Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 121.422 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn afbeelding was een beetje klein..
hopelijk is deze beter...

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/3588duq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:18:
ik heb een autoradio (kenwood kdc 3247)
er zit een subwoofer control ding op heb ik dan geen subwoofer filter meer nodig?
Als er een lowpass filter op zit waarschijnlijk wel ja ;).
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:17:
mijn afbeelding was een beetje klein..
hopelijk is deze beter...

[afbeelding]
Gaat zo werken, ik neem aan dat je dan de lader op de accupolen klemt als je de accu gaat laden?
Je hebt nu alleen een DPDT schakelaar genomen voor het schakelen van je voeding, dit is wat overbodig. Je schakelt nu zowel de + als de -. Als je alleen de + schakelt (de helft van de schakelaar valt dan letterlijk weg) en de - gewoon doortrekt werkt het ook gewoon prima. Je hebt dan voldoende aan een SPDT schakelaar.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

Hallo radiobouwers!

Ik heb een klein vraagje over mijn autoradio + accu + ATX voeding. Misschien dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.
Op dit moment heb ik de radio wel werkend, maar ik wil graag een accu toevoegen, zodat de radiozenders en instellingen er in blijven.

Dus mijn vraag is: kan ik zomaar een 12v accu in dit schema toepassen?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/19486522/voedaccuradio.png

P.S: Ik zat trouwens te denken aan een RC of boormachine accu.

[ Voor 7% gewijzigd door SLipEdd op 26-08-2012 21:41 ]

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 12:22
Ik heb op ebay gekeken naar TA2020 versterkers, zit er veel verschil tussen de verschillende types? ik zie er vooral veel met behuizing zijn die nog verschillend van de versterkers zonder behuizing? Dus zit er veel verschil tussen de componenten die ze op die bordjes gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik heb momenteel ervaring met de TA2020 met rode PCB en de TA2020 van helder audio. Die van helder audio is een stuk beter uitgevoerd. Alle componenten zijn een stuk groter uitgevoerd en het PCB is netjes geroute met voldoende koper. De TA2020 van helder audio krijgt op diyaudio ook lovende reviews. Maargoed, degene van helder audio is ook een stuk duurder.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2024
SLipEdd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:36:
Hallo radiobouwers!

Ik heb een klein vraagje over mijn autoradio + accu + ATX voeding. Misschien dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.
Op dit moment heb ik de radio wel werkend, maar ik wil graag een accu toevoegen, zodat de radiozenders en instellingen er in blijven.

Dus mijn vraag is: kan ik zomaar een 12v accu in dit schema toepassen?

[afbeelding]

P.S: Ik zat trouwens te denken aan een RC of boormachine accu.
Volgens mij klopt de gele lijn van je voeding naar je accu niet en hoef je alleen de accu op 4 (+) en 8 (-)
en je voeding op 7 (+) en 8 (-) aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

Gek1009 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:28:
[...]

Volgens mij klopt de gele lijn van je voeding naar je accu niet en hoef je alleen de accu op 4 (+) en 8 (-)
en je voeding op 7 (+) en 8 (-) aan te sluiten.
Zo kan het inderdaad, maar zo kan ik de accu niet opladen toch?

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Op jou manier kan dat inderdaad, maar omdat je nu maar met 12V laadt krijg je je accu bij lange na niet vol. Om een loodgelaccu volledig vol te laden heb je minimaal 13.8V nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

wesleytjuh schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:37:
Op jou manier kan dat inderdaad, maar omdat je nu maar met 12V laadt krijg je je accu bij lange na niet vol. Om een loodgelaccu volledig vol te laden heb je minimaal 13.8V nodig.
Zou zoiets misschien werken? een loodgelaccu is net wat teveel van het goeie lijkt mij:

http://doehetzelfaudio.nl...68ah-exclusief-lader.html

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:22:
Gaat zo werken, ik neem aan dat je dan de lader op de accupolen klemt als je de accu gaat laden?
Je hebt nu alleen een DPDT schakelaar genomen voor het schakelen van je voeding, dit is wat overbodig. Je schakelt nu zowel de + als de -. Als je alleen de + schakelt (de helft van de schakelaar valt dan letterlijk weg) en de - gewoon doortrekt werkt het ook gewoon prima. Je hebt dan voldoende aan een SPDT schakelaar.
maar met een DPDT schakelaar gaat het wel werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
SLipEdd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:11:
[...]

Zou zoiets misschien werken? een loodgelaccu is net wat teveel van het goeie lijkt mij:

http://doehetzelfaudio.nl...68ah-exclusief-lader.html
Nee, een li ion heeft echt een lader nodig, anders gaat deze kapot en kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan.
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:29:
[...]

maar met een DPDT schakelaar gaat het wel werken??
Gaat gewoon werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je nou deze voeding gebruikt: http://www.accusafe.nl/sh.../16-12vdc-2a-voeding.html
en deze lader : http://www.accusafe.nl/sh...ader-voor-loodaccu-s.html

als je dat uiteinde van de voeding er af knipt.. zit er toch ook een +/- kabel ? en by de stekker ??

zodat je volgens dit schema maar dan zonder accusafe.. dus dat je de lader op de accu vastmaakt en de voeding naar de DPDT schakelaar.. kan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:53:
[...]

en als je nou deze voeding gebruikt: http://www.accusafe.nl/sh.../16-12vdc-2a-voeding.html
en deze lader : http://www.accusafe.nl/sh...ader-voor-loodaccu-s.html

als je dat uiteinde van de voeding er af knipt.. zit er toch ook een +/- kabel ? en by de stekker ??

zodat je volgens dit schema maar dan zonder accusafe.. dus dat je de lader op de accu vastmaakt en de voeding naar de DPDT schakelaar.. kan werken
Je kunt inderdaad de voeding gewoon doorknippen. Op www.accusafe.nl staat ook ergens een handleiding daarvoor bij de howto's.
De DPDT vervangt dan inderdaad de accusafe en de acculader klem je gewoon op de accu indien nodig.

Edit:
Hier dus:
http://www.accusafe.nl/ho...o-starterset-assembleren/
Daar staat een stukje over hoe de voeding te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 27-08-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:01:
[...]

Je kunt inderdaad de voeding gewoon doorknippen. Op www.accusafe.nl staat ook ergens een handleiding daarvoor bij de howto's.
De DPDT vervangt dan inderdaad de accusafe en de acculader klem je gewoon op de accu indien nodig.
als het goed is ziet dan het schema der zo uit toch?

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/okudqc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:19:
[...]

als het goed is ziet dan het schema der zo uit toch?

[afbeelding]
Lijkt me prima :). Je kan ook nog je dpdt schakelaar op een andere manier gebruiken, daarvoor moet je de topicstart even doorzoeken. Je koppelt je lader dan ook aan de dpdt schakelaar samen met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:30:
[...]

Lijkt me prima :). Je kan ook nog je dpdt schakelaar op een andere manier gebruiken, daarvoor moet je de topicstart even doorzoeken. Je koppelt je lader dan ook aan de dpdt schakelaar samen met de rest.
ik zie het jaa.. dan krijg je dit schema

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/ngrj4o.png

dan krijg je inderdaad wat je zei, dat je de - kon laten doorlopen.

dat is weer wat ingewikkelder...

ik denk dat ik het toch op mijn vorige schema doe...

enorm bedankt voor de hulp! :) super!

toch nog even voor de optie om dit schema toch nog toe te passen... hoe heet zo'n schakelaar die aan de ene kant 2 opties heeft en aan de andere kant 4 ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 09:50
Heey iedereen, kleine sneakpeak voor m'n kleine kistje! Word gemaakt met ta2024, 15 18650 lithium accu's en de soundstream SF-652T speakers. Hij is dus nog niet af. Meer info wanneer hij volledig klaar is! (dit over een week of 5 vanwege school)
Linkje1
Linkje2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Wat vind je van de speakers? Ik heb er toevallig gisteren een aantal in een kartonnen behuizing gedaan als testopstelling en ik ben positief verrast :). Komt nog aardig wat laag uit en helder geluid, zeker voor het geld. Bij erg hoge volumes heb je wel wat vervorming, maar dat hebben alle speakers wel met een modded TA2024 volgens mij. En het geluid kan alleen maar beter zijn in een degelijke houten kist.

Ziet er goed uit verder!

[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 27-08-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
Carneoleon schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:56:
Heey iedereen, kleine sneakpeak voor m'n kleine kistje! Word gemaakt met ta2024, 15 18650 lithium accu's en de soundstream SF-652T speakers. Hij is dus nog niet af. Meer info wanneer hij volledig klaar is! (dit over een week of 5 vanwege school)
Linkje1
Linkje2
is je groene paprika dan al niet bedorven?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
  • Registratie: Augustus 2011
Hoe noemen ze een montageplaat bij Conrad? Ik weet dat ze hem hebben maar kan hem niet vinden:S

Ik heb trouwens mijn kistradio net voordat ik met mijn vrienden op vakantie half af weten te krijgen. Ik ben toen alleen op een probleempje gestuit. Ik gebruik namelijk een mp3 decoder een accusafe en een ta2024 met tussen de mp3 decoder en de ta2024 een logaritmische potmeter. Als ik alles aansluit zoals het hoort, komt er heeel weinig geluid uit de speakers. Als ik mijn telefoon direct op de ta2024 heb ik het probleem niet.
Ook heb ik mijn acculader per ongeluk laten overlijden dus heb ik alles op de accusafe aangesloten muv de acculader. Alleen kan de radio nu niet op de accu spelen, is dit een beveiliging van de accusafe, of is er daarmee ook iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 08:12
zonder acculader kun je gewoon de accu gebruiken dat doe ik op dit moment namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dan eindelijk mijn kist binnen gekregen van mijn vriend. Hij maakt ze op maat voor mensen en ik wou eens horen wat julie ervan vinden.

Hier is dan het totaal plaatje Afbeeldingslocatie: http://i1067.photobucket.com/albums/u424/CeesP/58c6e1af.jpg

Foto van de radio, voltmeter, 2 midwoofers en 2 tweeters.
Afbeeldingslocatie: http://i1067.photobucket.com/albums/u424/CeesP/151c712d.jpg

En een foto met het klepje waar de accu in zit.
Afbeeldingslocatie: http://i1067.photobucket.com/albums/u424/CeesP/b3424ac6.jpg

Ik hoor het graag wat julie ervan vinden

Mvg. cees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:48:
Vandaag dan eindelijk mijn kist binnen gekregen van mijn vriend. Hij maakt ze op maat voor mensen en ik wou eens horen wat julie ervan vinden.

Hier is dan het totaal plaatje [afbeelding]

Foto van de radio, voltmeter, 2 midwoofers en 2 tweeters.
[afbeelding]

En een foto met het klepje waar de accu in zit.
[afbeelding]

Ik hoor het graag wat julie ervan vinden

Mvg. cees
Ziet er leuk uit!
Wel kleine speakers, of lijkt dat maar zo?
Cluricauns schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:27:
Hoe noemen ze een montageplaat bij Conrad? Ik weet dat ze hem hebben maar kan hem niet vinden:S

Ik heb trouwens mijn kistradio net voordat ik met mijn vrienden op vakantie half af weten te krijgen. Ik ben toen alleen op een probleempje gestuit. Ik gebruik namelijk een mp3 decoder een accusafe en een ta2024 met tussen de mp3 decoder en de ta2024 een logaritmische potmeter. Als ik alles aansluit zoals het hoort, komt er heeel weinig geluid uit de speakers. Als ik mijn telefoon direct op de ta2024 heb ik het probleem niet.
Ook heb ik mijn acculader per ongeluk laten overlijden dus heb ik alles op de accusafe aangesloten muv de acculader. Alleen kan de radio nu niet op de accu spelen, is dit een beveiliging van de accusafe, of is er daarmee ook iets mis?
Ik neem aan dat je volume op de MP3 module gewoon voluit staat? Ik ben bang dat je de logaritmische stereopotmeter niet helemaal goed hebt aangesloten, heb je een foto voor ons? Waarom eigenlijk een potmeter als de MP3 module al dezelfde functie heeft?

Hoe heb je de acculader laten overlijden? Kon de radio eerst wel op de AccuSafe spelen? Als je de AccuSafe aansluit met enkel een accu en een lader moet deze altijd in de aanstand kunnen als de accuspanning hoog genoeg is. Mocht je je acculader om zeep hebben geholpen terwijl de AccuSafe aanstond dan kan je misschien ook de AccuSafe hebben laten overlijden, maargoed, dat is natuurlijk afhankelijk van hoe je je acculader stuk heb gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door wesleytjuh op 27-08-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De midwoofers zijn 12cm en de subwoofers zijn 30 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:26:
De midwoofers zijn 12cm en de subwoofers zijn 30 cm
Ik zie nu je subwoofers pas :o. Dat zal wel lekker klinken, hoe heb je het aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i1067.photobucket.com/albums/u424/CeesP/4a643ab5.jpg

het is niet echt goed te zien maar ik heb de radio aangesloten op de filters en alle drie de speakers zijn ook aangesloten op de filters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat elektronica meer ampère aan kan bij minder volt?
bij schakelaars staat namelijk altijd iets van 250V en dan maar een paar ampère, 5A bijvoorbeeld.
is het dan zo dat die schakelaar bij 12V wel 7.3A aan kan (wat nodig is voor een gelaccu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:33:
klopt het dat elektronica meer ampère aan kan bij minder volt?
bij schakelaars staat namelijk altijd iets van 250V en dan maar een paar ampère, 5A bijvoorbeeld.
is het dan zo dat die schakelaar bij 12V wel 7.3A aan kan (wat nodig is voor een gelaccu)
Nee. Stroom is gespecificeerd onafhankelijk van de spanning.
Hoezo heb je 7.3A nodig voor een loodaccu? De stroom is afhankelijk van de gebruiker, niet van de bron. Dat de loodaccu 7.2Ah is zegt niks over de stroom, dat zegt alleen iets over de capaciteit(Ampere uur, hoeveel stroom de accu dus 1 uur lang kan leveren voordat hij leeg is). Als dus gewoon een TA2024 gebruikt is een 5A schakelaar meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriBlaau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-03-2018
Waarschijnlijk een stomme vraag maar is het echt niet mogelijk om een voeding te hebben die tegelijk de versterker van stroom voorziet en de accu laat? En dat je deze op de lader en voeding plek kan aansluiten van de Accusave. Ik wil namelijk de lader buiten de kist houden en het zou dus makkelijk zijn als je met een lader laad en de kist van stroom voorziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik niet gewoon een computervoeding gebruiken>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:00:
kan ik niet gewoon een computervoeding gebruiken>?
Een computer voeding is goed te gebruiken, moet je wel opzoek hoe je die computer voeding kan laten draaien zonder moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ai volgens mij is er iets verkeerd gegaan denk probeer t even met een computer voeding en kreeg kortsluiting de stop der uit en nu doet de radio t niet meer.
weg 50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wesleytjuh

Aaah, bedankt! Gelijk veel vragen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:35:
ai volgens mij is er iets verkeerd gegaan denk probeer t even met een computer voeding en kreeg kortsluiting de stop der uit en nu doet de radio t niet meer.
weg 50 euro
Je moet ook eerst goed uitzoeken hoe je alles aansluit voordat je klakkeloos voedingen aan het net gaat hangen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even snel een vraagje: om het geheugen van een autoradio te behouden moet ik toch alleen een schakelaar in de rode draad te maken?? en de gele rechtstreeks met de voeding verbinden

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:54:
even snel een vraagje: om het geheugen van een autoradio te behouden moet ik toch alleen een schakelaar in de rode draad te maken?? en de gele rechtstreeks met de voeding verbinden
Yup, met de rood schakel je aan en uit. En geel is permanent. Nog gelukt met de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de radio niet meer aan. Is hij echt stuk? Of is de zekering kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:33:
Ik krijg de radio niet meer aan. Is hij echt stuk? Of is de zekering kapot?
Even de zekering eruit halen en doormeten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Ik was trouwens even op internet aan het zoeken om een accu,
Nu kwam ik een 12V7Ah loodvlies accu tegen..
Wat is het verschil tussen een loodvlies en een loodgel of lood accu? En maakt dit voor het inbouwen in een krat/kist ook nog verschil of?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Piet bel schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:15:
Ik was trouwens even op internet aan het zoeken om een accu,
Nu kwam ik een 12V7Ah loodvlies accu tegen..
Wat is het verschil tussen een loodvlies en een loodgel of lood accu? En maakt dit voor het inbouwen in een krat/kist ook nog verschil of?
Voor zover ik weet is dit vergelijkbaar met een gel of AGM accu, gewoon een andere manier van onderhoudsvrij maken. Ik kan zo snel niet veel over de verschillen vinden met google, maar ik verwacht geen grote verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:23:

Yup, met de rood schakel je aan en uit. En geel is permanent. Nog gelukt met de voeding?
wesley, de voeding is helemaal in orde!! heb een jvc kd x40 radio 4x50 watt en kan met deze voeding op hard volume goed spelen. :9. zal binnen kort nog wel een paar foto's op het forum zetten.. :D

Verwijderd

heeeujj...

weten jullie waar je aan een goedkope lood/gel accu 12v 7.2ah kan komen...
bij de beveiligingsbedrijven in de buurt heb ik al een mailtje gestuurd maar daar krijg ik niks van terug.

dus heb je nog tips... (het goedkoopste wat ik kan vinden is die van accusafe 20 euro)... dan zijn ze welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:10:
heeeujj...

bij de beveiligingsbedrijven in de buurt heb ik al een mailtje gestuurd maar daar krijg ik niks van terug.

dus heb je nog tips... (het goedkoopste wat ik kan vinden is die van accusafe 20 euro)... dan zijn ze welkom!
Bij HMK.nl heb je de 12v 7.2ah accu al voor 16 euro :P
http://hmk.nl/view_produc...ctID=87200012&groep=power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dat is exclusief btw he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops niet goed gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou ik deze http://www.ebay.nl/itm/Hi...1e712d968f#ht_3952wt_1397
kunnen gebruiken met een tk2050?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Als je de specs moet geloven wel, maar ik geloof het eerlijk gezegd niet zo. Er is gewoon simpelweg GEEN koeling aanwezig. En ook al is het 95 chineze % rendement, dan heb je met deze hoge stromen nog steeds iets van koeling nodig, al dan niet gewoon koeling via je PCB, maar zelfs dat is niet aanwezig.

Leuk om te zien ook dat ze op de afbeeldingen 15A door zo'n dunne kabel sturen :+.

Edit: inderdaad een step down. Ik las step down/step up in de titel 8)7 .

[ Voor 11% gewijzigd door wesleytjuh op 31-08-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
Dat zou weinig nut hebben.. Het is een step down. Die zonder aanpassingen niet hoger komt dan 13V. Dus alleen bruikbaar met aanpassingen en als je alleen een hoger voltage dan 30V beschikbaar hebt. 12-->24 kan dus hier niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carneoleon schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:16:
[...]

Dat zou weinig nut hebben.. Het is een step down. Die zonder aanpassingen niet hoger komt dan 13V. Dus alleen bruikbaar met aanpassingen en als je alleen een hoger voltage dan 30V beschikbaar hebt. 12-->24 kan dus hier niet mee
8)7 verkeerd gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand dan iets om van 12 naar 24 volt te gaan?
2de accu vind ik niet handig en zonde omdat je de ampere dan niet kan gebruiken
en hoeveel verbruikt deze tk2050 max?
http://www.ebay.com/itm/2...m19d4b07eaf#ht_3707wt_961

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Als je van 12 naar 24 volt gaat is je accu ook twee keer zo snel leeg dus trek je nog maar 3,6Ah uit je 7,2Ah accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:10:
heeeujj...

Marktplaats....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Echter weet je dan niks van de staat van de accu rn kan deze dus ver versleten zijn. Ga dan liever langs een beveilingsbedrijf, die accu's zijn meestal nog oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pauldegroot schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:19:
Als je van 12 naar 24 volt gaat is je accu ook twee keer zo snel leeg dus trek je nog maar 3,6Ah uit je 7,2Ah accu.
ook met een step up converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:46:
[...]

ook met een step up converter?
Ook met een step-up converter. Als je er op 12W aan vermogen in doet (dat is 1A op 12V) dan komt er bij een efficientie van 90%, 10,8W uit! (12 * 0,9 = 10,8) Bij een voltage van 24 V is dit (10,8 / 24 =) 450mA.

Dus je converteert 12V,1A naar 24V,450mA.

Je accu van 12V 7,2Ah verander je dus in een accu van 24V 3,24Ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
Ik ben bezig aan een nieuwe subwooferkist die hieronder te zien is:
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/6663/dsc0149kj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/4670/dsc0148or.jpg

De kist is bewerkt met glasvezelmatten, polyesterhars en het deel dat je nu ziet is polyesterplamuur.
Dit ga ik nu opschuren zodat het mooi vlak is en dan komt er grondverf op en een mooi laagje zwarte hoogglans op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:18
Mijn kistradio begint soms opeens uit het niks te brommen (kraken, lage bromgeluiden). Het kan soms een uurtje duren, en dan is het weer weg. Waar kan dit aan liggen? Vorige keer dat ik die extreme geluiden had was de versterker kapot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28

thijsco19

KTM 990 SMT

freakk schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:44:
Ik ben bezig aan een nieuwe subwooferkist die hieronder te zien is:
[afbeelding]
[afbeelding]

De kist is bewerkt met glasvezelmatten, polyesterhars en het deel dat je nu ziet is polyesterplamuur.
Dit ga ik nu opschuren zodat het mooi vlak is en dan komt er grondverf op en een mooi laagje zwarte hoogglans op
Wow ziet er mooi uit!
Hoe maak je eigenlijk zoiets??

Keep us updated!!!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk

Zoek maar eens op fiberglass subwoofer encloser
Genoeg filmpjes kijken en zelf wat geld in willen steken om het te leren.

Zo heb ik het ook gedaan heel veel filmpjes gekeken en dan maar zelf gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Hoe gaat het met de kistjes/kratten?
Ik heb die kleine van mij onlangs een nieuwe accu gegeven, gaat weer wat langer mee nu :)

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
wesleytjuh schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:12:
Wat vind je van de speakers? Ik heb er toevallig gisteren een aantal in een kartonnen behuizing gedaan als testopstelling en ik ben positief verrast :). Komt nog aardig wat laag uit en helder geluid, zeker voor het geld. Bij erg hoge volumes heb je wel wat vervorming, maar dat hebben alle speakers wel met een modded TA2024 volgens mij. En het geluid kan alleen maar beter zijn in een degelijke houten kist.

Ziet er goed uit verder!
Ik vind ze bijzonder goed klinken!!! De bas is lekker voor zulke kleine speakers :) Ik had ze nieuw op marktplaats gekocht voor 30 euro, net to goedkoop als bij jou xD Die schroefjes die erbij zitten zijn niet geschikt voor hout kwam ik achter. je moet echt voorboren anders gaan ze er gruwelijk moeilijk in.. Daardoor ben ik helaas door de conus heen gegaan met de schroevendraaier.. dikke scheur.. we zullen nog zien hoe het nu nog klinkt, later sowieso een nieuw kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Carneoleon schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:06:
[...]

Ik vind ze bijzonder goed klinken!!! De bas is lekker voor zulke kleine speakers :) Ik had ze nieuw op marktplaats gekocht voor 30 euro, net to goedkoop als bij jou xD Die schroefjes die erbij zitten zijn niet geschikt voor hout kwam ik achter. je moet echt voorboren anders gaan ze er gruwelijk moeilijk in.. Daardoor ben ik helaas door de conus heen gegaan met de schroevendraaier.. dikke scheur.. we zullen nog zien hoe het nu nog klinkt, later sowieso een nieuw kopen :P
Dan zijn we het eens :). Speakers zelf zijn erg goed te noemen, alle accesoires die erbij zitten vind ik wat minder, speakerkabel is bv wat zwak en zoals jij zegt zijn de schroeven dus ook minder. Maargoed voor het geld neem ik dat wel voor lief :).
alexandersamson schreef op maandag 03 september 2012 @ 02:02:
Hoe gaat het met de kistjes/kratten?
Ik heb die kleine van mij onlangs een nieuwe accu gegeven, gaat weer wat langer mee nu :)
Ik heb een hoop hout besteld voor een nieuw projectje, binnenkort meer }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net een paar oude speakers gevonden op de zolder maar ik weet niet hoe ik deze moet aansluiten want je het 2 kleine en een grote speaker waarvan de 2 kleine 4 ohm zijn en de grote 3 ohm ( en dat dan 2 keer, dus ik moet 2 sets van 3 speakers hebben) .. weet iemand hoe ik deze kan aansluiten..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:43:
heb net een paar oude speakers gevonden op de zolder maar ik weet niet hoe ik deze moet aansluiten want je het 2 kleine en een grote speaker waarvan de 2 kleine 4 ohm zijn en de grote 3 ohm ( en dat dan 2 keer, dus ik moet 2 sets van 3 speakers hebben) .. weet iemand hoe ik deze kan aansluiten..??
Ik neem aan dat in de oorspronkelijke speakerbehuizing alle speakers naar 1 terminal gingen? Ik zou het gewoon exact hetzelfde aansluiten dan, waarschijnlijk heb je dan een 8 ohm belasting, het meeste HiFi spul is 8 ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn ta2024 binnen van ebay, hij is aangesloten met een 9v batterij. Dit werkt prima maar als ik het volume van mijn computer harder zet gaan de speakers storen. De speakers gaan dan aan/ uit/aan/ uit enz. Dit is al als ik het volume een heel klein beetje harder zet naar ongeveer 40%. Ligt dit aan de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar ik weet niet meer hoe ze moeten worden aangesloten.. wel dat het er 3 per kistje waren. heb wel een beetje zitten rekenen en als ik de twee van 4 ohm parallel schakel en dan in serie met die van 3 ohm krijg ik 5 ohm volgens mij.. kan ik deze dan nog op de autoradio aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carneoleon schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:22:
[...]

Ook met een step-up converter. Als je er op 12W aan vermogen in doet (dat is 1A op 12V) dan komt er bij een efficientie van 90%, 10,8W uit! (12 * 0,9 = 10,8) Bij een voltage van 24 V is dit (10,8 / 24 =) 450mA.

Dus je converteert 12V,1A naar 24V,450mA.

Je accu van 12V 7,2Ah verander je dus in een accu van 24V 3,24Ah.
weet jij misschien een andere oplossing?(goedkoop mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:20:
Ik heb net mijn ta2024 binnen van ebay, hij is aangesloten met een 9v batterij. Dit werkt prima maar als ik het volume van mijn computer harder zet gaan de speakers storen. De speakers gaan dan aan/ uit/aan/ uit enz. Dit is al als ik het volume een heel klein beetje harder zet naar ongeveer 40%. Ligt dit aan de batterij?
Ja, waarschijnlijk kan de batterij deze stroom niet leveren waardoor de spanning inzakt en de TA2024 dus uit en aan gaat. Zorg dus voor een fatsoenlijke spanningsbron en waarschijnlijk werkt ie dan prima ;).
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:22:
ja maar ik weet niet meer hoe ze moeten worden aangesloten.. wel dat het er 3 per kistje waren. heb wel een beetje zitten rekenen en als ik de twee van 4 ohm parallel schakel en dan in serie met die van 3 ohm krijg ik 5 ohm volgens mij.. kan ik deze dan nog op de autoradio aansluiten
Dat zou prima kunnen werken :).
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:27:
[...]

weet jij misschien een andere oplossing?(goedkoop mogelijk)
Dit is eigenlijk de beste oplossing. Een step up converter is zo ongeveer de meest efficiente manier van de spanning verhogen. Al zullen die van eBay wat minder efficient zijn. Maar je hebt bijvoorbeeld ook step up converters met een rendement van 95%+. Maar die zul je niet zo snel vinden op eBay ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:37:
[...]

Ja, waarschijnlijk kan de batterij deze stroom niet leveren waardoor de spanning inzakt en de TA2024 dus uit en aan gaat. Zorg dus voor een fatsoenlijke spanningsbron en waarschijnlijk werkt ie dan prima ;).

[...]

Dat zou prima kunnen werken :).

[...]

Dit is eigenlijk de beste oplossing. Een step up converter is zo ongeveer de meest efficiente manier van de spanning verhogen. Al zullen die van eBay wat minder efficient zijn. Maar je hebt bijvoorbeeld ook step up converters met een rendement van 95%+. Maar die zul je niet zo snel vinden op eBay ;).
heb jij dan misschien paar linkjes?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoef ik dan niet bang te zijn dat mij autoradio of speakers kapot gaan als ik het volume een beetje goed opendraai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:40:
[...]

heb jij dan misschien paar linkjes?
In principe heb je alleen de keuze uit eBay converters. Hoge rendement converters vindt je niet zomaar, dit is vaak een specifiek design voor een bepaalde toepassing. in tegendeel tot de ebay converters. Ook vaak een stuk duurder ;).
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:50:
[...]

hoef ik dan niet bang te zijn dat mij autoradio of speakers kapot gaan als ik het volume een beetje goed opendraai ;)
Nope, een hogere belasting is bijna nooit een probleem, en je hebt nu 5 ohm ipv 4 ohm, prima dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
@wesleytjuh Ik heb nu 13cm speakers van mac audio en die beginnen te kraken als ik een Ta2024 met weerstandsmod met een iphone op zijn hardst zet. Is dat bij deze http://www.accusafe.nl/sh...0-soundstream-sf502t.html speakers van jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2024
Hey tweakers,

ik heb gistere een bas kist gebouwd en wou dit delen met julie
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/34t98ns.jpg
we moeten nog wieltjes opbouwen en dan kunnen we hem meenemen en dan aansluiten op het strand aan onze kar radio. aan de kar radio begin ik strx aan. foto`s volgen vanavond of morgen. Hier al een sketchup foto. Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/347k3lx.jpg

Groet kevin schut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-08 23:50

ReW

hallo,

mijn oude kratradio is aan vernieuwing toe. Daarom wil ik een nieuwe bouwen.

De speakers die ik heb zijn de bekende marquant speakers.
daarnaast wil ik ook een subwoofer inbouwen die ik uit een logitech subwooferbox heb gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/35jz7n4.jpg

subwoofer is 4 ohm 15w.
ook wil ik in plaats van 1 accu 2 accu's gaan gebruiken met accusafe.

kan iemand me vertellen hoe ik dit alles aan moet sluiten?
van de startpost werd ik niets wijzer en ook op dit forum kon ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
ReW schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:13:
hallo,

daarnaast wil ik ook een subwoofer inbouwen die ik uit een logitech subwooferbox heb gehaald:
[afbeelding]

subwoofer is 4 ohm 15w.

van de startpost werd ik niets wijzer en ook op dit forum kon ik het niet vinden.
Het is niet de bedoeling dat wij een schema voor jouw maken maar dat jij een schema maakt en wij dat eventueel verbeteren. Kijk ook eens op www.accusafe.nl bij de faq, daar word je ook een stuk wijzer van.
Succes met het maken van een schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een aluminium kistje gekregen nu zit ik erover te denken hier versterker/speakers etc in te bouwen. Ik heb het hier al eens voorbij zien komen. Maar gaat aluminium resoneren? of zou ik het moeten verstevigen met hout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:26
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 07:42:
ik heb een aluminium kistje gekregen nu zit ik erover te denken hier versterker/speakers etc in te bouwen. Ik heb het hier al eens voorbij zien komen. Maar gaat aluminium resoneren? of zou ik het moeten verstevigen met hout?
Als je een foto en maten er bij plaats is het wat duidelijker.

Trouwens nog een vraag over het opslaan van mijn accu als straks het mooie weer voorbij is.
Ik heb een Acculader van conrad die automatische stopt met laden als de accu vol is.
Moet ik deze er de hele winter op houden of kan ik hem gewoon loskoppelen en in de lente weer gaan gebruiken?

Opslaan doe ik op zolder waar het gewoon de normale huis temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathy_ schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:57:
[...]

Trouwens nog een vraag over het opslaan van mijn accu als straks het mooie weer voorbij is.
Ik heb een Acculader van conrad die automatische stopt met laden als de accu vol is.
Moet ik deze er de hele winter op houden of kan ik hem gewoon loskoppelen en in de lente weer gaan gebruiken?

http://www.google.nl/imgr...ed=1t:429,r:11,s:55,i:280
ligt eraan wat voorn accu het is zuuraccus lopen over het algemeen sneller leeg dan gel accus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
acidd91 schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:48:
Mijn kistradio begint soms opeens uit het niks te brommen (kraken, lage bromgeluiden). Het kan soms een uurtje duren, en dan is het weer weg. Waar kan dit aan liggen? Vorige keer dat ik die extreme geluiden had was de versterker kapot..
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook maar dan bij bepaalde nummers volgensmij verpest je de geluidkwaliteit met modden. probeer anders is de ta2020 gaat evenhard mooier geluid;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
jaricool schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:31:
@wesleytjuh Ik heb nu 13cm speakers van mac audio en die beginnen te kraken als ik een Ta2024 met weerstandsmod met een iphone op zijn hardst zet. Is dat bij deze http://www.accusafe.nl/sh...0-soundstream-sf502t.html speakers van jou ook?
Deze speakers ben ik nog volop aan het testen, dus veel kan ik hier nog niet over zeggen. Tot nu toe ben ik er tevreden over, net als de 16.5cm variant. Ik heb ze in ieder geval nog niet horen kraken ;).

Verder wil ik je wijzen op de topic warning (dat blok met blauwe letters tijdens je post). Directe vragen kunnen beter via DM of mail.
ReW schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:13:
hallo,

[afbeelding]

subwoofer is 4 ohm 15w.

Lijkt me een prima subwoofer om op 1 kanaal aan te sluiten :). Je hebt dan dus wel een extra kanaal nodig.
2 accu's kan prima in parallel met een AccuSafe, als je ze in serie wilt zetten wordt het wat lastiger, dan zijn er wat aanpassingen nodig.

Als je een schema maakt kunnen wij deze voor je controleren en advies geven!
mathy_ schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:57:
[...]

Een gelaccu heeft een lage zelfontlading, dus wanneer je ze geheel vol aan het begin van de winter wegzet zouden ze in de lente nog vol genoeg moeten zijn. Maar wanneer je een druppel lader hebt kun je deze net zo goed gebruiken, al zet je hem eens in de zoveel tijd even een aantal dagen erop ;).
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:43:
[...]

heb ik ook maar dan bij bepaalde nummers volgensmij verpest je de geluidkwaliteit met modden. probeer anders is de ta2020 gaat evenhard mooier geluid;p
Tja, met een laptop op maximaal volume en een TA2024 zul je ook last van vervorming en dus bij sommige speakers gekraak hebben, een mod zorgt er enkel voor dat dit niet alleen met een laptop mogelijk is, maar ook met bijvoorbeeld een iPhone. Je zit gewoon echt op het maximale volume te spelen op zo'n moment. De TA2020 loopt niet constant op zijn teentjes maar kan een stuk meer hebben, alle componenten zijn ook een stuk groter gedimensioneerd ipv zo klein mogelijk, en dat hoor je :).

[ Voor 17% gewijzigd door wesleytjuh op 05-09-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
oepss

[ Voor 97% gewijzigd door jaricool op 04-09-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
wesleytjuh schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:33:
[...]
Tja, met een laptop op maximaal volume en een TA2024 zul je ook last van vervorming en dus bij sommige speakers gekraak hebben, een mod zorgt er enkel voor dat dit niet alleen met een laptop mogelijk is, maar ook met bijvoorbeeld een iPhone. Je zit gewoon echt op het maximale volume te spelen op zo'n moment. De TA2020 loopt niet constant op zijn teentjes maar kan een stuk meer hebben, alle componenten zijn ook een stuk groter gedimensioneerd ipv zo klein mogelijk, en dat hoor je :).
Nog iets wat ik persoonlijk ook gemerkt heb. Met een slechtere accu (lees die minder ampère, dus minder stroom, kan hebben) is het geluid uit een TA2024 ook slechter. Doordat de accu bij pieken niet genoeg stroom levert kan het versterkertje hier niet genoeg kracht leveren. Met een condensator zal het een beetje beter gaan om pieken op te vangen, maar als de stroom constant hoog wordt zal het gekraak meer worden. Dit heeft vooral betrekking op de blauwe Li-Ion accu's.

ik heb verschillende TA2024's gehad maar sinds kort in een nieuw project een TA2020. En ik moet zeggen: ik is blij... Betere Bass, goed te combineren met een 12V 5A Power Supply en zoals wesleytjuh al zei: hij loopt niet constant op zijn teentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
boppos schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:36:
[...]

Nog iets wat ik persoonlijk ook gemerkt heb. Met een slechtere accu (lees die minder ampère, dus minder stroom, kan hebben) is het geluid uit een TA2024 ook slechter. Doordat de accu bij pieken niet genoeg stroom levert kan het versterkertje hier niet genoeg kracht leveren. Met een condensator zal het een beetje beter gaan om pieken op te vangen, maar als de stroom constant hoog wordt zal het gekraak meer worden. Dit heeft vooral betrekking op de blauwe Li-Ion accu's.

ik heb verschillende TA2024's gehad maar sinds kort in een nieuw project een TA2020. En ik moet zeggen: ik is blij... Betere Bass, goed te combineren met een 12V 5A Power Supply en zoals wesleytjuh al zei: hij loopt niet constant op zijn teentjes.
Yep dat is zeker waar. Dat is ook gelijk wat de TA2020 beter heeft, grotere elco's erop. De TA2024 moet het maar doen met 2 kleintjes, dus als je accu wat slechter is heb je daar ook simpelweg last van. Ik moet zeggen dat zeker met nieuwe loodaccu's het probleem niet aanwezig lijkt te zijn, maar als je een wat slechtere hebt zal ook die inzakken met de spanning bij pieken en dat hoor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
gaat het problemen geven als ik 2 positive punten van de versterker output op een punt bij elkaar breng en vervolgens appart naar de speakers laat gaan dus ze komen samen en daarna gaan ze weer uit elkaar.

En dit hetzelfde met de negatieve punten. Of is dit af te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
@freak als je je versterker heel wil houden is het af te raden. de twee kabels zouden kortsluiting veroorzaken.
Er zijn btw bij de speaker uitgangen geen positieve of negatieve kabels, het is wisselstroom.

[ Voor 30% gewijzigd door jaricool op 05-09-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik een kabeltje krijgen voor de audio input van een ta2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

hoi ik had een vraag ik heb een dc jack en die wil ik aansluiten alleen heeft deze 3 pinnen de middelste neem ik aan is de + en welke van de 2 buitstende moet ik nemen voor de - of maakt het niet uit welke van de 2 ik neem'
ik hoor het graag

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:46:
hoi ik had een vraag ik heb een dc jack en die wil ik aansluiten alleen heeft deze 3 pinnen de middelste neem ik aan is de + en welke van de 2 buitstende moet ik nemen voor de - of maakt het niet uit welke van de 2 ik neem'
ik hoor het graag
Het maakt niet uit welke van de 2, verder wil ik je wijzen op de edit knop(Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif). Hierdoor voorkom je dubbelposts.

[ Voor 8% gewijzigd door Stekeltje op 06-09-2012 13:33 ]

Verwijderd

ik heb wat nieuws gevonden.
had nog een oude speaker op zolder liggen met aux en gewoon een stekker naar 230V.

Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/6720/noordenveld201209060040.jpg

Ik heb nog verschillende boxen thuis liggen.
hoe weet ik welke het beste geluid geeft en waar licht dat aan?
ik heb ze allemaal getest, en als ik vol volume speel met beetje hardstyle ofzo is het geluid vrij snel onzuiver.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar je een fm antenne voor je mp3-decoder kan kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28

thijsco19

KTM 990 SMT

Auto zaak/garage?
En anders internet.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:52:
weet iemand waar je een fm antenne voor je mp3-decoder kan kopen??
Waar je er 1 kan kopen weet ik niet. Maar probeer eens een simpel dun kabletje van 37,5cm, 75 cm of 1,50m. Waarom die lengtes weet ik niet exact, maar het heeft iets met de golflengte te maken. Bij andere lengtes is je ontvangst slechter weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boppos schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:04:
[...]

Waar je er 1 kan kopen weet ik niet. Maar probeer eens een simpel dun kabletje van 37,5cm, 75 cm of 1,50m. Waarom die lengtes weet ik niet exact, maar het heeft iets met de golflengte te maken. Bij andere lengtes is je ontvangst slechter weet ik uit ervaring.
gewoon een simpel dus electrakabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:11:
[...]

gewoon een simpel dus electrakabeltje?
Ja, op deze manier ontvangt zelf een autoradio fm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Ik wil een kratradiootje in elkaar zetten, maar ben beginneling.
Ik heb de TS doorgelezen en heb het volgende:

http://www.elektronica-online.nl/?content=2239 - goedkoop :) en prima voltage (hier zit geen zuur in?, dat is mij dus niet duidelijk :/ )
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,357017,167445.html - betrouwbaar merk niet al te duur.
Alleen dan zit ik dus met de versterker, ik zou dan voor de http://www.accusafe.nl/sh...v-class-t-versterker.html gaan.

<knip>

Gaat dit mij lukken met gebrekkige kennis?

[ Voor 23% gewijzigd door StrongArmLance op 07-09-2012 19:29 ]

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>