hehe, denk dat ik idd nog kromme pluggen nodig heb
Verwijderd
mijne is aan het eind van de week ook klaar, je valt steil achterovermaurits82 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:46:
[...]
hehe, denk dat ik idd nog kromme pluggen nodig heb
Ja zie je frame na het spuitwerk ... ziet er ook erg netjes uit!Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:51:
[...]
mijne is aan het eind van de week ook klaar, je valt steil achterover
Verwijderd
nou al een paar dagen bezig met mijn nieuwe kistje,
hier wat foto's van de progress, laat me weten wat jullie ervan vinden
hier zie je de binnenkant zonder de tussenplaat.

dit zijn de 2 kistjes voor elkaar, zo zal het later ook worden, maar dan in de kleuren op de 3e foto

dit zijn 2 platen van 5 mm plexiglas met ledjes zodat je een vet effect krijgt in het donker, verdere uitleg komt als i af is en ik de hele bouw laat zien.

dit zijn de 2 kistjes voor elkaar, zo zal het later ook worden, maar dan in de kleuren op de 3e foto

dit zijn 2 platen van 5 mm plexiglas met ledjes zodat je een vet effect krijgt in het donker, verdere uitleg komt als i af is en ik de hele bouw laat zien.

WOW! Dat is niet zomaar een kistradio/radiokist het is gewoon een kompleet sound system!!maurits82 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[video]
Hier nog even een videootje van mijn radiootje (let niet op mn geblaat, had filmpje gemaakt voor een maat van me:)
Erg mooi gedaan!
Zozo dat zijn aardig wat speakertjes, wat voor versterker gebruik je? En wat voro accu?Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 00:25:
nou al een paar dagen bezig met mijn nieuwe kistje,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is een leuk design, en mooi gedaan met ledjes.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Verwijderd
dankje, ik gebruik 2 ta2020 en 2 x een 12v 12ahthijsco19 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:21:
[...]
Zozo dat zijn aardig wat speakertjes, wat voor versterker gebruik je? En wat voro accu?
Is een leuk design, en mooi gedaan met ledjes.
het zijn namelijk 2 apparte kisten die je d.m.v. magneten aan elkaar kunt zetten
Heeft heidehifi vertraging opgelopen? Aangezien er eerst 15 - 07 stond, en nu 19 - 07 staat?
Uitgelopen vakantiePieterrs schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:54:
Heeft heidehifi vertraging opgelopen? Aangezien er eerst 15 - 07 stond, en nu 19 - 07 staat?
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Verwijderd
Zou iemand mij kunnen vertellen welke van deze 2 speakersetjes de betere is en of dit wel uberhaupt redelijke speakers zijn?
http://www.conrad.nl/ce/n...delete&productcode=378214
Verwijderd
kunnen wij niet zien, stuur gewoon 2 aparte product linkenVerwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:22:
Zou iemand mij kunnen vertellen welke van deze 2 speakersetjes de betere is en of dit wel uberhaupt redelijke speakers zijn?
Verwijderd
Oke bedankt. Heb ook naar de recensies gekeken en ze waren over allebei de speakers zeer tevreden.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:48:
[...]
de 4 weg's zijn beter, kijk ook eens bij de recensies van conrad zelf
Je bent trouwens een mooi kistje aan het maken, kun je mij de maten geven ben van plan om ook zoiets in mekaar te knutselen
Ik ben al tijden op zoek naar een goede accu die ik kan gebruiken voor mijn kistradio project, alleen nooit een goeie gevonden ondanks alle suggesties van mede tweakers. nou ben ik zelf een beetje gaan kloten en uiteindelijk heb ik de moet op gegeven dus daar stond hij dan, de onafgemaakte kist radio zonder accu.
Maar toen op een dag ging ik mijn schuurtje opruimen en vond ik een model vliegtuig die je kon opladen via de link die vast zat aan het control paneel en het viel mij op dat die aansluiting verdacht veel leek op de standaard uitvoering van de versterker zo als je die in een winkel koopt, dus ik mijn oude versterker uit elkaar halen en jahoor hij past dus de afstandbediening van mijn radiografisch bestuurbare vliegtuig uit elkaar gehaald zodat ik alleen het printplaatje en de batterij houder had, deze heb ik in de kist geplaatst en nu loopt hij op 8 12V batterijen, nu ben ik hem nog aan het testen of het wat is en hoe lang het volhoud, het volume is het zelfde zoals hij altijd al was, helaas krijgt de bass te weinig stroom om er lekker door te komen over het geluid van de boxjes, misschien iets voor het volgende projectje. dit is misschien een leuk tip, gewoon oude rommel bestuurbaar iets uitelkaar halen wie weet zit er wat tussen
groet
- Vincent
Maar toen op een dag ging ik mijn schuurtje opruimen en vond ik een model vliegtuig die je kon opladen via de link die vast zat aan het control paneel en het viel mij op dat die aansluiting verdacht veel leek op de standaard uitvoering van de versterker zo als je die in een winkel koopt, dus ik mijn oude versterker uit elkaar halen en jahoor hij past dus de afstandbediening van mijn radiografisch bestuurbare vliegtuig uit elkaar gehaald zodat ik alleen het printplaatje en de batterij houder had, deze heb ik in de kist geplaatst en nu loopt hij op 8 12V batterijen, nu ben ik hem nog aan het testen of het wat is en hoe lang het volhoud, het volume is het zelfde zoals hij altijd al was, helaas krijgt de bass te weinig stroom om er lekker door te komen over het geluid van de boxjes, misschien iets voor het volgende projectje. dit is misschien een leuk tip, gewoon oude rommel bestuurbaar iets uitelkaar halen wie weet zit er wat tussen
groet
- Vincent
Verwijderd
dankje, vanavond komt de 2x verf er op, de kist is 50 bij 30 bij 30Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:55:
[...]
Oke bedankt. Heb ook naar de recensies gekeken en ze waren over allebei de speakers zeer tevreden.
Je bent trouwens een mooi kistje aan het maken, kun je mij de maten geven ben van plan om ook zoiets in mekaar te knutselen
Vandaag me volt meter "ingebouwd" werkt goed.
Wanneer de muziek aan staat gaat hij van 13.0 naar 12.5 dit is normaal lijkt me?
Wanneer de muziek aan staat gaat hij van 13.0 naar 12.5 dit is normaal lijkt me?
Geheel normaalmathy_ schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:47:
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Klopt ind. hij gebruikt natuurlijk stroommathy_ schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:47:

Verwijderd
Er zijn de wereld aan accu's, snap niet dat je dit niet gelukt isvincentkooi schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:43:
Ik ben al tijden op zoek naar een goede accu die ik kan gebruiken voor mijn kistradio project, alleen nooit een goeie gevonden ondanks alle suggesties van mede tweakers. nou ben ik zelf een beetje gaan kloten en uiteindelijk heb ik de moet op gegeven dus daar stond hij dan, de onafgemaakte kist radio zonder accu.
groet
- Vincent
naja laten we zo zeggen, ik heb nooit de tijd er voor gehad om te bestelen het te plaatsen (beetje een noob)Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:12:
[...]
Er zijn de wereld aan accu's, snap niet dat je dit niet gelukt is
zo vond ik dit wel een leuk alternatief, nu heb ik toch een gel accu besteld is dit trouwens beter dan een lood accu, i kweet wel dat hij lichter is
Verwijderd
gel kun je ook ondersteboven houdenvincentkooi schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:15:
[...]
naja laten we zo zeggen, ik heb nooit de tijd er voor gehad om te bestelen het te plaatsen (beetje een noob)
zo vond ik dit wel een leuk alternatief, nu heb ik toch een gel accu besteld is dit trouwens beter dan een lood accu, i kweet wel dat hij lichter is
Ik zou eigenlijk wel een keer een meet en great willen ofzo. Er worden zoveel mooie kistjes gemaakt de laatste tijd! Op verjaardagen merk ik ook dat ik wel uren lang over zo'n kist kan lullen (mits de ander dat ook interessant vind uiteraard)
Verwijderd
haha klinkt goedwolterious schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:42:
Ik zou eigenlijk wel een keer een meet en great willen ofzo. Er worden zoveel mooie kistjes gemaakt de laatste tijd! Op verjaardagen merk ik ook dat ik wel uren lang over zo'n kist kan lullen (mits de ander dat ook interessant vind uiteraard)
ondanks dat ik al 20 kisten heb gemaakt
het blijft toch een mooie hobby kisten bouwen
het is ook verslavend XD
Verwijderd
lijkt me geen goed idee, als ik mijn volume open gooi zijn de andere kisten niet meer hoorbaar ^.^vincentkooi schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:15:
[...]
naja laten we zo zeggen, ik heb nooit de tijd er voor gehad om te bestelen het te plaatsen (beetje een noob)
Haha, dan doen we ook een oorbeschadigingcontest!
mijn huidige kist is ter grote van een auto
mag ik ook meedoen
?
Ryzen cloud9
Verwijderd
speelgoed auto hoop ik, waar wil je dat ding op vervoeren? platte kar?TweakMaster schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:02:
mijn huidige kist is ter grote van een automag ik ook meedoen
?
Afgelopen week ben ik hard aan het knutselen geweest. Eerst een mini kistje gemaakt van 2 oude 2-weg speakers en een versterkertje wat bij opvouwbare speakers zat die een vriendin van me kreeg bij een nieuw abonnement bij Hi. Het kistje meet 14,5x14,5x14,5 en voor het kleine formaat en de crappy onderdelen komt er flink wat lawaai uit! Het mooiste is, hij werkt op 2 AAA batterijen en hij is gewoon makkelijk mee te nemen.

Mijn huidige projectje is wat minder draagbaar, ik ben mijn tweede oude speakers aan het ombouwen. Deze bakbeesten stonden eerst in mijn woonkamer maar sinds ik nieuwe speakers heb (en er achter kwam dat die Jamo's ook op 4 ohm willen draaien) hebben ze er aan moeten geloven. Nog voordat ik een goed plan had heb ik de voorkant eraf gezaagd zodat ik niet meer terug kon.

Nu had een vriendin van me een lading hout over dus dit weekend kon het knutselen echt beginnen. Na een paar avondjes is dit het resultaat.

Einde van deze week ga ik een AccuSafe startset bestellen en de overige onderdelen halen. Ik wil het mogelijk maken door middel van twee schakelaars om te switchen tussen het hele 'mobiele' gedeelte en normale speaker terminals zodat de kist ook gewoon op een externe versterker aangesloten kan worden. Daarnaast moeten de tweeters vervangen worden want die hebben al lang geleden de geest gegeven.
Verder ga ik nog een tussenschot bouwen zodat rechts en links van elkaar gescheiden zijn, daarvoor moet ik echter eerst de maten weten van de AccuSafe startset onderdelen. Er moeten nog handvaten aan en daarna moet alles nog afgewerkt en bekleed worden. Genoeg te doen de komende weken!
Hieronder nog een foto met de maten erbij getekend om een beter beeld te krijgen van wat voor beest het is.

Mijn huidige projectje is wat minder draagbaar, ik ben mijn tweede oude speakers aan het ombouwen. Deze bakbeesten stonden eerst in mijn woonkamer maar sinds ik nieuwe speakers heb (en er achter kwam dat die Jamo's ook op 4 ohm willen draaien) hebben ze er aan moeten geloven. Nog voordat ik een goed plan had heb ik de voorkant eraf gezaagd zodat ik niet meer terug kon.

Nu had een vriendin van me een lading hout over dus dit weekend kon het knutselen echt beginnen. Na een paar avondjes is dit het resultaat.

Einde van deze week ga ik een AccuSafe startset bestellen en de overige onderdelen halen. Ik wil het mogelijk maken door middel van twee schakelaars om te switchen tussen het hele 'mobiele' gedeelte en normale speaker terminals zodat de kist ook gewoon op een externe versterker aangesloten kan worden. Daarnaast moeten de tweeters vervangen worden want die hebben al lang geleden de geest gegeven.
Verder ga ik nog een tussenschot bouwen zodat rechts en links van elkaar gescheiden zijn, daarvoor moet ik echter eerst de maten weten van de AccuSafe startset onderdelen. Er moeten nog handvaten aan en daarna moet alles nog afgewerkt en bekleed worden. Genoeg te doen de komende weken!
Hieronder nog een foto met de maten erbij getekend om een beter beeld te krijgen van wat voor beest het is.

Ik bedoelde mijn daadwerkelijke autoVerwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:03:
[...]
speelgoed auto hoop ik, waar wil je dat ding op vervoeren? platte kar?
Ryzen cloud9
Volgens mij bedoelt hij gewoon zijn auto met een mooie audio installatie instalatie erin
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Zullen we het anders weer over kistradio's hebben voordat de modjes op de koffie komen
?
Weet iemand waar je de goedkoopste 2x 100 watt versterker kan kopen op ebay?
En zijn er nog ook andere 2x 100watt klasse D versterkers dan de tk2050?
PS: Zijn mijn connectors al verzonden Wesley? Want het word volgende week weer mooi weer
.
EDIT: Ik wist niet hoe je die kortings code kreeg, keek zonet op mijn mail en wat zie ik: tadaa een kortings code.
Weer 22cent mis gelopen
.
En zijn er nog ook andere 2x 100watt klasse D versterkers dan de tk2050?
PS: Zijn mijn connectors al verzonden Wesley? Want het word volgende week weer mooi weer
EDIT: Ik wist niet hoe je die kortings code kreeg, keek zonet op mijn mail en wat zie ik: tadaa een kortings code.
Weer 22cent mis gelopen
[ Voor 22% gewijzigd door wolter. op 18-07-2012 13:34 ]
Ziet er mooi uit!
Welke hardware komt erin?
Verwijderd
TA2024 modded
Pioneer TS-G 1723i speakers
Accusafe
Voltmeter
MP3 Module
alles er op en er aan zegmaar
wel zonder alle schakelaars, potmeter en andere dingen in dat plaatje maar zo word ie ongeveer

als er geen filter op je versterker zit, uiteraardVerwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:49:
Ik heb dus de marquant mca 475 daar zit treble/bass/gain regeling op. Nu wil ik er 2 subwoofers aanzetten. Heb ik nog subwoofer filters nodig?
ik heb geen idee wat voor subwoofers marwin heb maar ik zou er een betere versterker aanhangen staat wel heel stoer zoon mca 475 met 600 watt maar in werkelijkheid is dit maar iets van 150 watt rms in totaal
en kan me vergissen maar volgens mij heb ik hier dezelfde amp liggen... levert net zoveel power als een autoradio 10 watt rms niet bijster veel dus
zou graag willen weten wat voor subs je hier aan gaat proberen te hangen?
en kan me vergissen maar volgens mij heb ik hier dezelfde amp liggen... levert net zoveel power als een autoradio 10 watt rms niet bijster veel dus
Verwijderd
Ik heb nog mdf liggen van 12 mm en 18 mm welke dikte kan ik het beste gebruiken voor het maken van een kist?
Verwijderd
18Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:50:
Ik heb nog mdf liggen van 12 mm en 18 mm welke dikte kan ik het beste gebruiken voor het maken van een kist?
Verwijderd
Ok thnx en de reden hiervan is.. Steviger? Wordt er wel een stuk zwaarder van.. Wat weegt jou kistje wil ong. Dat formaat maken.
Verwijderd
mijn kist woog ongeveer een 5 kilo, maar volgensmij is mijn hout zwaarder dan MDF, en ja steviger inderdaad, waarom zou je dunner pakken als je ook 18 hebt liggenVerwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:55:
[...]
Ok thnx en de reden hiervan is.. Steviger? Wordt er wel een stuk zwaarder van.. Wat weegt jou kistje wil ong. Dat formaat maken.
Verwijderd
Klopt je hebt gelijk dacht dat 18 miss te zwaar was.. Maarr omdat jij een vette kist heb ga ik m ook maar 18 makenVerwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:57:
[...]
mijn kist woog ongeveer een 5 kilo, maar volgensmij is mijn hout zwaarder dan MDF, en ja steviger inderdaad, waarom zou je dunner pakken als je ook 18 hebt liggen
Verwijderd
haha succes! mijne staat vanavond voor de 3e keer in de verf, morgen ga ik de bodem er uit schroeven zodat ik daar op kan gaan bouwen, aangezien de verf nog vers is kun je er niet in gaan boren dan sloop je de verf, dat moet eerst een aantal dagen uithardenVerwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:03:
[...]
Klopt je hebt gelijk dacht dat 18 miss te zwaar was.. Maarr omdat jij een vette kist heb ga ik m ook maar 18 maken
Heeft iemand nog de schakeling om de switchen tussen voeding/laden en via accu's?
Zag dat laatst iemand hem nodig had, dus ik ben terug gaan kijken op de vorige pagina's maar heb hem niet gevonden.
Zag dat laatst iemand hem nodig had, dus ik ben terug gaan kijken op de vorige pagina's maar heb hem niet gevonden.
Weet iemand of je iPhone/iPod ook oplaad als je deze aan de MP3 decoder hangt van Heidehifi??
http://heidehifi.nl/websh...uct&path=59&product_id=56
Hier staat ie:Maartenll schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:08:
Heeft iemand nog de schakeling om de switchen tussen voeding/laden en via accu's?

Alle - kabels moeten gewoon op elkaar aangesloten worden.
Op de decoder zit een 3,5mm aux aansluiting en hiermee wordt de iPod/telefoon of wat dan ook dus niet mee opgeladen. Hiervoor kan je een usb-lader voor in de auto gebruiken.Bartelm schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:57:
Weet iemand of je iPhone/iPod ook oplaad als je deze aan de MP3 decoder hangt van Heidehifi??
Thanks man, en als ik alles zeg maar uit wil hebben. Dan zou ik nog een schakelaar bij moeten halen?Sh4d0w schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:59:
[...]
Hier staat ie:
[afbeelding]
Alle - kabels moeten gewoon op elkaar aangesloten worden.
Nee, dit werkt niet. iPhone/iPod doet niks... MP3 module geeft alleen aan dat naar mp3's zoekt.Bartelm schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:57:
Kwalitatief blaten
MDF is juist zwaarder dan hout, en kan extreem slecht tegen vocht, daarom raad ik aan om hem juist van multiplex te maken, dit is goedkoper en toch nog stevig. overigens is 18mm redelijk dik voor een kratradioVerwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:57:
[...]
mijn kist woog ongeveer een 5 kilo, maar volgensmij is mijn hout zwaarder dan MDF, en ja steviger inderdaad, waarom zou je dunner pakken als je ook 18 hebt liggen
Verwijderd
subwoofersmaks11223344 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:08:
ik heb geen idee wat voor subwoofers marwin heb maar ik zou er een betere versterker aanhangen staat wel heel stoer zoon mca 475 met 600 watt maar in werkelijkheid is dit maar iets van 150 watt rms in totaal

over de versterker volgensmij gaat die wel een tikkie harden dan de ta2024 maar het idee is muziek in mijn boot te bouwen zonder te hoeven boren/zagen. Ik wou de versterker dus onder het bankje leggen zoals hierbeneden.

dan maak ik met de speakers zoiets.

dan is het draadjes verbinden en klaar.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 10:30 ]
Oke, bedankt, de usb-poort op de module werkt dus alleen met sticks met mp3's erop.LamSchaap schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 03:24:
[...]
Nee, dit werkt niet. iPhone/iPod doet niks... MP3 module geeft alleen aan dat naar mp3's zoekt.
Dan volgt mijn vraag, hoe kan ik de ruis onderdrukken die mijn 12V auto usb-lader in mijn vorige kratradio veroorzaakt? Hij stoort namelijk de muziek erg. En doet dit zelfs als ik de versterker op de accu en de usb-lader op de 230 adapter aansluit.
Iemand ervaring mee?
Gister na lange tijd (lees meer dan een jaar) weer eens aan het klooien geweest in de schuur.
Nu ben ik bezig met een zeer uitgebreid project. Een flightcase van 50x50x30cm met 2 x 16cm speakertjes. Maar er zit veel meer in: een TA2020, met 4 audio bronnen (iPod Dock, MP3/fm module, Mic en aux). Deze kunnen afgesteld worden door een MX400 line mixertje. Er zitten ook heel wat lampjes in... Losse led's en led's die knipperen op de muziek, een led strip en 8 rode kleine lazers
Om alles van stroom te voorzien zitten er 2 12Ah gel accu's in parallel. Voor op 220v zitten er een druppellader voor de accu's, een 12v3A adapter en een 14,4V5A powersuply voor de TA2020.
Ik had een Accu save maar deze heeft een beetje vocht in de schuur niet overleeft. De zwarte laag op de print laat los en hij doet het niet meer... dus dat wordt een keer een nieuwe.
Maar ik zit nog met een probleem: Door alle 12v adapters, transformators, stroomkabeltjes, ect stoort het audio signaal. Als ik de kabels een beetje uit elkaar doe veranderd de brom. Ook als ik mijn hand bij de audio kabels hou gaat alles brommen... Hebben jullie ook dit probleem weleens gehad en hoe hebben jullie het opgelost? ik heb nu van dit spul gekocht. Misschien helpt het als ik het er omheen draai. Moet ik dan ook de zwarte kabel inwikkelen of alleen de rode en gele (of witte) en dan de zwarte erbuiten?
Nu ben ik bezig met een zeer uitgebreid project. Een flightcase van 50x50x30cm met 2 x 16cm speakertjes. Maar er zit veel meer in: een TA2020, met 4 audio bronnen (iPod Dock, MP3/fm module, Mic en aux). Deze kunnen afgesteld worden door een MX400 line mixertje. Er zitten ook heel wat lampjes in... Losse led's en led's die knipperen op de muziek, een led strip en 8 rode kleine lazers
Ik had een Accu save maar deze heeft een beetje vocht in de schuur niet overleeft. De zwarte laag op de print laat los en hij doet het niet meer... dus dat wordt een keer een nieuwe.
Maar ik zit nog met een probleem: Door alle 12v adapters, transformators, stroomkabeltjes, ect stoort het audio signaal. Als ik de kabels een beetje uit elkaar doe veranderd de brom. Ook als ik mijn hand bij de audio kabels hou gaat alles brommen... Hebben jullie ook dit probleem weleens gehad en hoe hebben jullie het opgelost? ik heb nu van dit spul gekocht. Misschien helpt het als ik het er omheen draai. Moet ik dan ook de zwarte kabel inwikkelen of alleen de rode en gele (of witte) en dan de zwarte erbuiten?
Jammer om te horen dat de soldeermasker laag niet tegen een vochtige omgeving kanboppos schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:11:
Gister na lange tijd (lees meer dan een jaar) weer eens aan het klooien geweest in de schuur.
Nu ben ik bezig met een zeer uitgebreid project. Een flightcase van 50x50x30cm met 2 x 16cm speakertjes. Maar er zit veel meer in: een TA2020, met 4 audio bronnen (iPod Dock, MP3/fm module, Mic en aux). Deze kunnen afgesteld worden door een MX400 line mixertje. Er zitten ook heel wat lampjes in... Losse led's en led's die knipperen op de muziek, een led strip en 8 rode kleine lazersOm alles van stroom te voorzien zitten er 2 12Ah gel accu's in parallel. Voor op 220v zitten er een druppellader voor de accu's, een 12v3A adapter en een 14,4V5A powersuply voor de TA2020.
Waar je het beste mee kunt beginnen is een goede scheiding van kabels. Stroom/230/schakelende voedingen allemaal aan een zijde ver van het signaal, en signaal zijn eigen weg naar de bron zonder stoorbronnen eromheen. Je zult merken dat dit al het een en ander scheelt. Verder zal een geshielde kabel ook wel helpen inderdaad, maar het beste is het probleem bij de oorzaak aan te pakken, en dat zijn al je stoorbronnen.
Dat ligt eraan of je lader en voeding altijd aangesloten zijn, als je lader altijd aangesloten is kan je het beste een schakelaar meteen na de accu zetten. Als dit niet zo is staat de versterker uit als de schakelaar op voeding/accu staat en er geen voeding is aangesloten. Om de versterker ook uit te kunnen zetten als de voeding aangesloten is moet je de schakelaar niet bij de accu zetten maar voor de versterker.Maartenll schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 00:08:
[...]
Thanks man, en als ik alles zeg maar uit wil hebben. Dan zou ik nog een schakelaar bij moeten halen?
Verwijderd
volgensmij is poorten in zo'n kist bijna onmogelijk, en je moet heel veel berekeningen doenVerwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:46:
ik luister veel hardstyle. Wat is dan beter een gepoorte of gesloten subwoofer kist?
Verwijderd
dat word dus geslotenVerwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:49:
[...]
volgensmij is poorten in zo'n kist bijna onmogelijk, en je moet heel veel berekeningen doen
Verwijderd
als je een beetje speakers uitzoekt die laag in de frequentie's gaan heb je ook geen poorten nodig denk ik
Verwijderd
ze gaan erg laag en ze zitten nog geen eens in een behuizing dus dat gaat wel goed komen denk ikVerwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:53:
[...]
als je een beetje speakers uitzoekt die laag in de frequentie's gaan heb je ook geen poorten nodig denk ik
Je kunt ook het deksel op een kier zetten heb je hetzelfde effect als een baspoort. Je kunt d.m.v. het deksel op en neer bewegen en te luisteren precies de juiste opening realiseren zonder ingewikkelde berekeningen hoeven te maken.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:46:
ik luister veel hardstyle. Wat is dan beter een gepoorte of gesloten subwoofer kist?
[ Voor 20% gewijzigd door Thalent op 19-07-2012 15:08 ]
Verwijderd
dat betwijfel ik, aan bas poorten komen veel berekeningen te pas en moeten juist afgesteld zijnThalent schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:04:
[...]
Je kunt ook het deksel op een kier zetten heb je hetzelfde effect als een baspoort.
Verwijderd
ik ga hem helemaal dicht makenThalent schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:04:
[...]
Je kunt ook het deksel op een kier zetten heb je hetzelfde effect als een baspoort.
ik heb vorige week zelf ook een poort gemaakt. Niet zozeer voor de bass, maar ik moest echt van die luchtdruk af. De bass is iets minder, maar nog steeds ruimschoots voldoende. De resonantie is wel een stuk minder en daar was het mij om te doen. Helaas is er bij vol volume nog steeds wel een beetje resonantie...
Verwijderd
wat resoneerd er dan precies?wolterious schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:08:
ik heb vorige week zelf ook een poort gemaakt. Niet zozeer voor de bass, maar ik moest echt van die luchtdruk af. De bass is iets minder, maar nog steeds ruimschoots voldoende. De resonantie is wel een stuk minder en daar was het mij om te doen. Helaas is er bij vol volume nog steeds wel een beetje resonantie...
Verwijderd
hangt af van je subwoofer, zijn wel programma's voor of google het evenVerwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:15:
Hoeveel liter kist heb ik nodig?
Verwijderd
Bij google kom ik uit rond 20 literVerwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:17:
[...]
hangt af van je subwoofer, zijn wel programma's voor of google het even
1 liter = 10cm³, dus een bak van 10x10x10. Go figure.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:25:
hoe moet je 20 liter kist omrekenen naar de maten van een vierkante kist?
Dell Studio XPS 16
Verwijderd
is dat niet erg klein voor een 10 inch subwoofer?Scyth schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:26:
[...]
1 liter = 10cm³, dus een bak van 10x10x10. Go figure.
Verwijderd
dat is slechts 1 literVerwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:28:
[...]
is dat niet erg klein voor een 10 inch subwoofer?
Marwin, 27 bij 27 bij 27cm binnenmaat. Lekker makkelijk.
Dell Studio XPS 16
Omdat ik moet wachten op een nieuwe t2024 connector doet mijn kistradio even niks.
Maar toen ik even de spanning wou kijken (gemeten bij de terminals bij de ta2024) was de spanning als hij aanstond 11.30 en als hij uit stond 1.90 volt!.
Mijn accu werd dus ontladen. Maar het raarste komt nog, want als ik versterker los haalde en aan de draden meet geeft hij gewoon als die aanstaat 11.30 maar als die uitstaat gewoon 0 volt.
Hoe kan dit?
Ik heb ook een andere schakelaar gebruikt verschillende accu's en 2 multimeters en zelf een heel andere elektrische circuit gemaakt maar het word niet beter.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Edit: Ben er denk ik achter. Het zijn denk ik de Elco's op de versterker die nog vol zitten.
Want als ik meet daald het voltage ook langzaam. En mijn accu is denk ik gewoon stuk, het is een beveiligs accu van 7jaar oud.
Maar toen ik even de spanning wou kijken (gemeten bij de terminals bij de ta2024) was de spanning als hij aanstond 11.30 en als hij uit stond 1.90 volt!.
Mijn accu werd dus ontladen. Maar het raarste komt nog, want als ik versterker los haalde en aan de draden meet geeft hij gewoon als die aanstaat 11.30 maar als die uitstaat gewoon 0 volt.
Hoe kan dit?
Ik heb ook een andere schakelaar gebruikt verschillende accu's en 2 multimeters en zelf een heel andere elektrische circuit gemaakt maar het word niet beter.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Edit: Ben er denk ik achter. Het zijn denk ik de Elco's op de versterker die nog vol zitten.
Want als ik meet daald het voltage ook langzaam. En mijn accu is denk ik gewoon stuk, het is een beveiligs accu van 7jaar oud.
[ Voor 15% gewijzigd door wolter. op 19-07-2012 16:06 ]
De voorkant, ofwel de plaat waar mijn speakers inzitten. Dat terwijl die echt muurvast zit geklemd en ik heb er ook een rubberen strip tussen gezet. Desondanks nog altijd resonantie. Het is wel minder geworden, maar het stoort me nog wel steeds een beetje. De enige oplossing die ik nu nog weet is een nieuwe kist maken. Eerst maar eens deze zomer genieten. Misschien begin ik in het najaar wel met een nieuwe kist, als ik zin heb...
Dan sluit je een versterker op een versterker aan. Heeft geen nut, je gaat niet de versterking keer de versterking krijgenVerwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:43:
heeft het nou zin als je een versterker op een autoradio aansluit?
Verwijderd
wel als deze tweede versterker lagere ohmages aan kan?wesleytjuh schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:44:
[...]
Dan sluit je een versterker op een versterker aan. Heeft geen nut, je gaat niet de versterking keer de versterking krijgen.
Het heeft geen nut in vermogen maar het heeft wel nut als je er een ta2024 op aansluit.wesleytjuh schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:44:
[...]
Dan sluit je een versterker op een versterker aan. Heeft geen nut, je gaat niet de versterking keer de versterking krijgen.
Want dan heb je de functies van een autoradio maar de zuinigheid van een klasse D versterker.
Als je dan alleen het signaal door lust wel, maar dan je beter een MP3 module nemen. Die verbruikt maar 50mAwolter. schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:44:
[...]
Het heeft geen nut in vermogen maar het heeft wel nut als je er een ta2024 op aansluit.
Want dan heb je de functies van een autoradio maar de zuinigheid van een klasse D versterker.
[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 19-07-2012 18:06 ]
bewerkt
[ Voor 110% gewijzigd door Jesperrr op 19-07-2012 19:13 ]
Ik zag ook een keer een kist met een cdrom speler uit een computer erin.wesleytjuh schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:05:
[...]
Als je dan alleen het signaal door lust wel, maar dan je beter een MP3 module nemen. Die verbruikt maar 50mA. Mis je alleen nog de cd speler maar wel stukken kleiner, lichter en goedkoper.
Volgens mij word dit aangesloten met een SATA kabel dus hoe kan dat dan?
Lijkt me wel leuk om in te bouwen.
Ik geloof dat oudere cd-spelers ( en moderne misschien ook nog) een speciale audio out aansluiting hebben. Zou je even moeten checken.wolter. schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:29:
[...]
Ik zag ook een keer een kist met een cdrom speler uit een computer erin.
Volgens mij word dit aangesloten met een SATA kabel dus hoe kan dat dan?
Lijkt me wel leuk om in te bouwen.
Hallo,
Ik ga voor het eerst een radiokist bouwen, ik heb al de openingspost gelezen en een aantal andere pagina's.
Ik heb een aantal vragen:
Ik heb een PS2 adaptar liggen 8.5v 5.65A, is dit genoeg voor een marquant mca-200?
Werkt deze combi speaker/versterker?
Welk soort hout heb ik nodig, om de kist te maken of maakt dat niet uit?
Zo moet het gaan worden:,

iemand tips of dingen waar ik op moet letten?
de ps2 adapter
EDIT kan je de mca-200 op AC stroom laten draaien?
Ik ga voor het eerst een radiokist bouwen, ik heb al de openingspost gelezen en een aantal andere pagina's.
Ik heb een aantal vragen:
Ik heb een PS2 adaptar liggen 8.5v 5.65A, is dit genoeg voor een marquant mca-200?
Werkt deze combi speaker/versterker?
Welk soort hout heb ik nodig, om de kist te maken of maakt dat niet uit?
Zo moet het gaan worden:,

iemand tips of dingen waar ik op moet letten?
de ps2 adapter

EDIT kan je de mca-200 op AC stroom laten draaien?
8,5v lijkt mij te weinig en AC (wisselspanning) kan voor zover ik weet ook niet.
Ryzen cloud9
Ik heb een adapter van 13,5V bij 5 A (zwaar ding) gelijkstroom. Zou ik die kunnen gebruiken op de ta-2024 of moet ik hem doormeten om zeker te zijn dat hij niet stiekem >13,5V doet bij een laag verbruik?
Alternatief is een 12V 2 A adapter en ik vermoed dat ik daar de TA-2024 niet volledig mee kan benutten.
Alternatief is een 12V 2 A adapter en ik vermoed dat ik daar de TA-2024 niet volledig mee kan benutten.
Verwijderd
2 amp is prima de ta2024 gebruikt heel weinig hij is niks voor niks zuinig in het verbruik en een klasse d versterkerwarcow schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:23:
Ik heb een adapter van 13,5V bij 5 A (zwaar ding) gelijkstroom. Zou ik die kunnen gebruiken op de ta-2024 of moet ik hem doormeten om zeker te zijn dat hij niet stiekem >13,5V doet bij een laag verbruik?
Even meten wat de voeding onbelast geeft, ik heb een 12V adapter gehad die onbelast stiekem 15-16V geeft. Een TA2024 kan daar net wel of net niet tegen.warcow schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:23:
Idle verbuik van een TA2024 is ongeveer 70mA, dus voor de voeding is dat (vrijwel) hetzelfde als onbelast.
[ Voor 3% gewijzigd door TBTL op 19-07-2012 19:36 ]
Waar kan ik een goede adapter kopen voor de marquant mca-200?
benodigdheden: 8A 12V, mag ook accu maar liever adapter voor in het stroomnet.
EDIT: liever niet boven de 25,- euro.
[ Voor 12% gewijzigd door Jesperrr op 19-07-2012 19:45 ]
Verwijderd
ebay.comJesperrr schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:43:
voor een tientje heb je dr een ff anderhalf weekje w8ten en klaar
3-4A zal ook voldoen, heb je gelijk een stuk meer keuze voor <25 euro.Jesperrr schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:43:
welke zoek termen kan ik het beste gebruiken hiervoor?
is dit zonder geluidsvermindering?
is dit zonder geluidsvermindering?
Hey Wesley weet jij de maat van de connector van de ta2024 die je mij vanmiddag verstuurd heb ?
Eward De Vos.
Eward De Vos.
Suh dude
Dit topic is gesloten.
Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>