twijfels bij. Bij mijn leveranciers waar ik momenteel mijn accu's haal zijn de goedkoopste 24Ah accu's 50 euro, en dat is dan de inkoop prijs. Waarschijnlijk is de levensduur van deze accu's niet optimaal, maar misschien genoeg voor een kistradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Zal inderdaad prima zijn voor een kistradio die je een paar keer per maand gebruikt.
Zou ze zelf ook niet in m'n auto gooien hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Iemand nog een optie voor een 32v voeding die voldoende vermogen kan leveren voor een TK2050?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:26
BrcBas schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:51:
Iemand nog een optie voor een 32v voeding die voldoende vermogen kan leveren voor een TK2050?
Ik ben ook op zoek.

Bij mn Listn L5-98 (2x100w) TDA7498
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/HiFi-digital-TDA7498-T-Amp-stereo-Amplifier-100W-2-included-power-supply-/00/s/NTI1WDc1MA==/$(KGrHqZ,!iwE8MqY1R5OBPNnvB5Zp!~~60_3.JPG

kreeg ik een 32v 2,5A voeding mee.

Ding gaat echt verschrikkelijk hard, harder dan mijn Denon 2805 lijkt het wel. ... Maar heb het gevoel dat hij net iets te weinig prik krijgt.

Ik zag zo'n setje met een Liteon 32v 4A voeding ... maar kan die set niet meer vinden, om te kijken welke voeding dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Hoeveel A zou gewenst zijn? Ideaal misschien rond de 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maurits82 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:51:
[...]

Ik ben ook op zoek.

[afbeelding]

Ding gaat echt verschrikkelijk hard, harder dan mijn Denon 2805 lijkt het wel. ... Maar heb het gevoel dat hij net iets te weinig prik krijgt.

Ik zag zo'n setje met een Liteon 32v 4A voeding ... maar kan die set niet meer vinden, om te kijken welke voeding dat is.
hoe kom je aan die versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:58:
[...]

hoe kom je aan die versterker?
http://www.ebay.com/itm/w...geName=ADME:X:AAQ:US:1123

... is een top dingetje hoor.
Iedereen is verbaasd hoeveel geluid uit zo'n klein rotdingetje komt.

Ik heb die voeding gevonden die ik eerst bedoelde, maar die was 24v, geen 32v.

... dus is dit setje met 32v 2,5A voeding ... niet eens zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee dit is mijn eerste post en ik heb al heel veel hier gelezen dus even wat vraagjes:

Ik wil een KRATradio gaan maken maar ik weet niet welke versterker,accu,speakers en oplader ik moet hebben en waar ik ze moet halen dus ik zou het op prijs stellen als iemand mij een niet al te dure set-up kan sturen! ik wil met alleen de onderdelen rond de €130,- zitten.
ik weet ook niet welke snoertjes ik moet gebruiken dus ik zou die ook graag willen hebben.

als iemand mij dan de sites en spullen kan sturen zou ik dat heeeeeeeeeeeel erg op prijs stellen.

Alvast bedankt!

ps: er hoeven ook geen lichtjes of voltmeters in tenzij dat echt nodig is natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:37:
okee dit is mijn eerste post en ik heb al heel veel hier gelezen dus even wat vraagjes:

Ik wil een KRATradio gaan maken maar ik weet niet welke versterker,accu,speakers en oplader ik moet hebben en waar ik ze moet halen dus ik zou het op prijs stellen als iemand mij een niet al te dure set-up kan sturen! ik wil met alleen de onderdelen rond de €130,- zitten.
ik weet ook niet welke snoertjes ik moet gebruiken dus ik zou die ook graag willen hebben.

als iemand mij dan de sites en spullen kan sturen zou ik dat heeeeeeeeeeeel erg op prijs stellen.

Alvast bedankt!

ps: er hoeven ook geen lichtjes of voltmeters in tenzij dat echt nodig is natuurlijk ;)
Accusafe en Heidehifi hebben daar de specifieke spullen voor, conrad heeft een aardig assortiment speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:37:

Alvast bedankt!

Ik zou zeggen lees de topic start of onze FAQ eens door. Voor 130 euro heb je een prima kratradio, bv met een: basisset, TA2024 [Modded], 3.5mm naar 3.5mm kabel, wat speakerdraad. Etc etc ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:49:
[...]

Ik zou zeggen lees de topic start of onze FAQ eens door. Voor 130 euro heb je een prima kratradio, bv met een: basisset, TA2024 [Modded], 3.5mm naar 3.5mm kabel, wat speakerdraad. Etc etc ;).
Had ik al gedaan ik heb al een accu gevonden.. maar iig wat zijn de etc etc? bv: wat voor plugs heb ik nodig om de draad aan mn speakers (http://www.mediamarkt.nl/...17,182725.html#infoTabNav) te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:11:
[...]

Had ik al gedaan ik heb al een accu gevonden.. maar iig wat zijn de etc etc? bv: wat voor plugs heb ik nodig om de draad aan mn speakers (http://www.mediamarkt.nl/...17,182725.html#infoTabNav) te monteren?
Dit kan met faston connectoren, hiervoor heb je een brede en een smalle nodig. De brede zie je in de link, een smalle moet ik nog toevoegen. Om deze te krimpen heb je een krimptang nodig, of een bankschroef :+, maar dat laatste werkt een stuk minder goed en de kans is groot dat je kabels losschieten.
Een andere mogelijkheid is solderen, dit heeft persoonlijk altijd mijn voorkeur.

Verder heb je eigenlijk niet zoveel nodig, wel moet je denken aan een manier om je iPod/Mp3 speler/telefoon aan een TA2024 te verbinden. Dat kan met een 3.5mm socket en een 3.5mm kabel of met RCA connectoren en een RCA naar 3.5mm kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 ding is me nu al duidelijk! dit is duidelijk het beste forum voor kratradio's en dan nog een vraag.
hoe sluit je een 2-wegss speaker aan op de TA2024 12V CLASS-T versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:24:
1 ding is me nu al duidelijk! dit is duidelijk het beste forum voor kratradio's en dan nog een vraag.
Fijn dat je dat vind, maar even de TS doorlezen zouden wij enorm waarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaNS1443 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:26:
[...]

Fijn dat je dat vind, maar even de TS doorlezen zouden wij enorm waarderen
had ik al gedaan maar ik wist niet als het er in stond dat het er in stond dus doe dat nog wel een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 14:32
Ik ben dus ook aan't kijken naar een kratradio, nu kan ik voor 50 euro aan een Z5500 set met een kapotte control pod komen. Ik zou dan een kabel als deze er tussen kunnen hangen.

http://www.ebay.com/itm/L...0741280010#ht_4294wt_1396

Heeft een sub nog nut als ik hem uit zijn originele kist trek en hem in een krat bouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Bas. schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:29:
Ik ben dus ook aan't kijken naar een kratradio, nu kan ik voor 50 euro aan een Z5500 set met een kapotte control pod komen. Ik zou dan een kabel als deze er tussen kunnen hangen.

http://www.ebay.com/itm/L...0741280010#ht_4294wt_1396

Heeft een sub nog nut als ik hem uit zijn originele kist trek en hem in een krat bouw?

Kan, dan moet je even zijn specs opzoeken vaak is het wel zo dat voor HiFi er 8 ohm speakers gebruikt worden. Nu weet ik niet of dit met subs ook zo is, maar je zult in dat geval wel relatief veel vermogen nodig hebben om veel nut van je sub te hebben.

Was je van plan de rest van de Z5500 set ook te gaan gebruiken?
Kan, dan moet je even zijn specs opzoeken vaak is het wel zo dat voor HiFi er 8 ohm speakers gebruikt worden. Nu weet ik niet of dit met subs ook zo is, maar je zult in dat geval wel veel vermogen nodig hebben om veel nut van je sub te hebben.

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:24:
Zo simpel als je kabels verbinden tussen de + en de + en de - en de -. 1 wegs, 2wegs of 3 wegs maakt niet uit.

[ Voor 61% gewijzigd door wesleytjuh op 25-06-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:29:
[...]

Kan, dan moet je even zijn specs opzoeken vaak is het wel zo dat voor HiFi er 8 ohm speakers gebruikt worden. Nu weet ik niet of dit met subs ook zo is, maar je zult in dat geval wel veel vermogen nodig hebben om veel nut van je sub te hebben.

[...]

Zo simpel als je kabels verbinden tussen de + en de + en de - en de -. 1 wegs, 2wegs of 3 wegs maakt niet uit.
oooh dan moet het wel lukken!! echt heel erg bedankt morge even met mn maat overleggen en dan ma de spullen gaan kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooooh alweer probleempje want hoe sluit je een TA2024 aan op een (http://www.ebay.nl/itm/Ne...27c429bc98#ht_3513wt_1139) aan?? of moet er nog iets tussen?
kun je dan gwn de kabel door knippen en opsplitsen in de TA2024?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:46:
ooooh alweer probleempje want hoe sluit je een TA2024 aan op een (http://www.ebay.nl/itm/Ne...27c429bc98#ht_3513wt_1139) aan?? of moet er nog iets tussen?
kun je dan gwn de kabel door knippen en opsplitsen in de TA2024?
Ja, maar dan moet je wel de schakelaar uit hebben staan, anders schakel je de accu kort. Een andere optie is een DC socket kopen en deze aan de TA2024 verbinden, dan kan je de DC jack van de li-ion hierin steken. Verder een kleine tip bij de aankoop van dit soort goedkope li-ion accu's. Staar je niet blind op de capaciteit, deze is in de praktijk een stuk lager (bij de 6800mAh variant zo'n 2500mAh in werkelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:51:
[...]

Ja, maar dan moet je wel de schakelaar uit hebben staan, anders schakel je de accu kort. Een andere optie is een DC socket kopen en deze aan de TA2024 verbinden, dan kan je de DC jack van de li-ion hierin steken. Verder een kleine tip bij de aankoop van dit soort goedkope li-ion accu's. Staar je niet blind op de capaciteit, deze is in de praktijk een stuk lager (bij de 6800mAh variant zo'n 2500mAh in werkelijkheid)
dus het is denk je verstandiger om een gel accu te kopen?
op de accusafe site staat een lood accu ma is het een lood GEL accu of een gewone lood accu? omdat ik namelijk de krat radio mee wil nemen... dus hij moet wel kunnen kantelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:55:
[...]

dus het is denk je verstandiger om een gel accu te kopen?
op de accusafe site staat een lood accu ma is het een lood GEL accu of een gewone lood accu? omdat ik namelijk de krat radio mee wil nemen... dus hij moet wel kunnen kantelen..
De capaciteit en levensduur is hoger/langer. Maar daarintegen zijn ze zwaarder en groter. Maar net wat je wilt :). Ik ben vooralsnog voorstander van loodgel, omdat goede li-ions simpelweg nog te duur zijn.
De accu's uit mijn shop zijn inderdaad loodgel, zal dit binnenkort eens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:57:
[...]

De capaciteit en levensduur is hoger/langer. Maar daarintegen zijn ze zwaarder en groter. Maar net wat je wilt :). Ik ben vooralsnog voorstander van loodgel, omdat goede li-ions simpelweg nog te duur zijn.
De accu's uit mijn shop zijn inderdaad loodgel, zal dit binnenkort eens aanpassen.
ooh dan kunnen ze dus tegen kantelen?
als dat zo is dan ga ik ze deze week nog bestellen!!! zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen hoe sluit je de loodgel accu aan op de TA2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:59:
[...]

ooh dan kunnen ze dus tegen kantelen?
als dat zo is dan ga ik ze deze week nog bestellen!!! zeker weten!
Jep Gelaccu's kunnen daar gewoon tegen. Enkel met laden even rechtop zetten zodat eventuele gassen kunnen ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:11:
alleen hoe sluit je de loodgel accu aan op de TA2024?
+ en - van de accu naar de + en - van de ta2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Oke, leuk kistje gevonden op m'n kamer.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/24xi0xl.jpg

Even een X-230 subwoofer erin gepast, pas net niet in de hoogte.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/27y5rg2.jpg

Kan hem wel op zijn kant leggen maar dan past er geen accu meer bij.
Ga dus denk ik een inkeping maken voor de subwoofer aan de onderkant van de kist ofzo, kan niet al te moeilijk zijn.

Idee is verder dat de 2 speakers aan het deksel komen te hangen en dus omhoog komen als je het deksel open doet.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/29fuqnr.jpg

zo dus.

Zal waarschijnlijk net niet lukken met dichtklappen, dus ik gooi de speakers er gewoon los in en hang ze aan de haakjes zodra ik hem open doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0ren schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:39:
Oke, leuk kistje gevonden op m'n kamer.

[afbeelding]

Even een X-230 subwoofer erin gepast, pas net niet in de hoogte.

[afbeelding]

Kan hem wel op zijn kant leggen maar dan past er geen accu meer bij.
Ga dus denk ik een inkeping maken voor de subwoofer aan de onderkant van de kist ofzo, kan niet al te moeilijk zijn.

Idee is verder dat de 2 speakers aan het deksel komen te hangen en dus omhoog komen als je het deksel open doet.
[afbeelding]

zo dus.

Zal waarschijnlijk net niet lukken met dichtklappen, dus ik gooi de speakers er gewoon los in en hang ze aan de haakjes zodra ik hem open doe.
het lijkt mij dat je je kist beter dicht kunt maken.
want je weet maar nooit wat voor (non audio weters) eraan kunnen gaan kloten..
maar dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maurits82 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:51:
[...]

Ik ben ook op zoek.

[afbeelding]

BrcBas schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:51:
kunnen jullie beide niet beter een computervoeding gebruiken?
ik was namelijk een tijd gelden ook opzoek naar een goede stevige voeding maar kon geen voeding van 200 euro veroorloven. khad namelijk 12v ± 30 Amp nodig. eventjes gezocht en whoela, een computer voeding van 12v 30 Amp voor 30 euro exclusief verzendkosten op marktplaats. het enige probleem is, is dat ik hem niet elke keer aankrijg... 8)7
die dingen hebben namelijk eerst een aantal ampere opstart vraag vermogen nodig, en dan zou je je kist op precies het zelfde moment moeten aanzetten.. hij doet het wel het is 1 keer gelukt _/-\o_ maar dat was het ook wel, heeft een van jullie misschien een idee?

ik had trouwens die 30 ampere nodig voor deze joekel:p
YouTube: how to build a homemade speaker box v.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:22:
[...]

[...]

ik was namelijk een tijd gelden ook opzoek naar een goede stevige voeding maar kon geen voeding van 200 euro veroorloven. khad namelijk 12v ± 30 Amp nodig. eventjes gezocht en whoela, een computer voeding van 12v 30 Amp voor 30 euro exclusief verzendkosten op marktplaats. het enige probleem is, is dat ik hem niet elke keer aankrijg... 8)7
die dingen hebben namelijk eerst een aantal ampere opstart vraag vermogen nodig, en dan zou je je kist op precies het zelfde moment moeten aanzetten.. hij doet het wel het is 1 keer gelukt _/-\o_ maar dat was het ook wel, heeft een van jullie misschien een idee?

aghum sorry een computervoeding kan max 12v leveren.... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:22:
[...]

[...]

Dat klopt, een ATX voeding moet je belasten op de 5V en 12V lijn met een vermogensweerstand. Ook moet je de groene draad met de GND verbinden. Hoe dat precies allemaal moet staat op erg veel plaatsen beschreven en heb je met een beetje googlen zo gevonden.
Is inderdaad een erg goede manier om goedkoop een stevige 12V voeding te krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:44:
[...]

Dat klopt, een ATX voeding moet je belasten op de 5V en 12V lijn met een vermogensweerstand. Ook moet je de groene draad met de GND verbinden. Hoe dat precies allemaal moet staat op erg veel plaatsen beschreven en heb je met een beetje googlen zo gevonden.
Is inderdaad een erg goede manier om goedkoop een stevige 12V voeding te krijgen :).
ja heb me toen der tijd helemaal kapot gezocht en heb het wel gevonden, maar kreeg hem die ene keer alleen aan de praat terwijl ik hem belaste met een 50w autolamp.. alleen ziet dit er heel raar uit en is beetje vervelend..

1. de voeding aanzetten
2. de lamp laten branden
3. vervolgens de kist aanzetten
4. de lamp weer uitzetten
5. je kunt eindelijk je muziek te horen krijgen

om deze handeling telkens te moeten uitvoeren is beetje irritant,
@wesleytjuh weet jij hier een makkelijkere handeling voor? zou wel relaxt zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:00:
[...]

ja heb me toen der tijd helemaal kapot gezocht en heb het wel gevonden, maar kreeg hem die ene keer alleen aan de praat terwijl ik hem belaste met een 50w autolamp.. alleen ziet dit er heel raar uit en is beetje vervelend..

1. de voeding aanzetten
2. de lamp laten branden
3. vervolgens de kist aanzetten
4. de lamp weer uitzetten
5. je kunt eindelijk je muziek te horen krijgen

om deze handeling telkens te moeten uitvoeren is beetje irritant,
@wesleytjuh weet jij hier een makkelijkere handeling voor? zou wel relaxt zijn :D
Kan je hier iets mee:
PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag de plaatdelen voor me kist op maat gezaagd, zodat ik als ik de resterende dingen binnen heb, in elkaar kan gaan zetten.

maar nou heb ik een vraag:

is iemand bekend met een spul in een spuitbus wat een ''grof zwart structuur'' oppervlakte nalaat.
structuur van grotere speaker behuizingen zeg maar.

is dit spul gewoon op hout te gebruiken?

en waar krijg je zoiets?

alvast bedankt

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja super bedankt!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:15:
ik heb vandaag de plaatdelen voor me kist op maat gezaagd, zodat ik als ik de resterende dingen binnen heb, in elkaar kan gaan zetten.

maar nou heb ik een vraag:

is iemand bekend met een spul in een spuitbus wat een ''grof zwart structuur'' oppervlakte nalaat.
structuur van grotere speaker behuizingen zeg maar.

is dit spul gewoon op hout te gebruiken?

en waar krijg je zoiets?

alvast bedankt
ja het is op hout te gebruiken, maar is erg prijzig (40 euro per kilois een normaal verf blik(dacht ik))
en je hebt er een hogedruk verfspuit voor nodig, het is niet in normale spuitbussen te krijgen:s,
heb er een tijdje geleden ook onderzoek naar gedaan ben alleen de naam vergeten...
je bedoelt dit soort spul toch?
YouTube: Home made speaker box 12V with batteries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:31:
[...]

ja super bedankt!

[...]

ja het is op hout te gebruiken, maar is erg prijzig (40 euro per kilois een normaal verf blik(dacht ik))
en je hebt er een hogedruk verfspuit voor nodig, het is niet in normale spuitbussen te krijgen:s,
heb er een tijdje geleden ook onderzoek naar gedaan ben alleen de naam vergeten...
je bedoelt dit soort spul toch?
YouTube: Home made speaker box 12V with batteries
zoiets bedoel ik inderdaad, alleen klinkt hetgeen wat deze persoon heeft gebruikt wel erg hard.
ik wil zoiets alleen voor afwerking gaan gebruiken, maar als zoiets 40 euro kost per blik ...*slik*

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:34:
[...]

zoiets bedoel ik inderdaad, alleen klinkt hetgeen wat deze persoon heeft gebruikt wel erg hard.
ik wil zoiets alleen voor afwerking gaan gebruiken, maar als zoiets 40 euro kost per blik ...*slik*

Tom
dat had ik dus ook :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag, wil binnenkort een kistradio gaan bouwen
en heb 2 paar speakers op het oog, welke raden jullie aan in combinatie met ta2024
JVC CS-HX6955
http://support.jvc.com/co...Id=68&page=1&archive=true
of
Sony Xplod XS-F6925
http://www.sony.nl/product/ics-speakers/xs-f6925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:40

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:34:
[...]

Tom
Zoek even in het vorige deel, en het deel daarvoor
Het is al een keer eerder langsgekomen.
Ik weet ook niet meer hoe het heet.

Hmm het is deeltje 13. Ik weet niet hoe ik nou bij de vorige 2 delen kwam... :P

Is dat wat je zoekt?

[ Voor 20% gewijzigd door thijsco19 op 26-06-2012 12:06 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:50:
[...]

Zoek even in het vorige deel, en het deel daarvoor
Het is al een keer eerder langsgekomen.
Ik weet ook niet meer hoe het heet.

Hmm het is deeltje 13. Ik weet niet hoe ik nou bij de vorige 2 delen kwam... :P

Is dat wat je zoekt?
dat is inderdaad zoiets wat ik bedoel, maar dan kom je bij de paar post hierboven genoemde 40 euro uit blijkbaar. Maargoed ik zoek verder, of moet wat anders verzinnen.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zon blauwe lcd voltmeter, maar hij geeft volgens mij de verkeerde waarde aan, want als ik hem om de acculader aansluit geef hij maar 10 volt, als ik hem op de computer voeding van 12 volt zet geeft ie maar 10 volt aan, en op de accu geeft ie ook maar 10 volt ( en op een andere voltmeter gewoon 12 volt)

dus weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of moet ik gewoon een nieuwe kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:36:
ik heb zon blauwe lcd voltmeter, maar hij geeft volgens mij de verkeerde waarde aan, want als ik hem om de acculader aansluit geef hij maar 10 volt, als ik hem op de computer voeding van 12 volt zet geeft ie maar 10 volt aan, en op de accu geeft ie ook maar 10 volt ( en op een andere voltmeter gewoon 12 volt)

Dat lijkt me inderdaad niet te kloppen. Kan je hem toevallig niet afregelen met een potmeter, waarschijnlijk niet he? Als dit defect er als sinds het begin of op korte termijn is kan je hem waarschijnlijk onder garantie omruilen, en anders helaas een nieuwe ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:36:

er zit achterop de voltmeter een stelschroef, hier kan je hem een beetje mee kalibreren.
als dit niet werk, idd terug sturen.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Zojuist ook de luidsprekers voor mijn toekomstige kistradio besteld en meteen wat noppenschuim voor isolatie.
Speakers: http://www.conrad.nl/ce/n...-weg-luidspreker-TSG1713I
Noppenschuim: http://www.conrad.nl/ce/n.../?Akoestisch-noppenschuim

Ze hebben vandaag 10% korting bij de Conrad. Ik was voor 2 keer het schuim en 1 keer de speakerset in totaal 56,31 euro kwijt.
Ik ben nog aan het twijfelen hoe ik de rest opbouw, kist, accusafe (wel/niet), TA-2024 etc..
Waarschijnlijk bestel ik dan 2 keer de 7,2ah accu zodat de accuduur goed lang is. (zeilvakantie binnenkort)

edit: crap, ik wou eigenlijk de Pioneer TS-G1723i 3-weg luidspreker bestellen. Conrad maar eens mailen.

[ Voor 8% gewijzigd door warcow op 26-06-2012 13:28 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>