Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste
Acties:
  • 121.412 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo net bestelling geplaatst bij Heide hifi,

ta2024 modded
lion 6800mah accu
2,1 dc plug
3,5 jack plug

voor de speakers moet ik nog eventjes naar de kijkshop, maar dat komt van de week nog wel als ik mijn bestelling binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
freakk schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:04:
als ik de kabel eruithaal hoor ik nog maar een hele lichte ruis.
Dat is mooi, dan is de versterker in ieder geval niet de oorzaak van de brom. Als je de signaalkabel in de versterker steekt en de aansluitingen op de 3,5mm jack verbind je met elkaar, hoor je dan brom? Zoja, dan is je kabel niet goed. Zonee, dan ligt het aan je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-01-2022
@wolter.
Even antwoord op je vraag of je invoerbelasting moet betalen,
Ik bestel heel vak wat uit china/amerika en laat het gewoon via de lokale postbedrijfjes verzenden(China post airmail etc.).
Hier in nederland komt het dan aan, waarna het vervoerd word door Postnl.
Dan heb je drie opties:
1. Onder de 21 euro betaal je geen invoerbelasting, hierboven betaal je 12,50 administratiekosten(bij Postnl) + 19% BTW.
2. Dan is er nog een grens, vanaf 21 euro tot 140 euro geloof ik, vanaf daar moet je ook invoerrechten gaan betalen.
3. in het ergste geval(de kans hierbij is het grootst wanneer het om namaakproducten etc. gaat) worden je spullen vernietigd. ;w
De ene keer gaat het wel goed, de andere keer betaal je alle kosten.
zelf heb ik, hoewel ik veel namaakproducten :> uit China haal, alleen nog maar ervaring met de eerste twee opties.

Hoop je hiermee een klein beetje geinformeerd te hebben! :9

Mijn amstel bierkratradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filmpje van mn kist

http://youtu.be/1uUSxuPjbY4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 08:34
Ziet er goed uit zeg! En klinkt ook goed.

Ben je er zelf tevreden mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartenll schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:55:
[...]

Ziet er goed uit zeg! En klinkt ook goed.

Ben je er zelf tevreden mee? :)
ja zeker,hij is nog niet helemaal af he, die hoekjes die onderaan zitten komen ook nog op de deksel zodat het allemaal nog wat professioneler oogt, maar voor 400 euro mag je ook wel wat verwachten.. het geluid daar in tegen is kraakhelder en klinkt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:57:
[...]

ja zeker,hij is nog niet helemaal af he, die hoekjes die onderaan zitten komen ook nog op de deksel zodat het allemaal nog wat professioneler oogt, maar voor 400 euro mag je ook wel wat verwachten.. het geluid daar in tegen is kraakhelder en klinkt super
En is die zwaar?

------
Even een vraagje,
Als een vriend van mij zijn iphone op m'n radio aansluit moet de radio op z'n hardst staan, heeft iemand een idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een iPhone geeft een vrij zwak signaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartenll schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:00:
[...]

En is die zwaar?

------
Even een vraagje,
Als een vriend van mij zijn iphone op m'n radio aansluit moet de radio op z'n hardst staan, heeft iemand een idee hoe dat komt?
12 kilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 14:27
Maartenll schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:00:
[...]

En is die zwaar?

------
Even een vraagje,
Zelfde geval als met de standaard en modded TA2024, een iPhone heeft een erg zwak uitgangssignaal.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:06:
[...]

Zelfde geval als met de standaard en modded TA2024, een iPhone heeft een erg zwak uitgangssignaal.
hier had ik laatst ook last van, maar ik heb een ta2020 kan ik hier iets aan doen zodat het ongeveer net zo hard gaat als een ipod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om absoluut zeker te zijn: 30AWG Kynar Wrapping Wire is geschikt om als signaalkabel (niet als speakerkabel uiteraard) te gebruiken voor een TA2024, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterrs
  • Laatst online: 31-08 10:17
Hallo

Voor de vakantie nog net alle onderdelen op tijd binnen gekregen. In elkaar aan het zetten, aan het testen en rook... de accusafe waarschijnlijk doorgebrand. We wilden namelijk 2 ta2024's op 1 accusafe zetten met gesplitste kabels. Dit ging niet zo geweldig als verwacht. Nu heb ik iets nieuws verzonnen, met 2 accusafes maar of het dit keer gaat lukken..

Schema:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/149y51i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Hoi Jongens.

Ik heb een tijdje geleden een klein boxje gemaakt, was erg goedkoop.
Een TA2024 modded en 2 Boschmann - G6532 Speakers.
dat kost niet veel natuurlijk.
Ik wil nu een wat duurder project maken.
een kistradio met een subwoofer erbij.
Nu heb ik in de forumstart al een bericht gelezen over een TK2050 Die deze functie heeft.
Ik heb zelf al gezocht en heb dit gevonden:
http://www.ebay.com/itm/2...2ebff096fc#ht_8054wt_1159

Als jullie een andere manier aanraden om een subwoofer toe te passen in m,n kistradio dan hoor ik het graag.

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Vanmiddag was een heerlijk dagje om bezig te gaan met de kistradio.

Heb er een netvoeding connector in gebouwd, en er zit een verlengsnoer in met 3 stopcontacten.
Daarvan gebruik ik er 2 voor mijn li-on accu's op te laden.
Maar in de laders zitten led lampjes, en die branden nu alle 2 altijd. Ook al heb ik de accu's uit.

Wat zouden deze led lampjes ongeveer vragen? Het zou vast niet veel zijn. Maar ben benieuwd hoeveel het zou zijn.

En nu is het nog wachten op de voeding uit china, en dat is hopelijk voor dat ik naar Lloret ga ( 6 aug ). Hoop het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Pieterrs schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:03:
Hallo

Voor de vakantie nog net alle onderdelen op tijd binnen gekregen. In elkaar aan het zetten, aan het testen en rook... de accusafe waarschijnlijk doorgebrand. We wilden namelijk 2 ta2024's op 1 accusafe zetten met gesplitste kabels. Dit ging niet zo geweldig als verwacht. Nu heb ik iets nieuws verzonnen, met 2 accusafes maar of het dit keer gaat lukken..

Schema:

[afbeelding]
Aah, dat zou balen zijn! 2 TA2024 op een 1 accusafe is geen probleem, in theorie zou je er zo'n 10 kunnen aansluiten zonder problemen. Hoe had je dit gedaan? Misschien is hier iets mis gegaan.

Je nieuwe manier gaat lukken, maar zoals ik al zei, met 1tje moet het ook prima gaan ;).

Ik ben benieuwd naar wat je aansluitschema was!
pannekoek141 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:07:
Hoi Jongens.

Ik heb een tijdje geleden een klein boxje gemaakt, was erg goedkoop.
Een TA2024 modded en 2 Boschmann - G6532 Speakers.
dat kost niet veel natuurlijk.
Ik wil nu een wat duurder project maken.
een kistradio met een subwoofer erbij.
Nu heb ik in de forumstart al een bericht gelezen over een TK2050 Die deze functie heeft.
Ik heb zelf al gezocht en heb dit gevonden:
http://www.ebay.com/itm/2...2ebff096fc#ht_8054wt_1159

Als jullie een andere manier aanraden om een subwoofer toe te passen in m,n kistradio dan hoor ik het graag.
Denk er wel aan dat je om het volledige vermogen te benutten een hogere spanning dan 12V nodig hebt die je accu kan leveren. Het liefste heb je zo'n 30V voor deze versterker.
Maartenll schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:35:
Vanmiddag was een heerlijk dagje om bezig te gaan met de kistradio.

Heb er een netvoeding connector in gebouwd, en er zit een verlengsnoer in met 3 stopcontacten.
Daarvan gebruik ik er 2 voor mijn li-on accu's op te laden.
Maar in de laders zitten led lampjes, en die branden nu alle 2 altijd. Ook al heb ik de accu's uit.

Wat zouden deze led lampjes ongeveer vragen? Het zou vast niet veel zijn. Maar ben benieuwd hoeveel het zou zijn.

En nu is het nog wachten op de voeding uit china, en dat is hopelijk voor dat ik naar Lloret ga ( 6 aug ). Hoop het wel.
Een standaard led lampje gebruikt 20mA. Nu zullen deze wat minder fel branden dus zeg 5-10mA.

Als we uitgaan van de li-ion accu van 6800mAh, 2500mAh werkelijke capaciteit, is je accu in het ergste geval in 250 uur leeg, zo'n 10 dagen.

[ Voor 20% gewijzigd door wesleytjuh op 28-07-2012 17:38 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
Weet iemand ook een schakeling die er voor zorgt dat je accu word ontkoppeld bij 11.5volt, maar dat er geen lader en voeding en zo word aangesloten. Het gaat mij er vooral om te leren solderen en dat het ook nog nut heeft.

Edit: ik dacht aan HKS maar die koppelt ook een voeding en lader aan.

[ Voor 14% gewijzigd door wolter. op 28-07-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolter. schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:40:
Weet iemand ook een schakeling die er voor zorgt dat je accu word ontkoppeld bij 11.5volt, maar dat er geen lader en voeding en zo word aangesloten. Het gaat mij er vooral om te leren solderen en dat het ook nog nut heeft.

Edit: ik dacht aan HKS maar die koppelt ook een voeding en lader aan.
accusafe maar dan geen voeding en lader inpluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:46:
[...]

accusafe maar dan geen voeding en lader inpluggen?
Waarom zou je betalen voor functies die je niet gebruikt?
En het is ook bedoelt om te leren solderen, dus ik wil niet gelijk met accusafe beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
wolter. schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:49:
[...]

Waarom zou je betalen voor functies die je niet gebruikt?
En het is ook bedoelt om te leren solderen, dus ik wil niet gelijk met accusafe beginnen.
Als je een schakeling wilt die iets afkoppelt bij een bepaalde spanning moet je denk ik opzoek naar een schema en vanaf zo'n schema de componenten op een gaatjes print solderen. Een echte kit daarvan vind je niet ben ik bang.

Binnenkort hebben we een nieuwe interactieve handleiding, dat maakt de AccuSafe erg geschikt als leerproject.

Je zou eens op circuitsonline kunnen kijken voor schema's, die staan op de hoofdsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
wesleytjuh schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:05:
[...]

Als je een schakeling wilt die iets afkoppelt bij een bepaalde spanning moet je denk ik opzoek naar een schema en vanaf zo'n schema de componenten op een gaatjes print solderen. Een echte kit daarvan vind je niet ben ik bang.

Binnenkort hebben we een nieuwe interactieve handleiding, dat maakt de AccuSafe erg geschikt als leerproject.

Je zou eens op circuitsonline kunnen kijken voor schema's, die staan op de hoofdsite.
Dat is ook het idee gewoon een schema en componenten kopen bij een elektronicazaak in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
wolter. schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:13:
[...]

Dat is ook het idee gewoon een schema en componenten kopen bij een elektronicazaak in de buurt.
Dan zou ik echt even naar circuitsonline kijken, als ze niet op de hoofdpagina staan kan je via de zoekfunctie vaak erg veel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wesleytjuh

je zei over de stand uit van de accusafe, dan horen de MP3 module en TA2024 die zijn aangesloten op de OUT van de accusafe toch gewoon stroom te krijgen via de voeding? dan laad de lader de accu, maar dat werkt niet.. ze krijgen geen stroom via de voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
wesleytjuh schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:05:
[...]

Ik wacht wel af op de nieuwe interactieve handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
ik heb eindelijk gevonden wat ik zocht:

youtube link
slechts 19 euro, zonder led en plexiglas, amai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:37
Hejow Tweakers,

Binnenkort ga ik met mijn kameraden een kratradio maken, we hebben alleen 1 probleem we weten niet welke speakers we er in moeten bouwen. Zelf zijn we niet zo op de hoogte waarnaar we moeten kijken maar we willen wel een goede bassweergave. We hadden zelf ook al wel een paar speakers gevonden;
De JBL GTO938 en
JVC CS-V6937

Mijn vraag was; zouden jullie zelf met een speakersetje willen komen,en dat speakersetje waarmee ik kwam willen beoordelen. Of zelf een speakersetje aanbieden. Het budget ligt rond de 100 - 125 euro.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DutchLegendX schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:01:
Hejow Tweakers,

Binnenkort ga ik met mijn kameraden een kratradio maken, we hebben alleen 1 probleem we weten niet welke speakers we er in moeten bouwen. Zelf zijn we niet zo op de hoogte waarnaar we moeten kijken maar we willen wel een goede bassweergave. We hadden zelf ook al wel een paar speakers gevonden;
De JBL GTO938 en
JVC CS-V6937

Mijn vraag was; zouden jullie zelf met een speakersetje willen komen,en dat speakersetje waarmee ik kwam willen beoordelen. Of zelf een speakersetje aanbieden. Het budget ligt rond de 100 - 125 euro.

Thnx
Zie mijn antwoord hier: Speakers
Maar jouw "wat moet ik kopen" vraag is hier niet de bedoeling, op GoT willen we eigen inzet zien.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
teacher schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:04:
[...]

Zie mijn antwoord hier: Speakers
Maar jouw "wat moet ik kopen" vraag is hier niet de bedoeling, op GoT willen we eigen inzet zien.
Ik wil zelf ook wel iets inbrengen, maar zoals ik al zei ik weet niet goed waarop ik moet letten. Daarvoor plaatste ik dit. Maar zou u mijn boxen misschien willen beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Let op de gevoeligheid zoals hierboven ook genoemd, en de impedantie.

Voor een klein lijstje zie:
warcow in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18]"

Ik heb zelf de pioneers gehaald. Afhankelijk van je versterker moet je speakers kiezen met de juiste impedantie. Vaak 4 ohm.
Een te lage impedantie is te zwaar voor je versterker waardoor hij te warm/stuk kan raken. De 2 ohm van de JBL's is bijvoorbeeld niet geschikt voor de TA-2024 die o.a. wesley aanbiedt.

[ Voor 23% gewijzigd door warcow op 29-07-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
2 Ohm is inderdaad te zwaar voor de meeste klasse D versterkers die in kistradio's gebruikt worden, waardoor ze constant in temperatuur beveiliging gaan. Dan moet je al snel naar een autoradio en die zijn weer niet zuinig en duur.

4 Ohm is ideaal voor een TA2024, raakt niet overhit en je kunt een flinke bak herrie creëren. Mooiste van 4 ohm is dat de meeste autospeakers 4 ohm zijn, en je dus enorm veel keuze hebt, wat natuurlijk ook weer een nadeel kan zijn ;-)

8 ohm kan wel, maar zul je meer tegenkomen als HiFi speaker, doordat de weerstand hoger is heb je minder vermogen tot je beschikking .

Verder is de gevoeiligheid belangrijk, hoe hoger deze is hoe harder ze kunnen, heel kocht door de bocht. >90dB is aan te raden.

Ook scheelt het natuurlijk van merk tot merk hoe realistisch de specificaties zijn. Van JBL en Pioneer kan je verwachten dat de gevoeligheid en het RMS vermogen dicht bij de werkelijkheid ligt, bij de goedkopere merken met gigantische vermogen etc moet je de specs met een korreltje zou nemen.

De Pioneers die hierboven genoemd zijn lijken mij persoonlijk erg goed.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:45:
@wesleytjuh

je zei over de stand uit van de accusafe, dan horen de MP3 module en TA2024 die zijn aangesloten op de OUT van de accusafe toch gewoon stroom te krijgen via de voeding? dan laad de lader de accu, maar dat werkt niet.. ze krijgen geen stroom via de voeding
Yup, dan hoort de accu gekoppeld te zijn met de lader en de voeding met de TA2024 en alles wat er nog meer aan hangt. Dit kan eigenlijk niet stuk zijn op de AccuSafe, dit is vrijwel een directe verbinding zonder elektronica die stuk kan gaan.

Ik denk dat je het bij de voeding moet zoeken, is die goed aangesloten? Doet de lader het wel? Als ze het beide niet doen moet je het bij de 230V kant zoeken. Etc etc, mocht je er niet uitkomen stuur me dan even een mail of DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
wesleytjuh schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:14:
2 Ohm is inderdaad te zwaar voor de meeste klasse D versterkers die in kistradio's gebruikt worden, waardoor ze constant in temperatuur beveiliging gaan. Dan moet je al snel naar een autoradio en die zijn weer niet zuinig en duur.

4 Ohm is ideaal voor een TA2024, raakt niet overhit en je kunt een flinke bak herrie creëren. Mooiste van 4 ohm is dat de meeste autospeakers 4 ohm zijn, en je dus enorm veel keuze hebt, wat natuurlijk ook weer een nadeel kan zijn ;-)

8 ohm kan wel, maar zul je meer tegenkomen als HiFi speaker, doordat de weerstand hoger is heb je minder vermogen tot je beschikking .

Verder is de gevoeiligheid belangrijk, hoe hoger deze is hoe harder ze kunnen, heel kocht door de bocht. >90dB is aan te raden.

Ook scheelt het natuurlijk van merk tot merk hoe realistisch de specificaties zijn. Van JBL en Pioneer kan je verwachten dat de gevoeligheid en het RMS vermogen dicht bij de werkelijkheid ligt, bij de goedkopere merken met gigantische vermogen etc moet je de specs met een korreltje zou nemen.

De Pioneers die hierboven genoemd zijn lijken mij persoonlijk erg goed.

[...]

Yup, dan hoort de accu gekoppeld te zijn met de lader en de voeding met de TA2024 en alles wat er nog meer aan hangt. Dit kan eigenlijk niet stuk zijn op de AccuSafe, dit is vrijwel een directe verbinding zonder elektronica die stuk kan gaan.

Ik denk dat je het bij de voeding moet zoeken, is die goed aangesloten? Doet de lader het wel? Als ze het beide niet doen moet je het bij de 230V kant zoeken. Etc etc, mocht je er niet uitkomen stuur me dan even een mail of DM.
Maakt het nog veel uit tussen welke frequentie het ligt, ik neem aan wanneer er een lagere frequentie word bereikt de bassweergave beter is? Maak het nog een groot verschil tussen 28 kHz uit en 35 kHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
DutchLegendX schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:28:
[...]

Maakt het nog veel uit tussen welke frequentie het ligt, ik neem aan wanneer er een lagere frequentie word bereikt de bassweergave beter is? Maak het nog een groot verschil tussen 28 kHz uit en 35 kHz
Je mag van geluk spreken als je momenteel nog tot 20kHz hoort. Dit is zo ongeveer de bovengrens van wat het menselijk gehoor kan horen, en hoe ouder je wordt hoe lager deze frequentie wordt. 28kHz en 35kHz zul je dus niet merken.

Zelfde geld eigenlijk voor lage frequnties, dit is bij een subwoofer van groot belang natuurlijk. Maar bij autospeakers, die vaak of in een deur, of in een hoedenplank zitten zonder een speciale klankkast ga je nooit die lage frequentie halen. In een kistradio ook niet, dus eigenlijk zijn ook hier deze waarde niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
hier
Waar kan je de schakelaar en handgrepen die op deze box zitten aanschaffen, de handgrepen die ik vind zijn echt belachelijk groot, ik zoek een handgreep van bxh 120 mm x 50mm

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomhuigen schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:29:
hier
Waar kan je de schakelaar en handgrepen die op deze box zitten aanschaffen, de handgrepen die ik vind zijn echt belachelijk groot, ik zoek een handgreep van bxh 120 mm x 50mm

Iemand tips?
conrad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2024
tomhuigen schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:29:
hier

Iemand tips?
Schakelaar
ook beschikbaar in 2 voudig en 3 voudig

Handvat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
bedankt, als ik schakelaar in typte kon ik niks vinden, de handgreep is 158 x 100 mm, voor mijn brand 12 kratje is dit veel te groot, vooraal die 100 mm naar onder, hier moeten meer mensen last van hebben, 100 mm is toch ook erg groot? dan bedekt de hangreep zowat de halve krat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Hier foto's van de buitenkant van mijn kist. Excuses voor de slechte kwaliteit, oude mobiel

Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/14xyq2b.jpg

Bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/i24wom.jpg

Zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/k18jfp.jpg

What is inside:
Hertz DCX 690
Sony cdx-gt410u
2x Li-ion Accu 6,8AH
3 Stopcontacten
Netvoeding connector

Gister heb ik er 3 stopcontacten in gemaakt, waarvan 2 voor de laders zijn van de accu's. En de ander komt voor de voeding.

To do list:
Schakelaar erin maken, nu moet ik namelijk nog de kist openen om hem aan te doen.
Voeding erin maken, die ik hopelijk deze week binnen krijg.
Filmpje maken om te laten zien hoe die klinkt.

Nog even vraagje over de temperatuur in mijn kist.
De vorige paar dagen was het heerlijk weer, dus de kist is mee gegaan naar een meer. Maar als hij in de zon staat, word de radio behoorlijk warm. Wanneer moet ik de radio sowieso uit doen, of zou hij eigenlijk altijd mee moeten kunnen want in de auto word het ook warm.
En ik las dat de voeding die nog binnenkomt tot 40 graden mee kan,
Omdat ik volgende week ook naar Lloret ga, en de boxen ook mee gaan en het is daar geen 20 graden..

Is er een manier om de kist niet te warm te laten worden, iemand tips/ideeën.

En ik wil natuurlijk jullie bedanken voor het helpen met mijn projectje. Vond het zelf echt leuk om te doen, heerlijk om mee bezig te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 12-09 19:35

thijsco19

KTM 990 SMT

Je zou eventueel een paar computer fans kunnen meenemen, die kan je zo op je voeding/accu aansluiten en tussen je deksel en de 'rest' zetten. Dat zorg in iedergeval voor een beetje airflow.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap er nog steeds niks van, de ta2024 en de mp3 module krijgen gewoon geen stroom van de voeding.. de lader werkt wel en de voeding ook, als ik hem doormeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:48:
ik snap er nog steeds niks van, de ta2024 en de mp3 module krijgen gewoon geen stroom van de voeding.. de lader werkt wel en de voeding ook, als ik hem doormeet
Meet op de accusafe of er strrom uitkomt. is dit niet het geval dan meet je of er stroom in komt. komt er wel stroom in is de accusafe het probleem, komt er geen stroom in is de voeding het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+ en - omgedraaid van de voeding en nu doetie het, bij de accusafe maakt dit blijkbaar wel uit, toen ik hem er rechtstreeks op had maakte het niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:37:
+ en - omgedraaid van de voeding en nu doetie het, bij de accusafe maakt dit blijkbaar wel uit, toen ik hem er rechtstreeks op had maakte het niet uit
+ en - omgedraaid op wat? De eurostekker mag ik hopen? Al zijn dat geen + en - maar een nul en een fase.
Als je de voeding omgedraaid op de TA2024 aansluit gaat deze direct stuk.

Wel apart trouwens dat dit het probleem was, zou niet mogen uitmaken, vermoedelijk was de connectie niet helemaal lekker?

[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 29-07-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:40:
[...]

+ en - omgedraaid op wat? De eurostekker mag ik hopen? Al zijn dat geen + en - maar een nul en een fase.
Als je de voeding omgedraaid op de TA2024 aansluit gaat deze direct stuk.

Wel apart trouwens dat dit het probleem was, zou niet mogen uitmaken, vermoedelijk was de connectie niet helemaal lekker?
op de accusafe, maar ik vond het apart als ik de draad eruit pakte mete ik wel stroom maar deed ik hem in de accusafe en hield de + en - op de schroeven mete ik niks dus ik denk omdraaien en het werkte gewoon, raar maar waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:49:
[...]

op de accusafe, maar ik vond het apart als ik de draad eruit pakte mete ik wel stroom maar deed ik hem in de accusafe en hield de + en - op de schroeven mete ik niks dus ik denk omdraaien en het werkte gewoon, raar maar waar
Maar was je bezig met spanning of stroom meten? Stroom meet je in serie met hetgene wat je wilt meten, niet parallel. Ik neem aan dat je gewoon spanning bedoelt, maar dan zou je alsnog de + en - niet mogen omdraaien eigenlijk. + en - omgedraaid op de TA2024 is gelijk defect, en bij de MP3 module vast ook.

Vreemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:06:
[...]

Maar was je bezig met spanning of stroom meten? Stroom meet je in serie met hetgene wat je wilt meten, niet parallel. Ik neem aan dat je gewoon spanning bedoelt, maar dan zou je alsnog de + en - niet mogen omdraaien eigenlijk. + en - omgedraaid op de TA2024 is gelijk defect, en bij de MP3 module vast ook.

Vreemd :P
met dit ding, je zet het klemmetje er op er omheen maakt niet uit als het maar contact maakt, en onder dat dopje zit een puntje als je die op de andere pool en als het goed is gaat dan het lampje branden!

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/ftdhf7.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterrs
wesleytjuh schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:36:
[...]

Aah, dat zou balen zijn! 2 TA2024 op een 1 accusafe is geen probleem, in theorie zou je er zo'n 10 kunnen aansluiten zonder problemen. Hoe had je dit gedaan? Misschien is hier iets mis gegaan.

Je nieuwe manier gaat lukken, maar zoals ik al zei, met 1tje moet het ook prima gaan ;).

Ik ben benieuwd naar wat je aansluitschema was!

[...]

Denk er wel aan dat je om het volledige vermogen te benutten een hogere spanning dan 12V nodig hebt die je accu kan leveren. Het liefste heb je zo'n 30V voor deze versterker.

[...]

Een standaard led lampje gebruikt 20mA. Nu zullen deze wat minder fel branden dus zeg 5-10mA.

Als we uitgaan van de li-ion accu van 6800mAh, 2500mAh werkelijke capaciteit, is je accu in het ergste geval in 250 uur leeg, zo'n 10 dagen.
Oke, dit was dus mijn aansluitschema (zie onder), ik geloof dat ik al weet wat er mis is gegaan redelijk domme fout denk ik zo. Maar kan iemand me zo 1, 2, 3 zeggen wat precies doorgebrand kan zijn? Want er kwam ergens rook vanaf ik kon alleen niet zien waarvan..

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2aj29hg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Pieterrs schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:59:
[...]

Oke, dit was dus mijn aansluitschema (zie onder), ik geloof dat ik al weet wat er mis is gegaan redelijk domme fout denk ik zo. Maar kan iemand me zo 1, 2, 3 zeggen wat precies doorgebrand kan zijn? Want er kwam ergens rook vanaf ik kon alleen niet zien waarvan..

[afbeelding]
Het is me eerlijk gezegd nog niet helemaal duidelijk uit je afbeelding :P.

De bedoeling is in ieder geval dat elke TA2024 een eigen + naar de AccuSafe krijgt en een eigen - naar de AccuSafe, Parallel dus :).

Als je de TA2024 verkeerd om aansluit brandt er meestal een spoortje door, is helaas weinig aan te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 29-07-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterrs
wesleytjuh schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:05:
[...]

Het is me eerlijk gezegd nog niet helemaal duidelijk uit je afbeelding :P.

De bedoeling is in ieder geval dat elke TA2024 een eigen + naar de AccuSafe krijgt en een eigen - naar de AccuSafe, Parallel dus :).

Als je de TA2024 verkeerd om aansluit brandt er meestal een spoortje door, is helaas weinig aan te doen.
Ja dat zag ik dus ook al. Maar ik snap niet hoe die rook heeft kunnen ontstaan.. misschien dat ergens kabeltjes elkaar hebben geraakt want had alles even 'droog' aangesloten of te zien of het werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Pieterrs schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:09:
[...]

Ja dat zag ik dus ook al. Maar ik snap niet hoe die rook heeft kunnen ontstaan.. misschien dat ergens kabeltjes elkaar hebben geraakt want had alles even 'droog' aangesloten of te zien of het werkte..
Of er hebben inderdaad ergens een paar kabels geraakt, of hij was verkeerd aangesloten. Maar wat ook nog kan is dat je gewoon een slecht model hebt. Om die reden test ik elke TA2024 voordat ik hem weg stuur, een enkeling doet al "poef" als je alleen al de voeding aansluit. Is natuurlijk alleen moeilijk uit te sluiten wat het is als je niet helemaal zeker over je opstelling was.

Het blijft China ;).

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 29-07-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterrs
wesleytjuh schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:32:
[...]

Of er hebben inderdaad ergens een paar kabels geraakt, of hij was verkeerd aangesloten. Maar wat ook nog kan is dat je gewoon een slecht model hebt. Om die reden test ik elke TA2024 voordat ik hem weg stuur, een enkeling doet al "poef" als je alleen al de voeding aansluit. Is natuurlijk alleen moeilijk uit te sluiten wat het is als je niet helemaal zeker over je opstelling was.

Het blijft China ;).
Nouu dan denk ik toch dat het de draadjes waren, heb ze namelijk bij jou besteld :9 . Opnieuw proberen dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
hier
dit is de kleinste handgreep die ik kan vinden, deze heeft echter nog een flinke inbouwdiepte, zijn er nergens handgrepen verkrijgbaar die ze op van die flightcases gebruiken? iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
tomhuigen schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:28:
hier
dit is de kleinste handgreep die ik kan vinden, deze heeft echter nog een flinke inbouwdiepte, zijn er nergens handgrepen verkrijgbaar die ze op van die flightcases gebruiken? iemand tips?
De handgrepen die ze op flightcasen gebruiken zijn zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
Deze handvaten die ze verkopen zijn ook te groot voor hem want de breedte mag niet langer zijn dan 100mm
tomhuigen schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:19:
bedankt, als ik schakelaar in typte kon ik niks vinden, de handgreep is 158 x 100 mm, voor mijn brand 12 kratje is dit veel te groot, vooraal die 100 mm naar onder, hier moeten meer mensen last van hebben, 100 mm is toch ook erg groot? dan bedekt de hangreep zowat de halve krat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Doe ff spellchecken voortaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
dat worden het toch gewoon deze handgrepen hier
Al vind ik de metalen handgrepen mooi robuust op zo'n klein kratje, achteraf begrijp ik wel waarom ze die maten hebben, de hendel is natuurlijk gebouwd voor een hand, die om die handgreep heen moet kunnen, bij de handgreep die ik nu kies, moeten alleen de vingers erin!
alsnog bedankt voor de hulp!

[ Voor 20% gewijzigd door tomhuigen op 29-07-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomhuigen schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:03:
dat worden het toch gewoon deze handgrepen hier
Al vind ik de metalen handgrepen mooi robuust op zo'n klein kratje, achteraf begrijp ik wel waarom ze die maten hebben, de hendel is natuurlijk gebouwd voor een hand, die om die handgreep heen moet kunnen, bij de handgreep die ik nu kies, moeten alleen de vingers erin!
alsnog bedankt voor de hulp!
die heb ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag.
Ik heb sinds vandaag een autoaansteker aan me accu gekoppelt. Met daarin een plug naar usb zodat ik me telefoon via een usb kabel kan opladen.
Helaas gaat die zoemen/piepen als ik tegelijkertijd de 3,5mm jack erin doe.
Weet jij hier een oplossing voor ?

Me pa had het er ineens opgemaakt maar ik ga het morgen bij de accusafe doen ipv direct op de accu.
Via de accusafe ruist/piept die nog steeds :(

Mvg jony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
Heb je misschien een foto van jouw kratje, kan ik zie hoe het eruit ziet.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomhuigen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:08:
[...]

Heb je misschien een foto van jouw kratje, kan ik zie hoe het eruit ziet.

Tom
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/35lyhjb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/ru08dw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/29m258w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2u4kj2e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
Bedankt!
Ziet er netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat gebeurt er als je 6 ohm speakertjes aansluit op een ta2024 (just to be sure)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:58:
wat gebeurt er als je 6 ohm speakertjes aansluit op een ta2024 (just to be sure)
het is al is vaker uitgelegd.
6 ohm speakers kunnen geen kwaad.
maar je hebt minder vermogen dan bij 4 ohm speakers.
2 ohm is dan ook weer te zwaar en dan schakelt je ta2024 telkens uit.

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pannekoek141 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:01:
[...]

het is al is vaker uitgelegd.
6 ohm speakers kunnen geen kwaad.
maar je hebt minder vermogen dan bij 4 ohm speakers.
2 ohm is dan ook weer te zwaar en dan schakelt je ta2024 telkens uit.
ohh okee,, ik had al wel even in het start topic gekeken, maar daar stond alleen wat over 2 ohm speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Wesley, ik krijg een page not found bij je v3.5 handleidingen. Had de soldeerbout al opgewarmd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
warcow schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:11:
Wesley, ik krijg een page not found bij je v3.5 handleidingen. Had de soldeerbout al opgewarmd. :(
Ik ga er melding van maken! Komt waarschijnlijk dor de verhuizing ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Aan de hand van deze afbeelding heb ik alle componenten op de weerstanden na kunnen solderen.
http://www.accusafe.nl/in...matie/v3_5aansluitschema/
De weerstanden komen niet echt overeen met die ik er bij heb. Zou je kunnen zeggen welke weerstanden r1 tot r7 zijn? Heb hier wel een multimeter liggen om het te controleren. :)

PDF is alweer online zie ik. nice.

[ Voor 5% gewijzigd door warcow op 30-07-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kryptonice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-07 08:25

kryptonice

Disturbx

Heb een hoop van de topics doorgelezen maar niet echt een antwoord op de volgende vraag gevonden..

Iemand misschien een tip om aansluitingen zoals een female jack 3,5mm in het krat te monteren?
Zodat dat ingang netjes in het krat zit en je dus alleen maar een kabeltje erin hoeft te steken aan de buitenkant :)

Eventueel met links :)

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
kryptonice schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:55:
Heb een hoop van de topics doorgelezen maar niet echt een antwoord op de volgende vraag gevonden..

Iemand misschien een tip om aansluitingen zoals een female jack 3,5mm in het krat te monteren?
Zodat dat ingang netjes in het krat zit en je dus alleen maar een kabeltje erin hoeft te steken aan de buitenkant :)

Eventueel met links :)

Alvast bedankt..
Afhankelijk van de dikte van de wand: de helft inboren met 10mm (ofzo), vervolgens het laatste stuk met de diameter van de 3,5 jack boren (5mm ofzo). Vervolgens de boel solderen, draadjes erdoorheen en ringetje aandraaien zodat de jack klem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm ik mocht geen één van mijn kratradio's meenemen op vakantie ivm de grote. Vandaag dus een alternatief gemaakt dat klein is en toch een beetje oké geluid geeft. Ik heb bij de mediamarkt een trust pulsion x 2.0 setje voor 35 euro gekocht en een accutje aan gekoppeld, daarna heb ik er nog even een leuk lampje tussen gezet (homemade discolamp) :P . hier nog een filmpje van het setje in actie:

http://db.tt/36JgUdBT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 08:55:
Ik heb een vraag.
Ik heb sinds vandaag een autoaansteker aan me accu gekoppelt. Met daarin een plug naar usb zodat ik me telefoon via een usb kabel kan opladen.
Helaas gaat die zoemen/piepen als ik tegelijkertijd de 3,5mm jack erin doe.
Weet jij hier een oplossing voor ?

Me pa had het er ineens opgemaakt maar ik ga het morgen bij de accusafe doen ipv direct op de accu.
Via de accusafe ruist/piept die nog steeds :(

Mvg jony
Niemand die dit weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem... Ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

En als je de usb stekker uit de auto plug haalt? Zoemt of piept hij dan nog steeds?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Als ik 1 van beide (3,5mm plug of de usb) eruithaal dan stopt het gezoem.
Als ik hem via de usb kabel met me pc oplaad en met de kratradio muziek afspeel zoemt hij niet. Het ligt dus niet aan me telefoon anders was die dan ook gaan zoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Dan weet je dat het aan de usb stekker/lader ligt.
Ik heb verders geen idee wat je er tegen zou kunnen doen. Heb je al in vorige topics gezocht? Ik meen dat het al een keertje voorbij is gekomen.

Iets van 'aarde/aardlus' ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niet veel vinden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
warcow schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:37:
Aan de hand van deze afbeelding heb ik alle componenten op de weerstanden na kunnen solderen.
http://www.accusafe.nl/in...matie/v3_5aansluitschema/
De weerstanden komen niet echt overeen met die ik er bij heb. Zou je kunnen zeggen welke weerstanden r1 tot r7 zijn? Heb hier wel een multimeter liggen om het te controleren. :)

PDF is alweer online zie ik. nice.
Yep, gisteren helaas geen tijd meer gehad om hierop te reageren maar heb wel gelijk Stekeltje gebeld om het te melden voor je ;-).
Ik ben bang dat het dan toch aan het design van de schakelende voeding ligt van de USB voeding, een schakelende voeding zet met een bepaalde frequentie de spanning om, en als dit niet helemaal juist gebeurd kan dit voor ruis op het signaal zorgen. Nu zijn deze USB voedingen van mij of DX, eBay of wat dan ook erg goedkoop, wat erop duidt dat de componenten waarschijnlijk niet van al te hoge kwaliteit zijn.. Ik ga eens kijken of ik betere kwaliteit USB voedingen betaaldbaar kan vinden.

Ik had je DM trouwens gezien, daarna alleen vergeten om hierop te reageren, sorry! Mijn mail check ik wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 12:22
Ik heb gisteren verschillende weerstanden uitgeprobeerd met de TA2024, eerst de meestgebruikte 4K7 mod en die is inderdaad erg luid!
Daarna heb ik 2K2 weerstanden aangesloten en ik vond dat er niet meer vervorming ontstond maar ook niet echt heel veel harder ging. Ik laat de 2k2 zitten omdat het wel een beetje harder is en de vervorming te verwaarlozen is. Dit is dan wel met een iphone en die hebben een heel laag lijnsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
jaricool schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:37:
Ik heb gisteren verschillende weerstanden uitgeprobeerd met de TA2024, eerst de meestgebruikte 4K7 mod en die is inderdaad erg luid!
Daarna heb ik 2K2 weerstanden aangesloten en ik vond dat er niet meer vervorming ontstond maar ook niet echt heel veel harder ging. Ik laat de 2k2 zitten omdat het wel een beetje harder is en de vervorming te verwaarlozen is. Dit is dan wel met een iphone en die hebben een heel laag lijnsignaal.
Yup, met de 4K7 is de gain wel zo ongeveer maximaal icm de iPhone, nog een lagere weerstand voegt zoals je zelf gemerkt hebt niet veel meer toe.
En aangezien de iPhone een van de laagste uitgangssignalen heeft zal dit voor alle MP3 spelers wel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen de autoaansteker aan de accu aangesloten en dan een plug in de autoaansteker naar usb ?
Ik heb geen voeding of iets dergelijks ertussen gezet ?
Of heb ik het fout of toch goed gedaan ? :$y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kistradio maakt een zacht tikkend geluid (als hij aan staat)
met andere speakers en aux plug veranderd het niet.
Tijd voor een nieuwe TA2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:52:
Ik heb alleen de autoaansteker aan de accu aangesloten en dan een plug in de autoaansteker naar usb ?
Ik heb geen voeding of iets dergelijks ertussen gezet ?
Of heb ik het fout of toch goed gedaan ? :$y
Als jij het over de post van wesleytjuh heb. Hij bedoelt die usb plug, die zet de 12volt om naar 5volt door middel van een schakelende voeding.
Dus jij hebt niks fout gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/r/2ecgcjt/6

ff met sketchup een model gemaakt van hoe ie er uit komt te zien,, kleuren weer ik nog niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Jammer je plaatje doet het niet :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:29:
Jammer je plaatje doet het niet :(...
rechts klikken en openen in nieuw tablad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Of de goede URL gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://oi49.tinypic.com/2ecgcjt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als totale audio en electronica nitwit ben ik voornemens om een 'kratradio' te bouwen maar dan zonder accu's etc voor inbouw in een veranda. Nu heb ik nog wat losse vragen..

- autoradio op 230v naar 12v is dat te doen met een 230 naar 12 v stekker?
http://www.conrad.nl/ce/n...t-br-att/2110120&ref=list

- de speakers zou ik moeten inbouwen in de hoek van het plafond of langs de lange kant van het plafond, kan dat in een 3 hoeks vorm?

- heeft iemand een voorbeeld schema van een kratradio instalatie zonder accu's?

Ik heb vast nog meer vragen maar die komen later wel :) alvast bedankt voor de antwoorden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:07:
Als totale audio en electronica nitwit ben ik voornemens om een 'kratradio' te bouwen maar dan zonder accu's etc voor inbouw in een veranda. Nu heb ik nog wat losse vragen..

- autoradio op 230v naar 12v is dat te doen met een 230 naar 12 v stekker?
http://www.conrad.nl/ce/n...t-br-att/2110120&ref=list

- de speakers zou ik moeten inbouwen in de hoek van het plafond of langs de lange kant van het plafond, kan dat in een 3 hoeks vorm?

- heeft iemand een voorbeeld schema van een kratradio instalatie zonder accu's?

Ik heb vast nog meer vragen maar die komen later wel :) alvast bedankt voor de antwoorden.
die voeding is veel te licht ga eens op ebay shoppen
je hebt minstens een voeding van 5 a nodig voor een autoradio
http://www.ebay.com/itm/6...3a77b85943#ht_7393wt_1058
en hoe bedoel je driehoeksvorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:17:
[...]

die voeding is veel te licht ga eens op ebay shoppen
je hebt minstens een voeding van 5 a nodig voor een autoradio
http://www.ebay.com/itm/6...3a77b85943#ht_7393wt_1058
en hoe bedoel je driehoeksvorm?
Ik zou de speakers willen inbouwen in de plafondhoeken van de veranda, dus de speakers zitten dan in een soort van piramide vorm, of ik kan ze in een wat langere behuizing plaatsen op de lange zijden.

Na je reaktie heb ik eens zitten kijken en een TA2024 met MP3 module kan precies wat ik van de autoradio verlang en dat is normaal radio luisteren. Dat is misschien ook nog wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:25:
[...]

Ik zou de speakers willen inbouwen in de plafondhoeken van de veranda, dus de speakers zitten dan in een soort van piramide vorm, of ik kan ze in een wat langere behuizing plaatsen op de lange zijden.

Na je reaktie heb ik eens zitten kijken en een TA2024 met MP3 module kan precies wat ik van de autoradio verlang en dat is normaal radio luisteren. Dat is misschien ook nog wel een optie.
Dat is zeker wel een goede optie, kost minder + je hebt een afstandsbediening wat erg handig zal zijn.

Je zou in de hoeken op elke zijde een balkje kunnen bevestigen en daar tegen aan een plankje waar je de speaker in bouwt. Als je het goed uit tekent zal het er prima uitzien.

EDIT..
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:32:
[...]

rechts klikken en openen in nieuw tablad ;)
Hmm, ja dat kan dus niet. Is geen link ;) .
Om eerlijk te zijn, vind ik de onderkant niet zo mooi. Ik zou het gewoon recht houden, maar is mijn mening.

[ Voor 17% gewijzigd door thijsco19 op 01-08-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Een tijdje geleden ben ik begonnen aan het maken van een vrij grote speakerkist, hij is nu in principe af, maar ik had nogsteeds wel een aantal vragen. Ten eerste zal ik maar eens een paar foto's neerzetten van de kist zelf:
Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy355/T_KK_N_E_X/P8010752-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy355/T_KK_N_E_X/P8010753.jpg
Hier de binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy355/T_KK_N_E_X/P8010755.jpg

Mijn vraag is alleen hoe ik de prestaties van de speakers kan verbeteren, en dan gaat het vooral betreft het halen van diepere tonen. Het frequentiebereik is opzich al behoorlijk groot (45Hz-30kHz) maar aangezien ik vaak naar muziek luister met nóg diepere tonen kan ik die dus niet horen. Ik vroeg me af of iets als demping met noppenschuim aan de binnenkant van de kist al kon helpen, en of dat wel zou kunnen.

Iemand nog tips om diepere tonen te kunnen bereiken zonder dat ik perse weer nieuwe speakers aan moet schaffen om dit te kunnen bereiken? Bedankt.

-Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:36:
[...]

Dat is zeker wel een goede optie, kost minder + je hebt een afstandsbediening wat erg handig zal zijn.

Je zou in de hoeken op elke zijde een balkje kunnen bevestigen en daar tegen aan een plankje waar je de speaker in bouwt. Als je het goed uit tekent zal het er prima uitzien.

EDIT..

[...]

Hmm, ja dat kan dus niet. Is geen link ;) .
Om eerlijk te zijn, vind ik de onderkant niet zo mooi. Ik zou het gewoon recht houden, maar is mijn mening.
in die kromming maak ik nog een gleuf zodat je je ipod/mobiel/mp3 speler er kan neerzetten,, een soort dock zegmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:52:
Mijn vraag is alleen hoe ik de prestaties van de speakers kan verbeteren, en dan gaat het vooral betreft het halen van diepere tonen. Het frequentiebereik is opzich al behoorlijk groot (45Hz-30kHz) maar aangezien ik vaak naar muziek luister met nóg diepere tonen kan ik die dus niet horen. Ik vroeg me af of iets als demping met noppenschuim aan de binnenkant van de kist al kon helpen, en of dat wel zou kunnen.

Iemand nog tips om diepere tonen te kunnen bereiken zonder dat ik perse weer nieuwe speakers aan moet schaffen om dit te kunnen bereiken? Bedankt.

-Tom
Stop er eens een deken in, fleece ofzo. Als je verschil merkt kun je daarna noppenschuim proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:25:
[...]

het werkt prima een ta2024 en een mp3 module en ook nog veel goedkoper gewoon latenn draaien op een 2a voeding en je bent klaar
kijk maar een op de site van wesleytjuh die verkoopt het ook nog allemaal ben je in een keer klaar

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:17:
[...]

in die kromming maak ik nog een gleuf zodat je je ipod/mobiel/mp3 speler er kan neerzetten,, een soort dock zegmaar
Dan heb ik niks gezegt :+ ...
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 11:54
Wat voor een geluid kan ik verwachten met 2 Pioneer TS-G1321i speakers in een kistje van 15x30x15 (HxBxD) met een TA2024. :? Het geluid komt van een Iphone. Als vergelijking heb ik een Sennheiser hd 518 en een Logitech Z323. Ik vind de Sennheiser hd 518 te weinig bass hebben zonder versterker maar met klinkt ie super :) (Versterker: Asus xonar dgx). De Logitech Z323 vind ik zonder en met goed klinken. (vooral de bass met de subwoofer).
het materiaal heb ik nog niet bepaald maar het gaat wel hout worden.

[ Voor 5% gewijzigd door GTX660TIGamer op 01-08-2012 19:47 ]

Gamet (haast) niet meer en heeft geen GTX660TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
Beste,

Gisteren heb ik alle onderdelen van mijn bierkratradio binnengekregen en aangesloten volgens onderstaan schema
Afbeeldingslocatie: http://i1048.photobucket.com/albums/s377/Tom_Huigen/DSCF4813.jpg
Er ontstond echter kortsluiting in de versterker, of deze het nog doet is een grote vraag, ik zou graag willen weten wat ik fout doe omdat ik zelf de fout niet kan vinden.

Lader:
Wit/zwart draad = +
Zwart draad = -

Voeding:
Grijs draad = -
Zwart draad = +

Voorderest staat alles erbij!
Alles heeft het gedaan omdat ik in het begin de accu, versterker en boxen aan heb gesloten om te kijken wat voor geluid er uit de boxen kwam, dit vond ik zeer goed, dus besloot om alles meteen in te bouwen.
Toen deed niks het meer

Ik hoor het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD Phenom IIX4 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:45:
Wat voor een geluid kan ik verwachten met 2 Pioneer TS-G1321i speakers in een kistje van 15x30x15 (HxBxD) met een TA2024. :? Het geluid komt van een Iphone. Als vergelijking heb ik een Sennheiser hd 518 en een Logitech Z323. Ik vind de Sennheiser hd 518 te weinig bass hebben zonder versterker maar met klinkt ie super :) (Versterker: Asus xonar dgx). De Logitech Z323 vind ik zonder en met goed klinken. (vooral de bass met de subwoofer).
het materiaal heb ik nog niet bepaald maar het gaat wel hout worden.
het is moeilijk te vergelijken met zoiets maar jou maten zijn echt te krap een beetje meer klankkast mag wel mijn speakers zijn ook 13 cm en mijn kist is 20x30x24 daar komt echt een lekker geluidje uit ik heb de rest van de ruimte opgevuld met demping echt super
dit is m
Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g369/jari87/2012-07-15181509.jpg
hij klink goed en heeft een fijne bass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 11:54
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:09:
[...]

het is moeilijk te vergelijken met zoiets maar jou maten zijn echt te krap een beetje meer klankkast mag wel mijn speakers zijn ook 13 cm en mijn kist is 20x30x24 daar komt echt een lekker geluidje uit ik heb de rest van de ruimte opgevuld met demping echt super
dit is m
[afbeelding]
hij klink goed en heeft een fijne bass
Wat voor een speakers gebruik jij en is het slim om 17 cm speakers te gebruiken?

Gamet (haast) niet meer en heeft geen GTX660TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
zo te zien boschmann speakertjes,
lijken erg op die van mij!

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>