Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 121.385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de lenco cs 321 white autoradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:29:
De consumption van mijn autoradio is 15 A hoe kan dat zo hoog zijn?
dan kan ik dus maar een half uur spelen met mn li-ion 12,6v 6,8ah??
is dat niet de zekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

consumption betekend verbruik dus ik weet t niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:31:
[...]

consumption betekend verbruik dus ik weet t niet
lijkt me sterk dat hij een half uurtje kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:31:
[...]

lijkt me sterk dat hij een half uurtje kan draaien
ja dat lijkt me ook.
ik heb de radio al even getest met oude stekker van 230 naar 12v en hij doet het wel. maar op de accu nog niet.
ik moet dus even kijken hoe ik dat ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:33:
[...]

ja dat lijkt me ook.
ik heb de radio al even getest met oude stekker van 230 naar 12v en hij doet het wel. maar op de accu nog niet.
Er zijn hier wel mensen die er verstand van hebben en die onwaarschijnlijk weten wat het betekend, en zo niet dan word het inderdaad gewoon testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:29:
[...]

Met een TA2024 is ook 0.5mm2 wel voldoende :).

[...]

Dat is waarschijnlijk de maximum stroom, de werkelijke stroom tijdens gebruik zal een stuk lager liggen. Maar een autoradio is nog altijd erg onzuinig dus erg lang zal je niet kunnen spelen. Daarbij komt dat de li-ion's eigenlijk maar een capaciteit van zo'n 3000mAh hebben in plaats van 6800mAh, dus een erg lange speelduur kan je niet verwachten.
hoe kan dat er staat toch 6800 mAh hoezo is de capaciteit dan maar 3000 mAh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:37:
[...]

hoe kan dat er staat toch 6800 mAh hoezo is de capaciteit dan maar 3000 mAh?
Je kunt niet alles geloven bij producten die in china geproduceerd worden en verkocht ;). Zie deze blog:

http://ve2zaz.net/blog/in...-12V-battery-pack....html

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:03:
maar jullie weten zeker dat ik het stekkertje van mn accu eraf moet knippen?
NIET afknippen, heb ik ook gedaan en spijt
van als haren op mn kop, koop gewoon een andere stekker die dr in past bij de plaatselijke electroboer! de draadjes zijn 1 aderig en met name als je de laadkant afknipt blijft er spanning op staan ookal zet je de schakelaar om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

http://ta2020.huuryuu.com/index_e.html

Erg interessant stukje leesvoer voor diegenen die om het ernstig ongelukkig Engels heen kunnen lezen.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 13:55
Scyth schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:23:
http://ta2020.huuryuu.com/index_e.html

Erg interessant stukje leesvoer voor diegenen die om het ernstig ongelukkig Engels heen kunnen lezen.
Interessante blog, en het eindresultaat mag er zeker wezen! Jammer dat het zoveel kost in tijd en geld. Het is dat het een Jap is want in Nederland kun je daar gewoon niet voor werken. Op Ebay heb je al TA2020's in een mooie behuizing voor €25 zie http://www.ebay.nl/itm/Ne...eamps&hash=item5198ff5818. Zelf maken lijkt me erg leuk en leerzaam maar het is helaas te veel moeite en te veel foutgevoelig. :'(

Edit: in mijn speurtocht op Ebay kwam ik het volgende 2.1 Tk2050 bordje tegen: http://www.ebay.nl/itm/2-...ain_0&hash=item4165e491e6. 2x50w + 100w inclusief toonregeling en low-pass filter voor de lage tonen. Ideaal voor het gebruik in combinatie met een subwoofer! (o.a. @daannzo)

[ Voor 19% gewijzigd door Michel5128 op 08-06-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Michel5128 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:12:
[...]

Interessante blog, en het eindresultaat mag er zeker wezen! Jammer dat het zoveel kost in tijd en geld. Het is dat het een Jap is want in Nederland kun je daar gewoon niet voor werken. Op Ebay heb je al TA2020's in een mooie behuizing voor €25 zie http://www.ebay.nl/itm/Ne...eamps&hash=item5198ff5818. Zelf maken lijkt me erg leuk en leerzaam maar het is helaas te veel moeite en te veel foutgevoelig. :'(

Edit: in mijn speurtocht op Ebay kwam ik het volgende 2.1 Tk2050 bordje tegen: http://www.ebay.nl/itm/2-...ain_0&hash=item4165e491e6. 2x50w + 100w inclusief toonregeling en low-pass filter voor de lage tonen. Ideaal voor het gebruik in combinatie met een subwoofer! (o.a. @daannzo)
En beide nog eens erg goedkoop 8)7

Ik vraag me af of hier nu erg veel verschil in zit in vergelijking met een TA2024 en TA2020 van Helder HiFi. Helder HiFi gebruikt ook niet het meeste beste PCB design en ook geen super componenten, dus veel zou het niet mogen schelen..

[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 08-06-2012 13:41 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek nog een step-up of booster converter om van 12v naar 14.6v te gaan.
Iemand nog één te koop of een Nederlandse site waar ik er één kan bestellen? of ben ik genootzaakt hem via Ebay te bestellen?
en waar kan ik zown li-ion accupackje bestellen voor weinig?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkwolfjunior
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-11-2022
hallo allemaal
ik wil in mijn radiokist een usb hub zetten die heb ik al alleen werkt hij
op 12v wie weet waar ik goedkoop een transformator naar 5v kan kopen.

en wie weet hoe ik mijn ledjes op de best mee kan laten flikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-08 16:09

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
kkwolfjunior schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:42:
hallo allemaal

http://www.accusafe.nl/sh...r-usb-voeding-1000ma.html

Vereist alleen wat solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 13:17
Moet je het aantal volts eigenlijk meten als je versterker uit of aan staan?
Want dat scheelt bij mij al weer snel 0.5volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
wolter. schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:21:
Moet je het aantal volts eigenlijk meten als je versterker uit of aan staan?
Want dat scheelt bij mij al weer snel 0.5volt.
Bij welke accu en waarvoor?

Om te meten hoe hoog je accu spanning nog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkwolfjunior
  • Laatst online: 05-11-2022
weet iemand hoe je ledjes mee kan laten flikkeren op de beat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
kkwolfjunior schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:47:
weet iemand hoe je ledjes mee kan laten flikkeren op de beat?
Dit kan met een TIP31C. Zoek in de vorige topics even op TIP31C en je zult alles vinden wat je nodig hebt, ook staat in de topicstart genoeg info hierover.

[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 08-06-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net mijn ta2020 getest en ik heb wel echt een weerstandMOD nodig.
is er een schema hoe ik die er op kan zetten? ik ben trouwens best onhandig met zolderen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:49

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:33:
[...]

ja dat lijkt me ook.
Al kijk je op die adapter hoeveel stroom die kan geven heb je al een aardige indicatie hoeveel hij kan verbruiken. En wat bedoel je met 'op de accu nog niet'??

kkwolfjunior schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:42:
hallo allemaal

Hoe bedoel je dat precies? Die USB-Hub heeft een 12V adapter?
En inderdaad gewoon in de beginpost kijken en de voorgaande topics (in iedergeval deze hiervoor).

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:30:
is er een schema hoe ik die er op kan zetten? ik ben trouwens best onhandig met zolderen :S
Al op google gekeken? En anders op het forum?

[ Voor 18% gewijzigd door thijsco19 op 08-06-2012 21:45 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-08 15:13
Heb vandaag een ta2021 besteld. Voor mijn Bose Freestyle speaker system.
http://www.ebay.com/itm/w...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Kijken hoe dat gaat bevallen :)

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
wesleytjuh schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:30:
[...]

Bij welke accu en waarvoor?

Om te meten hoe hoog je accu spanning nog is?
Om te testen hoeveel vol mijn accu nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al op google gekeken? En anders op het forum?
Ja maar kan hem alleen voor de ta2024 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

wolter. schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 22:07:
[...]

Om te testen hoeveel vol mijn accu nog is.
Spanning over je accu het liefst zo direct mogelijk meten; sommige electronicacomponenten veroorzaken spanningsval, en die leidt in jouw geval tot foute readouts.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 10:03
Hmm ik heb zojuist de hele boel aangesloten op de TA2024 (modded) en wat mij opvalt is dat het volume echt ontzettend hard is. Zodra ik hem op m'n PC aansluit kan ik het volume niet verder dan 5 van de 100 zetten. En wanneer ik m'n MP3 speler aansluit kan ik hem niet harder zetten dan 50 van de 100.. Ook heb ik de hele tijd een ruis wanneer er een apparaat (MP3 speler, PC, telefoon) aangesloten is, is er iets mis met mijn versterker?

Ik zit er nu aan te denken om een standaard TA2024 te kopen, maar zit er qua volume echt gigantisch veel verschil in met de modded versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Scyth schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:36:
[...]

Spanning over je accu het liefst zo direct mogelijk meten; sommige electronicacomponenten veroorzaken spanningsval, en die leidt in jouw geval tot foute readouts.
Hij staat direct op de accu,.
Wel met een aardig lang de draad eraan en een schakelaar er tussen.
Als hij hard staat beweegt de Voltmeter ook mee, dus ik denk dat een elco wel zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
wolter. schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:37:
[...]

Hij staat direct op de accu,.
Wel met een aardig lang de draad eraan en een schakelaar er tussen.
Als hij hard staat beweegt de Voltmeter ook mee, dus ik denk dat een elco wel zal helpen.
Yup, dat is de spanningsval over het systeem als gevolg van de hogere stroom die loopt bij het hoge volume. Dat zal je ook zien op je accu als je deze meet.

Het kan ook handig zijn om je accuspanning om deze dus te meten met een lichte belasting(een zware belasting zal een groot spanningsval veroorzaken waardoor je een onbetrouwbare meting krijgt).
Sommige accu's lijken vol te zijn zonder belasting, maar wanneer je ze gaat belasting zakt de spanning compleet in, vandaar een kleine belasting zoals een TA2024, dit is een prima belasting voor de bekende 7Ah accu's.
Vinze schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 00:38:
Hmm ik heb zojuist de hele boel aangesloten op de TA2024 (modded) en wat mij opvalt is dat het volume echt ontzettend hard is. Zodra ik hem op m'n PC aansluit kan ik het volume niet verder dan 5 van de 100 zetten. En wanneer ik m'n MP3 speler aansluit kan ik hem niet harder zetten dan 50 van de 100.. Ook heb ik de hele tijd een ruis wanneer er een apparaat (MP3 speler, PC, telefoon) aangesloten is, is er iets mis met mijn versterker?

Ik zit er nu aan te denken om een standaard TA2024 te kopen, maar zit er qua volume echt gigantisch veel verschil in met de modded versie?
Het is natuurlijk lastig af te tasten zonder het in het echt te horen hoe veel harder deze nu gaat dan een vergelijkbare TA2024 maar dat ze erg hard/te hard met een laptop gaan klopt. Een modded variant is echt bedoeld voor een MP3 speler en dan nog het liefste een met een laag uitgangssignaal (iPod/iPhone etc). Voor gebruik met een laptop voldoet de standaard variant.

Ruis wordt wel iets meer maar niet zoveel meer dat het erg hinderlijk is. Dit kan aan je TA2024 liggen, maar ook aan de rest van je systeem en wat er allemaal op aangesloten is.

Ik zit er aan te denken om in mijn shop 2 varianten modded aan te bieden, 1 met de mod zoals nu, en 1 met een mod die tussen standaard en de mod van nu in zit --> Minder hoog ingangssignaal, maar ook minder ruis.

In jouw geval zal er dus ook niet veel verschil tussen modded en standaard zitten, aangezien de modded variant er puur voor is om het maximale eruit te halen. Jij zit nu bij modded al op 5% op maximaal op je laptop, 95% heb je nog over dus

Op je MP3 speler zit je al bij 50% op maximaal, hier heb je dus nog zat signaal over en waarschijnlijk heb je dus met een standaard variant ook genoeg .

[ Voor 52% gewijzigd door wesleytjuh op 09-06-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Ik bedenk me net dat een mooie optie ook een potmeter zou kunnen zijn, en dan níet logaritmisch. Dan maak je van die weerstand een soort gain-knop. Je zet je audioapparaat op max., een setje goede speakers aan de versterker, en schroeft dan de gain net zover omhoog totdat de TA2024 gaat kraken. Tikkeltje terug en je bouwt de potmeter dan gewoon in. Klaar is <user>.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Scyth schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:14:
Ik bedenk me net dat een mooie optie ook een potmeter zou kunnen zijn, en dan níet logaritmisch. Dan maak je van die weerstand een soort gain-knop. Je zet je audioapparaat op max., een setje goede speakers aan de versterker, en schroeft dan de gain net zover omhoog totdat de TA2024 gaat kraken. Tikkeltje terug en je bouwt de potmeter dan gewoon in. Klaar is <user>.
Zou mooi zijn als we de TA2024 kunnen modden met een potmeter op de print! Ik ga eens kijken of dat uitkomt.

Lijkt me te kunnen na nader inspectie,

TA2024 met instelbare gain, lijkt me wel wat :). Onderdelen zijn besteld, maandag testen.

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 09-06-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-08 18:01
Hallo mensen ik heb nog een kratradio, radiotje over met usb aansluiting en sdkaartslot
van dealextreme

http://dx.com/p/1-0-led-m...ntroller-black-12v-126111

Mag weg voor laten we zeggen de kosten van deal extreme plus nederlandse verzendkosten?
dus 10 euro?

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:07
boombes schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:47:
Hallo mensen ik heb nog een kratradio, radiotje over met usb aansluiting en sdkaartslot
van dealextreme

Mag weg voor laten we zeggen de kosten van deal extreme plus nederlandse verzendkosten?
dus 10 euro?
... je bedoelt alleen het radiootje met AB??
Zoja, waarom zou iemand 10e betalen als je hem voor 6e thuis hebt via DX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 10:03
maurits82 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:36:
[...]

... je bedoelt alleen het radiootje met AB??
Zoja, waarom zou iemand 10e betalen als je hem voor 6e thuis hebt via DX?
Als je 'm bij DX besteld duurt het vaak 2 weken of langer voor je 'm in huis hebt, als hij hem opstuurt heb je hem waarschijnlijk binnen 2 á 3 dagen in huis. Sommige mensen willen daarvoor wel iets meer betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyRuS schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:17:
[...]

Stekker op de voeding eraf knippen en met een multimeter nakijken wat de plus en min is, maar pas wel op met die accu want als je knipt maak je vermoedelijk kortsluiting! Wat met een lipo accu gevaarlijk kan zijn!

Je kan beter een DC jack kopen

[afbeelding]
Heb je ook eenig idee waar ik een dc jack kan kopen? ik woon zelf in norg zou niet echt een zaak dichtbij weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag radio luisteren met mn krat radio dan moet ik zeker een antenne aanschaffen?

iemand ideeen? hoe dat in zn werk gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het nou als ik even onderweg ben en op de accu afspeel.
en als ik dan weer thuis ben gewoon op het netstroom wil afspelen?

hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boombes schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:47:
van dealextreme

dus 10 euro?
maak anders even een paar foto's van hoe jouwe er nog bij ligt, misschien wil ik hem wel kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een MP3 module gebruik, heb ik geen potmeter nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:30:
Zie http://www.aplomb.nl/skn/moatiej.html de bovenste foto. Deze weerstanden dienen vervangen te worden. Meer info daarover in de TS.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:39:
Als ik een MP3 module gebruik, heb ik geen potmeter nodig toch?
De mp3-module heeft een eigen volumeregeling, dus een potmeter is dan niet nodig inderdaad.
wesleytjuh schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:59:
[...]

Zou mooi zijn als we de TA2024 kunnen modden met een potmeter op de print! Ik ga eens kijken of dat uitkomt.

Lijkt me te kunnen na nader inspectie,

TA2024 met instelbare gain, lijkt me wel wat :). Onderdelen zijn besteld, maandag testen.
Zit er verschil tussen het instellen van de gain en het gebruik maken van een potmeter bij het ingangssignaal + mod? Voor het verbruik mag het eigenlijk geen verschil maken toch?
Bij sommige TA2024 bordjes krijg je namelijk al standaard een print met potmeter erbij. Als je dan de versterker modificeert en het volume instelt zoals Scyth al zei dan kun je de potmeter ook prima wegbouwen toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Michel5128 op 09-06-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Zojuist weer een nieuwe how to afgerond!
- Hoe maak je de acculader klaar voor gebruik
- Hoe maak je de voeding klaar voor gebruik
- Hoe voeg je bovenstaande bij elkaar
- Hoe sluit je de accu aan!

http://www.accusafe.nl/fa...o-starterset-assembleren/

Binnenkort maken we hem af, ik kwam nog een aantal gereedschappen te kort om dit fatsoenlijk af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stekeltje schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 18:19:

Binnenkort maken we hem af, ik kwam nog een aantal gereedschappen te kort om dit fatsoenlijk af te ronden.
ziet er goed uit!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Stekeltje schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 18:19:

Netjes! Dit gaat echt veel mensen helpen denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Michel5128 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:46:
[...]

Zie http://www.aplomb.nl/skn/moatiej.html de bovenste foto. Deze weerstanden dienen vervangen te worden. Meer info daarover in de TS.

[...]

De mp3-module heeft een eigen volumeregeling, dus een potmeter is dan niet nodig inderdaad.

[...]

Zit er verschil tussen het instellen van de gain en het gebruik maken van een potmeter bij het ingangssignaal + mod? Voor het verbruik mag het eigenlijk geen verschil maken toch?
Bij sommige TA2024 bordjes krijg je namelijk al standaard een print met potmeter erbij. Als je dan de versterker modificeert en het volume instelt zoals Scyth al zei dan kun je de potmeter ook prima wegbouwen toch?
Yup dat is ook prima.

Een potmeter op de TA2024 heeft meer als doel om je TA2024 perfect in te stellen op je te gebruiken ingangssignaal. Een laptop, MP3 speler of iPhone/iPod heeft allemaal een ander uitgangsvermogen. Laptop veruit het hardste, en een iPhone het laagste van de 3. Voor gebruik met een laptop is een mod eigenlijk niet geschikt, voor met een iPhone (laag signaal) juist wel, maar voor de MP3 spelers welke vaak ook een aardig hoog uitgangssignaal hebben is een mod ook niet altijd even geschikt.

Door dan als mod een instelbare weerstand te gebruiken kan je de TA2024 precies afstellen op jouw ingangssignaal. Daarna doe je hier niks meer mee en gebruik je een logaritmische stereopotmeter om het volume te regelen tussen uit en het maximale volume waar een TA2024 nog goed bij klinkt. Uiteraard kan deze logaritmische potmeter dan ook gewoon de volumeregeling van je bron zijn.

Ik ben van plan om dit te gaan testen en verwacht dat dit eigenlijk geen probleem is, deze mod zal dan hooguit 1 euro duurder worden in mijn shop door de iets hogere materiaal kosten, maar dit lijkt me wel een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:54:
[...]

Yup dat is ook prima.

Een potmeter op de TA2024 heeft meer als doel om je TA2024 perfect in te stellen op je te gebruiken ingangssignaal. Een laptop, MP3 speler of iPhone/iPod heeft allemaal een ander uitgangsvermogen. Laptop veruit het hardste, en een iPhone het laagste van de 3. Voor gebruik met een laptop is een mod eigenlijk niet geschikt, voor met een iPhone (laag signaal) juist wel, maar voor de MP3 spelers welke vaak ook een aardig hoog uitgangssignaal hebben is een mod ook niet altijd even geschikt.

Door dan als mod een instelbare weerstand te gebruiken kan je de TA2024 precies afstellen op jouw ingangssignaal. Daarna doe je hier niks meer mee en gebruik je een logaritmische stereopotmeter om het volume te regelen tussen uit en het maximale volume waar een TA2024 nog goed bij klinkt. Uiteraard kan deze logaritmische potmeter dan ook gewoon de volumeregeling van je bron zijn.

Ik ben van plan om dit te gaan testen en verwacht dat dit eigenlijk geen probleem is, deze mod zal dan hooguit 1 euro duurder worden in mijn shop door de iets hogere materiaal kosten, maar dit lijkt me wel een vooruitgang.
lijkt me heel handig als je verschillend audio bronnen gebruikt op je kistradio _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05
Een andere/simpelere oplossing is een "schakelmod"

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/7762/img2067re.jpg

Een dubbelpolig schakelaar met de modificatie weerstanden aan de ene kan en de andere leeg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Laatst online: 16-10-2022
Ik heb een nieuwe cinch kabel gekocht voor mijn kist
Deze: http://www.conrad.nl/ce/n...otionareaSearchDetail=005
Nu vraag ik me af waar dat middelste kabeltje voor is waar dus geen cinch stekkers aan zitten?
Hoop dat iemand me kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
freakk schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:12:
Ik heb een nieuwe cinch kabel gekocht voor mijn kist
Deze: http://www.conrad.nl/ce/n...otionareaSearchDetail=005
Nu vraag ik me af waar dat middelste kabeltje voor is waar dus geen cinch stekkers aan zitten?
Hoop dat iemand me kan helpen
Bij de reviews staat dat het de remote kabel is.
Maar waarom zo'n dure kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Laatst online: 16-10-2022
En wat kan je met die remote kabel precies doen dan?

EDIT:
Oh ik weet het al die kan je gebruiken om de REM van de versterker en radio te verbinden.
Klopt dat?:p

[ Voor 52% gewijzigd door freakk op 10-06-2012 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
freakk schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:46:
En wat kan je met die remote kabel precies doen dan?

EDIT:
Oh ik weet het al die kan je gebruiken om de REM van de versterker en radio te verbinden.
Klopt dat?:p
Klopt, dit kun je bijvoorbeeld gebruiken in de auto waar een versterker in de kofferbak ligt. Dmv de remote kabel laat je de versterker inschakelen zodra de de headunit aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
Mc55 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 21:30:
Een andere/simpelere oplossing is een "schakelmod"

[afbeelding]

Een dubbelpolig schakelaar met de modificatie weerstanden aan de ene kan en de andere leeg laten.
Dat vind ik een mooie oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Bij het opruimen van de schuur vond ik mijn oude radiokist. Hij doet het nog steeds, dus ik dacht is wel leuk om die nu weer even hier te laten zien. Ik heb hem gemaakt in de lente van 2007. Terwijl ik hiermee bezig was kwam ik terecht bij het ‘Kratradio topic’, dit was toen nog maar deel 1. Ik was geloof ik een van de eerste die een kistradio gemaakt had. Deze radio is fanatiek gebruikt als beun-/bouwradio en heeft dan ook het nodige doorstaan. Heeft me nog nooit in de steek gelaten! Wat zit er allemaal in:
  • JVC autoradio 4x40watt
  • 2x Pioneer 60w 16cm, 20w RMS (zijkant)
  • 2x Pioneer 50w 10cm, 10w RMS (voorkant)
  • 12v 7Ah gelaccu (zit er inmiddels niet meer in)
  • 12v 5A voeding
  • 600mA druppellader
  • Happers’ kratsafe (zelf gesoldeerd op een stukje experimenteerprint)
  • Aluminium paneeltje met robuuste knoppen en LED voor de HKS
  • 12v sigarettenaansluiting
  • Binnenkant bekleed met noppenschuim
De gehele radio behalve de HKS onderdelen zijn bij elkaar verzameld en daardoor bijna gratis. Was ooit van plan hem te schilderen maar dit is er eigenlijk nooit van gekomen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/10xcxfq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/5mmm86.jpg
Deze oldschool autoradio heeft geen aux, usb, sd-kaartslot, bluetooth of wat dan ook (wel cd :9). Daarom gebruikte ik hem ook vaak met een draadloze FM-zender. Deze kon wel SD, USB en line-in afspelen en is te bedienen met een afstandsbediening. Ook gaf deze ID3-tags van mp3tjes weer, dus je kon altijd zien wat er speelde.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1glimt.jpg
Aan de achterkant zit een eurostekker aansluiting voor gebruik op 230v. De twee gaten mid-boven waren ooit voor lader-aansluitingen toen de lader nog niet ingebouwd was.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/357nl2a.jpgAfbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/aboyfn.jpg
De speakers van Pioneer zijn ondanks hun lage vermogen (10 en 20w RMS) zeer goed. Hij kan echt hard met een dikke bas. Dit bevestigd maar weer dat er helemaal niet veel vermogen nodig is voor een goed geluid.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/nnkvtz.jpg
De binnenkant met stopcontact, lader en voeding. Goed is de plek te zien waar de gelaccu ooit gestaan heeft.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/vo31w4.jpg
Hier zie je de achterkant van de autoradio, de kratsafe en de 12v aansluiting. Bij deze laatste zit een 10A zekering die in geval van kortsluiting er voor zorgt dat niet het hele kistje af fikt. Op de kratsafe is goed de potmeter te zien. Deze was toen nog nodig om het exacte uitschakelmoment in te stellen. >:)

Nu we toch bezig zijn ook even twee foto’s van mijn huidige boombox. Dit is een bestaande passieve boombox die ik actief gemaakt heb. Inhoud:
  • Sure-electronics TA2024 [modded]
  • Wesley’s accusafe 3.0
  • Mp3-decoder met FM-ontvanger
  • 12v 7Ah gelaccu
  • Bedieningspaneel met voltmeter, volumeknop, aux-in, lader en voeding DC-aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2rn7j82.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/5wfdsm.jpg

Dan nog een bijbehorend projectje: een autoaccu in behuizing voor wanneer er voor langere tijd power nodig is. Ook deze heeft een sigaretten aansluiting en 10A zekering. Kan simpel op de ‘voeding’ aansluiting van de boombox aangesloten worden. Verder wordt deze accu gebruikt voor het opladen van telefoons, foto- en videocamera etc. Ook kan ik hem aansluiten op de laadspoel van mijn buitenboordmotor, dan laadt hij weer op tijdens het varen! 8)
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/f4qmwy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/9vb2oo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-08 17:57
werkt dat goed die mp3 transmitter? ik wil ook een kistje maken met wat zooi wat er nog ligt, o.a met een mini disc autoradio maar die heeft ook geen aux in dus dat zou een mooie oplossing zijn, maar stoort het? en storen andere zenders of apparaten niet op de transmitter?
(ook jammer dat die dingen hier 15 euro moeten kosten en bij dx 3 dollar)

kist nr2 is wel netjes trouwens!
waar heb je die boombox vandaan? ik heb er ooit eentje gehad van de kijkshop maar dat is 10 jaar geleden.
ideaal voor een kistradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Ja zo'n FM-transmitter is een prima oplossing voor als je radio geen aux heeft. Geluid is goed, wel klein beetje ruis bij stiltes maar het is vergelijkbaar met de normale radiozenders. De transmitter is in te stellen op de frequentie die je wil, dus het beste kun je kiezen voor een frequentie waar geen andere zenders zitten. Ik heb de mijne op 87.5 staan omdat de voorkeuzezenders van de autoradio standaard daar op staan na een reset (lees: stroom er af geweest).

Boombox had ik ook gekregen van een kennis. Ik denk dat die ook zeker al 10 jaar oud is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ampere/wattmeter en zou deze graag inbouwen om te schakelen tussen 2 functies:

a) Huidig verbruik in ampere (op een bepaald volume)
b) Hoeveel ampere leveren de zonnepaneeltjes om de accu bij te laden

Helaas heb ik wat problemen om het uit te dokteren.
Wat soort schakelaar zoek ik precies en hoe zit de bedrading dan precies in elkaar?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/9rq7hw.jpg

Is er iemand die me kan helpen? Alvast bedankt.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08-2023
Hey, ik heb een accusafe 3.5 maar ik heb nog geen versterker binnen om mee te testen, maar als ik hem nu direct op mijn accu aansluit gaat het ledje helemaal niet branden als ik hem aan probeer te zetten, komt dat omdat er nog geen versterker aan zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Nee dat moet niet uitmaken. Is je accuspanning te laag? (<11,5v) Mocht hij wel aan gaan (klikken van het relais) dan heb je misschien de LED verkeerd om aangesloten. Heb je hem zelf in elkaar gezet trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie80
  • Laatst online: 18-08-2023
Michel5128 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:12:
Nee dat moet niet uitmaken. Is je accuspanning te laag? (<11,5v) Mocht hij wel aan gaan (klikken van het relais) dan heb je misschien de LED verkeerd om aangesloten. Heb je hem zelf in elkaar gezet trouwens?
Mijn accuspanning is ongeveer 13 volt en ik hoor hem niet klikken, hij doet het ook niet als ik de led omdraai..
Ik heb hem elf in elkaar gezet ja;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het nou als ik even onderweg ben en op de accu afspeel.
en als ik dan weer thuis ben gewoon op het netstroom wil afspelen?

hoe kan ik dit het beste aanpakken?

en als ik mn radio bijna op vol volume doe dan gaat ie bij sommige liedjes ineens uit. schakelt de zekering dan de stroom uit.?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
@Michel5128

Wel toevallig want waar ben ik vandaag mee bezig geweest.
Ja, met het actief maken van een boombox van een vriend van mij.

Hier een foto van de boombox en van mijn kistradio:
Afbeeldingslocatie: http://i1242.photobucket.com/albums/gg522/wolter-s/IMAG0387.jpg

Boombox:
-TA2024 modded
- 7ah beveiligings accu

Kistradio:
- Ta2024 modded
- 7ah beveiligings accu
- Jbl gto 526 e
- een voltmeter

Bij ze alle bij is een speaker connector plaatje omgebouwt zo dat je er een lader aan kan zetten.
Afbeeldingslocatie: http://i1242.photobucket.com/albums/gg522/wolter-s/IMAG0390.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1242.photobucket.com/albums/gg522/wolter-s/IMAG0389.jpg

Nu ik toch bezig ben.
Ik gisteren 5 accu's gekregen van een beveilings bedrijf, allemaal nog 13 volt en rondde 5 a 6 ampere
Afbeeldingslocatie: http://i1242.photobucket.com/albums/gg522/wolter-s/IMAG0385.jpg
Edit: Ik moet toch maar even leren hoe ik foto's verklein :P

[ Voor 17% gewijzigd door wolter. op 10-06-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb een krat radio gebouwd maar als ik vol volume wil luisteren dan gaat de radio uit hoe kan dit?
en ik zoek een systeem waarmee ik van mijn li-ion accu over kan gaan op netstroom als de accu leeg is?
en kan ik de accu ook opladen terwijl hij aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Laatst online: 03-02-2023
dan is je accu niet sterk genoeg dan dropt het voltage bij bass en dan dempt het geluid of gaat het zelf even uit bij zware bass :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed heb gemaakt is dit het juiste aansluitschema voor een: Radio, Versterker & Accu toch?

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/4y5523evz/Aansluitschema_Radio_Versterker_Accu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maks11223344 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:58:
dan is je accu niet sterk genoeg dan dropt het voltage bij bass en dan dempt het geluid of gaat het zelf even uit bij zware bass :)
Kan ik daar iets aan doen dan? ik heb een 12,6v li ion accu met 6,8Ah
maar als ik hem aan de netstroom heb dan gebreurd het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo heb ik het gedaan.
dit is een tijdelijke oplossing hoor.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/23k8469.jpg
moet nog iets vinden waarmee ik van de accu naar netstroom kan afspelen.

en deze stekker voor naar het stopcontact.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2pydnx5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:19:
[...]

Kan ik daar iets aan doen dan? ik heb een 12,6v li ion accu met 6,8Ah
maar als ik hem aan de netstroom heb dan gebreurd het ook.
Dan ligt het dus aan de versterker. Wat voor versterker gebruik je voor de radio?
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:28:
zo heb ik het gedaan.
dit is een tijdelijke oplossing hoor.
[afbeelding]
moet nog iets vinden waarmee ik van de accu naar netstroom kan afspelen.

en deze stekker voor naar het stopcontact.
[afbeelding]
Ik denk dat je voeding sowieso veel te licht is, deze is namelijk maar 800mA, terwijl je een TA2024 al het beste aan een voeding van 1,5-2A of meer kunt aansluiten

[ Voor 46% gewijzigd door ikke26 op 10-06-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke26 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:46:
[...]

Dan ligt het dus aan de versterker. Wat voor versterker gebruik je voor de radio?
ik gebruik geen versterker alleen een accu autoradio en speakers! ik weet niet of er al een versterker in de autoradio zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Op een autoradio is het aan te raden om een voeding te gebruiken van toch echt minimaal 6A, deze voeding is dus 7,5 keer lichter.
Een autoradio heeft trouwens een ingebouwde versterker.
Daarnaast zijn de li-ion accu's die je nu gebruikt niet geschikt voor de autoradio. Deze kunnen namelijk maar ca. 2A continu en 3,5A piek leveren. Een loodgelaccu of AGM accu is wel geschikt. Daarnaast kun je ook voor dure li-ion cellen gaan, die wel zwaarder kunnen worden belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke26 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:52:
Op een autoradio is het aan te raden om een voeding te gebruiken van toch echt minimaal 6A, deze voeding is dus 7,5 keer lichter.
Een autoradio heeft trouwens een ingebouwde versterker.
Daarnaast zijn de li-ion accu's die je nu gebruikt niet geschikt voor de autoradio. Deze kunnen namelijk maar ca. 2A continu en 3,5A piek leveren. Een loodgelaccu of AGM accu is wel geschikt. Daarnaast kun je ook voor dure li-ion cellen gaan, die wel zwaarder kunnen worden belast.
oke ja dan moet ik 1 hebben met een output van 6 ampere.
oh meerdere mensen zeiden dat dat prima ging met zoon li ion accu.
weet u ook hoe ik met een schakelaar ofzo van de accu naar netstroom kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister hield de accu het bijna 5 uur vol op half volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Zeg maar jij hoor.

Ja, je moet inderdaad een zwaardere netvoeding hebben.
Een li-ion accu is inderdaad ideaal in een kistradio. Je moet dan alleen niet een versterker nemen die zwaarder is dan een TA2024 versterker.
Met een SPDT schakelaar kun je schakelen tussen de accu of voeding (links sluit je de + van de accu aan, rechts die van de voeding, en in het midden de radio).
De li-ion accu zal het best volhouden op laag volume, autoradio's zijn echter niet heel zuinig en kunnen over het algemeen behoorlijk veel energie gebruiken op hoog volume. Dan zakt het geluid inderdaad in op een te lichte voeding of op deze li-ion accu en zal de li-ion accu op den duur in de beveiliging gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zwaar mag die versterker dan maximaal zijn?
dan moet ik nog ff een spdt schakelaar aanshaffen dus.
En op de accu zit een aan/uit knop als ik die aan laat staan gebruik ie dan ook spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:06:
Als ik het goed heb gemaakt is dit het juiste aansluitschema voor een: Radio, Versterker & Accu toch?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af waar de groene aansluiting voor is te zien links boven in het plaatje?
en wat gebeurd er als ik aan die 2 schroefjes ga draaien die op die blouwe blokjes zitten rechts in het midden?

http://www.google.nl/imgr...ved=1t:429,r:12,s:0,i:109

de overige aansluitingen zijn duidelijk.
ik ga binnenkort de weerstandmod er op toepassen. dus dan zal ik de weerstanden van 20k kunnen vervangen door 3k3 heb ik begrepen. is dit niet te laag? 6x meer volume is wel een hoop namelijk...
mischien in de buurt van 10k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 18:51
In de autoradio zit al een versterker. Ikmsnap dus niet echt waarvoor je die marquant dan wilt gebruiken?

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Je plaatje deed het niet in je eerste post.. Maar het schema klopt nog niet helemaal. De autoradio moet ook op de gnd aansluiting van de accu aangesloten worden. De REM die van de radio naar de versterker loopt is slechts een signaaldraad, deze is doorgaans blauw.

Verder vraag ik me af waarom je die versterker er tussen wilt gebruiken? De luidsprekers kunnen ook prima direct op de autoradio aangesloten worden. Met die versterker krijg je geen extra vermogen (die Marquant levert ook maar 2x15w RMS). De enige reden om het op deze manier is om in combinatie met een Class-D versterker heeeel iets zuiniger te spelen. Dit is door iemand uitgerekend twee topics terug, maar dit scheelt echt maar heel weinig.
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:54:
ik vraag me af waar de groene aansluiting voor is te zien links boven in het plaatje?
en wat gebeurd er als ik aan die 2 schroefjes ga draaien die op die blouwe blokjes zitten rechts in het midden?

http://www.google.nl/imgr...ved=1t:429,r:12,s:0,i:109

de overige aansluitingen zijn duidelijk.
ik ga binnenkort de weerstandmod er op toepassen. dus dan zal ik de weerstanden van 20k kunnen vervangen door 3k3 heb ik begrepen. is dit niet te laag? 6x meer volume is wel een hoop namelijk...
mischien in de buurt van 10k?
Ik moest even goed kijken waar je nou op reageerde, maar het is dus een opzichzelf staande reactie. De groene aansluiting is voor als je hem wilt voeden met een ~wisselspanning (AC), wat niet erg waarschijnlijk is met het gebruik van een accu. Met de blauwe potmeters stel je de DC-offset af. Het fijne weet ik hier niet van, maar denk niet dat je het nodig hebt in een kistradio.

Voor de weerstandmod ligt het eraan wat voor apparaat je wilt aansluiten. Met een laptop is de hoge weerstand prima, voor een Ipod mag deze flink verlaagd worden. 10k zit mooi in het midden, dus voor apparaten met een gemiddelde output. Dat het 6x minder weerstand is betekent trouwens niet dat het geluid 6x harder gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest even goed kijken waar je nou op reageerde, maar het is dus een opzichzelf staande reactie. De groene aansluiting is voor als je hem wilt voeden met een ~wisselspanning (AC), wat niet erg waarschijnlijk is met het gebruik van een accu. Met de blauwe potmeters stel je de DC-offset af. Het fijne weet ik hier niet van, maar denk niet dat je het nodig hebt in een kistradio.

Voor de weerstandmod ligt het eraan wat voor apparaat je wilt aansluiten. Met een laptop is de hoge weerstand prima, voor een Ipod mag deze flink verlaagd worden. 10k zit mooi in het midden, dus voor apparaten met een gemiddelde output. Dat het 6x minder weerstand is betekent trouwens niet dat het geluid 6x harder gaat...
sorry dat ik niet in een keer duidelijk was. :9 bedankt voor je reactie
ik heb net twee 4k7 weerstanden gekocht. ik speel van af een iphone dus dat signaal is best laag.
is er iemand in de buurt van Groningen die deze er voor mij op wil/kan solderen? (eventueel tegen vergoeding) ik heb zelf wel eens wat gesoldeerd maar dit durf ik niet aan. :X
door de weeks ben in in Groningen en in de weekenden in Bedum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:30

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:37:
[...]

sorry dat ik niet in een keer duidelijk was. :9 bedankt voor je reactie
ik heb net twee 4k7 weerstanden gekocht. ik speel van af een iphone dus dat signaal is best laag.
is er iemand in de buurt van Groningen die deze er voor mij op wil/kan solderen? (eventueel tegen vergoeding) ik heb zelf wel eens wat gesoldeerd maar dit durf ik niet aan. :X
door de weeks ben in in Groningen en in de weekenden in Bedum
Kun je niet langs bij Okaphone om het te vragen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Je audoradio krijgt nu alleen een - (GND) aangeboden, maar geen + (12V). Deze mis je dus sowieso nog, dat je met de autoradio een versterker remote aan kan laten gaan klopt. Je versterker gaat dan tegelijk aan met je autoradio.

Maar zoals eerder gezegd, een autoradio en MCA200? De MCA200 is hier overbodig, deze zal net zoveel versterken als je autoradio al kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:47:
[...]
Je plaatje deed het niet in je eerste post.. Maar het schema klopt nog niet helemaal. De autoradio moet ook op de gnd aansluiting van de accu aangesloten worden. De REM die van de radio naar de versterker loopt is slechts een signaaldraad, deze is doorgaans blauw.

Verder vraag ik me af waarom je die versterker er tussen wilt gebruiken? De luidsprekers kunnen ook prima direct op de autoradio aangesloten worden. Met die versterker krijg je geen extra vermogen (die Marquant levert ook maar 2x15w RMS). De enige reden om het op deze manier is om in combinatie met een Class-D versterker heeeel iets zuiniger te spelen. Dit is door iemand uitgerekend twee topics terug, maar dit scheelt echt maar heel weinig.
wesleytjuh schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:31:
[...]

Je audoradio krijgt nu alleen een - (GND) aangeboden, maar geen + (12V). Deze mis je dus sowieso nog, dat je met de autoradio een versterker remote aan kan laten gaan klopt. Je versterker gaat dan tegelijk aan met je autoradio.

Maar zoals eerder gezegd, een autoradio en MCA200? De MCA200 is hier overbodig, deze zal net zoveel versterken als je autoradio al kan.
Bedankt! Ja ik weet dat het niet zoveel nut heeft. Ik heb zelf al meerdere kratjes gemaakt alleen heb er nooit een versterker tussen gehad omdat in een autoradio altijd al een versterker is ingebouwd. Ik ben nu een vriend aan het helpen met zijn kratje en hij zei dat die versterker de ruis uit zijn boxen haalde, hij gebruikte hem namelijk eerst met een AUX kabel. Naja, ik vond het allemaal prima, dus had even een schema voor hem gemaakt, alleen ik wist niet zeker of ik het wel goed had gemaakt, maar bedankt voor jullie reacties! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:47:
[...]

Kun je niet langs bij Okaphone om het te vragen?
daar heb ik idd de weerstandjes vandaan en heb ook gevraagd of zij hem daar voor mij konden solderen. dat deden ze helaas niet en ze wisten ook niet een plek of persoon die dat wel doet. ik zal ik mijn eigen omgeving rond moeten vragen kreeg ik als advies mee. dus bij deze... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:41:
[...]

daar heb ik idd de weerstandjes vandaan en heb ook gevraagd of zij hem daar voor mij konden solderen. dat deden ze helaas niet en ze wisten ook niet een plek of persoon die dat wel doet. ik zal ik mijn eigen omgeving rond moeten vragen kreeg ik als advies mee. dus bij deze... :)
Mocht het je nu niet lukken om iemand te vinden mag je hem tegen verzendkosten + postzegels om terug te sturen altijd deze kan op sturen. Heb dit zo gedaan voor je. Maar waarschijnlijk vind je wel iemand in je omgeving, iemand die maar een klein beetje handig is met een soldeerbout zou dit wel moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:48:
[...]

Mocht het je nu niet lukken om iemand te vinden mag je hem tegen verzendkosten + postzegels om terug te sturen altijd deze kan op sturen. Heb dit zo gedaan voor je. Maar waarschijnlijk vind je wel iemand in je omgeving, iemand die maar een klein beetje handig is met een soldeerbout zou dit wel moeten kunnen.
ai. daar gaat mijn ego. en ik vondt mezelf nog best wel handig. :P nee dat gepriegel is niets voor mij. ben meer van het ruigere werk. :9
bedankt voor je aanbod. ik wacht nog even af/vraag nog even rond of er iemand in de buurt is die het kan, zo niet stuur ik hem graag naar je toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:56:
[...]

ai. daar gaat mijn ego. en ik vondt mezelf nog best wel handig. :P nee dat gepriegel is niets voor mij. ben meer van het ruigere werk. :9
bedankt voor je aanbod. ik wacht nog even af/vraag nog even rond of er iemand in de buurt is die het kan, zo niet stuur ik hem graag naar je toe.
Hehe, tja zo werkt het met alles he ;). Het simpelste laswerk lijkt moeilijk als je het nog nooit hebt gedaan, terwijl een beetje lasser het zo doet. Het zelfde met solderen en dergelijke.

Succes ermee, er moet wel iemand in de buurt zijn die het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag en 7.2AH accu op gehaald voor 7.50 euro voor mijn nieuwe project dat ik binnen kort wil gaan starten.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/av1mra.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine repost

Ik heb een ampere/wattmeter en zou deze graag inbouwen om te schakelen tussen 2 functies:

Wat soort schakelaar zoek ik precies en hoe zit de bedrading dan precies in elkaar?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/9rq7hw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Ik heb 4 gel accu's liggen die ik tijdelijk niet meer gebruik voor ongeveer een jaar.
Hoe kan ik deze nu het beste goed houden, soms opladen of er helemaal niks meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik wil in mijn speaker graag één woofer maken en twee tweeters/hoogmiddentoners.

Is dit dan de manier om dat aan te sluiten om zo een mono signaal te krijgen naar de woofer? Verlies ik daarmee geen volume op de woofer?

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2hrcyhf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:14:
vandaag en 7.2AH accu op gehaald voor 7.50 euro voor mijn nieuwe project dat ik binnen kort wil gaan starten.

[afbeelding]
Netjes, nieuw of gebruikt? 7.50 is erg weinig
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:36:
Een kleine repost

[afbeelding]

Het is zeker echt belangrijk dat in situatie 1 de accu aan de source zit en in situatie 2 de accu aan de load? Dit maakt het systeem wel wat moeilijk ;).

Staat er iets bij over de ground, mag deze wel gedeeld zijn tussen alle apparaten?
wolter. schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:47:
Ik heb 4 gel accu's liggen die ik tijdelijk niet meer gebruik voor ongeveer een jaar.
Hoe kan ik deze nu het beste goed houden, soms opladen of er helemaal niks meedoen.
Een geschikte druppellader kopen die ze automatisch af en toe bij laadt, of opslaan met een bepaalde capaciteit (bv 70% van vol, weet niet precies meer wat het beste bij loodgel was) en op zijn tijd even bijladen.

In ieder geval zorgen dat ze niet helemaal leeg lopen na en tijd, en dat doen ze als je er niet naar kijkt.
pauldegroot schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:54:
Ik wil in mijn speaker graag één woofer maken en twee tweeters/hoogmiddentoners.

Is dit dan de manier om dat aan te sluiten om zo een mono signaal te krijgen naar de woofer? Verlies ik daarmee geen volume op de woofer?

[afbeelding]
De uitgangen van een TA2024 zijn niet brugbaar, dit zal dus helaas niet werken. Buiten dat zullen weerstanden in serie met je speakers waarschijnlijk niet veel goeds doen :+.

[ Voor 34% gewijzigd door wesleytjuh op 11-06-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Hoe is het dan wel mogelijk om te doen?

Dit heb ik uit de OP: Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18]

Zijn er mini mixers voor die dit kunnen doen?

[ Voor 69% gewijzigd door pauldegroot op 11-06-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
Nou ik zal mijn kistradio ook eens plaatsen.

Componenten kistradio:
- Ta2024 modded.
- Accusafe V3.0
- Mp4-Module met afstandsbediening.
- Li-on 6800 mah accu-pack.
- Li-on 9800 mah accu-pack.
- Pioneer boxen TS-G1711I.
- Foam kussen.
- Foam binnenkant.
- Voltmeter.
- Euro-stekker.
- Berkenhout gelaagd 18mm (Berkenhout moet een beter geluid geven)
- Verschillende schakelaars.
- Knoppen paneel.
- 12V adapter.
- Hoekbescherming.
- Grote handvatten.
- 12V rode string verlichting.
- Scharnieren.
- Rubberen voetjes.
- Afdichtingsstrip.
- Draagkoord.

Gewicht totaal 8 kg.

Eerst heb ik in SolidWorks een aantal modellen gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/sqgkef.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2w4e8mh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/263ha20.jpg

Voor de witte uitvoering gekozen.

Foto's uitwerken kistradio:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2pyrnsj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1zpjwpf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/u7blt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/27yq1z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2mx0ej4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1g5168.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/20pvf9d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/23lm8eu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2eb4krm.jpg

Eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2uzuxj7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/293jd5i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/155p8hl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/25kiutz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/3446uew.jpg

En iedereen hier bedankt voor de hulp!

[ Voor 255% gewijzigd door Thalent op 21-06-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 18:51
pauldegroot schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:58:
Hoe is het dan wel mogelijk om te doen?

Dit heb ik uit de OP: Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18]

Zijn er mini mixers voor die dit kunnen doen?
Een mogelijke manier is om slechts één kanaal aan te sluiten. De andere uitgang van de versterker laat je dan leeg. Je verliest dan wel één kanaal, maar de lage tonen zijn vaak gelijk op beide kanalen. Ik denk echter dat dit wel gewoon moet werken als je dit vóór de versterker doet, maar hier ben ik niet 100% zeker over.

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-08 16:05
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:56:
[...]

Kan ook wel ff op Zernike.. genoeg solderbouten daar, en ik heb al vele mobo's gesoldeerd daarzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
espro schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:53:
[...]

Een mogelijke manier is om slechts één kanaal aan te sluiten. De andere uitgang van de versterker laat je dan leeg. Je verliest dan wel één kanaal, maar de lage tonen zijn vaak gelijk op beide kanalen. Ik denk echter dat dit wel gewoon moet werken als je dit vóór de versterker doet, maar hier ben ik niet 100% zeker over.
De bedoeling is inderdaad dat je dit voor je versterker zet, al is dit inderdaad niet persee nodig omdat lage tonen grotendeels hetzelfde over beide kanalen zullen zijn.

Misschien toch maar een monoblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ja een monoblok erbij vind ik ook prima, wel een beetje jammer van het vermogen. Hebben jullie enige ervaring met een monoblok die wellicht goed bij de TA2024 past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

wesleytjuh schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:03:
[...]

De bedoeling is inderdaad dat je dit voor je versterker zet, al is dit inderdaad niet persee nodig omdat lage tonen grotendeels hetzelfde over beide kanalen zullen zijn.

Misschien toch maar een monoblok?
Ik zit met ongeveer een gelijk probleem. Inmiddels heb ik een ta2020 gevonden voor mijn twee topkastjes, maar voor het lopende BavBierSub verhaal zoek ik ook nog een oplossing.

In mijn opstelling heb ik een ontwerp bedacht met een isobarische kamer, met twee identieke 4Ohm woofers. De aansturing moet het liefst parallel verlopen, uitwijken naar serie is een mogelijkheid. Er is echter geen 2Ohm Tripath variant monoblock van ca. 70watt, en ook niet echt een betaalbare (het blijft een hobbyproject) 8Ohm 70w monoblock.

Mijn idee was om de twee speakers aan te sturen met een monosignaal door een stereoversterker. Probleem in mijn geval gaat echter zijn dat ook maar de kleinste afwijking tussen de twee kanalen direct gaat zorgen voor vervorming, aangezien ik dan drukverschil krijg in de kamer.

Ik bouw 'm eerst gewoon en probeer het eerst zo. Als het niet lukt maar op zoek naar een krachtigere monoversterker.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:56:
[...]

Kan ook wel ff op Zernike.. genoeg solderbouten daar, en ik heb al vele mobo's gesoldeerd daarzo :9
Dat zou wel Chill zijn! :) dan zit jij zeker in de van Doorensveste? Daar zitten de meeste technische opleidingen dacht ik. Ik zit ook in dat gebouw. Civiele techniek. Ik neem hem morgen mee naar school en leg hem in m'n kluis. Hebben we nog wel even contact ok? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik ben dit ook nog tegen gekomen, een spoel om van een stereo signaal mono te maken. Volgens mij is dit wel mogelijk toch? Het enige is dat deze behoorlijk prijzig zijn en ze ook veel meer vermogen aankunnen als nodig is.

http://www.audioplex.com/MonoMixer.htm

Is zoiets (eenvoudig) zelf te maken?

Edit: hier nog eentje http://www.eshop.nl/winke...eakers.net&utm_medium=cpc

Edit2: Dit ziet er ook wel interessant uit. http://www.ebay.com/itm/2...3a6e34d3fe#ht_2530wt_1163

[ Voor 49% gewijzigd door pauldegroot op 12-06-2012 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalent schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:19:
Nou ik zal mijn kistradio ook eens plaatsen.

Componenten kistradio:
- Ta2024 modded.
- Accusafe 2.0
- Mp4-Module met afstandsbediening.
- Li-on 6800 mah accu-pack.
- Li-on 9800 mah accu-pack.
- Pioneer boxen TS-G1711I.
- Foam kussen.
- Foam binnenkant.
- Voltmeter.
- Euro-stekker.
- Berkenhout gelaagd 18mm (Berkenhout moet een beter geluid geven)
- Verschillende schakelaars.
- Knoppen paneel.
- 12V adapter.
- Hoekbescherming.
- Grote handvatten.
- 12V rode string verlichting.
- Scharnieren.
- Rubberen voetjes.
- Afdichtingsstrip.
- Draagkoord.

Gewicht totaal 8 kg.

Eerst heb ik in SolidWorks een aantal modellen gemaakt:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor de witte uitvoering gekozen.

Foto's uitwerken kistradio:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Eindresultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En iedereen hier bedankt voor de hulp!
waar heb je die mp4 module vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:48:
[...]
waar heb je die mp4 module vandaan?
Van kistradio maar heidehifi heeft ze ook.

Of op ebay hier hier en hier

[ Voor 76% gewijzigd door Thalent op 12-06-2012 10:09 ]

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<UL>
<LI>LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...<br>
<LI> Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38935304#38935304">Topicstart</a> eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.<br>
<LI>Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!<br>
<LI>Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij <a href="http://tinypic.com/">Tinypic</a>.<br>
<LI> Linken naar Conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a></ul>