Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste
Acties:
  • 121.401 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan nog steeds geen keuze maken tussen deze 2 speakers

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/372528/
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/373953/

welke adviseren jullie mij voor in een kist om mee te nemen naar b.v het strand ofzo

ze moeten aan een ta2024 versterker dus wat is de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:12:
Als ik mijn kist van 18mm MDF maak, en ik wil deze waterproof hebben wat kan ik daar dan op smeren? is gewone hoogglans met wat mdf grondverf genoeg? ik heb ook gehoord dat er watervast MDF bestaat maar dit zal wel de nodige duiten kosten
Er is ook een mdf dat tegen water kan het is te herkenen aan de groene kleur van het hout. wel een stuk duurder en volgens mij aleen verkrijgbaar bij groothandels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:30:

welke adviseren jullie mij voor in een kist om mee te nemen naar b.v het strand ofzo

als ik jouw was,
dan had ik de pioneer gekozen.
oke, de magnat heeft betere specs (hogere db, lager tot hoger frequentie bereik enz.)
maar pioneer is betrouwbaarder denk ik. pioneer heeft ook een iets betere naam..

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:33:
[...]

als ik jouw was,
dan had ik de pioneer gekozen.
oke, de magnat heeft betere specs (hogere db, lager tot hoger frequentie bereik enz.)
maar pioneer is betrouwbaarder denk ik. pioneer heeft ook een iets betere naam..

suc6
ja ik vind de pioneers er ook veel beter uit zien, en voor een TA2024, zijn die magnats dan niet te zwaar? aangezien ze wel tot 100watt RMS belastbaar zijn. tevens zijn deze magnats ook veel groter, misschien TE groot voor in een kist?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 04:32
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:30:

Puur afgaande op de specs wint de Magnet het. Maar inderdaad, wat betrouwbaarheid van de gegevens betreft zal Pioneer beter zijn, en dan zullen ze wat specs betreft ver hetzelfde zijn.
De magnat heeft daarintegen weer reviews, de pioneer niet. Ik denk, dat ik persoonlijk voor de pioneer zou gaan, omdat ik daarmee goede ervaringen heb.

Hm, de Magnats zijn ook wel erg groot inderdaad. De 16.5 cm van Pioneer is een prima maat, veel groter dan dat en je moet toch wel naar een grotere kist gaan kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 20-06-2012 16:49 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een potmeter ook inzetbaar in combinatie met een mp3 module? want ik vind een volume draaiknop toch altijd wel fijn ipv van die knopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:48:
Is een potmeter ook inzetbaar in combinatie met een mp3 module? want ik vind een volume draaiknop toch altijd wel fijn ipv van die knopjes
Natuurlijk! Zet je gewoon tussen je mp3 module en versterker ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:50:
[...]

Natuurlijk! Zet je gewoon tussen je mp3 module en versterker ;).
Primaa, dan bestel ik die ook even mee :), heel misschien plaats ik vanavond nog wel een bestelling bij accusafe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even om terug te komen op mijn post van net met dit filmpje:
YouTube: 5" sub test for DIY boombox

er zit een behoorlijke ruis in (Die je volges mij niet hoort op het filmpje)
ik denk dat het te maken heeft met het potmetertje die ik bij mijn ta2024 heb gekregen
want toen ik hem ertussen uit heb gehaald was het vele minder maar nogsteeds,
weet iemand wat ik hiertegen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:59:

ik denk dat het te maken heeft met het potmetertje die ik bij mijn ta2024 heb gekregen
Nevermind de ruis, ik ben stiekem jaloers op die Tang Bands! :9~

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het lijkt alsof je geen afgeschermde kabels hebt gebruikt voor het onversterkte signaal, onafgeschermde pikken makkelijk ruis op.

[ Voor 5% gewijzigd door TBTL op 20-06-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scyth schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:22:
[...]

Nevermind de ruis, ik ben stiekem jaloers op die Tang Bands! :9~
ik ben er ook heel erg blij mee, maar mijn kistradio wordt nog veeel beter, ik zal als ze klaar zijn hier mijn hele foto reeks van de "build" posten!

ik ga ze maken in dit thema: http://www.reggaegeel.com/nl
TBTL schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:28:
Het lijkt alsof je geen afgeschermde kabels hebt gebruikt voor het onversterkte signaal, onafgeschermde pikken makkelijk ruis op.
waar zou ik zulke kabeltjes kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:38:
ik ben er ook heel erg blij mee, maar mijn kistradio wordt nog veeel beter, ik zal als ze klaar zijn hier mijn hele foto reeks van de "build" posten!
Heb je ze uit een bestaand Logitech setje gehaald, of heb je ze los gekocht? If the latter, where?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:38:
waar zou ik zulke kabeltjes kunnen kopen?
Een elektronicaboer of discoboer heeft wel afgeschermde kabel per meter te koop. Anders zou je van een kant-en-klare audiokabel de pluggen af kunnen knippen en die kabel gebruiken, maar de kwaliteit van zulke kabel is vaak wat minder dan van losse kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door TBTL op 20-06-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scyth schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:39:
[...]

Heb je ze uit een bestaand Logitech setje gehaald, of heb je ze los gekocht? If the latter, where?
mijn oude logitech boxjes waren 2 jaar oud en zo veel gebruikt dat accu maar zo'n 45min meeging.
dus ik heb hem opengemaakt en ben er toen achter gekomen dat ik zoiets zelf ook wel zou willen/kunnen maken...

het begin van een audiophile hobby:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-04 23:48
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:08:
nu al een aantal van mijn bestellijst binnen gekregen en dus maar even wezen testen :D

[afbeelding]

en wat komt daar een pokke herrie van in het echt. vooral op het bekende dupstep 1 woord: WAUW
Mag ik vragen waar je de scheidingsfilters vandaan hebt? Mooi spul trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbertt schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:04:
[...]

Mag ik vragen waar je de scheidingsfilters vandaan hebt? Mooi spul trouwens.
die zijn van een composet vn fusion, ze zaten in een plastic doosje maar die was zo belachelijk groot dat ik m eraf heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb deze ta2020 http://www.ebay.nl/itm/MK...m3cbb23d357#ht_5587wt_922
maar nu hoor ik geen muziek ik hoor wel een brom
weet iemand waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:54:
Hallo,
ik heb deze ta2020 http://www.ebay.nl/itm/MK...m3cbb23d357#ht_5587wt_922
maar nu hoor ik geen muziek ik hoor wel een brom
weet iemand waar het aan kan liggen?
- Heb je een apparaat aan de versterker hangen die muziek kan spelen?
- Staat het apparaat op mute?
- Heb je getest met een ander apparaat?
- Is de spanning op de versterker voldoende, maar niet te hoog?
- Heb je speakers aangesloten?
- Heb je de speakers correct aangesloten?
- Heb je degelijke kabels en connectoren gebruikt om brom te voorkomen?
- Hangt er behalve de versterker en de bron nog iets in de schakeling?
- Zoja, zou dat dan de brom kunnen veroorzaken?

Met andere woorden: Het kan aan 10000 dingen liggen. Je zult meer informatie moeten geven om je zoekgeboed te kunnen verkleinen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:59:

waarom zitten er 4 kabels aangesloten aan die mini subs? aan de speakers die ik ga bestellen zitten ook 4 van die aansluitingen, moet ik die allemaal aansluiten? en waar moeten die andere 2 draden wegkomen als ik gewoon de + en de - van de ta2024 aan de speaker doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Die hoef je niet aan te sluiten meen ik; volgens mij is dat alleen als je 'm bi-wired of als je een double coil woofer hebt.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 10:11
of voor als je ze in serie wilt aansluiten ;) kun je ze doorlussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

h4ze schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:15:
ja dat klopt, maar ik heb ze gewoon naar eigen + en - aangesloten, omdat ik dacht dat 1 zo'n kabeltje dat vermogen niet aankon..

hier een filmpje van deze subs in een oud ikea kistje, echt super dingen :*)

YouTube: 5" tangband bass-test

heb deze subs gekocht bij een duits bedrijf, voor mensen die ook geïnteresseerd zijn?

http://oaudio.de/index.php?language=en

snelle verzending(khad mijne binne 5 dagen) en in iedergeval geen toren hoge verzendkosten die meer zijn als je speakers zelf...

deze site heeft trouwens ook hele goede gewone full-range speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
h4ze schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:15:
parallel. :P In serie heb je natuurlijk alsnog maar 2 aansluitingen nodig. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:46:
[...]

ja dat klopt, maar ik heb ze gewoon naar eigen + en - aangesloten, omdat ik dacht dat 1 zo'n kabeltje dat vermogen niet aankon..
Dat is natuurlijk niet zo. Er loopt toch ook maar 1 kabel naar het filter toe? En die wordt ook nog eens gebruikt voor de tweeters. :9 25watt is echt niet veel voor zo'n kabeltje, deze kunnen véél meer hebben. Nevertheless, het kan natuurlijk ook geen kwaad. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister eindelijk mijn modded TA2024 binnen gekregen, alles aangesloten en getest op een speaker van een onbekend merk. (gekocht bij de kringloop voor 2 euro). Alles werkte prima, maar nu moet ik nieuwe speakers aan gaan schaffen. Welke raden jullie aan, mijn budget ligt toch wel rond de 50/60 euro voor 2 stuks. Niet groter dan 13 cm, want anders past het niet in mijn kist :P Nu zag ik op internet de JBL GT6-5 staan, 2 stuks voor 45 euro. Iemand hier ervaring mee?

ik denk toch at het 45 euro per stuk is, maar dat maakt verder niks uit 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0w
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:21:
gister eindelijk mijn modded TA2024 binnen gekregen, alles aangesloten en getest op een speaker van een onbekend merk. (gekocht bij de kringloop voor 2 euro). Alles werkte prima, maar nu moet ik nieuwe speakers aan gaan schaffen. Welke raden jullie aan, mijn budget ligt toch wel rond de 50/60 euro voor 2 stuks. Niet groter dan 13 cm, want anders past het niet in mijn kist :P Nu zag ik op internet de JBL GT6-5 staan, 2 stuks voor 45 euro. Iemand hier ervaring mee?

ik denk toch at het 45 euro per stuk is, maar dat maakt verder niks uit 8)7
Ik heb er geen ervaring mee, maar een gevoeligheid van 93dB lijkt wel netjes.
En als je die bij pimtensen bedoeld, daar staat onderaan dat ze per set geleverd worden :)

Edit: Ik heb zelf trouwens deze Boschmann speakers voor de helft van de prijs en die klinken ook top :P

[ Voor 8% gewijzigd door Sh4d0w op 21-06-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4d0w schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:29:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar een gevoeligheid van 93dB lijkt wel netjes.
En als je die bij pimtensen bedoeld, daar staat onderaan dat ze per set geleverd worden :)

Edit: Ik heb zelf trouwens deze Boschmann speakers voor de helft van de prijs en die klinken ook top :P
bedankt voor de tip, zien er goed uit en alle reviews zijn positief, maar er staat inderdaad per set, is de prijs dan per stuk zodat het alsnog op 80 euro uitkomt of is 45 euro de prijs voor 2? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0w
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:41:
[...]

bedankt voor de tip, zien er goed uit en alle reviews zijn positief, maar er staat inderdaad per set, is de prijs dan per stuk zodat het alsnog op 80 euro uitkomt of is 45 euro de prijs voor 2? :?
De prijs is ook per set dus 2 speakers voor €45. Als je op bestellen klikt staat er ook totaal €45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4d0w schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:56:
[...]

De prijs is ook per set dus 2 speakers voor €45. Als je op bestellen klikt staat er ook totaal €45.
dankjewel, maar nu overweeg ik toch om de andere aan te gaan schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Bij autospeakers is het inderdaad vrijwel altijd per 2. Dat is wel anders bij HiFi speakers, denk je voor 1000 euro een set speakers te kopen, is het per stuk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eey
Hoe zit het nou eigenlijk met die li-ion accus?
Ik weet dat ze maar de helft mah hebben dan dat ze in het echt zeggen.
Maar hebben ze nog iets van een interne beveiliging dat er geen voltmeter op hoeft.
En hoelang gaat een 6800 mah batterij mee als je op een ta2024 speelt

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je een ta2024 ook op 15v mag/kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Laatst online: 17-02 19:05
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:03:
weet iemand of je een ta2024 ook op 15v mag/kan aansluiten?
Mag wel, maar het loopt niet goed af voor je ta2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mc55 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:06:
[...]

Mag wel, maar het loopt niet goed af voor je ta2024.
dat weet ik nog net zo niet hoor, zit even verder te zoeken en vind net de datasheet van de TA2024:
http://www.datasheetcatal..._pdf/T/A/2/0/TA2024.shtml
en daar staat toch echt MAX 16v...

ik kan het proberen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Laatst online: 17-02 19:05
Voor zover ik het weet is het tot 13,8 volt geen probleem. Maar je mag het gerust proberen :P

Ik kwam deze versterker tegen. Is dit geen mooie versterkertje? Wel handig als je een subwoofer wilt. Maar is dit ook een zuinige versterker?

[ Voor 64% gewijzigd door Mc55 op 21-06-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mc55 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:14:
Voor zover ik het weet is het tot 13,8 volt geen probleem. Maar je mag het gerust proberen :P

Ik kwam deze versterker tegen. Is dit geen mooie versterkertje? Wel handig als je een subwoofer wilt. Maar is dit ook een zuinige versterker?
let er wel op dat het een 12v AC versterker is... erg vervelend als je het met een 12v accu wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
15V is teveel en van 15V gaat een TA2024 gegarandeerd stuk. Die 16V is het absolute maximum, dus kortstondig. Een TA2024 is geschikt voor <14V. Wil je toch 15V gebruiken, dan kan je kijken naar een TA2020.

[ Voor 17% gewijzigd door wesleytjuh op 21-06-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:35:
15V is teveel en van 15V gaat een TA2024 gegarandeerd stuk. Die 16V is het absolute maximum, dus kortstondig. Een TA2024 is geschikt voor <14V. Wil je toch 15V gebruiken, dan kan je kijken naar een TA2020.
bedankt!, gelukkig net voordat ik m aansloot:p

heb er een dc-dc converter tussen zitten maar dat ding gaat niet lager als 14.7 v.... dit is nogsteeds teveel toch?

ik ga wel ff hier opzoek naar een 12v dc voeding, ligt er vast nog wel 1 op zolder:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb een vraagje, kan ik 2.6 ohm aansluiten op een ta2024, of 10.8 ohm?

de rare ohmages zijn doordat ik 3 speakertjes van ± 4ohm op 1 kanaal wil aansluiten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0w
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:11:
kheb een vraagje, kan ik 2.6 ohm aansluiten op een ta2024, of 10.8 ohm?

de rare ohmages zijn doordat ik 3 speakertjes van ± 4ohm op 1 kanaal wil aansluiten:)
2,6 ohm kan niet, de TA2024 is bedoeld voor 4 ohm dus die zal bij 2 ohm te warm worden.
10,8 zou wel kunnen alleen kan het volume dan tegenvallen.
Met 3 speakertjes van 4 ohm kan je het beste er 2 parallel zetten en dan in serie met de derde. Dan heb je namelijk 6 ohm en dat is een betere waarde dan 2,6 of 10,8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-08 12:13

strompel

PSN: jansoe13

zie boven

misschien is het dan handiger om er twee parallel te zetten en 1 in serie ?

dan krijg je iets van 6 ohm

[ Voor 5% gewijzigd door strompel op 21-06-2012 19:20 ]

PSN: jansoe13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja idd! super bedankt was hier zelf nooit opgekomen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het normaal dat een ta2024 zo heet word dat je je vinger er max 2 sec op kunt houden voor dat t echt pijn begint te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:59:
is het normaal dat een ta2024 zo heet word dat je je vinger er max 2 sec op kunt houden voor dat t echt pijn begint te doen?
ja als ie al een tijdje muziek staat te draaien wel
er zit een hittebeveiliging op als ie te heet word gaat hij uit
dus geen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Ik ben na het lezen van deze topicreeks ook weer begonnen met het maken van een kistradio.
Ik maak gebruik van een ta2024 icm de mp3 module van Heidehifi. Ook heb ik een 3,5A voeding van HeideHifi gekocht, welke ik nu probeer aan te sluiten.

Een vraagje, waar haal ik de ground - die ik op de voeding moet aansluiten - vandaan?
De ground van de versterker/mp3 module staan nu aangesloten op een accu, wat prima werkt, maar ik neem aan dat ik de - van de voeding niet open kan laten?

Lastig uit te leggen eigenlijk, ik hoop dat jullie het kunnen beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:10:
Beste allemaal,

Ik ben na het lezen van deze topicreeks ook weer begonnen met het maken van een kistradio.
Ik maak gebruik van een ta2024 icm de mp3 module van Heidehifi. Ook heb ik een 3,5A voeding van HeideHifi gekocht, welke ik nu probeer aan te sluiten.

Een vraagje, waar haal ik de ground - die ik op de voeding moet aansluiten - vandaan?
De ground van de versterker/mp3 module staan nu aangesloten op een accu, wat prima werkt, maar ik neem aan dat ik de - van de voeding niet open kan laten?

Lastig uit te leggen eigenlijk, ik hoop dat jullie het kunnen beantwoorden!
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2uptuhi.jpg
mischien heb je hier wat aan
je kunt de - en de plus gewoon op je versterker aansluiten van de voeding e eventueel de min en plus van de mp3 decoder ook

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik het stekkertje tussen ta2024 en mp3 decoder kan kopen?
ph conector jst van 3 pins naar 3 pins.

of heeft iemand er hier iemand nog een liggen die ik kan kopen
ivm ik niet met ebay werk ( ik snap niks van ebay )

alvast bedankt.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:14:
[...]

[afbeelding]
mischien heb je hier wat aan
je kunt de - en de plus gewoon op je versterker aansluiten van de voeding e eventueel de min en plus van de mp3 decoder ook
Ten eerste bedantk voor je snelle antwoord :)
Maar ik wil ook kunnen switchen naar een accu als ik een schakelaar omhaal, dan heb ik dus geen massa op accu.

Wacht, ik zal even proberen een schema te scannen, als m'n scanner meewerkt ...

EDIT:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/34g7r5g.jpg

Waar haal ik nu de - op m'n voeding vandaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik heb een TA2024 met 1 speaker en 1 subwoofer.
Ik heb gehoord dat ik tussen de versterker en de woofer een lage tonen filter moet plaatsen. Ik wil een passief lage tonen filter alleen ik kan er echt geen vinden, ik weet niet hoe ze er uit zien, ik weet niet wat voor specificaties dat lage tonen filter moet hebben (mocht ie specificaties hebben)

Kan iemand mij een link sturen van een passief lage tonen filter?? Alvast bedankt

En ik heb nog een vraag, ik wil deze subwoofer kopen: http://www.karaoke-jo.nl/contents/nl/p2984.html
Zou deze subwoofer goed werken op de ta2024 of is deze totaal niet geschikt?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:21:
[...]

Ten eerste bedantk voor je snelle antwoord :)
Maar ik wil ook kunnen switchen naar een accu als ik een schakelaar omhaal, dan heb ik dus geen massa op accu.

Wacht, ik zal even proberen een schema te scannen, als m'n scanner meewerkt ...

EDIT:
[afbeelding]

Waar haal ik nu de - op m'n voeding vandaan?
De - van alle apparaten mogen gewoon met elkaar verbonden zijn. Met de + schakel je tussen de voeding en de accu.
Dit kan al met een simpele DPST schakelaar. Hiermee schakel je de versterker of op de accu of op de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:36:
[...]

De - van alle apparaten mogen gewoon met elkaar verbonden zijn. Met de + schakel je tussen de voeding en de accu.
Dit kan al met een simpele DPST schakelaar. Hiermee schakel je de versterker of op de accu of op de voeding.
Heel erg bedankt, het werkt allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
Sh4d0w schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:19:
[...]

2,6 ohm kan niet, de TA2024 is bedoeld voor 4 ohm dus die zal bij 2 ohm te warm worden.
10,8 zou wel kunnen alleen kan het volume dan tegenvallen.
Met 3 speakertjes van 4 ohm kan je het beste er 2 parallel zetten en dan in serie met de derde. Dan heb je namelijk 6 ohm en dat is een betere waarde dan 2,6 of 10,8.
De berekening van 6ohm klopt hier wel, maar ik denk dat het wat raar zal gaan klinken. De verhoudingen zijn namelijk scheef omdat de vervangingsweerstand over de twee parallelle speakers 2ohm is en op degene in serie 4ohm. Hierdoor gaan niet alle speakers even hard, dit is denk ik niet wat je wilt. Heb je er geen vier?
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:28:
hallo,

Ik heb een TA2024 met 1 speaker en 1 subwoofer.
Ik heb gehoord dat ik tussen de versterker en de woofer een lage tonen filter moet plaatsen. Ik wil een passief lage tonen filter alleen ik kan er echt geen vinden, ik weet niet hoe ze er uit zien, ik weet niet wat voor specificaties dat lage tonen filter moet hebben (mocht ie specificaties hebben)

Kan iemand mij een link sturen van een passief lage tonen filter?? Alvast bedankt

En ik heb nog een vraag, ik wil deze subwoofer kopen: http://www.karaoke-jo.nl/contents/nl/p2984.html
Zou deze subwoofer goed werken op de ta2024 of is deze totaal niet geschikt?
Een voorbeeld is bv deze: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/379725/. Specificaties zijn voor een kistradio niet héél belangrijk. Normaal gesproken weergeven ze de tonen <80Hz.

Die sub heeft qua wattage wel een beetje een overkill maar je kunt hem wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryptomic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-07 23:55
Ik zou graag een FM antenne willen inbouwen.

Een antenne vinden is niet zo moeilijk, maar een voet of iets dergelijks wel.
Daarom vroeg ik me af of het niet gewoon mogelijk is om een m5 schroefdraad door de bovenkant van mijn kist te bevestigen, en daar aan de binnenkant een draad vandaan trekken naar de antenne ingang op mijn radio.
Is dit gewoon mogelijk, of zou dit niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjoerd.wels schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:10:
Ik zou graag een FM antenne willen inbouwen.

Een antenne vinden is niet zo moeilijk, maar een voet of iets dergelijks wel.
Daarom vroeg ik me af of het niet gewoon mogelijk is om een m5 schroefdraad door de bovenkant van mijn kist te bevestigen, en daar aan de binnenkant een draad vandaan trekken naar de antenne ingang op mijn radio.
Is dit gewoon mogelijk, of zou dit niet kunnen?
is in principe mogelijk, als je dan genoeg kabel hebt om een goed signaal te ontvangen.
en tevens uitkijken met wat voor kabel je pakt ivm '' storingen'' opvangen.
( beste van die geïsoleerde wat ook in een auto zit als antenne kabel )

maar zou ook met normale kabel mogelijk moeten zijn.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch maar even aan t hobby'en geslagen

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/xdrr4i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/352qf0k.jpg

op dat rode kistje na, komt alles in mijn nieuwe kistje, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 17:26

TopTon

Power 2 PC's

Een vraagje over bluetooth streamen.

Ik heb een grote bierkrat met autoradio met aux, SD en USB ingang, samen met een kleiner kratje met een TA2024 en nu vind ik altijd al die kabels irritant dus ben ik gaan kijken naar een Bluetooth naar jack uitgang zoals deze en deze.
Alleen in de strijd tegen de kabels en verloopstukjes zoek ik er nu eentje die of op batterijen of op 12 volt werkt, ik heb al bij de Dixons gekeken naar die van de Logitech maar die schijnt op 5 volt te werken.
Hoewel ik weet dat het met een weerstandje op te lossen is, en heb ik dus de vraag:
Weten jullie alternatieven voor dit die wel aan mijn eisen voldoen en weten jullie misschien of die Belkin op 12 volt werkt?

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:06:
[...]

De berekening van 6ohm klopt hier wel, maar ik denk dat het wat raar zal gaan klinken. De verhoudingen zijn namelijk scheef omdat de vervangingsweerstand over de twee parallelle speakers 2ohm is en op degene in serie 4ohm. Hierdoor gaan niet alle speakers even hard, dit is denk ik niet wat je wilt. Heb je er geen vier?

[...]

Een voorbeeld is bv deze: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/379725/. Specificaties zijn voor een kistradio niet héél belangrijk. Normaal gesproken weergeven ze de tonen <80Hz.

Die sub heeft qua wattage wel een beetje een overkill maar je kunt hem wel gebruiken.
Is een woofer met een overkill nadelig voor de geluidskwaliteit of is het alleen zonde van het extra geld. Kan ik beter een goedkopere met een minder grote wattage kopeN???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TopTon schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:34:
Een vraagje over bluetooth streamen.

Ik heb een grote bierkrat met autoradio met aux, SD en USB ingang, samen met een kleiner kratje met een TA2024 en nu vind ik altijd al die kabels irritant dus ben ik gaan kijken naar een Bluetooth naar jack uitgang zoals deze en deze.
Alleen in de strijd tegen de kabels en verloopstukjes zoek ik er nu eentje die of op batterijen of op 12 volt werkt, ik heb al bij de Dixons gekeken naar die van de Logitech maar die schijnt op 5 volt te werken.
Hoewel ik weet dat het met een weerstandje op te lossen is, en heb ik dus de vraag:
Weten jullie alternatieven voor dit die wel aan mijn eisen voldoen en weten jullie misschien of die Belkin op 12 volt werkt?
ik heb zelf zo'n belkin in mijn kist zitten, en werkt super,

YouTube: how to build a homemade speaker box v.2

op 5 volt. maar dat is heel simpel op te lossen, gwn een usb autolader(sigarettenplug) openmaken en de + en - van het usb ding een kabeltje op solderen. (of je koopt op ebay dit ding: http://www.ebay.com/itm/N...3f163afd10#ht_2723wt_1027)

en knipt het dc kabeltje van de belkin kapot zoekt uit welke de + en - is, soldeerd de 5v supply aan de 5v van de belkin en klaar!

khoop dat je het snapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alweer even een vraagje, als ik mijn accusafe en ta2024 modded aansluit op de accu zoals dit hoort, trekt dit dan mijn accu leeg, en moet ik hier een schakelaar tussen zetten? en schakelt de accusafe automatisch om naar netstroom als ik deze doormiddel van de druppellader en voeding op het lichtnet aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:43:
alweer even een vraagje, als ik mijn accusafe en ta2024 modded aansluit op de accu zoals dit hoort, trekt dit dan mijn accu leeg, en moet ik hier een schakelaar tussen zetten? en schakelt de accusafe automatisch om naar netstroom als ik deze doormiddel van de druppellader en voeding op het lichtnet aansluit?
Alleen een TA2024 en AccuSafe trekt de accu niet leeg. Er wordt simpelweg geen stroom getrokken. Wanneer je een lader op de AccuSafe aansluit, en deze altijd aangesloten laat maar niet altijd op het stopcontact aangesloten hebt zal deze wel zeer langzaam je accu leeg kunnen trekken. Dit komt omdat de meeste goedkopere acculaders een kleine stroom van de accu vragen wanneer ze wel op de accu aangesloten zijn maar niet op het lichtnet.

De AccuSafe schakelt inderdaad automatisch om naar netstroom zodra je de voeding aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wesleytjuh bedankt voor je snelle antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ik een passief scheidingsfilter kan halen voor mijn ta2024 samen met mijn subwoofer? Ik kan er echt geen vinden. Ik wil wel een kant en klare want ik kan niet soldereren. Ik heb eerder deze link doorgekregen: http://www.conrad.nl/ce/n...r-SUB-50/0311010&ref=list
Maar daar staat bij de reviews dat het veel vermogen kost. Ik weet niet of dit uit maakt bij een subwoofer, of dat ik dit filtertje wel gewoon moet kopen. Kan iemand mij helpen?

http://www.mbcaraudio.nl/...ter-subwoofer-filter.html

Is deze goed genoeg, ik heb een 200W woofer?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:56:
weet iemand waar ik een passief scheidingsfilter kan halen voor mijn ta2024 samen met mijn subwoofer? Ik kan er echt geen vinden. Ik wil wel een kant en klare want ik kan niet soldereren. Ik heb eerder deze link doorgekregen: http://www.conrad.nl/ce/n...r-SUB-50/0311010&ref=list
Maar daar staat bij de reviews dat het veel vermogen kost. Ik weet niet of dit uit maakt bij een subwoofer, of dat ik dit filtertje wel gewoon moet kopen. Kan iemand mij helpen?

http://www.mbcaraudio.nl/...ter-subwoofer-filter.html

Is deze goed genoeg, ik heb een 200W woofer?
Een passief filter haal je niet 123... Zo'n filter moet in de toepassing berekend worden, als je de goede waardes hebt is het solderen van een condensator, spoel en weerstand niet echt lastig.
Meer info over filters en het berekenen ervan: http://www.12vhifi.nl/filters.html

Het actieve filter wat je linkt van Conrad is volgens mij niet geschikt voor de door jou omschreven toepassing?

Dat passieve filter van mbcaraudio lijkt geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Is het handig om in de TS een lijst op te nemen met goede luidsprekers? Ik zoek nu ook wat en de keus is zo groot dat ik moeite heb te kiezen.
In mijn geval: budget ~50 euro, ~16 cm of groter en het liefst full range met een hoog rendement.
Zijn er luidsprekers die er uit springen? (positief of negatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
In mijn ogen zijn de betere merken:
- poineer
- JBL
- MTX
- Ground zero
- Hifonics

Maar dit is natuurlijk mijn mening er zullen vast nog veel meer merken zijn die goed zijn.
Denk dat het een beetje een vraag is die niet volkomen te beantwoorden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:12:
Is het handig om in de TS een lijst op te nemen met goede luidsprekers? Ik zoek nu ook wat en de keus is zo groot dat ik moeite heb te kiezen.
In mijn geval: budget ~50 euro, ~16 cm of groter en het liefst full range met een hoog rendement.
Zijn er luidsprekers die er uit springen? (positief of negatief)
ik haal de Pioneer TS-G 1723i, naar mijn mening de besten uit die prijs klasse en zien er ook puik uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Wij zijn op dit moment de werkruimte in de kelder opnieuw aan het indelen omdat ik de laatste tijd nogal veel met bouwen van dingen bezig ben.
Nu is het de bedoeling dat ik daar een voeding ga inbouwen (van pc die nog had liggen) puur om versterkers snel aan te sluiten en te testen zodat ik dat niet meer in de woonkamer zit te doen :P

Nu heb ik nog een cougar versterker liggen en wil ik die daar gaan bevestigen op dezelfde voeding alleen nu zit ik even goed naar de speakers te kijken die ik daar wil gaan plaatsen.
En wat geeft een mooiere kwaliteit geluid een composet of 2-weg speakers waar de tweeter dus standaard in zit.
Zelf ga ik ervan uit dat de composets beter zijn maar altijd handig om even te checken voordat ik daar weer €100 aan uitgeef.
Ik zat zelf aan deze te denken:

http://www.pimtensen.nl/c...akers/8720d-kicker-es652/
of zou ik toch beter andere kunnen pakken wil niet meer dan €120 eraan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 10:00
Ook maar eens wat voorgang tonen:

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/5971/img0613f.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/5866/img0615gyg.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/3726/img0612rs.th.jpg

Subwoofer is op dit moment niet aangesloten. Weet ook niet of ik dat nog ga doen. Zit zo ook wel aardig bass in.

Speakers zijn Pioneer TS-A170Ci, aangestuurd door een zelf gemodde TA2024.

Kistje is gemaakt van 8mm MDF om heb zo licht mogelijk te houden. Ben ook niet van plan om hem te laten werken op accu's. Zit nu een 12v 2A voeding in.

Binnenkort tijd voor een likje verf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrePay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 00:34
Ik ga binnenkort voor een vriend van mij deze monteren in de boot waar we mee op vakantie gaan voor een week.

We hebben een auto accu van 12V met 43Ah en 195A

Deze radio willen we er in bouwen:
http://dx.com/p/160w-hi-f...-blue-silver-sd-usb-90330

Welke kabels heb ik nodig om deze op mijn auto accu aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:52:
[...]

Alleen een TA2024 en AccuSafe trekt de accu niet leeg. Er wordt simpelweg geen stroom getrokken. Wanneer je een lader op de AccuSafe aansluit, en deze altijd aangesloten laat maar niet altijd op het stopcontact aangesloten hebt zal deze wel zeer langzaam je accu leeg kunnen trekken. Dit komt omdat de meeste goedkopere acculaders een kleine stroom van de accu vragen wanneer ze wel op de accu aangesloten zijn maar niet op het lichtnet.

De AccuSafe schakelt inderdaad automatisch om naar netstroom zodra je de voeding aansluit.
trekt de lader de stroom via de - of + de stroom weg? want dat zou met een schakelaar op gelost kunnen worden dan denk ik? of is die lekstroom minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:27:
[...]

trekt de lader de stroom via de - of + de stroom weg? want dat zou met een schakelaar op gelost kunnen worden dan denk ik? of is die lekstroom minimaal
Gewoon een schakelaar in de + lijn zetten. Heb ik ook gedaan omdat ik zeker wil zijn dat het ding uit-uit-uit staat ;)

Ik heb gementen met een multimeter en meet op 2 cijfers achter de komma geen stroom, alles daarachter is naar mijn idee onnauwkeurigheid van de multimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:27:
[...]

Maakt niet uit, handigste is de + maar de - mag ook. Het gaat om de stroombron die je moet onderbreken, en of je dat via de + of via de - doet maakt niet uit, zolang de kring maar verbroken is en er dus geen stroom meer kan lopen.

Ik zal dit binnenkort ook eens goed gaan meten, met een nauwkeurige gekalibreerde meter.

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 22-06-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:10
Is het in praktijk mogelijk om te switchen tussen twee versterkers? Bijvoorbeeld een TA2024 en een 2050? Dat je deze allebei inbouwt en kan schakelen voor groot vermogen en laag vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
BrcBas schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:36:
Is het in praktijk mogelijk om te switchen tussen twee versterkers? Bijvoorbeeld een TA2024 en een 2050? Dat je deze allebei inbouwt en kan schakelen voor groot vermogen en laag vermogen?
Ja dat kan als je een wipschakelaar pakt met aan/ui/aan.
deze bijvoorbeeld

Daar zet je dan de Ground op als je hem op stand I zet geef je de TA2024 stroom en als je hem op stand II zet geef je de TA2050 stroom.
Zoiets zou je kunnen doen. En dan moet je zorgen dat je de 3,5mm jack aansluit op beide versterker zodat je dit niet telkens om hoeft te steken of iets dergelijks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Zorg er ook voor dat er maar één versterker tegelijk is aangesloten op de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
maakt dat wat uit als de ene versterker geen stroom krijgt?
Is natuurlijk goed te doen met een wipschakelaar maar dan gaat hij wel veel schakelaars nodig hebben denk ik om alles goed werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0w
Als je wil schakelen tussen hoog en laag volume met een TK2050 en een TA2024 moet je er wel rekening mee houden dat allebei de versterkers bij 12V ongeveer even hard zullen gaan.
Om te schakelen tussen hoog en laag volume kan je beter alleen de TK2050 gebruiken en dan schakelen tussen 12V rechtstreeks vanaf de accu en bijvoorbeeld 24V via een boost converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Of zoals ik zei de ground onderbreken.
Dan kan je dus 12V voeding/accu en een 24V/accu gebruiken, dat lijkt me wat efficiënter dan een boost converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0w
freakk schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:41:
Of zoals ik zei de ground onderbreken.
Dan kan je dus 12V voeding/accu en een 24V/accu gebruiken, dat lijkt me wat efficiënter dan een boost converter.
Dat is wel beter als je een 12V en een 24V accu/voeding hebt ja. Ik ging van alleen een 12V accu uit omdat het niet heel praktisch is om beide accu's mee te nemen.
Je zou dan ook van beide de - aan de versterker aan kunnen sluiten en dan een aan/aan schakelaar tussen + van de 2 accu's en de versterker kunnen zetten. Dan kan je wisselen met 1 schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik zou in dit geval gewoon de TK2050 pakken en deze met een variabele spanning aansturen.
Portable laag vermogen --> 12V accu --> vermogen van een TA2024
Portable hoog vermogen --> 12V accu + boostconverter --> meeste vermogen beschikbaar
Netspanning --> 24V voeding --> volledig vermogen beschikbaar

Veel simpeler en toch doeltreffend ;).

[ Voor 16% gewijzigd door wesleytjuh op 22-06-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
ik heb vanmiddag een pakketje van de aardige tnt bezorger gekregen.
en daar zat dit in:
http://www.ebay.com/itm/D...3cc1d3bcd9#ht_4614wt_1097

ik heb het vanmiddag op mijn kistradio aangesloten, en geprobeerd om via een ipod dock mijn ipod op te laden.
dit werkte ten eerste al niet, en alles ging zoemen als een bij als er geen of heel zacht muziek opstond.
weten jullie misschien wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 19:04:
hallo,
ik heb vanmiddag een pakketje van de aardige tnt bezorger gekregen.
en daar zat dit in:
http://www.ebay.com/itm/D...3cc1d3bcd9#ht_4614wt_1097

ik heb het vanmiddag op mijn kistradio aangesloten, en geprobeerd om via een ipod dock mijn ipod op te laden.
dit werkte ten eerste al niet, en alles ging zoemen als een bij als er geen of heel zacht muziek opstond.
weten jullie misschien wat ik hieraan kan doen?
Er staat vrij groot in rode letters in de advertentie dat het niet werkt met iPod/iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Als ik me niet vergis gaat de TK2050 tot 36V, dus als je ècht het maximale uit je versterker wilt halen zou je voor netspanning iets moeten zoeken wat 36 V (of 30 bijv, van een oude monitor?) levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb een vraag.

ik ben van plan om 2 kisten aan elkaar te bevestigen door middel van Neodymium magneten,
zou dit kunnen denken jullie?

dit zijn ze: http://www.ebay.com/itm/4...79078384232#ht_811wt_1261

en zo wil ik de 2 kisten aan elkaar bevestigen..
YouTube: Towering Towers - NEO Magnet Attachment - Build Progress Video 7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
ik heb die hele reeks gezien van die build,
ja dat kan die magneten zijn echt ziek sterk ;)
kan egt aanraden om die hele build te kijken is wel grappig vooral die opmerkingen die die gast zelf plaatst bij de reacties vond ik geweldig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freakk schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:40:
ik heb die hele reeks gezien van die build,
ja dat kan die magneten zijn echt ziek sterk ;)
kan egt aanraden om die hele build te kijken is wel grappig vooral die opmerkingen die die gast zelf plaatst bij de reacties vond ik geweldig :P
hij is idd echt geweldig, echt een groot voorbeeld voor veel mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Ik ben even met mijn voeding aan het kloten om daar een testdevice van te gaan maken zoals in eerdere post al gezegd maar nu zit ik even met de Amperes vast.
Als ik 2 12V lijnen aan elkaar verbind en deze vervolgens op de 12V ingang van de versterker aansluit moet ik het aantal ampere van die 2 12V lijnen dan bij elkaar optellen?
12V = 15A
dus als ik dat zo doe als ik hierboven zeg word dat dan 30A of klopt dat niet en moet ik het anders aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Als je 2 accu's parallel aansluit krijg je hetzelfde voltage met de dubbele amperage.
Als je ze in serie aansluit verdubbelt het voltage en blijft het amperage gelijk.

Ter controle, voltage x amperage*uur = watt*uur. (bijv. 12v x 7,2AH = 86,4 watt*uur. (1 uur lang 86 Watt leveren)
De energiehoeveelheid (watt*uur) van een accu zal altijd hetzelfde blijven, dus als dat niet meer klopt heb je iets verkeerd berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
oke dan klopt het wat ik gedaan heb
trouwens ik heb het in dit geval over een voeding he :P
dan ga ik even kijken hoeveel ampere ik op de 12V wil hebben staan.
Moet er op de remote trouwens hetzelfde aantal ampere staan als op de 12V ingang of boeit het niet hoeveel ampere er op de remote ingang staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weten jullie misschien hoe zo'n ding electronisch werkt?
http://www.ebay.com/itm/H...25721d7ac8#ht_5477wt_1261

om bijv. zelf in mijn kistradio te bouwen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:51:
weten jullie misschien hoe zo'n ding electronisch werkt?
http://www.ebay.com/itm/H...25721d7ac8#ht_5477wt_1261

om bijv. zelf in mijn kistradio te bouwen:D
Vermoedelijk een klein peltier element. Ene kant wordt koud en de andere warm. (waarschijnlijk wordt het koelblok eronder warm)
Optioneel gebruiken ze dan een ventilator om de warme kant te koelen zodat deze niet alsnog het koude deel weer opwarmt.

Werkt goed zolang de omgevingstemperatuur niet te hoog is en het kost zeker veel tijd om iets te koelen.
Het beste voor koud drinken is gewoon een koelbox met koelelementen of veel ijsklontjes mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:59:
[...]

Vermoedelijk een klein peltier element. Ene kant wordt koud en de andere warm. (waarschijnlijk wordt het koelblok eronder warm)
Optioneel gebruiken ze dan een ventilator om de warme kant te koelen zodat deze niet alsnog het koude deel weer opwarmt.

Werkt goed zolang de omgevingstemperatuur niet te hoog is en het kost zeker veel tijd om iets te koelen.
Het beste voor koud drinken is gewoon een koelbox met koelelementen of veel ijsklontjes mee te nemen.
ja oke dat is ook veel makkelijker aangezien zo'n ding maar 1 blikje kan hebben...

maar heb ondertussen weer een nieuwe vraag..
ik zit even te zoeken voor zo'n mp3 module op dealextreme.com

http://www.dealextreme.co...r-black-12v-126115?item=9

maar er staat " Integrative amplifier"
wat houd dit precies in? zit er al een versterker op of kun je er een apparte versterker op aansluiten? (ta2020/ta2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:08:
[...]

ja oke dat is ook veel makkelijker aangezien zo'n ding maar 1 blikje kan hebben...

maar heb ondertussen weer een nieuwe vraag..
ik zit even te zoeken voor zo'n mp3 module op dealextreme.com

http://www.dealextreme.co...r-black-12v-126115?item=9

maar er staat " Integrative amplifier"
wat houd dit precies in? zit er al een versterker op of kun je er een apparte versterker op aansluiten? (ta2020/ta2024)
Die is hier eerder ook al genoemd en werd mij ook geadviseerd en gisteren besteld. Ik geloof dat die "integrative amplifier" gewoon een regelaar is om het geluid mee te dimmen. In ieder geval WEL aan te sluiten op die TA20xx versterkers volgens de anderen hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:10:
[...]
Die is hier eerder ook al genoemd en werd mij ook geadviseerd en gisteren besteld. Ik geloof dat die "integrative amplifier" gewoon een regelaar is om het geluid mee te dimmen. In ieder geval WEL aan te sluiten op die TA20xx versterkers volgens de anderen hier. :)
oke super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Uit verveling even berekend voor die mini koelkast:
Het vermogen wat hij maximaal uit een usb 1 poort kan trekken is 500 ma bij 5 volt. Dit is 2,5 Watt.
2,5 Watt
2,5 Joule/seconde
1 liter 1 C = 4190 joule
330 ml 1 c = 1383 Joule
330 ml 10 C = 13.8 kjoule
13830/2,5 = 5530.8 seconden.
92 minuten

Bij een efficiëntie van 100% zou het dan meer dan 1,5 uur duren om een blikje 10 graden te koelen. (10 graden ten opzichte van de omgevingstemperatuur waar het blikje in eerste instantie gelijk aan is.)
Helaas is de efficiëntie van een peltier element ongeveer 5% waardoor het meer dan 30 uur zou duren voordat een warm blikje is gekoeld. Als je dan ook nog de "efficiëntie" van de isolatie van de behuizing meerekent dan is het helemaal een feestje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus vanavond mijn versterker opgeblazen, heel handig, nee..

Maar nu ben ik van plan een nieuwe te kopen , ik had deze:
http://www.conrad.nl/ce/n...otionareaSearchDetail=005

Is overgaan op de TA2024 een goed idee? Gaat die ook harder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:33:

zoiezo een goed idee!, alleen al om de efficientie van die ta2024 daargaat je accu veel langer op mee, en gaat ong net zo hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:28:
toch maar even aan t hobby'en geslagen

[afbeelding]

[afbeelding]

op dat rode kistje na, komt alles in mijn nieuwe kistje, wat denken jullie?
HAHA, ik kwam gelijk al je filmpje tegen op youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maarreh... dat testkistje, is dat nu gewoon een "kist met een gat" ?
Persoonlijk zou ik er een poort voor berekenen. De t/s parameters van die tangbands zijn makkelijk te vinden. Even door winisd heenhalen dus :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:33:

Dat is zeker een goed idee, je zult vrijwel hetzelfde vermogen krijgen maar dan een stuk efficienter. Je kan dan een stuk langer luisteren!

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>