Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste
Acties:
  • 121.407 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
LOL, ga je serieus riskeren je ipod of wat dan ook te vernielen met zo iets?
Bestel gewoon even een fatsoenlijke connector/plug voor die stekker want dit is echt niet slim.
Daarnaast, als je er meer dan een koptelefoon aan speakers mee wil voeden heb je ook iets van een versterker nodig. Die heb je al vanaf 2 * 3 Watt zoals hierboven ergens in een linkje staat. (5v versterkertje)

Ben ondertussen bijna klaar met het uittekenen van mijn kistradio in cad. Moet nog een paar dingen als usb voeding, voltmeter en bevestigers erin ritsen en dan is het klaar.
Zal foto's en werktekeningen (voor mensen die geen zin hebben zelf iets te ontwerpen) plaatsen zodra het klaar is.

[ Voor 27% gewijzigd door warcow op 09-07-2012 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kistje ff los in elkaar gezet, word denk ik wel een mooi kistje

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/29mmuyx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet wat de ideale maat is voor een kist met auto speakers? En dan bedoel ik voor de best klanweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Hangt erg af van de speakers die je er in hangt. Ik raad je gewoon aan iets te maken wat vrij klein is, de meeste kisten die ik zie zijn aan de grote kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:15:
Is er iemand die weet wat de ideale maat is voor een kist met auto speakers? En dan bedoel ik voor de best klanweergave.
ik heb 30 breed bij 30 hoog bij 50 lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op maandag 09 juli 2012 @ 02:49:
LOL, ga je serieus riskeren je ipod of wat dan ook te vernielen met zo iets?
Bestel gewoon even een fatsoenlijke connector/plug voor die stekker want dit is echt niet slim.
Daarnaast, als je er meer dan een koptelefoon aan speakers mee wil voeden heb je ook iets van een versterker nodig. Die heb je al vanaf 2 * 3 Watt zoals hierboven ergens in een linkje staat. (5v versterkertje)

Ben ondertussen bijna klaar met het uittekenen van mijn kistradio in cad. Moet nog een paar dingen als usb voeding, voltmeter en bevestigers erin ritsen en dan is het klaar.
Zal foto's en werktekeningen (voor mensen die geen zin hebben zelf iets te ontwerpen) plaatsen zodra het klaar is.
een conector plug

voor 2 boxen en te verbinden met 3.5mm jack bestaat denk ik niet
het vlug ipod losgekoppeld en er een oude mp3 aangehangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:37:
[...]

een conector plug

voor 2 boxen en te verbinden met 3.5mm jack bestaat denk ik niet
het vlug ipod losgekoppeld en er een oude mp3 aangehangen
Dat komt omdat je met een versterkt signaal je je speakers niet kunt aansturen, vrijwel niet hoorbaar iig. Je gaat van je iPod naar je versterker en vanuit daar weer naar je speakers met een versterkt signaal.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat aardig luid.
Luid genoeg voor mij.
Maar ik weet het is niet veilig.
Maar ja,een paperclip,3.5mm jack,en box
Gaat natuurlijk niet samen ik zie wel wat er gebeurd
Het kan niet anders voor mij geen kans om versterker te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:41:
Het gaat aardig luid.
Luid genoeg voor mij.
Maar ik weet het is niet veilig.
Maar ja,een paperclip,3.5mm jack,en box
Gaat natuurlijk niet samen ik zie wel wat er gebeurd
Het kan niet anders voor mij geen kans om versterker te kopen
Gebruik dan een 3.5 mm socket waar je de kabels aan vast soldeert. Dan kan je je 3.5mm plug tenminste veilig erin doen. Verder heeft de kijkshop(heb je die in belgie?) of elke autozaak ook simpele goedkope versterkers.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:50
wesleytjuh schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:43:
[...]

Gebruik dan een 3.5 mm socket waar je de kabels aan vast soldeert. Dan kan je je 3.5mm plug tenminste veilig erin doen. Verder heeft de kijkshop(heb je die in belgie?) of elke autozaak ook simpele goedkope versterkers.
of knip de kabel doormidden, haal daar de draadjes uit. Overigens lijkt het me niet erg goed voor je mp3 speler, een belasting van 4 ohm, en 8 ohm ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 08:34
Wat zal er gebeuren als ik een 3 Ohm subwoofer op mijn autoradio aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
Maartenll schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:53:
Wat zal er gebeuren als ik een 3 Ohm subwoofer op mijn autoradio aansluit?
Dan hoor je lage tonen! ;)

Waarschijnlijk zal dat geen probleem zijn voor je autoradio.
En als je hem niet helemaal vol open gooit helemaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Carneoleon schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:29:
[...]

Dan hoor je lage tonen! ;)

Waarschijnlijk zal dat geen probleem zijn voor je autoradio.
En als je hem niet helemaal vol open gooit helemaal niet :)
De autoradio is 4 Ohm, dus ik weet niet echt of dat dan wel goed komt.

Maar jij zegt dat er niks kan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Maartenll schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:34:
[...]

Hij zal hooguit wat warmer worden, desnoods in temperatuur beveiliging. Zolang je niet altijd op 100% volume draait is er niks aan de hand.
Carneoleon schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:48:
[...]

of knip de kabel doormidden, haal daar de draadjes uit. Overigens lijkt het me niet erg goed voor je mp3 speler, een belasting van 4 ohm, en 8 ohm ook niet helemaal.
Ook dat inderdaad.. :X

[ Voor 29% gewijzigd door wesleytjuh op 09-07-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
Maartenll schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:34:
[...]

De weerstand is inderdaad te laag. Wanneer je het volume nooit vol open gooit komt het wel goed! Mocht je dat wel doen dan kan hij te warm worden en stuk gaan. Ik zou het zelf gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Carneoleon schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:40:
[...]

De weerstand is inderdaad te laag. Wanneer je het volume nooit vol open gooit komt het wel goed! Mocht je dat wel doen dan kan hij te warm worden en stuk gaan. Ik zou het zelf gewoon doen.
Ik wou de subwoofer dus aansluiten. Alleen ik zie op de achterkant van m'n radio. 4 RCA stekker aansluitingen. Daar onderstaat:

Audio Out
Rear/Sub

Ik heb al een beetje geprobeerd maar er gebeurt vrij weinig. Heb jij of heeft iemand enig idee wat ik moet doen?
Ik heb de Sony CDX-gt410u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 dingetje is me nog niet helemaal duidelijk, stel ik koop een accusafe, moet ik dan aan de buitenkant twee aansluitingen maken, 1 voor het opladen en 1 voor het spelen op netspanning?

En stel ik doe het zoals op het volgende plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/04/compleetsysteem.png

Dan moet ik die voeding van 5A aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:54:
1 dingetje is me nog niet helemaal duidelijk, stel ik koop een accusafe, moet ik dan aan de buitenkant twee aansluitingen maken, 1 voor het opladen en 1 voor het spelen op netspanning?

En stel ik doe het zoals op het volgende plaatje:

[afbeelding]

Dan moet ik die voeding van 5A aanschaffen?
nee als ik jou was zou ik alleen een stekker aansluiting maken aan de buitenkant maken
en je acculader en voeding aan de binnenkant te maken
dan hoef je alleen maar de stekker erin te doen en dan kan je al opweg
je hoeft geen 5 A voeding te nemen i.c.m. de ta2024 een 2 A voeding is genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welsey simpele goedkope versterkers enige prijsrichtign ?-> mag toevallig mee naar auto5 met m'n vader
trouwens uit veiligheid het terug afgebroken.
Nu ik mag zorgen voor kidnje 2.5jaar
ps: neit iederen geeft een soldeerbout

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:57:
welsey simpele goedkope versterkers enige prijsrichtign ?
Opzich zou het handig zijn als je hele zinnen en interpunctie gebruikt, da's handy van die leestekens witte wel ;)

Wesley heeft gewoon een site overigens:versterkers

Als je op een mp3 speler/telefoon gaat luisteren heb je de modded versie nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ene die het zegt is het zo erg :)
K'zal m'n best doen ;)

Het gaat em over het feit dat hij zij de meeste autowinkels hebben goedkope versterkers.
Omwille ik niet kan via zijn site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
dan is de kijkshop versterker(marquent nog iets dacht ik...) misschien iets voor jouw, zelfde vermogen als een ta2024 maar veel onzuiniger. ik heb wel van deze en gene gehoord dat hij niet meer bij elke kijkshop nog te koop is, dus ik vrees dat je er gewoon 1 binnen moet lopen en kijken of ze wat hebben liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de enige winkel die ik weet zijn in omgeing is neckermann :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Kan iemand mij vertellen of Kistradio.nl uberhaupt mijn bestelling nog en keer gaat laten bezorgen?
Mijn bestelling loopt al vanaf begin april, dus dat is al wel een tijdje....
Alvast bedankt voor de reacties,
Mvg, The Builder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:52

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik zou het niet weten, volgens mij werd er wel in dit topic een keer gezegd dat hij alsnog alle bestellingen zou verwerken.
Je kan altijd nog (een keer) een mailtje sturen/bellen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:04:
Hallo allemaal,
Kan iemand mij vertellen of Kistradio.nl uberhaupt mijn bestelling nog en keer gaat laten bezorgen?
Mijn bestelling loopt al vanaf begin april, dus dat is al wel een tijdje....
Alvast bedankt voor de reacties,
Mvg, The Builder
eerder gezegt dit is een hobby van die man
en hij heeft het nu ook druk met zijn vaste job
Idd nog een sbelllen/mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik ben nu dus bezig met de voorbereidingen om mijn kistje te gaan maken, ga morgen hout halen enz.
en dan eindelijk beginnen, nu wil ik alleen wel een mooi laagje verf op mijn kistje doen.. maar ben even gaan kijken en als ik zeer goedkope spuitbussen neem dan ben ik tegen de 50 euro kwijt alleen al aan verf :S
dit komt omdat ik 4 kleuren ga gebruiken en nog een laag lak eroverheen :D

nu ben ik net iets tegen gekomen op internet wat denk ik voor een ongeveer de zelfde prijs een beter kwaliteit geeft.

het is een simpele airbrush set en dan gewoon een paar kleine potjes verf erbij:

http://www.modelbrouwers....starter-class-p-2428.html

en dan deze potjes verf:

http://www.modelbrouwers....2-candy-sunset-p-891.html
http://www.modelbrouwers....9108-brite-red-p-911.html
http://www.modelbrouwers....19-brite-green-p-922.html
http://www.modelbrouwers....tex-9140-black-p-943.html

en dan ergens in de verf winkel een simpele lakbus halen, ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met deze manier van verven maar dit lijkt me met meer kwaliteit te zijn als een simpele spuitbus..

en aangezien ik meerdere kisten bouw lijkt dit me op langere termijn goedkoper,
ik hoor graag jullie mening

edit:
laat eigenlijk maar :P ik heb nu een site gevonden waar spuitbussen 3,60 per stuk kosten d:)b
het is wel graffiti verf maar dat is toch precies het zelfde??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
anders even de action binnen lopen, daar zijn ook de spuitbussen ongelovelijk goedkoop. het enigste nadeel is dat er een nogal geurtje de eerste dag vanaf komt

duur is dus niet het zelfde als goedkoop niels 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door nelsch op 10-07-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 10:00
nelsch schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:51:
anders even de action binnen lopen, daar zijn ook de spuitbussen ongelovelijk duur. het enigste nadeel is dat er een nogal geurtje de eerste dag vanaf komt
goedkoop dus ;)

Action 2 euro per bus van 400ml geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer even een vraagje, vandaag alles in elkaar gezet. Maar als ik de kist op netstroom aansluit hoort, denk ik, het lampje van de druppellader op groen te springen? Alleen dit is niet het geval. Ik heb een schakelaar tussen de accu en accusafe gedaan misschien ligt het daar aan? Ik heb een accusafe v3.5 TA2024. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

Hallo mensen, ik heb even een kort vraagje. Heb er al naar gezocht middels de search, maar kan het niet vinden, terwijl ik er vrij zeker van ben dat het in 1 van de eerdere topics al eens voorbij is gekomen.

Ik heb een aantal van die batterypacks op e-bay gekocht. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om twee (of meer) van die packs met 1 van de meegeleverde laders op te laden. Mocht dat niet mogelijk zijn, hoe sluit je dan meerdere packs aan op de accusafe?

Thanks alvast! :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Kan iemand mij nog helpen met mijn vraag? Op de vorige pagina? thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
Maartenll schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:17:
[...]

Ik wou de subwoofer dus aansluiten. Alleen ik zie op de achterkant van m'n radio. 4 RCA stekker aansluitingen. Daar onderstaat:

Audio Out
Rear/Sub

Ik heb al een beetje geprobeerd maar er gebeurt vrij weinig. Heb jij of heeft iemand enig idee wat ik moet doen?
of via een wisselfilter op je normale speaker uitgangen aansluiten, of via een losse versterker opde rear sub wat een tulp aansluiting is.

gewoon direct op de headunit is het slechtste aangezien die 3 ohm is en je geen gebruik kan m aken van je filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
nelsch schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:41:
[...]

of via een wisselfilter op je normale speaker uitgangen aansluiten, of via een losse versterker opde rear sub wat een tulp aansluiting is.

gewoon direct op de headunit is het slechtste aangezien die 3 ohm is en je geen gebruik kan m aken van je filter
okee! dus komt er op neer dat ik niet zomaar een subwoofer erop aan kan sluiten? Ook al is die 4 ohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Nhz schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:31:
Hallo mensen, ik heb even een kort vraagje. Heb er al naar gezocht middels de search, maar kan het niet vinden, terwijl ik er vrij zeker van ben dat het in 1 van de eerdere topics al eens voorbij is gekomen.

Ik heb een aantal van die batterypacks op e-bay gekocht. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om twee (of meer) van die packs met 1 van de meegeleverde laders op te laden. Mocht dat niet mogelijk zijn, hoe sluit je dan meerdere packs aan op de accusafe?

Thanks alvast! :)
Als je meer informatie geeft over de packs dan maak ik snel een schakel schema voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Het gaat om de DC12680

Input 12.6vdc (middels adaptor)
Ouput 12.6 - 10.8v 6800mah

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 21:51
Maartenll schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:17:
[...]

Audio Out
Rear/Sub

Die RCA aansluitingen zijn dus lijn uitgangen. Hier moet je via een tulpkabel weer een extra versterker op aansluiten. Deze hoeft het signaal dan dus niet meer te filteren aangezien de autoradio dit al heeft gedaan. Op die extra versterker kun je afhankelijk van de specificaties prima elke subwoofer aansluiten die je wilt.
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:57:
welsey simpele goedkope versterkers enige prijsrichtign ?-> mag toevallig mee naar auto5 met m'n vader
Een complete kistradio kost meestal tussen de 50 en de 100 euro. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Maar als je zegt dat je en geen geld hebt en niet via internet kunt bestellen dan wordt het wel heel erg moeilijk, bijna onmogelijk om alles bij elkaar te krijgen voor een scherpe prijs.
Eigenlijk zou ik zeggen: blijf nog twee jaartjes mee lezen om alles goed te begrijpen, zoek een baantje om te sparen en probeer het dan opnieuw! Dan kun je voor nu beter kleine kant en klaar speakertjes op batterijen kopen. :)

ps: Ben blij dat iedereen weer enthousiast kistradio's is gaan bouwen / gebruiken. Aangezien het nu wel erg snel gaat met de berichten komt er even geen nieuw topic. Heb met de modjes hier afgesproken dat we nu doorgaan tot 2000 posts, dan hoeft er niet elke maand een nieuw topic gestart te worden. B)

[ Voor 9% gewijzigd door Michel5128 op 10-07-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Michel5128 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:17:
[...]

Die RCA aansluitingen zijn dus lijn uitgangen. Hier moet je via een tulpkabel weer een extra versterker op aansluiten. Deze hoeft het signaal dan dus niet meer te filteren aangezien de autoradio dit al heeft gedaan. Op die extra versterker kun je afhankelijk van de specificaties prima elke subwoofer aansluiten die je wilt.

[...]
Aha op die fiets! Ik heb volgens mij hier nog de TA2024 (modded) liggen, zou ik die prima hier voor kunnen gebruiken?
En als dat kan, waar zou ik dan die tulp aansluiten op aan moeten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of heidehifi tijdelijk niet bereikbaar is ivm vakantie of iets dergelijks?
hoor het graag als iemand hier iets van weet.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
Maartenll schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:23:
[...]

Aha op die fiets! Ik heb volgens mij hier nog de TA2024 (modded) liggen, zou ik die prima hier voor kunnen gebruiken?
En als dat kan, waar zou ik dan die tulp aansluiten op aan moeten sluiten.
maak hem terug naar orgineel, dus zonder mod, en het is de perfecte optie. je tulp sluit je aan op je input van je ta2024, zelfde idee als met een jack, ik meen uit mn hoofd dat de binnenkant plus is en de mantel min. Overigens gebruik je maar 1 kanaal en kun je de ta2024 niet bruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem is trouwens opgelost, had de druppellader op 6v ingesteld. Let daar trouwens goed op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:58:
weet iemand of heidehifi tijdelijk niet bereikbaar is ivm vakantie of iets dergelijks?
hoor het graag als iemand hier iets van weet.

Tom
Tot de 15e, staat aardig groot op zn site ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hye,
vraagske.
Wat heb ik nodig om een krat te bouwen
met een mp3 module en 90db geluid :)
Liefst zo'n prijskaartje ;)
zo kan ik m'n ouders overtuigen.
Ik vraag dit omdat ik niet weet wat er juist nodig is.
Mag op internet geregeld met de zus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:02:
Hye,
vraagske.
mp3 module van heide hifi
ta2024 modded van heidehifi of accusafe
paar goeie speakers, ik heb zelf de pioneer ts-g 1723i's
een 12v 7a accu en een acculader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:23:
[...]

Tot de 15e, staat aardig groot op zn site ;).
zie het nu ook staan, ik keek via de gewone site ( waar het dus niet op stond )
webshop staat het in ieder geval groot zat ja ;]
helaas pindakaas dan.. dan nog maar paar weken wachten op info over decoder.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok.

Nu even op een gewone radio.
Je hebt normaal 2 uitgangen voor 2 boxen
Rood-zwart->+_- maar als je daar nog eens 2 speakers op aansluit geeft dit effect of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:02:
Hye,
vraagske.
Mp3 module, omdat je dit aangeeft
Verkrijgbaar bij eBay, HeideHifi en vanaf eind deze week bij mij
Let op, eBay heeft in 90% van de tijd geen kabels bijgeleverd en dit staat slecht aangegeven
20-25 euro

TA2024
Standaard als je een laptop als mp3 speler gaat gebruiken
Modded als je een iPod of iets dergelijks als MP3 speler gaat gebruiken
verkrijgbaar bij eBay, mij of HeideHiFi
14-18 euro

Accu, handigste is een 12V 7Ah deze zijn betrouwbaar en betaalbaar
20 euro

Acculader, uiteraard nodig om de accu weer op te laden ;).
16 euro

Optioneel:

Voeding, om te kunnen spelen als je accu leeg is of wanneer je netstroom in de buurt hebt
9 euro

AccuSafe, om je accu te beschermen en makkelijk te switchen tussen laden en spelen op voeding en spelen op accu.
20-28 euro

Alle prijzen die ik hier noem zijn van nederlandse webshops, het kan vast goedkoper maar dan koop je het bij meerdere verschillende webshops wat iets minder handig is. Verder kan het door gebruik te maken van setprijzen ook wat goedkoper.

En eigenlijk, kan je geen prijs geven zonder dat we je eisen weten. Een kist of kratradio kan zo goedkoop, of zo duur als je zelf wilt ;).

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 10-07-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ongeveer 107
speakers dan nog ?
aan te raden

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Zeker voor budget zou ik nog even geen mp3 module nemen. Je zult vast wel een mp3/telefoon hebben met muziek en (niet te vergeten) een 3.5 mm jackplug. Maar de keuze is geheel aan jouw!
Voor speakers ligt het eraan wat je wilt, hoe groot, kwaliteit enzo.
  • Een acculader is er al voor 10 eurotjes
  • accu ongeveer 20 euro, wil je hem zo goedkoop mogelijk moet je naar een beveiligins bedrijf gaan die gebruiken de accus als nood systemen. Eventuele grote bedrijven zouden ze misschien ook wel hebben liggen
  • versterker TA2024 13 euro, un-modded, zou je eventueel zelf doen als je het nodig vind, maar er komt standaard al een heleboel geluid uit!
Dat is dan al 43 euro, dan nog de speakers zo ongeveer 20-30 euro.
Een totaal bedrag van 63-73 euro. (zonder verzendkosten 8) )

Dat is een stuk goedkoper dan wat ik heb.
Ik heb er een autoradio in wat al snel tot de honderd euro stijgt. En dan 1 paar speakers die niet zo goedkoop waren, en nog een paar speakers die ook niet goedkoop waren... plus de rest :+ ach ik had toen een goede sponsor _/-\o_

Veel autoradio's kunnen al 4 speakers aan sturen. Ik zou niet 4 speakers aansluiten waar je er maar 2 op kan aansluiten, iets met ohm en dat hij dan warm word of kapot kan gaan enzo.....

P.S.
offtopic:
Jij bent tog wel Nederlands? Je zinsbouw en spelling is zo vreemd/slecht te noemen. Ik weet je bent pas 14 maar als je rustig aan doet (we lopen niet weg hoor) en een spellings-checker gebruikt ziet het er al veel mooier uit! Ik moet ook nog af en toe office word gebruiken als ik het niet meer weer.

[ Voor 35% gewijzigd door thijsco19 op 11-07-2012 20:39 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:16:
Ok.

Nu even op een gewone radio.
Je hebt normaal 2 uitgangen voor 2 boxen
Rood-zwart->+_- maar als je daar nog eens 2 speakers op aansluit geeft dit effect of niet
ok en dit iemand raad ?

ook nog et probleem dat er soms als ik via ipod afspeel zo'n tntntn tnttn tus zit soms

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:34:
[...]

ok en dit iemand raad ?

ook nog et probleem dat er soms als ik via ipod afspeel zo'n tntntn tnttn tus zit soms
Ik heb nu 3x je post gelezen, maar ik snap echt niet wat je hier bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

wesleytjuh schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:25:
Ik heb nu 3x je post gelezen, maar ik snap echt niet wat je hier bedoelt ;)
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:34:
ok en dit iemand raad ?

Mijn secret Elven decoder ring maakt er van dat hij last heeft van "tntntn tnttn" zodra hij via z'n iPod afspeelt. JasonZ, heb je misschien een telefoon in de buurt liggen van je versterker of speel ligt de radio in een magnetron? Dan kan het inderdaad zijn dat je last hebt van storingen. Oplossing; timer weer op 0 zetten of telefoon uit de buurt houden.

[ Voor 15% gewijzigd door Scyth op 11-07-2012 11:40 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

In navolging op mijn vorige vraag en na wat overleg met Stekeltje heb ik de volgende stelling, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Stel ik heb drie accupacks van 6800mA, welke geladen worden met 350mA per stuk. Deze sluit ik parallel aan zodat je 1 pack krijgt van theoretisch circa 20A. Dan is de laadstroom van een enkele lader (350mA) nooit genoeg om dat pack op te laden. Je hebt dan immers een oplader van circa 1100mA nodig.

Wanneer ik een adaptor neem die 2A kan leveren bij 12v, laadt het gecombineerde pack te hard op (2000mA waar maar 1100mA is benodigd). Volgens de formule I=U/R, kan ik dan een weerstand plaatsen van ongeveer 11ohm. Op die manier kan de adaptor maximaal 1100mA leveren en wordt de batterij nooit te snel geladen.

Hoe zit het echter met 'overladen'? Of is dat bij dit soort opstellingen geen issue?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Scyth schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:39:
[...]

[...]

Mijn secret Elven decoder ring maakt er van dat hij last heeft van "tntntn tnttn" zodra hij via z'n iPod afspeelt. JasonZ, heb je misschien een telefoon in de buurt liggen van je versterker of speel ligt de radio in een magnetron? Dan kan het inderdaad zijn dat je last hebt van storingen. Oplossing; timer weer op 0 zetten of telefoon uit de buurt houden.
Welke versterker :+.

Ik denk dat de oplossing zorgen voor een degelijke connectie tussen de MP3 speler en speakers wordt, en daar tussen een versterker gebruiken.
Nhz schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:44:
In navolging op mijn vorige vraag en na wat overleg met Stekeltje heb ik de volgende stelling, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Stel ik heb drie accupacks van 6800mA, welke geladen worden met 350mA per stuk. Deze sluit ik parallel aan zodat je 1 pack krijgt van theoretisch circa 20A. Dan is de laadstroom van een enkele lader (350mA) nooit genoeg om dat pack op te laden. Je hebt dan immers een oplader van circa 1100mA nodig.

Wanneer ik een adaptor neem die 2A kan leveren bij 12v, laadt het gecombineerde pack te hard op (2000mA waar maar 1100mA is benodigd). Volgens de formule I=U/R, kan ik dan een weerstand plaatsen van ongeveer 11ohm. Op die manier kan de adaptor maximaal 1100mA leveren en wordt de batterij nooit te snel geladen.

Hoe zit het echter met 'overladen'? Of is dat bij dit soort opstellingen geen issue?
Nope, gaat helaas niet werken. Overigens, je 350mA lader zal prima laden, het duurt alleen een eeuwigheid.

Maar als je toch een andere lader wilt gebruiken, neem dan alsjeblieft een lader specifiek voor li-ions bedoelt. Je wilt li-ions niet op de verkeerde manier laden, zeker deze ebay li-ions. Je moet met een constante spanning en een constante stroom laden. Bij normale li-ion's kan je met zo'n 0.5C laden, dit is 0.5x de capaciteit per uur. In jouw geval zou dat dus zo'n 3-4A (werkelijke capaciteit is 2500mAh * 3 = 7500 mAh, daar weer de helft van) per uur zijn, maar deze li-ion's zijn hier niet voor geschikt. Waarschijnlijk kan je met een lader van 1-2A wel af. Verder moet je deze cellen laden met 12.6V(4.2V per cel). Met 12V zullen ze dus nooit vol raken, bij lange na niet. En eigenlijk heb je ook nog een balancer nodig, maargoed dat maakt het geheel wel erg duur, dan kan je misschien beter kijken naar andere acccupacks.

Een weerstand zal niet werken, omdat deze niet constant genoeg is. Ook zal je wat spanningsval hier overheen hebben, afhankelijk van de li-ion cellen waardoor je spanning nog lager is. Bij li-ion's heb je gewoon een controller nodig die de boel in de gaten houdt en reguleert.

[ Voor 64% gewijzigd door wesleytjuh op 11-07-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb even geen direct antwoord op je vraag, maar ik weet wel dat als je 900mA wilt verdampen met een weerstand, je weerstand 0,9*12 = 10,8W moet gaan 'opslurpen', en dat is, voor zover ik weet, niet mals, aangezien dit 10,8W aan warmte gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Scyth op 11-07-2012 11:55 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter

Je huidige lader is gewoon te gebruiken echter zal hij om volledig vol te geraken 3 keer zolang moeten laden.
Klein reken sommetje:
20A/0,350Ah = 57 uur om volledig vol te raken.

Nu hebben die accupacks geen 6,8 Ah in zich dit zal echter 3Ah zijn. Hierdoor heb jij waarschijnlijk 9Ah met 3 packs. Hierover zal je ongeveer 25 uur doen.

Om zelf een accu lader te realiseren raad ik je echt sterk af een acculader bevat meestal meer dan alleen een voeding en bescherm je accu's ook tegen overladen (automatische afschakeling als deze vol zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Stekeltje schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:01:
[...]

Je huidige lader is gewoon te gebruiken echter zal hij om volledig vol te geraken 3 keer zolang moeten laden.
Klein reken sommetje:

Nu hebben die accupacks geen 6,8 Ah in zich dit zal echter 3Ah zijn. Hierdoor heb jij waarschijnlijk 9Ah met 3 packs. Hierover zal je ongeveer 25 uur doen.

Om zelf een accu lader te realiseren raad ik je echt sterk af een acculader bevat meestal meer dan alleen een voeding en bescherm je accu's ook tegen overladen (automatische afschakeling als deze vol zit.)
Nu kan je met 12V deze niet overladen(12.8V benodigd), maar mocht je een methode hebben om wel meer dan 4.2V per cel aan te kunnen bieden wordt dit enorm snel gevaarlijk. 4.2V is al het maximum en wordt altijd erg nauwkeurig gereguleerd, iets meer spanning zorgt al voor grote toename in warmte met uiteindelijke brandende cellen tot gevolg. Overspanning beveiliging is inderdaad dus een must.

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 11-07-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Scyth schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:54:
[...]

Ik heb even geen direct antwoord op je vraag, maar ik weet wel dat als je 900mA wilt verdampen met een weerstand, je weerstand 0,9*12 = 10,8W moet gaan 'opslurpen', en dat is, voor zover ik weet, niet mals, aangezien dit 10,8W aan warmte gaat worden.
Klein denkfoutje in je rekensommetje. Er komt geen 12V over de weerstand te vallen, dan zou de li-ion 0V zien en dus ook 0 laden. Maar inderdaad, er zal wat spanningsval zijn, en dus warmteontwikkeling wat je met een normale weerstand al niet meer weg kan stoken waarschijnlijk.

Edit: damn, dubbelpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Stekeltje schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:01:
[...]

Klein reken sommetje:

Hierbij ga je uit van volledige ontlading, maar dat gebeurd nooit. Ik heb de batterijen immers op de accusafe aangesloten.

Ik heb vier van die packs, maar twijfel nog over het aantal packs wat ik wil gaan gebruiken. Wellicht wel alle vier. Dan zou de laadtijd dus nog meer toenemen... Twijfel twijfel.

@Wesley: De laders combineren gaat niet werken neem ik aan? :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Nhz schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:08:
[...]

Hierbij ga je uit van volledige ontlading, maar dat gebeurd nooit. Ik heb de batterijen immers op de accusafe aangesloten.

Ik heb vier van die packs, maar twijfel nog over het aantal packs wat ik wil gaan gebruiken. Wellicht wel alle vier. Dan zou de laadtijd dus nog meer toenemen... Twijfel twijfel.

@Wesley: De laders combineren gaat niet werken neem ik aan? :)
Als je naar de ontlaadt curve van een li ion kijkt zal je zien dat het overgrote gedeelt van de capaciteit rond de 3.6-3.7V zit. Als de accus dus bij 11.5V al afgesloten worden mis je wel een aardig groot gedeelte van de capaciteit. Was jij een van de personen die een aangepaste li-ion variant had? ;)

Nope, dat is niet aan te raden :P. Misschien een lader van ebay halen? Ik kan ook eens bij mij leveranciers kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 11-07-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Nope, ik heb er gewoon 1 besteld in je shop, samen met een gemodde TA. Ik begreep dat de andere variant nog niet beschikbaar was...

Zit even op ebay te kijken, maar kan zo snel niets vinden. Of zoek ik wellicht verkeerd? :)
Als ik vier packs aansluit zou ik dus een lader van 1400mA moeten hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door Nhz op 11-07-2012 12:26 ]

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Nhz schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:23:
Nope, ik heb er gewoon 1 besteld in je shop, samen met een gemodde TA. Ik begreep dat de andere variant nog niet beschikbaar was...

Zit even op ebay te kijken, maar kan zo snel niets vinden. Of zoek ik wellicht verkeerd? :)
Als ik vier packs aansluit zou ik dus een lader van 1400mA moeten hebben.
Kan opzich wel, maar je mist nu wel wat capaciteit. Kan hem wel tegen verzendkosten nog aanpassen voor mocht je dat willen :).

Ik heb even snel gezocht, je moet het dus nog even checken maar ik kwam deze tegen:
http://www.ebay.com/itm/D...rgers&hash=item3f198549b3
1A, is ook pirma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Ah thanks. Is de 'voltage-mod' heel ingewikkeld? Anders kan ik het zelf eventueel wel doen, mits ik de onderdelen heb natuurlijk.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

wesleytjuh schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:05:
Klein denkfoutje in je rekensommetje. Er komt geen 12V over de weerstand te vallen, dan zou de li-ion 0V zien en dus ook 0 laden. Maar inderdaad, er zal wat spanningsval zijn, en dus warmteontwikkeling wat je met een normale weerstand al niet meer weg kan stoken waarschijnlijk.
Afbeeldingslocatie: http://files.sharenator.com/Third_party_facepalm-s750x600-140097.jpg

I stand corrected.

[ Voor 4% gewijzigd door Scyth op 11-07-2012 13:15 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een paar foto's van mijn kist, met een TA2024, accusafe, lader, voeding, JBL speakers, en een paneeltje.
Slechte kwaliteit ja :(
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/vgiww3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/21j0yah.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/4hv9k6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Vraagje...wat zijn de afmetingen (en gewicht) van de loodaccu die jullie gebruiken?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand dit schema eens nakijken?

De opzet is:

Een 220V plug aan de buitenkant, 2 laders parallel voor 2 accus parallel, met een schakelaar om opladen aan of uit te zetten.
Een switch om te kiezen tussen spelen van de voeding, spelen van accu of uit.
Een switch om de ledstrips aan te zetten
3 inputs: een mp3module, RCA, 3,5mm jack; met een switch om te kiezen tussen inputs
Daarachter een stereo naar mono converter
Een volumeregeling voor alle speakers
Een volumeregeling voor de subwoofer (die op een aparte TA2024 zit)
Een volumeregeling voor de midwoofer
Een volumeregeling voor de tweeter

De grijze blokken zijn elco's

Als ik iets mis of het is niet duidelijk, laat maar weten.

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/6113/gbsch.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Nhz schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:36:
Ah thanks. Is de 'voltage-mod' heel ingewikkeld? Anders kan ik het zelf eventueel wel doen, mits ik de onderdelen heb natuurlijk.
Nah, gewoon R1 en R2 vervangen, die bepalen het afslagpunt. De waardes weet ik zo niet uit mijn hoofd, moet ik zelf weer even narekenen. Dit kan je met een beetje soldeerervaring zelf.
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:07:
Hier een paar foto's van mijn kist, met een TA2024, accusafe, lader, voeding, JBL speakers, en een paneeltje.
Slechte kwaliteit ja :(
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice! Netjes aangesloten van binnen ook
Nhz schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:17:
Vraagje...wat zijn de afmetingen (en gewicht) van de loodaccu die jullie gebruiken?
De afmetingen en het gewicht van de 12V 7Ah die ik aanbied(en daarmee vrijwel alle 7Ah accu's) zijn:
100 x 151 x 65mm
2.15kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een auto antenne, welke van de 2 draadsoorten moet ik nou aansluiten op de decoder?

binnen in de kabel zit een zilveren draad waar plastic om heen zit
tussen dat plastic en de buitenste rubberlaag van de draad zit koperdraad

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/33nc6rt.jpg

ik ben het spoor bijster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:18:
ik heb hier een auto antenne, welke van de 2 draadsoorten moet ik nou aansluiten op de decoder?

[afbeelding]

ik ben het spoor bijster
De zilveren kern gaat op de antenne aansluiting, de koperen mesh gaat op de ground, deze dient als shielding.
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:22:
Kan iemand dit schema eens nakijken?

De opzet is:

Een 220V plug aan de buitenkant, 2 laders parallel voor 2 accus parallel, met een schakelaar om opladen aan of uit te zetten.
Een switch om te kiezen tussen spelen van de voeding, spelen van accu of uit.
Een switch om de ledstrips aan te zetten
3 inputs: een mp3module, RCA, 3,5mm jack; met een switch om te kiezen tussen inputs
Daarachter een stereo naar mono converter
Een volumeregeling voor alle speakers
Een volumeregeling voor de subwoofer (die op een aparte TA2024 zit)
Een volumeregeling voor de midwoofer
Een volumeregeling voor de tweeter

De grijze blokken zijn elco's

Als ik iets mis of het is niet duidelijk, laat maar weten.

[afbeelding]
Je doet je naam wel een beetje eer aan ;).

- Je gaat nu van 220 naar of de laders, of naar het 12V net. Moet daar geen voeding tussen die eerst 12V maakt van de 220V?

- Je sluit de laders parallel op beide accu's aan. Je kan beter 1 lader per accu aansluiten en manueel switchen tussen beide accu's.

- Wat doen de weerstanden voor de potmeters?

- De ground wordt vaak ook met de potmeters verbonden.

- Je elco's staan nu in serie. Deze hoor je parallel over de voeding van de TA2024 heen te zetten ( zo dicht mogelijk bij de TA2024)

- Je tekening is rond je accu's en laders wat warrig, ze zijn nu steeds met dubbele lijnen parallel verbonden, zelfs van de 230V kant naar de output kant. Het verschil tussen input en output is niet zo duidelijk nu.

[ Voor 62% gewijzigd door wesleytjuh op 11-07-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
MarvinWijnand schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:18:

[afbeelding]

ik ben het spoor bijster
De zilveren kern gaat op de antenne aansluiting, de koperen mesh gaat op de ground, deze dient als shielding

Waar sluit ik die ground op aan dan? gewoon op de zwarte - draad van de decoder die naar de accusafe gaat als stroomvoorziening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:54:
quote:
MarvinWijnand schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:18:

[afbeelding]

ik ben het spoor bijster
De zilveren kern gaat op de antenne aansluiting, de koperen mesh gaat op de ground, deze dient als shielding

Waar sluit ik die ground op aan dan? gewoon op de zwarte - draad van de decoder die naar de accusafe gaat als stroomvoorziening?
Zo dicht mogelijk bij de antenne aansluiting. Je zou dus ergens eens stukje bescherm laag kunnen wegkrassen rondom de antenne aansluiting en hem hierop kunnen aansluiten. Maar als er ergens in de buurt een makkelijkere GND aansluiting zit zou ik gewoon deze gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:33:

- Je gaat nu van 220 naar of de laders, of naar het 12V net. Moet daar geen voeding tussen die eerst 12V maakt van de 220V?
Haha, volledig vergeten de voeding op het schema te zetten!
- Je sluit de laders parallel op beide accu's aan. Je kan beter 1 lader per accu aansluiten en manueel switchen tussen beide accu's.
Het probleem daarmee is dat de accu's per stuk max. 1.5A leveren, als ik 2 TA2024s aansluit op telkens één accu gaat dat problemen opleveren die denk ik de elcos ook niet zullen kunnen verhelpen...
- Wat doen de weerstanden voor de potmeters?
Dat is de stereo-naar-mono converter zoals ook beschreven in de OP.
- De ground wordt vaak ook met de potmeters verbonden.
OK bedankt, was ik niet zeker van. Gewoon doorverbinden naar alle potmeters dan?
- Je elco's staan nu in serie. Deze hoor je parallel over de voeding van de TA2024 heen te zetten ( zo dicht mogelijk bij de TA2024)
Dit snap ik niet echt, in serie is toch de plus aan de min doorverbinden en vice versa? Het leek mij dat ze nu juist parallel staan..?
Ik heb het nu aangepast volgens hoe ik denk dat je het bedoelt, als dit nog fout is begrijp ik het echt verkeerd
- Je tekening is rond je accu's en laders wat warrig, ze zijn nu steeds met dubbele lijnen parallel verbonden, zelfs van de 230V kant naar de output kant. Het verschil tussen input en output is niet zo duidelijk nu.
Het ziet er inderdaad erg warrig uit nu ik erop terugkijk. Ik heb het aangepast nu, de bedoeling is in elk geval:

Laders:
De + van de inputs doorverbinden
De - van de inputs doorverbinden

De + van de outputs doorverbinden met elkaar EN met de inputs van de accu's
De - van de outputs doorverbinden met elkaar EN met de inputs van de accu's

Accu's:
De + van de outputs doorverbinden met elkaar en zo naar de I/II/0 switch
De - van de outputs doorverbinden met elkaar en zo naar de I/II/0 switch

klopt dat?

Bijgevoegd dan ook het nieuwe schema (aarding is nog niet aangepast omdat ik dus nog niet weet hoe het wel moet) en in elk geval al bedankt voor de hulp :)

Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/1081/gbsch2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

wesleytjuh schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:16:
[...]

Nah, gewoon R1 en R2 vervangen, die bepalen het afslagpunt. De waardes weet ik zo niet uit mijn hoofd, moet ik zelf weer even narekenen. Dit kan je met een beetje soldeerervaring zelf.
Als je me kan vertellen welke ik daar het beste voor in de plaats kan zetten...graag. :)
wesleytjuh schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:16:
De afmetingen en het gewicht van de 12V 7Ah die ik aanbied(en daarmee vrijwel alle 7Ah accu's) zijn:
100 x 151 x 65mm
2.15kg
Thanks

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:38:
[...]

Haha, volledig vergeten de voeding op het schema te zetten!

[...]

Het probleem daarmee is dat de accu's per stuk max. 1.5A leveren, als ik 2 TA2024s aansluit op telkens één accu gaat dat problemen opleveren die denk ik de elcos ook niet zullen kunnen verhelpen...

[...]

Dat is de stereo-naar-mono converter zoals ook beschreven in de OP.

[...]

OK bedankt, was ik niet zeker van. Gewoon doorverbinden naar alle potmeters dan?

[...]

Dit snap ik niet echt, in serie is toch de plus aan de min doorverbinden en vice versa? Het leek mij dat ze nu juist parallel staan..?
Ik heb het nu aangepast volgens hoe ik denk dat je het bedoelt, als dit nog fout is begrijp ik het echt verkeerd

[...]

Het ziet er inderdaad erg warrig uit nu ik erop terugkijk. Ik heb het aangepast nu, de bedoeling is in elk geval:

Laders:
De + van de inputs doorverbinden
De - van de inputs doorverbinden

De + van de outputs doorverbinden met elkaar EN met de inputs van de accu's
De - van de outputs doorverbinden met elkaar EN met de inputs van de accu's

Accu's:
De + van de outputs doorverbinden met elkaar en zo naar de I/II/0 switch
De - van de outputs doorverbinden met elkaar en zo naar de I/II/0 switch

klopt dat?

Bijgevoegd dan ook het nieuwe schema (aarding is nog niet aangepast omdat ik dus nog niet weet hoe het wel moet) en in elk geval al bedankt voor de hulp :)

[afbeelding]
Even snel mobiel een reactie:

- Ik zou 1 lader gebruiken in dat geval, 2 laders tegelijk is niet handig.
- Elco's staat nu goed!
- Natuurlijk de stereo naar mono converter, klopt :).
- Je zou even in de TS moeten kijken betreffende de ground bij de potmeter.

Als je nog vragen hebt zal ik ze zodra ik thuis ben weer beter beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Ik ben opzoek naar een voeding voor m'n autoradio.

Dus van 230 naar 12V en die op mn autoradio aansluiten.
Maar hoeveel A word daar voor advies gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Maartenll schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:47:
Ik ben opzoek naar een voeding voor m'n autoradio.

Dus van 230 naar 12V en die op mn autoradio aansluiten.
Maar hoeveel A word daar voor advies gegeven?
6-8A of iets dergelijks. Zit er een zekering in en zoja, wat is de waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
wesleytjuh schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:48:
[...]

6-8A of iets dergelijks. Zit er een zekering in en zoja, wat is de waarde?
Uhm, dacht iets van 5A. Zal zo even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Maartenll schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:49:
[...]

Uhm, dacht iets van 5A. Zal zo even kijken.
Er staat 10 op, dus dan lijkt me 10A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Maartenll schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:56:
[...]

Er staat 10 op, dus dan lijkt me 10A.
Iets van 6-8A zal wel voldoen. Minder misschien ook zelfs maar dat zou je moeten meten om zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
wesleytjuh schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:57:
[...]

Iets van 6-8A zal wel voldoen. Minder misschien ook zelfs maar dat zou je moeten meten om zeker te weten.
En hoe zou ik dat moeten meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Maartenll schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:58:
[...]

En hoe zou ik dat moeten meten?
Als je een accu hebt, en de autoradio al hebt. Kan je dit meten met een multimeter op de stroom stand. Dan weet je precies wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
wesleytjuh schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:20:
[...]

Als je een accu hebt, en de autoradio al hebt. Kan je dit meten met een multimeter op de stroom stand. Dan weet je precies wat je nodig hebt.
En zou ik dan moeten meten op vol volume? Lijkt me van wel toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Maartenll schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:28:
[...]

En zou ik dan moeten meten op vol volume? Lijkt me van wel toch
Het liefst wel ja, dan weet je (ongeveer) het max verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat moet gaan meten.

Dit is de multimeter:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/35be24p.png

Welke stand moet die staan?
En dan moet ik meten tussen de fase en de nul lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zo. En je hebt geen fase en nul (hoop ik) maar plus en min. Je meet er niet overheen, maar ertussen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
teacher schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:09:
Zo. En je hebt geen fase en nul (hoop ik) maar plus en min. Je meet er niet overheen, maar ertussen.
Om voor de beginner het iets duidelijke te maken, de stand waar je hem in hebt staan is correct, je doet de kabeltjes in de COM (midden) en die 10A (links). Er is inderdaad geen false en nul maar + en -. Het als het ware de bedoeling dat de multimeter een van de kabels vervangt. De stroom gaat dan door de multimeter lopen. En dit meet hij.

Wanneer je de multimeter op de + en - van je accu zet in deze stand zal hij zichzelf vast puntlassen en zal er ongetwijfeld iets gaan branden.
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:12:
[...]

gewoon de plus en de min gebruiken en hem dan op 20 v zetten
de meeste voltmeters zijn intern beveiligd dus er kan niet zoveel foutgaan
Hij wil de stroom meten, niet spanning.

[ Voor 17% gewijzigd door Carneoleon op 11-07-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol zat niet op te letten de stand is indd correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Ik heb hem nu via de multimeter lopen, en op 20V staan.

Zo loopt de + nu
Accu ---- Multimeter ---- Radio

Maar ik zie niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
Maartenll schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:20:
Ik heb hem nu via de multimeter lopen, en op 20V staan.

Zo loopt de + nu
Accu ---- Multimeter ---- Radio

Maar ik zie niks?
Niet op 20V stand, op de 10A stand, die je ook op de foto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Carneoleon schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:21:
[...]

Niet op 20V stand, op de 10A stand, die je ook op de foto hebt.
Thanks, op ongeveer stand van 20 staat die op 0,85.

Maar het gebeurt natuurlijk alleen mij, de accu's zijn leeg.
Maar weet nu in iedergeval hoe het moet. Dus zet hem even aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Maartenll schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:25:
[...]

Thanks, op ongeveer stand van 20 staat die op 0,85.

Maar het gebeurt natuurlijk alleen mij, de accu's zijn leeg.
Maar weet nu in iedergeval hoe het moet. Dus zet hem even aan de lader.
In dit geval had je een gemete waarden van 850 mA, dat is 0,85A. Ennuh je bedoelt tog hopelijk wel de stand van 10 (Amepere)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
thijsco19 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:30:
[...]

In dit geval had je een gemete waarden van 850 mA, dat is 0,85A. Ennuh je bedoelt tog hopelijk wel de stand van 10 (Amepere)??
Ik gok dat hij stand 20 van zijn radio bedoelt. Ik weet trouwens niet waarom je voor autoradio gaat ipv TA2024, maar gezien het verbruik kan ik vrij zeker zeggen dat de TA2024 een dergelijk volume zonder probleem haalt. Even vergelijkinkje voor jezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Carneoleon schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:33:
[...]

Ik gok dat hij stand 20 van zijn radio bedoelt. Ik weet trouwens niet waarom je voor autoradio gaat ipv TA2024, maar gezien het verbruik kan ik vrij zeker zeggen dat de TA2024 een dergelijk volume zonder probleem haalt. Even vergelijkinkje voor jezelf ;)
Dat kan natuurlijk ook inderdaad. Ik had toen der tijd gekozen voor een radio omdat ik simpel zat de TA2024 niet kende. Nu ben ik er wel blij mee omdat ik ook lekker radio heb :) en cd's kan afspelen usb en natuurlijk aux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
@Thijsco19

Jaa stand 20 van me volume. En idd 10A van me multimeter.

@Carneoleon

Mijne haalt ook wel het top volume, alleen had me radio vanmiddag ook al gebruikt en gisteravond nog. Dus daarom viel die uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De binnenkant vanavond bewerkt, een houder gemaakt voor de accu met vilt er tussen voor het resoneren

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2vl8jrs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Netjes!! Ziet er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje, had van vanavond iets te weinig foto's om een nieuw filmpje te maken dus die komt binnen kort :)
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>