Ik heb een Li-Ion accu besteld, maar nu zie ik dat er een aan/uit knop op zit, mijn idee was om de aan en uitknoppen van alles aan de achterkant van mijn kist te maken zodat ik er niet 'in' hoef. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Blauw plastic er af halen, schakelaar los knippen, langere kabels er aan solderen en je nieuwe schakelaar aansluiten...nimmer schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:23:
Ik heb een Li-Ion accu besteld, maar nu zie ik dat er een aan/uit knop op zit, mijn idee was om de aan en uitknoppen van alles aan de achterkant van mijn kist te maken zodat ik er niet 'in' hoef. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
[afbeelding]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
thanks!Painore schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:31:
[...]
Blauw plastic er af halen, schakelaar los knippen, langere kabels er aan solderen en je nieuwe schakelaar aansluiten...
Ik weet niet welke het is maar wel dat die meters meestal meer dan 30 euro kosten.nelsch schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:30:
weet iemand wat voor volt meter dit is:http://www.youtube.com/watch?v=JD7uBoN6fdo&feature=related
hij is wel lekker fancy!
Verwijderd
swoosh gauge voltmeter en deze kosten rond de 50 eurienelsch schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:30:
weet iemand wat voor volt meter dit is:http://www.youtube.com/watch?v=JD7uBoN6fdo&feature=related
hij is wel lekker fancy!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 17:52 ]
Deze zie je vaak in auto's, en zijn erg duur. De voltmeters zijn dan wel weer de goedkoopste van alle meters. Zal waarschijnlijk zo rond de ~50 euro kosten.nelsch schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:30:
hij is wel lekker fancy!
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Verwijderd
drink jij schultenbrau? -.-nelsch schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:00:
whahaha, 50 euro voor een voltmetertje?!?!?!?? dat zijn 10 bakken bier. Denk niet dat ooit 50 euro voor zon ding uit ga geven
Verwijderd
Op conrad heb je ze voor 26 euronelsch schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:30:
hij is wel lekker fancy!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 19:47 ]
Bij deze de foto van de schakelaars:Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 23:44:
[...]
heb je een foto van het '' luik '' inclusief schakelaars?
zit met ongeveer hetzelfde idee voor de krat als wat jij hebt, en ben benieuwd hoe dit bij jou zit.
Tom
Bij de 11.5V uitschakelen is zo ongeveer het optimale punt in het geval van een kistradio.Vinze schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:38:
[...]
Bij deze de foto van de schakelaars:
[afbeelding]
En dan heb ik nog even een vraag, boven de hoeveel volt moet je zo'n accu houden?
[ Voor 11% gewijzigd door wesleytjuh op 16-06-2012 21:12 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Verwijderd
hoelang was de levertijd?Vinze schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:23:
Oké top! Dan gaat de accu echt super lang mee, heb inmiddels al bijna 15 uur muziek gedraaid en hij geeft nog 12,7 volt aan.
De voltmeter komt van eBay.
Verwijderd
Ik gebruik gewoon een autoradio, en daar wil ik ook gewoon radio mee luisterenVerwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:04:
[...]
kan je inderdaad als schakelaar gebruiken om te schakelen tussen accu en netstroom, of om iets aan en uit te schakelen. kwa radio luisteren op je kratradio. wat heb je? autoradio? ta2024 met alleen aux?
Tom
Ja klopt, je kunt trouwens ook een enkelpolige schakelaar gebruiken. Het is inderdaad verstandig om zo'n schakelaar te gebruiken om te voorkomen dat de accu helemaal leeggetrokken wordt door bijvoorbeeld de lader. Zie ook de schakelaar in het plaatje hier onder:SmoothTweaker schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:08:
[afbeelding]
Misschien een hele stomme vraag, maar zit ik zo goed met het aansluiten van een dubbepolige schakelaar, om dat op de + van de accu te doen?
Of is dit totaal overbodig ivm accusafe en de schakelaars
Verwijderd
dan kan je toch gewoon radio luisteren als je een antenne op de autoradio aansluit.Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:12:
[...]
Ik gebruik gewoon een autoradio, en daar wil ik ook gewoon radio mee luisteren
Yep, klopt. De voltmeter in dat schema is optioneel. De schakelaar bij de versterker is ook optioneel, en enkel ervoor om je versterker uit te zetten wanneer de accusafe uit staat, en dus de versterker met de voeding is verbonden. De voeding voedt dan de versterker dus wanneer je voeding in het stopcontact zit staat de versterker aan, met deze optionele kan je dit dus ook uitzetten maar dat is dus vaak overbodig.SmoothTweaker schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:12:
Dat is een mooi plaatje, helaas is mijn voltmeter overleden dus daar moet ik het zonder doen,
Dan is het het beste om mijn schakelaar bij de + van de accu neer te zetten aangezien ik dan voorkom dat hij leegloopt, die tussen de versterker mag er wel tussenuit dan aangezien die toch geen stroom kan trekken indien ik de accu spanningsloos heb op de +
Ik ben bang dat je niks met het display kan, dit is vaak zo specifiek voor een bepaald doel dat je deze niet kunt aansturen zonder de juiste besturing. Je kunt proberen het typenummer van de controller van het display te zoeken en dit met google op te zoeken.kkwolfjunior schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:21:
hallo allemaal ik heb een nec kassa uitelkaar gehaald en heb daar 1 lcd scherm uitgehaald en een scherm met allemmaal van die kleine blokkjes
[afbeelding]
[afbeelding]
dit is het display.
[afbeelding]
dit is de regelaar van de verlichting in het display
[afbeelding]
dit is het andere scherm met de kleine blokjes van voorkant
[afbeelding]
en hier van de achterkant
weet iemand waar ik deze dingen op aan kan sluiten op de kassa kan niet want die is kapot
op bijvoorbeeld een computer ofzo voor in mijn radiokist?
ook heb ik nog uit een oude philips 702 receiver een voorversterker gehaald met bass volume treble en balance
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
weet iemand hiervan de aansluitingen dat ik hem ook daat werkelijk aan kan sluiten en op hoeveel volt hij werkt.
ik weet wel dat er ergens een grote condensator zat (10centimeter) met 2 zekeringen en daat stond op 40v.
Kijk dat is een super antwoord en precies wat ik dacht, het gekke is ik weet alles van 230v en groepenkasten maar deze kleine dingen ontgaan mij totaal en er is ook verder behalve dit geen interesse in.wesleytjuh schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:30:
[...]
Yep, klopt. De voltmeter in dat schema is optioneel. De schakelaar bij de versterker is ook optioneel, en enkel ervoor om je versterker uit te zetten wanneer de accusafe uit staat, en dus de versterker met de voeding is verbonden. De voeding voedt dan de versterker dus wanneer je voeding in het stopcontact zit staat de versterker aan, met deze optionele kan je dit dus ook uitzetten maar dat is dus vaak overbodig.
De schakelaar bij de accu is wel aan te raden, omdat vaak acculaders een kleine stroom trekken wanneer ze niet op het stopcontact zijn aangesloten maar wel op de accu.
[...]
Tja, zo weet ik weer wat minder van 230V maar redelijk wat van laagspanning, maar vooral op component niveau.SmoothTweaker schreef op zondag 17 juni 2012 @ 14:04:
[...]
Kijk dat is een super antwoord en precies wat ik dacht, het gekke is ik weet alles van 230v en groepenkasten maar deze kleine dingen ontgaan mij totaal en er is ook verder behalve dit geen interesse in.
Ik zal wel wat foto's posten als hij in elkaar zit, nog even wachten op de TA en Accusafe en dan inbouwen voor donderdag want vertrek dan op vakantie, na de vakantie zal ik hem wel uitbreiden met meer dingen.
[afbeelding]
Zo staat me oude radio er nu bij waar de accusafe, ta en nieuwe voeding inkomt.. rest heeft helaas keer lege accu gehad en kortsluiting in de versterker. na 4 jaar mag dat wel een keer dat het vervangen word
[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 17-06-2012 14:27 ]
Hoelang?
Het vermogen grofweg zo'n 7x zo groot (200/30=6.66). Een TA2024 gebruikt op vol volume 700mA. Dit is zo'n 8.4W (0.7x12=8.4). Bij een TK2050 zou dit dus 58.8W zijn. 58.8/24 = 2.45A.wolter. schreef op zondag 17 juni 2012 @ 14:49:
[...]
Hoelang?
Het is een TA chip dus ik hoop eigelijk wel 3uur
Met een TA2024 is 30+ uur ook mogelijk met een 7Ah accu, het is inderdaad maar net het volume. Wanneer het volume hetzelfde is als bij de TA2024, zou het verbruik nog zo hoog moeten zijn, wellicht dat een TK2050 net wat minder zuiniger is dan, maar dat is een minimaal verschil.ikke26 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 15:39:
Ook nog wel langer.
Het ligt er puur aan hoe hard je de versterker laat werken.
Als de versterker niet belast wordt, is deze ook zuinig en gaat bij gelijke volumes net wat korter mee dan een TA2024
Nou is het vaak wel zo dat bij grotere versterkers ze vaak iets minder zuinig zijn op laag volume dan als de TK2024, maar natuurlijk ook niet te vergeten is, bij versterkers als TK2050 zet je gebruikelijk grotere (meer rms) speakers.wesleytjuh schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:11:
[...]
Met een TA2024 is 30+ uur ook mogelijk met een 7Ah accu, het is inderdaad maar net het volume. Wanneer het volume hetzelfde is als bij de TA2024, zou het verbruik nog zo hoog moeten zijn, wellicht dat een TK2050 net wat minder zuiniger is dan, maar dat is een minimaal verschil.
Verwijderd
Verwijderd
Even over die mp3 decoder, als ik een usb - mini usb kabel gebruik dus mn mobiel aansluit aan de decoder kan ik dan gewoon muziek spelen?Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:23:
Weet iemand toevallig de afmetingen van de ta2024 en de afmetingen van de mp3 decoder van heidehifi
( http://heidehifi.nl/websh...ires/IMG_8371-500x500.JPG )
ivm ik zo al met de indeling van de kist kan '' spelen '' aangezien ik over een niet zo heel lange tijd op vakantie ga.
Alvast bedankt
Tom
Dat zou geweldig zijn, ik beloof foto's terug ;D haha.. vond het ook vrij frustrerend dat me oude versterker het leven had gelaten anders had ik hem al mooi dichtzitten. Wie wacht word beloond!wesleytjuh schreef op zondag 17 juni 2012 @ 14:24:
[...]
Tja, zo weet ik weer wat minder van 230V maar redelijk wat van laagspanning, maar vooral op component niveau.
Dan zijn flinke speakers! Ik hoop de TA2024 en AccuSafe snel te kunnen leveren. Helaas is het voor mij momenteel nog wel even wachten op de TA2024, maar ik verwacht deze dinsdag weer binnen na een aantal weken zonder te hebben gezeten. Ik zal zorgen dat de jouwe prioriteit krijgt(uiteraard is het de bedoeling dat de bestelling van iedereen die wacht zo snel mogelijk te deur uit gaat!).
[ Voor 3% gewijzigd door SmoothTweaker op 17-06-2012 16:36 ]
Verwijderd
in mijn ogen denkelijk niet ivm een usb stick toch even anders is als een hele telefoon.Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:28:
[...]
Even over die mp3 decoder, als ik een usb - mini usb kabel gebruik dus mn mobiel aansluit aan de decoder kan ik dan gewoon muziek spelen?
Verwijderd
Ja dat snap ikVerwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:39:
[...]
in mijn ogen denkelijk niet ivm een usb stick toch even anders is als een hele telefoon.
maar ik kan me vergissen?
je kunt toch ook een aux aansluiting maken, en met een kabel van aux naar je telefoon, heb je ook het geluid van je telefoon op je kist via de decoder.
Tom
Verwijderd
Verwijderd
dus het werkt niet?Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:49:
dat dacht ik eerst dus ook, totdat ik het ook eens ging proberen met mijn radio met usb ingang.
ik denk dat dit is omdat een desbetreffende radio of decoder er op ingesteld is om een bestand af te lezen van een niet erg complexe usb stick, als je er een telefoon aan hangt met verschillende drivers voor de mobiel te laten werken, vind de radio door de bomen het bos niet. of in ieder geval word een mobiel of externe hdd teveel voor z'n apparaat.
zo heb ik in ieder geval beredeneert.
Nope, het is voor een apparaat als dit veelste complex om met een mobiel te communiceren. Waarschijnlijk kan je daar alleen een verlengkabel naar een usb stick of iets dergelijks op aansluiten.
Yup, gewoon de - aan elkaar.Sh4d0w schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:53:
Als je met een dubbelpolige aan/aan schakelaar de + polen van de accu, voeding, lader en versterker op deze manier aansluit:
[afbeelding]
Moet je dan gewoon alle - polen aan elkaar knopen, of gaat dit niet werken?
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:30:
[...]
dan kan je toch gewoon radio luisteren als je een antenne op de autoradio aansluit.
http://www.conrad.nl/ce/n...0EC8DE255BA55A3.ASTPCCP14
bijvoorbeeld.
ja maar die kost ook weer 20 euro was benieuwd of er nog een andere manier is?
Tom
[ Voor 75% gewijzigd door freakk op 17-06-2012 20:02 ]
Verwijderd
sick man!,freakk schreef op zondag 17 juni 2012 @ 20:00:
heb maar even opnieuw gefilmd nu iets beter geluid
YouTube: Kistradio v2 testing
(ben verkoude dus je hoort me nogal zwaar ademe...)
die is ook echt nice man!Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 20:08:
[...]
sick man!,
heb laatst ook zo'n soort beest gebouwd:p
check m op youtube: YouTube: how to build a homemade speaker box v.2
Verwijderd
naar de autosloop of iets dergelijks en daar de kabel uit trekken wat je achterin de autoradio duwt. is een coax kabel als ik me niet vergis, en vanuit die kabel, gewoon iets beunen ala ijzerdraad, of een telescoopantenne van een oude radio?
Verwijderd
die versterker voor de sub is een GTO7001, kan 700w rms leveren op 2 ohm,freakk schreef op zondag 17 juni 2012 @ 20:14:
[...]
die is ook echt nice man!
Een van die amps is een monoblock toch ofniet?
Wat is je ervaring met die sub die je erin heb liggen?
die is 275W RMS toch en op hoeveel heb je die werkelijk aangestuurd?
Die van mijn is 500W RMS en versterker stuurt hem aan met 400W RMS.
Verwijderd
Verwijderd
haha ja dat snap ik, maar zou alleen even zijn om te testenTBTL schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:49:
Kan prima, maar je hebt dan wel altijd een stopcontact nodig.
controleer wel even of je hifi versterker om kan gaan met 4 ohm! anders kun je je versterker stuk maken!Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:50:
[...]
haha ja dat snap ik, maar zou alleen even zijn om te testen
Op het printplaatje van de MP3-module zit een gaatje waar je de kabel van een antenne op kunt solderen.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:28:
Moet er aan de MP3-module van heidehifi ook een antenne? of hoe werkt dat
Klopt preciesThalent schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:34:
[...]
Op het printplaatje van de MP3-module zit een gaatje waar je de kabel van een antenne op kunt solderen.
Verwijderd
moet dit echt een antenne zijn of kan dat ook een gewoon kabel zijn?Thalent schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:34:
[...]
Op het printplaatje van de MP3-module zit een gaatje waar je de kabel van een antenne op kunt solderen.
Kabel van een bepaalde lengte voldoet ook, moet je even googlen naar de juiste lengteVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:48:
[...]
moet dit echt een antenne zijn of kan dat ook een gewoon kabel zijn?
Verwijderd
maakt het ook uit wat voor kabel dit is? Dus zou het ook kunnen met luidsprekerkabel?wesleytjuh schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:57:
[...]
Kabel van een bepaalde lengte voldoet ook, moet je even googlen naar de juiste lengte.
Verwijderd
harde kern is volgensmij gebruikelijkerVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:46:
[...]
maakt het ook uit wat voor kabel dit is? Dus zou het ook kunnen met luidsprekerkabel?
Verwijderd
Verwijderd
ze passen de weerstand aan omdat de mobiel niet een al te sterk signaal uit zend, door deze weerstands verandering word het ingangssignaal groter waardoor hij harder gaat (verbeter me als het fout is)Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:21:
Kan iemand mij ongeveer uit ervaring het verschil uitleggen van een gewone ta2024, een modded met 4700 ohm weerstanden, en een met 10 k weerstanden? hoe groot is het verschil met een modded en unmodded met bijvoorbeeld een telefoon eraan?
Sorry als ik hier overheen lees in een eerder geplaatst bericht of startpost.
Tom
Ik denk dat je het als volgt kunt indelen:Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:21:
Kan iemand mij ongeveer uit ervaring het verschil uitleggen van een gewone ta2024, een modded met 4700 ohm weerstanden, en een met 10 k weerstanden? hoe groot is het verschil met een modded en unmodded met bijvoorbeeld een telefoon eraan?
Sorry als ik hier overheen lees in een eerder geplaatst bericht of startpost.
Tom
Verwijderd
dit was bekend bij me, maar ging me ook meer om de ervaring van mensen hoe ik welke weerstands mod kan zien. Toch bedankt!Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:21:
[...]
ze passen de weerstand aan omdat de mobiel niet een al te sterk signaal uit zend, door deze weerstands verandering word het ingangssignaal groter waardoor hij harder gaat (verbeter me als het fout is)
ah ok, dus als ik het goed begrijp zijn 4,7K weerstanden meer als zat, en is 10 k eigenlijk overdone voor een normaal '' draai volume ''wesleytjuh schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:27:
[...]
Ik denk dat je het als volgt kunt indelen:
Geen mod --> Laptop/PC
4,7K --> iPhone/iPod en vergelijkbaar (op deze producten gelden strenge eisen waardoor het volume laag is)
10K --> Minder dure MP3/oudere telefoons spelers die vaak oordopjes een stuk harder kunnen aansturen dan nodig
Precies omgekeerdVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:38:
[...]
dit was bekend bij me, maar ging me ook meer om de ervaring van mensen hoe ik welke weerstands mod kan zien. Toch bedankt!
[...]
ah ok, dus als ik het goed begrijp zijn 4,7K weerstanden meer als zat, en is 10 k eigenlijk overdone voor een normaal '' draai volume ''
weer wat wijzer geworden, ivm het verschil met de 4,7k en 10k weerstanden.
Bedankt!
Tom
Verwijderd
Ik weet natuurlijk niet wat voor grote balkjes jij van plan bent om in de hoeken te gaan zetten, maar ik denk niet dat dit veel zou uitmaken voor het geluid. Waarom wil je er eigenlijk verstevigingsbalkjes er inzetten?Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 06:48:
Is het aan te raden in de hoeken van een kist balkjes te maken ter versteviging of komt dit de klankkast niet ten goede
Verwijderd
gewoon kleine balkjes, ik dacht dat dit de stevigheid wel ten goede kwamThalent schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:24:
[...]
Ik weet natuurlijk niet wat voor grote balkjes jij van plan bent om in de hoeken te gaan zetten, maar ik denk niet dat dit veel zou uitmaken voor het geluid. Waarom wil je er eigenlijk verstevigingsbalkjes er inzetten?
Uiteraard komt dit de stevigheid ten goede alleen je kunt je afvragen in hoeverre je er wat aan hebt, want als jij je radiokist laat vallen zal de buitenkant er niets minder om beschadigen. De kans dat de plaatdelen los van elkaar komen zal hiermee natuurlijk wel kleiner zijn. Als jij alle plaatdelen verlijmd en ook nog eens vastschroefd en je hebt een niet al te grote kist < 50cmx50cmx50cm zou ik dit gewoon achterwege laten.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:27:
[...]
gewoon kleine balkjes, ik dacht dat dit de stevigheid wel ten goede kwam
[ Voor 13% gewijzigd door Thalent op 19-06-2012 10:44 ]
[ Voor 7% gewijzigd door LamSchaap op 19-06-2012 13:54 ]
Kwalitatief blaten
Verwijderd
Multiplex kan ook wel een beetje tegen water. Misschien heeft iemand in de buurt wat reststukken daarvan?Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:12:
Als ik mijn kist van 18mm MDF maak, en ik wil deze waterproof hebben wat kan ik daar dan op smeren? is gewone hoogglans met wat mdf grondverf genoeg? ik heb ook gehoord dat er watervast MDF bestaat maar dit zal wel de nodige duiten kosten
[ Voor 37% gewijzigd door TBTL op 19-06-2012 17:30 ]
Verwijderd
en watervast hechthout dan? is dat wel goed als klankkast?TBTL schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:30:
[...]
Multiplex kan ook wel een beetje tegen water. Misschien heeft iemand in de buurt wat reststukken daarvan?
Kan je niet gewoon MDF behandelen met bootlak oid? Hier thuis gebruik ik dat ook buiten en voor een speakerkist moet het zeker lang mooi blijven.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:53:
[...]
en watervast hechthout dan? is dat wel goed als klankkast?
Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak
De decoder die jij linkt kun je niet gebruiken icm een ta2024. Deze heeft namelijk zelf al een ingebouwde versterker (2x1.5w dacht ik). De uitgangen zijn dan ook bedoeld om direct speakers aan te hangen.warcow schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:23:
Ik zit momenteel te overwegen weer een kratradio te maken en dan dit keer een wat betere dan die van een paar jaar geleden.
Als ik deze mp3 module gebruik: http://www.ebay.nl/itm/DI...3377a98062#ht_3995wt_1163
Of een soortgelijke, ik ben nog aan het rondkijken.
Zou ik dan de TA-2024 unmodded kunnen gebruiken? De mp3 module heeft een AUX ingang waar ik 2 tulp plugjes op aan wil sluiten om zo mijn iphone, mp3-speler etcetera op aan te sluiten.
Klopt het dat de mp3 decoder het signaal al wat versterkt en daarom de mod op de TA-2024 niet nodig is?
De mp3 decoder heeft 4 uitgangspinnen, ik neem aan dat ik de beide negatieve kanten daarvan als ground (zwart) doe en vervolgens elke positieve kant aan respectievelijk rood en geel voor het linker- en rechterkanaal?
Verwijderd
Wat staat er bij de aansluitingen?Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:48:
Vandaag netjes verpakt de mp3 decoder van heide hifi mogen ontvangen. ( alleen helaas nog niet kunnen testen ivm lege accu's.. )
maargoed, ik heb ALWEER een vraag:
kan iemand me duidelijkheid geven over het aansluiten van aux op de printplaat van de mp3 decoder, of via de stekkers?
[afbeelding]
(sorry voor de slechte foto, gemaakt met de telefoon )
aangezien ik 2 kabels heb, van de voeding, 3andere, wat ik niet weet wat ik ermee moet? lijkt me voor naar de ta2024? maar dan.. waar of hoe krijg ik hier de aux aansluiting op?
Verwijderd
Verwijderd
op de aansluiting met 3 kabels staat :wesleytjuh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:30:
[...]
Wat staat er bij de aansluitingen?
Voor zover ik weet is het 1 kabel voor de power. 1 voor input, 1 voor output. Deze sluit je dan aan op een 3.5mm socket/plug en op de TA2024 natuurlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 19:41 ]
Die lijkt mij prima, heeft dat ding ook een aux ingang? (staat niet bij de specs)Michel5128 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:43:
[...]
De decoder die jij linkt kun je niet gebruiken icm een ta2024. Deze heeft namelijk zelf al een ingebouwde versterker (2x1.5w dacht ik). De uitgangen zijn dan ook bedoeld om direct speakers aan te hangen.
Kun je beter voor deze gaan, die heeft wel een line-out en werkt ook nog eens op 12v. Er zitten alleen geen kabeltjes bij maar je kunt ook direct op het printplaatje solderen.
Zo'n decoder versterkt het lijn signaal niet echt, dus met gebruik van een iphone is een mod toch wel gewenst.
Het is eigenlijk heel simpel:Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:37:
[...]
op de aansluiting met 3 kabels staat :
- r_out
- AGND
- l_out
deze 3 zijn ook de pinnetjes waar de stekker op zit.
en dan heb je daaronder nog :
- GND
- VCC
tevens zit er dan achter de usb module nog een aansluiting zonder stekker met de aanduiding:
- l_in
- GND
- R_in
Tevens kan het stekkertje voor de eerste rij aansluitingen met 5 pinnetjes worden gezet, als de tweede met 3.
als me iemand hier duidelijk wilt overgeven.
ik ga dus een ta2024 gebruiken
( die is als het goed is vandaag verzonden samen met een aux module bij je wesley ;] )
met daarop een mp3 decoder waar ik ook een aux aansluiting bij wil hebben.
en er zitten dus ook maar 2 kabels bij, 1 van de voeding en 1 zit op degene van de 5 pinnetjes, de 5 eerste aanduidingen, hierboven.
Als ik bij heidehifi kijk, staan er op de afbeelding ook 3 stekker/kabels...
de laatste 3 aanduidingen, daar heb ik dus geen stekker voor.
Tom
Ik kan bevestigen dat deze een AUX-in heeft. Is eigenlijk dezelfde als in het bericht hierboven. Zie ook het plaatje:warcow schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:43:
[...]
Die lijkt mij prima, heeft dat ding ook een aux ingang? (staat niet bij de specs)
Die ta2024 van accusafe (wesley), gaat die nog worden aangepast binnenkort? (instelbare potmeter als mod ipv vaste weerstand)
Verwijderd
Michel5128 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:34:
[...]
Het is eigenlijk heel simpel:
De aansluiting met OUT is voor de ta2024. Heb je er zo'n kabeltje bij?
[afbeelding]
Zo ja, dan kun je hem direct aansluiten, zo niet dat moet je de 3 kabels aan elkaar maken.
VCC = 12v
GND = massa (accu dus)
Dan van de aansluiting met 5 pinnen is de VCC en GND voor een extern 5v apparaat, deze heb je dus niet nodig.
De andere 3 met beschrijving IN zijn voor de AUX-in. Kijk dus even of je een stekkertje hebt die past en anders moet je 3 kabeltjes direct op de print solderen.![]()
[...]
Ik kan bevestigen dat deze een AUX-in heeft. Is eigenlijk dezelfde als in het bericht hierboven. Zie ook het plaatje:
[afbeelding]
[ Voor 15% gewijzigd door Michel5128 op 19-06-2012 22:14 ]
Verwijderd
dat er een schakelaar voor op zit is bekend ;] hahaMichel5128 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:13:
Er zit een schakelaar aan de voorkant!![]()
De connectoren die gebruikt worden zijn PH-connectoren van de fabrikant JST (soms ook JST-connector genoemd) en volgens mij moeilijk aan te komen.
Welke versie bied Heide-hifi eigenlijk aan, de 12v of de 5v versie?
Moeilijk te zeggen hoe groot je kist moet zijn. Wanneer je gewoon standaard afmetingen kist neemt met stevig genoeg materiaal zit je wel goed. Je kunt met auto speakers over het algemeen geen berekeningen uitvoeren omdat de fabrikant te weinig gegevens die van belang zijn hiervoor vermeld. Zo ook bij deze speakers.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:32:
frequentiebereik 22 - 34 000 Hz
Impedantie 4 Ω
Geluidsniveau 92 dB
Max. belastbaarheid (muziek) 400 W
RMS-belastbaarheid 100 W
Type 3-weg triaxiaal
Inbouwdiepte 72 mm
Inbouw-Ø 185 mm
Buiten-Ø (zonder kap) 245 mm
Hier wil ik er 2 van in mijn kist, ik wil alleen geen super grote kist, is dit wel nodig voor deze speakers?
en hoe bereken in de inhoud van mn kist voor deze speakers?
Ahja, dan mis je inderdaad een kabel. Voor zover ik weet zijn het inderdaad JST-PH connectors, deze kan je wel op eBay vinden en anders bij HeideHiFi of ik hoop binnenkort bij ons.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:37:
[...]
op de aansluiting met 3 kabels staat :
- r_out
- AGND
- l_out
deze 3 zijn ook de pinnetjes waar de stekker op zit.
en dan heb je daaronder nog :
- GND
- VCC
tevens zit er dan achter de usb module nog een aansluiting zonder stekker met de aanduiding:
- l_in
- GND
- R_in
Tevens kan het stekkertje voor de eerste rij aansluitingen met 5 pinnetjes worden gezet, als de tweede met 3.
als me iemand hier duidelijk wilt overgeven.
ik ga dus een ta2024 gebruiken
( die is als het goed is vandaag verzonden samen met een aux module bij je wesley ;] )
met daarop een mp3 decoder waar ik ook een aux aansluiting bij wil hebben.
en er zitten dus ook maar 2 kabels bij, 1 van de voeding en 1 zit op degene van de 5 pinnetjes, de 5 eerste aanduidingen, hierboven.
Als ik bij heidehifi kijk, staan er op de afbeelding ook 3 stekker/kabels...
de laatste 3 aanduidingen, daar heb ik dus geen stekker voor.
Tom
Ja! Binnenkort meer hierover ;)!warcow schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:43:
[...]
Die lijkt mij prima, heeft dat ding ook een aux ingang? (staat niet bij de specs)
Die ta2024 van accusafe (wesley), gaat die nog worden aangepast binnenkort? (instelbare potmeter als mod ipv vaste weerstand)
Vreemd, lijkt me dat ie sowieso iets moet doen wanneer er 12V aangeboden wordt en de aan knop ingedrukt wordt. Ik zelf nog geen ervaring met deze modules maar als je hem nou echt niet aan de praat krijgt zou ik even HeideHiFi een mailtje sturen, hij kan je waarschijnlijk vertellen wat je fout doet/of de unit defect is.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:10:
tevens heb ik even een voeding aan de decoder gehangen, en hij doet NIKS.
helaas, ik meet wel spanning op de solderingen van de toevoer van de voeding op de decoder, dus dat heeft ie.
wat is er nog wat ik fout kan doen? of heb ik gewoon pech?
Tom
De 12 volt versie, er zit een 7805 op de MP3-decoder dus het voltage bereik is vrij groot. (theoretisch 7 volt tot 30 ongeveer...)Michel5128 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:13:
Er zit een schakelaar aan de voorkant!![]()
De connectoren die gebruikt worden zijn PH-connectoren van de fabrikant JST (soms ook JST-connector genoemd) en volgens mij moeilijk aan te komen.
Welke versie bied Heide-hifi eigenlijk aan, de 12v of de 5v versie?
Nee
Verwijderd
Hoe heb je dit aangesloten? Want ik zie een ta2020 met op beide uitgangen een passief filter waar de tweeters en de subs aangesloten zitten. Maar ik zie ook twee kabels aan de sub zitten. Waar zitten die op?Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:08:
nu al een aantal van mijn bestellijst binnen gekregen en dus maar even wezen testen
[afbeelding]
[afbeelding]
YouTube: 5" sub test for DIY boombox
en wat komt daar een pokke herrie van in het echt. vooral op het bekende dupstep 1 woord: WAUW
Verwijderd
dat zijn gewoon 2 aansluitingen, er zitten 4 aansluitingen op elke sub, 2 - en 2+Michel5128 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:19:
[...]
. Maar ik zie ook twee kabels aan de sub zitten. Waar zitten die op?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq