Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:
  • 121.414 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
Hoe zit dat dan met een autoradio als je die dan op 2 normale speakers wil en 1 subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
Owja, hoe zit het eigelijk met de mca - 200? die heeft aan de ene kant een input voor speakers en de andere kant, high input? wat bedoelen ze daarme dan?

Heb het over dit

De kant met High input.
Klik

De andere kant.
Klik

PS: Sorry dat ik zoveel vraag... ik bedoel het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:57

thijsco19

KTM 990 SMT

First of all, er bestaat z'n mooie edit knop om je berichten te wijzigen ;).
Volgens mij is die high input voor als je er een autoradio/voorversterkt signaal erop aansluit. Die cinch stekkers kan je een 3.5 mm jack op aansluiten zodat je direct vanaf een ipod/mp3 kan spelen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is eigenlijk een hele simpele vraag, maar weet iemand waar je "goede" speaker terminals kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 02:39:
het is eigenlijk een hele simpele vraag, maar weet iemand waar je "goede" speaker terminals kunt kopen?
Bedoel je zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53
Of dit?
http://db.tt/iQAeRvWc

[ Voor 72% gewijzigd door wesleytjuh op 08-08-2012 10:20 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja precies zo eentje, ik wil namelijk 2 extra speakers op mijn kist kunnen aansluiten maar ik kan op conrad alleen van die klem terminals vinden en die wil ik juist niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:48:
[...]

ja precies zo eentje, ik wil namelijk 2 extra speakers op mijn kist kunnen aansluiten maar ik kan op conrad alleen van die klem terminals vinden en die wil ik juist niet..
Ik had er eigenlijk een aantal op voorraad gehad overmorgen maar ik zie dat ik ze vergeten ben mee te bestellen... Ik kan even erachteraan bellen voor je, mocht je dit willen kun je een DM sturen.

Edit: heb ze toch mee besteld! Verkeerd gekeken ;). Vrijdag binnen denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 08-08-2012 12:22 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriBlaau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-03-2018
Na wat tekenen moet dit hem worden:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2unvzh0.png
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/ztdkj5.png
Dat 'grote zwarte ding' is de accu, de andere twee moeten de TA2024 en Accusafe voorstellen. In dat lege deel moeten dingen als voeding en druppellader komen.

Iemand commentaar? Hoe het beter kan 8)7 ?
Hierin moeten twee TS-A1713i speakers van Pioneer komen, de TA2024 en de Accusafe Starterset.

[ Voor 22% gewijzigd door JoeriBlaau op 08-08-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2024
JoeriBlaau schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:56:
Na wat tekenen moet dit hem worden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat 'grote zwarte ding' is de accu, de andere twee moeten de TA2024 en Accusafe voorstellen. In dat lege deel moeten dingen als voeding en druppellader komen.

Iemand commentaar? Hoe het beter kan 8)7 ?
Hierin moeten twee TS-A1713i speakers van Pioneer komen, de TA2024 en de Accusafe Starterset.
Is het niet handiger om de accu in het midden te doen i.v.m. evenwicht? en mooi tekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriBlaau
Gek1009 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:04:
[...]

Is het niet handiger om de accu in het midden te doen i.v.m. evenwicht? en mooi tekening
Niet aan gedacht, dank je! Scheelt weer als je hem opeens optilt ;). Ben er ook achtergekomen dat de TA2024 en Accusafe nog naast de accu passen dus dat scheelt weer 10 cm of zo. Wil hem toch zo klein mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na heel wat werk is hij toch eindelijk af :D
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/209g6x3.jpg
JoeriBlaau schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:06:
[...]
Niet aan gedacht, dank je! Scheelt weer als je hem opeens optilt ;). Ben er ook achtergekomen dat de TA2024 en Accusafe nog naast de accu passen dus dat scheelt weer 10 cm of zo. Wil hem toch zo klein mogelijk houden.
zoals je kunt zien heb ik die van mij zo klein mogelijk gehouden,

het heeft een groot voordeel:
- hij past nu in een eastpack

maar bij voordelen zitten altijd nadelen:
- omdat hij zo klein is maar toch veel elektronica heeft... laten we zeggen dat als ik de schroeven eruit haal dat hij dan openspringt van de draden -__-
niet heel erg maar de kans op kortsluiting is hierdoor groter.

ik wil hier alleen maar mee zeggen maak hem niet zo klein dat de kabels er niet meer inpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

postbode heeft vanmiddag 2 mooie doosjes bezorgt :) Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/io3dxl.jpg
maar ff een vraag over de 3,5 socket (ik weet het t staat in het start topic) maar er zijn 3 pinnetjes die lange daar moet gnd aan maar maakt het uit aan welke je de rode en de gele bevestigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
Ik heb met mijn nieuwe kist sinds het begin al een probleem met de hifonics speakers die ik nieuw gekocht heb, bij sommige liedjes hoor je soms een kraak/piepachtig geluid erdoorheen. eerst dacht k dat het misschien kwam doordat de kist niet helemaal dicht was nog nu is die ondertussen helemaal dicht en heb ik het nog steeds dus iemand enig idee hoe dit kan of zal de tweeter van de speaker kuren hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriBlaau
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:11:
na heel wat werk is hij toch eindelijk af :D
[afbeelding]

[...]

zoals je kunt zien heb ik die van mij zo klein mogelijk gehouden,

het heeft een groot voordeel:
- hij past nu in een eastpack

maar bij voordelen zitten altijd nadelen:
- omdat hij zo klein is maar toch veel elektronica heeft... laten we zeggen dat als ik de schroeven eruit haal dat hij dan openspringt van de draden -__-
niet heel erg maar de kans op kortsluiting is hierdoor groter.

ik wil hier alleen maar mee zeggen maak hem niet zo klein dat de kabels er niet meer inpassen :P
Hoe groot zijn die speakers van jou? 13 cm of 17 cm?

Dank je! Dat zijn wel kleintjes dus, zo'n 10 cm. Ik ga voor 17 cm dus dat wordt best wel een uitdaging denk ik. Misschien toch maar weer naar de 13 cm gaan kijken ;P

[ Voor 9% gewijzigd door JoeriBlaau op 08-08-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoeriBlaau schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:38:
[...]

Hoe groot zijn die speakers van jou? 13 cm of 17 cm?
4" r142 rockford fosgate speakertjes, uit mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 12:53
Even een domme vraag tussendoor: ik heb nieuwe autospeakers. De aansluiting daarvan is met van die schuifjes waar een schoentje om kan. Wat is nou plus en wat is min, de dikke plus en de smallere min?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Leg de speaker op tafel neer met de magneet naar boven en de aansluitingen naar je toe. De rechter is dan de plus.

[ Voor 3% gewijzigd door TBTL op 08-08-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 12:53
oke Thx! Zo stom maar ik vergeet zulke kleine dingen echt altijd! ps... nieuwe speakers betekent nieuw project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: kist radio initial testing (LI-ON accu)

vanmiddag alles even in elkaar gezet en gesoldert (todat mun tin op was:()
je hoort het niet op de video maar hij gaat pauper hard !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:19:
postbode heeft vanmiddag 2 mooie doosjes bezorgt :) [afbeelding]
maar ff een vraag over de 3,5 socket (ik weet het t staat in het start tohttp://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/toolbar/image.gifpic) maar er zijn 3 pinnetjes die lange daar moet gnd aan maar maakt het uit aan welke je de rode en de gele bevestigt
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/04/audio_jackplug_socket_3_5mm1.png

De lange inderdaad de ground. Dan het gouden contact de rode kabel en het overgebleven contact de gele kabel.

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 08-08-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriBlaau
Nou zag ik gister op Tweakers.net een KPN mobiele router voorbij komen en vroeg me af of het mogelijk is om een 'display' met ledjes die aangeven wat er actief is na te maken. Dit is het plaatje van het apparaat:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1344438265.jpeg
En dan ook zo'n soort aan/uit knop ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoeriBlaau schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:06:
Nou zag ik gister op Tweakers.net een KPN mobiele router voorbij komen en vroeg me af of het mogelijk is om een 'display' met ledjes die aangeven wat er actief is na te maken. Dit is het plaatje van het apparaat:
[afbeelding]
het zou mogelijk moeten zijn met een stukje ijzer stukje zwart karton ledjes en wat creativiteit zou het moeten luken toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag flik doorgewerkt en mijn kist afgemaakt,, vanavond komen er nog filmpjes

maar wat een herrie komt er uit zon ding :D har ik niet verwacht, en de bass is ook veel beter dan ik dacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesley ben je binnenkort ook van plan om voltmeters te verkopen, want dat is eigenlijk het enigste wat ik mis op jou webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: kistradio
dit is hem dan geworden mijn allereerste speaker kistje :)
ben zelf zeer tevreden over het resultaat, als je al op half volume draait trillt de hele grond al door de bass :D
alleen als er teveel bass komt schakkelt de accu zichzelf uit :(

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/34hj914.jpg
net al even uitgeprobeert in een park, hoorde hem nog aan de andere kant van het park

gebruikte onderdelen
TA2024(modded)
6800mah LI-ON accu
3,5mm jack
2,1DC jack

-joop

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
[afbeelding]
Tja :P. Alles is mogelijk natuurlijk maar dit soort dingen zijn vaak voor een enkel paneel wat duur om te maken. Wat je kunt doen is een aluminium paneeltje nemen en hier de gaten in boren voor led houders met daarin 5mm groene/rode/blauwe leds. Het paneeltje zou je dan kunnen beplaken met de juiste bijhorende tekst of logo's maar dit is uiteraard niet erg mooi. Het beste zou je dus een paneeltje kunnen laten graveren/laseren, wat weer erg duur is. Je zult dus een goede afweging moeten maken tussen wat je wilt en wat je wilt uitgeven.
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:33:
wesley ben je binnenkort ook van plan om voltmeters te verkopen, want dat is eigenlijk het enigste wat ik mis op jou webshop.
Van plan, zeker ;). Zijn zelfs al een hele tijd geleden besteld, helaas doet China er erg lang over deze keer... Weet gelijk weer waarom ik zo'n hekel heb aan inkopen in China. Geef mij maar gewoon een westerse leverancier :).
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:33:
YouTube: kistradio
dit is hem dan geworden mijn allereerste speaker kistje :)
ben zelf zeer tevreden over het resultaat, als je al op half volume draait trillt de hele grond al door de bass :D
alleen als er teveel bass komt schakkelt de accu zichzelf uit :(

[afbeelding]
net al even uitgeprobeert in een park, hoorde hem nog aan de andere kant van het park

-joop
Netjes zeg, dat heb je nog snel gedaan!

Yep, bekend probleem van de li-ion accu's. Je kunt er gewoon niet teveel stroom van vragen. Wellicht helpt een extra condensator wat. Hoe zijn de speakers?

[ Voor 21% gewijzigd door wesleytjuh op 09-08-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:36:
[...]

Tja :P. Alles is mogelijk natuurlijk maar dit soort dingen zijn vaak voor een enkel paneel wat duur om te maken. Wat je kunt doen is een aluminium paneeltje nemen en hier de gaten in boren voor led houders met daarin 5mm groene/rode/blauwe leds. Het paneeltje zou je dan kunnen beplaken met de juiste bijhorende tekst of logo's maar dit is uiteraard niet erg mooi. Het beste zou je dus een paneeltje kunnen laten graveren/laseren, wat weer erg duur is. Je zult dus een goede afweging moeten maken tussen wat je wilt en wat je wilt uitgeven.

[...]

Van plan, zeker ;). Zijn zelfs al een hele tijd geleden besteld, helaas doet China er erg lang over deze keer... Weet gelijk weer waarom ik zo'n hekel heb aan inkopen in China. Geef mij maar gewoon een westerse leverancier :).

[...]

Netjes zeg, dat heb je nog snel gedaan!

Yep, bekend probleem van de li-ion accu's. Je kunt er gewoon niet teveel stroom van vragen. Wellicht helpt een extra condensator wat. Hoe zijn de speakers?
speakers zijn heel goed,, komt mooi geluid uit en ook behoorlijk wat bass (waar ik heel blij mee ben)
zou een extra accu dit probleem ook kunnen verhelpen??
ohja, moet je de accu helemaal leeg spelen voordat je hem weer oplaadt, zou handig zijn als er een handleiding bij die dingen word geleverd...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Ik ben bezig een kistradio-tje te maken voor als er vrienden komen e.d. Ik vind een accu niet heel erg belangrijk en wil deze evt. later toevoegen. Omdat telefoons eigenlijk altijd leeg zijn wanneer je ze wil gebruiken leek het mij fijn om er een usb poort op te zetten die je telefoon kan opladen.
nu leek het mij een idee om binnenin een stekkerdoos te stoppen om daar een usb oplader en de voeding voor de versterker aan te hangen. en evt misschien nog iets anders(een bluetooth oortje voor draadloze muziek of iets anders. Ik heb even een klein schematje gemaakt over dit systeem een vraag me af of dit gaat werken. Hier gaat het dus vooral om de stekkerdoos aan de apparaatstekker.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/7965497/kistradio.png
[afbeelding]
Misschien een idee om een stukje plexiglas te pakken en de achterkant te beplakken met gesneden plakfolie of zwart te kleuren met stift behalve de logo's. ledjes er achter met schotjes zodat het niet op ander logo bloed.

[ Voor 30% gewijzigd door erik23 op 10-08-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:55:
[...]

speakers zijn heel goed,, komt mooi geluid uit en ook behoorlijk wat bass (waar ik heel blij mee ben)
zou een extra accu dit probleem ook kunnen verhelpen??
ohja, moet je de accu helemaal leeg spelen voordat je hem weer oplaadt, zou handig zijn als er een handleiding bij die dingen word geleverd...
Nope, bij li-ion is dit niet meer nodig om hem helemaal te ontladen. Een extra accu verhelpt het probleem uiteraard ook, maar dit zou ik niet aanraden met dit soort lage kwaliteits li-ion accu's.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb 2 vragen.
1.Weet iemand waar je goedkope led strips of gewoon ledjes kan halen of bestellen wil ze graag op 12v in me Krat bouwen. Als dat klaar is ook foto's van mijn krat.

2.Ik heb de kenwood kdc-3047 4x50 watt maar hoe kan ik uitrekenen hoeveel watt hij rms op 12v geeft?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriBlaau
Ik heb eerder in 't topic gelezen dat de accusafe automatisch naar het lichtnet schakelt als je deze aansluit, en weer terug naar de accu als je het lichtnet los koppelt. Maar waar zijn die twee knopjes dan voor als het wisselen tussen de standen toch vanzelf gebeurd? Ik wil zo min mogelijk aan de buitenkant van me krat en laat die twee knopjes dus liever in de krat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:31:
[...]

Nope, bij li-ion is dit niet meer nodig om hem helemaal te ontladen. Een extra accu verhelpt het probleem uiteraard ook, maar dit zou ik niet aanraden met dit soort lage kwaliteits li-ion accu's.
.
ohh okee,, en als je nu 2 accus een een elco neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:15
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:42:
[...]

ohh okee,, en als je nu 2 accus een een elco neemt?
Je kan het beste eerst even testen wat een elco oplost, die kosten een paar euro's, voordat je weer een accu gaat kopen van 30 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1337aldi schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:52:
[...]

Je kan het beste eerst even testen wat een elco oplost, die kosten een paar euro's, voordat je weer een accu gaat kopen van 30 euro ;)
zou je misschien even een elco kunnen linken die goed is daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Zie topicstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 08:29:
Hallo

Ik heb 2 vragen.
1.Weet iemand waar je goedkope led strips of gewoon ledjes kan halen of bestellen wil ze graag op 12v in me Krat bouwen. Als dat klaar is ook foto's van mijn krat.

2.Ik heb de kenwood kdc-3047 4x50 watt maar hoe kan ik uitrekenen hoeveel watt hij rms op 12v geeft?

Alvast bedankt.
Op de site van Kenwood staat 30W x 4 (DIN45324,+B=14.4v), maar meeste autoradio's halen maar rond 18W RMS per kanaal.

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-01-2021
Is het mogelijk om dit in een kistradio tebouwen ?
Linkje: http://tuxgraphics.org/el...i-digital-voltmeter.shtml

Edit: heb nog wat kleiners gevonden, maar dit kan toch niet de echte prijs zijn voor een voltmetertje ? 8)7
Linkje: http://nl.aliexpress.com/...r-4-Colors/593615894.html

Gr thijs

[ Voor 42% gewijzigd door thijsi op 11-08-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Lijkt me van wel, maar het kan wel lastig worden om het display netjes in de wand van de kist te krijgen.

Die andere is idd wel erg duur :X Ik hoop dat die prijs per 100 is ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door TBTL op 11-08-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Nope die prijs is per 50, staat ergens als je eerst controleer de details klik.
dus... 224/50 = 4.48 dollar of ~ 3.66 euro ut stukkie;).
Met verzending erbij: 247.16/50 = 4.94 dollar of ~ 4.04 euro.

[ Voor 49% gewijzigd door thijsco19 op 11-08-2012 19:42 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesley hoeveel centimeter is het TA2024 signaal kabel JST-PH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spotke
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-01 21:25
thijsi schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:37:

Edit: heb nog wat kleiners gevonden, maar dit kan toch niet de echte prijs zijn voor een voltmetertje ? 8)7

Gr thijs
Ik heb die voltmeter van aliexpress op ebay gekocht. Werkt goed, en kostte maar €2.5, inclusief gratis verzending! Gewoon even rondzoeken op ebay ("digital voltmeter"), er zijn zelfs nog goedkopere digitale voltmeters te koop...

Als ik het topic zo nog eens bekijk, zijn er al velen die niet meer een echte kratradio bouwen, maar een kistradio. Als je toch al zelf een kist bouwt, kan het de moeite lonen om eens snel te berekenen hoe groot de kist juist hoeft te zijn om zo goed mogelijk geluid uit de speakers te halen. Deze is wel handig om een idee te krijgen van het juiste volume voor 1 driver: http://www.ajdesigner.com/speaker/ajsealed.php.

Zelf ben ik bezig met een kleine kistradio te bouwen met een TA2024 van arjen (wordt vervangen als ik hier niet tevreden mee ben), 2 4inch "woofers" en 2 tweeters. Zal wel een langdurig project worden gezien er een levertijd is van meerdere weken...

Moet enkel nog een goede batterij vinden. Een loodgelaccu is goedkoop, maar ook redelijk zwaar. Gezien het kistje zo licht mogelijk moet worden is dit niet echt een optie. De li ion accu's van ebay zijn aantrekkelijk, maar laten qua capaciteit en kwaliteit soms te wensen over. Misschien zijn LiFePO4 accu's een optie, moet ik nog even bekijken. Maar ik heb toch alle tijd om dit nog uit te zoeken door de lange levertermijn van de speakers :'(

[ Voor 47% gewijzigd door spotke op 11-08-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan gewoon nergens goedkope ledjes vinden van een paar euro een led stripje of iets dergelijks.

Ps. Als ik een led wil aansluiten op 12v en de spanning kan maar 3.2-3.6 zijn welk weerstandje moet ik er dan.tussen doen?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:42:
Kan gewoon nergens goedkope ledjes vinden van een paar euro een led stripje of iets dergelijks.

Ps. Als ik een led wil aansluiten op 12v en de spanning kan maar 3.2-3.6 zijn welk weerstandje moet ik er dan.tussen doen?
2 Site's waar je leds en dergelijke kunt kopen: ledtunning, leds-buy.

R = U / I.
R = weerstand, U = spanning, I = stroom.
R = (Uvoeding - Uspanningsval) / I.

P.S. zoek ook nog effe op voorschakelweerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thijsco19

tnx voor de reactie
ik had zelf net op leds discount gekeken en daar was het ook best goedkoop en zonder verzendkosten en ik zal nog wel ff op ebay kijken voor een voltmetertje en ledjes.

ps. heeft iemand ervaring met bestellen bij leds discount zo ja was het snel binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:25:
[...]

zou je misschien even een elco kunnen linken die goed is daarvoor
25V en minimaal iets van 2200-4700µF is een mooie waarde hiervoor. Let wel op, door een elco toe te voegen zal het kunnen zijn dat de li-ion niet goed meer aan gaat na een tijdje hem niet gebruikt te hebben. Dit komt omdat de beveiliging van het li-ion pack de elco als een kortsluiting ziet wanneer deze leeg is. Als de elco dan gevuld is is het weer geen probleem meer om hem aan te zetten. Maar omdat elco's dus een zelfontlading hebben kan het na een tijdje niet spelen zo zijn dat hij weer lastig aan gaat.
thijsi schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:37:

Gr thijs
Leuke voltmetertjes :). Alleen zoals al gezegd wordt wel wat lastig inbouwen maar verder zeer interessant.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:45:
wesley hoeveel centimeter is het TA2024 signaal kabel JST-PH
Deze is 30CM.
spotke schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:48:
[...]

Ik heb die voltmeter van aliexpress op ebay gekocht. Werkt goed, en kostte maar €2.5, inclusief gratis verzending! Gewoon even rondzoeken op ebay ("digital voltmeter"), er zijn zelfs nog goedkopere digitale voltmeters te koop...

Als ik het topic zo nog eens bekijk, zijn er al velen die niet meer een echte kratradio bouwen, maar een kistradio. Als je toch al zelf een kist bouwt, kan het de moeite lonen om eens snel te berekenen hoe groot de kist juist hoeft te zijn om zo goed mogelijk geluid uit de speakers te halen. Deze is wel handig om een idee te krijgen van het juiste volume voor 1 driver: http://www.ajdesigner.com/speaker/ajsealed.php.

Zelf ben ik bezig met een kleine kistradio te bouwen met een TA2024 van arjen (wordt vervangen als ik hier niet tevreden mee ben), 2 4inch "woofers" en 2 tweeters. Zal wel een langdurig project worden gezien er een levertijd is van meerdere weken...

Moet enkel nog een goede batterij vinden. Een loodgelaccu is goedkoop, maar ook redelijk zwaar. Gezien het kistje zo licht mogelijk moet worden is dit niet echt een optie. De li ion accu's van ebay zijn aantrekkelijk, maar laten qua capaciteit en kwaliteit soms te wensen over. Misschien zijn LiFePO4 accu's een optie, moet ik nog even bekijken. Maar ik heb toch alle tijd om dit nog uit te zoeken door de lange levertermijn van de speakers :'(
Tja, loodgel is inderdaad aan de zware kant, maar aan de andere kant heb je dan wel echt 7 Ah, toch nog bijna 3x zoveel als een "6800mAh" li-ion batterij.

LFP accu's zijn inderdaad een goede keuze, erg veilige batterijen ook. Maar hebben weer iets minder hoge energie dichtheid dan li-ion en er is nog niet erg veel keuze in, en vaak duur :O. Nadeel van zo'n zelfbouw accu is altijd weer de elektronica die de boel in de gaten houdt. Vandaar dat ik zelf loodgel wel prima vind :). Lekker simpel, goedkoop, hoge capaciteit maar alleen erg zwaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:20:
[...]

25V en minimaal iets van 2200-4700µF is een mooie waarde hiervoor. Let wel op, door een elco toe te voegen zal het kunnen zijn dat de li-ion niet goed meer aan gaat na een tijdje hem niet gebruikt te hebben. Dit komt omdat de beveiliging van het li-ion pack de elco als een kortsluiting ziet wanneer deze leeg is. Als de elco dan gevuld is is het weer geen probleem meer om hem aan te zetten. Maar omdat elco's dus een zelfontlading hebben kan het na een tijdje niet spelen zo zijn dat hij weer lastig aan gaat.

[...]
nou ik hou het nu wel voor wat het is, ik denk toch niet dat ik op vol volume ga spelen, op de helft komt er al genoeg herrie uit

Leuke voltmetertjes :). Alleen zoals al gezegd wordt wel wat lastig inbouwen maar verder zeer interessant.

[...]

Deze is 30CM.

[...]

Tja, loodgel is inderdaad aan de zware kant, maar aan de andere kant heb je dan wel echt 7 Ah, toch nog bijna 3x zoveel als een "6800mAh" li-ion batterij.

LFP accu's zijn inderdaad een goede keuze, erg veilige batterijen ook. Maar hebben weer iets minder hoge energie dichtheid dan li-ion en er is nog niet erg veel keuze in, en vaak duur :O. Nadeel van zo'n zelfbouw accu is altijd weer de elektronica die de boel in de gaten houdt. Vandaar dat ik zelf loodgel wel prima vind :). Lekker simpel, goedkoop, hoge capaciteit maar alleen erg zwaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Misschien niet helemaal een krat of een kist, maar toch een leuke zelfbouwradio en te leuk om niet te showen:
Afbeeldingslocatie: http://aersmusic.nl/images/kliko1klein.jpg
Gebouwd in een afgedankte GFT-kliko, met 2x Pioneer TS-G1723i, modded TA2024 en een volledig pakket van accusafe.
Ik moet zeggen, er komt nog verbazingwekkend goed geluid uit, en een nummer met flinke bass laat de hele bak trillen >:)

Nog een shot van de aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://aersmusic.nl/images/kliko2klein.jpg
vlnr: 3.5mm jack, uit- en aanknop, volumeknop en statusled

Afbeeldingslocatie: http://aersmusic.nl/images/kliko3klein.jpg
Aan de achterkant zit de eurostekker voor de oplader van de accu en de voeding van de TA2024, alsmede een aan/uitknop om de accu volledig los te koppelen (voor vervoer met de fiets bijv.)

Nog dank aan de jongens van accusafe.nl voor de goede service, aangezien mijn eerste versterker het na de eerste succesvolle run begaf zonder aanwijsbare reden. Tot nu toe draait deze nieuwe als een zonnetje, ook na een paar kilometer heen en weer geslingerd te zijn op de fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Nice! Lang geleden dat we zo'n radio in dit topic gezien hebben!
Zal wel lekker klinken met zo'n enorme klankkast ja ;). Heb zelf de TS-G1722i in mijn auto zitten en dat klinkt ook erg goed, kunnen lekker hard zonder vervorming. Hoe Conrad(daar heb je ze vandaan toch?) dan weer aan de TS-G1723i komt is mij een raadsel, want deze vindt je nergens anders dan bij Conrad, zelfs de Pioneer site vermeld ze niet.
Maar, achter de fiets? Wat moet ik me daarbij voorstellen :D

[ Voor 66% gewijzigd door wesleytjuh op 12-08-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Linkerhand aan het stuur, rechterhand aan het handvat van de kliko, en rijden maar. Effectief rijdt de kliko dus rechtsachter je ;)

De pioneers had ik nog van mijn lokale Saturn, die had nog 1 paar liggen, uiteindelijk voor €40,- meegekregen :)

[ Voor 30% gewijzigd door AvAars op 12-08-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een leuk een leuk ding ! die kliko kunnen vast een hele hoop accu,s in
Leuk voor festivals kan je gelijk al je spullen in doen
Mischien in de toekomst een subje er bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam deze voeding tegen op ebay http://www.ebay.com/itm/1...ain_0&hash=item231ee4617d

Is deze voeding geschikt voor en ta2024, want er staat onder dat het voor led lampjes is bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ja die is geschikt.
Maar waarom van ebay terwijl er zat voedingen in NL te kopen zijn?
Hier zomaar 2 voedingen.
linkje
linkje 2

[ Voor 4% gewijzigd door thijsco19 op 13-08-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de plus en min bij een dc jack? die op de printplaat zit zegmaar

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:20:
wat is de plus en min bij een dc jack? die op de printplaat zit zegmaar
Deze bedoel je? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.repairhouse.nl/userfiles/DC-Jack-DC.jpg

Volgens mij de buiten kant de min en de pin de plus.
Al zou ik het niet precies weten.

[ Voor 5% gewijzigd door thijsco19 op 13-08-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:37:
[...]

Deze bedoel je? :P
[afbeelding]

Volgens mij de buiten kant de min en de pin de plus.
Al zou ik het niet precies weten.
jup die bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
  • Laatst online: 19-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 08:29:
Hallo

Ik heb 2 vragen.

Alvast bedankt.
er is nu bij SK.net een mooie actie van led strips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
In dat geval is de pin die verbonden is met de achterkant van de DC jack de +, de 2 pinnen die aan de zijkanten van de DC jack zitten zijn de -.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:05:
Ja die is geschikt.
Maar waarom van ebay terwijl er zat voedingen in NL te kopen zijn?
Hier zomaar 2 voedingen.
linkje
linkje 2
Waarom zou je meer betalen voor hetzelfde product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Waarom langer wachten terwijl je het morgen binnen kan krijgen? En betere kwaliteit en je kan hem terug sturen als het hij niet werkt...
Maar ik zou dan eerder die van dickbest (linkje 1) nemen omdat die ongeveer even duur is als de ebay voeding.

P.S. wesley wrm zit er z'n groot verschil in prijs tussen die van jouw en dickbest?

[ Voor 12% gewijzigd door thijsco19 op 13-08-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
thijsco19 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:40:
Waarom langer wachten terwijl je het morgen binnen kan krijgen? En betere kwaliteit en je kan hem terug sturen als het hij niet werkt...
Maar ik zou dan eerder die van dickbest (linkje 1) nemen omdat die ongeveer even duur is als de ebay voeding.

P.S. wesley wrm zit er z'n groot verschil in prijs tussen die van jouw en dickbest?
Hoewel deze voeding wel van aardige goede kwaliteit is en alle keurmerken heeft is dit ook wel een aardig chinezen voeding ;-). Zit ook aardig wat ruis op de spanning maar je kunt voor deze prijs niet verwachten dat er een fatsoenlijk filter in zit.

offtopic:
Lijkt erop dat dickbest inderdaad weer in prijs gezakt is. Ik weet niet of je verder de geschiedenis van dick best kent? Is laatst overgenomen door iemand maar Dick Best heeft daarvoor erg veel leuke leveranciers opgedaan met de daarbij horende leuke prijzen. Deze voeding bijvoorbeeld kan hij erg goedkoop inkopen (en ik gok per 500 stuks oid) waar ik ze gewoon via een simpele leverancier koop per tientallen. Daar zit het verschil ;-). Op het ene kan ik wat beter concurreren dan het andere. Ook heeft dick best aardig hoge verzendkosten waardoor het toch weer gunstiger kan zijn om alles in 1x bij een webshop te kopen. Bij deze een beetje de reden, compleet offtopic, maartoch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriBlaau
Kent er iemand een stereo-potentiometer met (druk)schakelaar met een weerstand van 100k Ohm? Of zal je deze ook bij de lokale Fixet kunnen halen? Scheelt weer verzendkosten ;)

[ Voor 118% gewijzigd door JoeriBlaau op 13-08-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand geintereseerd in de rode ta2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:40:

Mijn kist hoeft niet morgen of overmorgen af dus... , ik verwacht niet dat een voeding snel stuk gaat en kwaliteit is het zelfde zijn of beter met al die keurmerken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briemo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05-2022
Mannen,

Ik heb een kistradio gemaakt een tijd geleden, alleen de accusafe is kapot.
Ik wil dat ding ook uit mn kist hebben, hier een schakeling zonder de accusafe.

http://tinypic.com/r/iz1095/6

Nu heb ik twee vraagjes:
- Ik wil een aan en uit schakelaar plaatsen, die kan toch tussen de accu en de versterker? Tussen de + of de -?
- Ook wil ik het aantal volt kunnen checken zodat hij niet onder de 11.5 kan komen, makkelijkst om een voltmeter te plaatsen dan? Of weten jullie andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
briemo schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:18:
Mannen,

Ik heb een kistradio gemaakt een tijd geleden, alleen de accusafe is kapot.
Ik wil dat ding ook uit mn kist hebben, hier een schakeling zonder de accusafe.

http://tinypic.com/r/iz1095/6

Nu heb ik twee vraagjes:
- Ik wil een aan en uit schakelaar plaatsen, die kan toch tussen de accu en de versterker? Tussen de + of de -?
- Ook wil ik het aantal volt kunnen checken zodat hij niet onder de 11.5 kan komen, makkelijkst om een voltmeter te plaatsen dan? Of weten jullie andere oplossingen?
Jammer dat ie stuk is gegaan. Weet je toevallig hoe?

Je schakeling is goed zo. Je kan dan een schakelaar plaatsten tussen de + of de - van de versterker en de accu, de keuze is aan jou, maakt verder niet veel uit. Over het algemeen worden de schakelaars in de + geplaatst.

Je kunt inderdaad een voltmeter in parallel over de accu zetten. Dus de + van de voltmeter op de + van de accu en de - van de voltmeter op de - van de accu.
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:05:
[...]

Mijn kist hoeft niet morgen of overmorgen af dus... , ik verwacht niet dat een voeding snel stuk gaat en kwaliteit is het zelfde zijn of beter met al die keurmerken :Y
Hmm, ik verwacht eigenlijk toch wel dat er een wat kwaliteits verschil in zit. Dat al die keurmerken erop staan wilt nog niet zeggen dat ie aan alle keurmerken voldoet :+. Maar zal opzich prima werken, de kans op uitval is alleen wat hoger en door de slechtere componenten zal er wat meer ruis op het signaal zitten waarschijnlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door wesleytjuh op 14-08-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg maar geen geluid uit de rode ta2020?
aangesloten op volle accu. rode ledje brand gwn enige wat ik mis is geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedfan
  • Laatst online: 24-06 22:58
Eindelijk is mijn kistradio ook af! Al vanaf vorige zomer was ik al van plan om een kistradio te maken. Ik was toen nog een leek met versterkers, van speakers en stroom wist ik al wat vanaf.

Als eerste probeerde ik de mca-200, die werkte prima maar hij vervormde te snel op een beetje volume. Had het toen omgeruild en had toen vervolgens de Raveland XCA-1000 gekocht, een echte autoversterker en wat een geluid kwam daar uit! In de theater van mijn middelbareschool hadden ze JBL PA Speakers. Ze klonken fantastisch! Ik heb toen meer naar JBL speakers zitten luisteren en heb toen uiteindelijk de JBL GTO 938 gekocht voor mijn kistradio. Na veel te hebben geëxperimenteerd ermee te hebben heb ik veel ontdekt over speakers. heb toen daarna ook geleerd hoe je speakers moest simuleren (WINISD, BassBoxpro 6, LSPDCAD) JBL heeft iets unieks, een vette, lekkere, maar toch diepe bass en een zeer helder hoog.

Toen ik eindelijk klaar was met de bouwtekening van de behuizing van de kistradio kwam mijn vader ongeveer een paar dagen later met een flightcase terug uit zijn werk. had hij ff geregeld voor mij _/-\o_

Het origineel van de flightcase was bedoelt om winkelwagens in supermarkten te tracken, en was daarom zeer groot (19'' apperatuur). Deze hadden we verkleint naar 3/4. Heb hem toen getest bij de waterscouting toen hij 80% af was en kwam er achter dat de speakers totaal niet bestand waren tegen zand omdat ze rechtopstaan. Het zand kwam daardoor in de magneten van de speaker! Na het weer gerepareerd te hebben en de speakers aangepast te hebben werkt alles goed.

Hier wat foto's met meer informatie:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/207wefc.jpg
De buitenkant van de kistradio, afgedekt met een deksel zodat als het regent of de radio opslaat niets van binnen beschadigt kan raken.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2j3juq0.jpg
De binnenkant

1. De Bekende MP3 Module waardoor ik mee in aanraking met ebay kwam en nu meer van koop.
2. Potmeter op de aux om toch snel het volume van de muziekbron te kunnen veranderen.
3. Aan/ Uit knop die tegen water kan.
4. RCA AUX Ingang.
5. Rode LED die aangeeft dat er stroom op staat.
6. Rode LED die aangeeft dat er geluid aanwezig is en dat het relais de versterker heeft aangeschakeld.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/n316qs.jpg'
Alles staat aan met de 5v adapter en usb naar 11 kabels verloop van DealExtreme. Werkt overigens perfect en alle apparaten die je maar kan bedenken kan je ermee opladen!

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2d8pefp.jpg
De onderkant, de flightcase is gebouwd uit 9mm multiplex met kunstof bescherming er over heen. Om er voor te zorgen dat alle delen er op pasten moest er met de frees stukken worden verdunt naar ongeveer 0,5 cm. Als jullie afvragen wat dat is op de MP3 Module, dat zijn 2 spanningsverlagers (12v-9v-5v) die de Originele spanningsverlagers van de MP3 module vervangen en zo meer stroom kunnen leveren, de originele was kapot gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/105sga9.jpg
De tussenlaag tussen de bovenkant en de onderkant van de kistradio met de autoversterker en mijn eigengemaakte printplaat. Hiervoor dank aan JBTL die mij ooit het schema heeft opgestuurd naar me toen ik het hier op het forum vroeg (http://sound.westhost.com/project38.htm)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/285u87.jpg
De bodem met een 107 Ah Loodaccu van daveco. Op advies van mijn vader die werkt met stroom en ook vaak accu´s koopt bij daveco! Daveco heeft een zeer goede prijs-kwaliteit en er wordt ook gezegd dat de accu´s meer capaciteit hebben dan is opgegeven :*) ALLES is gezekerd en beveiligt, zowel thermisch als kortsluiting. De rode draad die naar bovenloopt is de antenne van de MP3 Module, die is met een oog vastgemaakt met een potnagel aan de aluminium behuizing van de flightcase waardoor de kistradio zelf als antenne gaat functioneren :9~

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/102juv4.jpg
Overzichtfoto´s met ook gelijk de acculader aan de kistradio verbonden, spelen en opladen gaat perfect op de oplader geen brom, helemaal niets :D De oplaadkabel is wel aangepast naar een hele vage connector die ik nog nooit had gezien! Mijn vader zij dat als ik iets universeels er aan die er misschien mensen van de waterscouting er dingen in gaan doen en dus alles kapot gaat 8)7

Het totaal weegt 49,5 kilo 8)7 ,maar gelukkig staat de kistradio 90% van de tijd in een lelyvlet of een rubberboot. Dus gewicht geen probleem!

Prijslijst:
Accu Gratis (verjaardag kado ouders)
JBL GTO 938 47 euro (maandaanbieding Pim Tensen)
Raveland XCA 1000 40 euro (OP=OP actie Conrad)
Aanpassingen Flightcase 40 euro
Flightcase zelf Gratis
kabels, connectors, potmeter knoppen, enz Gratis van mijn vader
Oplader 4a 20 euro (Lidl)

Totaal: 147 euro, budget was 300 :X

Ik heb er GIGANTISCH veel van geleerd wat me zeker op school veel zal gaan helpen.
Ik zou het een eer vinden als mijn kistradio in de starttopic komt!

~Speedfan~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om een schakelaar tussen 2 accu's te doen en dan dat je de schakelaar om haald om van accu te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
ik heb mijn volgende plannen weer klaar liggen,
Ik heb alweer een nieuwe versterker gekocht weer dezelfde als de vorige keer:
crunch MXB4200i dus nu heb ik 2 van die beesten hier liggen :)

Nu wil ik de speakers gaan bewerken met fiberglass en dan spuiten maar heeft iemand hier ervaring mee waar ik het beste polyesterhars en harder krijgen en bodyfiller en harder kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet waar je die groene ta2020 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:02:
Is er een mogelijkheid om een schakelaar tussen 2 accu's te doen en dan dat je de schakelaar om haald om van accu te switchen?
Jazeker.

Heb je gewoon een SPDT schakelaar voor nodig.
De middelste pin gaat naar de + van je versterker
De ene buitenste pin naar de + van accu 1.
De andere buitenste pin naar de + van accu 2.

De - is gewoon tussen alles gedeeld.
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:33:
wie weet waar je die groene ta2020 kan krijgen?
Je bedoelt degene van Arjen Helder, net als de bekende TA2024? Die heeft eBay, HeideHifi, en hier heb ik er nog 1 van liggen, en binnenkort waarschijnlijk meer.
speedfan schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:40:
Eindelijk is mijn kistradio ook af! Al vanaf vorige zomer was ik al van plan om een kistradio te maken. Ik was toen nog een leek met versterkers, van speakers en stroom wist ik al wat vanaf.

Als eerste probeerde ik de mca-200, die werkte prima maar hij vervormde te snel op een beetje volume. Had het toen omgeruild en had toen vervolgens de Raveland XCA-1000 gekocht, een echte autoversterker en wat een geluid kwam daar uit! In de theater van mijn middelbareschool hadden ze JBL PA Speakers. Ze klonken fantastisch! Ik heb toen meer naar JBL speakers zitten luisteren en heb toen uiteindelijk de JBL GTO 938 gekocht voor mijn kistradio. Na veel te hebben geëxperimenteerd ermee te hebben heb ik veel ontdekt over speakers. heb toen daarna ook geleerd hoe je speakers moest simuleren (WINISD, BassBoxpro 6, LSPDCAD) JBL heeft iets unieks, een vette, lekkere, maar toch diepe bass en een zeer helder hoog.

Toen ik eindelijk klaar was met de bouwtekening van de behuizing van de kistradio kwam mijn vader ongeveer een paar dagen later met een flightcase terug uit zijn werk. had hij ff geregeld voor mij _/-\o_

Het origineel van de flightcase was bedoelt om winkelwagens in supermarkten te tracken, en was daarom zeer groot (19'' apperatuur). Deze hadden we verkleint naar 3/4. Heb hem toen getest bij de waterscouting toen hij 80% af was en kwam er achter dat de speakers totaal niet bestand waren tegen zand omdat ze rechtopstaan. Het zand kwam daardoor in de magneten van de speaker! Na het weer gerepareerd te hebben en de speakers aangepast te hebben werkt alles goed.

Hier wat foto's met meer informatie:
[afbeelding]
De buitenkant van de kistradio, afgedekt met een deksel zodat als het regent of de radio opslaat niets van binnen beschadigt kan raken.

[afbeelding]
De binnenkant

1. De Bekende MP3 Module waardoor ik mee in aanraking met ebay kwam en nu meer van koop.
2. Potmeter op de aux om toch snel het volume van de muziekbron te kunnen veranderen.
3. Aan/ Uit knop die tegen water kan.
4. RCA AUX Ingang.
5. Rode LED die aangeeft dat er stroom op staat.
6. Rode LED die aangeeft dat er geluid aanwezig is en dat het relais de versterker heeft aangeschakeld.

[afbeelding]'
Alles staat aan met de 5v adapter en usb naar 11 kabels verloop van DealExtreme. Werkt overigens perfect en alle apparaten die je maar kan bedenken kan je ermee opladen!

[afbeelding]
De onderkant, de flightcase is gebouwd uit 9mm multiplex met kunstof bescherming er over heen. Om er voor te zorgen dat alle delen er op pasten moest er met de frees stukken worden verdunt naar ongeveer 0,5 cm. Als jullie afvragen wat dat is op de MP3 Module, dat zijn 2 spanningsverlagers (12v-9v-5v) die de Originele spanningsverlagers van de MP3 module vervangen en zo meer stroom kunnen leveren, de originele was kapot gegaan.

[afbeelding]
De tussenlaag tussen de bovenkant en de onderkant van de kistradio met de autoversterker en mijn eigengemaakte printplaat. Hiervoor dank aan JBTL die mij ooit het schema heeft opgestuurd naar me toen ik het hier op het forum vroeg (http://sound.westhost.com/project38.htm)

[afbeelding]
De bodem met een 107 Ah Loodaccu van daveco. Op advies van mijn vader die werkt met stroom en ook vaak accu´s koopt bij daveco! Daveco heeft een zeer goede prijs-kwaliteit en er wordt ook gezegd dat de accu´s meer capaciteit hebben dan is opgegeven :*) ALLES is gezekerd en beveiligt, zowel thermisch als kortsluiting. De rode draad die naar bovenloopt is de antenne van de MP3 Module, die is met een oog vastgemaakt met een potnagel aan de aluminium behuizing van de flightcase waardoor de kistradio zelf als antenne gaat functioneren :9~

[afbeelding]
Overzichtfoto´s met ook gelijk de acculader aan de kistradio verbonden, spelen en opladen gaat perfect op de oplader geen brom, helemaal niets :D De oplaadkabel is wel aangepast naar een hele vage connector die ik nog nooit had gezien! Mijn vader zij dat als ik iets universeels er aan die er misschien mensen van de waterscouting er dingen in gaan doen en dus alles kapot gaat 8)7

Het totaal weegt 49,5 kilo 8)7 ,maar gelukkig staat de kistradio 90% van de tijd in een lelyvlet of een rubberboot. Dus gewicht geen probleem!

Prijslijst:
Accu Gratis (verjaardag kado ouders)
JBL GTO 938 47 euro (maandaanbieding Pim Tensen)
Raveland XCA 1000 40 euro (OP=OP actie Conrad)
Aanpassingen Flightcase 40 euro
Flightcase zelf Gratis
kabels, connectors, potmeter knoppen, enz Gratis van mijn vader
Oplader 4a 20 euro (Lidl)

Totaal: 147 euro, budget was 300 :X

Ik heb er GIGANTISCH veel van geleerd wat me zeker op school veel zal gaan helpen.
Ik zou het een eer vinden als mijn kistradio in de starttopic komt!

~Speedfan~
Netjes!
Zitten een hoop leuke dingen in waar goed over nagedacht is!
Mooie leer projecten zijn dit inderdaad altijd, leer je vaak meer van dan een lesje elektrotechniek op school ;-).
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:48:
[...]

jup die bedoel ik hoeveel kosten ze?
Je hebt DM.

[ Voor 78% gewijzigd door wesleytjuh op 15-08-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:42:
[...]

Jazeker.

Heb je gewoon een SPDT schakelaar voor nodig.
De middelste pin gaat naar de + van je versterker
De ene buitenste pin naar de + van accu 1.
De andere buitenste pin naar de + van accu 2.

De - is gewoon tussen alles gedeeld.

[...]

Je bedoelt degene van Arjen Helder, net als de bekende TA2024? Die heeft eBay, HeideHifi, en hier heb ik er nog 1 van liggen, en binnenkort waarschijnlijk meer.

[...]

Netjes!
Zitten een hoop leuke dingen in waar goed over nagedacht is!
Mooie leer projecten zijn dit inderdaad altijd, leer je vaak meer van dan een lesje elektrotechniek op school ;-).
jup die bedoel ik hoeveel kosten ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wesleytjuh

Tnx maar kan je een tekeningetje maken voor me pls want ik snap het niet echt hoe ik het moet aansluiten met de - ik ben niet echt de elektronica genie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 09:50
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:43:
@wesleytjuh

Tnx maar kan je een tekeningetje maken voor me pls want ik snap het niet echt hoe ik het moet aansluiten met de - ik ben niet echt de elektronica genie.
Zo moeilijk is het niet hoor, gewoon alle minnen aan elkaar vast.
En volgens mij is het hier niet de bedoeling dat anderen een tekening voor jou maken,
Maar dat jij een tekening maakt met hoe je denkt dat het goed is, dan geven wij commentaar.
Mocht je schakelaar niet snappen, google hem is, maakt het een stuk duidelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag lekker op het strand gezeten met kistje aan, maar toen viel afentoe de muziek even weg en begon het afentoe een beetje te kraken het geluid,, maar ik kon niks vinden wat los zat, alle draaden noge eens goed aan gedraaid en nu afentoe nog kraken en ineens maar door 1 speaker

iemand ervaring mee??

-joop

Verwijderd

heb net mijn kistradio zo goed als klaar, maar als ik de muziek op pauze zet dan hoor ik een hoog maar kort gekraak ( klinkt net als een vonkje) , is dit normaal of ligt het aan de kabel of toch aan de speakers ( had met andere ook geprobeerd en daar hoorde je da gekraak ook )

• TBTL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:59:
vanmiddag lekker op het strand gezeten met kistje aan, maar toen viel afentoe de muziek even weg en begon het afentoe een beetje te kraken het geluid,, maar ik kon niks vinden wat los zat, alle draaden noge eens goed aan gedraaid en nu afentoe nog kraken en ineens maar door 1 speaker

iemand ervaring mee??
Gebeurde het als je op hoog (maximaal) volume luisterde? Ik heb ook gehad dat 1 speaker iets eerder begon te kraken dan de andere. Het gekraak kwam uit de versterker en klonk anders dan clippen.

[ Voor 3% gewijzigd door TBTL op 16-08-2012 10:25 ]

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 19:24
Hier een home made boombox van een vriend van mij YouTube: BoomBox

Een foto reportage van het productie proces ;)

Verwijderd

TBTL schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:20:
[...]
Gebeurde het als je op hoog (maximaal) volume luisterde? Ik heb ook gehad dat 1 speaker iets eerder begon te kraken dan de andere. Het gekraak kwam uit de versterker en klonk anders dan clippen.
probleem is al opgelost, 1 van de speaker aansluitingen op de versterker was los getrilt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
ViNOK16Bit schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:45:
Hier een home made boombox van een vriend van mij YouTube: BoomBox

Een foto reportage van het productie proces ;)
Origineel ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Ondanks dat ik het forum heel trouw volg blijven me nog een aantal vragen dwars zitten. Er blijkt namelijk nogal eens verdeeldheid te zitten in de antwoorden volgens mij.
Ik ben namelijk van plan om weer te beginnen aan een mooi nieuw kistje, en ik wou dit keer eigenlijk écht HARD draaien!

In m'n oude kist zit een (modded) Ta2024, op een loodgel accu. (12V, 7.2Ah)
Nou word er vermeld dat de modded Ta2024 een vermogen heeft van 25W RMS. Is dit ook daadwerkelijk zo of sla ik hier een plank heel erg mis?
Ook lees ik de specificaties van de Ta2020 even door, omdat deze 25W RMS zou hebben. Simpel bedacht: hoe meer Watt's, Hoe harder het geluid. Ik weet dat dit niet altijd zo is, maar dat daar even gelaten.

Nou staat er alleen wel bij dat deze op 14.6V draait. HUH?
''2 x 25 Watt RMS @ 14,6 Volt DC 10% THD+N - i.c.m. 4Ohm speakers
2 x 12 Watt RMS @ 12Volt DC, 0,1% THD+N - i.c.m. 4Ohm speakers
''

Nu lees ik zelfs ook dat deze versterker maar 12W RMS geeft als ik er gewoon mijn 12V accu'tje aanhang.. hoe kan dit zo zijn? of is dit in werkelijkheid ook onzin?
En als dit wel zo is, waar kan ik aan een goeie 14,6V accu komen? Die heb ik hier namelijk nog niet voorbij zien komen (dacht ik).
Welke versterker is nu dan beter? Als ik aan beide versterkers een 12V accu hang, maakt het dan niks uit? En Als ik een 14,6V accu gebruik?

Ook heb ik last van krakende, clippende, weigerende speakers als ik op vol volume wil draaien. Terwijl mijn speakers wel gewoon 25W RMS zijn. Is het aan te raden om speakers te gebruiken die meer Watt's aankunnen dan de versterker kan leveren?

En dan de laatste, brandende vraag: Ik lees erg veel over de LI-Ion accu's. Deze zouden niet het aangegeven Ah bezitten als aangegeven is. Is dit nou echt zo? en kan ik serieus waar niet langer dan 1 Middagje spelen op zulke accu's? Of zijn het nou juist wel goeie accu's, Doen ze het wel langer?
Ik sta namelijk op het punt om ze te bestellen, vandaar.

Groet,

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor iedereen die van die clipping afwil
koop een ta2020 wat bij een ta2024 hard begon te vervormen heb ik met de ta2020 nauwlijks
echt een duidelijk verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Piet bel schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:54:
Ondanks dat ik het forum heel trouw volg blijven me nog een aantal vragen dwars zitten. Er blijkt namelijk nogal eens verdeeldheid te zitten in de antwoorden volgens mij.
Ik ben namelijk van plan om weer te beginnen aan een mooi nieuw kistje, en ik wou dit keer eigenlijk écht HARD draaien!

In m'n oude kist zit een (modded) Ta2024, op een loodgel accu. (12V, 7.2Ah)
Nou word er vermeld dat de modded Ta2024 een vermogen heeft van 25W RMS. Is dit ook daadwerkelijk zo of sla ik hier een plank heel erg mis?
Ook lees ik de specificaties van de Ta2020 even door, omdat deze 25W RMS zou hebben. Simpel bedacht: hoe meer Watt's, Hoe harder het geluid. Ik weet dat dit niet altijd zo is, maar dat daar even gelaten.

''

Nu lees ik zelfs ook dat deze versterker maar 12W RMS geeft als ik er gewoon mijn 12V accu'tje aanhang.. hoe kan dit zo zijn? of is dit in werkelijkheid ook onzin?
En als dit wel zo is, waar kan ik aan een goeie 14,6V accu komen? Die heb ik hier namelijk nog niet voorbij zien komen (dacht ik).
Welke versterker is nu dan beter? Als ik aan beide versterkers een 12V accu hang, maakt het dan niks uit? En Als ik een 14,6V accu gebruik?

Ook heb ik last van krakende, clippende, weigerende speakers als ik op vol volume wil draaien. Terwijl mijn speakers wel gewoon 25W RMS zijn. Is het aan te raden om speakers te gebruiken die meer Watt's aankunnen dan de versterker kan leveren?

En dan de laatste, brandende vraag: Ik lees erg veel over de LI-Ion accu's. Deze zouden niet het aangegeven Ah bezitten als aangegeven is. Is dit nou echt zo? en kan ik serieus waar niet langer dan 1 Middagje spelen op zulke accu's? Of zijn het nou juist wel goeie accu's, Doen ze het wel langer?

Groet,
Veel bekende dingen inderdaad waar vaak onduidelijkheden zijn. Dus bij deze voor eens en altijd duidelijkheid >:) :

''

.

De modded variant heeft net zoveel vermogen als de standaard variant. Dit is ongeveer 2x12W RMS bij 12V en een bepaalde vervorming (15W bij 10% vervorming geloof ik). De mod heeft hier verder geen invloed op, deze zorgt er alleen voor dat al het vermogen ook met een iPhone beschikbaar is.

Meer vermogen = meer geluidsdruk = meer volume. Maar vergis je niet, 15W is al extreem hard.

De TA2020 gebruikt een ander versterker IC dan de TA2024 (goh :+ ). De TA2024 kan tot zo'n 13.5V 24/7 werken terwijl de TA2020 ook met 14.6V om kan gaan. Nu komt ie:
Op 12V doen beide versterkers EXACT evenveel, dit is het maximum voor 12V. Echter kan de TA2020 dus ook op 14.6V werken, en op deze spanning heb je dus wat meer vermogen, 2x25W maar wel bij 10% vervorming. Dit is dus het absolute maximum, het vermogen bij niet vervormend geluid zal dus wel wat lager liggen.
Daar zit je winst dus in, omdat hij meer spanning aan kan, heb je dan ook meer vermogen.

Verder gebruikt de TA2020 wat betere componenten, wat grotere condensators etc, waardoor de geluidskwaliteit(met name het laag) beter is.

Een 14.6V accu wordt lastig.
Je zou dan naar een li-ion met 4 cellen in serie kunnen kijken. Maar als deze vol zijn heb je 4*4.2V = 16.8V waar de TA2020 niet tegen kan, en wanneer ze leeg zijn heb je zo'n 4*3.7 = 14.4V wat weer ideaal is. Vallen dus ook af eigenlijk.

Waar je wel naar kunt kijken is een 12V accu of li-ion met een step up converter die je instelt op 14.5V. Daar sluit je gewoon je accu met een lagere spanning op aan, en deze converteer je dan naar 14.5V waardoor je versterker het maximale vermogen kan leveren. Prima oplossing, ebay staat er vol mee ;-).

Waarschijnlijk loop je dan tegen de max van je TA2024 aan. Of natuurlijk toch je speakers die er niet goed mee om kunnen gaan. Dat ze 25W continu kunnen verdragen wilt nog niet zeggen dat ze alle klanken netjes weergeven.

De bekende eBay 6800mAh accu's leveren in werkelijkheid zo'n 2500mAh. Bijna 1/3 van de opgegeven capaciteit dus. Nu is het wel zo dat je in combinatie met een TA2024 moddod op vol volume nog steeds een uur of 4-5 op deze accu's kan spelen. Maar ze zijn wel een stuk duurder voor de capaciteit dan een lood accu dus. Verder kunnen ze maar een lage stroom leveren, vaak net genoeg voor een TA2024. Wanneer je dus een TA2020 aansluit in combinatie met een step up converter loop je waarschijnlijk tegen dit limiet aan waardoor de accu steeds uitvalt. Een lood accu heeft hier geen enkel probleem mee.
Verder heb ik mijn twijfels bij de kwaliteit, levensduur zal in ieder geval flink variëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 12:22
Als je via een step up converter het voltage verhoogd hoeveel energie gaat er dan verloren? Hoe hoog is de efficiëntie van die dingen op ebay?

Conversion efficiency: 94% (measured at Input 16V, output 19V 2.5A) staat op ebay bij deze:
http://www.ebay.nl/itm/15...m1c2a4d80e9#ht_4093wt_952

maar ik weet niet voor hoever dat betrouwbaar is.

[ Voor 53% gewijzigd door jaricool op 17-08-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
jaricool schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:25:
Als je via een step up converter het voltage verhoogd hoeveel energie gaat er dan verloren? Hoe hoog is de efficiëntie van die dingen op ebay?

Conversion efficiency: 94% (measured at Input 16V, output 19V 2.5A) staat op ebay bij deze:

Tja, de efficientie wordt vooral bepaald door de frequentie, weerstanden van de componenten en of er bepaalde trukjes toegepast worden. Wanneer dit allemaal toegepast wordt zit je op een rendement van zo'n 95%. In dit geval zal het een stuk minder ideaal zijn, dus zeg 80-85%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
@wesleytjuh ok een rendement van 80-85 is nog redelijk, ik heb er nu een accu van 17 ah inzitten dus als ik step up converter zou gebruiken zou de speelduur nog redelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
heb zojuist 2 nieuwe subwoofers binnen gekregen:
Pioneer TS-W309S4

Nu heb ik met winISD de parameters ingevuld en een ported met 2 poorts op 45Hz
en een gesloten nu was ik niet helemaal zeker maar het geeft geen probleem om voor de ported te gaan ofwel?

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/1442/subwooferw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

wesleytjuh schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:22:
[...]

Veel bekende dingen <knip> geval flink variëren.[/b]
Oke, SUPER! vet dat je het zo uitgebreid en makkelijk uitlegt. Bedankt! brand me nog wel een vraag, Ligt het nou aan mij dat ik niet goed gelezen heb, of is dit stukje ook handig voor in de TS? :+

Verder rest me nog wel 1 vraag, Over de step-up converter. Hoe werkt dit precies? Hoe hoger je het voltage instelt (bij deze dus 14.5V) hoe hoger het gebruik neem ik aan?
Of werkt dit weer helemaal heel anders?

En hoe sluit je deze step-up converter aan? en stel je deze op 14.5V in?

Sorry voor de 1337 Vraag, maar waarschijnlijk heb je het antwoord zo klaar liggen, en zal ik er behoorlijk lang voor moeten zoeken :z O-)

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 09:50
Piet bel schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:40:
[...]

Oke, SUPER! vet dat je het zo uitgebreid en makkelijk uitlegt. Bedankt! brand me nog wel een vraag, Ligt het nou aan mij dat ik niet goed gelezen heb, of is dit stukje ook handig voor in de TS? :+

Verder rest me nog wel 1 vraag, Over de step-up converter. Hoe werkt dit precies? Hoe hoger je het voltage instelt (bij deze dus 14.5V) hoe hoger het gebruik neem ik aan?

Sorry voor de 1337 Vraag, maar waarschijnlijk heb je het antwoord zo klaar liggen, en zal ik er behoorlijk lang voor moeten zoeken :z O-)
'

De in dit bericht gelinkte step-up:
jaricool schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:25:

Heb ik ook gekocht. Er is een ingang waar je dus je accu op aan sluit en de uitgang zit ernaast. De spanning stel je in met de trimpot. Je hangt gewoon je multimeter aan de uitgang en draait aan het schroefje tot de gewenste spanning is bereikt!

Als ik ooit weer tijd heb zal ik is kijken of ik de werkelijke efficiëntie kan meten.
Heb nu niet eens tijd om m'n kistjes af te maken :'(

@ piet bel
Misschien had je het wel gelezen, maar ik zou ook beetje kijken naar de efficientie van je speakers. En voor als je echt hard wil mss de 2050?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Piet bel schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:40:
[...]

Zoals hierboven gezegd kan je inderdaad gewoon via kroonsteentjes je in en -output aansluiten en met een schroevendraaier een potmeter verder dicht of open draaien tot je de gewenste spanning hebt.

Stel je TA2020 vraagt bij 14V 2A, dan is dit 28W (2A*14V). Als je accuspanning op dat moment 12V is wordt er dus 28/12 = 2.33A van de accu gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:22:
[...]

Zoals hierboven gezegd kan je inderdaad gewoon via kroonsteentjes je in en -output aansluiten en met een schroevendraaier een potmeter verder dicht of open draaien tot je de gewenste spanning hebt.

Stel je TA2020 vraagt bij 14V 2A, dan is dit 28W (2A*14V). Als je accuspanning op dat moment 12V is wordt er dus 28/12 = 2.33A van de accu gevraagd.
dus eigelijk gebruikt zon step up converter heel weining?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:58:
[...]

dus eigelijk gebruikt zon step up converter heel weining?
Hm, wat ik hier inderdaad vergeet is het rendement. Hiervoor kan je zo'n 80% nemen, je gebruikt dan dus:
14V * 2A = 28W door de TA2020
Rendement is 80% dus 28/0.8 = 35W door de TA2020 inclusief de verliezen van de converter.

Op 12V is dat dus 35W/12V = 2.9A.

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 19-08-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
Maar de TA2020 heeft iemand al getest of die op 14V significant harder gaat? want ik heb in de startpost wel gelezen dat voor een verdubbeling van het geluid 10x zoveel vermogen nodig is. maar hoe zit dat in de praktijk, merk je dat de TA2020 harder gaat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de ta2020 ik wacht op mijn step up converter (12 naar 14,6 volt)
als ik die binnenheb zal ik het late weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
jaricool schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:09:
Maar de TA2020 heeft iemand al getest of die op 14V significant harder gaat? want ik heb in de startpost wel gelezen dat voor een verdubbeling van het geluid 10x zoveel vermogen nodig is. maar hoe zit dat in de praktijk, merk je dat de TA2020 harder gaat of niet?
Yep, voor een verdubbeling van het geluid heb je zo'n 3dB meer nodig. Daarvoor is een verdubbeling van het vermogen voor nodig. Maar wij ervaring geluid pas als 2x zo hard bij zo'n 10dB harder, dan heb je dus een hoop meer vermogen nodig.

Je merkt vooral dat de TA2020 wat meer ademruimte heeft. De TA2024 speelt op max volume aardig op het limiet van zijn kunnen, de TA2020 niet. Ook heeft deze wat betere componenten en dat kun je horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
Inderdaad met de weerstandsmod kan ik de muziekbron (iphone) niet op zijn hardst zetten omdat het geluid dan begint de vervormen, ik denk eraan om een ta2020 te halen om dat dus wel te kunnen.

@marwin98 Heb jij de ta2020 bij heidehifi of bij ebay gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje terug mijn kist afgebouwd.
Echter lees ik nu wat over een tip31 resistor.
Ik heb al een ledstrip in mijn kist zitten.

Weet iemand hoe ik deze dan kan laten reageren op de muziek?

De audiobron gaat van een 3.5mm kabel naar tulpaansluitingen op de kist.
En de ledstrip is met een 3.5 jack aangesloten op de accu.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Ik zit met het probleem dat mijn protect licht van de versterker knippert iedere keer dat de bass een beetje hard inkomt, nu zit mijn voeding maar net op 12v dus wil ik hem naar 13V brengen maar weet niet precies hoe ik dit kan doen.
Moet ik dan een step up converter kopen? en kan die converter wel 64A aan of moet ik het dan toch op een andere manier doen? (liefst zo goedkoop mogelijk)

Hoop dat jullie me kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om een potmeter tussen een speaker en een versterker uitgang te plaatsen?
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>