Nee werkt niet meer.. tenminste je krijgt maar 4 of 5 xp per mob dan dus heeft het niet veel nut..Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:37:
[...]
Ik liet me vroeger nog wel eens door instances boosten door een maat van me, dat schoot ook wel lekker op. Weet niet of dit tegenwoordig nog kan? (level cap op dungeons ofzo)
Kan wel, maar de XP in dungeons, in het bijzijn van een hoger level persoon, is bizar hard generfed. Het kan nog wel, maar gewoon dungeons doen met mensen van je eigen level leveren meestal een beter resultaat op.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:37:
[...]
Ik liet me vroeger nog wel eens door instances boosten door een maat van me, dat schoot ook wel lekker op. Weet niet of dit tegenwoordig nog kan? (level cap op dungeons ofzo)
Enige waar ik tegenwoordig mensen nog mee help is Magister's Terrace op Heroic zodra iemand zijn character 65 is. Die mount dropt achterlijk vaak bij mij
Zag net dat de beste guild van de alliance kant onze server is verhuist naar de horde kant om te mergen met de beste van de horde kant.
Helaas weer een alliance guild minder..
Helaas weer een alliance guild minder..
en nu <4 dagen naar 85. toch wel sneller dan.Thysiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:36:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens, waarom is het levelen pre TBC dan zoveel langer? Tot en met de heirlooms aan toe is er weinig verandert voor het levelen van 1-60 voor zover ik weet. Alleen abilities etc. zijn aangepast. Met mijn eerste character ben ik echt lang bezig geweest om die tot 80 te krijgen (ik begon tijdens de overgang van TBC naar WotLK)...
Dat het tegenwoordig zo makkelijk gemaakt is dient natuurlijk meerdere doelen:
- Blizzard geeft aan dat levelen er alleen is om kennis te maken met je character en de main abilities
- Door het alsmaar verhogen van de levelcap ging het anders veel te lang duren om 85 te worden. Ten tijde van Vanilla deed je waarschijnlijk een dag of 8 over het van 1-60 komen (speeldagen). TBC kwamen daar nog eens een paar dagen bij op. WotLK was in het begin ook weer een paar dagen erbovenop. Als het te lang duurt schrik je natuurlijk nieuwe spelers af om te gaan levelen en ook de huidige spelers schrik je af om alts te gaan maken.
- Het is onderdeel van Blizzards strategie om de MMO 'toegankelijker' te maken. Nu nog een functie voor iemand die een max-level character heeft om een alt te maken vanaf bijvoorbeeld level 80, voor laten we zeggen 15 euro. Tuurlijk krijg je er een hele berg noobs bij, maar ik heb na 8 characters van 0-85 geleveld te hebben geen zin meer om alts opnieuw te levelen...
ben nu met m'n 8e bezig, ondanks tegen mezelf gezegd te hebben dat de 7e de laatste zou zijn.
Ik denk dat een 9e en 10e er ook nog wel komen
Gaat aardig hard dan. Ik zit in, volgens mij, 2 dagen op net geen 70.
En dan zijn er volgens mij nog mensen die veel sneller gaan dan mij.
Ik zit al tegen de 4 dagen aan mja heb ook veel geslackt.. Beetje vissen, beetje rondvliegen, afk staan enz...maikel_rox schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:44:
Gaat aardig hard dan. Ik zit in, volgens mij, 2 dagen op net geen 70.
snelst gelevellelde toon (shaman) was
,5 dag /played naar 85, met 2 heirlooms en guildxp-buff en incl herbalism en alchemy naar ~400 brengen.
de 2 daarvoor gingen in ~4 dagen, ook incl professions naar begin Cata niveau.
kwestie van efficient questen afwisselen met (bij voorkeur steeds wisselende) dungeons.
nieuwe priest zit bij lvl 55 op 1d6h /played.

de 2 daarvoor gingen in ~4 dagen, ook incl professions naar begin Cata niveau.
kwestie van efficient questen afwisselen met (bij voorkeur steeds wisselende) dungeons.
nieuwe priest zit bij lvl 55 op 1d6h /played.
[ Voor 7% gewijzigd door JoeBravo op 18-06-2012 10:50 ]
Mijn tot nu toe snelst gelevelde character was m'n Goblin Shammy. In 3 dagen en 8 uur naar 85 genuked door voornamelijk dungeons te doen.
Geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar ik had rond level 36 ~ 40 al de ambassador titel ... Maar dat was wel toen Bilgewater nog niet in de meta zat
Geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar ik had rond level 36 ~ 40 al de ambassador titel ... Maar dat was wel toen Bilgewater nog niet in de meta zat
Noob ben je als speler, niet als 'ouderdom' van je character. SoR mensen lijken nu veel in de LFG bij elkaar te worden gezet (gister zelfs 4 van de 5 waren SoR), gaat bijna probleemloos, buiten de HP issues tegenover de damage (tank had 42k, is krap maar te doen). Het zijn mischien juist veteranen die zich jaren vastgebeten hebben op 1 class, die opeens een 2de gaan beginnen op een compleet ander systematiek die flink aan de bak moeten om alles door te krijgen.Thysiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:36:
- Het is onderdeel van Blizzards strategie om de MMO 'toegankelijker' te maken. Nu nog een functie voor iemand die een max-level character heeft om een alt te maken vanaf bijvoorbeeld level 80, voor laten we zeggen 15 euro. Tuurlijk krijg je er een hele berg noobs bij, maar ik heb na 8 characters van 0-85 geleveld te hebben geen zin meer om alts opnieuw te levelen...
Goed, hebt kleine voorsprong als je oude content kent of je kan makkelijk aan gevechten refereren, maar wij hadden in zo'n SoR een healer die enkel DPS speelde en nu 2 jaar later toch eens healer is begonnen, gast wist gewoon iedereen netjes in leven te houden. Links en rechts wat tips over z'n abilities, die paar 'noobs' die je met instant 80's zal tegenkomen weegt niet op tegen de hoeveelheid 'scrubs' die gewoon aan lopen te kloten.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Omdat de EXP van 1-60 vele malen meer was en je kreeg veel minder exp voor quests.Thysiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:36:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens, waarom is het levelen pre TBC dan zoveel langer? Tot en met de heirlooms aan toe is er weinig verandert voor het levelen van 1-60 voor zover ik weet. Alleen abilities etc. zijn aangepast. Met mijn eerste character ben ik echt lang bezig geweest om die tot 80 te krijgen (ik begon tijdens de overgang van TBC naar WotLK)...
Je had tot level 40 geen mounts waardoor je met alles veel langer bezig was. Vooral het gedeelte in stranglethorn vale (34-40) meen ik. was een pokken eind lopen. Ook kon je geen looking for dungeon joinen. je moest er naar toe lopen en mensen daar summonen. (maar dat heb je volgens mij dan wel meegemaakt toch?) Maar goed, al met al duurde het dus veel langer
+ als je 60 was had je vaak nog niet gelijk genoeg gold om je epic mount te kopen enzo.. naja dan was je toch al 60 dus heeft niks met levelen te maken maar toch. Ook gear halen enzo was veel moeilijker.
Je moest geluk hebben dat echt dat stuk gear van jou dropte en niet een token waarmee je 4 verschillende dingen kon halen (classes en specilizations). zelfde geld voor pvp gear. je had dan die grand marshall set en high warlord enzo. je kon dat alleen dragen als je een bepaalde rank had in pvp. deed je 2 weken geen pvp daalde je ook gewoon weer in ranks. Maar goed, dat is allemaal shit wat niets met het levelen te maken heeft inderdaad

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 18-06-2012 11:21 ]
Je haalt er een aantal punten bij die inderdaad niets meer met levelen te maken hebben. Even ter verduidelijking:Ricmaniac schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:17:
[...]
Omdat de EXP van 1-60 vele malen meer was en je kreeg veel minder exp voor quests.
Je had tot level 40 geen mounts waardoor je met alles veel langer bezig was. Vooral het gedeelte in stranglethorn vale (34-40) meen ik. was een pokken eind lopen. + als je 60 was had je vaak nog niet gelijk genoeg gold om je epic mount te kopen enzo.. naja dan was je toch al 60 dus heeft niks met levelen te maken maar toch. Ook gear halen enzo was veel moeilijker.
Je moest geluk hebben dat echt dat stuk gear van jou dropte en niet een token waarmee je 4 verschillende dingen kon halen (classes en specilizations). zelfde geld voor pvp gear. je had dan die grand marshall set en high warlord enzo. je kon dat alleen dragen als je een bepaalde rank had in pvp. deed je 2 weken geen pvp daalde je ook gewoon weer in ranks. Maar goed, dat is allemaal shit wat niets met het levelen te maken heeft inderdaad
- Begin WotLK kreeg je je mount nog steeds pas op level 40, later is dit pas aangepast naar 30 en nu naar 20.
- Toen ik 40 was en eindelijk mijn mount kon kopen had ik ook niet genoeg gold, dat is tegenwoordig pas echt simpel gemaakt. Daarnaast denk ik dat als je in Vanilla mining en herbalism had je ook wel redelijk had kunnen verdienen waardoor je je mount wel had kunnen kopen.
Volgens mij hebben ze pas in WotLK echt aanpassingen gedaan waardoor het levelen stukken sneller ging en toegankelijker werd, door middel van heirlooms en mountkosten die zwaar naar beneden gingen. Met cataclysm zijn de aanpassingen nog verder door gevoerd om het makkelijker te maken. Heel veel content is generiek gemaakt en echte class specifieke quests zijn er eigenlijk niet meer. Ik weet nog dat je als warlock je minions ook moest trainen en je (volgens mij) vanaf de voidwalker een hele questchain moest aflopen om de minion daadwerkelijk te krijgen. Voor druids geld hetzelfde; voor catform moest je van Darnassus helemaal naar dat gebied onder stormwind... Door dat allemaal 'trainbaar' te maken hebben ze de leveltijd in WotLK flink kunnen verlagen. Maar goed, toen was je van 70-80 nog steeds een flinke tijd kwijt...
nu je dat zegt kan het best kloppen ;p ik heb alleen het gevoel dat het echt al jaren en jaren terug is dat dat was ingevoerd. dan is het gewoon verkeerd door me ingeschat. excuses. Maar als je kijkt naar vandaag de dag en toen is er degelijk een groot verschil hoor.
Verwijderd
Vroeger.... toen je Hunter pet nog een eigen trainer had...Thysiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:28:
[...] Ik weet nog dat je als warlock je minions ook moest trainen en je (volgens mij) vanaf de voidwalker een hele questchain moest aflopen om de minion daadwerkelijk te krijgen. Voor druids geld hetzelfde; voor catform moest je van Darnassus helemaal naar dat gebied onder stormwind... Door dat allemaal 'trainbaar' te maken hebben ze de leveltijd in WotLK flink kunnen verlagen. Maar goed, toen was je van 70-80 nog steeds een flinke tijd kwijt...
Dat was indd leuk bij je petVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:34:
[...]
Vroeger.... toen je Hunter pet nog een eigen trainer had...
en eigen xp, abilities van verschillende pets moest leren om ze aan je vaste combatpet te leren etc etc.Dopiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:04:
[...]
Dat was indd leuk bij je peten dat je em nog eten moest geven om em tevreden te houden enzo
Dat was echt alsof je 2 toons tegelijk aan spelen/levellen/gearen was.
gearen? dat spelen en levelen wel maar gearen kon je je pet toch niet?JoeBravo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:08:
[...]
en eigen xp, abilities van verschillende pets moest leren om ze aan je vaste combatpet te leren etc etc.
Dat was echt alsof je 2 toons tegelijk aan spelen/levellen/gearen was.
Ja dat was echt vetVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:07:
Het was toen inderdaad meer een soort Tamagotchi ja
Channeled mend pet ... ugh ... Nee dank U, liever niet meer
dat was pas een hunter zijn.. nu is het te simpel geworden..detheavn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:17:
Channeled mend pet ... ugh ... Nee dank U, liever niet meer
Zelfs mijn warlock pets gebruik ik actiever dan welke hunter pet dan ook, als BM is het enkel deel van je DPS geworden, als SV/MM is het marginaal. Ook als ik die nieuwe MoP talents zie, zie ik bar weinig spul dat de link met je pet weer 'steviger' maakt (zoals sacrifice van DK/Lock of de 2 buffs van lock afhankelijk van hun pet, dacht dat enkel BM die rage-buff heeft). Nee, de 'lol' van hunter is compleet verdwenen.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Jup daarom speel ik ook op bloodhoof niet meer met mijn lvl 85 hunter.. ten 1e al stom dat mana vervangen is en dat met je pet veranderd is indd..SinergyX schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:21:
Zelfs mijn warlock pets gebruik ik actiever dan welke hunter pet dan ook, als BM is het enkel deel van je DPS geworden, als SV/MM is het marginaal. Ook als ik die nieuwe MoP talents zie, zie ik bar weinig spul dat de link met je pet weer 'steviger' maakt (zoals sacrifice van DK/Lock of de 2 buffs van lock afhankelijk van hun pet, dacht dat enkel BM die rage-buff heeft). Nee, de 'lol' van hunter is compleet verdwenen.
De lol is inderdaad ervanaf met een hunter.. nu is het gewoon pet erop af en knallen maar..
Ik vind hunter sowieso de meeste saaie en domste class ooit. Komt nog bij dat 9 van de 10 mensen die een hunter spelen ook echt idioten zijn.
Verwijderd
Als SV hunter is mijn pet ook meer als "fire&forget" gekoppeld aan het target waar ik mijn HM op cast.SinergyX schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:21:
Leg eens uit? 9 van de 10 mensen die dat namelijk roepen kunnen het niet eens onderbouwen en zijn zelf vaak ook nog eens idioten die alles geloven wat ze lezenTwylight schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:24:
Ik vind hunter sowieso de meeste saaie en domste class ooit. Komt nog bij dat 9 van de 10 mensen die een hunter spelen ook echt idioten zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2012 13:27 ]
Ik weet nog dat ik als hunter in Molten Core helemaal geen pet gebruikte. Ondingen waren het. Geen AoE damage reduction wat dan ook. Als ik 'm active wou houden was ik meet tijd kwijt met ressen dan daadwerkelijk damage aan het doen 
Maar ik moet wel meegeven dat ik sinds Cata m'n hunter idd bar weinig aangeraakt heb. Niet puur en alleen vanwege de veranderingen, maar ook gewoon omdat het na een jaar of 6 gewoon genoeg was geweest
Maar ik moet wel meegeven dat ik sinds Cata m'n hunter idd bar weinig aangeraakt heb. Niet puur en alleen vanwege de veranderingen, maar ook gewoon omdat het na een jaar of 6 gewoon genoeg was geweest
Ze hebben nu afaik 90% aoe reduction, ook raid spells hebben geen effect meer (voids, nova's etc).
Maar alles aan hunter is minder, de interactie met je pets, de AoE, de focus-logica, de abilities, zeker met de Cata-skills die gewoon niets toevoegde aan het hele verhaal (aspect fox, 5th slot, stealth).
Ik had altijd hoop op een melee hunter, style van Shaman meets unholy DK. Maar dan zit je de talents zo te kijken, zit zoveel nutteloze zooi tussen en de focus op deterence wordt steeds groter. AoE krijg je ook weer vage 'target en terug' principe (als er veel mobs tussen je target en jou staan, zit er iets niet goed bij de tank) en de abilities van pets worden nog generieker.
Dat opzicht wordt de Lock (2de 'pet class') 10x interessanter.
Maar alles aan hunter is minder, de interactie met je pets, de AoE, de focus-logica, de abilities, zeker met de Cata-skills die gewoon niets toevoegde aan het hele verhaal (aspect fox, 5th slot, stealth).
Ik had altijd hoop op een melee hunter, style van Shaman meets unholy DK. Maar dan zit je de talents zo te kijken, zit zoveel nutteloze zooi tussen en de focus op deterence wordt steeds groter. AoE krijg je ook weer vage 'target en terug' principe (als er veel mobs tussen je target en jou staan, zit er iets niet goed bij de tank) en de abilities van pets worden nog generieker.
Dat opzicht wordt de Lock (2de 'pet class') 10x interessanter.
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 18-06-2012 13:31 ]
Wat betreft saaie en domme class, ik heb een paar maand geleden eens RaF met iemand gedaan en toen had ik tot mijn grote spijt een hunter gekozen. Ik heb van level 1 tot 81 met enorme tegenzin die class gespeeld. Om te spelen vind ik het een afschuwelijke class.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:24:
[...]
Leg eens uit? 9 van de 10 mensen die dat namelijk roepen kunnen het niet eens onderbouwen en zijn zelf vaak ook nog eens idioten die alles geloven wat ze lezen(en dus vervolgens geen Hunter rollen omdat ze bang zijn voor dezelfde opmerkingen)
Wat betreft 9 van de 10 hunters die idioten zijn, dat is gewoon mijn ervaring met de gemiddelde hunter. Het is een bepaald soort type mens die die class speelt waarschijnlijk want er is altijd wel wat. Of ze zijn enorme noob, of ze zijn irritant op vent, of ze pullen weer alles te vroeg in een dungeon. Het komt niet vaak voor dat ik een hunter tegenkom die daadwerkelijk zijn class goed kan spelen. Als ik weer eens een hunter zie backpeddlen weet ik al weer genoeg
Huntard is niet voor niets een 'standaard' in WoW-jargon
Dat lag in het begin voornamelijk ook aan het feit dat alles hunter loot wasSinergyX schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:16:
Huntard is niet voor niets een 'standaard' in WoW-jargon
Wat mij aangaat zie ik tegenwoordig een hoger retard gehalte bij mages en death knights... Wat dan ook wel weer frappant is dat close vrienden van mij als main een mage en DK hebben.
Het ligt uiteindelijk ook gewoon aan de persoon, niet de class.
mm net als 2e class een beast master hunter begonnen, vind het wel grappig spelen eigenlijk, op zoek naar pets om te verzamelen etc.
Same hereJabba schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:23:
mm net als 2e class een beast master hunter begonnen, vind het wel grappig spelen eigenlijk, op zoek naar pets om te verzamelen etc.
Laat ze lekker zeiken joh
Zo, een jaar niet spelen loont blijkbaar. Vorig jaar weken gestoken in het upgraden van gear voor hunter, paladin, DK en warlock, nu in 1 weekend (ongeveer 25 heroics) volledig 378 en hoger op mijn DK.
Ja maar dat is omdat je vroeger nooit hunter hebt gespeeld..Jabba schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:23:
Toen was het echt nog een hunter nu echt niet meer..
Misschien maar goed dat ik pas net met WOW begonnen ben dan ;-) , 1e keer dat ik een MMO begin die al zo oud is, alle anderen allemaal vanaf beta begonnen
^^ je hebt dan wat gemistJabba schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:34:
Misschien maar goed dat ik pas net met WOW begonnen ben dan ;-) , 1e keer dat ik een MMO begin die al zo oud is, alle anderen allemaal vanaf beta begonnen
Tis allemaal veel te makkelijk geworden nu. Het echte hardcore levelen en die low lvl raids was zo awsome
Verwijderd
Ach, retardedness is echt niet class gebonden hoor. Wat ik zo uit je reactie lees kun je inderdaad niets onderbouwen (wat ik al vermoeddeTwylight schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:13:
[...]
Wat betreft saaie en domme class, ik heb een paar maand geleden eens RaF met iemand gedaan en toen had ik tot mijn grote spijt een hunter gekozen. Ik heb van level 1 tot 81 met enorme tegenzin die class gespeeld. Om te spelen vind ik het een afschuwelijke class.
Wat betreft 9 van de 10 hunters die idioten zijn, dat is gewoon mijn ervaring met de gemiddelde hunter. Het is een bepaald soort type mens die die class speelt waarschijnlijk want er is altijd wel wat. Of ze zijn enorme noob, of ze zijn irritant op vent, of ze pullen weer alles te vroeg in een dungeon. Het komt niet vaak voor dat ik een hunter tegenkom die daadwerkelijk zijn class goed kan spelen. Als ik weer eens een hunter zie backpeddlen weet ik al weer genoeg
Ik heb m'n hunter sinds release, ik heb deze gespeeld tot begin Cata. Daar heb ik em naar 85 leveld en niet meer aangeraakt.Dopiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:30:
[...]
Ja maar dat is omdat je vroeger nooit hunter hebt gespeeld..
Toen was het echt nog een hunter nu echt niet meer..
Heb dan druid gespeeld, nu ben ik stilletjes m'n hunter weer aan het gearen en ik ga er in MoP terug meespelen.
Ok de class is zwaar veranderd en ik hunker ook naar de tijden van classic en tbc terug met je hunter, pets waren veel centraler, je moest meer moeite doen om een pet te levelen en de pet happy te houden.
Mana hebben was ook veel leuker dan focus nu, maar toch kon ik het niet weerstaan om m'n hunter te rebooten.
Nja jij liever dan ikLyca schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:43:
[...]
Ik heb m'n hunter sinds release, ik heb deze gespeeld tot begin Cata. Daar heb ik em naar 85 leveld en niet meer aangeraakt.
Heb dan druid gespeeld, nu ben ik stilletjes m'n hunter weer aan het gearen en ik ga er in MoP terug meespelen.
Ok de class is zwaar veranderd en ik hunker ook naar de tijden van classic en tbc terug met je hunter, pets waren veel centraler, je moest meer moeite doen om een pet te levelen en de pet happy te houden.
Mana hebben was ook veel leuker dan focus nu, maar toch kon ik het niet weerstaan om m'n hunter te rebooten.
Zit eraan te denken em te gaan transferen.. alles verkopen en m'n gold naar m'n andere char zetten en hem deleten.. Valt me zo erg tegen.. Vooral dat stomme focus.. vroeger kon je tenminste blijven doorknallen.. nu moet je wachten tot je focus terug is..
Verwijderd
En hoeveel gold verwacht je daar aan over te houden? of heb je nog een hoop mats in je bank/bags?Dopiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:46:
[...]
Nja jij liever dan ik![]()
Zit eraan te denken em te gaan transferen.. alles verkopen en m'n gold naar m'n andere char zetten en hem deleten.. Valt me zo erg tegen.. Vooral dat stomme focus.. vroeger kon je tenminste blijven doorknallen.. nu moet je wachten tot je focus terug is..
Voor de rest is toch bijna alles soulbound en dus alleen maar te vendoren?
Als je geen leven hebt naast de pc wel jaDopiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:36:
[...]
^^ je hebt dan wat gemist
Tis allemaal veel te makkelijk geworden nu. Het echte hardcore levelen en die low lvl raids was zo awsome
Denk misschien een dikke 10kVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:49:
[...]
En hoeveel gold verwacht je daar aan over te houden? of heb je nog een hoop mats in je bank/bags?
Voor de rest is toch bijna alles soulbound en dus alleen maar te vendoren?
dat slaat nou weer nergens op..
Waarom zou ik geen leven hebben naast de pc.. je kent me helemaal niet
[ Voor 37% gewijzigd door Dopiej op 18-06-2012 14:52 ]
Dude, let op deDopiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:51:
Denk misschien een dikke 10k
dat slaat nou weer nergens op..
Waarom zou ik geen leven hebben naast de pc.. je kent me helemaal niet
Ik bedoel ermee dat ik heel goed snap dat ze het makkelijker gemaakt hebben. Er zijn niet zoveel mensen die verder niks beters te doen hebben dan dagelijks uuuuuuren in een spel te stoppen om mee te kunnen (blijven) doen met raids enzo
En volgens mij spreek jij jezelf tegen
Dopiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:46:
vroeger kon je tenminste blijven doorknallen.. nu moet je wachten tot je focus terug is..
Dopiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:23:
De lol is inderdaad ervanaf met een hunter.. nu is het gewoon pet erop af en knallen maar..
ja ik bedoel daarmee dat je pet nu gewoon een soort tank is.. dat je em niet meer tevreden moet houden, em eten moet geven enzo.. nu kan je em op 4 mobs afsturen, menden en alles neerknallen.. enigste nadeel is die stomme focus..obsidian schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:59:
[...]
Dude, let op de
Ik bedoel ermee dat ik heel goed snap dat ze het makkelijker gemaakt hebben. Er zijn niet zoveel mensen die verder niks beters te doen hebben dan dagelijks uuuuuuren in een spel te stoppen om mee te kunnen (blijven) doen met raids enzoSteeds maar weer dat urenlang bezig zijn met ga op zoek naar 10k keer dat item, en combineer het met dit, vlieg van hot naar her, en kom dan maar eens terug om de volgende, net zo saaie quest op te komen halen.
En volgens mij spreek jij jezelf tegen
[...]
[...]
Wat ik vermoed is dat jij een hunter speelt en op de teentjes getrapt bent nuVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:43:
[...]
Ach, retardedness is echt niet class gebonden hoor. Wat ik zo uit je reactie lees kun je inderdaad niets onderbouwen (wat ik al vermoedde). WoW zit (tegenwoordig) sowieso al stampvol met retards en die zitten netjes over alle classes verdeeld in mijn ogen.
[ Voor 6% gewijzigd door jmxd op 18-06-2012 15:05 ]
Het is idd ook een soort van tankDopiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:03:
[...]
ja ik bedoel daarmee dat je pet nu gewoon een soort tank is.. dat je em niet meer tevreden moet houden, em eten moet geven enzo.. nu kan je em op 4 mobs afsturen, menden en alles neerknallen.. enigste nadeel is die stomme focus..
En je beestje eten moeten geven is wel grappig, maar imho voegt het niks essentieel toe aan de class zelf. Het is iets extra's, net zoals de professions zoals cooking en fishing, grappig, maar ik kan makkelijk zonder hoor
die focus is het beste dat hunters is overkomen. mana gebruiken als een niet int class? daar wil je naar terug?Dopiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:03:
[...]
ja ik bedoel daarmee dat je pet nu gewoon een soort tank is.. dat je em niet meer tevreden moet houden, em eten moet geven enzo.. nu kan je em op 4 mobs afsturen, menden en alles neerknallen.. enigste nadeel is die stomme focus..

en pet management is nog steed belangrijk als je hem optimaal wilt gebruiken. en assist is dan het slechtste wat je kunt doen.
doorknallen... voor 60 seconden ja, daarna manapots slikken, absoluut afhankelijk zijn van een shadowpriest, maar die zelden krijgen etc etc.Dopiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:46:
[...]
Nja jij liever dan ik![]()
Doe mij de huidige meganics maar.
Of als lvl 70-er een lvl 50 pet tamen voor een bepaalde ability en die naar 70 moeten levelen om hem te kunnen gebruiken..
zet asjeblieft die roze bril af, want zo geweldig was dat echt niet.

Dat is ieder zijn ding toch! niks te roze bril.. als ik nou die hunter van vroeger beter vind (en zijn er genoeg die dat vinden) mag ik dat toch zeggen.. moet je niet gelijk negatief gaan doen omdat je denk dat je alles beter weet..JoeBravo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:09:
[...]
die focus is het beste dat hunters is overkomen. mana gebruiken als een niet int class? daar wil je naar terug?![]()
en pet management is nog steed belangrijk als je hem optimaal wilt gebruiken. en assist is dan het slechtste wat je kunt doen.
[...]
doorknallen... voor 60 seconden ja, daarna manapots slikken, absoluut afhankelijk zijn van een shadowpriest, maar die zelden krijgen etc etc.
Of als lvl 70-er een lvl 50 pet tamen voor een bepaalde ability en die naar 70 moeten levelen om hem te kunnen gebruiken..
Wat ik me afvraag is dan.... waarom ga jij dan een class tot lvl 81 brengen terwijl je er geen lol aan beleeft?Twylight schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:13:
[...]
Wat betreft saaie en domme class, ik heb een paar maand geleden eens RaF met iemand gedaan en toen had ik tot mijn grote spijt een hunter gekozen. Ik heb van level 1 tot 81 met enorme tegenzin die class gespeeld. Om te spelen vind ik het een afschuwelijke class.
Ik heb verschillende classes geprobeerd en speel nu BM Hunter, en ik moet zeggen dat ik het een erg leuke klasse vind. Ook omdat ie zo makkelijk wegspeelt ja, maar dat past nou juist bij het feit dat ik niet veel tijd heb om te spelen, maar toch graag ooit eens de lvl 85 wil halen (of 90 straks met MoP)
En ik denk dat het komt door de anonimiteit van het internet dat mensen zo makkelijk een oordeel hebben bij iemand
Ik vraag me af of het alles en iedereen voor noob uitmaken net zoiets is als een grote auto willen hebben
Ik heb nog wel eens een pet van m'n hunter weg zien rennen omdat hij zo unhappy was geworden dat hij 't niet meer in zijn baasje zag zitten. Werd je gewoon door de mob aangevallen die je ooit getamed had!
Pet happines was een leuk extra aandachtspuntje voor hunters, maar werd, zeker in de min-max-scene, gewoon als irritant beschouwd. Je liep gewoon met een extra 2 bagslots vol Meat/Bread rond in MC om je pet maar happy te houden nadat je hem alwéér had moeten ressen omdat je 'm tegen beter weten in wéér op Baron Geddon had afgestuurd. Then again, als hunter had je toen weinig anders te doen dan autoshot en je Serpent Sting up houden.
Vanuit een less-then-hardcore (hekel aan de term casual
) oogpunt snap ik prima dat 't niet meer bestaat. QoL improvement. Niks met skill te maken.
Pet happines was een leuk extra aandachtspuntje voor hunters, maar werd, zeker in de min-max-scene, gewoon als irritant beschouwd. Je liep gewoon met een extra 2 bagslots vol Meat/Bread rond in MC om je pet maar happy te houden nadat je hem alwéér had moeten ressen omdat je 'm tegen beter weten in wéér op Baron Geddon had afgestuurd. Then again, als hunter had je toen weinig anders te doen dan autoshot en je Serpent Sting up houden.
Vanuit een less-then-hardcore (hekel aan de term casual
Ik denk dat jij generaliseert.Twylight schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:05:
[...]
Wat ik vermoed is dat jij een hunter speelt en op de teentjes getrapt bent nuvolgens mij heb ik mijn mening voldoende onderbouwd
Je zegt zelf, dat je van 1-81 geen plezier in de class hebt, waarom dan verder levelen, jij hebt een slechte ervaring gehad met de class dus daarom ga je zo extra in de gaten houden waar ze fouten maken.
Wat jij zegt kan je omkeren:
Een tank die geen aggro kan houden op 4 mobs
Een mage die de verkeerde target dps'ed, mages die alles te vroeg pullen
Warlocks die taunt hebben opstaan, etc etc etc, Rogues die aggro pullen met over dps en FoK.
Zo kunnen we alle classes afgaan en alle retards eruit halen, jij generaliseert de hunter class omdat jij ermee hebt gespeeld en geen goede ervaring hebt gehad, dus ga je extra anti-hunter zijn. Is normaal, ik vind DK bijvoorbeeld een kut class, trekt op niks, geen deftige lore niks. Ga ik daarom weer claimen, 9-10 dk's zijn schijt slecht, want ze kunnen niet tanken, ze pullen alles met pesti lalalala.....
Onderbouwd? think again
mag ik het raar vinden als jij het geen mana hebben, een fortuin aan ammo en extra food uit moeten geven alleen om dps te doen, laat staan competetief, een hoop extra tijd moeten besteden tov ander classen vanwege je pet level+abilities etc leuker vind dan de huidige mechanics?Dopiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:11:
[...]
Dat is ieder zijn ding toch! niks te roze bril.. als ik nou die hunter van vroeger beter vind (en zijn er genoeg die dat vinden) mag ik dat toch zeggen.. moet je niet gelijk negatief gaan doen omdat je denk dat je alles beter weet..
De logica daarvan ontgaat me volledig. Dus ik denk dan dan dat je een hoop van de oude ergernissen voor het gemak vergeet, vandaar: 'roze bril'.
Pet Happines kon op veel andere manieren gebeuren dan de manier die blizzard heeft gekozen met food.Blistimo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:13:
Ik heb nog wel eens een pet van m'n hunter weg zien rennen omdat hij zo unhappy was geworden dat hij 't niet meer in zijn baasje zag zitten. Werd je gewoon door de mob aangevallen die je ooit getamed had!
Vanuit een less-then-hardcore (hekel aan de term casual) oogpunt snap ik prima dat 't niet meer bestaat. QoL improvement. Niks met skill te maken.
Blizzard heeft die manier gekozen en daarna het weer afgeschaft, de hunters die ik kende vonden (waaronder ik) niet erg om wat bag slots aan pet food te moeten opofferen.
Hunter was in classic een redelijk saaie class, je moest echt van hunter houden om vol te houden. We gaan toch op een "Cater the casuals" WoW maatschappij afgaan, dus veel verandering in een class meer "challenging" te maken zal er niet inzitten vrees ik.
Aspect omzetten, haste buff, knal knal, binnen 15 seconde zat je weer vol. Readiness en je kon weer.JoeBravo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:09:
doorknallen... voor 60 seconden ja, daarna manapots slikken, absoluut afhankelijk zijn van een shadowpriest, maar die zelden krijgen etc etc.
Zelfs op Patchwork (dé DPS race bij uitstek) kon je dit makkelijk volhouden, je had alleen even een DPS-inkakkertje, maar niet veel anders als een shaman die elemental mastery mist of Balance druid die geen lunar/eclipse heeft.
Focus is leuk, maar de andere 'energy regen' classes hebben een veel 'vollere' setup, rogue en kitty met finish moves en proc-kans, waar je dus meer op rotatie zit dan op enorme focus management (waar rogue/kitty natuurlijk combopunten moeten managen). Niets is nu erger om focus-starve te zijn en moeten omschakelen naar fox om die paar focus binnen te slepen en met 1 schot weer kwijt te zijn. En dat is waar SV weer de beste is, met de gratis procs. En de setbonus... nee, dat geeft ook bar weinig extra (kans op geen focus-cost op kill command).
Daarom is SV nog steeds de populairste, de LnL proc is enorm focus friendly, MM heeft een vriendelijke rotatie (cooldown, proc en verder is het cast-spam), maar BM is in no time door focus heen, ik had daar veel liever een betere interactie met je pet gezien die voor jou ook focus kon binnen halen (zoals warlock 50% mana kan draaien of shield kan casten). Dan ga ik AoE niet eens aanhalen (SV met sting talent).
Maar ook je pet, kijk voor de grap eens naar zijn energy-bar en zijn skills-on-cooldown, die is serieus nonstop zonder energy, welke setup of build je ook pakt. Kan je wel skills uitzetten, maar waarom ga je dan niet richting lock pets die gewoon cooldown abilities hebben maar nooit zonder zitten. Dat is geen element van 'micromanagement', de damage uit die abilities zijn zo marginaal op je totale DPS, of ze hebben cooldowns die totaal niet in contrast staan met de lock pets.
De MoP veranderingen staan mij ook totaal niet aan, het is dat mijn eerste character hunter was, hij altijd favoriet blijft, maar de andere classes zijn qua diversiteit een flink stuk verder gegaan ipv achteruit.
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 18-06-2012 15:22 ]
Als jullie zouden lezen had je gezien dat ik die hunter met RaF aan het levelen was. Dan kan ik wel stoppen, maar dan naai ik daarmee mijn RaF partner die dan of geen 300% xp meer heeft óf zelf ook weer helemaal opnieuw moet beginnen. RaF gaat tot level 81, en heb die hunter toen dus ook direct weer verwijderd.
De ammo/pet abilities/mana in de gaten houden waren zeer leuke tijden voor Hunter. Je stak er moeite in en je kreeg er veel voor terug. Ik vond ammo nog wel tof, ik had een aparte char die ammo kon craften voor m'n hunter, ik kon gemakkelijk een uurtje craften voor er weer tegen te kunnen in een raid. Ik weet dat veel mensen dat niet konden verdragen en daarom heeft blizzard het weggehaald, je gaat altijd con's en pro's hebben voor elke regeling.JoeBravo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:18:
[...]
mag ik het raar vinden als jij het geen mana hebben, een fortuin aan ammo en extra food uit moeten geven alleen om dps te doen, laat staan competetief, een hoop extra tijd moeten besteden tov ander classen vanwege je pet level+abilities etc leuker vind dan de huidige mechanics?
De logica daarvan ontgaat me volledig. Dus ik denk dan dan dat je een hoop van de oude ergernissen voor het gemak vergeet, vandaar: 'roze bril'.
Focus vind ik bijvoorbeeld een stap terug, veel vinden het een stap vooruit. Ik vond het toffer als je een manapool moest onderhouden en kijken wat je deed. Nu maakt het niet echt uit, je doet dps shots en voegt er soms een focus shot in.
Nu voor deze regeling alleen zal ik niet stoppen om hunter te spelen, zoals ik al zei ik heb hem bij Cata gewoon niet aangeraakt maar nu zie ik er weer fun in. Kan ook zijn dat ik Druid en Shaman zo beu ben
Ze hadden het zeker anders en beter kunnen oplossen, en als dat een uitdagende manier was denk ik dat dat nog best succesvol zou kunnen zijn. Maar wat is er challenging aan na iedere fight op het knopje Feed Pet en dan op een item in je bags of op je hotbar te klikken?Lyca schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:18:
[...]
Hunter was in classic een redelijk saaie class, je moest echt van hunter houden om vol te houden. We gaan toch op een "Cater the casuals" WoW maatschappij afgaan, dus veel verandering in een class meer "challenging" te maken zal er niet inzitten vrees ik.
Pet happiness management was niet challenging. Ammo management was niet challenging. Het was gewoon een tijdsinvestering als je net 1.2 DPS op je ammo meer had dan iemand die naar de vendor toe liep. Da's prima. Dan word je beloond als je moeite in je char steekt. Ik was op m'n hunter engineer/ miner puur voor de upkeep van m'n raid spulletjes, terwijl de rest van de profession toen totaal irrelevant was voor raiding. Op de repair bots na
Jij vond food/ammo management leuk. Ik vond 't wat minder, maar ik heb de changes nooit meegemaakt omdat ik toen al gererolled was, dus ik heb de quality of life verbeteringen alleen op een levelend altje meegemaakt.
En om heel eerlijk te zijn vind ik de focus/ mana-change niet eens zo raar. Hunters zijn in den beginnen ontworpen met focus, zijn door gear design issues toen mana class geworden, zodat de pets (die geen resource hadden) de focus gekregen hebben. Met de veranderingen aan shamans en paladins, en het voor die classes 'negeerbaar' maken van de manapool (ok, niet 100%) heeft blizzard doen besluiten in Cata hunters te ontwerpen zoals ze ooit bedoeld waren: met een focus pool, die vergelijkbaar is met energy, maar dan net ff anders, en met een logischer management systeem, door het regennen d.m.v. bepaalde Shots.
Vanuit focus gezien een snellere versie van de mana rotatie van je manapool leegknallen en d.m.v. Viper Sting (lolol), of Aspect of the Viper weer vol knallen, om vervolgens weer leeg te knallen.
Het lijkt mij dat een meer beperkte resource pool meer potentie heeft om te worden ge-min-maxt. Als jij op de juiste momenten de juiste shot gebruikt kun je je onderscheiden tov het gemiddelde. Met een manapool waar je een minuut mee deed is dat een stuk minder haalbaar.
been there, done that. heeft weinig indruk gemaakt.SinergyX schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:21:
[...]
Aspect omzetten, haste buff, knal knal, binnen 15 seconde zat je weer vol. Readiness en je kon weer.
Zelfs op Patchwork (dé DPS race bij uitstek) kon je dit makkelijk volhouden, je had alleen even een DPS-inkakkertje, maar niet veel anders als een shaman die elemental mastery mist of Balance druid die geen lunar/eclipse heeft.
Wat mij nog het meeste bijstaat is het wel of niet hebben van een shadowpriest bij Brutallus. Dat was het verschil tussen manapotions moeten slikken of agilitypotions. gigantische fluctuatie in dps daardoor.
Focus is leuk, maar de andere 'energy regen' classes hebben een veel 'vollere' setup, rogue en kitty met finish moves en proc-kans, waar je dus meer op rotatie zit dan op enorme focus management (waar rogue/kitty natuurlijk combopunten moeten managen). Niets is nu erger om focus-starve te zijn en moeten omschakelen naar fox om die paar focus binnen te slepen
you are doing it wrong?
cobra/steady = regen
alle andere is use.
kwestie van net voldoende steady/cobra afvuren om je specials te kunnen gebruiken. Dat is de kunst. Aspect switchen in cata voor regen heb ik nog nooit gedaan, alleen voor movement en zelfs dan liever niet.
resourcemanagement is iets van alle classes: holy power van paladins, mana voor elemental shamans (ok, de pool is wat groter), runic power/runes van deathknights, rage voor warriors etc etc
Het wachten op runes/runic power van een dk is stukken frustrerender dan als hunter geen focus hebben kan ik je zeggen.
krijg echt het idee dat je een andere class speelt, want mijn pet heeft z'n bar juist vaker >50^ dan leeg.en met 1 schot weer kwijt te zijn. En dat is waar SV weer de beste is, met de gratis procs. En de setbonus... nee, dat geeft ook bar weinig extra (kans op geen focus-cost op kill command).
Daarom is SV nog steeds de populairste, de LnL proc is enorm focus friendly, MM heeft een vriendelijke rotatie (cooldown, proc en verder is het cast-spam), maar BM is in no time door focus heen, ik had daar veel liever een betere interactie met je pet gezien die voor jou ook focus kon binnen halen (zoals warlock 50% mana kan draaien of shield kan casten). Dan ga ik AoE niet eens aanhalen (SV met sting talent).
Maar ook je pet, kijk voor de grap eens naar zijn energy-bar en zijn skills-on-cooldown, die is serieus nonstop zonder energy, welke setup of build je ook pakt.
Kan je wel skills uitzetten, maar waarom ga je dan niet richting lock pets die gewoon cooldown abilities hebben maar nooit zonder zitten. Dat is geen element van 'micromanagement', de damage uit die abilities zijn zo marginaal op je totale DPS, of ze hebben cooldowns die totaal niet in contrast staan met de lock pets.
De MoP veranderingen staan mij ook totaal niet aan, het is dat mijn eerste character hunter was, hij altijd favoriet blijft, maar de andere classes zijn qua diversiteit een flink stuk verder gegaan ipv achteruit.
Verwijderd
Met jou kan ik pratenLyca schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:13:
[...]
Ik denk dat jij generaliseert.
Je zegt zelf, dat je van 1-81 geen plezier in de class hebt, waarom dan verder levelen, jij hebt een slechte ervaring gehad met de class dus daarom ga je zo extra in de gaten houden waar ze fouten maken.
Wat jij zegt kan je omkeren:
Een tank die geen aggro kan houden op 4 mobs
Een mage die de verkeerde target dps'ed, mages die alles te vroeg pullen
Warlocks die taunt hebben opstaan, etc etc etc, Rogues die aggro pullen met over dps en FoK.
Zo kunnen we alle classes afgaan en alle retards eruit halen, jij generaliseert de hunter class omdat jij ermee hebt gespeeld en geen goede ervaring hebt gehad, dus ga je extra anti-hunter zijn. Is normaal, ik vind DK bijvoorbeeld een kut class, trekt op niks, geen deftige lore niks. Ga ik daarom weer claimen, 9-10 dk's zijn schijt slecht, want ze kunnen niet tanken, ze pullen alles met pesti lalalala.....
Onderbouwd? think again
Maarja, het was een RaF character van Twylight. Dus hij heeft maar liefst 2 levels op 300% XP gezien om de hunter te kunnen beoordelen als kut class die alleen maar door retards wordt gespeeld
Ik speel nog maar af en toe op mijn hunter. En nee, je hebt niets onderbouwd.Twylight schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:05:
[...]
Wat ik vermoed is dat jij een hunter speelt en op de teentjes getrapt bent nuvolgens mij heb ik mijn mening voldoende onderbouwd
Laten we het verder nu maar gezellig houden

Ging ook over het punt dat je moest blijven bewegen en geen mogelijkheid hebt tijdens lopen voldoende focus-regen te krijgen, snap heus wel hoe cobra/steady werkenJoeBravo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:36:
![]()
you are doing it wrong?
cobra/steady = regen
alle andere is use.
kwestie van net voldoende steady/cobra afvuren om je specials te kunnen gebruiken. Dat is de kunst. Aspect switchen in cata voor regen heb ik nog nooit gedaan, alleen voor movement en zelfs dan liever niet.
resourcemanagement is iets van alle classes: holy power van paladins, mana voor elemental shamans (ok, de pool is wat groter), runic power/runes van deathknights, rage voor warriors etc etc
Het wachten op runes/runic power van een dk is stukken frustrerender dan als hunter geen focus hebben kan ik je zeggen.
DK heeft juist nonstop procs om runes te resetten, runic power kan je bij elk moment binnenhalen, zelfs dan nog heb je 2 procs (frost) die je het zelfs gratis geven. Al kom ik bij DW wat vaker met cooldown dan met 2H frost. Als je als ele zonder mana komt te zitten, doe je echt wat fout (behalve met je lightning shield bug
Ik zou mijn hunter per direct inruilen voor de pre-focus pre-volley periode, was het alleen maar om hem weer wat vaker te gaan spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 18-06-2012 16:01 ]
gelukkig, vond het al een vreemd verhaal.SinergyX schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:56:
[...]
Ging ook over het punt dat je moest blijven bewegen en geen mogelijkheid hebt tijdens lopen voldoende focus-regen te krijgen, snap heus wel hoe cobra/steady werken
DK heeft juist nonstop procs om runes te resetten, runic power kan je bij elk moment binnenhalen, zelfs dan nog heb je 2 procs (frost) die je het zelfs gratis geven. Al kom ik bij DW wat vaker met cooldown dan met 2H frost. Als je als ele zonder mana komt te zitten, doe je echt wat fout (behalve met je lightning shield bug).
procs zijn er wel, maar geen garantie. enkele seconden niks te doen hebben is echt geen uitzondering (ik raid alweer 9 maanden met m'n dual wield frost DK
begin lvl 85 in ~333 - 350 gear was de basisrotatie nog altijd mananegatief voor m'n ele shaman. Inmiddels is het idd goed mogelijk om met 0 mana te beginnen en je manapool alleen maar te zien groeien (hallo yor'sahj blue blob)
DW heb ik inderdaad meer 'downtime', ben recent overgestapt maar hoop nu op die Cairne drop, dat ik weer terug kan naar 2H, beviel me toch iets beter.JoeBravo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:02:
[...]
gelukkig, vond het al een vreemd verhaal.![]()
procs zijn er wel, maar geen garantie. enkele seconden niks te doen hebben is echt geen uitzondering (ik raid alweer 9 maanden met m'n dual wield frost DK)
begin lvl 85 in ~333 - 350 gear was de basisrotatie nog altijd mananegatief voor m'n ele shaman. Inmiddels is het idd goed mogelijk om met 0 mana te beginnen en je manapool alleen maar te zien groeien (hallo yor'sahj blue blob)
Shaman is wel inderdaad minder geworden qua mana, in LK periode kon ik echt niet zonder mana komen, al mis ik wel de veel sterkere haste op bv lightning bolt (ik kom niet onder de 1.72 base). Ben nu wel enh mainspec geworden, iets minder AoE krachtig maar speelt wat leuker (krijg je precies adds als je lava lash op cooldown zit
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 18-06-2012 16:17 ]
Is DW niet altijd ellende om wapens te vinden? Ik vind het vaak al vervelend om 1 wapen te krijgen (wacht nog steeds op een dps wapen uit DS normal na ruim 3 maanden), laat staan dat je er 2 moet zien te verzamelen.
Als je DS als voorbeeld neemt neem ik aan dat je met 2x Hand of Morchok speelt, of 2x Souldrinker, meer opties heb je niet. Beide heb ik maar 1x zien droppen bij mij. Gelukkig wel beide gewonnen. Met 2H weapons heb je keuze uit 3 wapens waar je er uiteraard ook maar 1 van hoeft te winnen.
Terwijl ik dit typ merk ik dat ik mezelf eigenlijk tegenspreek, want heb dus zelf wel 2 1H wapens gewonnen maar nog geen 2H, dus niet altijd is het makkelijker
Als je DS als voorbeeld neemt neem ik aan dat je met 2x Hand of Morchok speelt, of 2x Souldrinker, meer opties heb je niet. Beide heb ik maar 1x zien droppen bij mij. Gelukkig wel beide gewonnen. Met 2H weapons heb je keuze uit 3 wapens waar je er uiteraard ook maar 1 van hoeft te winnen.
Terwijl ik dit typ merk ik dat ik mezelf eigenlijk tegenspreek, want heb dus zelf wel 2 1H wapens gewonnen maar nog geen 2H, dus niet altijd is het makkelijker
Heel veel mensen in MMO's zien saaie, repeterende meuk als "hardcore", als je zelf geen skills hebt en alleen maar tijd hebt om een game te steken dan zijn zaken als attunements, rep, grinden etc de enige manier om boven het maaiveld uit te steken voor dat soort spelers (of in ieder geval: dat denken ze).Maar wat is er challenging aan na iedere fight op het knopje Feed Pet en dan op een item in je bags of op je hotbar te klikken?
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
kan een frustratie zijn ja, maar heb er zelf geen last van gehad (2x lfr en normal souldrinker in m'n bags, 2x heroic HoM equipped) . Hangt ook van je raidsamenstelling af denk ik..IntToStr schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:29:
Is DW niet altijd ellende om wapens te vinden? Ik vind het vaak al vervelend om 1 wapen te krijgen (wacht nog steeds op een dps wapen uit DS normal na ruim 3 maanden), laat staan dat je er 2 moet zien te verzamelen.
Een 2H voor m'n tankspec heb namelijk nog niet gezien. En hoewel gurt wel werk, is hij zeker niet ideaal.
DW zou juist minder downtime moeten opleveren volgens mij, maar kan alleen niet meer bedenken waardoor dat ook alweer is...SinergyX schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:15:
[...]
DW heb ik inderdaad meer 'downtime', ben recent overgestapt maar hoop nu op die Cairne drop, dat ik weer terug kan naar 2H, beviel me toch iets beter.
Shaman is wel inderdaad minder geworden qua mana, in LK periode kon ik echt niet zonder mana komen, al mis ik wel de veel sterkere haste op bv lightning bolt (ik kom niet onder de 1.72 base). Ben nu wel enh mainspec geworden, iets minder AoE krachtig maar speelt wat leuker (krijg je precies adds als je lava lash op cooldown zit).
qua dps is DW frost > 2H frost (bij gelijk ilvl wapen) iig. Voor 2h moet je bij unholy zijn.
En ik faal met unholy, dus ik blijf frost.
Ik neem aan dat het door de snelheid komt waarmee je met je wapens op een vijand inslaat (wat is de Nederlandse taal toch leukJoeBravo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:39:
[...]
DW zou juist minder downtime moeten opleveren volgens mij, maar kan alleen niet meer bedenken waardoor dat ook alweer is...
qua dps is DW frost > 2H frost (bij gelijk ilvl wapen) iig. Voor 2h moet je bij unholy zijn.
Dat is één manier om het te bekijken. Met name het "als je zelf geen skills hebt" is in het kader van je pet feeden natuurlijk redelijk overbodig, want daar heb je geen skills voor nodig.blouweKip schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:29:
[...]
Heel veel mensen in MMO's zien saaie, repeterende meuk als "hardcore", als je zelf geen skills hebt en alleen maar tijd hebt om een game te steken dan zijn zaken als attunements, rep, grinden etc de enige manier om boven het maaiveld uit te steken voor dat soort spelers (of in ieder geval: dat denken ze).
Je kunt het ook zien als een ontwikkeling van het genre MMO van een niche, primair gericht op aziaten met veel te veel grind-fetish richting een veel breder publiek, waarin inderdaad ook die 36-jarige vader met 2 kids en 3 uur in de week een beetje spelplezier mag hebben. niet dat ik dat ben, maar ik snap prima waarom het gebeurt.
En ik snap ook prima dat er mensen zijn die hun kop boven het maaiveld uit willen steken, en volgens mij kan dat ook prima. Of loopt iedereen tegenwoordig al met Savior of Azeroth rond?
Ik speel liever 'fijn' en optimaal met een 'mindere' spec dan zwaar geirriteerd met een 'dps king' spec. Zoals Destro vs Demo of BM vs SV. En maximale gear zal ik waarschijnlijk toch nooit halenJoeBravo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:39:
DW zou juist minder downtime moeten opleveren volgens mij, maar kan alleen niet meer bedenken waardoor dat ook alweer is...
Mischien dat daar het probleem zat, ik had iets van 11% hit met DW, dus je offhand mist nog relatief vaak. Maar merkte met mijn 2H dat ik vaak froststrike kon blijven spammen als runes cooldown waren, bij DW zat ik te vaak helemaal zonder (heb je gelukkig nog arcane torrent en HotW).Thysiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:49:
Ik neem aan dat het door de snelheid komt waarmee je met je wapens op een vijand inslaat (wat is de Nederlandse taal toch leuk) Van een sneller wapen krijg je wel minder runic power terug, je krijgt het wel vaker. Vaak mis ik met mijn dk net een paar runic power, geen 30 ofzo; dan heb je sneller een white hit met DW dan met één wapen waardoor je sneller weer een paar runic power hebt. Die paar runic power kan net het verschil zijn tussen wel je froststrike kunnen gebruiken of niet.
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 18-06-2012 16:56 ]
Hoe werkt het eigenlijk met gems op lagere lvl items? Zie overal minimaal lvl 285 gems welke ik niet kan equippen op mij chest van 106.. Zie ik iets over het hoofd?
gems zijn gebonden aan een minimum item level. Zo kan je een gem van +50 stamina niet een item met item level 110 stoppen (de outland greens ongeveer).maikel_rox schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:17:
Hoe werkt het eigenlijk met gems op lagere lvl items? Zie overal minimaal lvl 285 gems welke ik niet kan equippen op mij chest van 106.. Zie ik iets over het hoofd?
Dat snap ik, maar het lijkt me dat er wel gems zijn die geplaatst kunnen worden op een item van lvl 110 bijv?
Anders is het een beetje overbodig dat daar gem sockets op zitten..
Zijn deze bij een vendor te krijgen of heb ik gewoon pech dat ik op de verkeerde realm zit
en daardoor weinig in de ah te vinden zijn?
Zijn deze bij een vendor te krijgen of heb ik gewoon pech dat ik op de verkeerde realm zit
Deze gems kan je wel nog kopen bij vendors, de enigste bekende bij mij zijn de white gems die je kan krijgen in outland (komen niet boven +8 stamina uit dacht ik..). Ook ligt het aan je realm denk ik, green gems van outland/northrend zijn moeilijker te krijgen omdat ze gemaakt moeten worden door JC's van dat level.maikel_rox schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:22:
Dat snap ik, maar het lijkt me dat er wel gems zijn die geplaatst kunnen worden op een item van lvl 110 bijv?
De vraag is laag, dus het aanbod naar deze soort gems ook.
Het is zowiezo niet echt nuttig om gear te gemmen tijdens het levelen. Gemmen wordt pas belangrijk als je 85 bent en je gear ilevel 378 of hoger wordt. Daaronder gaat het gewoon veel te snel en is het zonde van je geld dat je aan gems besteed.
- Zeror
- Registratie: September 2003
- Laatst online: 21-09 21:52
Ik Henk 'm!
- Activision Blizzard
- World Of Warcraft - Wrath Of The Lich King
- World Of Warcraft - The Burning Crusade
- World of Warcraft: Cataclysm
- Mmog
- World Of Warcraft - Battlechest
- World of Warcraft Burning Crusade, Collector's Edition
- Pc-game
- World Of Warcraft
- World of Warcraft Collector
- Blizzard Entertainment
- Blizzard
- Rpg
:strip_icc():strip_exif()/u/92368/crop67f122a4021bc.jpg?f=community)
Dat focus op Hunter vind ik lang niet erg eigenlijk. Sterker nog, vindt het zelfs fijner werken dan Mana. Alleen die volley skill die mis ik zo heel erg.SinergyX schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:56:
Ik zou mijn hunter per direct inruilen voor de pre-focus pre-volley periode, was het alleen maar om hem weer wat vaker te gaan spelen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
DKs zijn de nieuwe huntersLyca schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:13:
[...]
Onderbouwd? think again
Makes sense to me...
Maar ff serieus. Iedereen moet lekker spelen wat hij zelf leuk vindt toch?
Ik vind het persoonlijk prima dat alle repeterende non-skilled verplichte time-sinks in MMO's weggehaald (of optioneel) worden, ik vond toen ik in naxx zat in vanilla het farmen van de attunement + de bergen tijd die het farmen voor consumeables met zich meebracht totaal niet leuk, niet uitdagend en zeker niet hardcore.Je kunt het ook zien als een ontwikkeling van het genre MMO van een niche, primair gericht op aziaten met veel te veel grind-fetish richting een veel breder publiek, waarin inderdaad ook die 36-jarige vader met 2 kids en 3 uur in de week een beetje spelplezier mag hebben. niet dat ik dat ben, maar ik snap prima waarom het gebeurt.
Dus ik vind de trend om dat soort zaken eruit te halen prima, het simplificeren van builds en skills op het eerste gezicht wat minder maar om heel eerlijk te zijn: er zijn meestal toch maar een paar valide builds in end game pve en pvp dus de impact is minimaal.
End-game lijkt in ieder geval niet beduidend makkelijker dan in vanilla (ik heb actief gespeeld tm Blackwing Descent dus ik weet niet hoe het tegenwoordig eruit ziet kwa raiden) dus daar zit eerder iets meer uitdaging in.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Ik mis de tijd dat je lekker samen met een disco priest in 2v2 arena de mana drain combo kon spelen dmv viper sting! Vond mana ook gewoon veel leuker dan focus en ben me hunter ook gaan verwaarlozen nadat ze focus kregen.. was in mijn ogen niet meer zo leuk las daarvoor!
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Gisteren nog een klein avondje zitten gamen. Ondertussen level 69 geworden. Daarbij dus ook titans grip geinstaleerd. Nu kan ik dus 2-H weapons gebruiken in 1 hand. Neem aan dat ik dan nu weer iets beter ben en lekker naar Northrend kan gaan om daar gehakt te maken van de monsters. Voorheen was het gewoon 1 monster slachten en dan de lucht in om te haelen.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Wat is de reden dat een full Cataclysm pvp warrior gewoon niet kan critten voor meer dan 15K?
Execute is rond 10K, mortal strike 15K als je alle cooldowns up hebt, overpower rond de 10K, slam rond 12K, heroic strike rond de 8K.
Vergeleken met andere melee, Fericious bite crit mijn warrior (5000 resilience) voor 32K, Backtab 33K, Frost strike crits voor 34K, Templars verdict 37K. Waar gaat dit over? Elke andere melee doet 2 keer zoveel damage.
Execute is rond 10K, mortal strike 15K als je alle cooldowns up hebt, overpower rond de 10K, slam rond 12K, heroic strike rond de 8K.
Vergeleken met andere melee, Fericious bite crit mijn warrior (5000 resilience) voor 32K, Backtab 33K, Frost strike crits voor 34K, Templars verdict 37K. Waar gaat dit over? Elke andere melee doet 2 keer zoveel damage.
Zijn je stats dan wel goed? Ik ken namelijk een zekere "Swifty" die voor iets meer crit...MysticSnake schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:07:
Wat is de reden dat een full Cataclysm pvp warrior gewoon niet kan critten voor meer dan 15K?
Ah mooi dat het je nog gelukt is.Oxigeon schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 07:46:
Gisteren nog een klein avondje zitten gamen. Ondertussen level 69 geworden. Daarbij dus ook titans grip geinstaleerd. Nu kan ik dus 2-H weapons gebruiken in 1 hand. Neem aan dat ik dan nu weer iets beter ben en lekker naar Northrend kan gaan om daar gehakt te maken van de monsters. Voorheen was het gewoon 1 monster slachten en dan de lucht in om te haelen.
Ja zoals ik al zei he is het verschil tussen outland en northrend heel groot en tussen northrend en cata is het ook huge verschil. Maar als je het op de goeie manier aanpakt gewoon mob voor mob pullen komt dat wel goed..
Ik heb gisteren de 84 aangetikt nog 7.5 mil xp te gaan en heb eindelijk m'n 85 Drood
Tanken gaat me ook goed af in die Cata instances (is ook vooral omdat de healers goed hun werk doen).
Mja de 85 zal voor na m'n vakantie eind juli pas zijn..
Morgen om half 6 loopt m'n sub af en ik vertrek volgende week zondag op vakantie voor 3 weken dus ga pas eind juli weer m'n sub betalen..
Meanwhile tot zondag ben ik wel geregeld hier te vinden
Ik geloof dat het ergens rond 0.15 was toen ik hem aantikte. Moest nog ongeveer een 20k na de dungeons die ik gedaan had. Heb toen de fishing en cooking daily in SW gedaan om de 69 aan te tikken. Kan vanaf nu dus denk ik zonder zorgen door Northrend lopen. Wil eigenlijk vandaag als me dat lukt de 70 aantikken. Maar heb er een handje van om een volle dag (ongeveer 3 uur) te doen over 1 level. Hoe dat kan geen idee (ik doe teveel tussendoorDopiej schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:20:
[...]
Ah mooi dat het je nog gelukt is.
Ja zoals ik al zei he is het verschil tussen outland en northrend heel groot en tussen northrend en cata is het ook huge verschil. Maar als je het op de goeie manier aanpakt gewoon mob voor mob pullen komt dat wel goed..
Ik heb gisteren de 84 aangetikt nog 7.5 mil xp te gaan en heb eindelijk m'n 85 Drood
Tanken gaat me ook goed af in die Cata instances (is ook vooral omdat de healers goed hun werk doen).
Mja de 85 zal voor na m'n vakantie eind juli pas zijn..
Morgen om half 6 loopt m'n sub af en ik vertrek volgende week zondag op vakantie voor 3 weken dus ga pas eind juli weer m'n sub betalen..
Meanwhile tot zondag ben ik wel geregeld hier te vinden
Ja moet zeggen dat die titansgrip heel veel scheelt.. en via de quests dat je je gear krijgt ga je het ook merken hoor.Oxigeon schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:24:
[...]
Ik geloof dat het ergens rond 0.15 was toen ik hem aantikte. Moest nog ongeveer een 20k na de dungeons die ik gedaan had. Heb toen de fishing en cooking daily in SW gedaan om de 69 aan te tikken. Kan vanaf nu dus denk ik zonder zorgen door Northrend lopen. Wil eigenlijk vandaag als me dat lukt de 70 aantikken. Maar heb er een handje van om een volle dag (ongeveer 3 uur) te doen over 1 level. Hoe dat kan geen idee (ik doe teveel tussendoor).
Haha ja heb ik in het begin ook gedaan maar toen ben ik eigenlijk vollebak overgegaan op het levelen en m'n professions (op fishing na) doe ik op 85 wel want dan hoef je toch niet meer te levelen
zal voor mij het 1e zijn wat ik ga doen heavy/rughed leather farmen voor m'n LW.
Maar dat gaat zoals ik zei nog ff duren
Ja maar op een gegeven moment als ik alleen maar aan het slaan ben word ik daar op een gegeven moment moe van dat ik maar wat ga rondsnuffelen in Stormwind en andere dingen ga doen. Op een gegeven moment heb ik gewoon genoeg van questen. Maar ga vanaf nu proberen gewoon te questen en zo snel mogelijk de 80 te halen. Lijkt me geweldig als zoon baas rond te lopen met je huge gear.Dopiej schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:28:
[...]
Ja moet zeggen dat die titansgrip heel veel scheelt.. en via de quests dat je je gear krijgt ga je het ook merken hoor.
Haha ja heb ik in het begin ook gedaan maar toen ben ik eigenlijk vollebak overgegaan op het levelen en m'n professions (op fishing na) doe ik op 85 wel want dan hoef je toch niet meer te levelen
zal voor mij het 1e zijn wat ik ga doen heavy/rughed leather farmen voor m'n LW.
Maar dat gaat zoals ik zei nog ff dureneerst eens kijken hoever ik vanavond kom met m'n xp
als ik geluk heb ben ik na vanavond over de helft en hoef ik na m'n vakantie niet veel meer te doen
Om hier even op terug te komen; inderdaad zeg. Sinds gisteravond krijg ik justice point voor dungeons.uashy schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:25:
Het is zowiezo niet echt nuttig om gear te gemmen tijdens het levelen. Gemmen wordt pas belangrijk als je 85 bent en je gear ilevel 378 of hoger wordt. Daaronder gaat het gewoon veel te snel en is het zonde van je geld dat je aan gems besteed.
Daarmee zit ik volgens mij voorbij een bepaalde grens ofzo. Want alles wat ik looten was mininmaal 40 lvl's hoger dan de gear die ik had
Verwijderd
Denk dat ik er ook nog maar een Warriortje bij ga nemen op Aszune, gewoon om leuk mee te lvlen als tank in dungeon finder. Had me voorgenomen om me te richten op één character; lukt me dus toch (weer) niet
dan zou ik druid als tank kiezen maar dat is jou keuze..Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:53:
Denk dat ik er ook nog maar een Warriortje bij ga nemen op Aszune, gewoon om leuk mee te lvlen als tank in dungeon finder. Had me voorgenomen om me te richten op één character; lukt me dus toch (weer) niet
Haha ja je moet je er gewoon voor zetten, ik heb af en toe ook echt geen zin om te questen maar ik ga dan toch door omdat ik zo snel mogelijk 85 wil zijnOxigeon schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:36:
[...]
Ja maar op een gegeven moment als ik alleen maar aan het slaan ben word ik daar op een gegeven moment moe van dat ik maar wat ga rondsnuffelen in Stormwind en andere dingen ga doen. Op een gegeven moment heb ik gewoon genoeg van questen. Maar ga vanaf nu proberen gewoon te questen en zo snel mogelijk de 80 te halen. Lijkt me geweldig als zoon baas rond te lopen met je huge gear.
dan bedoel je de itemlevels zeker?maikel_rox schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:46:
[...]
Om hier even op terug te komen; inderdaad zeg. Sinds gisteravond krijg ik justice point voor dungeons.
Daarmee zit ik volgens mij voorbij een bepaalde grens ofzo. Want alles wat ik looten was mininmaal 40 lvl's hoger dan de gear die ik had
[ Voor 62% gewijzigd door Dopiej op 19-06-2012 08:57 ]
Graag een beetje onderbouwing; zelf vind ik warrior tank namelijk leuker dan druids, vanwege het aantal abilities dat je kan gebruiken als tank (Heroic Strike spam die off global cooldown is ftwDopiej schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:55:
[...]
dan zou ik druid als tank kiezen maar dat is jou keuze..
[...]
Haha ja je moet je er gewoon voor zetten, ik heb af en toe ook echt geen zin om te questen maar ik ga dan toch door omdat ik zo snel mogelijk 85 wil zijn
Ik heb alle tanking classes op level 85. Naar mijn mening is paladin het makkelijkst op te pakken als tank; goede AOE abilities en geen aggro problemen. Daarnaast zijn abilities als bubble en Lay on Hands leuke bijkomstigheden. Het toepassen van noodzakelijke debuffs gaat automatisch met je abilities, dat is ook makkelijk; geen omkijken naar.
Ik heb een druid geleveld in de tijd dat Blizzard had bedacht dat je Swipe kreeg op level 76. Dit was een compleet drama, dan had je geen enkele aoe ability. Druids kunnen leuke damage doen, dat is een voordeel. Dit komt naar mijn idee doordat ze meer health hebben, en dus meer vengeance. Door de agility hebben ze natuurlijk veel meer crit dan andere tanks en door de gear zie je vaak dat ze iets meer expertise en hit hebben dan de plate tanks.
Warrior heb ik ergens eind WotLK geleveld. Hetgeen waar ik in het begin nogal mee zat was dat ik zoveel verschillende abilities had en debuffs etc op moest houden. Op een gegeven moment heb je dit door. Naar mijn idee zijn warrior tanks het leukst in AOE situaties; nooit ragestarved en je doet gigantisch veel damage. Ook abilities als spellreflect zijn leuke bijkomstigheden. Het is, samen met druid tanks, de enige tanking class die een 15% armor debuff op het target doet.
DeathKnight tanks... Tjah, wat moet ik daarover zeggen... Ik heb het heel even geprobeerd, maar je raakt een beetje in paniek als normale tank als je je health als een jojo heen en weer ziet gaan. Naar mijn mening kan je dk's wel het snelste levelen van alle tanking classes, in bloodspec kan je nog redelijke damage output hebben en het was volgens mij de enige class waarmee ik op level 80 al packs kon tanken in de starting area's (zonder cata gear).
[ Voor 66% gewijzigd door Thysiej op 19-06-2012 09:14 ]
Nouja ik heb warrior tank gespeeld en nu druid tank ik vind juist de druid leuker.Thysiej schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:58:
[...]
Graag een beetje onderbouwing; zelf vind ik warrior tank namelijk leuker dan druids, vanwege het aantal abilities dat je kan gebruiken als tank (Heroic Strike spam die off global cooldown is ftw)
1 voordeel je hebt 3 specs in 1 (tank, healer, dps)
Het tanken gaat gewoon goed en makkelijk, ik heb nooit last van aggro problemen, hp is ook nooit een probleem.
Ik vind dan weer de abilities van een druid leuker dan die van een warrior.
moet er wel bij zeggen dat die warrior tot lvl 60 maar was..
Verwijderd
Ik heb op mijn andere server al een lvl82 warrior (prot/arms) dus ik weet wel waar ik aan beginDopiej schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:02:
[...]
Nouja ik heb warrior tank gespeeld en nu druid tank ik vind juist de druid leuker.
1 voordeel je hebt 3 specs in 1 (tank, healer, dps)
Het tanken gaat gewoon goed en makkelijk, ik heb nooit last van aggro problemen, hp is ook nooit een probleem.
Ik vind dan weer de abilities van een druid leuker dan die van een warrior.
moet er wel bij zeggen dat die warrior tot lvl 60 maar was..
Heb Druid tanking al eens geprobeerd, maar net zoals Druid healing is dat niet helemaal my cup of tea. Een beetje hetzelfde als Pala healing, het gaat allemaal wel maar het is lang niet zo leuk als Priest
Hmm ja dan snap ik hetVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:07:
[...]
Ik heb op mijn andere server al een lvl82 warrior (prot/arms) dus ik weet wel waar ik aan begin![]()
Heb Druid tanking al eens geprobeerd, maar net zoals Druid healing is dat niet helemaal my cup of tea. Een beetje hetzelfde als Pala healing, het gaat allemaal wel maar het is lang niet zo leuk als Priest
Mja ik had alleen een fatsoenlijke tank dat was in WotLK een Frost DK..
Mja ik ga ook is kijken om priest aan te maken, want heb nog nooit gehealed en priest lijkt me ook leuk, maar wil eerst dan wat heirlooms daarvoor hebben
dat wordt dus JP farmen xD
[ Voor 4% gewijzigd door Dopiej op 19-06-2012 09:22 ]
DK's mastery is een beetje Holy Pala en Druid in 1. Je doet een ability die je zowel een aborb geven als een heal, de marges daarin zijn niet bijzonder groter dan een extra heal van een healer (7-10% van je HP).Thysiej schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:58:
DeathKnight tanks... Tjah, wat moet ik daarover zeggen... Ik heb het heel even geprobeerd, maar je raakt een beetje in paniek als normale tank als je je health als een jojo heen en weer ziet gaan. Naar mijn mening kan je dk's wel het snelste levelen van alle tanking classes, in bloodspec kan je nog redelijke damage output hebben en het was volgens mij de enige class waarmee ik op level 80 al packs kon tanken in de starting area's (zonder cata gear).
Zelf vind ik DK de leukste tank, zit redelijk goed in elkaar, je mept lekker hard en je hebt wat noodknopjes.
In LK periode was Pala mijn favo, maar nu met die charges afgedankt tot hekkensluiter. Nieuwe manier vind ik niet fijn spelen, ondanks je snel met 3 charges jezelf kan healen, vind ik het systeem niet zo fijn meer.
Warrior is wennen, ze zijn een stuk minder maar spelen an sich nog best fijn. Je mist een sterke AoE (ranged) of spambare aoe (cleave is 3, clap is 10sec cooldown ofzo) en grootste gemis is geen vorm van selfhealing (3min cooldown).
Druid hangt daar beetje tussen, leuke mastery en beetje easy mode (2 aoe, 2 main target). Nadeel vind ik het wisselen, uit Bear form ben je enorm zwak.
Ik snap niet hoe mensen er bij komen dat warrior een "mindere" tank is als de rest, ik heb gewoon alle content tm de laatste doorlopen als maintank op m'n warrior. Het gaat er gewoon om hoe goed je zelf ben met het spelen van een bepaalde class. Er is namelijk gewoon geen enkele tank die het echt veel zwaarder hebt als een andere. Wat ik altijd hoorde in de guild (ben ondertussen gestopt met raiden) is dat de warrior zo makkelijk te healen was aangezien de dmg redelijk stabiel binnen kwam, in verhouding tot een DK of Druid waar het echt heel spikey dmg was.
Moet er wel bij zeggend at je blood and thunder waarschijnlijk niet meer zal gebruiken als je main tanked in raids, maar dan is er altijd een 2de tank bij voor trash. en maar 1 vd 2 tanks hoeft aoe tanking te hebben.
rend -> thunderclap. Wel met "Blood and Thunder" specced. en alles om je heen heeft rend, dat alleen geeft al meer dan genoeg aggro, met Thunderclap refresh je ook nog es de dot, dus alles wat je hoeft te doen is af-en-toe een TK.Warrior is wennen, ze zijn een stuk minder maar spelen an sich nog best fijn. Je mist een sterke AoE (ranged) of spambare aoe (cleave is 3, clap is 10sec cooldown ofzo) en grootste gemis is geen vorm van selfhealing (3min cooldown).
Moet er wel bij zeggend at je blood and thunder waarschijnlijk niet meer zal gebruiken als je main tanked in raids, maar dan is er altijd een 2de tank bij voor trash. en maar 1 vd 2 tanks hoeft aoe tanking te hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door DrFlash op 19-06-2012 10:05 ]
Verwijderd
"Blood and Thunder" werkt inderdaad als een zonnetje jaDrFlash schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:04:
Ik snap niet hoe mensen er bij komen dat warrior een "mindere" tank is als de rest, ik heb gewoon alle content tm de laatste doorlopen als maintank op m'n warrior. Het gaat er gewoon om hoe goed je zelf ben met het spelen van een bepaalde class. Er is namelijk gewoon geen enkele tank die het echt veel zwaarder hebt als een andere. Wat ik altijd hoorde in de guild (ben ondertussen gestopt met raiden) is dat de warrior zo makkelijk te healen was aangezien de dmg redelijk stabiel binnen kwam, in verhouding tot een DK of Druid waar het echt heel spikey dmg was.
[...]
rend -> thunderclap. Wel met "Blood and Thunder" specced. en alles om je heen heeft rend, dat alleen geeft al meer dan genoeg aggro, met Thunderclap refresh je ook nog es de dot, dus alles wat je hoeft te doen is af-en-toe een TK.
Heb trouwens ook mijn sub even bevroren, loopt nog tot 30 juni, in Juli even geen WoW wegens vakantie e.d.
Daarna komt MoP er al weer bijna aan!
Warriors zijn mindere tanks omdat de cutting edge progress guilds dat vinden. Undergeared heb je in DS meer aan DKs en paladins, terwijl DKs in Firelands juist weer ruk waren, en warriors wel goed mee kwamen. Waan van de dag, opportunistisch gewauwel, en alleen van toepassing als je in ilvl 391 Op Madness HC aan het progressen bent. En dat doet een dermate klein percentage van de player base dat dat eigenlijk niet ter zake zou moeten doen. Maar omdat iedereen luistert naar dat kleine percentage is het ineens waar. Niks van aantrekken dusDrFlash schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:04:
[...]
In raid is meestal welke class op dat moment favoriet is, aka best Surviablilty.
of gewoon wat de guild opdat moment kan recruiten goede tanks zijn schaars.
Persoonlijk vindt ik rage systeem helemaal niks,
zeker in 5-mas dungs heb ik veel last gehad van raged starved, zeker als mensen voor je uit pullen, en andere issues waar het gevecht met zeer weinig rage moet beginnen.
(ja als je full rage ben is zeer geweldige class, alleen om charge vindt ik het al een 'leuke' class)
Druid vindt ik alleen healen leuk, rest vindt mwah er zijn leukere classes, ik level deze puur voor gathering.
dit komt voor mij puur door irritante form switchen.
DK, deze was in LK de tank, je was gewoon dom om geen een te recruiten zo OP waren ze, in Cata waren ze juist weer de underdog (of ondertussen gefixed is weet ik niet)
persoonlijk ben aan het overwegen om te rerollen van mijn paladein naar de DK, puur omdat ik op de DK dps wel leuk vindt.
Paladin, tja tot op heden mijn favoriet geleveld als tank (ja zodra ik shield als quest reward kreeg heb ik deze niet meer afgedaan
) enige nadeel is dat de paladin vaak als trash/pickup tank wordt gekozen (in raids)
maar in 5mans, welke ik meer doe, bevalt het tot op heden geweldig, alleen vind de 2 andere specs helemaal niks. dat zou voor mij enige reden zijn om ooit te rerollen.
Monk, geen idee heb niet veel zin om al te veel te doen in beta, ik zie het wel tijdens MoP, kan altijd nog voor de volgende expension rerollen,
nu dat achievements account wide worden hoef ik iedergeval niet druk te maken over verlies van 10k aan nutteloze punten en zo'n 130+ mounts en 195+ pets.
of gewoon wat de guild opdat moment kan recruiten goede tanks zijn schaars.
Persoonlijk vindt ik rage systeem helemaal niks,
zeker in 5-mas dungs heb ik veel last gehad van raged starved, zeker als mensen voor je uit pullen, en andere issues waar het gevecht met zeer weinig rage moet beginnen.
(ja als je full rage ben is zeer geweldige class, alleen om charge vindt ik het al een 'leuke' class)
Druid vindt ik alleen healen leuk, rest vindt mwah er zijn leukere classes, ik level deze puur voor gathering.
dit komt voor mij puur door irritante form switchen.
DK, deze was in LK de tank, je was gewoon dom om geen een te recruiten zo OP waren ze, in Cata waren ze juist weer de underdog (of ondertussen gefixed is weet ik niet)
persoonlijk ben aan het overwegen om te rerollen van mijn paladein naar de DK, puur omdat ik op de DK dps wel leuk vindt.
Paladin, tja tot op heden mijn favoriet geleveld als tank (ja zodra ik shield als quest reward kreeg heb ik deze niet meer afgedaan
maar in 5mans, welke ik meer doe, bevalt het tot op heden geweldig, alleen vind de 2 andere specs helemaal niks. dat zou voor mij enige reden zijn om ooit te rerollen.
Monk, geen idee heb niet veel zin om al te veel te doen in beta, ik zie het wel tijdens MoP, kan altijd nog voor de volgende expension rerollen,
nu dat achievements account wide worden hoef ik iedergeval niet druk te maken over verlies van 10k aan nutteloze punten en zo'n 130+ mounts en 195+ pets.
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
herkenbaar.Teunis schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:40:
Paladin, tja tot op heden mijn favoriet geleveld als tank (ja zodra ik shield als quest reward kreeg heb ik deze niet meer afgedaan) enige nadeel is dat de paladin vaak als trash/pickup tank wordt gekozen (in raids)
Bij het raiden ontkom je er als tank niet aan zo nu en dan te moeten dps-en/healen. En als je beide op die toon niks aan vind...
Was voor mij toen ik weer begon met raiden afgelopen oktober de reden om met m'n DK verder te gaan ipv m'n paladin. Maar goed ook, aangezien ik nu pas een beetje aan tanken toe kom, andere 2 hadden 99% attendance
Dat maakt de keuze voor main toon voor MoP ook weer lastig: ik vind tanken hardstikke leuk om te doen, maar melee dps is gewoon niet mijn ding.
En de enige tank/ranged dps class is druid welke ik dan weer onmogelijk voorbij lvl 20 krijg.
En Tank/heal vind ik een onlogische/onhandige combinatie (nadeel in een 1 tank/2 heal situatie: offspec heal+offspec dps ipv 1 offspec dps bij een tank met dps offspec).
shaman, hunter, paladin tank, dk tank of priest... knoop doorhakken is moeilijk
Voor mij lijkt het er op dat ik 2H melee dps niks vind 
DK Unholy, Warroir Arms, 2H dual fury, Paladin Ret, (heb nog geen 2H frost geprobeerd)
vindt alle 4 niks, terwijl ik warrior 1H fury, enh shaman, 1H frost allemaal wel weer leuk vindt
de rogue voor mij blijft een buiten beentje, is wel sterk maar gaat imo te makkelijk dood (zal wel aan mij liggen)
Qua ranged heb ik nu de hunter/spriest also favo, spriest is voormij ook goede reroll kanidaat, zeker met oog op Smite Healing in LFR
Ik ben wel over aan nadenken om te rerollen, maar wil heel graag een tank voor de eerste 1 of 2 maanden
de 5-man dung zijn dan geweldig leuk om te doen, zodra raids van grond komen begint de lol in 5-man ook minder te worden en dan maakt persoonlijk niet zoveel meer uit, al ben ik wel giga verwend met mijn instand ques
En gewoon niet leuk om naar 15 min in dung te komen wie na 2 sec al weer leeg is, omdat moeilijk/lang/iets anders is
DK Unholy, Warroir Arms, 2H dual fury, Paladin Ret, (heb nog geen 2H frost geprobeerd)
vindt alle 4 niks, terwijl ik warrior 1H fury, enh shaman, 1H frost allemaal wel weer leuk vindt
de rogue voor mij blijft een buiten beentje, is wel sterk maar gaat imo te makkelijk dood (zal wel aan mij liggen)
Qua ranged heb ik nu de hunter/spriest also favo, spriest is voormij ook goede reroll kanidaat, zeker met oog op Smite Healing in LFR
Ik ben wel over aan nadenken om te rerollen, maar wil heel graag een tank voor de eerste 1 of 2 maanden
de 5-man dung zijn dan geweldig leuk om te doen, zodra raids van grond komen begint de lol in 5-man ook minder te worden en dan maakt persoonlijk niet zoveel meer uit, al ben ik wel giga verwend met mijn instand ques
En gewoon niet leuk om naar 15 min in dung te komen wie na 2 sec al weer leeg is, omdat moeilijk/lang/iets anders is
[ Voor 15% gewijzigd door Teunis op 19-06-2012 11:15 ]
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
De laatste tijd doe ik steeds meer dps ipv tank, maar als MoP komt ga ik weer tanken in de dungeons. Ga niet elke keer 10-15 minuten wachten in queues inderdaad 
Alleen lastig als je voor 2 specs gear moet verzamelen, dus dat zal wel weer net als nu dps achteraf ophalen worden.
Alleen lastig als je voor 2 specs gear moet verzamelen, dus dat zal wel weer net als nu dps achteraf ophalen worden.
Ik bedoel hier dus niet 'minder' als in slechtere tank of flut-stats, maar de algemene 'vrijheid' die ik heb bij de andere 3 tanks. De sterkere ranged mogelijkheden zeker bij DK en Pala, maar ook de hogere mate van zelf-healing trekt mij meer bij de 3 andere tanks.DrFlash schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:04:
De snelheid waarmee ik AoE kan doen vanuit een pala of DK is heel anders dan de Rend-Clap (waar charge vaak nog bugged, dat je 2-3meter 'out of range' komt te staan), de algemene 'feeling' met mijn warrior is gewoon minder. Mischien ook deels omdat ik het rage systeem nog steeds niet fijn vind werken, eenmaal volle balk gaat alles goed, maar tot dat punt komen kan nog wel eens fout gaan met die trigger-happy DPS.
AoE van een paladin tank is ieder geval prima. Vorige week in LFR stond ik bij meerdere trash mobs op nr 1 qua dps. Redelijk wat heal mogelijkheden uiteraard en zelf heb ik ook nog de draenei racial heal. Ben dus wel blij met m'n pala tank.
Dit topic is gesloten.