Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste
Acties:
  • 121.415 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:36:
Is het mogelijk om een potmeter tussen een speaker en een versterker uitgang te plaatsen?
Een potmeter moet worden geplaatst op het ingangs signaal ipv op het uitgangssignaal. Vanavond heb ik een nieuwe afbeelding met alle aansluitingen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaricool schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:19:
Inderdaad met de weerstandsmod kan ik de muziekbron (iphone) niet op zijn hardst zetten omdat het geluid dan begint de vervormen, ik denk eraan om een ta2020 te halen om dat dus wel te kunnen.

@marwin98 Heb jij de ta2020 bij heidehifi of bij ebay gekocht?
ik heb hem van een vriend overgekocht ik heb hier nog 1 rode nieuwe ta2020 liggen die van ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:14:
[...]

Yep, voor een verdubbeling van het geluid heb je zo'n 3dB meer nodig. Daarvoor is een verdubbeling van het vermogen voor nodig. Maar wij ervaring geluid pas als 2x zo hard bij zo'n 10dB harder, dan heb je dus een hoop meer vermogen nodig.

Je merkt vooral dat de TA2020 wat meer ademruimte heeft. De TA2024 speelt op max volume aardig op het limiet van zijn kunnen, de TA2020 niet. Ook heeft deze wat betere componenten en dat kun je horen.
dus eigelijk gaat de ta2020 niet veel harder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:15
freakk schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:57:
Ik zit met het probleem dat mijn protect licht van de versterker knippert iedere keer dat de bass een beetje hard inkomt, nu zit mijn voeding maar net op 12v dus wil ik hem naar 13V brengen maar weet niet precies hoe ik dit kan doen.
Moet ik dan een step up converter kopen? en kan die converter wel 64A aan of moet ik het dan toch op een andere manier doen? (liefst zo goedkoop mogelijk)

Hoop dat jullie me kunnen helpen
64A? Dat is wel heel veel voor een versterker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
Ik heb een mxb4200i redelijk zware versterker dus dan is het aantal A al snel een stuk hoger he :p
Maar iemand die me kan helpen verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
freakk schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:42:
Ik heb een mxb4200i redelijk zware versterker dus dan is het aantal A al snel een stuk hoger he :p
Maar iemand die me kan helpen verder?
In eerdere berichten zei je dat je een ps3 voeding gebruikt.
Ik denk niet dat deze voeding er voor gemaakt is om steeds pieken te leveren maar een gelijkmatige stroom( voor een ps3 dus). Dus mischien is het slim om een elco te kopen die ze ook in auto installaties gebuiken (dus 1 van 1farad).

Edit: Of gebuik je al een elco?

[ Voor 3% gewijzigd door wolter. op 20-08-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
wolter. schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:58:
[...]

In eerdere berichten zei je dat je een ps3 voeding gebruikt.
Ik denk niet dat deze voeding er voor gemaakt is om steeds pieken te leveren maar een gelijkmatige stroom( voor een ps3 dus). Dus mischien is het slim om een elco te kopen die ze ook in auto installaties gebuiken (dus 1 van 1farad).

Edit: Of gebuik je al een elco?
Ik heb er nog geen in gebruik was er inderdaad al aan het denken of dat zou helpen, heb er trouwens 2 ps3 voedingen voor 1 was niet genoeg.
Ik vroeg me af of een wat hoger voltage ook zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-09 21:26
In deel 9 van dit topic was hij al eens te zien, ook in de TS staat 'ie ergens tussen, en nu na een lange tijd dus, heb ik het stof er maar vanaf gehaald en 't kratje verder afgewerkt, zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ziSDkT80PBc/UDJTH-EPDiI/AAAAAAAABVA/XhdDHDxbxMg/s288/2012-08-20%252016.59.57.jpg
(klikken voor vergroting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
krijg je nog steeds korting bij accusafe als je hun facebook page like't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:33
Hoi allemaal,

Ik ben zelf van plan een kratradio te gaan bouwen met als uitgangspunt een VMA2015 bordje. Ik wil alle benodigde onderdelen van Dealextreme bestellen (op de speakers na dan).

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met een bluetooth-audiodongle zoals deze.
Lever je door het draadloze aspect te veel op het geluid in of is het nog prima beluisterbaar?

accuduur is geen probleem aangezien ik naast mijn 12v-accu nog een 5000mah batterij heb liggen. Deze heeft twee usb uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:21:
[...]

dus eigelijk gaat de ta2020 niet veel harder?
Niet veel inderdaad. Wel zul je zoals ik al zei horen dat de TA2020 wat meer "headroom" heeft, je merkt dat deze niet op zijn maximum van zijn kunnen speelt als de TA2024.
BiggyBossB schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:11:
krijg je nog steeds korting bij accusafe als je hun facebook page like't
Nope, actie gold alleen in Juli.
svenvv2 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:22:
Hoi allemaal,

Ik ben zelf van plan een kratradio te gaan bouwen met als uitgangspunt een VMA2015 bordje. Ik wil alle benodigde onderdelen van Dealextreme bestellen (op de speakers na dan).

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met een bluetooth-audiodongle zoals deze.
Lever je door het draadloze aspect te veel op het geluid in of is het nog prima beluisterbaar?

accuduur is geen probleem aangezien ik naast mijn 12v-accu nog een 5000mah batterij heb liggen. Deze heeft twee usb uitgangen.
Dit kan prima klinken, maar het is moeilijk om iets over de kwaliteit te zeggen met maar 1 review. In mijn auto heb ik ook audio via bluetooth en dat werkt in ieder geval prima ;-).
Lijkt erop dat Stekeltje perongeluk op mijn account ingelogd was B). Waarschijnlijk omdat hij op mijn ip adres zit momenteel.

[ Voor 201% gewijzigd door wesleytjuh op 20-08-2012 21:32 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Ik heb een nieuwe FAQ afbeelding gemaakt van de logaritmische potmeter. Zal ik deze ook toevoegen aan de startpost?
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/08/logaritmische_stereo_potmeter_ta2024.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
ook -

[ Voor 78% gewijzigd door TweakMaster op 20-08-2012 21:19 ]

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een kratradio gebouwd.
bestaande uit
autoradio
2 speakers
schakelaar tussen accu en netstroom
en een 1A adapter voor netstroom

Ik heb hem afgelopen week meegehad naar terschelling.
en de muziek moet natuurlijk wel hard.
maar als ik vol volume draaide ging de radio steeds uit hoe kan dit?

Als je nog tips hebt hoor ik het graag.

groetjes Jerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 08:34
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:33:
bestaande uit
autoradio
2 speakers

groetjes Jerry
Gebeurde het alleen als je hem op netstroom had?
Want voor een autoradio ben je wel een 5A adapter nodig, wil je hem op het hardst spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartenll schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:40:
[...]

Gebeurde het alleen als je hem op netstroom had?
Want voor een autoradio ben je wel een 5A adapter nodig, wil je hem op het hardst spelen.
nouja ik heb ook een 6,8ah 12v li-ion accu van doehetzelfaudio
maar die is stuk. en ik heb al gemailt enzo maar nu reageren ze niet meer.

ja in de vakantie heb ik alleen op netstroom afgespeeld.
heb je idee hoe ik dat anders kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:33:
bestaande uit
autoradio
2 speakers

groetjes Jerry
Zowel de li-ion accu die je gebruikt als de netvoeding adapter kunnen veruit niet genoeg stroom leveren voor een autoradio. Minimaal 4-5A heb je toch wel nodig voor 2 speakers.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:30
Zo. De mijne is eindelijk klaar na 2,5 dag bezig geweest te zijn. Enige waar ik geld aan uitgegeven heb is de hendel bovenop voor 3,99 want de rest had ik al. :P (Eerst de speakers enzo in de buddy van m`n scooter).

MDF met mat zwarte spray paint.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2w70hz4.jpg

Voltmeter licht blauw op
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/21jacsp.jpg

Twee infinity reference 6532 (Zonder achterpaneel dus) en GelAccu 12V 4Ah
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/5ajlnp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/140akus.jpg
Fotos genomen met een LG Optimus 2x speed, wat een rot telefoon en rot fotos :(

Ik weet wel dat ik de volgende keer niet meer met een decoupeerzaag te werk ga, maar gewoon een zaagtafel zodat ik echt recht kan zagen enzo.. :P

Echter nog 1 vervelend ding waar ik tegenaan loop. De speakers zijn aangesloten met 1 kabeltje van rood/wit-3,5mm Jack. Als ik de versterker (Die overigens ook een weerstand mod heeft ondergaan) aan heb staan en daarna de kabel in mijn telefoon doe, krijg je echt een keihard gekraak daar word je bang van. Sowieso vind ik dat soort plopjes enzo echt heel naar :p Iemand die daar misschien een oplossing voor heeft ?

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanCM op 21-08-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
BastiaanCM schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:31:

Echter nog 1 vervelend ding waar ik tegenaan loop. De speakers zijn aangesloten met 1 kabeltje van rood/wit-3,5mm Jack. Als ik de versterker (Die overigens ook een weerstand mod heeft ondergaan) aan heb staan en daarna de kabel in mijn telefoon doe, krijg je echt een keihard gekraak daar word je bang van. Sowieso vind ik dat soort plopjes enzo echt heel naar :p Iemand die daar misschien een oplossing voor heeft ?
Dat is volgens mij altijd zo bij de ta2024, de enigste oplossing is eerst je mp3/ telefoon er eerst op aansluiten en hem dan pas aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Carneoleon schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 01:44:
[...]
@ piet bel
Misschien had je het wel gelezen, maar ik zou ook beetje kijken naar de efficientie van je speakers. En voor als je echt hard wil mss de 2050?
Bedankt! zal ik toch eens even kijken. Ook zal ik de 2050 eens even opzoeken, misschien is het wat ;)
wesleytjuh schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:22:
[...]

Zoals hierboven gezegd kan je inderdaad gewoon via kroonsteentjes je in en -output aansluiten en met een schroevendraaier een potmeter verder dicht of open draaien tot je de gewenste spanning hebt.

Stel je TA2020 vraagt bij 14V 2A, dan is dit 28W (2A*14V). Als je accuspanning op dat moment 12V is wordt er dus 28/12 = 2.33A van de accu gevraagd.
Oke, ook bedankt! dat moet in dit geval wel lukken denk ik..
Verder heb ik wel even op Conrad gezocht, maar staat daar ook een step-up converter op? (kon namelijk alleen een step-down converter vinden)

En op E-bay kwam ik Deze tegen. Is dit ook wat?
En zijn er eventueel ook goedkopere? Weet namelijk niet of ik wel goed gezocht heb..

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Kun je op de accusatie v3.5 Geassembleerd een Mca-200 versterker aansluiten, van marquant? die kreeg ik namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Piet bel schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:07:
[...]

Bedankt! zal ik toch eens even kijken. Ook zal ik de 2050 eens even opzoeken, misschien is het wat ;)

[...]

Oke, ook bedankt! dat moet in dit geval wel lukken denk ik..
Verder heb ik wel even op Conrad gezocht, maar staat daar ook een step-up converter op? (kon namelijk alleen een step-down converter vinden)

En op E-bay kwam ik Deze tegen. Is dit ook wat?
En zijn er eventueel ook goedkopere? Weet namelijk niet of ik wel goed gezocht heb..
Die zal waarschijnlijk iets te licht zijn, deze is maar 1A continu.

Deze wordt veel gebruikt:
Ebay

Zijn niet zo prijzig en kunnen max 6A aan de output aan, zat dus ;-).
BiggyBossB schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:42:
Kun je op de accusatie v3.5 Geassembleerd een Mca-200 versterker aansluiten, van marquant? die kreeg ik namelijk :D
Jahoor ;-). Tot 10A is geen enkel probleem. De MCA200 gebruikt zo'n 2-3A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat je accu sneller leeg met zo'n converter?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 12:22
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:26:
Gaat je accu sneller leeg met zo'n converter?
Staat als het goed is een pagina terug door wesleytjuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriBlaau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-03-2018
Als ik m'n iPhone aansluit op de TA2024 met mod begint hij af en toe te brommen, volgens mij komt dat doordat het een telefoon is want m'n iPod heeft dat niet. Heeft iemand hier een oplossing voor? Het is dus geen gekraak in de muziek zelf maar echt gekraak eromheen.

Ook ben ik opzoek naar een schakelaar die zeg maar 2 in 1 is zodat ik met 1 schakelaar de accu en de versterker aanzet. Iemand daar een benaming voor? Zodat ik naar een kan zoeken op Conrad?

Bedankt,
Joeri

[ Voor 28% gewijzigd door JoeriBlaau op 21-08-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Is het slim, want ik ga dat pakket halen bij accusafe, om eerst je accu nog even op te laden met de druppellader of gewoon meteen slopen (om het zo maar even te zeggen) en weer anders te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Even een asociale - en ik hoop niet verboden - vraag: heeft iemand nog een TA2024 (gemod) of TA2020 liggen die hij uiterlijk donderdag op de post kan doen? Heb er voor zaterdag eentje nodig!

Verder een meer OT vraag, heeft iemand specificaties of een foto van de inhoud van een Thiodo Ibox? Erg benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
JoeriBlaau schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:00:
Als ik m'n iPhone aansluit op de TA2024 met mod begint hij af en toe te brommen, volgens mij komt dat doordat het een telefoon is want m'n iPod heeft dat niet. Heeft iemand hier een oplossing voor? Het is dus geen gekraak in de muziek zelf maar echt gekraak eromheen.

Ook ben ik opzoek naar een schakelaar die zeg maar 2 in 1 is zodat ik met 1 schakelaar de accu en de versterker aanzet. Iemand daar een benaming voor? Zodat ik naar een kan zoeken op Conrad?

Bedankt,
Joeri
De iPhone zou inderdaad voor wat ruis kunnen zorgen, vooral tijdens bellen/smsen. Verder heb ik zelf er nooit last van eigenlijk. Liggen je signaal kabels toevallig in de buurt van stoorbronnen?

Je zoekt daarvoor een DPST of DPDT schakelaar. Zolang de 1e 2 letters maar DP zijn. Dit staat vooral Dual Pole, en dat heb je nodig. 2 polen, 1 voor de versterker en 1 voor de accu.
BiggyBossB schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:25:
Is het slim, want ik ga dat pakket halen bij accusafe, om eerst je accu nog even op te laden met de druppellader of gewoon meteen slopen (om het zo maar even te zeggen) en weer anders te monteren?
Dit is niet nodig. Alle accu zijn geladen, dit is ergens tussen halfvol en volledig vol. Je hoeft hem dus niet eerst op te laden.
Llewy schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:27:
Even een asociale - en ik hoop niet verboden - vraag: heeft iemand nog een TA2024 (gemod) of TA2020 liggen die hij uiterlijk donderdag op de post kan doen? Heb er voor zaterdag eentje nodig!

Verder een meer OT vraag, heeft iemand specificaties of een foto van de inhoud van een Thiodo Ibox? Erg benieuwd naar!
Je hebt DM ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:50:
[...]

Zowel de li-ion accu die je gebruikt als de netvoeding adapter kunnen veruit niet genoeg stroom leveren voor een autoradio. Minimaal 4-5A heb je toch wel nodig voor 2 speakers.
oke en wat voor adapter zou ik doen moeten gebruiken heb je enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:56:
[...]

oke en wat voor adapter zou ik doen moeten gebruiken heb je enig idee?
Ik zou toch minstens naar 4A kijken zoals in mijn shop. Verder kan ik verklappen dat ik sinds gisteren hoge kwaliteit industriële voedingen heb van 12V en 8.5A. Deze heb ik speciaal voor gebruik met autoradio's en het zwaardere werk besteld. Dit zou ook een optie voor je kunnen zijn, zeker als je besluit om ooit 4 speakers te gaan gebruiken. Deze worden zaterdag toegevoegd.

Voor de accu moet je toch kijken naar of een loodaccu, deze heeft geen enkel probleem met autoradio's, of goede li-ion's maar deze zijn slecht verkrijgbaar en duur.

[ Voor 16% gewijzigd door wesleytjuh op 22-08-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:16:
[...]

Ik zou toch minstens naar 4A kijken zoals in mijn shop. Verder kan ik verklappen dat ik sinds gisteren hoge kwaliteit industriële voedingen heb van 12V en 8.5A. Deze heb ik speciaal voor gebruik met autoradio's en het zwaardere werk besteld. Dit zou ook een optie voor je kunnen zijn, zeker als je besluit om ooit 4 speakers te gaan gebruiken. Deze worden zaterdag toegevoegd.

Voor de accu moet je toch kijken naar of een loodaccu, deze heeft geen enkel probleem met autoradio's, of goede li-ion's maar deze zijn slecht verkrijgbaar en duur.
oke dan bedoel je dus zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/shop/68-165-large/12vdc-4a-voeding.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gewoon zo'n soort adapter gebruikt.
die heb ik aangepeld en verbonden met een schakelaar en met de plus.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg189/scaled.php?server=189&filename=noordenveld201208220038.jpg&res=landing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:23

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:49:
ik heb gewoon zo'n soort adapter gebruikt.
die heb ik aangepeld en verbonden met een schakelaar en met de plus.
[afbeelding]
Die zijn inderdaad te licht, deze geven meestal iets van 1 a 2 ampere.
Die in je vorige post is inderdaad een goede voeding die meer apere kan leveren.
BastiaanCM schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:31:
Zo. De mijne is eindelijk klaar na 2,5 dag bezig geweest te zijn. Enige waar ik geld aan uitgegeven heb is de hendel bovenop voor 3,99 want de rest had ik al. :P (Eerst de speakers enzo in de buddy van m`n scooter).

MDF met mat zwarte spray paint.
[afbeelding]

Voltmeter licht blauw op
[afbeelding]

Twee infinity reference 6532 (Zonder achterpaneel dus) en GelAccu 12V 4Ah
[afbeelding]

[afbeelding]
Fotos genomen met een LG Optimus 2x speed, wat een rot telefoon en rot fotos :(

Ik weet wel dat ik de volgende keer niet meer met een decoupeerzaag te werk ga, maar gewoon een zaagtafel zodat ik echt recht kan zagen enzo.. :P

Mooie kissie!
Wat zijn de afmetingen en gewicht?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:09:
[...]

Die zijn inderdaad te licht, deze geven meestal iets van 1 a 2 ampere.
Die in je vorige post is inderdaad een goede voeding die meer apere kan leveren.

net werd mij verteld dat ik minimaal 4A nodig heb.

en op welke ampere's moet je letten de input of output?

[...]

Mooie kissie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Zoiets kan inderdaad. Maar deze zijn moeilijk te vinden met een hoge stroom. Die je hier linkt is de 4A voeding en dat is aan de lage kant voor een autoradio hoewel het waarschijnlijk net zal gaan.

Wil je een hogere stroom dan kom je al snel op een industriële voeding uit. Met als bij komend voordeel dat deze een stuk stabieler zijn, minder ruis, en de spanning met 10% omhoog of omlaag in te stellen is.

Zo eentje:

Afbeeldingslocatie: http://www.smi-elec.com/image/cache/data/Mode/AC%20Adapters/67-1560-1-500x500.jpg
De uitgangsstroom

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 22-08-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:35:
[...]

Zoiets kan inderdaad. Maar deze zijn moeilijk te vinden met een hoge stroom. Die je hier linkt is de 4A voeding en dat is aan de lage kant voor een autoradio hoewel het waarschijnlijk net zal gaan.

Wil je een hogere stroom dan kom je al snel op een industriële voeding uit. Met als bij komend voordeel dat deze een stuk stabieler zijn, minder ruis, en de spanning met 10% omhoog of omlaag in te stellen is.

Zo eentje:

[afbeelding]

[...]

De uitgangsstroom

oke maar ik wil het gewoon simpel houden.
met een radio 2 speakers een accu en netstroom met een schakelaartje ertussen.
dat is alles en het werkt voor geen meter bij mij als ik op vol volume speel valt ie uit dat stomme ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Je doet iets verkeerd met je quote's, het is de bedoeling dat je je reactie ONDER je quote zet, niet in je quote ;-). Verder is een quote niet nodig als je direct op iemand reageerd.

Maar om in te gaan op je vraag:
Yep, je voeding en accu kan gewoon bij lange na niet genoeg stroom leveren, logisch dat ze uitvallen. Enigste oplossing is een betere accu en zwaardere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
thijsco19 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:09:
[...]

Mooie kissie!
Dankje ! 31 CM breed, 20CM hoog en 20CM diep aan de onderkant (Loopt af naar 11CM). Gewicht 6+ Kilo. Best nog een zwaar ding dus, imo. Ik ga alleen nog even een gaatje boren zodat de aan/uit schakelaar uit de bovenste plank komt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Is er ook iets waarmee je kunt zien, die je bijv in je krat kunt zetten voor hoeveel % ofzo je accu nog vol zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Mijn voltmeter meet met twee decimalen, in principe loopt het voltage terug naarmate je accu leeg loopt. Gewoon een simpel voltmetertje van ebay, zoals ook in de topicstart omschreven is.

Verwijderd

hallo allemaal,

Zoals iedereen hier ga ik een kistradio maken. Ik lees al een tijdje mee op dit topic. Intussen heb ik een hele waslijst aan vragen, maar sinds een paar dagen heb ook ik een eigen account en dus eindelijk de gelegenheid om ze allemaal te stellen :)

In veel langs komende kistjes zie je tulp aansluitingen. Maar heeft een tulp aansluiting nog een meerwaarde als je muziekbron (bijv. mp3 speler of laptop) alleen maar een 3,5mm jackbus heeft?? Of kun je dan gewoon het beste een ook een jackbus aan je versterker solderen (in geval van een TA20..)

Is overlading een probleem bij gelaccu's en beschermt een accusafe je accu daar ook tegen??
Oja en gebruikt een accusafe zelf stroom?

Wat kun je het best als bekleding voor de binnenwand van je kist gebruiken, en wat is het verschil bij verschillende materialen?

Ik ga een TA2024 inbouwen maar wat voor speakers kunnen daar het beste bij?
4,6 of 8 ohm en moeten het autospeakers zijn of kunnen er ook oude speakers van bijv een floorstander van de kringloop zijn?

Als je Coaxiale speakers koopt, mijn idee is nu gewoon om er twee van die dingen in te zetten, zitten daar dan de filters al ingebouw? of moet je zelf met filters gaan kloten (dat is niet wat ik wil)

Zijn er berekeningen (of heeft iemand die) om het volume wat de kist minimaal moet hebben uit te rekenen. voor optimale geluidsweergave ofzo??

Ik zag ook ergens in dit forum oververhitting langs komen. Is dit een probleem bij de TA2024?

Heeft iemand een duidelijk verschil gemerkt bij duurdere of goedkopere geluidskabeltjes van de versterker naar de speakers?? kortom: is het de moeite waard om duurdere kabeltjes te kopen of kun je ze gewoon van oude apparatuur aftrekken.

Ik hoop op veel uitgebreide uitleg, want vooral over de TA2024 kon ik niet veel te vinden, alleen dit:

Class-T design
“Audiofiele” geluidsweergave
0.04% THD+N @ 9W, 4Ω
0.18% IHF-IM @ 1W, 4Ω
11W @ 4Ω, 0.1% THD+N
6W @ 8Ω, 0.1% THD+N

maar hier snap ik eigenlijk geen zak van ;)

• Gek1009
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 00:34:
hallo allemaal,

In veel langs komende kistjes zie je tulp aansluitingen. Maar heeft een tulp aansluiting nog een meerwaarde als je muziekbron (bijv. mp3 speler of laptop) alleen maar een 3,5mm jackbus heeft?? Of kun je dan gewoon het beste een ook een jackbus aan je versterker solderen (in geval van een TA20..)
De meer waarde van tulp / jack vind ik het plug and play idee. Je hoeft niet eerst alle kabels te strippen inelkaar te draaien en aansluiten. Er bestaan ook tulp stekkers met een stereo 3.5 jack. Het enigste nadel aan tulp stekkers is dat je aan vaste lengtes vast zit en meestal een te lange of net te korte kabel hebt. (Zelf ga ik altijd voor een te lange :P )
Is overlading een probleem bij gelaccu's en beschermt een accusafe je accu daar ook tegen??
Voor deze vraag kun je het beste bij wesleytjuh zijn die weet hier alles over.
Wat kun je het best als bekleding voor de binnenwand van je kist gebruiken, en wat is het verschil bij verschillende materialen?
Bij een Bas speaker kun je het beste noppenschuim nemen. Bij Mid woofers Kun je het beste opvul wol nemen. het verschil tussen noppenschuim en opvul wol is dat je bij noppenschuim je akoestische klank houd en ruimte in je klankkast en bij opvul wol ben je wel je ruimt kwijt door de wol maar heb je wel het beste resultaat.
4,6 of 8 ohm en moeten het autospeakers zijn of kunnen er ook oude speakers van bijv een floorstander van de kringloop zijn?
Ik zou 4 ohm spelen om dat (zoals in je laatste quote ook vermeld staat) de versterker dan op 4 ohm 11w draat dus meer herrie uit komt. Zelf denk ik wel dat het lukt om een floorstander aan te sluiten op een TA2024.
Als je Coaxiale speakers koopt, mijn idee is nu gewoon om er twee van die dingen in te zetten, zitten daar dan de filters al ingebouw? of moet je zelf met filters gaan kloten (dat is niet wat ik wil)
Licht er aan welke speakers je neemt. Waar zat je aan te denken? zelf weet ik dat bij een speaker van soundstream er apart een filter tussen de speaker en radio / versterker dient geplaatst te worden. Zelf zou ik een compo setje nemen dit houd in dat de tweeter en speaker los van elkaar zitten en met een aparte versterker. Dit geeft een betere geluids kwalitijd en kwa prijs scheelt het bijna niets.
Zijn er berekeningen (of heeft iemand die) om het volume wat de kist minimaal moet hebben uit te rekenen. voor optimale geluidsweergave ofzo??
Kijk op deze site 12vHIFI hier is alles te vinden over speakers ect. Ook kun je het programma winISD (gratis te downloaden) duurt ff voordat je het programma snapt maar komt zeker goed van pas.
Ik zag ook ergens in dit forum oververhitting langs komen. Is dit een probleem bij de TA2024?
Als je de kist in de volle zon laat staan dat die kans aanwezig is. de meeste aparatuur kan tot 80°C. Ik denk dat bij de TA2024 dit ook het geval zal zijn. maar dit kan ik je niet met zekerheid zeggen.
Heeft iemand een duidelijk verschil gemerkt bij duurdere of goedkopere geluidskabeltjes van de versterker naar de speakers?? kortom: is het de moeite waard om duurdere kabeltjes te kopen of kun je ze gewoon van oude apparatuur aftrekken.
Er is bijna geen verschil tussen duurdere en goedkope kabels kwa geluids prestatie. hetgeen waar je op moet letten is dat als je een kabel van langer dan een meter hebt je dikkere kabels neemt. In een kist is dit meestal niet het geval dus kun je gewoon de standaard speakerkabels nemen die er in de verpakking bij zitten.
Ik hoop op veel uitgebreide uitleg, want vooral over de TA2024 kon ik niet veel te vinden, alleen dit:

Class-T design
0.04% THD+N @ 9W, 4Ω
0.18% IHF-IM @ 1W, 4Ω
11W @ 4Ω, 0.1% THD+N
6W @ 8Ω, 0.1% THD+N

Het enigste wat ik hier over kan zeggen is dat als je 4 ohm speakers hebt hij speelt op 11w en als je 8 ohm speakers hebt hij speelt op 6 w.

Veel succes met je kistradio en hou ons op de hoogte.

KRS

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024

Normaal gezien zorgt je loodgel acculader er voor dat de batterij niet kan overladen.

De TA2024 heeft een oververhittingsmechanisme waardoor hij afzet als hij te warm aan het worden is. Maar ik heb hier nooit problemen mee gehad (zelfs recht in de zon in een ijzeren munitiekist). Nu heb ik wel via dealextreme kleine koelblokjes gekocht, kostte maar 1,5€ dus waarom niet? :)

Class-T design
0.04% THD+N @ 9W, 4Ω
0.18% IHF-IM @ 1W, 4Ω
11W @ 4Ω, 0.1% THD+N
6W @ 8Ω, 0.1% THD+N

Ze zeggen dat de TA2024 een RMS heeft van 15W en een maximum van 100W (in bepaalde webshops). Dat dit waar is weet ik niet, maar het is zeker luid genoeg! (zeker met weerstandsmod)

Verwijderd

[b]Gek1009 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 01:51:

[...]

Ik zou 4 ohm spelen om dat (zoals in je laatste quote ook vermeld staat) de versterker dan op 4 ohm 11w draat dus meer herrie uit komt. Zelf denk ik wel dat het lukt om een floorstander aan te sluiten op een TA2024.
Dit is m'n eerste kist en ik wil gelijk voor kwaliteit gaan en niet zo zeer belachelijk hard. Want in veel reacties zie ik dat de TA2024 sowieso wel hard gaat. Maar is het niet zo dat 8ohm speakers mooier geluid geven??
Gek1009 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 01:51:
[...]

Licht er aan welke speakers je neemt. Waar zat je aan te denken? zelf weet ik dat bij een speaker van soundstream er apart een filter tussen de speaker en radio / versterker dient geplaatst te worden. Zelf zou ik een compo setje nemen dit houd in dat de tweeter en speaker los van elkaar zitten en met een aparte versterker. Dit geeft een betere geluids kwalitijd en kwa prijs scheelt het bijna niets.
is een compo set niet wat te veel hooi op de vork voor een eerste project, omdat ik aanneem dat je dan sowieso met filters moet werken en je zei iets over dubbele versterkers??

Ik wil eerst zoveel mogelijk informatie verzamelen en veel bekijken om zelf maar niet zomaar iets in elkaar te zetten, dus de foto's laten nog even op zich wachten. Maar in ieder geval bedankt voor de hulp tot nu toe :*)

ik heb trouwens nog een vraagje: de maat van die speaker die staat aangegeven is dat de maat van de conus of de maat van het hele ding en wat is de minimale maat om een beetje mooi mp3 te weergeven?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 15:32 ]

• Gek1009
is een compo set niet wat te veel hooi op de vork voor een eerste project, omdat ik aanneem dat je dan sowieso met filters moet werken en je zei iets over dubbele versterkers??
ik zei toen: Zelf zou ik een compo setje nemen dit houd in dat de tweeter en speaker los van elkaar zitten en met een aparte versterker. ik bedoelde dat ze een apaarte aansluiting hebben op een filter. Maar dit zei ik verkeerd.
ik heb trouwens nog een vraagje: de maat van die speaker die staat aangegeven is dat de maat van de conus of de maat van het hele ding en wat is de minimale maat om een beetje mooi mp3 te weergeven?
13 cm en 16 cm zijn een mooie maat voor een krat radio. de afmetingen zijn de buiten kant meestal.

als je nog mooie speakers zoekt kun je wel een keer bij me langs komen in barneveld dan kun je een keer rond kijken of er wat voor je tussen zit.

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

Oke, Voordat ik mn definitieve bestelling dan ga plaatsen even de volgende vraag:
Ik ben dus van plan om een TA2020 te gaan kopen, met een step-up converter.
Lijken deze speakertjes dan wat? 'T is voor mij een onbekend merk, maar misschien dat iemand anders er ervaring mee heeft? en lijken de speakertjes in het algemeen wat?

Groet,

Techjunk & gadgetfreak

• Gek1009
Een vriend van me had deze speakers ook om ze te proberen en het rubber scheurde na 1 week al. het kan zijn dat deze speaker set toen wat slecht was al. maar wij hebben er geen goeie ervaring mee.

Verwijderd

Gek1009 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:24:
[...]

13 cm en 16 cm zijn een mooie maat voor een krat radio. de afmetingen zijn de buiten kant meestal.

als je nog mooie speakers zoekt kun je wel een keer bij me langs komen in barneveld dan kun je een keer rond kijken of er wat voor je tussen zit.
Barneveld is een is een beetje te ver voor mij, maar ik deze speaker op het oog

http://www.conrad.nl/ce/n...T.mc_id=beslist&insert=8V

• Gek1009
Dit zijn best mooi speakers. Voor een goede prijs als instap klassen. en bekend en goed merk. ik zou ze nemen mits je niets anderst ziet

Verwijderd

Gek1009 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:40:
Dit zijn best mooi speakers. Voor een goede prijs als instap klassen. en bekend en goed merk. ik zou ze nemen mits je niets anderst ziet
Dat is fijn om te horen, maar kun jij zo al zien of ik er zelf filters bij moeten kopen en afstellen??

• Gek1009
Filters heb je hierbij niet nodig. deze zijn aleen nodig als je een losse tweeter erbij hebt.

• wesleytjuh
Piet bel schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:26:
Oke, Voordat ik mn definitieve bestelling dan ga plaatsen even de volgende vraag:
Ik ben dus van plan om een TA2020 te gaan kopen, met een step-up converter.
Lijken deze speakertjes dan wat? 'T is voor mij een onbekend merk, maar misschien dat iemand anders er ervaring mee heeft? en lijken de speakertjes in het algemeen wat?

Groet,
Dit lijken me gewone budget speakers, wellicht kan je overwegen je budget iets te verhogen aangezien je ook een redelijke dure TA2020 gaat gebruiken. Het zou zonde zijn om de kwaliteit van de TA2020 niet te benutten ;-).
hallo allemaal,

Zoals iedereen hier ga ik een kistradio maken. Ik lees al een tijdje mee op dit topic. Intussen heb ik een hele waslijst aan vragen, maar sinds een paar dagen heb ook ik een eigen account en dus eindelijk de gelegenheid om ze allemaal te stellen :)

Je hebt inderdaad de keuze uit tulp of een 3.5mm socket. De meeste mensen hier gebruiken de 3.5mm socket omdat je deze gemakkelijk met een 3.5mm jack naar 3.5mm jack kunt gebruiken.

Wanneer de AccuSafe aan staat, en dus de accu in de gaten houdt gebruikt de AccuSafe zo'n 60mA voor zijn elektronica en het relais te bekrachtigen. Wanneer de accu te leeg raakt en de AccuSafe de accu loskoppelt, of wanneer je de AccuSafe handmatig uitschakelt gebruikt de AccuSafe geen stroom.

Je beschermt de accu enkel tegen diepontlading, en verder kun je het ook meer zien als een kistradio manager. Je kunt de voeding, accu, lader en versterker gemakkelijk erop aansluiten en de AccuSafe regelt de rest.

Elke loodaccu lader geschikt voor gelaccu's zal automatisch stoppen met laden

Dit laat ik over aan de gene die hier meer van weten ;-).

Met 4 ohm zal je het hoogste volume krijgen en hier heb je lekker veel keuze in. Verder zijn autospeakers een goede keuze omdat deze niet zo kritisch op een klankkast zijn waar HiFi speakers dat wel zijn.

Je hebt dan geen filters nodig

Het probleem is dat van autospeakers vaak geen parameters bekend zijn waardoor je deze berekeningen niet kunt uitvoeren. Wel geld een voor het beste geluid dat een stevige luchtdichte kist het beste werkt.

Zoals gezegd heeft de TA2024 overtemperatuur beveiliging, en ik kan bevestigen dat 80 graden voor de TA2024 geen enkel probleem is

Standaard kabels voldoen, er lopen maar lage stromen dus dit gaat prima met normale kabels.

Class-T design
0.04% THD+N @ 9W, 4Ω
0.18% IHF-IM @ 1W, 4Ω
11W @ 4Ω, 0.1% THD+N
6W @ 8Ω, 0.1% THD+N

Wat je hier hebt is het vermogen bij een bepaalde vervorming bij een bepaalde belasting
Je hebt dus zonder hinderlijke vervorming zo'n 11W RMS ter beschikking. Vaak wordt in dit topic 15W RMS genoemd, dit is omdat de spanning vaak wat hoger dan 12V is (= meer vermogen) en omdat er vaak genoegen wordt genomen met iets meer vervorming op maximaal volume. Verder is het een mooi rond getal ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 23-08-2012 19:27 ]

• BiggyBossB
Is het eigelijk als ik speakers van 200W aansluit, en een speaker van 80W, dat ik als ik hem harder zet, de speaker van 80W niet kapot gaat? omdat die andere 200W aankan?

• wesleytjuh
BiggyBossB schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:33:
Is het eigelijk als ik speakers van 200W aansluit, en een speaker van 80W, dat ik als ik hem harder zet, de speaker van 80W niet kapot gaat? omdat die andere 200W aankan?
Nee, het maximum vermogen wat de speaker aan kan is en blijft 80W

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:38:
[...]

Nee, het maximum vermogen wat de speaker aan kan is en blijft 80W
Dus als ik deze speakers pak met bijv deze, kan dat dan samen? Want gaat die ene als nog harder, en die andere dan niet kapot?

PS: Had iets bij jullie besteld :D

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

wesleytjuh schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:14:
[...]

Dit lijken me gewone budget speakers, wellicht kan je overwegen je budget iets te verhogen aangezien je ook een redelijke dure TA2020 gaat gebruiken. Het zou zonde zijn om de kwaliteit van de TA2020 niet te benutten ;-).

[...]
Haha ja datzelfde dacht ik ook wel, maar aangezien ik mn budget ook beperkt moet houden, Student blabla.. je kent het verhaal. :+
Ik zat eerst naar Pioneer te kijken, maar om nou gelijk weer €50 of €60 uit te geven vind ik ook weer een beetje over de top.

Trouwens, is de TA2020 nog ergens te verkrijgen?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriBlaau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BiggyBossB schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:54:
[...]

Dus als ik deze speakers pak met bijv deze, kan dat dan samen? Want gaat die ene als nog harder, en die andere dan niet kapot?

PS: Had iets bij jullie besteld :D
Jahoor, maar hoe ga je het aansluiten op de TA2024? In serie? Dan gaat het, je krijgt dan een 8 ohm belasting op je TA2024.

Ik zag je bestelling volgens mij gisteravond nog voorbij komen ja ;-), is al klaar en gaat vandaag op de post.
Piet bel schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:48:
[...]

Haha ja datzelfde dacht ik ook wel, maar aangezien ik mn budget ook beperkt moet houden, Student blabla.. je kent het verhaal. :+
Ik zat eerst naar Pioneer te kijken, maar om nou gelijk weer €50 of €60 uit te geven vind ik ook weer een beetje over de top.

Trouwens, is de TA2020 nog ergens te verkrijgen?
Bekend verhaal inderdaad, ik weet er alles van :+. Maargoed, een TA2020 is aardig duur, je kunt je afvragen of je dan niet beter dure speakers met een TA2024 kunt nemen ipv een dure versterker met goedkope speakers. Keuzes keuzes... :z

}:O
Vanaf dit weekend heb ik hem ook ;)

[ Voor 25% gewijzigd door wesleytjuh op 24-08-2012 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriBlaau
Is multiplex van 15 mm t.o.v. 18 mm puur minder qua geluid of volstaat 15 mm ook gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
JoeriBlaau schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:47:
Is multiplex van 15 mm t.o.v. 18 mm puur minder kwa geluid of volstaat 15 mm ook gewoon?
Geen probleem, hoor je niet ;-). 15mm is prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik heb op dit moment geen budget voor een accusafe, maar wil toch graag een kleine beveiliging tegen te diep ontladen. Ik zat te denken dat ik misschien een diode, die pas stroom doorlaat bij 11.5V, vlakbij de + van de accu zet. gewoon tussen de aan/uit schakelaar en de pluspool. Maar is dit wel mogelijk, bestaan deze diodes wel? En wat is de term voor het het om klap punt van wel naar niet doorlaten van stroom?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Stekeltje schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:18:
Ik heb een nieuwe FAQ afbeelding gemaakt van de logaritmische potmeter. Zal ik deze ook toevoegen aan de startpost?
[afbeelding]
Het plaatje klopt niet, de jack en de TA2024 moeten omgewisseld worden. Zoals je het nu hebt regelt de potmeter niet het volume, hij sluit alleen de ingang kort als hij naar links wordt gedraaid.

[ Voor 14% gewijzigd door TBTL op 24-08-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:54:
hallo,

Ik heb op dit moment geen budget voor een accusafe, maar wil toch graag een kleine beveiliging tegen te diep ontladen. Ik zat te denken dat ik misschien een diode, die pas stroom doorlaat bij 11.5V, vlakbij de + van de accu zet. gewoon tussen de aan/uit schakelaar en de pluspool. Maar is dit wel mogelijk, bestaan deze diodes wel? En wat is de term voor het het om klap punt van wel naar niet doorlaten van stroom?
Helaas zijn er niet van dat soort diode's ;-). Je hebt wel diodes waar een bepaalde spanning overheen valt als er voldoende stroom doorheen loopt, dit zijn zenerdiodes. Maar die zijn niet bruikbaar voor jouw toepassing.
Een term zou ik zo snel niet weten daarvoor, er zijn niet echt componenten dit dat doen op jouw manier.
TBTL schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:03:
[...]
Het plaatje klopt niet, de jack en de TA2024 moeten omgewisseld worden. Zoals je het nu hebt regelt de potmeter niet het volume, hij sluit alleen de ingang kort als hij naar links wordt gedraaid.
Je hebt gelijk, ik zie het nu ook pas, terwijl ik hem ook nog had gecontroleerd voor Stekeltje :z . Bedankt, ik ga het doorgeven ;-).

[ Voor 20% gewijzigd door wesleytjuh op 24-08-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:14:
[...]

Jahoor, maar hoe ga je het aansluiten op de TA2024? In serie? Dan gaat het, je krijgt dan een 8 ohm belasting op je TA2024.

Ik zag je bestelling volgens mij gisteravond nog voorbij komen ja ;-), is al klaar en gaat vandaag op de post.
Nee, op een marquant mca-200, gekregen :D..

De bestelling van een set..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even voor de zekerheid,, deze voeding http://www.conrad.nl/ce/nl/product/511823/ is genoeg voor deze autoradio http://www.conrad.nl/ce/nl/product/373906/ ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
In combinatie met 2 speakers zal het prima gaan, met 4 speakers waarschijnlijk net.

Toevallig zet ik morgen 12V 8.5A voedingen voor een vergelijkbare prijs online(en hoge kwaliteit niet te vergeten!), wellicht is het de moeite om daarop te wachten ;). Zal waarschijnlijk morgen avond worden, eerst moet ik nog wat foto's maken.

[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 24-08-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
je kan ook ouwe voeding pakken kost niks haal je de behuizing eraf houd je alleen de print over die niet zoveel ruimte in neemt en die hotglue je aan de binnenkant van je kratje vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Ik heb het pakket ontvangen :D,,

Hartelijk bedankt Accusafe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 08:12
Hallo na lange tijd dit topic te hebben gevolgd neem ik ook maar eens de tijd om eens wat te posten.

Op dit moment ben ik bezig met mijn eerste kratradio met als versterker de ta2024 één setje an MAC audio als speakers (2 13cm speakers en 2 tweeters van 3cm), daarnaast een accusafe en ik maak gebruik van een lood accu.
Gister hem maar even gauw aangesloten en wat een geluid kwam er uit dik boven verwachting.

Nou ben ik alleen vergeten bij mijn bestelling een 2,1 mm DC jack te bestellen kan iemand mij vertellen of deze in electronicaketens ook te koop zijn waar ik even gauw langs kan jagen!

Dan heb ik nog een vraag hoe iedereen de ta2024 en de accusafe bevestigt op hun kistradio, op dit moment heb ik een paar busjes gepakt van de computer waarmee je het moederbord ook bevestigd aan de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Jaspergk schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:47:
Hallo na lange tijd dit topic te hebben gevolgd neem ik ook maar eens de tijd om eens wat te posten.

Op dit moment ben ik bezig met mijn eerste kratradio met als versterker de ta2024 één setje an MAC audio als speakers (2 13cm speakers en 2 tweeters van 3cm), daarnaast een accusafe en ik maak gebruik van een lood accu.
Gister hem maar even gauw aangesloten en wat een geluid kwam er uit dik boven verwachting.

Nou ben ik alleen vergeten bij mijn bestelling een 2,1 mm DC jack te bestellen kan iemand mij vertellen of deze in electronicaketens ook te koop zijn waar ik even gauw langs kan jagen!

Dan heb ik nog een vraag hoe iedereen de ta2024 en de accusafe bevestigt op hun kistradio, op dit moment heb ik een paar busjes gepakt van de computer waarmee je het moederbord ook bevestigd aan de case.
Dit zijn inderdaad de busjes die je nodig hebt. Zo genaamde afstandbusjes. Zijn verkrijgbare in verschillende uitvoering, zowel gewoon simpele kunststof busjes als zeshoekige messing busjes.
Dezelfde kun je ook gebruiken voor de TA2024.
BiggyBossB schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:47:
Ik heb het pakket ontvangen :D,,

Hartelijk bedankt Accusafe!
Graag gedaan :D !

[ Voor 13% gewijzigd door wesleytjuh op 25-08-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:01:
[...]

Dit zijn inderdaad de busjes die je nodig hebt. Zo genaamde afstandbusjes. Zijn verkrijgbare in verschillende uitvoering, zowel gewoon simpele kunststof busjes als zeshoekige messing busjes.
Dezelfde kun je ook gebruiken voor de TA2024.

[...]

Graag gedaan :D !
er is wel 1 ding, hij gaat niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Ik zal we wat foto's maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik ben benieuwd naar je foto;s! Het is zo dat alle producten getest worden en werkend de deur uit gaan. Enigste wat er eigenlijk kan gebeuren is dat je de + en de - ergens omdraait, en dan gaat er het een en ander inderdaad niet meer aan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:54:
[...]

Ik ben benieuwd naar je foto;s! Het is zo dat alle producten getest worden en werkend de deur uit gaan. Enigste wat er eigenlijk kan gebeuren is dat je de + en de - ergens omdraait, en dan gaat er het een en ander inderdaad niet meer aan :+.
Owja Miss is dat het XD, eff kijken of dat het Miss is. Ik zal nog eff een tot nu toe gemaakte krat filmpje uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:54:
[...]

Kijk:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/eimpselgh.jpg

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/nnj0cvcdm.jpg

Ik weet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BiggyBossB schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:24:
[...]

Kijk:

spoiler:

spoiler:

Ik weet het niet...
Yep, helaas heb je de + en de - van de acculader omgedraaid. Hierdoor gaat de rode lamp ook op de acculader branden zoals je ziet. De zwart/witte kabel is de +. Hier zat ook de rode klem op.
Door deze actie komt er dus op de gehele ground van de AccuSafe 13-14V van de acculader te staan en gaat de boel zeer waarschijnlijk stuk. Je zou geluk kunnen hebben dat de acculader in beveiliging staat waardoor het toch nog werkt maar dit moet je even testen.
Stuur me even een mail via de contactpagina op www.accusafe.nl als de AccuSafe niet meer werkt en we kunnen even kijken of we er op een goede manier samen uit kunnen komen.

Verder zie ik dat je bij de kabels die naar de versterker gaan erg veel bloot koper hebt, dit moet je echt proberen te voorkomen omdat dit zeer gevoelig voor kortsluiting is. Gewoon een stukje vanaf knippen dus. Een millimeter of 4-5 bloot koper is meer dan genoeg.

[ Voor 46% gewijzigd door wesleytjuh op 25-08-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:33:
[...]

Yep, helaas heb je de + en de - van de acculader omgedraaid. Hierdoor gaat de rode lamp ook op de acculader branden zoals je ziet. De zwart/witte kabel is de +. Hier zat ook de rode klem op.
Door deze actie komt er dus op de gehele ground van de AccuSafe 13-14V van de acculader te staan en gaat de boel zeer waarschijnlijk stuk. Je zou geluk kunnen hebben dat de acculader in beveiliging staat waardoor het toch nog werkt maar dit moet je even testen.
Stuur me even een mail via de contactpagina op www.accusafe.nl als de AccuSafe niet meer werkt en we kunnen even kijken of we er op een goede manier samen uit kunnen komen.

Verder zie ik dat je bij de kabels die naar de versterker gaan erg veel bloot koper hebt, dit moet je echt proberen te voorkomen omdat dit zeer gevoelig voor kortsluiting is. Gewoon een stukje vanaf knippen dus. Een millimeter of 4-5 bloot koper is meer dan genoeg.
Gedaan, maar hij doet het nou nog niet :S...

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/lpegbudgq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dan is het tijd om contact op te nemen :+. De rode led op de acculader zal inmiddels wel uit zijn en de andere led aan?

Edit: Ah inmiddels een foto. Maar omdat hierdoor er op de Ground van de AccuSafe 13-14V hebt gestaan is er het een en ander stuk gegaan. Elektronica kan hier doorgaan simpelweg niet tegen en een beveiliging hiervoor is wel mogelijk maar zou de AccuSafe en stuk groter en duurder maken.

[ Voor 63% gewijzigd door wesleytjuh op 25-08-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:45:
Dan is het tijd om contact op te nemen :+. De rode led op de acculader zal inmiddels wel uit zijn en de andere led aan?
Nee, geen van bijde gaan aan :S,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BiggyBossB schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:46:
[...]

Nee, geen van bijde gaan aan :S,,,
Zie ik het goed dat er geen stekker in de euroconnector zit? Zit daar de lader op aangesloten?

Stuur even een mail en dan handelen we dit daarlangs verder af. Dan houden we het topic een beetje schoon ;)

Edit: het lijkt op de foto ook alsof de connectors op de accu andersom zitten. De zwarte draad lijkt op de rode connector te zitten en de rode draad op de zwarte connector.

Edit2: Op de laatste foto lijkt het alsof de acculader nog steeds verkeerd om zit aangesloten. Heb je toevallig de accu omgedraaid ipv de acculader? Maargoed, ik zie graag een mail verschijnen.

[ Voor 52% gewijzigd door wesleytjuh op 25-08-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:48:
[...]

Zie ik het goed dat er geen stekker in de euroconnector zit? Zit daar de lader op aangesloten?

Stuur even een mail en dan handelen we dit daarlangs verder af. Dan houden we het topic een beetje schoon ;)

Edit: het lijkt op de foto ook alsof de connectors op de accu andersom zitten. De zwarte draad lijkt op de rode connector te zitten en de rode draad op de zwarte connector.

Edit2: Op de laatste foto lijkt het alsof de acculader nog steeds verkeerd om zit aangesloten. Heb je toevallig de accu omgedraaid ipv de acculader? Maargoed, ik zie graag een mail verschijnen.
Ok, Gedaan.

Ik ga nog een filmpje uploaden van wat ik tot nu toe heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:48:
[...]

Nee had bij de accu zelf het omgedraaid.. Kan toch ook :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BiggyBossB schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:24:
[...]

Nee had bij de accu zelf het omgedraaid.. Kan toch ook :d
Nope, zo werkt het natuurlijk niet, er zit wat elektronica achter wat hier simpelweg niet tegen kan ;). Hierdoor gaat de AccuSafe gegarandeerd stuk en het zou zelfs zo kunnen zijn dat je versterker hier inmiddels ook last van heeft gehad. Al kan het zo zijn dat de zekering enkel stuk is bij de MCA200 of niks omdat de AccuSafe in het geheel niet meer aan gaat.

Ik zou je willen aanraden bij dit soort dingen echt de instructies en symbolen op te volgen. Elektronica kan best wat hebben, maar wel volgens de regels }:O .

Edit @ hieronder:

Yep, hij is stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:31:
[...]

Nope, zo werkt het natuurlijk niet, er zit wat elektronica achter wat hier simpelweg niet tegen kan ;). Hierdoor gaat de AccuSafe gegarandeerd stuk en het zou zelfs zo kunnen zijn dat je versterker hier inmiddels ook last van heeft gehad. Al kan het zo zijn dat de zekering enkel stuk is bij de MCA200 of niks omdat de AccuSafe in het geheel niet meer aan gaat.

Ik zou je willen aanraden bij dit soort dingen echt de instructies en symbolen op te volgen. Elektronica kan best wat hebben, maar wel volgens de regels }:O .
Duss hij ist stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriBlaau
Weer bezig aan m'n speaker, morgen de boel vast maken.
Daarna ga ik er nog een aluminium speaker gaasje over doen en de boel lakken. Zit te twijfelen om er een bluetooth ontvangertje in te stoppen, maar ben bang dat dat de geluidskwaliteit schaad. Of een dock voor mijn iPhone te maken, die dan bedient kan worden met afstandsbediening.

Om even een idee te geven hoe het ervoor staat (het ziet er nog niet geweldig uit maarja ;)):
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2ahiemd_th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh waneer komt die 8,5 ampere voeding nou op je site?? ben eigenlijk aan het wachten tot die er is :)
laat maar je hebt ze net erop gezet 8)7 maar waneer komen de foto's :o

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:05:
wesleytjuh waneer komt die 8,5 ampere voeding nou op je site?? ben eigenlijk aan het wachten tot die er is :)
laat maar je hebt ze net erop gezet 8)7 maar waneer komen de foto's :o
Ik heb geprobeerd foto's te maken maar helaas is mijn foto studio niet toereikend :(. Ik ga het nog eens proberen en als ik tevreden ben zet ik ze erop. Ik ben helaas nogal kritisch wat dat soort dingen betreft :+.

Edit: Er staan foto's op, morgen misschien meer/beter.
JoeriBlaau schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:00:
Daarna ga ik er nog een aluminium speaker gaasje over doen en de boel lakken. Zit te twijfelen om er een bluetooth ontvangertje in te stoppen, maar ben bang dat dat de geluidskwaliteit schaad. Of een dock voor mijn iPhone te maken, die dan bedient kan worden met afstandsbediening.

Om even een idee te geven hoe het ervoor staat (het ziet er nog niet geweldig uit maarja ;)):
[afbeelding]
Ziet er vet uit! Lijkt wel zo'n subwoofer. Klinkt ook wel goed zo denk ik?

[ Voor 41% gewijzigd door wesleytjuh op 25-08-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoeriBlaau schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:00:

[afbeelding]
als je bluetooth inbouwt moet een goede nemen (ong 30 euro conrad enzovoort) nemen die goedkope van ebay verpesten het geluid echt zwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh ik heb net een bestelling geplaatst, waneer kan ik deze verwachten maandag al of dindsdag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:46:
wesleytjuh ik heb net een bestelling geplaatst, waneer kan ik deze verwachten maandag al of dindsdag??
De eerstvolgende mogelijkheid om pakketjes weg te brengen krijg ik maandag pas. Dan wordt deze doorgaans dinsdag geleverd. Op maandag wordt er door postnl eigenlijk nooit bezorgd. Alleen pakketjes die zaterdag niet bezorgd konden worden worden maandag voor een 2e keer aangeboden.

Maar dit soort vragen kan je beter via de mail of DM vragen. Dan houden we het topic een beetje schoon. Dit topic moet vol met kistradio's staan en ik heb er de laatste paginas veelste weinig gezien! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:06:

Helaas zijn er niet van dat soort diode's ;-). Je hebt wel diodes waar een bepaalde spanning overheen valt als er voldoende stroom doorheen loopt, dit zijn zenerdiodes. Maar die zijn niet bruikbaar voor jouw toepassing.
Een term zou ik zo snel niet weten daarvoor, er zijn niet echt componenten dit dat doen op jouw manier.
Ik heb de details van de Accusafe nog even doorgelezen.
Maar klopt het dat je ook een accusafe in kan bouwen zonder daar dan een voeding en druppellader op aan te sluiten. dat ie zeg maar alleen de accu spanning in de gaten houd en uit gaat bij te lage spanning??

Dit zou een Accusafe toch wel weer aantrekkelijk maken dan kan ik de lader en voeding er altijd bij een upgrade nog inzetten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:03:
[...]

Ik heb de details van de Accusafe nog even doorgelezen.
Maar klopt het dat je ook een accusafe in kan bouwen zonder daar dan een voeding en druppellader op aan te sluiten. dat ie zeg maar alleen de accu spanning in de gaten houd en uit gaat bij te lage spanning??

Dit zou een Accusafe toch wel weer aantrekkelijk maken dan kan ik de lader en voeding er altijd bij een upgrade nog inzetten!!
Dan is het inderdaad gewoon een accubewaker die je kist optijd uitzet met een aan/uit knop en een led. Later de voeding en lader toevoegen is geen enkel probleem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ wesleytjuh

hoe weet ik of ik een V3.0 of V3.5 accusafe nodig heb??
wat is precies het verschil??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Ja,,, ik kon nergens zien waar de instructies precies waren... alleen hoe je hem in mekaar zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesly. Ik ben op vakantie geweest en toen ik daar me kratradio wou testen ging die nietmeer aan. als ik hem op aan klikte schakelde die automatisch over naar netvoeding terwijl die nieteens was aangeschoten, dus het lampje schoot elke keer uit. ik maar blijven drukken en ingedrukt houden en nu doet die niks meer. heb de hele vakantie de draden lopen wisselen voor het opladen en dan weer om te spelen.
Heb je mischien een oplossing ? ik denk dat het relais ? Het zwarte rechthoekje kapot is gegaan. Kan ik deze vervangen ? Of kan ik mijne opsturen voor reparatie of moet ik een nieuwe aanschaffen ? Toevalig geen garantie ? :p

mvg jony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:46:
@ wesleytjuh

hoe weet ik of ik een V3.0 of V3.5 accusafe nodig heb??
wat is precies het verschil??
Wat de werking betreft zijn beide hetzelfde. Het verschil zit hem in het betere design (meer koper = meer stroom en alles gold plated), makkelijker aan te sluiten, makkelijker te assembleren, en wat mooiere uiterlijk.

Zie: http://www.accusafe.nl/release-accusafev35/

Mocht je meer vragen over de AccuSafe specifiek stuur even een mail of DM
BiggyBossB schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 02:41:
Ja,,, ik kon nergens zien waar de instructies precies waren... alleen hoe je hem in mekaar zetten...
Bij de productie pagina staat een aansluitschema, in de FAQ een uitgebreider aansluitschema, op de AccuSafe staat duidelijk de + en de -, in de handleiding staat waar de + en de - van de apparaten staan en in de How To staat het een en ander. Wat ons betreft aardig duidelijk }:O .

Verder zou ik je willen vragen verder te gaan in onze al lopende mailconversatie ipv dit topic
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 09:43:
wesly. Ik ben op vakantie geweest en toen ik daar me kratradio wou testen ging die nietmeer aan. als ik hem op aan klikte schakelde die automatisch over naar netvoeding terwijl die nieteens was aangeschoten, dus het lampje schoot elke keer uit. ik maar blijven drukken en ingedrukt houden en nu doet die niks meer. heb de hele vakantie de draden lopen wisselen voor het opladen en dan weer om te spelen.
Heb je mischien een oplossing ? ik denk dat het relais ? Het zwarte rechthoekje kapot is gegaan. Kan ik deze vervangen ? Of kan ik mijne opsturen voor reparatie of moet ik een nieuwe aanschaffen ? Toevalig geen garantie ? :p

mvg jony
Dit zou kunnen duiden op een lege accu. Het zou dus kunnen je lader niet helemaal goed op de AccuSafe aangesloten was. Maar als ik het goed begrijp werkt er inmiddels niks meer? Stuur even een mail en dan hebben we het verder over. Uiteraard geldt er gewoon garantie maar dan moet alles wel op de juiste manier aangesloten zijn natuurlijk. Eigenlijk gaat een AccuSafe bij normaal gebruik namelijk niet stuk, ik heb er nog 1 van 1.5 jaar oud die prima werkt zelfs :+.

@Iedereen,

Mocht je een vraag hebben over iets wat met mijn webshop en/of producten of mij te maken heeft stuur dan een DM of een mail(voorkeur) of gebruik het contact formulier via mijn website. Dit topic is bedoelt om te discussieren over krat en kistradio's en je bouwsels te showen. Het is hier dus eigenlijk niet de bedoeling om allerlei directe vragen aan mij te vragen hoewel ik erg actief hier ben. Zo houden we het hier voor iedereen interessant en houden we het ook echt een kist en kratradio forum.
Dus: Mocht je een vraag over iets hebben wat met AccuSafe te maken heeft, stuur een DM, mail, of vul het contact formulier op mijn site in maar stel de vraag niet hier.

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 26-08-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Modbreak:en vanaf nu gaan we daar ook iets beter op letten.... Niet meer doen dus.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een autoradio (kenwood kdc 3247)
er zit een subwoofer control ding op heb ik dan geen subwoofer filter meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:18:
ik heb een autoradio (kenwood kdc 3247)
er zit een subwoofer control ding op heb ik dan geen subwoofer filter meer nodig?
kan, hangt af hoe uit gebreid dit is, je hebt een filterfrequentie nodig. of je headunit dit kan onder de noemen subwoofer control ding, is een questie van de handleiding door lezen. als je deze niet meer hebt kan die waarschijnlijk op de site van kenwood terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeeuj allemaal,

ik heb me de laatste weken goed ingelezen naar het bouwen van een speakerkratje.
nu heb ik een compleet aansluitschema gemaakt en wilde ik vragen aan jullie 'professionals' of mijn aansluit schema klopt..

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/3588duq.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 21:18 . Reden: afbeelding was te klein ]

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>