Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:
  • 121.411 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 14:27
Jesperrr schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:50:
@wesleythuh is de 3.5mm socket die aan de ta2024 word gesoldeerd er direct aan gesoldeerd, of zit er een draad tussen de 3.5mm socket en de versterker? zoals hier?[afbeelding]
Er zit altijd een kabel bij. Op de TA2024 zit namelijk een erg kleine JST connector. Op de kabel zit ook zo'n connector. Zonder die kabel is het dus erg lastig om iets met de TA2024 te verbinden.

Aan het uiteinde van die kabel zit dan dus de 3.5 mm socket.

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 22-07-2012 23:03 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-04-2021
ooh dan is het dus een stuk makkelijker :)
gewoon een gaatje borenin de kist en de 3.5m socket in dat gaatje douwen en klaar?

EDIT: als ik zometeen de ta2024+ 3.5mm socket en de 2A 12V adapter bestel, wanneer zijn ze erd dan ongeveer duurt dat weken of is dat een kwestie van een paar dagen?

EDIT2: ik heb hem bestelt nu dus wachten....

[ Voor 47% gewijzigd door Jesperrr op 22-07-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
nelsch schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:02:
beste mensen,

ik weet dat via de tip31 je een led lampje op de maat van de muziek kan laten knipperen. echter wil ik hem ook gewoon aan en uit kunnen zetten en RGB led strip gebruiken. Bij voorkeur zelfs met afstandsbediening

ik zoek zoiets als dit:
klik!

die ook deze funtie heeft:
klik
met filmpje
linkjes werkend gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
  • Laatst online: 11-01-2022
Beste Iedereen,

Ik ben net terug van mijn vakantie op terschelling en jawel ik zag iemand met een bierkrat radio!
Toen ik thuis was natuurlijk meteen gekeken of ik wat onderdelen kon vinden om er ook eentje te maken, en ik heb het volgende gevonden:
Versterker
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/shop/46-111-thickbox/ta2024-12v-class-t-versterker-modded-.jpg
Speakers
Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/3000_3999/3700/3780/3782/378210_BB_00_FB.EPS_400.jpg
Accu
Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/2000_2999/2500/2500/2501/250165_RB_00_FB.EPS_1000.jpg
Schakelaars
Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/7000_7999/7000/7010/7015/701515_LB_00_FB.EPS_1000.jpg
Voltmeter
Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/1000_1999/1200/1260/1265/126594_BB_02_FB.EPS_1000.jpg
Kratje waar het in moet komen
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-8KAumyU9PfY/TfJBEIEDteI/AAAAAAAAABY/slmxr1Xl4lY/s1600/13063098262brand-bier-krat-12-flessen.gif

Is dit genoeg om een krat radio te maken, die voldoende herrie(rap, hiphop, pop) produceert maar wel licht is?
Welke bekabeling heb ik hiervoor nodig?
Zijn er andere suggesties?

Alvast bedankt, :)

Gr. Tom

Mijn amstel bierkratradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
ik zou eventueel ook een radio willen gebruiken, kan dit zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
tomhuigen schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:16:
Beste Iedereen,

Ik ben net terug van mijn vakantie op terschelling en jawel ik zag iemand met een bierkrat radio!
Toen ik thuis was natuurlijk meteen gekeken of ik wat onderdelen kon vinden om er ook eentje te maken, en ik heb het volgende gevonden:
Versterker
[afbeelding]
Speakers
[afbeelding]
Accu
[afbeelding]
Schakelaars
[afbeelding]
Voltmeter
[afbeelding]
Kratje waar het in moet komen
[afbeelding]

Is dit genoeg om een krat radio te maken, die voldoende herrie(rap, hiphop, pop) produceert maar wel licht is?
Welke bekabeling heb ik hiervoor nodig?
Zijn er andere suggesties?

Alvast bedankt, :)

Gr. Tom
Hier kom je al een eind mee :).
Verder nog wat tips:
  • De conrad loodaccu is vrij duur in vergelijking met andere merken, terwijl het exact dezelfde accu is.
  • De aan/uit schakelaars die je hier hebt heb je gekozen om de led erin neem ik aan? Vaak zijn deze voor 230VAC, dus je zou even moeten controleren of je schakelaars hebt waarbij de led bij 12V gaat branden.
De bekabeling die je nodig hebt is aan jou. De TA2024 wordt geleverd met een connector met 3 kale kabels. Hier moet je zelf nog een connector aansluiten voor naar je MP3 speler/iPod. Dat kan door middel van een 3.5mm jack, die direct in je MP3 speler gaat. Maar het meeste wordt de 3.5mm socket gebruikt, deze monteer je dan aan de buitenzijde van je kist, en vanaf hier neem je dan een 3.5mm naar 3.5mm jackplug kabel. Een andere optie is met 2 RCA(tulp) connectoren aan de TA2024 en dan een 2x RCA naar jackplug kabel voor je MP3 speler.

Een radio kan, maar een radio heeft al een versterker dus je TA2024 zou dan overbodig worden. Het verbruik neemt dan wel enorm toe doordat een autoradio een stuk minder efficient is. Een misschien betere oplossing is een MP3 module + TA2024. Een MP3 module is een kleine module die MP3 van USB en SD afleest, FM radio ontvangt, en waarop je AUX kan aansluiten. Deze gebruik je dan in combinatie met een TA2024, zo hou je een laag verbruik en heb je toch alle functies, inclusief een afstandbediening :).

[ Voor 22% gewijzigd door wesleytjuh op 23-07-2012 12:36 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
Hoi,

Bedankt voor je reactie!
Ik zit even op jullie site te kijken, en zie dat jullie ook accu's verkopen, die zijn echter erg zwaar, 2,5 kilo vind ik vrij veel gewicht!
deze accu(Klik!) is maar 610 gram!
Heb je eventueel wat links van de connectors die jullie verkopen?
Jullie verkopen ook complete sets inclusief voeding? wat heb je precies aan zo'n voeding?

Fijne dag!

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
is er een combinatie van accu + speakers + schakelaars + versterker + voltmeter(wat heb je hier precies aan?) die rond de 100 euro kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Weet je waar deze knop voor is? Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif :+

En zou je je iets meer in kunnen lezen in dit topic/deze topicreeks? De meeste van je vragen zijn al eerder beantwoord namelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door teacher op 23-07-2012 12:53 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:35

thijsco19

KTM 990 SMT

tomhuigen schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:47:
Hoi,

Bedankt voor je reactie!
Ik zit even op jullie site te kijken, en zie dat jullie ook accu's verkopen, die zijn echter erg zwaar, 2,5 kilo vind ik vrij veel gewicht!
Jullie verkopen ook complete sets inclusief voeding? wat heb je precies aan zo'n voeding?

Fijne dag!

Tom
Die accu is niet alleen lichter maar heeft ook nog eens veel minder capaciteit. 7aH vs 1.2aH, dat is een groot verschil. Je zou denk ik ongeveer 1 a 2 uur mee kunnen spelen, met de 7aH versie kan je al snel 10 a 15 uur spelen.
Die voeding kan je gebruiken als je een stopcontact in de buurt heb, zo kan je door blijven spelen als je accu leeg is of je accu besparen. In combinatie met een accusafe en accu lader, word ook gelijk je accu opgeladen als je de voeding gebruikt.

EDIT// Startpost gelezen? Daar staat nuttige informatie in!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
tomhuigen schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:47:
Hoi,

Bedankt voor je reactie!

Fijne dag!

Tom
Zoals Thijsco19 al zei(hij was me een keer voor). De accu is inderdaad lichter, maar ook bijna 6x zo klein in capaciteit! En dat voor een best hoge prijs nog steeds. De 12V 7Ah accu is momenteel de meeste capaciteit voor het geld.

Verder zoals hierboven ook al gezegd, lees even de topicstart door, zelf heb ik ook een FAQ op mijn site(zoals te zien in mijn ondertitel). Mocht je hierna nog vragen hebben, dan helpen we je graag! Als je uiteindelijk je creatie hier maar post 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
en dit is ook niet de bedoeling

[ Voor 80% gewijzigd door teacher op 23-07-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 08:34
Vandaag naar een meer geweest en de boxen mee genomen. Wat ben ik blij met dat ding.
En wat een bass zit er in. Binnenkort zal ik filmpje + foto's maken.
Deze week hoop ik dat de voeding binnenkomt zodat ik die kan monteren, en dan is die voor mij klaar.
Hij gaat mee naar Lloret de Mar, dus hopelijk overleefd die dat ook.

Dit zit erin:

Flightcase

Hertz DCX-690 Speakers

2x Lithium Batterijen van 6,8 AH.

Sony CDX-GT410u

En dan binnenkort nog de voeding van 5A

Nog 1 vraagje
Ik ben de 2 grillen kwijt, heeft iemand een idee of weet iemand een site waar ik die kan bestellen?

EDIT: De speakers zijn 6x9

[ Voor 3% gewijzigd door Salvogs op 23-07-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je zou, bij elke car audio shop die caliber heeft, universele kunnen bestellen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
Maartenll schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:22:
Vandaag naar een meer geweest en de boxen mee genomen. Wat ben ik blij met dat ding.
En wat een bass zit er in. Binnenkort zal ik filmpje + foto's maken.
Deze week hoop ik dat de voeding binnenkomt zodat ik die kan monteren, en dan is die voor mij klaar.
Hij gaat mee naar Lloret de Mar, dus hopelijk overleefd die dat ook.

Dit zit erin:
Hertz DCX-690 Speakers

2x Lithium Batterijen van 6,8 AH.

Sony CDX-GT410u

En dan binnenkort nog de voeding van 5A

Nog 1 vraagje
Ik ben de 2 grillen kwijt, heeft iemand een idee of weet iemand een site waar ik die kan bestellen?

EDIT: De speakers zijn 6x9
Jaloers op jouw speakers jonge. Die dingen hebben een gevoeligheid van 95.
Waar heb je ze vandaan? Of zijn ze tweedehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
wolter. schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:57:
[...]

Jaloers op jouw speakers jonge. Die dingen hebben een gevoeligheid van 95.
Waar heb je ze vandaan? Of zijn ze tweedehands?
Ze zijn tweedehands, maar ze waren weinig gebruikt jammer genoeg ben ik de grillen kwijt. Zou zonde zijn als ze kapot gingen. Ga binnenkort even zoeken naar grill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Maartenll schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:37:
[...]

Ze zijn tweedehands, maar ze waren weinig gebruikt jammer genoeg ben ik de grillen kwijt. Zou zonde zijn als ze kapot gingen. Ga binnenkort even zoeken naar grill.
Zou ik zekker doen, hoeveel heb je er voor betaalt? Want de nieuwprijs ligt rond de honderd euro dacht ik .

Edit: er staan ook hertz speakers grilles op marktplaats. Typ maar eens in: speakers grille hertz.

[ Voor 11% gewijzigd door wolter. op 23-07-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
http://www.navishop.nl/he...set-grille-6x9-p-603.html heeft ze, maar zijn niet goedkoop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/6pz1i9.jpg

vanavond alles vast gemonteerd, morgen komen fotos van het binnenwerk dan gaan we het aansluiten.

morgen komen ook alle schakelaars enzo in de inbouwplaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
wolter. schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:47:
[...]

Zou ik zekker doen, hoeveel heb je er voor betaalt? Want de nieuwprijs ligt rond de honderd euro dacht ik .

Edit: er staan ook hertz speakers grilles op marktplaats. Typ maar eens in: speakers grille hertz.
Ik weet niet meer zeker, waren volgens mij 2 kratten bier of 3.

Bedankt voor je tip! Zal er zeker naar kijken.

----

@Nilsepils
Thanks, ze zijn wel goedkoper dan die van Marktplaats.

Ik laat jullie nog wel weten wat ik heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een korte impressie van de eerste setup icm de Pioneer TS-G1723i, ta2024, accusafe, en een 7ah accu :D

Heb echter nog 1 probleempje met de accusafe, namelijk dat het ledje niet aan is tijdens het spelen.... enig idee wat ik fout heb kunnen doen?

Thanks in advance!

KistDude.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Heb je het ledje goed aangesloten?
Maak anders eens een paar duidelijke foto's.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:48:
Hier een korte impressie van de eerste setup icm de Pioneer TS-G1723i, ta2024, accusafe, en een 7ah accu :D

[video]

Heb echter nog 1 probleempje met de accusafe, namelijk dat het ledje niet aan is tijdens het spelen.... enig idee wat ik fout heb kunnen doen?

Thanks in advance!

KistDude.
De led zou aan moeten zijn tijdens het spelen op accu, en wanneer de aan knop dus wordt ingedrukt. Mocht dit niet zo zijn check dan even de polariteit (rood/zwart) en de verbinding(connector op de print). Mocht hij het dan nog niet doen, stuur dan even een mailtje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:48:

[video]

Thanks in advance!

KistDude.
ze klinken goed of niet? ik heb ze ook!

hoe heet dat nummertje trouwens die je afspeeld

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto's van de kist in alle glorie
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/eqo3dk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/otq14p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/8yuhkl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2dvjuc6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/ae5rhi.jpg

binnenkant mooi bekleed met schuim

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/sqt7hf.jpg

veertjes tussen de ta2024 (modded) en accusafe

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/5pfygg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Waarvoor dient deze connector?
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-shop.nl/contents/media/l_chassisdeel%20warme%20apparaten.jpg

ik ben namelijk deze connector gewend:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-shop.nl/contents/media/l_apparaatstekker%20chassisdeel%2065.jpg

maar ik heb nu dus de eerste gekost om in de wand van me kist te doen, maar daar heb ik helemaal geen kabel voor, ik heb alleen een stuk of 8 van deze kabels:

Afbeeldingslocatie: http://www.blueface.nl/images/European_Type_AC_PC_Y_Power_Cord_Cable.jpg

die past dus neit in de eerste omdat daar zo'n rot stukje plastic in de weg zit....

waarom is dit en wat is er aan te doen behalve een nieuwe kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Weet iemand of deze voltmeter goed te zien is in fel zonlicht? of is het beter om zo'n blauwe digitale voltmeter te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Jesperrr schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:02:
[afbeelding]

[afbeelding]

maar ik heb nu dus de eerste gekost om in de wand van me kist te doen, maar daar heb ik helemaal geen kabel voor, ik heb alleen een stuk of 8 van deze kabels:

[afbeelding]

die past dus neit in de eerste omdat daar zo'n rot stukje plastic in de weg zit....

Dat is waarschijnlijk een speciale connector voor een specifiek product/merk. Ik ken hem iig ook niet. Ik denk dat je het beste een nieuwe goede kunt kopen.
wolter. schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:56:
Weet iemand of deze voltmeter goed te zien is in fel zonlicht? of is het beter om zo'n blauwe digitale voltmeter te kopen?
Ik denk dat ze beiden ongeveer hetzelfde zullen presteren, wellicht de blauwe iets beter. In direct zonlicht zullen ze beide wel lastig te lezen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door wesleytjuh op 24-07-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 17:26

TopTon

Power 2 PC's

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ken die kabel, dat is gewoon een eurostekker met een gleuf aan de binnenkant, niks bijzonders aan alleen die kabel kan wel in een gewoon eurostopcontact maar een normale eurostekker kan niet in zo'n stopcontact.

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

met wat beitelen en zagen kun je er toch wel wat van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
nelsch schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:02:
beste mensen,

ik weet dat via de tip31 je een led lampje op de maat van de muziek kan laten knipperen. echter wil ik hem ook gewoon aan en uit kunnen zetten en RGB led strip gebruiken. Bij voorkeur zelfs met afstandsbediening

ik zoek zoiets als dit:
klik!

die ook deze funtie heeft:
klik
met filmpje

edit: links werkend gemaakt
niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Misschien kan je zelf wat maken met een paar van deze schakelingen? Let er wel op dat bij zo'n ledstrip alle ledjes parallel staan.
wolter. schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:31:
[...]
met wat beitelen en zagen kun je er toch wel wat van maken?
Het lijkt alsof de afstand tussen de pinnetjes ook kleiner is, dat wordt dus een nieuwe connector kopen.

[ Voor 27% gewijzigd door TBTL op 24-07-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Afbeeldingslocatie: http://i1242.photobucket.com/albums/gg522/wolter-s/schemaled.gif

Dit moet lukken toch?

(weet niet zeker of het goed is maar wesley kan het denk ik wel bevestigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03
Idee voor mijn box:
Geluid:
-Logitech z640 satelliet boxjes :45 Watts RMS (2x)
-Een box uit een radio van thuis (D225 van phillips voor zover ik er vanaf kan lezen een 5watt box?:P) maar toen die inelkaar zat was het best mooi geluid altijd. alleen de luidsregelaar is kapot vandaar dat ik deze eruit heb gehaalt.
Versterker:
-Ta2024 modded

Accu:
Hier is mijn vraag dus over, is hiervoor een 3800mAh Li-on batterij goed genoeg voor? Of ja, bedoel meer hoeveel uur zou ik ongeveer hier mee redden? Want omdat het maar klein moet zijn en licht wil ik geen lood accu bebruiken. (dit is ongeveer het dubbele als mijn HTC one S en daar mee red ik het bij normaal gebruik ruim 20uur mee. Hier mee heb ik het vergeleken) Want als ik een 1780 mAh batterij gebruik (die van de htc) zou ik op mijn phone rond de 6-8uur geluid hebben. Of moet ik echt voor een 6800mAh li-on batterij gaan?

Hoe komt die eruit te zien?:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-8IAE3XVI.jpg

(Is btw heeeeel simpel getekend i know maar heb sinds re-instal van mijn pc geen teken programma meer buiten paint :P) maar bedoel dus een rooster wat je vaker ziet bij professionele boxen met een rand erom heen en alle knoppen boven op met hendel om op te tillen.

Mits mijn boxje fatsoenlijk werkt wou ik eigenlijk ook nog een paar leds ertussen zetten zodat het van achter het rooster ook licht geeft (mits het mooi is geworden)

hopelijk kan iemand me dat vertellen over die batterij. Want dan kan ik hopelijk morgen alles eens gaan bestellen. (wil alles gewoon vanaf een mp3 speler laten afspelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
TBTL schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:53:
Misschien kan je zelf wat maken met een paar van deze schakelingen? Let er wel op dat bij zo'n ledstrip alle ledjes parallel staan.

[...]
Het lijkt alsof de afstand tussen de pinnetjes ook kleiner is, dat wordt dus een nieuwe connector kopen.
dan heb ik en nog geen afstandsbediening, geen keuze tussen R/G/B en keuze of altijd aan of uit, en buiten dat, dit is een vu meter, dat betekend dat niet alle ledjes op de muziek knipperen, maar 1 voor 1 extra aangaan..
wolter. schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:57:
[...]

[afbeelding]

Dit moet lukken toch?

(weet niet zeker of het goed is maar wesley kan het denk ik wel bevestigen)
beetje het zelfde als hierboven, en vergeet je hier de weerstand niet? overigens meen ik me vaag te herinneren dat de tip31 achter de versterker hoorde ipv het ingangssignaal, al weet ik dit neit zeker zo uit mn hoofd na een lange dag..

ik zoek dus echt een soort combi van de linkjes...zoiets moet er toch wel zijn lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Joey54 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:42:
Idee voor mijn box:
Geluid:
-Logitech z640 satelliet boxjes :45 Watts RMS (2x)
-Een box uit een radio van thuis (D225 van phillips voor zover ik er vanaf kan lezen een 5watt box?:P) maar toen die inelkaar zat was het best mooi geluid altijd. alleen de luidsregelaar is kapot vandaar dat ik deze eruit heb gehaalt.
Versterker:
-Ta2024 modded

Accu:
Hier is mijn vraag dus over, is hiervoor een 3800mAh Li-on batterij goed genoeg voor? Of ja, bedoel meer hoeveel uur zou ik ongeveer hier mee redden? Want omdat het maar klein moet zijn en licht wil ik geen lood accu bebruiken. (dit is ongeveer het dubbele als mijn HTC one S en daar mee red ik het bij normaal gebruik ruim 20uur mee. Hier mee heb ik het vergeleken) Want als ik een 1780 mAh batterij gebruik (die van de htc) zou ik op mijn phone rond de 6-8uur geluid hebben. Of moet ik echt voor een 6800mAh li-on batterij gaan?

Hoe komt die eruit te zien?:
[afbeelding]

(Is btw heeeeel simpel getekend i know maar heb sinds re-instal van mijn pc geen teken programma meer buiten paint :P) maar bedoel dus een rooster wat je vaker ziet bij professionele boxen met een rand erom heen en alle knoppen boven op met hendel om op te tillen.

Mits mijn boxje fatsoenlijk werkt wou ik eigenlijk ook nog een paar leds ertussen zetten zodat het van achter het rooster ook licht geeft (mits het mooi is geworden)

hopelijk kan iemand me dat vertellen over die batterij. Want dan kan ik hopelijk morgen alles eens gaan bestellen. (wil alles gewoon vanaf een mp3 speler laten afspelen)
Om te weten te komen hoe lang je kan spelen op een accu moet je de capaciteit weten en wat er gebruikt wordt.
De TA2024-modded/standaard verbruikt op een normaal volume zo'n 200 á 300 mA.
Op de 6800 mAh Li-ion accu gaat de TA2024 zo'n 10 tot 15 uur mee (als ie lekker op de achtergrond staat aan het water 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
Wesley,
knip! We gaan dit forum niet gebruiken om prive vragen aan wesley te stellen.

[ Voor 74% gewijzigd door teacher op 25-07-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03
Aan fterheide, merci voor je antwoord. Dan ga ik morgen als ik tijd heb even een bestellingtje doen (: want dit zijn antwoorden waar ik iets aan heb : D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
Ik vroeg mij af of de kleine boxjes(tweeters) van dit systeem makelijk in te bouwen zijn hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo kistradio enthusiasts! Even een sneak peek van m'n kistradio :D Nog niet helemaal af, maar het komt al aardig in de buurt :)

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/2217/pic0031q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/7591/pic0037s.jpg

k houdt jullie op de hoogte!

Cheers, KistDude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ziet er leuk uit! kan niet wachten op de rest :).

@tomhuigen. Het zal tog niet al te moeilijk zijn? Ik zou zeggen gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
Beste iedereen,

Ik wil graag faders gebruiken voor volume controle i.p.v. Potmeters.
Welke faders zijn daar geschikt voor ???

Groet, thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
ik vond het er ook makkelijk uitzien, maar de ene tweeter heeft een andere rand dan de ander, zijn tweeters btw uit elkaar te halen waardoor die behuizing er afkan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
thijsi schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:42:
Beste iedereen,

Ik wil graag faders gebruiken voor volume controle i.p.v. Potmeters.
Welke faders zijn daar geschikt voor ???

Groet, thijs
Hij moet in ieder geval stereo zijn en een waarde hebben van 5k - 100k. Verder is een logaritmische is het makkelijkst, die kan je meteen aansluiten. Een lineaire kan je ook gebruiken, maar dan zal je nog een weerstand, van 1/7e - 1/5e van de fader z'n waarde, moeten plaatsen tussen de loper en de massa om 'm logaritmisch te maken (bij allebei de kanalen). Zie a better volume control.

[ Voor 5% gewijzigd door TBTL op 25-07-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

tomhuigen schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:44:
ik vond het er ook makkelijk uitzien, maar de ene tweeter heeft een andere rand dan de ander, zijn tweeters btw uit elkaar te halen waardoor die behuizing er afkan?
Inderdaad is een beetje apart.
Ik denk wel dat de behuizing eraf kan, misschien niet altijd de bedoeling maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 12:22
De chip van de TA2024 wordt nogal heet als ik het volumde op maximaal zet. Dit is zonder weerstandmod maar met de laptop aangesloten. Ik ben bang dat de Ta2024 doorbrand als ik het volume langere tijd op maximaal laat staan. Mag het zo heet worden of is dit niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
jaricool schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:02:
De chip van de TA2024 wordt nogal heet als ik het volumde op maximaal zet. Dit is zonder weerstandmod maar met de laptop aangesloten. Ik ben bang dat de Ta2024 doorbrand als ik het volume langere tijd op maximaal laat staan. Mag het zo heet worden of is dit niet normaal?
Geen probleem, schakelt zich vanzelf uit als ie te warm is, springt dan na een halve minuut weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Eventueel kan je een klein koelblokje op de chip monteren en zorgen dat de lucht er beter langs kan stromen, dan is de versterker wat betrouwbaarder.
tomhuigen schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:44:
De tweeters zijn identiek, je kan er zulke randen op zetten zodat je ze op meerdere manieren kan inbouwen.

[ Voor 87% gewijzigd door TBTL op 25-07-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
Ok, de versterker schakelt zichzelf dus uit? dan zal ik even testen of een koelblokje nodig is. De meesten mensen hebben zonder toch? bedankt voor hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
jaricool schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:11:
Ok, de versterker schakelt zichzelf dus uit? dan zal ik even testen of een koelblokje nodig is. De meesten mensen hebben zonder toch? bedankt voor hulp
Wat is warm? Het is voor een chip als deze geen probleem om een graad of 70-80 te worden. Hoger mag ook nog wel. Vanaf zo'n 50 graden wordt het te warm om vast te houden, dus het zou kunnen dat de temperatuur gewoon nog prima binnen de marges valt.

Wat trouwens ook van belang is zijn je speakers, zijn deze gewoon 4 ohm? Als je speakers lager dan 4 ohm aansluit is de belasting hoger en wordt de TA2024 ook warmer, daarom is deze ook niet geschikt voor 2 ohm speakers.

[ Voor 17% gewijzigd door wesleytjuh op 25-07-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
Bedankt voor de reactie, mijn speakers zijn gewoon 4 Ohm en het was inderdaad te warm om vast te houden, maar zoals je zegt kan de chip dat dus gewoon aan. Is de standaard weerstand mod genoeg om met een iphone het volume zo hard te zettten dat het op maximaal niveau vervormt? Dus de 4700Ohm mod

[ Voor 31% gewijzigd door jaricool op 25-07-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
jaricool schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:58:
Bedankt voor de reactie, mijn speakers zijn gewoon 4 Ohm en het was inderdaad te warm om vast te houden, maar zoals je zegt kan de chip dat dus gewoon aan. Is de standaard weerstand mod genoeg om met een iphone het volume zo hard te zettten dat het op maximaal niveau vervormt? Dus de 4700Ohm mod
Yep, dat is een goede waarde voor maximale versterking znder daarbij al te veel ruis te introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Iemand ervaring met de TDA2030? http://www.benl.ebay.be/i...nents&hash=item2a1c17e907

2x18W en 36W subwoofer. Hoe presteert dit met de TA2020 (die ik nu heb)? Ik ben een versterkertje aan het zoeken voor mijn volgende project, een kist met meer vermogen en misschien zelfs een subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
alfaleader schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:57:
Iemand ervaring met de TDA2030? http://www.benl.ebay.be/i...nents&hash=item2a1c17e907

2x18W en 36W subwoofer. Hoe presteert dit met de TA2020 (die ik nu heb)? Ik ben een versterkertje aan het zoeken voor mijn volgende project, een kist met meer vermogen en misschien zelfs een subwoofer.
Vermogen is ver hetzelfde als bij de TA2024 en TA2020 (hogere spanning). Verder lijkt er een driver op te zitten voor een subwoofer, 2 kanalen gebrugd dus, waardoor je maximaal 36W krijgt. Let wel op, dit is geen klasse D versterker maar een AB, wat zuinigheid betreft dus vergelijkbaar met een autoradio.
Klank kan ik je verder niks over vertellen. Zitten wel een paar flinke elco's op, al kloppen die waardes bij chinese elco's vaak niet.

[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 25-07-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Een TDA2030 is niet geschikt voor een kratradio, hij heeft een symmetrische voeding nodig van +/-16V. Dat printje is wel om te bouwen zodat hij op 12V werkt, maar dan levert hij heel weinig vermogen (denk aan 3W) en heeft hij een belabberd rendement, zelfs voor klasse AB.

[ Voor 107% gewijzigd door TBTL op 26-07-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
TBTL schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:56:
Een TDA2030 is niet geschikt voor een kratradio, hij heeft een symmetrische voeding nodig van +/-16V. Dat printje is wel om te bouwen zodat hij op 12V werkt, maar dan levert hij heel weinig vermogen (denk aan 3W) en heeft hij een belabberd rendement, zelfs voor klasse AB.
Ebay advertentie goed lezen, twee keer 12v AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Klopt, als je dat gelijkricht krijg je +/-16V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
TBTL schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:10:
Klopt, als je dat gelijkricht krijg je +/-16V.
8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
Hoi Iedereen,

Inmiddels heb ik speakers , de bierkrat is van binnen kaal en er zitten gaten in voor de speakers,
Ik heb alleen een vraag, de onderkant is vrijwel helemaal open, hier moet een oplossing voor gevonden worden,
de handgreep in het kratje wil ik er graag in laten zitten, is er iemand met een idee wat ik voor de onderkant kan gebruiken, het moet het liefst iets duns zijn maar ook luchtdicht. Het moet er van binnen af in te zetten zijn!
Ik hoor het graag als er mensen zijn met een goed idee!

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
tomhuigen schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:53:
Hoi Iedereen,

Inmiddels heb ik speakers , de bierkrat is van binnen kaal en er zitten gaten in voor de speakers,
Ik heb alleen een vraag, de onderkant is vrijwel helemaal open, hier moet een oplossing voor gevonden worden,
de handgreep in het kratje wil ik er graag in laten zitten, is er iemand met een idee wat ik voor de onderkant kan gebruiken, het moet het liefst iets duns zijn maar ook luchtdicht. Het moet er van binnen af in te zetten zijn!
Ik hoor het graag als er mensen zijn met een goed idee!

Tom
Het slimte lijkt mij gewoon een plank van hout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
heb ik ook aan gedacht, maar het moet op de een of ander manier buigzaam zijn,
kijk het moet onder dit handvat door passen, even de link omdat het niet lukt een plaatje te uploaden! https://skydrive.live.com...&authkey=!ACKcaqrGVt4yiuI

[ Voor 13% gewijzigd door tomhuigen op 26-07-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 12:53
2 plankjes met een kitlaagje ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
kan, maar om nou weer een hele spuit kit te kopen... is er geen andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Je zou de onderkant er deels uit kunnen zagen. Zodat de plan er net door kan en nog rust op de bodem langs de zijkant. Maar ik zou de plank rondom sowieso afkitten ivm luchtdichtheid. Je krijgt het anders bijna nooit luchtdicht. Dus die 3 euro voor een kitbusje is 't wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
ga er over denken, is luchtdichtheid heel erg belangrijk voor een goede klank? je ziet namelijk veel kratjes met een losse deksel die zo open kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Je zal het snel genoeg merken. Leg maar eens een plank op de bovenkant en haal hem er maar eens af; een wereld van verschil, vooral in de bas en helderheid. speakers voor in de woonkamer zijn niet voor niets zoals ze zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar moet ik mijn zekering plaatsen? tussen de schakelaar en de accu?
tussen de schakelaar en de accusafe?
na de accusafe tussen de accusafe en de TA2024/mp3 module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:24:
waar moet ik mijn zekering plaatsen? tussen de schakelaar en de accu?
tussen de schakelaar en de accusafe?
na de accusafe tussen de accusafe en de TA2024/mp3 module?
Direct na de accu op een plek die jij handig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Spijtig dat de TDA2030 niet handig is voor een kistradio, het zou anders wel perfect hetgene zijn dat ik nodig had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
bedankt voor je reactie!
De bierkrat zit namelijk vol met gaten!, die moet ik dus allemaal afdichten om uiteindelijk een goed geluid te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Als je wilt dat er bas uit komt wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
anders heb je helemaal geen bass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Vrijwel geen, hoogstens wat kickbass (pok pok pok.... :| ).

Verder is het goed dat de wanden zo stevig mogelijk zijn, zodat ze zo min mogelijk meetrillen. Kleine latjes die van het midden van een wand naar het midden van de tegenoverliggende wand gaan helpen goed en wegen niks. Verstevigingsribben doen het ook goed.

[ Voor 74% gewijzigd door TBTL op 26-07-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
oké dan moet ik daar nog even goed over nadenken!
bedankt voor de opmerking....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb snel een reactie nodig op mijn vraag als het kan,
ik ben er nu mee bezig en heb alles aangesloten

alles werkt goed maar 1 ding niet, als ik de accusafe uit heb en de stekker in het stopcontact gaat het lampje van de charger branden, zodra ik de accusafe aan zet gaat het lampje uit en de groene LED gaat branden van de accusafe, hij laad dus niet terwijl ik speel terwijl dat wel hoort toch? de voeding doorgemeten en er komt gewoon stroom binnen

zeg het maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Je kunt je accu niet laden en ondertussen spelen van de accu. Als de led van de AccuSafe aanstaat speelt de versterker vanaf de accu. De lader en voeding zijn dan losgekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hejow Tweakers!

Eerste forumpost haha, ik had een paar kleine vraagjes over alles van de kistradio die ik binnenkort met een paar vrienden ga maken. Ik heb het Forum redelijk doorgekeken en hoop dat ik nu geen onzinnige vragen stel!

Welk speakers raden jullie aan op de TA2024? Budget +- 100 euro
En, hoe gebruik je tweeters? Moet je de tweeters parralel maken aan de speakers?

Thnx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Als je autospeakers neemt kan je het beste 6,5" of 6" x 9" nemen i.v.m. de basweergave. Welke precies weet ik niet. Hifispeakers uit oude boxen kan je ook gebruiken, maar die kunnen niet tegen spatwater.

Als je een composet koopt dan krijg je een woofer, een tweeter en een filter. De woofer en tweeter sluit je allebei op het filter aan, het filter op de versterker. Een tweeter heeft altijd een filter nodig (wordt bij tweeters voor in de auto geloof ik vaak meegeleverd), behalve als het een piëzotweeter is.

[ Voor 25% gewijzigd door TBTL op 26-07-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:10:
Je kunt je accu niet laden en ondertussen spelen van de accu. Als de led van de AccuSafe aanstaat speelt de versterker vanaf de accu. De lader en voeding zijn dan losgekoppeld.
de lader en voeding zijn allebij gekoppeld, maar de accusafe gaat niet aan, als de accusafe uit staat gaat de lader laden, zodra hij laad kan ik niks doen. als ik de accusafe aan zet gaat de lader uit en gaat hij spelen vanaf de accu, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel Watt moeten de 4k7 Ohm weerstanden zijn voor de mod bij de ta2024, want op ebay zie ik ze in verschillende wattages. Ik denk zelf dat 1/4Watt weerstanden het best zijn omdat dit ongeveer de sterkte van het intgangssignaal is, of heb ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:50:
[...]

de lader en voeding zijn allebij gekoppeld, maar de accusafe gaat niet aan, als de accusafe uit staat gaat de lader laden, zodra hij laad kan ik niks doen. als ik de accusafe aan zet gaat de lader uit en gaat hij spelen vanaf de accu, hoe kan dat?
Wanneer de voeding aanwezig is en op het stopcontact aangesloten speelt de AccuSafe op de "uit" stand. Dit wilt zeggen dat de accu niet op de versterker aangesloten is maar met de acculader verbonden, deze laadt dan dus. De versterker is in de "uit' stand verbonden moet de voeding, en zou dus vanaf de voeding moeten spelen. In deze stand is het niet mogelijk om naar de "aan" stand te gaan, omdat de voeding aangesloten is(indien aangesloten op stopcontact).
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:52:
Hoeveel Watt moeten de 4k7 Ohm weerstanden zijn voor de mod bij de ta2024, want op ebay zie ik ze in verschillende wattages. Ik denk zelf dat 1/4Watt weerstanden het best zijn omdat dit ongeveer de sterkte van het intgangssignaal is, of heb ik het verkeerd?
Elke weerstand zal hier voldoen, het gaat om een minimaal vermogen wat de weerstanden verstoken(gelukkig maar). 1/4W is prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
heeft het zin om de kabels van de speakers in te wikkelen met aluminiumfolie om de ruis/storing tegen te gaan?
want de kabels lopen dicht langs de stroombron en dat kan ik helaas niet aanpassen dus vroeg ik me af of dat zin heeft.

EDIT:
Die ruis was eerst veel minder alleen ik heb er nu nog een 2de accu bij gezet omdat 1 accu niet genoeg was.
Nu is de ruis ineens duidelijk aanwezig dus ben een oplossing aan het zoeken om de ruis wat minder te maken :)

[ Voor 33% gewijzigd door freakk op 27-07-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Nee, de storing die door de speakerkabels wordt opgepikt is verwaarloosbaar. Storing die door signaalkabels (kabel tussen mp3-speler en versterker) wordt opgepikt ga je wel horen. De rood/geel/zwarte kabel die standaard bij de TA2024 wordt geleverd is niet afgeschermd, die kan je het beste vervangen door een afgeschermde kabel. Verder moet die kabel niet onnodig lang zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door TBTL op 27-07-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
ik heb geen gebruik gemaakt van een TA2024 maar van een crunch MXB4200i
deze hangt aan de buitenkant van de kist en signaalkabel zit ver van de stroom af dus daar kan niet niet aan liggen.
Ik heb het idee dat het aan mijn laptop ligt, die is net nieuw(heb hem 2 dagen)
en zodra ik daar een kabel insteek krijg ik een heel selectiescherm hoe die de muziek moet uitsturen en ik weet dus niet precies wat ik moet selecteren.
Ik heb net mijn mobiel even aangesloten erop en daar was de brom al een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Heb je brom als je de ingang kortsluit (naar de massa)? Probeer dat zowel direct bij de versterker als aan het uiteinde van de signaalkabel, bij de stekker die je in je mobiel/laptop steekt.

[ Voor 20% gewijzigd door TBTL op 27-07-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
sorry ik begijp niet helemaal wat je bedoelt?
bedoel je dat wanneer ik geen audiobron aansluit ik brom hoor ofwat?
want dat is namelijk wel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Als je bij de 3,5mm jack alle metalen 'dingetjes' (weet even geen beter woord :P ) met elkaar verbindt, hoor je dan brom?

En hoor je brom als je de signaalkabel uit de versterker hebt getrokken? Dan is de ingang niet kortgesloten, maar als het goed is zou je dan niks moeten horen.

[ Voor 40% gewijzigd door TBTL op 27-07-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
als ik de kabel eruithaal hoor ik nog maar een hele lichte ruis.
als ik de kabel er el in doe maar me mobiel ofzo er niet aan leg hoor ik een heel harde brom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

En als je een andere kabel gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een slechte kwaliteit die voltmeters nu al kapot.. kan ik weer een nieuwe bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:13:
wat een slechte kwaliteit die voltmeters nu al kapot.. kan ik weer een nieuwe bestellen..
De voltmeters zijn inderdaad niet van westerse kwaliteit, je kan dus de pech hebben dat ze snel stuk zijn. Maar als je deze bij een europese winkel hebt gekocht heb je natuurlijk gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:17:
[...]

De voltmeters zijn inderdaad niet van westerse kwaliteit, je kan dus de pech hebben dat ze snel stuk zijn. Maar als je deze bij een europese winkel hebt gekocht heb je natuurlijk gewoon garantie.
hij komt bij heidehifi weg

dat ding moet nog weer verstuurd worden enzo en
dat duurt allemaal veelste lang, ik bestel wel een nieuwe -_-

wat kan het zijn? dat ik er zelf wat aan kan doen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is onvoorstelbaar nu doet hij het weer? wat apart haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Hoe zit het eigenlijk met als je spul via eBay koopt met de invoerrechten enzo, want ik ben van plan om een voltmeter te kopen via eBay maar dan wil ik er niet ineens 20euro bij voor invoerrechten belastingen en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Onder een bepaalde prijs hoeft het volgens mij niet. De verkopers willen geen bozen klanten die hoge kosten moeten betalen. Je zou op de site van de douane kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Officieel betaal je 19% btw + 4.5% invoerrechten geloof ik. Maar binnen de EU heb je weer regelingen dat onder bepaalde bedragen je of niks, of alleen btw of btw + invoer betaald. Maar dit komt waarschijnlijk uit china dus betaal je gewoon beide, officieel...

Nu de praktijk:
De chinezen versturen alles als gift via airmail, waardoor het minder snel gecontroleerd wordt. In de praktijk zul je zien dat de meeste kleine pakketen niet controleerd worden. Zelf heb ik prive nu al wel zo'n 2000-3000 euro vanuit china via eBay besteld en ik moet de eerste douane kosten nog betalen ;).

Wanneer je een vervoerder zoals DHL of UPS vervoerd wordt de kans wel een stuk hoger.

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 27-07-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
om wesley aan te vullen,

websites als bv deal extreme worden gesponsord door de chineese overheid, die betaalt de verzendkosten om de export te stimulieren, "gotta love chineze....."

dhl en ups zijn internationale bedrijven, en die hebben afspraken met de overheden, dat zegt genoeg hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
nelsch schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:45:
om wesley aan te vullen,

websites als bv deal extreme worden gesponsord door de chineese overheid, die betaalt de verzendkosten om de export te stimulieren, "gotta love chineze....."

dhl en ups zijn internationale bedrijven, en die hebben afspraken met de overheden, dat zegt genoeg hoop ik.
Dus dat betekend dat het kan zonder veel bij te betalen als ik het maar niet via DHL of ups doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
wolter. schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:10:
[...]

Dus dat betekend dat het kan zonder veel bij te betalen als ik het maar niet via DHL of ups doe.
95% kans dat je geen cent betaald als je het via de reguliere eBay shipping doet(airmail).

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>