Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:
  • 121.405 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:11:
Je hebt ook al een geschikte kist gevonden zie ik. :+
haha ja ideaal om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:11:
[...]

Leuk gedaan, moet je elke keer doen als je verder bent :).
De video doet het hier gewoon, maar voor mobiele apparaten moet je meestal even een tijdje wachten voordat deze daar ook beschikbaar is. Deze moet door Youtube eerst nog naar het goede formaat omgezet worden.

Ik ga de speakers ook maar eens aanschaffen, ben toch wel erg benieuwd nu.
dankje :) de speakers zijn ook zeker het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good evening kistbouwers,

Ik ben van plan om binnenkort aan mijn kistradio te beginnen, 1 ding mist er echter nog, de speakers... Ik ben deze speakers op pad gekomen, de Magnat 320 racer Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze speakers? Of weet iemand misschien of dit wellicht wat is?

Specs:

Technische specificaties

Frequentiebereik 22 - 34 000 Hz
Impedantie 4 Ohm
Geluidsniveau 92 dB
Inhoud 1 Paar
Max. belastbaarheid (muziek) 400 W
RMS-belastbaarheid 100 W
Type 3-weg triaxiaal
Inbouwdiepte 72 mm
Inbouw-Ø 185 mm
Buiten-Ø (zonder kap) 245 mm

Conrad Link (Kilk)

Thanks in advance,

KistDude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:16:
Good evening kistbouwers,

Ik ben van plan om binnenkort aan mijn kistradio te beginnen, 1 ding mist er echter nog, de speakers... Ik ben deze speakers op pad gekomen, de Magnat 320 racer Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze speakers? Of weet iemand misschien of dit wellicht wat is?

Specs:

Technische specificaties

Frequentiebereik 22 - 34 000 Hz
Impedantie 4 Ohm
Geluidsniveau 92 dB
Inhoud 1 Paar
Max. belastbaarheid (muziek) 400 W
RMS-belastbaarheid 100 W
Type 3-weg triaxiaal
Inbouwdiepte 72 mm
Inbouw-Ø 185 mm
Buiten-Ø (zonder kap) 245 mm

Conrad Link (Kilk)

Thanks in advance,

KistDude
ik zat ook in overweging deze speakers te kopen, ben zelf voor de Pioneer TS-G 1723i's gegaan. tot op heden geen spijt van gehad, de magnats hebben misschien iets betere specs maar Pioneer vind ik toch een kwalitatief hoger liggend merk. maar dat is een mening.

die magnat's zijn trouwens wel echt groot en pioneer's zien er beter uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Aangezien ik zelf ook nog twijfel over verschillende speakers hier een lijstje met interessante opties:

Speaker:Kosten:db/W:RMS vermogen:Impedantie:Formaat:
Pioneer TS-G 1723i50 euro (conrad)90 db 40 Watt4 Ω165mm(Øbuiten)
Magnat 320 racer50 euro (conrad)92 db100 Watt4 Ω245mm(Øbuiten)
Blaupunkt GTX663 Mystic50 euro (conrad)93 db50 Watt4 Ω165mm(Øbuiten)
JBL GTO 93850 euro (conrad)94 db100 Watt2 Ω60x230mm(Øbuiten)
Kenwood KFC-E1764~40 euro92 db35 Watt4 Ω170mm(Øbuiten)
Sony XS-F1737SE~35 euro89 +/- 2 db40 Watt4 Ω170mm(Øbuiten)

Meeste hiervan zijn rond de 16/17 cm in doorsnede, de magnet racer is iets groter. Alleen de JBL is een langwerpige luidspreker.
Gezien de reviews en reacties hier lijken mij momenteel de JBL (helaas wel langwerpig en 2Ω) en de pioneer goede opties.

Misschien een idee om dit voor verschillende segmenten in budget nog te maken. Deze zou denk ik wat in het midden vallen.

[ Voor 73% gewijzigd door warcow op 02-07-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het design voor waarschijnlijk de magnat racer 320 speakers.

Afmetingen 70x30x20

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2s6kpja.jpg

Zal dit in de praktijk niet te groot zijn om mee te nemen + gewicht?

Thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:53:
Hier het design voor waarschijnlijk de magnat racer 320 speakers.

Afmetingen 70x30x20

Zal dit in de praktijk niet te groot zijn om mee te nemen + gewicht?

Thoughts?
Zijn forse afmetingen, dat wel. En het hangt er van af wat je er mee wil doen in de praktijk, een kist van 15 kilo die op een bbq staat en terug gaat in de auto, of dezelfde kist die je op die fiets mee naar het strand wil nemen is natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
warcow schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:02:
Aangezien ik zelf ook nog twijfel over verschillende speakers hier een lijstje met interessante opties:

Speaker:Kosten:db/W:RMS vermogen:Impedantie:Formaat:
Pioneer TS-G 1723i50 euro (conrad)90 db 40 Watt4 Ω165mm(Øbuiten)
Magnat 320 racer50 euro (conrad)92 db100 Watt4 Ω245mm(Øbuiten)
Blaupunkt GTX663 Mystic50 euro (conrad)93 db50 Watt4 Ω165mm(Øbuiten)
JBL GTO 93850 euro (conrad)94 db100 Watt2 Ω60x230mm(Øbuiten)
Kenwood KFC-E1764~40 euro92 db35 Watt4 Ω170mm(Øbuiten)
Sony XS-F1737SE~35 euro89 +/- 2 db40 Watt4 Ω170mm(Øbuiten)

Meeste hiervan zijn rond de 16/17 cm in doorsnede, de magnet racer is iets groter. Alleen de JBL is een langwerpige luidspreker.
Gezien de reviews en reacties hier lijken mij momenteel de JBL (helaas wel langwerpig en 2Ω) en de pioneer goede opties.

Misschien een idee om dit voor verschillende segmenten in budget nog te maken. Deze zou denk ik wat in het midden vallen.
Wat voor een versterker ben je van plan te gaan gebruiken? Want de TA2024 kan niet zo goed overweg met 2 ohm speakers. Misschien dat het met erg goede koeling lukt, maar waarschijnlijk is dat niet praktisch genoeg.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff een SD kaartje in die mp3 module gestoken met wat muziek erop en hij gaat echt kneiter hard, zelfs op volume 15 van de 30 kunnen de buren dik mee genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:35:
Heb ff een SD kaartje in die mp3 module gestoken met wat muziek erop en hij gaat echt kneiter hard, zelfs op volume 15 van de 30 kunnen de buren dik mee genieten
Mooi! Werkt verder naar alle tevredenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:49:
[...]

Mooi! Werkt verder naar alle tevredenheid?
zonder enige twijfel, alles naar wens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou ik dit spul kunnen gebruiken:

http://www.overtoom.nl/transparante-lijm-pattex_M312214.html

om deze 2 dingen aan elkaar te plakken:

http://www.kunststofshop....10000060&aid=3860&lang=NL

http://iteadstudio.com/st...te%20LED/3MM_LED/3mm1.jpg
(het gaat om een 3mm led)

op deze manier:
YouTube: Create custom LED for Cars

(kijk vanaf 2:45)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Hmm ik had een TA2024 modded in m'n kistje zitten maar omdat ik meestal een PC erop aansluit heb ik vorige week een niet gemodde versie besteld bij AccuSafe. Nu heb ik deze afgelopen weekend ontvangen en vanmiddag aangesloten maar er komt geen geluid uit. :( Straks weer even de 'oude' gemodde versie aansluiten om te kijken of het aan de bekabeling ligt. Anders ben ik bang een D.O.A. (Dead on arrival) te hebben :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Vinze schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:12:
Hmm ik had een TA2024 modded in m'n kistje zitten maar omdat ik meestal een PC erop aansluit heb ik vorige week een niet gemodde versie besteld bij AccuSafe. Nu heb ik deze afgelopen weekend ontvangen en vanmiddag aangesloten maar er komt geen geluid uit. :( Straks weer even de 'oude' gemodde versie aansluiten om te kijken of het aan de bekabeling ligt. Anders ben ik bang een D.O.A. (Dead on arrival) te hebben :S
Hm dat is jammer om te horen! Wel vreemd, want wij testen alle gemodde TA2024's op beide kanalen op werking en indien er een 3.5mm connector aangesoldeerd is wordt ook deze getest.
Mocht je er nu echt niet uitkomen, stuur dan even een mailtje :).

Edit: ik zie dat je een niet modded variant hebt. Ook deze zou getest moeten zijn. Graag hoor ik of de fout in de versterker of bekabeling(zou niet mogen kunnen) zit!

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 02-07-2012 18:42 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 21:24
Na al een paar keer eerder een kratje gemaakt te hebben, hebben wij vorig weekend alles een keertje goed aangepakt. Doordat we nog een oude Iphone box hadden liggen hebben we deze er maar meteen in verwerkt. Hierdoor is het mogelijk om een iphone in de dock te doen en meteen muziek af te spelen.

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/dw5zgtdg7/MG_0807.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/y8n6isi8n/MG_0819.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/m81qi2atz/MG_0837.jpg

De scooter accu die er nu in zit gaat ongeveer ander half uur mee. Dit is voor het gebruik met voetbal precies genoeg. Hier zit hij toch vaak aan het stroom als dit aanwezig is in de kleedkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
wesleytjuh schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:31:
[...]

Hm dat is jammer om te horen! Wel vreemd, want wij testen alle gemodde TA2024's op beide kanalen op werking en indien er een 3.5mm connector aangesoldeerd is wordt ook deze getest.
Mocht je er nu echt niet uitkomen, stuur dan even een mailtje :).

Edit: ik zie dat je een niet modded variant hebt. Ook deze zou getest moeten zijn. Graag hoor ik of de fout in de versterker of bekabeling(zou niet mogen kunnen) zit!
Het ligt helaas niet aan de bekabeling.. Heb de oude versterker weer even aangesloten en had meteen geluid, vervolgens de stekkertjes op de nieuwe aangesloten maar er komt helemaal geen geluid uit.. Ik mail wel even over de verdere afhandeling, hoeft niet via het forum lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:10
Darksheep schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:33:
Na al een paar keer eerder een kratje gemaakt te hebben, hebben wij vorig weekend alles een keertje goed aangepakt. Doordat we nog een oude Iphone box hadden liggen hebben we deze er maar meteen in verwerkt. Hierdoor is het mogelijk om een iphone in de dock te doen en meteen muziek af te spelen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De scooter accu die er nu in zit gaat ongeveer ander half uur mee. Dit is voor het gebruik met voetbal precies genoeg. Hier zit hij toch vaak aan het stroom als dit aanwezig is in de kleedkamer.
Ziet er goed uit! Hoe is het geluid in zo'n kistje? En waar heb je dat mooie bedieningspaneel vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou dit wat zijn?
harder dan een ta2024?
http://www.hmk.nl/view_pr...ductID=1751011&groep=auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
dat soort type versterkers zijn hier al 100x aanbod geweest, als je de zoek functie heel even gebruikt had, had je gezien dat dit slechter is dan de ta2024, evenveel vermogen, bagger rendement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe voelie oe? natuurlijk is een ta2024 beter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
Offtopic:
@vinze

Waarvan is dat logo van je avatar, staat ook in logo quiz en ik heb hem nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
@wolter.
Serieus? In een logo quiz? Heb deze zelf ontworpen als soort van persoonlijk logo, VB zijn m'n initialen namelijk. In wat voor logo quiz zag je hem dan? Dacht ik eindelijk eens iets origineels gemaakt te hebben.. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMULSMUL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-03-2021
Hallo allemaal.

Ik heb onderhand het hele forum doorgelezen over de kistradio. Zelf ben ik de laatste dagen bezig geweest met een maat van me om een kistradio te bouwen. Dit is gelukt en alles werkt naar behoren.

We hebben de volgende opstelling(redelijk standaard):

Speakerset Pioneer (17 cm , TS-G1722I)
AccuSafe Geassembleerd
12V 2A netvoeding
12V 7Ah loodaccu
Multifunctionele loodaccu lader
Analoge voltmeter
Afmetingen kist 50x30x30 (Watervast Multiplex)

Ondanks dat alles goed werkt zitten wij nog met een aantal vragen. Deze zijn de volgende:

1. Is het verstandig om de kistradio te laten spelen via de netstroom als hij ook oplaad? Mij staat namelijk bij dat ik ergens gelezen heb dat dit niet aan te raden is om hem tegelijk te gebruiken en op te laden om dat dan je accu er aan kan gaan? Of kan dit juist wel omdat er een accusafe tussen hangt?

2. Verder hebben wij de kist helemaal luchtdicht gemaakt, alles afgekit en de deksel is afgewerkt met rubber tussen de kist en deksel. Mijn vraag is nu hoe groot gat ik in de kist moet maken en waar ik het gat moet plaatsen om het resoneren van de speakers mogelijk te maken?

3 Wat kan ik het beste doen om nog een usb lader in te bouwen in de kist?

Alvast bedankt voor antwoorden.

Hieronder staan foto;s van onze kistradio, de kabels gaan nog mooi weggewerkt worden.

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/s81kk3nhv/IMG_3990.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/nnfe563sj/IMG_3992.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/vhfzqkblf/IMG_3993.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/qwttbmrw3/IMG_3994.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door SMULSMUL op 02-07-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Vinze schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:46:
@wolter.
Serieus? In een logo quiz? Heb deze zelf ontworpen als soort van persoonlijk logo, VB zijn m'n initialen namelijk. In wat voor logo quiz zag je hem dan? Dacht ik eindelijk eens iets origineels gemaakt te hebben.. }:|
Oké niet precies maar het lijkt er wel op: www.google.com/search?tbm...&sa=N&biw=533&bih=201#p=0
Snel even vals gespeeld en het op gezocht.
Maar het lijkt dus op het bridgestone logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolter. schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:03:
[...]

Oké niet precies maar het lijkt er wel op: www.google.com/search?tbm...&sa=N&biw=533&bih=201#p=0
Snel even vals gespeeld en het op gezocht.
Maar het lijkt dus op het bridgestone logo.
je bedoelt dit?
http://www.autobandencoll...stone-logo-autobanden.jpg

na het zijn de zelfde kleurtjes, maar of je die 2 logo's het zelfde kan noemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
SMULSMUL schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:51:
Hallo allemaal.

Ik heb onderhand het hele forum doorgelezen over de kistradio. Zelf ben ik de laatste dagen bezig geweest met een maat van me om een kistradio te bouwen. Dit is gelukt en alles werkt naar behoren.

We hebben de volgende opstelling(redelijk standaard):

Speakerset Pioneer (17 cm , TS-G1722I)
AccuSafe Geassembleerd
12V 2A netvoeding
12V 7Ah loodaccu
Multifunctionele loodaccu lader
Analoge voltmeter
Afmetingen kist 50x30x30 (Watervast Multiplex)

Ondanks dat alles goed werkt zitten wij nog met een aantal vragen. Deze zijn de volgende:

1. Is het verstandig om de kistradio te laten spelen via de netstroom als hij ook oplaad? Mij staat namelijk bij dat ik ergens gelezen heb dat dit niet aan te raden is om hem tegelijk te gebruiken en op te laden om dat dan je accu er aan kan gaan? Of kan dit juist wel omdat er een accusafe tussen hangt?

Dit is juist iets wat de AccuSafe makkelijk maakt. Doordat het laden en het spelen via de voeding via de AccuSafe beide via een een apart circuit loopt is dit mogelijk zonder dat dit elkaar beïnvloedt :).

2. Verder hebben wij de kist helemaal luchtdicht gemaakt, alles afgekit en de deksel is afgewerkt met rubber tussen de kist en deksel. Mijn vraag is nu hoe groot gat ik in de kist moet maken en waar ik het gat moet plaatsen om het resoneren van de speakers mogelijk te maken?

Waarschijnlijk, zeer waarschijnlijk ben je het beste af zonder een gat in je kist. Als je dit gaat doen moet je daar eigenlijk een hele simulatie op los gelaten hebben. Hiervoor heb je verschillende parameters nodig van je speakers, en wat kennis van zaken. Uiteindelijk kan je zo een poort ontwerpen met een bepaalde diameter en lengte die exact bij je speakers en kistinhoud past. In dit geval is een luchtdichte kist het beste wat je kunt doen, is ook zeker niet slecht :).

3 Wat kan ik het beste doen om nog een usb lader in te bouwen in de kist?

Je kunt van die 12V sigaretten aansteker naar 5V usb pluggen halen. In de lokale winkel/ebay/dealextreme/mijn webshop/noem maar op. Vaak zijn deze erg goedkoop, al is de kwaliteit er ook wel een beetje naar, maar deze werken prima. Je kunt ze dan zelfs nog uit elkaar halen, en alleen de print met de USB connector overhouden en de + en de - rechtstreeks met de print verbinden.

Alvast bedankt voor antwoorden.

Hieronder staan foto;s van onze kistradio, de kabels gaan nog mooi weggewerkt worden.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er al leuk uit! Leuk om de AccuSafe zo ingebouwd te zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen,

ik ben nieuw op dit forum en heb al aardig wat delen doorgelezen,
ik zou zelf ook graag een kist radio willen maken en hiervoor zou ik de complete zelfbouw kit van doehetzelfaudio.nl willen kopen, is dit een verstandige keuze ?

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0w
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:56:
hallo iedereen,

ik ben nieuw op dit forum en heb al aardig wat delen doorgelezen,
ik zou zelf ook graag een kist radio willen maken en hiervoor zou ik de complete zelfbouw kit van doehetzelfaudio.nl willen kopen, is dit een verstandige keuze ?

Joop
Dat ligt eraan wat je eisen zijn, maar gezien de capaciteit van die li-ion accu's vaak maar de helft van de opgegeven waarde is kan je beter een loodaccu gebruiken. Het enige nadeel hiervan is het gewicht, maar dit levert je wel veel meer speeltijd op.
Als je dan de goedkopere TA2024 gebruikt (van bijvoorbeeld accusafe.nl) kom je uit op:
TA2024-> €14
Accu of deze -> €20
Lader-> €10
Samen is dat dan €44 en heb je dus een langere speelduur voor minder geld.

[ Voor 16% gewijzigd door Sh4d0w op 03-07-2012 14:37 . Reden: links naar de prijzen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Na een tijd deze topicreeks met veel interesse gelezen te hebben leek het me tijd om zelf een account aan te maken en mijn eigen kist te posten. De radio is ingebouwd in een legerkist van het Engelse leger (bouwjaar 1966). Bouwjaar van de radio: 2011. Veel plezier!
Voor deze kist heb ik gebruik gemaakt van een (gemodificeerde) TA2020 en Pioneer speakers.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/276831/kist1.jpg
Op een kistradio moet natuurlijk gewoon een dikke switch, ook heb ik een sigarettenaansteker ingebouwd (opladers etc.).
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/276831/kist2.jpg
De gele stickers zaten al op de kist toen ik deze kocht. Deze waren echter in zeer slechte staat dus ik heb nieuwe gemaakt en de oude vervangen.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/276831/kist3.jpg
Toen ik op Conrad aan het zoeken was naar onderdelen kwam ik dit mixertje tegen. Kostte ongeveer een tientje geloof ik, daarvoor kon ik hem niet laten liggen :D
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/276831/kist4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/276831/kist5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/276831/kist6.jpg
Omdat metaal niet bekend staat om haar goede akoestiek was goede isolatie natuurlijk erg belangrijk.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/276831/kist7.jpg
Hieronder een foto van de binnenkant. Op deze foto zie je erg duidelijk dat de acculader gewoon een muurladertje is. Ik heb de beschermkap voor de stekker vastgelijmd zodat de op de stekker gesoldeerde draden niet blootliggen.Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/276831/kist8.jpg
Hier zie je hoe het mixertje werkt. Vrij eenvoudig dus :+
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/276831/kist9.jpg
Hieronder nog een foto van het 'interieur'. Er ligt nu een huismerk loodaccu met 7,2Ah van Conrad in. Een nieuwe accu met 17Ah kan ieder moment binnenkomen :9
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/276831/kist10.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/276831/kist11.jpg
Voor het gemak (en om slijtage aan de bodem te voorkomen) heb ik wieltjes gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/276831/kist12.jpg

Dit is dus mijn kist, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Ik heb tot slot nog een vraag.
Ik ben van plan om deze LED verlichting in te bouwen. Ze zijn muziekgestuurd en hebben dus een kleine controller nodig die in de kist geplaatst wordt. Ik wil de lampjes op de bodem van mijn kist monteren. Mijn vraag is: kan ik de draden die vanaf de controller naar de leds gaan gewoon doorknippen, strippen en weer solderen, zodat ik ze netjes door de bodem kan laten lopen in plaats van buitenom? Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me uitleggen hoe ik mijn schakelaar (gebruikt als input selector) moet aansluiten?
http://www.produktinfo.co...01-en-Schiebeschalter.pdf is de link naar de technische fiche, maar ik kan er helaas niet echt aan uit en ik wil zeker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 21:24
BrcBas schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:00:
[...]

Ziet er goed uit! Hoe is het geluid in zo'n kistje? En waar heb je dat mooie bedieningspaneel vandaan?
Het geluid is verrassend goed. We hadden hem tijdens de training in de dug-out neergezet en aan de andere kant van het veld hoorde je de muziek nog. Het controle paneel komt uit een oude ipod box. Aan dit controle paneel zit ook het docking station verbonden en zit ook een versterker ingebouwd. Deze hebben we verbonden met een iets betere versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4d0w schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:33:
[...]

Dat ligt eraan wat je eisen zijn, maar gezien de capaciteit van die li-ion accu's vaak maar de helft van de opgegeven waarde is kan je beter een loodaccu gebruiken. Het enige nadeel hiervan is het gewicht, maar dit levert je wel veel meer speeltijd op.
Als je dan de goedkopere TA2024 gebruikt (van bijvoorbeeld accusafe.nl) kom je uit op:
TA2024-> €14
Accu of deze -> €20
Lader-> €10
Samen is dat dan €44 en heb je dus een langere speelduur voor minder geld.
ohh, hoelang is de speelduur met een li-on accu dan ongeveer, en heb je met een lood accu ook geen kratsafe nodig dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:06:
Hallo allemaal,

Na een tijd deze topicreeks met veel interesse gelezen te hebben leek het me tijd om zelf een account aan te maken en mijn eigen kist te posten. De radio is ingebouwd in een legerkist van het Engelse leger (bouwjaar 1966). Bouwjaar van de radio: 2011. Veel plezier!
Voor deze kist heb ik gebruik gemaakt van een (gemodificeerde) TA2020 en Pioneer speakers.
[afbeelding]
Op een kistradio moet natuurlijk gewoon een dikke switch, ook heb ik een sigarettenaansteker ingebouwd (opladers etc.).
[afbeelding]
De gele stickers zaten al op de kist toen ik deze kocht. Deze waren echter in zeer slechte staat dus ik heb nieuwe gemaakt en de oude vervangen.
[afbeelding]
Toen ik op Conrad aan het zoeken was naar onderdelen kwam ik dit mixertje tegen. Kostte ongeveer een tientje geloof ik, daarvoor kon ik hem niet laten liggen :D
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat metaal niet bekend staat om haar goede akoestiek was goede isolatie natuurlijk erg belangrijk.
[afbeelding]
Hieronder een foto van de binnenkant. Op deze foto zie je erg duidelijk dat de acculader gewoon een muurladertje is. Ik heb de beschermkap voor de stekker vastgelijmd zodat de op de stekker gesoldeerde draden niet blootliggen.[afbeelding]
[afbeelding]
Hieronder nog een foto van het 'interieur'. Er ligt nu een huismerk loodaccu met 7,2Ah van Conrad in. Een nieuwe accu met 17Ah kan ieder moment binnenkomen :9
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor het gemak (en om slijtage aan de bodem te voorkomen) heb ik wieltjes gemonteerd.
[afbeelding]

Ik ben van plan om deze LED verlichting in te bouwen. Ze zijn muziekgestuurd en hebben dus een kleine controller nodig die in de kist geplaatst wordt. Ik wil de lampjes op de bodem van mijn kist monteren. Mijn vraag is: kan ik de draden die vanaf de controller naar de leds gaan gewoon doorknippen, strippen en weer solderen, zodat ik ze netjes door de bodem kan laten lopen in plaats van buitenom? Alvast bedankt!
dat kan gewoon maar heb je misschien een link voor dat mixertje? lijk me wel leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, ik ben bang dat hij uitverkocht is. Ik probeerde hem laatst te zoeken voor een vriend en kon hem toen niet meer terugvinden. Toen ik hem kocht stond er ook 'op=op' bij, dus ik denk dat ze hem niet meer kunnen leveren.

De reden dat ik vroeg of die kabeltjes gewoon konden worden doorgeknipt/gestript/gesoldeerd is dat de leds als volumebalkjes omhoog 'springen' met de muziek. Zou dit alleen met stroomtoevoer worden geregeld, of komt er meer bij kijken? Misschien maak ik het wel moeilijker dan het is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:13:
[...]

ohh, hoelang is de speelduur met een li-on accu dan ongeveer, en heb je met een lood accu ook geen kratsafe nodig dan??
Een 7,2Ah lood accu doet ongeveer 15-20 uur gemiddeld. Een li-ion heeft doorgaans 2500mAh capaciteit, dus dat is ongeveer 1/3e.
Een li-ion accu heeft inderdaad een beveiliging ingebouwd(al zal ook hiervan de kwaliteit niet super zijn) zitten, waarbij dat bij een loodaccu niet zo is. Bij een loodaccu is iets van een accu bescherming wel wenselijk, dit kan al door een goedkope voltmeter, of door middel van een AccuSafe inderdaad. Hierbij moet je bij de AccuSafe dit meer zien als kistmanagement, wat het makkelijk maakt om te spelen en te laden tegelijk icm een voeding en lader en het automatisch schakelen daartussen en dan natuurlijk ontlaadbeveiliging.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:06:
Hallo allemaal,

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hieronder een foto van de binnenkant. Op deze foto zie je erg duidelijk dat de acculader gewoon een muurladertje is. Ik heb de beschermkap voor de stekker vastgelijmd zodat de op de stekker gesoldeerde draden niet blootliggen.[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Eeeeeeeeerg vet! Ziet er echt super uit :). Heb je nog een paar High res foto's hiervan?

Om op je vraag in te gaan:
Dit mag geen enkel probleem zijn, hoogstwaarschijnlijk staat er gewoon een DC spanning op middels een + en een -. Kan je gewoon doorknippen en weer opnieuw solderen, zolang je dit een beetje netjes doen kan hier niks mee mis gaan.

[ Voor 65% gewijzigd door wesleytjuh op 03-07-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Weet iemand waar je Tang Band speakers kan kopen?
Ik wilde volgende speakers in mijn nieuwe kist bouwen.
Tweeter:
http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/28-1177sb.htm
mid-range:
http://www.tb-speaker.com/detail/0624_11/w3-881sjf.htm
subwoofer:
http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w4-792sj.htm

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LamSchaap schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:55:
Weet iemand waar je Tang Band speakers kan kopen?
Ik wilde volgende speakers in mijn nieuwe kist bouwen.
Tweeter:
http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/28-1177sb.htm
mid-range:
http://www.tb-speaker.com/detail/0624_11/w3-881sjf.htm
subwoofer:
http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w4-792sj.htm
dat is zeker niet makkelijk te vinden, ik ben zelf ook wel een aantal dagen zoet geweest met deze vraag...

ik zocht alleen een subwoofer van tang band,
ik heb ze gekocht op www.oaudio.de
maar ik weet niet of de speakers die jij graag wilt daar ook tussen staan.

als ik jou was zou ik op een site die bekend is, (dus waarvan je weet dat jij ze "als nederlander" kunt kopen)
gewoon gaan uitzoeken welke je zou willen hebben, succes!

edit:
je kunt rechtsboven op de site een vlaggetje van engels kiezen, is wel zo makkelijk als je geen duits kunt :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik wil graag 2 passief subwoofer filters maken, het gaat om de tangband w5-1138SMF
http://www.tb-speaker.com/detail/0624_11/w5-1138smf.htm

maar ik zou echt niet weten waar ik moet beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:29:
hallo, ik wil graag 2 passief subwoofer filters maken, het gaat om de tangband w5-1138SMF
http://www.tb-speaker.com/detail/0624_11/w5-1138smf.htm

maar ik zou echt niet weten waar ik moet beginnen?
Begin met dit te lezen :+
http://www.diyaudioandvideo.com/Tutorial/Crossover/
Verder staat op die website alle informatie die je moet weten.

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
Eerste concept tekeningen van mijn kistradio (150*150*400mm)

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4ff3121583864/4ff312157af6d-boombox_30Hz.thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4ff312bf568f0/4ff312bf4dc4f-boombox_30Hz_front.thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4ff312aedd070/4ff312aed5373-boombox_30Hz_back.thumb.jpg

Wat vinden jullie ervan?

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor, hoe heet zoon zwart panneeltje waar je knoppen op kan bouwen? Kan het namelijk niet vinden op Conrad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LamSchaap schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:42:
Eerste concept tekeningen van mijn kistradio (150*150*400mm)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?
waar is dat mee gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
Eerst de grote berekend met BassBox 6 Pro, daarna uitgetekend met SketchUp Pro 8.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:49:
Even tussendoor, hoe heet zoon zwart panneeltje waar je knoppen op kan bouwen? Kan het namelijk niet vinden op Conrad...
Inbouwplaat: http://www.conrad.nl/ce/n...Afm-uits-115x65mm/1312040

[ Voor 33% gewijzigd door LamSchaap op 03-07-2012 18:02 ]

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Inmiddels is de TK 2050 ook binnen. Echter zat er geen connector bij voor de input.
Het is wel een 3 pin connector maar groter dan die op de ta2024:
http://www.ebay.com/itm/2...Parts&hash=item2572412a62

Hij zit op het tone control bordje.
Weet iemand waar deze specifieke connector te koop is? Is dit ook een JSF PH connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]wesleytjuh schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:50:
[...]

Een 7,2Ah lood accu doet ongeveer 15-20 uur gemiddeld. Een li-ion heeft doorgaans 2500mAh capaciteit, dus dat is ongeveer 1/3e.
Een li-ion accu heeft inderdaad een beveiliging ingebouwd(al zal ook hiervan de kwaliteit niet super zijn) zitten, waarbij dat bij een loodaccu niet zo is. Bij een loodaccu is iets van een accu bescherming wel wenselijk, dit kan al door een goedkope voltmeter, of door middel van een AccuSafe inderdaad. Hierbij moet je bij de AccuSafe dit meer zien als kistmanagement, wat het makkelijk maakt om te spelen en te laden tegelijk icm een voeding en lader en het automatisch schakelen daartussen en dan natuurlijk ontlaadbeveiliging.

[...]

ohh maar dat is dan al ruim voloende, ik wil meer een kist maken om gewoon een uur of 4/5 op het strand te zitten met vrienden enzo,, is het dan niet mogelijk om een lion accu aan te sluiten op die goedkopere ta2024 of zit hier een groot verschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Hoe weet ik trouwens of mijn ta2024 modded is.
er zitten bij mij geen extra weerstandjes op terwijl ie modded besteld is ?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BrcBas schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:05:
Inmiddels is de TK 2050 ook binnen. Echter zat er geen connector bij voor de input.

Weet iemand waar deze specifieke connector te koop is? Is dit ook een JSF PH connector?
Heb je toevallig een TA2024 met een kleinere JST PH connector? Want de TA2024 wordt doorgaans geleverd met een wat grotere variant, maar soms ook met een kleinere heb ik gezien. De grotere lijkt mij wel te passen, hoe groot is de connector (mm?)
Anders is het een best lastig probleem denk ik, zou je de verkopen even moeten mailen.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:30:
[quote]wesleytjuh schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:50:
[...]

[...]

ohh maar dat is dan al ruim voloende, ik wil meer een kist maken om gewoon een uur of 4/5 op het strand te zitten met vrienden enzo,, is het dan niet mogelijk om een lion accu aan te sluiten op die goedkopere ta2024 of zit hier een groot verschil tussen?
Yep is zeker mogelijk. Verder zou ik voor de simpele "groene" TA2024 gaan ipv de duurdere sure electronics. Het vermogen is simpelweg gelijk, dus de meerprijs is de wat mooiere print en connectoren het mij persoonlijk niet waard. Dit kun je beter in andere onderdelen van je kist steken.
pannekoek141 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:42:
Hoe weet ik trouwens of mijn ta2024 modded is.
er zitten bij mij geen extra weerstandjes op terwijl ie modded besteld is ?
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/shop/46-120-thickbox/ta2024-12v-class-t-versterker-modded-.jpg
Ik weet niet waar je hem vandaan hebt, maar wij modden hem in ieder geval door de weerstand te vervangen, geen extra weerstanden dus ;-). De buitenste weerstanden in de rij op de foto moeten groen van kleur zijn bij een modded variant.

[ Voor 11% gewijzigd door wesleytjuh op 03-07-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]wesleytjuh schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:43:
[...]

Heb je toevallig een TA2024 met een kleinere JST PH connector? Want de TA2024 wordt doorgaans geleverd met een wat grotere variant, maar soms ook met een kleinere heb ik gezien. De grotere lijkt mij wel te passen, hoe groot is de connector (mm?)
Anders is het een best lastig probleem denk ik, zou je de verkopen even moeten mailen.

[...]

Yep is zeker mogelijk. Verder zou ik voor de simpele "groene" TA2024 gaan ipv de duurdere sure electronics. Het vermogen is simpelweg gelijk, dus de meerprijs is de wat mooiere print en connectoren het mij persoonlijk niet waard. Dit kun je beter in andere onderdelen van je kist steken.

[...]

ohh bedankt voor de info :) nou ik hoop dat ik binnen kort dan alle onderdelen kan bestellen zodat ik voor de zomer nog een mooie kist/koffer/krat kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
wesleytjuh schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:43:
[...]

[...]

[...]

[afbeelding]
Ik weet niet waar je hem vandaan hebt, maar wij modden hem in ieder geval door de weerstand te vervangen, geen extra weerstanden dus ;-). De buitenste weerstanden in de rij op de foto moeten groen van kleur zijn bij een modded variant.
De connector op mijn TA2024 heeft een binnen diameter van 7mm. Op mijn TK2050 is het 8mm. Op mijn TA2024 zit er ook maar 1 groefje in het midden bij de remake connector. Op de TK 2050 zit er links en rechts een groef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook toevallig problemen met connectors...
ik heb net mijn mini radio-usb-aux-alles ding binnen gekregen van dealextreme, maar heb daar geen connectors bij gekregen, iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BrcBas schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:00:
[...]

De connector op mijn TA2024 heeft een binnen diameter van 7mm. Op mijn TK2050 is het 8mm. Op mijn TA2024 zit er ook maar 1 groefje in het midden bij de remake connector. Op de TK 2050 zit er links en rechts een groef.
Helaas, gaat hem inderdaad niet worden dan :'( . Erg irritant met al die verschillende soorten connectors.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:02:
ik heb nu ook toevallig problemen met connectors...
ik heb net mijn mini radio-usb-aux-alles ding binnen gekregen van dealextreme, maar heb daar geen connectors bij gekregen, iemand hier een oplossing voor?
Dat is helaas het nadeel van de variant van dealextreme, er zit absoluut niks bij :P. Verder weet ik ook niet waar je deze kabels makkelijk kan halen helaas, erg moeilijk aan te komen voor een goede prijs.

[ Voor 37% gewijzigd door wesleytjuh op 03-07-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:03:
Dat is helaas het nadeel van de variant van dealextreme, er zit absoluut niks bij :P. Verder weet ik ook niet waar je deze kabels makkelijk kan halen helaas, erg moeilijk aan te komen voor een goede prijs.
dat word dus een middagje kloten met de soldeerbout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Heeee, deze is bij mij ook vandaag binnengekomen! :D

Wat ga jij er mee doen?

Ik zag dat de condensatoren echter niet zo groot waren (2x 2000uF), ik heb nog een rits 15.000uf condensatoren besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Is dit de juiste manier om de boel aan te sluiten ?
Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g377/pannekoek141/Kistradio-1.png
Ik wou het op deze manier doen.
maar aangezien jij al veel meer ervaring hebt met het bouwen van zo'n radio, doe ik het volgens jou wijze :)
raad je die schakelaar apart tussen de voltmeter en accu aan vanwege levensduur voltmeter ?
ik heb exact die namelijk.

Edit :
Heeft de elco invloed bij het opladen ?
zoniet dan sluit ik hem direct aan op de ta2024, zoja dan achter de schakelaar ?

[ Voor 255% gewijzigd door pannekoek141 op 03-07-2012 20:04 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
pannekoek141 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:36:
Is dit de juiste manier om de boel aan te sluiten ?
[afbeelding]
Dit is in principe de goede manier, al zou ik het in het echt anders opbouwen dan op de foto, maar dit had je waarschijnlijk al gedaan.

Accu rechtsstreeks naar de TA2024
Elco dicht op de voedingsconnectoren van de TA2024
Voltmeter met aparte kabels en een schakelaar tussen de + of - aan de accu.

Verder wil je kunnen schakelen tussen je voeding en accu, als je nu met de voeding speelt laadt je ook via de voeding je accu op voor zover mogelijk. Je zult hier dus iets van een wisselschakelaar tussen moeten zetten.

Edit: of is dit de lader? Zoja, die direct op je accu, maar dat had je waarschijnlijk ook al in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:58
Vandaag me nieuwe accu plus schakelaar binnen gekregen

Accu zit nu aan de lader.
Schakelaar valt me iets wat tegen, had hem wat robuuster verwacht.

Accu direct gemonteerd in de kist,

Zo was het eerst
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/24uxicy.jpg

En zo is het nu
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/mrwu95.jpg
Ik heb hem naast de oude gemonteerd (deze wil naar een paar keer proberen in eens weer laden).
Hij is wel wat minder dan hier voor maar hij wil wel weer opladen en 3.5 uur muziek afspelen.
Ik gebruik hem dus maar als reserve accu.

wat ik ook heb veranderd zijn de kabels van de accu naar de omvormer.
Deze hebben klemmen en zijn wat dikker. het lijkt nu ook of er minder ruis in zit wanneer er geen audio bron is aan gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenders
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik heb al een paar jaar een Heinekenkrat als radio. Deze mag qua afmetingen mee als handbagage in het vliegtuig maar heeft iemand hier ervaring mee? Want ik heb er niet zoveel zin in om mijn geliefde boombox bij de douane kwijt te raken omdat deze niet aan boord mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:58
Heb je er een accu inzitten.

Denk niet dat je deze zou mogen mee nemen aanboord.

[ Voor 5% gewijzigd door mathy_ op 03-07-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:58
Beste tweakers. Na het bouwen van een werkende krat met de Sure TA2024, zijn we erachter gekomen dat we deze ook zouden willen modden voor een harder volume. Volgens mij gebruiken de meeste tweakers hier de vooraf gemodde TA2024, maar aangezien die niet tot nauwelijks leverbaar was, toch voor de sure gekozen. Het schijnt dat de mod een redelijk extra volume toestaat en daarom zouden we dit graag ook willen doen, echter naar lang zoeken zowel op tweakers als google etc. niet kunnen vinden wat we nou moeten vervangen (voor wat, en hoe).

Ik heb een fotootje mee geüpload;

http://i45.tinypic.com/11boyf8.jpg

Is er iemand die dit eventueel zou kunnen uitleggen?

Groetjes, Inverted_World :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inverted_World schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:00:
Beste tweakers. Na het bouwen van een werkende krat met de Sure TA2024, zijn we erachter gekomen dat we deze ook zouden willen modden voor een harder volume. Volgens mij gebruiken de meeste tweakers hier de vooraf gemodde TA2024, maar aangezien die niet tot nauwelijks leverbaar was, toch voor de sure gekozen. Het schijnt dat de mod een redelijk extra volume toestaat en daarom zouden we dit graag ook willen doen, echter naar lang zoeken zowel op tweakers als google etc. niet kunnen vinden wat we nou moeten vervangen (voor wat, en hoe).

je kunt het beste een nieuwe ta2024 kopen op ebay en die modden,
dat kost je nog geen 8 euro met verzendkosten..

mijn mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het slim om tussen de 2 speakers die ik in mijn kist ga bouwen een wand te maken? zodat elke speaker een eigen ''klank kast'' heeft zegmaar? om het stereo effect te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:14:
[...]

je kunt het beste een nieuwe ta2024 kopen op ebay en die modden,
dat kost je nog geen 8 euro met verzendkosten..

mijn mening!
Hoezo dat dan? Kan het niet op deze uitvoering? Ik had wel gezien dat er meerdere tweakers waren die deze versie ook hadden, (en zelf gemod) echt kan ik nergens vinden hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inverted_World schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:23:
[...]

Hoezo dat dan? Kan het niet op deze uitvoering? Ik had wel gezien dat er meerdere tweakers waren die deze versie ook hadden, (en zelf gemod) echt kan ik nergens vinden hoe..
het kan denk ik wel, maar het is hier als eens eerder aan bod geweest. weet alleen de uitkomst er niet meer van. maar mijn simpelste conclusie lijkt me om een nieuwe ta2024 te kopen..

je zou alleen even op reacties van anderen moeten wachten om te weten te komen of je sure ta2024 te modden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 12:53
ik heb vanavond een 2e loodaccu op de kop weten te tikken. Net snel even aangesloten, alleen de voltmeter komt maar tot 7,5 volt. De oplader geeft wel aan dat er opgeladen wordt. De accu is van eind 2008. Wat denken jullie, einde verhaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolterious schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:34:
ik heb vanavond een 2e loodaccu op de kop weten te tikken. Net snel even aangesloten, alleen de voltmeter komt maar tot 7,5 volt. De oplader geeft wel aan dat er opgeladen wordt. De accu is van eind 2008. Wat denken jullie, einde verhaal toch?
ik zou even wachten tot de lader klaar is met laden en hem dan opnieuw meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:45:
[...]

ik zou even wachten tot de lader klaar is met laden en hem dan opnieuw meten
een 12 volt accu ontladen tot 7,5 volt? dat klinkt mij niet als muziek in de oren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Inverted_World schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:00:

Afbeeldingslocatie: http://www.justblair.co.uk/images/stories/sure%20tripath%20input.jpg
Het verste wat ik kom is dit

Bovenstaand schema is de input van de TA2024 bij sure. Je moet de weerstand rechts onderin zien te vinden, die kan je verhogen naar 100k of de weerstand links onderin verlagen naar 3.9k. Dit is dan voor 1 kanaal, dan moet je het andere kanaal nog zien te vinden :P, maar dat zal exact hetzelfde opgebouwd zijn, dus als je het ene kanaal gevonden hebt mag het andere kanaal ook geen probleem zijn.
In principe is ook de sure electronics TA2024 gewoon opgebouwd rondom het reference design, dus ergens moeten de weerstanden om de gain in te stellen zitten, ik ga even googlen voor je!

Afbeeldingslocatie: http://www.justblair.co.uk/images/stories/sure%20tripath%20input.jpg
Het verste wat ik kom is dit. Het lijkt erop dat het om R15 en R18 gaat.

Bovenstaand schema is de input van de TA2024 bij sure. Je moet de weerstand rechts onderin zien te vinden, die kan je verhogen naar 100k of de weerstand links onderin verlagen naar 3.9k.
wolterious schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:34:
Helaas, 7,5 is eigenlijk hetzelfde aan een dode accu. Verder is 4 jaar oud zonder de historie te weten vaak ook al een slecht teken.
Wilde je hem in parallel gaan gebruiken met je huidige (nieuwe) accu? Dan is dit eigenlijk sowieso al niet mogelijk. Parallel kan je alleen doen wanneer je 2 exact dezelfde accu's hebt, eigenlijk dus ook dezelfde leeftijd en dezelfde laad/ontlaad cycli. Wanneer je dit niet doet zal je zien dat beide accu's erg hard slijten.

[ Voor 17% gewijzigd door wesleytjuh op 03-07-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 21:51

maurits82 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:25:
[...]

Heeee, deze is bij mij ook vandaag binnengekomen! :D

Wat ga jij er mee doen?

Ik zag dat de condensatoren echter niet zo groot waren (2x 2000uF), ik heb nog een rits 15.000uf condensatoren besteld.
Ah tof! Ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze 2.1 uitvoering! Ook dit is een PH-connector. Inderdaad moeilijk aan te komen, maar het witte blokje los solderen en de draden direct aansluiten zal ook werken!
Inverted_World schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:23:
[...]

Staat gewoon in de TS! http://samenkopen.net/act...64/222576/1658878#1658878. R8 en R14 vervangen is voldoende. Ik zie dat jij wel een iets nieuwere versie van de print hebt (met ronde hoeken en geen aansluitterminals) maar dat mag hier niet uitmaken.

Edit: als ik hem vergelijk met de oude versie die ik zelf heb, zie ik toch nog wel aardig wat verschillen. Input weerstanden zitten dus aan pootje 11 en 15 van de chip. Tip: test het eerst even met een los weerstandje.

[ Voor 7% gewijzigd door Michel5128 op 03-07-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
Voor mensen die mijn concept kist willen bekijken in SketchUp
http://sketchup.google.co...bae19a90ad74a70b98d3225c0

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Michel5128 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:26:
[...]

[...]

Ah tof! Ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze 2.1 uitvoering! Ook dit is een PH-connector. Inderdaad moeilijk aan te komen, maar het witte blokje los solderen en de draden direct aansluiten zal ook werken!

[...]
Heb nu maar de connectors besteld die ook op de TA2024 zitten. Soldeer ik deze er wel op! Het eindresultaat komt over een hele tijd pas op het forum te staan. Komt eerst nog even een vakantie tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 12:53
Helaas, 7,5 is eigenlijk hetzelfde aan een dode accu. Verder is 4 jaar oud zonder de historie te weten vaak ook al een slecht teken.
Wilde je hem in parallel gaan gebruiken met je huidige (nieuwe) accu? Dan is dit eigenlijk sowieso al niet mogelijk. Parallel kan je alleen doen wanneer je 2 exact dezelfde accu's hebt, eigenlijk dus ook dezelfde leeftijd en dezelfde laad/ontlaad cycli. Wanneer je dit niet doet zal je zien dat beide accu's erg hard slijten.
Een nachtje opladen heeft ook niet mogen baten. Ik wilde de accu als reserveaccu hebben. Komend weekend is ons voetbalkamp en dat houdt 1 accu nooit vol. Daarom wilde ik een 2e, zodat ik ergens in het weekend kan wisselen. Mijn huidige accu is meer dan een jaar oud, dus parallel kan inderdaad al niet meer. Vanmiddag maar eens een rondje beveiligingsbedrijven proberen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperh87
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een kistradio.

Nu kwam ik wat tegen op het internet en dat sprak mij wel aan, namelijk dit:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/853861/

Ik heb nu een idee om dit in te bouwen in mijn kist, maar hoe moet ik hem aansluiten?
Heb namelijk mijn accu's parallel aangesloten.

Klik hieronder op de link voor de voorbeeld ideeën hoe ik denk dat het aangesloten moet worden.

https://www.dropbox.com/s/wm7lb5ogp71b8fn/opties.JPG

Wie weet wat de verstandigste manier is om het aan te sluiten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
jasperh87 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:57:
Hallo allemaal,

Ik heb nu een idee om dit in te bouwen in mijn kist, maar hoe moet ik hem aansluiten?

Klik hieronder op de link voor de voorbeeld ideeën hoe ik denk dat het aangesloten moet worden.

Ik zou denk ik voor optie 2 gaan. Bij optie 1 kun je alleen via het paneel laden als je Accusafe in de 'spelen van voeding' stand staat. Het paneel heeft al een diode die het leeglopen van de accu bij weinig zon tegen gaat, dus hij kan altijd aangesloten blijven zitten. Ik denk niet dat het net als een druppellader een 'slimme' lader is, en dat je dus gewoon tegelijk met het zonnepaneel kunt laden en spelen vanaf de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
jasperh87 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:57:
Hallo allemaal,

Zou hem inderdaad gewoon direct op de accu aansluiten, je moet zo'n paneeltje zien als een erg kleine stroombron, die langzaam maar zeker je accu vol laadt. Ik zou dus wel iets verzinnen dat je hem ook makkelijk uit kan zetten, want in het uiterste geval kan hij met optie 2 je accu wel overladen. Maar dan moet de zon er wel de gehele dag vol op staan en de laadspanning van het zonnepaneel hoger zijn dan de maximale laadspanning van de accu, kleine kans dat dat gebeurd :+. Gewoon niet een week lang je kist in de zon zetten zonder hem te gebruiken dus :Y)

Edit: laadstroom is 2.4/12 = 0.2A. Met lege accu duurt het dus zo'n 35 uur om hem vol te laden in de volle zon. Lijkt weinig, maar aan de andere kant gebruikt de TA2024 bij normaal volume(achtergrondsmuziek) ook <200mA. In de zon dus bijna onbeperkt spelen :).

[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 04-07-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperh87
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
wesleytjuh schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:53:
[...]

Zou hem inderdaad gewoon direct op de accu aansluiten, je moet zo'n paneeltje zien als een erg kleine stroombron, die langzaam maar zeker je accu vol laadt. Ik zou dus wel iets verzinnen dat je hem ook makkelijk uit kan zetten, want in het uiterste geval kan hij met optie 2 je accu wel overladen. Maar dan moet de zon er wel de gehele dag vol op staan en de laadspanning van het zonnepaneel hoger zijn dan de maximale laadspanning van de accu, kleine kans dat dat gebeurd :+. Gewoon niet een week lang je kist in de zon zetten zonder hem te gebruiken dus :Y)

Edit: laadstroom is 2.4/12 = 0.2A. Met lege accu duurt het dus zo'n 35 uur om hem vol te laden in de volle zon. Lijkt weinig, maar aan de andere kant gebruikt de TA2024 bij normaal volume(achtergrondsmuziek) ook <200mA. In de zon dus bijna onbeperkt spelen :).
Er zou eigenlijk dus een schakelaar of een zekering tussen het paneel en de accu's moeten komen om er zo ervoor te zorgen dat die niet overladen kan worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:52
wolterious schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:08:
[...]

Een nachtje opladen heeft ook niet mogen baten. Ik wilde de accu als reserveaccu hebben. Komend weekend is ons voetbalkamp en dat houdt 1 accu nooit vol. Daarom wilde ik een 2e, zodat ik ergens in het weekend kan wisselen. Mijn huidige accu is meer dan een jaar oud, dus parallel kan inderdaad al niet meer. Vanmiddag maar eens een rondje beveiligingsbedrijven proberen ofzo...
Is het wel een lood-gel-accu? Als het een gewone lood accu is kan het ook zijn dat er niet genoeg accuzuur/demiwater meer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:50:

Eeeeeeeeerg vet! Ziet er echt super uit :). Heb je nog een paar High res foto's hiervan?
Bedankt! Ja zeker, ik heb alle foto's met m'n DSLR gemaakt. Ik zal de full res fotos wel even in een .rar zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vooralsnog onbeantwoorde vraag:

is het slim om tussen de 2 speakers die ik in mijn kist ga bouwen een wand te maken? zodat elke speaker een eigen ''klank kast'' heeft zegmaar? om het stereo effect te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het de moeite niet waard is aangezien de speakers toch vrij dicht naast elkaar zitten (er vanuit gaande dat ze beide aan de voorkant/bovenkant zitten)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:41:
mijn vooralsnog onbeantwoorde vraag:

Niet nodig, stereo zal niet verloren gaan door het samen te plaatsen van twee speakers in 1 ruimte. De kofferbak van een auto is ook 1 grote klankkast. :) Maar inderdaad zoals Sander al zegt is het effect van stereo in een bierkrat bijna niet te horen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:40

thijsco19

KTM 990 SMT

wesleytjuh schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:53:
[...]

Moet je het paneel niet parallel over de 2 accu's plaatsen, plus naar plus accu 1 en min naar min accu 2?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nu even bezig met het aansluiten van mijn dealextreme mini radiotje,
maar heb nu een probleem, heb namelijk alle connector dingetjes aangepast/verwijdert om er gewoon kabeltjes op te solderen. dit is gelukt. maar nu sluit ik m net aan en er begint een onderdeeltje op de onderkant van de printplaat enorm te roken als ik hem aansluit op een accu...
weten jullie wat het is?

zo heb ik het aangesloten
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/xbmhky.jpg

dit ding begint enorm te roken:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2zfk5fo.jpg

edit: als ik hem 1 sec aansluit gaat mijn mini lcd voltmeter wel gewoon naar de 12.3 maar dat ding wat ik op de 2e foto aanwijs word binnen die sec. roodgloeiend...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
thijsco19 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:11:
[...]

Moet je het paneel niet parallel over de 2 accu's plaatsen, plus naar plus accu 1 en min naar min accu 2?
Dat zou in dit geval niet uitmaken omdat de accu's parallel geschakeld zijn. Zoals je kunt zien is de - van accu 1 hetzelfde als de - van accu 2. ;) Denk dat je in de war bent met in serie geschakelde accu's. In dat geval heb je ook een 24v lader nodig.
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:27:
ben nu even bezig met het aansluiten van mijn dealextreme mini radiotje,
maar heb nu een probleem, heb namelijk alle connector dingetjes aangepast/verwijdert om er gewoon kabeltjes op te solderen. dit is gelukt. maar nu sluit ik m net aan en er begint een onderdeeltje op de onderkant van de printplaat enorm te roken als ik hem aansluit op een accu...
weten jullie wat het is?

zo heb ik het aangesloten
[afbeelding]

dit ding begint enorm te roken:
[afbeelding]

edit: als ik hem 1 sec aansluit gaat mijn mini lcd voltmeter wel gewoon naar de 12.3 maar dat ding wat ik op de 2e foto aanwijs word binnen die sec. roodgloeiend...
Dat ding is de spanningsregelaar die het voltage van 12v naar 5v brengt. Denk toch dat je met het solderen ergens kortsluiting hebt gemaakt. En dan met name bij de connector van de voedingsdraden.

Een spanningsregelaar wordt altijd wel iets warm omdat hij het verschil in voltage (12-5=7v) volledig omzet in warmte. Maar aangezien jij zeker weet dat er 12.3v op staat mag dit het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:40

thijsco19

KTM 990 SMT

Michel5128 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:24:
[...]

Dat zou in dit geval niet uitmaken omdat de accu's parallel geschakeld zijn. Zoals je kunt zien is de - van accu 1 hetzelfde als de - van accu 2. ;) Denk dat je in de war bent met in serie geschakelde accu's. In dat geval heb je ook een 24v lader nodig.

[...]
Owja lol :P, beetje in de war inderdaad.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

ik heb vandaag mijn mp3 decoder opnieuw mogen ontvangen ivm ik deze zelf niet werkend kreeg.
in ieder geval mp3 decoder is terug gestuurd, en getest -> hij doet het gewoon.
ik heb hem vandaag dus terug ontvangen, en weer aangesloten en ik krijg weer niks.

nu is mijn vraag : Wat kan ik fout gedaan hebben?

ik draai nu op een 12V 2A voeding, waar de ta2024 gemakkelijk op draait met mijn boxen.
dus die heb ik dus gewoon goed aangesloten.

de decoder heb ik via de rood gele zwarte kabel verbonden met de decoder, dus geel bij geel zwart bij zwart rood bij rood, nja zou ook niet fout mogen zijn.

voeding heb ik van de ta2024 gepakt.

en aux gewoon via de connector.

zou iemand weten wat er mogelijk fout gaat?

Tom

( alvast bedankje richting heidehifi voor de goede service )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Wat doet hij precies niet. Gaat hij niet aan? Geeft hij geen geluid?

In het eerste geval: krijgt hij stroom op de voedingspinnen?
Tweede geval: heb je de twee connectors niet verwisseld? Staat het geluid zacht? Staat hij op mute? Heb je afspeelbare bestanden op de sd-kaart/usbstick? etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:57:
Hey

ik heb vandaag mijn mp3 decoder opnieuw mogen ontvangen ivm ik deze zelf niet werkend kreeg.
in ieder geval mp3 decoder is terug gestuurd, en getest -> hij doet het gewoon.
ik heb hem vandaag dus terug ontvangen, en weer aangesloten en ik krijg weer niks.

nu is mijn vraag : Wat kan ik fout gedaan hebben?

ik draai nu op een 12V 2A voeding, waar de ta2024 gemakkelijk op draait met mijn boxen.
dus die heb ik dus gewoon goed aangesloten.

de decoder heb ik via de rood gele zwarte kabel verbonden met de decoder, dus geel bij geel zwart bij zwart rood bij rood, nja zou ook niet fout mogen zijn.

voeding heb ik van de ta2024 gepakt.

en aux gewoon via de connector.

zou iemand weten wat er mogelijk fout gaat?

Tom

( alvast bedankje richting heidehifi voor de goede service )
Maak anders eens een duidelijke foto van het geheel waar duidelijk op te zien is waar alles op aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:15:
[...]

Maak anders eens een duidelijke foto van het geheel waar duidelijk op te zien is waar alles op aangesloten is?
bij deze even met paint het '' aansluitschema ''
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/5041/84352973.png

Tom

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:35:
[...]

bij deze even met paint het '' aansluitschema ''
[afbeelding]

Tom
Dat zou gewoon moeten werken eigenlijk. Hoe zit de geluids output op de MP3 module? Heb je daar een foto van of een duidelijke omschrijving? Hij gaat verder wel aan? Werkt de FM modus/USB modus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:41:
[...]

Dat zou gewoon moeten werken eigenlijk. Hoe zit de geluids output op de MP3 module? Heb je daar een foto van of een duidelijke omschrijving? Hij gaat verder wel aan? Werkt de FM modus/USB modus wel?
geluidsoutput heb ik

decoder

rood : r_out
zwart : agnd
geel : L_out

dat klopt ook zover ik weet.
ik vindt het ook raar dat de ta2024 wel gewoon werkt( even aux op aangesloten )
maar de decoder doet helemaal niks, geen lampje of iets.

( ik meet wel gewoon 12V op de voeding aansluiting op de decoder)
maar aangezien heidehifi hem wel aan de praat kreeg, vind ik dit raar.

kan het aan mijn voeding liggen?
( wat ik in princiepe ook raar zou vinden aangezien ik er ook een autoradio op werkend krijg )

Hoop dat iemand me het antwoord kan vertellen ivm ik er eigenlijk nog deze zomer gebruik van wilde maken, en dit het enigste struikelpunt is.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:37:
[...]

geluidsoutput heb ik

decoder

rood : r_out
zwart : agnd
geel : L_out

dat klopt ook zover ik weet.
ik vindt het ook raar dat de ta2024 wel gewoon werkt( even aux op aangesloten )
maar de decoder doet helemaal niks, geen lampje of iets.

( ik meet wel gewoon 12V op de voeding aansluiting op de decoder)
maar aangezien heidehifi hem wel aan de praat kreeg, vind ik dit raar.

kan het aan mijn voeding liggen?
( wat ik in princiepe ook raar zou vinden aangezien ik er ook een autoradio op werkend krijg )

Hoop dat iemand me het antwoord kan vertellen ivm ik er eigenlijk nog deze zomer gebruik van wilde maken, en dit het enigste struikelpunt is.

Tom
Zeker dat je dat schakelaartje rechts onder wel hebt aan gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolter. schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:46:
[...]

Zeker dat je dat schakelaartje rechts onder wel hebt aan gezet :)
nee, want die zit links onder ;]
en ja die heb ik aangezet, haha.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje,
ik ben een kist aan het bouwen, 18 mm MFD, accusafe, TA4024 modded, JBL GT6-5, accu, ingebouwde voeding, en acculader. Nu wil ik er nog een voltmeter inbouwen wat geen probleem moet zijn. Ebay heeft er genoeg. Maar als ik een Mp3 module wil aansluiten zie ik op ebay/DX allemaal varianten staan met een afstandsbediening. Nu is mijn vraag, of eigenlijk 2 vragen. Hebben deze dingen voeding nodig, en hoe sluit ik deze aan. Het gaat hier om bijvoorbeeld deze het idee is duidelijk hoop ik. ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:20:
even een vraagje,
ik ben een kist aan het bouwen, 18 mm MFD, accusafe, TA4024 modded, JBL GT6-5, accu, ingebouwde voeding, en acculader. Nu wil ik er nog een voltmeter inbouwen wat geen probleem moet zijn. Ebay heeft er genoeg. Maar als ik een Mp3 module wil aansluiten zie ik op ebay/DX allemaal varianten staan met een afstandsbediening. Nu is mijn vraag, of eigenlijk 2 vragen. Hebben deze dingen voeding nodig, en hoe sluit ik deze aan. Het gaat hier om bijvoorbeeld deze het idee is duidelijk hoop ik. ik hoor het graag!
Kijk eens 3-11 posts boven je. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:53:
[...]

Kijk eens 3-11 posts boven je. :9
die van mij is een ander model, ik heb ooknog een aux ingang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:01:
[...]

die van mij is een ander model, ik heb ooknog een aux ingang
Ja dat is dan toch precies hetzelfde? Uiterlijk wil nog wel eens verschillen en je hebt inderdaad versies zonder aux-in, maar het aansluiten gaat overal exact gelijk.

@alie: Hoe staat het met jouw decoder? Zit er al weer wat leven in? Mocht de 7805 nou echt kapot zijn kun je deze makkelijk vervangen door en nieuw exemplaar. Of je maakt zelf even een schakelingetje die voor 5v zorgt. Deze sluit je dan aan op de [bat-] en [bat+] aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: http://torrentula.to.funpic.de/wp-content/uploads/2011/10/7805-typical.gif
Zo dus of met een gesloopte 12v usb unit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:40:
[...]

Ja dat is dan toch precies hetzelfde? Uiterlijk wil nog wel eens verschillen en je hebt inderdaad versies zonder aux-in, maar het aansluiten gaat overal exact gelijk.

@alie: Hoe staat het met jouw decoder? Zit er al weer wat leven in? Mocht de 7805 nou echt kapot zijn kun je deze makkelijk vervangen door en nieuw exemplaar. Of je maakt zelf even een schakelingetje die voor 5v zorgt. Deze sluit je dan aan op de [bat-] en [bat+] aansluitingen.
[afbeelding]
Zo dus of met een gesloopte 12v usb unit. :)
ja daar zat ik vanochtend ook al over te denken met mijn vader, heb namelijk een 3A 5v usb voeding gekocht om mob. etc op te laden maar die laden toch met max. 500mAh hoeveel gebruikt zo'n dingetje ongeveer? en waar zou ik die 5v op moeten aansluiten? want dan hoef ik idd geen nieuwe te kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar goed, van de tekening op paint word ik niet veel wijzer. Heeft iemand een toevallig zo'n dingetje in zijn kist en kan een foto maken van alle aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:11:
[...]

ja daar zat ik vanochtend ook al over te denken met mijn vader, heb namelijk een 3A 5v usb voeding gekocht om mob. etc op te laden maar die laden toch met max. 500mAh hoeveel gebruikt zo'n dingetje ongeveer? en waar zou ik die 5v op moeten aansluiten? want dan hoef ik idd geen nieuwe te kopen :D
Verbruik zal wel ruim onder de 500mA liggen. Maar je hebt er toch een van 3A? Dan komt dat sowieso goed ;). Je moet de - sowieso op de ground en de + even herleiden naar de 5V op de print.

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>