Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste
Acties:
  • 121.413 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 11:54
tomhuigen schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:14:
zo te zien boschmann speakertjes,
lijken erg op die van mij!
zijn ze te vergelijken met Pioneer TS-G1321i speakers?

Gamet (haast) niet meer en heeft geen GTX660TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD Phenom IIX4 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:11:
[...]

Wat voor een speakers gebruik jij en is het slim om 17 cm speakers te gebruiken?
ik gebruik de boschmann 13 cm ik heb al 10tallen kisten gebouwd en uiteindelijk gaat het om de kist die je bouwt en en de versterker ect het verschil tussen dure en goedkope speakers ga je niet echt merken in een kisradio dat merk je pas in je auto
je kunt het best voor grote speakers gaan als je hard wilt spelen zullen ze minder snel overbelast zijn
als je boschmann te goedkoop vind zou je eventueel ook voor een 16 cm mac audio http://www.conrad.nl/ce/nl/product/370080/
kunnen gaan iets duurder maar ook een super alternatief ik heb ze veel gebruikt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
wat voor een maten heb je dan nodig met 17 cm of 16 cm speakers voor een goede bass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD Phenom IIX4 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:19:
wat voor een maten heb je dan nodig met 17 cm of 16 cm speakers voor een goede bass?
speakers gaan meestal van 10 13 naar 16 cm ect voor een goede bass heb je nodig indd 16 cm speakers een goede kist en een goede demping in je kist zie eventueel de link naar de mac audios in em vorige post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
wat voor een 16 cm mac audio speakers zouden jullie dan aanraden (voor ca. 50 euro (klopt het dat dat dan per paar is?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD Phenom IIX4 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:27:
wat voor een 16 cm mac audio speakers zouden jullie dan aanraden (voor ca. 50 euro (klopt het dat dat dan per paar is?))
je bent 25 eurie kwijt voor 2 maar als je het zelf echt wil en je hebt budget kan je grote pioneers kopen maar zoals ik al zij er is weinig verschil dan kan je van dat geld wat je overhoud nog wat nopen schuim voor in je kist kopen dat hebben ze ook op conrad dat isoleert je kist supr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:37:
[...]

je bent 25 eurie kwijt voor 2 maar als je het zelf echt wil en je hebt budget kan je grote pioneers kopen maar zoals ik al zij er is weinig verschil dan kan je van dat geld wat je overhoud nog wat nopen schuim voor in je kist kopen dat hebben ze ook op conrad dat isoleert je kist supr
ok, dan weet ik dat weer maar dan zit ik nog steeds met de vraag: welk model raden jullie aan?
Ik zit zelf al te kijken op hun website en ik zag de Mac Mobil 165 klopt het dat hij een subwoofer heeft en een tweeter (per speaker) net als mijn Logitech Z323 (helaas maar 1 subwoofer)
Is dat een goede en waar kun je die mac speakers vandaan halen?
Is er ook een mogelijkheid dat je een equalizer kan gebruiken in combinatie met een TA2024? (ja, ik heb veel vragen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD Phenom IIX4 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:44:
[...]

ok, dan weet ik dat weer maar dan zit ik nog steeds met de vraag: welk model raden jullie aan?
Ik zit zelf al te kijken op hun website en ik zag de Mac Mobil 165 klopt het dat hij een subwoofer heeft en een tweeter (per speaker) net als mijn Logitech Z323 (helaas maar 1 subwoofer)
Is dat een goede en waar kun je die mac speakers vandaan halen?
Is er ook een mogelijkheid dat je een equalizer kan gebruiken in combinatie met een TA2024? (ja, ik heb veel vragen :))
haha
ik hou wel van vragen anders zou ik het forum niet vaak checken ik heb het hele forum doorgelezen (dat is ook sterk aan te raden) en heb een groot deel meegemaakt
ik zou de speakers persoonlijk bij conrad.nl weghalen als je een composet wil een speakers en een tweeter moet je is ff naar deze kijken http://www.conrad.nl/ce/nl/product/372938/ ik zou ook zelf gewoon ff op conrad bij de speakers kijken ze hebben genoeg
en zoals ik zij als je een goede kist maat heb en goede demping klinken ze super
het is zover ik weet wel mogelijk een equalizer te maken meestal soldeer je die zelf inelkaar kijk voor circuits op http://www.circuitsonline.net/ daar kun je vast wel iets vinden of mischien vind je een kant en klare op ebay ik weet wel dat het mogelijk is ik heb wellis een paar kistjes voorbij zien gaan met equalizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
@ boombox19
Ik bedoelde dat er meerdere speakers zijn met "dual cones" of iets wat daar op lijkt en in een data sheet van de Mac Mobil 165 staat woofer en tweeter dus vroeg ik me af of het een subwoofer was met daarvoor een tweeter.
Dat van de equalizer lijkt me iets te moeilijk (ik heb er niet zo veel ervaring mee). en ik had op Conrad al akoestisch schuim gevonden. http://www.conrad.nl/ce/nl/product/342840/. maar als je hem er helemaal mee bedekt en lucht dicht maakt hoe kom je dan nog bij de batterij om hem op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD Phenom IIX4 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:10:
@ boombox19
Ik bedoelde dat er meerdere speakers zijn met "dual cones" of iets wat daar op lijkt en in een data sheet van de Mac Mobil 165 staat woofer en tweeter dus vroeg ik me af of het een subwoofer was met daarvoor een tweeter.
Dat van de equalizer lijkt me iets te moeilijk (ik heb er niet zo veel ervaring mee). en ik had op Conrad al akoestisch schuim gevonden. http://www.conrad.nl/ce/nl/product/342840/. maar als je hem er helemaal mee bedekt en lucht dicht maakt hoe kom je dan nog bij de batterij om hem op te laden?
een dual cone dvc )dualvoice coil komt eigenlijk alleen bij subs voor
die speakers die jij bedoeld zijn gewoon speakers met een lage en mid tonen speaker en een tweeter gecombineerd
het schuim plak je laatzeggen met spuitlijm tegen de wanden van je kist zodat je elke want bedekt hebt
ik gebruik altijd banaanstekkers dat zijn laatzeggen een soort busjes waar een pin in kan die weer aan een draadje zit zoek het maar op conrad het busje maak ik dan ik de kist en het pinnetje aan de acculader zodat je ze inelkaar kan steken je hebt ze ook in verschillende kleurenzodat je plus en min onderscheid
voor meer info over kisten kijk ik de startpost en check de fotos ff in de startpost van kisten als je daar op klikt komt er meestal meer info over de kist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
tomhuigen schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:51:
Beste,

Gisteren heb ik alle onderdelen van mijn bierkratradio binnengekregen en aangesloten volgens onderstaan schema
[afbeelding]
Er ontstond echter kortsluiting in de versterker, of deze het nog doet is een grote vraag, ik zou graag willen weten wat ik fout doe omdat ik zelf de fout niet kan vinden.

Lader:
Wit/zwart draad = +
Zwart draad = -

Voeding:
Grijs draad = -
Zwart draad = +

Voorderest staat alles erbij!
Alles heeft het gedaan omdat ik in het begin de accu, versterker en boxen aan heb gesloten om te kijken wat voor geluid er uit de boxen kwam, dit vond ik zeer goed, dus besloot om alles meteen in te bouwen.
Toen deed niks het meer

Ik hoor het wel!
Voeding zit verkeerd om aangesloten op de accusafe wit = + zwart is -. Hierdoor gaan de accusafe en de versterker direct kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu een aantal dagen aan het schilderen en het begint al ergens op te lijken :D

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/6p5n9i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/73djlg.jpg

morgen maak ik hem volledig af met de speakers en electronica erin!
foto's hiervan volgen uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 01:29:
nu een aantal dagen aan het schilderen en het begint al ergens op te lijken :D

[afbeelding]

[afbeelding]

morgen maak ik hem volledig af met de speakers en electronica erin!
foto's hiervan volgen uiteraard
ziet er goed uit lekker kleurrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:37:
[...]

ziet er goed uit lekker kleurrijk :)
dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag een nieuwe knoppen paneel gemaakt voor mijn nieuwe krat dat ik ga maken.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/9kwbcg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 08:34
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:02:
vandaag een nieuwe knoppen paneel gemaakt voor mijn nieuwe krat dat ik ga maken.

[afbeelding]
Ziet er netjes uit! :)

-----

Sinds kort heb ik een netvoeding connector in me kast gebouwd,
Zo:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/71qnhy.png

En de laders zijn altijd aangesloten op de Li-ion accu's.

Maar als ik nu ga afspelen, en de stekker zit in de connector van netvoeding. Hoor ik geruis.
Iemand tips/ideeën zodat ik dit niet meer heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kryptonice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-07 08:25

kryptonice

Disturbx

Iemand nog enig idee waar ik aan een 12 Volt 6800mAh Li-ion accu of een goed alternatief kan komen?
Heb ondertussen bijna alles in huis en kratradio.nl blijft hem maar niet op voorraad hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
kryptonice schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:33:
Iemand nog enig idee waar ik aan een 12 Volt 6800mAh Li-ion accu of een goed alternatief kan komen?
Heb ondertussen bijna alles in huis en kratradio.nl blijft hem maar niet op voorraad hebben :(
Ebay is je grootste vriend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24
Maartenll schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:16:
[...]

-----

Zo:

[afbeelding]

Maar als ik nu ga afspelen, en de stekker zit in de connector van netvoeding. Hoor ik geruis.
Dit komt waarschijnlijk door de schakelende netvoeding. Ik zal eens kijken of ik een goede howto online kan zetten hoe je dit kunt oplossen.

Wat je tot die tijd kunt doen is een elco aansluit parallel over de voeding van je TA2024 en mocht dat niet helpen nog een spoel in serie met de voeding van je TA2024. De elco kun je het beste op minimaal 25V kiezen en dan iets van 4700µF
kryptonice schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:33:
Moet het persee li-ion zijn? Kratradio is al een flinke tijd gesloten ondertussen inderdaad.

[ Voor 18% gewijzigd door wesleytjuh op 02-08-2012 17:45 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kryptonice

kryptonice

Disturbx

wesleytjuh schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:44:

[...]
Moet het persee li-ion zijn? Kratradio is al een flinke tijd gesloten ondertussen inderdaad.
Ik bedoelde heidehifi, foutje

Het moet in ieder geval iets zijn dat goed past bij de TA2024, en dan het liefst geen loodaccu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kryptonice schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:48:
[...]

Ik bedoelde heidehifi, foutje

Het moet in ieder geval iets zijn dat goed past bij de TA2024, en dan het liefst geen loodaccu..
je kan altijd op ebay bestellen kost weinig is er in anderhalve week het is ff w8ten maar dan heb je ook wat
Maartenll schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:16:
[...]

-----

Zo:

[afbeelding]

als je laders erin zitten ben je dan ook nog de accus aant opladen ? die li-ion acculaders zijn ook goedkope rommel dus mischien komt daar de ruis vanaf ik heb nooit last van ruis door mn voeding
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:02:

[afbeelding]
nice!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:52:
[...]

als je laders erin zitten ben je dan ook nog de accus aant opladen ? die li-ion acculaders zijn ook goedkope rommel dus mischien komt daar de ruis vanaf ik heb nooit last van ruis door mn voeding

[...]

nice!
Ik heb eerder nooit last daar van gehad, maar ik heb er alleen last van als ik hem heb aangesloten aan de stroom. Zodat de accu's gaan laden. En dan ga spelen dan gaan ze ruizen.

@Wesleytjuh
Ik gebruik een autoradio.

----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Maartenll schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:57:
[...]

Ik heb eerder nooit last daar van gehad, maar ik heb er alleen last van als ik hem heb aangesloten aan de stroom. Zodat de accu's gaan laden. En dan ga spelen dan gaan ze ruizen.

@Wesleytjuh
Ik gebruik een autoradio.

----
Ah, maar dan heb je nog exact hetzelfde probleem eigenlijk, je kunt dezelfde oplossingen hiervoor proberen, enkel moet je elco dan wat groter zijn.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-01-2022
De krat begint al ergens op te lijken, nu alleen nog een nieuwe accusafe en versterker(die het helaas beide hebben begeven bij het aansluiten) en ik kan genieten van mijn kratje! alvast bedankt voor alle reacties op mijn vragen...
Afbeeldingslocatie: http://i1048.photobucket.com/albums/s377/Tom_Huigen/DSCF4831.jpg
Ook de hond vind hem mooi :9
Afbeeldingslocatie: http://i1048.photobucket.com/albums/s377/Tom_Huigen/DSCF4832.jpg

Mijn amstel bierkratradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:51
Heb mijn kistje ook af, binnenkort wel een foto uploaden doen.
Geluid valt mij wat tegen, heb die pioneer speakers met een modded ta-2024. Gaat niet echt zo hard als verwacht, de bas valt enorm tegen en hij ruist al snel wat. Dat laatste is niet echt storend op het moment.

Misschien dat ik na mijn vakantie de ta-2024 eens aansluit op mijn klipsch rb-81's, kijken wat het laag dan doet. Als het dan nog slecht is dan ligt het aan de ta-2024 wat ik momenteel ook vermoed.

De accusafe lijkt zijn werk wel goed te doen, even afwachten of hij hem ook netjes afkoppelt bij de lagere spanning.

[ Voor 12% gewijzigd door warcow op 02-08-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
warcow schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:21:
Geluid valt mij wat tegen, heb die pioneer speakers met een modded ta-2024. Gaat niet echt zo hard als verwacht, de bas valt enorm tegen en hij ruist al snel wat. Dat laatste is niet echt storend op het moment.

Misschien dat ik na mijn vakantie de ta-2024 eens aansluit op mijn klipsch rb-81's, kijken wat het laag dan doet. Als het dan nog slecht is dan ligt het aan de ta-2024 wat ik momenteel ook vermoed.

De accusafe lijkt zijn werk wel goed te doen, even afwachten of hij hem ook netjes afkoppelt bij de lagere spanning.
En binnenshuis? Daar vind ik de TA2024 altijd toch wel oorverdovend hard gaan eigenlijk. Ik test iig niet op vol volume hehe :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
wesleytjuh schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:19:
[...]

En binnenshuis? Daar vind ik de TA2024 altijd toch wel oorverdovend hard gaan eigenlijk. Ik test iig niet op vol volume hehe :P .
het valt mij toch op dat de mensen die de ta2024 pakken of de bekende tripath batterij versterkers(t-amp oid) pakken en iets meer verwachting eisen dan de gemiddelde sjonnie boombox in zn golf, toch aardig snel teleur gesteld is over de de minimale 12v versterkers zijn. dit is ook de reden waarom ik persoonlijk voor een versterker heb gekozen welke nominaal op een hoger voltage dan 12v hoort te werken gekozen heb. een versterker heeft buiten zn ruis waarden(thd+noise) een hele belangrijke waarde heeft, de dempings waarde, de dempings waarde is grof gezegt het getal(vooor zo ver ik weet dimensie loos, maar please correct me f i wrong), de waarde dat de versterker de speaker in en uit trek(volgens mij heet is het officieel de BxL kracht, dwz de magneet kracht maal de lengte van de spoel) al mis ik hier de schakelinkgsfrequentie en kracht(in A) , wat sowieso gebeurt, maar de kracht van de versterker waarmee dat gebeurt is wel verschillend(die zogeheten dempingskracht). ik heb versterkers gezien waarmee men een stalen H balk kan lassen dit ook voor mn neus gedaan hebben, (dit is het stroom gedeelte, het dempings verhaal heeft dacht ik te maken met het schakelingfrequentie van de amp). Dit was dan ook een versterker van 160.000 euro, de eerste en beste ta2024 die dit kan moet nog geboren worden, al leent zich de klasse d en klasse H er wel voor aangezien ze een relatief kleine amp module hebben, maar elke klasse amp, zowel klasse a, AB d H T of een buis, zo als ik het persoonlijk noem,(tevens een "kwaliteit meeting over t algemeen is om een versterker uit te zoeken). een lage condensator waarde heeft(om de bass pieken op te vangen). bvd de hypex ucd modules hebben een module erbij van giga hoge condensator waardes erbij voor dat type ontwerp, ondanks dit een klasse d ontwerp is.

Het leuke is dat er nu langzamerhand de DSP filters zich ook bij de de gewonere merken zich inburgeren, en laten we eerlijk wezen, op het moment dat we een versterker hebben met 4 uitgangen, 2 hoog en 2 laag, en dat via usb programeerbaar, EN we de T&S parameters krijgen!!!! van de fabrikanten we en de kist kunnen berekenen EN er een digitale correctie op aanlaten.

overigens is hier een sneak peak van mn nieuwe krathe met zonne cellen, voor versterker, toon regeling, links eb rechts regeling, usb lader en toekomstig usb licht wat en op licht en normaal brandbaar is.
speakers zijn infinity met los filter :*)
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/ighjjn.jpg

gr niels

PS mocht ik een fout getypt hebben, inhoudelijk,, voeg me aub aan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:21:

ik heb er nooit last mee hoor ik hoor echt niks meer behalve mn muziek als ik hem keihard zet
ik weet niet maar verwachte je er 120 decibel mee?
misschien moet je je aansluiting ff checken die van mij is ook modded ik heb echt geen last van ruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is me kleine kistradio hij is vandaag net terug van vakantie en hebt het overleeft.
De accu spanning was bij thuis komst nog net boven de 11,5 volt we hadden daar geen stroom ik had wel een zonnecel op zitten die hebben overdag gebruikt en savonds/nacht nam de 3,2 ah loodaccu van conrad het over.
Het ding had veel bekijks omdat er uit zo kleine kist met 5 cm speakers een hard geluid kwam met een redelijke bass ik heb er dure hifi speakers inzitten van 40 eurie de stuk

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2jdeziv.jpg

ACHTERKANT

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/fq3c0.jpg

VOORKANT

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/35jf3u9.jpg

NOG KLEINER DAN EEN SCHOEN (MAAT 42)

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/33ah344.jpg

VOLTMETER NA WEEK OP VAKANTIE
Hier nog een link naar youtube voor video :[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sA6YFCo9hWA]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 18:11 . Reden: video toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag mailtje gekregen van heide hifi dat volgende week mijn bestelling pas binnen komt ipv vandaag :(
dus vanmiddag maarvast aan de kist begonnen
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/243grup.jpg
moet nog wel gescheurd en afgewerkt worden

en heeft hier iemand misschien ervaring met de 13 cm marquant speakers van kijkshop of bevelen jullie andere moddelen aan ??

-Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:01:
vandaag mailtje gekregen van heide hifi dat volgende week mijn bestelling pas binnen komt ipv vandaag :(
dus vanmiddag maarvast aan de kist begonnen
[afbeelding]
moet nog wel gescheurd en afgewerkt worden

en heeft hier iemand misschien ervaring met de 13 cm marquant speakers van kijkshop of bevelen jullie andere moddelen aan ??

-Joop
De 13CM variant zou ik niet al te veel van verwachten. Als je iets meer budget hebt zou ik bij Conrad of een andere webshop eens kijken voor wat betere kwaliteit speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:06:
[...]

De 13CM variant zou ik niet al te veel van verwachten. Als je iets meer budget hebt zou ik bij Conrad of een andere webshop eens kijken voor wat betere kwaliteit speakers.
en die 16 cm variant is die wel goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:07:
[...]

en die 16 cm variant is die wel goed??
Daar zal je al iets beter geluid uit krijgen, waarschijnlijk vooral wat meer laag, maar nog steeds mag je voor dat geld niet al te veel verwachten. Maar voor die prijs zijn ze opzich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:21:
[...]

Daar zal je al iets beter geluid uit krijgen, waarschijnlijk vooral wat meer laag, maar nog steeds mag je voor dat geld niet al te veel verwachten. Maar voor die prijs zijn ze opzich prima.
en is dit dan hoe luid ze gaan of gewoon de algemene kwaliteit van het geluid??

ik heb nu ook al de boschman speakers gezien en een paar van mac audio heb je met die meer waar voor de 20,- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ogen op deze speakers laten vallen,, iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je ook alweer zon zwarte inbouwplaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:04:
Dit is me kleine kistradio hij is vandaag net terug van vakantie en hebt het overleeft.
De accu spanning was bij thuis komst nog net boven de 11,5 volt we hadden daar geen stroom ik had wel een zonnecel op zitten die hebben overdag gebruikt en savonds/nacht nam de 3,2 ah loodaccu van conrad het over.
Het ding had veel bekijks omdat er uit zo kleine kist met 5 cm speakers een hard geluid kwam met een redelijke bass ik heb er dure hifi speakers inzitten van 40 eurie de stuk

[afbeelding]

ACHTERKANT

[afbeelding]

VOORKANT

[afbeelding]

NOG KLEINER DAN EEN SCHOEN (MAAT 42)

[afbeelding]

VOLTMETER NA WEEK OP VAKANTIE
Hier nog een link naar youtube voor video :[video]
Denk dat je visaton frs zelfde geluid hebt maar veel goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:55

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:25:
Zoek en gij zult vinden!

@party animal. Ziet er leuk uit! Zou je nog een paar duidelijkere/grotere foto's kunnen maken? Tog wel appart die kleine speakers en dan zoveel geluid :9.

@jooppost. Mooi begin! wanneer ga je weer verder >:).

Ik word er tog wel simpel van. Elke keer van die vragen waar iedereen verwacht dat we maar zullen antwoorden. Zo werkt dat niet!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marwin98 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:31

Dat klopt maar deze speakers heb ik op overschot 12 stuks deze kwamen uit een dure homecinema van begin jaren 90 denk dat de parameters en frequentie bereik aardig overeen komen van de frs8

thijsco19 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:50

@party animal. Ziet er leuk uit! Zou je nog een paar duidelijkere/grotere foto's kunnen maken? Tog wel appart die kleine speakers en dan zoveel geluid :9.

Maak binnenkort nog wel meer foto,s ervan met andere camera die betere foto,s maakt.
Dat het apart is dat er zoveel geluid uitkomt is dat hij na gebouwd is van een aparte bouwstijl speakers hebben elk hun eigen klankkast met achterwand waardoor de speakers een 100% luchtdichte ruimte hebben en er is veel aan getest en berekent met winisd als je googled op robusta audio dan zul je er achter komen dat mij ontwerp precies hetzelfde is alleen heb ik dan een langere batterij duur en de mogelijkheid om op zonne energie te spelen en ik ben voor 50 euries klaar in de ipv 200 euries ook moet ik zeggen dat hij net zo mooi klinkt als een kist met 13 cm speakers maar deze is veel kleiner dus je neemt hem overal mee naar toe hij past letterlijk in elke tas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:50:
[...]

Zoek en gij zult vinden!

@jooppost. Mooi begin! wanneer ga je weer verder >:).

Ik word er tog wel simpel van. Elke keer van die vragen waar iedereen verwacht dat we maar zullen antwoorden. Zo werkt dat niet!
ik moet nu wachten totdat mijn bestelling binnen is,, en ik weet nog niet precies welke grote speakers ik ga doen maar ik ga uit van 13 cm en zal in de tussentijd al wat verf proberen te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:25:
Hier en volgens mij binnekort verkrijgbaar bij accusafe.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik ben op zoek naar een tweeter voor mijn kistradio. De diameter van de voorkant mag maximaal 65mm zijn. Na wat zoeken ben ik bij deze visaton gekomen: http://www.visaton.de/en/...er/ht_kalotten/sc5_8.html.

Als jullie geen andere ideeën hebben dan haal ik ze maandag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 20:35
Nou mijn TK2050x2 is opgeblazen. Voltage zat op 28v en zou niet weten hoe het komt. Iemand een idee? Alles zat goed aangesloten. Hij ging ook erg zacht met de iPhone.

[ Voor 12% gewijzigd door BrcBas op 04-08-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het bekende speaker-kratje gemaakt samen met een vriend.

Afbeeldingslocatie: http://i966.photobucket.com/albums/ae150/xximmortaltechxx/IMG_3718.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i966.photobucket.com/albums/ae150/xximmortaltechxx/IMG_3734.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i966.photobucket.com/albums/ae150/xximmortaltechxx/IMG_3725.jpg

Ook leuk voor op de fiets :P
Afbeeldingslocatie: http://i966.photobucket.com/albums/ae150/xximmortaltechxx/3d4a6e40-1.jpg

De versterker en speakers komen van de Kijkshop. We gebruiken een 17Ah lood accu die we ergens goedkoop 2de hands hebben kunnen kopen, hiermee kun je ongeveer 12 uur muziek afspelen.

YouTube: Home Made Heineken Speaker-Box

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Gek1009 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:04:
[...]

Hier en volgens mij binnekort verkrijgbaar bij accusafe.nl
Klopt, eind deze week waarschijnlijk :).
pauldegroot schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:20:
Ik ben op zoek naar een tweeter voor mijn kistradio. De diameter van de voorkant mag maximaal 65mm zijn. Na wat zoeken ben ik bij deze visaton gekomen: http://www.visaton.de/en/...er/ht_kalotten/sc5_8.html.

Als jullie geen andere ideeën hebben dan haal ik ze maandag op.
Visaton is prima voor dit. Hoe wil je ze aansluiten? Op een TA2024?
BrcBas schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:51:
Nou mijn TK2050x2 is opgeblazen. Voltage zat op 28v en zou niet weten hoe het komt. Iemand een idee? Alles zat goed aangesloten. Hij ging ook erg zacht met de iPhone.
Hmm, veel kun je er niet aan verkeerd aansluiten natuurlijk. Misschien gevalletje garantie?

Hoelang duurde het voordat ie stuk ging?
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:07:
Ik heb ook het bekende speaker-kratje gemaakt samen met een vriend.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ook leuk voor op de fiets :P
[afbeelding]

YouTube: Home Made Heineken Speaker-Box
Netjes, weer een echte bierkrat radio :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:32:
marwin98 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:31

Dat klopt maar deze speakers heb ik op overschot 12 stuks deze kwamen uit een dure homecinema van begin jaren 90 denk dat de parameters en frequentie bereik aardig overeen komen van de frs8

thijsco19 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:50

Maak binnenkort nog wel meer foto,s ervan met andere camera die betere foto,s maakt.
Dat het apart is dat er zoveel geluid uitkomt is dat hij na gebouwd is van een aparte bouwstijl speakers hebben elk hun eigen klankkast met achterwand waardoor de speakers een 100% luchtdichte ruimte hebben en er is veel aan getest en berekent met winisd als je googled op robusta audio dan zul je er achter komen dat mij ontwerp precies hetzelfde is alleen heb ik dan een langere batterij duur en de mogelijkheid om op zonne energie te spelen en ik ben voor 50 euries klaar in de ipv 200 euries ook moet ik zeggen dat hij net zo mooi klinkt als een kist met 13 cm speakers maar deze is veel kleiner dus je neemt hem overal mee naar toe hij past letterlijk in elke tas
Ik dacht dat je ze er speciaal voor gekocht had :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit te twijfelen of ik deze speakers zal doen

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/372933/

iemand advies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

wesleytjuh schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:10:
Visaton is prima voor dit. Hoe wil je ze aansluiten? Op een TA2024?
Ja ik sluit het geheel aan op twee TA2024's, eentje voor de tweeters en eentje die mono is aangesloten voor de woofer.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/25su15x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2eediqp.jpg

Ik heb de tweeters er ook al op gehad alleen bleek het nou net dat er eentje toch stuk is gegaan in het hele proces (hij kraakte). Vanmiddag heb ik ze er weer af gehaald. Zo zag het er voorheen uit, nu wil ik hetzelfde dus weer doen met de visaton tweeters.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/106k9ip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pauldegroot schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:03:
[...]

Ja ik sluit het geheel aan op twee TA2024's, eentje voor de tweeters en eentje die mono is aangesloten voor de woofer.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb de tweeters er ook al op gehad alleen bleek het nou net dat er eentje toch stuk is gegaan in het hele proces (hij kraakte). Vanmiddag heb ik ze er weer af gehaald. Zo zag het er voorheen uit, nu wil ik hetzelfde dus weer doen met de visaton tweeters.

[afbeelding]
ziet er goed uit !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:50:
[...]

Ik dacht dat je ze er speciaal voor gekocht had :p
HaHa gelukkig niet anders had ik wel de visatons gekocht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

pauldegroot schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:03:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik moest gelijk terug denken aan je eerdere bericht, jammer dat je toen verder geen update's had gemaakt :-( . Ik zie dat je weer veder bent, ziet er leuk uit met die tweeters.
Komt er nou eigenlijk ook nog elektro in de bass 'box'. Of komt het erop?

Hou je ons nu wel op de hoogte?? :*)

Vanmiddag/vanochtend op de terug weg naar huis zag ik ook iemand fietsen met een bierkrat radio op z'n fiets. Is echt wel populair.
Iemand van hier?? omgeving westland, naaldwijk om een uur of half 12??

Misschien is het wel een leuk idee ( geen idee of dit al eerder is gezegt...) om met z'n alle/een hoop een dagje naar een strand toe tegaan ofzo en lekker volgas muziek draaien :). Weet natuurlijk niet of dat handig is en waar idereen woont enzo.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Bedankt! Ik ga een compleet bouwverslagje posten als hij klaar is. Heb weinig tijd om het bij te houden hier, maak wel vaak foto's tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:44:
[...]

Ik moest gelijk terug denken aan je eerdere bericht, jammer dat je toen verder geen update's had gemaakt :-( . Ik zie dat je weer veder bent, ziet er leuk uit met die tweeters.

Vanmiddag/vanochtend op de terug weg naar huis zag ik ook iemand fietsen met een bierkrat radio op z'n fiets. Is echt wel populair.

Misschien is het wel een leuk idee ( geen idee of dit al eerder is gezegt...) om met z'n alle/een hoop een dagje naar een strand toe tegaan ofzo en lekker volgas muziek draaien :). Weet natuurlijk niet of dat handig is en waar idereen woont enzo.
haha dan kan je lachen komen er vast weer wouten om boetes uit te delen voor geluidsoverlast XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep, heb deze ook in mijn kratje plus 2 pioneer's (kratje met autoradio) en er komt echt goed geluid uit..
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:44:
[...]

was laatst op Appelhof in terschelling, en bijna iedereen had daar een krat radio. ik keek mijn ogen uit, van kleine tot monster grote kasten _/-\o_ , was zelf ook met mijn kratje daar en heb daar de hele straat mee kunnen vullen. Dus als iemand van 2 tot 9 juli in terschelling was: laat da ff weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo net speakertjes besteld, nu hopen dat alles een beetje tegelijk binnen komt zodat ik zo snel mogelijk aan de slag kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:05:
[...]

haha dan kan je lachen komen er vast weer wouten om boetes uit te delen voor geluidsoverlast XD
Kan die van jouw dan zo hard?? >:)
Haha natuurlijk niet TE hard dan hé
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 01:39:
[...]

was laatst op Appelhof in terschelling, en bijna iedereen had daar een krat radio. ik keek mijn ogen uit, van kleine tot monster grote kasten _/-\o_ , was zelf ook met mijn kratje daar en heb daar de hele straat mee kunnen vullen. Dus als iemand van 2 tot 9 juli in terschelling was: laat da ff weten ;)
Het zal niet veel schelen of ik was daar, mijn ouders zijn gek van terschelling. Al had ik het gevraagt zouden ze zo zijn gegaan :o .

Haha mijn moeder kwam effe langs en zag het, ze zei gelijk: 'nou als jij daarheen gaat dan hoef je geen reiskosten te betalen want wij gaan dan gelijk naar een andere camping!'. :Y)
Is wel een leuk idee om het daarzo heen te gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2zob510.jpg

mn nieuwe kratje is vandaag af, precies op tijd om morge mee op vakantie te kunnen! ben benieuwd hoe goed de zonnecellen werken icm accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@nelsch. Erg mooi dat hout! Heb je nog een paar spec's van die cellen?

Ik had gister even die tip31 schakeling gemaakt, met een aparte voeding btw, en het werkte goed. Maar... het geluid moest wel aardig hard staan. Is er een manier dat het altijd werkt, dus maak niet uit hoe zacht of hoe hard je het geluid zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft een equalizer een beter geluid?
En hoeveel verbruiken ze ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
thijsco19 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:09:
@nelsch. Erg mooi dat hout! Heb je nog een paar spec's van die cellen?

Ik had gister even die tip31 schakeling gemaakt, met een aparte voeding btw, en het werkte goed. Maar... het geluid moest wel aardig hard staan. Is er een manier dat het altijd werkt, dus maak niet uit hoe zacht of hoe hard je het geluid zet?
de zonnecellen:

http://www.dealextreme.com/p/solar-power-panel-166-65mm-12v-80ma-17439?item=20

het hout is gewoon een stuk wat we nog hadden liggen, en dan 3x met een jachtnoot lak gelakt, de rest is mdf en dan monaco wit gelakt na 3 grondlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@nelsch Erg mooi reaultaat met dat hout. Die cellen heb je die direct op je accu aangesloten of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nelsch schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:59:
[afbeelding]

mn nieuwe kratje is vandaag af, precies op tijd om morge mee op vakantie te kunnen! ben benieuwd hoe goed de zonnecellen werken icm accu
ziet er erg mooi uit
kun je nog meer foto'a maken over de bouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
Kan ik hierop 2 normale auto speakers op aansluiten en een subwoofer?

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BiggyBossB schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:13:
Kan ik hierop 2 normale auto speakers op aansluiten en een subwoofer?

Klik
Nope, zjin enkel 2 kanalen. Tenzij je de subwoofer (uitgaande dat deze 2 ohm is) op 1 kanaal aansluit, en de 2 speakers samen op het andere kanaal. Maar dan krijg je zowel de hoge als lage tonen over je subwoofer en speakers heen, terwijl je dit wilt filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:29:
[...]

Nope, zjin enkel 2 kanalen. Tenzij je de subwoofer (uitgaande dat deze 2 ohm is) op 1 kanaal aansluit, en de 2 speakers samen op het andere kanaal. Maar dan krijg je zowel de hoge als lage tonen over je subwoofer en speakers heen, terwijl je dit wilt filteren.
En als ik deze nou bij 1 kant gebruik:

http://www.conrad.nl/ce/n...g-filter/0311010&ref=list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste kratradio is bijna klaar. Nog wat afwerken en dan eens kijken wat er beter kan. Heb alles ingebouwd in geimpregneerd tuinhout omdat alles in een veranda verwerkt gaat worden. Nu nog wat vragen over speakerkisten..
  • Open/gesloten/lekkende kist?
  • Iemand een idee hoe groot een kistje moet zijn voor een speaker? (JBL GTO 938 speaker) in te bouwen?)
Ik moet voor elke speaker een aparte kist maken. Deze komen namelijk aan het plafond van de veranda te hangen. Dus tips mbt de kist/behuizing zijn zeer welkom :)

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/281ycte.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/29qjd5s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dit is ook niet handig dit is een driewegs filter
als je echt een subwoofer wil moet je voor een DVC sub gaan dat is een sub met 2 voice coils dus daar kan je 2 kanalen van dce ta2024 op aansluiten dan moet je wel zorgen dat je ze mono maakt
je kunt er in de startpost wel het een en ander over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:58:
Mijn eerste kratradio is bijna klaar. Nog wat afwerken en dan eens kijken wat er beter kan. Heb alles ingebouwd in geimpregneerd tuinhout omdat alles in een veranda verwerkt gaat worden. Nu nog wat vragen over speakerkisten..
  • Iemand een idee hoe groot een kistje moet zijn voor een speaker? (JBL GTO 938 speaker) in te bouwen?)
Ik moet voor elke speaker een aparte kist maken. Deze komen namelijk aan het plafond van de veranda te hangen. Dus tips mbt de kist/behuizing zijn zeer welkom :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Deze Speakers zijn ontworpen voor een hoedenplank in de auto. Dus als je een plank neemt en daar je speaker in bouwt. is het ook al goed. een klank kast voor deze speaker is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek1009 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:56:
[...]

Deze Speakers zijn ontworpen voor een hoedenplank in de auto. Dus als je een plank neemt en daar je speaker in bouwt. is het ook al goed. een klank kast voor deze speaker is niet nodig.
Eeeuh.. als dat zou kunnen zou dat mooi zijn! Dacht dat elke speaker een vorm van kist moest hebben om te kunnen werken. Ga het eens proberen, kijken of het wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Een speaker werkt ook al als je hem gewoon op tafel zet. Alleen zal het een mooier geluid zijn/betere bass als je hem inbouwt.
Maar ik denk dat het wel goed genoeg is als je hem gewoon inbouwt zonder eigen kist. Gewoon in het plafond zal zeker wel genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:13:
Een speaker werkt ook al als je hem gewoon op tafel zet. Alleen zal het een mooier geluid zijn/betere bass als je hem inbouwt.
Maar ik denk dat het wel goed genoeg is als je hem gewoon inbouwt zonder eigen kist. Gewoon in het plafond zal zeker wel genoeg zijn.
De speakers zouden dan tegen het plafond aangemaakt moeten worden. Aangezien het een veranda is kan ik de speakers er niet inbouwen omdat het plafond enkelwandig is. Ik zal dus iets moeten verzinnen met een kist of een plank waar ik de speaker op monteer met open zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:23:
[...]

De speakers zouden dan tegen het plafond aangemaakt moeten worden. Aangezien het een veranda is kan ik de speakers er niet inbouwen omdat het plafond enkelwandig is. Ik zal dus iets moeten verzinnen met een kist of een plank waar ik de speaker op monteer met open zijkanten.
Je zou kunnen kijken wat je dan mooier vind klinken, met zijkanten open of dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Gek1009 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:56:
[...]

Nu is een kofferbak van een auto natuurlijk wel een grote klankkast, soort van ;-). Het is zeker zo dat bij hoedenplank speakers het niet erg kritisch komt hoe de klankkast is maar het heeft er zeker baat bij. Ik heb hier ook een aantal hoedenplank speakers staan en die klinken zeker niet zo goed in de open lucht als in een kist.
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:58:

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice! Het is goed gelukt zo te zien ;-). Werkt een beetje naar behoren? Ook met die speaker terminals?

Je hebt ook kant en klare behuizingen voor 6x9" speakers, misschien is dat wat:
Afbeeldingslocatie: http://www.neeskensbv.nl/pics/product/165/thumbs/dynx550_empty-enclosure-6x9-strippe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
[...]

als je een veranda bouwt heb je meestal je dak die steunt op balken. en als je een 2e laag maakt of aleen een plank maakt waar je ze inbouwt.

of zoals wesleytjuh zegt kant en klare kistjes kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eyh wesley, de Wipschakelaar SPST die in jou webshop staat, zijn die te gebruiken als schakeling tussen accu en netvoeding of moet ik dan de Wipschakelaar DPST ( is deze in de kleur net als op de foto of is deze ook in een zilverachtige kleur ) van jou webshop kopen.

Wipschakelaar SPST:
http://www.accusafe.nl/sh...res/42-wipschakelaar.html
Wipschakelaar DPST:
http://www.accusafe.nl/sh...8-wipschakelaar-dpst.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:12:
eyh wesley, de Wipschakelaar SPST die in jou webshop staat, zijn die te gebruiken als schakeling tussen accu en netvoeding of moet ik dan de Wipschakelaar DPST ( is deze in de kleur net als op de foto of is deze ook in een zilverachtige kleur ) van jou webshop kopen.

Wipschakelaar SPST:
http://www.accusafe.nl/sh...res/42-wipschakelaar.html
Wipschakelaar DPST:
http://www.accusafe.nl/sh...8-wipschakelaar-dpst.html
Hiervoor is een SPST voldoende. Je wilt gewoon tussen 2 voedingsbronnen schakelen in de + lijn. Hiervoor is een enkelvoudige wisselschakelaar voldoende.

Beide zijn gewoon zilverkleurig, de andere foto vertekend een beetje ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
Even een vraag aan Wesley.
Want ik heb de laatste tijd niets meer gehoord over accusafe 4.0, ben je hier nog mee bezig of staat dit tijdelijk stil? Want ik vond het er best vet uitzien met dat scherm.
En hoe staat het met de TA2024 met instelbare weerstand mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Maar als ik nou een auto radio heb, en een versterken van €20 bij conrad, gaat dat dan wel samen met 2 gewonen luidsprekers en een subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiggyBossB schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:47:
Maar als ik nou een auto radio heb, en een versterken van €20 bij conrad, gaat dat dan wel samen met 2 gewonen luidsprekers en een subwoofer?
Een autoradio heeft meestal 4 kanalen dan is de versterker overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:34:
[...]

Een autoradio heeft meestal 4 kanalen dan is de versterker overbodig.
Dus zou ik dan aan een autoradio, gewoon speakers en een woofer kunnen aansliuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
wolter. schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:50:
Even een vraag aan Wesley.
Want ik heb de laatste tijd niets meer gehoord over accusafe 4.0, ben je hier nog mee bezig of staat dit tijdelijk stil? Want ik vond het er best vet uitzien met dat scherm.
En hoe staat het met de TA2024 met instelbare weerstand mod?
offtopic:
Ik geloof dat de modjes niet zo blij zijn met directe vragen aan forum leden die niet via DM gaan, maar omdat deze opzich voor meer mensen interessant kan zijn moet dit wel kunnen denk ik ;). Maar je mag uiteraard altijd mailen, DM kan ook maar hier wil ik nogal eens op vergeten te reageren na het lezen.

Klopt, ik heb de proto's al liggen en we zijn bezig met een programma hiervoor en het testen hiervan. Echter staat dit project wel op een laag pitje omdat we momenteel natuurlijk erg druk met de shop zijn en nog iets anders zeer leuks, maar daar verklap ik nog even niks over :> . Het is dus inderdaad even uitgesteld maar de bedoeling is om deze voor de zomer van 2013 klaar te hebben (voor het volgende "seizoen" dus ;)).

Voor de instelbare TA2024 heb ik de onderdelen liggen! Echter zijn deze weer ergens onderop de stapel geraakt, ik zal hier binnenkort eens naar kijken, toch wel erg leuk idee natuurlijk :).
BiggyBossB schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:11:
[...]

Dus zou ik dan aan een autoradio, gewoon speakers en een woofer kunnen aansliuten?
Simpel gezegd, ja :). Wel is een instelbaar high en low pass filter handig op je versterker, zodat je subwoofer alleen lage tonen krijgt. En wat je zoekt is een subwoofer met dubbele spoel, zodat je deze op 2 kanalen kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
[...]

Simpel gezegd, ja :). Wel is een instelbaar high en low pass filter handig op je versterker, zodat je subwoofer alleen lage tonen krijgt. En wat je zoekt is een subwoofer met dubbele spoel, zodat je deze op 2 kanalen kunt aansluiten.
[/quote]
Ik heb deze subwoofer.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/st9tajvu6.jpg

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/n9tgh2vfs.jpg

Details: 25 cm [8 "] 4 ohm
Vermogen: 400W MAX/100W

En dan nog 2 andere speakers erbij, maar die heb ik in de auto zitte.. dus die kan ik nie laten zien.
Maar zou dat dan kunne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:45:
[...]

Hiervoor is een SPST voldoende. Je wilt gewoon tussen 2 voedingsbronnen schakelen in de + lijn. Hiervoor is een enkelvoudige wisselschakelaar voldoende.

Beide zijn gewoon zilverkleurig, de andere foto vertekend een beetje ;) .
owkay, maar kan je met een spst toch ook gewoon een voltmeter mee aan zetten ( gewoon een stekkertje leeg laten ) en zijn er op de dpst schakelaar 2 ( aan/aan) of 3 standen (aan/uit/aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 00:16:
[...]

owkay, maar kan je met een spst toch ook gewoon een voltmeter mee aan zetten ( gewoon een stekkertje leeg laten ) en zijn er op de dpst schakelaar 2 ( aan/aan) of 3 standen (aan/uit/aan)
SPST is aan/aan voor 1 pool, kan je inderdaad voor een voltmeter gebruiken met 1 comtact leeg.
DPST is aan/aan voor 2 polen
DPDT is aan/uit/aan/ voor 2 polen

Edit: Hm, volgens mij zeg ik het nu verkeerd.
SPST: 1 pool, 1 stand (uit/aan)
SPDT: 1 pool, 2 standen (aan/aan)
DPDT: 2 polen, 2 standsn (aan/aan)

Morgen eens uitzoeken :).

[ Voor 16% gewijzigd door wesleytjuh op 07-08-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Dit zegt de wiki,

SPST, Single pole, single throw. A simple on-off switch: The two terminals are either connected together or disconnected from each other. An example is a light switch.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/46/SPST-Switch.svg/100px-SPST-Switch.svg.png
SPDT, Single pole, double throw. A simple changeover switch: C (COM, Common) is connected to L1 or to L2Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b6/SPDT-Switch.svg/100px-SPDT-Switch.svg.png
DPST, Double pole, single throw. Equivalent to two SPST switches controlled by a single mechanism
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8a/DPST-symbol.svg/100px-DPST-symbol.svg.png
DPDT, Double pole, double throw. Equivalent to two SPDT switches controlled by a single mechanism.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ec/DPDT-symbol.svg/100px-DPDT-symbol.svg.png

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Switch

[ Voor 2% gewijzigd door thijsco19 op 07-08-2012 08:12 . Reden: bron vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

Bouw een gesloten behuizing van 3 tot 5 liter netto, dan zit je goed.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wat de levertijd van: www.doehetzelfaudio.nl is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Alsjeblieft:
Let op: in de weken van 6 t/m 31 augustus wordt er i.v.m. vakantie en interne verbouwing (dat wil zeggen: een compleet nieuwe website om u nog veel beter van dienst te kunnen zijn), alleen op vrijdag verzonden, zodat u bestellingen op zaterdag ontvangt.
.
Stond gewoon op de homepage
Overigens kan je ze ook een mailtje sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door thijsco19 op 07-08-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriBlaau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-03-2018
Hoi,

Ik ben van plan de komende weken mijn eerste kistradio gaan maken, maar weet niet zo goed wat ik van de TA2024 met 2x sony speakers van 35 watt kan verwachten. Ik heb zelf de Beatbox van Dr. Dre en vraag me af of de kistradio beter of minder gaat presteren dan de Beatbox. Anders misschien maar een accu voor de Beatbox bouwen? Of heeft iemand een alternatief?

Joeri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kryptonice

kryptonice

Disturbx

Heb een tijdje gezocht maar kon het niet zo snel vinden..
Ik heb mijn spullen vandaag binnen gehad maar is mij nog niet helemaal duidelijk hoe ik de accu (li-ion) aansliit op mijn mp3module..

Toevallig iemand die enige toelichting kan geven of een schematje heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
JoeriBlaau schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:41:
Hoi,

Ik ben van plan de komende weken mijn eerste kistradio gaan maken, maar weet niet zo goed wat ik van de TA2024 met 2x sony speakers van 35 watt kan verwachten. Ik heb zelf de Beatbox van Dr. Dre en vraag me af of de kistradio beter of minder gaat presteren dan de Beatbox. Anders misschien maar een accu voor de Beatbox bouwen? Of heeft iemand een alternatief?

Joeri
Je hebt het hier over een product van, 350 euro? Dit is natuurlijk al erg veel geld voor een soort "kistradio" en zal waarschijnlijk dus ook wel goed klinken. Je zult dus je best moeten doen om dit te overtreffen met een kistradio maar ik denk dat dit zeker mogelijk is met een goede luchtdichte kist.

Ik heb even snel gekeken voor je en zo te zien werkt de beatbox op 6 D-cellen, 9V dus. Een TA2024 werkt al met 12-13V dus hier heb je al meer vermogen tot je beschikking. Zorg dan nog voor een erg goede kist en een mooie set speakers en je zou zeker in de buurt tot beter/harder moeten komen. Sowieso kan je in een kistradio een stuk meer functionaliteit toevoegen en waarschijnlijk een stuk langer met de accu :).
kryptonice schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:53:
Heb een tijdje gezocht maar kon het niet zo snel vinden..
Ik heb mijn spullen vandaag binnen gehad maar is mij nog niet helemaal duidelijk hoe ik de accu (li-ion) aansliit op mijn mp3module..

Toevallig iemand die enige toelichting kan geven of een schematje heeft?
Afbeeldingslocatie: http://www.kist-radio.nl/FAQ/FAQPicture2.png

De loodaccu vervang je hier voor de li-ion accu, verbinden kan door middel van een DC jack of door middel van de kabels door te knippen.

[ Voor 46% gewijzigd door wesleytjuh op 07-08-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:23:
Alsjeblieft:

[...]
.
Stond gewoon op de homepage
Overigens kan je ze ook een mailtje sturen.
ow helemaal niet gezien, bedankt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriBlaau
wesleytjuh schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:55:
[...]

Je hebt het hier over een product van, 350 euro? Dit is natuurlijk al erg veel geld voor een soort "kistradio" en zal waarschijnlijk dus ook wel goed klinken. Je zult dus je best moeten doen om dit te overtreffen met een kistradio maar ik denk dat dit zeker mogelijk is met een goede luchtdichte kist.

Ik heb even snel gekeken voor je en zo te zien werkt de beatbox op 6 D-cellen, 9V dus. Een TA2024 werkt al met 12-13V dus hier heb je al meer vermogen tot je beschikking. Zorg dan nog voor een erg goede kist en een mooie set speakers en je zou zeker in de buurt tot beter/harder moeten komen. Sowieso kan je in een kistradio een stuk meer functionaliteit toevoegen en waarschijnlijk een stuk langer met de accu :).
Dank je voor je snelle antwoord. Denk jij dat ik dit met de Pioneer TS-A1313i kan bereiken, in combinatie met de TA2024? Ik had eerst speakers van Sony op 't oog maar de Pioneers kunnen lagere frequenties aan, iets wat mij wel belangrijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 12:53
De lagere frequenties helpen je wel om een goede bass te krijgen. Toch kan ik je adviseren om grotere speakers te nemen. 16cm of liever nog 20 cm doorsnee zullen veel meer bass geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
JoeriBlaau schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:53:
[...]

Dank je voor je snelle antwoord. Denk jij dat ik dit met de Pioneer TS-A1313i kan bereiken, in combinatie met de TA2024? Ik had eerst speakers van Sony op 't oog maar de Pioneers kunnen lagere frequenties aan, iets wat mij wel belangrijk lijkt.
Dit lijken mij goede speakers van Pioneer, maar ervaring heb ik er nog niet mee. Wel overweeg ik binnenkort uit dezelfde reeks de 17CM variant te kopen voor in mijn auto, dus dan kan ik er meer over vertellen ;-).

Zoals hierboven al gezegd is, hoe groter de diameter hoe meer laag je zult krijgen doorgaans. Nu is 17CM vaak praktisch het grootste wat er gebruikt wordt in kistradio's, maar zo groot mogelijk is dus aan te raden.

De Beatbox zal waarschijnlijk een op maat gemaakte gepoorte behuizing hebben waardoor de speakers net wat lager kunnen dan een normale gesloten kist. Maar omdat de beatbox relatief kleine speakers heeft en een kistradio vaak grote zal het me niks verbazen als jouw kistradio lager kan. Maar dit kunnen een paar andere forumleden misschien beter vertellen, er lopen hier best wat mensen rond met kennis van audio.

Wat betreft de TA2024, dit is een erg goede keuze hiervoor. Efficient en toch genoeg vermogen, meer als de beatbox in ieder geval. Je zou eventueel nog kunnen overwegen om een TA2020 aan te schaffen, bij dezelfde spanning heeft deze evenveel vermogen maar deze gebruikt wel wat betere componenten waardoor het laag wat beter is. Wel is de prijs aanzienlijk hoger, en of het dit waard is is moeilijk te zeggen.
Hier heb ik er eventueel ook 1 van op voorraad, ookal staat deze niet in mijn shop ;).
Je kunt ook zelf op je TA2024 een flinke elco aansluiten, dit wilt ook helpen voor de bass.

Verder moet je het frequentiebereik van autospeakers met een korrel(tje) zout nemen. Vaak zijn deze gegevens niet helemaal betrouwbaar en in een niet berekende kist ga je deze waardes gewoon simpelweg niet halen. Je kunt ze wel meenemen in je vergelijking tussen de speakers, maar hecht er niet teveel waarde aan.

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 07-08-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriBlaau
wesleytjuh schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:26:
[...]

Dit lijken mij goede speakers van Pioneer, maar ervaring heb ik er nog niet mee. Wel overweeg ik binnenkort uit dezelfde reeks de 17CM variant te kopen voor in mijn auto, dus dan kan ik er meer over vertellen ;-).

Zoals hierboven al gezegd is, hoe groter de diameter hoe meer laag je zult krijgen doorgaans. Nu is 17CM vaak praktisch het grootste wat er gebruikt wordt in kistradio's, maar zo groot mogelijk is dus aan te raden.

De Beatbox zal waarschijnlijk een op maat gemaakte gepoorte behuizing hebben waardoor de speakers net wat lager kunnen dan een normale gesloten kist. Maar omdat de beatbox relatief kleine speakers heeft en een kistradio vaak grote zal het me niks verbazen als jouw kistradio lager kan. Maar dit kunnen een paar andere forumleden misschien beter vertellen, er lopen hier best wat mensen rond met kennis van audio.

Wat betreft de TA2024, dit is een erg goede keuze hiervoor. Efficient en toch genoeg vermogen, meer als de beatbox in ieder geval. Je zou eventueel nog kunnen overwegen om een TA2020 aan te schaffen, bij dezelfde spanning heeft deze evenveel vermogen maar deze gebruikt wel wat betere componenten waardoor het laag wat beter is. Wel is de prijs aanzienlijk hoger, en of het dit waard is is moeilijk te zeggen.
Hier heb ik er eventueel ook 1 van op voorraad, ookal staat deze niet in mijn shop ;).
Je kunt ook zelf op je TA2024 een flinke elco aansluiten, dit wilt ook helpen voor de bass.

Verder moet je het frequentiebereik van autospeakers met een korrel(tje) zout nemen. Vaak zijn deze gegevens niet helemaal betrouwbaar en in een niet berekende kist ga je deze waardes gewoon simpelweg niet halen. Je kunt ze wel meenemen in je vergelijking tussen de speakers, maar hecht er niet teveel waarde aan.
Bedankt voor de informatie. Als ik de TS-A1713i vergelijk met de TS-A1313i staat er dat de 13 cm tot een lagere frequentie gaat dan de 17 cm dus wat is dan het precieze voordeel? De 17 cm heeft kan wel hogere frequenties aan maar daar komt de TA2024 toch niet, bovendien neem ik aan dat de 17 cm meer verbruikt en hij neemt meer ruimte in. Maar als er echt meer lagere tonen uit gaan komen wil ik hem wel overwegen.

[ Voor 8% gewijzigd door JoeriBlaau op 07-08-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag voor het eerst niet verder kunnen werken omdat ik moest wachten op mijn besteling,, best wel grappig hoe je de heletijd een beetje stom voor een raam zit te wachten op een postbode :D

maar ik heb gisteren nog wel verder gewerkt en de hele kist geschuurt en alle naden met een beetje kit dichtgemaakt om de kist zo luchtdicht mogelijk te maken :)
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2w24ox0.jpg
(voorkant moet er nog in komen want moet de gaten voor de speakers nog zagen)
de boven kant word een deksel, heeft iemand nog tips om dit luchtdicht te krijgen??

-Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 23:05:
vanmiddag voor het eerst niet verder kunnen werken omdat ik moest wachten op mijn besteling,, best wel grappig hoe je de heletijd een beetje stom voor een raam zit te wachten op een postbode :D

maar ik heb gisteren nog wel verder gewerkt en de hele kist geschuurt en alle naden met een beetje kit dichtgemaakt om de kist zo luchtdicht mogelijk te maken :)
[afbeelding]
(voorkant moet er nog in komen want moet de gaten voor de speakers nog zagen)
de boven kant word een deksel, heeft iemand nog tips om dit luchtdicht te krijgen??

-Joop
Je kan een tochtstrip (of soort gelijk spul) op de randen maken waar je de deksel boven op klemt.
Als je dit 'strak' maakt dan zal het wel aardig luchtdicht zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:45:
[...]

ow helemaal niet gezien, bedankt trouwens.
Geen probleem ;) .

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>