Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste
Acties:
  • 121.406 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 21:51
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:20:
maar goed, van de tekening op paint word ik niet veel wijzer. Heeft iemand een toevallig zo'n dingetje in zijn kist en kan een foto maken van alle aansluitingen?
Daarom zei ik ook 3-11, dan vind je Verwijderd in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18]". Duidelijker kan het niet worden toch? Ik raad je aan er gewoon een aan te schaffen, als je het ding in je handen hebt dan wordt het wel duidelijk. Diegene van DX die je gelinkt had heeft trouwens een TF kaartlezer, deze kaartjes zijn niet gebruikelijk. Ze hebben ze ook met SDlezer. En let er op dat je een 12v exemplaar aanschaft.
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:11:
[...]

ja daar zat ik vanochtend ook al over te denken met mijn vader, heb namelijk een 3A 5v usb voeding gekocht om mob. etc op te laden maar die laden toch met max. 500mAh hoeveel gebruikt zo'n dingetje ongeveer? en waar zou ik die 5v op moeten aansluiten? want dan hoef ik idd geen nieuwe te kopen :D
Die voeding is inderdaad geschikt hier voor. Zo als ik al zei [bat+] en [bat-] gebruiken. Uit ervaring weet ik dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taataa
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Michel5128 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:28:
[...]

Daarom zei ik ook 3-11, dan vind je Verwijderd in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18]". Duidelijker kan het niet worden toch? Ik raad je aan er gewoon een aan te schaffen, als je het ding in je handen hebt dan wordt het wel duidelijk. Diegene van DX die je gelinkt had heeft trouwens een TF kaartlezer, deze kaartjes zijn niet gebruikelijk. Ze hebben ze ook met SDlezer. En let er op dat je een 12v exemplaar aanschaft.

[...]

Die voeding is inderdaad geschikt hier voor. Zo als ik al zei [bat+] en [bat-] gebruiken. Uit ervaring weet ik dat dit werkt.
Toevallig heb ik deze gisteren binnen gehad. Het verschil met de foto van alie480 is dat er bij dit kaartje geen bat+ bat- 12v en gnd aansluiting zit. Ik ga er van uit dat ik mijn accu dan op de vcc en gnd moet aansluiten. Kan iemand mij dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:52

thijsco19

KTM 990 SMT

Taataa schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:15:
[...]

Toevallig heb ik deze gisteren binnen gehad. Het verschil met de foto van alie480 is dat er bij dit kaartje geen bat+ bat- 12v en gnd aansluiting zit. Ik ga er van uit dat ik mijn accu dan op de vcc en gnd moet aansluiten. Kan iemand mij dat bevestigen?
Bevestigd ;).

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:28:
dus ik moet de 5v "+" en "-" van mijn 12v usb lader op de puntjes solderen waar bat+ en bat- naast staat?

maar als ik het goed heb word mijn mini radio'tje dan ook nog eens zuiniger met energie verbruik toch?
want ik gebruik dan maar 1 omvormer en niet 1 voor de lader én 1 voor me radio'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die toevallig me kan helpen met me niet werkende decoder?
zie paar post hierboven.

alvast bedankt.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 21:51
@alie480: in theorie wel een beetje ja. Zeg dat de decoder 100mA verbuikt op 5v (0,5watt), dan 'verstookt' de 7805 (12v-5v)*0,1A = 0,7watt aan warmte. De usb step-down converter werkt anders en is hierdoor zuiniger, zeg 85% efficiëntie. Dan heb je maar 0,5w/0,85-0,5w = 0,088watt verlies. Het verschil onderling is dus vrij groot, maar relatief gezien is het allebei erg klein. :)

@carterpan: Enige dat ik nog kan bedenken is dat hij stuk is. Weet je zeker dat je de + en - niet een keer verkeerd om aangesloten hebt? Meet anders eens of je op de 7805 5v hebt staan door op het ene pootje te meten en op de gnd. Ook heb ik wel eens gehad dat het 12v stekkertje niet helemaal lekker was, maar dan had je ook geen 12v gemeten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 22:16

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:00:
zie paar post hierboven.

alvast bedankt.

Tom
Die spanningsregelaar is volgens mij overleden, op de foto ziet hij er echt door gefikt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:00:
zie paar post hierboven.

alvast bedankt.

Tom
Doet ie het wel als alleen de 12V en de GND aansluit? Niks meer? Wordt de spanningsregulator na verloop van tijd wat warmer?
Stekeltje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:56:
[...]

Die spanningsregelaar is volgens mij overleden, op de foto ziet hij er echt door gefikt uit!
De rook is daar al uit de elektronica inderdaad }:O

[ Voor 27% gewijzigd door wesleytjuh op 05-07-2012 22:31 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stekeltje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:56:
[...]

dat was niet mijn foto, maar van iemand anders ;] die van mij gaat nieteens aan.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een aantal vraagjes,
ik heb per ongeluk mijn decoder kapot gemaakt (ik weet nog steeds niet hoe maar hij doet niks meer)

nu wil ik graag mijn 12v naar 5v usb lader gebruiken om de decoder van stroom te voorzien,
mijn eerste vraag:
kan ik 5v op deze aansluiting solderen? waar 'bat-' en 'bat+' staat.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2yv58k6.jpg

dit is de achterkant van de print, de bat- en bat+ aansluiting wijs ik aan met een aux pluggetje:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/p3c5f.jpg

nu wil ik dus mijn 12v usb lader gebruiken om dit printje van stroom te voorzien, ik heb de behuizing van de lader er af gesloopt om te kijken waar ik de - en + 5v kabeltjes op moet solderen, maar ik weet niet op welke 2 van de 4 soldeer puntjes ik de - en +moet aansluiten voor mijn decoder.

dit is het printje van de lader:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/33ojucn.jpg

dit is de achterkant met die 4 puntjes waarvan ik dus niet weet welke 2 ik moet gebruiken voor - en + 5v...
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/mjthn7.jpg

ik hoop dat jullie begrijpen wat ik zou willen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:45
De 5V is achteraan het printje van de lader te vinden tussen de 2 buitenste soldeer-bollen in het midden van de print.
Of de Bat+ en Bat- gaan werken met 5V, hangt af van de decoder. Wat voor batterij verwacht hij?
Ik zie in je eerdere post dat je er 12V van een loodaccu aan hangt, maar verwacht hij geen 3,7V Li-ion accu ofzo?

Ik heb in ieder geval eens een Li-Ion accu van een MP3 speler vervangen door een 5V voeding, maar waarbij ik nog de spanning naar 3,3V bracht via een LT1587 CM3.3 spanningsregulator. Nu kan een Li-ion wel tot 4,2V gaan, dus misschien dat 5V geen probleem is, ik heb het voor de veiligheid niet getest.
12V is waarschijnlijk wel een probleem :p

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malantur schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:14:
De 5V is achteraan het printje van de lader te vinden tussen de 2 buitenste soldeer-bollen in het midden van de print.
Of de Bat+ en Bat- gaan werken met 5V, hangt af van de decoder. Wat voor batterij verwacht hij?
Ik zie in je eerdere post dat je er 12V van een loodaccu aan hangt, maar verwacht hij geen 3,7V Li-ion accu ofzo?

Ik heb in ieder geval eens een Li-Ion accu van een MP3 speler vervangen door een 5V voeding, maar waarbij ik nog de spanning naar 3,3V bracht via een LT1587 CM3.3 spanningsregulator. Nu kan een Li-ion wel tot 4,2V gaan, dus misschien dat 5V geen probleem is, ik heb het voor de veiligheid niet getest.
12V is waarschijnlijk wel een probleem :p
nee er kan wel 12 v op, maar kom er ook net achter dat ik de audio output van dat ding verkeerd heb gesoldeerd, de ground van de audio omgedraaid met het rode audio kabeltje 8)7

maar ik ga het denk ik nu gewoon proberen, die 5v van me usb lader gebruiken voor mijn decoder, als het niet werkt bestel ik wel gewoon een nieuwe aangezien deze eigenlijk al kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Bij dit ding (http://www.accusafe.nl/sh...ader-voor-loodaccu-s.html) staat dat hij geschikt is tot 10 ah accu's. Waarom is dat eigenlijk?
Heb net een accu van mijn motor over en die gebruik ik graag, is iets van 17/18 ah. Kan dat?

Accu had ik net nieuw gehaald maar bleek overbodig omdat de motor een vrij hopeloze zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel raar, heb toch maar gewoon even geprobeerd om mijn decoder op de 5v van mijn usb lader te laten werken, dat deed i niet :S

en nu doet mijn ta2024 het ook niet meer?! hij is er opeens mee opgehouden :'(

weten jullie misschien wat ik fout heb gedaan?
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/30i9oyd.jpg
onduidelijke foto, slechte kwaliteit webcam :p

de kabeltjes waar het kniptangetje op ligt gaan naar de speakers.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Je hebt die metalen schroevendraaier wel eng dichtbij de printplaat liggen. Niet per ongeluk kortsluiting gemaakt?
Altijd erg voorzichtig zijn met metalen voorwerpen in de buurt van printplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:29:
Je hebt die metalen schroevendraaier wel eng dichtbij de printplaat liggen. Niet per ongeluk kortsluiting gemaakt?
Altijd erg voorzichtig zijn met metalen voorwerpen in de buurt van printplaten.
nee die had ik alleen even daar neer gelegd omdat ik anders de voltmeter niet goed kon zien..

maar ik denk dat mijn ta2024 gewoon plotseling is overleden want heb nu mijn ta2020 er ook op aangesloten en die doet het prima!, en de ta2024 doet helemaal niks meer, hij word niet eens warm...

dat word weer 10 dollar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
warcow schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:21:
Bij dit ding (http://www.accusafe.nl/sh...ader-voor-loodaccu-s.html) staat dat hij geschikt is tot 10 ah accu's. Waarom is dat eigenlijk?
Heb net een accu van mijn motor over en die gebruik ik graag, is iets van 17/18 ah. Kan dat?

Accu had ik net nieuw gehaald maar bleek overbodig omdat de motor een vrij hopeloze zaak is.
Eigenlijk is dat een beetje uit de lucht gegrepen term van de fabrikant. Laadstroom is 600mA en de regel is dat je een accu in 10 uur laadt met 1/10C, waarbij de C voor de capaciteit staat. Een 6Ah accu zou je dus in 10 uur laden( in de praktijk langer, je laadt niet constant met max stroom) Bij een 10Ah accu duurt het dus bijna 20 uur. En bij een 18Ah accu 30 uur. Duurt dus gewoon erg lang maar maakt verder niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 06-07-2012 18:30 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 10:00
Update:

Tweeters ingebouwd, en zijkanten zwart gemaakt :-)

Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/905/img0654kd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img837.imageshack.us/img837/4251/img0653hb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/4655/img0652pq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/5919/img0651jz.jpg

Ik zie dat de zijkant niet mooi lijkt, maar dat is nog wat zaagsel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
wesleytjuh schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:56:
[...]

Eigenlijk is dat een beetje uit de lucht gegrepen term van de fabrikant. Laadstroom is 600mA en de regel is dat je een accu in 10 uur laadt met 1/10C, waarbij de C voor de capaciteit staat. Een 6Ah accu zou je dus in 10 uur laden( in de praktijk langer, je laadt niet constant met max stroom) Bij een 10Ah accu duurt het dus bijna 20 uur. En bij een 18Ah accu 30 uur. Duurt dus gewoon erg lang maar maakt verder niet uit.
Heb de hele reut net besteld op je site. Mocht je voor de modded ta2024 al iets met een potmeter kunnen doen dan graag en anders is het zo ook prima. :)

De kist hierboven van Cypher ziet er ook mooi uit, zal zelf binnenkort wat ontwerpen tekenen om daar uit te kiezen. Zat even te twijfelen om de 2050x2 te nemen dan een 30cm subwoofer aan de onderkant te maken maar ik ga nu eerst voor een minimalistisch ontwerp zodat het makkelijk mee kan naar het strand.
Misschien volgend jaar dan een wat groter krat voor de grotere gelegenheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
warcow schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:29:
[...]

Heb de hele reut net besteld op je site. Mocht je voor de modded ta2024 al iets met een potmeter kunnen doen dan graag en anders is het zo ook prima. :)

De kist hierboven van Cypher ziet er ook mooi uit, zal zelf binnenkort wat ontwerpen tekenen om daar uit te kiezen. Zat even te twijfelen om de 2050x2 te nemen dan een 30cm subwoofer aan de onderkant te maken maar ik ga nu eerst voor een minimalistisch ontwerp zodat het makkelijk mee kan naar het strand.
Misschien volgend jaar dan een wat groter krat voor de grotere gelegenheden.
Zag hem voorbij komen, zal eens kijken wat ik met de potmeter kan doen zodra ik weer een aantal TA2024´s ruim op voorraad heb. De potmeters heb ik iig al.

[ Voor 35% gewijzigd door wesleytjuh op 06-07-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Ik heb vanmorgen ook nog wat besteld bij accusafe.nl. Verzendingskosten naar België zijn niet mals, maar gelukkig vallen de andere prijzen wel mee.
Hopelijk heb ik het dinsdag binnen, dan kan ik er woensdag aan sleutelen en donderdag op reis vertrekken. Gaat krap worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Malantur schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:22:
Ik heb vanmorgen ook nog wat besteld bij accusafe.nl. Verzendingskosten naar België zijn niet mals, maar gelukkig vallen de andere prijzen wel mee.
Hopelijk heb ik het dinsdag binnen, dan kan ik er woensdag aan sleutelen en donderdag op reis vertrekken. Gaat krap worden :9
offtopic:
Ik werk aan een oplossing voor dat ;). Punt is dat vanaf 2KG(en daar zit je al aan met 1 accu) de verzendkosten 19,50(BTW vrijgesteld) worden. Tel daar de BTW op die bedrijven moeten rekenen(en niet terugkrijgt op verzendkosten van PostNL ivm vrijstelling!) en je zit op 23.50. Erg hoog als je het mij vraagt. Positief punt, ik woon dicht bij de grens van Belgie, dus daar ben ik iets mee van plan :), kan ik mooi gelijk tanken in Belgie }:O .

Edit @ hieronder:
Yep, je bent verplicht BTW te heffen over iets wat BTW vrijgesteld is, erg krom. Viel me ook op, hoog totaal bedrag, relatief weinig producten. Totdat ik het land zag ;).
---
Nu weer terug naar kistradio's :9
Cypher87 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:37:
Update:

Tweeters ingebouwd, en zijkanten zwart gemaakt :-)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zie dat de zijkant niet mooi lijkt, maar dat is nog wat zaagsel ;-)
Speakers naar boven gerict. Dat zie je niet veel, specifieke reden voor? Natuurlijk wel handig als je met een grote groep eromheen zit.

[ Voor 43% gewijzigd door wesleytjuh op 06-07-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
offtopic:
Mm ja zakelijke tarieven. Particulier is toch wel wat goedkoper bij PostNL.
Maar ja ik was van plan om een accu te kopen bij conrad, daar staan ze 28 euro en bij jou 20 euro. Dus het is wat geven en nemen. Het zou me niet verbazen moest ik bij conrad nog meer kwijt zijn.
Het is alleen stom om te zien dat 2/3 van de totaalprijs voor de artikels is, en 1/3 de verzendingskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb dus beslist een kratradio te bouwen.

Nu enkele vragen.

1[url].http://www.nl.neck.be/produkt/produk...r&welt=default[/url] dit zijn de speakers die ik zou willen gebruiken.Brengen deze genoeg volume aan m'n krat ? als je kijkt bij meer info zie je vermogen,...

2.http://www.medion.com/be/nl/electron...dio/50038695A1 Dit is de autoradio die ik zou willen gebruiken.Kan ik daarop de boxen aansluiten?Ik wil mijn krat op netstroom zetten met een stekker dus.
Ik heb alle beginnersvragen gelzen maar vind het zo moeilijk om eruit te komen.
Kan het met een adaptar zoja waar moet ik op letten ?

3.Ik wil wel en manier die geen storing op mijn radio brengt.al gelezen dat pc-voeding storing geeft op radio.

4.Word het boeltje niet te warm ? moet er een zekering fzo tussen

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.Want thuis staan ze al niet achter het ideé dus zal ik niet teveel vragen :/

MVG:jasonz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Beide links werken al niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 10:00
wesleytjuh schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:28:
Speakers naar boven gerict. Dat zie je niet veel, specifieke reden voor? Natuurlijk wel handig als je met een grote groep eromheen zit.
Omdat zo'n klein kistje toch vaak op de grond staat is het niet logisch/handig dat je het geluid naar voren richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
wesleytjuh schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:28:
[...]

offtopic:
Ik werk aan een oplossing voor dat ;). Punt is dat vanaf 2KG(en daar zit je al aan met 1 accu) de verzendkosten 19,50(BTW vrijgesteld) worden. Tel daar de BTW op die bedrijven moeten rekenen(en niet terugkrijgt op verzendkosten van PostNL ivm vrijstelling!) en je zit op 23.50. Erg hoog als je het mij vraagt. Positief punt, ik woon dicht bij de grens van Belgie, dus daar ben ik iets mee van plan :), kan ik mooi gelijk tanken in Belgie }:O .

Edit @ hieronder:
Yep, je bent verplicht BTW te heffen over iets wat BTW vrijgesteld is, erg krom. Viel me ook op, hoog totaal bedrag, relatief weinig producten. Totdat ik het land zag ;).
---
Nu weer terug naar kistradio's :9

[...]

ik woon dus nog dicht van belgie, zeg 15 km, als je toch wilt dat ik de show krat voor je ontwerp, kan ik miss daar ook wel iets in betekenen? maar je snapt wel dat ik voor 1 pakketje niet 10-15 km heen en terug rijd(al is t spot dicht bij vanuit breda ipv roosendaal oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Zo te zien heeft hij ze direct gekopieerd van zijn topic op een ander forum.
Correcte links : (?)
http://www.medion.com/be/...2025+autoradio/50038695A1
http://www.nl.neck.be/pro...arch&pcon=pr&welt=default

Wat mij hieraan opvalt:
Lage gevoeligheid speakers: 87 db/W als ik het goed heb, waarom niet de veelbesproken pioneers, magnat of andere in dit topic? Waarom de keuze voor een, in dit geval zelfs vrij dure, autoradio in plaats van losse versterker met eventueel mp3 decoder ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
nelsch schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 02:37:
[...]

ik woon dus nog dicht van belgie, zeg 15 km, als je toch wilt dat ik de show krat voor je ontwerp, kan ik miss daar ook wel iets in betekenen? maar je snapt wel dat ik voor 1 pakketje niet 10-15 km heen en terug rijd(al is t spot dicht bij vanuit breda ipv roosendaal oid)
Roosendaal ligt nog geen 10km van Essen vandaan, dus het kan eens in de week de moeite zijn als je dan ook gelijk daar tankt :P. Toch bedankt ;).

Edit: 8.4KM om precies te zijn. Essen ligt vrijwel OP de grens en Roosendaal erg dichtbij de grens.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:30:
Hallo,

Ik heb dus beslist een kratradio te bouwen.

Nu enkele vragen.

1[url].http://www.nl.neck.be/produkt/produk...r&welt=default[/url] dit zijn de speakers die ik zou willen gebruiken.Brengen deze genoeg volume aan m'n krat ? als je kijkt bij meer info zie je vermogen,...

2.http://www.medion.com/be/nl/electron...dio/50038695A1 Dit is de autoradio die ik zou willen gebruiken.Kan ik daarop de boxen aansluiten?Ik wil mijn krat op netstroom zetten met een stekker dus.
Ik heb alle beginnersvragen gelzen maar vind het zo moeilijk om eruit te komen.
Kan het met een adaptar zoja waar moet ik op letten ?

3.Ik wil wel en manier die geen storing op mijn radio brengt.al gelezen dat pc-voeding storing geeft op radio.

4.Word het boeltje niet te warm ? moet er een zekering fzo tussen

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.Want thuis staan ze al niet achter het ideé dus zal ik niet teveel vragen :/

MVG:jasonz
Is er een specifieke reden waarom je die aardig dure autoradio wilt? Als je gewoon in nederland een modded TA2024 + MP3 module koopt ben je de helft kwijt en heb je alle functies behalve de cd speler. Wel kan je dan ruim 2x zolang met je accu doen en heb je een stuk minder ruimte nodig.

De speakers zien er oke uit, maar inderdaad een lage gevoeligheid. Je kan beter opzoek gaan naar speakers met een rendement van 90dB of hoger als je hoog volume wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

ik heb mijn kistradio ondertussen af, maar ik heb problemen met mijn mp3 decoder.
De radio en de aux doen het prima maar de SD en de USB doen het niet.
Als ik de USB of SD er in steek en hem op die functie zet dan hoor ik hem alleen maar bonken.
ik denk dat er iets aan kapot is maar wat? :?

Iemand een idee? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Zijn de SD kaart en USB stick FAT32 geformateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hye,
deze speakers hebben 89dm en liggen in mijn budget :)
http://www.nl.neck.be/pro...ster&pcon=pr&welt=default
Die auto-radio krijg ik van mijn zus haar lief voor 20euro (koopje)
Stroom maakt geen probleem moet voor in de stekker hé.
Maar moet dus wel een gepaste adaptar hebben.waar kan ik deze halen?
En die modded t... ik ben een belg ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Ik heb inmiddels ook een werkende TA2024 versterker die niet gemodded is (bedankt voor de goede service wesleytjuh/accusafe!). Nu had ik al een gemodde versie en die deed het op zich prima, alleen irriteerde ik me wat aan de ruis wanneer het volume laag stond. Daarom dus ook nog maar een standaard TA2024 gekocht en deze aangesloten, alleen nu heb ik het volgende:

Modded TA2024
+ Lekkere diepe bas, geluid klinkt voller
- Op laag volume een redelijk aanwezige ruis
- Met een laptop aangesloten moet je er goed opletten dat je de boel niet opblaast aangezien een laptop veel meer uitgangsvermogen heeft.

Standaard TA2024:
+ De ruis bij laag volume is weg (positief)
- Vrijwel alle bas valt weg, het klinkt ineens veel minder 'diep' en veel meer monotoon

Hebben meer mensen deze ervaringen, of is hier iets mis met de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Vinze schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 15:08:
Ik heb inmiddels ook een werkende TA2024 versterker die niet gemodded is (bedankt voor de goede service wesleytjuh/accusafe!). Nu had ik al een gemodde versie en die deed het op zich prima, alleen irriteerde ik me wat aan de ruis wanneer het volume laag stond. Daarom dus ook nog maar een standaard TA2024 gekocht en deze aangesloten, alleen nu heb ik het volgende:

Modded TA2024
+ Lekkere diepe bas, geluid klinkt voller
- Op laag volume een redelijk aanwezige ruis
- Met een laptop aangesloten moet je er goed opletten dat je de boel niet opblaast aangezien een laptop veel meer uitgangsvermogen heeft.

Standaard TA2024:
+ De ruis bij laag volume is weg (positief)
- Vrijwel alle bas valt weg, het klinkt ineens veel minder 'diep' en veel meer monotoon

Hebben meer mensen deze ervaringen, of is hier iets mis met de versterker?
Dat is tegenstrijdig zeg :P. Een modded variant zou juist MINDER bass moeten hebben in theorie. Echt is dit in het geval van een kistradio niet hoorbaar omdat een kistradio vaak niet tot zulke lage toonhoogtes gaan. Is het verschil echt groot in klank?
Zie je verschillen tussen de 2 TA2024's? Misschien van een andere batch/leverancier? De mijne zijn iig van Helder Audio zelf, geen kopie of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Oh dat is heel vreemd, het verschil in klanken is echt gigantisch namelijk!
Ik heb ze allebei bij jou besteld, en ze zijn vrijwel identiek. Het enige verschil is dat de modded versie een iets kleinere witte stekker erop heeft dan de originele. Kan binnenkort wel eens proberen om er een filmpje van te maken, maar weet niet of het verschil daarop wel goed hoorbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Vinze schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 15:51:
Oh dat is heel vreemd, het verschil in klanken is echt gigantisch namelijk!
Ik heb ze allebei bij jou besteld, en ze zijn vrijwel identiek. Het enige verschil is dat de modded versie een iets kleinere witte stekker erop heeft dan de originele. Kan binnenkort wel eens proberen om er een filmpje van te maken, maar weet niet of het verschil daarop wel goed hoorbaar is.
Hmmm, dat verschil met die stekkers zie ik weleens vaker voorbij komen inderdaad. 1 op de 25 oid heeft dat, waarom? Geen idee, lijkt me ook niet bevorderlijk voor de kosten tijdens de productie met 2 verschillende soorten PCB.

Ik heb momenteel niet echt een klankkast om het verschil in klank goed te kunnen testen dus misschien kunnen anderen het verschil tussen de 2 bevestigen of juist ontkrachten?

Neem aan dat verder je opstelling exact hetzelfde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand specificaties geven over wat ik nodig heb om een radio via vaste voeding stroom te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:28:
kan iemand specificaties geven over wat ik nodig heb om een radio via vaste voeding stroom te geven.
12V en minimaal een stroom van 6-8A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een adaptar en er staat 300ma op meer dan genoeg dus ? ofteveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malantur schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:00:
Wat is dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hye,
lars dat betekent dat je de schijf formateert=alles eraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:42:
Dat komt overeen met 0.3A dat is dus een factor 20 te weinig ;). 6A is al een best flinke voeding dus je kan deze herkennen aan het formaat en gewicht.
Dit is hoe het bestandssysteem geformatteerd is. Windows werkt tegenwoordig met een NTFS bestandssysteem maar oude PCs en veel apparatuur zoals bijvoorbeeld deze MP3 modules werken alleen met FAT32.

Je kan zien hoe de stick/sd kaart geformatteerd is wanneer je deze in de computer stopt en kijkt bij deze computer. Als je dan de eigenschappen van de usb stick/sd kaart bekijkt kom je het vanzelf tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:42:
Veel te weinig. Jij hebt een adapter van 0.3A.
1 A (ampere) = 1000 mA (mili ampere).

EDIT// wesleytjuh was me weer eens voor }:|

[ Voor 8% gewijzigd door thijsco19 op 07-07-2012 18:13 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:12:
[...]

aww XD

waar vind je dan een zwaare adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
thijsco19 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:12:
[...]

})
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:15:
[...]

aww XD

waar vind je dan een zwaare adapter
Ebay heeft er een aantal :). Anders heeft Conrad ze ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Je kan even zoeken in dit topic, het is al vaker langs gekomen.
Ik weet zelf niet precies waar.

EDIT// AAAHHHH ALWEER!!!!! Wesleytjuh jij *** ninja! :P

[ Voor 22% gewijzigd door thijsco19 op 07-07-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:09:
hye,
lars dat betekent dat je de schijf formateert=alles eraf :)
bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:05:
[...]

wel of niet geformatteerd maakt geen verschil
Heb je ze nu geformatteerd als FAT32?
thijsco19 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:18:
Je kan even zoeken in dit topic, het is al vaker langs gekomen.
Ik weet zelf niet precies waar.

EDIT// AAAHHHH ALWEER!!!!! Wesleytjuh jij *** ninja! :P
*O*

[ Voor 40% gewijzigd door wesleytjuh op 07-07-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLimit
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-03-2024
Hallo,

2 jaar geleden heb ik dit kratje gemaakt:
Verwijderd in "Het Krat- en Kistradio Topic [deel 9]"

Werkt nu nog steeds prima en zoals het hoord.

Nu wil ik hem gaan uitbreiden met een subwoofer, ik heb al naar verschillende dingen gekeken.

Waar ik nu op uitkom is:
- Subwoofer speaker

Mijn vraag hierbij is vooral of het zal werken, vooral omdat dit een passive subwoofer is.
Ik gebruik verder gewoon de uitgang van de radio zelf, dus ook de versterker van de radio. Werkt dat dan ook samen nog als ik de subwoofer er op aan sluit?

In de autoradio (Sony CDX-GT25) zou wel een LPF moeten zitten dus dat zou geen probleem zijn.

Dusja, mijn voornaamste vraag of dat zou werken zo :9

Alvast bedankt,
Erik Bulsink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malantur schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:00:
wel of niet geformatteerd maakt geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
Een van mijn speakers deed het niet, ik maakte me kist open en zag dit:
Afbeeldingslocatie: http://i1242.photobucket.com/albums/gg522/wolter-s/IMAG0017.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1242.photobucket.com/albums/gg522/wolter-s/IMAG0019.jpg
Volgens mij is dit de kleine variant van het stekkertje, want het kan denk ik niet kleiner :p, kan iemand dit nog wel even bevestigen.
En valt dit te maken of moet ik een nieuwe kopen?
Als ik een nieuwe kabel moet kopen, kan dit dan bij jouw Wesley?

[ Voor 32% gewijzigd door wolter. op 07-07-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik zo'n modded t... kopen hoeveel kost dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:31:
waar kan ik zo'n modded t... kopen hoeveel kost dit
Dat kan zover ik weet bij www.AccuSafe.nl en bij www.heidehifi.nl

[ Voor 17% gewijzigd door wolter. op 07-07-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hye,
Ik heb de mogelijkheid niet om te bestellen via internet.
Andere mogelijkheden? en hoe sluit je daar dan een ipod fzo aan
eventueel een persoon in belgie die dit wel kan ?
je kan daar mee geen volume regelen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:17:
hye,
lees de start post eens door... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nelsch schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:49:
[...]

lees de start post eens door... ;)
al gedaan maar dacht aan een andere manier wat die in de start is moeilyk voor me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm...
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/34rxiww.jpg

misschien een leuk idee voor de zomer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Dat is wel een best idee, lekker koud pils erin en gaan!
wolter. schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:01:
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij is dit de kleine variant van het stekkertje, want het kan denk ik niet kleiner :p, kan iemand dit nog wel even bevestigen.
Volgens mij kan je die stekkertjes moeilijk los kopen, je zou kunnen kijken of je de kabels direct aan het pcb kunt solderen. Je kan dan de kabeltjes niet meer losmaken maar wrm zou je dat willen?
Eventueel zou je misschien nog, maar dat schijnt erg lastig/moeilijk te zijn, de ijzeren contactjes eruit halen en het draadje er opnieuw in vast maken.

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:56:
[...]

al gedaan maar dacht aan een andere manier wat die in de start is moeilyk voor me :P
Wat vind je er dan moeilijk aan?

offtopic:
Let op de spelling en leestekens, dat is wat makkelijker voor ierdereen.

[ Voor 13% gewijzigd door thijsco19 op 08-07-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik de gound van mijn RCA input panel doorverbinden naar de ground van mijn schakelaar? (en dan naar de ground van de versterker dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:38:
Moet ik de gound van mijn RCA input panel doorverbinden naar de ground van mijn schakelaar? (en dan naar de ground van de versterker dus)
Het liefste leg je de ground van de input gescheiden van de rest. Dus gewoon een kabeltje als ground van je RCA naar de zwarte kabel/GND van de input van je versterker.

Wat voor een versterker heb je?
wolter. schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:01:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kwaliteit van die kabels is inderdaad eigenlijk om te huilen. Je kan ze zeker niet teveel bewegen.
Ik heb er nog wel, maar dat zijn alleen grote stekkers ben ik bang.. Ik verwacht halverwege deze week nieuwe TA2024s en dus ook kabels, ik kan je laten weten als daar weer kleine connectors tussen zitten. Het is altijd weer een verrassing namelijk ;).
thijsco19 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:57:
Dat is wel een best idee, lekker koud pils erin en gaan!

[...]

Volgens mij kan je die stekkertjes moeilijk los kopen, je zou kunnen kijken of je de kabels direct aan het pcb kunt solderen. Je kan dan de kabeltjes niet meer losmaken maar wrm zou je dat willen?
Eventueel zou je misschien nog, maar dat schijnt erg lastig/moeilijk te zijn, de ijzeren contactjes eruit halen en het draadje er opnieuw in vast maken.

[...]

Wat vind je er dan moeilijk aan?

offtopic:
Let op de spelling en leestekens, dat is wat makkelijker voor ierdereen.
Gewoon solderen is inderdaad ook een optie. De kabeltjes eruit halen zal helaas niet meer gaan, zijn namelijk al gekrompen dus dan heb je nieuwe krimpcontactjes nodig.

Je was me een keer voor :+.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:17:
hye,
Ik ben bang dat als je een TA2024 wilt je er niet omheen kunt dat je deze via internet moet bestellen. Lokaal zal je deze niet te koop vinden. Mocht je dichtbij de grens wonen (Ik woon in Roosendaal) kan ik misschien nog wat voor je betekenen.

Nope, volume regeling kan niet. Maar dat kan altijd nog met je iPod of een potmeter ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier kun je toch een 12v 30 AH accu mee maken?

http://www.ebay.com/itm/3...4845abefeb#ht_3230wt_1027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hye,

Dit doe je met een stereo-logaritmische potmeter. De weerstandswaarde die je kunt gebruiken is ongeveer 50-100k. De potmeter van Conrad die te gebruiken is is deze van 100k. Aansluiten doe je zo. Op deze manier staat het geluid uit als de as naar links gedraaid is en maximaal als de as naar rechts gedraaid is (zoals een normale volumeknop). Let er op dat de twee aarde pootjes met elkaar verbonden zijn!
Dit word gezegt in het start topic.
Nadeel ik heb geen potmeter. en via ipod kan het volume toch niet luid ?
Ik woon zowat in west-vlaanderen :((
Dus dit zal niets worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:51

nimmer

hai :O

Bedankt voor alle hulp in dit topic, als ik er nog een keer één maak wordt het mooier ; -)

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/6404/img0019eb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/6648/img0020rk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/7158/img0021gs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]wesleytjuh schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:19:
[...]

[...]

Ja

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:29:
hye,

Dit doe je met een stereo-logaritmische potmeter. De weerstandswaarde die je kunt gebruiken is ongeveer 50-100k. De potmeter van Conrad die te gebruiken is is deze van 100k. Aansluiten doe je zo. Op deze manier staat het geluid uit als de as naar links gedraaid is en maximaal als de as naar rechts gedraaid is (zoals een normale volumeknop). Let er op dat de twee aarde pootjes met elkaar verbonden zijn!
Dit word gezegt in het start topic.
Nadeel ik heb geen potmeter. en via ipod kan het volume toch niet luid ?
Ik woon zowat in west-vlaanderen :((
Dus dit zal niets worden ?
De potmeter moet je dan kopen bij Conrad of bij een van de kistradio webwinkels. Zelf heb ik ze ook in mijn winkel staan.
Via de iPod kan het volume wel luid, maar het beste kan je dan een modded versterker gebruiken welke geoptimaliseerd is voor iPods en dergelijke.

Wat houdt je tegen om online te bestellen als ik vragen mag?
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:37:
[quote]wesleytjuh schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:19:
[...]

Ja, ik heb het nu net geprobeerd
Zonder succes?
Yep, moet je wel een geschikte lader vinden daarna.

[ Voor 11% gewijzigd door wesleytjuh op 08-07-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:46:
[...]

De potmeter moet je dan kopen bij Conrad of bij een van de kistradio webwinkels. Zelf heb ik ze ook in mijn winkel staan.
Via de iPod kan het volume wel luid, maar het beste kan je dan een modded versterker gebruiken welke geoptimaliseerd is voor iPods en dergelijke.

Wat houdt je tegen om online te bestellen als ik vragen mag?

[...]

Zonder succes?
Helaas wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een maximum bedrag :) van circa 30euro.
Ben 14jaar en m'n ouders betalen niet via internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:01:
[...]

Het liefste leg je de ground van de input gescheiden van de rest. Dus gewoon een kabeltje als ground van je RCA naar de zwarte kabel/GND van de input van je versterker.

Wat voor een versterker heb je?
Een TA2024. De ground van RCA was al verbonden met de ground op de input van de 2024, dat zit wel goed. Maar waar moet ik dan de schakelaar op aarden, of is dat niet nodig?

Moest het niet duidelijk zijn maak ik wel een schema maar voorlopig heb ik er nog geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:53:
Ik heb een maximum bedrag :) van circa 30euro.
Ben 14jaar en m'n ouders betalen niet via internet
Ik ben zelf ook 14 jaar en mijn ouders betalen via ideal en dan geef ik ze het geld contant.
IDEAL of PayPal is heel veilig om mee te betalen, ik snap niet waarom ze dat niet willen.
Of vraag anders een goede kennis of familie lid om het te doen.

Edit:

Wesley stuur je me een pm als je kleine connectors binnen hebt?
En wat is de prijs van die connectors?

[ Voor 11% gewijzigd door wolter. op 08-07-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
wolter. schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:59:
[...]

Ik ben zelf ook 14 jaar en mijn ouders betalen via ideal en dan geef ik ze het geld contant.
IDEAL of PayPal is heel veilig om mee te betalen, ik snap niet waarom ze dat niet willen.
Of vraag anders een goede kennis of familie lid om het te doen.
offtopic:
Heeft vrij weinig met dit topic te maken dit, maar ik kom dit ook steeds vaker tegen, dat mensen toch nog niet via internet durven te betalen. Terwijl juist met iDeal en zeker PayPal eigenlijk niks mis kan gaan. Met paypal kan je zelfs je geld zonder problemen terug vragen als een winkel niet levert. En iDeal kan alleen gebruikt worden door winkels die ingeschreven staan bij de kamer van koophandel en te vertrouwen zijn, anders wordt iDeal gelijk weer geblokkeerd.

Een ander voordeel van beide: ze zijn snel! De webshop kan gelijk met de bestelling aan de gang zodra er betaald wordt met iDeal of Paypal
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:58:
[...]

Een TA2024. De ground van RCA was al verbonden met de ground op de input van de 2024, dat zit wel goed. Maar waar moet ik dan de schakelaar op aarden, of is dat niet nodig?

Moest het niet duidelijk zijn maak ik wel een schema maar voorlopig heb ik er nog geen.
Wat voor schakelaar heb je en wat wil je er mee doen? Meestal zet je een schakelaar tussen de + van de versterker, de ground heb je dan niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hye,
wesley,Het is zoals het is de wantrouw denk ik ;(

jmr voor ik maar jah dit word het dus, niet.

moest ik iemand vinden die via internet doet kan dat dan via jou omdat ik dit lees ?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 08 juli 2012 @ 15:04:
[...]

Wat voor schakelaar heb je en wat wil je er mee doen? Meestal zet je een schakelaar tussen de + van de versterker, de ground heb je dan niks mee te maken.
Het is deze schakelaar, word gebruikt als input selector om dus te schakelen tussen de RCA, minijack en mp3 module. Voor elke input een kanaal (links, rechts) per pool.

Ik ben niet helemaal mee met het principe van aarding, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 15:08:
hye,
wesley,Het is zoals het is de wantrouw denk ik ;(

jmr voor ik maar jah dit word het dus, niet.

moest ik iemand vinden die via internet doet kan dat dan via jou omdat ik dit lees ?
Ik heb inderdaad een webshop specifiek voor alles rondom kistradio's. Verder ben ik wel aardig actief in dit topic :+.
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 15:24:
[...]

Het is deze schakelaar, word gebruikt als input selector om dus te schakelen tussen de RCA, minijack en mp3 module. Voor elke input een kanaal (links, rechts) per pool.

Ik ben niet helemaal mee met het principe van aarding, vandaar...
De ground mag je dan gewoon per input doorlussen naar de zwarte (GND) kabel van de input van de TA2024. Deze komen niet langs je schakelaar, de schakelaar schakelt alleen links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 08 juli 2012 @ 15:35:

De ground mag je dan gewoon per input doorlussen naar de zwarte (GND) kabel van de input van de TA2024. Deze komen niet langs je schakelaar, de schakelaar schakelt alleen links en rechts.
Ok thx, de schakelaar hoeft dus niet geaard te worden? Er zit wel stroom op (de schakelaar) voor de moment, maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat het snel snel aan elkaar gesoldeerd is om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
@Wesley

Lees edit van mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 13:53
Heeft een van jullie toevallig ook ervaring met 5volt versterkers?

Ik ben bezig met projectje waar ik een mini krat radio wil bouwen. Ik heb zelf al meedere TA2024 in bezit, maar deze zijn hiervoor te groot. Ik heb even op ebay gekeken en volgende gevonden,

Afbeeldingslocatie: http://i1215.photobucket.com/albums/cc514/esale01/DSCN2545.jpg

Feature

1. The single chip has 3D surround sound and the integration of bandpass filter 2.1 channel function

2. The output power (5V power supply) : 5W (2Ω load) + 3W x 2 (4Ω load)

3. Working voltage: DC2.5 V-5.5 V

4. Excellent all bandwidth EMI suppression ability

5. Excellent "power on, power off" noise suppression

6. Up to 90% of efficiency

7. High PSRR:-80dB (217 Hz)

8. Over current protection, overheating protection, undervoltage protection

9. PCb size 30 x 25 MM

voor ongeveer $6,5 dollar.

Andere variant:

Afbeeldingslocatie: http://i1270.photobucket.com/albums/jj620/dykb1982/mp3sd-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1270.photobucket.com/albums/jj620/dykb1982/mp3sd-1.jpg

DC 5 V power supply;
3.6 V batteries
Support MP3 format
Power automatic play.
Pop-up extended SD card socket.
Support track & volume power off memory.
Support 32K-320K rate, support the large capacity U disk, SD card
W/ 3 W + 3 W digital amplifier.
PCB Size:48mmx 60mm

En klik hier voor rest van overzicht.

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quesadilla
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-06 17:57
ik zit al een tijdje te twijfelen tussen de Boschmann G-6532s en de Pioneer TS-G1723i van wat ik zie heeft de pioneer alleen een iets groter frequentiebereik maar of je dat gaat horen/voelen betwijfel ik en de boschmans zijn zelfs iets groter dan de pioneers. zal die 20 euro meer van de pioneers echt hoorbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beide links gaan naar pioneer ?

maar zou toch voor pioneer gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesley enige link naar je webschop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:02:
wesley enige link naar je webschop?
Ik geef hem je wel: http://www.accusafe.nl/shop/

[ Voor 4% gewijzigd door wolter. op 08-07-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
wolter. schreef op zondag 08 juli 2012 @ 16:18:
@Wesley

Lees edit van mijn vorige post.
Ik zal je op de hoogte houden zodra ik ze weer heb!
Prijs weet ik nog niet, zijn vooral bedoeld voor als service erbij. Mocht je een kabel kwijt of stuk gemaakt hebben kan je dan een vervangend exemplaar kopen. Het is niet de bedoeling dat de prijs zo laag is dat iedereen er standaard 5 bij koopt, dan zijn die kabels voor mij niet aan te slepen :+ Ik hou je op de hoogte!
Bladeslayer schreef op zondag 08 juli 2012 @ 16:27:
Heeft een van jullie toevallig ook ervaring met 5volt versterkers?

Ik ben bezig met projectje waar ik een mini krat radio wil bouwen. Ik heb zelf al meedere TA2024 in bezit, maar deze zijn hiervoor te groot. Ik heb even op ebay gekeken en volgende gevonden,

[afbeelding]

Feature

1. The single chip has 3D surround sound and the integration of bandpass filter 2.1 channel function

2. The output power (5V power supply) : 5W (2Ω load) + 3W x 2 (4Ω load)

3. Working voltage: DC2.5 V-5.5 V

4. Excellent all bandwidth EMI suppression ability

5. Excellent "power on, power off" noise suppression

6. Up to 90% of efficiency

7. High PSRR:-80dB (217 Hz)

8. Over current protection, overheating protection, undervoltage protection

9. PCb size 30 x 25 MM

voor ongeveer $6,5 dollar.

Andere variant:

[afbeelding]
[afbeelding]

DC 5 V power supply;
3.6 V batteries
Support MP3 format
Power automatic play.
Pop-up extended SD card socket.
Support track & volume power off memory.
Support 32K-320K rate, support the large capacity U disk, SD card
W/ 3 W + 3 W digital amplifier.
PCB Size:48mmx 60mm

En klik hier voor rest van overzicht.
Kistradio verkocht toentertijd ook 3W versterkertjes, waren prima geloof ik :).
Danku ;). Staat overigens ook in de topicstart samen met andere webshops.
quesadilla schreef op zondag 08 juli 2012 @ 16:58:
ik zit al een tijdje te twijfelen tussen de Boschmann G-6532s en de Pioneer TS-G1723i van wat ik zie heeft de pioneer alleen een iets groter frequentiebereik maar of je dat gaat horen/voelen betwijfel ik en de boschmans zijn zelfs iets groter dan de pioneers. zal die 20 euro meer van de pioneers echt hoorbaar zijn?
Wat je wel in het achterhoofd moet houden is dat de eigenschappen van de Pioneer waarschijnlijk wat eerlijker zijn dan de eigenschappen bij Boschman. In werkelijkheid zal er dus wel een groter verschil in specificaties zitten. Zelf ben ik ook een fan van Pioneers, maar het is wel zo dat je hier ook flink voor het merk betaald, dus het hoeft niet altijd beter te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door wesleytjuh op 08-07-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Ik wil misschien deze versterker kopen voor in een nieuwe kistradio:
http://www.ebay.com/itm/L...m3cc4b45a66#ht_2015wt_952
Er staat bij: the negative output terminal is not grounded, not grounded!
Maar wat houd dit in?
En er staat: Only then under the stereo speakers for more than six in Europe, then Europe speakers may burn out the IC, then 6-Europe speaker, the voltage can not exceed 24V.
Houd dit in dat als ik 4Ohm speakers gebruik dat het voltage dan niet hoger mag zijn dan 24volt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolter koop dan bij wesley ?

maar het betekent namelijk dit :)

de negatieve uitgang is niet geaard, niet!

wesley bij de registratie staat plots dit

Geef een dit adres een naam om de volgende keer aan te refereren !

kan je zeggen wat dit net is

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 18:08:
wesley bij de registratie staat plots dit

Geef een dit adres een naam om de volgende keer aan te refereren !

kan je zeggen wat dit net is
Dat is gewoon een naam die je aan het adres kan geven, zodat je volgende keer dat je besteld gemakkelijk het juiste adres kan selecteren.
Bv; thuis, werk, vriend X, familie Y, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Kan iemand mij ook zo de diameter van de kap van de TS-G1723i (pioneer) speakers opmeten?
Op de site van conrad staat dat de diameter zonder kap 165 mm is, maar als ik een verdieping voor de speaker wil maken is het handig om ook de diameter van de kap in beschouwing te nemen.

edit: gevonden op http://www.pioneer.eu/uk/.../201/TS-G1723i/index.html
Het is 178 mm.

Zal dan even snel een opzet in cad maken voor de kist, werktekeningen erbij maken en dan kan ik het houtwerk iemand anders laten doen. :)

Zoals het nu lijkt ga ik voor mdf met epoxy en vervolgens een laagje verf. Zal dit een goede, degelijke oplossing zijn of kan ik beter voor iets anders gaan?

[ Voor 8% gewijzigd door warcow op 08-07-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je alles goed afdicht zal dit top zijn
ik raad je aan voor dat je de mdf bevestigt tot kist overal isoleerend materiaal te steken.
Dit word een nog mooier geluid dan :)

Mag groter zijn dan het oppervlak dan knip je dat zo eraf eenmaal bevestigt

dit vind ik ervan.

Het kan natuurlijk ook gewoon mdf zijn die je verf en samenstelt en alles inbouwd :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen MDF gebruikt, maar 18mm watervast hout, oersterk en waterproof.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/fjhlrc.jpg

strak laten zagen en alvast alles uitgetekend, kan zo alles uit zagen met de decoupeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit :)

Maar mdf is gladder messchien dat hij daarom voorkeur geeft

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schakelt de accusafe de lader automatisch uit wanneer de accu vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:39:
Schakelt de accusafe de lader automatisch uit wanneer de accu vol is?
het is een druppel lader dus dan stopt volgensmij de lader zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hye,
jongens een radio box de 2 koorden aan paperclips hangen en bevestigen aan 3.5mm jack en an de andere kant ipod is dit veilig kan er iets gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:10:
hye,
jongens een radio box de 2 koorden aan paperclips hangen en bevestigen aan 3.5mm jack en an de andere kant ipod is dit veilig kan er iets gebeuren
Herschrijf eens in volwaardige zinnen en verduidelijk eventueel met een tekening, hier begrijp ik gewoon niks van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry...

ik heb dus een 3.5mm jack cable to 3.5mm jack

De ene kant zit in mijn ipod en de andere kant wou ik zonder versterker met een box klank uitbrengen
dus heb ik aan de ene kant een paperclip los gedaan en er rond gedraaid met daar tusen + van mijn box
dan de - los erond gedraaid en plaklint erover het lukt niet om foto te sturen veilig of brandgevaar schade aan ipod fzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Zonder versterker gaat sowieso niet echt werken.
Ik zie ook niet precies hoe je het nu doet met paperclips maar het klinkt niet echt goed.
Als je op een of andere manier kortsluiting weet te maken tussen de draden van de jack kabel dan heb je grote kans om je ipod te vernielen...

[ Voor 33% gewijzigd door warcow op 08-07-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe toon je een foto die op je pc stat opgeslagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niveknivek
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 18:44
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:47:
hoe toon je een foto die op je pc stat opgeslagen ?
Beetje een vreemde vraag, zodra je een bericht aanmaakt staan er een paar duidelijke zinnen waaronder: om foto's te uploaden kan je b.v. tinypic gebruiken. Hiermee heb je je antwoord dus al.

Vanwege problemen zal mijn kist in de latere tijd worden gemaakt/afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zie ik niet staan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://i47.tinypic.com/2s6kh3l.jpg

amper zichtbaar

zie je dit.
vanonderen een paperclip stuke errond gedraait met dar tuseen kabel van boxen +

Dan vanboven zie je gewoon het draadje hangen van -

wat kan er gebeuren
kwa gevaar
Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>