Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste
Acties:
  • 121.410 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-04-2021
dubbelpost sorry

[ Voor 100% gewijzigd door Jesperrr op 19-07-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
voor de mensen die een ta2024 zoeken:
http://www.samenkopen.net/action/263014

astu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Wat is beter een marquant mca-200 of een t2024 modded?
Hoe monteer je nokse op ern t2024? Moet je dat solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Jesperrr schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:23:
De TA2024 heeft t.o.v. de MCA-200 meer voordelen, het vermogen is hetzelfde, de prijs is lager van de TA2024 en deze verbruikt ook minder energie.
Wat nokse precies zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Ooh sorry iets mis gegaan, ik bedoel de bedrading van speakers en stroom moet je dat solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha typ ff beter volgende keer
en kijk eerst ff in de startpost
je kunt speaker ofterwijl boksen gewoon aansluiten via de schroefterminal van de ta2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 14:27
Jesperrr schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:13:
Hallo,

Ik ga voor het eerst een radiokist bouwen, ik heb al de openingspost gelezen en een aantal andere pagina's.
Ik heb een aantal vragen:

Ik heb een PS2 adaptar liggen 8.5v 5.65A, is dit genoeg voor een marquant mca-200?
Werkt deze combi speaker/versterker?
Welk soort hout heb ik nodig, om de kist te maken of maakt dat niet uit?

Zo moet het gaan worden:,
[afbeelding]
[afbeelding]

iemand tips of dingen waar ik op moet letten?

de ps2 adapter[afbeelding]

EDIT kan je de mca-200 op AC stroom laten draaien?
Voor de MCA200 zul je opzoek moeten gaan naar een 12V voeding van minimaal 3-4A. Jouw PS2 voeding kan met 5.65A dus meer dan genoeg stroom leveren, maar de spanning is te laag. Als de MCA200 al aan gaat zal deze waarschijnlijk een stuk minder hard gaan dan mogelijk is op 12V.

Verder heb je inderdaad een DC spanning nodig, geen AC.
warcow schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:23:
Ik heb een adapter van 13,5V bij 5 A (zwaar ding) gelijkstroom. Zou ik die kunnen gebruiken op de ta-2024 of moet ik hem doormeten om zeker te zijn dat hij niet stiekem >13,5V doet bij een laag verbruik?
Alternatief is een 12V 2 A adapter en ik vermoed dat ik daar de TA-2024 niet volledig mee kan benutten.
De modded TA2024 gebruikt gemiddeld zo'n 600-700mA op max volume, met 2A heb je ruim voldoende om de pieken op te vangen.

13.5V kan, maar dat moet dan wel het maximale zijn.
pannekoek141 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:15:
Hey Wesley weet jij de maat van de connector van de ta2024 die je mij vanmiddag verstuurd heb ?

Eward De Vos.
Is er een met kleine connectors (JST PH 2mm pitch). Heb er ook nog een aantal met grotere connectors inmiddels (JST PH 2.54mm pitch). Erg irritant dat die connectors steeds anders zijn :P.
Ik ben benieuwd om welke TA2024s het hier gaat. De originele van HelderHifi, of degene die veel op eBay te vinden zijn. Bij HelderHifi is het momenteel namelijk wat lastiger bestellen dus vandaar mijn twijfels. De eBay versie heeft toch wel wat opmerkelijke verschillen namelijk.. Wel mooie prijs verder, zit niet veel marge op als het om de originele gaat.
In elk opzicht eigenlijk de TA2024. Enigste voordeel aan de MCA200 is dat deze wat makkelijker in gebruik is. Kabels vastschroeven en gaan. Dat is bij de TA2024 iets moeilijker. Maar deze kan je kopen met een 3.5mm connector voor gesoldeerd. Dan hoef je enkel je voeding/accu te verbinden, je speakers te verbinden en kan je met een 3.5mm jackplug naar jackplug kabel je MP3 speler verbinden. De voeding en luidsprekers monteer je via kroonstenen, net als bij de MCA200

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Ik ga voor de ta2024,
Maar nog wel een vraag:
Als je de ta2024 modded + 3.5mm socket, kan je deze dan direct aansluiten, als je een 3.5mm jack kabel hebt?
En als ik het goed begrijp dan strip je de adaptor aan één kant en komen er twee kopere draadjes uit, die schroef je vast aan de ta2024, masr welke van de twee kopere draajes is min en plus?
Ik heb namelijk gelezen dat als je de - en + omwisselt, dat hem dan permanent kapot maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Ohh ik zie net wanneer je een kabel stript er 3 kabels uitkomen...., welke van de drie zijn dan - en +?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:35

thijsco19

KTM 990 SMT

Recht in het hoekje van je post staat een knopje EDIT, gebruik die ook.

Over welke kabel/plug/adapter heb je het nu?

En je een 3.5mm jack kabel kan je direct op een 3.5mm socket aansluite.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Jesperrr schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:58:
Ik ga voor de ta2024,
Maar nog wel een vraag:
Als je de ta2024 modded + 3.5mm socket, kan je deze dan direct aansluiten, als je een 3.5mm jack kabel hebt?
En als ik het goed begrijp dan strip je de adaptor aan één kant en komen er twee kopere draadjes uit, die schroef je vast aan de ta2024, masr welke van de twee kopere draajes is min en plus?
Ik heb namelijk gelezen dat als je de - en + omwisselt, dat hem dan permanent kapot maakt.
Je kan dan inderdaad door middel van een 3.5m jack kabel direct je MP3 speler aansluiten.

Wat betreft de voeding, dat ligt eraan. De voeding die ik zelf verkoop heeft 1 draad, met daaromheen de mantel, de mantel is daarbij de - en de draad in de kern de plus. Je zult dus bij de voeding die jij hebt even moeten kijken hoe het zit, en natuurlijk geldt altijd, meten is weten. Dus als je een multimeter hebt kan je er zo achter komen!

Edit: Je was me een keer voor Thijsco19 :+

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Ik ben van plan om de adaptor van accusafe.nl te kopen, iemand ervaring met die adaptor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

wesleytjuh schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 00:01:
[...]

Je kan dan inderdaad door middel van een 3.5m jack kabel direct je MP3 speler aansluiten.

Wat betreft de voeding, dat ligt eraan. De voeding die ik zelf verkoop heeft 1 draad, met daaromheen de mantel, de mantel is daarbij de - en de draad in de kern de plus. Je zult dus bij de voeding die jij hebt even moeten kijken hoe het zit, en natuurlijk geldt altijd, meten is weten. Dus als je een multimeter hebt kan je er zo achter komen!

Edit: Je was me een keer voor Thijsco19 :+
Haha eindelijk :), en mijn naam met een hoofdletter wat een eer :+ .
Jesperrr schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 00:19:
Ik ben van plan om de adaptor van accusafe.nl te kopen, iemand ervaring met die adaptor?
Nope geen ervaring, maar is een uitstekende voeding. (deze toch?)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Ik kan de bewerk knop operns niet meer vinden in me eerdere posts wel maar nu niet meer.... Raar ik verstuur morgen wel een printscreen (zit op me ipod op het moment).

Ik zie net dat jij van accusafe bent :), zou je een foto kunnen sturen van een gestripde kabel? Want ik weet echt niks van electra...,

Edit: als je 'blijf ingelogd' aanvinkt dan kan je het bewerken anders niet stom stom stom....

[ Voor 13% gewijzigd door Jesperrr op 20-07-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Jesperrr schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 00:25:
Ik kan de bewerk knop operns niet meer vinden in me eerdere posts wel maar nu niet meer.... Raar ik verstuur morgen wel een printscreen (zit op me ipod op het moment).

Ik zie net dat jij van accusafe bent :), zou je een foto kunnen sturen van een gestripde kabel? Want ik weet echt niks van electra...,
Misschien dat de mobiele tweakers site de edit knop niet weergeeft, vreemd. Je weet dus waar hij staat, das mooi }:O .
Mooi is dus opgelost :).

[ Voor 6% gewijzigd door thijsco19 op 20-07-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Kijk ff de post een post boven je , oeps....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Jesperrr schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 00:25:

Edit: als je 'blijf ingelogd' aanvinkt dan kan je het bewerken anders niet stom stom stom....
Je zou deze link even moeten bekijken:

http://www.accusafe.nl/fa...o-starterset-assembleren/

Daar is beschreven van veel basis onderdelen van een kistradio hoe je deze aansluit en bewerkt. De voeding komt als het goed is ook aan bod.

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 20-07-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Bedankt ik sna het, ik ben denk ik klaar om er één te gaan bouwen.
Dus als ik het goed begrijp: zit er een kabel met daar omheen allemaal dunne sliertjes en die vormen samen de - min, en de kabel in het midden de +plus.

En mijn complimenten voor je site, een fijne duidelijke site :) .
En ben je de eigenaar van de site?

Als ik de kist ga bouwen heb ik daar speciaal hout voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Ben klaar met het cad ontwerp van mijn kistradio. Dempende mat zit er niet in, dat was mij teveel werk en is voor mijzelf ook wel duidelijk.
Hieronder enkele tekeningen en alvast een bom lijst.
Zal komend weekend de werktekeningen hiervoor maken. Een assemblage handleiding is mij teveel werk, misschien doe ik dat later nog wel eens. (Misschien wanneer ik hem ook daadwerkelijk maak, met foto's dan)

Foto 1 (iso aanzicht):
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/3fq7n.png

Foto 2 (achteraanzicht):
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1418mms.png

Foto 3 (inhoud):
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2w4y5qe.png

Bom lijst (benodigde onderdelen/materialen): http://i46.tinypic.com/33kylba.png

Ik ga gebruik maken van bevestigers en geen houtschroeven of lijm. Dit vind ik zelf mooier en zo kan de kist in principe compleet weer uit elkaar. Alle onderdelen zouden nu al 100% moeten kloppen, maar er zitten nog een paar dingen in die ik niet heel mooi vind. Zo zit de onderplaat waar de accu op rust alleen aan de 4 punten bevestigd.

Al het plaatmateriaal is van MDF. Grotendeels 12 mm, en ook een paar 8 mm en volgens mij 4 mm platen. (2 keer 8 mm platen voor de voorkant met de speakers, zodat ik een eenvoudige verzinking realiseer)
In de mp3 decoder (die van dealextreme en de accusafe shop) heb ik zelf al een audio out plugje gemaakt. Deze past precies boven de bestaande usb aansluiting en zorgt voor een minimale kabellengte.

[ Voor 33% gewijzigd door warcow op 20-07-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
wesleytjuh schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:27:
[...]
Jammer om te horen dat de soldeermasker laag niet tegen een vochtige omgeving kan :(.

Waar je het beste mee kunt beginnen is een goede scheiding van kabels. Stroom/230/schakelende voedingen allemaal aan een zijde ver van het signaal, en signaal zijn eigen weg naar de bron zonder stoorbronnen eromheen. Je zult merken dat dit al het een en ander scheelt. Verder zal een geshielde kabel ook wel helpen inderdaad, maar het beste is het probleem bij de oorzaak aan te pakken, en dat zijn al je stoorbronnen.
Ik ga mijn kistje dan maar eens ombouwen. Al die draadjes :O Ik heb die shielding tape al besteld dus als die binnen is rol ik het wel om de audio kabels heen.

Ik zit net even op je site te kijken naar een nieuwe accu safe maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen v3.0 en v3.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Kan ik dit plaatje gebruiken om, de voeding door te leiden, en een 3.5mm kabel?
Heeft zo'n plaatje een speciale naam?

Edit: link

[ Voor 31% gewijzigd door Jesperrr op 20-07-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jesperrr schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:35:
Kan ik dit plaatje gebruiken om, de voeding door te leiden, en een 3.5mm kabel?
Heeft zo'n plaatje een speciale naam?

Edit: link
Kijk nou eerst even hoe anderen hun kist gebouwd hebben. Dat scheelt jou een hoop vragen stellen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Modbreak:nogmaals, minder vragen, meer lezen. En... Gebruik de edit knop zodat je niet 3 keer achter elkaar post

[ Voor 79% gewijzigd door teacher op 20-07-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
Wat is nou eigelijk precies het verschil tussen de:

TA2024 en de TA2024 MODDED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:06:
[...]

dat betwijfel ik, aan bas poorten komen veel berekeningen te pas en moeten juist afgesteld zijn
Dat mag je gerust betwijfelen maar trial&error werkt beter dan ingewikkelde berekeningen maken. Berekeningen worden vaak gedaan omdat trial&error te duur is, te lang duurt en niet altijd kan maar bij een simpele kistradio werkt de methode die ik beschrijf prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

BiggyBossB schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:37:

Ik zou zeggen veel zoek plezier. Staat meerdere keren in het topic/oudere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Hef bewerken van de post lukte niet, er stond wanneer ik op de bewerk knop klikte :
ERROR: bericht is geblokeerd
Volgende keer maak ik er wel een printscreen van.

Ontopic:
Hoe heet zo'n plaatje wat je in je kist kan zetten, waar gaatjes in zitten voor kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
Jesperrr schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:52:
Hef bewerken van de post lukte niet, er stond wanneer ik op de bewerk knop klikte :
ERROR: bericht is geblokeerd
Volgende keer maak ik er wel een printscreen van.

Ontopic:
Hoe heet zo'n plaatje wat je in je kist kan zetten, waar gaatjes in zitten voor kabels.
dat heeft geen speciale naam, je hebt zelf al een link van een winkel in 1 van je vorige berichte geplaatst.
j&h licht en geluid heeft ze ook bv, baks of bax audio shop denk ik ook wel, op conrad kun je ze wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
BiggyBossB schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:37:

Modded is geschikter voor iPod, iPhone, MP3-speler, telefoon.
Standaard voor line-out, laptop e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
fterheide schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:23:
[...]

Modded is geschikter voor iPod, iPhone, MP3-speler, telefoon.
Standaard voor line-out, laptop e.d.
Huh, dan zou je toch ook bij de niet gemodded een mp3/telefoon ofzo kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
BiggyBossB schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:47:
[...]

Huh, dan zou je toch ook bij de niet gemodded een mp3/telefoon ofzo kunnen aansluiten.
Klopt, maar dan komt er maar (bij benadering) 10 watt uit de versterker op vol volume van je telefoon/iPod, bij de gemodde komt er wel 15 watt uit (maximale).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BiggyBossB schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:47:
[...]

Dat klopt.
Je moet het zo zien, de TA2024 kan een bepaald maximaal vermogen genereren, 2x15W in dit geval. Verder heeft de TA2024 ook een maximale versterkingsfactor, bijvoorbeeld 50x (ik noem maar wat).

Stel, je ingangssignaal is sterk, zoals bij een laptop, dan is de versterkeringfactor van 50 voldoende om het maximale vermogen van 2x15W te bereiken. Neem bijvoorbeeld voor het vermogen van de laptop 0.5W.
Dan krijg je 0.5W * 50 = 25W maximaal, maar de TA2024 kan maximaal 15W aan dus je blijft op 15W.

Nu pakken we de iPhone, zwak uitgangssignaal. Bijvoorbeeld 0.1W.
Doe je 0.1W * 50 (de maximale versterkingsfactor) dan krijg je 5W maximaal uitgangsvermogen. Ookal is de TA2024 maximaal 15W per kanaal, je kunt het niet benutten!.

Wat de mod nu doet is de versterking van de ingang aanpassen. Door een aantal weerstanden aan te passen wordt je ingangssignaal nog 5x extra versterkt. Totaal dus 5*50 = 250x versterkingfactor.

Hierdoor benut je wel het maximale vermogen van de TA2024.

*Alle waarden hier zijn fictief gekozen, in de werkelijkheid is de versterkingsfactor, het uitgangsvermogen van de laptop en iPhone anders, ik heb ze hier puur als voorbeeld zo gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Nou jongens mijn kistradio is klaar.

Ik heb hier een paar foto,s van de kistradio.

Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g377/pannekoek141/IMG_20120720_153308.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g377/pannekoek141/IMG_20120720_153256.jpg

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

wesleytjuh schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:15:
[...]
*Alle waarden hier zijn fictief gekozen, in de werkelijkheid is de versterkingsfactor, het uitgangsvermogen van de laptop en iPhone anders, ik heb ze hier puur als voorbeeld zo gekozen.
_/-\o_

Ik heb al een tijd deze schakelaartjes leggen en nog steeds niet aangesloten in mijn radiokist.
Hoe moet ik deze aansluiten? Ik had het al een keer geprobeerd en had toen kortsluiting gemaakt, dus wil ik het zeker weten voor ik het weer doet.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg689/scaled.php?server=689&filename=20120720160856.jpg&res=landing

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg846/scaled.php?server=846&filename=20120720160847.jpg&res=landing

@pannekoek141, Mooi kistje! Maare... we want more!!

[ Voor 3% gewijzigd door thijsco19 op 20-07-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
thijsco19 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:36:
Ik heb al een tijd deze schakelaartjes leggen en nog steeds niet aangesloten in mijn radiokist.
Hoe moet ik deze aansluiten? Ik had het al een keer geprobeerd en had toen kortsluiting gemaakt, dus wil ik het zeker weten voor ik het weer doet.
Earth lijkt mij min, Load hetgene wat je in wil schakelen, en Supply de plus. Tussen Load en Supply wordt er zo te zien geschakeld, dit kan je controleren met een multimeter. Op het moment dat je Earth ook aansluit op de min zal de LED moeten gaan branden als je de schakelaar aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Dankje voor het snelle antwoord :), ik zal het wel effe proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:15:
[...]

Dat klopt.
Je moet het zo zien, de TA2024 kan een bepaald maximaal vermogen genereren, 2x15W in dit geval. Verder heeft de TA2024 ook een maximale versterkingsfactor, bijvoorbeeld 50x (ik noem maar wat).

Stel, je ingangssignaal is sterk, zoals bij een laptop, dan is de versterkeringfactor van 50 voldoende om het maximale vermogen van 2x15W te bereiken. Neem bijvoorbeeld voor het vermogen van de laptop 0.5W.
Dan krijg je 0.5W * 50 = 25W maximaal, maar de TA2024 kan maximaal 15W aan dus je blijft op 15W.

Nu pakken we de iPhone, zwak uitgangssignaal. Bijvoorbeeld 0.1W.
Doe je 0.1W * 50 (de maximale versterkingsfactor) dan krijg je 5W maximaal uitgangsvermogen. Ookal is de TA2024 maximaal 15W per kanaal, je kunt het niet benutten!.

Wat de mod nu doet is de versterking van de ingang aanpassen. Door een aantal weerstanden aan te passen wordt je ingangssignaal nog 5x extra versterkt. Totaal dus 5*50 = 250x versterkingfactor.

Hierdoor benut je wel het maximale vermogen van de TA2024.

Hoe hard gaat dan de muziek in Vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07-2024
ik ben ook bezig om een kistradio te maken of eigenlijk een tapspeaker.

na het topic door gelezen te hebben is het mij nog niet duidelijk.
bij zo'n lithium ion battery zit daar nou wel of niet al een spanningsbewaker in? of kan ik beter nog iets als accusafe gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/5009849f87540/5009849f65e19-BierSpeaker.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BiggyBossB schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:47:
[...]

Hoe hard gaat dan de muziek in Vermogen?
Ligt aan enorm veel factoren. Gevoeligheid van je speakers, klankkast etc etc. Meer vermogen is grofweg meer geluid, maar de gevoeligheid van de speakers is ook erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Quipp schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:43:
ik ben ook bezig om een kistradio te maken of eigenlijk een tapspeaker.

na het topic door gelezen te hebben is het mij nog niet duidelijk.
bij zo'n lithium ion battery zit daar nou wel of niet al een spanningsbewaker in? of kan ik beter nog iets als accusafe gebruiken?

[afbeelding]
De meest voorkomende Li-po accu's hier zijn beveiligd. Een accusafe zou je kunnen gebruiken om de accu direct op te laden als deze leeg is en door te spelen op de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:48:
[...]

Ligt aan enorm veel factoren. Gevoeligheid van je speakers, klankkast etc etc. Meer vermogen is grofweg meer geluid, maar de gevoeligheid van de speakers is ook erg belangrijk.
En dat Ohm heeft er iets mee te maken? Ik heb namelijk nog oude speakers van een auto waar op staat 4 ohm en 8ohm ofoz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De impedantie (het aantal ohm) heeft invloed op hoeveel vermogen je versterker aan de speakers kan leveren. Als de impedantie twee keer zo groot is, is het vermogen grofweg half zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcusderegt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-08 14:30
Ik heb nu de mp3 module van accusafe, leuk spul. Alleen de radio krijg ik niet aan de praat, er komt nu alleen ruis uit. Ik vermoed dat ik een antenne moet aansluiten, maar hoe moet dat. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Dat staat ergens in dit topic. (hierzo)

Misschien een idee om dat in de startpost neer te zette.

thijsco19 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:48:
Dankje voor het snelle antwoord :), ik zal het wel effe proberen.
Het is gelukt :), ik had eerst (alweer) de supply en load omgedraaid en dat werkt natuurlijk niet. Dat had ik denk ik toen ook gedaan |:( . Ik zal morgen wel kijken of ik een mooie foto kan maken als me accu weer vol is.

[ Voor 53% gewijzigd door thijsco19 op 20-07-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nelsch schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:56:
[...]

dat heeft geen speciale naam, je hebt zelf al een link van een winkel in 1 van je vorige berichte geplaatst.
j&h licht en geluid heeft ze ook bv, baks of bax audio shop denk ik ook wel, op conrad kun je ze wel vinden.
Die dingen hebben wel een naam, staat gewoon bij het linkje naar de shop.
En als je ze inbouwt, heten ze inbouw.... :+

logisch toch.. :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even een vraagje, ik heb 2 rca connectors liggen en ook een rca naar 3,5 mm jack,, maar hou moet je precies de kabeltjes van de ta2024 op die rca connectors aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 00:34:
ik heb even een vraagje, ik heb 2 rca connectors liggen en ook een rca naar 3,5 mm jack,, maar hou moet je precies de kabeltjes van de ta2024 op die rca connectors aansluiten
Staat in de topicstart hoe het moet. Lees eerst de hele topic start door voor dat je vragen stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister 2 nieuwe joekels van een DAP MC-15's opgehaald. 350watt RMS 500watt program en 1000 WATT PEAK (!)

15 inch DAP MC-15's voor in onze keet en feestjes
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/73m9p5.jpg

de kleine linkse is DAP MC-12 onze vorige variant, een slagje kleiner maar we hadden net wat meer power nodig vandaar de 15 inchers, tevens te grootste in die klasse

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/sv2bmx.jpg

zal ik deze eens aansluiten op een TA2024 :D? (misschien beetje offtopic dit maar wel geinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Hier een paar foto's van de werkende schakelaars en 12volt sigaret plug.
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/dzed4z.jpg

En een total darkness shot.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/35ivv4g.jpg

Ben nog van plan om het lampje in die sigarette plug te vervangen voor een fellere led, nu zie ik hem te weinig. Op de foto valt het mee maar in het egt is het veel dimmer.

En voor de rest komen er nog meer ledjes in, ook groen. Die moet ik nog een keer maken, gebaseerd op de tip31c. Mijn eerste poging ging al niet goed hopen dat het de volgende keer wel lukt.

Weet iemand trouwens een manier om 5 mm ledjes te monteren in 10mm multiplex, de meeste bevestiging 'sockets' zijn 10 mm lang en dan heb ik geen houvast meer op het schroefdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
het multiplex wat inboren en met een pijpsleutel aan de achterkant van de socket vastschroeven ?

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
thijsco19 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:51:
Weet iemand trouwens een manier om 5 mm ledjes te monteren in 10mm multiplex, de meeste bevestiging 'sockets' zijn 10 mm lang en dan heb ik geen houvast meer op het schroefdraad.
Met een 10mm diameter boor tot 5mm inboren, daarna met 5mm diameter het laatste stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Hoe maken jullie de TA2024 vast in jullie kist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Met 4 afstandsbusjes en 4 schroeven. Als je die afstandsbusjes niet hebt kan je ook kleine stukjes hout gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesperrr schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:13:
Hoe maken jullie de TA2024 vast in jullie kist?
kleine veertjes er onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
En dan de houte blokjes of veertjes, vast lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesperrr schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:25:
En dan de houte blokjes of veertjes, vast lijmen?
schroeven.. sowieso helpen houten blokjes niet tegen resoneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Kan je in de ta2024 schroeven? En wat is resoneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Nope, er zijn al 4 gaten om de TA2024 vast te schroeven. Dus je hoeft niks te boren/schroeven in de TA2024.
Resoneren is het (mee)trillen van materiaal.
fterheide schreef op zondag 22 juli 2012 @ 01:43:
[...]

Met een 10mm diameter boor tot 5mm inboren, daarna met 5mm diameter het laatste stukje.
Ik denk dat ik het inderdaad zo gaat doen. Aleen inplaats van houdertjes te gebruiken boor ik voor de helft met 6mm, voor de dikkere ring aan de onderkant, en de rest voor 5mm dan klemt hij er redelijk strak in en kan ik ze altijd nog vastlijmen.

[ Voor 59% gewijzigd door thijsco19 op 22-07-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Maakt in het geval van een TA2024 ook weinig uit, is enkel een printplaat. Vast is vast, hoef je verder niet meer naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Ik denk dat ik hem gewoon vast lijm, want als ik hem vast schroef dan steken er schroeven uit de kist...
Of is dat echt afgeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesperrr schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:30:
Ik denk dat ik hem gewoon vast lijm, want als ik hem vast schroef dan steken er schroeven uit de kist...
lijmen? dat lijkt me echt dom, je kunt hem nooit meer goed loskrijgen en de soldeerpunten zitten dan op de grond, ik zou gewoon kleine rubbertjes ofzo maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesperrr schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:30:
Je kunt ook gewoon hele kleine schroeven gebruiken die groot genoeg zijn om de ta2024 op zijn plaats te houden en klein genoeg zijn zodat ze niet uitsteken aan de buitenkant van je kist. Je kan hem ook vast lijmen, maar doe dit dan met lijm uit een LIJMPISTOOL en doe de lijm alleen in de hoeken van de ta2024.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
die houten blokjes kan je dan in je kast lijmen en dan schroef je de ta2024 gewoon op die kleine blokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Ik denk ook dat ik ze aan blokkes schroef en de blokjes met houtlijm vast lijm.

En trowens ik heb geen lijmpustool, dus dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:32:
[...]

lijmen? dat lijkt me echt dom, je kunt hem nooit meer goed loskrijgen en de soldeerpunten zitten dan op de grond, ik zou gewoon kleine rubbertjes ofzo maken
Dus? Dat maakt niet uit er kan geen verbinding gemaakt worden, hout geleid niet zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Huh, nou snap ik het niet goed meer.
De ene zeg dat lijme wel kan en de ander niet.
Iemand echt ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Jesperrr schreef op zondag 22 juli 2012 @ 15:47:
Huh, nou snap ik het niet goed meer.
De ene zeg dat lijme wel kan en de ander niet.
Iemand echt ervaring mee?
Lijmen kan prima, maar is niet praktisch. Mocht je toch willen doen kan je het beste op de hoekpunten een paar flinke druppels lijm/kit doen zodat je het altijd nog los kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Jongens ik heb recent mijn kistradio gebouwd met 2 Boschmann G-6532 Speakers.
Nu is het een klein kistje (38x15x20 BxDxH) met isolatie, een gelaccu en een ta2024.
Ik luister veel hardstyle en ik wou aan jullie vragen, wat kan ik dit kistje het beste doen om de bass te verbeteren.
de geluidsweergave op laag volume is fantastisch. maar een beetje hard geeft de speakers al een rare toon.
ik mag natuurlijk niet teveel verwachten van speakers van 30 euro per set, maar het kan vast beter.
Het voltage van de accu is ook gewoon stabiel op 12.65 volt op dit moment.

Edit 2: ik zag net ook nog dat sommige speakers wat inspelen nodig hadden als ze wat schel klonken.
Is dit zo jongens ?

[ Voor 9% gewijzigd door pannekoek141 op 22-07-2012 16:20 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
pannekoek141 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 16:08:
Nu is het een klein kistje (38x15x20 BxDxH) met isolatie, een gelaccu en een ta2024.
Ik luister veel hardstyle en ik wou aan jullie vragen, wat kan ik dit kistje het beste doen om de bass te verbeteren.
de geluidsweergave op laag volume is fantastisch. maar een beetje hard geeft de speakers al een rare toon.
ik mag natuurlijk niet teveel verwachten van speakers van 30 euro per set, maar het kan vast beter.
Je zou met verschillende isolatie proberen iets te kunnen verbeteren, een poort in je kist maken is lastig, zorgen dat de boel goed luchtdicht is, of andere speakers (mochten deze de rare toon produceren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
pannekoek141 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 16:08:

Edit 2: ik zag net ook nog dat sommige speakers wat inspelen nodig hadden als ze wat schel klonken.
Is dit zo jongens ?
Dat inspelen klopt inderdaad met HiFi speakers (al zijn de meningen hier wat over verdeeld). Het mechanische deel van de speaker kan nog wat soepeler worden, en het gehoor went aan de klank.

Is het echt de speaker die de lage toon niet aan kan? Of is het bijvoorbeeld de versterker die wat overstuurt?
Je zou als de speakers het niet aankunnen de kast inderdaad wat luchtdichter kunnen maken/isoleren. Maar ik verwacht dat je echt aan de max van je speakers zit. Van alle muzieksoorten heeft Hardstyle erg diepgaande kicks, dus het zou me niks verbazen.
Een andere optie, maar dat licht eraan waardoor de vervorming komt, is een elco bij je TA2024 aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe foto's van de kist

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/1zx0gzm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/34nql3p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/id7za8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Wauw mooi geworden!
Wat komt er nog in die inbouwplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:21:
Wauw mooi geworden!
Wat komt er nog in die inbouwplaat?
alle schakelaars, logaritmische potmeter en een zekering en aux natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Netjes hoor :). Heb je ook foto's van de binnenkant? Al kunnen spelen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:28:
[...]

Netjes hoor :). Heb je ook foto's van de binnenkant? Al kunnen spelen :P?
ja dat komt nog, de onderdelen liggen er nu los op maar er zit nog niks in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
Ik kom er op dit moment niet helemaal uit met ohm
Is het op een of andere manier mogelijk om 4 ohm speakers aan te sturen op 2 ohm
Dus zegmaar 2 speakers in serie aangesloten en dat keer en dan parallel op versterker aangesloten kom je op weer op 4 ohm uit nu wil ik dus op 2 ohm uitkomen maar kom er maar niet uit iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
freakk schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:58:
Ik kom er op dit moment niet helemaal uit met ohm
Is het op een of andere manier mogelijk om 4 ohm speakers aan te sturen op 2 ohm
Dus zegmaar 2 speakers in serie aangesloten en dat keer en dan parallel op versterker aangesloten kom je op weer op 4 ohm uit nu wil ik dus op 2 ohm uitkomen maar kom er maar niet uit iemand een idee?
Dat kan eigenlijk alleen met bijvoorbeeld 2 speakers in parallel per kanaal. 2x 4 ohm parallel wordt 2 ohm per kanaal. Maar dan heb je wel 4 speakers nodig om beide kanalen te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
is het mogelijk om 6ohm speakers aan te laten sturen door de ta2024 4ohm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Jesperrr schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:24:
is het mogelijk om 6ohm speakers aan te laten sturen door de ta2024 4ohm?
Geen probleem. Hoger kan tot zekere mate altijd, maar het vermogen zal wel lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
En is dat echt merkbaar dat het vermogen minder is?

PS:
ik ga zo de TA2024 modded +3.5mm socket bestellen bij jouw, en de 2A 12v adapter. :)
Wanneer zijn ze dan binnen meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Jesperrr schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:31:
En is dat echt merkbaar dat het vermogen minder is?

PS:
ik ga zo de TA2024 modded +3.5mm socket bestellen bij jouw, en de 2A 12v adapter. :)
Wanneer zijn ze dan binnen meestal?
Van 4 ohm naar 6 ohm is zonder een goede vergelijking niet merkbaar :).

offtopic:
Indien vandaag besteld zal je die zeer waarschijnlijk dinsdag binnen hebben. Indien later zal het donderdag worden, ik ben dinsdag een dag weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
OK mooi dus dat word geen probleem fieuw... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
beste mensen,

ik weet dat via de tip31 je een led lampje op de maat van de muziek kan laten knipperen. echter wil ik hem ook gewoon aan en uit kunnen zetten en RGB led strip gebruiken. Bij voorkeur zelfs met afstandsbediening

ik zoek zoiets als dit:
klik!

die ook deze funtie heeft:
klik
met filmpje

edit: links werkend gemaakt

[ Voor 4% gewijzigd door nelsch op 23-07-2012 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
nelsch schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:02:
beste mensen,

ik weet dat via de tip31 je een led lampje op de maat van de muziek kan laten knipperen. echter wil ik hem ook gewoon aan en uit kunnen zetten en RGB led strip gebruiken. Bij voorkeur zelfs met afstandsbediening

ik zoek zoiets als dit:
[url=klik]http://www.dealextreme.com/p/rgb-led-strip-control-box-w-ir-24-key-remote-control-dc-12v-108424[/url]

die ook deze funtie heeft:
[url=klik!]http://www.dealextreme.com/p/44-led-music-controlled-decorative-blue-light-for-vehicles-dc-12v-44362[/url]
met filmpje
Je liinks zijn stuk, ik ga nu naar Klik! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
hoe werkt dit met neutrik enz..

Als ik aan de achterkant van de kist een gat maak waar deze schotel in past, en dan vervolgens deze neutrik jack chassis erin doe, kan ik dan dit:?

Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingupload.nl/uploads/Naamloos-2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Jesperrr schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:12:
hoe werkt dit met neutrik enz..

Als ik aan de achterkant van de kist een gat maak waar deze schotel in past, en dan vervolgens deze neutrik jack chassis erin doe, kan ik dan dit:?

[afbeelding]
Ik weet niet precies wat voor een connector die neutrik gebruikt, als het 3.5mm socket is kan je daar in ieder geval je 3.5mm plug op aansluiten naar je iPod/MP3 speler.
Van de neutrik connector naar de TA2024 toe zal waarschijnlijk een soldeer/schuif verbinding zijn. Dit is moeilijk te zeggen zonder meer info van de neutrik connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
hier meer informatie:

en dan klik je op show more information.

maar ik zie dat een 6.35mm jack is dus dan word het al een stuk lastiger met allemaal opzetstukjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Jesperrr schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:33:
hier meer informatie:

en dan klik je op show more information.

maar ik zie dat een 6.35mm jack is dus dan word het al een stuk lastiger met allemaal opzetstukjes....
Ah, inderdaad, daar was ik al bang voor. 3.5mm zal je niet veel zien in dat soort connectors. En is inderdaad een soldeer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
ok dus dat word een lastig karweitje, maar ik koop toch zo'n plaatje voor achter op me kist om de kabels door te laten gaan..., dan kan ik later altijd nog een neutrik connector erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Je kan ook 'normale' sockets gebruiken. Heb je het zelfde effect. Of wil je echt die neutrik connector, en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:05
Je kan ook neutrik doen dan koop je gewoon een kabel van 6.3->3.5mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
omdat graag zo'n plaatje (shotel) wil waar ik de kabels door kan laten gaan, en dit leek me een geschikte oplossing.
welke oplossing had jij in gedachten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Jesperrr schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:38:
omdat graag zo'n plaatje (shotel) wil waar ik de kabels door kan laten gaan, en dit leek me een geschikte oplossing.
welke oplossing had jij in gedachten dan?
De 3.5mm connectors die vaak hier gebruikt worden hebben gewoon schroefdraad met een moer erop. Deze kan je mooi in de schotel monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Je hebt die 'schotels' ook zonder gaten. Als je daar een normale 3.5mm jack socket in bevestigd heb je het zelfde effect. Je zou even bij conrad moeten kijken voor die dingen, naam weet ik niet.
Inderdaad zoals hierboven ;) .

offtopic:
en... hij was me weer voor :( .

[ Voor 16% gewijzigd door thijsco19 op 22-07-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Ja dat kan inderdaad ook, alleen hoe ziet zo'n achterkant van zo'n neutrik connector eruit? ook 6.35mm? dan heb ik namelijk 2 van die 6/35mm-3.5mm nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Nope waarschijnlijk soldeer/schuif connector/verbinding.

Edit, Moet je even in de startpost kijken hoe je ze aansluit.

[ Voor 47% gewijzigd door thijsco19 op 22-07-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
De naam weet ik wel :) blinde shotels, hoe sluit je zo'n 3.5mm socket aan?, die 3 pinnetjes die eruit komen waar moeten die aan bevestigt worden?

EDIT: ik kan ook niks (gemakkelijk) zagen uit metaal, we hebben alleen een decopeer zaag, dat word dan wel heet of niet?

[ Voor 29% gewijzigd door Jesperrr op 22-07-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
@wesleythuh is de 3.5mm socket die aan de ta2024 word gesoldeerd er direct aan gesoldeerd, of zit er een draad tussen de 3.5mm socket en de versterker? zoals hier?Afbeeldingslocatie: http://kist-radio.nl/howto/3-5-mm-mod/afbeeldingen/3-5mm-ta2024-kabel-mod-stap0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesperrr schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:42:
De naam weet ik wel :) blinde shotels, hoe sluit je zo'n 3.5mm socket aan?, die 3 pinnetjes die eruit komen waar moeten die aan bevestigt worden?
Lees de topicstart (8> ..... of kijk 12 posts hierboven terug

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 22:55 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>