The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Verwijderd
hij is nu 4 kilo dus is best te doen lijkt methijsco19 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:29:
Hoe zwaar is de kist nu? Ziet er best zwaar uit.
Verwijderd
- ta2024 modded
- 2 JBL speakers 35W RMS
- li-ion 12v accu 6800mah
- RCA connectors
Heb alles aangesloten en hij heeft het een tijdje goed gedaan maar nu blijft er een flinke ruis te horen en af en toe klapperen de speakers, soms klapperen ze er volledig uit. Dus ik heb vervolgens alles opnieuw aangesloten met andere kabels, nieuwe accu, andere speakers en zelfs met een andere ta2024 versterker. De ruis en het klapperen van de speakers gaat hierdoor niet weg, wat doe ik verkeerd of waar zou het mogelijk aan kunnen liggen?
Als ik dit lees heb je haast een nieuwe kistradio gemaakt en die doet precies hetzelfde? Welke onderdelen heb je niet vervangen?Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:12:
Ik ben al een tijdje bezig met een kistradio. Heb gebruik gemaakt van een oude speakerbox en deze volledig leeggehaald en de volgende spullen ingezet:
- ta2024 modded
- 2 JBL speakers 35W RMS
- li-ion 12v accu 6800mah
- RCA connectors
Heb alles aangesloten en hij heeft het een tijdje goed gedaan maar nu blijft er een flinke ruis te horen en af en toe klapperen de speakers, soms klapperen ze er volledig uit. Dus ik heb vervolgens alles opnieuw aangesloten met andere kabels, nieuwe accu, andere speakers en zelfs met een andere ta2024 versterker. De ruis en het klapperen van de speakers gaat hierdoor niet weg, wat doe ik verkeerd of waar zou het mogelijk aan kunnen liggen?
Ik weet niet of het bij een TA2024 mogelijk is, maar misschien komen signaalkabels dicht langs de speakerkabels of de (zwarte) spoelen op de versterker waardoor de boel oscilleert?
[ Voor 25% gewijzigd door TBTL op 12-07-2012 13:22 ]
Verwijderd
Het enige wat ik niet heb vervangen is de signaalkabel op de input van de ta 2024 hier zou het dus eventueel in kunnen zitten, helaas heb ik deze maar 1 dus zal een nieuwe bestellen.Thalent schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:19:
[...]
Als ik dit lees heb je haast een nieuwe kistradio gemaakt en die doet precies hetzelfde? Welke onderdelen heb je niet vervangen?
Verwijderd
Ik zal dit kabeltje eens vervangen, moet ik wel bestellen en de speaker kabels kan het niet aanliggen want hij stoort ook als ik de speakerplank naast het kistje heb liggen.TBTL schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:20:
Het klinkt alsof er ergens een verbinding niet goed is tussen de mp3-speler en de versterker. Heb je bij het opnieuw aansluiten ook een nieuwe signaalkabel geprobeerd? Heb je al een andere mp3-speler geprobeerd?
Ik weet niet of het bij een TA2024 mogelijk is, maar misschien komen signaalkabels dicht langs de speakerkabels of de (zwarte) spoelen op de versterker waardoor de boel oscilleert?
Verwijderd
Ik heb de volgende dingen besteld:
Accusafe
Accu 12V 7.2A
Druppellader
TA2024 versterker
Faston connectoren
Aan/uit schakelaar
3.5 mm jack 2 jack
3.5 mm jack paneelmontage
Digitale voltmeter.
Mijn vraag luidt als volgt welke speakers kan ik bij deze bovengenoemde set het beste pakken?
Daarnaast zou ik ook graag willen weten waar ik ergens een Paneel montageplaatje kan kopen waar ik alles aan de buitenkant op kan aan sluiten.
Alvast bedankt
Ik had hem op 29 staan van de volume (maximaal is 33).
En had hem op 10A staan.
Kwam die op 3,3A.
Wat voor voeding zal ik hier voor halen?
In dat geval zit je met 4-5A wel goedMaartenll schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:10:
Ik heb vandaag weer gemeten met de multimeter.
Ik had hem op 29 staan van de volume (maximaal is 33).
En had hem op 10A staan.
Kwam die op 3,3A.
Wat voor voeding zal ik hier voor halen?
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Oke! Bedankt man voor de informatie.
Zal vandaag ook even foto's maken hoe mijne er nu uit ziet.
voor de mensen die twijfelen voor speelduur, al eerder heb ik een volle dag hard muziek gedraaid op een toernooi(zeg 3/4 tot vol vermogen)
Hoe zorg je ervoor dat de woofer alleen lage tonen krijgt, de mid alleen middentonen en de tweeter alleen hoge tonen?Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:22:
Kan iemand dit schema eens nakijken?
[afbeelding]
Verwijderd
Ik ben nog bezig met welke filters ik erop ga zetten, momenteel heb ik enkel voor de sub een filter (150hz, 12db/oct). Het zou kunnen dat ik op de mid gewoon géén filter zet zodat deze zo laag mogelijk doorspeelt (een vlakke frequentierespons lijkt mij niet echt van groot belang in een kistradio), en voor de tweeter zou een gewone condensator moeten volstaan, hoewel ik nu niet helemaal zeker ben of er al één zit ingebouwd (er staat 5khz, 12db/oct op de unit)TBTL schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:38:
[...]
Hoe zorg je ervoor dat de woofer alleen lage tonen krijgt, de mid alleen middentonen en de tweeter alleen hoge tonen?
Verwijderd
bedankt voor deze informatie, ik zat al een tijdje te twijfelen of ik wel een lion accupack zou doennelsch schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:33:
ik heb de afgelopen dagen mn kratje met voorversterker en ta2020 30,5uur gespeeld op gewoon kantoor niveau op 2x6800mAh li-ion pakken van ebay.
voor de mensen die twijfelen voor speelduur, al eerder heb ik een volle dag hard muziek gedraaid op een toernooi(zeg 3/4 tot vol vermogen)
Maar ik weet niet hoe ik hem aan moet sluiten, hij heef namelijk vijf contactpunt. Ongeveer zo: .'''.
Bij de drie bovenste staat van links naar rechts c1 no1 nc1 bij de onderste twee staat niks.
[ Voor 16% gewijzigd door Cluricauns op 12-07-2012 19:05 ]
die heb ik ook! :3Cluricauns schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:04:
Ik heb een drukschakelaar als deze: http://hf-electronics.bie...ED-verlichting-Blauw.html
Maar ik weet niet hoe ik hem aan moet sluiten, hij heef namelijk vijf contactpunt. Ongeveer zo: .'''.
Bij de drie bovenste staat van links naar rechts c1 no1 nc1 bij de onderste twee staat niks.
de onderste 2 zijn voor de 12V led,
C staat voor common, NO staat voor Normally Open, NC staat voor Normally Closed.
Dit betekent dat in de normale stand C en NC met elkaar zijn verbonden en wanneer je hem in drukt zijn C en NO met elkaar verbonden.
dat is niet helemaal netjes verwoord..Carneoleon schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:00:
[...]
die heb ik ook! :3
de onderste 2 zijn voor de 12V led,
C staat voor common, NO staat voor Normally Open, NC staat voor Normally Closed.
Dit betekent dat in de normale stand C en NC met elkaar zijn verbonden en wanneer je hem in drukt zijn C en NO met elkaar verbonden.
als je C en NO gebruikt heb je een "normally open" verbinding, dwz als je de knop indrukt verbreek je het circuit. Bij gebruik van de C en de NC(normally closed) moet je juist de knop in drukken om het circuit te sluiten.
http://tweakers.net/ext/f/51a9j77MasHnFNO0jMz3hNka/full.jpg
Dit is al helemaal niet netjes verwoord, of eigenlijk gewoon fout. Bij C en NO heb je een normally open verbinding, zoals je zegt. Dit betekend dus dat deze NORMAAL open is. En wanneer je hem in drukt is hij dus gesloten, en maakt hij dus contact.nelsch schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:51:
[...]
dat is niet helemaal netjes verwoord..
als je C en NO gebruikt heb je een "normally open" verbinding, dwz als je de knop indrukt verbreek je het circuit. Bij gebruik van de C en de NC(normally closed) moet je juist de knop in drukken om het circuit te sluiten.
Dit is uiteraard bij C en NC precies andersom.
Wiki:
Switches are classified according to the arrangement of their contacts in electronics. A pair of contacts is said to be "closed" when current can flow from one to the other. When the contacts are separated by an insulating air gap, they are said to be "open", and no current can flow between them at normal voltages. The terms "make" for closure of contacts and "break" for opening of contacts are also widely used.
In a push-button type switch, in which the contacts remain in one state unless actuated, the contacts can either be normally open (abbreviated "n.o." or "no") until closed by operation of the switch, or normally closed ("n.c. or "nc") and opened by the switch action. A switch with both types of contact is called a changeover switch. These may be "make-before-break" which momentarily connect both circuits, or may be "break-before-make" which interrupts one circuit before closing the other.
Als je zoiets wilt, kan je beter de accusafe halen volgens mij.TheLimit schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:26:
Weet iemand om wat voorn schakelaars het hierbij gaat ?
http://tweakers.net/ext/f/51a9j77MasHnFNO0jMz3hNka/full.jpg
www.accusafe.nl
Moet je wesley voor vragen.
Zou deze goed zijn?
http://www.ebay.nl/itm/We...4ab871d3eb#ht_2823wt_1396
Maar ik zie wel dat die AC naar DC zet
Verwijderd
het gaat om deze ni-mh batterijtjes:
http://www.ebay.com/itm/2...m3f16fd060f#ht_500wt_1276
Verwijderd
Ik heb hiervoor een labvoeding 13,8 v 10 a
Nu wil ik deze kist ook op accu laten draaien kan dit in combinatie met de lab voeding?
Of zouden jullie het anders doen?
Dat kan ja, dan moet je een schakelaar maken om te wisselen tussen spelen op de accu en spelen op de voeding. Met die voeding kan je dan het beste een TA2020 gebruiken, omdat die op 12v en op 13,8v kan spelen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:45:
Ik wil een kistradio maken
Ik heb hiervoor een labvoeding 13,8 v 10 a
Nu wil ik deze kist ook op accu laten draaien kan dit in combinatie met de lab voeding?
Of zouden jullie het anders doen?
Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan met een andere voeding en versterker, maar het principe is hetzelfde, je kan met een dubbelpolige aan/aan schakelaar wisselen tussen spelen op de accu en spelen op de voeding. Als je op de voeding speelt kan je dan een lader aansluiten zodat je accu opgeladen wordt.
Hier staat het schema voor de schakelaar: http://dl.dropbox.com/u/46871148/201601.png
Met een TA2024 kan dit ook nog prima. Veel hoger moet je niet gaan, maar 13.8V is nog prima, een volle accu geeft ook kort in het begin ongeveer zo'n spanning.Sh4d0w schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:47:
[...]
Dat kan ja, dan moet je een schakelaar maken om te wisselen tussen spelen op de accu en spelen op de voeding. Met die voeding kan je dan het beste een TA2020 gebruiken, omdat die op 12v en op 13,8v kan spelen.
Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan met een andere voeding en versterker, maar het principe is hetzelfde, je kan met een dubbelpolige aan/aan schakelaar wisselen tussen spelen op de accu en spelen op de voeding. Als je op de voeding speelt kan je dan een lader aansluiten zodat je accu opgeladen wordt.
Hier staat het schema voor de schakelaar: http://dl.dropbox.com/u/46871148/201601.png
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Die ziet er wel goed uit.Maartenll schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 02:07:
[...]
Zou deze goed zijn?
http://www.ebay.nl/itm/We...4ab871d3eb#ht_2823wt_1396
Maar ik zie wel dat die AC naar DC zet
Dat hij AC naar DC omzet is juist de bedoeling.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Aha, nou heb hem bestelt.thijsco19 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:13:
[...]
Die ziet er wel goed uit.
Dat hij AC naar DC omzet is juist de bedoeling.
Ik laat nog weten als ik hem binnen heb, en als het allemaal werkt!
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Maar ik wil dit realiseren met een auto radio aangezien jk die nog heb liggen. Die kan 4x50 watt aan. Heb ik dan als nog een TA2020, TA2024 nodig?Sh4d0w schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:47:
[...]
Dat kan ja, dan moet je een schakelaar maken om te wisselen tussen spelen op de accu en spelen op de voeding. Met die voeding kan je dan het beste een TA2020 gebruiken, omdat die op 12v en op 13,8v kan spelen.
Nope. Een autradio kan prima spanningen tot 15V aan, in een auto kan de spanning ook 14V+ zijn namelijkVerwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:41:
[...]
Bedankt voor je reactie. Maar ik wil dit realiseren met een auto radio aangezien jk die nog heb liggen. Die kan 4x50 watt aan. Heb ik dan als nog een TA2020, TA2024 nodig?
Verwijderd
Oke bedankt. ik heb hieronder een schematje gemaakt zonder accu. zou jij willen kijken of dit schematje klopt en zo ja waar ik dan de accu tussen moet zetten en de schakelaar om te schakelen tussen de voeding en accu.wesleytjuh schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:45:
[...]
Nope. Een autradio kan prima spanningen tot 15V aan, in een auto kan de spanning ook 14V+ zijn namelijk. Overigens zal een autoradio net als de TA2024 15W per kanaal doen.
[img][IMG]http://i48.tinypic.com/23hahkn.jpg[/IMG][/img]
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:50:
[...]
Oke bedankt. ik heb hieronder een schematje gemaakt zonder accu. zou jij willen kijken of dit schematje klopt en zo ja waar ik dan de accu tussen moet zetten en de schakelaar om te schakelen tussen de voeding en accu.
[[url="[img=640,853]http://i48.tinypic.com/23hahkn.jpg[/IMG]"]afbeelding[/url]]

Dat is de goede link naar de afbeelding
Schema is goed zo. Een accu sluit je met de - gewoon op de - van bijvoorbeeld de voeding aan. En dan schakel je door middel van een schakelaar de + van de versterker naar of de voeding, of de accu.
Verwijderd
Haha thnx. Dit kan gewoon met een Gel loodaccu 12V7Ah?wesleytjuh schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:20:
[...]
[afbeelding]
Dat is de goede link naar de afbeelding.
Schema is goed zo. Een accu sluit je met de - gewoon op de - van bijvoorbeeld de voeding aan. En dan schakel je door middel van een schakelaar de + van de versterker naar of de voeding, of de accu.
In dit geval zit ik dus wel altijd met 2 stekkers 1 voor de voeding en 1 voor de accu op te laden.
Verwijderd
ik had even een vraagje, welke van deze speakers zou ik beter kunnen doen ??
http://www.kijkshop.nl/pr...marquant-speakers-mcs-69/
of
http://www.kijkshop.nl/pr...marquant-speakers-mcs-16/
ik wil het budget zo laag mogelijk houden, en daarom ga ik voor deze speakers
Verwijderd
ik heb eigenlijk de hele serie van die speakers al gehadVerwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:27:
hey,,
ik had even een vraagje, welke van deze speakers zou ik beter kunnen doen ??
http://www.kijkshop.nl/pr...marquant-speakers-mcs-69/
of
http://www.kijkshop.nl/pr...marquant-speakers-mcs-16/
ik wil het budget zo laag mogelijk houden, en daarom ga ik voor deze speakers
je kan het best voor die ronde gaan
die hebben minder ruimte nodig want als je die ovale speaker neemt moet je je kist er wel op aanpassen
Verwijderd
dankje voor de tip, maar ik ben niet van plan het in een kist te bouwen, maar in een oud LP koffertje, lijkt me wel chillVerwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:29:
[...]
ik heb eigenlijk de hele serie van die speakers al gehad
je kan het best voor die ronde gaan
die hebben minder ruimte nodig want als je die ovale speaker neemt moet je je kist er wel op aanpassen
Verwijderd
daar zijn ze allebei wel geschikt voor gewoon kijken wat volgens jou het best pastVerwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:33:
[...]
dankje voor de tip, maar ik ben niet van plan het in een kist te bouwen, maar in een oud LP koffertje, lijkt me wel chill
je moet alleen opletten die ovalen heeft veel grotere magneten en valt wat dieper in je kist/koffer
Verwijderd
ik denk dat ik dan voor de ronden ga, zodat ik misschien later ook nog ruimte overhoud voor een mp3 decodertje ofzoVerwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:11:
[...]
daar zijn ze allebei wel geschikt voor gewoon kijken wat volgens jou het best past
je moet alleen opletten die ovalen heeft veel grotere magneten en valt wat dieper in je kist/koffer
Verwijderd
ja het scheelt indd echt veel ruimte vergeleken met die rondeVerwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:13:
[...]
ik denk dat ik dan voor de ronden ga, zodat ik misschien later ook nog ruimte overhoud voor een mp3 decodertje ofzo
Verwijderd
nou bedankt voor de info danVerwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:14:
[...]
ja het scheelt indd echt veel ruimte vergeleken met die ronde
Het gaat om deze
http://www.ebay.nl/itm/ws...ageName=ADME:L:OU:NL:1123
Zie op het plaatje alleen een zwarte en een rood draadje dus ging er van uit dat ik hem gewoon er tussen kon zetten
Maar zo is hij dus

Wat moet ik op de gele aansluiten?
@marwin98 Is het een autoversterker? Eventueel merk en model nummer vermelden.
Yep, dit staat voor Remote. Daarmee schakel je de versterker aan en uit.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:08:
Ik heb een versterker gekregen nu staat er bij power RMT dit moet toch ook op de plus?

Geel in
Rood VCC
zwart GNU of GND
Verwijderd

onder en bovenkant apart gedaan
dit is slechts de GRONDverf
de uiteindelijke kleur word zwart
voor geïnteresseerden:
deel 1
YouTube: KistRadio Deel 1 : de bouw
deel 2
YouTube: KistRadio Deel 2 : de bouw
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2012 14:53 ]
"In" zal dan de te meten spanning zijn. VCC is de voeding(+), en GND de -.mathy_ schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:19:
@thijsco19
[afbeelding]
Geel in
Rood VCC
zwart GNU of GND
Netjes! Gaat rapVerwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:50:
Zo staat mijn kist er nu bij:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
onder en bovenkant apart gedaan
dit is slechts de GRONDverf
de uiteindelijke kleur word zwart
Verwijderd
haha jawesleytjuh schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:53:
[...]
"In" zal dan de te meten spanning zijn. VCC is de voeding(+), en GND de -.
[...]
Netjes! Gaat rap.
heb je m'n 2 filmpjes al gezien?
deel 1
deel 2
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2012 14:59 ]

Is dit trouwens een goede waarde voor een volle accu?
[ Voor 26% gewijzigd door mathy_ op 14-07-2012 15:05 ]
Ja hoor.mathy_ schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:01:
Dank je het is gelukt.
[afbeelding]
Precies hoe ik in gedachten had inderdaad.
@MarvinWijnand Gaat zeker rap, heel netjes!
Yep had ze beide al gezien! Moet zelf ook eens binnenkort een kistradio filmen tijdens de bouw ervan.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:56:
[...]
haha ja
heb je m'n 2 filmpjes al gezien?
deel 1
deel 2
Nice! Is een perfecte waarde, daar is de accu nog erg vol.mathy_ schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:01:
Dank je het is gelukt.
[afbeelding]
een kant in wit waar het koper zit zou dat de + zijn ?
Suh dude
Wat voor een elco heb je? Vaak is bij een radiale elco een duidelijke streep aangegeven met een - erop.pannekoek141 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:24:
Jongens hoe zie ik hoe ik een elco aan moet sluiten ?
een kant in wit waar het koper zit zou dat de + zijn ?
had even niet goed opgelet
Ik zal straks wat foto,s uploaden van het kistje montagepaneelte enz
Suh dude
Verwijderd
zal deze schakelaar: http://www.allekabels.nl/...ON---ZWARTE-AFDEKKAP.html
werken met deze schakeling: http://tweakers.net/ext/f/66IVSwhUP9iuMmD5yOkjQzlk/full.png ?
Ik had alles aan gesloten.
ik zet het op de accu.
en boem zij elco !
heb ook wat foto,s gemaakt.
mijn ta2024 is ook stuk en dat is verrekte duidelijk te ruiken
het zat allemaal via een schakelaar aangesloten, en die werkt nog prima.
hier wat foto,s van elco en ta2024.
als iemand hier veel van af weet of wat er aan de hand was dan hoor ik het erg graag.

Kijk goed bij de rechterkant van de chip.

dit is de elco, als je goed kijkt zie je dat het achterkantje gesprongen is
op het internet staat dat dit van ouderdom komt ? zou die zo lang in het magezijn hebben gelegen bij conrad ?

en zo zat de elco aangesloten direct op de ta2024.
Suh dude
De elco was wel voor 16V+ geschikt? Te zien aan het formaat wel. Wel erg vreemd, want het is de juiste manier van aansluiten. Als de elco echt oud was had je dit kunnen zien aan een bol staande bovenkant, maar dan heb je het over een leeftijd van 3+ jaar.pannekoek141 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:23:
Nou jongens, het is gebeurd met mijn versterker en mijn elco.
Ik had alles aan gesloten.
ik zet het op de accu.
en boem zij elco !
heb ook wat foto,s gemaakt.
mijn ta2024 is ook stuk en dat is verrekte duidelijk te ruiken
het zat allemaal via een schakelaar aangesloten, en die werkt nog prima.
hier wat foto,s van elco en ta2024.
als iemand hier veel van af weet of wat er aan de hand was dan hoor ik het erg graag.
[afbeelding]
Kijk goed bij de rechterkant van de chip.
[afbeelding]
dit is de elco, als je goed kijkt zie je dat het achterkantje gesprongen is
op het internet staat dat dit van ouderdom komt ? zou die zo lang in het magezijn hebben gelegen bij conrad ?
[afbeelding]
en zo zat de elco aangesloten direct op de ta2024.
[ Voor 194% gewijzigd door TBTL op 15-07-2012 11:24 ]
hmm dat kan ook.TBTL schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:20:
Misschien een neppe die stiekem niet geschikt is voor 16V?
ik heb hier wat stats van die elco:
Alu elco 4.700uF/16V Low ESR
Conform RoHS - Ja
en dat kost € 0,52
Suh dude
Heb anders nog wel een Samsung Elco voor je.pannekoek141 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:27:
[...]
hmm dat kan ook.
ik heb hier wat stats van die elco:
Alu elco 4.700uF/16V Low ESR
Conform RoHS - Ja
en dat kost € 0,52
€2,50 incl verzenden

[ Voor 124% gewijzigd door Whiskey48 op 15-07-2012 14:52 ]
Weer zo'n mooi plaatje die het aansluiten weer een stukje duidelijker maakt! (je hebt wel de l en r signaaldraden op de ta2024 omgedraaid) Met welk programma teken je dit als ik vragen mag?Stekeltje schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:32:
Ik heb een nieuw schakel schema gemaakt voor de MP3 module, ik zet hem ook in de start post voor de geïnteresseerde.
[afbeelding]
edit: ik zie nu dat alleen de kleuren verwisseld zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Michel5128 op 15-07-2012 14:03 ]
Dat komt omdat de kabels crosslinked aangesloten moeten worden als je aan beide kanten een connector hebt. Rood moet dus op geel en visa versa.Michel5128 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:00:
[...]
Weer zo'n mooi plaatje die het aansluiten weer een stukje duidelijker maakt! (je hebt wel de l en r signaaldraden op de ta2024 omgedraaid) Met welk programma teken je dit als ik vragen mag?
edit: ik zie nu dat alleen de kleuren verwisseld zijn.
Alle afbeeldigen zijn hand getekend met Adobe Illustrator als ik me niet vergis.
Hm, eigenlijk kan het beter iets anders ingetekend worden misschien. Ik zal even de kabel solderen en er een foto van maken.Stekeltje schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:14:
Dit teken ik allemaal met de hand in het programma illustrator. Volgens mij klopt de bedrading wel, anders wil wesley even vragen een foto van de TA2024 te maken ingezoomed op de connector.
Edit:

De MP3 module heeft dus een stekker met andere kleurtjes. Wit moet op geel, rood op rood, zwart op zwart.
De tekening van ruud gaat ervan uit dat er 2 TA2024 kabels gebruikt worden, dan moet je inderdaad links en recht in spiegelbeeld aansluiten. De rood-wit-zwart kabel die bij de MP3 module geleverd wordt is al op de juiste manier omgedraaid.
[ Voor 41% gewijzigd door wesleytjuh op 15-07-2012 14:55 ]
Ik denk dat mn lithiumbatterijen niet voldoende vermogen kunnen leveren voor de versterker.
Ik heb 18x 3,7V Trustifire 3000maH batterijen in serie en paralel aangesloten (zou op 33v moeten uitkomen).
Ik heb tussen de batterijen en de versterker een 15.000uF 36V elco aangesloten, samen naast een voltmeter.
Nu werkt het allemaal perfect, echter als ik hem harder zet daalt het voltage, waar bij 12,2v de versterker er mee stopt.
De batterijen zijn misschien wat leeg (voltmeter geeft 18,5v aan ipv 33 ... wat lijkt dat een batterij accu's wordt overgeslagen! ... even kijken!

nop, met 8x 3,7v krijg ik 12, zoveel volt ... even opladen maar
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iiiDj6rw4cs]
maargoed, is er een manier om het dalen van het voltage tegen te gaan? De elco er tussenuit halen misschien??
[ Voor 11% gewijzigd door Whiskey48 op 15-07-2012 15:21 ]
Dat je spanning daalt onder belasting is normaal. Dat komt door de gevraagde stroom en de interne weerstand van je li-ions + je systeem. Bij dit soort goedkopere accu's is die weerstand wat hoger.maurits82 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:17:
Hmm, ben mn eerste probleem al tegengekomen.
Ik denk dat mn lithiumbatterijen niet voldoende vermogen kunnen leveren voor de versterker.
Ik heb 18x 3,7V Trustifire 3000maH batterijen in serie en paralel aangesloten (zou op 33v moeten uitkomen).
Ik heb tussen de batterijen en de versterker een 15.000uF 36V elco aangesloten, samen naast een voltmeter.
Nu werkt het allemaal perfect, echter als ik hem harder zet daalt het voltage, waar bij 12,2v de versterker er mee stopt.
De batterijen zijn misschien wat leeg (voltmeter geeft 18,5v aan ipv 33 ... wat lijkt dat een batterij accu's wordt overgeslagen! ... even kijken!![]()
nop, met 8x 3,7v krijg ik 12, zoveel volt ... even opladen maar
[video]
maargoed, is er een manier om het dalen van het voltage tegen te gaan? De elco er tussenuit halen misschien??
Hoeveel stroom gebruik je versterker? Want deze cellen zouden wel zo'n 1-2A per in parallel aangesloten cel moeten kunnen leveren.
Overigens, 18.5V voor 9 cellen is 2V per cel. Grote kans dat ze stuk zijn. Voor li-ion is 3V al erg leeg, maar daaronder is simpelweg permanent beschadigd/stuk. Het liefste schakel je ze al net onder de 3.7V per cel uit om een lange levensduur te behouden.
Een elco helpt wel om die pieken op te vangen. Je spanning zal dan niet bij elke kick inzakken.
[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 15-07-2012 15:45 ]
Ah, ik zie op de foto dat de ta2024 de gele kleur voor rechts gebruikt. Dit wist ik niet, ook omdat ik het bij andere plaatjes anders zag zoals deze:wesleytjuh schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:32:
[...]
Hm, eigenlijk kan het beter iets anders ingetekend worden misschien. Ik zal even de kabel solderen en er een foto van maken.
Edit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De MP3 module heeft dus een stekker met andere kleurtjes. Wit moet op geel, rood op rood, zwart op zwart.
De tekening van ruud gaat ervan uit dat er 2 TA2024 kabels gebruikt worden, dan moet je inderdaad links en recht in spiegelbeeld aansluiten. De rood-wit-zwart kabel die bij de MP3 module geleverd wordt is al op de juiste manier omgedraaid.

Heel vreemd. Als ik de batterijen los test, zijn ze allemaal vol.wesleytjuh schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:31:
[...]
Dat je spanning daalt onder belasting is normaal. Dat komt door de gevraagde stroom en de interne weerstand van je li-ions + je systeem. Bij dit soort goedkopere accu's is die weerstand wat hoger.
Hoeveel stroom gebruik je versterker? Want deze cellen zouden wel zo'n 1-2A per in parallel aangesloten cel moeten kunnen leveren.
Overigens, 18.5V voor 9 cellen is 2V per cel. Grote kans dat ze stuk zijn. Voor li-ion is 3V al erg leeg, maar daaronder is simpelweg permanent beschadigd/stuk. Het liefste schakel je ze al net onder de 3.7V per cel uit om een lange levensduur te behouden.
Een elco helpt wel om die pieken op te vangen. Je spanning zal dan niet bij elke kick inzakken.
Echter als ik alles aansluit, heb ik maar 18volt
(ik heb 2 x paralel, 8 batterijen in serie).
... ik heb geshuffeld met de batterijen, en ook kom ik maar op 9V bij 8 batterijen in serie
... ik snap er niets van.
*edit
... misschien dat ik het weet.
De batterijen zijn van de beschermde versie (beschermd tegen te ver over- en ontladen).
... ik denk dat ze daarom de stroom gewoon niet doorlaten.
... dat zou wel balen zijn, iets van 70euro uitgegeven voor die krengen
[ Voor 10% gewijzigd door Whiskey48 op 15-07-2012 16:48 ]
Verwijderd
dan dan hoor ik geruis en het komt waarschijnlijk niet uit de speakers
wat nu?
Verwijderd
ik denk dat als de door zown klap van de bass het voltage te ver zakt en de beveiliging van je batterijen aangaat misschien moet je nog meer elcos gebruiken om de klappen op te vangenmaurits82 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:42:
[...]
Heel vreemd. Als ik de batterijen los test, zijn ze allemaal vol.
Echter als ik alles aansluit, heb ik maar 18volt
(ik heb 2 x paralel, 8 batterijen in serie).
... ik heb geshuffeld met de batterijen, en ook kom ik maar op 9V bij 8 batterijen in serie
... ik snap er niets van.
*edit
... misschien dat ik het weet.
De batterijen zijn van de beschermde versie (beschermd tegen te ver over- en ontladen).
... ik denk dat ze daarom de stroom gewoon niet doorlaten.
... dat zou wel balen zijn, iets van 70euro uitgegeven voor die krengen
als dat niet werkt gebruik dan een lichtere versterker
tis wel een beetje overdreven 2x 100 watt had je toch
een ta 2024 zou het ook prima doen
Verwijderd
okeey dat klinkt wel erg raar heb je fotos van je kist?Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:55:
ik heb een maand geleden een radio kist gemaakt en als ik mijn versterker op zijn hardst zet(ta2024)
dan dan hoor ik geruis en het komt waarschijnlijk niet uit de speakers
wat nu?
of maak anders ff een filmpje
EDIT
Ik heb de laatste tijd weer veel kratjes voor andere mensen gemaakt.
Nu wil ik weer eens een kratradio voor mezelf maken.
Hier de spullen die ik erin ga doen
de speakers 2x marquant mcs-16

de versterker natuurlijk de ta 2024 ook 2x (ik moet de rechtse nog ff modden)

ik heb wat lichtere accus gekozen ze zijn 3.2 ah maar dat gaat alsnog lang genoeg mee

hier nog wat kleine componenten die ik ga gebruiken onderandere een voltmeter banaanplug een aanlsluiting en een paar schakelaars

iedereen gaat waarschijnlijk vragen waarom ik alles 2 x heb
ik wil 2 aparte kistjes maken die je kunt verbinden met een xlr kabel het word dus een soor monitor achtig idee
foto xlr kabel en aansluiting

de kabel is 5 meter dus je kunt ze een stukje uitelkaar zetten bijvoorbeeld voor een feestje dan heb je lekker veel geluid ook wil ik er bleuetooth aan toevoegen zodat je niet loopt te rommelen met mp3's en kabels
fotos/ filmpjes van het ontwerp en de uitvoering komen nog
eerst ff lekker op vakantie
ik hou jullie op de hoogte
groetjess
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 17:56 ]
hmm, er is iets goed mis.Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:13:
[...]
ik denk dat als de door zown klap van de bass het voltage te ver zakt en de beveiliging van je batterijen aangaat misschien moet je nog meer elcos gebruiken om de klappen op te vangen
als dat niet werkt gebruik dan een lichtere versterker
tis wel een beetje overdreven 2x 100 watt had je toch
een ta 2024 zou het ook prima doen
Nog even alles beetje bijgeladen, krijgt nu max 18v.
Zet ik de versterker aan (zonder geluid), zakt hij gelijk naar 11,5v en heb ik dus geen muziek.
... dat is kut, even kijken hoe ik dit kan oplossen, deze grap heeft me anders een hoop pieken gekost voor niks
Heb je een duidelijke foto van hoe het geheel is aangesloten? Misschien zitten er een paar rotte cellen tussen die de boel verpesten.maurits82 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:49:
[...]
hmm, er is iets goed mis.
Zet ik de versterker aan (zonder geluid), zakt hij gelijk naar 11,5v en heb ik dus geen muziek.
... dat is kut, even kijken hoe ik dit kan oplossen, deze grap heeft me anders een hoop pieken gekost voor niks
Verwijderd
dat is niet goedmaak ff wat fotos hoe je het hebt aangelotenmaurits82 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:49:
[...]
hmm, er is iets goed mis.
en wat voor versterker heb je erin zitten is die niet een beetje overkill
maak je gebruik van 1 of 2 versterkers
EDIT
EDIT 2
haha vond net fotos van me oude kratjes deze moeten echt in de startpost want ik zie net dat er nog geen enkele krat van mij in de startpost staat

deze 2 kratjes heb ik vorig jaar gemaakt.
de inhoud van ze allebij is hetzelfde.
er zit in
-ta2024
-voltmeter
-7.2 ah accu
- speakers (bij de kleine krat mac audio speakers van 10 cm en de grote krat ovalen ravelands van conrad)
- en wat knopjes
Ze zagen er aan de binnenkant allebij hetzelfde uit alleen de een wat groter de ander wat kleiner XD
binnenkant klein kratje

paneel grote krat

Deze heb ik jammer genoeg afgelopen winter allebij verkocht met vele andere kratjes waar ik geen fotos van heb
En dan heb ik ook nog mn eigen eerste krat.

de binnenkant

de bovenkant

Het is een krat die heel erg massief is er zit een autoradio in een auto accu en 2 conrad speakers.
Ik heb hem niet vaak gebruikt omdat hij heel erg zwaar was.
Toen de bierkratkist die ik daarna lang gebruikte
er zit in
-versterker (eerst mca-200 toen ta2024)
-boschman 13 cm speakers
-7.2 ah accu
-voltmeter
-en heeel erg veel ledjes
Voorkant met led balken die knipperen op de maat ( tip 31 ) en ze konden ook normaal aanstaan

Binnenkant met nog meer leds

En er zaten nog meer leds in de hand vaten zijkanten ect
En de kist die ik op dit moment actief gebruik
Echt een mooi ding met gaaf hout
De inhoud
-ta2024
-7.2 ah accu
-boschman 13 cm
-voltmeter
-sleutelschakelaar
- oplaadplug voor mn mp3
- en mooie blauwe ledstrips aan de onderkant ( jammer geen foto van
De voorkant

De binenkant

De bedrading ( ik weet het is een zooi maar het werkt who cares

Zoals je kunt zien heb ik aardig wat kisten gemaakt dit is nog niet de helft.
Bedankt voor het bekijken van de fotos.
Sorry voor de lange post XD
groetjes
krijgen deze fotos ook een mooie plek in de ts?
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 19:42 ]
Het is gelukt, de voeding was ergens niet goed aansloten.Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:59:
[...]
dat is niet goedmaak ff wat fotos hoe je het hebt aangeloten
en wat voor versterker heb je erin zitten is die niet een beetje overkill
maak je gebruik van 1 of 2 versterkers
EDIT
wesley was me weer voor
Nu heb ik gewoon 32volt, en bij 50% volume zakt hij naar 30v (genoeg volume om een redelijke sloep van muziek te voorzien:)
(en vooral door mn neodium tweeters erg mooi, ruim open geluid) ... klinkt érg netjes!
Nog mn usb radio aansluiten en wat kleine dingetjes, dan is hij wel klaar
Ik upload zo even wat foto's.
Ik moet alleen de bekabeling nog even netjes (korter) doen.
Verwijderd
dats nicemaurits82 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:24:
[...]
Het is gelukt, de voeding was ergens niet goed aansloten.
Nu heb ik gewoon 32volt, en bij 50% volume zakt hij naar 30v (genoeg volume om een redelijke sloep van muziek te voorzien:)
(en vooral door mn neodium tweeters erg mooi, ruim open geluid) ... klinkt érg netjes!
Nog mn usb radio aansluiten en wat kleine dingetjes, dan is hij wel klaar
Ik upload zo even wat foto's.
Ik moet alleen de bekabeling nog even netjes (korter) doen.
klinkt zeker super lekker die mooie speakers?

[ Voor 74% gewijzigd door Whiskey48 op 15-07-2012 18:34 ]
We zijn met een vriendengroep bezig met een kist te bouwen, we hebben hier 2 grote speakers en 2 kleine speakers. De grote zijn 10 inch van 8 ohm, de kleine 4 inch van 8 ohm. Hiervoor hebben we 2 ta-2024 versterkers voor gekocht en was het idee om een 2-weg filter tussen de versterker en de speakers te zetten. Deze bij conrad leek wel wat: http://www.conrad.nl/ce/n...otionareaSearchDetail=005. Hiervoor heb ik een schema gemaakt maar volgensmij klopt dit van geen kanten. Wordt hierdoor het stereo signaal naar een mono signaal gezet en werkt het überhaupt wel. Kan iemand mij hiermee helpen?
Hier het schema:

Je zou deze week weer ta2024's binnen krijgen, en dus ook een kleine connectors.
Heb je dit al binnen en kan ik een connector van je overnemen?
Welkom!Pieterrs schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:08:
Hallo kistbouwers,
We zijn met een vriendengroep bezig met een kist te bouwen, we hebben hier 2 grote speakers en 2 kleine speakers. De grote zijn 10 inch van 8 ohm, de kleine 4 inch van 8 ohm. Hiervoor hebben we 2 ta-2024 versterkers voor gekocht en was het idee om een 2-weg filter tussen de versterker en de speakers te zetten. Deze bij conrad leek wel wat: http://www.conrad.nl/ce/n...otionareaSearchDetail=005. Hiervoor heb ik een schema gemaakt maar volgensmij klopt dit van geen kanten. Wordt hierdoor het stereo signaal naar een mono signaal gezet en werkt het überhaupt wel. Kan iemand mij hiermee helpen?
Hier het schema:
[afbeelding]
Zoals je het getekend hebt dat kan inderdaad niet. Alle uitgangen van beide versterkers worden nu kort gesloten. Wat je nodig hebt zijn twee filters die je beide apart aansluit op één kanaal van de ta2024. In principe heb je dan aan één versterker genoeg want een ta2024 kun je niet bruggen. Per filter krijg je dan één sub en één tweeter. Op deze manier blijft ook het stereo signaal behouden. Mocht je meer vermogen willen (doordat je gebruik maakt van 8ohm benut je niet het volle vermogen) dan kun je beter een iets zwaardere versterker nemen, maar ik begrijp dat je dus al een ta2024 hebt.
Ik heb ze inderdaad al binnen! Het zijn kleine connectors, ik zal ze in de shop zetten binnenkortwolter. schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:08:
@wesley
Je zou deze week weer ta2024's binnen krijgen, en dus ook een kleine connectors.
Heb je dit al binnen en kan ik een connector van je overnemen?
Mooi!wesleytjuh schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:31:
[...]
Ik heb ze inderdaad al binnen! Het zijn kleine connectors, ik zal ze in de shop zetten binnenkort.
Ik zit nu al weer bijna een week zonder geluid uit me kist
Oke, ik zie nu net dat de filter per uitgang 4 aansluitpunten heeft. Is het dan wel mogelijk om maar 1 filter te gebruiken of krijg ik dan evengoed kortsluiting? Want zo komen uit de Low en High uitgangen allemaal 1 kabel.Welkom!
Zoals je het getekend hebt dat kan inderdaad niet. Alle uitgangen van beide versterkers worden nu kort gesloten. Wat je nodig hebt zijn twee filters die je beide apart aansluit op één kanaal van de ta2024. In principe heb je dan aan één versterker genoeg want een ta2024 kun je niet bruggen. Per filter krijg je dan één sub en één tweeter. Op deze manier blijft ook het stereo signaal behouden. Mocht je meer vermogen willen (doordat je gebruik maakt van 8ohm benut je niet het volle vermogen) dan kun je beter een iets zwaardere versterker nemen, maar ik begrijp dat je dus al een ta2024 hebt.
Zoiets:

Je hebt nu twee versterkers parallel gezet, dit gaat niet werken. Met een enkele versterker kan het waarschijnlijk wel, tenzij de twee 'minnen' bij de ingang van het filter met elkaar zijn verbonden.Pieterrs schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:50:
[...]
Oke, ik zie nu net dat de filter per uitgang 4 aansluitpunten heeft. Is het dan wel mogelijk om maar 1 filter te gebruiken of krijg ik dan evengoed kortsluiting? Want zo komen uit de Low en High uitgangen allemaal 1 kabel.
Zoiets:
[afbeelding]
Zo kan het nog steeds niet. uitgangen van de ta2024 kunnen niet parallel gezet worden ook niet de twee uitgangen van 1 versterker. Je moet dus echt aan twee filters. Oké, het zou misschien kunnen om ze alle 4 op 1 filter aan te sluiten maar dan kun je maar 1 uitgangskanaal gebruiken van 15w voor 4 speakers.Pieterrs schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:04:
Ohnee, nog eens goed gekeken, blijken er toch overal maar 2 uitgangen te zitten. Nu heb ik een andere vraag. Maakt het wat uit dat er 2 grote en 2 kleine speakers zijn? Met name als het geluid harder wordt gezet dat de kleine speakers dan overbelast worden ofzo? En is het dan een idee de beide versterkers (2x ta2024) met een potmeter te sturen zodat de kleine groep speakers tot een maximum te zetten zodat ze niet kapot gaan?
Zou ik niet doen, en inderdaad om de reden dat ze apart gebruikt zijn. Je weet niets van leeftijd, gebruik etc.Cluricauns schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:15:
Ik heb net twee 7ah accus opgehaald bij een installatiebedrijf. Zou ik die parallel kunnen schakelen? Of is dat niet slim? Aangezien het twee afzonderlijk gebruikte accus zijn
Nope, bij een ta2024 zijn die - uitgangen niet gelijkwaardig dus koppelen gaat sowieso niet.TBTL schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:32:
[...]
Je hebt nu twee versterkers paralllel gezet, dit gaat niet werken. Met een enkele versterker kan het waarschijnlijk wel, tenzij de twee 'minnen' bij de ingang van het filter met elkaar zijn verbonden.
47k --> iets hogere belasting van de mp3 spelerPieterrs schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:59:
Wat is het verschil tussen een 47kOhm en een 100kOhm potmeter? Aangezien de 100kOhm uit is verkocht bij conrad.
100k --> iets meer ruis
Maar elke waarde tussen de 20k en 100k is eigenlijk prima. Tussen 47k en 100k zal je waarschijnlijk geen verschil merken omdat het beide prima waardes.
Verwijderd
ik ben van plan het volgende te bestellen:
ta2024modded
6800mah lion accu
2,1 mm bus voor accu
en de die marquant speakertjes van de kijkshop,
hier heb ik nog wel even een vraag over, worden die per paar of per stuk verkocht?
en zou dit een goede set up zijn??
Verwijderd
per paarVerwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:42:
hey,,
ik ben van plan het volgende te bestellen:
ta2024modded
6800mah lion accu
2,1 mm bus voor accu
en de die marquant speakertjes van de kijkshop,
hier heb ik nog wel even een vraag over, worden die per paar of per stuk verkocht?
en zou dit een goede set up zijn??

Hier nog even een videootje van mijn radiootje (let niet op mn geblaat, had filmpje gemaakt voor een maat van me:)
[ Voor 52% gewijzigd door Whiskey48 op 16-07-2012 21:50 ]
Verwijderd
aux aansluiting onder je handvat, slimmaurits82 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:39:
[video]
Hier nog even een videootje van mijn radiootje (let niet op mn geblaat, had filmpje gemaakt voor een maat van me:)
Dit topic is gesloten.
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>