Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste
Acties:
  • 121.404 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:40

thijsco19

KTM 990 SMT

bjvdb schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:39:
hee ik had laatst mij versterker opgeblazen en wil nu een TA2024 hebben, waar kan ik deze nog voor het weekend halen? ik woon in de regio den haag
Bij AccuSafe.
Kan je effe aan wesleytjuh vragen of hij nog voor het weekend kan leveren, misschien een pm.

[ Voor 7% gewijzigd door thijsco19 op 28-06-2012 17:43 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:58
wesleytjuh schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:37:
[...]

Niet optijd bij geladen? Normaal gaan deze accu's toch wel 3-5 jaar mee.

Kistradio levert momenteel niet meer, dus volgens mij ben ik een van de enigste die deze momenteel betaalbaar aanbied.
Klopt, had wat te veel biertjes en wijntjes op dus was er niet echt mee bezig :+
Had hem ook gewoon zonder volt meter of iets aangesloten op een omvormer met daar een computer setje aan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb laatst gezegd dat mijn voltmeter kapot was.. heb hem nu dus gemaakt ( weet niet hoe maar hij doet het weer) maar nu zag ik dat ik de accu tot 14,5 volt had opgeladen 8)7 , dat komt omdat mijn voltmeter toen de verkeerde waarde gaf. maar zal mijn autoradio dan nog wel werken op 14,5 volt of is dit niet verstandig ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

hij zal wel werken, de boordspanning in een auto is ook zoiets. Ik weet niet de exacte data.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 04:32
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:56:
ik heb laatst gezegd dat mijn voltmeter kapot was.. heb hem nu dus gemaakt ( weet niet hoe maar hij doet het weer) maar nu zag ik dat ik de accu tot 14,5 volt had opgeladen 8)7 , dat komt omdat mijn voltmeter toen de verkeerde waarde gaf. maar zal mijn autoradio dan nog wel werken op 14,5 volt of is dit niet verstandig ??
Prima, de boordspanning van een auto als de motor draait is ook boven de 14V. Electronica die in auto's gaat kan best wat hebben, en dat moet ook wel ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speakers (Pioneer TS-G 1723i) binnen en aan een versterker geknupt, geluid is gigantisch goed, nog niet eens in een kist/doos gehad en ben nu al zeer tevreden, ik ga zo foto's plaatsen. zeker een aanrader die speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0w
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-12-2023
Ik heb ook een radiokist gemaakt, en hier het resultaat:
(foto's zijn klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/46871148/IMG_20120622_142252.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/46871148/IMG_20120622_142707.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/46871148/IMG_20120622_142455.jpg

In heb er nu 2 Boschmann speakers inzitten van 90W RMS en een Caliber 75.2 versterkertje van 75W (iets van 15W RMS gok ik). Bij normaal tot hoog volume klinkt dit gewoon goed en de kist is luchtdicht dus de bass klinkt ook goed. Maar als ik het volume maximaal zet (in een wat grotere ruimte bijvoorbeeld) beginnen de lagere tonen te vervormen en moet ik het dus weer wat lager zetten.

Nou had ik bedacht om de versterker te vervangen door een TK2050 en deze dan te voeden met 24V van deze voeding: klik en vraag ik me af of dit veel verschil gaat maken qua volume en kwaliteit.
Ook vraag ik me af hoeveel ampere de TK2050 ongeveer gebruikt en of deze voeding een beetje zuinig zal zijn. (het laatste is niet heel belangrijk, maar ik wil wel een paar uur kunnen spelen op een 7,2Ah 12V accu)

[ Voor 6% gewijzigd door Sh4d0w op 28-06-2012 19:21 . Reden: plaatjes gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-01 13:53
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/i6kr9y.jpg

deze sluit na de versterker aan, hopelijk gaat het zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:56:
Tot 14,5v opgeladen? Weet je dat zeker van de meeste druppelladers gaan tot 13,8v en autoladers tot 14,4. Zodra je deze afkoppelt zakt het voltage snel weer. Ik denk eerder dat je voltmeter niet de juiste waarde (meer) geeft. :9
Sh4d0w schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:18:
Ik heb ook een radiokist gemaakt, en hier het resultaat:
(foto's zijn klikbaar)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

In heb er nu 2 Boschmann speakers inzitten van 90W RMS en een Caliber 75.2 versterkertje van 75W (iets van 15W RMS gok ik). Bij normaal tot hoog volume klinkt dit gewoon goed en de kist is luchtdicht dus de bass klinkt ook goed. Maar als ik het volume maximaal zet (in een wat grotere ruimte bijvoorbeeld) beginnen de lagere tonen te vervormen en moet ik het dus weer wat lager zetten.

Nou had ik bedacht om de versterker te vervangen door een TK2050 en deze dan te voeden met 24V van deze voeding: klik en vraag ik me af of dit veel verschil gaat maken qua volume en kwaliteit.
Ook vraag ik me af hoeveel ampere de TK2050 ongeveer gebruikt en of deze voeding een beetje zuinig zal zijn. (het laatste is niet heel belangrijk, maar ik wil wel een paar uur kunnen spelen op een 7,2Ah 12V accu)
Mooi metalen plaatje zeg, ziet er goed uit. :9~
Het volume gaat met een Tk2050 op 24v wel harder ja, en de kwaliteit zal ook wel beter zijn. In ieder geval minder snel vervorming. Op hoog volume trekt een Tk2050 toch wel snel pieken van 6A, dus die voeding is eigenlijk nog iets te licht. Hij is trouwens alleen geschikt voor netstroom, ik weet niet of dat je bedoeling was? Als je van 12v>24v wil gaan heb je een DC-step up converter nodig, te vinden op Ebay.

[ Voor 2% gewijzigd door Michel5128 op 28-06-2012 22:07 . Reden: Niet goed gekeken... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0w
Michel5128 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:51:
[...]

Mooi metalen plaatje zeg, ziet er goed uit. :9~
Het volume gaat met een Tk2050 op 24v wel harder ja, en de kwaliteit zal ook wel beter zijn. In ieder geval minder snel vervorming. Op hoog volume trekt een Tk2050 toch wel snel pieken van 6A, dus die voeding is eigenlijk nog iets te licht. Hij is trouwens alleen geschikt voor netstroom, ik weet niet of dat je bedoeling was? Als je van 12v>24v wil gaan heb je een DC-step up converter nodig, te vinden op Ebay.
Bedankt :)
De voeding werkt ook op 12V DC, hij heeft namelijk 2 ingangen en het is dus tegelijkertijd voeding en step up converter. Als de voeding voor iemand anders wel genoeg is kwam ik net deze: klik tegen. Die is goedkoper en met een normale stekker.
Maar ik zal eens verder zoeken naar een wat zwaardere voeding en een losse step up converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers ik ben nieuwe lid hier op tweakers en ben in bezit van een eigen kistradio ik zal binnenkort foto,s en video plaatsen van me kleine monster dit zijn me ervaringen met de ta 2024 :
De ta 2024 is een zeer goede maar vooral een zuinige versterker ik heb hem in een kleine kistradio zitten van 20 bij 10 bij 10 cm met 2 kleine 5 cm speakers komt een zeer goed maar vooral vol geluid uit (hifi) en kan hard 90 decibel op 1 meter
Hij is erg zuinig 60 mA op normaal volume en 200 mA op vol volume bij gebruik van een 3,2 ah loodgelaccu kun je zeker 14 uur op z,n hardst spelen en ruim 40 uur op normaal volume veder wil hij ook goed op een zonnecel van 12 volt 100 mA spelen alleen op ze hardst red ie het niet komt denk ik omdat de accu dan ook geladen word door het zonnecel.
Ik gebruik hem ongemod op 8 ohm speakers dit is in mijn ogen de meest zuinige setup.
Kan hem iedereen aanbevelen :)

Binnenkort foto,s en video :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe laat ik de foto in de post verschijnen ipv een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 17:26

TopTon

Power 2 PC's

Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

zie de waarschuwing, staat er letterlijk.

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Sh4d0w schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:17:
[...]

Bedankt :)
De voeding werkt ook op 12V DC, hij heeft namelijk 2 ingangen en het is dus tegelijkertijd voeding en step up converter. Als de voeding voor iemand anders wel genoeg is kwam ik net deze: klik tegen. Die is goedkoper en met een normale stekker.
Maar ik zal eens verder zoeken naar een wat zwaardere voeding en een losse step up converter.
Oja, niet goed gekeken. 8)7
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:06:
hoe laat ik de foto in de post verschijnen ipv een link?
Door de link van het plaatje met goede afmetingen tussen [IMG][/IMG] te zetten. Hier is een handig knopje voor als je een nieuwe reactie plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TopTon schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:12:
Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

zie de waarschuwing, staat er letterlijk.
ja dat zie ik wel maar ik dacht dat er dan alleen een link kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eindelijk de bestelling van Conrad binnen, zoals altijd uitmuntend goeie service:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/117g11d.jpg

Het akoestische noppenschuim:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/9sdz53.jpg

de beruchte pioneer ts-g 1723i:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2jg71oz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1htrmq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/jaalg3.jpg

Aangesloten aan een versterker

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/14y1f05.jpg

speakers

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/fbvuko.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2s6mqsi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:30:
Vandaag eindelijk de bestelling van Conrad binnen, zoals altijd uitmuntend goeie service:

[afbeelding]

Het akoestische noppenschuim:

[afbeelding]

de beruchte pioneer ts-g 1723i:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Aangesloten aan een versterker

[afbeelding]

speakers

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Speakers zien er ook goed degelijk uit, wat we gewend zijn van Pioneer. Misschien dan binnenkort toch maar een setje bestellen ;-).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben een kist radio aan het maken en heb hier in een autoradio met iso stekkers. Nu heb ik de speakers aangesloten alleen nu weet ik niet waar ik de accu op aan moet sluiten :? Kan iemand mij helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Rood op plus , zwart op min??

[ Voor 10% gewijzigd door thijsco19 op 28-06-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Zou mijn kist dan ook maar even posten

Er zit een
Logitech X-620 6.1 setje in deze krijgt zijn stroom via een
Carpoint Omvormer 12>230V 300-900W die weer stroom kreeg van een
Conrad energy loodaccu 12V 7Ah welke vervangen moet worden omdat ik er geen beveiliging op heb, en naar iets meer dan een jaar kapot is.
De audio komt via een 3.5 jack.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2dooxv.jpg

En zo zit het nu aangesloten
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/24uxicy.jpg

Nu moet ik de accu vervangen maar het setje wil ik houden omdat er gewoon goed geluid uit komt en het budget er niet is om even 100 euro uit te geven aan nieuwe spullen.
Ik wil met de nieuwe accu iets zuiniger om gaan en wil er dus een meter/beveiligingen tussen zetten wat gezien me budget niet te duur moet zijn:) iemand tips?

[ Voor 4% gewijzigd door mathy_ op 28-06-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Laatst online: 04-08 12:57
de accus safe van wesley is de oplossing voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
nelsch schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:31:
de accus safe van wesley is de oplossing voor jou!
Daar zit ik nu naar te kijken, maar zie helaas dat met verzendkosten op iets meer dan 30 euro kom, zelf doen gaat hem niet worden omdat ik geen soldeerbout heb en ook niemand ken in me omgeving die dit wel zou hebben. dus helaas te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0w
Dan kan je het beste een voltmeter op de accu aansluiten. Als de spanning dan 11,5V is moet je hem uitzetten en weer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Dankje, denk dat ik dat maar doe.
Alleen balen dat ik nu moet wachten tot het geld staat bij geschreven op me paypal.

Zit aan deze te denken.
Ebay new red led panel meter

Hoe zit dat als ik de accu ga opladen moet ik de volt meter dan afkoppelen van de accu?

[ Voor 12% gewijzigd door mathy_ op 29-06-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0w
mathy_ schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:06:
Dankje, denk dat ik dat maar doe.
Alleen balen dat ik nu moet wachten tot het geld staat bij geschreven op me paypal.

Zit aan deze te denken.
Ebay new red led panel meter

Hoe zit dat als ik de accu ga opladen moet ik de volt meter dan afkoppelen van de accu?
Dat maakt niet uit, de meter kan altijd aangesloten blijven. De vraag is meer of je dat wil, ik vind het zelf niet nodig dat hij altijd aanstaat en heb er dus een knopje voor gezet.
De meter staat dan alleen aan als je het knopje indrukt. Hiervoor zou je ook een schakelaar kunnen gebruiken.
Foto's staan een paar posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Daar heb je gelijk in, ga dan maar wel voor een schakelaar.
Als de kist aan staat is dat meestal in de boot op ongeveer 4 meter afstand van waar ik sta achter het roer.
Dan heb ik wel liever dat ik snel even naar de meter kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de acculader tegelijk aansluiten op de accu als de versterker?
Gisteren heb ik het voor elkaar gekregen om mijn TA2024 rokend en kapot te krijgen, Ik kwam erachter dat twee kabels bloot lagen en deze mogelijk elkaar hebben geraakt, ofdat het komt omdat de acculader direct contact maakt met de versterker.

Kan iemand mij bevestigen dat ik de acculader tegelijk kan aansluiten met de accu, als de accu naar de versterker? Ik vermoed zelf dat het aan de opliggende kabels die in contact met elkaar kwamen namelijk.

Mocht dit niet kunnen moet ik dus een schakelaar tussen de accu - acculader - versterker doen.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0w
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:01:
Kun je de acculader tegelijk aansluiten op de accu als de versterker?
Gisteren heb ik het voor elkaar gekregen om mijn TA2024 rokend en kapot te krijgen, Ik kwam erachter dat twee kabels bloot lagen en deze mogelijk elkaar hebben geraakt, ofdat het komt omdat de acculader direct contact maakt met de versterker.

Kan iemand mij bevestigen dat ik de acculader tegelijk kan aansluiten met de accu, als de accu naar de versterker? Ik vermoed zelf dat het aan de opliggende kabels die in contact met elkaar kwamen namelijk.

Mocht dit niet kunnen moet ik dus een schakelaar tussen de accu - acculader - versterker doen.

bedankt!
Wat je beschrijft is idd kortsluiting door waarschijnlijk die kabels die bloot lagen. De acculader kan je in principe rechtstreeks op de versterker aansluiten zoals je doet als je beide aan de accu maakt maar dit is niet aan te raden. De meeste acculaders zijn namelijk 'slim' en meten de accuspanning en passen de laadspanning hierop aan. De spanning kan niet goed gemeten worden als de lader aangesloten is en de laadspanning is dus niet optimaal.
Op deze manier gebruik je de lader als voeding en bij laders van <2A zal ook je accu dan nog steeds leegraken omdat de lader niet genoeg stroom levert. Bij de autoladers van >2A laad je je accu op met de stroom die de versterker niet gebruikt en dit is ook niet zo goed voor de accu.

Al met al kan je dus beter een lader én een voeding gebruiken als je wilt spelen en laden tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4d0w schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:30:
[...]

Wat je beschrijft is idd kortsluiting door waarschijnlijk die kabels die bloot lagen. De acculader kan je in principe rechtstreeks op de versterker aansluiten zoals je doet als je beide aan de accu maakt maar dit is niet aan te raden. De meeste acculaders zijn namelijk 'slim' en meten de accuspanning en passen de laadspanning hierop aan. De spanning kan niet goed gemeten worden als de lader aangesloten is en de laadspanning is dus niet optimaal.
Op deze manier gebruik je de lader als voeding en bij laders van <2A zal ook je accu dan nog steeds leegraken omdat de lader niet genoeg stroom levert. Bij de autoladers van >2A laad je je accu op met de stroom die de versterker niet gebruikt en dit is ook niet zo goed voor de accu.

Al met al kan je dus beter een lader én een voeding gebruiken als je wilt spelen en laden tegelijk.
Nee daar heb je gelijk in!
Ik had het anders gedaan, ik had 2 kabels vanaf de accu naar het buitenkant van het kistje laten lopen, zodat ik de klemmen van de acculader niet direct op de accu hoefde aan te sluiten maar op de buitenkant van het kistje dus. ( zodat ik de kist helemaal kon afsluiten zonder deksel)

Maar bedankt! nu weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit bij mijn modded TA2024 echt een groot verschil tussen afspelen met mp3-speler dan met laptop, hoort het dat de laptop toch harder zal gaan? En hoort het dat dit verschil nog relatief groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:13:
Hallo,

Ik ben een kist radio aan het maken en heb hier in een autoradio met iso stekkers. Nu heb ik de speakers aangesloten alleen nu weet ik niet waar ik de accu op aan moet sluiten :? Kan iemand mij helpen???
zwart is -
rood is +
en geel is ook +

als het goed is is de gele kabel een geschakelde plus, deze word normaal door het contactslot geschakeld.
en er blijft altijd een normale plus naar de radio toelopen, voor de '' favoriete zenders'' te onthouden.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
wesleytjuh schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:36:
Deed hij dit eerst ook? Weet je zeker dat alles goed aangesloten zit?

Als je weer een TA2020 wilt kan je deze bij HeideHiFi bestellen. Als je gewoon een 12V voedingsbron hebt en dus geen hogere spanning waar de TA2020 gebruik van maakt kun je ook gewoon een TA2024 bestellen. Die is vekrijgbaar bij oa mijn webwinkel, HeideHiFi en eBay.
Heb er eentje besteld bij jouw webwinkel :) Is hij voor vrijdag (6e) bij mij thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
mathy_ schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:40:
Daar heb je gelijk in, ga dan maar wel voor een schakelaar.
Als de kist aan staat is dat meestal in de boot op ongeveer 4 meter afstand van waar ik sta achter het roer.
Dan heb ik wel liever dat ik snel even naar de meter kan kijken.
acidd91 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:33:
[...]

Heb er eentje besteld bij jouw webwinkel :) Is hij voor vrijdag (6e) bij mij thuis?
Waarschijnlijk morgen ;).
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:09:
Er zit bij mijn modded TA2024 echt een groot verschil tussen afspelen met mp3-speler dan met laptop, hoort het dat de laptop toch harder zal gaan? En hoort het dat dit verschil nog relatief groot is?
Maar is het geluid ook nog van een beetje kwaliteit als je het volume op je laptop zo hard zet(harder dan je MP3 kan). Als ik het volume op mijn iPhone op zijn hardst zet bij een modded TA2024 zit ik toch wel op de grens van wat nog goed klinkt, maar mijn testspeakers hebben hun beste tijd ook gehad ;).

[ Voor 67% gewijzigd door wesleytjuh op 29-06-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:09:
Ja dat verschil blijf je houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
fterheide schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:42:
[...]

Ja dat verschil blijf je houden.
En inderdaad, de gain is hoger. Maar het verschil blijft hetzelfde, en wordt nu alleen maar harder versterkt. Alleen door de mod kan je met een MP3 ook het maximale eruithalen, wat met een laptop al kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedfan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-06 22:58
Hallo allemaal,

Ik wil graag een zelfgemaakte box voor een subwoofer maken, een 6th band order maar ik kom er met het filter niet uit. Ik zit al een tijdje op google te zoeken maar ik kom allemaal dingen tegen die ik niet moet hebben of ik krijg formules die niet eens op je rekenmachine passen of waar ik geen bal van snap :? Ik ben totaal nieuw met filters voor subwoofers daarom wil ik jullie hulp vragen. Ik ben op zoek naar een 2 kanaals actief filter (een filter die je voor de versterker moet zetten en achter de geluidsbron) op 12v die ik zelf met een schema kan bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2zguemt.jpg
Wat raden jullie aan om op welke frequentie de subwoofer af te snijden?
ik dacht lpf: 28,3 hz en hpf: 77,3 hz

Wie kan mij verder helpen?

PS: Mijn kistradio is bijna zo goed als af en is in een flightcase gebouwd, als hij helemaal klaar is zal ik eens wat foto's posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
speedfan schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:04:
Hallo allemaal,

Ik wil graag een zelfgemaakte box voor een subwoofer maken, een 6th band order maar ik kom er met het filter niet uit. Ik zit al een tijdje op google te zoeken maar ik kom allemaal dingen tegen die ik niet moet hebben of ik krijg formules die niet eens op je rekenmachine passen of waar ik geen bal van snap :? Ik ben totaal nieuw met filters voor subwoofers daarom wil ik jullie hulp vragen. Ik ben op zoek naar een 2 kanaals actief filter (een filter die je voor de versterker moet zetten en achter de geluidsbron) op 12v die ik zelf met een schema kan bouwen.

[afbeelding]
Wat raden jullie aan om op welke frequentie de subwoofer af te snijden?
ik dacht lpf: 28,3 hz en hpf: 77,3 hz

Wie kan mij verder helpen?

PS: Mijn kistradio is bijna zo goed als af en is in een flightcase gebouwd, als hij helemaal klaar is zal ik eens wat foto's posten. :)
Erg ingewikkelde kwestie, je kunt dit beter proberen op http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
6e band order zijn vaak grote kasten, welke speaker heb je gebruikt met welke t/s parameters? tevens heeft je simulatie best een grillig verloop, wat is de bijbehorende groupdelay? let ook op dat je snelheid van je lucht in je poorten niet te hoog word(ik neem zelf als max 14m/s als norm, 17m/s word echter ook weleens geadviseerd)

een 12v filter staan vaak op marktplaats voor een prikkie uit de auto audio wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:29
Heb het idee voor een compleet nieuwe speakerkist laten varen omdat het totale kostenplaatje te hoog zou worden.
Heb besloten om voor mijn eerste speakerkist een nieuwe, betere, mooiere kist te maken en de oude onderdelen te gebruiken.
Afmetingen dicht HBD: 320x400x300mm
Sketchup design:
Afbeeldingslocatie: http://i841.photobucket.com/albums/zz331/GeertOss/Speakerkistopen20.jpg
Het vierkant aan de zijkant wordt een handvat, ook aan de andere kant.
De ronde gaten zijn natuurlijk de speakers, dit is een ruime maat zodat ik zeker weet dat ik ruimte genoeg heb.
Het rechthoekige gat aan de bovenkant is voor de autoradio.
Aan de achterkant komt een paneeltje met daarop schakelaars en aansluitingen.
Het geheel word net zoals de eerste bekleed met stof.
Eerste kist:
Afbeeldingslocatie: http://i841.photobucket.com/albums/zz331/GeertOss/P1010030.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door GeertH op 29-06-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedfan
  • Laatst online: 24-06 22:58
nelsch schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:22:
6e band order zijn vaak grote kasten, welke speaker heb je gebruikt met welke t/s parameters? tevens heeft je simulatie best een grillig verloop, wat is de bijbehorende groupdelay? let ook op dat je snelheid van je lucht in je poorten niet te hoog word(ik neem zelf als max 14m/s als norm, 17m/s word echter ook weleens geadviseerd)

een 12v filter staan vaak op marktplaats voor een prikkie uit de auto audio wereld.
Sorry vergeten te vertellen!
Het gaat om een JBL GTO 1002D subwoofer, parameters staan hier:
( http://www.jblcar.dk/boxes/GTO_1002D.pdf )
Poort:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/vrpw08.jpg
Ik wou de subwoofer ongeveer zo bouwen, alleen wil ik aan de achterkant een verzonken kamer maken waar een JBL GTO 75.2 versterker en een 32a 13,2v voeding in komt.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/50fq52.jpg
Met dan nog deze trucjes toegepast:
http://www.ram-designs.com/img/45corners.png
http://www.ram-designs.com/img/roundover.png

Edit:12v filters op marktplaats die zijn toch niet goed op mijn subwoofer afgesteld?

[ Voor 3% gewijzigd door speedfan op 29-06-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
ziet dit er niet heel veel beter uit dan je eigen simulaties?

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/27y4vg1.png

even tervergelijking de standart JBL refelx kast bij de groupdelay gezet, en het is denk ik meteen wel duidelijk waarom ik niet heel erg gecharmeerd ben van 6e order bandpassystemen..
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/neclcz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 10:00
En mijn kistje staat er nu zo bij:

Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/7814/img0632yh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Cypher87 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:31:
En mijn kistje staat er nu zo bij:

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Heb je meer foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 10:00
wesleytjuh schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:31:
[...]

Ziet er goed uit! Heb je meer foto's?
Ik heb de zijkanten nog geen kleurtje kunnen geven. Als hij helemaal af is maak ik nog wel wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
Mensen,
Ik kan deze krat radio van iemand overkopen voor 45 euro.
Jullie mening?
YouTube: kratradio deel 2 now with modded ta2024

- ta2024 modded
- 4 speakers, weet niet precies welke
- 12v adapter voor spelen zonder accu

Enige wat er dan nog in moet is een accu en druppellader, maar denk dat ik liever een accusafe setje koop van 60 euro. Heb ik wel een 12v lader over, mja.

graag advies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
j0ren schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 18:39:
Mensen,
Ik kan deze krat radio van iemand overkopen voor 45 euro.
Jullie mening?
YouTube: kratradio deel 2 now with modded ta2024

- ta2024 modded
- 4 speakers, weet niet precies welke
- 12v adapter voor spelen zonder accu

Enige wat er dan nog in moet is een accu en druppellader, maar denk dat ik liever een accusafe setje koop van 60 euro. Heb ik wel een 12v lader over, mja.

graag advies! :)
Hoewel het geen erg hoge prijs is zit het leuke van de kistradio hem natuurlijk in het zelfbouwen van de kist. Ik zou eerst nog even navragen welke speakers het zijn, als dit een beetje degelijke zijn kan je deze altijd nog gebruiken.

Verder kan je een rekensommetje erop loslaten(mijn eigen prijzen ter referentie):
TA2024 modded = 19 euro (kan je ook zelf doen, scheelt je 5 euro)
12V adapter = 9 euro (wanneer los)
= 27 totaal

Hou je 18 euro over voor de speakers, maar het gaat hier natuurlijk wel om 2e hands artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan welke van de 3 lipjes van de 2,5mm connector waar ik de voeding in wil steken die naar de ta2024 gaat moet ik gebruiken? de + en de - welke zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:38:
aan welke van de 3 lipjes van de 2,5mm connector waar ik de voeding in wil steken die naar de ta2024 gaat moet ik gebruiken? de + en de - welke zijn dat?
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/04/dc2_1mmJack.png
Zoals hier, nog een beetje onduidelijk, maar de + moet dus op de pen die naar het center van de DC jack gaat. De overige 2 pennen zijn de GND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:41:
[...]

[afbeelding]
Zoals hier, nog een beetje onduidelijk, maar de + moet dus op de pen die naar het center van de DC jack gaat. De overige 2 pennen zijn de GND.
Ja ik had het al aangesloten en het werkte :), alleen ze brommen echt verschrikkelijk wanneer ik geen muziek afspeel, ik heb nog niks gesoldeerd en alles met draden vast geknoopt, dit is hopelijk de reden?

voor de rest alles werkt en prima service!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:54:
[...]

Ja ik had het al aangesloten en het werkte :), alleen ze brommen echt verschrikkelijk wanneer ik geen muziek afspeel, ik heb nog niks gesoldeerd en alles met draden vast geknoopt, dit is hopelijk de reden?

voor de rest alles werkt en prima service!!
Dit heeft te maken met dat je TA2024 geen signaal hebt en modded is, nu versterkt deze waarschijnlijk de ruis die de voeding en de lader op het systeem gooit. Dit is volgens mij helaas een veel voorkomend probleem met de modded TA2024 icm voedingen/laders. Ik ga eens kijken of dit niet opgelost kan worden. Toevallig krijg ik net via de mail van iemand anders een soort gelijke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:59:
[...]

Dit heeft te maken met dat je TA2024 geen signaal hebt en modded is, nu versterkt deze waarschijnlijk de ruis die de voeding en de lader op het systeem gooit. Dit is volgens mij helaas een veel voorkomend probleem met de modded TA2024 icm voedingen/laders. Ik ga eens kijken of dit niet opgelost kan worden. Toevallig krijg ik net via de mail van iemand anders een soort gelijke reactie.
maar als ik alles soldeer en krimp kousjes er om heen doe zal die ruis een stuk minder moeten zijn hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 21:06:
[...]

maar als ik alles soldeer en krimp kousjes er om heen doe zal die ruis een stuk minder moeten zijn hoop ik
Ik weet niet hoe hevig de ruis is, maar iets minder zal het wel zijn. De ruis zou helemaal weg moeten zijn zodra je een signaal aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:25:
[...]

zwart is -
rood is +
en geel is ook +

als het goed is is de gele kabel een geschakelde plus, deze word normaal door het contactslot geschakeld.
en er blijft altijd een normale plus naar de radio toelopen, voor de '' favoriete zenders'' te onthouden.

Hartstikke bedankt Tom,

Nu ik dit weet, weet ik niet op welke plus ik nu een schakelaar moet zetten (schakelaar moet toch op de plus) moet ie dan op de rode of de gele???

Wessel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:52:
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:25:
[...]

zwart is -
rood is +
en geel is ook +

Hartstikke bedankt Tom,

Nu ik dit weet, weet ik niet op welke plus ik nu een schakelaar moet zetten (schakelaar moet toch op de plus) moet ie dan op de rode of de gele???

Wessel
Je moet de gele kabel onderbreken. Zo behoudt je de memory functie maar kan je hem wel aan en uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
wesleytjuh schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:55:
[...]

Je moet de gele kabel onderbreken. Zo behoudt je de memory functie maar kan je hem wel aan en uit zetten.
Ja, wel oppassen dat je de accu niet te ver ontlaad. Want op deze manier blijft de autoradio altijd iets aan stroom gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:55:
[...]

Bedankt Wesleytjuh,

En dan gewoon met een 2 pollige schakelaar neem ik aan. Mijn kist radio is ook bijna af alleen morgen even alles vast solderen en dan is ie af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Michel5128 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:01:
[...]

Ja, wel oppassen dat je de accu niet te ver ontlaad. Want op deze manier blijft de autoradio altijd iets aan stroom gebruiken!
Goed opgemerkt!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:01:
[...]

Bedankt Wesleytjuh,

En dan gewoon met een 2 pollige schakelaar neem ik aan. Mijn kist radio is ook bijna af alleen morgen even alles vast solderen en dan is ie af :D
Een enkelpolige schakelaar is voldoende, maar zoals hierboven terecht opgemerkt moet je wel in de gaten houden dat je accu niet langzaam leegloopt. Om dit geheel te voorkomen zet je de schakelaar tussen de +(rood) of de -(gnd). Maar dan heb je ook geen memory functie meer(of er zit een batterij intern)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:16:
[...]

Goed opgemerkt!

[...]

Een enkelpolige schakelaar is voldoende, maar zoals hierboven terecht opgemerkt moet je wel in de gaten houden dat je accu niet langzaam leegloopt. Om dit geheel te voorkomen zet je de schakelaar tussen de +(rood) of de -(gnd). Maar dan heb je ook geen memory functie meer(of er zit een batterij intern)
Hoe bedoel je langzaam leegloopt :? Je onderbreekt toch de stroom??? En moet er perse een voltmeter zo nee bevelen jullie dat aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Accusafe en/of voltmeter is toch wel erg handig.
En met die gele draad onderbreken blijft er een kleine stroom lopen. Die kan je accu alsnog (te) leeg laten lopen na veel tijd.

Zelf ga ik ook gewoon de accu direct na een zekering onderbreken met een schakelaar. Geen memory functie's maar wel het beste.

Trouwens, ook een accu op zichzelf loopt langzaam leeg. Als je het geheel een tijd lang niet gebruikt is het handig hem in ieder geval 1 keer in de paar maanden op te laden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:43:
Accusafe en/of voltmeter is toch wel erg handig.
En met die gele draad onderbreken blijft er een kleine stroom lopen. Die kan je accu alsnog (te) leeg laten lopen na veel tijd.

Zelf ga ik ook gewoon de accu direct na een zekering onderbreken met een schakelaar. Geen memory functie's maar wel het beste.

Trouwens, ook een accu op zichzelf loopt langzaam leeg. Als je het geheel een tijd lang niet gebruikt is het handig hem in ieder geval 1 keer in de paar maanden op te laden. :)
Oke dus ik moet dan gewoon de rode draad onderbreken? Wat is eigenlijk het voordeel van een voltmeter??? of Accusafe???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
De accusafe koppelt automatisch je accu los als het voltage van de accu te laag wordt. Als de accu te ver ontladen wordt (voltage gaat te laag) dan beschadigt de accu waardoor deze niet meer goed wil opladen.
Kost een paar euro dus maar is in mijn ogen erg handig. (1 keer een kapotte accu en de accusafe is er al uit)
Als je het zelf regelmatig controleert door op een voltmetertje te kijken dan kan je het ook voorkomen.
Ik doe zelf beide zodat ik voor mijzelf ook een indicatie heb hoe vol de accu nog zit. (voltmeter schakel ik dan met een knopje aan wanneer ik het wil weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:51:
De accusafe koppelt automatisch je accu los als het voltage van de accu te laag wordt. Als de accu te ver ontladen wordt (voltage gaat te laag) dan beschadigt de accu waardoor deze niet meer goed wil opladen.
Kost een paar euro dus maar is in mijn ogen erg handig. (1 keer een kapotte accu en de accusafe is er al uit)
Als je het zelf regelmatig controleert door op een voltmetertje te kijken dan kan je het ook voorkomen.
Ik doe zelf beide zodat ik voor mijzelf ook een indicatie heb hoe vol de accu nog zit. (voltmeter schakel ik dan met een knopje aan wanneer ik het wil weten)
Oke maar t maakt dus eigenlijk niet zoveel uit of je t wel of niet hebt?? want ik heb al een accu 12volt 17 ah en bij de accusafe zit ook een accu en die heb ik niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Je kan hem ook los bestellen zonder de accu.
Zelf solderen: http://www.accusafe.nl/shop/1-ipod-nano.html
Kant en klaar: http://www.accusafe.nl/sh...fe-v30-geassembleerd.html

Er zijn ook alternatieve printplaatjes die ongeveer hetzelfde doen maar ik geloof dat deze wel oke is.
Zelf nog geen ervaring mee maar waarschijnlijk bestel ik het geheel binnenkort.

Bestelling van conrad was al verzonden dus ik zal proberen hem binnenkort aan de deur te weigeren. (Zag dat de speakers die ik nu heb laatst ook in de aanbieding waren voor 3 tientjes ipv 5.. :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:54:
[...]

Oke maar t maakt dus eigenlijk niet zoveel uit of je t wel of niet hebt?? want ik heb al een accu 12volt 17 ah en bij de accusafe zit ook een accu en die heb ik niet nodig...
De AccuSafe wordt ook geleverd zonder accu, wel is er een set waar een accu lader en voeding bij zit.

Naja, het punt is, je speelt heel snel te lang door zonder dat je het doorhebt. Je versterker gaat nog prima met een lagere spanning dan 11.5V om en zelf heb je dit niet in de gaten. Maar als je onder deze spanning komt begint je accu steeds harder te slijten, en dit kan erg snel gaan. Dit is erg zonde van een dure 12V 17Ah accu.

Wat je dus kan doen:
- Voltmeter, simpel en goedkoop. Handmatig af en toe even kijken of je accu nog vol genoeg is
- AccuSafe, wat geadvanceerder. Houdt accuspanning in de gaten en koppelt je accu automatisch los indien nodig bij de juiste spanning. Kopelt dan ook je lader aan de accu. Verder schakelt deze automatisch over op voedingsspanning indien aanwezig. Soort kistmanagement dus. Is wel een stukje duurder.

@ hierboven,
Hehe, een link heet nog iPod-nano, oops :+.

Wat betreft je speakers, je hebt altijd nog de wet van koop op afstand. Al moet je dan wel verzendkosten betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 30-06-2012 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:00:
[...]

De AccuSafe wordt ook geleverd zonder accu, wel is er een set waar een accu lader en voeding bij zit.

Naja, het punt is, je speelt heel snel te lang door zonder dat je het doorhebt. Je versterker gaat nog prima met een lagere spanning dan 11.5V om en zelf heb je dit niet in de gaten. Maar als je onder deze spanning komt begint je accu steeds harder te slijten, en dit kan erg snel gaan. Dit is erg zonde van een dure 12V 17Ah accu.

Wat je dus kan doen:
- Voltmeter, simpel en goedkoop. Handmatig af en toe even kijken of je accu nog vol genoeg is
- AccuSafe, wat geadvanceerder. Houdt accuspanning in de gaten en koppelt je accu automatisch los indien nodig bij de juiste spanning. Kopelt dan ook je lader aan de accu. Verder schakelt deze automatisch over op voedingsspanning indien aanwezig. Soort kistmanagement dus. Is wel een stukje duurder.

@ hierboven,
Hehe, een link heet nog iPod-nano, oops :+.

Wat betreft je speakers, je hebt altijd nog de wet van koop op afstand. Al moet je dan wel verzendkosten betalen.
Is die Accusafe moeilijk aan te sluiten??? en heb je daar perse een voeding voor nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:08:
[...]

Is die Accusafe moeilijk aan te sluiten??? en heb je daar perse een voeding voor nodig??
Ik persoonlijk vind van niet, maar voor de beginner is het wel te doen denk ik. Er zit een downloadbare handleiding bij en alles staat op de print aangegeven. Kwestie van de + in de + en de - in - steken, meer niet eigenlijk. Je hebt er geen voeding voor nodig maar dit maakt het systeem wel een stuk handiger in gebruik :).

Edit:
Zie dit schema: klik

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 30-06-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt wel weer zien dat het weer mooi weer begint te worden en iedereen weer kistjes en kratten aan 't bouwen is :D

aangezien hoeveel post er iedere dag weer bijkomen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2012 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:08:
[...]

Zou je je iets meer in willen lezen? Je vraagt nu een aantal dingen die al eenvaantal keren eerder besproken zijn. Thanks!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:20
warcow schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:58:
Bestelling van conrad was al verzonden dus ik zal proberen hem binnenkort aan de deur te weigeren. (Zag dat de speakers die ik nu heb laatst ook in de aanbieding waren voor 3 tientjes ipv 5.. :S )
Wet koop op afstand oid zal het wel moeten doen, en gewoon even op de site van conrad kijken hoe het zit met retourneren, weigeren zal moeilijk gaan denk ik. Wel zullen de verzendkosten kk zijn en dan is maar de vraag de de speakers nog wel €20 goedkoper zijn en of dat dan de moeite nog waard is

[ Voor 16% gewijzigd door HaNS1443 op 30-06-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Volgens Conrad kan ik de bestelling weigeren aan de deur en dan krijg ik mijn geld terug. Niks genoemd over een bedrag wat dan in rekening wordt gebracht. Volgens hun was het de beste manier om een bestelling te wijzigen. Als ze dan achteraf een bedrag in rekening brengen zou het zuur zijn.
Ze komen vandaag tussen 2 en 4 geloof ik langs. Twijfel nog even maar denk dat ik toch de nieuwere wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
warcow schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:26:
Volgens Conrad kan ik de bestelling weigeren aan de deur en dan krijg ik mijn geld terug. Niks genoemd over een bedrag wat dan in rekening wordt gebracht. Volgens hun was het de beste manier om een bestelling te wijzigen. Als ze dan achteraf een bedrag in rekening brengen zou het zuur zijn.
Ze komen vandaag tussen 2 en 4 geloof ik langs. Twijfel nog even maar denk dat ik toch de nieuwere wil. :)
Zou het gewoon doen inderdaad, scheelt je wel de korting maar ach, het was 5 euro geloof ik he? Dan liever toch net die betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:07
Ook nog even een update over die van mij (hij is al redelijk ver).

Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/8151/img20120630124334.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/8287/img20120630131003.jpg

Kistje van de Hornbach (klein)

amp: YJ TDA7498 Class A 100W+100W amplifier board
http://www.ebay.com/itm/Y...nents&hash=item231f142d96

Speakers:
- Chario centerspeaker woofers (van Marktplaats)
- DT-28N neodium tweeters
http://www.rumoh.nl/nl/monacor/1757-dt-28n.html

Filter van marktplaats

16 + 1x TrustFire Protected 18650 3.7V "3000mAh" Rechargeable Li-ion Batteries (Pair)
http://www.dealextreme.co...ion-batteries-pair-120476

aansluiting voor externe speakers met ingebouwde voltmeter (zelf ingebouwd)

Nu alleen even naar de winkel hoe ik het filtertje ookalweer aansluit, en een zekering halen voor 30volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
Straks dus kistradio van iemand overkopen, denk dat ik alles in een ander krat of misschien wel een hele mooie MDF kist ga bouwen.

-12v transfo
-ta2024 modded
- 2 ovale speakers en 2 pioneer ronde speakers, geen idee welke modellen maar t klinkt wel super.

Ik moet er zelf dan nog even een accutje en voltmeter inknikkeren, in een doos naar wens proppen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik ben echt verbaast van het geluid dat een ta2024 procudeert.
Hij gaat echt gigantisch hard met kleine speakertjes al(van home cinema).

Edit:

Ik heb ook wat gelezen over elco,s.
Een elco vat de spanningsdipjes op schijnt.
Nu heb ik een ta2024 en Boschmann G-6532 speakers erop
12,7 ah uur accu.
Ik luister veel hardstyle, zou ik nu ook een elco nodig hebben van bijv 4.700uF ?

Edit 2 : Zou ik nu dan 2 elco,s van 4700 µF in parralel moeten zetten of is eentje al genoeg.
en wat voor lampje om te testen gewoon een 230 lampje :P ?

[ Voor 64% gewijzigd door pannekoek141 op 01-07-2012 02:00 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
ja, ik merk persoonlijk dan bij 2 van de bekende blauwe li-ion 6800mAh pakken ik met een ta2020 2 elco parallel nodig had om de spanningsdippen te beperken met hardstyle, hardcore, maar ook bij house! als je twijfelt of je een elco nodig hebt, zet even een lampje parallel op je accu, als die flikkert weet je dat je er 1 nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar foto's

alles uitgepakt
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/20tlzk8.jpg

TA2024 aangesloten op voeding om even te kijken of hij het deed, en dat deed ie :)
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1zv3lao.jpg

Nog een foto van de achterkant van de MP3 module van HeideHiFi, deze omdat ik zelf altijd opzoek was naar deze foto maar nooit kon vinden, volgensmij is hij onlangs wel op de site zelf ook gezet:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/oyzqu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
nelsch schreef op zondag 01 juli 2012 @ 01:08:
ja, ik merk persoonlijk dan bij 2 van de bekende blauwe li-ion 6800mAh pakken ik met een ta2020 2 elco parallel nodig had om de spanningsdippen te beperken met hardstyle, hardcore, maar ook bij house! als je twijfelt of je een elco nodig hebt, zet even een lampje parallel op je accu, als die flikkert weet je dat je er 1 nodig hebt.
oei, daar heb ik nog helemaal nog niet over nagedacht. ... waar zet je die elco's dan, achter de batterijen voor de versterker??

edit

ok, ik heb een beetje rongezocht op dit topic, waarschijnlijk dat ik er wel 1 nodig heb zo dicht mogeiljk bij mn versterker.

Kan iemand me vertellen welke specs ik nodig heb? En moet ik er 1tje dan hebben, voor mn +, of nog 1 achter mn -?

Mn batterijen leveren 30V, en mn externe voeding 24v.
Is het dan handig om naar een elco van .. 36V ... 5.000uf te zoeken??

[ Voor 24% gewijzigd door Whiskey48 op 01-07-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
pannekoek141 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 21:27:

Edit 2 : Zou ik nu dan 2 elco,s van 4700 µF in parralel moeten zetten of is eentje al genoeg.
en wat voor lampje om te testen gewoon een 230 lampje :P ?
Met een loodaccu heb je er normaal gesproken geen nodig omdat deze accu's van zichzelf al een grote stroom kunnen leveren. Misschien dat het wat minder wordt als hij bijna leeg raakt maarja dan is het ook alweer tijd om te stoppen met spelen en hem op te laden. :P Testen kan uiteraard altijd en dan natuurlijk met een 12v lampje. De elco die je kunt gebruiken is 16v 4700uF.
maurits82 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 08:50:
[...]

oei, daar heb ik nog helemaal nog niet over nagedacht. ... waar zet je die elco's dan, achter de batterijen voor de versterker??

edit

ok, ik heb een beetje rongezocht op dit topic, waarschijnlijk dat ik er wel 1 nodig heb zo dicht mogeiljk bij mn versterker.

Kan iemand me vertellen welke specs ik nodig heb? En moet ik er 1tje dan hebben, voor mn +, of nog 1 achter mn -?

Mn batterijen leveren 30V, en mn externe voeding 24v.
Is het dan handig om naar een elco van .. 36V ... 5.000uf te zoeken??
Met gebruik van die Li-ion accu's kan een elco wel voordelen hebben. Een condensator zet je inderdaad zo dicht mogelijk bij de verbruiker. Deze sluit je parallel aan, dus op de + en - tegelijk. De minkant wordt altijd aangegeven door een (witte/zwarte) steep op de elco.

Stelregel is 2000uF per Ampère stroom. Vanwege je voltage ga ik er van uit dat je een TK2050 bezit. Hier lopen wat grotere stromen en is dus ook een dikkere elco nodig. Ik ga nu uit van 6A. 6*2000 = 12.000uF.

Je hebt dus een condensator nodig van 30v of meer en om nabij de 12.000uF. Dit is er een van 40V en 15.000uF. Als je wat beter zoekt dan ik kun je ze vast nog wel wat voordeliger vinden. Je kunt dus gerust een 35, 40, 50 of 63v uitvoering nemen en mocht het 10.000uF worden is dat ook niet zo'n ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
  • Laatst online: 19-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 08:05:
Nog een paar foto's

alles uitgepakt
[afbeelding]
Op je eerste foto heb je rechtsbovenin een zwarte placticplaatje. waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
@MarvinWijnand
Hoe moet je die decoder eigenlijk aansluiten?
De stroom snap ik de antenne ook, maar de uit en ingang.
Moet je op de ingang een aux conector maken en op de uitgang een versterker?
Want jij hebt op de ingang je ta2024, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 17:49
Gek1009 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:26:
[...]

Op je eerste foto heb je rechtsbovenin een zwarte placticplaatje. waar heb je die vandaan?
Dat is geen plastic maar staal waarschijnlijk. En dat is gewoon een blinde schotel voor een flightcase. Hier hebben ze er een aantal: http://www.licht-geluid.nl/shop/c-290-schotels.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek1009 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:26:
[...]

dat is geen plastic hoor dat is metaal, hij komt bij conrad weg : http://www.conrad.nl/ce/n...115x65mm/1312040&ref=list

op de foto staat hij niet in het zwart maar dat is hij wel, dat spul is trouwens ongelovelijk sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
  • Laatst online: 19-09-2024
tweakG5 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:31:
[...]

Dat is geen plastic maar staal waarschijnlijk. En dat is gewoon een blinde schotel voor een flightcase. Hier hebben ze er een aantal: http://www.licht-geluid.nl/shop/c-290-schotels.aspx
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:31:
[...]

dat is geen plastic hoor dat is metaal, hij komt bij conrad weg : http://www.conrad.nl/ce/n...115x65mm/1312040&ref=list

op de foto staat hij niet in het zwart maar dat is hij wel, dat spul is trouwens ongelovelijk sterk
ik dacht altijd dat het plastic was maar metaal is inderdaad veel steviger. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolter. schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:28:
@MarvinWijnand
Hoe moet je die decoder eigenlijk aansluiten?
De stroom snap ik de antenne ook, maar de uit en ingang.
Moet je op de ingang een aux conector maken en op de uitgang een versterker?
Want jij hebt op de ingang je ta2024, of niet?
de linker rood zwart geel kun je een aux aan maken inderdaad, de middelste rood zwart wit gaat naar de TA2024, ik weet zelf alleen niet waar ik de stroom moet aan maken, kan dat aan de accusafe of moet ik die bij de kabelschoen aan de accu indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:54:
[...]

de linker rood zwart geel kun je een aux aan maken inderdaad, de middelste rood zwart wit gaat naar de TA2024, ik weet zelf alleen niet waar ik de stroom moet aan maken, kan dat aan de accusafe of moet ik die bij de kabelschoen aan de accu indrukken?
Ik zou hem aan dezelfde spanningsbron als de TA2024 vast maken. In dit geval is dat de AccuSafe dus. Je wilt tenslotte dat deze tegelijk met de TA2024 aan en uit gaat en dat deze de accu niet leeg kan trekken toch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Michel5128 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 10:55:
[...]

Met een loodaccu heb je er normaal gesproken geen nodig omdat deze accu's van zichzelf al een grote stroom kunnen leveren. Misschien dat het wat minder wordt als hij bijna leeg raakt maarja dan is het ook alweer tijd om te stoppen met spelen en hem op te laden. :P Testen kan uiteraard altijd en dan natuurlijk met een 12v lampje. De elco die je kunt gebruiken is 16v 4700uF.

[...]

Met gebruik van die Li-ion accu's kan een elco wel voordelen hebben. Een condensator zet je inderdaad zo dicht mogelijk bij de verbruiker. Deze sluit je parallel aan, dus op de + en - tegelijk. De minkant wordt altijd aangegeven door een (witte/zwarte) steep op de elco.

Stelregel is 2000uF per Ampère stroom. Vanwege je voltage ga ik er van uit dat je een TK2050 bezit. Hier lopen wat grotere stromen en is dus ook een dikkere elco nodig. Ik ga nu uit van 6A. 6*2000 = 12.000uF.

Je hebt dus een condensator nodig van 30v of meer en om nabij de 12.000uF. Dit is er een van 40V en 15.000uF. Als je wat beter zoekt dan ik kun je ze vast nog wel wat voordeliger vinden. Je kunt dus gerust een 35, 40, 50 of 63v uitvoering nemen en mocht het 10.000uF worden is dat ook niet zo'n ramp.
Thanx, ik heb er 2 gekocht van 15000uF en 35V. (voor mn huidige en mn volgende 2.1 TK2050 draagbare radio).
Thanx!
Dus + en - van de elco, gewoon op de + en - van de stroomvoorziening, recht voor de versterker.
Komt in orde!

Ik heb nog 1 vraag.
Ik heb een TK2050X2 aangeschaft. (2x50w fullrange, 1x100w afgekapt op 50hz).
Weet iemand een passief filtertje oid, dat ik de 2x50w kan afkappen voor alles onder de 50hz?? (dat alleen de sub deze frequentie pakt, en ik mn tweeters niet opblaas??

Ik ga van een Labtec APX-4620 een draagbare 2.1 set maken. (het geluid is echt fantastich van dat ding)!!
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/old/reviews/000161-01.jpg
tweeters, per kanaal 3 speakers van 6W rms op 4ohm per stuk
Sub is 1 speaker van 40w rms op 4ohm.

IK heb een kapotte hiervan gekocht en uit elkaar geschroefd (het geluid is zo bizar mooi, met zo mooi en hard laag voor zo weinig vermogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:18:
[...]

Ik zou hem aan dezelfde spanningsbron als de TA2024 vast maken. In dit geval is dat de AccuSafe dus. Je wilt tenslotte dat deze tegelijk met de TA2024 aan en uit gaat en dat deze de accu niet leeg kan trekken toch :).
precies, dat word hem dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Ik zit toch weer even te kijken naar andere luidsprekers (andere dan de eerder besproken pioneer).
Deze lijkt ook wel aardig: http://www.besteproduct.n...n_aanbieding.html#!k=ajax
Hij heeft een gevoeligheid van 92db/W, doet 35 Watt rms en is in de aanbieding voor zo'n 42 euro bij sommige webshops.

De bestelling van de conrad kon ik gewoon weigeren, daar deed de postbode ook totaal niet moeilijk over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik alle spullen in huis heb zou ik niet weten waar ik moet beginnen met het ontwerpen van de kist.. tips?

edit: dit gaat vooral om de afmetingen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
een lijstje met onderdelen zou dan wel handig zijn.. en wil je een kist maken of een bierkrat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Maak een tekening met de indeling, pas en meet.

Ik had mijn accu op tafel gezet me speakers ernaast en ervoor. Dat allemaal opgemeten + een paar cm speling. Zo had ik het gedaan, mijn bedoeling was dan ook om een zo klein mogelijk kistje te maken.

EDIT// Het is ook makkelijk om van alles de maten op te meten en die op schaal te gebruiken in je tekening ;) .

[ Voor 18% gewijzigd door thijsco19 op 01-07-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nelsch schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:54:
een lijstje met onderdelen zou dan wel handig zijn.. en wil je een kist maken of een bierkrat
kist van 18mm MDF, wat voor lak etc?

TA2024 modded
AccuSafe
Loodgel accu 7,2A
Acculader
MP3 module van heidehifi
Pioneer TS-G 1723i speakers (2)
voltmeter
voeding 12v 2a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
de soort verf hangt af van het feit of je het water afstotend wil maken bv en kleur...bij mdf zou ik wel goed in de grondverf zetten. persoonlijk gaat mijn voorkeur niet naar mdf uit bij kratradio's aangezien het een relatief hoge dichtheid heeft en slecht tegen vocht kan, ik zou eerder multipleks pakken want dat is lichter en beter bestand tegen vocht. MDF is wel beter als klankkast, maar dat verschil ga je niet horen.

mijn tip is, kijk naar andere kist radios in de topicstart en maak in paint een schets met wat je waar wilt hebben. zoek de afmetingen van je componenten op en je bent zo goed als klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filmpje van mn toekomstige beest:
YouTube: KistRadio video 1: Assemblage van de electronica

edit: ik zie zojuist dat youtube het geluid heeft verwijderd-.- hoe haal ik dat weg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
"Niet beschikbaar op mobiele apparaten" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolter. schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:56:
[...]

"Niet beschikbaar op mobiele apparaten" :(
dat is niet best, hoe maak ik dat hij dat wel word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een foto van de hele setup:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/9roi2d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hier de video nu via tinypic, youtube deed stom :p

View My Video

als ik hem af en toe wat harder zet hoor je de speakers soms een beetje trillen, dat komt natuurlijk doordat deze los in de schoenendoos liggen, ik vind het geluid opzich nu al super. kun je nagaan als het straks strak in een kist zit :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Je hebt ook al een geschikte kist gevonden zie ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:47:
filmpje van mn toekomstige beest:
YouTube: KistRadio video 1: Assemblage van de electronica

edit: ik zie zojuist dat youtube het geluid heeft verwijderd-.- hoe haal ik dat weg
Leuk gedaan, moet je elke keer doen als je verder bent :).
De video doet het hier gewoon, maar voor mobiele apparaten moet je meestal even een tijdje wachten voordat deze daar ook beschikbaar is. Deze moet door Youtube eerst nog naar het goede formaat omgezet worden.

Ik ga de speakers ook maar eens aanschaffen, ben toch wel erg benieuwd nu.

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>