Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste
Acties:
  • 121.403 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 04:32
warcow schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:26:
Zojuist ook de luidsprekers voor mijn toekomstige kistradio besteld en meteen wat noppenschuim voor isolatie.
Speakers: http://www.conrad.nl/ce/n...-weg-luidspreker-TSG1713I
Noppenschuim: http://www.conrad.nl/ce/n.../?Akoestisch-noppenschuim

Ze hebben vandaag 10% korting bij de Conrad. Ik was voor 2 keer het schuim en 1 keer de speakerset in totaal 56,31 euro kwijt.
Ik ben nog aan het twijfelen hoe ik de rest opbouw, kist, accusafe (wel/niet), TA-2024 etc..
Waarschijnlijk bestel ik dan 2 keer de 7,2ah accu zodat de accuduur goed lang is. (zeilvakantie binnenkort)

edit: crap, ik wou eigenlijk de Pioneer TS-G1723i 3-weg luidspreker bestellen. Conrad maar eens mailen.
Goede tip! Misschien neem ik zelf ook wel zo'n Pioneer setje mee. Laat even je ervaring met deze speakers weten zodra je ze hebt, lijken me wel leuke speakers voor het geld :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:26:
Zojuist ook de luidsprekers voor mijn toekomstige kistradio besteld en meteen wat noppenschuim voor isolatie.
Speakers: http://www.conrad.nl/ce/n...-weg-luidspreker-TSG1713I
Noppenschuim: http://www.conrad.nl/ce/n.../?Akoestisch-noppenschuim

Ze hebben vandaag 10% korting bij de Conrad. Ik was voor 2 keer het schuim en 1 keer de speakerset in totaal 56,31 euro kwijt.
Ik ben nog aan het twijfelen hoe ik de rest opbouw, kist, accusafe (wel/niet), TA-2024 etc..
Waarschijnlijk bestel ik dan 2 keer de 7,2ah accu zodat de accuduur goed lang is. (zeilvakantie binnenkort)

edit: crap, ik wou eigenlijk de Pioneer TS-G1723i 3-weg luidspreker bestellen. Conrad maar eens mailen.
hehe ik heb die 1723i's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
Beste mensen, kunnen jullie een schatting doen hoeveel liter een subwoofer kastje zou moeten zijn voor een subwoofer van een Logitech X-230? RMS is 20w volgens de specificaties, zit standaard in een heel klein geport kistje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
meet het kistje op en de dikte van het hout dan maak je gewoon de zelfde grote van de originele kist. Dat lijkt me het verstandigst omdat je verder geen parameters of iets hebt dus niet echt iets kunt berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Je hebt gelijk. Ik denk dat ik hem gewoon in de orginele kast laat.
Ik stap van het idee van de legerkist af want die wil ik liever niet verzagen.
Ga dus gewoon zelf een kist van MDF bouwen.

Dit is het ontwerp, vanaf boven gezien. Deksel is scharnierend.
Afwerkplaten boven de accu en de omvormer liggen iets naar beneden zodat er ruimte is voor de speakers om neer te klappen.
Zoals je ziet komt er ook een soort telefoonhouder in.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/fmic9.jpg

Let niet op mijn painting skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een simpel snel vraagje, omdat het makkelijker is om het hier te vragen..
hoeveel amp gebruikt een ta2024? gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:22:
even een simpel snel vraagje, omdat het makkelijker is om het hier te vragen..
hoeveel amp gebruikt een ta2024? gemiddeld
maximaal verbruik 2A, dus denk dat als je het geluid een beetje normaal hebt staan je rond de 1 - 1,5 A zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ik dacht 1 amp max, naja geeftniet maar dan moet ik even nieuwe berekeningen maken, iniedergeval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag, wil binnenkort een kistradio gaan bouwen
en heb 2 paar speakers op het oog, welke raden jullie aan in combinatie met ta2024
JVC CS-HX6955
http://support.jvc.com/co...p;page=1&archive=true
of
Sony Xplod XS-F6925
http://www.sony.nl/product/ics-speakers/xs-f6925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:10
Is het misschien een idee om een 24 volt voeding te pakken en het voltage d.m.v. een booster te verhogen naar 32 volt?

Ik krijg geen fatsoenlijke 32 volt voeding gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrcBas schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:43:
Is het misschien een idee om een 24 volt voeding te pakken en het voltage d.m.v. een booster te verhogen naar 32 volt?

hoeveel amp heb je nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nu eventjes te kijken voor een zo klein mogelijk kistje met zo'n li-po accu, maar aangezien die blauwe van ebay niet de aangegeven waarde zijn zit ik nu even te kijken voor een andere.

en ben nu deze tegengekomen, zou ik er hier 4 van naast elkaar kunnen zetten? zodat ik 6.6 AH krijg 11.1 volt
http://www.ebay.com/itm/1...4166a66ccb#ht_2127wt_1267
of zou dit net zo'n li-po accu zijn waarvan de waarde totaal niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BrcBas schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:43:

Kan, is wel afhankelijk van de maximum stroon.

Een andere oplossing is een ringkern trafo + gelijkrichter. Is wel lomp en zwaar maar het werkt ;).
Weet niet hoe handig je hier mee bent maar dit is vrij simpel.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:30:
ik zit nu eventjes te kijken voor een zo klein mogelijk kistje met zo'n li-po accu, maar aangezien die blauwe van ebay niet de aangegeven waarde zijn zit ik nu even te kijken voor een andere.

en ben nu deze tegengekomen, zou ik er hier 4 van naast elkaar kunnen zetten? zodat ik 6.6 AH krijg 11.1 volt
http://www.ebay.com/itm/1...4166a66ccb#ht_2127wt_1267
of zou dit net zo'n li-po accu zijn waarvan de waarde totaal niet klopt?
De accu die je linkt is bedoeld om in korte tijd (10 tot 30 minuten) heel veel energie te leveren, deze worden namelijk gebruikt in helicopters, RC-auto's en dergelijke.
Je kan er zeker 4 naast elkaar zetten, capaciteit is overigens altijd een benadering, maar hier zit je waarschijnlijk dichter op de aangegeven waarde. (hoewel dit soort accu's geloof ik een veelvoud in NL kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:38:
[...]

De accu die je linkt is bedoeld om in korte tijd (10 tot 30 minuten) heel veel energie te leveren, deze worden namelijk gebruikt in helicopters, RC-auto's en dergelijke.
Je kan er zeker 4 naast elkaar zetten, capaciteit is overigens altijd een benadering, maar hier zit je waarschijnlijk dichter op de aangegeven waarde. (hoewel dit soort accu's geloof ik een veelvoud in NL kosten)
ja, ik zit ook eigenlijk meer te denken om 3 van deze naast elkaar te zetten:

http://www.ebay.com/itm/1...3a6f1098ef#ht_3409wt_1033

ik had laatst gelezen dat je er 150min 1 amp uit kunt halen
dat is dus 2.5 AH en dat x 3 is 7.5 werkelijk AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
wesleytjuh schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:36:
[...]

Kan, is wel afhankelijk van de maximum stroon.

Een andere oplossing is een ringkern trafo + gelijkrichter. Is wel lomp en zwaar maar het werkt ;).
Weet niet hoe handig je hier mee bent maar dit is vrij simpel.
Wat zou een TK2050 op vol volume aan stroom trekken? 3A?

Dat is inderdaad ook een oplossing, echter wil ik het wel redelijk compact houden haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een antenne uit een oude televisie gehaald en nu sluit ik hem aan op het draadje van de radio met antenne tekst erop en er gebeurd niets.
heb de radio al anders ingesteld maar werkt niet iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:20:
ik heb een antenne uit een oude televisie gehaald en nu sluit ik hem aan op het draadje van de radio met antenne tekst erop en er gebeurd niets.
Radio ontvangst is dan ook wel iets anders dan TV ontvangst ;). De antennelengte is afhankelijk van de frequentie van het signaal. Kan je niet een stukje kabel op maat maken? Ik weet het zo niet uit mijn hoofd maar het waarschijnlijk zeer makkelijk te googlen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:43:
[...]

Radio ontvangst is dan ook wel iets anders dan TV ontvangst ;). De antennelengte is afhankelijk van de frequentie van het signaal. Kan je niet een stukje kabel op maat maken? Ik weet het zo niet uit mijn hoofd maar het waarschijnlijk zeer makkelijk te googlen zijn.
http://www.wikihow.com/Make-an-FM-Antenna

hier staat: 95.66 cm, moet het echt PRECIES 95.66cm wezen of kan een metertje ook gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:44:
[...]

http://www.wikihow.com/Make-an-FM-Antenna

hier staat: 95.66 cm, moet het echt PRECIES 95.66cm wezen of kan een metertje ook gewoon
Nah, ongeveer. Hoe preciezer hoe beter wel natuurlijk :). Het beste kan je dan met een stukje coax kabel van je MP3 module naar de bovenkant van je kist gaan. Dan vanaf daar de 95.66 cm kabel als antenne rondom je deksel bijvoorbeeld. Coax kabel is geshield, dus voegt niks toe aan de lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
j0ren schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:04:
Beste mensen, kunnen jullie een schatting doen hoeveel liter een subwoofer kastje zou moeten zijn voor een subwoofer van een Logitech X-230? RMS is 20w volgens de specificaties, zit standaard in een heel klein geport kistje.
Ja, ik heb de kast een keer opgemeten. Uit mijn hoofd was dat 6,5L netto met een poort van 4,0 cm diameter en ik gok 22 cm lang? De afstemfrequentie was in ieder geval iets onder de 50Hz.Ik zou gewoon die 6,5L aanhouden, of als je ruimte over hebt vergroten tot 10L. De poort krijgt bij een kast van 10L wel andere afmetingen.

De 20W voor de subwoofer is bij 16V (waar de X-230 normaal ik werkt) al wat optimistisch, met een accu haalt hij denk ik 10 - 15W.

[ Voor 12% gewijzigd door TBTL op 26-06-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Sorry ik begrijp je laatste zin niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:51:
[...]

Nah, ongeveer. Hoe preciezer hoe beter wel natuurlijk :). Het beste kan je dan met een stukje coax kabel van je MP3 module naar de bovenkant van je kist gaan. Dan vanaf daar de 95.66 cm kabel als antenne rondom je deksel bijvoorbeeld. Coax kabel is geshield, dus voegt niks toe aan de lengte.
dus die 95.66 cm moet buiten de kist komen? of kan het ook een heel stuk binnen en een klein stukje buiten? want zo'n lange kabel buiten de kist lijkt me niet ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:18:
[...]

dus die 95.66 cm moet buiten de kist komen? of kan het ook een heel stuk binnen en een klein stukje buiten? want zo'n lange kabel buiten de kist lijkt me niet ideaal
Onder de deksel bedoel ik. Dan kan je een mooi loop maken onder de deksel voor maximale ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hebben anderen dat gedaan met een mp3 module? ben ik wel benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het erg om 2 4ohm speakers in serie (dus samen 2 ohm) op een ta2024 aan te sluiten?

EDIT:
oja, ik heb het straks al een kwartietje uitgeprobeerd en het werkte, maar is het niet schadelijk ofzo?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:56:
Is het erg om 2 4ohm speakers in serie (dus samen 2 ohm) op een ta2024 aan te sluiten?
ja dan word hij te warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt, dat wordt dan toch nieuwe speakers kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:27:
Hoe hebben anderen dat gedaan met een mp3 module? ben ik wel benieuwd naar
Heb je een specifieke vraag? Het aansluiten van de module is geloof ik enkele pagina's terug vrij uitgebreid besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrHenkie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:11
@tomatensap:
Er zit een linker en een rechterkanaal op de TA2024. Zie aansluitschema:

Afbeeldingslocatie: http://www.kratradio-ta2024-versterker.nl/info/Aansluitschema%20TA2024.jpg

Nieuwe speakers kopen hoeft dus niet.

Zelf heb ik ook twee vragen.
Ik ben van plan om een Li-ion van 6800 mAh te kopen i.c.m. de TA2024. Mijn vragen:
- Zit hier een ontlaadbeveiliging bij
- Zit hier een zekering tegen overbelasting bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:40

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:56:

EDIT:
oja, ik heb het straks al een kwartietje uitgeprobeerd en het werkte, maar is het niet schadelijk ofzo?
2 4 Ohm speakers in serie is tog 8 ohm??
Weerstand in serie is bij elkaar optellen.
warcow schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:38:
[...]

Heb je een specifieke vraag? Het aansluiten van de module is geloof ik enkele pagina's terug vrij uitgebreid besproken.
Zijn vraag is hoe andere mensen een antenne aangesloten hebben op de mp3 module. Stond een paar post erboven ;) .

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
thijsco19 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:48:
[...]

2 4 Ohm speakers in serie is tog 8 ohm??
Weerstand in serie is bij elkaar optellen.

[...]

Zijn vraag is hoe andere mensen een antenne aangesloten hebben op de mp3 module. Stond een paar post erboven ;) .
Wordt inderdaad 8 ohm en dat is geen probleem voor de TA2024 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Zit hier een geschikte voeding bij?

http://www.ebay.com/itm/N...plies&hash=item20c50f42ad

http://www.ebay.com/itm/N...plies&hash=item439faa0616

[ Voor 85% gewijzigd door BrcBas op 26-06-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Lijkt me prima, als de stroom maar hoog genoeg is ;). Het was voor een TK2050 toch? Dan ben ik bang dat je een iets stevigere voeding nodig hebt.

Ik heb nog even bij mijn eigen leveranciers gekeken, maar dat is helaas prijsklasse onbetaalbaar... (goedkoopste is 130 euro+)

[ Voor 17% gewijzigd door wesleytjuh op 26-06-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
wesleytjuh schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:50:
[...]

Lijkt me prima, als de stroom maar hoog genoeg is ;). Het was voor een TK2050 toch? Dan ben ik bang dat je een iets stevigere voeding nodig hebt.
Yep voor een TK2050. Toch maar verder zoeken dan! Hoeveel A zou genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BrcBas schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:53:
[...]

Yep voor een TK2050. Toch maar verder zoeken dan! Hoeveel A zou genoeg zijn?
Geen idee eigenlijk, op 32V haal je toch wel het max vermogen eruit, dus de stroom is dan ook wat hoger. Ik zou zeggen dat je richting de 4-5A moet kijken. Maar het beste kan je dit even testen.

Ik heb hier bijvoorbeeld een labvoeding staan die tot 32V 5A gaat. Als je op een voeding als dat even bij een bekende/school kunt testen weet je met zekerheid wat het verbruik is.

Edit:
Verbruik is natuurlijk afhankelijk van de 2 kanaals of 4 kanaals variant.
Beste is om dit echt even te testen met een multimeter.

[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 27-06-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrHenkie schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:38:
@tomatensap:

[afbeelding]

Ik ben van plan om een Li-ion van 6800 mAh te kopen i.c.m. de TA2024. Mijn vragen:
ja hier zit een ontlaad beveiliging op, hij gaat tot min. 10.8 volt.
en overbelasting, je moet hem gewoon met de bijgeleverde voeding laden dan is er niks aan de hand,

MAAR let op deze 6800 mAh is werkelijk veeel minder! :
http://ve2zaz.net/blog/in...-12V-battery-pack....html

edit:
je bedoelt trouwens wel deze toch?

http://www.ebay.com/itm/1...3a6f1098ef#ht_3409wt_1033

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
Hey hallow,

Ik ben net nieuw hier, ik hoop hier meer ervaring uit te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
[...]

Hij bedoeld het aansluiten van een antenne op de mp3 module
Dus zijn specifieke vraag is "Hoe andere een antenne hebben aangesloten op zijn mp3 module"

Ik heb geen antenne op mijn mp3 module, heb er wel even naar gekeken maar ook nog steeds geen goede manier gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

nee ik bedoel over de antenne, hoe ze dat allemaal hebben gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 10:00
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:29:
[...]

nee ik bedoel over de antenne, hoe ze dat allemaal hebben gemaakt
Ik heb ooit eens een autoradio in een kist gemaakt, en de fm antenne precies zo gedaan als wesleytjuh voorstelt. Een loop maken langs de randen van de kist. Ontvangst is dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Zou ik op deze de TA2024 aan kunnen sluiten :

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/vnib5kwwe.png

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/piwyalba8.png

En weet iemand waar ik net z'n versterker kanbestellen als die van de kijkshop die ze nu inneens niet meer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Mijn versterker bromt over de speakers als ik hem aansluit en de chip wordt er warm. Ik denk dus dat hij kapot is.
Welke versterker moet ik bestellen (ik had een TA2020) en waar kan ik dit het beste doen? Moet hem voor volgende vrijdag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Lijkt me wel :). Je zit binnen alle limieten wat betreft stroom etc.
BiggyBossB schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 01:43:
Hey hallow,

Ik ben net nieuw hier, ik hoop hier meer ervaring uit te kunnen krijgen.
Dat gaat goedkomen hier!
BiggyBossB schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:21:
Zou ik op deze de TA2024 aan kunnen sluiten :

[afbeelding]

[afbeelding]

En weet iemand waar ik net z'n versterker kanbestellen als die van de kijkshop die ze nu inneens niet meer hebben?
Lijkt me wel te werken.

Je bedoelt de MCA200? Is er een reden dat je die wilt? In dit topic wordt voor de TA2024 veel gebruikt. Dit is een kleine zuinige klasse D versterker met net zoveel vermogen als de versterker van de kijkshop. Bij de kijkshop staat er groot 2x100W op, maar dit is in werkelijkheid maar zo'n 2x15W, net zoveel als de TA2024.
Maar het grootste verschil zit hem in het verbruik, de TA2024 is tot wel 2x zo zuinig. Met een TA2024 is het dan ook makkelijk mogelijk om ruim 10-20 uur op een loodaccu te halen.
Verder is de prijs ongeveer hetzelfde, maar heb je wel de keuze tussen standaard en modded. Standaard werkt goed met laptops en PCs en dergelijke, waar modded bedoeld is voor gebruik in combinatie met ene MP3 speler/telefoon/iPhone.
acidd91 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:29:
Mijn versterker bromt over de speakers als ik hem aansluit en de chip wordt er warm. Ik denk dus dat hij kapot is.
Welke versterker moet ik bestellen (ik had een TA2020) en waar kan ik dit het beste doen? Moet hem voor volgende vrijdag hebben.
Deed hij dit eerst ook? Weet je zeker dat alles goed aangesloten zit?

Als je weer een TA2020 wilt kan je deze bij HeideHiFi bestellen. Als je gewoon een 12V voedingsbron hebt en dus geen hogere spanning waar de TA2020 gebruik van maakt kun je ook gewoon een TA2024 bestellen. Die is vekrijgbaar bij oa mijn webwinkel, HeideHiFi en eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Dit brommen deed hij eerst niet.
Ik had overigens een TA2024, typfoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
acidd91 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:40:
Dit brommen deed hij eerst niet.
Ik had overigens een TA2024, typfoutje.
Misschien ergens een slechte ground verbinding, slechte signaal kabel of iets dergelijks?

De TA2024 kan je op meerdere plekken krijgen en heb je dan gewoon voor vrijdag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
zal ik dan bij jou webwinkel een TA2024 Kopen, maar wat is dan het beste,

Ik wil hem ook in een krat maar dan wel met een 3.5 plug in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
wesleytjuh schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:43:
[...]

Misschien ergens een slechte ground verbinding, slechte signaal kabel of iets dergelijks?

De TA2024 kan je op meerdere plekken krijgen en heb je dan gewoon voor vrijdag :).
Wat is het nut van de modded variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
acidd91 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:09:
[...]

Wat is het nut van de modded variant?
de uitgangs spanning van een mp3 speler of een telefoon schommelt vaak rond de 25-30 MILLIvolt. een computer of gewone cdspeler haalt 1,5-2volt uitgangsspanning. hier zijn de ingangen dan ook voor gebouwd van de TA202, want doe je het andersom blaas je snel jeta2024 op door een te hoge ingangsspanning. echter is omdat er een lage ingangsspanning aangeboden word door een MP3/telefoon zal de maximale geluidsdruk niet zo hoog zijn. de mod zorgt dat de ta2024 getuned word op zon lage ingangsspanning

kortom, speel je met een tel of een mp3, dan gaat je krat hard met mod dan zonder mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BiggyBossB schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:52:
zal ik dan bij jou webwinkel een TA2024 Kopen, maar wat is dan het beste,

Ik wil hem ook in een krat maar dan wel met een 3.5 plug in?
Je kunt de 3.5mm socket erbij bestellen. Deze monteer je dan aan de buitenkant van je krat, door middel van het schroefdraad met het moertje erbij. Vanaf de 3.5mm socket gebruik je dan weer een 3.5mm naar 3.5mm kabel naar je telefoon/mp3 speler.

Een andere optie is inderdaad gelijk een 3.5mm plug eraan solderen. Maar het standaard signaal kabeltje is maar 30 cm dus dat is waarschijnlijk te kort.
nelsch schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:13:
[...]

kortom, speel je met een tel of een mp3, dan gaat je krat hard met mod dan zonder mod
Duidelijk :+

[ Voor 14% gewijzigd door wesleytjuh op 27-06-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:20:
Nog even een aanvulling op deze post. Ik dacht dat jij een autoradio hebt toch? In dat geval is het draadje met 'antenne' er op waarschijnlijk de voedingsdraad voor een externe antenne. Aangezien hier geen radiosignaal doorheen gaat is het ook niet zo gek dat het niet werkt. Tip: je kunt toch echt het beste een echte antenne kopen die je met een plug op de antenne ingang van de radio aansluit. Eventueel nog wel te vinden bij de sloop of kringloopwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
wesleytjuh schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:43:
[...]

Hoe kan je dat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 21:14
Doormeten met een multimeter. Hoge weerstand -> slecht contact.

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrHenkie schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:38:
@tomatensap:

[afbeelding]

ja dat snap ik, maar ik had 2 speakers met een te lage weerstand om op vol volume te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:35:
[...]

ja dat snap ik, maar ik had 2 speakers met een te lage weerstand om op vol volume te draaien
Later zie je dat dat gecorrigeerd was. Met 2x 4 ohm in serie krijg je 8 ohm, en dit kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:50:
[...]

Ik heb nog even bij mijn eigen leveranciers gekeken, maar dat is helaas prijsklasse onbetaalbaar... (goedkoopste is 130 euro+)
o, ok super. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Waar heb je die 12VDC 2A voeding voor nodig als je z'n starters pack koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Omg ik kijk net eff op kijkshop zijn de marquant speakers weg allen die helekleine is er nog, weet iemand of die goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:40

thijsco19

KTM 990 SMT

BiggyBossB schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:41:
Waar heb je die 12VDC 2A voeding voor nodig als je z'n starters pack koopt?
Om door te spelen als je accu leeg is, door de voeding te gebruiken word je accu gelijke tijd opgeladen door de acculader. Dat gebeurt allemaal automatisch door de accusafe.

EDIT. Was niet duidelijk

[ Voor 8% gewijzigd door thijsco19 op 27-06-2012 16:27 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
thijsco19 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:00:
[...]

Om door te spelen als je accu leeg is, door de voeding te gebruiken word je accu gelijke tijd opgeladen. Dat gebeurt allemaal automatisch door de accusafe.
Maar die accu lader dan? daarmee gaat het sneller ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BiggyBossB schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:01:
[...]

Maar die accu lader dan? daarmee gaat het sneller ofzo?
De voeding is om de TA2024 te voeden wanneer je in de buurt van een stopcontact bent. Door de AccuSafe wordt de voeding dan automatisch verbonden met de versterker en de acculader met de accu zodra je de voeding op het stopcontact aansluit.
Zo kun je je accu laden en spelen tegelijk.

Ook kan je zo toch spelen als je accu leeg is, maar dan via je voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:23:
[...]

De voeding is om de TA2024 te voeden wanneer je in de buurt van een stopcontact bent. Door de AccuSafe wordt de voeding dan automatisch verbonden met de versterker en de acculader met de accu zodra je de voeding op het stopcontact aansluit.
Zo kun je je accu laden en spelen tegelijk.

Ook kan je zo toch spelen als je accu leeg is, maar dan via je voeding.
Dat is wel handig ja. Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Ik hoor niks van de conrad over mijn vraag of ze de bestelde speakers nog konden omruilen.
Ik had de TS-G1713i besteld terwijl de TS-G1723i even duur is met iets betere specificaties.

Nu kan ik het pakket zo aan de deur weigeren en opnieuw bestellen (heb dan niet de 10% korting meer) of gewoon genoegen nemen met de TS-G1713i.
Wat denken jullie, zou de TS-G1723i een merkbare verbetering geven? (grootste verschil: 35 -->40 Watt rms)

[ Voor 4% gewijzigd door warcow op 27-06-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nelsch schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:13:
[...]
echter is omdat er een lage ingangsspanning aangeboden word door een MP3/telefoon zal de maximale geluidsdruk niet zo hoog zijn. de mod zorgt dat de ta2024 getuned word op zon lage ingangsspanning

met mod gaat hij wel harder maar met minder bass toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:27:
[...]

met mod gaat hij wel harder maar met minder bass toch?
Theoretisch gezien wel, maar dit is alleen merkbaar in kistradio's met goede speakers en een op maat gemaakte behuizing waarbij echt lage tonen behaald kunnen worden.
warcow schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:24:
Ik hoor niks van de conrad over mijn vraag of ze de bestelde speakers nog konden omruilen.
Ik had de TS-G1713i besteld terwijl de TS-G1723i even duur is met iets betere specificaties.

Nu kan ik het pakket zo aan de deur weigeren en opnieuw bestellen (heb dan niet de 10% korting meer) of gewoon genoegen nemen met de TS-G1713i.
Wat denken jullie, zou de TS-G1723i een merkbare verbetering geven? (grootste verschil: 35 -->40 Watt rms)
Ik zou nog even snel voor sluitingstijd bellen :).

[ Voor 46% gewijzigd door wesleytjuh op 27-06-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Zou ik deze set Klik Op een TA2024 Kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn projectje voor de zomer

Specs;

Ta2024
Accusafe
Mtx Thunder 6000 -> 13cm/220W/55W RMS/91,5dB/51-25000Hz

Ik heb de boel afgewerkt met plexiglas, en daarna alle naden en kieren dichtgekit om hem zo luchtdicht mogelijk te krijgen.

Misschien komt er nog Mp3-decoder in.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/s4w2a0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/biw5eh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2h52rsi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2j26ws3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2zntlxf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2wrlxc9.jpg

Filmpje komt binnenkort nog, maar hij knalt lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BiggyBossB schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:39:
Zou ik deze set Klik Op een TA2024 Kunnen zetten?
Kan :). Let wel op dat het formaat klein is, en het rendement laag. Dit wilt zeggen dat de speakers iets minder hard gaan dan de wat grotere speakers met een hoog rendement >90dB.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:41:

Specs;

Ta2024
Accusafe

Ik heb de boel afgewerkt met plexiglas, en daarna alle naden en kieren dichtgekit om hem zo luchtdicht mogelijk te krijgen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zie een hoop bekende onderdelen }:O .
Maar Netjes! In een kist als deze zou een ledstrip niet misstaan 's avonds denk ik :).

[ Voor 54% gewijzigd door wesleytjuh op 27-06-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:56:

Ik zie een hoop bekende onderdelen }:O .
Maar Netjes! In een kist als deze zou een ledstrip niet misstaan 's avonds denk ik :).
daar heb ik een hele goede site voor, snelle levering.
50 cm ledstrips met 120 leds, is 5,95 :D

http://www.ledstripxl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Ik denk dat ik dit wel koop. omdat het toch wel redelijk goedkoop is en ik niet heel veel geld op dit moment kan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:23:
[...]

daar heb ik een hele goede site voor, snelle levering.
50 cm ledstrips met 120 leds, is 5,95 :D

http://www.ledstripxl.nl/
Klopt, prima spul gasten! Werkt top.
Paar lampjes lijkt mij ook wel leuk ja, zaterdag een week vakantie, eens kijken hoe goed hij het vol houdt op een een zeilboot en hem daarna nog maar eens wat opvrolijken en wat kitresten weghalen etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Dus mijn bedoeling word:

Een kistRadio met:

TA2024 (Miss Modded)
Sinustec 2 weg luidspreker set ST-100
Starterset AccuSafe Kit

Tips enz graaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een DC Jack connector voor in gebruik met DC voedingen. geprobeerd aantesluiten maar mij lukt het niet iemand die weet hoe het moet. heb hem al op een paar manier geprobeerd maar lukt mij niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
In principe kom je daar al een heel eind mee. Speakerkabel heb je thuis? En heb je een manier om van je TA2024 naar je iPod/MP3 speler te gaan?
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:00:
hallo ik heb een DC Jack connector voor in gebruik met DC voedingen. geprobeerd aantesluiten maar mij lukt het niet iemand die weet hoe het moet. heb hem al op een paar manier geprobeerd maar lukt mij niet .
Wat gaat er fout? Heb je en foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:06:
[...]

In principe kom je daar al een heel eind mee. Speakerkabel heb je thuis? En heb je een manier om van je TA2024 naar je iPod/MP3 speler te gaan?
Ik heb de speakerkabel, je bedoeld die output met rood en wit?
En nee die manier heb ik nog niet staat die ook op je website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak effe een foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry ik maak effe een foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BiggyBossB schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:16:
[...]

Ik heb de speakerkabel, je bedoeld die output met rood en wit?
En nee die manier heb ik nog niet staat die ook op je website?
De input van een TA2024,
Je krijgt bij de TA2024 een kabeltje met een connector die op de TA2024 gaat. Deze kabel heeft 3 draden, 1 daarvan is de ground, 1 links en 1 rechts. Het makkelijkste is om hier een 3.5mm jack, een 3.5mm socket of RCA connectoren op te maken.
Wat ik zelf het fijnste vind is de 3.5mm socket optie. Deze socket monteer je dan aan de buitenkant van je kist, en vanaf daar kan je dan met een 3.5mm naar 3.5mm kabel verder naar je mp3speler. Deze optie is inderdaad voor gesoldeerd mee te bestellen als je zelf niet handig met een soldeerbout bent

Let wel op bij de AccuSafe kit, ook deze moet je zelf solderen en dit blijkt nog best lastig te zijn voor de beginner.

[ Voor 11% gewijzigd door wesleytjuh op 27-06-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2012-06-27 19.16.53.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:28:
[...]

De input van een TA2024,
Je krijgt bij de TA2024 een kabeltje met een connector die op de TA2024 gaat. Deze kabel heeft 3 draden, 1 daarvan is de ground, 1 links en 1 rechts. Het makkelijkste is om hier een 3.5mm jack, een 3.5mm socket of RCA connectoren op te maken.
Wat ik zelf het fijnste vind is de 3.5mm socket optie. Deze socket monteer je dan aan de buitenkant van je kist, en vanaf daar kan je dan met een 3.5mm naar 3.5mm kabel verder naar je mp3speler. Deze optie is inderdaad voor gesoldeerd mee te bestellen als je zelf niet handig met een soldeerbout bent

Let wel op bij de AccuSafe kit, ook deze moet je zelf solderen en dit blijkt nog best lastig te zijn voor de beginner.
Die van 3.5mm anar 3.5mm heb ik wel maar ik ben zelf echt nog geen soldeerder ik doe er eigelijk niks mee eerlijk gezegt, ik was hier gekomen omdat ik wat wou leren erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
we zien niks/? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Doe dan die Sinustec van 3 tientjes. Heeft meer vermogen en een aardig hoger rendement. (90 db bij 1 W)
Is denk ik wel het tientje extra waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://s1240.photobucket....urrent=GetAttachment1.jpg

wesleytjuh kan je het zo zien of de draadjes goed zitten of wat ik moet veranderen

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 14:23
Bijna,

Je moet de foto eerst even uploaden. (bijvoorbeeld bij www.photobucket.com) en dan de link van de foto tussen de image tags zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo goed ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdb
  • Laatst online: 05-01 13:53
Als ik de TA2024 mod voor iphone gebruik, en ik wil hem eens op een laptop aansluiten moet ik dan een overgangsstukje maken met ingebouwde weerstand? en zo ja moeten dan alle 3 de kabels een weerstand van 16k ohm? krijgen om zo weer aan de 20k ohm te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjvdb schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:08:
Als ik de TA2024 mod voor iphone gebruik, en ik wil hem eens op een laptop aansluiten moet ik dan een overgangsstukje maken met ingebouwde weerstand? en zo ja moeten dan alle 3 de kabels een weerstand van 16k ohm? krijgen om zo weer aan de 20k ohm te komen?
volgensmij kan hij gewoon aan je laptop maar dan gewoon niet het volume gelijk vol open gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Nou alles is bijna besteld om mijn huidige kist te upgraden!
Een Bluetooth receiver, TK2050, neutrik USB + RCA connectors, 24v 10a voeding, twee boosters 10A.

Nu alleen nog wat nieuwe accu's regelen via een kennis en dan misschien een nieuwe acculader.
Dan alles maar weer inbouwen. Denk dat, dat jammer genoeg na mijn vakantie gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:43
Er is weer een nieuw idee voor een kleine, lichtere kistradio.
In tegenstelling tot mijn eerste met autoradio, word deze gebouwd met een TA2024 met mp3 module.
Moet ik met die mp3 module de modded versie gebruiken of kan ik dan de gewone versie van de TA2024 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
Dat ligt er aan of je nog een mp3-speler/Ipod/telefoon op de AUX aansluiting van de mp3-module aan wilt sluiten. Zo ja, dan zou ik een modded nemen. De mp3-module zelf gaat hard genoeg met een gewone versie, en helaas geeft deze op laag volume wat ruis door icm een modded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
maar de ta2024 gaat zachter kwa bas, en de ta2024 modded gaat daarmee harder met bas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:43
Michel5128 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:27:
Dat ligt er aan of je nog een mp3-speler/Ipod/telefoon op de AUX aansluiting van de mp3-module aan wilt sluiten. Zo ja, dan zou ik een modded nemen. De mp3-module zelf gaat hard genoeg met een gewone versie, en helaas geeft deze op laag volume wat ruis door icm een modded.
Ik ben van plan om het meeste van de tijd mijn laptop op de kist aan te sluiten, dus de gewone versie is voldoende?
Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
GeertH schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:07:
[...]

Ik ben van plan om het meeste van de tijd mijn laptop op de kist aan te sluiten, dus de gewone versie is voldoende?
Bedankt alvast :)
Yep dan ben je het beste uit met een normale :).
BiggyBossB schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:30:
maar de ta2024 gaat zachter kwa bas, en de ta2024 modded gaat daarmee harder met bas?
Het volume is hoger bij de modded variant. De bas wordt iets sneller afgekapt, maar dit is niet merkbaar in een standaard kist met standaar speakers. Dit wordt pas van invloed bij een berekende kist met daarvoor uitgekozen speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:41:

Specs;

Ta2024
Accusafe

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

hierbij ook een filmpje; YouTube: Mtx Bavaria Speakerkrat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:58
Helaas is mijn Conrad energy loodaccu 12V 7Ah overleden na iets meer dan een jaar.
Hij wil niet meer bijladen :'(

Dus ik dacht bestel even een nieuwe alleen zie ik dat hij 9 euro duurder is geworden :(
Vorig jaar koste deze 19.99 en nu 28.99

Is een vergelijkbare accu niet ergens goedkoper te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
mathy_ schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:28:
Helaas is mijn Conrad energy loodaccu 12V 7Ah overleden na iets meer dan een jaar.

Dus ik dacht bestel even een nieuwe alleen zie ik dat hij 9 euro duurder is geworden :(

Niet optijd bij geladen? Normaal gaan deze accu's toch wel 3-5 jaar mee.

Kistradio levert momenteel niet meer, dus volgens mij ben ik een van de enigste die deze momenteel betaalbaar aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperh87
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
mathy_ schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:28:

Ja bij http://www.accusafe.nl/shop/accu-s/15-loodaccu-12v-7ah.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdb
  • Laatst online: 05-01 13:53
hee ik had laatst mij versterker opgeblazen en wil nu een TA2024 hebben, waar kan ik deze nog voor het weekend halen? ik woon in de regio den haag
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>