AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Zie mailVerwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:18:
[...]
Dat zou wel Chill zijn!dan zit jij zeker in de van Doorensveste? Daar zitten de meeste technische opleidingen dacht ik. Ik zit ook in dat gebouw. Civiele techniek. Ik neem hem morgen mee naar school en leg hem in m'n kluis. Hebben we nog wel even contact ok?
Bedankt! Ik ben er dan ook wat langer mee bezig geweest dan waar ik vanuit ging en de kosten zijn uiteindelijk wat hoger uitgevallen maar het resultaat is er wel naar al zeg ik het zelf
Inderdaad heel mooi gemaakt! Ook grappig met dat kussen aan de bovenkant, zat zelf ook nog aan zoiets te denken maar heb toch liever niet dat mensen op mijn spullen gaan zittenThalent schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:38:
[...]
Bedankt! Ik ben er dan ook wat langer mee bezig geweest dan waar ik vanuit ging en de kosten zijn uiteindelijk wat hoger uitgevallen maar het resultaat is er wel naar al zeg ik het zelf
Je zou kunnen kijken naar precisie weerstanden in combinatie met een precisie trimmer om het signaal gelijk te stellen? Moet je wel alle weerstanden vervangen. Is misschien wel een oplossing?Scyth schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:15:
[...]
Ik zit met ongeveer een gelijk probleem. Inmiddels heb ik een ta2020 gevonden voor mijn twee topkastjes, maar voor het lopende BavBierSub verhaal zoek ik ook nog een oplossing.
In mijn opstelling heb ik een ontwerp bedacht met een isobarische kamer, met twee identieke 4Ohm woofers. De aansturing moet het liefst parallel verlopen, uitwijken naar serie is een mogelijkheid. Er is echter geen 2Ohm Tripath variant monoblock van ca. 70watt, en ook niet echt een betaalbare (het blijft een hobbyproject) 8Ohm 70w monoblock.
Mijn idee was om de twee speakers aan te sturen met een monosignaal door een stereoversterker. Probleem in mijn geval gaat echter zijn dat ook maar de kleinste afwijking tussen de twee kanalen direct gaat zorgen voor vervorming, aangezien ik dan drukverschil krijg in de kamer.
Ik bouw 'm eerst gewoon en probeer het eerst zo. Als het niet lukt maar op zoek naar een krachtigere monoversterker.
Thalent schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:38:
[...]
Ik wil in de toekomst misschien wel complete bouwpakketten aan gaan bieden en dan zijn kistjes zoals deze toch wel mooie voorbeelden hoe het nou eruit kan zien.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Je zou het niet zeggen maar dat kussen heb ik op maat laten maken inclusief eigen keus stof voor maar 15 euro inclusief verzendkosten daar kun je niks van zeggen.Bartske schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:41:
[...]
Inderdaad heel mooi gemaakt! Ook grappig met dat kussen aan de bovenkant, zat zelf ook nog aan zoiets te denken maar heb toch liever niet dat mensen op mijn spullen gaan zitten. Daarom zit er nu een heel confortabel handvat

Als ik de speakers zo aansluit klopt het he?
dan hou ik 4 ohm
[ Voor 36% gewijzigd door freakk op 12-06-2012 16:57 ]
Ik moest even goed kijken maar inderdaad. Je hebt nu 2x 2 vier 4 ohm speakers in serie = 2 x 8 ohm wat weer in parallel staat = 4 ohm.freakk schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:40:
Ik weet bijna zeker dat het klopt wat ik gedaan heb maar even om te chekken
[afbeelding]
Als ik de speakers zo aansluit klopt het he?
dan hou ik 4 ohm

klikbaar

klikbaar
Opgetrokken uit een
Raveland XAB 4250 Versterker
- Max vermogen: 4x250 Watt
- RMS vermogen: 4x100 Watt
- Frequentiebereik: 5 - 50.000 Hz
- Remote Aansluiting
- Filters - Lowpass: 50 -250 Hz
- Highpass: 60 - 1200 Hz
- Vervorming: 0.06%
- Bass Boost: 0 / 6 / 12 dB
- Max vermogen: 450 Watt
- RMS vermogen: 180 Watt
- Frequentiebereik: 28 - 1.500 Hz
- Impendatie: 4 ohms
- Max vermogen: 250 Watt
- RMS vermogen: 100 Watt
- Frequentiebereik: 50 - 20.000 Hz
- Max vermogen: 10 Watt
- RDS: Ja
- Casette vervangen door aux in
Where's my !@#$% booze!
Hier werken ze gewoon? Hm, bij nader inzien niet allemaal helaas.Stekeltje schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:11:
De how to's van accusafe zijn tijdelijk zonder foto's ik heb contact opgenomen met de host en ik ben NOT amused.
Goed bezig iedereen hier, ze komen langzaam allemaal weer naar buiten, de kistradio'sHarrstein schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:50:
M'n oude kist maar weer eens gangbaar gemaakt
[afbeelding]
klikbaar
[afbeelding]
klikbaar
Opgetrokken uit een
Raveland XAB 4250 VersterkerRaveland TW 12 Subwoofer
- Max vermogen: 4x250 Watt
- RMS vermogen: 4x100 Watt
- Frequentiebereik: 5 - 50.000 Hz
- Remote Aansluiting
- Filters - Lowpass: 50 -250 Hz
- Highpass: 60 - 1200 Hz
- Vervorming: 0.06%
- Bass Boost: 0 / 6 / 12 dB
Raveland Coax 65 3-Weg Speakers
- Max vermogen: 450 Watt
- RMS vermogen: 180 Watt
- Frequentiebereik: 28 - 1.500 Hz
Grundig WKC 1200 VD
- Max vermogen: 250 Watt
- RMS vermogen: 100 Watt
- Frequentiebereik: 50 - 20.000 Hz
- Max vermogen: 10 Watt
- RDS: Ja
- Casette vervangen door aux in
Klinkt dat nog een beetje, met zoveel speakers in een relatief kleine ruimte?
[ Voor 73% gewijzigd door wesleytjuh op 12-06-2012 20:24 ]
toen ik eenmaal de tochtstrip er tussen had ging het prima. moet hoogstens nog een slot voor de 2de hoek. dan is hij goed afgeslotenwesleytjuh schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:23:
[...]
Goed bezig iedereen hier, ze komen langzaam allemaal weer naar buiten, de kistradio's. Nu nog goed weer.
Klinkt dat nog een beetje, met zoveel speakers in een relatief kleine ruimte?
Where's my !@#$% booze!
Verwijderd
hoeveel ampère accu moet ik hebben om een autoradio ongeveer 7 uur te laten draaien.
&
hoeveel ampère voeding zou je nodig hebben voor een autoradio.
heb heel internet afgezocht maar kon het maar niet vinden. ( of ik keek gewoon niet goed, kan ook
Ik heb hier een 12 Ah accu, die houd het met mijn autoradio op goed hard volume ruim een dag uit.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:17:
ff 2 vraagjes,
hoeveel ampère accu moet ik hebben om een autoradio ongeveer 7 uur te laten draaien.
&
hoeveel ampère voeding zou je nodig hebben voor een autoradio.
heb heel internet afgezocht maar kon het maar niet vinden. ( of ik keek gewoon niet goed, kan ook)
De voeding lijkt me dat 5A meer als genoeg moet zijn
Verwijderd
hartstikke bedankt voor het antwoord,GeertH schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:37:
[...]
Ik heb hier een 12 Ah accu, die houd het met mijn autoradio op goed hard volume ruim een dag uit.
De voeding lijkt me dat 5A meer als genoeg moet zijn
hier trouwens een paar foto's van hoe mijn krat er nou uit ziet:

speakers: mac audio 180 watt 45 watt rms

traanplaat deksel & bodem plaat ( is niet te zien maar is er wel

schakelaars voor de accu naar de versterker ( TA2024 modded) en schakelaar voor de netvoeding naar de versterker.

voltmeter met druk knop.

bedrading + toeter
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 22:34 ]
Ik was net een cinch kabel in elkaar aan het zetten en toen ging ik hem even aansluiten op mijn versterker.
Ik was vergeten dat mijn mobiel op vol volume stond en toen hoorde ik 2 seconde geluid en toen sloeg de versterker uit.
Na een aantal keer proberen en de kabels doorgemeten te hebben gaat hij nog steeds niet aan.
Ook heb ik beide zekeringen (35A) nagekeken en die zijn niet doorgebrand.
Mijn mobiel heeft al vaker op vol volume gestaan op de versterker zonder problemen.
Daarbij levert mijn voeding 32A dus zou eigenlijk niet genoeg moeten zijn om de versterker op te blazen en al helemaal niet in 2sec of zit ik nu fout?
Hoop dat iemand me advies kan geven wat te doen..
Het gaat trouwens om de Crunch MXB 4200i versterker
EDIT:
Ik las net ergens dat het kan zijn dat je niet kan zien dat de zekering doorgebrand is omdat het dan van binnenin de zekering fout is gegaan.
Kan dit kloppen? Want dan haal ik morgen even 2 nieuwe zekeringen.
EDIT2:
Kan het trouwens zo zijn dat de versterker meer vermogen vanuit de mobiel kreeg omdat ik nu een stuk betere kabels gebruikt heb (2 of 3x zo dik)
[ Voor 19% gewijzigd door freakk op 12-06-2012 22:38 ]
Bij autozekeringen zie je meestal wel als ze doorgebrand zijn, de geleider is dan onderbroken. Vaak zijn autozekeringen doorzichtig en kan je dit dus zienfreakk schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:28:
Hallo allemaal,
Ik was net een cinch kabel in elkaar aan het zetten en toen ging ik hem even aansluiten op mijn versterker.
Ik was vergeten dat mijn mobiel op vol volume stond en toen hoorde ik 2 seconde geluid en toen sloeg de versterker uit.
Na een aantal keer proberen en de kabels doorgemeten te hebben gaat hij nog steeds niet aan.
Ook heb ik beide zekeringen (35A) nagekeken en die zijn niet doorgebrand.
Mijn mobiel heeft al vaker op vol volume gestaan op de versterker zonder problemen.
Daarbij levert mijn voeding 32A dus zou eigenlijk niet genoeg moeten zijn om de versterker op te blazen en al helemaal niet in 2sec of zit ik nu fout?
Hoop dat iemand me advies kan geven wat te doen..
Het gaat trouwens om de Crunch MXB 4200i versterker
EDIT:
Ik las net ergens dat het kan zijn dat je niet kan zien dat de zekering doorgebrand is omdat het dan van binnenin de zekering fout is gegaan.
Kan dit kloppen? Want dan haal ik morgen even 2 nieuwe zekeringen.
EDIT2:
Kan het trouwens zo zijn dat de versterker meer vermogen vanuit de mobiel kreeg omdat ik nu een stuk betere kabels gebruikt heb (2 of 3x zo dik)
Om zeker te zijn moet je hem doormeten met een multimeter.
De versterker zal niet meer vermogen krijgen omdat de kabel dikker is van je mobiel naar de versterker. Dit is zo'n laag vermogen dat elke kabel hiervoor zal voldoen.
Weet je zeker dat er geen fout in je cinchkabel zit? Heb je nog een andere kabel liggen waar je hem al een keer mee hebt getest en je dus zeker van weet dat deze werkt? Wat gebeurd er als je een andere audiobron gebruikt? Gaat de versterker nog wel aan (als je dit kan zien)
Ik heb de cinch kabel doorgemeten en die is gewoon goed aangesloten.
Ja ze zijn doorzichtig maar las op internet dat het niet altijd te zien is zal ze zo eens doormeten.
Doormeten is inderdaad altijd de oplossing in dit gevalfreakk schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:52:
Nee de versterker gaat niet meer aan de ledjes gaan niet meer aan.
Ik heb de cinch kabel doorgemeten en die is gewoon goed aangesloten.
Ja ze zijn doorzichtig maar las op internet dat het niet altijd te zien is zal ze zo eens doormeten.
Ja voeding werkt nog goed heb ik doorgemeten en krijg gewoon 12V op REM en 12V aansluitingen.wesleytjuh schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:00:
[...]
Doormeten is inderdaad altijd de oplossing in dit geval. Waarschijnlijk is dan toch de zekering eruit geknald. De voeding werkt nog wel?
Net even beide zekeringen doorgemeten en eentje leek niet helemaal meer in orde dadelijk even naar autozaak een nieuwe halen.
Hoop dat dat het probleem is anders kan het wel eens duur grapje worden..
EDIT:
Helaas nieuwe zekering erin en nog steeds wil hij niet aan gaan.
Er gebeurt helemaal niks als ik de voeding aanzet het lampje van de power gaat niet branden en het lampje van protection mode ook niet?
Ik heb echt geen idee wat er fout is iemand enig idee?
EDIT2:
Ik heb het probleem gevonden
Hade de versterker losgekoppeld van mijn kist en even aan een andere voeding gehAngen en ja hoor hij ging aan...
Nu was de vraag nog waarom die het eerst wel deed op de ps3 voeding en nu ineens niet meer..
Dus nog maar eens de voeding door gaan meten en weer kreeg ik op rem en 12v ingang 12,06 V toen ben ik de ground eens gaan meten en die zat op 4,55V hem dat lijkt me niet helemaal te kloppen
Dus nu die ground maar eens even gaan veranderen..
[ Voor 42% gewijzigd door freakk op 13-06-2012 12:51 ]
Mooi! Ben benieuwd of je het nog op gelost krijgt met de PS3 voeding.freakk schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:35:
[...]
Ja voeding werkt nog goed heb ik doorgemeten en krijg gewoon 12V op REM en 12V aansluitingen.
Net even beide zekeringen doorgemeten en eentje leek niet helemaal meer in orde dadelijk even naar autozaak een nieuwe halen.
Hoop dat dat het probleem is anders kan het wel eens duur grapje worden..
EDIT:
Helaas nieuwe zekering erin en nog steeds wil hij niet aan gaan.
Er gebeurt helemaal niks als ik de voeding aanzet het lampje van de power gaat niet branden en het lampje van protection mode ook niet?
Ik heb echt geen idee wat er fout is iemand enig idee?
EDIT2:
Ik heb het probleem gevonden
Hade de versterker losgekoppeld van mijn kist en even aan een andere voeding gehAngen en ja hoor hij ging aan...
Nu was de vraag nog waarom die het eerst wel deed op de ps3 voeding en nu ineens niet meer..
Dus nog maar eens de voeding door gaan meten en weer kreeg ik op rem en 12v ingang 12,06 V toen ben ik de ground eens gaan meten en die zat op 4,55V hem dat lijkt me niet helemaal te kloppen
Dus nu die ground maar eens even gaan veranderen..
Middelste pinnetje van een eurostekker dus
Ja, deze is bedoel als aarde mag alleen hiervoor gebruikt worden. De primaire zijde van de voeding is hier intern al op de juiste manier mee verbonden. Waarschijnlijk is er toch iets intern stuk gegaan.freakk schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:17:
Wesleytjuh gaat het problemen geven als ik de versterker meteen op de ground van het stopcontact zegmaar aansluit?
Middelste pinnetje van een eurostekker dus
Dan ga ik de ground maar even direct aansluiten inplaats van via de voeding
Laat wel weten of het gewerkt heeft anders word het een andere voeding kopen maarja dat is nog altijd een stuk goedkoper dan die versterker te moeten vervangen.
Hoe ga je nu de ground aansluiten dan?freakk schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:29:
Ja inderdaad de voeding is op een of andere manier toch (gedeeltelijk kapot gegaan) De 12V werkt echter nog prima en ik hoor hem ook nog inschakelen.
Dan ga ik de ground maar even direct aansluiten inplaats van via de voeding
Laat wel weten of het gewerkt heeft anders word het een andere voeding kopen maarja dat is nog altijd een stuk goedkoper dan die versterker te moeten vervangen.
ga hem direct op de middelste pin van de eurostekker aansluiten vanuit de versterker waardoor ik de voeding alleen gebruik voor de 12V en de ground van de voeding buiten beschouwing laat.
Kan op dit moment even niet testen of dat werkt maar doe ik vanavond even.
[ Voor 23% gewijzigd door freakk op 13-06-2012 14:04 ]
In principe beide exact dezelfde versterkers. Beide bordjes zijn gebaseerd op het zelfde versterker IC. Het vermogen zal dus exact hetzelfde zijn. De sure electronics heeft meer aansluitmogelijkheden, heeft meer accessoires bijgeleverd en wellicht iets betere componenten, maar dit verschil ga je zeer waarschijnlijk niet horen. Verder is er natuurlijk de prijs die door de extra accessoires en de zwart print wat hoger is.nimmer schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:06:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen:en
Het is dus even de afweging of je de 2x zo hogere prijs de extra accessoires en kabels waard vind, in een kistradio gebruik je vaak ook andere kabels dan hierbij geleverd.
Dit zou ik zonder wat research niet doen als ik jou was. Schakelende voedingen hebben in 90% van de gevallen een geïsoleerde output waardoor dit niet mogelijk is.freakk schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:03:
[...]
ga hem direct op de middelste pin van de eurostekker aansluiten vanuit de versterker waardoor ik de voeding alleen gebruik voor de 12V en de ground van de voeding buiten beschouwing laat.
[ Voor 28% gewijzigd door wesleytjuh op 13-06-2012 16:35 ]
Dit is een condensator neem ik aan. Kan iemand mij vertellen welke ik daar voor in plaats kan solderen?
Ga hier alsjeblieft niet mee experimenteren als je niet weet wat je doet! Op 12v kun je nog wel eens een gokje wagen door dingen te proberen maar van 230v moet je echt afblijven! (ja daar hoort ook de aarde bij, in een huisinstallatie werkt dit heel anders dan bij de secundaire kant van een voeding)freakk schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:03:
[...]
Waarschijnlijk is de voeding overleden en kun je hem als verloren beschouwen.
Dat zijn spoeltjes! Je kan proberen ze weer vast te solderen, maar ik denk dat je ze moet vervangen. ik heb hier nog een gesloopte 2024, eventueel kan ik ze met de post sturen...Cypher87 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:48:
Kreeg vandaag mijn bestelling binnen. 2 keer ta2024. Helaas paste het pakketje niet goed door de brievenbus. Gelukkig wel een hele lieve postbode, want hij heeft wel goed geprobeerd het passend te maken. Met als gevolg:
[afbeelding]
Dit is een condensator neem ik aan. Kan iemand mij vertellen welke ik daar voor in plaats kan solderen?
ah, na beter kijken lijkt me dat niet te repareren
[ Voor 7% gewijzigd door Carneoleon op 13-06-2012 17:00 ]
wesleytjuh schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:32:
[...]
Dit zou ik zonder wat research niet doen als ik jou was. Schakelende voedingen hebben in 90% van de gevallen een geïsoleerde output waardoor dit niet mogelijk is.
In de PS3 is de ground ook op deze manier gedaan.Michel5128 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:56:
[...]
Ga hier alsjeblieft niet mee experimenteren als je niet weet wat je doet! Op 12v kun je nog wel eens een gokje wagen door dingen te proberen maar van 230v moet je echt afblijven! (ja daar hoort ook de aarde bij, in een huisinstallatie werkt dit heel anders dan bij de secundaire kant van een voeding)
Waarschijnlijk is de voeding overleden en kun je hem als verloren beschouwen.
Daar zitten alle dingen vast op een grote ijzeren plaat die vervolgens in verbinden staat met de ground van het stopcontact dus dan zou dit toch geen problemen moeten geven of zie ik dat nu verkeerd?
Inderdaad, pootje is afgebroken. elco's zijn nog goed. Ene spoeltje is stuk. Andere vertrouw ik ook niet meer. Weet je ook wat voor spoeltje het is? Ik denk dat ik sneller even langs de lokale elektroboer kan. Maar toch bedankt voor het aanbod!Carneoleon schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:58:
[...]
Dat zijn spoeltjes! Je kan proberen ze weer vast te solderen, maar ik denk dat je ze moet vervangen. ik heb hier nog een gesloopte 2024, eventueel kan ik ze met de post sturen...
ah, na beter kijken lijkt me dat niet te reparerenik zou die elco's ook nog maar ff goed nakijken..
Ik ben bang dat je PCB ook ver heen is.. De pads waar de spoelen aan vast zitten zullen wel losgekomen zijn van de PCB. Bij farnell zijn deze spoeltjes wel te bestellen. 10uH 2A is de waarde geloof ik.Cypher87 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:03:
[...]
Inderdaad, pootje is afgebroken. elco's zijn nog goed. Ene spoeltje is stuk. Andere vertrouw ik ook niet meer. Weet je ook wat voor spoeltje het is? Ik denk dat ik sneller even langs de lokale elektroboer kan. Maar toch bedankt voor het aanbod!
Edit: Er is dus nog iemand die momenteel TA2024's kan leveren
Heb je hier anders een foto van? Dan kunnen wij je het zo vertellen. Blijft dat dit sowieso geen goed plan is, de randaarde is ter beveiliging en zit niet voor niks gescheiden.freakk schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:00:
[...]
[...]
In de PS3 is de ground ook op deze manier gedaan.
Daar zitten alle dingen vast op een grote ijzeren plaat die vervolgens in verbinden staat met de ground van het stopcontact dus dan zou dit toch geen problemen moeten geven of zie ik dat nu verkeerd?
[ Voor 35% gewijzigd door wesleytjuh op 13-06-2012 17:11 ]
Bedankt voor de info!wesleytjuh schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:32:
[...]
In principe beide exact dezelfde versterkers. Beide bordjes zijn gebaseerd op het zelfde versterker IC. Het vermogen zal dus exact hetzelfde zijn. De sure electronics heeft meer aansluitmogelijkheden, heeft meer accessoires bijgeleverd en wellicht iets betere componenten, maar dit verschil ga je zeer waarschijnlijk niet horen. Verder is er natuurlijk de prijs die door de extra accessoires en de zwart print wat hoger is.
Het is dus even de afweging of je de 2x zo hogere prijs de extra accessoires en kabels waard vind, in een kistradio gebruik je vaak ook andere kabels dan hierbij geleverd.
Verwijderd
klopt dit ?? want da lijkt mij een beetje weinig.

Zwarte cirkel is de ground die zit dus vast aan die grote plaat die te zien is.
DIe wou ik dan gewoon meteen aan de ground van de versterker hangen.
Rode cirkel is de 12V aansluiting, dit zijn 2 pinnetjes die in de voeding vallen 1tje is 12V en 1tje is de ground.
Stel dat ik hem dus niet direct op de aarde aan kan sluiten is er een andere mogelijkheid om hem te grounden?
[ Voor 8% gewijzigd door freakk op 13-06-2012 19:15 ]
Waarom wordt deze site niet gewoon uit de TS verwijderd? Hij heeft duidelijk zijn zaakjes niet op orde, dus verdient hij hier ook geen plek in de TS..NvO_91 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:04:
[...]
In mei voor het laatst iets bij Kistradio.nl besteld nooit binnengehad, hij reageert ook niet op mijn mails.. Dus als ik jullie was zou ik daar niet meer bestellen.
Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak
eBay ;-)wesleytjuh schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:07:
[...]
Ik ben bang dat je PCB ook ver heen is.. De pads waar de spoelen aan vast zitten zullen wel losgekomen zijn van de PCB. Bij farnell zijn deze spoeltjes wel te bestellen. 10uH 2A is de waarde geloof ik.
Edit: Er is dus nog iemand die momenteel TA2024's kan leveren?
En PCB is nog goed gelukkig.
Verwijderd
het solderen is goed gelukt! nogmaals bedankt hier voor.maarud schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:56:
[...]
Kan ook wel ff op Zernike.. genoeg solderbouten daar, en ik heb al vele mobo's gesoldeerd daarzo
wel is de weerstand nog steeds te hoog denk ik. met mn i-phone krijg ik het rode lampje van overload niet aan het branden. met de tel van mn broertje net. en daar komt dan wel een hoop meer geluid bij kijken.
mischien veranderd dit als ik de spanning om hoog gooi van 13.4v naar 14.6v
heb nu iig 4k7 weerstandjes er op zitten. dat worden in de toekomst nog weersandjes van rond de 2 of 3 k denk ik.
aantal weken terug ook gewoon 1 besteld op ebay in engeland. Was net zo duur incl verzenden als in nederland.wesleytjuh schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:07:
[...]
Edit: Er is dus nog iemand die momenteel TA2024's kan leveren?
Gewoon op voorraad. Duurde 4 dagen.
Niet echt een duidelijke foto, maar kun je niet eerst even meten voordat je het aan gaat sluiten? Met een multimeter meten tussen de twee punten die je aan wilt sluiten, daar moet dan 12v tussen staan. Een PS3 voeding heeft ook een +5v, dus weet je wel zeker dat die twee pinnen bij elkaar horen? Anders zou je maar een potentiaalverschil hebben van +7v, precies hetgeen wat je in je eerdere post aan gaf.freakk schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:04:
@ wesleytjuh
[afbeelding]
Zwarte cirkel is de ground die zit dus vast aan die grote plaat die te zien is.
DIe wou ik dan gewoon meteen aan de ground van de versterker hangen.
Rode cirkel is de 12V aansluiting, dit zijn 2 pinnetjes die in de voeding vallen 1tje is 12V en 1tje is de ground.
Stel dat ik hem dus niet direct op de aarde aan kan sluiten is er een andere mogelijkheid om hem te grounden?
Overload hoeft ook niet te branden natuurlijk ;-). Nee de spanning verhogen heeft waarschijnlijk wel wat invloed op het volume. Maar je kan natuurlijk niet eeuwig doorgaan met het verlagen van de weerstand. Dat zou het wel erg gemakkelijk maken. Je zit met 4K7 al ver op het maximaal van zijn kunnen, ga je nog lager krijg je nog meer ruis, en waarschijnlijk alleen maar meer vervorming.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:46:
[...]
het solderen is goed gelukt! nogmaals bedankt hier voor.
wel is de weerstand nog steeds te hoog denk ik. met mn i-phone krijg ik het rode lampje van overload niet aan het branden. met de tel van mn broertje net. en daar komt dan wel een hoop meer geluid bij kijken.
mischien veranderd dit als ik de spanning om hoog gooi van 13.4v naar 14.6v
heb nu iig 4k7 weerstandjes er op zitten. dat worden in de toekomst nog weersandjes van rond de 2 of 3 k denk ik.
Natuurlijk, eBayThe Fatal schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:58:
[...]
aantal weken terug ook gewoon 1 besteld op ebay in engeland. Was net zo duur incl verzenden als in nederland.
Gewoon op voorraad. Duurde 4 dagen.
[ Voor 15% gewijzigd door wesleytjuh op 13-06-2012 20:15 ]
Nee ik heb die 2 pinnen al doorgemetenMichel5128 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 20:12:
[...]
Niet echt een duidelijke foto, maar kun je niet eerst even meten voordat je het aan gaat sluiten? Met een multimeter meten tussen de twee punten die je aan wilt sluiten, daar moet dan 12v tussen staan. Een PS3 voeding heeft ook een +5v, dus weet je wel zeker dat die twee pinnen bij elkaar horen? Anders zou je maar een potentiaalverschil hebben van +7v, precies hetgeen wat je in je eerdere post aan gaf.
heb ik gister nog een keer gedaan een op die ground en een op de 12V en dan kreeg ik inderdaad 12,06V uit
ik weet inderdaad dat de ps3 ook 5V heeft alleen die werken via een andere aansluiting die heb ik op een ventilator aangesloten.
Alleen ik had die ground van die 5V dan ook al rechtstreeks op de ground van het stopcontact aangesloten en dat werkte gewoon.
Wat kan er trouwens fout gaan als ik het probeer om die ground van de versterker rechtstreeks aan te sluiten op de ground van de euroconnecter?
Sorry voor het onduidelijke plaatje dat was het beste wat ik kon vinden zo op internet mijn eigen ps3 ligt totaal uit elkaar al dus daar is niks meer uit te maken zo ;)\
EDIT:
misschien wat duidelijker op deze

[ Voor 16% gewijzigd door freakk op 13-06-2012 20:32 ]
gelukkig!Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:46:
[...]
het solderen is goed gelukt! nogmaals bedankt hier voor.
farnell heeft niet deze spoeltjes met die waarde. Is er ook ergens een onderdelenlijst? Anders bestel ik wel een nieuwe.wesleytjuh schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:07:
[...]
Ik ben bang dat je PCB ook ver heen is.. De pads waar de spoelen aan vast zitten zullen wel losgekomen zijn van de PCB. Bij farnell zijn deze spoeltjes wel te bestellen. 10uH 2A is de waarde geloof ik.
Ik weet vrij zeker dat farnell deze gewoon heeft. Ik kan morgen voor je kijken, stuur anders maar een DM.Cypher87 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:39:
[...]
farnell heeft niet deze spoeltjes met die waarde. Is er ook ergens een onderdelenlijst? Anders bestel ik wel een nieuwe.
P.S. @wesleytjuh, weet jij nog een vergelijkbare shop als farnell maar waar je wel als particulier kan bestellen?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik ga nu maar even voor een nieuwe kijken helaas heb ik niet nog een kapotte ps3 liggen
maar wat zouden julllie voor voeding aanraden die mijn versterker goed aankan?
Dus niet dat die het weer zo snel begeeft.
zoals al eerder vermeld zitten er 2 zekeringen van 35A in dus ongeveer 75% van 70A
dus een voeding die ongv. 52A klopt dat?
Of moet ik gewoon uitgaan van 35A dus dan word het een voeding van 26A
[ Voor 8% gewijzigd door freakk op 14-06-2012 09:53 ]
Enigste wat je dan overhoudt is Digikey denk ik. Nog een stapje groter dan Farnell, zit in amerika. Vanaf 65 euro gratis shipping, en dan heb je het in 3 dagen in huis. Heb je wel een creditcard voor nodig, maar kan dan wel particulier.thijsco19 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:08:
Deze lijkt er wel in de buurt te komen, gewoon bij farnell.
P.S. @wesleytjuh, weet jij nog een vergelijkbare shop als farnell maar waar je wel als particulier kan bestellen?
En anders Dick Best, maar dat is simpelweg niet te vergelijken met Farnell.
Een flinke computer voeding of die van Baco Army Goods?freakk schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:50:
Oke de voeding is toch dood verklaard..
Ik ga nu maar even voor een nieuwe kijken helaas heb ik niet nog een kapotte ps3 liggen
maar wat zouden julllie voor voeding aanraden die mijn versterker goed aankan?
Dus niet dat die het weer zo snel begeeft.
zoals al eerder vermeld zitten er 2 zekeringen van 35A in dus ongeveer 75% van 70A
dus een voeding die ongv. 52A klopt dat?
Of moet ik gewoon uitgaan van 35A dus dan word het een voeding van 26A
Welke van baco army goods had jij in gedachte dan?
is dit wat?
http://www.baco-army-good...eding-13-5volt-25amp.html
Anders kijk ik misschien voor een nieuwe ps3 voeding
[ Voor 17% gewijzigd door freakk op 14-06-2012 10:13 ]
Cool, zal het proberen.thijsco19 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:08:
Deze lijkt er wel in de buurt te komen, gewoon bij farnell.
Die zal gewoon werken, de maximum stroom is hoger maar dat is geen enkel probleem
http://www.baco-army-good...g-12-13-4-volt-32amp.htmlfreakk schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:11:
computer voeding is het probleem dat die veel te veel kabels overhoud en redelijk groot zijn in vergelijking met de voeding die ik nu erin heb.
Welke van baco army goods had jij in gedachte dan?
is dit wat?
http://www.baco-army-good...eding-13-5volt-25amp.html
Anders kijk ik misschien voor een nieuwe ps3 voeding
Deze
Bij een PSU kan je altijd nog de kabels die je niet gebruikt lossolderen. Dan zijn ze nog vrij compact.
[ Voor 53% gewijzigd door wesleytjuh op 14-06-2012 10:27 ]
Voor 65 euro bestellen is tog wel een beetje te veelwesleytjuh schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:05:
[...]
Enigste wat je dan overhoudt is Digikey denk ik. Nog een stapje groter dan Farnell, zit in amerika. Vanaf 65 euro gratis shipping, en dan heb je het in 3 dagen in huis. Heb je wel een creditcard voor nodig, maar kan dan wel particulier.
En anders Dick Best, maar dat is simpelweg niet te vergelijken met Farnell.
Dan maar hopen dat Dick Best het voorlopig nog heeft wat ik zoek.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Opsparen he, zo deed ik het altijd, steeds wachten tot ik genoeg spullen nodig had. En anders Dick Best, die heeft inmiddels ook al een flink assortiment.thijsco19 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:47:
[...]
Voor 65 euro bestellen is tog wel een beetje te veel.
Dan maar hopen dat Dick Best het voorlopig nog heeft wat ik zoek.
Maar Farnell is inderdaad toch wel ideaal, vandaag besteld, morgen in huis, zonder verzendkosten ookal bestel je 1 onderdeel van 1 cent.
Dat is inderdaad wat ik zoek een (web)shop die weinig of geen verzendkosten heeft en snel levert met een groot assortiment. Ik denk dat ik tog maar verder moet dromen
Verwijderd
ik ben vorig jaar begonnen met een kratradio, en na paar tegenslagen wil ik over stappen naar een kistradio.
nu heb ik alleen een paar vraagjes:
als ik een ta2024 ( of modded ) koop, en ik wil hier een mp3 decoder op aansluiten, hoe zit dit met de aansluitingen? heeft hier iemand een voorbeeld van? ivm ik van autoradio naar ta2024 overstap.
alvast bedankt
Tom

Uploaded with ImageShack.us
Bij de TA2024 krijg je een stekkertje met 3 draadjes eraan, welke je op de TA2024 aansluit.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:24:
Hey
ik ben vorig jaar begonnen met een kratradio, en na paar tegenslagen wil ik over stappen naar een kistradio.
nu heb ik alleen een paar vraagjes:
als ik een ta2024 ( of modded ) koop, en ik wil hier een mp3 decoder op aansluiten, hoe zit dit met de aansluitingen? heeft hier iemand een voorbeeld van? ivm ik van autoradio naar ta2024 overstap.
alvast bedankt
Tom
[afbeelding]
Uploaded with ImageShack.us
Normaal sluit je dat aan zoals in deze howto op bijvoorbeeld een 3.5mm socket:
Howto
De MP3 module komt ook met meerdere connectors met draadjes, waaronder ook 1 connector voor signaal. De connector bestaat ook weer uit 3 draadjes. Door deze 3 draadjes met de 3 van de TA2024 te verbinden kan je de TA2024 op de MP3 module aansluiten.
Verwijderd
nu weet ik in ieder geval wat ik kan verwachten en wat ik extra moet bestellen.
Tom
Soortgelijke ervaring heb ik ook. 22 mei wat besteld daar, maar tot op heden niets in huis en op een mail die ik 4 dagen geleden gestuurd heb krijg ik geen reactie. Dus uit de TS halen lijkt mij een prima idee, want dat was ook hoe ik Kistradio.nl gevonden heb...espro schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:06:
[...]
Waarom wordt deze site niet gewoon uit de TS verwijderd? Hij heeft duidelijk zijn zaakjes niet op orde, dus verdient hij hier ook geen plek in de TS..
Inmiddels is het al niet meer mogelijk om te bestellen. Van wat ik begrepen heb blijft dit totdat hij al zijn zaken weer op orde heeft, als hij al besluit weer door te gaan.kapert schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:34:
[...]
Soortgelijke ervaring heb ik ook. 22 mei wat besteld daar, maar tot op heden niets in huis en op een mail die ik 4 dagen geleden gestuurd heb krijg ik geen reactie. Dus uit de TS halen lijkt mij een prima idee, want dat was ook hoe ik Kistradio.nl gevonden heb...
Verwijderd
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/511823/
12 V 6 A,,,, is dit genoeg om moet het meer ampère zijn ??
Dit zal wel genoeg zijnVerwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:01:
is deze voeding goed voor een autoradio :
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/511823/
12 V 6 A,,,, is dit genoeg om moet het meer ampère zijn ??
Verwijderd
een mp3 decoder heeft geen aux aansluiting.
als je tussen de ta2024 en de decoder de draden dan ook naar een plug in leidt, zou dit dan werken?
of moet je dit dan weer met een wissel schakelaar of iets dergelijks gaan sturen.
Tom
Zo'n beetje iedere mp3-decoder heeft een aux ingang, jouw oplossing is af te raden om dat dit hoogstwaarschijnlijk ergens fout gaat. Met een schakelaar zou het goed kunnen. Deze 3 kanaals schakelaar zou kunnen.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:22:
ik heb weer een vraag:
een mp3 decoder heeft geen aux aansluiting.
als je tussen de ta2024 en de decoder de draden dan ook naar een plug in leidt, zou dit dan werken?
of moet je dit dan weer met een wissel schakelaar of iets dergelijks gaan sturen.
Tom
Verwijderd
waar zou die aux ingang dan moeten zitten, degene die ik via heidehifi, en deal extreem vind zie ik nergens iets van een aux in, of is dit met een kabel verwerkt.fterheide schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:10:
[...]
Zo'n beetje iedere mp3-decoder heeft een aux ingang, jouw oplossing is af te raden om dat dit hoogstwaarschijnlijk ergens fout gaat. Met een schakelaar zou het goed kunnen. Deze 3 kanaals schakelaar zou kunnen.
sorry voor de misschien wel '' domme'' vragen
Tom
Ook dit werkt inderdaad met een kabel. Zelfde idee als bij de TA2024 input.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:57:
[...]
waar zou die aux ingang dan moeten zitten, degene die ik via heidehifi, en deal extreem vind zie ik nergens iets van een aux in, of is dit met een kabel verwerkt.
sorry voor de misschien wel '' domme'' vragen
Tom
Verwijderd
Hoe kan ik gewoon radio luisteren met men kratradio?
alleen door een antenne aan te schaffen of zijn er nog andere mogelijheiden.
en een SPDT schakelaar is dat gewoon een tuimelschakelaar om te switchen tussen accu en netstroom?
Verwijderd
kan je inderdaad als schakelaar gebruiken om te schakelen tussen accu en netstroom, of om iets aan en uit te schakelen. kwa radio luisteren op je kratradio. wat heb je? autoradio? ta2024 met alleen aux?Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:47:
hallo,
en een SPDT schakelaar is dat gewoon een tuimelschakelaar om te switchen tussen accu en netstroom?
Tom
Met bijvoorbeeld een autoradio, MP3 module, of de functie van een telefoon bv.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:47:
hallo,
Yep, dat is een schakelaar met 2 standen, en 3 pinnen. De middelste pin gaat naar de versterker, 1 van de uiterste naar de voeding, een van de andere uiterste naar de accu.
Verwijderd
zijn 2 ohm, ik wil dus een ta2024, kunnen deze er zo op aan gesloten worden of is het ohmage van deze speakers te laag voor de ta2024?
Hierdoor zal de TA2024 waarschijnlijk te warm worden. Je kunt proberen de TA2024 te koelen maar 2 ohm is eigenlijk gewoon te laag. Wel kan je er 2 in serie per kanaal aansluiten.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:28:
deze speakers: http://www.conrad.nl/ce/n...otionareaSearchDetail=005
zijn 2 ohm, ik wil dus een ta2024, kunnen deze er zo op aan gesloten worden of is het ohmage van deze speakers te laag voor de ta2024?
Verwijderd
als ik er 2 aansluit op 1 kanaal in serie word het dus 4ohm, leverd hij dan even veel power als 1 op 1 kanaal en 1 op het andere kanaal met 2 4 ohms speakers zegmaar?wesleytjuh schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:32:
[...]
Hierdoor zal de TA2024 waarschijnlijk te warm worden. Je kunt proberen de TA2024 te koelen maar 2 ohm is eigenlijk gewoon te laag. Wel kan je er 2 in serie per kanaal aansluiten.
Je blijft 15W per kanaal houden ongeveer, dus je hebt dan in theorie de helft omdat je het vermogen over de speakers verdeeld.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:35:
[...]
als ik er 2 aansluit op 1 kanaal in serie word het dus 4ohm, leverd hij dan even veel power als 1 op 1 kanaal en 1 op het andere kanaal met 2 4 ohms speakers zegmaar?
Verwijderd
hmm jammer want ze zijn in de aanbieding en geven een geluidsdruk van maar liefst 94dBwesleytjuh schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:38:
[...]
Je blijft 15W per kanaal houden ongeveer, dus je hebt dan in theorie de helft omdat je het vermogen over de speakers verdeeld.
Een jongen uit men klas heeft 4 van deze in zijn kist en dat gaat loei hard, maar dat is op een auto radio en ik wil echt een TA2024 omdat deze veel zuiniger is. dan toch maar gaan voor de pioneers
4 aansluiten op de TA2024Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:54:
[...]
hmm jammer want ze zijn in de aanbieding en geven een geluidsdruk van maar liefst 94dB
Een jongen uit men klas heeft 4 van deze in zijn kist en dat gaat loei hard, maar dat is op een auto radio en ik wil echt een TA2024 omdat deze veel zuiniger is. dan toch maar gaan voor de pioneersof is er een andere oplossing
Verwijderd
Ik krijg het niet gevonden op internet
Verwijderd
de specificaties liegen er niet om volgensmij
''Pas wel op met te LICHTE versterkers bij een impedantie van 4 ohm of minder. Deze kunnen bij hoog volume de speakers vernielen''
is de TA2024 een ''lichte'' versterker?
De TA2024 is een lichte versterker, zeker. Maar dit kan altijd gebeuren, ook bij zware versterkers. Het punt is dat wanneer je de versterker gaat overbelasten, dus bij maximaal volume, de versterker gaat clippen. Wanneer dit gebeurd stuurt je versterker geen mooi sinusvormig signaal meer maar een DC stroom door je speakers. Je speakers zullen dan als het ware stil staan terwijl ze wel onder maximale belasting staan. Hierdoor warmen de spoelen in de speakers enorm hard op en kunnen ze inderdaad stuk gaan.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:38:
http://www.conrad.nl/ce/n...dspreker/0321150&ref=list
de specificaties liegen er niet om volgensmij, tot ik dit las in de reviews
''Pas wel op met te LICHTE versterkers bij een impedantie van 4 ohm of minder. Deze kunnen bij hoog volume de speakers vernielen''
is de TA2024 een ''lichte'' versterker?
Verwijderd
Maar dit is bij alle speakers die mensen gebruiken in kisten zo?wesleytjuh schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:43:
[...]
De TA2024 is een lichte versterker, zeker. Maar dit kan altijd gebeuren, ook bij zware versterkers. Het punt is dat wanneer je de versterker gaat overbelasten, dus bij maximaal volume, de versterker gaat clippen. Wanneer dit gebeurd stuurt je versterker geen mooi sinusvormig signaal meer maar een DC stroom door je speakers. Je speakers zullen dan als het ware stil staan terwijl ze wel onder maximale belasting staan. Hierdoor warmen de spoelen in de speakers enorm hard op en kunnen ze inderdaad stuk gaan.
en komt hier denken jullie een goeie bak geluid uit?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 22:01 ]
Dit is bij alle versterkers (zonder protectie hiertegen) zoVerwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:49:
[...]
Maar dit is bij alle speakers die mensen gebruiken in kisten zo?
Ziet er uit als speakers met een erg goede prijs kwaliteit verhouding.
[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 14-06-2012 22:01 ]
Verwijderd
Maar is het dus wat om aan te sluiten op de TA2024? of moet ik voor lichtere speakers gaanwesleytjuh schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:01:
[...]
Dit is bij alle versterkers (zonder protectie hiertegen) zo. Wanneer je een versterker te hard belast, kan hij zijn signaal niet goed meer versterker waardoor er een gelijkstroom door je speakers heen gaat. Speakers kunnen hier niet tegen en kunnen daardoor beschadigd raken. Gaat dus voor alle versterkers op. Wanneer een versterker clipt hoor je goed, geluid is dan flink vervormd, gewoon beetje mee oppassen dus. Daarom wordt het ook weleens aangeraden om een versterker te nemen met een iets hoger vermogen als je speakers, liever dat een wat hoger vermogen door je speakers dan ze eigenlijk mogen hebben dan dat je versterker te hard moet werken.
Ziet er uit als speakers met een erg goede prijs kwaliteit verhouding.
Prima! Als het geluid gaat misvormen gewoon zachter zetten, maar dat geldt echt voor elke versterker.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:08:
[...]
Maar is het dus wat om aan te sluiten op de TA2024? of moet ik voor lichtere speakers gaan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb ik nu dus ook nog maar een wat meer draagbare krat gemaakt:

Deze gaat wel iets minder hard maar verder wel makkelijker op de fiets natuurlijk
Verwijderd
netjes! is dat 18mm MDF?Vinze schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:53:
Inmiddels ook weer wat vorderingen gemaakt met m'n kistje. Alle elektronica is binnen en de kabelboom heb ik in elkaar gezet, en het kistje is geverfd. Ik hoop alles vanavond of morgen helemaal in elkaar te zetten en af te ronden.
Foto'tje van het testen:
[afbeelding]
En hoe hij er nu bij staat:
[afbeelding]
Verwijderd
Ziet er erg mooi uit!Vinze schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:53:
Inmiddels ook weer wat vorderingen gemaakt met m'n kistje. Alle elektronica is binnen en de kabelboom heb ik in elkaar gezet, en het kistje is geverfd. Ik hoop alles vanavond of morgen helemaal in elkaar te zetten en af te ronden.
Foto'tje van het testen:
[afbeelding]
En hoe hij er nu bij staat:
[afbeelding]
waar heb jij je schakelaars geplaatst?
en is er een mogelijkheid om in de kist te komen?
Tom
Schakelaars komen in de bovenkant, en de achterkant kan als een deurtje open.
Zodra hij af is zal ik wel even wat meer foto's plaatsen, ook voor in de startpost
Ziet er goed uit, lekker clean. Wat zijn de afmetingen?Vinze schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:29:
Nee het is 12mm MDF, het lijkt dikker omdat het kistje wat kleiner is dan de meeste radio's hier.
Zodra hij af is zal ik wel even wat meer foto's plaatsen, ook voor in de startpost
Ziet er goed uit erg netjes gedaan!Vinze schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:29:
Nee het is 12mm MDF, het lijkt dikker omdat het kistje wat kleiner is dan de meeste radio's hier.
wel jammer dat het boveste plankje een beetje scheef zit of lijkt dat alleen maar zo?
anders moet ik toch keer naar de oogarts haha
maar ziet er erg goed uit
HIER is deel 1 te vinden
We hebben het volgende gedaan:
- Kist laten bekleden
- Subwoofer kistje gemaakt (we konden nog een Kenwood KFC-W3000 overkopen) (4Ohms 450W)
- Karretje gemaakt waar de radiokist op past. ( lekker makkelijk voor kantine naar auto
Hierbij het resultaat:
subwooferkist
karretje
We zijn met heel het team een weekendje weg geweest dus hij heeft al even proef kunnen draaien.
conclusie: hij gaat HARD!! en zeker als die subwoofer eraan geklikt is dreun je aardig weg.
Maar.... het kan allemaal harder, zuiderder en beter. Veel van mij teamgenootjes vinden hem zo al goed maar als ik goed luister klinkt hij nog niet helemaal top. Dus binnekort maar weer even naar het parkeerterrein en alles is even goed afstellen.
Todo list:
- versterker afstellen
- handsvat op de subwoofer maken
- 2 haakjes op de subwoofer maken om het snoer aan op te winden.
- door sparen voor 4 beter speakers
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!!
De bovenste plank is wel recht hoor, kan wezen dat de foto het beeld een beetje vertekend
@jdenijs: Ziet er goed uit! Dat bekleden geeft altijd een mooie degelijke uitstraling.
[ Voor 19% gewijzigd door Vinze op 15-06-2012 18:06 ]
Verwijderd
@wesleytjuh
Mijn ps3 voeding leeft uiteindelijk toch nog. Er was namelijk een kabel van de 12v waar weerstan opstond op een of andere manier. Maar is nu opgelost.
Alleen next problem de voeding is 32A max
Nu zitten er al 2 zekeringen van 35A in de versterker.
Ik kan misschien nog aan een ps3 voeding komen alleen nu is mijn vraag hoe zat het ook weer met het verhogen van capaciteit,
Moet ik ze dan in serie of parallel op de versterker aansluiten?
Dacht parallel maar voor de zekerheid..
Dus zodat ik op 64A uitkom
Verwijderd
heb je een foto van het '' luik '' inclusief schakelaars?Vinze schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 18:00:
Bedankt! De afmetingen zijn ongeveer 34 x 22 x 20 cm (b x d x h), er zitten 13cm speakers in.
De bovenste plank is wel recht hoor, kan wezen dat de foto het beeld een beetje vertekend
@jdenijs: Ziet er goed uit! Dat bekleden geeft altijd een mooie degelijke uitstraling.
zit met ongeveer hetzelfde idee voor de krat als wat jij hebt, en ben benieuwd hoe dit bij jou zit.
Tom
Verwijderd

Verwijderd
Dit topic is gesloten.
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>